klaasweetalles | zaterdag 18 december 2021 @ 16:16 |
Sir Lewis Carl Davidson Hamilton MBE (Stevenage, 7 januari 1985) is een Brits Formule 1-coureur en zevenvoudig wereldkampioen (2008, 2014, 2015, 2017, 2018, 2019 en 2020). Hij rijdt bij het team van Mercedes. Hamilton debuteerde in 2007 als Formule 1-coureur, het jaar waarin hij als tweede rijder naast Fernando Alonso voor het McLaren-team uitkwam. Hij is een van de meest succesvolle coureurs die de Formule 1 gekend heeft. Hij heeft het record voor aantal pole-positions aller tijden (102) en een evenaring van de meest gewonnen wedstrijden op hetzelfde circuit (Schumacher 8×) sinds 19 juli 2020 met de 8e keer winst op de Hungaroring. Op zondag 11 oktober 2020 heeft Lewis Hamilton het meest aantal keer winst geëvenaard. Inmiddels heeft hij met 102 overwinningen de meeste keren een Grand Prix gewonnen. Op 8 mei 2021 pakte Lewis Hamilton zijn 100ste pole position, ook een unicum in de Formule 1. Tot nu toe hebben er maar vijf constructeurs 100 pole positions behaald, en Lewis Hamilton is de eerste coureur die dit behaalde. ![]() ![]() ![]() ![]() | |
D. | zaterdag 18 december 2021 @ 16:17 |
Nog een keer hetzelde k*ttopic? | |
klaasweetalles | zaterdag 18 december 2021 @ 16:18 |
NIEMAND WINT ZOVEEL RACES ALS HAM ![]() ![]() ![]() | |
maily | zaterdag 18 december 2021 @ 16:20 |
Jij bent mod, je kan het sluiten? | |
#ANONIEM | zaterdag 18 december 2021 @ 16:22 |
Nu is het tijd voor MAX. | |
maily | zaterdag 18 december 2021 @ 16:28 |
![]() | |
D. | zaterdag 18 december 2021 @ 16:28 |
Geen F1 mod ![]() | |
maily | zaterdag 18 december 2021 @ 16:28 |
Gastslotje een optie? | |
Hyaenidae | zaterdag 18 december 2021 @ 16:29 |
Gast, Lulu is nog steeds 10x beter dan Max ![]() | |
D. | zaterdag 18 december 2021 @ 16:31 |
Neuh, niet urgent genoeg ![]() | |
#ANONIEM | zaterdag 18 december 2021 @ 16:32 |
MAX was duidelijk beter dit jaar. Een geboren racewonder ![]() | |
D. | zaterdag 18 december 2021 @ 16:33 |
Zeg, dit is F1, geen ONZ ![]() | |
#ANONIEM | zaterdag 18 december 2021 @ 16:33 |
Handig als je vader een kartbaan heeft ![]() | |
ChevyCaprice | zaterdag 18 december 2021 @ 16:58 |
Misschien overtreft Max hem | |
klaasweetalles | zaterdag 18 december 2021 @ 17:01 |
Dat wordt hard werken | |
Predator40 | zondag 19 december 2021 @ 00:06 |
bijna iedereen met een beetje talent wint zoveel in zo'n dominante auto..... | |
Predator40 | zondag 19 december 2021 @ 00:07 |
waarom is hij dan geen WK geworden in 2021 in een betere auto ? owned | |
Predator40 | zondag 19 december 2021 @ 00:24 |
valt mee als je een dominante auto hebt met een raketmotor met 4 jaar voorsprong op de rest.....lewis weet er alles van. als je een slechtere auto hebt is het hard werken om kampioen te worden, dat heeft max laten zien dit jaar. | |
tripel7 | zondag 19 december 2021 @ 00:27 |
Mama Hamilton ziet er op de fotos erg blank uit, dus waars heeft ie het maar half zwaar gehad, maar Lewis vind de slachtofferrol erg fijn. [ Bericht 3% gewijzigd door Nattekat op 19-12-2021 10:22:20 ] | |
Captain_Jack_Sparrow | zondag 19 december 2021 @ 08:47 |
Max heeft er 20. Waarvan 10 dit seizoen. Hij is nu 24, Lewis is 36. Nog 84 overwinningen nodig in 12 jaar (of meer) is gemiddeld 7 overwinningen per jaar. Dat is haalbaar. ![]() | |
Hyaenidae | zondag 19 december 2021 @ 09:33 |
Omdat door pech de beste niet altijd hoeft te winnen. Kijk maar de race, hij lag dik 10 seconden voor. Zonder oponthoud van Perez meer dan 16. Als er dan random een soort van herstart komt waarin de tegenstand vers zacht rubber krijgt behalve jij op je oude versleten meuk dan ben je natuurlijk gezien. En 'betere auto' is gewoon een kutsmoesje ![]() | |
#ANONIEM | zondag 19 december 2021 @ 09:38 |
Hamilton had ook een pitstop kunnen maken ![]() En de auto is duidelijk beter van Lewis. Zet je Max in die auto, dan wint hij alles. | |
Captain_Jack_Sparrow | zondag 19 december 2021 @ 09:46 |
Max is gewoon beter. ![]() | |
Hyaenidae | zondag 19 december 2021 @ 09:49 |
Was een blinde gok geweest die ontzettend nadelig zou zijn als de race voor de rest normaal verliep. Al is dat ook meer het werk van het team om pitstops te bepalen, heeft niks met de racing skills te maken. En waarom is de auto van HamGod sneller? Misschien omdat hij betere feedback door kan geven tijdens de oefenrondjes voor finetuning? Overigens las ik begin dit seizoen dat de Red Bull sneller zou zijn, het verschil is echt minimaal. | |
Hyaenidae | zondag 19 december 2021 @ 09:50 |
Oh. Vandaar ook deze TT natuurlijk. | |
Captain_Jack_Sparrow | zondag 19 december 2021 @ 09:54 |
Is van klaas. Say no more. ![]() | |
Nia | zondag 19 december 2021 @ 10:14 |
Waarom laat Hamilton zich niet zien in de media? Al doe je dat alleen maar om die trouwe fans te bedanken voor alle steun. | |
jogy | dinsdag 21 december 2021 @ 23:03 |
Nee joh, gewoon racen, niet zeiken en bij de eerste tegenslag meteen in een depressie zakken. Komt helemaal goed met die droogkloot. (Max dus) | |
SiGNe | dinsdag 21 december 2021 @ 23:08 |
Mijn TT was beter maar dat topic werd gesloten omdat dit topic net iets eerder geopend was. | |
Predator40 | woensdag 22 december 2021 @ 00:20 |
die ligt nog KO in Abu Dabhi | |
Dr.Mikey | woensdag 22 december 2021 @ 00:22 |
Schumacher was altijd de beste toch. | |
Nia | woensdag 22 december 2021 @ 11:03 |
Fernando Alonso over zijn verstandhouding met Lewis Hamilon. https://www.sportskeeda.c(...)eels-fernando-alonso "During that time he [Lewis] wasn't too bad. He was a rookie. He got worse with years. Now I see him a bit more lost. There's always good guys and bad guys in the sport. The 40-year-old Spaniard was also then asked if he remains in touch with Lewis Hamilton. He said: he's not having any relationship with anyone. He isolated himself in the last few years. He's in the world of fashion, wearing strange clothes." | |
Sometimes | woensdag 22 december 2021 @ 11:20 |
Klopt hoor, het verschil was minimaal. Hamilton is in Brazilië puur op zijn techniek en talent uiteindelijk van de laatste naar de eerste plek gereden met een topsnelheid die 30 km/h hoger was dan die van de rest. [ Bericht 0% gewijzigd door Sometimes op 22-12-2021 17:21:59 ] | |
Hyaenidae | woensdag 22 december 2021 @ 19:00 |
Dit dus inderdaad, hij is veruit de meest getalenteerde. Zelfs zijn teamgenoot Bottas rijdt hij in zo'n wedstrijd ook zoek ondanks start van laatste plek. ![]() | |
Captain_Jack_Sparrow | woensdag 22 december 2021 @ 19:13 |
Welke pech? Dat Mercedes verzuimt Lewis binnen te halen? Dat is gewoon een fuckup. En nu we het toch over 'pech' hebben. Als Max er op Silverstone en in Hongarije niet door een Mercedes af was geketst, was hij voor Jeddah al wereldkampioen geweest. | |
#ANONIEM | woensdag 22 december 2021 @ 19:21 |
Hamilton had zoals jij liet zien 33 seconden voorsprong. Max had op dat moment 40 seconden nodig in zijn laatste en alles beslissende winnende pitstop (ingang tot uitgang pitstraat). Dan lijkt het mij een veilige aanname om er vanuit te gaan dat Hamilton minimaal 35 seconden nodig zou hebben voor een pitstop, dus dan was absoluut geen fuckup van Mercedes want hij komt veel tijd te kort. Edit: voor jouw viaplay opname, Verstappen 1:29:22 ingang pitstraat en pas 1:30:02 uitgang..... [ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 22-12-2021 20:34:12 ] | |
Hyaenidae | woensdag 22 december 2021 @ 19:25 |
Je hebt er geen verstand van hoor ik al. Met je Volvo. | |
Captain_Jack_Sparrow | woensdag 22 december 2021 @ 19:34 |
En met mij vrijwel de hele Formule 1 wereld. Ennuhm, zet je BMW-tje er maar naast. ![]() | |
Weltschmerz | vrijdag 24 december 2021 @ 11:49 |
F1 is niet zo heel ingewikkeld. Als je vooral 1 coureur in de slag met 2 dezelfde auto's ziet is die laatste de dominante auto en de eerste de dominante coureur. Ik heb Hamilton niet veel met Perez zien vechten om positie, zeker niet als je corrigeert voor pitstops, en startpositie, en Verstappen wel regelmatig met Bottas. Die heeft hem zelfs 4 keer verslagen voor pole (tegen Hamilton 5, maar eentje meer). Dat zag je nog sterker bij Schumacher tegen beide Mclarens van Hakkinen en Coulthard, beide Williams-BMW's van Montoya en Ralf, tegen de Williams van Villeneuve en Frentzen, tegen de Williams van Hill en Senna. In mindere mate hebben we zoiets gezien met Vettel in de Ferrari tegen de Mercedessen, terwijl Raikkonen gewoon niet echt meedeed bovenaan de stand. De RBR jaren waren iets gecompliceerder omdat er niet echt een dominante auto was, maar daar zag je ook dat Alonso en Vettel wel de strijd aankonden, en Raikkonen/Massa en Webber tekort kwamen, terwijl McLaren er vaak met twee coureurs inzat. Dat kan best met het verder helpen van de auto te maken hebben, de sweet spot tussen auto en coureur zoals Vettel die vaak bereikte met de RB. Of in het bandenmanagement van Hamilton, maar als dat relatief weinig edge geeft over de teamgenoot dan moet je toch gewoon concluderen dat het vooral de auto is. | |
Gohf046 | zaterdag 25 december 2021 @ 12:42 |
Wel lachen als Hamilton nu stopt bij het eerste beste seizoen dat ie een beetje concurrentie krijgt buiten Rosberg en beginjaren. Is dat "grootste aller tijden" gelul ook meteen klaar ![]() | |
Drekkoning | zaterdag 25 december 2021 @ 12:44 |
Ik vrees dat hij gewoon doorgaat en Merc een paar konijnen uit de hoge hoed gaat toveren met de nieuwe wagen. | |
Gohf046 | zaterdag 25 december 2021 @ 12:46 |
Eerlijk gezegd zou dat toch ook gewoon het mooiste zijn? Ik geniet liever seizoenen lang van epische battles tussen Hamilton en Verstappen dan dat Verstappen met 2 vingers in zijn neus kampioen word. En die kans zit er dik in als Hamilton stopt en RB levert een half decent wagen af. | |
Drekkoning | zaterdag 25 december 2021 @ 12:57 |
Ik ben dus ook juist bang dat hij doorgaat en Merc een auto aflevert die hem weer 30 sec voor de rest zet het hele seizoen. | |
Weltschmerz | zaterdag 25 december 2021 @ 13:32 |
Heeft weinig te maken met of Hamilton stopt. Niet omdat hij niet snel is maar omdat Russell ook snel is en het vooral de Mercedes is die er een strijd van maakt. | |
klaasweetalles | zaterdag 25 december 2021 @ 17:23 |
Niemand kan zo goed sturen als Ham Er zijn daar statistieken van hiji gaat niet alleen om hard gas geven maar om goed kunnen sturen daarin blonk Ham altijd ln uit | |
Gohf046 | zaterdag 25 december 2021 @ 21:37 |
Wil nog wel eens zien of Russel uberhaubt de strijd aan kan gaan met Hamilton bij Mercedes. De Mercedes is zeker snel maar Hamilton heeft wel wat extra's(net zoals Verstappen) wat niet veel riders hebben. | |
fathank | zaterdag 25 december 2021 @ 22:09 |
Ja man hij kan echt goed sturen zo van links naar rechts en weer terug | |
#ANONIEM | zaterdag 25 december 2021 @ 22:12 |
Slechte verliezer? | |
#ANONIEM | zaterdag 25 december 2021 @ 22:14 |
Denk dat komend jaar we een andere favoriet gaan krijgen, iedereen een nieuwe auto toch? Zou zomaar eens een andere kant op kunnen rollen dan RB/M. | |
tripel7 | zaterdag 25 december 2021 @ 22:38 |
Uhu | |
#ANONIEM | zaterdag 25 december 2021 @ 22:52 |
Dit ja. | |
KingRoland | zondag 26 december 2021 @ 01:02 |
Lol | |
mcmlxiv | zondag 26 december 2021 @ 10:54 |
Het zou geen beste coureur zijn wanneer hij geen slechte verliezer zou zijn. Zo ongeveer alle grote sporters zijn slechte verliezers, egoïstisch op het narcistische af en meestal ook psychisch best een beetje beschadigd. Als lieve sociale fijngevoelige jongen/meisje met een groot rechtvaardigheidsgevoel wordt je geen kampioen. Nergens in. | |
vosss | zondag 26 december 2021 @ 11:23 |
Button. De laatste kampioen die geen klootzak was. | |
klaasweetalles | zondag 26 december 2021 @ 11:26 |
| |
Sabata | zondag 26 december 2021 @ 11:27 |
Weltschmerz | zondag 26 december 2021 @ 11:30 |
Ja, maar ook weer niet zoveel extra's. Hamilton heeft maar weinig marge op Bottas, en laten we niet vergeten dat dat een invalkracht was. Vervolgens werd Russell invalkracht naast hem en was die de betere. En dat zonder fatsoenlijke voorbereiding. Behalve het aldoor overschatten en opkloppen van Hamilton, moeten we ook niet vergeten dat F1 alsmaar doorselecteert terwijl de poule van talent groter wordt en de professionalisering blijft toenemen. Dus het veld is gewoon beter dan 15 jaar geleden toen Hamilton debuteerde. | |
klaasweetalles | zondag 26 december 2021 @ 12:51 |
Ik hoor telkens maar de naam russel vallen hahahaha wtf is russel en wat heeft hij tot nu toe gewonnen in de F! iedereen denkt dat als je de auto van Hamilton geeft dan elke coureur dan ook die wedstrijdjes wel gaat winnen hahahah het is een grap hoe sneller de auto hoe moeilijker die te besturen zal zijn ik vraag me dus af of russel wel genoeg in huis heeft om net zo hard het gaspedaal in te drukken als ham en ver heeft hij die lef? En is hij in staat om met zo nog snellere auto dan wat hij normaal gewend is de auto onder controle te houden? het gaat om hersens fyiek reactie lef controle ik ben benieuwd komend seizoen | |
ChevyCaprice | zondag 26 december 2021 @ 13:06 |
Hamilton had echt genoeg marge op Bottas hoor. Terwijl Bottas toch echt geen slechte rijder is, zeker in de kwali. | |
Weltschmerz | zondag 26 december 2021 @ 14:14 |
Het gaat ook om politiek, en dat zal het lastigste voor hem zjin. Je hebt blijkbaar gemist dat hij zonder botte pech al een race had gewonnen nadat hij vers uit de Williams was geplukt. Hij was in de regen op Spa sneller dan Hamilton, in een Willliams. De snellere auto is meestal makkelijker te besturen. Net als bij Rosberg en Button blijken coureurs achteraf altijd een stuk beter dan vooraf. Ik vind die marge niet zo groot. 4 tegen 5 poles, hij kan behoorlijk klunzen maar hij heeft echt heel veel pech gehad. | |
ChevyCaprice | zondag 26 december 2021 @ 14:45 |
Jij hebt het over poles, dus uitslagen van de kwali. Maar F1 is meer dan dat. Hamilton is altijd voor Bottas gefinisht, en ging dat niet met een teamorder, dan deed die het wel op eigen kracht. Op racepace is Lewis gewoon superieur aan Valtteri. | |
Netsplitter | zondag 26 december 2021 @ 15:05 |
Niet alleen op racepace. ![]() | |
ChevyCaprice | zondag 26 december 2021 @ 15:07 |
Waarop nog meer dan? | |
Netsplitter | zondag 26 december 2021 @ 15:07 |
Verdedigen. Dat kan Bottas niet. Maar dan exht gewoon niet. | |
FYazz | maandag 27 december 2021 @ 09:19 |
Ga weg joh met het 'overschatten en opkloppen' en weinig marge op Bottas ![]() Hamilton is zevenvoudig kampioen. Heeft meer dan 100x pole gereden. Heeft de meeste F1 overwinningen op zijn naam en finisht praktisch elk seizoen met ruim 100 punten verschil op Bottas. Ik hoop van harte dat Max een groter talent is en nog beter resultaat levert, maar laat hij (of Russel) bovenstaande eerst maar eens waarmaken voordat wij gaan doen alsof Hamilton overschat wordt. | |
Duiveltja | maandag 27 december 2021 @ 10:45 |
Russell heeft 1x een goede race in een Merc gereden, dus dat zegt helemaal niets. Heeft erna niets laten zien. Hamilton en Verstappen zijn op het moment exceptioneel aan de rest van het veld. Het volgend seizoen staat alles weer op nul en kan iedereen weer punten pakken. De eerste wedstrijd wordt hopelijk weer net zo op het randje als de laatste wedstrijden.Het entertainment gehalte is op het moment op het hoogtepunt na al die jaren van saaie "hamilton rijdt 30 seconden weg van de rest van het veld" wedstrijden. | |
tripel7 | maandag 27 december 2021 @ 14:12 |
Nouja, hij heeft laten zien goed de media en publieke opinie te kunnen manipuleren into een 'bottas z'n stoeltje is mijn stoeltje' beweging | |
Duiveltja | maandag 27 december 2021 @ 14:17 |
Russell zal volgend seizoen "het irritantje mannetje" zijn van de grid. | |
klaasweetalles | donderdag 13 januari 2022 @ 10:21 |
Ik ben niet onder de indruk van russel hij zal het heel moeilijk krijgen hij is de 4e man op de baan want ik denk dat perez volgend seizoen gaat uitblinken | |
ChevyCaprice | donderdag 13 januari 2022 @ 11:00 |
Ja nogal logisch dat hij daarna niks meer heeft laten zien in een Williams. Behalve dan P2 en P3 in de kwalificatie van Spa Rusland ![]() | |
ChevyCaprice | donderdag 13 januari 2022 @ 11:01 |
George gaat Lewis het niet makkelijk maken. | |
Monkeyclaw | donderdag 13 januari 2022 @ 12:14 |
Lewis is een omhoog gevallen jankbal van de 1e rang. Die hele mediastilte is een passieve "kijk mij zielig doen"campagne om toch nog aandacht te krijgen. Hij wacht het resultaat van het onderzoek van FIA af om dan pas te bepalen of hij doorgaat? Donder op Louise Hamilton, dus als het je bevalt ga je door, anders niet? Nou dikke doei dan. Lullig he als de wedstrijdleiding niet altijd in jouw voordeel oordeelt... Praat erover met Max. Hij heeft hier ook ervaring mee. Racepak inleveren, contract in de open haard en ga maar after dinner speeches doen over onrecht..... PEACE!! | |
ChevyCaprice | donderdag 13 januari 2022 @ 12:22 |
Een jankbal omdat hij letterlijk niks zegt? ![]() | |
klaasweetalles | donderdag 13 januari 2022 @ 12:26 |
Ham is genaaid en dat weet jij ook | |
Monkeyclaw | donderdag 13 januari 2022 @ 12:31 |
Ach hou toch op man ![]() ![]() Genaaid... Laat me niet lachen. Mercedes was het, net als alle teams eens dat een race niet bepaald moest worden tijdens een safety car/ gele vlag. Dus ja...... Zeghet maar | |
Monkeyclaw | donderdag 13 januari 2022 @ 12:32 |
Juistem. | |
theguyver | donderdag 13 januari 2022 @ 12:32 |
Eens maarrrrr afgelopen jaar was toch wel meest spannende seizoen in jaren. Ik hoop nog wel dat hij blijft. Dat er over hem word gemeld dat hij zo ontzettend van slag is dat hij verloor en daardoor misschien niet meer mee doet.. is gewoon ronduit droevig! | |
#ANONIEM | donderdag 13 januari 2022 @ 12:35 |
Ham was gewoon niet snel genoeg in het laatste rondje en zag toen dat Max de betere coureur is. | |
mcmlxiv | donderdag 13 januari 2022 @ 14:32 |
Tja, Hamilton heeft extreem veel geluk gehad dat de laatste race er überhaupt nog toe deed. Was alles eerlijk verlopen dan was Verstappen al twee races eerder kampioen geweest. | |
klaasweetalles | donderdag 13 januari 2022 @ 14:53 |
Vraag je gewoon is af hoe het mogelijk was dat iemand die heleboel seconde voor lag met ook nog is 4 achterliggers achter zich die maz moest inhalen onder normale race omstandigheden dat je dan toch niet de race wint en dat max ook nog is zijn banden kon wisselen het was een voor opgezet complot dat weet ieder weldenkend mens ..... | |
klaasweetalles | donderdag 13 januari 2022 @ 14:54 |
iedere mafkees moet nu toch wel weten dat HAM doorgaat totdat de legendarische 8 ste wereldtitel binnen is | |
#ANONIEM | donderdag 13 januari 2022 @ 17:49 |
Hamilton had ook zijn banden kunnen wisselen. | |
beantherio | donderdag 13 januari 2022 @ 18:48 |
Dat mensen boos of teleurgesteld zijn over wat er gebeurde of het oneens zijn met de keuze: ok, prima. Maar een complot? Serieus zeg.. Je weet dat als je een lange run aan de leiding maakt met hetzelfde setje banden dat je risico loopt als er sprake is van een SC situatie dicht aan het einde van de race. Dit is verre van de eerste keer dat een overwinning verloren gaat door zo'n gok (wat het feitelijk was). Dat is op zijn minst voor een belangrijk deel de schuld van Mercedes zelf. | |
klaasweetalles | donderdag 13 januari 2022 @ 21:56 |
Ik geloof niet in zoveel toevalligheden in zo een korte tijd | |
klaasweetalles | donderdag 13 januari 2022 @ 22:16 |
masi was omgekocht | |
#ANONIEM | donderdag 13 januari 2022 @ 22:19 |
Hahahahaaaaa ![]() Max is gewoon de beste, wen er maar aan ![]() | |
Captain_Jack_Sparrow | vrijdag 14 januari 2022 @ 00:59 |
![]() | |
TagForce | vrijdag 14 januari 2022 @ 09:57 |
Ga even naar BNW ofzo. Was het een slechte oplossing? Ja. Was er een betere oplossing? Nee. Was het buiten de regels? Nee. Was het een complot om Lewis dwars te zitten? Nee. Was er vantevoren (al in 2013) afgesproken om er ALLES aan te doen om een kampioenschapsfinale niet achter een safetycar te finishen? Ja. Heeft Mercedes die overeenkomst ook getekend? Ja. Wat Masi in die situatie ook had besloten, de ene helft zou het er mee eens zijn, de andere helft zou het er niet mee eens zijn. Het geroeptoeter dat het allemaal niet eerlijk was komt hoofdzakelijk van de Hamilton fans die denken de regels te kennen, maar uiteindelijk moeten toegeven dat het allemaal inderdaad binnen de regels was. En dat is, zelfs in de UK, een minderheid van 18% van de F1 fans. | |
klaasweetalles | vrijdag 14 januari 2022 @ 10:39 |
De mening van supporters is helemaal niet relevant in deze. Het gaan om de mening van poffessionals zoals ik. Het probleem is dat de FIA regels niet duidelijk zijn. Massi wist gewoon niet wat hij moest doen en ging weer de bekende FIA interpretatie aan geven. Hij was helemaal in de war van het geschreeuw van Cristian Horner door de hoofdtelefoon. In welke handboek van de FIA staat dat Max die 4 achterliggers zomaar mocht inhalen? Laat maar zien zou ik zeggen.....of denk jij dat ze bij Mercedes de regels niet kennen? | |
Armani XL | vrijdag 14 januari 2022 @ 10:43 |
ff goed gelachen zo op de vrijdagmorgen. Dank je wel! | |
TagForce | vrijdag 14 januari 2022 @ 11:03 |
Whahahahaaa!! Grappig. Hij was niet in de war... Hij wist precies welke regels er waren en hoe ze te toe te passen. In geen enkel... Max heeft ze dan ook niet ingehaald. De 5 achterliggers hebben Hamilton ingehaald. Maar je hebt duidelijk de race niet gezien. Ik heb de regels al herhaaldelijk volledig gequote hier... Ik zou zeggen, doe je naam eer aan, en zoek ze op zodat je weer een minuscuul stapje dichter bij alles weten komt. | |
bianconeri | vrijdag 14 januari 2022 @ 11:57 |
Ja. Letterlijk alles was beter. Ja. Dit mocht gewoon niet op zo'n manier gedaan worden, dat is al zo vaak gezegd. Wat dan? Een persoonlijk complot van Masi? Lijkt mij logischer gezien alle pro-Max beslissing van de FIA dit jaar dat RBR flink wat geld overgemaakt heeft. Was dit alsnog niet de goede en volgens regels juiste manier om dat te doen. | |
TagForce | vrijdag 14 januari 2022 @ 12:36 |
Dit mocht zeker wel. Of het ook wenselijk was is een 2e, maar er is geen enkele regel geschonden. Als jij denkt van wel mag je de gebroken regel opzoeken, quoten, en er naar linken. | |
klaasweetalles | vrijdag 14 januari 2022 @ 12:39 |
In geen enkel? waar baseer jij dan alles op wees is rechtlijnig in je verhaal Als het in geen enkele richtlijn voorkwam dan is het niet zo dat het dan maar rechtmatig is Er komt een onderzoek de komende tijd en ik voorspel nu al dat het onderzoek zal zeggen dat de FIA zijn regelboekje is goed in orde moet gaan maken want dit kan niet.... Het was gewoon een natte vingerwerk in de lucht houden en kijken of de wind uit het oosten zuiden en noorden kwam | |
TagForce | vrijdag 14 januari 2022 @ 13:08 |
Misschien moet je even lezen wat je zegt... Jij zegt de regel te willen zien waarin staat dat Max die achterblijvers mag inhalen. Die regel bestaat niet, en dat is ook niet wat er gebeurt is. Jij stelt dat Max die achterblijvers heeft ingehaald... Niet ik. Die achterblijvers hebben Hamilton ingehaald, en dat staat wel degelijk in regel 48.8 en 48.12. Waarbij alleen 48.8 relevant is (omdat voor 48.12 niet aan de eisen is voldaan om die te doen gelden). En als het niet in een richtlijn voorkomt, dan is het per definitie rechtmatig. Tenzij beslist wordt dat het niet rechtmatig is, maar dat kan niet met terugwerkende kracht. Dan is het vanaf dat moment niet meer toegestaan (zie bijvoorbeeld het DAS systeem bij Mercedes, wat volgens de FIA niet rechtmatig was, maar niet als zodanig in de regels stond, en dus pas vanaf het volgende seizoen daadwerkelijk verboden was). Regels vertellen je niet wat wel mag. Regels vertellen je: - Wat NIET mag - Wat MOET - Wat standaard procedures zijn - Uitzonderingen op bovenstaande Alles wat niet onder bovenstaande beschreven is, is dus per definitie toegestaan, tot anders wordt beslist. Er is een onderzoek gaande, maar dat onderzoek gaat er niet om of de regels wel of niet gevolgd zijn. Dat onderzoek gaat er om wat de FIA beter kan doen (in de regelgeving en de communicatie) om te zorgen dat dit soort controverses vanwege onduidelijkheden niet meer voor komen. | |
SiGNe | vrijdag 14 januari 2022 @ 13:58 |
Bij de start en de safetycar dan heeft de raceleiding ook de regie in handen en die mag dan ook beslissingen nemen die niet in het handboek staan. In de klassen waar Masi eerder racelkeider was is het een normale procedure die wél in de regels staat. | |
klaasweetalles | vrijdag 14 januari 2022 @ 14:36 |
Je zit een heel verhaal te maken over wat wel en niet mag en vervolgens zit je zelf tegen te spreken in de zelfde context. Jij lijkt de FIA wel ![]() Regels zijn regels en als het nu niet in het reglement staat dan moet het alsnog in het boekje opgenomen worden anders heb je mazen in de wet.....en mazen in de wet zorgen voor discussie en discussie zorgen voor valsspel Hoe moeilijk kan autosport zijn. je heb een coureur je heb een baan je heb een auto Voor elk aspect maak je duidelijke regels. Het zou mooi zijn als iemand in het strafschopgebied een doodschop krijgt en de scheidsrechter zegt dat we allemaal naar de andere kant van het veld moeten lopen en we geven een hoekschop aan de partij die zojuist de doodschop gaf.... Dat is wat de FIA gedaan heeft in zijn beslissing. Hamilton domineert heel de wedstrijd er gebeurt iets wat niet kan gebeuren en vervolgens krijgt een coureur die heel de wedstrijd achter de feiten loopt gratis en voor niets een bandenwissel en hij mag ook nog is naast de koploper gaan racen. Hier klopt iets niet is mijn conclusie en ook de jouwe maar je bent zo een max fan dat je alle mazen in de wet erbij haalt in het voordeel van max | |
TagForce | vrijdag 14 januari 2022 @ 14:48 |
Waar spreek ik mezelf tegen? De enige die zichzelf tegenspreekt ben jij. En een maas in de wet is precies wat het is... En daarmee maakt het wat er in Abu Dhabi gebeurde dus per definitie niet tegen de regels, want dan was die maas er niet geweest. De rest van je betoog heeft geen enkele betrekking op de discussie over jouw claim dat er in de regels zou moeten staan dat Max 5 achterblijvers mag inhalen, en of iets wat niet in de regels staat al dan niet legaal geacht mag worden. Een claim die je overigens laat gaan door aan te geven dat je mazen in de wet hebt als niet alles duidelijk beschreven is. Die discussie is dus ten einde. | |
klaasweetalles | vrijdag 14 januari 2022 @ 15:01 |
Je geeft dus toe dat het een maas in de wet is daarmee spreek je al je voorgaande post tegen dat het rechtmatig is. Of het een maas in de regels is moet trouwens nog onderzocht worden want die regel kan er gewoon zijn maar door masi gewoon verkeerd geinterrepreteerd zijn. Dat betekent gewoon dat de laatste race ongeldig verklaard moet worden en opnieuw gereden moet worden. Er is een grote fout gemaakt en dat moet hersteld worden en daarmee is deze discussie dus ten einde. | |
TagForce | vrijdag 14 januari 2022 @ 15:16 |
Volgens mij weet je niet helemaal wat een maas (in de wet) is... Een maas in de wet is dus juist iets wat niet (goed) beschreven is, en daarmee dus rechtmatig. Onwenselijk misschien, maar niet onrechtmatig. Dat is het hele probleem met mazen in de wet. Je wil het niet, maar het kan dus wel. Als een maas in de wet onrechtmatig was, dan was het geen maas in de wet geweest. Goed voorbeeld: Het toestaan van downloads in Nederland vanuit onrechtmatige bron... Er stond nergens beschreven in de wet dat de bron rechtmatig moest zijn, en dus was het downloaden uit illegale bron gewoon toegestaan. Achteraf werd dat door een rechter als niet de bedoeling beschouwd, en daarmee is die maas dus gedicht, en is downloaden uit onrechtmatige bron dus onrechtmatig gemaakt (door jurisprudentie) vanaf dat moment. Er wordt helemaal niets onderzocht qua mazen in de regels of het domweg verbreken van de regels. Het is al duidelijk dat de regels gevolgd zijn. Dit is ook door Mercedes erkent. Sommige figuren willen daar echter niet aan, en blijven de reglementen ofwel niet lezen, ofwel selectief te quoten om hun standpunt te bewijzen. Er wordt onderzocht hoe de regels en de communicatie daarvan duidelijker gemaakt kan worden. En ja, wellicht dat hier ook uit komt dat vooral dit soort regels anders omschreven moeten worden waardoor dit soort onduidelijkheid en controverse niet meer kan. De uitslag, is ook al meerdere malen aangegeven, staat gewoon vast, dus er wordt helemaal niks aangepast, overgereden, of geschrapt. | |
klaasweetalles | vrijdag 14 januari 2022 @ 15:27 |
Ik noem heel de situatie het listig gebruik gebruik maken en inderdaad het omzeilen van de regels. Hamilton heeft de achterblijvers ingehaald en dat heeft hem een inspanning gekost. Fysiek, geestelijk, bandenslijtage, motorische. Max heeft heeft de achterblijvers niet ingehaald daarmee heeft ten onrechte een mindere inspanning hoeven doen dan Hamilton. Boevendien kon hij ook nog is zijn banden wisselen wat strategische voor Hamilton niet meer mogelijk was Dat zijn keiharde feiten dat deze race niet volgens de regels van sportiviteit en fatsoen is verreden. | |
#ANONIEM | vrijdag 14 januari 2022 @ 15:31 |
Klaas die aan het jankballen is ![]() Top vrijdag ![]() | |
mcmlxiv | vrijdag 14 januari 2022 @ 17:19 |
Blijft het feit dat Hamilton gedurende het hele seizoen veel meer mazzel en veel minder regelmatig gereden heeft dan Verstappen. Verstappen alleen maar eerste en tweede plaatsen, naast een klapband in leidende positie, van de baan gereden worden door Hamilton, van de baan gereden met Hamilton en aangereden door Bottas. Hamilton naast veel 1 en 2 ook derde, zevende, vierde, vijftiende. Kortom Hamilton heeft niets te klagen, de laatste race viel de mazzel een keer de andere kant op… | |
TagForce | vrijdag 14 januari 2022 @ 17:19 |
En compleet op alle vlakken de plank misslaat. Beter wordt het niet. | |
TagForce | vrijdag 14 januari 2022 @ 17:30 |
Wut? Dus als de auto van Latifi 5 bochten eerder was verwijderd, en ze dus een ronde eerder al voorbij Hamilton hadden gemogen, en die 2 achter Max er ook voorbij hadden gemogen, dan was het nog steeds oneerlijk geweest, of wa? Oh, en voor de duidelijkheid: Max was die achterblijvers ook al voorbij, maar omdat hij wel de pits in ging voor nieuwe banden kwam hij er weer achter terecht. Volgens jouw logica zou dat dus EXTRA nadelig voor Max zijn geweest, en is de gekozen oplossing dus gewoon extra eerlijk. Van beide kanten was de keuze om te pitten/buiten te blijven gewoon een gok, en dat kwartje had net zo goed de andere kant op kunnen vallen. Feit is dat er een mogelijkheid was om de race te herstarten, en dat dat de afspraak was die met alle teams was gemaakt. Volledig reglementair (maar niet naar de voorkeur van Mercedes) is daarvoor gezorgd. Je kan er van alles van vinden, maar niet dat het onrechtmatig en niet volgens de regels was. Niemand, ook Max fans niet, zit te wachten op dit soort controverses. Maar gezien de keuzes van Mercedes, en het oneigenlijke voordeel van een rode vlag, was dit de minst ingrijpende oplossing. Het is alleen een grote controverse geworden omdat Mercedes dacht dat het niet volgens de regels gegaan is, en de stewards met een fucked up uitleg kwam. Als Mercedes gewoon openlijk toegegeven had dat de regels weldegelijk gevolgd zijn (wat ze alleen indirect met een tweet gedaan hebben) en dat er gewerkt moet worden om dit soort vaagheden uit de regels en communicatie te halen was er niets aan de hand geweest. Maar Mercedes is het hele seizoen bezig geweest om Red Bull, Max en de FIA dwars te zitten, en mogen daar wat mij betreft wel een keer op aangesproken worden. Mercedes fans zijn het daar niet mee eens, uiteraard. Hun goed recht. Maar wel bij de feiten blijven, dan. | |
Sabata | vrijdag 14 januari 2022 @ 17:43 |
Eduard Anatolyevich Khil amuseert zich | |
klaasweetalles | vrijdag 14 januari 2022 @ 18:18 |
Uiteindelijk en daar gaat het om maken al die races daarvoor niet uit... Het rekensommetje van plussen en minnen was dat aan het eind van het seizoen beide gewoon gelijke aantallen punten hadden. En uiteindelijke ging het om die laatste race die alles beslissend was. En in die allebeslissende race stond het gelijk Dus had er geen enkele beslissing genomen mogen worden die in het voordeel van de een of de ander zou zijn Maar die FIA clown Massi wilde er een spektakel van maken. ONtslaan die man en voor de leeuwen gooien. | |
#ANONIEM | vrijdag 14 januari 2022 @ 18:22 |
![]() | |
klaasweetalles | vrijdag 14 januari 2022 @ 18:25 |
Je heb het teveel over als als als. Blijf bij de feiten zoals ik die opgesomd heb. Ik blijf bij de keiharde feiten die zich afgespeeld hebben. UIteindelijk zullen de mensen wereldwijd dit een controversiele titel vinden. Het is net niet verdiend. Er zit een vies luchtje aan. Zoiets moet je niet willen. De FIA moet verklaren dat ze fouten hebben gemaakt. Dat Lewis genaaid is. Massi heeft zijn laatste wedstrijd gehad. En dat zal een bevestiging zijn van een oneerlijke titel. Hammilton gaat komend seizoen Ver helemaal kapot maken. Hij zal echt niet meer opzij gaan als max aan komt zetten. | |
dop | vrijdag 14 januari 2022 @ 18:45 |
Uiteindelijk en daar gaat het om maken al die races daarvoor niet uit... Het rekensommetje van plussen en minnen was dat aan het eind van het seizoen beide gewoon gelijke aantallen punten hadden. En uiteindelijke ging het om die laatste Ronde die alles beslissend was. En in die allebeslissende ronde stond het gelijk Je eigen woorden, alleen race soms vervangen door ronde. de uitkomst van die alles beslissende ronde maakt dan in eens dat jij het wel belangrijk vind wat er aan vooraf ging [ Bericht 2% gewijzigd door dop op 14-01-2022 18:50:40 ] | |
beantherio | vrijdag 14 januari 2022 @ 18:45 |
Het wordt steeds lastiger om Hamilton-fans serieus te nemen. De frustratie begrijp ik wel maar dat is geen reden om de meest rare dingen te gaan roepen. Heb wat meer zelfrespect zou ik zeggen. Ik begin trouwens steeds meer medelijden te krijgen met Masi die als zondebok misbruikt wordt voor die frustratie. Ik zal niet zeggen dat ie alles goed heeft gedaan in het afgelopen jaar maar het is ook bijna een onmogelijke taak met de strijd die we gezien hebben. Dit heeft ie niet verdiend. | |
klaasweetalles | vrijdag 14 januari 2022 @ 19:49 |
Nee in de laatste rond stond het niet gelijk In de laaste rond stond Hamilton op plek 1 met 5 ingehaalde achterliggers. Max had 5 achterliggers eerst moeten inhalen voordat hij bij HAM was geweest Dat is wel een verschilletje als er nog maar 1 ronde te gaan is en als je dan nog 5 achterliggers moet inhalen. Normaal gesproken was max nooit meer in de buurt van Ham gekomen. | |
jogy | vrijdag 14 januari 2022 @ 20:58 |
Lewis had voordeel aan het feit dat zijn achterlijk oude banden gespaard werden door die safetycar. Als alle overige rondes op volle snelheid zouden worden gereden was er een kans dat die banden van Hamilton het niet zouden overleven. De herstart op deze manier was een stuk minder oneerlijk dan de Hamilton hardcore fans willen (doen) geloven | |
dop | vrijdag 14 januari 2022 @ 21:31 |
Je weet duidelijk niet het verschil tussen laatste, en 1 na laatste. Ik heb toch echt Hamilton en Verstappen 1 volledige ronde zien racen. Maar duidelijk dat alles wat er aan vooraf ging toch ook telt voor jouw. In formule 1 is eerlijk en gelijke kansen een behoorlijk rekbaar begrip. Een race kan op vele manieren eindigen die niet voor iedereen even eerlijk is. Dat zie je in de formule 1, meerdere malen per seizoen. Zuur maar daar moeten alle coureurs regelmatig mee dealen. [ Bericht 3% gewijzigd door dop op 14-01-2022 21:38:46 ] | |
DumpTruck | zaterdag 15 januari 2022 @ 04:26 |
Jezus wat een gezeik. De Race was zeker voor Hamilton, maar het seizoen voor Max. Ze hebben beide pech gehad en als dit ronde 12 was geweest had het niemand meer geboeid. | |
TagForce | zaterdag 15 januari 2022 @ 10:34 |
Nee, je negeert de feiten. Feit is dat Max (een aantal van) die achterblijvers ook al had ingehaald en door zijn stop er weer achter zat. Maar dàn is het ineens niet oneerlijk als ze er tussen blijven. Dat heet hypocriet. De titel van Prost in 1989 zit ook geen luchtje aan, tot je mensen aan balestre herinnert. Niet overdrijven. De FIA moet helemaal niks, behalve voorkomen dat de onduidelijkheid nog eens voor komt. Alles is namelijk volgens de regels gegaan, waren we al overeengekomen, dus er zijn geen fouten gemaakt. Dat de communicatie en regelgeving beter kan is al jaren bekend. Niks nieuws. Dat heet CSI, Continual Service Improvement, alles kan altijd verbeterd worden. Masi blijft gewoon, mag ik hopen. De man deed niets fout. Dat de hele organisatie in Race Control anders moet ben ik het mee eens, maar Masi hoeft niet weg om AD. Hamilton gaat al niet opzij. Daarom lijkt Max zo agressief. En ik moet eerst maar zien of Hamilton mee doet, en of ie voor de RBR kan komen. Aerotechnisch is de Merc niet zo sterk namelijk, en juist dat gaat helemaal op de schop. | |
klaasweetalles | zaterdag 15 januari 2022 @ 11:10 |
Ik vraag me af wat snap jij niet in onderstaande plaatje? Hoeveel pijltjes zie jij? op welke positie is max nu? Is dit hogere wiskunde voor je? Ik denk van wel... ![]() | |
TornadoDK | zaterdag 15 januari 2022 @ 13:09 |
Lol zijn mensen hier nog mee bezig ![]() | |
#ANONIEM | zaterdag 15 januari 2022 @ 13:13 |
Zelfs de FIA is er nog mee bezig. En dat zijn ze zelfs de komende twee maanden nog | |
TagForce | zaterdag 15 januari 2022 @ 14:07 |
![]() En welk deel van 'Max was ze ook al voorbijgegaan, maar heeft een pitstop gemaakt waardoor hij er weer achter kwam' snap jij niet? Zoals ik al zei: Je mening over of iets al dan niet eerlijk is is afhankelijk van voor wie het is. Dat is hypocriet. Maar je hebt continu vrij simpele feiten fout, dus ik ben er vrij zeker van dat je de race niet hebt gezien, en geen enkele regel kent. Alleen ben je niet slim genoeg om, net als bianconero, je mond te houden als je ongelijk bewezen wordt. Kom maar terug als je weet waar je het over hebt, want nu weet je vrij weinig ondanks je naam. ![]() Fijne dag verder. | |
klaasweetalles | zaterdag 15 januari 2022 @ 16:20 |
4.34 FIA SUDDENLY CHANGED THEIR DECISSION ![]() Fijne dag nog ![]() | |
theguyver | zondag 16 januari 2022 @ 19:37 |
En max is genaaid in 2 races Hamilton in 2 plus mazzel dat ze gehad hadden dat motor wissel geen hol meer uithaalde.. Als ze geen motor wissel hadden gedaan voor de zoveelste keer had Hamilton het nakijken gehad. Halverwege de laatst race vroeg de pitcrew aan Hamilton wat voor banden hij wou als er gele vlag was, en daarna besluiten ze niet te pitten.. Wiens fout was dat? Dat was gewoon een team blunder.. Je kan alles wel op de laatste race afschuiven maar max was gewoon constant het gehele seizoen en kampioenschap was meer dan verdiend. Dat een keer geluk aan zijn zijde kwam tja dat is pech voor Hamilton. Het blijft alsnog een feit dat Hamilton gewoon jaren lang een veel en veel betere auto heeft gehad dan wie dan ook in veld. Nu laatste seizoen was er iemand die een auto had die aan hem kon tippen de auto was niet beter maar kwam wel in de buurt en dan heeft hij het heel moeilijk. Maakt het Hamilton de beste coureur? Nee wel een van de beste, maar komt er iemand een beetje in de buurt heeft hij het verschrikkelijk moeilijk.. Max was gewoon beter en zo zijn er wel meer coureurs die hoogstwaarschijnlijk beter zijn dan Hamilton ze hebben alleen niet de juiste auto.. Volgend jaar gaan we gewoon zien of hij werkelijk zo goed is.. Dan moet ie gewoon ten alle tijde gehakt maken met Russel maar ik denk dat hij het nog heel moeilijk gaat krijgen, en zou echt dubbel liggen als Russel boven hem eindigt.. Ik acht de kans klein want Hamilton heeft jaren ervaring in die auto en het beste monteurs team.. Maar we zullen zien. Hamilton de beste ooit! Nee beste auto en team jazeker. Meeste gewonnen ja. Daarom de beste nee.. Uitstekend coureur ja. Jankbal en over paard getilde blm vervanjebed debiel.. JA! | |
DumpTruck | maandag 17 januari 2022 @ 04:36 |
Je komt niet in de beste auto zonder talent dus niemand gaat ontkennen dat Ham echt een natuurtalent is. Je hebt zeker Toxic Max fans die alles op de auto schuiven maar die idioten moet je ook niet serieus nemen. Lewis is gruwelijk maar de jaren kunnen cruisen maken je gewoon minder scherp, als max 5x Kampioen zou zijn (bv) en ineens bouwt weetikveel Alpine een raket wordt het ook lastig voor Max. Dat is de sport. | |
TagForce | maandag 17 januari 2022 @ 08:24 |
Dit is wat jij zegt: Ik zeg dat Max die auto's ook al ingehaald had, maar door de pitstop er weer achter kwam. Volgens jouw redenatie is het dus een correcte beslissing, want die auto's nog een keer inhalen kost Max fysiek, geestelijk, bandenslijtage, en motorische inspanning. De plaatjes die je post veranderen niets aan dat feit. | |
ChevyCaprice | maandag 17 januari 2022 @ 12:05 |
Ja en dat was zijn eigen keuze, hij hoefde de pitstop niet te doen. | |
TagForce | maandag 17 januari 2022 @ 12:37 |
Net als dat Hamilton wel had kunnen stoppen en zo op dezelfde banden als Max had kunnen rijden? Beiden zijn overigens irrelevant voor het argument van Klaas. | |
ChevyCaprice | maandag 17 januari 2022 @ 12:59 |
Het is wel relevant voor de vraag of het gerechtvaardigd wordt om backmarkers selectief uit de rij te verwijderen. | |
TagForce | maandag 17 januari 2022 @ 13:11 |
Eh... Nee. What ifs zijn niet relevant. De claim was dat Hamilton die achterblijvers al voorbij was gegaan, maar Max was die ook al voorbij, dus die had die moeite ook al gedaan. Echter door zijn pitstop kwam hij er weer achter. De reden waarom het voor Hamilton oneerlijk zou zijn was dat hij ze al voorbij was, en Max niet. | |
ChevyCaprice | maandag 17 januari 2022 @ 13:16 |
Ik heb ook geen "what if' scenario geschetst. Als Max een pitstop doet waarbij hij bewust achter andere backmarkers uitkomt terwijl er waarschijnlijk niet genoeg tijd is voor een herstart, dan geef je Hamilton wel enigszins een nadeel om Max meteen achter Lewis te zetten door backmarkers weg te halen. | |
TagForce | dinsdag 18 januari 2022 @ 09:11 |
Nee, Mercedes gaf Lewis een nadeel door hem op oude banden te laten staan. Dit scenario was niet ondenkbaar, zelfs zonder kunstgrepen van Masi. Het enige wat Masi gedaan heeft, uiteindelijk, is de safetycar een ronde eerder naar binnen gehaald dan Mercedes dacht. Dat is vooral het probleem van Mercedes en hun slechte strategie. | |
ChevyCaprice | dinsdag 18 januari 2022 @ 12:01 |
En waarom lieten ze Lewis niet pitten? Omdat hij dan mogelijk baanpositie verloor aan Max met het gevaar dat onder geel werd gefinisht. Mercedes maakte hun beslissing op basis van het feit dat het reglement een bepaalde procedure inhoudt wat allesbehalve gebeurde. | |
SiGNe | dinsdag 18 januari 2022 @ 13:03 |
Er was al voor de race afgesproken dat er niet onder geel gefinished zou worden, daar hadden zowel Wolff als Horner op aangedrongen. Daarnaast hadden ze Lewis ook kunnen laten pitten toen die nog achter Perez zat. Perez zat duidelijk moeilijk te doen, dat kostte ook tijd en die tijd hadden ze kunnen gebruiken om Perez gewoon te laten gaan en zelf voor nieuwe banden te gaan. Perez moest zelf ook nog pitten dus die zou er toch wel tussenuit vallen. En ondertussen kwam Verstappen ook steeds dichterbij. Op he teind reed Hamilton iets van 40 ronden lang op zijn banden teriwjl Pirelli had gezegd dat ze 35 ronden mee zouden gaan. Nu heeft Pirelli het vaker fout maar dan nog werd 't gewoon tijd om toch te pitten. | |
FlippingCoin | dinsdag 18 januari 2022 @ 13:05 |
Hanilton is officieel een kanarie. | |
tripel7 | dinsdag 18 januari 2022 @ 13:08 |
Daarnaast doet Mercedes alsof ze vrijwel zeker gewonnen hadden, in die rondes op racepace had er nog van alles kunnen gebeuren, inclusief een Lewis die met een klapband in de laatste bocht rechtdoor de muur ingegaan was, hadden ze dan ook zitten brullen en huilen dat het allemaal oneerlijk, fraude en racisme was? | |
SiGNe | dinsdag 18 januari 2022 @ 13:16 |
Hamilton heeft natuurlijk ook al eens eerder een race met 3 banden uitgereden. Ik snap overigens nog steeds niet dat ie daar geen disqualificatie voor gekregen had, de onderdelen braken van z'n wagen af, dat was gewoon gevaarlijk rijden en hij had eigenlijk in de pitstraat moeten finishen. | |
TagForce | dinsdag 18 januari 2022 @ 16:36 |
Mercedes kon met geen mogelijkheid weten of de safety car wel of niet naar binnen zou komen. Ze hebben gegokt, verloren, en een heleboel gejankt omdat de standaardprocedure niet gevolgd is en ze bij het roeptoeteren de regels verkeerd gelezen hebben. Masi heeft nota bene een race eerder nog de volgorde van herstarten aangepast op een manier die niet in de regels staat. Blijkbaar had hij die macht toen wel (want voordeel Hamilton), en in AD ineens niet meer. Nee, het is selectief gejank van Mercedes, en dat is hun goed recht, maar op een gegeven moment is het klaar.. En dat moment was bij de prijsuitreiking. Sommige mensen blijven echter volhouden dat Masi buiten zijn boekje ging en dat Hamilton de titel zou moeten krijgen met allerlei drogredenen waarom. | |
Captain_Jack_Sparrow | dinsdag 18 januari 2022 @ 17:07 |
Normaal gesproken had Hamilton in Imola na zijn eigen fuck up een ronde achtergelegen. Maar rode vlag. Feit is dat Mercedes een tactische blunder heeft gemaakt door Hamilton niet te pitten. Eigen schuld. Boohoo. | |
#ANONIEM | dinsdag 18 januari 2022 @ 17:42 |
Deze bewering is volgens mij een eigen leven gaan leiden en komt alleen op fok voor. Er is na de Gp Van België afgesproken dat onder geel finishen absoluut voorkomen moet worden. | |
#ANONIEM | dinsdag 18 januari 2022 @ 17:44 |
Als je de race kan uitrijden (edit: daarmee bedoel ik dus reglementair als eerste de finishlijn passeren en daarmee als voorlopig racewinnaar gekwalificeerd worden totdat de technische keuring heeft plaatsgevonden en daarna de winst officieel bekrachtigd kan worden) waarom zou je dan pitten? Een pitstop is en blijft een risico, als dat geen toegevoegde waarde heeft is het dus per definitie geen tactische blunder. [ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 18-01-2022 18:09:17 ] | |
FlippingCoin | dinsdag 18 januari 2022 @ 17:46 |
Altijd. Zelfs als ze winnen. | |
klaasweetalles | dinsdag 18 januari 2022 @ 17:56 |
Het gaat helemaal niet om imola het gaat om abie dabhi | |
Captain_Jack_Sparrow | dinsdag 18 januari 2022 @ 17:58 |
Uitrijden? Je wil winnen, toch? Ik vind de race winnen (en wereldkampioen worden) wel toegevoegde waarde hebben. ![]() | |
Captain_Jack_Sparrow | dinsdag 18 januari 2022 @ 18:02 |
Voor de Hamilton-wankers is dat waarschijnlijk waar. Voor de rest van de wereld niet. | |
#ANONIEM | dinsdag 18 januari 2022 @ 18:04 |
Ah. Dus je gaat zonder aanleiding kinderachtig doen. Helder. | |
Captain_Jack_Sparrow | dinsdag 18 januari 2022 @ 18:05 |
Zonder aanleiding? Hij heeft toch verloren? Wel uitgereden, dat wel. Bottomline is echt heel simpel; door niet te pitten, hoefde RB niet na te denken. Als ze Hamilton wel hadden gepit, had RB 15 seconden gehad om een beslissing te nemen. Als ze Max wel hadden gepit, had hij achter Lewis gereden en hadden ze allebei nieuwe banden. Lewis kampioen. Als ze Max niet hadden gepit, had Lewis achter hem gezeten met nieuwe banden. Wederom Lewis kampioen. [ Bericht 6% gewijzigd door Captain_Jack_Sparrow op 18-01-2022 18:17:51 ] | |
SiGNe | dinsdag 18 januari 2022 @ 18:33 |
Dan zeg jij toch ook wat ik zeg? | |
#ANONIEM | dinsdag 18 januari 2022 @ 18:42 |
Dan neem ik jouw “ voor de race” te letterlijk alsof dat nog specifiek voor deze laatste race besproken zou zijn I stand corrected | |
Sabata | dinsdag 18 januari 2022 @ 18:48 |
er wordt nog steeds geprobeerd een ouwe koe uit te sloot te takelen hier? Ok, ik ben weer weg | |
R-woud93 | dinsdag 18 januari 2022 @ 19:32 |
Discussies prima, maar laten we het wel gezellig houden! ![]() | |
klaasweetalles | dinsdag 18 januari 2022 @ 20:16 |
dit is als als als ik ga uit van de feiten die ik gezien heb Het onderzoek tegen de FIA zal uitwijzen dat ik gelijk heb. Zoals gewoonlijk. | |
Captain_Jack_Sparrow | dinsdag 18 januari 2022 @ 20:23 |
Feit is dat Max heeft gewonnen. En daar gaat geen verandering in komen. ![]() Btw, er is geen onderzoek tegen de FIA. | |
klaasweetalles | dinsdag 18 januari 2022 @ 20:48 |
Het gaat erom hoe er is gewonnen. De manier is niet zo fraai Een echte winnaar wint als een echte winnaar. | |
Captain_Jack_Sparrow | dinsdag 18 januari 2022 @ 20:50 |
Dat is altijd op dezelfde manier. Degene die aan het eind van het seizoen de meeste punten heeft, is de kampioen. En dat is in 2021 Max Verstappen. | |
SiGNe | dinsdag 18 januari 2022 @ 20:51 |
Winnen doe je niet door als tweede te eindigen. | |
klaasweetalles | dinsdag 18 januari 2022 @ 21:12 |
Een echt winnaar wint op een eerlijke manier. Niet door manipulatie en onsportief spel Een vals spelende winnaar wordt altijd ontmaskerd. Is het niet nu Dan is het morgen Is het niet morgen Dan is het overmorgen Is het niet overmorgen Dan is het volgende week Is het niet volgende week Dan is het volgende maand is het niet volgende maand dan is het volgend jaar uiteindelijk zal de echte winnaar weer opstaan want de echte winnaar is een legende en legendes zijn er voor altijd en de legende heet in die geval Hamilton net als ik een grootheid tot het einde der tijden | |
Captain_Jack_Sparrow | dinsdag 18 januari 2022 @ 21:57 |
Echt genieten, dit topic. ![]() | |
SiGNe | dinsdag 18 januari 2022 @ 22:32 |
Dus je zegt dat Mercedes DAS vorig jaa rniet nodig had om te kunnen winnen? Of valt dat opeens niet onder manipulatie en vals spel? Of dat Mercedes in de beginjaren de motor op 80% liet draaien omdat ze bang waren dat die anders niet goed gekeurd zou worden? De echte winnaar is al opgestaan en dat was Max, die was het hele seizoen beter, heeft meer gewonnen. Een nieuw-geboren legende, de volgende generatie.
![]() | |
ATuin-hek | dinsdag 18 januari 2022 @ 23:01 |
Hoe heeft RBR/Max dan vals gespeeld? | |
theguyver | dinsdag 18 januari 2022 @ 23:18 |
Dus merc moet de constructeur inleveren ivm te veel motor wissels? Want dat is enige valse spel wat ik op gemerkt heb dit seizoen. BTW FIFA gaat de WK beker van 1978 ook aan Nederland geven ivm vals spel van Argentinië. En nogmaals Argentinië tegen Engeland laat de wedstrijd overspelen toen Maradona de bal met de hand in het goal tikte.. En zo zijn er tig voorbeelden. | |
TagForce | woensdag 19 januari 2022 @ 07:36 |
En wéér weet je niet waar je het over hebt. Er is geen onderzoek tegen de FIA. Er is een onderzoek vàn de FIA, naar wat er beter kan. | |
TagForce | woensdag 19 januari 2022 @ 07:49 |
Die afspraak is na Belgie nog eens bekrachtigd. Die afspraak is er al sinds na Brazilie 2012. | |
klaasweetalles | woensdag 19 januari 2022 @ 16:58 |
De FIA is zichzelf aan onderzoeken. Dat bedoelde ik. De slager die zijn eigen vlees gaat keuren Hoe vaak heb ik hier niet het woord maFIA GETYPT,. | |
klaasweetalles | woensdag 19 januari 2022 @ 17:00 |
Iedereen heeft vals gespeeld. Maar dat is niet relevant, Het gaat alleen maar om die 2 laatste rondes. Daar is alles op gebaseerd. | |
klaasweetalles | woensdag 19 januari 2022 @ 17:02 |
Als MAx en RBR sportief was geweest hadden ze gezegd: dit kan eigenlijk niet, die was een vreemde manier om te winnen. Maar dat deden ze niet. Er worden nu wereldwijd minder Red Bull blikjes verkocht sinds de laatste race. Waar zou dat nou aan liggen? | |
klaasweetalles | woensdag 19 januari 2022 @ 17:05 |
Waar haal jij deze theorieen vandaan man,,, Nog nooit iets van gehoord De redbull is naar je hoofd gestegen | |
ATuin-hek | woensdag 19 januari 2022 @ 18:01 |
En dat is vals spelen? ![]() | |
Bonobo11 | woensdag 19 januari 2022 @ 18:02 |
Als je regelmatig formule1 kijkt, is dat basiskennis hoor | |
TagForce | woensdag 19 januari 2022 @ 18:26 |
Je bent echt niet zo'n snugger figuur, he? Er wordt geen vlees gekeurd, er wordt met klanten overlegt hoe dat vlees nog beter gesneden en verkocht kan worden. Hoe vaak jij het woord maFIA typt is lichtelijk irrelevant, aangezien je in (zo goed als) elke post laat blijken hoe weinig je weet. | |
klaasweetalles | woensdag 19 januari 2022 @ 18:56 |
![]() wat staat hier? dit is duidelijk max mag ze niet inhalen conversatie tussen max en RBR. Max krijgt van zijn eigen team te horen dat hij de achterblijver niet mag inhalen ![]() dit is ook duidelijk......max weet nu dat hij de achterblijver niet mag inhalen ![]() max is niet verrast dat de regels zo zijn met zijn cynische hypocriete lachje ![]() Mercedes kent ook de regels Vervolgens gaat FIA clown even nadenken wat hij gaat doen in 5 minuten waarin Red Bull waarschijnlijk miljoenen biedt aan de fia clown massie worden de regels aangepast ![]() ![]() hij heeft een seconde nodig [ Bericht 6% gewijzigd door Nattekat op 20-01-2022 14:08:39 (Gewoon respectvol blijven ) ] | |
theguyver | woensdag 19 januari 2022 @ 20:42 |
Nou nu je het zo zegt oh ja zeker wel.. Graag van elke rijder en team alle uitleg en info erbij wanneer en waarom. Ben benieuwd. | |
theguyver | woensdag 19 januari 2022 @ 20:45 |
Merc had gewoon kunnen pitten een paar keer zelfs en dat deden ze niet.. Dom van merc. En zelfde als in voetbal scheidsrechter besluit en in de wetgeving van de FIA staat ook gewoon dat de wedstrijdleider een zo'n beslissing mag maken. Massi heeft in de voorgaande jaren nog niet eerder een positieve beslissing gemaakt jegens max en dat was gewoon een goede beslissing. Net als deze heel simpel hij beslist klaar punt en zo staat het in de regels.. Zo nu we dat aan de kant hebben zie hierboven graag duidelijke uitleg.. Dank u! [ Bericht 8% gewijzigd door Nattekat op 20-01-2022 14:09:02 ] | |
#ANONIEM | woensdag 19 januari 2022 @ 20:54 |
Gewoon aan het feit voorbijgaan dat er nog maar vier rondes tot de finish waren en het geen absoluut geen zekerheid was dat er überhaupt nog een ronde geracet zou gaan worden Zo subjectief en ook nog zo hoog van de toren blazen. Daar is zelfs Klaas jaloers op | |
Captain_Jack_Sparrow | woensdag 19 januari 2022 @ 21:08 |
Maar die kans was wel veel groter dan de kans dat Masi de race zou laten eindigen achter de SC. Het was gewoon een fuck up van Mercedes. Uiteraard gevoed door hun arrogantie. | |
#ANONIEM | woensdag 19 januari 2022 @ 21:14 |
En was er wel gefinisht onder geel en had Hamilton toch een pitstop gemaakt en dus de overwinning weggegeven dan was ook in dat scenario het dom. fuckup, blunder en arrogant van Mercedes geweest ![]() [ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 19-01-2022 21:17:19 ] | |
theguyver | woensdag 19 januari 2022 @ 21:38 |
Ze hadden gewoon kunnen pitten en Hamilton had zo max voorbij kunnen rijden. Er waren tig kansen om te pitten dus.. hup verneukt door merc zelf. Wel tof dat Bottas alsnog zijn award op kwam halen terwijl de rest van merc kamp niet te vinden was.. Bij de FIA uitreikingen.. Boete terecht voor niet op komen dagen en erg zwak dat als je als meest invloedrijke chauffeur afwezig bent... Je laat je wel heer erg kennen. Vandaar dat veel mensen hem (Hamilton) wel een goed coureur vinden maar verder een kwal naast en op de baan. | |
Captain_Jack_Sparrow | woensdag 19 januari 2022 @ 22:13 |
Maar Masi zou alles uit de kast trekken om dat niet te laten gebeuren. Misschien zelfs wel een rode vlag. Het is overigens helemaal niet zo zeker dat Max voor Hamilton zou uitkomen. Bij zijn vorige pitstop deed Max er 38 seconden over van pit-entry tot pit-exit. Vanaf het moment dat Lewis langs de pit-entry reed, deed Ocon er 35 seconden over om bij de pit-exit te komen. Ocon reed ongeveer 2 seconden voor Max op de baan voordat Max de pit in ging. En als Mercedes Lewis binnen had gehaald, hadden ze RB onder druk gezet en had RB binnen 15 seconden een beslissing moeten nemen. Nu was het een no-brainer voor RB. Alles bij elkaar was het tactisch altijd een betere keuze geweest om Lewis te pitten. | |
tripel7 | woensdag 19 januari 2022 @ 22:26 |
Ben blij dat Bottas weg is bij dat toxische clubje, die jongen verdient beter | |
#ANONIEM | woensdag 19 januari 2022 @ 22:47 |
Dus het is close, maar welke van de twee keuzes ze maken het is een blunder, fuckup en arrogant van Mercedes. Lijkt me overdreven | |
theguyver | woensdag 19 januari 2022 @ 23:05 |
Niet de beste coureur maar erg sympathieke gozer wens m veel succes bij alfa komend jaar. Helaas voor hem kon hij geen echte tegenstander zijn van Hamilton. | |
ATuin-hek | donderdag 20 januari 2022 @ 00:37 |
Max die de achterblijvers achter de safety car in had gehaald was wel behoorlijk bizar geweest ja ![]() [ Bericht 9% gewijzigd door Nattekat op 20-01-2022 14:09:41 ] | |
TagForce | donderdag 20 januari 2022 @ 10:25 |
Ok, let HEEL goed op, misschien snap je het dan.
Regel 48.12 geeft aan dat er aan bepaalde eisen moet worden voldaan voor de regel geldt dat alle auto's op een ronde of meer achterstand de safetycar voorbij moeten. Aan die eis is niet voldaan, want je zegt zelf al dat het bericht van het tweede deel van de regel is verstuurd. Masi heeft de bevoegdheid om de startposities van auto's aan te passen, want dat deed hij in SA ook door Max 2 plekken naar achteren te zetten. Als hij die bevoegdheid niet had gehad, dan was SA net zo incorrect als AD. Dus... Masi is bevoegd om aangewezen auto's op een andere plek te laten herstarten. De safetycar mag aangeven dat een coureur mag passeren met een groen licht (zie 48.8). Die 2 gecombineerd met de tekst van 48.12 en de berichten die verstuurd zijn naar de teams maakt wat Masi deed legaal. Is het wenselijk om het zo te doen? Nee, waarschijnlijk niet. Maar, net als DAS in 2020, er staat niet in de regels dat het verboden is, en dus mag het. Als je wil dat het verboden wordt, dan moet je dat expliciet in de regels zetten, zoals met DAS. [ Bericht 2% gewijzigd door Nattekat op 20-01-2022 14:10:10 ] | |
Nieuwschierig | donderdag 20 januari 2022 @ 13:58 |
Ehh... in S-A vroeg hij aan Redbull of ze 2 plekken terug wilden. Hij heeft het niet opgelegd. Hij kán dat niet opleggen, dat kunnen alleen de stewards. | |
Captain_Jack_Sparrow | donderdag 20 januari 2022 @ 15:21 |
Niet mee eens. Nu hebben ze een tactische blunder begaan, andersom was het pech geweest. | |
TagForce | donderdag 20 januari 2022 @ 16:50 |
Als hij niet de macht heeft om de posities van een herstart te bepalen, dan kan hij het ook niet vragen. Het is niet alsof de regels niet gevolgd hoeven te worden als een team het er mee eens is... Ik kan ook wel vragen of je dat gestolen horloge wil hebben... Als je daar ja op zegt maakt dat de transactie niet minder heling en het stelen van dat horloge niet minder stelen. | |
Captain_Jack_Sparrow | donderdag 20 januari 2022 @ 17:00 |
Hij heeft die macht niet, want hij kan het niet opleggen. Hij stelde voor aan RB om de plek terug te geven. Als ze dat niet zouden doen, dan zouden de stewards een onderzoek doen naar Max vanwege 'leaving the track and gaining a lasting advantage'. | |
TagForce | donderdag 20 januari 2022 @ 17:12 |
Als hij die macht niet heeft om plekken te (laten) wisselen, dan kan hij het ook niet voorstellen... Dus hij kan wel degelijk bepalen wie op welke plek start. Als het om positie gaat kan ik me voorstellen dat hij dat niet oplegt, nee, zeker als hij niet degene is die straffen oplegt. | |
Captain_Jack_Sparrow | donderdag 20 januari 2022 @ 17:16 |
Holy fuck, kun jij niet lezen? Hij kan het voorstellen (in dit geval om een penalty te voorkomen), hij kan niet tegen een team zeggen 'jouw rijder moet een plek naar achteren bij de startopstelling'. Dus, nee, hij heeft die macht niet. | |
SiGNe | donderdag 20 januari 2022 @ 20:16 |
Bij de start en achter de safetycar heeft de racedirector de eindregie en kan beslissingen maken die niet in het regelboek staan. Dus hij heeft die macht wel en hij mag op dat moment ook beslissingen maken zonder met de stweards te overleggen. Ook de reden waarom Masi mocht beslissen om niet alle gelapte auto's de safetycar in te laten halen, dat was ook zijn beslissing (uit ervaring iin andere raceklassen waar het wel in de regels staat dat het zo moet). | |
Captain_Jack_Sparrow | donderdag 20 januari 2022 @ 20:19 |
Hij mag niet de volgorde van de auto's veranderen. Alleen de stewards mogen dat (lapped cars horen daar uiteraard niet bij). | |
SiGNe | donderdag 20 januari 2022 @ 20:31 |
Er is ook niks aan de volgorde veranderd, die is hetzelfde gebleven, alleen sommige auto's mochten zich van een ronde ontdoen. De wagens zijn niet van positie veranderd. Dat waren ook alleen de wagens die op +1 stonden die dat mochten doen. Mazepin bijv. met +6 dus niet, zijn ronde werd op papier ingelost zonder dat ie daarvoor eerst voorbij de safetycar hoefde te rijden. | |
Captain_Jack_Sparrow | donderdag 20 januari 2022 @ 20:36 |
@TagForce stelt dat de Race Director wel 'de macht' heeft om de volgorde te kunnen veranderen. Daar ging onze discussie over. | |
SiGNe | donderdag 20 januari 2022 @ 20:42 |
Nee,volgorde niet.. tenzij het onderdeel van een straf is. Bij de start wordne wel vaker mensen naar achter gezet of een tijd afgenomen maar dan hebben ze de regels overtreden. Hamilton had eigenlijk oom z'n plek moeten teruggeven na de start. Leaving the track and gaining an advantage.. haalde daarbij Max ook in. Daarvan vond Masi alleen dat Hamilton Max al voor de bocht had ingehaald en dus hoefde Hamilton alleen wat tijd terug te geven. Daarvan kan je ook zeggen dat dat de rest van de race beïnvloed heeft. Maar goed, uiteidelijk telt alleen de laatste ronde, dat is altijd al zo geweest. 'To finish first you first have to finish' | |
klaasweetalles | donderdag 20 januari 2022 @ 22:01 |
Snap jezelf wel wat je allemaal zegt. Ik geef de feiten weer zoals ze gegaan zijn en vervolgens zeg jij waar we het al een tijdje over hebben.... Massi is bevoegd om met de regels te knoeien..... | |
SiGNe | donderdag 20 januari 2022 @ 23:39 |
En daarom heeft Max ook terecht gewonnen ![]() (plus dat ie ook over het hele seizoen beter was en het daardoor ook verdiende, ondanks dat 't raar ging) | |
TagForce | vrijdag 21 januari 2022 @ 07:25 |
Er is geen verschil tussen Max vragen 2 plekken op te geven, en vervolgens Ocon en Lewis vragen Max voorbij te gaan. Of hadden Ocon en Hamilton kunnen weigeren om Max een penalty aan te naaien? Het is allebei tegen 51.6 van de Sporting code, en is een grotere afwijking van de regels dan in AD. Dat is mijn punt. Achter een SC laten de regels toe dat er ingehaald wordt (48.8 en 48.12), bij een herstart na een rode vlag absoluut niet. Alleen al dat voorstel doen betekent dus dat hij de macht heeft om andere coureurs te dwingen een andere positie in te nemen, en dat iedereen het daarmee eens is. Er is in AD niet met de regels geknoeid. Er is gebruik gemaakt van bekende bevoegdheden,en regels zijn letterlijk gevolgd. Maar je bent te gebunkerd om de regels te lezen of uberhaupt te snappen wat er in AD gebeurde. | |
Nieuwschierig | vrijdag 21 januari 2022 @ 12:48 |
Eigenlijk had Masi net zo goed aan de 5 achterblijvers kunnen verplichten om Max voorbij te laten zodat hij op die manier weer direct achter Lewis zou komen. Alleen met nieuwe banden. Wat in de praktijk hetzelfde is als Lewis ook verplichten om Max voorbij te laten. | |
aesop | vrijdag 21 januari 2022 @ 13:11 |
Klaas maakt deel uit van de plusminus 65.000 boze, meestens Britse fans die een petitie hebben ondertekend om Lewis alsnog kampioen te maken. Een miljard fans over de wereld hebben een prachtige climax gezien met een terechte winnaar en zijn inmiddels doorgeschakeld naar het volgende seizoen. Waarin Lewis overigens normaal gesproken statistisch gezien de beste aller tijden wordt, aangezien hij voor het beste team aller tijden rijdt. Tenzij Russel... | |
beantherio | vrijdag 21 januari 2022 @ 13:19 |
Als Hamilton nog een 8e titel wil pakken dan zal het dit jaar echt moeten gaan gebeuren. Het wordt met veranderende krachtsverhoudingen en opkomende talenten ieder jaar moeilijker en hij heeft na 2022 sowieso nog maar een jaar op zijn contract. | |
klaasweetalles | vrijdag 21 januari 2022 @ 16:45 |
Waarom denkt iedereen dat het voor HAm moeilijker gaat worden? De man is nog topfit en mentaal supersterk anders hou je het gewoon niet zo lang vol in de F! Denken sommige mensen echt dat hij volgend seizoen niet meer op het gaspedaal kan drukken en ineens niet meer kan sturen? ![]() | |
klaasweetalles | vrijdag 21 januari 2022 @ 16:48 |
MAx was inderdaad in de statistieken beter. Statistieken liegen nooit De statistieken geven aan dat Ham in de laaste race ging winnen Maar ja tegen corruptie van de maFIA kan je niet winnen | |
klaasweetalles | vrijdag 21 januari 2022 @ 16:54 |
cOMPLETE onzin. Jij kent de regels niet | |
TagForce | vrijdag 21 januari 2022 @ 17:21 |
Zegt hij, terwijl de regels door mij gequote zijn zoals ze in de boeken staan. Het was gezellig, maar ik ga weer met de grote mensen praten. | |
klaasweetalles | vrijdag 21 januari 2022 @ 17:32 |
Het probleem is dat jij die boeken serieus neemt want die boeken kunnen op allerlei boeken geinterpreteerd worden terwijl een boek wat de regels verkondigt maar 1 manier geinterpreteerd dient te worden ik hoop dat je het snapt vriend | |
SiGNe | vrijdag 21 januari 2022 @ 18:17 |
Nee, je zei dat Masi altijd gelijk had, in dit geval dus ook. De statistieken zeiden dat Hamilton zou winnen, de wedkantoren ook, zeker vlak voor de laatste ronden. Maar statistieken zijn gemiddelden dus niet persé een positieve of negatieve uitslag. Dus ja, Hamilton zou winnen maar door een crash van Latifi kwam daar verandering in en dan veranderen statistieken ook. Hamilton had oude banden, Max had verse banden en op dat moment zeggen de statistieken opeens: Max gaat winnen. Verder is alles volgens de regels gegaan dus Max heeft Hamilton eerlijk ingehaald en heeft gewonnen. | |
TagForce | vrijdag 21 januari 2022 @ 20:46 |
![]() Stop alsjeblieft, het doet pijn al dat lachen. Dus jij, de man die blijft roepen dat Masi aan alle kanten regels overtreden heeft, roept nu dat de regelboeken niet serieus genomen moeten worden? Raap. Me. Op. ![]() ![]() ![]() De enige die niet serieus genomen kàn worden ben jij. ![]() ![]() ![]() ![]() (Oh, en kijk bijvoorbeeld even naar de auteurswet 1912 of regels interpreteerbaar kunnen zijn. Jarenlang was downloaden uit illegale bron legaal door een interpretatie die aangepast werd) | |
Captain_Jack_Sparrow | zaterdag 22 januari 2022 @ 16:10 |
Wat jij blijkbaar niet snapt is dat hij op dat moment alleen maar de communicatie doet. Het zijn de stewards die de beslissing nemen. Hij heeft niet de 'macht' om de volgorde van de auto's te veranderen. | |
Captain_Jack_Sparrow | zaterdag 22 januari 2022 @ 16:15 |
Tsja, 6 van zijn titels zijn gewonnen met de meest dominante auto. Het is maar de vraag hoe goed hij nog is, als hij niet meer de beste auto heeft. Van Max weten we in ieder geval dat hij ook kan winnen als hij niet in de beste auto rijdt. | |
dop | zaterdag 22 januari 2022 @ 18:44 |
stuarts gaan nu juist niet over de saftiecar procedure, dat deel is aan de race director | |
Captain_Jack_Sparrow | zaterdag 22 januari 2022 @ 19:20 |
Het zijn stewards. En als je het goed kijkt, dan zie je dat de woorden 'safetycar procedure' niet in mijn reactie voorkomen. | |
dop | zaterdag 22 januari 2022 @ 19:56 |
My bad, dat deel heeft hij dus wel dat recht, maar zat niet op te letten, jullie hadden het over begin van de race. | |
Captain_Jack_Sparrow | zaterdag 22 januari 2022 @ 19:59 |
Nee, we hadden wel over het einde, maar uiteindelijk kwamen we terecht in de discussie of de Race Director (Masi) de volgorde van de auto's mag aanpassen (uitgezonderd achterblijvers). En dat mag hij niet. Alleen de Stewards of the Race mogen dat (dmv straffen). | |
klaasweetalles | zaterdag 22 januari 2022 @ 21:39 |
mijn hemel deze gek komt verhaaltjes uit 1912 aan mijn neus hangen ik heb helemaal niets met de auteurswet van de vorige eeuw te maken In principe geef jij mij gelijk met heel je verhaal want de maFIA doet hetzelfde ...ze interpreteren alle regels zoals ze het zelf uitkomt En daarom heeft max de titel gewonnen en niet HAM. | |
klaasweetalles | zaterdag 22 januari 2022 @ 21:41 |
elk kampioenschap wordt beslist met de meest dominante auto... alleen je moet wel een coureur hebben die deze auto onder controle kan houden en het maximale eruit kan halen dat is voor de meeste niet mogelijk Het is 90 procent in de bovenkamer en 10 procent fysiek | |
fathank | zaterdag 22 januari 2022 @ 21:50 |
Was jij maar 90% in de bovenkamer | |
SiGNe | zondag 23 januari 2022 @ 00:18 |
Daarom won Max ook, die was geestelijk sterker, kon beter met verlies om gaan. Had alleen niet de dominante auto, had een gelijkwaardige auto. | |
TagForce | zondag 23 januari 2022 @ 10:05 |
Nee, dat is waar je de fout in gaat. De 'geef de positie terug' komt vanuit Masi. De Stewards kijken alleen naar straffen. Die positie terug geven is geen straf, die is om geen straf te krijgen. Masi zei ook in SA 'je kan 2 plekken naar achter, en anders geef ik die actie over aan de stewards'. Dus nee. | |
Captain_Jack_Sparrow | zondag 23 januari 2022 @ 15:03 |
Dat heeft Masi nooit gezegd. Hij heeft gezegd, Als jullie de plek niet teruggeven, gaan de stewards kijken naar 'leaving the track and gaining a lasting advantage'. Maar ik begrijp dat het allemaal iets te moeilijk voor je is, dus ik laat het hierbij. Masi heeft niet de 'macht' om de volgorde van de auto's te veranderen. | |
Captain_Jack_Sparrow | zondag 23 januari 2022 @ 15:04 |
Nee, hoor. Schumacher heeft 5 van zijn 7 titels gehaald, terwijl zijn auto niet de beste was. Daarom is hij wel GOAT en Hamilton niet (en zelfs Toto Wolff zegt dat). | |
TagForce | zondag 23 januari 2022 @ 16:12 |
Wat hij zei was "als jullie dit niet accepteren stuur ik het door naar de stewards"... Dus die plekken opgeven was een optie van Masi om dat lasting advantage op te geven en geen straf van de stewards die helemaal nog niet gekeken hadden. Daarmee geeft hij de opdracht aan Ocon en Hamilton om, zonder daarvoor een regel te hebben, Max voorbij te gaan naar de herstart toe. En daarmee schept hij een precedent dat hij de macht heeft om posities voor een herstart aan te passen. Tot er staat 'under investigation' hebben de stewards er niks mee gedaan. Dus enig bericht waarin gesteld wordt een positie terug te geven komt van Masi, en niet de stewards. | |
Captain_Jack_Sparrow | zondag 23 januari 2022 @ 16:45 |
I stopped reading... | |
#ANONIEM | zondag 23 januari 2022 @ 17:14 |
![]() | |
Lucifer_Doosje | zondag 23 januari 2022 @ 20:24 |
Grootste jankbal allertijden ![]() Meneer verliest een keertje, en kan daar absoluut niet tegen. Wat ben je dan triest en zielig. Maar goed, ik heb ook al ruim 10 jaar een grafhekel aan die gast [ Bericht 8% gewijzigd door Lucifer_Doosje op 23-01-2022 20:30:08 ] | |
theguyver | maandag 24 januari 2022 @ 08:11 |
Dit. En word met jaar erger, precies tegenovergestelde van Vettel, waarbij men steeds meer sympathie voor vind. Maar goed, de beste aller tijden, qua punten .. ja dat is zeker. Maar hij is allerminst de beste coureur, de huidige generatie heeft het best makkelijk door alle electronica en dat had men jaren terug gewoon niet. Beste materiaal betekend niet de beste coureur.. En de laatste race, zelfde als in voetbal als een scheidsrechter in dit geval massi wat beslist en dat recht heeft ie.. Kan je janken wat je wil maar dat besluit is gewoon gemaakt.. En daarna niks meer laten horen en via de teambaas laten weten dat je er een trauma aan over hebt gehouden.. Doe even normaal man... Alsof je de enige bent die geen kampioen werd, er zijn meerdere coureurs je bent niet de enige. | |
TagForce | maandag 24 januari 2022 @ 08:51 |
![]() | |
Captain_Jack_Sparrow | dinsdag 25 januari 2022 @ 23:14 |
Even off topic....over hoe Mercedes alles voor 'eerlijk' racen overheeft: https://racingnews365.nl/(...)veranderingen-in-dtm Twee Mercedessen van een ander team 'teamorders' geven, zodat jouw man kampioen wordt. ![]() | |
theguyver | woensdag 26 januari 2022 @ 12:56 |
Nee hoor komt niet vaak voor maar het is wel degelijk de coureur. Alonso Renault, max red bull, Schumacher Benneton, Kimi MCLaren,en zo zijn er wel meer, bij de merc van de afgelopen jaren kon de coureur gewoon de cruise control aanzetten, maar op een enkele baan kon Ferrari of red bull een deuk in pakje boter meppen, of de merc zelf viel uit. | |
Nia | vrijdag 28 januari 2022 @ 10:55 |
Volgende week is het februari. Ik mag aannemen dat de huidige F1 coureurs zich na hun welverdiende kerstvakantie inmiddels weer gemeld hebben op de fabriek van hun team. Behalve Lewis Hamilton. Die schittert nog steeds door afwezigheid. Is het eerder voorgekomen in de F1 geschiedenis dat een coureur zo lang niets van zich laten horen? | |
Armani XL | vrijdag 28 januari 2022 @ 11:21 |
M. Schumacher | |
SiGNe | vrijdag 28 januari 2022 @ 14:55 |
Die was toen al niet meer actief in de F1. | |
DombohetOlifantje1 | zaterdag 29 januari 2022 @ 10:02 |
Je zou zeggen dat iedereen hier blij zou zijn als Lewis stil zou zijn op de socials omdat men zich juist aan het gebruik daarvan ergerde. Blijkt niets minder waar. | |
klaasweetalles | zaterdag 29 januari 2022 @ 10:26 |
Het is Sir Lewis Hamilton Ik heb wat contact met hem gehad. Het ging goed met hem. Hij is super gemotiveerd om dit jaar te gaan vlammen. Hij gaat iedereen kapot maken het komend seizoen. | |
SiGNe | zaterdag 29 januari 2022 @ 14:57 |
Klaasheeftwaanideeen ![]() | |
Nia | zondag 30 januari 2022 @ 00:36 |
Vertel jouw Sir Lewis Hamilton tijdens jullie telepathische gesprekken maar dat hij vooral flink aan zijn conditie moet werken om straks niet weer als een hijgend paard verslag te doen van zijn heldenrace. ![]() | |
DumpTruck | zondag 30 januari 2022 @ 03:38 |
Als Lewis een klap heeft gekregen van de Covid neem ik hem niets kwalijk. Ik snap de strategische mediastille ook prima. Klaas kan ik echter niet serieus nemen. | |
SiGNe | zondag 30 januari 2022 @ 13:16 |
Het lijkt er tot nu toe op dat Hamilton wacht op de uitspraak van de sportraad en of Masi weg moet of niet. Probeert op deze manier druk uit te oeffenen en Mercedes kan nu ook zeggen dat ze bang zijn dat hun beste rijder, "de beste allertijden" zal stoppen doordat regels niet duidelijk zijn en moeten veranderen. Soort chantage dus. Uiteindelijk zal Hamilton niet stoppen.. Russische tactiek. Eerst dreigen, dan kijken wat de anderen doen en vervolgens niks doen en zeggen dat de anderen zich aanstellen en paniekerig doen. | |
klaasweetalles | zondag 30 januari 2022 @ 14:08 |
Waarom moet HAM naar buiten treden. Het seizoen is nog niet begonnen. Geeft max dan zoveel interviews behalve een hele show opvoeren over zijn stomme helm die nu wat goud bevat en nummer 1 op staat. Lekker interresant. Ham is verbaal ook 1 van de beste allertijden in de formule 1. Hij heeft altijd een goed verhaal na de wedstrijd Max loop[t altijd alleen maar te huilen na de wedstrijd | |
SiGNe | zondag 30 januari 2022 @ 14:17 |
Je weet echt niks he? Hamilton zat dit jaar vaker te janken dan Max en elke rijder laat met trots z'n nieuwe helm zien, die van Hamilton heeft er zelfs 7 sterretjes op staan en die paarse hem van 'm was een BLM statement. Hamilton heeft ondertussen al meerdere interviews gegeven ook, doet ook mee aan simracing wedstrijden, geniet van z'n vakantie. En Hamilton heeft nooit een goed verhaal na de race, het is of klagen of "great fans" | |
tripel7 | zondag 30 januari 2022 @ 14:29 |
Hartverwarmende beelden❤️ Volgens mij werd hij daar ook de eerste f1 rijder ooit die achter mazepin over de finish kwam. [ Bericht 3% gewijzigd door tripel7 op 30-01-2022 14:34:13 (Toevoeging ) ] | |
klaasweetalles | dinsdag 1 februari 2022 @ 17:18 |
The king is back | |
tripel7 | dinsdag 1 februari 2022 @ 23:01 |
Waarom post je dan een video van de joker? | |
Captain_Jack_Sparrow | woensdag 2 februari 2022 @ 13:26 |
klaasweetblijkbaarnietalles. ![]() | |
SiGNe | woensdag 2 februari 2022 @ 13:30 |
Werkverplichting.. Lewis heeft z'n kloffie aan immers. | |
aesop | donderdag 3 februari 2022 @ 13:17 |
Hij steunt toch juist de politie op zijn helm ![]() | |
BasEnAad | donderdag 3 februari 2022 @ 13:22 |
Wat een ontzettend vervelende act. Dat obligate correct doen, ff snel de chinezen gelukkig nieuwjaar wensen, hou toch op ![]() | |
#ANONIEM | donderdag 3 februari 2022 @ 15:30 |
ik vermoed dat die video vorig jaar april tijdens de GP van China opgenomen is. Of op een andere moment tijdens het seizoen. Valt wel te checken met zij haar lijkt me [ Bericht 26% gewijzigd door #ANONIEM op 03-02-2022 15:31:09 ] | |
klaasweetalles | donderdag 3 februari 2022 @ 16:57 |
keihard gelachen ![]() | |
Captain_Jack_Sparrow | donderdag 3 februari 2022 @ 20:54 |
Video is 'oud'. https://racingnews365.nl/(...)maar-schijn-bedriegt | |
klaasweetalles | donderdag 3 februari 2022 @ 21:05 |
Dat wist ik al....klaasweetalles ![]() | |
Captain_Jack_Sparrow | donderdag 3 februari 2022 @ 21:09 |
Wel een beetje vreemd dat je dan 'the king is back' er bij zet. Dat suggereert dat je dacht dat het een recente opname was. | |
klaasweetalles | vrijdag 11 februari 2022 @ 11:15 |
Ik suggereer niets Ik heb al geruchten gehoord dat de nieuwe Mercedes waar Ham in gaat rijden 3 raket motoren onder de motor kap heeft. Dit wordt lachen dit eizoen. | |
jogy | zondag 13 februari 2022 @ 18:43 |
McClaren zal een titelstrijd hebben met Alpine dit jaar en verder heeft iedereen het verkeerd met de auto. | |
#ANONIEM | zondag 13 februari 2022 @ 19:26 |
Je hebt niet goed geluisterd. Mercedes rijdt dit seizoen met een drie cilinder. Cilinders in plaats van raketten. En Mercedes kan dat omdat Hamilton zo geweldig goed is, hij maakt tientallen seconden achterstand op zijn concurrenten nog goed. Per rondje!!! [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 13-02-2022 19:26:45 ] | |
klaasweetalles | maandag 14 februari 2022 @ 16:40 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
FlippingCoin | maandag 14 februari 2022 @ 17:20 |
Gaat die weer voor de 2e plaats? | |
SiGNe | maandag 14 februari 2022 @ 19:56 |
Is toch niet weg geweest? Vandaag zou er trouwens een beslissing zijn genomen, die zou de 18e waarsccshijnlijk naar buiten wordne gebracht. | |
theguyver | donderdag 17 februari 2022 @ 07:49 |
4e achter max Perez en Russel ![]() | |
DjVero | donderdag 17 februari 2022 @ 11:40 |
Wat hoop ik toch dat Russell Hamilton compleet gaat vernederen ![]() | |
klaasweetalles | donderdag 17 februari 2022 @ 17:12 |
. HOEVEEL KEER HEB IK GEROEPEN DAT MASSI DEBIELE BESLISSINGEN HEEFT GENOMEN? hoe vaak ![]() hoe vaak ![]() hoe vaak dan??????? ![]() titel moet terug gedraaid worden | |
HeatWave | donderdag 17 februari 2022 @ 17:13 |
Geen idee, elke keer was er 1 te veel ![]() | |
Bonobo11 | donderdag 17 februari 2022 @ 17:19 |
Hoho, hij wordt gepromoveerd, omdat hij het zo goed heeft gedaan, toch? | |
beantherio | donderdag 17 februari 2022 @ 17:21 |
OWS / You don't win silver. You lose gold. Lewis Hamilton: first of the losers ![]() [ Bericht 1% gewijzigd door beantherio op 17-02-2022 17:27:26 ] | |
Duiveltja | donderdag 17 februari 2022 @ 17:38 |
Masi zal wel vervangen worden door een homoseksuele transgender die zich identificeert als frikandel. #woke | |
FlippingCoin | donderdag 17 februari 2022 @ 17:52 |
Huilen in engeland. ![]() | |
HeatWave | donderdag 17 februari 2022 @ 17:54 |
Eigen marshalls first! Hamilton second. | |
theguyver | donderdag 17 februari 2022 @ 18:31 |
2 Britten in de top hoor! Norris 5 met sainz in de kielzog. | |
theguyver | donderdag 17 februari 2022 @ 18:37 |
Gaat niet gebeuren. Je kan het vaker roepen maar dat verandert de eindstand niet.. Hoop niet voor jou dat het bij Hamilton nu vol schiet en hij zijn emoties niet meer de baas is, zoals jij nu en dat hij de stekker er uit trekt. Ik zie massi als een scheidsrechter en vind ook dat een beslissing in de wedstrijd zelf gemaakt moet worden zoals dit bij voetbal gebeurt. En niet dagen weken of maanden later, ja misschien krijg je dan dit soort situaties maar dat komt omdat er zoveel regeltjes zijn dat de een in tegen strijd is met een ander zo ook deze situatie.. Maar wat gebeurt gebeurt.. Max was over het seizoen gewoon de betere en merc heeft tyfus veel mazzel gehad dat ze 2x hem van de baan hebben geramd en er met zeer lichte straf vanaf kwamen maar ook dat zijn regels.. Nu is klaar op naar nieuwe seizoen! | |
tripel7 | donderdag 17 februari 2022 @ 18:41 |
Alles word aangepakt om te zorgen dat die jankende drammert volgend jaar geen stro breed in de weg gelrgd word, hij mag meer reprimandes pakken, iemand die 1x niet in zijn voordeel beslist moet meteen oprotten waarbij ook meteen de boodschap naat zijn opvolgers duidelijk is: beslis altijd in het voordeel van HAM of je staat op straat, het is duidelijk dat Hamilton de grootste neppert ooit is, een king idd, the king of clowns. | |
klaasweetalles | donderdag 17 februari 2022 @ 20:49 |
![]() ![]() ![]() ![]() | |
theguyver | donderdag 17 februari 2022 @ 21:01 |
Leuk man... Maare hij is en blijft nog steeds 2e van vorig seizoen ![]() En niet zo janken man... Je bent geen Hamilton of wel! | |
Captain_Jack_Sparrow | vrijdag 18 februari 2022 @ 08:08 |
Zal hij nodig hebben om te kunnen winnen. | |
TagForce | vrijdag 18 februari 2022 @ 09:33 |
NOOIT... Je zei dat Masi de regels overtreden had... En dat heeft ie, nog steeds, niet. | |
DombohetOlifantje1 | vrijdag 18 februari 2022 @ 10:55 |
Klaasje toch. Denk aan je bloeddruk. | |
aesop | vrijdag 18 februari 2022 @ 13:54 |
Masi heeft gedurende het seizoen te veel fouten gemaakt en met name Max was de dupe van het inconsequente beleid. Ook in Abu dhabi had het weinig gescheeld of Max was gepiepeld. In de eerste ronde had Hamilton gestraft moeten worden voor het cornercutten, en bij de safetycar situatie treuzelde Masi door het getteter van Toto in zijn oor veel te lang met het laten unlappen van de lapped cars. Het enige goede wat Masi heeft gedaan is zijn getreuzel goedmaken, weliswaar op creatieve wijze maar niet tegen de reglementen in. Logisch dat zo iemand weg moet, en logisch dat de FIA een en ander strakker vastlegt. Alleen wel voorspelbaar -en zeer vermakelijk- hoe de Lewis adepten en de britse pers dit vrij vertalen naar 'Zie je wel, Lewis is bestolen!'. Overigens denk ik dat het voor de spanning seizoen goed kan zijn dat een gemotiveerde Hamilton meedoet. Ben alleen bang dat die W13 weer als vanouds veel sneller is dan de rest van het veld zoals in dejaren 2014-2020 en de tweede helft van 2021. | |
#ANONIEM | vrijdag 18 februari 2022 @ 20:36 |
De grootste ooit ![]() https://nos.nl/l/2417957 | |
Predator40 | zaterdag 19 februari 2022 @ 11:41 |
de grootste jankerd ja.......zoveel keer de FIA mee gehad + regels veranderd in zijn voordeel dat vergeet meneer BLMington even. alhoewel monza ook fijne karma was door die pitstops | |
DombohetOlifantje1 | zaterdag 19 februari 2022 @ 11:49 |
Aan het eind van de streep heeft hij gewoon gelijk natuurlijk, Masi had gewoon een te dikke vinger in de pap dit seizoen. | |
Predator40 | zaterdag 19 februari 2022 @ 11:58 |
gefixed en je bedoeld bahrein ( 30x track limits ), silverstone, saoudi arabie waar lewis expres achterop max knalde en de laatste race waar lewis 500 meter afsneed en niet bestraft werd ? en de regels die midden in het seizoen werden aangepast ? | |
DombohetOlifantje1 | zaterdag 19 februari 2022 @ 12:07 |
Precies wat ik zeg kerel. Een te dikke vinger in de pap. Met slotstuk als hoogtepunt. | |
Predator40 | zaterdag 19 februari 2022 @ 12:53 |
Dat slotstuk was 95% volgens de regels die altijd worden gevolgd en ook waren besproken met de teams. Dat lewis nou net een keer de pech had dat de crash van latifi precies op het verkeerde moment gebeurde EN dat MB weer lafjes koos voor track positie kan niemand wat aan doen he. als MB wel had gepit was er niks aan de hand geweest en was lewis kampioen geworden ook al had max hem eraf geramd, het was gewoon een grote blunder van Mercedes en dat weet lewis ook. Dit was gewoon de ultieme karma en max is meer dan terecht kampioen geworden op basis van het hele seizoen ook al probeerde MB er ALLES aan te doen buiten de baan met de vele motor wissels, de levensgevaarlijke crash op silverstone, bahrein, pitstop regels, regels voor vleugels etc etc | |
DombohetOlifantje1 | zaterdag 19 februari 2022 @ 13:18 |
Ik concludeer nergens dat Max onterecht kampioen zou zijn of dat Lewis meer verdiende. Het enige wat ik zeg is dat Masi een te grote vinger in de pap had. Je 95% voorbeeld zegt dan wel genoeg. | |
Predator40 | zaterdag 19 februari 2022 @ 14:39 |
als voetbal supporter zou je moeten weten dat een scheids nooit perfect kan zijn, zelfs niet met een VAR het ligt vaak aan de scheids als een club verliest.....maar als je het subjectief bekijkt had het team gewoon beter moeten voetballen en dat is wat er in de laatste race ook aan de hand was, gewoon een grote tactische laffe blunder van MB...en een beetje pech. sneu om dan ook alles op de scheids af te schuiven maar we zijn inmiddels niet anders gewend van lewis/MB | |
DombohetOlifantje1 | zaterdag 19 februari 2022 @ 15:41 |
Onzin natuurlijk. Het was tactisch ook een 'blunder' geweest als ze wel gestopt hadden en zo achter Max waren gekomen en vervolgens niet meer geraced hadden. Zo simpel was het niet. Gewoon een te grote vinger in de pap gehad, wat je als scheids als zeker niet moet willen. | |
Predator40 | zaterdag 19 februari 2022 @ 16:19 |
rode vlag was van tevoren al besproken op dat punt ging er gewoon niet komen simpel, en het is MB hun probleem dat ze niet gepit hebben daar heeft een scheids helemaal niks mee te maken. en de teams zijn zelf akkoord gegaan om niet te finishen onder een SC, wat hij hij anders moeten doen dan ? lewis heeft al zovaak de mazzel gehad tijdens geel of een SC of 30x zonder straf de track limits mogen overschrijden of 500 meter afsnijden, een coureur het ziekenhuis inrijden zonder gevolgen etc etc is dat dan ook een te grote vinger in de pap van de scheids tijdens al de andere races waarin het andersom is geweest ? waarschijnlijk wel geen scheids is ook geen optie he.... | |
DombohetOlifantje1 | zaterdag 19 februari 2022 @ 17:20 |
Och Jezus. Het gaat mij niet om wie wanneer en hoeveel mazzel had. Het gaat mij er om dat de vinger in de pap gewoon te groot was, op een negatieve wijze. Dus om jouw woorden te spreken. Ja, dat was ook zo toen het andersom was. Das het hele punt. | |
Captain_Jack_Sparrow | maandag 21 februari 2022 @ 20:09 |
Zo simpel was het niet? Mercedes heeft wat, 120 man die achter de schermen meekijken? De reden dat het een 'blunder' was van Mercedes om Lewis niet te pitten, is omdat RB daardoor niet eens hoefde na te denken. Er was maar 1 mogelijk scenario waardoor ze nog zouden kunnen winnen. Als Mercedes Lewis wel had binnengehaald, had RB 15 seconden de tijd gehad om een call te maken en had de druk op dat moment volledig bij RB gelegen. Daarnaast denk ik ook dat het een stukje Mercedes-arrogantie was. 'Wij rijden op de eerste plaats en niemand gaat daar aan komen'. They were proven wrong. Wat was er negatief aan? En vind je dat alleen van de GP van Abu Dhabi of van alle SC's en rode vlaggen in het hele seizoen? | |
quo_ | maandag 21 februari 2022 @ 21:35 |
Als jankbal en aandachtshoer is HAM de grootste allertijden. En ik denk inderdaad ook dat hij daar in niet meer overtroffen gaat worden. | |
bleiblei | maandag 21 februari 2022 @ 21:53 |
Links of rechtsom, Hamilton had alleen al geluk dat het überhaupt nog spannend was in die laatste race. Het is gewoon sneu om alleen naar de laatste race te kijken, en iemand in een auto die zonder moeite van de laatste plaats naar de eerste plaats gaat vanwege de technische overklasse GOAT te durven noemen ![]() Als je Mick Schumacher in de Mercedes van de laatste paar races zet, zou die er nog 1ste mee worden ![]() | |
bleiblei | maandag 21 februari 2022 @ 21:56 |
Aan de andere kant van de medaille. Je kan er vergif op innemen dat Verstappen met racesuccessen als Hamilton heeft gehad icm. zijn Verstappen genen, ook (en wellicht veel erger) een naar mannetje gaat worden. Nu is ie lollig en sympathiek. Maar dat gaat er verrekte snel vanaf als je gewend bent geraakt aan succes en dan ineens iemand aan je stoelpoten komt zagen met een agressieve rijstijl. | |
SiGNe | maandag 21 februari 2022 @ 23:14 |
Alonso had na 1 seizoen met Hamilton al een hekel aan 'm, Rosberg net zo. Alleen Bottas hoor je er niet heel erg over maar die kreeg ook weer beter betaald dan Rosberg. | |
de_boswachter | maandag 21 februari 2022 @ 23:26 |
Komend seizoen gaat mooi worden | |
SiGNe | woensdag 23 februari 2022 @ 17:06 |
https://www.nu.nl/formule(...)nbevooroordeeld.htmlDaar gaan we weer, Lewis heeft z'n excuses voor het verliezen al klaar liggen: het ligt aan de stweards. ![]() | |
Nieuwschierig | woensdag 23 februari 2022 @ 17:39 |
Volgens mij is exact dit zelfde argument op dit forum tot in den treure gebruikt om te verklaren waarom Verstappen een race niet won. | |
jogy | woensdag 23 februari 2022 @ 17:44 |
Daarom ben ik er best zeker van dat deze push naar puur rechtlijnige besluitvorming in het nadeel van Mercedes gaat zijn. Maar ok, de auto's zijn natuurlijk wel weer helemaal anders dus het kan zomaar zijn dat de Red Bulls dit seizoen rijden als een natte krant. Dan maakt het sowieso niet uit wie wat beslist. | |
SiGNe | woensdag 23 februari 2022 @ 17:47 |
Als wat Lewis zegt zou kloppen dan hadden Mercedes (en Ferrari) natuurlijk de grootste band met de stwewards. Niki had nog met Whiting geraced zelfs En ze zitten beiden het langst in de F1. Van Red Bull werd in het begin vooral zezegd dat die zich toch eerst duidelijk moetsten bewijzen, dat is met 5WK's nu wel gelukt zou ik zaggen. En ja, er zin couraurs die met de stewards meevliegen en andersom maar niet elk team heeft eigen vliefguigen. En als je een lift kan krijgen.. toch bete voor het milieu. Hamilton had eerst een eigen vliegtuig maar die heeft ie verkocht. | |
Nieuwschierig | woensdag 23 februari 2022 @ 17:51 |
De F1 zal altijd een jury-sport blijven. Tenzij ze met kermis-botsauto's gaan rijden en botsen ook nog eens wordt toegestaan. | |
#ANONIEM | woensdag 23 februari 2022 @ 18:29 |
Dat is ook de mening van de fokker, al jaren zelfs. | |
klaasweetalles | woensdag 23 februari 2022 @ 19:38 |
niet mee eens | |
klaasweetalles | woensdag 23 februari 2022 @ 19:38 |
de fokker is verstappen blind | |
Mexicanobakker | woensdag 23 februari 2022 @ 19:39 |
Wel geinig dat zoveel mensen happen op trolletje Klaas KLAASED | |
klaasweetalles | woensdag 23 februari 2022 @ 19:39 |
vliegtuigen zijn gewoon speelgoed voor dit soort jongens | |
klaasweetalles | woensdag 23 februari 2022 @ 19:39 |
de beste wint en dat is ham |