Blijft het feit dat Hamilton gedurende het hele seizoen veel meer mazzel en veel minder regelmatig gereden heeft dan Verstappen. Verstappen alleen maar eerste en tweede plaatsen, naast een klapband in leidende positie, van de baan gereden worden door Hamilton, van de baan gereden met Hamilton en aangereden door Bottas.quote:Op vrijdag 14 januari 2022 15:27 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
[..]
Ik noem heel de situatie het listig gebruik gebruik maken en inderdaad het omzeilen van de regels.
Hamilton heeft de achterblijvers ingehaald en dat heeft hem een inspanning gekost. Fysiek, geestelijk, bandenslijtage, motorische.
Max heeft heeft de achterblijvers niet ingehaald daarmee heeft ten onrechte een mindere inspanning hoeven doen dan Hamilton. Boevendien kon hij ook nog is zijn banden wisselen wat strategische voor Hamilton niet meer mogelijk was
Dat zijn keiharde feiten dat deze race niet volgens de regels van sportiviteit en fatsoen is verreden.
En compleet op alle vlakken de plank misslaat.quote:Op vrijdag 14 januari 2022 15:31 schreef Scorpie het volgende:
Klaas die aan het jankballen is![]()
Top vrijdag
Wut?quote:Op vrijdag 14 januari 2022 15:27 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
Hamilton heeft de achterblijvers ingehaald en dat heeft hem een inspanning gekost. Fysiek, geestelijk, bandenslijtage, motorische.
Eduard Anatolyevich Khil amuseert zichquote:Op vrijdag 14 januari 2022 15:31 schreef Scorpie het volgende:
Klaas die aan het jankballen is![]()
Top vrijdag
Uiteindelijk en daar gaat het om maken al die races daarvoor niet uit...quote:Op vrijdag 14 januari 2022 17:19 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Blijft het feit dat Hamilton gedurende het hele seizoen veel meer mazzel en veel minder regelmatig gereden heeft dan Verstappen. Verstappen alleen maar eerste en tweede plaatsen, naast een klapband in leidende positie, van de baan gereden worden door Hamilton, van de baan gereden met Hamilton en aangereden door Bottas.
Hamilton naast veel 1 en 2 ook derde, zevende, vierde, vijftiende.
Kortom Hamilton heeft niets te klagen, de laatste race viel de mazzel een keer de andere kant op…
Je heb het teveel over als als als. Blijf bij de feiten zoals ik die opgesomd heb.quote:Op vrijdag 14 januari 2022 17:30 schreef TagForce het volgende:
[..]
Wut?
Dus als de auto van Latifi 5 bochten eerder was verwijderd, en ze dus een ronde eerder al voorbij Hamilton hadden gemogen, en die 2 achter Max er ook voorbij hadden gemogen, dan was het nog steeds oneerlijk geweest, of wa?
Oh, en voor de duidelijkheid: Max was die achterblijvers ook al voorbij, maar omdat hij wel de pits in ging voor nieuwe banden kwam hij er weer achter terecht. Volgens jouw logica zou dat dus EXTRA nadelig voor Max zijn geweest, en is de gekozen oplossing dus gewoon extra eerlijk.
Van beide kanten was de keuze om te pitten/buiten te blijven gewoon een gok, en dat kwartje had net zo goed de andere kant op kunnen vallen. Feit is dat er een mogelijkheid was om de race te herstarten, en dat dat de afspraak was die met alle teams was gemaakt. Volledig reglementair (maar niet naar de voorkeur van Mercedes) is daarvoor gezorgd.
Je kan er van alles van vinden, maar niet dat het onrechtmatig en niet volgens de regels was.
Niemand, ook Max fans niet, zit te wachten op dit soort controverses. Maar gezien de keuzes van Mercedes, en het oneigenlijke voordeel van een rode vlag, was dit de minst ingrijpende oplossing. Het is alleen een grote controverse geworden omdat Mercedes dacht dat het niet volgens de regels gegaan is, en de stewards met een fucked up uitleg kwam. Als Mercedes gewoon openlijk toegegeven had dat de regels weldegelijk gevolgd zijn (wat ze alleen indirect met een tweet gedaan hebben) en dat er gewerkt moet worden om dit soort vaagheden uit de regels en communicatie te halen was er niets aan de hand geweest. Maar Mercedes is het hele seizoen bezig geweest om Red Bull, Max en de FIA dwars te zitten, en mogen daar wat mij betreft wel een keer op aangesproken worden. Mercedes fans zijn het daar niet mee eens, uiteraard. Hun goed recht. Maar wel bij de feiten blijven, dan.
Uiteindelijk en daar gaat het om maken al die races daarvoor niet uit...quote:Op vrijdag 14 januari 2022 18:18 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
Uiteindelijk en daar gaat het om maken al die races daarvoor niet uit...
Het rekensommetje van plussen en minnen was dat aan het eind van het seizoen beide gewoon gelijke aantallen punten hadden.
En uiteindelijke ging het om die laatste race die alles beslissend was.
En in die allebeslissende race stond het gelijk
Dus had er geen enkele beslissing genomen mogen worden die in het voordeel van de een of de ander zou zijn
Maar die FIA clown Massi wilde er een spektakel van maken.
ONtslaan die man en voor de leeuwen gooien.
Nee in de laatste rond stond het niet gelijkquote:Op vrijdag 14 januari 2022 18:45 schreef dop het volgende:
[..]
Uiteindelijk en daar gaat het om maken al die races daarvoor niet uit...
Het rekensommetje van plussen en minnen was dat aan het eind van het seizoen beide gewoon gelijke aantallen punten hadden.
En uiteindelijke ging het om die laatste Ronde die alles beslissend was.
En in die allebeslissende ronde stond het gelijk
Je eigen woorden, alleen race soms vervangen door ronde.
de uitkomst van die alles beslissende ronde maakt dan in eens dat jij het wel belangrijk vind wat er aan vooraf ging
Je weet duidelijk niet het verschil tussen laatste, en 1 na laatste.quote:Op vrijdag 14 januari 2022 19:49 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
Nee in de laatste rond stond het niet gelijk
In de laaste rond stond Hamilton op plek 1 met 5 ingehaalde achterliggers.
Max had 5 achterliggers eerst moeten inhalen voordat hij bij HAM was geweest
Dat is wel een verschilletje als er nog maar 1 ronde te gaan is en als je dan nog 5 achterliggers moet inhalen. Normaal gesproken was max nooit meer in de buurt van Ham gekomen.
Nee, je negeert de feiten. Feit is dat Max (een aantal van) die achterblijvers ook al had ingehaald en door zijn stop er weer achter zat. Maar dàn is het ineens niet oneerlijk als ze er tussen blijven. Dat heet hypocriet.quote:Op vrijdag 14 januari 2022 18:25 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
Je heb het teveel over als als als. Blijf bij de feiten zoals ik die opgesomd heb.
Ik blijf bij de keiharde feiten die zich afgespeeld hebben.
UIteindelijk zullen de mensen wereldwijd dit een controversiele titel vinden. Het is net niet verdiend. Er zit een vies luchtje aan. Zoiets moet je niet willen.
De FIA moet verklaren dat ze fouten hebben gemaakt. Dat Lewis genaaid is.
Massi heeft zijn laatste wedstrijd gehad. En dat zal een bevestiging zijn van een oneerlijke titel. Hammilton gaat komend seizoen Ver helemaal kapot maken. Hij zal echt niet meer opzij gaan als max aan komt zetten.
Ik vraag me af wat snap jij niet in onderstaande plaatje?quote:Op zaterdag 15 januari 2022 10:34 schreef TagForce het volgende:
[..]
Nee, je negeert de feiten. Feit is dat Max (een aantal van) die achterblijvers ook al had ingehaald en door zijn stop er weer achter zat. Maar dàn is het ineens niet oneerlijk als ze er tussen blijven. Dat heet hypocriet.
De titel van Prost in 1989 zit ook geen luchtje aan, tot je mensen aan balestre herinnert. Niet overdrijven.
De FIA moet helemaal niks, behalve voorkomen dat de onduidelijkheid nog eens voor komt. Alles is namelijk volgens de regels gegaan, waren we al overeengekomen, dus er zijn geen fouten gemaakt. Dat de communicatie en regelgeving beter kan is al jaren bekend. Niks nieuws. Dat heet CSI, Continual Service Improvement, alles kan altijd verbeterd worden.
Masi blijft gewoon, mag ik hopen. De man deed niets fout. Dat de hele organisatie in Race Control anders moet ben ik het mee eens, maar Masi hoeft niet weg om AD.
Hamilton gaat al niet opzij. Daarom lijkt Max zo agressief. En ik moet eerst maar zien of Hamilton mee doet, en of ie voor de RBR kan komen. Aerotechnisch is de Merc niet zo sterk namelijk, en juist dat gaat helemaal op de schop.
quote:Op zaterdag 15 januari 2022 11:10 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
Ik vraag me af wat snap jij niet in onderstaande plaatje?
Hoeveel pijltjes zie jij?
op welke positie is max nu?
Is dit hogere wiskunde voor je?
Ik denk van wel...
[ link | afbeelding ]
4.34 FIA SUDDENLY CHANGED THEIR DECISSIONquote:Op zaterdag 15 januari 2022 14:07 schreef TagForce het volgende:
[..]![]()
En welk deel van 'Max was ze ook al voorbijgegaan, maar heeft een pitstop gemaakt waardoor hij er weer achter kwam' snap jij niet?
Zoals ik al zei: Je mening over of iets al dan niet eerlijk is is afhankelijk van voor wie het is. Dat is hypocriet.
Maar je hebt continu vrij simpele feiten fout, dus ik ben er vrij zeker van dat je de race niet hebt gezien, en geen enkele regel kent. Alleen ben je niet slim genoeg om, net als bianconero, je mond te houden als je ongelijk bewezen wordt.
Kom maar terug als je weet waar je het over hebt, want nu weet je vrij weinig ondanks je naam.
![]()
Fijne dag verder.
En max is genaaid in 2 races Hamilton in 2 plus mazzel dat ze gehad hadden dat motor wissel geen hol meer uithaalde..quote:Op vrijdag 14 januari 2022 18:25 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
Je heb het teveel over als als als. Blijf bij de feiten zoals ik die opgesomd heb.
Ik blijf bij de keiharde feiten die zich afgespeeld hebben.
UIteindelijk zullen de mensen wereldwijd dit een controversiele titel vinden. Het is net niet verdiend. Er zit een vies luchtje aan. Zoiets moet je niet willen.
De FIA moet verklaren dat ze fouten hebben gemaakt. Dat Lewis genaaid is.
Massi heeft zijn laatste wedstrijd gehad. En dat zal een bevestiging zijn van een oneerlijke titel. Hammilton gaat komend seizoen Ver helemaal kapot maken. Hij zal echt niet meer opzij gaan als max aan komt zetten.
Dit is wat jij zegt:quote:Op zaterdag 15 januari 2022 16:20 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
4.34 FIA SUDDENLY CHANGED THEIR DECISSION
[ link | afbeelding ]
Fijne dag nog
Ik zeg dat Max die auto's ook al ingehaald had, maar door de pitstop er weer achter kwam.quote:Op vrijdag 14 januari 2022 15:27 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
Hamilton heeft de achterblijvers ingehaald en dat heeft hem een inspanning gekost. Fysiek, geestelijk, bandenslijtage, motorische.
Max heeft heeft de achterblijvers niet ingehaald daarmee heeft ten onrechte een mindere inspanning hoeven doen dan Hamilton.
Ja en dat was zijn eigen keuze, hij hoefde de pitstop niet te doen.quote:Op maandag 17 januari 2022 08:24 schreef TagForce het volgende:
[..]
Dit is wat jij zegt:
[..]
Ik zeg dat Max die auto's ook al ingehaald had, maar door de pitstop er weer achter kwam.
Net als dat Hamilton wel had kunnen stoppen en zo op dezelfde banden als Max had kunnen rijden?quote:Op maandag 17 januari 2022 12:05 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Ja en dat was zijn eigen keuze, hij hoefde de pitstop niet te doen.
Het is wel relevant voor de vraag of het gerechtvaardigd wordt om backmarkers selectief uit de rij te verwijderen.quote:Op maandag 17 januari 2022 12:37 schreef TagForce het volgende:
[..]
Net als dat Hamilton wel had kunnen stoppen en zo op dezelfde banden als Max had kunnen rijden?
Beiden zijn overigens irrelevant voor het argument van Klaas.
Eh... Nee.quote:Op maandag 17 januari 2022 12:59 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Het is wel relevant voor de vraag of het gerechtvaardigd wordt om backmarkers selectief uit de rij te verwijderen.
Ik heb ook geen "what if' scenario geschetst.quote:Op maandag 17 januari 2022 13:11 schreef TagForce het volgende:
[..]
Eh... Nee.
What ifs zijn niet relevant. De claim was dat Hamilton die achterblijvers al voorbij was gegaan, maar Max was die ook al voorbij, dus die had die moeite ook al gedaan. Echter door zijn pitstop kwam hij er weer achter. De reden waarom het voor Hamilton oneerlijk zou zijn was dat hij ze al voorbij was, en Max niet.
Nee, Mercedes gaf Lewis een nadeel door hem op oude banden te laten staan. Dit scenario was niet ondenkbaar, zelfs zonder kunstgrepen van Masi. Het enige wat Masi gedaan heeft, uiteindelijk, is de safetycar een ronde eerder naar binnen gehaald dan Mercedes dacht. Dat is vooral het probleem van Mercedes en hun slechte strategie.quote:Op maandag 17 januari 2022 13:16 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Ik heb ook geen "what if' scenario geschetst.
Als Max een pitstop doet waarbij hij bewust achter andere backmarkers uitkomt terwijl er waarschijnlijk niet genoeg tijd is voor een herstart, dan geef je Hamilton wel enigszins een nadeel om Max meteen achter Lewis te zetten door backmarkers weg te halen.
En waarom lieten ze Lewis niet pitten? Omdat hij dan mogelijk baanpositie verloor aan Max met het gevaar dat onder geel werd gefinisht.quote:Op dinsdag 18 januari 2022 09:11 schreef TagForce het volgende:
[..]
Nee, Mercedes gaf Lewis een nadeel door hem op oude banden te laten staan. Dit scenario was niet ondenkbaar, zelfs zonder kunstgrepen van Masi. Het enige wat Masi gedaan heeft, uiteindelijk, is de safetycar een ronde eerder naar binnen gehaald dan Mercedes dacht. Dat is vooral het probleem van Mercedes en hun slechte strategie.
Er was al voor de race afgesproken dat er niet onder geel gefinished zou worden, daar hadden zowel Wolff als Horner op aangedrongen.quote:Op dinsdag 18 januari 2022 12:01 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
En waarom lieten ze Lewis niet pitten? Omdat hij dan mogelijk baanpositie verloor aan Max met het gevaar dat onder geel werd gefinisht.
Mercedes maakte hun beslissing op basis van het feit dat het reglement een bepaalde procedure inhoudt wat allesbehalve gebeurde.
Daarnaast doet Mercedes alsof ze vrijwel zeker gewonnen hadden, in die rondes op racepace had er nog van alles kunnen gebeuren, inclusief een Lewis die met een klapband in de laatste bocht rechtdoor de muur ingegaan was, hadden ze dan ook zitten brullen en huilen dat het allemaal oneerlijk, fraude en racisme was?quote:
Hamilton heeft natuurlijk ook al eens eerder een race met 3 banden uitgereden.quote:Op dinsdag 18 januari 2022 13:08 schreef tripel7 het volgende:
[..]
Daarnaast doet Mercedes alsof ze vrijwel zeker gewonnen hadden, in die rondes op racepace had er nog van alles kunnen gebeuren, inclusief een Lewis die met een klapband in de laatste bocht rechtdoor de muur ingegaan was, hadden ze dan ook zitten brullen en huilen dat het allemaal oneerlijk, fraude en racisme was?
Mercedes kon met geen mogelijkheid weten of de safety car wel of niet naar binnen zou komen. Ze hebben gegokt, verloren, en een heleboel gejankt omdat de standaardprocedure niet gevolgd is en ze bij het roeptoeteren de regels verkeerd gelezen hebben.quote:Op dinsdag 18 januari 2022 12:01 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
En waarom lieten ze Lewis niet pitten? Omdat hij dan mogelijk baanpositie verloor aan Max met het gevaar dat onder geel werd gefinisht.
Mercedes maakte hun beslissing op basis van het feit dat het reglement een bepaalde procedure inhoudt wat allesbehalve gebeurde.
Normaal gesproken had Hamilton in Imola na zijn eigen fuck up een ronde achtergelegen. Maar rode vlag.quote:Op vrijdag 14 januari 2022 19:49 schreef klaasweetalles het volgende:
Normaal gesproken was max nooit meer in de buurt van Ham gekomen.
Deze bewering is volgens mij een eigen leven gaan leiden en komt alleen op fok voor.quote:Op dinsdag 18 januari 2022 13:03 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Er was al voor de race afgesproken dat er niet onder geel gefinished zou worden, daar hadden zowel Wolff als Horner op aangedrongen..
Als je de race kan uitrijden (edit: daarmee bedoel ik dus reglementair als eerste de finishlijn passeren en daarmee als voorlopig racewinnaar gekwalificeerd worden totdat de technische keuring heeft plaatsgevonden en daarna de winst officieel bekrachtigd kan worden) waarom zou je dan pitten?quote:Op dinsdag 18 januari 2022 17:07 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Normaal gesproken had Hamilton in Imola na zijn eigen fuck up een ronde achtergelegen. Maar rode vlag.
Feit is dat Mercedes een tactische blunder heeft gemaakt door Hamilton niet te pitten. Eigen schuld. Boohoo.
Altijd. Zelfs als ze winnen.quote:Op dinsdag 18 januari 2022 13:08 schreef tripel7 het volgende:
[..]
Daarnaast doet Mercedes alsof ze vrijwel zeker gewonnen hadden, in die rondes op racepace had er nog van alles kunnen gebeuren, inclusief een Lewis die met een klapband in de laatste bocht rechtdoor de muur ingegaan was, hadden ze dan ook zitten brullen en huilen dat het allemaal oneerlijk, fraude en racisme was?
Het gaat helemaal niet om imolaquote:Op dinsdag 18 januari 2022 17:07 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Normaal gesproken had Hamilton in Imola na zijn eigen fuck up een ronde achtergelegen. Maar rode vlag.
Feit is dat Mercedes een tactische blunder heeft gemaakt door Hamilton niet te pitten. Eigen schuld. Boohoo.
Uitrijden? Je wil winnen, toch?quote:Op dinsdag 18 januari 2022 17:44 schreef OnwetendeNerd het volgende:
Als je de race kan uitrijden, waarom zou je dan pitten?
Ik vind de race winnen (en wereldkampioen worden) wel toegevoegde waarde hebben.quote:Een pitstop is en blijft een risico, als dat geen toegevoegde waarde heeft is het dus per definitie geen tactische blunder.
Voor de Hamilton-wankers is dat waarschijnlijk waar. Voor de rest van de wereld niet.quote:Op dinsdag 18 januari 2022 17:56 schreef klaasweetalles het volgende:
Het gaat helemaal niet om imola
het gaat om abie dabhi
Ah. Dus je gaat zonder aanleiding kinderachtig doen. Helder.quote:Op dinsdag 18 januari 2022 17:58 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Uitrijden? Je wil winnen, toch?
[..]
Ik vind de race winnen (en wereldkampioen worden) wel toegevoegde waarde hebben.
Zonder aanleiding? Hij heeft toch verloren?quote:Op dinsdag 18 januari 2022 18:04 schreef OnwetendeNerd het volgende:
[..]
Ah. Dus je gaat zonder aanleiding kinderachtig doen. Helder.
Dan zeg jij toch ook wat ik zeg?quote:Op dinsdag 18 januari 2022 17:42 schreef OnwetendeNerd het volgende:
[..]
Deze bewering is volgens mij een eigen leven gaan leiden en komt alleen op fok voor.
Er is na de Gp Van België afgesproken dat onder geel finishen absoluut voorkomen moet worden.
Dan neem ik jouw “ voor de race” te letterlijk alsof dat nog specifiek voor deze laatste race besproken zou zijnquote:
dit is als als alsquote:Op dinsdag 18 januari 2022 18:05 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Zonder aanleiding? Hij heeft toch verloren?
Wel uitgereden, dat wel.
Bottomline is echt heel simpel; door niet te pitten, hoefde RB niet na te denken. Als ze Hamilton wel hadden gepit, had RB 15 seconden gehad om een beslissing te nemen. Als ze Max wel hadden gepit, had hij achter Lewis gereden en hadden ze allebei nieuwe banden. Lewis kampioen. Als ze Max niet hadden gepit, had Lewis achter hem gezeten met nieuwe banden. Wederom Lewis kampioen.
Feit is dat Max heeft gewonnen. En daar gaat geen verandering in komen.quote:Op dinsdag 18 januari 2022 20:16 schreef klaasweetalles het volgende:
ik ga uit van de feiten die ik gezien heb
Het gaat erom hoe er is gewonnen.quote:Op dinsdag 18 januari 2022 20:23 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Feit is dat Max heeft gewonnen. En daar gaat geen verandering in komen.
Btw, er is geen onderzoek tegen de FIA.
Dat is altijd op dezelfde manier. Degene die aan het eind van het seizoen de meeste punten heeft, is de kampioen. En dat is in 2021 Max Verstappen.quote:Op dinsdag 18 januari 2022 20:48 schreef klaasweetalles het volgende:
Het gaat erom hoe er is gewonnen.
Winnen doe je niet door als tweede te eindigen.quote:Op dinsdag 18 januari 2022 20:48 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
Het gaat erom hoe er is gewonnen.
De manier is niet zo fraai
Een echte winnaar wint als een echte winnaar.
Een echt winnaar wint op een eerlijke manier. Niet door manipulatie en onsportief spelquote:Op dinsdag 18 januari 2022 20:51 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Winnen doe je niet door als tweede te eindigen.
Dus je zegt dat Mercedes DAS vorig jaa rniet nodig had om te kunnen winnen?quote:
quote:net als ik een grootheid
Hoe heeft RBR/Max dan vals gespeeld?quote:Op dinsdag 18 januari 2022 21:12 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
Een echt winnaar wint op een eerlijke manier. Niet door manipulatie en onsportief spel
Een vals spelende winnaar wordt altijd ontmaskerd.
Is het niet nu
Dan is het morgen
Is het niet morgen
Dan is het overmorgen
Is het niet overmorgen
Dan is het volgende week
Is het niet volgende week
Dan is het volgende maand
is het niet volgende maand
dan is het volgend jaar
uiteindelijk zal de echte winnaar weer opstaan
want de echte winnaar is een legende
en legendes zijn er voor altijd
en de legende heet in die geval Hamilton
net als ik een grootheid
tot het einde der tijden
Dus merc moet de constructeur inleveren ivm te veel motor wissels?quote:Op dinsdag 18 januari 2022 21:12 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
Een echt winnaar wint op een eerlijke manier. Niet door manipulatie en onsportief spel
Een vals spelende winnaar wordt altijd ontmaskerd.
Is het niet nu
Dan is het morgen
Is het niet morgen
Dan is het overmorgen
Is het niet overmorgen
Dan is het volgende week
Is het niet volgende week
Dan is het volgende maand
is het niet volgende maand
dan is het volgend jaar
uiteindelijk zal de echte winnaar weer opstaan
want de echte winnaar is een legende
en legendes zijn er voor altijd
en de legende heet in die geval Hamilton
net als ik een grootheid
tot het einde der tijden
En wéér weet je niet waar je het over hebt. Er is geen onderzoek tegen de FIA. Er is een onderzoek vàn de FIA, naar wat er beter kan.quote:Op dinsdag 18 januari 2022 20:16 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
dit is als als als
ik ga uit van de feiten die ik gezien heb
Het onderzoek tegen de FIA zal uitwijzen dat ik gelijk heb. Zoals gewoonlijk.
Die afspraak is na Belgie nog eens bekrachtigd. Die afspraak is er al sinds na Brazilie 2012.quote:Op dinsdag 18 januari 2022 17:42 schreef OnwetendeNerd het volgende:
[..]
Deze bewering is volgens mij een eigen leven gaan leiden en komt alleen op fok voor.
Er is na de Gp Van België afgesproken dat onder geel finishen absoluut voorkomen moet worden.
De FIA is zichzelf aan onderzoeken. Dat bedoelde ik.quote:Op woensdag 19 januari 2022 07:36 schreef TagForce het volgende:
[..]
En wéér weet je niet waar je het over hebt. Er is geen onderzoek tegen de FIA. Er is een onderzoek vàn de FIA, naar wat er beter kan.
Iedereen heeft vals gespeeld. Maar dat is niet relevant,quote:Op dinsdag 18 januari 2022 23:18 schreef theguyver het volgende:
[..]
Dus merc moet de constructeur inleveren ivm te veel motor wissels?
Want dat is enige valse spel wat ik op gemerkt heb dit seizoen.
BTW FIFA gaat de WK beker van 1978 ook aan Nederland geven ivm vals spel van Argentinië.
En nogmaals Argentinië tegen Engeland laat de wedstrijd overspelen toen Maradona de bal met de hand in het goal tikte..
En zo zijn er tig voorbeelden.
Als MAx en RBR sportief was geweest hadden ze gezegd: dit kan eigenlijk niet, die was een vreemde manier om te winnen. Maar dat deden ze niet. Er worden nu wereldwijd minder Red Bull blikjes verkocht sinds de laatste race.quote:Op dinsdag 18 januari 2022 23:01 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Hoe heeft RBR/Max dan vals gespeeld?
Waar haal jij deze theorieen vandaan man,,,quote:Op dinsdag 18 januari 2022 22:32 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Dus je zegt dat Mercedes DAS vorig jaa rniet nodig had om te kunnen winnen?
Of valt dat opeens niet onder manipulatie en vals spel?
Of dat Mercedes in de beginjaren de motor op 80% liet draaien omdat ze bang waren dat die anders niet goed gekeurd zou worden?
De echte winnaar is al opgestaan en dat was Max, die was het hele seizoen beter, heeft meer gewonnen.
Een nieuw-geboren legende, de volgende generatie.
[..]grootheidswaanzin zal je bedoelen.
En dat is vals spelen?quote:Op woensdag 19 januari 2022 17:02 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
Als MAx en RBR sportief was geweest hadden ze gezegd: dit kan eigenlijk niet, die was een vreemde manier om te winnen. Maar dat deden ze niet. Er worden nu wereldwijd minder Red Bull blikjes verkocht sinds de laatste race.
Waar zou dat nou aan liggen?
Als je regelmatig formule1 kijkt, is dat basiskennis hoorquote:Op woensdag 19 januari 2022 17:05 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
Waar haal jij deze theorieen vandaan man,,,
Nog nooit iets van gehoord
De redbull is naar je hoofd gestegen
Je bent echt niet zo'n snugger figuur, he?quote:Op woensdag 19 januari 2022 16:58 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
De FIA is zichzelf aan onderzoeken. Dat bedoelde ik.
De slager die zijn eigen vlees gaat keuren
Hoe vaak heb ik hier niet het woord maFIA GETYPT,.
quote:
quote:Op woensdag 19 januari 2022 18:02 schreef Bonobo11 het volgende:
[..]
Als je regelmatig formule1 kijkt, is dat basiskennis hoor
quote:Op woensdag 19 januari 2022 18:26 schreef TagForce het volgende:
[..]
Je bent echt niet zo'n snugger figuur, he?
Er wordt geen vlees gekeurd, er wordt met klanten overlegt hoe dat vlees nog beter gesneden en verkocht kan worden.
Hoe vaak jij het woord maFIA typt is lichtelijk irrelevant, aangezien je in (zo goed als) elke post laat blijken hoe weinig je weet.
Nou nu je het zo zegt oh ja zeker wel..quote:Op woensdag 19 januari 2022 17:00 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
Iedereen heeft vals gespeeld. Maar dat is niet relevant,
Het gaat alleen maar om die 2 laatste rondes. Daar is alles op gebaseerd.
Merc had gewoon kunnen pitten een paar keer zelfs en dat deden ze niet..quote:Op woensdag 19 januari 2022 18:56 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
[..]
[..]
[ link | afbeelding ]
wat staat hier? dit is duidelijk max mag ze niet inhalen conversatie tussen max en RBR. Max krijgt van zijn eigen team te horen dat hij de achterblijver niet mag inhalen
[ link | afbeelding ]
dit is ook duidelijk......max weet nu dat hij de achterblijver niet mag inhalen
[ link | afbeelding ]
max is niet verrast dat de regels zo zijn met zijn cynische hypocriete lachje
[ link | afbeelding ]
Mercedes kent ook de regels
Vervolgens gaat FIA clown even nadenken wat hij gaat doen
in 5 minuten waarin Red Bull waarschijnlijk miljoenen biedt aan de fia clown massie worden de regels aangepast
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
hij heeft een seconde nodig
Maar die kans was wel veel groter dan de kans dat Masi de race zou laten eindigen achter de SC.quote:Op woensdag 19 januari 2022 20:54 schreef OnwetendeNerd het volgende:
Gewoon aan het feit voorbijgaan dat er nog maar vier rondes tot de finish waren en het geen absoluut geen zekerheid was dat er überhaupt nog een ronde geracet zou gaan worden
Ze hadden gewoon kunnen pitten en Hamilton had zo max voorbij kunnen rijden.quote:Op woensdag 19 januari 2022 21:08 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Maar die kans was wel veel groter dan de kans dat Masi de race zou laten eindigen achter de SC.
Het was gewoon een fuck up van Mercedes. Uiteraard gevoed door hun arrogantie.
Maar Masi zou alles uit de kast trekken om dat niet te laten gebeuren. Misschien zelfs wel een rode vlag.quote:Op woensdag 19 januari 2022 21:14 schreef OnwetendeNerd het volgende:
En was er wel gefinisht onder geel en had Hamilton toch een pitstop gemaakt en dus de overwinning weggegeven dan was ook in dat scenario het dom. fuckup, blunder en arrogant van Mercedes geweest
Ben blij dat Bottas weg is bij dat toxische clubje, die jongen verdient beterquote:Op woensdag 19 januari 2022 21:38 schreef theguyver het volgende:
[..]
Ze hadden gewoon kunnen pitten en Hamilton had zo max voorbij kunnen rijden.
Er waren tig kansen om te pitten dus.. hup verneukt door merc zelf.
Wel tof dat Bottas alsnog zijn award op kwam halen terwijl de rest van merc kamp niet te vinden was..
Bij de FIA uitreikingen..
Boete terecht voor niet op komen dagen en erg zwak dat als je als meest invloedrijke chauffeur afwezig bent...
Je laat je wel heer erg kennen.
Vandaar dat veel mensen hem (Hamilton) wel een goed coureur vinden maar verder een kwal naast en op de baan.
Dus het is close, maar welke van de twee keuzes ze maken het is een blunder, fuckup en arrogant van Mercedes.quote:Op woensdag 19 januari 2022 22:13 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Maar Masi zou alles uit de kast trekken om dat niet te laten gebeuren. Misschien zelfs wel een rode vlag.
Het is overigens helemaal niet zo zeker dat Max voor Hamilton zou uitkomen. Bij zijn vorige pitstop deed Max er 38 seconden over van pit-entry tot pit-exit. Vanaf het moment dat Lewis langs de pit-entry reed, deed Ocon er 35 seconden over om bij de pit-exit te komen. Ocon reed ongeveer 2 seconden voor Max op de baan voordat Max de pit in ging.
En als Mercedes Lewis binnen had gehaald, hadden ze RB onder druk gezet en had RB binnen 15 seconden een beslissing moeten nemen. Nu was het een no-brainer voor RB.
Alles bij elkaar was het tactisch altijd een betere keuze geweest om Lewis te pitten.
Niet de beste coureur maar erg sympathieke gozer wens m veel succes bij alfa komend jaar.quote:Op woensdag 19 januari 2022 22:26 schreef tripel7 het volgende:
[..]
Ben blij dat Bottas weg is bij dat toxische clubje, die jongen verdient beter
Max die de achterblijvers achter de safety car in had gehaald was wel behoorlijk bizar geweest jaquote:Op woensdag 19 januari 2022 18:56 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
[..]
[..]
[ link | afbeelding ]
wat staat hier? dit is duidelijk max mag ze niet inhalen conversatie tussen max en RBR. Max krijgt van zijn eigen team te horen dat hij de achterblijver niet mag inhalen
[ link | afbeelding ]
dit is ook duidelijk......max weet nu dat hij de achterblijver niet mag inhalen
[ link | afbeelding ]
max is niet verrast dat de regels zo zijn met zijn cynische hypocriete lachje
[ link | afbeelding ]
Mercedes kent ook de regels
Vervolgens gaat FIA clown even nadenken wat hij gaat doen
in 5 minuten waarin Red Bull waarschijnlijk miljoenen biedt aan de fia clown massie worden de regels aangepast
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
hij heeft een seconde nodig
Ok, let HEEL goed op, misschien snap je het dan.quote:Op woensdag 19 januari 2022 18:56 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
[..]
[..]
[ link | afbeelding ]
wat staat hier? dit is duidelijk max mag ze niet inhalen conversatie tussen max en RBR. Max krijgt van zijn eigen team te horen dat hij de achterblijver niet mag inhalen
[ link | afbeelding ]
dit is ook duidelijk......max weet nu dat hij de achterblijver niet mag inhalen
[ link | afbeelding ]
max is niet verrast dat de regels zo zijn met zijn cynische hypocriete lachje
[ link | afbeelding ]
Mercedes kent ook de regels
Vervolgens gaat FIA clown even nadenken wat hij gaat doen
in 5 minuten waarin Red Bull waarschijnlijk miljoenen biedt aan de fia clown massie worden de regels aangepast
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
hij heeft een seconde nodig
quote:48.12 If the clerk of the course considers it safe to do so, and the message "LAPPED CARS MAY NOW OVERTAKE" has been sent to all Competitors via the official messaging system, any cars that have been lapped by the leader will be required to pass the cars on the lead lap and the safety car.
This will only apply to cars that were lapped at the time they crossed the Line at the end of the lap during which they crossed the first Safety Car line for the second time after the safety car was deployed.
Having overtaken the cars on the lead lap and the safety car these cars should then proceed around the track at an appropriate speed, without overtaking, and make every effort to take up position at the back of the line of cars behind the safety car. Whilst they are overtaking, and in order to ensure this may be carried out safely, the cars on the lead lap must always stay on the racing line unless deviating from it is unavoidable. Unless the clerk of the course considers the presence of the safety car is still necessary, once the last lapped car has passed the leader the safety car will return to the pits at the end of the following lap.
If the clerk of the course considers track conditions are unsuitable for overtaking the message "OVERTAKING WILL NOT BE PERMITTED" will be sent to all Competitors via the official messaging system.
Regel 48.12 geeft aan dat er aan bepaalde eisen moet worden voldaan voor de regel geldt dat alle auto's op een ronde of meer achterstand de safetycar voorbij moeten. Aan die eis is niet voldaan, want je zegt zelf al dat het bericht van het tweede deel van de regel is verstuurd.quote:48.8 With the exception of the cases listed under a) to h) below, no driver may overtake another car on the track, including the safety car, until he passes the Line (see Article 5.3) for the first time after the safety car has returned to the pits.
The exceptions are:
a) If a driver is signalled to do so from the safety car.
b) Under Articles 41.1c), 48.12, 51.6 and 51.12 below.
c) When entering the pits a driver may pass another car remaining on the track, including the safety car, after he has reached the first safety car line.
d) When leaving the pits a driver may overtake, or be overtaken by, another car on the track before he reaches the second safety car line.
2021 Formula 1 Sporting Regulations 50/98 8 DECEMBER 2021
©2021 Fédération Internationale de l’Automobile Issue 13
e) When the safety car is returning to the pits it may be overtaken by cars on the track once it has reached the first safety car line.
f) Whilst in the pit entry, pit lane or pit exit a driver may overtake another car which is also in one of these three areas.
g) Any car stopping in its designated garage area whilst the safety car is using the pit lane (see Article 48.11 below) may be overtaken.
h) If any car slows with an obvious problem.
Ehh... in S-A vroeg hij aan Redbull of ze 2 plekken terug wilden. Hij heeft het niet opgelegd.quote:Op donderdag 20 januari 2022 10:25 schreef TagForce het volgende:
Masi heeft de bevoegdheid om de startposities van auto's aan te passen, want dat deed hij in SA ook door Max 2 plekken naar achteren te zetten. Als hij die bevoegdheid niet had gehad, dan was SA net zo incorrect als AD.
Niet mee eens. Nu hebben ze een tactische blunder begaan, andersom was het pech geweest.quote:Op woensdag 19 januari 2022 22:47 schreef OnwetendeNerd het volgende:
Dus het is close, maar welke van de twee keuzes ze maken het is een blunder, fuckup en arrogant van Mercedes.
Als hij niet de macht heeft om de posities van een herstart te bepalen, dan kan hij het ook niet vragen.quote:Op donderdag 20 januari 2022 13:58 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Ehh... in S-A vroeg hij aan Redbull of ze 2 plekken terug wilden. Hij heeft het niet opgelegd.
Hij kán dat niet opleggen, dat kunnen alleen de stewards.
Hij heeft die macht niet, want hij kan het niet opleggen. Hij stelde voor aan RB om de plek terug te geven. Als ze dat niet zouden doen, dan zouden de stewards een onderzoek doen naar Max vanwege 'leaving the track and gaining a lasting advantage'.quote:Op donderdag 20 januari 2022 16:50 schreef TagForce het volgende:
Als hij niet de macht heeft om de posities van een herstart te bepalen, dan kan hij het ook niet vragen.
Het is niet alsof de regels niet gevolgd hoeven te worden als een team het er mee eens is...
Als hij die macht niet heeft om plekken te (laten) wisselen, dan kan hij het ook niet voorstellen... Dus hij kan wel degelijk bepalen wie op welke plek start. Als het om positie gaat kan ik me voorstellen dat hij dat niet oplegt, nee, zeker als hij niet degene is die straffen oplegt.quote:Op donderdag 20 januari 2022 17:00 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Hij heeft die macht niet, want hij kan het niet opleggen. Hij stelde voor aan RB om de plek terug te geven. Als ze dat niet zouden doen, dan zouden de stewards een onderzoek doen naar Max vanwege 'leaving the track and gaining a lasting advantage'.
Holy fuck, kun jij niet lezen? Hij kan het voorstellen (in dit geval om een penalty te voorkomen), hij kan niet tegen een team zeggen 'jouw rijder moet een plek naar achteren bij de startopstelling'. Dus, nee, hij heeft die macht niet.quote:Op donderdag 20 januari 2022 17:12 schreef TagForce het volgende:
[..]
Als hij die macht niet heeft om plekken te (laten) wisselen, dan kan hij het ook niet voorstellen... Dus hij kan wel degelijk bepalen wie op welke plek start. Als het om positie gaat kan ik me voorstellen dat hij dat niet oplegt, nee, zeker als hij niet degene is die straffen oplegt.
Bij de start en achter de safetycar heeft de racedirector de eindregie en kan beslissingen maken die niet in het regelboek staan.quote:Op donderdag 20 januari 2022 17:16 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Holy fuck, kun jij niet lezen? Hij kan het voorstellen (in dit geval om een penalty te voorkomen), hij kan niet tegen een team zeggen 'jouw rijder moet een plek naar achteren bij de startopstelling'. Dus, nee, hij heeft die macht niet.
Hij mag niet de volgorde van de auto's veranderen. Alleen de stewards mogen dat (lapped cars horen daar uiteraard niet bij).quote:Op donderdag 20 januari 2022 20:16 schreef SiGNe het volgende:
Bij de start en achter de safetycar heeft de racedirector de eindregie en kan beslissingen maken die niet in het regelboek staan.
Dus hij heeft die macht wel en hij mag op dat moment ook beslissingen maken zonder met de stweards te overleggen.
Er is ook niks aan de volgorde veranderd, die is hetzelfde gebleven, alleen sommige auto's mochten zich van een ronde ontdoen.quote:Op donderdag 20 januari 2022 20:19 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Hij mag niet de volgorde van de auto's veranderen. Alleen de stewards mogen dat (lapped cars horen daar uiteraard niet bij).
@TagForce stelt dat de Race Director wel 'de macht' heeft om de volgorde te kunnen veranderen. Daar ging onze discussie over.quote:Op donderdag 20 januari 2022 20:31 schreef SiGNe het volgende:
Er is ook niks aan de volgorde veranderd, die is hetzelfde gebleven, alleen sommige auto's mochten zich van een ronde ontdoen.
De wagens zijn niet van positie veranderd.
Nee,volgorde niet.. tenzij het onderdeel van een straf is.quote:Op donderdag 20 januari 2022 20:36 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
@:TagForce stelt dat de Race Director wel 'de macht' heeft om de volgorde te kunnen veranderen. Daar ging onze discussie over.
Snap jezelf wel wat je allemaal zegt.quote:Op donderdag 20 januari 2022 10:25 schreef TagForce het volgende:
[..]
Ok, let HEEL goed op, misschien snap je het dan.
[..]
[..]
Dus... Masi is bevoegd om aangewezen auto's op een andere plek te laten herstarten. De safetycar mag
En daarom heeft Max ook terecht gewonnenquote:Op donderdag 20 januari 2022 22:01 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
Massi is bevoegd om met de regels te knoeien.....
Er is geen verschil tussen Max vragen 2 plekken op te geven, en vervolgens Ocon en Lewis vragen Max voorbij te gaan. Of hadden Ocon en Hamilton kunnen weigeren om Max een penalty aan te naaien?quote:Op donderdag 20 januari 2022 17:16 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Holy fuck, kun jij niet lezen? Hij kan het voorstellen (in dit geval om een penalty te voorkomen), hij kan niet tegen een team zeggen 'jouw rijder moet een plek naar achteren bij de startopstelling'. Dus, nee, hij heeft die macht niet.
Er is in AD niet met de regels geknoeid. Er is gebruik gemaakt van bekende bevoegdheden,en regels zijn letterlijk gevolgd. Maar je bent te gebunkerd om de regels te lezen of uberhaupt te snappen wat er in AD gebeurde.quote:Op donderdag 20 januari 2022 22:01 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
Snap jezelf wel wat je allemaal zegt.
Ik geef de feiten weer zoals ze gegaan zijn en vervolgens zeg jij waar we het al een tijdje over hebben....
Massi is bevoegd om met de regels te knoeien.....
Waarom denkt iedereen dat het voor HAm moeilijker gaat worden?quote:Op vrijdag 21 januari 2022 13:19 schreef beantherio het volgende:
Als Hamilton nog een 8e titel wil pakken dan zal het dit jaar echt moeten gaan gebeuren. Het wordt met veranderende krachtsverhoudingen en opkomende talenten ieder jaar moeilijker en hij heeft na 2022 sowieso nog maar een jaar op zijn contract.
MAx was inderdaad in de statistieken beter. Statistieken liegen nooitquote:Op donderdag 20 januari 2022 23:39 schreef SiGNe het volgende:
[..]
En daarom heeft Max ook terecht gewonnen![]()
(plus dat ie ook over het hele seizoen beter was en het daardoor ook verdiende, ondanks dat 't raar ging)
cOMPLETE onzin.quote:Op donderdag 20 januari 2022 10:25 schreef TagForce het volgende:
[..]
Ok, let HEEL goed op, misschien snap je het dan.
[..]
[..]
Regel 48.12 geeft aan dat er aan bepaalde eisen moet worden voldaan voor de regel geldt dat alle auto's op een ronde of meer achterstand de safetycar voorbij moeten. Aan die eis is niet voldaan, want je zegt zelf al dat het bericht van het tweede deel van de regel is verstuurd.
Masi heeft de bevoegdheid om de startposities van auto's aan te passen, want dat deed hij in SA ook door Max 2 plekken naar achteren te zetten. Als hij die bevoegdheid niet had gehad, dan was SA net zo incorrect als AD.
Dus... Masi is bevoegd om aangewezen auto's op een andere plek te laten herstarten. De safetycar mag aangeven dat een coureur mag passeren met een groen licht (zie 48.8). Die 2 gecombineerd met de tekst van 48.12 en de berichten die verstuurd zijn naar de teams maakt wat Masi deed legaal.
Is het wenselijk om het zo te doen? Nee, waarschijnlijk niet. Maar, net als DAS in 2020, er staat niet in de regels dat het verboden is, en dus mag het. Als je wil dat het verboden wordt, dan moet je dat expliciet in de regels zetten, zoals met DAS.
Zegt hij, terwijl de regels door mij gequote zijn zoals ze in de boeken staan.quote:Op vrijdag 21 januari 2022 16:54 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
cOMPLETE onzin.
Jij kent de regels niet
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |