als iedereen in de wereld is gevaccineerd, dan pas hebben we weer perspectief.quote:Op zaterdag 18 december 2021 18:12 schreef Cinderelladreamer het volgende:
[..]
Was je ook in de efteling?
En hebben we ooit perspectief gehad? Behalve dan: als iedereen gevaccineerd is dan.....
Fuck dat, allemaal veel te voorspelbaar, vooral de vragen van de media achteraf die de maatregelen vaak liever nog strenger willen.quote:Op zaterdag 18 december 2021 18:43 schreef zakjapannertje het volgende:
Ik ga TV kijken. Sterkte iedereen.
Bedankt heer.quote:Op zaterdag 18 december 2021 18:43 schreef zakjapannertje het volgende:
Ik ga TV kijken. Sterkte iedereen.
Hier met aantal besmettingen. Het is niet nodig om het per inwoner te bekijken aangezien we ook naar de absolute aantallen opnames keken.quote:Op zaterdag 18 december 2021 17:40 schreef Joop_W het volgende:
[..]
is het zelfde beeld zichtbaar, ook als dat vergeleken wordt met het aantal besmettingen en aantal inwoners?
Tis treurig maar moest wel ff lachen. 😁quote:Op zaterdag 18 december 2021 15:48 schreef L3viathan het volgende:
Ons kind is straks 20 als ze van de basisschool afkomt
Natuurlijk niet. Dit gaat ook weer stapsgewijs.quote:Op zaterdag 18 december 2021 17:23 schreef Tinos85 het volgende:
Ik hoop wel dat 14 januari alles weer gewoon open gaat en niet pas in maart ofzo.
Let een beetje op elkaarquote:Op zaterdag 18 december 2021 20:00 schreef GereDathan het volgende:
Lieve mensen, ik begrijp de frustraties. Ik loop zelf ook al de hele dag rood aan. Maar ik denk dat we nu weer moeten overgaan naar de positieve dingen hier, laten we waar nodig elkaar steunen en kijken naar de lichtpuntjes.
Niet makkelijk, ik weet het. Maar met onze schouders eronder komen we ook deze (letterlijk) donkere periode door.
Het is alleen al 22 maanden 'we moeten hier even doorheen'quote:Op zaterdag 18 december 2021 20:00 schreef GereDathan het volgende:
Lieve mensen, ik begrijp de frustraties. Ik loop zelf ook al de hele dag rood aan. Maar ik denk dat we nu weer moeten overgaan naar de positieve dingen hier, laten we waar nodig elkaar steunen en kijken naar de lichtpuntjes.
Niet makkelijk, ik weet het. Maar met onze schouders eronder komen we ook deze (letterlijk) donkere periode door.
Ik neem dit terug.quote:Op zaterdag 18 december 2021 16:29 schreef Cee het volgende:
[..]
Jaap zal er volgens mij zijn voor de concrete wetenschappelijke duiding, om uit te leggen waarom we, ondanks de vrij positieve cijfers van de laatste weken, dit toch moeten doen.
Hadden ze wat mij betreft vaker mogen doen in persco’s, grafieken etc. laten zien zoals ze in de persco’s van het VK vaak doen. Dat maakt het concreter.
Ja, heb je men uitgebreide samenvatting van de persco niet gelezen?quote:
Omtzigt naar elkaar.quote:
Misschien vanavond gewoon even niet.....we kunnen gewoon niet allemaal even makkelijk hier doorheen. Misschien kunnen de meeste mensen van dit topic zich aardig redden, maar ik denk nu vooral aan mensen wiens bedrijf weer dicht moet. Mensen die hun baan kunnen kwijtraken, even heel simpel: mijn eigen zoon die net een beetje had kunnen sparen om aan rijlessen te beginnen. Hoe klein of hoe groot, dit wordt wederom geen makkelijke tijd, daar mogen we ook best even bij stilstaan.quote:
Bedankt voor deze post, want vanaf de persco heb/had ik het wel gehad met alles. Zeker als je de persco kijkt met mensen die ook nog eens vierkant achter het beleid staan, waar ik zelf inmiddels langzamerhand niet meer 100% achter sta, aangezien ik niet in paniekvoetbal geloof maar liever alles wil relativeren en nuanceren. Dan is een beetje positivisme iig welkom. Buiten het verloop in Londen is het vooralsnog nog niet zorgwekkend w.b. Omikron. Komende 2 weken worden cruciaal, als we geen flinke stijgingen zien, dan lijkt het een storm in een glas water. Maar hey, niet denken dat we dan van de lockdown af zijn, dat zijn we namelijk nooit geweest binnen een paar weken.quote:Op zaterdag 18 december 2021 20:03 schreef GereDathan het volgende:
Om het een positieve slinger te geven, in de UK waren de besmettingen vandaag opvallend genoeg alweer wat lager. Wat heel opvallend is als je bedenkt dat er gedacht wordt dat Omikron zeer besmettelijk is en we in de UK een giga stijging hebben gezien. Je zou verwachten dat een dergelijke exponentiële groei niet zomaar na een paar dagen stopt.
In Zuid-Afrika zien we eenzelfde trend.
Ik vind dat toch wel een lichtpuntje. Als de opnames nu ook niet significant stijgen dan kijken we over een dag of 10 een stuk vrolijker naar de wereld.
Jaapquote:Op zaterdag 18 december 2021 20:45 schreef Federer-fan het volgende:
Van Dissel: "Ons afweersysteem herkent de omikronvariant niet en dus helpt de vorige vaccinatie minder maar met een booster ben je wel weer goed beschermd." Snappen jullie wel.
Of wat dacht je van Rutte die wel even dacht dat door een lulverhaal van Van Dissel de bevolking nu opeens wel achter de maatregelen zou staan.quote:Op zaterdag 18 december 2021 21:03 schreef RedWhiteArmy1983 het volgende:
[..]
Bedankt voor deze post, want vanaf de persco heb/had ik het wel gehad met alles. Zeker als je de persco kijkt met mensen die ook nog eens vierkant achter het beleid staan, waar ik zelf inmiddels langzamerhand niet meer 100% achter sta, aangezien ik niet in paniekvoetbal geloof maar liever alles wil relativeren en nuanceren. Dan is een beetje positivisme iig welkom. Buiten het verloop in Londen is het vooralsnog nog niet zorgwekkend w.b. Omikron. Komende 2 weken worden cruciaal, als we geen flinke stijgingen zien, dan lijkt het een storm in een glas water. Maar hey, niet denken dat we dan van de lockdown af zijn, dat zijn we namelijk nooit geweest binnen een paar weken.
[..]
Jaap![]()
Niet meer doen bij perscootjes a.u.b. Doe maar even wisselen Pietertje!
quote:Op zaterdag 18 december 2021 21:08 schreef CR7 het volgende:
[..]
Of wat dacht je van Rutte die wel even dacht dat door een lulverhaal van Van Dissel de bevolking nu opeens wel achter de maatregelen zou staan.
Dan heeft hij het over de besmettingen die plaatsvinden (wat een schatting is), niet de via testen vastgestelde besmettingen. In de UK is het aantal geschatte besmettingen ook altijd veel hoger dan het aantal vastgestelde besmettingen.quote:Op zaterdag 18 december 2021 19:05 schreef Federer-fan het volgende:
Van Dissel zegt dat we elke dag enkele tienduizenden besmettingen hebben in Nederland. 15.000 is enkele tienduizenden?
Hij spreekt de r van omikron niet uit.
Het virus heeft een andere jas aan gedaan? Wij hebben een jasje uitgedaan.
Die booster geeft een opfrissing en je beschermt je tegen de omikonvariant.![]()
Toch denk ik dat Nederland een betere stap heeft gezet vandaag dan de UK, waar men nog steeds niet echt iets wilt doen. Het is een zure appel, een hele zure zo net voor de feestdagen, maar niks doen lijkt me op dit moment geen optie. Vandaag zijn gewoon 6 van de 7 premier league duels niet doorgegaan omdat de teams teveel besmette spelers hebben...Links en rechts zijn er collega's die besmet zijn, ~5% van de kinderen 2-6 jaar oud was afgelopen week besmet in de UK, 1 op de 20. En de ziekenhuizen in Londen beginnen al vol te lopen, de burgemeester heeft al aan de bel getrokken. Hoe naar het nieuws van vandaag ook is, ik denk wel dat dit besluit beter is dan het alternatief van niks doen.quote:Op zaterdag 18 december 2021 20:03 schreef GereDathan het volgende:
Om het een positieve slinger te geven, in de UK waren de besmettingen vandaag opvallend genoeg alweer wat lager. Wat heel opvallend is als je bedenkt dat er gedacht wordt dat Omikron zeer besmettelijk is en we in de UK een giga stijging hebben gezien. Je zou verwachten dat een dergelijke exponentiële groei niet zomaar na een paar dagen stopt.
In Zuid-Afrika zien we eenzelfde trend.
Ik vind dat toch wel een lichtpuntje. Als de opnames nu ook niet significant stijgen dan kijken we over een dag of 10 een stuk vrolijker naar de wereld.
Maar we kunnen toch altijd besmettelijk zijn, door welk virus dan ook? Ja we lopen nu misschien meer risico om in het ziekenhuis terecht te komen maar we kunnen niet eeuwig ons dagelijks blijven bezighouden met het aantal besmettingen....dat gaan we nooit tegenhouden.quote:Op zaterdag 18 december 2021 21:40 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Toch denk ik dat Nederland een betere stap heeft gezet vandaag dan de UK, waar men nog steeds niet echt iets wilt doen. Het is een zure appel, een hele zure zo net voor de feestdagen, maar niks doen lijkt me op dit moment geen optie. Vandaag zijn gewoon 6 van de 7 premier league duels niet doorgegaan omdat de teams teveel besmette spelers hebben...Links en rechts zijn er collega's die besmet zijn, ~5% van de kinderen 2-6 jaar oud was afgelopen week besmet in de UK, 1 op de 20. En de ziekenhuizen in Londen beginnen al vol te lopen, de burgemeester heeft al aan de bel getrokken. Hoe naar het nieuws van vandaag ook is, ik denk wel dat dit besluit beter is dan het alternatief van niks doen.
Niks doen?quote:Op zaterdag 18 december 2021 21:40 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Toch denk ik dat Nederland een betere stap heeft gezet vandaag dan de UK, waar men nog steeds niet echt iets wilt doen. Het is een zure appel, een hele zure zo net voor de feestdagen, maar niks doen lijkt me op dit moment geen optie. Vandaag zijn gewoon 6 van de 7 premier league duels niet doorgegaan omdat de teams teveel besmette spelers hebben...Links en rechts zijn er collega's die besmet zijn, ~5% van de kinderen 2-6 jaar oud was afgelopen week besmet in de UK, 1 op de 20. En de ziekenhuizen in Londen beginnen al vol te lopen, de burgemeester heeft al aan de bel getrokken. Hoe naar het nieuws van vandaag ook is, ik denk wel dat dit besluit beter is dan het alternatief van niks doen.
Maar liefst 16% nog wel!quote:Op zaterdag 18 december 2021 21:08 schreef CR7 het volgende:
[..]
Of wat dacht je van Rutte die wel even dacht dat door een lulverhaal van Van Dissel de bevolking nu opeens wel achter de maatregelen zou staan.
Van een lange termijn visie lijkt helaas nog lang geen sprake, en is met het korten van 4,5 miljard op gezondheidszorg juist weer verder weg. We kunnen best zeggen: Geen maatregelen, leef er mee, raak besmet. Maar het probleem blijft dat een deel van de besmette mensen dusdanig ziek worden dat ze zorg nodig hebben, en dusdanig veel, dat andere zorg er onder lijdt. Niemand zal zeggen: "Tsja, ik koos hiervoor, laat me maar doodgaan".quote:Op zaterdag 18 december 2021 21:44 schreef Cinderelladreamer het volgende:
[..]
Maar we kunnen toch altijd besmettelijk zijn, door welk virus dan ook? Ja we lopen nu misschien meer risico om in het ziekenhuis terecht te komen maar we kunnen niet eeuwig ons dagelijks blijven bezighouden met het aantal besmettingen....dat gaan we nooit tegenhouden.
En in Amsterdam schoot het omhoog, de bestaande maatregelen waren niet voldoende helaas. Omikron heeft de spelregels verandert.quote:Op zaterdag 18 december 2021 21:47 schreef CR7 het volgende:
[..]
Niks doen?
Alle evenementen waren verboden. Avond was alles behalve wat essentiële winkels dicht. Basisscholen gingen per maandag dicht. Gros werkt al bijna 2 jaar thuis. Ons maatregelenpakket was al een van de zwaarste van Europa.
Maar we hebben vooral te kort in ziekenhuizen vanwege bezuinigingen, deze zorg belasting is niet alléén vanwege covid.....maar héél Nederland moet er nu wel door 'gestraft' worden.....quote:Op zaterdag 18 december 2021 22:48 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Van een lange termijn visie lijkt helaas nog lang geen sprake, en is met het korten van 4,5 miljard op gezondheidszorg juist weer verder weg. We kunnen best zeggen: Geen maatregelen, leef er mee, raak besmet. Maar het probleem blijft dat een deel van de besmette mensen dusdanig ziek worden dat ze zorg nodig hebben, en dusdanig veel, dat andere zorg er onder lijdt. Niemand zal zeggen: "Tsja, ik koos hiervoor, laat me maar doodgaan".
Ik denk ook niet dat het aantal besmettingen laag gehouden zal worden met de maatregelen, maar wel lager dan zonder maatregelen, en het koopt wat tijd om te boosteren (al ligt de UK daar veel verder mee voor, en dat lijkt in Londen nog tot problemen te lijden).
Waar ik me meer zorgen over maak: Omikron gaat niet weg, als het weer opengaat als genoeg mensen geboosterd zijn (en dat gaat wel ff duren), dan laait het weer net zo snel op. En we hoeven ook niet veel van het weer te verwachten, het begon net zomer te worden in Zuid-Afrika toen het daar oplaaide. Ik hoop dat ze daar goed over na gaan denken, en dat duidelijk, eenduidig en voor langere tijd en binnen afzienbare tijd communieren.
Ik zou eerder stellen dat in game theory termen de mens het spel verkeerd speelt. Covid speelt een oneindig spel (geen last van economie, psychologie, onvermoeibaar, aanpasbaar, onzichtbaar, heeft alle tijd, doet simpelweg wat ie doet, "is" gewoon) en de mens speelt een eindig spel (nog even X,Y,Z en dan "verslaan" we covid), met als grote nadeel dat de economie eens kapot gaat, mensen gedemoraliseerd zijn, vertrouwen weg is, mensen overbelast raken, politiek moeten bedrijven ten koste van vrijheid, etc.). Wij lijken de infinite game niet aan te willen gaan en blijven verliezen. Het virus bepaalt, want infinite game. De mens betaalt. Omicron is slechts een zet in een oneindig aantal zetten van een spel wat wij gedoemd zijn te verliezen.quote:Op zaterdag 18 december 2021 22:49 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
En in Amsterdam schoot het omhoog, de bestaande maatregelen waren niet voldoende helaas. Omikron heeft de spelregels verandert.
Dat we het even niet positief houden ok, maar dit is gewoon doemdenken wat hier geen plaats heeft.quote:Op zaterdag 18 december 2021 23:17 schreef Akkerdjie het volgende:
[..]
Ik zou eerder stellen dat in game theory termen de mens het spel verkeerd speelt. Covid speelt een oneindig spel (geen last van economie, psychologie, onvermoeibaar, aanpasbaar, onzichtbaar, heeft alle tijd, doet simpelweg wat ie doet, "is" gewoon) en de mens speelt een eindig spel (nog even X,Y,Z en dan "verslaan" we covid), met als grote nadeel dat de economie eens kapot gaat, mensen gedemoraliseerd zijn, vertrouwen weg is, mensen overbelast raken, politiek moeten bedrijven ten koste van vrijheid, etc.). Wij lijken de infinite game niet aan te willen gaan en blijven verliezen. Het virus bepaalt, want infinite game. De mens betaalt. Omicron is slechts een zet in een oneindig aantal zetten van een spel wat wij gedoemd zijn te verliezen.
quote:Op zaterdag 18 december 2021 23:17 schreef Akkerdjie het volgende:
[..]
Ik zou eerder stellen dat in game theory termen de mens het spel verkeerd speelt. Covid speelt een oneindig spel (geen last van economie, psychologie, onvermoeibaar, aanpasbaar, onzichtbaar, heeft alle tijd, doet simpelweg wat ie doet, "is" gewoon) en de mens speelt een eindig spel (nog even X,Y,Z en dan "verslaan" we covid), met als grote nadeel dat de economie eens kapot gaat, mensen gedemoraliseerd zijn, vertrouwen weg is, mensen overbelast raken, politiek moeten bedrijven ten koste van vrijheid, etc.). Wij lijken de infinite game niet aan te willen gaan en blijven verliezen. Het virus bepaalt, want infinite game. De mens betaalt. Omicron is slechts een zet in een oneindig aantal zetten van een spel wat wij gedoemd zijn te verliezen.
Dat moet nog maar blijken... In zuid Afrika schiet het ook omhoog maar blijft alles open. In de UK voorlopig ook.quote:Op zaterdag 18 december 2021 22:49 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
En in Amsterdam schoot het omhoog, de bestaande maatregelen waren niet voldoende helaas. Omikron heeft de spelregels verandert.
Ik niet het is tuig wat er niet voor ons staat en alleen dwarsligt omdat ze niet dezelfde kansen hebben als succesvolle mensen. Als je die mensen geeft wat ze willen zitten we pas echt in de penarie. En denk maar niet dat ze dan opstaan en hun verantwoordelijkheid nemen.quote:Op zaterdag 18 december 2021 16:36 schreef Tinos85 het volgende:
Ik ben ook echt bang dat de demonstraties weer uitlopen op rellenworden ondernemers nog meer gedupeerd…
Ik krijg ook steeds meer begrip voor die demonstraties trouwens. Dit gaat nergens meer over.
Uiteindelijk eindig je steeds dwarsliggers die geen prik te halen. Maar dan hoop ik dat dit het draagvlak voor een beleid zoals in Duitsland, Griekenland of Oostenrijk gaat vergroten. Sowieso rollen in maart al de geupdate vaccins van de band.quote:Op zaterdag 18 december 2021 22:48 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Van een lange termijn visie lijkt helaas nog lang geen sprake, en is met het korten van 4,5 miljard op gezondheidszorg juist weer verder weg. We kunnen best zeggen: Geen maatregelen, leef er mee, raak besmet. Maar het probleem blijft dat een deel van de besmette mensen dusdanig ziek worden dat ze zorg nodig hebben, en dusdanig veel, dat andere zorg er onder lijdt. Niemand zal zeggen: "Tsja, ik koos hiervoor, laat me maar doodgaan".
Ik denk ook niet dat het aantal besmettingen laag gehouden zal worden met de maatregelen, maar wel lager dan zonder maatregelen, en het koopt wat tijd om te boosteren (al ligt de UK daar veel verder mee voor, en dat lijkt in Londen nog tot problemen te lijden).
Waar ik me meer zorgen over maak: Omikron gaat niet weg, als het weer opengaat als genoeg mensen geboosterd zijn (en dat gaat wel ff duren), dan laait het weer net zo snel op. En we hoeven ook niet veel van het weer te verwachten, het begon net zomer te worden in Zuid-Afrika toen het daar oplaaide. Ik hoop dat ze daar goed over na gaan denken, en dat duidelijk, eenduidig en voor langere tijd en binnen afzienbare tijd communieren.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |