abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_202638384
Koning: Privéfeestje buiten voor 18e verjaardag prinses Amalia had anders gemoeten

Een buitenfeestje voor de achttiende verjaardag van kroonprinses Amalia is gezien de coronaregels niet ideaal verlopen, zo heeft koning Willem-Alexander volgens de Rijksvoorlichtingsdienst toegegeven aan premier Rutte.
Een RVD-woordvoerder laat vanavond weten: ,,Amalia is vorige week 18 jaar geworden, meerderjarig. Een belangrijk moment in haar leven. Om de verjaardag te vieren waren verschillende festiviteiten binnen, in huis, gepland. Deze zijn al ruim voor de verjaardag afgezegd vanwege de situatie rond corona. Op het laatste moment is afgelopen zaterdag alsnog een verjaardagsfeestje georganiseerd buiten in het park achter het paleis.”

Daarbij waren volgens de zegsman 21 personen uitgenodigd, die niet allemaal gekomen zijn. Momenteel geldt een dringend kabinetsadvies om vanwege de coronacrisis niet meer dan vier personen naast de eigen huisgenoten uit te nodigen.

Allemaal gevaccineerd en getest
,,Alle gasten is gevraagd een test af te nemen. Allen waren gevaccineerd. Ook hebben zij een gepaste afstand in acht genomen. De familie verkeerde in de overtuiging met deze bijeenkomst buiten en met de genomen voorzorgsmaatregelen op een verantwoorde manier met de corona-adviezen om te gaan."

Koning Willem-Alexander heeft de minister-president inmiddels laten weten dat het 'bij nader inzien niet goed was om dit zo te organiseren in het eigen park'. Het park kan worden beschouwd als thuisomgeving.
De minister-president schrijft vanavond in een Kamerbrief over de uitspraak van de koning: ,,Ik vind dat een verstandige reactie." Rutte benadrukt dat in het algemeen het vieren van een verjaardag door leden van het koninklijk huis, voor zover het bijeenkomsten betreft die geen onderdeel uitmaken van de publieke functie, tot de persoonlijke levenssfeer behoort.

https://www.ad.nl/binnenl(...)s-gemoeten~af61d74d/

___

net binnen > Bronnen spreken De Telegraaf over een feest waar zo'n honderd man bij aanwezig moet zijn geweest.

[ Bericht 20% gewijzigd door StaceySinger op 15-12-2021 21:18:56 ]
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
  woensdag 15 december 2021 @ 21:12:57 #2
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_202638424
Boh, wat ben ik nu verontwaardigd zeg.
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
pi_202638472
Waar waren de boa´s, politie/ME om de hele teringzooi te ontruimen en te beboeten?
Zonder wrijving geen glans
pi_202638487
quote:
0s.gif Op woensdag 15 december 2021 21:14 schreef Haags het volgende:
Waar waren de boa´s, politie/ME om de hele teringzooi te ontruimen en te beboeten?
Thuis, ook feestjes aan het vieren. Net als iedereen.
U MAD?
pi_202638501
Hoog vet%
pindazakje
  woensdag 15 december 2021 @ 21:16:19 #6
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_202638515
Het is een advies.. En lekker boeiend als het in een park was waar je iedereen 20 meter ruimte kunt geven :')
  woensdag 15 december 2021 @ 21:17:39 #7
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_202638558
Haha allemaal mensen boos die niet uitgenodigd waren :')

Was gezellig @Ama zoals insiders haar mogen noemen! Volgend jaar weer
  Trouwste user 2022 woensdag 15 december 2021 @ 21:19:10 #8
7889 tong80
Spleenheup
pi_202638588
Oranjes al eerder in opspraak vanwege coronaregels

Koning Willem-Alexander heeft woensdag weer een fout erkend in het naleven van de coronaregels. Amalia, de Prinses van Oranje, heeft vorige week in de tuin van Paleis Huis ten Bosch een feest gevierd vanwege haar 18e verjaardag. Er waren 21 mensen uitgenodigd, een groter aantal dan de vier gasten die het demissionaire kabinet adviseert in verband met de coronarestricties.

De Telegraaf, die het nieuws woensdagavond als eerste bracht, zou van bronnen hebben gehoord dat er vele tientallen gasten waren. Al eerder hield de koning zich niet aan de regels. Tijdens een vakantie in Griekenland in augustus vorig jaar gingen Willem-Alexander en koningin Máxima met een restauranthouder op de foto. Het echtpaar hield geen afstand en droeg ook geen mondkapje. Dat kwam omdat ze "in de spontaniteit van het moment" niet goed hadden opgelet, zo twitterden ze later.

Ook in oktober 2020 kwam het koningspaar onder vuur te liggen. Volgens velen was het onverstandig dat het gezin vakantie ging vieren in Griekenland, terwijl de bevolking juist werd opgeroepen zoveel mogelijk thuis te blijven in verband met het indammen van de corona-uitbraak. Hij besloot daarom een paar uur na aankomst weer terug naar huis te vliegen.

Vertrouwen beschaamd

De koning betuigde daarna spijt in een videoboodschap. "Het doet pijn uw vertrouwen in ons beschaamd te hebben", aldus Willem-Alexander. "Ook al paste de reis binnen de voorschriften, het was heel onverstandig om geen rekening te houden met de inwerking van de nieuwe beperkingen op onze samenleving. Ons eigen besluit terug te keren is genomen vanuit het besef dat we niet hadden moeten gaan."

In de zomer van 2021 bezocht Willem-Alexander de Haagse Marktweg tijdens een wedstrijd van het Nederland elftal. In "de mooiste Oranjestraat van Nederland" schudde hij handen van voetbalfans en hield hij absoluut geen 1,5 meter afstand, zoals het demissionaire kabinet toen wel voorschreef. De 1,5 meterregels werden twee maanden later afgeschaft, maar zijn inmiddels weer terug.

:T
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  woensdag 15 december 2021 @ 21:19:20 #9
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_202638592
Ik hoop dat ze een leuk feestje heeft gehad.
pi_202638611
Het advies van het kabinet om slechts vier personen per dag te ontvangen, gold ook de afgelopen week rond de verjaardag van de prinses.
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
  woensdag 15 december 2021 @ 21:20:53 #11
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_202638626
quote:
0s.gif Op woensdag 15 december 2021 21:19 schreef tong80 het volgende:
Oranjes al eerder in opspraak vanwege coronaregels

Koning Willem-Alexander heeft woensdag weer een fout erkend in het naleven van de coronaregels. Amalia, de Prinses van Oranje, heeft vorige week in de tuin van Paleis Huis ten Bosch een feest gevierd vanwege haar 18e verjaardag. Er waren 21 mensen uitgenodigd, een groter aantal dan de vier gasten die het demissionaire kabinet adviseert in verband met de coronarestricties.

De Telegraaf, die het nieuws woensdagavond als eerste bracht, zou van bronnen hebben gehoord dat er vele tientallen gasten waren. Al eerder hield de koning zich niet aan de regels. Tijdens een vakantie in Griekenland in augustus vorig jaar gingen Willem-Alexander en koningin Máxima met een restauranthouder op de foto. Het echtpaar hield geen afstand en droeg ook geen mondkapje. Dat kwam omdat ze "in de spontaniteit van het moment" niet goed hadden opgelet, zo twitterden ze later.

Ook in oktober 2020 kwam het koningspaar onder vuur te liggen. Volgens velen was het onverstandig dat het gezin vakantie ging vieren in Griekenland, terwijl de bevolking juist werd opgeroepen zoveel mogelijk thuis te blijven in verband met het indammen van de corona-uitbraak. Hij besloot daarom een paar uur na aankomst weer terug naar huis te vliegen.

Vertrouwen beschaamd

De koning betuigde daarna spijt in een videoboodschap. "Het doet pijn uw vertrouwen in ons beschaamd te hebben", aldus Willem-Alexander. "Ook al paste de reis binnen de voorschriften, het was heel onverstandig om geen rekening te houden met de inwerking van de nieuwe beperkingen op onze samenleving. Ons eigen besluit terug te keren is genomen vanuit het besef dat we niet hadden moeten gaan."

In de zomer van 2021 bezocht Willem-Alexander de Haagse Marktweg tijdens een wedstrijd van het Nederland elftal. In "de mooiste Oranjestraat van Nederland" schudde hij handen van voetbalfans en hield hij absoluut geen 1,5 meter afstand, zoals het demissionaire kabinet toen wel voorschreef. De 1,5 meterregels werden twee maanden later afgeschaft, maar zijn inmiddels weer terug.

:T
En de schrijver van het artikel is uiteraard roomser dan de paus en houdt zich aan elk advies waar Hugo mee komt :') Man man man..
pi_202638793
Misschien zijn ze wel aanhangers van Gideon van Meijeren...

Maar zijn we nu zo doodgegooid met Coronanieuws dat we zo wanhopig op zoek zijn naar ander nieuws? Elkaar de maat nemen, daar zijn we goed in, maar naar onszelf kijken is te veel gevraagd. Ik besef realiseer me dat dit als een contradictio in terminis kan worden opgevat...
pi_202638815
Het zijn net mensen. Net als de gemiddelde Nederlander hebben ze schijt aan de 3 wekelijkse act van Mark en Hugo.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_202638823
quote:
Op grond van welk strafbare feit precies?

Strikt formeel mag dit hoogst waarschijnlijk, neemt niet weg dat het natuurlijk een treurig bedoening is daar ten paleize.
zie email 27 oktober
pi_202638838
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2021 21:29 schreef halfway het volgende:
Het zijn net mensen. Net als de gemiddelde Nederlander hebben ze schijt aan de 3 wekelijkse act van Mark en Hugo.
Helemaal eens. Maar er zit nog wel een verschil tussen een feestje en honderd man.
zie email 27 oktober
pi_202638890
leuk toch. wedden dat het wappies zijn.
Plaats hier uw advertentie
pi_202638925
Of ieder ander dit doet of niet maakt weinig uit.
Het gaat hier om een publiekelijk persoon, het koningshuis nog wel.
Juist de koning zou een voorbeeld functie moeten vertonen.

Wat dat betreft blijkt maar weer hoe ver deze man van de realiteit af staat.
Misschien verstandiger van hem om op te stappen en te kijken of zijn dochter slimmer is.

Griekenland, Kroondomein, Feestje........

Maxima zag het al een beetje......Hij is een beetje dom, laat het beetje maar weg.
pi_202638961
Elite privilege. :r
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_202638974
Een onderdaan had hiervoor een strafblad gekregen.
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_202638999
Niet normaal maken wat niet normaal is.
pi_202639184
Ze mogen wel op jij schoolplein buiten zijn maar niet in dit park? Krom
pi_202639237
We missen een popcornsmiley @Danny |:)
Somebody that I used to know
pi_202639286
Ons waterhoofd leert het ook nooit he :D
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  woensdag 15 december 2021 @ 21:58:52 #24
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_202639366
De domme en foute genen van Bernhard raken we nooit meer kwijt. :'(
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_202639368
Ze mogen die uitkering van het koningshuis wel eens stop zetten als ze zich niet eens aan de regels kunnen houden.
pi_202639460
Ik had haar een veel fijner feestje kunnen geven, om haar coming of age te vieren.
  woensdag 15 december 2021 @ 22:13:00 #27
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_202639674
Hoeveel keer een beetje dom is heeel erg dom van onze Koning.
  woensdag 15 december 2021 @ 22:14:30 #28
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_202639706
Tja, een beetje dom.
pi_202640111
Gelijk honderd man uitnodigen, wel beetje overkill
pi_202640129
Ik vind dat het best lang duurde voordat het naar buiten kwam...
En 21 uitgenodigd, maar 100 aanwezig...???? Kunnen ze niet tellen?
Verder snap ik wel dat je een feestje viert op je 18. verjaardag, maar gezien de functie en voorbeeldfunctie niet handig ..hebben ze geen adviseurs?
pi_202640749
Tja, some animals are more equal than others... Zeker als je onze plussize prinses bent :)
pi_202640834
quote:
0s.gif Op woensdag 15 december 2021 22:13 schreef Hexagon het volgende:
Hoeveel keer een beetje dom is heeel erg dom van onze Koning.
Wat heeft de koning er direct mee te maken?
Er komen tribunalen!!1!!!!!1
pi_202640854
Rules for thee not for me.

Never gets old.
-XOXO-
pi_202640881
Ik snap het wel en gun het haar van harte.

Oh ja het is onhandig omdat ze nu eenmaal 'dochter van'' is maar kom op. Als 18 jarige rijke dochter had je toch ook wel even willen feesten? Alsof de gemiddelde Nederlander dat niet had gedaan? Laat haar lekker even van haar bommetje hormonen genieten. Gaat echt de Covid crisis niet beïnvloeden.
pi_202640931
quote:
14s.gif Op woensdag 15 december 2021 23:05 schreef ThierryPicking het volgende:
Ik snap het wel en gun het haar van harte.

Oh ja het is onhandig omdat ze nu eenmaal 'dochter van'' is maar kom op. Als 18 jarige rijke dochter had je toch ook wel even willen feesten? Alsof de gemiddelde Nederlander dat niet had gedaan? Laat haar lekker even van haar bommetje hormonen genieten. Gaat echt de Covid crisis niet beïnvloeden.
Tja, had ze maar geen prinsesje moeten zijn he. Had ze ook voor kunnen kiezen.
pi_202640945
quote:
14s.gif Op woensdag 15 december 2021 23:05 schreef ThierryPicking het volgende:
Alsof de gemiddelde Nederlander dat niet had gedaan?
De gemiddelde Nederlander had in no time een paar overijverige boa's op de stoep staan.

Verder ben ik het met je eens hoor, maar voorbeeldfunctie ditdat.
-XOXO-
pi_202640963
Ik vind de reacties nogal mild.
  woensdag 15 december 2021 @ 23:10:03 #38
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_202640966
quote:
14s.gif Op woensdag 15 december 2021 23:03 schreef ThierryPicking het volgende:

[..]
Wat heeft de koning er direct mee te maken?
Als hij het geen goed idee had gevonden was het niet doorgegaan.
pi_202640979
quote:
0s.gif Op woensdag 15 december 2021 23:08 schreef Tlaloc het volgende:

[..]
Tja, had ze maar geen prinsesje moeten zijn he. Had ze ook voor kunnen kiezen.
Dat is natuurlijk veel lastiger als het lijkt. Je zadelt je bloed eigen vader op met een issue. Je moet uberhaupt tegen de verwachting in gaan vechten. Je bent potdomme net 18. Ja roeptoeteren dat het 'een keuze' is is makkelijk maar ga er maar aanstaan. Je wordt letterlijk geboren, en voor de leeuwen geworpen.
  Vis een optie? woensdag 15 december 2021 @ 23:12:33 #40
70532 loveli
N
pi_202641021
quote:
0s.gif Op woensdag 15 december 2021 21:15 schreef de_boswachter het volgende:

[..]
Thuis, ook feestjes aan het vieren. Net als iedereen.
Koninginnedag!
crap in = crap out
pi_202641048
quote:
14s.gif Op woensdag 15 december 2021 23:10 schreef ThierryPicking het volgende:

[..]
Dat is natuurlijk veel lastiger als het lijkt. Je zadelt je bloed eigen vader op met een issue. Je moet uberhaupt tegen de verwachting in gaan vechten. Je bent potdomme net 18. Ja roeptoeteren dat het 'een keuze' is is makkelijk maar ga er maar aanstaan. Je wordt letterlijk geboren, en voor de leeuwen geworpen.
Ze is 18 en volwassen, als je het accepteert heb je daar ook een zekere verantwoordelijkheid en, jawel, voorbeelfunctie in te nemen.
pi_202641083
quote:
0s.gif Op woensdag 15 december 2021 23:09 schreef datismijnmening het volgende:
De gemiddelde Nederlander had in no time een paar overijverige boa's op de stoep staan.
Ach welnee. Dikke bullshit. Dat gebeurd op facebook maar in de praktijk komen die gasten echt nooit voor dit soort dingen langs op die ene ene ene uitzondering die dan net de Telegraaf haalt.

Voorbeeld: Deze kerst wordt een feest waarbij tientallen familieleden en zo gewoon gaan afspreken rond de 25ste. Er zal een artikel in de Telegraaf verschijnen over een aantal uitgedeelde boetes voor de beeldvorming. De rest van Nederland merkt het niet en Gourmette lekker verder. :)
pi_202641241
quote:
0s.gif Op woensdag 15 december 2021 23:13 schreef Tlaloc het volgende:
Ze is 18 en volwassen, als je het accepteert heb je daar ook een zekere verantwoordelijkheid en, jawel, voorbeelfunctie in te nemen.
Ach welnee. Ze moet gewoon lekker elke vent of vrouw die het aandurft gebruiken om haarzelf verder te ontplooien. Vanaf haar 21ste of kan het langzaam serieus worden. En geloof het of niet maar ik heb liever een princes met wat 'emotionele feest' vlieguren dan een theoretische miep die nooit de wereld heeft gezien.
  woensdag 15 december 2021 @ 23:26:41 #44
488213 BMW1993
Het echte leven.
pi_202641317
Je kan hier eigenlijk als burger niet eens wat over zeggen, voor je het weet pakken ze je op, en zit je jaren in de cel.. wegens het beledigen van het koningshuis. :')
pi_202641326
quote:
14s.gif Op woensdag 15 december 2021 23:22 schreef ThierryPicking het volgende:

[..]
Ach welnee. Ze moet gewoon lekker elke vent of vrouw die het aandurft gebruiken om haarzelf verder te ontplooien. Vanaf haar 21ste of kan het langzaam serieus worden. En geloof het of niet maar ik heb liever een princes met wat 'emotionele feest' vlieguren dan een theoretische miep die nooit de wereld heeft gezien.
Dus iedereen mag nu zijn of haar verjaardag vieren met 20+ bezoekers volgens jou?
pi_202641346
quote:
0s.gif Op woensdag 15 december 2021 23:26 schreef BMW1993 het volgende:
Je kan hier eigenlijk als burger niet eens wat over zeggen, voor je het weet pakken ze je op, en zit je jaren in de cel.. wegens het beledigen van het koningshuis. :')
Ze gedraagt zich als een normale tiener. Niet haar fout dat haar vader een slappe zak is en niks van zich laat horen al die tijd.
pi_202641354
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2021 23:27 schreef Tlaloc het volgende:

[..]
Dus iedereen mag nu zijn of haar verjaardag vieren met 20+ bezoekers volgens jou?
Waarom niet?
pi_202641391
quote:
0s.gif Op woensdag 15 december 2021 23:26 schreef BMW1993 het volgende:
-> BNW
pi_202641423
Ach we weten nu allang dat de rijken immuun zijn voor covid.

Miljonair youtubers die elk filmpje hameren op de regels en vervolgens worden betrapt op een boot feest omringd door vrouwen, het feest van Obama, de G7, Grapperhaus, Brits kerstfeest, Rutte in het privé vliegtuig. Als Afrika er niet zo goed voor stond zou ik geloven dat geld de oplossing is tegen covid.
Gefeliciteerd ik heb in je topic gepost.
  woensdag 15 december 2021 @ 23:33:03 #50
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_202641443
Ik heb er geen moeite mee dat ze een feestje in deze setting vieren. Ze hebben nu eenmaal de ruimte en de middelen om dit te doen.

Waar ik wel moeite mee heb, zijn iedere keer die excuses achteraf. Zo kun je je alles permitteren, terwijl je bij voorbaat al weet dat er gezeik van komt. Je doet gewoon wat je wilt en als er gezeik is, komt er weer zo'n onoprecht "sorry" waarna je weer verder kunt.

Wees eerlijk en zeg gewoon dat je er schijt aan hebt wat anderen ervan vinden, want dat is klaarblijkelijk het geval als je dit keer op keer blijft doen. Daar heb ik meer respect voor dan iedere keer dat riedeltje excuses om er weer vanaf te zijn terwijl je er geen fuck van meent.
pi_202641448
quote:
0s.gif Op woensdag 15 december 2021 23:31 schreef sweetlady-o het volgende:

Miljonair youtubers die elk filmpje hameren op de regels en vervolgens worden betrapt op een boot feest omringd door vrouwen, het feest van Obama, de G7, Grapperhaus, Brits kerstfeest, Rutte in het privé vliegtuig. Als Afrika er niet zo goed voor stond zou ik geloven dat geld de oplossing is tegen covid.

(lol)
pi_202641471
quote:
0s.gif Op woensdag 15 december 2021 23:33 schreef Repentless het volgende:
Ik heb er geen moeite mee dat ze een feestje in deze setting vieren. Ze hebben nu eenmaal de ruimte en de middelen om dit te doen.

Waar ik wel moeite mee heb, zijn iedere keer die excuses achteraf. Zo kun je je alles permitteren, terwijl je bij voorbaat al weet dat er gezeik van komt. Je doet gewoon wat je wilt en als er gezeik is, komt er weer zo'n onoprecht "sorry" waarna je weer verder kunt.

Wees eerlijk en zeg gewoon dat je er schijt aan hebt wat anderen ervan vinden, want dat is klaarblijkelijk het geval als je dit keer op keer blijft doen. Daar heb ik meer respect voor dan iedere keer dat riedeltje excuses om er weer vanaf te zijn terwijl je er geen fuck van meent.
Hoe denk je dat de geschiedenis van een Koningshuis er uit ziet? Dat is daar 'normaal'.
  woensdag 15 december 2021 @ 23:45:44 #53
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_202641659
quote:
14s.gif Op woensdag 15 december 2021 23:34 schreef aTypisch het volgende:

[..]
Hoe denk je dat de geschiedenis van een Koningshuis er uit ziet? Dat is daar 'normaal'.
Dat snap ik. Ik vind monarchieën achterhaald, maar goed, het is nu eenmaal de staatsvorm die we hier op dit moment hebben.

Ze moeten wat mij betreft echter ophouden met steeds die zogenaamde excuses na de zoveelste controverse, terwijl ze vooraf dondersgoed weten dat het niet volgens de geldende regels is. Dan moet je gewoon eens eerlijk zijn en zeggen dat het ze geen fuck interesseert.
pi_202641748
En heeft ze 18 taarten ofzo gegeten? jemig wat is ze DIK

LET THEM EAT CAKE
Op maandag 26 juli 2021 17:30 schreef Ixnay het volgende:[/b]
Van alle terechte klachten ooit is deze het meest terechte.
  woensdag 15 december 2021 @ 23:50:48 #55
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_202641749
Lekker boeiend. Hoop inderdaad dat ze ondanks al die Covid gekkigheid een leuk feestje heeft gehad.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
pi_202641786
quote:
0s.gif Op woensdag 15 december 2021 23:33 schreef Repentless het volgende:

Oh en dit natuurlijk. Die act is treurig tot en met.
zie email 27 oktober
pi_202641975
Ik denk dat de koning het oprecht allemaal een beetje klote vindt maar de vrouwen delen in dat huis de lakens uit, en die hebben wel schijt ja. Een mens komt niet vanuit Buenos Aires met onze vadsige koning trouwen om daarna geen tuinfeestje te kunnen doen en de prinses is 18 en daarmee uit.
-nee-
pi_202641995
quote:
0s.gif Op woensdag 15 december 2021 23:45 schreef Repentless het volgende:

[..]
Dat snap ik. Ik vind monarchieën achterhaald, maar goed, het is nu eenmaal de staatsvorm die we hier op dit moment hebben.

Ze moeten wat mij betreft echter ophouden met steeds die zogenaamde excuses na de zoveelste controverse, terwijl ze vooraf dondersgoed weten dat het niet volgens de geldende regels is. Dan moet je gewoon eens eerlijk zijn en zeggen dat het ze geen fuck interesseert.
Waarom zouden ze dat doen?
pi_202641998
Ik gun haar het grootste feestje, maar dit is natuurlijk niet handig zeker gezien de adviezen van mark en hugo. Lekker voor het draagvlak ook :')
  donderdag 16 december 2021 @ 00:40:41 #60
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_202642061
quote:
14s.gif Op donderdag 16 december 2021 00:19 schreef aTypisch het volgende:

[..]
Waarom zouden ze dat doen?
Omdat dat geloofwaardiger is dan deze onzin iedere keer. Ieder mens neemt onhandige/verkeerde beslissingen, dat is helemaal niet erg. Maar als de strekking daarvan steeds hetzelfde is en het een patroon is, zijn excuses achteraf op den duur compleet waardeloos. Na een aantal keer moet je toch echt wel vooraf beseffen of iets controversieel is.

Als je dan besluit om het toch te doen, leg je dat dus naast je neer en heb je er maling aan. Prima, maar wees daar dan ook eerlijk in. Het moet wat mij betreft niet zo zijn dat excuses achteraf een vrijbrief vormen om maar te doen wat je wilt zonder dat je daarvoor verantwoordelijkheid hoeft te nemen.
pi_202642074
quote:
0s.gif Op donderdag 16 december 2021 00:40 schreef Repentless het volgende:

[..]
Omdat dat geloofwaardiger is dan deze onzin iedere keer. Ieder mens neemt onhandige/verkeerde beslissingen, dat is helemaal niet erg. Maar als de strekking daarvan steeds hetzelfde is en het een patroon is, zijn excuses achteraf op den duur compleet waardeloos. Na een aantal keer moet je toch echt wel vooraf beseffen of iets controversieel is.

Als je dan besluit om het toch te doen, leg je dat dus naast je neer en heb je er maling aan. Prima, maar wees daar dan ook eerlijk in. Het moet wat mij betreft niet zo zijn dat excuses achteraf een vrijbrief vormen om maar te doen wat je wilt zonder dat je daarvoor verantwoordelijkheid hoeft te nemen.
Dat hebben ze helemaal niet nodig. Ze zijn morgen nog de koninklijke familie, ook als ze hierover gewoon liegen. De enige verantwoordelijkheid die je moet nemen om dat te blijven voorlopig is de juiste geboortecertificaten. :)

Als je van dat soort familie's openheid en eerlijkheid verwacht in deze situaties kun je je afvragen of je wel reëel bent.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 16-12-2021 00:45:04 ]
pi_202642077
Ik baal vooral dat ik niet uitgenodigd was.
En zingen wij....of juichen wij.....of stel je ons teleur
Oranje is...oranje blijft.....de allermooiste kleur!
pi_202642079
Natuurlijk hoeft de familie van prinses Bolleboos zich niet aan de regels te houden, die zijn er voor het normale gepeupel.
"You can call me Susan if it makes you happy"
  donderdag 16 december 2021 @ 00:56:57 #64
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_202642107
quote:
10s.gif Op donderdag 16 december 2021 00:44 schreef aTypisch het volgende:

[..]
Dat hebben ze helemaal niet nodig. Ze zijn morgen nog de koninklijke familie, ook als ze hierover gewoon liegen. De enige verantwoordelijkheid die je moet nemen om dat te blijven voorlopig is de juiste geboortecertificaten. :)

Als je van dat soort familie's openheid en eerlijkheid verwacht in deze situaties kun je je afvragen of je wel reëel bent.
Ik snap dat het zo werkt en dat ze dat niet nodig hebben. Het is slechts wat ik ervan vind en ik geef aan dat ik daar meer respect voor zou hebben dan iedere keer dit soort onoprechte riedeltjes te horen krijgen.
pi_202642148
quote:
0s.gif Op donderdag 16 december 2021 00:40 schreef Repentless het volgende:

[..]

Vroeger gingen ze voor minder naar de guillotine in Parijs.

Ik vind het gewoon weer zo dom van ze, ben er wel klaar mee.
pi_202642238
quote:
0s.gif Op donderdag 16 december 2021 01:11 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Vroeger gingen ze voor minder naar de guillotine in Parijs.

Ik vind het gewoon weer zo dom van ze, ben er wel klaar mee.
De druppel voor jou is een tienermeisje dat een feest geeft voor haar verjaardag?
pi_202642243
quote:
10s.gif Op donderdag 16 december 2021 02:28 schreef aTypisch het volgende:

[..]
De druppel voor jou is een tienermeisje dat een feest geeft voor haar verjaardag?
Nee de druppel is dat Willempie dondersgoed weet wat hij doet, maar er gewoon schijt aan heeft en vervolgens weer plichtmatig excuses komt aanbieden. Dat is gewoon niet geloofwaardig meer.

En dan hebben we het nog niet over het ‘belangrijk moment’ gesputter gehad. Weet je hoe veel mensen de afgelopen twee jaar een belangrijk moment alleen of in kleine kring hebben moeten beleven wegens Corona?

Overigens distantieer ik mij van guillotines. Maar ik ben voorlopig wel weer klaar met het koningshuis.
zie email 27 oktober
pi_202642246
quote:
0s.gif Op donderdag 16 december 2021 02:38 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Nee de druppel is dat Willempie dondersgoed weet wat hij doet, maar er gewoon schijt aan heeft en vervolgens plichtmatig excuses komt aanbieden. Dat is gewoon niet geloofwaardig meer.

En dan hebben we het nog niet over het ‘belangrijk moment’ gesputter gehad. Weet je hoe veel mensen de afgelopen twee jaar een belangrijk moment alleen of in kleine kring hebben moeten beleven wegens Corona?

Overigens distantieer ik mij van guillotines. Maar ik ben voorlopig wel weer klaar met het koningshuis.
Raar dat je daar een feestje van Amalia voor nodig hebt, denk ik dan.

Hoe denk je dat die mensen op die posities blijven (naast de juiste geboorte)? Niet door eerlijkheid en een beleid van delen met de plebs.
pi_202642318
De monarchie heeft vier hoofdproblemen. Eén daarvan is rechtsongelijkheid.

Dat "feestje" is daar weer slechts een van de vele illustraties van.

Vorig jaar kregen twee autisten nog een bekeuring omdat ze niet 150 cm afstand hielden maar 128 cm.

Voor de familie Von Amsberg geldt de wet echter niet.
pi_202642322
Ff sorry zeggen en weer doorgaan. Of nog mooier, even een toespraak houden met hoeveel spijt je hebt en dan voor 2 mensen een boete betalen. Wij betalen de rest wel als we ons mondkapje niet op hebben
  Moderator donderdag 16 december 2021 @ 05:55:38 #71
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_202642340
Zolang we Corona bestrijden met halfzachte adviezen en goede bedoelingen kan ik hier niet mee zitten hoor

Neem aan dat iedereen is gedubbelchecked op Corona dus ziek zullen we er niet van worden met zijn allen

Maar handig is het niet en de onhandigheden beginnen nu wel te stapelen ...
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_202642343
Jongens..de regels gelden niet voor de hogere kringen, hooguit voor de sier. Dat hebben jullie nu toch wel door? En als ze spijt hebben is dat voornamelijk omdat ze zijn betrapt. Zoals gebruikelijk is in die kringen, compleet met de nodige krokodillentranen.
pi_202642351
quote:
0s.gif Op donderdag 16 december 2021 00:46 schreef TLC het volgende:
Natuurlijk hoeft de familie van prinses Bolleboos zich niet aan de regels te houden, die zijn er voor het normale gepeupel.
Juist, en dan vooral dat bewust achteraf 'sorrie' zeggen, dat maakt het allemaal helemaal weer goed :r
Het zijn net kleine kinderen die vlak voor het avond eten stiekem een snoepje pakken, moeders komt erachter, kijkt boos, en kind zegt 'sorrie mam', en alles is weer goed...

Ze weten vooraf dondersgoed dat ze fout bezig zijn, maar he, "wij mogen alles, en niemand die ons durft aan te spreken als we tegen de regels ingaan". En met een 'sorrie' is toch alles weer goed? Zo gaat dat toch? }:|
"Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"
pi_202642356
Jongeren moeten gewoon feestjes kunnen vieren. Ook Amalia.
  donderdag 16 december 2021 @ 06:20:55 #75
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_202642368
Het was een beetje dom.

(Edit: spuit 11, blijkbaar.)
pi_202642413
quote:
0s.gif Op donderdag 16 december 2021 06:11 schreef Nielsch het volgende:
Jongeren moeten gewoon feestjes kunnen vieren. Ook Amalia.
Als het gewone volk een feestje mag geven, mag Amalia dat ook.
Mag het gewone volk dat niet, mag Amalia dat wel.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_202642581
Altijd dat geglibber en gekonkel van de Oranjes. Ze hebben gewoon weer schijt aan de regels die voor de rest van het volk gelden en zijn niet geneigd het goede voorbeeld te geven. Mooi dat Amalia nu meerderjarig is en vanaf nu fouten haar ook persoonlijk aangerekend worden. De Oranjes kennende, zal dit haar eerste misstap zijn in een lange lijst 'beetje domme' fouten.
Wat me zo irriteert aan die gasten, is dat constante downplayen. Zoals de framing van een feestje "buiten in het park" :') , terwijl het blijkbaar plaatsvond onder twee overkappingen die tegen het huis waren geplaatst.
pi_202642593
Beetje dom
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_202642594
quote:
0s.gif Op donderdag 16 december 2021 07:39 schreef Jemoederniet het volgende:
Altijd dat geglibber en gekonkel van de Oranjes. Ze hebben gewoon weer schijt aan de regels die voor de rest van het volk gelden en zijn niet geneigd het goede voorbeeld te geven. Mooi dat Amalia nu meerderjarig is en vanaf nu fouten haar ook persoonlijk aangerekend worden. De Oranjes kennende, zal dit haar eerste misstap zijn in een lange lijst 'beetje domme' fouten.
Wat me zo irriteert aan die gasten, is dat constante downplayen. Zoals de framing van een feestje "buiten in het park" :') , terwijl het blijkbaar plaatsvond onder twee overkappingen die tegen het huis waren geplaatst.
Ze doen dus precies hetzelfde als de rest van het land. Het zijn net mensen.
Wat een gezeik om niks weer. Next.
De Euro was een goed idee ... en dat had het moeten blijven.
pi_202642600
Alsof ze dit niet wisten :') Het is haar gegund, maar tegenover de 'gewone' burger klopt het van geen kanten.
pi_202642854
quote:
10s.gif Op donderdag 16 december 2021 02:28 schreef aTypisch het volgende:

[..]
Ja, die moet nog beginnen. Begint alweer goed.
pi_202643727
Gelukkig houden alle andere 18-jarigen zich wel aan de coronaregels :P
pi_202644075
quote:
0s.gif Op woensdag 15 december 2021 21:20 schreef StaceySinger het volgende:
Het advies van het kabinet om slechts vier personen per dag te ontvangen, gold ook de afgelopen week rond de verjaardag van de prinses.
Hoef je niet op te volgen.

Hoop voor haar dat ze een topfeest heb gehad. Een wild topfeest, zoals het hoort als je 18 wordt.
Fuck al die zure jankmuilen dat corona dingen opgevolgd moeten worden. Leef je leven.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_202644105
quote:
4s.gif Op donderdag 16 december 2021 07:44 schreef aloa het volgende:
Alsof ze dit niet wisten :') Het is haar gegund, maar tegenover de 'gewone' burger klopt het van geen kanten.
Ben de feestjes geven leeftijd wel voorbij, maar hier komen nog steeds genoeg mensen over de vloer. Op mijn erf gelden de corona maatregelen niet. Wil je afstand houden? Wil je een masker op binnen? Lekker je ding doen, ik verplicht je nergens toe.
1947-2016
pi_202644127
Ach, de supermarkten trekken nu zich ook niet meer zo veel aan de voorzorgmaatregelen, die ze moeten treffen om besmettingen tegen te gaan. Die laten het ook maar een beetje lopen.
pi_202644566
Jammer dat de koning zich meent te moeten verantwoorden hiervoor. Gelukkig is de reactie van Rutte weer wat je van hem verwacht.

quote:
Die waren burgers aan het pesten, omdat ze hun wrok maar niet kwijt kunnen en menen dezelfde kinderachtige spelletjes te moeten spelen.
Annyong
  donderdag 16 december 2021 @ 11:33:07 #87
3542 Gia
User under construction
pi_202644800
Buiten, in een gigantische tuin.
Onder thuis versta ik binnenshuis. De tuin is buiten.
Tenzij het in een afgesloten oranjerie was.
  donderdag 16 december 2021 @ 11:44:24 #88
92960 Knip
Ik ben die ik ben
pi_202644942
Zijn er riooljournalisten die de hele dag de ingang van Huis ten Bosch in de gaten houden om te zien wie er allemaal naar binnen gaan? De Bezuidenhoutseweg is openbare weg en een stukje verderop is zelfs parkeerplek. Op niet al te veel op te vallen kun je ook je hond uitlaten en ondertussen de camera gericht houden op de ingang.
https://www.google.nl/map(...)7i16384!8i8192?hl=nl

Hoe lang zou het duren voordat je door de beveiliging wordt weggestuurd?
Of doen journalisten in Nederland zulke dingen niet?

Voor het overige: Laat dat kind, pardon die jongvolwassen vrouw, lekker een feestje geven. Hoewel zij exponentieel veel rijker is dan de gemiddelde Fokker zou niemand met haar willen ruilen om in een gouden kooi te moeten opgroeien
Non possumus non loqui
  donderdag 16 december 2021 @ 11:50:16 #89
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_202645036
quote:
0s.gif Op donderdag 16 december 2021 07:42 schreef Bloemkool het volgende:

[..]
Ze doen dus precies hetzelfde als de rest van het land. Het zijn net mensen.
Wat een gezeik om niks weer. Next.
Alleen hebben zij een voorbeeldfunctie, en Amalia als toekomstig koningin al helemaal.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_202645052
Lekker toch.

Bukakke party met Marco B als special guest.
  donderdag 16 december 2021 @ 11:53:15 #91
93214 DeTolk
Elk puntje telt.
pi_202645068
Was d'r Duitse vriendje er ook bij?
  donderdag 16 december 2021 @ 11:55:02 #92
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_202645093
D
quote:
0s.gif Op donderdag 16 december 2021 11:53 schreef DeTolk het volgende:
Was d'r Duitse vriendje er ook bij?
Die zat met zijn Duitse helm achter in haar keel.

[ Bericht 0% gewijzigd door StateOfMind op 16-12-2021 12:19:16 ]
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_202645398
altijd die immigranten weer he. tuig.
  donderdag 16 december 2021 @ 12:56:19 #94
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_202645903
quote:
0s.gif Op donderdag 16 december 2021 11:44 schreef Knip het volgende:
Voor het overige: Laat dat kind, pardon die jongvolwassen vrouw, lekker een feestje geven. Hoewel zij exponentieel veel rijker is dan de gemiddelde Fokker zou niemand met haar willen ruilen om in een gouden kooi te moeten opgroeien
Dit. Precies mijn sentiment.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
pi_202646108
quote:
0s.gif Op donderdag 16 december 2021 10:39 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Hoef je niet op te volgen.

Hoop voor haar dat ze een topfeest heb gehad. Een wild topfeest, zoals het hoort als je 18 wordt.
Fuck al die zure jankmuilen dat corona dingen opgevolgd moeten worden. Leef je leven.
Zou jij ook zulke opruiende boodschappen verspreiden als jij doodziek zou zijn geworden door dat besmettelijk virus?
pi_202646174
quote:
0s.gif Op donderdag 16 december 2021 13:08 schreef torentje het volgende:

[..]
Zou jij ook zulke opruiende boodschappen verspreiden als jij doodziek zou zijn geworden door dat besmettelijk virus?
Ah, kijk. Mensen gaan altijd strooien met dit soort 'persoonlijk maken van dingen' als ze geen inhoudelijke argumenten hebben.
1947-2016
pi_202646295
quote:
3s.gif Op woensdag 15 december 2021 21:33 schreef klipper het volgende:

Wat dat betreft blijkt maar weer hoe ver deze man van de realiteit af staat.

Vooral dit.
Eerlijk gezegd wil ik helemaal niets weten over vakanties of verjaardagsfeestjes. Zijn prive dingen die ze lekker voor zichzelf moeten houden.
Maar als heel het land al bijna 2 jaar gebukt onder de coronamaatregelen gaat is het niet handig om jezelf zo in de vuurlinie te brengen. En omdat het de zoveelste keer is vraag je je echt af of het onhandigheid of wereldvreemheid is.
-
pi_202647519
quote:
Dit dus. Het is de act die het zo scheef maakt. Met zoveel kinderen is 21 bijna alleen maar familie.
je hebt een voorbeeldfunctie en daar wordt je vorstelijk voor betaald.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  donderdag 16 december 2021 @ 15:31:28 #99
165264 Puzzie
#freepalestine
pi_202648631
quote:
Jouw UI :')
Verder eens ^O^
My age is very
Inappropriate
for my behavior
  donderdag 16 december 2021 @ 16:31:34 #100
19840 Libris
Live from Singapore
pi_202649502
quote:
Dat er op het verjaardagsfeest van kroonprinses Amalia te veel gasten waren, laat volgens demissionair premier Rutte zien "hoe we in Nederland allemaal af en toe worstelen met de coronaregels". "Het zijn ook mensen, we maken allemaal fouten", zei hij op vragen van verslaggevers.

Volgens Rutte heeft de koninklijke familie "ongelooflijk zijn best gedaan om het netjes te regelen, maar heeft men achteraf geconstateerd dat het toch niet goed is gegaan". Het advies is om thuis, binnen of buiten, niet meer dan vier gasten te ontvangen. Voor het feest in de tuin van Paleis Huis ten Bosch waren 21 mensen uitgenodigd.

Rutte schreef gisteren al aan de Tweede Kamer dat koning Willem-Alexander het bij nader inzien niet goed vond om dit zo te organiseren. De koning bezocht vandaag het Kunstmuseum in Den Haag, maar wilde geen commentaar geven. "Ik denk dat ik heel duidelijk ben geweest", reageerde hij op vragen van journalisten.
Bron: https://nos.nl/artikel/24(...)sen-die-fouten-maken

Wat een zwakte weer.. 'ongelooflijk zijn best gedaan om het netjes te regelen, maar heeft men achteraf geconstateerd dat het toch niet goed is gegaan'.. Best gedaan om wat? Het stiekem te doen?
pi_202649985
Was er geen catering bedrijf aanwezig?
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_202650044
Beste voorbeeld dat de rijke schijt hebben aan de mensen.

Laat staan de meeste belangrijke gezin van Nederland die eigenlijk een dikke midden vinger naar zijn onderdanen .

Zegt toch genoeg wat er aan de hand is.
Flikker maar met je booster en regels sterf er maar mee.
pi_202650227
quote:
0s.gif Op donderdag 16 december 2021 13:12 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Ah, kijk. Mensen gaan altijd strooien met dit soort 'persoonlijk maken van dingen' als ze geen inhoudelijke argumenten hebben.
Jij bent dus duidelijk nooit doodziek geweest van virussen? Virussen die geen kans zouden hebben gehad als iedereen zich als een normaal mens had gedragen.
pi_202650699
quote:
0s.gif Op donderdag 16 december 2021 17:11 schreef torentje het volgende:

[..]
Jij bent dus duidelijk nooit doodziek geweest van virussen? Virussen die geen kans zouden hebben gehad als iedereen zich als een normaal mens had gedragen.
Feesten is normaal. Bang zijn voor een virus niet.
1947-2016
  donderdag 16 december 2021 @ 17:37:52 #105
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_202650718
quote:
0s.gif Op donderdag 16 december 2021 17:11 schreef torentje het volgende:

[..]
Virussen hebben juist de grootste kans op verspreiding wanneer mensen zich normaal gedragen.
  donderdag 16 december 2021 @ 17:42:49 #106
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_202650801
quote:
0s.gif Op donderdag 16 december 2021 17:37 schreef Repentless het volgende:

[..]
Virussen hebben juist de grootste kans op verspreiding wanneer mensen zich normaal gedragen.
LOL en je hebt nog gelijk óók ! _O-
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_202651159
quote:
0s.gif Op donderdag 16 december 2021 17:37 schreef Repentless het volgende:

[..]
Een virus kan toch geen kwaad als men op afstand-anderhalve meter of meer-blijft van andere mensen? En als men zich doucht met water en zeep/shampoo voordat men naar andere mensen gaat? En als men altijd gewassen kleding aan heeft?
pi_202651278
quote:
0s.gif Op donderdag 16 december 2021 18:18 schreef torentje het volgende:

[..]
Een virus kan toch geen kwaad als men op afstand-anderhalve meter of meer-blijft van andere mensen? En als men zich doucht met water en zeep/shampoo voordat men naar andere mensen gaat? En als men altijd gewassen kleding aan heeft?
Wauw
pi_202652799
Typisch Nederlanders. Monarchie is oke, maar ze moeten wel precies hetzelfde zijn als wij. Zo werkt dat niet. We moeten een keuze maken. Of we schaffen de monarchie af, of wij accepteren dat ze boven ons staan. Zij mogen dingen die de normale burgers niet mogen. In dit geval Amalia. Daar is ze Princess voor.
pi_202653354
quote:
0s.gif Op donderdag 16 december 2021 19:55 schreef theunderdog het volgende:
Typisch Nederlanders. Monarchie is oke, maar ze moeten wel precies hetzelfde zijn als wij. Zo werkt dat niet. We moeten een keuze maken. Of we schaffen de monarchie af, of wij accepteren dat ze boven ons staan. Zij mogen dingen die de normale burgers niet mogen. In dit geval Amalia. Daar is ze Princess voor.
Haha verwonderlijk om te zien altijd. Allemaal zo blij met het koningshuis maar o wee als een koning zich als een koning gedraagt :')
pi_202653561
quote:
0s.gif Op donderdag 16 december 2021 20:15 schreef Jappie81 het volgende:

[..]
Haha verwonderlijk om te zien altijd. Allemaal zo blij met het koningshuis maar o wee als een koning zich als een koning gedraagt :')
Dat dus. Dan komt de kleinburger uit zijn schulp.
  donderdag 16 december 2021 @ 20:54:16 #112
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_202654284
Tja we zijn allemaal mensen die foutjes maken. Waar doorgaans een handhaver geen boodschap aan heeft.
Het is hypocrisie van de bovenste plank en maakt weer duidelijk dat status en positie er toedoet.

Let wel, ik misgun niemand zijn/haar feestje maar in dit geval ontbreekt er iets aan -en in het realisme. De Oranjes blijven een beetje dom.
Als ze het al slim (en meer eigentijds) had willen aanpakken had die griet elders op eigen houtje een schuurfeest moeten organiseren als 'Project A' en niet bij Pa in de omheinde achtertuin gaan zitten die op deze wijze een dikke vinger trekt.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_202656003
quote:
0s.gif Op woensdag 15 december 2021 21:30 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Helemaal eens. Maar er zit nog wel een verschil tussen een feestje en honderd man.
Gezien de OPHEF!!! ging ik uit van honderden gasten en een kolossaal feestbanket. 21 gasten, who fucking cares?
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_202656163
quote:
0s.gif Op woensdag 15 december 2021 23:31 schreef sweetlady-o het volgende:

En dan hadden we nog de feestende en op tafels dansende D66-ers en de Franse ministers die tijdens de lockdown + avondklok zaten te schransen en feesten in een restaurant dat eigenlijk gesloten had moeten zijn.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_202656369
21 mensen?

Er zaten er een uur geleden meer in mijn treincoupé.
"Pools are perfect for holding water"
pi_202656734
quote:
0s.gif Op donderdag 16 december 2021 13:20 schreef quo_ het volgende:

[..]
Vooral dit.
Eerlijk gezegd wil ik helemaal niets weten over vakanties of verjaardagsfeestjes. Zijn prive dingen die ze lekker voor zichzelf moeten houden.
Maar als heel het land al bijna 2 jaar gebukt onder de coronamaatregelen gaat is het niet handig om jezelf zo in de vuurlinie te brengen. En omdat het de zoveelste keer is vraag je je echt af of het onhandigheid of wereldvreemheid is.
Misschien moet dat land dan maar gewoon eens opstaan ipv iedere keer gebukt te gaan onder nutteloze maatregelen. Hoogste tijd voor burgerlijke ongehoorzaamheid en om de maatregelen heen leven.
pi_202656760
plz Amalia nodig mij de volgende keer ook uit :7
afspraak tandarts verzetten
pi_202656838
Nu bij Beau - rtl 4
pi_202656844
quote:
0s.gif Op donderdag 16 december 2021 22:14 schreef probeer het volgende:
21 mensen?

Er zaten er een uur geleden meer in mijn treincoupé.
Nee. Dat staat er niet. Er is 21 man uitgenodigd.

Volgens de Telegraaf waren er honderd mensen.
zie email 27 oktober
pi_202656894
quote:
0s.gif Op donderdag 16 december 2021 20:15 schreef Jappie81 het volgende:

[..]
Als je persé een verwijfd, archaïsch instituut als een koningshuis wil hebben moet je inderdaad niet verbaasd opkijken wanneer die mensen precies dát gaan doen wat koningshuizen al eeuwenlang doen.
pi_202656980
Laat dat kind… je wordt maar een keer 18…
pi_202657447
quote:
0s.gif Op donderdag 16 december 2021 22:31 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Nee. Dat staat er niet. Er is 21 man uitgenodigd.
Dat is wat er staat.

quote:
Volgens de Telegraaf waren er honderd mensen.
Top, daar hebben ze dan vast degelijke bronnen voor. Ben benieuwd (niet echt, maar och).

Mochten het er 100 zijn, ben ik vooral benieuwd hoe men een feestje van de kroonprinses binnenkomt zonder uitnodiging.
"Pools are perfect for holding water"
pi_202659146
quote:
0s.gif Op donderdag 16 december 2021 22:52 schreef probeer het volgende:

[..]
Dat is wat er staat.
[..]
Top, daar hebben ze dan vast degelijke bronnen voor. Ben benieuwd (niet echt, maar och).

Mochten het er 100 zijn, ben ik vooral benieuwd hoe men een feestje van de kroonprinses binnenkomt zonder uitnodiging.
:')
  vrijdag 17 december 2021 @ 08:00:47 #124
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_202659681
quote:
0s.gif Op donderdag 16 december 2021 22:52 schreef probeer het volgende:

in mei 1940 vierde haar overgrootvader (prins Bernard) zijn verjaardag. Toen kwamen er ook heel veel vrienden zonder uitnodiging.
Tot nooit .......
  vrijdag 17 december 2021 @ 08:42:38 #125
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_202659942
Laat Amalia haar verjaardag toch vieren. Ze wordt maar 1 keer 18. Al die mensen die selectief verontwaardigd zijn maar zelf ook gewoon feestjes vieren...
The End Times are wild
pi_202660035
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 december 2021 08:42 schreef LXIV het volgende:
Laat Amalia haar verjaardag toch vieren. Ze wordt maar 1 keer 18. Al die mensen die selectief verontwaardigd zijn maar zelf ook gewoon feestjes vieren...
Wie zegt dat dat die mensen dat ook doen?
Ze hebben een voorbeeldfunctie waar ze exorbitant voor betaald krijgen.
Niet de 1ste keer dat het koningshuis omstreden is tijdens deze corona. Ze staan mijlenver boven het klootjesvolk en het interesseert hun geen flikker wat wij vinden, dat is de afgelopen decennia's wel duidelijk geworden.

Opdoeken deze poppenkast asap.
pi_202660088
Aanstellers, het waren maar 21 gasten (getest en gevaccineerd) en ook nog buiten.
Het is niet dat ze in een krap huiskamertje zaten.
En die max 4 is alleen maar een advies.

Gaat helemaal nergens over.
pi_202660103
Hier in het oooosten reden tot voor kort de bussen met haar leeftijdsgenoten af en aan naar Zack en Index in Duitsland, en daar zaten niet alleen maar legale QR codes tussen.. En de zuipketen hiero zijn ook niet echt stil.... Dus ik wind me hier net zoveel over op, als over de gedragingen van haar leeftijdsgenootjes.
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
  Moderator vrijdag 17 december 2021 @ 09:14:26 #129
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_202660145
quote:
Monarchie is prima naar ze mogen geen dingen doen die normale mensen ook niet mogen doen :{w

Als dat typisch Nederlands is zie ik dat als een compliment :Y
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_202660150
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 december 2021 09:03 schreef LanaMyst het volgende:
Aanstellers, het waren maar 21 gasten (getest en gevaccineerd) en ook nog buiten.
Het is niet dat ze in een krap huiskamertje zaten.
En die max 4 is alleen maar een advies.

Gaat helemaal nergens over.
Gaat het niet om.
Hugo die bijna smeekt om niet teveel mensen uit te nodigen, want zorg overbelast, besmettingen ed.
En dan dat huppeltrutje die FORS betaald wordt met onze centen, ja, die steekt een middelvinger op naar het advies en de zorg, toch?

Hoe komt dat over bij heel veel mensen die wel met max 4 thuis zitten omdat ze wel begaan zijn met de zorg?

Donderstraal op met die monarchie. Weg met die uitvreters
pi_202660205
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 december 2021 09:14 schreef sp3c het volgende:

[..]
Monarchie is prima naar ze mogen geen dingen doen die normale mensen ook niet mogen doen :{w

Als dat typisch Nederlands is zie ik dat als een compliment :Y
Kleinburgerlijkheid is Nederlands ja.
  vrijdag 17 december 2021 @ 09:41:39 #132
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_202660322
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 december 2021 09:15 schreef Toine51 het volgende:

Hoe komt dat over bij heel veel mensen die wel met max 4 thuis zitten omdat ze wel begaan zijn met de zorg?

Ten eerste is het een advies. Als jij 5 mensen over de vloer hebt, mag er ook niet achter de voordeur gehandhaafd worden.

Ten tweede was het buiten, niet binnen. Buiten mag je met meer mensen samenkomen.

En ten derde ging het om ca. 20 mensen, maar de media heeft het aangedikt TOT WEL HONDER MENSEN!!!!111
Omdat mediabedrijven tegenwoordig als doel hebben om winst maken, en niet (meer) het nieuws brengen. "20 gasten in de tuin van de koning" geeft niet zoveel hits als wat ze nu publiceren.

Laat die mensen lekker.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_202660790
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 december 2021 09:41 schreef daNpy het volgende:

Laat die mensen lekker.
Dat doen ze zeker.... :')
pi_202661258
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 december 2021 09:15 schreef Toine51 het volgende:

[..]
Gaat het niet om.
Hugo die bijna smeekt om niet teveel mensen uit te nodigen, want zorg overbelast, besmettingen ed.
En dan dat huppeltrutje die FORS betaald wordt met onze centen, ja, die steekt een middelvinger op naar het advies en de zorg, toch?

Ik ben redelijk neutraal t.o.v het koningshuis. Ze hoeven van mij niet weg maar zou er ook niet rouwig om zijn als dat wel zo zou zijn, ze zoeken het maar lekker uit.

En aangezien max 4 een advies is, blijft dat een keuze die ieder voor zich moet maken vind ik.
  vrijdag 17 december 2021 @ 11:20:45 #135
78780 deedeetee
pi_202661273
Al die zure opmerkingen hier.... volgens mij zijn de druiven heel errug zuur. :D
pi_202661922
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 december 2021 11:20 schreef deedeetee het volgende:
Al die zure opmerkingen hier.... volgens mij zijn de druiven heel errug zuur. :D
De onderscheiding van belangrijke mensen VS de kut burgers .
Daar zijn de mensen zat mee.
Of zullen even alles neer gaan zetten wat wij van de overheid moesten
En waar hun zelf en de koningshuis schijt aan hebben.?
  vrijdag 17 december 2021 @ 13:09:11 #137
78780 deedeetee
pi_202662543
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 december 2021 12:26 schreef suijkerbuijk het volgende:

[..]
De onderscheiding van belangrijke mensen VS de kut burgers .
Daar zijn de mensen zat mee.
Of zullen even alles neer gaan zetten wat wij van de overheid moesten
En waar hun zelf en de koningshuis schijt aan hebben.?
Onzin ik weet dat er zat andere jonge mensen ook gewoon een feestje met meer dan 4 personen hebben gehouden en daar doet niemand moeilijk over.
Het is gewoon een kwestie van hoge bomen vangen veel wind.
pi_202662568
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 december 2021 13:09 schreef deedeetee het volgende:

[..]
Onzin ik weet dat er zat andere jonge mensen ook gewoon een feestje met meer dan 4 personen hebben gehouden en daar doet niemand moeilijk over.
Precies omdat ze een voorbeeld functie hebben in de maatschappij.
Juist hun hadden de juiste voorbeeld moeten zetten.
pi_202663260
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 december 2021 13:09 schreef deedeetee het volgende:

[..]
Ja maar, anderen ook boehoehoe...
We hebben het hier over dikbetaalde uitkeringstrekkers ja? Van onze centen.

Als dit nou de enige misstap was maar nee, het hele koningshuis hangt van schandalen, corruptie aan elkaar. Lees Zwartboek van Oranje maar eens.

Het gaat continu mis bij deze figuren. En toch blijven er mensen deze sprookjesfiguren verdedigen.

Waar komt toch die zelfkastijding vandaan...?
  vrijdag 17 december 2021 @ 14:19:19 #140
78780 deedeetee
pi_202663519
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 december 2021 13:58 schreef Toine51 het volgende:

[..]
Ja maar, anderen ook boehoehoe...
We hebben het hier over dikbetaalde uitkeringstrekkers ja? Van onze centen.

Als dit nou de enige misstap was maar nee, het hele koningshuis hangt van schandalen, corruptie aan elkaar. Lees Zwartboek van Oranje maar eens.

Het gaat continu mis bij deze figuren. En toch blijven er mensen deze sprookjesfiguren verdedigen.

Waar komt toch die zelfkastijding vandaan...?
Waar komt die haat vandaan ? Ik heb veel vaker de pest aan politici, ambtenaren, CEO's e.d. Die veroorzaken immers veel meer narigheid. Van het koningshuis heb ik totaal geen last en die werken tenminste hard voor hun geld. Hebben trouwens van zichzelf al centen zat, echt dat fabeltje dat ze dringend om een bijdrage van t volk zitten te wachten is toch allang achterhaalt ?
pi_202664282
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 december 2021 14:19 schreef deedeetee het volgende:

[..]
Waar komt die haat vandaan ? Ik heb veel vaker de pest aan politici, ambtenaren, CEO's e.d. Die veroorzaken immers veel meer narigheid. Van het koningshuis heb ik totaal geen last en die werken tenminste hard voor hun geld. Hebben trouwens van zichzelf al centen zat, echt dat fabeltje dat ze dringend om een bijdrage van t volk zitten te wachten is toch allang achterhaalt ?
https://www.parlement.com(...)eden_koninklijk_huis
Het koningshuis gunt echter niet ieder normaal mens het gemak en voordeel van een te hoge uitkering.
  vrijdag 17 december 2021 @ 15:08:45 #142
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_202664293
quote:
Ben het wel met je eens, maar dan moeten ze wat mij betreft dus ook stoppen met steeds die ongemeende excuses achteraf. Dus achter je besluiten staan en zeggen dat je het weloverwogen hebt gedaan en er geen grote bezwaren in zag.

Daarnaast ook stoppen met doen alsof je dichtbij de 'gewone mensen' of middenin de maatschappij staat. Geen kersttoespraken meer boordevol gelul en nietszeggende clichés over je buren eens wat vaker bezoeken, dat je begrijpt wanneer mensen het moeilijk hebben, saamhorigheid, etc.

Je creëert daardoor juist zelf het beeld dat je zo ontzettend normaal bent en dezelfde problemen ervaart als de doorsnee burger. Dan is het niet zo gek dat sommige mensen verwachten dat ook dezelfde regels voor jou gelden. Je kunt niet aan de ene kant een act opvoeren dat je zo gewoon bent, maar aan de andere kant allerlei buitengewone privileges genieten.
pi_202666298
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 december 2021 14:19 schreef deedeetee het volgende:

[..]
Hahahahahahahahahahahaha... :')

Echt, zet aub die Oranje bril al. :')

En als ze geld zat hebben, waarom betalen ze geen belasting, betalen wij voor onderhoud van een boot, betalen wij voor onderhoud van kunst en meubels die wij niet mogen zien en van ons zijn, betalen wij voor landgoed wat 3 maanden per jaar dicht is? En ben nog wat vergeten weet ik zeker.

Hou aub op. De monarchie is niet van deze tijd, dat is toch wel duidelijk ..
pi_202666565
Ah, de wekelijkse irrelevante gebeurtenis omtrent een bekend persoon waar ik heerlijk mijn frustratie op kan botvieren zonder enige vorm van nuance of empathie, zodat ik niet in de spiegel hoef te kijken.
  vrijdag 17 december 2021 @ 18:51:47 #145
78780 deedeetee
pi_202667859
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 december 2021 17:15 schreef Toine51 het volgende:

[..]
Hahahahahahahahahahahaha... :')

Echt, zet aub die Oranje bril al. :')

En als ze geld zat hebben, waarom betalen ze geen belasting, betalen wij voor onderhoud van een boot, betalen wij voor onderhoud van kunst en meubels die wij niet mogen zien en van ons zijn, betalen wij voor landgoed wat 3 maanden per jaar dicht is? En ben nog wat vergeten weet ik zeker.

Hou aub op. De monarchie is niet van deze tijd, dat is toch wel duidelijk ..
Ik heb een andere mening.
pi_202668505
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 december 2021 18:51 schreef deedeetee het volgende:

[..]
Ik heb een andere mening.
Ja, dat kan. Helaas zijn er veel mensen zoals jij die zo denken..
pi_202668708
quote:
Quod licet Iovi non licet bovi.
pi_202673232
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 december 2021 08:55 schreef Toine51 het volgende:

[..]
Wie zegt dat dat die mensen dat ook doen?
Ze hebben een voorbeeldfunctie waar ze exorbitant voor betaald krijgen.
Niet de 1ste keer dat het koningshuis omstreden is tijdens deze corona. Ze staan mijlenver boven het klootjesvolk en het interesseert hun geen flikker wat wij vinden, dat is de afgelopen decennia's wel duidelijk geworden.

Opdoeken deze poppenkast asap.
Alleen maar omstreden in het nieuws. Deze verjaardag snap ik helemaal en dat reisje naar Griekenland en de daarop volgende gespeelde onrust sloeg helemaal nergens op. In hun eigen vliegtuig en daar in een veilige omgeving even vakantie vieren.. Prima, ook elke andere Nederlander kon dat doen of deed dat. Corona stopt niet bij de grens.
pi_202673404
Wat een gezeik. Ze heeft haar verjaardag gevierd met een groepje mensen. Alsof jullie je allemaal altijd en overal aan de voorschriften houden. Hypocriet gedoe
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
pi_202674054
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 december 2021 22:51 schreef Mortaxx het volgende:
Wat een gezeik. Ze heeft haar verjaardag gevierd met een groepje mensen. Alsof jullie je allemaal altijd en overal aan de voorschriften houden. Hypocriet gedoe
Toch heeft de koning op zijn knieën excuses aangeboden voor de gang van zaken.
  vrijdag 17 december 2021 @ 23:36:40 #151
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_202674319
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 december 2021 22:44 schreef kurk_droog het volgende:

[..]
Alleen maar omstreden in het nieuws. Deze verjaardag snap ik helemaal en dat reisje naar Griekenland en de daarop volgende gespeelde onrust sloeg helemaal nergens op. In hun eigen vliegtuig en daar in een veilige omgeving even vakantie vieren.. Prima, ook elke andere Nederlander kon dat doen of deed dat. Corona stopt niet bij de grens.
Dit feestje begrijp ik ook wel, zoals ik hier al eerder heb aangegeven. Die vakantie naar Griekenland was wel een heel ander verhaal. Dat was een paar dagen nadat er weer een gedeeltelijke lockdown was afgekondigd, horeca gesloten, alleen noodzakelijke reizen, maximaal aantal mensen thuis ontvangen, etc.

We zaten op dat moment net iets meer dan een half jaar in de pandemie, er waren nog geen vaccinaties, we wisten nog niet wat er op langere termijn zou gebeuren, we waren nog niet zo 'gewend' aan de regelgeving als nu.

Dat was wel echt een grandioze middelvinger naar de rest van Nederland. Elke Nederlander kon dat toen doen of deed dat inderdaad, helaas was om onduidelijke redenen op dat moment niet voor iedereen hun eigen vliegtuig en landgoed in Griekenland beschikbaar.

Overigens is het regeringsvliegtuig niet eens van henzelf. Toegegeven, de koning heeft wel voorrang m.b.t. het gebruik, maar het eigendom ligt bij het ministerie van Verkeer en Waterstaat.
pi_202676737
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 december 2021 23:36 schreef Repentless het volgende:

[..]
Dit feestje begrijp ik ook wel, zoals ik hier al eerder heb aangegeven. Die vakantie naar Griekenland was wel een heel ander verhaal. Dat was een paar dagen nadat er weer een gedeeltelijke lockdown was afgekondigd, horeca gesloten, alleen noodzakelijke reizen, maximaal aantal mensen thuis ontvangen, etc.

We zaten op dat moment net iets meer dan een half jaar in de pandemie, er waren nog geen vaccinaties, we wisten nog niet wat er op langere termijn zou gebeuren, we waren nog niet zo 'gewend' aan de regelgeving als nu.

Dat was wel echt een grandioze middelvinger naar de rest van Nederland. Elke Nederlander kon dat toen doen of deed dat inderdaad, helaas was om onduidelijke redenen op dat moment niet voor iedereen hun eigen vliegtuig en landgoed in Griekenland beschikbaar.

Overigens is het regeringsvliegtuig niet eens van henzelf. Toegegeven, de koning heeft wel voorrang m.b.t. het gebruik, maar het eigendom ligt bij het ministerie van Verkeer en Waterstaat.
Die vakantie naar Griekenland was om meerdere reden omstreden.
Hij moet Rutte om toestemming vragen om te gaan en gebruik te maken van het vliegtuig.
Dus,

Als Rutte toestemming heeft gegeven, is Rutte dus net zo fout.

Als Rutte van niks wist, hoe dan? Neemt de koning dus beslissingen die hij zonder toestemming van Rutte niet mag doen? Dus dikke vinger.
pi_202677339
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 december 2021 15:08 schreef Repentless het volgende:

[..]
Ben het wel met je eens, maar dan moeten ze wat mij betreft dus ook stoppen met steeds die ongemeende excuses achteraf. Dus achter je besluiten staan en zeggen dat je het weloverwogen hebt gedaan en er geen grote bezwaren in zag.

Daarnaast ook stoppen met doen alsof je dichtbij de 'gewone mensen' of middenin de maatschappij staat. Geen kersttoespraken meer boordevol gelul en nietszeggende clichés over je buren eens wat vaker bezoeken, dat je begrijpt wanneer mensen het moeilijk hebben, saamhorigheid, etc.

Je creëert daardoor juist zelf het beeld dat je zo ontzettend normaal bent en dezelfde problemen ervaart als de doorsnee burger. Dan is het niet zo gek dat sommige mensen verwachten dat ook dezelfde regels voor jou gelden. Je kunt niet aan de ene kant een act opvoeren dat je zo gewoon bent, maar aan de andere kant allerlei buitengewone privileges genieten.
1: Zeker , excuus is nergens voor nodig.

2: Waarom? dat 'dicht bij de mensen staan' is manipulatie. Zo achterlijk zijn wij dus. Ze hebben groot gelijk.

3: Waarom? je kunt toch perfect een Bentley rijden, maar het ook gezellig vinden om met vrienden in de kroeg te zitten?
  zondag 19 december 2021 @ 01:09:03 #154
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_202696584
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 december 2021 08:57 schreef theunderdog het volgende:

[..]
1: Zeker , excuus is nergens voor nodig.

Eens, maar doe het dan ook niet. Want daardoor kom je (op mij) juist als een slappe zak hooi over die wat ongemeende prietpraat uitkotst voor PR-doeleinden.

quote:
2: Waarom? dat 'dicht bij de mensen staan' is manipulatie. Zo achterlijk zijn wij dus. Ze hebben groot gelijk.
Nee, dat hebben ze niet. Als je pretendeert zo dicht bij de mensen te staan, creëer je ook de verwachting dat je je aan dezelfde regels hebt te houden. Als dat in praktijk dan niet zo blijkt te zijn (wat natuurlijk niet vreemd is voor een koninklijke familie), moet je dus ook gewoon stoppen met te doen alsof je zo gewoon bent. Je houdt daarmee goedgelovige ouden van dagen of oranjedebieltjes voor de gek en dat vind ik gewoon kwalijk.

quote:
3: Waarom? je kunt toch perfect een Bentley rijden, maar het ook gezellig vinden om met vrienden in de kroeg te zitten?
Het gaat niet om rijkdom, geld of iets als een Bentley rijden en tegelijkertijd ook gezellig in de kroeg willen zitten. Het gaat erom dat je veinst dat je de 'pijn' van je 'onderdanen' begrijpt, weet wat er allemaal speelt in de samenleving en zelf ook die problemen aan den lijve ondervindt. Dit terwijl je weet dat je je voor de rest van je leven nooit druk hoeft te maken of je een dak boven je hoofd kunt betalen, genoeg te eten hebt en veilig bent. Dat wordt allemaal voor je geregeld, wat je ook doet of welke keuzes (goed of verkeerd) je ook maakt.

En hoewel het allemaal oude koeien zijn en heel ver voor mijn tijd: ik vind het ronduit stuitend dat zo'n familie met zoveel eer is onthaald hier na WOII, na het land al te zijn ontvlucht toen er nog keihard werd gevochten hier met de beperkte middelen die het Nederlandse leger had. De capitulatie was nog niet eens getekend, maar de familie zat al in London en Canada. En lekker veilig vanuit daar vijf jaar lang 'bemoedigende' boodschappen inspreken via Radio Oranje, terwijl je 'onderdanen' hier aan den lijve het leed ondervonden en niet de luxe en midddelen hadden om vroegtijdig een veilig heenkomen te vinden.

Als klap op de vuurpijl wilde Wilhelmina vanuit het veilige London ook nog eens schoonzoontje Bernhard commandant der strijdkrachten maken. Bernhard, nota bene een Duitser zonder enige militaire achtergrond, en een grandioze machtsbeluste gluiperige klootzak waarvan er sterke aanwijzingen zijn dat hij twee jaar na het uitbreken van de oorlog aan Hitler het voorstel heeft gedaan om stadhouder van Nederland te worden.

Nu is het bestaan van dat voorstel nooit officieel bewezen, maar gezien alles dat in de doofpot is en kon worden gestopt (wat natuurlijk een stuk makkelijker was in een tijd zonder internet en social media) en alle andere latere schandalen waarin deze enorme klootzak betrokkken is geweest, is dat verre van ondenkbaar.

Lang verhaal, maar met een simpele kern: hou op met te doen alsof je als familie begrijpt wat 'gewone mensen' doormaken, alsof je ook die problemen ervaart, alsof je weet welke oplossingen er zijn en alsof je solidair bent met je 'onderdanen'. En al helemaal door iedere keer achteraf te doen alsof het je 'spijt' als je voor de zoveelste keer weloverwogen iets doet waarvan je bij voorbaat al weet dat het niet volgens de regels is die je 'onderdanen' zouden moeten naleven.
pi_202696762
quote:
0s.gif Op zondag 19 december 2021 01:09 schreef Repentless het volgende:

[..]
Eens, maar doe het dan ook niet. Want daardoor kom je (op mij) juist als een slappe zak hooi over die wat ongemeende prietpraat uitkotst voor PR-doeleinden.
[..]
Nee, dat hebben ze niet. Als je pretendeert zo dicht bij de mensen te staan, creëer je ook de verwachting dat je je aan dezelfde regels hebt te houden. Als dat in praktijk dan niet zo blijkt te zijn (wat natuurlijk niet vreemd is voor een koninklijke familie), moet je dus ook gewoon stoppen met te doen alsof je zo gewoon bent. Je houdt daarmee goedgelovige ouden van dagen of oranjedebieltjes voor de gek en dat vind ik gewoon kwalijk.
[..]
Het gaat niet om rijkdom, geld of iets als een Bentley rijden en tegelijkertijd ook gezellig in de kroeg willen zitten. Het gaat erom dat je veinst dat je de 'pijn' van je 'onderdanen' begrijpt, weet wat er allemaal speelt in de samenleving en zelf ook die problemen aan den lijve ondervindt. Dit terwijl je weet dat je je voor de rest van je leven nooit druk hoeft te maken of je een dak boven je hoofd kunt betalen, genoeg te eten hebt en veilig bent. Dat wordt allemaal voor je geregeld, wat je ook doet of welke keuzes (goed of verkeerd) je ook maakt.

En hoewel het allemaal oude koeien zijn en heel ver voor mijn tijd: ik vind het ronduit stuitend dat zo'n familie met zoveel eer is onthaald hier na WOII, na het land al te zijn ontvlucht toen er nog keihard werd gevochten hier met de beperkte middelen die het Nederlandse leger had. De capitulatie was nog niet eens getekend, maar de familie zat al in London en Canada. En lekker veilig vanuit daar vijf jaar lang 'bemoedigende' boodschappen inspreken via Radio Oranje, terwijl je 'onderdanen' hier aan den lijve het leed ondervonden en niet de luxe en midddelen hadden om vroegtijdig een veilig heenkomen te vinden.

Als klap op de vuurpijl wilde Wilhelmina vanuit het veilige London ook nog eens schoonzoontje Bernhard commandant der strijdkrachten maken. Bernhard, nota bene een Duitser zonder enige militaire achtergrond, en een grandioze machtsbeluste gluiperige klootzak waarvan er sterke aanwijzingen zijn dat hij twee jaar na het uitbreken van de oorlog aan Hitler het voorstel heeft gedaan om stadhouder van Nederland te worden.

Nu is het bestaan van dat voorstel nooit officieel bewezen, maar gezien alles dat in de doofpot is en kon worden gestopt (wat natuurlijk een stuk makkelijker was in een tijd zonder internet en social media) en alle andere latere schandalen waarin deze enorme klootzak betrokkken is geweest, is dat verre van ondenkbaar.

Lang verhaal, maar met een simpele kern: hou op met te doen alsof je als familie begrijpt wat 'gewone mensen' doormaken, alsof je ook die problemen ervaart, alsof je weet welke oplossingen er zijn en alsof je solidair bent met je 'onderdanen'. En al helemaal door iedere keer achteraf te doen alsof het je 'spijt' als je voor de zoveelste keer weloverwogen iets doet waarvan je bij voorbaat al weet dat het niet volgens de regels is die je 'onderdanen' zouden moeten naleven.
Goed verwoord.

Hieraan kan nog worden toegevoegd dat dankzij de vlucht van de koningin inclusief regering de jodenvervolging is verergerd. Deze was in Nederland veel ernstiger dan in België waar de koning niet vluchtte.

Hoe dat zat? Door de vlucht van Wilhelmina zag de rest van de regering zich genoodzaakt mee te vluchten. Daardoor kreeg de Duitse zaakwaarnemer direct het gehele Nederlandse ambtenarenapparaat tot zijn beschikking en dit werd met succes ingezet om joden op te sporen.
  zondag 19 december 2021 @ 02:07:14 #156
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_202696966
quote:
1s.gif Op zondag 19 december 2021 01:28 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:

[..]
Goed verwoord.

Hieraan kan nog worden toegevoegd dat dankzij de vlucht van de koningin inclusief regering de jodenvervolging is verergerd. Deze was in Nederland veel ernstiger dan in België waar de koning niet vluchtte.

Hoe dat zat? Door de vlucht van Wilhelmina zag de rest van de regering zich genoodzaakt mee te vluchten. Daardoor kreeg de Duitse zaakwaarnemer direct het gehele Nederlandse ambtenarenapparaat tot zijn beschikking en dit werd met succes ingezet om joden op te sporen.
Eens. Eerlijkheid gebiedt te zeggen: dat kun je Beatrix, Willem-Alexander en Amalia niet aanrekenen, want zij hebben er part noch deel aan. Willem-Alexander heeft zich er zelfs kritisch over uitgelaten vorig jaar.

Echter is het tekenend voor de privileges die deze familie toen had en nog steeds heeft. En dat al meer dan 200 jaar. Wat ze ook doen, het maakt geen fuck uit. Je kunt je volk in de steek laten in de donkerste tijden, de boel belazeren, je macht misbruiken, jezelf verrijken, boven de wet staan, etc. Je ontvangt uitsluitend op basis van je bloedlijn automatisch meer ontzag en privileges dan anderen. Je bent zelf nooit verantwoordelijk voor je daden en het heeft nooit persoonlijke consequenties. De MP is verantwoordelijk, jij bent onschendbaar.

Ik snap met de beste wil van de wereld niet dat dit nog mogelijk is in de 21e eeuw.
pi_202697040
quote:
1s.gif Op zondag 19 december 2021 01:28 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:

[..]
Goed verwoord.

Yup, die Denen bleven zitten en hebben door onderhandelingen en tijdrekken al hun Joodse inwoners kunnen evacueren.
pi_202698788
quote:
0s.gif Op zondag 19 december 2021 01:09 schreef Repentless het volgende:

[..]
[..]
[..]

Maar de praktijk toont toch gewoon je ongelijk aan? onze monarchie doet dit al jaren (de combinatie van zogenaamd dicht bij de mensen staan en ondertussen allerlei zaken doen die het gewone volk niet mag/kan). En zie jij al grootschalige demonstraties tegen de monarchie?

Welnee.
pi_202698796
quote:
0s.gif Op zondag 19 december 2021 02:07 schreef Repentless het volgende:

[..]
Ik snap met de beste wil van de wereld niet dat dit nog mogelijk is in de 21e eeuw.
Ik ook niet. Alles draait om geld, dat weet ik wel. De familie is ontzaggelijk rijk en de hele monarchie is er uitsluitend op gericht dat kapitaal te beschermen en uit te breiden. Een deel van het geld wordt zonder twijfel gebruikt om de elite in Nederland om te kopen. Zo hebben ze bijvoorbeeld ook Rutte in hun zak zitten. Niet dat hij direct wordt omgekocht, maar er hangt om hem heen wel een web van goed betaalde adviseurs. Ook het merendeels domme volk wordt goed aan het lijntje gehouden door het jaarlijkse feestje van koninklijke onderscheidingen. Mensen zijn daar gevoelig voor. Die zijn dan "trots" omdat ze bijvoorbeeld 40 jaar ergens hebben gewerkt en dan "ridder" worden. Wat ook slim is gedaan is dat ze de naam Oranje hebben weten te koppelen aan geliefde nationale symbolen zoals het Nederlands elftal. Voetbal en het koningshuis hebben uiteraard niets met elkaar te maken, maar ze hebben er een sprookje van gemaakt waarin dit wel het geval is.
pi_202698903
quote:

[..]
Eens. Eerlijkheid gebiedt te zeggen: dat kun je Beatrix, Willem-Alexander en Amalia niet aanrekenen, want zij hebben er part noch deel aan. Willem-Alexander heeft zich er zelfs kritisch over uitgelaten vorig jaar.

Echter is het tekenend voor de privileges die deze familie toen had en nog steeds heeft. En dat al meer dan 200 jaar. Wat ze ook doen, het maakt geen fuck uit. Je kunt je volk in de steek laten in de donkerste tijden, de boel belazeren, je macht misbruiken, jezelf verrijken, boven de wet staan, etc. Je ontvangt uitsluitend op basis van je bloedlijn automatisch meer ontzag en privileges dan anderen. Je bent zelf nooit verantwoordelijk voor je daden en het heeft nooit persoonlijke consequenties. De MP is verantwoordelijk, jij bent onschendbaar.

Waarom? want je hebt in zoveel gevallen veel te danken aan je 'bloedlijn'. Intelligentie, karakter. Allemaal zaken met een flink genetisch/erfelijk component.
  zondag 19 december 2021 @ 18:24:38 #161
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_202706563
quote:
0s.gif Op zondag 19 december 2021 11:12 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Maar de praktijk toont toch gewoon je ongelijk aan? onze monarchie doet dit al jaren (de combinatie van zogenaamd dicht bij de mensen staan en ondertussen allerlei zaken doen die het gewone volk niet mag/kan). En zie jij al grootschalige demonstraties tegen de monarchie?

Welnee.
Welk ongelijk? Nogmaals, het is slechts wat ik vind. Ik weet dat het al jaren zo gebeurt.
  zondag 19 december 2021 @ 18:29:46 #162
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_202706678
quote:
0s.gif Op zondag 19 december 2021 11:22 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Waarom? want je hebt in zoveel gevallen veel te danken aan je 'bloedlijn'. Intelligentie, karakter. Allemaal zaken met een flink genetisch/erfelijk component.
Automatisch uitzonderlijke privileges krijgen heeft toch niets te maken met een genetische/erfelijke component?
pi_202711517
quote:
0s.gif Op zondag 19 december 2021 18:29 schreef Repentless het volgende:

[..]
Automatisch uitzonderlijke privileges krijgen heeft toch niets te maken met een genetische/erfelijke component?
Mwau. Dat je niet op de universiteit komt met een IQ van 60 is toch ook vrij 1 op 1?
pi_202711600
quote:
0s.gif Op zondag 19 december 2021 18:24 schreef Repentless het volgende:

[..]
Welk ongelijk? Nogmaals, het is slechts wat ik vind. Ik weet dat het al jaren zo gebeurt.
Je ongelijk dat dat niet samen zou gaan. Nou wel dus.
pi_202711951
Oei, en ze zit nog wel in een risico-groep...
  maandag 20 december 2021 @ 15:30:02 #166
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_202719991
quote:
0s.gif Op zondag 19 december 2021 22:20 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Mwau. Dat je niet op de universiteit komt met een IQ van 60 is toch ook vrij 1 op 1?
Dat is toch niet hetzelfde? Een universitaire studie is niet iets dat je automatisch "krijgt" omdat je een bepaald IQ hebt. Daarnaast heeft dus iedereen hier, ongeacht zijn bloedlijn, de mogelijkheid om dat te doen indien ze de capaciteiten ervoor hebben.
pi_202721293
quote:
0s.gif Op maandag 20 december 2021 15:30 schreef Repentless het volgende:

[..]
Dat is toch niet hetzelfde? Een universitaire studie is niet iets dat je automatisch "krijgt" omdat je een bepaald IQ hebt. Daarnaast heeft dus iedereen hier, ongeacht zijn bloedlijn, de mogelijkheid om dat te doen indien ze de capaciteiten ervoor hebben.
Het is uiteraard niet exact hetzelfde. Maar wat ik ermee wil zeggen is dat bepaalde ongelijkheden essentieel zijn aan het leven. Waarom dan ineens die morele verontwaardiging als het gaat om adel? ja, die krijgen het gewoon in de schoot geworpen. Maar dat gaat toch ook op voor kinderen van hele rijke ouders?
pi_202721515
quote:
0s.gif Op zondag 19 december 2021 03:08 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Yup, die Denen bleven zitten en hebben door onderhandelingen en tijdrekken al hun Joodse inwoners kunnen evacueren.
7000 is dan ook een stuk beter te doen dan 140.000.
  maandag 20 december 2021 @ 17:54:07 #169
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_202721915
quote:
0s.gif Op zondag 19 december 2021 22:23 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Je ongelijk dat dat niet samen zou gaan. Nou wel dus.
Het is geen kwestie van wel of niet gelijk hebben. Nogmaals: het is iets waarvan ik vind dat het niet zo zou moeten zijn.

Zo vind ik bijvoorbeeld ook (ik noem maar iets ter vergelijking) dat een partij als D66 niet kan claimen voor referenda te zijn en na twee raadgevende referenda zonder de gewenste uitslag al voor afschaffing stemt. Het is wel gebeurd en het is ook gewoon daadwerkelijk mogelijk, maar dat verandert niks aan mijn mening erover.
pi_202722064
quote:

[..]

Het verzet daartegen wordt nog steeds zwaar gehinderd door rijken, daardoor is het niet mogelijk om de monarchie af te schaffen en een eerlijk democratisch land te worden.
  maandag 20 december 2021 @ 19:54:51 #171
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_202723579
quote:
0s.gif Op maandag 20 december 2021 17:10 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Het is uiteraard niet exact hetzelfde. Maar wat ik ermee wil zeggen is dat bepaalde ongelijkheden essentieel zijn aan het leven. Waarom dan ineens die morele verontwaardiging als het gaat om adel? ja, die krijgen het gewoon in de schoot geworpen. Maar dat gaat toch ook op voor kinderen van hele rijke ouders?
Nee, want die rijke ouders kunnen hun hele fortuin kwijtraken. Dan zijn het dus ineens geen kinderen van rijke ouders meer. Daarnaast heeft iedereen theoretisch de mogelijkheid om "rijke ouders" te worden of te zijn. Je bloedlijn is daar geen voorwaarde voor. Alleen de Oranjes hebben de mogelijkheid om een konklijke familie te zijn en automatisch uitzonderlijke privileges daarvoor te ontvangen.

Duidelijker dan dit kan ik het verschil niet duiden.
  maandag 20 december 2021 @ 20:02:52 #172
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_202723846
quote:
0s.gif Op maandag 20 december 2021 18:06 schreef torentje het volgende:

[..]
Het verzet daartegen wordt nog steeds zwaar gehinderd door rijken, daardoor is het niet mogelijk om de monarchie af te schaffen en een eerlijk democratisch land te worden.
Als de meerderheid voor behoud van de monarchie is, is het dus wel democratisch om het in stand te houden. Je kunt je alleen afvragen of dat objectief meetbaar is. Daarnaast kun je je afvragen of dit ooit aan de bevolking voorgelegd wordt. Want men kan wel doodleuk zeggen dat de meerderheid voor is, als je nooit een stemming houdt voor behoud of afschaffing, zul je nooit weten of die steun er daadwerkelijk is.
pi_202726747
quote:
0s.gif Op maandag 20 december 2021 19:54 schreef Repentless het volgende:

[..]
Nee, want die rijke ouders kunnen hun hele fortuin kwijtraken. Dan zijn het dus ineens geen kinderen van rijke ouders meer. Daarnaast heeft iedereen theoretisch de mogelijkheid om "rijke ouders" te worden of te zijn. Je bloedlijn is daar geen voorwaarde voor. Alleen de Oranjes hebben de mogelijkheid om een konklijke familie te zijn en automatisch uitzonderlijke privileges daarvoor te ontvangen.

Duidelijker dan dit kan ik het verschil niet duiden.
Ik lees nog steeds geen argumenten waarom dat een probleem is.
  maandag 20 december 2021 @ 23:23:49 #174
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_202729426
quote:
0s.gif Op maandag 20 december 2021 21:56 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Ik lees nog steeds geen argumenten waarom dat een probleem is.
Omdat ik het niet goed vind om nu nog bepaalde mensen vanaf geboorte verheven te maken boven andere mensen en ze automatisch een machtspositie en meer rechten en privileges te geven. Om alle inwoners van een land zonder keuze onderdanen van een bepaalde familie te laten zijn en verplicht voor ze te laten betalen.

Je kunt allerlei vergelijkingen maken met rijke mensen vs. arme mensen (binnen Nederland of als je breder kijkt: de rijkdom van een Nederlander vs. iemand in een derdewereldland), hoog IQ vs. laag IQ, etc. en dan zeggen dat er wel meer ongelijkheid is in de wereld, dus dat het selectieve verontwaardiging is. Het klopt helemaal dat niet iedereen ter wereld bij geboorte dezelfde kansen heeft, dat is helaas ook vrijwel onmogelijk om te realiseren. Echter is het voor iedereen theoretisch mogelijk om te worden wat je wilt (wat dat ook mag zijn) of een positie met macht (zoals een minister-president) te verwerven. Maar koninklijk zul je en kun je nooit worden, omdat dat voorbehouden is aan een bepaalde familie. Ik vind het in onze huidige moderne maatschappij niet meer gepast om dergelijke voorrechten uitsluitend op bloedlijn toe te blijven kennen.
pi_202732033
quote:
0s.gif Op maandag 20 december 2021 23:23 schreef Repentless het volgende:

[..]
Omdat ik het niet goed vind om nu nog bepaalde mensen vanaf geboorte verheven te maken boven andere mensen en ze automatisch een machtspositie en meer rechten en privileges te geven. Om alle inwoners van een land zonder keuze onderdanen van een bepaalde familie te laten zijn en verplicht voor ze te laten betalen.

Je kunt allerlei vergelijkingen maken met rijke mensen vs. arme mensen (binnen Nederland of als je breder kijkt: de rijkdom van een Nederlander vs. iemand in een derdewereldland), hoog IQ vs. laag IQ, etc. en dan zeggen dat er wel meer ongelijkheid is in de wereld, dus dat het selectieve verontwaardiging is. Het klopt helemaal dat niet iedereen ter wereld bij geboorte dezelfde kansen heeft, dat is helaas ook vrijwel onmogelijk om te realiseren. Echter is het voor iedereen theoretisch mogelijk om te worden wat je wilt (wat dat ook mag zijn) of een positie met macht (zoals een minister-president) te verwerven. Maar koninklijk zul je en kun je nooit worden, omdat dat voorbehouden is aan een bepaalde familie. Ik vind het in onze huidige moderne maatschappij niet meer gepast om dergelijke voorrechten uitsluitend op bloedlijn toe te blijven kennen.
Ik denk dat dit het is. Hier zit ons verschil in denken. Voor mij is dat namelijk helemaal niet 'helaas'. Dat maakbare (alles moet gelijk) denken is mij wezensvreemd.
pi_202732317
quote:
0s.gif Op zondag 19 december 2021 22:20 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Hij heeft het over boven de wet staan.
pi_202732354
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2021 10:06 schreef potjecreme het volgende:

[..]
Hij heeft het over boven de wet staan.
Zoals Vindicat, bedoel je?
pi_202733411
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 december 2021 10:10 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Zoals Vindicat, bedoel je?
Ben je vanaf geboorte meteen lid?
pi_202733656
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 december 2021 11:19 schreef potjecreme het volgende:

[..]
Ben je vanaf geboorte meteen lid?
Nee. Maar dat je er bij kan komen terwijl je uit een arbeidersmilieu komt is nihil.
  dinsdag 21 december 2021 @ 22:05:23 #180
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_202745295
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 december 2021 09:45 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Ik denk dat dit het is. Hier zit ons verschil in denken. Voor mij is dat namelijk helemaal niet 'helaas'. Dat maakbare (alles moet gelijk) denken is mij wezensvreemd.
Nee, daar zit het verschil niet. Ik zeg "helaas" uitsluitend vanuit een menselijk oogpunt. In een ideale wereld zou iedereen dezelfde kansen hebben, waarna het aan jezelf is om die kansen te verzilveren. Die kansen houden dus niet in dat alles gelijk moet zijn, iedereen hetzelfde verdient, iedereen het beroep zou moeten kunnen uitoefenen dat hij wil, etc., maar puur en alleen dat ieder mens bij geboorte de mogelijkheid heeft om iets te doen dat binnen hun capaciteiten ligt en waarmee ze zichzelf kunnen onderhouden. Dus als je loodgieter, bouwvakker, advocaat, directeur, minister-president, kapper of weet ik veel wat wilt worden en je bent daar geschikt voor, dat het niet bij je geboorte al uitgesloten is dat je ooit die mogelijkheid hebt.

Maar de wereld is niet ideaal en het is niet te realiseren. Ik ben geen socialist en geloof ook niet in het maakbare. Dus ik vind ook niet dat dat nagestreefd "moet" worden. Echter, theoretisch heeft ieder mens op aarde de kans om te worden wat hij/zij wil: er zijn, afgezien van alle sociale omstandigheden, financiële mogelijkheden, opleidingsmogelijkheden etc., geen belemmeringen voor een persoon om te worden wat hij/zij wil.

Daar is slechts 1 uitzondering op: het koningschap, want dat is bij voorbaat al vergeven aan 1 familie. Die daarmee generatie op generatie het staatshoofd leveren, en automatisch uitzonderlijke privileges, macht en rijkdom krijgen. Het is voor niemand anders mogelijk om dat te worden, want het enige criterium is je bloedlijn. Dat betekent dus dat er bepaalde mensen zijn die bij geboorte al verheven zijn boven anderen en als belangrijker worden beschouwd. Ik vind dat in de huidige tijd gewoonweg niet meer passen.
pi_202745602
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 december 2021 22:05 schreef Repentless het volgende:

[..]
Nee, daar zit het verschil niet. Ik zeg "helaas" uitsluitend vanuit een menselijk oogpunt. In een ideale wereld zou iedereen dezelfde kansen hebben, waarna het aan jezelf is om die kansen te verzilveren. Die kansen houden dus niet in dat alles gelijk moet zijn, iedereen hetzelfde verdient, iedereen het beroep zou moeten kunnen uitoefenen dat hij wil, etc., maar puur en alleen dat ieder mens bij geboorte de mogelijkheid heeft om iets te doen dat binnen hun capaciteiten ligt en waarmee ze zichzelf kunnen onderhouden. Dus als je loodgieter, bouwvakker, advocaat, directeur, minister-president, kapper of weet ik veel wat wilt worden en je bent daar geschikt voor, dat het niet bij je geboorte al uitgesloten is dat je ooit die mogelijkheid hebt.

Maar de wereld is niet ideaal en het is niet te realiseren. Ik ben geen socialist en geloof ook niet in het maakbare. Dus ik vind ook niet dat dat nagestreefd "moet" worden. Echter, theoretisch heeft ieder mens op aarde de kans om te worden wat hij/zij wil: er zijn, afgezien van alle sociale omstandigheden, financiële mogelijkheden, opleidingsmogelijkheden etc., geen belemmeringen voor een persoon om te worden wat hij/zij wil.

Daar is slechts 1 uitzondering op: het koningschap, want dat is bij voorbaat al vergeven aan 1 familie. Die daarmee generatie op generatie het staatshoofd leveren, en automatisch uitzonderlijke privileges, macht en rijkdom krijgen. Het is voor niemand anders mogelijk om dat te worden, want het enige criterium is je bloedlijn. Dat betekent dus dat er bepaalde mensen zijn die bij geboorte al verheven zijn boven anderen en als belangrijker worden beschouwd. Ik vind dat in de huidige tijd gewoonweg niet meer passen.
Ons beloningssysteem klopt niet. een stratenmaker, schoonmaker etc etc zijn net zo belangrijk voor onze maatschappij als de dokter, advocaat etc etc.
  dinsdag 21 december 2021 @ 22:59:20 #182
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_202746691
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 december 2021 22:18 schreef potjecreme het volgende:

[..]
Ons beloningssysteem klopt niet. een stratenmaker, schoonmaker etc etc zijn net zo belangrijk voor onze maatschappij als de dokter, advocaat etc etc.
Ik ben met je eens dat ze net zo belangrijk zijn (omdat een maatschappij een keten is waarin elke schakel een functie heeft), maar niet dat het beloningssysteem niet klopt. Er is natuurlijk wel een verschil in verantwoordelijkheid die je draagt, de moeite die je voorafgaand moet doen om het beroep te mogen uitoefenen en moet blijven doen om dat voort te mogen zetten, de risico's die je neemt wanneer je tegelijkertijd zelfstandig ondernemer bent, de regelgeving waar je je aan moet houden, de uren die je maakt (met alles eromheen dat niet direct aan je functie is gerelateerd maar wel nodig is), etc.

Er moet afgezien van een intrinsieke motivatie mijns inziens ook wel een externe stimulans zijn om die investering in jezelf te doen. Met een geneeskundestudie bijvoorbeeld ben je al met al zo'n 12 jaar bezig, waarvan je een aantal jaar onbetaalde coschappen loopt. Dan heb je dus een torenhoge schuld en heb je het, afhankelijk van je situatie, echt niet breed tot pak hem beet je 30e jaar. Dan vind ik het niet meer dan normaal om vanaf dat moment een uitstekend salaris te ontvangen. Het kan mijns inziens dan niet zo zijn dat iemand anders die vanaf zijn 15e besluit fulltime te gaan schoonmaken (waar bot gezegd vrijwel geen opleiding voor nodig is) al 15 jaar lang een salaris ontvangt dat hetzelfde is als wat die arts gaat verdienen, vanalles kan opbouwen en gewoon de benodigde uren maakt en verder geen omkijken naar zijn werk heeft. Waarom zou je dan nog de moeite nemen om arts te worden?
pi_202746946
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 december 2021 22:59 schreef Repentless het volgende:

[..]
Ik ben met je eens dat ze net zo belangrijk zijn (omdat een maatschappij een keten is waarin elke schakel een functie heeft), maar niet dat het beloningssysteem niet klopt. Er is natuurlijk wel een verschil in verantwoordelijkheid die je draagt, de moeite die je voorafgaand moet doen om het beroep te mogen uitoefenen en moet blijven doen om dat voort te mogen zetten, de risico's die je neemt wanneer je tegelijkertijd zelfstandig ondernemer bent, de regelgeving waar je je aan moet houden, de uren die je maakt (met alles eromheen dat niet direct aan je functie is gerelateerd maar wel nodig is), etc.

Er moet afgezien van een intrinsieke motivatie mijns inziens ook wel een externe stimulans zijn om die investering in jezelf te doen. Met een geneeskundestudie bijvoorbeeld ben je al met al zo'n 12 jaar bezig, waarvan je een aantal jaar onbetaalde coschappen loopt. Dan heb je dus een torenhoge schuld en heb je het, afhankelijk van je situatie, echt niet breed tot pak hem beet je 30e jaar. Dan vind ik het niet meer dan normaal om vanaf dat moment een uitstekend salaris te ontvangen. Het kan mijns inziens dan niet zo zijn dat iemand anders die vanaf zijn 15e besluit fulltime te gaan schoonmaken (waar bot gezegd vrijwel geen opleiding voor nodig is) al 15 jaar lang een salaris ontvangt dat hetzelfde is als wat die arts gaat verdienen, vanalles kan opbouwen en gewoon de benodigde uren maakt en verder geen omkijken naar zijn werk heeft. Waarom zou je dan nog de moeite nemen om arts te worden?
Nee denken in verantwoordelijkheid is oud denken. Sommigen kunnen nu eenmaal niet meer maar zijn voor de maatschappij net zo nuttig. Slimme mensen willen graag hun grijze massa aan het werk zetten en zullen echt niet massaal gaan schoonmaken.
  dinsdag 21 december 2021 @ 23:21:30 #184
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_202747107
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 december 2021 23:13 schreef potjecreme het volgende:

[..]
Nee denken in verantwoordelijkheid is oud denken. Sommigen kunnen nu eenmaal niet meer maar zijn voor de maatschappij net zo nuttig. Slimme mensen willen graag hun grijze massa aan het werk zetten en zullen echt niet massaal gaan schoonmaken.
Nogmaals: het nut ontken ik niet. Maar waarom zou je die investering in jezelf nog doen als het je niets meer oplevert dan ongeschoold schoonmaken? Een investering in jezelf mag ook wat opleveren. Dat je de capaciteiten hebt, betekent niet dat je er alsnog niet heel hard voor moet werken om het te realiseren. Met daarbij dus de kans dat je een aantal jaar bezig bent en het niet haalt. Iedereen gelijk belonen is nogal communistisch, en dat heeft vrij weinig positiefs opgeleverd.
  dinsdag 21 december 2021 @ 23:30:42 #185
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_202747264
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 december 2021 11:38 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Nee. Maar dat je er bij kan komen terwijl je uit een arbeidersmilieu komt is nihil.
Maar je bloedlijn is hierin dus niet doorslaggevend. Simpel voorbeeld: Theo Hiddema, Friese boerenzoon, was lid van Vindicat en later een van de bekendste advocaten van Nederland. Nu zal zijn vader niet onbedeeld zijn geweest, maar zijn afkomst of bloedlijn was dus geen factor hierin.
pi_202748317
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2021 23:21 schreef Repentless het volgende:

[..]
Nogmaals: het nut ontken ik niet. Maar waarom zou je die investering in jezelf nog doen als het je niets meer oplevert dan ongeschoold schoonmaken? Een investering in jezelf mag ook wat opleveren. Dat je de capaciteiten hebt, betekent niet dat je er alsnog niet heel hard voor moet werken om het te realiseren. Met daarbij dus de kans dat je een aantal jaar bezig bent en het niet haalt. Iedereen gelijk belonen is nogal communistisch, en dat heeft vrij weinig positiefs opgeleverd.
Is hier ook nog nooit geprobeerd met iedereen gelijk belonen. Dus hoe kan jij dan beweren dat gelijk belonen vrij weinig positiefs heeft gebracht?
  woensdag 22 december 2021 @ 08:05:19 #187
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_202748591
quote:
Want er worden nu verjaardagsfeestjes ontruimd door de ME? :')
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')