Verzekeraar bellen en vragen naar ziekenhuizen met kortere wachtlijsten en bemiddeling. Niet normaal en fijn dat het nodig is, maar kan weleens wat maanden schelen. En ze kan bij de poli wrs op de reservelijst voor als er iemand uitvalt, maar da's met haar werk wrs niet handig. Succes!quote:Op woensdag 15 december 2021 08:52 schreef exode het volgende: De tering. 10 (!!) maanden wachtlijst bij de darm/maag/lever poli. Half augustus op zijn vroegst en het is de vraag of ze echt mag komen want ze doen screenings of het wel echt nodig is. Kolere zeg. Ben er even helemaal klaar mee.
Even bellen naar de verzekering of de huisarts, of ze mee kunnen kijken naar ziekenhuizen met kortere wachtlijsten?quote:Op woensdag 15 december 2021 08:52 schreef exode het volgende:
De tering.
10 (!!) maanden wachtlijst bij de darm/maag/lever poli. Half augustus op zijn vroegst en het is de vraag of ze echt mag komen want ze doen screenings of het wel echt nodig is.
Kolere zeg. Ben er even helemaal klaar mee.
Huisarts alweer gebeld, ze is ook gewoon nog echt ziek. Ze hangt alleen maar rond de wc rond als een vaatdoektje. Kortom zo weer overleg.quote:Op woensdag 15 december 2021 09:05 schreef Nanukerst het volgende:
[..]
Even bellen naar de verzekering of de huisarts, of ze mee kunnen kijken naar ziekenhuizen met kortere wachtlijsten?
Ik lees op de site van het Aob op de hoofdpagina:quote:Op woensdag 15 december 2021 08:56 schreef exode het volgende:
[..]
Ben ik nou echt gek, er staat toch overal dat het niet verplicht is. Zelfs op de site van het Aob staat het. Het mag maar hoeft niet.
Dus niet 'vakantie!' maar als een school kan en wil, kunnen ze afstand onderwijs geven. Zullen er weinig doen denk ik.
En elke school vergadert daarover, gisterenavond en nu. Wellicht duurt het 10 seconden: we doen het niet. Maar je moet het wel even afstemmen in het management team.
Duidelijker kán toch niet?quote:De kerstvakantie gaat voor kinderen op (speciale) basisscholen een week eerder in om de verspreiding van de omikronvariant van het coronavirus tegen te gaan.
En de school van jouw verloofde maakt daarvan: aha, het hoeft niet, maar het mág dus wel!quote:Scholen hoeven tot de kerstvakantie geen afstandsonderwijs te geven.
quote:Op woensdag 15 december 2021 09:18 schreef exode het volgende:
Klopt, de school van verloofde is de enige die erover vergadert vandaag.
Wat had Rijksoverheid dan moeten communiceren, "Scholen mogen tot de kerstvakantie geen afstandsonderwijs geven"?quote:Het feit dat thuisonderwijs als optie wordt genoemd, is een trigger. Voor scholen en blijkbaar voor anderen ook, zoals voor mij.
Hier zou afstandsonderwijs ook wel prima zijn (we werken momenteel allebei nietquote:Ik vind het allemaal prima inmiddels, wel les, geen les.
Fuck zegquote:Op woensdag 15 december 2021 08:52 schreef exode het volgende:
De tering.
10 (!!) maanden wachtlijst bij de darm/maag/lever poli. Half augustus op zijn vroegst en het is de vraag of ze echt mag komen want ze doen screenings of het wel echt nodig is.
Kolere zeg. Ben er even helemaal klaar mee.
Niet meer, sinds gisterenavond is de duizeligheid weg. Daar beginnen de aanvallen altijd mee.quote:Op woensdag 15 december 2021 09:32 schreef F_r het volgende:
@:exode zorgverzekering bellen die kunnen bemiddelen. Ze is niet duizelig?
Op de site van de Rijksoverheid staat dat BSO na kerst open mag Mar dat wel aan ouders gevraagd wordt alleen te gebruiken als het echt echt nodig is.quote:Op woensdag 15 december 2021 09:23 schreef Viv het volgende:
[..]
[..]
Wat had Rijksoverheid dan moeten communiceren, "Scholen mogen tot de kerstvakantie geen afstandsonderwijs geven"?
[..]
Hier zou afstandsonderwijs ook wel prima zijn (we werken momenteel allebei niet), maar ik ben vooral benieuwd of de BSO in de oorspronkelijke Kerstvakantie inderdaad weer open mag.
https://www.rijksoverheid(...)js-week-eerder-dichtquote:Op woensdag 15 december 2021 09:39 schreef tombolafan het volgende:
[..]
Op de site van de Rijksoverheid staat dat BSO na kerst open mag Mar dat wel aan ouders gevraagd wordt alleen te gebruiken als het echt echt nodig is.
Bij ons is de BSO sowieso tussen kerst en oud en nieuw dicht dus tja
Iets stelliger had best gekund. "Er wordt niet verwacht van scholen dat er afstandsonderwijs plaatsvindt in deze periode." Dat klinkt toch iets anders dan 'hoeven niet', denk ik.quote:Op woensdag 15 december 2021 09:23 schreef Viv het volgende:
[..]
[..]
Wat had Rijksoverheid dan moeten communiceren, "Scholen mogen tot de kerstvakantie geen afstandsonderwijs geven"?
Ah dank je, dit wilde ik zeker weten:quote:Op woensdag 15 december 2021 09:41 schreef tombolafan het volgende:
[..]
https://www.rijksoverheid(...)js-week-eerder-dicht
quote:De BSO is tijdens de kerstvakantie van de scholen wel geopend.
Ik heb een stukje gemist maar je verloofde heeft weer zo’n last van haar maag dus?quote:Op woensdag 15 december 2021 09:32 schreef exode het volgende:
Huisarts alweer gesproken, allerlei pillen voorgeschreven en de verwijzing gaat aangepast worden naar spoed en een ander ziekenhuis.
Ze heeft redelijk geslapen maar ze is zo enorm ziek.
Gaat je dochter nu stel op sprong afscheid nemen van haar klas vrijdag? Dat moet ook raar zijn voor jullie!quote:Op woensdag 15 december 2021 09:47 schreef Viv het volgende:
[..]
Ah dank je, dit wilde ik zeker weten:
[..]
Ik ben geen arts dus puur uit ervaring en goed dat jullie het wel laten onderzoekenquote:Op woensdag 15 december 2021 09:32 schreef exode het volgende:
[..]
Niet meer, sinds gisterenavond is de duizeligheid weg. Daar beginnen de aanvallen altijd mee.
Ja klopt!quote:Op woensdag 15 december 2021 09:50 schreef Quoi het volgende:
[..]
Gaat je dochter nu stel op sprong afscheid nemen van haar klas vrijdag? Dat moet ook raar zijn voor jullie!
Thnx nog! Helder, hier kan ik wat mee.quote:Op dinsdag 14 december 2021 20:07 schreef laziness het volgende:
@:oh-oh, vandaag wat meer gelezen over de booster prik. Korte samenvatting.
Hoe meer prikken hoe langer je immuunsysteem het in zijn geheugen blijft houden dus zou in theorie de tijd tussen prikken steeds groter moeten worden.
Met elke prik worden de antilichamen in het systeem knapper en geavanceerder. Een booster zorgt er voor dat er antilichamen worden getriggerd die zich steviger aan het virus binden. En doordat ze steviger aan dat virus vast zitten kan een omikron mutatie minder makkelijk het virus los wrikken van je antilichamen en daarmee als nog je ziek maken.
De booster triggert het immuunsysteem om een breder repertoire op te bouwen, nieuwe manieren te vinden om het virus aan te vallen. De kwaliteit en hoeveelheid antilichamen en t-cellen gaat omhoog van een booster prik. Elke nieuwe variant krijgt hierdoor minder voet aan de grond in je lichaam. En dat komt overeen met wat ik van de week zei. Minder kans op een mutatie op deze manier.
De protectie voor een omikron infectie is na een booster 75%.
Het zijn een soort aanvallen, de eerste was 4 jaar geleden. Nu volgen ze elkaar sneller op. Er zit geen logica in of overeenkomsten wanneer het gebeurt. Het begint met duizeligheid, dan kan ze niet zoveel meer. Dat gaat vrij snel over in volledig van slag zijnde darmen. Meestal duurt zo'n aanval een paar uur, nu al 2 dagen.quote:Op woensdag 15 december 2021 09:48 schreef vencodark het volgende:
[..]
Ik heb een stukje gemist maar je verloofde heeft weer zo’n last van haar maag dus?
Overgeven, duizelig en verder? Pijn, bloed bij ontlasting ofzo?
Wat vreselijk naar. Hopelijk snel hulp en betere dagen!
Die eerste gaat nu inderdaad mee in de onderzoeken al schijnt de heftige diarree daar niet bij te horen.quote:Op woensdag 15 december 2021 09:50 schreef F_r het volgende:
[..]
Ik ben geen arts dus puur uit ervaring en goed dat jullie het wel laten onderzoeken
-evenwichtsorgaan
-bloeddruk en suikergehalte die dipt
-stress
Heeft ze zwangerschapscomplicaties gehad?
Dat gaat voor covid voorlopig nog niet op wijzen de onderzoeken uit. De hoop is dat een booster je al meer die kant op duwt.quote:Op woensdag 15 december 2021 10:03 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Thnx nog! Helder, hier kan ik wat mee.
Ik weet alleen dat ik bv mijn honden niet laat boosteren, ik liet ze vroeger titeren, en die bleken dan gewoon echt jaren en jaren resistent te zijn, dus uiteindelijk laat ik nu ook niet meer titeren en alleen nog enten als dat nodig gaat zijn voor buitenland of show. Maar ja, of die shows volgend jaar nu eens eindelijk normaal gaan lopen
Geeft niks, ik vind een nieuwe openen leukquote:
Ja precies. Met reisvaccinaties werkt het ook zo. Ik herinner me dat ik (dacht ik) hepatitis A herhaald heb, zonder dat we toen reisplannen hadden. Maar met 1 prik was je een jaar beschermd, met een booster werd dat 25 jaar meen ik. Dat vond ik wel de moeite.quote:Op woensdag 15 december 2021 10:26 schreef laziness het volgende:
Beterschap exode. Ik zou ook bemiddeling voor een ander ziekenhuis vragen. Mijn moeder is op dezelfde poli hier in de regio heel snel geholpen dus niet overal zijn de wachtlijsten zo lang blijkbaar.
[..]
Dat gaat voor covid voorlopig nog niet op wijzen de onderzoeken uit. De hoop is dat een booster je al meer die kant op duwt.
Kinderen krijgen bijvoorbeeld 6x een tetanus prik. Vervolgens als je als volwassene een open wond heb en de prik is ouder dan 10 jaar geven ze voor de zekerheid ook een booster.
Dus met 2 prikken binnen 6 weken voor het leven klaar zijn was wat ambitieus denk ik
Het kan inderdaad van alles zijn. Hopelijk kan ze snel terecht. Stress uit lichamelijk wel vaak later maar goed zoals ik al zei ik heb er geen verstand van.quote:Op woensdag 15 december 2021 10:18 schreef exode het volgende:
[..]
Die eerste gaat nu inderdaad mee in de onderzoeken al schijnt de heftige diarree daar niet bij te horen.
Stress dachten we ook, maar ze heeft het ook op momenten gehad dat ze echt 0 stress had (tijdens vakanties bijv)
Ze heeft 1 zo'n aanval tijdens de zwangerschap gehad, toen had ze een lage bloeddruk en moest ze meer gaan eten. Daarna de hele zwangerschap 0 klachten.
Sowieso zijn er zorgen want vanuit haar moeder is wel erfelijk belast met wat leuke (niet dus) dingen. Vandaar dat hart meegenomen wordt en ze wsl ook bij een neuroloog terecht gaat komen. Haar moeder heeft recent een herseninfarct gehad en loopt al jaren met een hersentumor (goedaardig) rond.
Zweden! Zie topic in mijn signature, ik werk vanaf half januari in Uppsala.quote:Op woensdag 15 december 2021 10:26 schreef Cathmar het volgende:
@:Viv heb ik even helemaal gemist (of gewoon vergeten) maar waar gaan jullie heen? Waarom etc.
Oh fijn, en sterkte met je herstel!quote:Op woensdag 15 december 2021 11:28 schreef MorganLeFay het volgende:
Veel sterkte @:exode. Dit klinkt echt naar. Er moeten toch ziekenhuizen zijn met een kortere wachtlijst? Anders gewoon 112 bellen en via de SEH naar die poli desnoods...![]()
Ik heb overigens wel mazzel gehad, gister ging mijn operatie gewoon door. Geen spoed (tijdelijke protheses zijn verwisseld voor definitieve). Was na al die berichten over het afschalen van de reguliere zorg bang dat de operatie op de lange baan zou worden geschoven, maar gelukkig ging het gewoon door. Was die tijdelijke protheses ook echt zat (keihard, ze knisperden als chipszakjes, deden pijn onder mijn armen en trokken aan de borstspier). En vanochtend zag ik dat het er allemaal best mooi uitziet
Jeetje, wat fijn dat die laatste stap er ook op zit.quote:Op woensdag 15 december 2021 11:28 schreef MorganLeFay het volgende:
Veel sterkte @:exode. Dit klinkt echt naar. Er moeten toch ziekenhuizen zijn met een kortere wachtlijst? Anders gewoon 112 bellen en via de SEH naar die poli desnoods...![]()
Ik heb overigens wel mazzel gehad, gister ging mijn operatie gewoon door. Geen spoed (tijdelijke protheses zijn verwisseld voor definitieve). Was na al die berichten over het afschalen van de reguliere zorg bang dat de operatie op de lange baan zou worden geschoven, maar gelukkig ging het gewoon door. Was die tijdelijke protheses ook echt zat (keihard, ze knisperden als chipszakjes, deden pijn onder mijn armen en trokken aan de borstspier). En vanochtend zag ik dat het er allemaal best mooi uitziet
OMG, wat ultiem gaaf!quote:Op woensdag 15 december 2021 11:20 schreef Viv het volgende:
[..]
Zweden! Zie topic in mijn signature, ik werk vanaf half januari in Uppsala.
Ze zijn nogal optimistisch dat de school redelijk in het nieuwe jaar weer open gaat.quote:Op woensdag 15 december 2021 12:55 schreef _NIKKI_ het volgende:
Onze school gaat voor een nieuwjaarsontbijt. Oké, ze doen op z'n minst iets, maar een kerstontbijt met lampjes en kerststukjes en kinderen in gekke kersttruien is toch veel leuker.
Dit is eigenlijk best een goede oplossing. Als je iets wil doen dan kan dat, maar geen druk. Goed geregeld van school.quote:Op woensdag 15 december 2021 13:08 schreef Deepfreeze het volgende:
Hier vrijdagochtend kerststukje maken, en daarna kerstlunch.
Ze krijgen allemaal een Chromebook, een leesboek en werkboeken mee naar huis. Kinderen mogen volgende week aan de slag, maar er wordt geen nieuwe stof aangeboden. Alleen elke dag van 9-10 online verzamelen voor wie dat wil. Dan kun je juf ook nog vragen stellen als je wil.. Mooie tussenweg.
o, hier hadden ze speciaal gekozen dat door te laten gaan. Zonder hulpouders, echt alleen de eigen klas. En later omdat er zoveel kinderen naar de bso zijn die dag..quote:Op woensdag 15 december 2021 13:17 schreef Kyara het volgende:
Voor ons wat juist de avondlockdown reden om voor een kerstbrunch te kiezen ipv een kerstdiner.
ja, elke school maakt daarin zijn eigen keuzes natuurlijk.quote:Op woensdag 15 december 2021 13:18 schreef watmoetikkiezen het volgende:
[..]
o, hier hadden ze speciaal gekozen dat door te laten gaan. Zonder hulpouders, echt alleen de eigen klas. En later omdat er zoveel kinderen naar de bso zijn die dag..
Fijn dat de operatie door kon gaan, Morgan. Wat ik me nog afvroeg: wat voor protheses heb je precies gekregen? Zit daar nog een risico op 'lekken' van siliconen aan vast?quote:Op woensdag 15 december 2021 11:28 schreef MorganLeFay het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Heb siliconen gekregen. Lekken kunnen ze nooit voor 100% uitsluiten, heb mijn zorgen daarover besproken, mijn plastisch chirurg heeft benadrukt dat ik altijd aan de bel mag trekken als ik het gevoel heb dat er iets mee is.quote:Op woensdag 15 december 2021 13:23 schreef trui het volgende:
[..]
Fijn dat de operatie door kon gaan, Morgan. Wat ik me nog afvroeg: wat voor protheses heb je precies gekregen? Zit daar nog een risico op 'lekken' van siliconen aan vast?
Meisje ontvoeren en met z'n allen onderduiken in Verweggistan is voor nu plan B.quote:Op woensdag 15 december 2021 13:36 schreef Vanyel het volgende:
Ach Nanukerst wat een drama. Niks meer aan te doen?
Ah, begrijpelijk. Hopelijk gaan de siliconen je geen problemen geven. Misschien ben ik verkeerd geïnformeerd, maar zelf zou ik het niet meer aandurven.quote:Op woensdag 15 december 2021 13:36 schreef MorganLeFay het volgende:
[..]
Heb siliconen gekregen. Lekken kunnen ze nooit voor 100% uitsluiten, heb mijn zorgen daarover besproken, mijn plastisch chirurg heeft benadrukt dat ik altijd aan de bel mag trekken als ik het gevoel heb dat er iets mee is.
Ze wees me ook op een goed artikel uit de Groene Amsterdammer over de risico's. Die zijn echt heel, heel klein. En net zoals bij veel andere dingen hoor je alleen de mensen bij wie er iets aan de hand is. De mensen bij wie het allemaal prima gaat, hoor je niet.
Er waren ook weinig alternatieven. Ik heb te weinig lichaamsvet om daaruit nieuwe borsten te vormen. En zoutwater klotst heel erg, wat voor mij (fanatiek hardloopster) niet zo fijn is.
Anyway, dit is een medische reconstructie en ook niet goed te vergelijken met borstvergrotingen uit Turkije of privéklinieken
Ik ken verschillende mensen die dit hebben laten doen, en ze gaan allemaal klachtenvrij door het leven. Fijn dat het er mooi uitziet, veel sterkte met herstellen.quote:Op woensdag 15 december 2021 13:36 schreef MorganLeFay het volgende:
[..]
Heb siliconen gekregen. Lekken kunnen ze nooit voor 100% uitsluiten, heb mijn zorgen daarover besproken, mijn plastisch chirurg heeft benadrukt dat ik altijd aan de bel mag trekken als ik het gevoel heb dat er iets mee is.
Ze wees me ook op een goed artikel uit de Groene Amsterdammer over de risico's. Die zijn echt heel, heel klein. En net zoals bij veel andere dingen hoor je alleen de mensen bij wie er iets aan de hand is. De mensen bij wie het allemaal prima gaat, hoor je niet.
Er waren ook weinig alternatieven. Ik heb te weinig lichaamsvet om daaruit nieuwe borsten te vormen. En zoutwater klotst heel erg, wat voor mij (fanatiek hardloopster) niet zo fijn is.
Anyway, dit is een medische reconstructie en ook niet goed te vergelijken met borstvergrotingen uit Turkije of privéklinieken
quote:Op woensdag 15 december 2021 13:35 schreef Nanukerst het volgende:
Jeetje, Nanu. Wat moeilijk lijkt me dat. En wat verdrietig dat het zo snel gaat met je vriendin. Veel sterkte, en ik hoop dat het meisje toch goed zal landen (en hechten) in dat andere gezin. XSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.in de haak.
Dat snap ik, het is ook zoveel in het nieuws geweest. Maar ja, dat zijn dus de mensen die er last van hebben... wat ook wel begrijpelijk is, want als je een item gaat maken over problemen met silliconen, heb je ook maar een specifiek deel dat daarop reageertquote:Op woensdag 15 december 2021 13:38 schreef trui het volgende:
[..]
Ah, begrijpelijk. Hopelijk gaan de siliconen je geen problemen geven. Misschien ben ik verkeerd geïnformeerd, maar zelf zou ik het niet meer aandurven.
Ik begreep van wel. Wij zijn natuurlijk niet betrokken bij de gesprekken, maar het klinkt voor ons heel erg alsof we überhaupt niet zijn meegenomen als optie. En ik wil/durf het niet aan moeder vragen, om haar niet te belasten.quote:Op woensdag 15 december 2021 13:43 schreef _NIKKI_ het volgende:
@:Nanukerst wat een intens verdrietig verhaal. Ik snap vaak niets van de keuzes die worden gemaakt door dit soort instanties. Heeft haar moeder hier geen stem in eigenlijk?
Moeder is nauwelijks meer aanspreekbaar. Buiten dat, zij heeft nu een bepaalde rust dat er een gezin is gevonden lijkt me. Dat wil ik haar gunnen.quote:Op woensdag 15 december 2021 13:47 schreef oh-oh het volgende:
Jeetje Nanu wat vreselijk, kan die moeder niks meer regelen of andere familie?
Wat ontzettend verdrietig. En wat ontzettend knap van jullie dat jullie het hierbij laten en de moeder niet willen belasten. Diep respect voor jullie houding in dit hele proces. De wereld boft dat er zulke lieve mensen als jullie zijn, ondanks dat het niet gelukt is maken jullie de wereld sowieso een stukje mooier.quote:Op woensdag 15 december 2021 13:45 schreef Nanukerst het volgende:
[..]
Ik begreep van wel. Wij zijn natuurlijk niet betrokken bij de gesprekken, maar het klinkt voor ons heel erg alsof we überhaupt niet zijn meegenomen als optie. En ik wil/durf het niet aan moeder vragen, om haar niet te belasten.
Heb je de documentaire ‘Moordtieten’ gezien? Daar kwamen toch andere cijfers naar voren. Maar ik kan niet goed inschatten wat de betrouwbaarheid van die cijfers is.quote:Op woensdag 15 december 2021 13:44 schreef MorganLeFay het volgende:
[..]
Dat snap ik, het is ook zoveel in het nieuws geweest. Maar ja, dat zijn dus de mensen die er last van hebben... wat ook wel begrijpelijk is, want als je een item gaat maken over problemen met silliconen, heb je ook maar een specifiek deel dat daarop reageert![]()
En daar tegenover staat een enorme groep die nergens last van heeft, maar die komen niet in die programma's natuurlijk.
Als je niet betrokken was, zou het dan niet kunnen dat moeder alsnog bang was jullie ermee te belasten?quote:Op woensdag 15 december 2021 13:45 schreef Nanukerst het volgende:
[..]
Ik begreep van wel. Wij zijn natuurlijk niet betrokken bij de gesprekken, maar het klinkt voor ons heel erg alsof we überhaupt niet zijn meegenomen als optie. En ik wil/durf het niet aan moeder vragen, om haar niet te belasten.
Heel jammer en vreemd dat jullie mogelijk helemaal niet als optie meegenomen zijn. Ik zou het toch nog eens na willen vragen denk ik als ik jou was, bij de instantie die betrokken is bij deze plaatsing.quote:Op woensdag 15 december 2021 13:45 schreef Nanukerst het volgende:
[..]
Dit is erg lief, dankjewelquote:Op woensdag 15 december 2021 13:53 schreef _NIKKI_ het volgende:
[..]
Wat ontzettend verdrietig. En wat ontzettend knap van jullie dat jullie het hierbij laten en de moeder niet willen belasten. Diep respect voor jullie houding in dit hele proces. De wereld boft dat er zulke lieve mensen als jullie zijn, ondanks dat het niet gelukt is maken jullie de wereld sowieso een stukje mooier.
Geen idee eigenlijk. We hebben moeder erbuiten gelaten, maar wel regelmatig gebeld met pleegzorg om onszelf in the picture te houden. Inmiddels ook gehoord dat meisje kennis heeft gemaakt met haar nieuwe gezin, dus wij gaan absoluut niet ons daar nog in mengen.quote:Op woensdag 15 december 2021 13:59 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Als je niet betrokken was, zou het dan niet kunnen dat moeder alsnog bang was jullie ermee te belasten?
Dat gaat om een andere pleegzorginstantie.quote:Op woensdag 15 december 2021 14:06 schreef Elleska het volgende:
Dat voelt wel super krom. Jullie zijn wel goed genoeg voor andere kinderen maar niet om dit meisje dat jullie al kennen op te vangen.
Ik zou toch daar gaan informeren waarom jullie zijn afgewezen.
De voorkeur zou bij elke pleegzorginstantie uit moeten gaan voor bekenden en pas als dat geen optie is een wildvreemde.quote:Op woensdag 15 december 2021 14:07 schreef Nanukerst het volgende:
[..]
Dat gaat om een andere pleegzorginstantie.
Begrijpelijk, dat laatste. Maar jeetje, het is wel enorm zuur. Alsnog een verhuizing en dan niet kiezen voor bekenden die haar héél graag een warm gezin willen biedenquote:Op woensdag 15 december 2021 13:45 schreef Nanukerst het volgende:
[..]
quote:Vanaf maandag 20 december is er dus geen onderwijs op school meer en er wordt geen afstandsonderwijs
gegeven. Alle basisscholen in Amersfoort hebben dit met elkaar afgesproken.
Oh mag ik jou dan een PB sturen?quote:Op woensdag 15 december 2021 14:23 schreef Cathmar het volgende:
Nanu wat ontzettend verdrietig. En onbegrijpelijk werkelijk. Ik heb zelf te maken gehad met pleegzorg voor mijn dochter en heb er wel positieve ervaringen mee. Maar o o o wat vind ik dit onbegrijpelijk. Hoe is dit in het belang van het kind?!
D zei net "mama, juf zegt dat er ouders zijn die perse willen dat hun kind volgende week les krijgen. Ben jij ook zo'n ouder?". Ik hoor de juf dat ook echt zeggen met een zuchtquote:Op woensdag 15 december 2021 13:12 schreef _NIKKI_ het volgende:
[..]
Dit is eigenlijk best een goede oplossing. Als je iets wil doen dan kan dat, maar geen druk. Goed geregeld van school.
Mijn man weet er ook heel veel vanaf, zijn ouders hebben altijd pleegkinderen gehad.quote:Op woensdag 15 december 2021 14:40 schreef Nanukerst het volgende:
[..]
Oh mag ik jou dan een PB sturen?
De mijne wou eigenlijk nog ergens een onesie scoren want dat mocht.. nou ben ik daar al niet zo van van die dingen en al helemaal niet last minute dat ik geen idee heb waar ik die zou moeten halen hier in het dorp.quote:Op woensdag 15 december 2021 20:46 schreef Quoi het volgende:
Ha, vanmiddag om 16:00 uur een berichtje van school: morgen mogen de kinderen hun kersttrui aan![]()
Ik was om 18:30 thuis toen ik het lasNou, we verzinnen wel iets, want die hebben we niet.
Ik kreeg vanmorgen een berichtje dat morgen kersttrui en/of kerstmuts is, en kerstlunch waarvoor hapjes gemaakt moeten worden. Dus Sjaak en ik hebben vanmiddag een trui gekocht.quote:Op woensdag 15 december 2021 20:46 schreef Quoi het volgende:
Ha, vanmiddag om 16:00 uur een berichtje van school: morgen mogen de kinderen hun kersttrui aan![]()
Ik was om 18:30 thuis toen ik het lasNou, we verzinnen wel iets, want die hebben we niet.
Hahahah ja tikkeltje gebrek aan inlevingsvermogen. Maar goed, er zijn ergere dingen. Ik gok dat 3/4e van de klas ook niks heeft.quote:Op woensdag 15 december 2021 20:55 schreef MevrouwCactus het volgende:
[..]
Ik kreeg vanmorgen een berichtje dat morgen kersttrui en/of kerstmuts is, en kerstlunch waarvoor hapjes gemaakt moeten worden. Dus Sjaak en ik hebben vanmiddag een trui gekocht.
Toen we thuis waren en lekker tv zaten te kijken, kwam er een bericht dat er morgen ook kerststukjes worden gemaakt en Sjaak daar van alles voor mee moet nemen. Ik was er even zó klaar mee, want daar hebben we niets voor in huis. Heb van alles bij elkaar geschraapt zodat Sjaak morgen toch iets kan knutselen (hoewel hij daar toch geen drol aan gaat vinden).
Ik begrijp dat debiele krampachtige moeten van die scholen niet.quote:Op woensdag 15 december 2021 20:55 schreef MevrouwCactus het volgende:
[..]
Ik kreeg vanmorgen een berichtje dat morgen kersttrui en/of kerstmuts is, en kerstlunch waarvoor hapjes gemaakt moeten worden. Dus Sjaak en ik hebben vanmiddag een trui gekocht.
Toen we thuis waren en lekker tv zaten te kijken, kwam er een bericht dat er morgen ook kerststukjes worden gemaakt en Sjaak daar van alles voor mee moet nemen. Ik was er even zó klaar mee, want daar hebben we niets voor in huis. Heb van alles bij elkaar geschraapt zodat Sjaak morgen toch iets kan knutselen (hoewel hij daar toch geen drol aan gaat vinden).
Het ergste is dat als ze dat niet doen, er ook weer een hoop ouders boos zijn. Heb in de oudercommissie gezeten van diverse scholen en er werd altijd heel heftig gereageerd als iets niet door ging of anders ging dan andere jaren.quote:Op woensdag 15 december 2021 21:10 schreef BE het volgende:
[..]
Ik begrijp dat debiele krampachtige moeten van die scholen niet.
Zet een domme kerstfilm op en ga daarvan genieten van elkaar maar die last minute stress echt... wie zit daar nou op te wachten!
Dat geloof ik meteen. Daarom zal ik nooit nooit nooit in een oudercommissie gaan.quote:Op woensdag 15 december 2021 21:12 schreef livelink het volgende:
[..]
Het ergste is dat als ze dat niet doen, er ook weer een hoop ouders boos zijn. Heb in de oudercommissie gezeten van diverse scholen en er werd altijd heel heftig gereageerd als iets niet door ging of anders ging dan andere jaren.
Heel verstandig.quote:Op woensdag 15 december 2021 21:13 schreef Quoi het volgende:
[..]
Dat geloof ik meteen. Daarom zal ik nooit nooit nooit in een oudercommissie gaan.
Ze doen hun best en dat vind ik top, want ze moeten een hoop regelen in een paar uur tijd. Maar 5 mailtjes over de kerstviering en 1 over de noodopvang vind ik een verkeerde balans.quote:Op woensdag 15 december 2021 21:10 schreef BE het volgende:
[..]
Ik begrijp dat debiele krampachtige moeten van die scholen niet.
Zet een domme kerstfilm op en ga daarvan genieten van elkaar maar die last minute stress echt... wie zit daar nou op te wachten!
Oh ja, daar heb je ook vast gelijk in idd. Van die ($(!!#%&!^@ ouders die al die shit gewoon in curverdozen klaar hebben staan en op 1 december van de vliering hebben getrokken.quote:Op woensdag 15 december 2021 21:12 schreef livelink het volgende:
[..]
Het ergste is dat als ze dat niet doen, er ook weer een hoop ouders boos zijn. Heb in de oudercommissie gezeten van diverse scholen en er werd altijd heel heftig gereageerd als iets niet door ging of anders ging dan andere jaren.
Ik heb er 5 maanden in gezeten en toen gestopt omdat ik helemaal gek werd van alle meningen.quote:Op woensdag 15 december 2021 21:13 schreef Quoi het volgende:
[..]
Dat geloof ik meteen. Daarom zal ik nooit nooit nooit in een oudercommissie gaan.
Maar het is nu woensdag, kan je dan niet op zijn minst mensen 1 dag de tijd geven dingen te regelen? Ik heb nu al medelijden met kinderen wiens ouders dit soort mails om 17.10 hebben gelezen, hoe moet je het dan nog voor elkaar krijgen?quote:Op woensdag 15 december 2021 21:14 schreef MevrouwCactus het volgende:
[..]
Ze doen hun best en dat vind ik top, want ze moeten een hoop regelen in een paar uur tijd. Maar 5 mailtjes over de kerstviering en 1 over de noodopvang vind ik een verkeerde balans.
Nja, het is voor iedereen improviseren.
quote:Op woensdag 15 december 2021 21:15 schreef Tink89 het volgende:
Mijn laatste 'werken zonder kinderen - dag' van dit jaar wordt me net door de neus geboord. De peuter is een paar uur geleden begonnen met kotsen en houdt niet meer op.
Da's morgenvroeg dus niet naar de opvang. Gdvr...
Maar jouw kinderen gaan toch nog niet naar school? KDV is gewoon open.quote:Op woensdag 15 december 2021 21:15 schreef Tink89 het volgende:
Mijn laatste 'werken zonder kinderen - dag' van dit jaar wordt me net door de neus geboord. De peuter is een paar uur geleden begonnen met kotsen en houdt niet meer op.
niet voor kotsende kinderenquote:Op woensdag 15 december 2021 21:26 schreef FlyingFish het volgende:
[..]
Maar jouw kinderen gaan toch nog niet naar school? KDV is gewoon open.
Dat klopt, maar kotsende kinderen zijn meestal ook geen week lang ziek natuurlijk. Bij mijn kinderen was het vaak één avond ziek, en de volgende dag weer oke. En gespuugd hebben is geen reden om niet naar het kdv te mogen als dat voorbij is dacht ik. En zo wel dan is het maandag een zelftest en mag ze zeer waarschijnlijk alsnog gewoon.quote:
Heb je geen kerstmuts ergens liggen? Zet die met drie steken vast op een oude trui en voila, kersttrui! Of je kunt hetzelfde doen met een kerstslinger, of een kerstbal met een veiligheidsspel aan hem hangen (ik zou dan alleen geen glazen nemen)quote:Op woensdag 15 december 2021 21:37 schreef Quoi het volgende:
"Maar mama, hebben we anders niet iets met Jezus erop?" - Max denkt mee over zijn kerstoutfit
Kots kan soms ook ineens overnight weer over gaanquote:Op woensdag 15 december 2021 21:15 schreef Tink89 het volgende:
Ja zeg, ik trek net een biertje openquote:Op woensdag 15 december 2021 21:41 schreef FlyingFish het volgende:
[..]
Heb je geen kerstmuts ergens liggen? Zet die met drie steken vast op een oude trui en voila, kersttrui! Of je kunt hetzelfde doen met een kerstslinger, of een kerstbal met een veiligheidsspel aan hem hangen (ik zou dan alleen geen glazen nemen)
Trust me, ook de Belgen hebben volgende week geen school...quote:Op woensdag 15 december 2021 20:51 schreef hilliebillie het volgende:
Wat verdrietig @:nanukerst hopelijk gaat het meisje uiteindelijk een net zo’n warm gezin treffen als hoe ze bij jullie terecht gekomen zou zijn.
Zou het misschien ook met de leeftijden te maken kunnen hebben? Ik hoorde een tijdje terug dat een pleegkind ook minimaal 2 jaar jonger moet zijn dan het jongste eigen kind, geen idee of dat wel of niet het geval is hoor ik heb geen idee van de leeftijden, maar dit schoot me net ineens binnen dat iemand me dat laatst vertelde toen het over een oud collega met pleegkindje ging
Hier ook gewoon vakantie. De kinderen krijgen wel het themaboekje mee waarin ze aan het werk zijn en dan is het vrijblijvend of ze wel of niet iets doen.
Toevallig volgende week een rustige week qua diensten. Alleen op woensdag en dan zou oma sowieso al oppassen en dat wil ze ook gewoon nog doen. En donderdag twee uurtjes overleg, daarbij kijk ik nog even wat het wordt, kinderen even alleen of nog even naar oma, of overleg skippen al doe ik dat liever niet.
Toch ook wel een dagje iets leuks gepland, een middagje zwemmen bij een zwemparadijs hier net de grens over, de Belgen hebben nog geen vakantie dus ik verwacht daar geen overdreven drukte (sowieso ook maximum aantal bezoekers daar).
Maar goed ik werk 1e en 2e kerstdag dus dat is ook de reden dat het toevallig de rest van de week mee valt voor me, maar had ook zo maar anders kunnen zijn.
Hier hebben ze morgen wel dat ze met hun kersttrui of een onesie naar school mogen maar verder niet echt kerstactiviteiten. Dit stond dit jaar sowieso al op een laag pitje door Corona maar ook door verbouwing van de school en het overhuizen van de noodbouw naar de nieuwe lokalen.
Dus hier wordt in de eerste week na de vakantie een nieuwjaarsontbijt of iets dergelijks georganiseerd.
Overigens had de jongste vanmorgen haar kerstjurk al uit de kast getrokken om aan te doen
Is dat zo? Had het er vanmorgen met een Belgische collega nog over, hij had er niks over gezegd dat dat daar ook ter sprake was. Ook niet naar gevraagd overigens maar had verwacht dat het anders ter sprake zou zijn geweest.quote:Op woensdag 15 december 2021 22:40 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
Trust me, ook de Belgen hebben volgende week geen school...
Gewoon omdenken: fijn dat je toevallig al vrij had genomen, scheelt een boel gedoe!quote:Op woensdag 15 december 2021 22:29 schreef TolstoiFan het volgende:
Hier vrijdag Kerstontbijt op school, met een heuse dresscode "feestelijk chique". Geen idee wat ik daar bij moet bedenken. Simon is ook niet van het verkleden of een net overhemd met evt. vlinderdasje ofzo. Heb ook weinig zin om nog de stad in moeten voor een kersttrui.
Ik baal wel een beetje dat de school volgende week al dicht is. Ik had bewust al wat daagjes eerder vrij genomen om wat bij te kunnen tanken en in alle rust wat te kunnen schoonmaken, maar helaas, het is niet anders.
O, en herkenbaar dat mamamamamamamama. Simon kan hier in 5 seconden 180.000 keer zeggen "mama, kijk". Om GEK van te worden![]()
Iemand nog tips voor het Kerstontbijt? Op de uitnodiging staat dat 1x zoetigheid mag
Dit, we hebben hier last minute landal geboekt voor volgende week. Was erg goedkoop, gaan naar Zuid-Limburg dus volop kerstsfeer en leuke steden.quote:Op donderdag 16 december 2021 00:12 schreef FlyingFish het volgende:
[..]
Gewoon omdenken: fijn dat je toevallig al vrij had genomen, scheelt een boel gedoe!
Bedoelen ze met zoetigheid chocopasta enzo? Of donuts? Ik zou gewoon aan hem zelf vragen wat hij mee wil hebben, en dan misschien als verrassing nog iets kleins erbij wat hij heel lekker vindt. Kaasstukjes in stervorm oid. En een beker Chocomel, want als dat daar om valt zit jij iig niet met de rommel
Ik ben zo blij dat school alles regelt als ik dit zo hoor. Alleen bakje, beker, bord en bestek mee en klaar! Geen dresscode, maar mag wel. Hier gaan ze dus in lelijke kerstjurkjes met glittermaillots en zoon wilde graag netjes en daarvoor had ik toevallig laatst een rode blouse uit een 2e hands kleding tas gevist.
Presentquote:Op woensdag 15 december 2021 21:15 schreef BE het volgende:
[..]
Oh ja, daar heb je ook vast gelijk in idd. Van die ($(!!#%&!^@ ouders die al die shit gewoon in curverdozen klaar hebben staan en op 1 december van de vliering hebben getrokken.
Je hebt natuurlijk gelijk qua omdenken, maar hier verder weinig gedoe, omdat manlief niet werkt. Dus opvang is hier niet nodig, want papa staat altijd klaarquote:Op donderdag 16 december 2021 00:12 schreef FlyingFish het volgende:
[..]
Gewoon omdenken: fijn dat je toevallig al vrij had genomen, scheelt een boel gedoe!
Bedoelen ze met zoetigheid chocopasta enzo? Of donuts? Ik zou gewoon aan hem zelf vragen wat hij mee wil hebben, en dan misschien als verrassing nog iets kleins erbij wat hij heel lekker vindt. Kaasstukjes in stervorm oid. En een beker Chocomel, want als dat daar om valt zit jij iig niet met de rommel
Ik ben zo blij dat school alles regelt als ik dit zo hoor. Alleen bakje, beker, bord en bestek mee en klaar! Geen dresscode, maar mag wel. Hier gaan ze dus in lelijke kerstjurkjes met glittermaillots en zoon wilde graag netjes en daarvoor had ik toevallig laatst een rode blouse uit een 2e hands kleding tas gevist.
Het is m'n laatste werkdag dit jaar... Het is vooral heel onhandig dat ik duizend dingen moet doen voor m'n vakantie en die nu niet echt handig kunnen doorgaan.quote:Op woensdag 15 december 2021 21:36 schreef FlyingFish het volgende:
[..]
Dat klopt, maar kotsende kinderen zijn meestal ook geen week lang ziek natuurlijk. Bij mijn kinderen was het vaak één avond ziek, en de volgende dag weer oke. En gespuugd hebben is geen reden om niet naar het kdv te mogen als dat voorbij is dacht ik. En zo wel dan is het maandag een zelftest en mag ze zeer waarschijnlijk alsnog gewoon.
Beterschap voor je peuter Tinkquote:Op donderdag 16 december 2021 08:51 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Het is m'n laatste werkdag dit jaar... Het is vooral heel onhandig dat ik duizend dingen moet doen voor m'n vakantie en die nu niet echt handig kunnen doorgaan.
Ze heeft overigens nog de halve nacht gespuugd (incl gal enzo), maar geen één keer in haar bed. Dapper ding! Alles netjes in de bak of op de handdoek. Ze heeft ook 40 graden koorts, dus geen opvang.
Tsja... dansleraren hèquote:Op donderdag 16 december 2021 08:46 schreef tombolafan het volgende:
Hier houdt de dansschool ineens volgende week alle dagen workshops waaraan alle kinderen mee kunnen doen (wel op inschrijving), lekker nuttig wel dan, scholen dicht om verspreiding te voorkomen en dan allemaal kinderen bij elkaar in de dansschool
Die van die SBS-serie?quote:Op donderdag 16 december 2021 09:22 schreef Burdie het volgende:
Ik zag een niet nader te noemen influencer met een eigen vakantiepark een oproep doen: scholen dicht? Kom op ons park thuiswerken, we regelen een nanny die jullie kinderen overdag bezig houdt.
Lijkt me ook een beetje defeating the purpose.
Klopt. Maar het is naief van de regering om te denken dat het leven echt tot een stilstand gaat komen vanaf vrijdag en ik kan een goede actie van een ondernemer wel waarderen.quote:Op donderdag 16 december 2021 09:22 schreef Burdie het volgende:
Ik zag een niet nader te noemen influencer met een eigen vakantiepark een oproep doen: scholen dicht? Kom op ons park thuiswerken, we regelen een nanny die jullie kinderen overdag bezig houdt.
Lijkt me ook een beetje defeating the purpose.
Ik heb geen idee over wie of wat het gaat... ik kijk geen tv. En geen zin om te googlen. Maar is het zo erg ja?quote:Op donderdag 16 december 2021 09:26 schreef Leandra het volgende:
[..]
Die van die SBS-serie?
Als ik de beelden van hun parken zie snap ik niet hoe beroerd je moet wonen om daar een vakantiegevoel te hebben.
Haha ja zij.quote:Op donderdag 16 december 2021 09:26 schreef Leandra het volgende:
[..]
Die van die SBS-serie?
Als ik de beelden van hun parken zie snap ik niet hoe beroerd je moet wonen om daar een vakantiegevoel te hebben.
Lekkah! Ik ga vandaag maar even snel iets halen om morgen mee naar school te geven. Kerst truien had ik gelukkig nog van vorig jaar. Mouwen zijn wat kort maar het past nog wel/net.quote:Op donderdag 16 december 2021 09:27 schreef vencodark het volgende:
Ik had voor A. een frikandelbroodje van werk meegenomen voor de lunch + een Pools slagroom/jam bolletje wat nog in de koelkast lag.![]()
Kerstkoekje erbij.![]()
Kerstkleding had ik dan weer niet.
Nou, ik zie in de AT net dit topic langskomen:quote:Op donderdag 16 december 2021 09:27 schreef Cathmar het volgende:
[..]
Ik heb geen idee over wie of wat het gaat... ik kijk geen tv. En geen zin om te googlen. Maar is het zo erg ja?
Ik hou niet van vakantieparken... dat zal ook niet helpen.
Vooral dat Poolse slagroom/jam bolletje intrigeert me; waar kan ik dat krijgen?quote:Op donderdag 16 december 2021 09:27 schreef vencodark het volgende:
Ik had voor A. een frikandelbroodje van werk meegenomen voor de lunch + een Pools slagroom/jam bolletje wat nog in de koelkast lag.![]()
Kerstkoekje erbij.![]()
Kerstkleding had ik dan weer niet.
Containerdorp is echt een bazenseriequote:Op donderdag 16 december 2021 09:29 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nou, ik zie in de AT net dit topic langskomen:
TV / Welkom in Containerdorp
De TT daarvan is precies wat ik altijd denk als ik zo'n park van de familie Gillis zie.
Ah balenquote:Op donderdag 16 december 2021 08:51 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Het is m'n laatste werkdag dit jaar... Het is vooral heel onhandig dat ik duizend dingen moet doen voor m'n vakantie en die nu niet echt handig kunnen doorgaan.
Ze heeft overigens nog de halve nacht gespuugd (incl gal enzo), maar geen één keer in haar bed. Dapper ding! Alles netjes in de bak of op de handdoek. Ze heeft ook 40 graden koorts, dus geen opvang.
Ik heb bij mijn dochters bed zo'n huif van IKEA: https://www.ikea.com/be/nl/p/sufflett-bedtent-roze-80332468/quote:Op donderdag 16 december 2021 09:47 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
Ah balenbeterschap voor je meisje.
Wel goeie mikskills heeft zekotsbedden verschonen is echt
![]()
Hahahahahaha truequote:
Note to self: géén kots-huif kopen.quote:Op donderdag 16 december 2021 09:52 schreef SQ het volgende:
[..]
Ik heb bij mijn dochters bed zo'n huif van IKEA: https://www.ikea.com/be/nl/p/sufflett-bedtent-roze-80332468/
Zoals je ziet gaat dat ding onder de matras door
Mijn dochter kotste heel braaf opzij. Zo tegen die tent aan. De kots droop in de tent en dus onder de matras door, waar het tussen de (kennelijk waterdichte) nylon stof en het matras kwam te zitten.
Echt. Wat.Een.Hel. Ik heb het hele matras op het dakterras gegooid in de stromende regen en daar een nacht laten staan
Mijn man kocht een hele doos van iemand op werk.quote:Op donderdag 16 december 2021 09:30 schreef Leandra het volgende:
[..]
Vooral dat Poolse slagroom/jam bolletje intrigeert me; waar kan ik dat krijgen?
Ik zal eens kijken als ik weer in de stad kom.quote:Op donderdag 16 december 2021 10:02 schreef vencodark het volgende:
[..]
Mijn man kocht een hele doos van iemand op werk.![]()
Best te pruimen.![]()
Poolse delicatesse zaak of supermarkt misschien?
Van binnen vind ik de huisjes echt wel leuk, en ik geloof ook wel dat er voor kinderen veel te doen is. Ik heb alleen geen kinderen, en dan vind ik het wel duur en ver rijden voor iets wat ook weer niet zó bijzonder is.quote:Op donderdag 16 december 2021 09:26 schreef Leandra het volgende:
[..]
Die van die SBS-serie?
Nou, ik vind op vakantie in een huisje geen enkel probleem, maar ik ga nog liever in Ponypark Slagharen in zo'n jaren 60 hutje zitten dan in zo'n Gillis containerdorp.quote:Op donderdag 16 december 2021 10:04 schreef Vaiana het volgende:
[..]
Van binnen vind ik de huisjes echt wel leuk, en ik geloof ook wel dat er voor kinderen veel te doen is. Ik heb alleen geen kinderen, en dan vind ik het wel duur en ver rijden voor iets wat ook weer niet zó bijzonder is.
oh, ik las hier van alles over containerdorpen dus ik trok de conclusie wellicht te snel jaquote:Op donderdag 16 december 2021 10:15 schreef DevilsAndDust het volgende:
Jullie praten bij elkaar langs. Burdie en Vaiana hebben het niet over de vakantieparken van de familie Gillis.
Waar dan?quote:Op donderdag 16 december 2021 10:15 schreef DevilsAndDust het volgende:
Jullie praten bij elkaar langs. Burdie en Vaiana hebben het niet over de vakantieparken van de familie Gillis.
Nee, ik ging er vanuit dat het om de familie Gillis ging, vandaar mijn verwijzingen daarnaar.quote:Op donderdag 16 december 2021 10:17 schreef SQ het volgende:
[..]
oh, ik las hier van alles over containerdorpen dus ik trok de conclusie wellicht te snel ja
Ik lees geen SC terug.
Ja, dan weet ik dus nog niet waar het om gaat, want ik nam aan dat er ook wel een stuk of wat Gillisjes zaten te influencen.quote:Op donderdag 16 december 2021 10:19 schreef Vaiana het volgende:
[..]
In de post van jou die ik quote gaat het over het vakantiepark van die influencer.
Dan had jij het misschien over een ander SBS programma ook, haha. Gaat om het Wylde pad, in Friesland.quote:Op donderdag 16 december 2021 10:21 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja, dan weet ik dus nog niet waar het om gaat, want ik nam aan dat er ook wel een stuk of wat Gillisjes zaten te influencen.
Oh? Zegt me niks?quote:Op donderdag 16 december 2021 10:22 schreef Vaiana het volgende:
[..]
Dan had jij het misschien over een ander SBS programma ook, haha. Gaat om het Wylde pad, in Friesland.
Haha nee, op insta is ze bekend als de Huismuts.quote:Op donderdag 16 december 2021 10:24 schreef Leandra het volgende:
[..]
Oh? Zegt me niks?
En die influencer is dan? Doutzen die haar geld in een vakantiepark heeft gestopt in de buurt van haar geboortegrond?
Leuk voor op z'n bruiloft over 20 jaarquote:Op donderdag 16 december 2021 10:30 schreef _NIKKI_ het volgende:
Ohh jongens, ik liep net de slaapkamer van de zevenjarige op en vond dat het er een beetje vreemd rook. Nadat ik het raam open had gezet zag ik zijn Kallax kast een beetje scheef staan. Had ie daar een stuk of 5 onderbroeken met hele grote remsporen - noem het gerust halve drollen - achter verstopt.Stiekem moest ik er ook wel om grinniken dat hij zo dacht dat ik het niet zou vinden ofzo. Ik ben nu heel benieuwd naar het verhaal erachter, dus ik heb even een fotootje
gemaakt voor ik ze zo in de wasmachine mik.
Ik weet trouwens helemaal niet of dat SBS was, maar we praatten idd lekker langs elkaar heenquote:Op donderdag 16 december 2021 10:22 schreef Vaiana het volgende:
[..]
Dan had jij het misschien over een ander SBS programma ook, haha. Gaat om het Wylde pad, in Friesland.
Dat is inderdaad een geweldig parkquote:Op donderdag 16 december 2021 10:24 schreef SQ het volgende:
Als je trouwens gewoon een keer met vrienden / vriendinnen een weekend wil zuipen en spelletjes doen kan ik het Hof van Salland (niet van Saksen dus, van Salland) van harte aanbevelen. Super comfortabele huisjes met echt meubilair. Geen kut te doen op het park dus geen last van kinderen of pubers. Ideaal!
Net5 vertelt Google mij.quote:Op donderdag 16 december 2021 10:43 schreef Burdie het volgende:
[..]
Ik weet trouwens helemaal niet of dat SBS was, maar we praatten idd lekker langs elkaar heen.
Wylde pad lijkt me idd vooral heel leuk voor kinderen. De huisjes doen me een beetje denken aan van die opgeknapte sporthuiscentrum huisjes; als je een rot huisje bekleed met verf en mooie spullen, blijft het alsnog een rot huisje.
Was dit dan erger dan die keer dat Goud in je mond spuugde?quote:Op donderdag 16 december 2021 09:52 schreef SQ het volgende:
[..]
Ik heb bij mijn dochters bed zo'n huif van IKEA: https://www.ikea.com/be/nl/p/sufflett-bedtent-roze-80332468/
Mijn dochter kotste heel braaf opzij. Zo tegen die tent aan. De kots droop in de tent en dus onder de matras door, waar het tussen de (kennelijk waterdichte) nylon stof en het matras kwam te zitten.
Echt. Wat.Een.Hel. Ik heb het hele matras op het dakterras gegooid in de stromende regen en daar een nacht laten staan
Wat balen dat het nog steeds niet goed met haar gaat.quote:Op donderdag 16 december 2021 10:17 schreef exode het volgende:
Korte medische update: gaat nog steeds niet goed. MAAR ik heb vannacht 1,5 uur kunnen slapen ipv niets. Gisteren nog een tijdje met mijn zus gebeld, die denkt net als ik aan iets met haar evenwichtsorgaan dus daar gaan we wel op doorzetten.
Haha, het is een heel ander soort leedquote:Op donderdag 16 december 2021 11:15 schreef PKM het volgende:
[..]
Was dit dan erger dan die keer dat Goud in je mond spuugde?
Ook een goede, dank je wel.quote:Op donderdag 16 december 2021 11:22 schreef hilliebillie het volgende:
[..]
Wat balen dat het nog steeds niet goed met haar gaat.
Toen je bovenstaande aan gaf moest ik denken aan mij schoonmoeder die een tijdje terug vroeg of ik nog reistabletjes had liggen omdat ze (weer eens) last had van haar evenwichtsorgaan en de hare op waren. Zij heeft dat toen geadviseerd gekregen van de huisarts om te zorgen dat ze op haar benen bleef staan en niet alleen boven de pot hing van misselijkheid. Wellicht dat dat iets is wat ze zou kunnen proberen om het voor nu draaglijk te houden? Al snap ik ook wel dat je niet zo maar iets wil proberen hoor maar moest er even aan denken.
Ieeuwquote:Op donderdag 16 december 2021 09:52 schreef SQ het volgende:
[..]
Klinkt bijna als evenwichts migraine. Heeft een vage kennis van me ook, dat bleef ook lastig met medicatie, dus hoop het nietquote:Op donderdag 16 december 2021 11:32 schreef exode het volgende:
[..]
Ook een goede, dank je wel.
Momenteel hangt ze in een bureaustoel in de badkamer. Ze weet zelf ook niet zo goed waarom ze dat de fijnste plek vindt. Het is er warm in ieder geval.
Ze is niet meer duizelig, dat is echt het begin van de aanval steeds. Dat gaat dan over een een allersoverheersende misselijkheid. Ik ga het zeker in de smiezen houden.
Ik doe juist de kots en hij de poep. Niet de luiers, maar wel de katten-incidenten. Als ik uitgesmeerde kattendiarree moet opruimen heb je binnen no time er ook een kotsvlek bijquote:Op donderdag 16 december 2021 12:01 schreef hilliebillie het volgende:
Hier de afspraak man doet kots en ik doe bloed. Erg goede deal die voor ons beiden het best werkt.
Maar goed dan komt het natuurlijk altijd op een moment dat het niet uit te besteden is omdat man er niet is of zo. Ik kan dat dan echt met moeite handelen hoor..
Haha maar die reflex heb ik ook nog steeds hoor!quote:Op donderdag 16 december 2021 12:07 schreef TolstoiFan het volgende:
O, kotsEen hele tijd geleden moest Simon een keer vanuit het niets opeens spugen. Hij stond naast de bank, waar ik op zat en gilde wel om een teiltje, maar dat verstond ik niet. Vervolgens begint hij te spugen en mijn eerste reflex reactie was opvangen met mijn handen
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Maar mijn handen bleken ietwat te klein voor de hoeveelheid kots, dus bank en vloerkleed waren de pineut.
Toen bedacht ik me dat het beter was om niet meer met mijn handen op te vangen, want het helpt totaal niet.
Twee weken geleden moest Simon weer opeens spugen. We zaten samen op de beruchte bank onder een dekentje een boekje te lezen toen het er met golven uit kwam. Mijn eerste reactie: ja hoor, weer opvangen met mijn handen![]()
Ook dit keer waren mijn handen te klein en alles liep zo lekker langs mijn vingers, tussen mijn ringen e.d
![]()
Hopelijk heb ik nu mijn les geleerd qua kots opvangen
Het was bij de Meerdal, echt klassiek ouderwets budget huisje. Een gang was er niet eens. Dquote:Op donderdag 16 december 2021 12:07 schreef FlyingFish het volgende:
CP heeft toch vrijwel altijd (ook) een toilet in de gang? Ik heb van jouw scenario iig nog nooit last gehad, en wij zijn afgelopen jaar 4x naar een cp geweest de niet vernieuwde standaard huisjes zijn wel oude meuk idd, maar met je eigen gezin prima! Over 2 weken gaan we weer!
quote:Op donderdag 16 december 2021 12:12 schreef SQ het volgende:
[..]
Haha maar die reflex heb ik ook nog steeds hoor!
Ook een keer gehad dat de kinderen samen in bad zaten. De jongste gaat staan, roept "ik moet poepen" en vrijwel direct kwam er een bruine sigaar naar buiten. Heb ik ook met de handen opgevangen.
Dat was overigens in mijn oude huis waar ik een wc naast het bad had. In dit huis zou ik er dan nog 6 meter mee over de overloop mogen
Herinneringen? Hoe danquote:Op donderdag 16 december 2021 10:17 schreef SQ het volgende:
Toch heb ik wel magische herinneringen aan dat weekendOf niet @:Debsterr
Dat is dan wel weer een voordeel van de WC in de badkamerquote:Op donderdag 16 december 2021 12:12 schreef SQ het volgende:
[..]
Haha maar die reflex heb ik ook nog steeds hoor!
Ook een keer gehad dat de kinderen samen in bad zaten. De jongste gaat staan, roept "ik moet poepen" en vrijwel direct kwam er een bruine sigaar naar buiten. Heb ik ook met de handen opgevangen.
Dat was overigens in mijn oude huis waar ik een wc naast het bad had. In dit huis zou ik er dan nog 6 meter mee over de overloop mogen
Ja welke zijn WEL leuk en vooral netjes en up to date. En waarom is die dan juist het meest leuk? Ik ben echt ooit nog maar 1x op een park geweest Hof van Saksen.quote:Op donderdag 16 december 2021 12:22 schreef TolstoiFan het volgende:
Dat is wel een goede opsom voorstel, @:laziness
Nee joh, daar zijn net heel veel huisjes vernieuwd. Wij hadden het er goed afgelopen zomer.quote:Op donderdag 16 december 2021 12:24 schreef SQ het volgende:
Zandvoort is iig geupdate. Het is nog steeds geen weelderige luxe, maar dat is CP nooit.
Verder ook goede ervaringen met Landal Rabbit Hill en Roompot Vlagtwedde.
Wegblijven bij: CP Erperheide.
Oké, de laatste keer dat ik er was durfde ik bijna niks aan te raken namelijkquote:Op donderdag 16 december 2021 12:28 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Nee joh, daar zijn net heel veel huisjes vernieuwd. Wij hadden het er goed afgelopen zomer.
Eemhof is nostalgie, over de poortjes klimmen en gratis zwemmen. Mijn ouders stonden altijd seizoen met de caravan vlakbij de Eemhof. We gingen daar ook vaak wat eten (voor de brand).quote:Op donderdag 16 december 2021 12:31 schreef Pinnenmutske het volgende:
Eemhof is![]()
Landal Twenhaarsveld
Heel veel is niet alles. Kan je bij het boeken zien of je een nieuw huisje boekt of niet?quote:Op donderdag 16 december 2021 12:28 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Nee joh, daar zijn net heel veel huisjes vernieuwd. Wij hadden het er goed afgelopen zomer.
Dat kan ik je na Oud en Nieuw hopelijk vertellen.quote:Op donderdag 16 december 2021 12:34 schreef SQ het volgende:
Heeft iemand weleens een Dorpshuys gehad in Bosrijk (efteling)?
Ik heb er eentje geboekt. Zijn al eens bij Loonsche Land geweest maar vonden dat net te ver lopen naar de ingang van de eftelingDie huisjes waren echt dikke prima, maar met Bosrijk nog geen ervaring.
De Vossemeren net over de grens met België. Echt een dikke aanrader!quote:Op donderdag 16 december 2021 12:26 schreef laziness het volgende:
Ik ga serieus een lijstje aanleggen hiervan mensen.
Sorry dat doe ik niet bij een was of kleinkinderen opsom
Erperheide is ook geupdate recent. Daar gaan wij in de kerstvakantie voor het eerst heen.quote:Op donderdag 16 december 2021 12:24 schreef SQ het volgende:
Zandvoort is iig geupdate. Het is nog steeds geen weelderige luxe, maar dat is CP nooit.
Verder ook goede ervaringen met Landal Rabbit Hill en Roompot Vlagtwedde.
Wegblijven bij: CP Erperheide.
Ja, staat erbijquote:Op donderdag 16 december 2021 12:33 schreef laziness het volgende:
[..]
Heel veel is niet alles. Kan je bij het boeken zien of je een nieuw huisje boekt of niet?
Ik woon vlakbij de Kempervennen en daar gingen we vroeger altijd buiten in het meertje zwemmen. Totdat ik eens in het ondiepe stond en er een vrij grote meerval langs mijn benen zwom. Ik voelde het glibberenquote:Op donderdag 16 december 2021 12:36 schreef Phaidra het volgende:
[..]
De Vossemeren net over de grens met België. Echt een dikke aanrader!
In NL vond ik de Kempervennen ook leuk. Veel activiteiten voor wat oudere kinderen ook.
Eemhof vond ik persoonlijk de wildwaterbaan het allertofste van die ik heb gedaan. Al is die nieuwe in Zandvoort ook erg leuk. Daar gaan we nog wel eens een dagje heen. Betaalbaarder dan andere parken en dichtbij. Een weekend zou ik voor dat park wel te lang vinden, zo leuk is het verder niet.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Even ter verduidelijking van mijn post (Zandvoort is niet zo bijzonder, zwembad wel leuk): wij wonen op 15 minuutjes rijden en wandelen bijna wekelijks in de waterleidingduinen. Dus daarvoor zouden wij niet naar dit park (hoeven) gaan. Als je dat leuk vindt, dan is het inderdaad een tof park!quote:Op donderdag 16 december 2021 12:44 schreef FlyingFish het volgende:
[..]
Zandvoort vind ik overigens het mooiste CP, voelt ook niet als CP, die huisjes. En die beach chilla’s oid hebben een eigen speeltoestel in de tuin. Hun centrum stelt alleen niets voor, maar strand is op loopafstand en de Amsterdamse waterleidingduinen op fietsafstand. En ze hebben er veel herten, wij hadden die in de tuin daarfaciliteiten waren overigens toen dicht, dus daar kan ik weinig over zeggen behalve dat de wildwaterbaan recent is.
Ja dat geldt voor ons ook wel. Zandvoort en Ouddorp is echt te dichtbij en strand zijn we vaak genoeg. Maar ja als je in het oosten woont is dat weer heel anders.quote:Op donderdag 16 december 2021 13:12 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Even ter verduidelijking van mijn post (Zandvoort is niet zo bijzonder, zwembad wel leuk): wij wonen op 15 minuutjes rijden en wandelen bijna wekelijks in de waterleidingduinen. Dus daarvoor zouden wij niet naar dit park (hoeven) gaan. Als je dat leuk vindt, dan is het inderdaad een tof park!
quote:Op donderdag 16 december 2021 13:04 schreef Nanukerst het volgende:
Kotsverhalen.Oh mannn dat laatste begrijp ik geloof ik welSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt..
Ik heb ook nog een ranzig verhaal
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Venus in pocketformaat
© loveli
quote:Op donderdag 16 december 2021 13:18 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Oh mannn dat laatste begrijp ik geloof ik wel.
Niet. Niet gebeurd dit.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
[..]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
![]()
![]()
Twee keer in een Boshuys gezeten met mijn ouders, die zijn qua indeling iets anders dan een Dorpshuys maar qua inrichting vergelijkbaar geloof ik. Ik vond het superfijne huisjes, heel comfortabel en ruim opgezet. Alleen een beetje donker (sfeervolle kleine raampjes), maar ach, je zit overdag toch in de Efteling.quote:Op donderdag 16 december 2021 12:34 schreef SQ het volgende:
Ik heb er eentje geboekt. Zijn al eens bij Loonsche Land geweest maar vonden dat net te ver lopen naar de ingang van de eftelingDie huisjes waren echt dikke prima, maar met Bosrijk nog geen ervaring.
[..]
Omfg waarom klikte ik deze openSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Dit ja...quote:Op donderdag 16 december 2021 13:21 schreef hilliebillie het volgende:
Waarom is mijn drang om op spoilers te klikken toch zo groot ondanks waarschuwing![]()
[..]
Vergeten. Weg. Te. Gooien.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Zou er bij de betreffende kraamhulp ooit een moment achteraf geweest zijn waarop ze eraan dacht maar jullie niet durfde te bellen erover?![]()
![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
quote:Op donderdag 16 december 2021 14:26 schreef Mariposas het volgende:
Ik heb ooit iets via markplaats verkocht dat iemand kwam ophalen.Gelijk verhuizen!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Wat gênant.![]()
quote:Op donderdag 16 december 2021 14:26 schreef Mariposas het volgende:
Ik heb ooit iets via markplaats verkocht dat iemand kwam ophalen.My goodness, deze zou echt met stip op 1 staan in de rare Marktplaatsverhalen lijst.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
In de zomer terugkomen van 3 weken vakantie en er achter komen dat er nog een komkommer op je houten eetkamertafel lagquote:Op donderdag 16 december 2021 14:43 schreef vencodark het volgende:
Ik vind zachte, semi-bedorven komkommers al zo ranzig.
Zonde van die heerlijke yogho!quote:Op donderdag 16 december 2021 14:51 schreef SQ het volgende:
ik heb ook wel eens een beker yogho yogho op de eerste schooldag na de zomervakantie uit mijn tas gevist.
Yogho yogho kan kaas worden, nu weet ik dat.
Of die keer dat een vriend van me bij het kamer opruimen een open pak melk achter zijn enorme computerscherm vond, dat ruik ik ook nog steeds
Dat verhaal van mariposas is wel echt bizar hoor
Had het al pootjes?quote:Op donderdag 16 december 2021 14:52 schreef SQ het volgende:
[..]
In de zomer terugkomen van 3 weken vakantie en er achter komen dat er nog een komkommer op je houten eetkamertafel lag
Goeiedag! Dat is nogal wat!quote:Op donderdag 16 december 2021 15:17 schreef _Ingrid_ het volgende:
Yak kots kan ik echt niet tegen, dan doe ik al snel mee! Poep en bloed is dan geen probleem. Gelukkig kan mijn vriend dan wel weer tegen kots, heeft hij al vaker mee kunnen helpen.
Mijn vader is met de schrik vrijgekomen vanmorgen.
Hij kwam terug van een afspraak toen er ineens veel rook onder de motorkap vandaan kwam.
Meteen de auto aan de kant gezet uiteraard. Er kwamen direct 3 mensen op hem af gerend. Terwijl hij al bezig was met uitstappen werd er geschreeuwd; meneer uitstappen hij staat in brand!
1 ervan had gelukkig een brandblusser bij zich. Mijn vader is slecht ter been en kan niet snel in en uit stappen, de anderen hielpen hem en de rollator werd snel uit de kofferbak gepakt.
Gelukkig heeft mijn vader niks en is alleen de auto total loss. Maar wat fijn dat er nog steeds mensen zijn die wel helpen ipv alleen maar kijken.
Ja! Of een vergeten mandarijn die allemaal groene pluisjes heeft. Gelukkig zat die in een bakje.quote:Op donderdag 16 december 2021 14:43 schreef vencodark het volgende:
Ik vind zachte, semi-bedorven komkommers al zo ranzig.
Toen ik zwanger was en regelmatig eten smerig vond smaken, liet ik mijn man even de melk proeven die al even open in de koelkast stond.quote:Op donderdag 16 december 2021 15:19 schreef twist02 het volgende:
Gelukkig verbleken de meeste van mijn verhalen bij wat er hier voorbij komt
Maar ik ril soms nog steeds bij het inschenken van appelsap uit een pak...
In ons vorige huis waren we aan het verbouwen en hadden zo'n klein camping koelkastje staan voor drinken enzo. Ik had al een vol glas appelsap op en wilde nog een glas inschenken, toen ik opeens een 'plons' hoorde. Toen dreef er echt zo'n wit wolkje van schimmel in
Yep! Politie, brandweer en ambulance waren er ook heel snel zei hij. Hij is er zelf heel nuchter over.quote:Op donderdag 16 december 2021 15:21 schreef vencodark het volgende:
[..]
Goeiedag! Dat is nogal wat!
Fijn dat de omgeving zo alert was voor je vader.
Gelukkig is het niet verkeerd afgelopen.
Dat is mij recent nog gebeurd. Kreeg op een verjaardag ice tea green, en t tweede glas was ook bewolktquote:Op donderdag 16 december 2021 15:19 schreef twist02 het volgende:
In ons vorige huis waren we aan het verbouwen en hadden zo'n klein camping koelkastje staan voor drinken enzo. Ik had al een vol glas appelsap op en wilde nog een glas inschenken, toen ik opeens een 'plons' hoorde. Toen dreef er echt zo'n wit wolkje van schimmel in
Dit, maar dan weliswaar in de keuken maar wel terwijl in je afwezigheid de makelaar een aantal keer is langs geweest voor bezichtigingenquote:Op donderdag 16 december 2021 14:52 schreef SQ het volgende:
[..]
In de zomer terugkomen van 3 weken vakantie en er achter komen dat er nog een komkommer op je houten eetkamertafel lag
Ik heb in 2019 een week in een Dorpshuys aan het pleintje naast het restaurant/zwembad gezeten. Is prima te doen. Het is nog steeds een endje lopen, dat wel. Het zwembad in Bosrijk is trouwens best leuk om 's middags te doen, want dan zit iedereen in het park en is het lekker rustigquote:Op donderdag 16 december 2021 12:34 schreef SQ het volgende:
Nou ja weet je, ik heb een oude kat die zodra ze het huis binnen komt werkelijk alles onder diarreet, al meer dan 2 jaar, en die zit dus ook al meer dan 2 jaar in de bijkeuken. Zou het toch niet erg vinden als ze er gewoon een keer mee stopt. (Leven).quote:Op donderdag 16 december 2021 16:19 schreef Quoi het volgende:
Dat klinkt weer heel hard. Het is natuurlijk zo verdrietig dat ze doodgaan, maar toch.... wat een ellende, die plasjes overal.
O mennnn, diarree! Wat heftig. Onze kwaliteit van leven is sindsdien echt hoger. Meer uitslapen, minder shit opruimen, geen haren.quote:Op donderdag 16 december 2021 16:28 schreef SQ het volgende:
[..]
Nou ja weet je, ik heb een oude kat die zodra ze het huis binnen komt werkelijk alles onder diarreet, al meer dan 2 jaar, en die zit dus ook al meer dan 2 jaar in de bijkeuken. Zou het toch niet erg vinden als ze er gewoon een keer mee stopt. (Leven).
Dit zou ik gedaan kunnen hebben, echtquote:Op donderdag 16 december 2021 15:43 schreef BE het volgende:
OMG Phaidra! De horror!![]()
![]()
![]()
Mijn meest ranzige is een verhaal over S die, anderhalf jaar oud ofzo, op de triptrap ineens vreselijke diarree kreeg. Het liep zo zijn broekspijpen in. Dus ik een vuilniszak gepakt, kind daarin gezet en hem naar de badkamer getild. In bad uitgekleed en toen ik bij zijn spijkerbroekje kwam deed ik wat je altijd doet als je een broekje uittrekt: je slaat hem even uit... Toch?
Srsly... de poepspetters zaten in mijn gezicht, in mijn haar, overal op mijn kleding, op het plafond...![]()
Dan neem je daarna een reuzenpuppy. Net als wijquote:Op donderdag 16 december 2021 16:28 schreef SQ het volgende:
[..]
Nou ja weet je, ik heb een oude kat die zodra ze het huis binnen komt werkelijk alles onder diarreet, al meer dan 2 jaar, en die zit dus ook al meer dan 2 jaar in de bijkeuken. Zou het toch niet erg vinden als ze er gewoon een keer mee stopt. (Leven).
Ik deed dit laatst met een modder broek.quote:Op donderdag 16 december 2021 16:39 schreef SQ het volgende:
[..]
Dit zou ik gedaan kunnen hebben, echt
Nope nope nope.quote:Op donderdag 16 december 2021 16:40 schreef amaranta het volgende:
[..]
Dan neem je daarna een reuzenpuppy. Net als wij![]()
Ik vond de Vossemeren (2019) echt zeer deprimerend. Oude huisjes (althans, wij zaten in een oud huisje), heel donker, het rook er muf. (sidenote: ik zat niet lekker in mn vel, dat hielp vast niet voor de belevingquote:Op donderdag 16 december 2021 12:36 schreef Phaidra het volgende:
[..]
De Vossemeren net over de grens met België. Echt een dikke aanrader!
Dat had ik een keer bij een vriendinnetje vroeger... bij het tweede glas inschenken plonste daar ook een wit groen wolkje inquote:Op donderdag 16 december 2021 15:19 schreef twist02 het volgende:
Dit is waarom ik de jongens de gewoonte heb aangeleerd: meteen bij thuiskomst je tas in de keuken zetten. En mezelf: direct de tassen leeg maken.quote:Op donderdag 16 december 2021 16:08 schreef LeSage het volgende:
Na de zomer je schooltas opendoen en er een boterham in vinden én een bakje met van die paturain-dippers. Open.
Tsja... ik kan me dat heel goed voorstellen.quote:Op donderdag 16 december 2021 16:28 schreef SQ het volgende:
[..]
Nee, en je kunt zo'n beest ook niet ander gedrag aanleren ofzo. Het is ook echt elke keer als ze ontsnapt en het huis in rent weer raak. De laatste keer over de slang van de stofzuiger ook echt. Lekker in al die ribbeltjesquote:Op donderdag 16 december 2021 17:09 schreef BE het volgende:
[..]
Tsja... ik kan me dat heel goed voorstellen.Heel sneu voor het beestje, maar je kan niet aan de lopende band je spullen maar naar de gallemiezen laten gaan toch?
Moest hardop lachenquote:Op donderdag 16 december 2021 17:32 schreef MevrouwCactus het volgende:
Een kat die een touw had opgegeten en vervolgens begon met dat uitpoepen. Maar ja, het was een halve meter langdus zat nog voor een groot deel in hem. Hij ging toen billenschuivend door de huiskamer om te proberen dat touw eruit te krijgen. Remsporen op de vloer uiteraard. Toen raakte hij in paniek (terecht wel) en rende het hele huis door
![]()
Uiteindelijk heb ik het touw eruit getrokken (voorzichtig).
Ik zie het gewoon voor mequote:Op donderdag 16 december 2021 17:32 schreef MevrouwCactus het volgende:
Een kat die een touw had opgegeten en vervolgens begon met dat uitpoepen. Maar ja, het was een halve meter langdus zat nog voor een groot deel in hem. Hij ging toen billenschuivend door de huiskamer om te proberen dat touw eruit te krijgen. Remsporen op de vloer uiteraard. Toen raakte hij in paniek (terecht wel) en rende het hele huis door
![]()
Uiteindelijk heb ik het touw eruit getrokken (voorzichtig).
Zo lang lurk ik dus alquote:Op zondag 19 december 2010 20:58 schreef Incantrix het volgende:
Halloow!
Mijn kleine lieffie is ziekigHij was gisteren bij mijn ouders gaan logeren want wij hadden een langdurig activiteitengebeuren rondom de zoveel-jarige bruiloft van mijn schoonouders buiten de stad gisteren en toen we hem gingen halen vanmorgen zei mijn moeder het al, en hij was wel vrolijk, maar ook nogal.. Rustig, zeg maar
Toen we weggingen dacht ik nog een poepbroek te ruiken, maar mijn moeder en lief zeiden dat hij nét 5 min. geleden verschoond was, dus nouja, dat zou het dan wel zijn.. Dus wij even naar het oude huis voor de aller-laatste dingen (morgen overdracht!), rook ik ineens toch een walm.. Hij was ook echt al doorgelekt en wérkelijk, sta je in een huis zonder enige vorm van meubels whatso-ever, geen billendoekjes bij je, geen schone romper.. En dán dus de ERGSTE. POEPBROEK. OOIT. Werkelijk, het kind had diarree en die luier was een soort van tijdbom met twee plakkertjes. Mijn hémel, het was er ook niet eens úitgekomen, het was werkelijk dóór de luier heengekomen
Niet normaal.. Gelukkig hadden we er een rolletje toiletpapier laten hangen voor de nieuwe bewoners, dus konden we met natte papiertjes zijn billen een soort van ontdoen van de ergste ranzigheid, maar die rómper..
Het was echt alleen maar vocht, maar het stónk zo erg
En dan ook nog écht vuilniszakken moeten halen! Met een kind stinkend naar poepsap de super door
![]()
Maar verder gaat het goed hier hoor
Mijne verstopte zijn nat geplaste onderbroeken toen hij zonder luier ging slapen door ze bovenop zijn kleerkast te gooien, maar dit is wel next level.quote:Op donderdag 16 december 2021 10:30 schreef _NIKKI_ het volgende:
Ohh jongens, ik liep net de slaapkamer van de zevenjarige op en vond dat het er een beetje vreemd rook. Nadat ik het raam open had gezet zag ik zijn Kallax kast een beetje scheef staan. Had ie daar een stuk of 5 onderbroeken met hele grote remsporen - noem het gerust halve drollen - achter verstopt.Stiekem moest ik er ook wel om grinniken dat hij zo dacht dat ik het niet zou vinden ofzo. Ik ben nu heel benieuwd naar het verhaal erachter, dus ik heb even een fotootje
gemaakt voor ik ze zo in de wasmachine mik.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |