abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 15 december 2021 @ 09:00:35 #1
319308 Tink89
To live is to dance
pi_202626475
Hopelijk niet dus. Laten we ouders niet ook nog opzadelen met thuisonderwijs.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  woensdag 15 december 2021 @ 09:00:47 #2
319308 Tink89
To live is to dance
pi_202626477
quote:
0s.gif Op woensdag 15 december 2021 08:52 schreef exode het volgende: De tering. 10 (!!) maanden wachtlijst bij de darm/maag/lever poli. Half augustus op zijn vroegst en het is de vraag of ze echt mag komen want ze doen screenings of het wel echt nodig is. Kolere zeg. Ben er even helemaal klaar mee.
Verzekeraar bellen en vragen naar ziekenhuizen met kortere wachtlijsten en bemiddeling. Niet normaal en fijn dat het nodig is, maar kan weleens wat maanden schelen. En ze kan bij de poli wrs op de reservelijst voor als er iemand uitvalt, maar da's met haar werk wrs niet handig. Succes!
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_202626483
@exode bah wat balen van die wachtlijst! Ik snap heel goed dat je er even klaar mee bent, wat frustrerend zeg.

Hier nog niks van school gehoord, die zullen vandaag wel overleggen inderdaad. Duimen dat er geen thuisonderwijs komt en dat ze nog iets leuks voor kerst kunnen regelen deze week.
  woensdag 15 december 2021 @ 09:05:26 #4
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_202626520
quote:
0s.gif Op woensdag 15 december 2021 08:52 schreef exode het volgende:
De tering.

10 (!!) maanden wachtlijst bij de darm/maag/lever poli. Half augustus op zijn vroegst en het is de vraag of ze echt mag komen want ze doen screenings of het wel echt nodig is.

Kolere zeg. Ben er even helemaal klaar mee.
Even bellen naar de verzekering of de huisarts, of ze mee kunnen kijken naar ziekenhuizen met kortere wachtlijsten?
pi_202626534
quote:
0s.gif Op woensdag 15 december 2021 09:05 schreef Nanukerst het volgende:

[..]
Even bellen naar de verzekering of de huisarts, of ze mee kunnen kijken naar ziekenhuizen met kortere wachtlijsten?
Huisarts alweer gebeld, ze is ook gewoon nog echt ziek. Ze hangt alleen maar rond de wc rond als een vaatdoektje. Kortom zo weer overleg.
  Manager PR/Moderator woensdag 15 december 2021 @ 09:11:46 #6
269689 crew  Viv
pi_202626593
quote:
0s.gif Op woensdag 15 december 2021 08:56 schreef exode het volgende:

[..]
Ben ik nou echt gek, er staat toch overal dat het niet verplicht is. Zelfs op de site van het Aob staat het. Het mag maar hoeft niet.
Dus niet 'vakantie!' maar als een school kan en wil, kunnen ze afstand onderwijs geven. Zullen er weinig doen denk ik.

En elke school vergadert daarover, gisterenavond en nu. Wellicht duurt het 10 seconden: we doen het niet. Maar je moet het wel even afstemmen in het management team.
Ik lees op de site van het Aob op de hoofdpagina:

quote:
De kerstvakantie gaat voor kinderen op (speciale) basisscholen een week eerder in om de verspreiding van de omikronvariant van het coronavirus tegen te gaan.
Duidelijker kán toch niet? :? Kerstvakantie = vakantie, geen (afstands)onderwijs.

Op Rijksoverheid staat:
quote:
Scholen hoeven tot de kerstvakantie geen afstandsonderwijs te geven.
En de school van jouw verloofde maakt daarvan: aha, het hoeft niet, maar het mág dus wel! *O*

:X
pi_202626654
Klopt, de school van verloofde is de enige die erover vergadert vandaag.

Het feit dat thuisonderwijs als optie wordt genoemd, is een trigger. Voor scholen en blijkbaar voor anderen ook, zoals voor mij.

Ik vind het allemaal prima inmiddels, wel les, geen les.
  Manager PR/Moderator woensdag 15 december 2021 @ 09:23:45 #8
269689 crew  Viv
pi_202626726
quote:
0s.gif Op woensdag 15 december 2021 09:18 schreef exode het volgende:
Klopt, de school van verloofde is de enige die erover vergadert vandaag.
:D
quote:
Het feit dat thuisonderwijs als optie wordt genoemd, is een trigger. Voor scholen en blijkbaar voor anderen ook, zoals voor mij.
Wat had Rijksoverheid dan moeten communiceren, "Scholen mogen tot de kerstvakantie geen afstandsonderwijs geven"?
:P
quote:
Ik vind het allemaal prima inmiddels, wel les, geen les.
Hier zou afstandsonderwijs ook wel prima zijn (we werken momenteel allebei niet :D ), maar ik ben vooral benieuwd of de BSO in de oorspronkelijke Kerstvakantie inderdaad weer open mag. O-)
  woensdag 15 december 2021 @ 09:24:13 #9
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_202626734
maar ik zie dat dus niet, dat het een optie is, voor mij is dicht en vakantie toch duidelijk geen les.
ook de aob is heel duidelijk imho Kinderen op basisscholen vanaf volgende week al vrij
pi_202626811
quote:
0s.gif Op woensdag 15 december 2021 08:52 schreef exode het volgende:
De tering.

10 (!!) maanden wachtlijst bij de darm/maag/lever poli. Half augustus op zijn vroegst en het is de vraag of ze echt mag komen want ze doen screenings of het wel echt nodig is.

Kolere zeg. Ben er even helemaal klaar mee.
Fuck zeg :'(. Ander ziekenhuis een optie? Dat kan soms wel schelen in wachttijd. Hoe gaat het nu met haar? Betere nacht gehad? Oh, ik lees nu je update. Klote zeg, hopelijk kan de huisarts bemiddelen.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_202626847
@exode zorgverzekering bellen die kunnen bemiddelen. Ze is niet duizelig?
pi_202626848
Huisarts alweer gesproken, allerlei pillen voorgeschreven en de verwijzing gaat aangepast worden naar spoed en een ander ziekenhuis.

Ze heeft redelijk geslapen maar ze is zo enorm ziek.
pi_202626861
quote:
0s.gif Op woensdag 15 december 2021 09:32 schreef F_r het volgende:
@:exode zorgverzekering bellen die kunnen bemiddelen. Ze is niet duizelig?
Niet meer, sinds gisterenavond is de duizeligheid weg. Daar beginnen de aanvallen altijd mee.
pi_202626917
Gooide ik de vorige dicht? Sorry...
pi_202626951
quote:
0s.gif Op woensdag 15 december 2021 09:23 schreef Viv het volgende:

[..]
[..]
Wat had Rijksoverheid dan moeten communiceren, "Scholen mogen tot de kerstvakantie geen afstandsonderwijs geven"?
[..]
Hier zou afstandsonderwijs ook wel prima zijn (we werken momenteel allebei niet :D ), maar ik ben vooral benieuwd of de BSO in de oorspronkelijke Kerstvakantie inderdaad weer open mag. O-)
Op de site van de Rijksoverheid staat dat BSO na kerst open mag Mar dat wel aan ouders gevraagd wordt alleen te gebruiken als het echt echt nodig is.

Bij ons is de BSO sowieso tussen kerst en oud en nieuw dicht dus tja :')
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_202626961
Exode, wat klote zeg, veel sterkte! :*

Hier was school dit keer verrassend snel: kreeg een half uurtje geleden bericht dat het ook échte vakantie is, en er geen onderwijsactiviteiten zijn. Dat scheelt in elk geval weer...
pi_202626968
quote:
0s.gif Op woensdag 15 december 2021 09:39 schreef tombolafan het volgende:

[..]
Op de site van de Rijksoverheid staat dat BSO na kerst open mag Mar dat wel aan ouders gevraagd wordt alleen te gebruiken als het echt echt nodig is.

Bij ons is de BSO sowieso tussen kerst en oud en nieuw dicht dus tja :')
https://www.rijksoverheid(...)js-week-eerder-dicht
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_202627061
quote:
0s.gif Op woensdag 15 december 2021 09:23 schreef Viv het volgende:

[..]
[..]
Iets stelliger had best gekund. "Er wordt niet verwacht van scholen dat er afstandsonderwijs plaatsvindt in deze periode." Dat klinkt toch iets anders dan 'hoeven niet', denk ik.
Venus in pocketformaat
© loveli
  Manager PR/Moderator woensdag 15 december 2021 @ 09:47:09 #19
269689 crew  Viv
pi_202627065
quote:
Ah dank je, dit wilde ik zeker weten:

quote:
De BSO is tijdens de kerstvakantie van de scholen wel geopend.
*O*
pi_202627077
quote:
0s.gif Op woensdag 15 december 2021 09:32 schreef exode het volgende:
Huisarts alweer gesproken, allerlei pillen voorgeschreven en de verwijzing gaat aangepast worden naar spoed en een ander ziekenhuis.

Ze heeft redelijk geslapen maar ze is zo enorm ziek.
Ik heb een stukje gemist maar je verloofde heeft weer zo’n last van haar maag dus?
Overgeven, duizelig en verder? Pijn, bloed bij ontlasting ofzo?

Wat vreselijk naar. Hopelijk snel hulp en betere dagen! :*
pi_202627086
Onze bso is tussen kerst en oud&nieuw altijd dicht ook. Maar ik ben ook wel benieuwd hoeveel gebruik er gemaakt gaat worden volgende week van de noodopvang. De eigenaresse zei de vorige lockdown al dat er véél kinderen gebracht werden.
Venus in pocketformaat
© loveli
  woensdag 15 december 2021 @ 09:50:11 #22
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_202627103
quote:
0s.gif Op woensdag 15 december 2021 09:47 schreef Viv het volgende:

[..]
Ah dank je, dit wilde ik zeker weten:
[..]
*O*
Gaat je dochter nu stel op sprong afscheid nemen van haar klas vrijdag? Dat moet ook raar zijn voor jullie!
pi_202627113
quote:
0s.gif Op woensdag 15 december 2021 09:32 schreef exode het volgende:

[..]
Niet meer, sinds gisterenavond is de duizeligheid weg. Daar beginnen de aanvallen altijd mee.
Ik ben geen arts dus puur uit ervaring en goed dat jullie het wel laten onderzoeken
-evenwichtsorgaan
-bloeddruk en suikergehalte die dipt
-stress
Heeft ze zwangerschapscomplicaties gehad?
  Manager PR/Moderator woensdag 15 december 2021 @ 09:58:38 #24
269689 crew  Viv
pi_202627191
quote:
0s.gif Op woensdag 15 december 2021 09:50 schreef Quoi het volgende:

[..]
Gaat je dochter nu stel op sprong afscheid nemen van haar klas vrijdag? Dat moet ook raar zijn voor jullie!
Ja klopt! ;( Haar juf woont in de buurt, misschien kunnen we daar nog eens aanbellen voordat we echt vertrekken. O+
  woensdag 15 december 2021 @ 10:03:23 #25
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_202627242
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 december 2021 20:07 schreef laziness het volgende:
@:oh-oh, vandaag wat meer gelezen over de booster prik. Korte samenvatting.

Hoe meer prikken hoe langer je immuunsysteem het in zijn geheugen blijft houden dus zou in theorie de tijd tussen prikken steeds groter moeten worden.
Met elke prik worden de antilichamen in het systeem knapper en geavanceerder. Een booster zorgt er voor dat er antilichamen worden getriggerd die zich steviger aan het virus binden. En doordat ze steviger aan dat virus vast zitten kan een omikron mutatie minder makkelijk het virus los wrikken van je antilichamen en daarmee als nog je ziek maken.
De booster triggert het immuunsysteem om een breder repertoire op te bouwen, nieuwe manieren te vinden om het virus aan te vallen. De kwaliteit en hoeveelheid antilichamen en t-cellen gaat omhoog van een booster prik. Elke nieuwe variant krijgt hierdoor minder voet aan de grond in je lichaam. En dat komt overeen met wat ik van de week zei. Minder kans op een mutatie op deze manier.
De protectie voor een omikron infectie is na een booster 75%.
Thnx nog! Helder, hier kan ik wat mee.
Ik weet alleen dat ik bv mijn honden niet laat boosteren, ik liet ze vroeger titeren, en die bleken dan gewoon echt jaren en jaren resistent te zijn, dus uiteindelijk laat ik nu ook niet meer titeren en alleen nog enten als dat nodig gaat zijn voor buitenland of show. Maar ja, of die shows volgend jaar nu eens eindelijk normaal gaan lopen :')
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_202627407
Wat waardeloos voor je partner exode -O- hopelijk geeft de spoedverwijzing wat meer urgentie. Fijn dat de huisarts zo meedenkt iig :*
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_202627416
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2021 09:48 schreef vencodark het volgende:

[..]
Ik heb een stukje gemist maar je verloofde heeft weer zo’n last van haar maag dus?
Overgeven, duizelig en verder? Pijn, bloed bij ontlasting ofzo?

Wat vreselijk naar. Hopelijk snel hulp en betere dagen! :*
Het zijn een soort aanvallen, de eerste was 4 jaar geleden. Nu volgen ze elkaar sneller op. Er zit geen logica in of overeenkomsten wanneer het gebeurt. Het begint met duizeligheid, dan kan ze niet zoveel meer. Dat gaat vrij snel over in volledig van slag zijnde darmen. Meestal duurt zo'n aanval een paar uur, nu al 2 dagen.
Ze is dan echt heel erg ziek. Kan niets meer.
Ze raakt bij die duizeligheid ook echt in paniek, het is net alsof ze flauw gaat vallen.

De huisarts dacht even lactose, maar de aanvallen zijn te heftig en ze heeft al een week geen lactose op. Ze gaan eerst kijken naar haar darmen en maag (als er ooit plek is) maar ook haar hart en evenwichtsorgaan gaan bekeken worden.
pi_202627462
quote:
0s.gif Op woensdag 15 december 2021 09:50 schreef F_r het volgende:

[..]
Ik ben geen arts dus puur uit ervaring en goed dat jullie het wel laten onderzoeken
-evenwichtsorgaan
-bloeddruk en suikergehalte die dipt
-stress
Heeft ze zwangerschapscomplicaties gehad?
Die eerste gaat nu inderdaad mee in de onderzoeken al schijnt de heftige diarree daar niet bij te horen.
Stress dachten we ook, maar ze heeft het ook op momenten gehad dat ze echt 0 stress had (tijdens vakanties bijv)
Ze heeft 1 zo'n aanval tijdens de zwangerschap gehad, toen had ze een lage bloeddruk en moest ze meer gaan eten. Daarna de hele zwangerschap 0 klachten.

Sowieso zijn er zorgen want vanuit haar moeder is wel erfelijk belast met wat leuke (niet dus) dingen. Vandaar dat hart meegenomen wordt en ze wsl ook bij een neuroloog terecht gaat komen. Haar moeder heeft recent een herseninfarct gehad en loopt al jaren met een hersentumor (goedaardig) rond.
pi_202627525
Wat ontzettend naar @exode. Fijn dat de HA het nu wel hogere prioriteit geeft, want 10 maanden wachten is echt te bizar voor woorden. :{ Hopelijk vinden ze snel een oorzaak en oplossing. :*
pi_202627562
@Viv heb ik even helemaal gemist (of gewoon vergeten) maar waar gaan jullie heen? Waarom etc.

@exode wat ontzettend rot zeg!!
Met een meidenkwartet
  woensdag 15 december 2021 @ 10:26:18 #31
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_202627564
Beterschap exode. Ik zou ook bemiddeling voor een ander ziekenhuis vragen. Mijn moeder is op dezelfde poli hier in de regio heel snel geholpen dus niet overal zijn de wachtlijsten zo lang blijkbaar.

quote:
0s.gif Op woensdag 15 december 2021 10:03 schreef oh-oh het volgende:

[..]
Thnx nog! Helder, hier kan ik wat mee.
Ik weet alleen dat ik bv mijn honden niet laat boosteren, ik liet ze vroeger titeren, en die bleken dan gewoon echt jaren en jaren resistent te zijn, dus uiteindelijk laat ik nu ook niet meer titeren en alleen nog enten als dat nodig gaat zijn voor buitenland of show. Maar ja, of die shows volgend jaar nu eens eindelijk normaal gaan lopen :')
Dat gaat voor covid voorlopig nog niet op wijzen de onderzoeken uit. De hoop is dat een booster je al meer die kant op duwt.
Kinderen krijgen bijvoorbeeld 6x een tetanus prik. Vervolgens als je als volwassene een open wond heb en de prik is ouder dan 10 jaar geven ze voor de zekerheid ook een booster.
Dus met 2 prikken binnen 6 weken voor het leven klaar zijn was wat ambitieus denk ik :+
Ik heb je lief mijn hele leven
  woensdag 15 december 2021 @ 10:31:38 #32
319308 Tink89
To live is to dance
pi_202627638
quote:
0s.gif Op woensdag 15 december 2021 09:37 schreef exode het volgende:
Gooide ik de vorige dicht? Sorry...
Geeft niks, ik vind een nieuwe openen leuk :D
pi_202627652
quote:
0s.gif Op woensdag 15 december 2021 10:26 schreef laziness het volgende:
Beterschap exode. Ik zou ook bemiddeling voor een ander ziekenhuis vragen. Mijn moeder is op dezelfde poli hier in de regio heel snel geholpen dus niet overal zijn de wachtlijsten zo lang blijkbaar.
[..]
Dat gaat voor covid voorlopig nog niet op wijzen de onderzoeken uit. De hoop is dat een booster je al meer die kant op duwt.
Kinderen krijgen bijvoorbeeld 6x een tetanus prik. Vervolgens als je als volwassene een open wond heb en de prik is ouder dan 10 jaar geven ze voor de zekerheid ook een booster.
Dus met 2 prikken binnen 6 weken voor het leven klaar zijn was wat ambitieus denk ik :+
Ja precies. Met reisvaccinaties werkt het ook zo. Ik herinner me dat ik (dacht ik) hepatitis A herhaald heb, zonder dat we toen reisplannen hadden. Maar met 1 prik was je een jaar beschermd, met een booster werd dat 25 jaar meen ik. Dat vond ik wel de moeite.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_202628067
quote:
0s.gif Op woensdag 15 december 2021 10:18 schreef exode het volgende:

[..]
Die eerste gaat nu inderdaad mee in de onderzoeken al schijnt de heftige diarree daar niet bij te horen.
Stress dachten we ook, maar ze heeft het ook op momenten gehad dat ze echt 0 stress had (tijdens vakanties bijv)
Ze heeft 1 zo'n aanval tijdens de zwangerschap gehad, toen had ze een lage bloeddruk en moest ze meer gaan eten. Daarna de hele zwangerschap 0 klachten.

Sowieso zijn er zorgen want vanuit haar moeder is wel erfelijk belast met wat leuke (niet dus) dingen. Vandaar dat hart meegenomen wordt en ze wsl ook bij een neuroloog terecht gaat komen. Haar moeder heeft recent een herseninfarct gehad en loopt al jaren met een hersentumor (goedaardig) rond.
Het kan inderdaad van alles zijn. Hopelijk kan ze snel terecht. Stress uit lichamelijk wel vaak later maar goed zoals ik al zei ik heb er geen verstand van.
  Manager PR/Moderator woensdag 15 december 2021 @ 11:20:40 #35
269689 crew  Viv
pi_202628242
quote:
0s.gif Op woensdag 15 december 2021 10:26 schreef Cathmar het volgende:
@:Viv heb ik even helemaal gemist (of gewoon vergeten) maar waar gaan jullie heen? Waarom etc.
Zweden! Zie topic in mijn signature, ik werk vanaf half januari in Uppsala. O+
pi_202628271
@exode, dat klinkt echt beroerd :*. Fijn dat de huisarts meedenkt, verzekering kan soms ook wel wat bemiddelen...
Sterkte, hopelijk kan ze snel terecht :*.
Fake it till you make it...
pi_202628329
Veel sterkte @exode. Dit klinkt echt naar. Er moeten toch ziekenhuizen zijn met een kortere wachtlijst? Anders gewoon 112 bellen en via de SEH naar die poli desnoods... :{

Ik heb overigens wel mazzel gehad, gister ging mijn operatie gewoon door. Geen spoed (tijdelijke protheses zijn verwisseld voor definitieve). Was na al die berichten over het afschalen van de reguliere zorg bang dat de operatie op de lange baan zou worden geschoven, maar gelukkig ging het gewoon door. Was die tijdelijke protheses ook echt zat (keihard, ze knisperden als chipszakjes, deden pijn onder mijn armen en trokken aan de borstspier). En vanochtend zag ik dat het er allemaal best mooi uitziet *O*
  woensdag 15 december 2021 @ 11:28:21 #38
176471 oh-oh
pi_202628332
Hep A heb ik idd ook voor 25 jaar gehad, ik denk dat die al bijna om zijn :')
Maar ja, ik ga toch niet meer ver op vakantie.
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  woensdag 15 december 2021 @ 11:28:53 #39
176471 oh-oh
pi_202628336
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2021 11:28 schreef MorganLeFay het volgende:
Veel sterkte @:exode. Dit klinkt echt naar. Er moeten toch ziekenhuizen zijn met een kortere wachtlijst? Anders gewoon 112 bellen en via de SEH naar die poli desnoods... :{

Ik heb overigens wel mazzel gehad, gister ging mijn operatie gewoon door. Geen spoed (tijdelijke protheses zijn verwisseld voor definitieve). Was na al die berichten over het afschalen van de reguliere zorg bang dat de operatie op de lange baan zou worden geschoven, maar gelukkig ging het gewoon door. Was die tijdelijke protheses ook echt zat (keihard, ze knisperden als chipszakjes, deden pijn onder mijn armen en trokken aan de borstspier). En vanochtend zag ik dat het er allemaal best mooi uitziet *O*
Oh fijn, en sterkte met je herstel!
( Groucho Marx )
  woensdag 15 december 2021 @ 11:36:24 #40
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_202628410
quote:
Veel sterkte @:exode. Dit klinkt echt naar. Er moeten toch ziekenhuizen zijn met een kortere wachtlijst? Anders gewoon 112 bellen en via de SEH naar die poli desnoods... :{

Jeetje, wat fijn dat die laatste stap er ook op zit.

@exode als ik op een MRI had moeten wachten in het ziekenhuis, had ik die nog niet gehad. Wél in een SBC (bijv. DC klinieken). Dat werd vergoed.

Niet de allerbeste ontwikkeling qua zorg in het algemeen, steeds meer dan dit soort centra, maar ik vond het voor mezelf wel even heel fijn, die snelle diagnostiek (en overigens ook verdere behandeling ^O^ ).

Helaas helpt een beetje shoppen en extra bijdehand zijn.
pi_202628570
Fijn dat het gewoon doorging, en vooral dat het goed is gegaan Morgan! Hopelijk gaat de rest van het herstel ook voorspoedig.
  woensdag 15 december 2021 @ 11:49:43 #42
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_202628573
Beterschap voor je verloofde Exode, wat een ellende zo :{
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  woensdag 15 december 2021 @ 12:17:55 #43
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_202628900
quote:
0s.gif Op woensdag 15 december 2021 11:20 schreef Viv het volgende:

[..]
Zweden! Zie topic in mijn signature, ik werk vanaf half januari in Uppsala. O+
OMG, wat ultiem gaaf! O+ Heel stoer!
pi_202629438
Onze school gaat voor een nieuwjaarsontbijt. Oké, ze doen op z'n minst iets, maar een kerstontbijt met lampjes en kerststukjes en kinderen in gekke kersttruien is toch veel leuker. -O-
pi_202629560
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2021 12:55 schreef _NIKKI_ het volgende:
Onze school gaat voor een nieuwjaarsontbijt. Oké, ze doen op z'n minst iets, maar een kerstontbijt met lampjes en kerststukjes en kinderen in gekke kersttruien is toch veel leuker. -O-
Ze zijn nogal optimistisch dat de school redelijk in het nieuwe jaar weer open gaat. :')
Vorig jaar hebben we ook nog een tijdje thuisonderwijs gehad, toch?

Hier gaan ze de kerst viering gelijk morgen doen. Kinderen extra leuk aankleden, extra lekkere lunch meegeven en dan proberen ze er gewoon een speciale dag van te maken. ^O^
pi_202629573
Sterkte voor je verloofde Exode. Klinkt heel naar, hopelijk kan ze sneller terecht voor onderzoek.

Fijn dat bij jou alles doorging Morgan. Sterkte met je herstel!

Op onze school is vrijdag kerstbrunch. Er was vorige week al een mail uitgegaan met dat het vrijdag zou worden als de scholen toch dicht zouden gaan. Normaal gesproken hebben we een uitgebreid programma maar dit jaar is het een kerstbrunch in de klas waarbij de kinderen zelf hun eigen eten meenemen. School zorgt voor drinken en ijstaart. Met zo´n vuurwerkfontijn.
pi_202629602
Hier vrijdagochtend kerststukje maken, en daarna kerstlunch.
Ze krijgen allemaal een Chromebook, een leesboek en werkboeken mee naar huis. Kinderen mogen volgende week aan de slag, maar er wordt geen nieuwe stof aangeboden. Alleen elke dag van 9-10 online verzamelen voor wie dat wil. Dan kun je juf ook nog vragen stellen als je wil.. Mooie tussenweg.
  woensdag 15 december 2021 @ 13:08:42 #48
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_202629606
Hier geen afstandsonderwijs, kerstdiner is nu morgen, foute kersttruiendag stond al voor vrijdag en je mag alleen met twee cruciale beroepen naar de noodopvang en dan wordt je er op gewezen dat dit anders is dan de normale bubbel wegens wisselende samenstelling. Zolang je het niet hoeft te bewijzen vraag ik me af of het aanmeldingen echt naar beneden gaat hiervan.

Kind is gelukkig, langer vakantie en wel kerstdiner dus prima ^O^
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_202629634
quote:
0s.gif Op woensdag 15 december 2021 13:08 schreef Deepfreeze het volgende:
Hier vrijdagochtend kerststukje maken, en daarna kerstlunch.
Ze krijgen allemaal een Chromebook, een leesboek en werkboeken mee naar huis. Kinderen mogen volgende week aan de slag, maar er wordt geen nieuwe stof aangeboden. Alleen elke dag van 9-10 online verzamelen voor wie dat wil. Dan kun je juf ook nog vragen stellen als je wil.. Mooie tussenweg.
Dit is eigenlijk best een goede oplossing. Als je iets wil doen dan kan dat, maar geen druk. Goed geregeld van school. ^O^
pi_202629646
Opsoms;

- Geen kerstontbijt/stukje -> patat en frikandellen als lunch donderdag :D
- Geen thuisonderwijs

Ik heb voor de zekerheid een bureautje gehaald bij de kringloop, ik verwacht niet dat we na de kerstvakantie weer naar school kunnen -O-
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
pi_202629684
Exode: hopelijk knapt ze snel op.

Hier morgenavond kerstdiner. Normaal begint dat 5 uur, nu om 6 uur. Morgenochtend begint in stijl. Bij elke ingang staat (op enige afstand) een bovenbouwer die kerstliedjes speelt op een instrument. Mijne speelt blokfluit bij de kleuters, die moet dus een iets eerder op school zijn.
pi_202629711
Voor ons wat juist de avondlockdown reden om voor een kerstbrunch te kiezen ipv een kerstdiner.
pi_202629730
quote:
2s.gif Op woensdag 15 december 2021 13:17 schreef Kyara het volgende:
Voor ons wat juist de avondlockdown reden om voor een kerstbrunch te kiezen ipv een kerstdiner.
o, hier hadden ze speciaal gekozen dat door te laten gaan. Zonder hulpouders, echt alleen de eigen klas. En later omdat er zoveel kinderen naar de bso zijn die dag..
pi_202629761
quote:
0s.gif Op woensdag 15 december 2021 13:18 schreef watmoetikkiezen het volgende:

[..]
o, hier hadden ze speciaal gekozen dat door te laten gaan. Zonder hulpouders, echt alleen de eigen klas. En later omdat er zoveel kinderen naar de bso zijn die dag..
ja, elke school maakt daarin zijn eigen keuzes natuurlijk.
Nu zit er naast onze school ook een flat met bejaarden die er een sport van maken om bij alles wat volgens hen tegen de regels is meteen te gaan klagen. Dus misschien dat dat ook heeft meegespeeld.....
  woensdag 15 december 2021 @ 13:23:05 #55
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_202629798
quote:

Fijn dat de operatie door kon gaan, Morgan. Wat ik me nog afvroeg: wat voor protheses heb je precies gekregen? Zit daar nog een risico op 'lekken' van siliconen aan vast?
in de haak.
  woensdag 15 december 2021 @ 13:23:54 #56
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_202629811
Exode wat klinkt dat naar, veel sterkte voor je vriendin en hopelijk kan ze snel ergens terecht voor nader onderzoek.
in de haak.
pi_202629905
@MorganLeFay wat een opluchting dat je operatie door kon gaan! Goed herstel gewenst!

Een goede vriendin heeft een aantal jaar geleden preventief haar borsten laten verwijderen omdat ze door het 'borstkankergen' een zeer verhoogd risico heeft. Haar protheses zien er zo mooi en natuurlijk uit. Echt knap hoe ze dat kunnen.
Venus in pocketformaat
© loveli
  woensdag 15 december 2021 @ 13:35:24 #58
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_202630020
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_202630024
Succes met de zoektocht exode. Zo klote om niet te weten wat er aan de hand is.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_202630042
quote:
0s.gif Op woensdag 15 december 2021 13:23 schreef trui het volgende:

[..]
Fijn dat de operatie door kon gaan, Morgan. Wat ik me nog afvroeg: wat voor protheses heb je precies gekregen? Zit daar nog een risico op 'lekken' van siliconen aan vast?
Heb siliconen gekregen. Lekken kunnen ze nooit voor 100% uitsluiten, heb mijn zorgen daarover besproken, mijn plastisch chirurg heeft benadrukt dat ik altijd aan de bel mag trekken als ik het gevoel heb dat er iets mee is.

Ze wees me ook op een goed artikel uit de Groene Amsterdammer over de risico's. Die zijn echt heel, heel klein. En net zoals bij veel andere dingen hoor je alleen de mensen bij wie er iets aan de hand is. De mensen bij wie het allemaal prima gaat, hoor je niet.

Er waren ook weinig alternatieven. Ik heb te weinig lichaamsvet om daaruit nieuwe borsten te vormen. En zoutwater klotst heel erg, wat voor mij (fanatiek hardloopster) niet zo fijn is.

Anyway, dit is een medische reconstructie en ook niet goed te vergelijken met borstvergrotingen uit Turkije of privéklinieken :)
pi_202630046
Ach Nanukerst wat een drama. Niks meer aan te doen?
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  woensdag 15 december 2021 @ 13:38:20 #62
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_202630067
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2021 13:36 schreef Vanyel het volgende:
Ach Nanukerst wat een drama. Niks meer aan te doen?
Meisje ontvoeren en met z'n allen onderduiken in Verweggistan is voor nu plan B.
  woensdag 15 december 2021 @ 13:38:27 #63
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_202630068
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2021 13:36 schreef MorganLeFay het volgende:

[..]
Heb siliconen gekregen. Lekken kunnen ze nooit voor 100% uitsluiten, heb mijn zorgen daarover besproken, mijn plastisch chirurg heeft benadrukt dat ik altijd aan de bel mag trekken als ik het gevoel heb dat er iets mee is.

Ze wees me ook op een goed artikel uit de Groene Amsterdammer over de risico's. Die zijn echt heel, heel klein. En net zoals bij veel andere dingen hoor je alleen de mensen bij wie er iets aan de hand is. De mensen bij wie het allemaal prima gaat, hoor je niet.

Er waren ook weinig alternatieven. Ik heb te weinig lichaamsvet om daaruit nieuwe borsten te vormen. En zoutwater klotst heel erg, wat voor mij (fanatiek hardloopster) niet zo fijn is.

Anyway, dit is een medische reconstructie en ook niet goed te vergelijken met borstvergrotingen uit Turkije of privéklinieken :)
Ah, begrijpelijk. Hopelijk gaan de siliconen je geen problemen geven. Misschien ben ik verkeerd geïnformeerd, maar zelf zou ik het niet meer aandurven.
in de haak.
  woensdag 15 december 2021 @ 13:40:18 #64
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_202630102
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2021 13:36 schreef MorganLeFay het volgende:

[..]

Ik ken verschillende mensen die dit hebben laten doen, en ze gaan allemaal klachtenvrij door het leven. Fijn dat het er mooi uitziet, veel sterkte met herstellen. :*
  woensdag 15 december 2021 @ 13:40:38 #65
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_202630109
quote:
0s.gif Op woensdag 15 december 2021 13:35 schreef Nanukerst het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Jeetje, Nanu. Wat moeilijk lijkt me dat. En wat verdrietig dat het zo snel gaat met je vriendin. Veel sterkte, en ik hoop dat het meisje toch goed zal landen (en hechten) in dat andere gezin. X
in de haak.
pi_202630186
@Nanukerst wat een intens verdrietig verhaal. Ik snap vaak niets van de keuzes die worden gemaakt door dit soort instanties. Heeft haar moeder hier geen stem in eigenlijk?
pi_202630203
quote:
0s.gif Op woensdag 15 december 2021 13:38 schreef trui het volgende:

[..]
Ah, begrijpelijk. Hopelijk gaan de siliconen je geen problemen geven. Misschien ben ik verkeerd geïnformeerd, maar zelf zou ik het niet meer aandurven.
Dat snap ik, het is ook zoveel in het nieuws geweest. Maar ja, dat zijn dus de mensen die er last van hebben... wat ook wel begrijpelijk is, want als je een item gaat maken over problemen met silliconen, heb je ook maar een specifiek deel dat daarop reageert :)
En daar tegenover staat een enorme groep die nergens last van heeft, maar die komen niet in die programma's natuurlijk.
  woensdag 15 december 2021 @ 13:45:50 #68
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_202630239
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2021 13:43 schreef _NIKKI_ het volgende:
@:Nanukerst wat een intens verdrietig verhaal. Ik snap vaak niets van de keuzes die worden gemaakt door dit soort instanties. Heeft haar moeder hier geen stem in eigenlijk?
Ik begreep van wel. Wij zijn natuurlijk niet betrokken bij de gesprekken, maar het klinkt voor ons heel erg alsof we überhaupt niet zijn meegenomen als optie. En ik wil/durf het niet aan moeder vragen, om haar niet te belasten.
pi_202630243
Oh nee Nanu, wat intens verdrietig, voor jullie en het meisje. Ik snap daar ook niets van.

Ik sprak net bij het schoolplein de moeder van het beste vriendje van B. Die heeft gisterenavond al gemaild met school dat ze wel graag thuisonderwijs wil....
Ik zei meteen 'nou ik hoop het niet!' Zij gaan hun kinderen sowieso lesgeven volgende week en Cito training, B heeft vakantie. Wat school ook beslist. Het zou volgende week vooral knutselen, buitenspelen en herhalen van zijn. B loopt behoorlijk voor, dus het is gezegend allemaal.
  woensdag 15 december 2021 @ 13:47:15 #70
176471 oh-oh
pi_202630263
Jeetje Nanu wat vreselijk, kan die moeder niks meer regelen of andere familie?
( Groucho Marx )
  woensdag 15 december 2021 @ 13:49:11 #71
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_202630300
quote:
0s.gif Op woensdag 15 december 2021 13:47 schreef oh-oh het volgende:
Jeetje Nanu wat vreselijk, kan die moeder niks meer regelen of andere familie?
Moeder is nauwelijks meer aanspreekbaar. Buiten dat, zij heeft nu een bepaalde rust dat er een gezin is gevonden lijkt me. Dat wil ik haar gunnen.

De rest van de familie bestaat uit mensen die dat kind niet willen opvangen, daar heb je geen kut aan eigenlijk.
pi_202630381
quote:
0s.gif Op woensdag 15 december 2021 13:45 schreef Nanukerst het volgende:

[..]
Ik begreep van wel. Wij zijn natuurlijk niet betrokken bij de gesprekken, maar het klinkt voor ons heel erg alsof we überhaupt niet zijn meegenomen als optie. En ik wil/durf het niet aan moeder vragen, om haar niet te belasten.
Wat ontzettend verdrietig. En wat ontzettend knap van jullie dat jullie het hierbij laten en de moeder niet willen belasten. Diep respect voor jullie houding in dit hele proces. De wereld boft dat er zulke lieve mensen als jullie zijn, ondanks dat het niet gelukt is maken jullie de wereld sowieso een stukje mooier. O+
  woensdag 15 december 2021 @ 13:57:15 #73
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_202630434
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2021 13:44 schreef MorganLeFay het volgende:

[..]
Dat snap ik, het is ook zoveel in het nieuws geweest. Maar ja, dat zijn dus de mensen die er last van hebben... wat ook wel begrijpelijk is, want als je een item gaat maken over problemen met silliconen, heb je ook maar een specifiek deel dat daarop reageert :)
En daar tegenover staat een enorme groep die nergens last van heeft, maar die komen niet in die programma's natuurlijk.
Heb je de documentaire ‘Moordtieten’ gezien? Daar kwamen toch andere cijfers naar voren. Maar ik kan niet goed inschatten wat de betrouwbaarheid van die cijfers is.
in de haak.
pi_202630477
quote:

[..]
Als je niet betrokken was, zou het dan niet kunnen dat moeder alsnog bang was jullie ermee te belasten?
  woensdag 15 december 2021 @ 13:59:57 #75
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_202630495
quote:

[..]
Heel jammer en vreemd dat jullie mogelijk helemaal niet als optie meegenomen zijn. Ik zou het toch nog eens na willen vragen denk ik als ik jou was, bij de instantie die betrokken is bij deze plaatsing.
in de haak.
pi_202630585
Exode wat ontzettend naar voor je verloofde! Ik hoop dat ze snel geholpen kan worden en dat ze erachter komen waar het aan ligt!

Nanukerst wat verdrietig zeg. :*
  woensdag 15 december 2021 @ 14:05:08 #77
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_202630588
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2021 13:53 schreef _NIKKI_ het volgende:

[..]
Wat ontzettend verdrietig. En wat ontzettend knap van jullie dat jullie het hierbij laten en de moeder niet willen belasten. Diep respect voor jullie houding in dit hele proces. De wereld boft dat er zulke lieve mensen als jullie zijn, ondanks dat het niet gelukt is maken jullie de wereld sowieso een stukje mooier. O+
Dit is erg lief, dankjewel O+

We hebben vorige maand contact gehad met de pleegzorginstantie bij in de regio, om te informeren naar het een en ander (meisje zou dan overgedragen worden naar hen). Dat waren wel heel erg fijne mensen, die vorige week mailden met de vraag of we - als het niet zou doorgaan met meisje - open staan voor andere kinderen. Er zijn natuurlijk duizenden kinderen net zoals dit meisje die er alleen voor komen te staan, dat vind ik ook wel een heftig gegeven.
pi_202630618
Dat voelt wel super krom. Jullie zijn wel goed genoeg voor andere kinderen maar niet om dit meisje dat jullie al kennen op te vangen.

Ik zou toch daar gaan informeren waarom jullie zijn afgewezen.
  woensdag 15 december 2021 @ 14:06:43 #79
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_202630619
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2021 13:59 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Als je niet betrokken was, zou het dan niet kunnen dat moeder alsnog bang was jullie ermee te belasten?
Geen idee eigenlijk. We hebben moeder erbuiten gelaten, maar wel regelmatig gebeld met pleegzorg om onszelf in the picture te houden. Inmiddels ook gehoord dat meisje kennis heeft gemaakt met haar nieuwe gezin, dus wij gaan absoluut niet ons daar nog in mengen.
  woensdag 15 december 2021 @ 14:07:25 #80
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_202630632
quote:
0s.gif Op woensdag 15 december 2021 14:06 schreef Elleska het volgende:
Dat voelt wel super krom. Jullie zijn wel goed genoeg voor andere kinderen maar niet om dit meisje dat jullie al kennen op te vangen.

Ik zou toch daar gaan informeren waarom jullie zijn afgewezen.
Dat gaat om een andere pleegzorginstantie. :)
pi_202630683
quote:
0s.gif Op woensdag 15 december 2021 14:07 schreef Nanukerst het volgende:

[..]
Dat gaat om een andere pleegzorginstantie. :)
De voorkeur zou bij elke pleegzorginstantie uit moeten gaan voor bekenden en pas als dat geen optie is een wildvreemde.

Wel weer een extra reden voor onszelf om de voogdij goed op papier te zetten want we zijn daarover wat van mening veranderd door de coronacrisis. Ik moet alleen nog even uitzoeken hoe precies.
pi_202630740
quote:

[..]
Begrijpelijk, dat laatste. Maar jeetje, het is wel enorm zuur. Alsnog een verhuizing en dan niet kiezen voor bekenden die haar héél graag een warm gezin willen bieden ;(.
Venus in pocketformaat
© loveli
  woensdag 15 december 2021 @ 14:16:15 #83
176471 oh-oh
pi_202630792
Ik heb niet de indruk dat de moeder weet dat jullie haar graag wilden opvangen toch?
Jammer dat het zo gelopen is, maar de moeder had het natuurlijk wel op tijd kunnen regelen als het duidelijk geweest was en als het haar wens geweest was ( en wat kun je je nog meer wensen...).
( Groucho Marx )
  woensdag 15 december 2021 @ 14:22:52 #84
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_202630910
De hele stad niet overijverig!
Dat vind ik wel tof O+

Uit de brief van school:
quote:
Vanaf maandag 20 december is er dus geen onderwijs op school meer en er wordt geen afstandsonderwijs
gegeven. Alle basisscholen in Amersfoort hebben dit met elkaar afgesproken.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_202630929
Nanu wat ontzettend verdrietig. En onbegrijpelijk werkelijk. Ik heb zelf te maken gehad met pleegzorg voor mijn dochter en heb er wel positieve ervaringen mee. Maar o o o wat vind ik dit onbegrijpelijk. Hoe is dit in het belang van het kind?!
Met een meidenkwartet
  woensdag 15 december 2021 @ 14:25:55 #86
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_202630964
Wat een verdrietig resultaat Nanukerst :{
Echt heel jammer dat het zo gegaan is.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_202630968
@Nanukerst Wat een verdrietige situatie zeg, ik kan me jullie frustratie heel goed voorstellen. Jullie hadden dat meisje zoveel liefde en veiligheid kunnen bieden. Ik hoop maar met heel mijn hart dat het pleeggezin een fijne plek gaat zijn voor haar.
  woensdag 15 december 2021 @ 14:33:59 #88
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_202631094
Meh, @Nanukerst wat een verdrietige situatie. Sterkte :*.
KuikenGuppy
  woensdag 15 december 2021 @ 14:40:58 #89
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_202631202
quote:
0s.gif Op woensdag 15 december 2021 14:23 schreef Cathmar het volgende:
Nanu wat ontzettend verdrietig. En onbegrijpelijk werkelijk. Ik heb zelf te maken gehad met pleegzorg voor mijn dochter en heb er wel positieve ervaringen mee. Maar o o o wat vind ik dit onbegrijpelijk. Hoe is dit in het belang van het kind?!
Oh mag ik jou dan een PB sturen?
pi_202633602
@Nanukerst, wat naar dat het zo loopt. Ik hoop dat, als er echt niks anders gedaan kan worden, het meisje bij dat gezin een veilige plek kan vinden..

quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2021 13:12 schreef _NIKKI_ het volgende:

[..]
Dit is eigenlijk best een goede oplossing. Als je iets wil doen dan kan dat, maar geen druk. Goed geregeld van school. ^O^
D zei net "mama, juf zegt dat er ouders zijn die perse willen dat hun kind volgende week les krijgen. Ben jij ook zo'n ouder?". Ik hoor de juf dat ook echt zeggen met een zucht :D
En nee, ik ben niet zo'n moeder. Maar als je wil, dan mag je.

Nu terug naar de wortelcupcakes die D opeens morgen wil trakteren :Y)
pi_202634257
Hier ook geen thuisonderwijs en vrijdag nog een kerstontbijt. Door school geregeld, dus we hoeven er niet eens iets speciaals voor te doen *O*
  woensdag 15 december 2021 @ 18:58:51 #92
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_202635082
quote:
0s.gif Op woensdag 15 december 2021 14:40 schreef Nanukerst het volgende:

[..]
Oh mag ik jou dan een PB sturen?
Mijn man weet er ook heel veel vanaf, zijn ouders hebben altijd pleegkinderen gehad.
KuikenGuppy
pi_202635526
Ik werd er ook sip van @Nanukerst . Hopelijk is dit ook echt een fijne, permanente plek voor dit meisje. Wel zuur dat jullie mogelijk niet mee gewogen zijn. -O-
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_202636020
B heeft vrijdag Kerstontbijt, hij is zo blij dat ie zijn Kerstkleding alvast heeft klaargelegd.
Ouders moeten wat meegeven, dus ik vroeg wat hij wilde '2 croissantjes, 1 beschuit met gestampte muisjes en veel snoep'. De croissantjes kan ik vast nog wel even snel halen morgen. De rest zien we nog wel ;)

Mocht er iemand een donker activiteit voor de kinderen zoeken waar ze goed moe van worden: zaklampen spel. Ik doe dat elke avond met de kinderen. Dan lopen we de 300 meter naar de ondergrondse container en rennen zij als 2 overenthousiaste jonge honden achter de zaklamp aan. Op de terugweg als ik lege handen heb, maak ik er een echte uitdaging van. Hilarisch vinden ze het en moeeeeee.
  woensdag 15 december 2021 @ 19:51:16 #95
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_202636137
Hier ook vrijdag kerstontbijt en we hebben vanmiddag een boom gekocht waar ik wel wat takjes af kon slopen zodat hij takjes voor in zijn kerststukje heeft...
Morgen de lampjes er maar eens in en dan de rest, laat die boom eerst maar eens wennen na in zo'n plastic omhulsel apparaat te zijn gestopt, met 80 km/pu over de Veluwe gereisd en vervolgens in een warme woonkamer.
Dus water in de voet gedaan en eerst acclimatiseren.
Wullie bin KOEL © Soneal
  woensdag 15 december 2021 @ 20:46:45 #96
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_202637781
Ha, vanmiddag om 16:00 uur een berichtje van school: morgen mogen de kinderen hun kersttrui aan _O-

Ik was om 18:30 thuis toen ik het las :{ Nou, we verzinnen wel iets, want die hebben we niet.
pi_202637881
Wat verdrietig @Nanukerst hopelijk gaat het meisje uiteindelijk een net zo’n warm gezin treffen als hoe ze bij jullie terecht gekomen zou zijn.

Zou het misschien ook met de leeftijden te maken kunnen hebben? Ik hoorde een tijdje terug dat een pleegkind ook minimaal 2 jaar jonger moet zijn dan het jongste eigen kind, geen idee of dat wel of niet het geval is hoor ik heb geen idee van de leeftijden, maar dit schoot me net ineens binnen dat iemand me dat laatst vertelde toen het over een oud collega met pleegkindje ging

Hier ook gewoon vakantie. De kinderen krijgen wel het themaboekje mee waarin ze aan het werk zijn en dan is het vrijblijvend of ze wel of niet iets doen.

Toevallig volgende week een rustige week qua diensten. Alleen op woensdag en dan zou oma sowieso al oppassen en dat wil ze ook gewoon nog doen. En donderdag twee uurtjes overleg, daarbij kijk ik nog even wat het wordt, kinderen even alleen of nog even naar oma, of overleg skippen al doe ik dat liever niet.

Toch ook wel een dagje iets leuks gepland, een middagje zwemmen bij een zwemparadijs hier net de grens over, de Belgen hebben nog geen vakantie dus ik verwacht daar geen overdreven drukte (sowieso ook maximum aantal bezoekers daar).

Maar goed ik werk 1e en 2e kerstdag dus dat is ook de reden dat het toevallig de rest van de week mee valt voor me, maar had ook zo maar anders kunnen zijn.

Hier hebben ze morgen wel dat ze met hun kersttrui of een onesie naar school mogen maar verder niet echt kerstactiviteiten. Dit stond dit jaar sowieso al op een laag pitje door Corona maar ook door verbouwing van de school en het overhuizen van de noodbouw naar de nieuwe lokalen.
Dus hier wordt in de eerste week na de vakantie een nieuwjaarsontbijt of iets dergelijks georganiseerd.

Overigens had de jongste vanmorgen haar kerstjurk al uit de kast getrokken om aan te doen :P
pi_202637964
quote:
0s.gif Op woensdag 15 december 2021 20:46 schreef Quoi het volgende:
Ha, vanmiddag om 16:00 uur een berichtje van school: morgen mogen de kinderen hun kersttrui aan _O-

Ik was om 18:30 thuis toen ik het las :{ Nou, we verzinnen wel iets, want die hebben we niet.
De mijne wou eigenlijk nog ergens een onesie scoren want dat mocht.. nou ben ik daar al niet zo van van die dingen en al helemaal niet last minute dat ik geen idee heb waar ik die zou moeten halen hier in het dorp.
Dus hier wordt het z’n kerstonderbroek, kerstsokken en hij ging morgen wel kijken of z’n kersttrui nog past, dat was voor nu echt te veel moeite om te doen voor het naar bed gaan :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')