Toen was ik er eigenlijk ook nog steeds van overtuigd dat de race achter de sc ging eindigen en snapte ik de ophef in de stem van Olav niet zo.quote:Op maandag 13 december 2021 12:56 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Hier ook. Dacht misschien had Max nog een kans na de VSC op verse banden, maar helaas. Ging m nie worden.
Tot Litifi hem in de muur parkeerde. 'HooOOW'
Weet je nog bij de eerste race in Bahrein, toen was iedereen al blij dat Verstappen de Mercedessen 'een keer kon splitten'.quote:Op maandag 13 december 2021 12:58 schreef PicoMMP het volgende:
Nog steeds aan het nagenieten.
Samenvatting van de race al 50 keer gezien, krijg er geen genoeg van.
Wat een historisch moment.
quote:Op maandag 13 december 2021 12:58 schreef Tijger_m het volgende:
@:Nattekat Door het slotje heen posten, foei![]()
die hebben gewoon te horen gekregen jullie moeten opschieten want anders wint Ham deze WKquote:
Ook zo. Snapte Olav wel, en ook RBR, omdat er een kleinste kans was dat de race wel hervat zou worden. Gezien het moment had ik eerder voor code rood/herstart gekozen, niet voor een SC en 1 rondje showdown.quote:Op maandag 13 december 2021 12:58 schreef Caland het volgende:
[..]
Toen was ik er eigenlijk ook nog steeds van overtuigd dat de race achter de sc ging eindigen en snapte ik de ophef in de stem van Olav niet zo.
Goede vraag, vraag het hem of de stewards?quote:Op maandag 13 december 2021 13:00 schreef Nober het volgende:
Waarom sneed Lewis die bocht niet af net als in de eerste ronde? Dan was ie WK geweest.
VER liet hem nu meer ruimte, als hij dat had gedaan dan had hij tijdstraf gekregen. VER racete die laatste ronde heel fair en ver van de limiet. Kon natuurlijk ook, want door het bandenvoordeel was zijn auto superieur.quote:Op maandag 13 december 2021 13:00 schreef Nober het volgende:
Waarom sneed Lewis die bocht niet af net als in de eerste ronde? Dan was ie WK geweest.
ik had al het idee dat het voorbij was toen Hamilton die plek niet terug hoefde te geven, was wel relaxed kijken moet ik zeggen, de vorige race was voor mij veel meer opwindingquote:Op maandag 13 december 2021 12:59 schreef Nielsch het volgende:
toen ik Latifi in de muur zag staan was mijn eerste gedachte eigenlijk: het is voorbij, ze finishen achter de SC want dit gaan ze echt nooit op tijd weg krijgen allemaal. ik heb de marshalls onderschat.
Andere bocht. Bij deze viel er niks af te snijden.quote:Op maandag 13 december 2021 13:00 schreef Nober het volgende:
Omdat voor de race al was aangekondigd dat er geen rode vlag zou volgen bij een incident in die bocht. Dan kun je niet dat ineens wel doen omdat Mercedes er voor kiest om HAM op oude hards buiten te laten.quote:Op maandag 13 december 2021 13:00 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ook zo. Snapte Olav wel, en ook RBR, omdat er een kleinste kans was dat de race wel hervat zou worden. Gezien het moment had ik eerder voor code rood/herstart gekozen, niet voor een SC en 1 rondje showdown.
Maar dat werd het wel.
Nee, rode vlag onder het mom dat niet duidelijk is of op tijd kan worden opgeruimd en je wil niet finishen onder de SC. En dan een sprintrace met gelijke kansen.quote:Op maandag 13 december 2021 12:51 schreef Predator40 het volgende:
[..]
je bent liefhebber van racen .....maar het liefste had je gezien dat ze gister gefinshed waren onder de SC blijkt uit je woorden.
je spreekt jezelf tegen vriend![]()
![]()
zeer ongeloofwaardig
ik was al andere dingen aan het doen tussen door ... tot het moment BOEM .. SCquote:Op maandag 13 december 2021 13:02 schreef Tarado het volgende:
[..]
ik had al het idee dat het voorbij was toen Hamilton die plek niet terug hoefde te geven, was wel relaxed kijken moet ik zeggen, de vorige race was voor mij veel meer opwinding
Dus als die klap van Latifi een ronde eerder was geweest was dat belangrijker dan racen op het einde?quote:Op maandag 13 december 2021 13:04 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Omdat voor de race al was aangekondigd dat er geen rode vlag zou volgen bij een incident in die bocht. Dan kun je niet dat ineens wel doen omdat Mercedes er voor kiest om HAM op oude hards buiten te laten.
Masi had een klotebaan op dat moment, maar hij heeft de juiste call gemaakt. En blijven doorgaan op dit incident is begrijpelijk, maar het is maar 1 van de races en 1 van de resultaten die door de wedstrijdleiding zijn benvloed.
ik denk niet dat het zo gekozen is, het is niet aan de wedstrijdleiding op welke banden de teams op dat moment rijdenquote:Op maandag 13 december 2021 13:04 schreef VEM2012 het volgende:
Wat nu is gekozen is: als we op tijd zijn met opruimen is Max kampioen, zo niet dan Hamilton.
Heb het dan ook over die eerder al afgesneden bocht in de openingsronde.quote:Op maandag 13 december 2021 13:03 schreef portie het volgende:
[..]
Andere bocht. Bij deze viel er niks af te snijden.
Exact.quote:Op maandag 13 december 2021 13:04 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Omdat voor de race al was aangekondigd dat er geen rode vlag zou volgen bij een incident in die bocht. Dan kun je niet dat ineens wel doen omdat Mercedes er voor kiest om HAM op oude hards buiten te laten.
Masi had een klotebaan op dat moment, maar hij heeft de juiste call gemaakt. En blijven doorgaan op dit incident is begrijpelijk, maar het is maar 1 van de races en 1 van de resultaten die door de wedstrijdleiding zijn benvloed.
tegen welke normale procedure ging hij in dan?quote:Op maandag 13 december 2021 13:07 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Dus als die klap van Latifi een ronde eerder was geweest was dat belangrijker dan racen op het einde?
Masi ging toch al tegen de normale procedure in, dus dan kan die rode vlag ook prima.
sommigen mensen denken echt dat de FIA rekening moet houden met een team strategie, zo werkt het natuurlijk niet.quote:Op maandag 13 december 2021 13:04 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Viel me nog mee jaquote:Op maandag 13 december 2021 13:10 schreef -XOR- het volgende:
Als Botje zijn faam als cuckje in zijn afscheidsrace eer had willen aandoen, had hij zijn wagen tijdens de laatste ronde sc tegen de muur moeten parkeren.
man man man bestaat die hele natie uit crybabies ofzo?quote:Op maandag 13 december 2021 13:10 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Gelukje voor Max en Red Bull: het VK is nu helemaal in rep en roer over de valse loting van Man Utd. Max/Hamilton is oud nieuws
er waren gelijke kansen......dat MB niet pit is HUN probleem, daar hoeft de FIA geen rekening mee te houden !quote:Op maandag 13 december 2021 13:04 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Nee, rode vlag onder het mom dat niet duidelijk is of op tijd kan worden opgeruimd en je wil niet finishen onder de SC. En dan een sprintrace met gelijke kansen.
Wat nu is gekozen is: als we op tijd zijn met opruimen is Max kampioen, zo niet dan Hamilton.
En de titel gaat niet over de vraag of er snel genoeg een baan kan worden schoongemaakt.
Omdat er nu wel genoeg ruimte aan de buitenkant van Max was itt tot de eerste ronde?quote:Op maandag 13 december 2021 13:00 schreef Nober het volgende:
Sinds de Brexit is de hele wereld tegen ze, op reddit janken ze echt om alles.quote:Op maandag 13 december 2021 13:12 schreef Nielsch het volgende:
[..]
man man man bestaat die hele natie uit crybabies ofzo?
gezien je UI moet jij dat toch wel een beetje wetenquote:Op maandag 13 december 2021 13:12 schreef Nielsch het volgende:
[..]
man man man bestaat die hele natie uit crybabies ofzo?
de titel is verdiend in een heel seizoen en niet alleen afhankelik van dit moment.....dat is echt complete onzinquote:Op maandag 13 december 2021 13:04 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Nee, rode vlag onder het mom dat niet duidelijk is of op tijd kan worden opgeruimd en je wil niet finishen onder de SC. En dan een sprintrace met gelijke kansen.
En de titel gaat niet over de vraag of er snel genoeg een baan kan worden schoongemaakt.
Nee, maar dat is wel wat er dan feitelijk gebeurt.quote:Op maandag 13 december 2021 13:09 schreef Tarado het volgende:
[..]
ik denk niet dat het zo gekozen is, het is niet aan de wedstrijdleiding op welke banden de teams op dat moment rijden
Onder andere omdat hij zichzelf mocht unlappen, ow de ironie.quote:Op maandag 13 december 2021 13:15 schreef Predator40 het volgende:
[..]
de titel is verdiend in een heel seizoen en niet alleen afhankelik van dit moment.....dat is echt complete onzin
lewis heeft genoeg punten cadeau gekregen dit seizoen.
Ik las ergens een opmerking dat bij een 3-0 voorsprong van HAM in de 92e minuut de FIA zei: "Golden goal, wie 'm maakt heeft gewonnen". Dat gevoel kan ik me wel indenken.quote:Op maandag 13 december 2021 13:13 schreef Predator40 het volgende:
[..]
er waren gelijke kansen......dat MB niet pit is HUN probleem, daar hoeft de FIA geen rekening mee te houden !
Verbaast me eigenlijk nog dat nog niemand de EU ook in het complot heeft meegetrokken.quote:Op maandag 13 december 2021 13:16 schreef Tijger_m het volgende:
Als ik de reacties van, met name, Britse Hamilton fans moet samenvatten op The Race en elders " We wuz robbed and its all a conspiracy cuz Libery/Masi/Illuminati wanted Max to win!"
Ik vind het ronduit ziekelijk hoe slecht men hiermee om kan gaan. Shit happens in het leven. Deal with it.
Dit alles valt onder het hoofdstuk "You win some, you lose some" maar dat lijkt voor sommige mensen tegenwoordig onmogelijk om mee om te gaan.quote:Op maandag 13 december 2021 13:18 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Onder andere omdat hij zichzelf mocht unlappen, ow de ironie.
Alle achterblijvers moeten voorbij en daarna nog een vol rondje SC.quote:Op maandag 13 december 2021 13:10 schreef Nielsch het volgende:
[..]
tegen welke normale procedure ging hij in dan?
Op zich kan je je afvragen of de gang van zaken door race control wel zo handig is geweest. Feit is wel dat je met een rode vlag misschien een eerlijker situatie had gecreerdquote:Op maandag 13 december 2021 13:16 schreef Tijger_m het volgende:
Als ik de reacties van, met name, Britse Hamilton fans moet samenvatten op The Race en elders " We wuz robbed and its all a conspiracy cuz Libery/Masi/Illuminati wanted Max to win!"
Ik vind het ronduit ziekelijk hoe slecht men hiermee om kan gaan. Shit happens in het leven. Deal with it.
Uhhh...er was gisteren iemand die de uitspraak deed dat de EU een inval moest doen bij de FIA en de boel daar even recht te gaan trekken.quote:Op maandag 13 december 2021 13:18 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Verbaast me eigenlijk nog dat nog niemand de EU ook in het complot heeft meegetrokken.
Maar dat is wat anders dan vooropgezet, Masi was gewoon bezig om de race niet achter SC te laten finishen en heeft daar alles aan gedaanquote:Op maandag 13 december 2021 13:17 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Nee, maar dat is wel wat er dan feitelijk gebeurt.
Koe-kont verhaal.quote:Op maandag 13 december 2021 13:04 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Niemand heeft punten kado gekregen (ja, behalve degenen die punten kregen in Spa, daar is geen race gereden). Maar dat zeg ik dan ook niet. Ik vond het gewoon de verkeerde beslissing. Punt.quote:Op maandag 13 december 2021 13:15 schreef Predator40 het volgende:
[..]
de titel is verdiend in een heel seizoen en niet alleen afhankelik van dit moment.....dat is echt complete onzin
lewis heeft genoeg punten cadeau gekregen dit seizoen.
Handig? Nee maar een rode vlag alleen omdat jouw team, achteraf, de strategie verkloot heeft is natuurlijk onzin en was totaal niet terecht gegeven de situatie op de baan.quote:Op maandag 13 december 2021 13:19 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Op zich kan je je afvragen of de gang van zaken door race control wel zo handig is geweest. Feit is wel dat je met een rode vlag misschien een eerlijker situatie had gecreerd
Is niet sinds de Brexit. Ze hebben altijd al een ongefundeerde minderwaardigheidscomplex gehad. En dat speelt nu gigantisch op.quote:Op maandag 13 december 2021 13:13 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Sinds de Brexit is de hele wereld tegen ze, op reddit janken ze echt om alles.
Nogmaals, dat snap ik. Maar met een rode vlag was dat naar mijn mening beter geweest.quote:Op maandag 13 december 2021 13:20 schreef Tarado het volgende:
[..]
Maar dat is wat anders dan vooropgezet, Masi was gewoon bezig om de race niet achter SC te laten finishen en heeft daar alles aan gedaan
Wat een onzin die voetbalvergelijking steeds.quote:
Dat is zo. Maar hier mogen we toch lekker achteraf onze mening geven.quote:Op maandag 13 december 2021 13:20 schreef Perox het volgende:
[..]
Koe-kont verhaal.
Achteraf hadden ze dat misschien moeten doen. Maar de beslissingen kunnen niet achteraf worden genomen. Dat moet op het moment zelf gebeuren. Een kutbaan dus. #kenniewinnen. De ene keer klaagt kamp A, de andere keer kamp B.
Ik heb de afgelopen jaren echt een hekel gekregen aan BN'ers. Sinds gister is dat haat.quote:Op maandag 13 december 2021 13:14 schreef Rianne84 het volgende:
https://www.thebestsocial(...)rlanders-verstappen/
Heerlijke blog
Dan heb je het nog lang volgehouden.quote:Op maandag 13 december 2021 13:25 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Ik heb de afgelopen jaren echt een hekel gekregen aan BN'ers. Sinds gister is dat haat.
Gisteren vroeg er iemand of iemand in voetbaltermen kon uitleggen wat er gebeurd was, ik antwoordde dat het 0-0 was en dat Max in de laatste minuut scoordequote:Op maandag 13 december 2021 13:24 schreef Zorro het volgende:
[..]
Wat een onzin die voetbalvergelijking steeds.
Ze gaan er voor het gemak even aan voorbij dat in dat geval de regels compleet overboord worden gegooid, terwijl dit gewoon in de regels staat.
Maar zulke kleinigheidjes daar lullen ze daar niet over.
Ja, maar dan ook meenemen dat er 6 goals ten onrechte afgekeurd zijn voor de ploeg die achterstaat.quote:Op maandag 13 december 2021 13:18 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Ik las ergens een opmerking dat bij een 3-0 voorsprong van HAM in de 92e minuut de FIA zei: "Golden goal, wie 'm maakt heeft gewonnen". Dat gevoel kan ik me wel indenken.
Tsja, dat heb je met een safety car situatie wel vaker... en dan komt deze natuurlijk op het allerzuurste moment voor Hamilton.quote:Op maandag 13 december 2021 13:18 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Ik las ergens een opmerking dat bij een 3-0 voorsprong van HAM in de 92e minuut de FIA zei: "Golden goal, wie 'm maakt heeft gewonnen". Dat gevoel kan ik me wel indenken.
Dat lijkt er inderdaad meer op.quote:Op maandag 13 december 2021 13:27 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Gisteren vroeg er iemand of iemand in voetbaltermen kon uitleggen wat er gebeurd was, ik antwoordde dat het 0-0 was en dat Max in de laatste minuut scoorde
met die idioot van een mocro ali voor op. Man wat een cringe.quote:Op maandag 13 december 2021 13:25 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Ik heb de afgelopen jaren echt een hekel gekregen aan BN'ers. Sinds gister is dat haat.
Hamilton / mercedes had toch net zo goed de optie om te pitten. Niet aangedurft, jammer de bammer, wk weg. Die fout nog wegpoetsen voor Merc hebben de stewards geprobeerd door unlappen niet toe te staan. Daar heeft de Race directie een stokje voor gestoken.quote:Op maandag 13 december 2021 13:04 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Knap hequote:Op maandag 13 december 2021 13:26 schreef Zorro het volgende:
[..]
Dan heb je het nog lang volgehouden.
Overigens heb ik in de meeste gevallen mijn ernstige bedenkingen waar die "B" vandaan komt.
De wedstrijdleider maakt een fout. Dat lijkt me duidelijk.quote:Op maandag 13 december 2021 13:24 schreef Zorro het volgende:
[..]
Wat een onzin die voetbalvergelijking steeds.
Ze gaan er voor het gemak even aan voorbij dat in dat geval de regels compleet overboord worden gegooid, terwijl dit gewoon in de regels staat.
Maar zulke kleinigheidjes daar lullen ze daar niet over.
Ik hoop dan maar dat die twee (Ali en Max) een soort van vriendschappelijke relatie hebben ofzo. Als dat niet zo is is het nog een stuk erger. Dan ben je gewoon compleet van het padje af als je zo doet tegen iemand.quote:Op maandag 13 december 2021 13:27 schreef Red_85 het volgende:
[..]
met die idioot van een mocro ali voor op. Man wat een cringe.
Heb je net het WK gewonnen in een van de meest legendarische seizoenen ooit, krijg je dat als beloning.
Man.![]()
Ik begrijp ook wel dat mensen zuur zijn uit het Hamilton of anti Verstappen kamp maar blijkbaar is er volgens de regels gehandeld, dat het regelboek op de schop moet en de handhaving ervan, waarschijnlijk wel want het was niet de eerste controversile beslissing van het jaar.quote:Op maandag 13 december 2021 13:24 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Dat is zo. Maar hier mogen we toch lekker achteraf onze mening geven.
Afgelopen week ging het hier over de onterechte straf van Max zelfs nadat RB zelf had toegegeven dat Max fout zat. Het is wel heel hypocriet dat nu ineens de dag na de race mensen aan het zeiken zijn dat er mensen zijn die commentaar hebben op Masi.
Het was ook een onmogelijk moeilijk keuze voor Merc om nog te pitten bij de SC. Het kon niet op een slechter moment komen.quote:Op maandag 13 december 2021 13:28 schreef Catatafishh het volgende:
[..]
Hamilton / mercedes had toch net zo goed de optie om te pitten. Niet aangedurft, jammer de bammer, wk weg. Allemaal verbaasd doen over unlappen is nogal potsierlijk. Helemaal gezien het feit dat ze dit al via de radio aankondigde aan Lewis.
Dat klopt. De eerste fout was dus om te melden dat de achterblijvers niet gingen unlappen. Toen Masi deze fout inzag heeft hij gedaan wat hij moest doen:quote:Op maandag 13 december 2021 13:19 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Alle achterblijvers moeten voorbij en daarna nog een vol rondje SC.
Dat snap ik maar wat ik niet snap is dat onmiddelijke grijpen naar beschuldigingen van conspiracies, omkoping en erger en zoals altijd zonder ook maar iets van bewijs of zelf maar logische argumenten.quote:Op maandag 13 december 2021 13:28 schreef Zwoerd het volgende:
Het is natuurlijk niet meer dan logisch dat de Britten enorm zuur zijn. Hamilton was gisteren oppermachtig en het was bizar hoe Max de overwinning kreeg of het nou terecht was of niet.
Dat is natuurlijk exact wat Mercedes wil.quote:Op maandag 13 december 2021 13:30 schreef trein2000 het volgende:
[..]
De wedstrijdleider maakt een fout. Dat lijkt me duidelijk.
Aan de andere kant, om eens in voetbaltermen te blijven. Een onterecht vrije trap of rode kaart kun je toch ook niet aanvechten voor wat betreft die wedstrijd. De scheids beslist en daar moet je het op dat moment mee doen. Kan ook niet anders want wat wil Mercedes nu dan? Twee rondjes eerder de stand opnemen? Wat als dit tien ronden eerder was gebeurd?
Ik denk trouwens wel dat ze in het vervolg misschien betere regels maken voor SC. SC in de laatste x laps betekent rode vlag of iets dergelijks. Dan weet iedereen waar ie aan toe is. Of regels overnemen van andere formules waar er nooit onder SC wordt gefinisht. Bijvoorbeeld dat SC laps in zijn geheel niet meetellen voor het aantal rondes nog te rijden.quote:Op maandag 13 december 2021 13:24 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Dat is zo. Maar hier mogen we toch lekker achteraf onze mening geven.
RB heeft trouwens volgens mij nergens toegegeven dat Max fout zat in het Jeddah crash incident? Marko heeft alleen excuses aangeboden voor de manier waarop hij tekeer ging, dacht ik? Voor mij was dat nog steeds geen brake test, maar een ongelukkige samenloop van Lewis op het gas en Max nog iets verder afremmen.quote:Afgelopen week ging het hier over de onterechte straf van Max zelfs nadat RB zelf had toegegeven dat Max fout zat. Het is wel heel hypocriet dat nu ineens de dag na de race mensen aan het zeiken zijn dat er mensen zijn die commentaar hebben op Masi.
Zelfde als een corner die niet wordt toegekend aan ploeg A, waarna ploeg B een doeltrap neemt en de bal bij de spits komt die meteen scoort. Dat wordt ook niet teruggedraaid, dat is heel zuur maar is gewoon een besluit van de wedstrijdleiding.quote:Op maandag 13 december 2021 13:30 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Aan de andere kant, om eens in voetbaltermen te blijven. Een onterecht vrije trap of rode kaart kun je toch ook niet aanvechten voor wat betreft die wedstrijd. De scheids beslist en daar moet je het op dat moment mee doen. Kan ook niet anders want wat wil Mercedes nu dan? Twee rondjes eerder de stand opnemen? Wat als dit tien ronden eerder was gebeurd?
Nou ik weet dat nog niet zo vast. Als Hamilton gestopt was zou Verstappen op P1 gekomen zijn. Iets zegt mij dat ze er dan samen af waren gegaan. Ik denk eerlijk gezegd niet dat dit nog winnable was voor Merc toen die SC in de baan kwam. Hun enige hoop was dat die SC tot het einde zou zijn gegaan. En ook daarom moesten ze wel buiten blijven, als die sc wel tot het einde was gegaan waren ze met een stop ook tweede geworden.quote:Op maandag 13 december 2021 13:28 schreef Catatafishh het volgende:
gestoken.
Verbaasd doen over unlappen is nogal potsierlijk. Helemaal gezien het feit dat ze dit al via de radio aankondigde aan Lewis.
De wedstrijd is door Merc op strategie verloren.
Onterecht rood volgens mij wel.quote:Op maandag 13 december 2021 13:30 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Klinkt logisch allemaal, thanks!quote:Op maandag 13 december 2021 12:54 schreef VacaLoca het volgende:
[..]
De uitslag kan niet herzien worden. Als een orgaan al zou oordelen dat Masi zich niet aan de regels heeft gehouden dan nog kan je daar geen andere uitslag aan hangen. Je zou de race kunnen schrappen of overnieuw laten rijden. Bij het eerste is Max nog kampioen en tweede gaat nooit gebeuren.
Want al zou Mercedes succesvol argumenteren dat er niet enkele lapped cars mochten inhalen dan nog kan je niet met zekerheid zeggen dat de achterblijvers niet direct allemaal Max zouden voorbij laten en hij stukje verderop alsnog Hamilton had ingehaald. Ook kan je nog zeggen dat wat Masi anders had moeten doen is dat hij eerder in ronde 56 al had besloten wel iedereen te laten inhalen, dat dat nog net zou passen voor einde ronde 57 en Max ook nog kon winnen.
En de uitslag van ronde 56 nemen kan ook niet er aan gekoppeld worden. Gevaar was weg, race duurt 58 ronden, en baan was vrij om te racen.
Je kan geen 'als/dan' er van maken die de uitslag bepaald.
Maar goed, Mercedes gaat niet in protest. Desnoods komt de CEO van Daimler zeggen dat ie dat niet wil voor z'n merk. Denk dat bij Mercedes vooral de PR afdeling aan werk gaat om een statement zo te schrijven dat ze er half als winnaars uit komen.
Wellicht dat ze dan ook even stilstaan bij dat ze gewoon de constructors kampioenschap gewonnen hebbenNiet onbelangrijk
Zeker. Een zeer lastige beslissing om te nemen. Overigens was de tijd om er goed over na te denken voor Merc wel aanwezig. Bewust gekozen voor risicomijden.quote:Op maandag 13 december 2021 13:31 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Het was ook een onmogelijk moeilijk keuze voor Merc om nog te pitten bij de SC. Het kon niet op een slechter moment komen.
Dat heb ik gelezen. Maar dat is natuurlijk een gelegenheidsargument tot en met. Zoals gezegd, wat ga je doen als dit tien rondes eerder gebeurt? Ga je dan zoals de stewards het zeggen achteraf de race inkorten? Dat is toch super raar? Dat kan niet.quote:Op maandag 13 december 2021 13:31 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk exact wat Mercedes wil.
Dat is dan weer het voordeel van zo'n hysterisch chauvinistisch volkje.quote:Op maandag 13 december 2021 13:10 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Gelukje voor Max en Red Bull: het VK is nu helemaal in rep en roer over de valse loting van Man Utd. Max/Hamilton is oud nieuws
Blijft natuurlijk moeilijk vergelijken tussen iets te verliezen zoals Mercedes of niets meer te verliezen zoals Red Bull, achteraf is dat uiteraard makkelijk.quote:Op maandag 13 december 2021 13:32 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Nou ik weet dat nog niet zo vast. Als Hamilton gestopt was zou Verstappen op P1 gekomen zijn. Iets zegt mij dat ze er dan samen af waren gegaan. Ik denk eerlijk gezegd niet dat dit nog winnable was voor Merc toen die SC in de baan kwam. Hun enige hoop was dat die SC tot het einde zou zijn gegaan. En ook daarom moesten ze wel buiten blijven, als die sc wel tot het einde was gegaan waren ze met een stop ook tweede geworden.
De schorsing daarna ja, maar de wedstrijd waarin die gegeven is wordt niet overgespeeld hoor.quote:
Da's gewoon een overzicht van de situatie zoals hij nu bekend is, zie daar geen nieuwe info.quote:Op maandag 13 december 2021 13:33 schreef Tomatenboer het volgende:
Volgens mij lees ik hier dat Mercedes definitief het beroep doorzet?
Mercedes laat het er niet bij zitten
Als het echt overduidelijk was geweest had Max ook op een ronde kunnen staan. Als hij dan alsnog achteraan mocht aansluiten voor de laatste ronde dan was dat nog steeds volgens de regels, toch?quote:Op maandag 13 december 2021 13:27 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Tsja, dat heb je met een safety car situatie wel vaker... en dan komt deze natuurlijk op het allerzuurste moment voor Hamilton.
Er is geen beslissing tot nu toe over een beroep, Mercedes heeft 96 uur de tijd om dat te beslissen.quote:Op maandag 13 december 2021 13:33 schreef Tomatenboer het volgende:
Waar was Michael Masi op dat moment?quote:Op maandag 13 december 2021 13:10 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Was dat die niet zo bij Nederland-Spanje op het WK, dat het eigenlijk een hoekschop was voor NL?quote:Op maandag 13 december 2021 13:32 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Zelfde als een corner die niet wordt toegekend aan ploeg A, waarna ploeg B een doeltrap neemt en de bal bij de spits komt die meteen scoort. Dat wordt ook niet teruggedraaid, dat is heel zuur maar is gewoon een besluit van de wedstrijdleiding.
quote:Op maandag 13 december 2021 11:34 schreef Tijger_m het volgende:
Overigens, dit is wat Hamilton zelf heeft gezegd over het vrijgeven van de baan na de SC:
[..]
Klinkt niet als iemand die vind dat Masi hem genaaid heeft.
Google die quote eens!quote:“Everything was clear, so why would you run another lap behind a safety car?” he said. “When everything is clear you have to release the track. I think that’s a fair point from the race direction.”
Het gaat er meer om dat het resultaat van de wedstrijd na de wedstrijd niet meer veranderd kan worden. Kan dat wel dan verneuk je een heel belangrijk aspect van (kijk)sport, namelijk het moment van ultieme euforie.quote:
Na al die keren dat Lewis een gunstige SC heeft gehad is dit wel erg mooi.quote:Op maandag 13 december 2021 13:08 schreef Weltschmerz het volgende:
Toch vind ik het jammer dat het zo gespind wordt dat de uitslag controversieel zou zijn. Mercedes is gewoon niet benadeeld, ze hadden pech dat er een terechte SC naar buiten werd gestuurd maar hadden nooit recht op een finish onder de SC of achterblijvers tussen Hamilton en Verstappen. Die regel bestaat niet. Er zijn wat coureurs achterin het veld die wat benadeeld zijn door de improvisatie van Masi maar Hamilton behoort niet tot de getroffenen.
Zou er vanuit Stuttgart nog even gebeld worden? Dit is toch hopeloos slechte reclame.quote:Op maandag 13 december 2021 13:37 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Er is geen beslissing tot nu toe over een beroep, Mercedes heeft 96 uur de tijd om dat te beslissen.
dat is ook wel zo'n beetje het enige scenario voor PSVquote:Op maandag 13 december 2021 13:36 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
Als je een voetbalvergelijking wil maken dan heb je een seizoen gehad waarbij PSV en Ajax aan het einde van het seizoen gelijk staan, na een seizoen waarin Ajax in de onderlinge duels alle spelers van PSV kapot heeft geschopt en daar zonder rode kaarten mee weg is gekomen.
Vervolgens spelen ze in de laatste wedstrijd van het seizoen tegen elkaar en stuurt ten Hag de hele ploeg op de verkeerde noppen naar buiten. Daardoor gaat een terugspeelbal totaal verkeerd de lucht in en via een voorbijvliegende meeuw landt hij eerst vol tegen het hoofd van Pasveer die daardoor geblesseerd raakt en niet meer vervangen kan worden (want alle wissels nogal dom gebruikt) en daarna tegen de hand van een speler waardoor een goal wordt voorkomen.
Strafschop gaat erin want er is geen fatsoenlijke keeper, PSV kampioen.
Oftewel, vergelijkingen met voetbal zijn belachelijk.
Daar staat dat ze vier dagen de tijd hebben om te onderzoeken of een beroep het ook echt waard kan zijn.quote:Op maandag 13 december 2021 13:33 schreef Tomatenboer het volgende:
Uiteraard. Maar de stelling dat Mercedes op strategie verloren heeft is ook te simpel. Ik denk niet dat ze een andere keuze hadden op dat moment.quote:Op maandag 13 december 2021 13:35 schreef Tarado het volgende:
[..]
Blijft natuurlijk moeilijk vergelijken tussen iets te verliezen zoals Mercedes of niets meer te verliezen zoals Red Bull, achteraf is dat uiteraard makkelijk.
Ik denk, gegeven de radiostilte vandaag, dat daar momenteel wel wat verkeer plaatsvind, ja.quote:Op maandag 13 december 2021 13:38 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Zou er vanuit Stuttgart nog even gebeld worden? Dit is toch hopeloos slechte reclame.
Nee, doei.quote:Op maandag 13 december 2021 13:36 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
Als je een voetbalvergelijking wil maken
Ach, dat bitchen op de stewards over de boordradio doen ze allemaal, Verstappen en Hamilton beiden weer in deze racequote:Op maandag 13 december 2021 13:38 schreef Schnitzels het volgende:
[..]
[..]
Google die quote eens!![]()
Ik zag het in voorgaande topics ook al staan. Dit was een quote van Verstappen. Dat wordt nu wel omgedraaid en herhaald, maar niemand die het nazoekt.
Hamilton zei tijdens de boardradio: "This is getting manipulated, man". Die was echt niet blij of realistisch hierover.
Je weet niet wat RBR gedaan zou hebben. Die situatie was er niet. Dus kunnen we terugvallen op de feiten: MERC deed het niet. En daarmee maakten ze zichzelf kwetsbaar. Ze zullen ongetwijfeld gedacht hebben hiermee de grootste kansen te hebben maar dat bleek achteraf een misvatting. Gokken op finishen onder geel vind ik zelf een hele grote gok. Net als gokken op geen unlappen. Maar dat ben ik. Zij maakten in alle ervaring een eigenstandige afweging en dat is achteraf de verkeerde geweest. Op zichzelf heeft daar de wedstrijdleiding geen invloed op gehad. Want niet onder geel finishen en herschikking van auto's is standaardbeleid dus was in mijn ogen te verwachten dat de restart zo in elkaar zou steken. Het zou Merc sieren als ze wat meer naar zichzelf zouden kijken.quote:Op maandag 13 december 2021 13:32 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Nou ik weet dat nog niet zo vast. Als Hamilton gestopt was zou Verstappen op P1 gekomen zijn. Iets zegt mij dat ze er dan samen af waren gegaan. Ik denk eerlijk gezegd niet dat dit nog winnable was voor Merc toen die SC in de baan kwam. Hun enige hoop was dat die SC tot het einde zou zijn gegaan. En ook daarom moesten ze wel buiten blijven, als die sc wel tot het einde was gegaan waren ze met een stop ook tweede geworden.
Als HAM toen naar een nieuwe set was gegaan dan waren die in elk geval een stuk verser geweest. Dat had net het verschil kunnen maken in de snelheid bij het opkomen van het rechte stuk waar VER er nu voorbij ging. Maar of dat genoeg was geweest is onmogelijk in te schatten.quote:Op maandag 13 december 2021 13:40 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Uiteraard. Maar de stelling dat Mercedes op strategie verloren heeft is ook te simpel. Ik denk niet dat ze een andere keuze hadden op dat moment.
Eerder in de race, bij die VSC maakten ze wel een fout door niet te stoppen in de 2e ronde. Maar volgens mij zou dat uiteindelijk niets uitgemaakt hebben.
Ah, nee. Nope.quote:Op maandag 13 december 2021 13:35 schreef trein2000 het volgende:
[..]
De schorsing daarna ja, maar de wedstrijd waarin die gegeven is wordt niet overgespeeld hoor.
lewis laatste jaren al dominant geweest door een oppermachtige motor ( die 4 jaar voorsprong had op de rest, kan je ook je vraagtekens bij zetten ) nu is er eindelijk een competitie.....gaan ze jankenquote:Op maandag 13 december 2021 13:16 schreef Tijger_m het volgende:
team hun eigen verantwoordelijkheid, niet die van de FIAquote:Op maandag 13 december 2021 13:17 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Nee, maar dat is wel wat er dan feitelijk gebeurt.
juist .....quote:Op maandag 13 december 2021 13:18 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Onder andere omdat hij zichzelf mocht unlappen, ow de ironie.
Red Bull heeft gegokt en gewonnen, Mercedes besloot niet te gokken en verloorquote:Op maandag 13 december 2021 13:40 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Uiteraard. Maar de stelling dat Mercedes op strategie verloren heeft is ook te simpel. Ik denk niet dat ze een andere keuze hadden op dat moment.
Eerder in de race, bij die VSC maakten ze wel een fout door niet te stoppen in de 2e ronde. Maar volgens mij zou dat uiteindelijk niets uitgemaakt hebben.
Mja, het is altijd makkelijk om te zeggen dat je van racen houd als je toch wel weet dat je wint...quote:Op maandag 13 december 2021 13:43 schreef Predator40 het volgende:
[..]
lewis laatste jaren al dominant geweest door een oppermachtige motor ( die 4 jaar voorsprong had op de rest, kan je ook je vraagtekens bij zetten ) nu is er eindelijk een competitie.....gaan ze janken
gevoel ja.....maar het is niet zo.quote:Op maandag 13 december 2021 13:18 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Dit. Mercedes heeft zichzelf in de positie gebracht waardoor alles door het putje kon gaan.quote:Op maandag 13 december 2021 13:44 schreef Tarado het volgende:
[..]
Red Bull heeft gegokt en gewonnen, Mercedes besloot niet te gokken en verloor
quote:Op maandag 13 december 2021 13:33 schreef Tomatenboer het volgende:
Lando, BNW is verderop.quote:Er is gewoon een laatste gevecht gecreerd, voor de tv-kijker
neee alles is in de laatste ronde "gestolen"......BS natuurlijkquote:Op maandag 13 december 2021 13:19 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dit alles valt onder het hoofdstuk "You win some, you lose some" maar dat lijkt voor sommige mensen tegenwoordig onmogelijk om mee om te gaan.
Het is toch algemeen bekend dat de FIA Mercedes die voorsprong in motor development heeft gegund omdat Mercedes anders was afgehaakt? De hegemonie van de afgelopen jaren is grotendeels tot stand gekomen dankzij handjeklap, wat het extra bizar maakt dat men vanuit Mercedes-kamp nu wil doen geloven dat de FIA anti-Mercedes is.quote:Op maandag 13 december 2021 13:43 schreef Predator40 het volgende:
[..]
lewis laatste jaren al dominant geweest door een oppermachtige motor ( die 4 jaar voorsprong had op de rest, kan je ook je vraagtekens bij zetten ) nu is er eindelijk een competitie.....gaan ze janken
maar dat is ook typisch Engels, ze houden er gewoon geen rekening mee dat ze kunnen verliezen en dan komt het hard aanquote:Op maandag 13 december 2021 13:43 schreef Predator40 het volgende:
[..]
Voor mij komt het daarop neer, ja, en de SC is een gevalletje "shit happens" en soms heb je daar geluk mee en soms pech, het is meestal de leider die de grootste last heeft van een SC en dat weten alle teams ook.quote:Op maandag 13 december 2021 13:44 schreef Tarado het volgende:
[..]
Red Bull heeft gegokt en gewonnen, Mercedes besloot niet te gokken en verloor
Niet onder geen finishen is helemaal geen standaard beleid, het is geen nascar.quote:Op maandag 13 december 2021 13:40 schreef Catatafishh het volgende:
[..]
Je weet niet wat RBR gedaan zou hebben. Die situatie was er niet. Dus kunnen we terugvallen op de feiten: MERC deed het niet. En daarmee maakten ze zichzelf kwetsbaar. Ze zullen ongetwijfeld gedacht hebben hiermee de grootste kansen te hebben maar dat bleek achteraf een misvatting. Gokken op finishen onder geel vind ik zelf een hele grote gok. Net als gokken op geen unlappen. Maar dat ben ik. Zij maakten in alle ervaring een eigenstandige afweging en dat is achteraf de verkeerde geweest. Op zichzelf heeft daar de wedstrijdleiding geen invloed op gehad. Want niet onder geel finishen en herschikking van auto's is standaardbeleid dus was in mijn ogen te verwachten dat de restart zo in elkaar zou steken. Het zou Merc sieren als ze wat meer naar zichzelf zouden kijken.
Je hebt een punt als het 10 ronden voor het einde was geweest. Op het moment zelf was het namelijk een gok. Ofwel je verliest trackpositie, maar dan win je als er nog geracet wordt, ofwel je houdt trackpositie, maar dan verlies je als er nog geracet wordt.quote:Op maandag 13 december 2021 13:28 schreef Catatafishh het volgende:
[..]
Hamilton / mercedes had toch net zo goed de optie om te pitten. Niet aangedurft, jammer de bammer, wk weg. Die fout nog wegpoetsen voor Merc hebben de stewards geprobeerd door unlappen niet toe te staan. Daar heeft de Race directie een stokje voor gestoken.
Verbaasd doen over unlappen is nogal potsierlijk. Helemaal gezien het feit dat ze dit al via de radio aankondigde aan Lewis.
De wedstrijd is door Merc op strategie verloren.
rode vlag omdat MB dat wel heel goed had uitgekomen?quote:Op maandag 13 december 2021 13:19 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Alle achterblijvers moeten voorbij en daarna nog een vol rondje SC.
Wat ik ook begrijp dat hij dat niet wilde, maar dan is de rode vlag gewoon een perfecte oplossing.
het was eerlijk, MB had ook de mogelijkheid om te pitten.....quote:Op maandag 13 december 2021 13:19 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Op zich kan je je afvragen of de gang van zaken door race control wel zo handig is geweest. Feit is wel dat je met een rode vlag misschien een eerlijker situatie had gecreerd
Ja, tijdens die SC hadden ze niet echt een keuze. Dat denk ik ook. Aanvallend risico's nemen is veel makkelijker dan verdedigend. Het is eerder tactisch al fout gegaan toen onder de VSC trackposition als heilig werd gezien.quote:Op maandag 13 december 2021 13:47 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Niet onder geen finishen is helemaal geen standaard beleid, het is geen nascar.
Toen die SC kwam riep het hele topic hier, op ondergetekende na, dat het einde race was. Als je stopt blijft Red Bull sowieso buiten, die zitten er 12 seconde achter, alle tijd om te reageren. Dan heeft RB in feite drie kansen, namelijk SC tot het eind, voorblijven of er samen af. Terwijl jij een auto die niets te verliezen heeft moet inhalen…
Nee, Mercedes deed het goede en ze hadden ongelofelijk pech.
Ja, de bijkomende ironie is dat de machtspositie van Masi helemaal niet van Liberty of FIA afkomt maar een erfenis is van Ecclestone die Whiting daarmee onaantastbaar maakte. Dat soort feiten komen niet zo goed uit dus wordt dat gewoon genegeerd.quote:Op maandag 13 december 2021 13:46 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Het is toch algemeen bekend dat de FIA Mercedes die voorsprong in motor development heeft gegund omdat Mercedes anders was afgehaakt? De hegemonie van de afgelopen jaren is grotendeels tot stand gekomen dankzij handjeklap, wat het extra bizar maakt dat men vanuit Mercedes-kamp nu wil doen geloven dat de FIA anti-Mercedes is.
Als er n team is dat veel gebaat is geweest bij het 'anders stoppen we ermee'-dreigement, dan is het Mercedes wel.
Laten we eerlijk zijn, als Verstappen in de positie van Hamilton was geweest, dan hadden we hier nu 32 topics gehad over de vooringenomenheid van de FIA. Over het verhaaltje dat de FIA Hamilton koste wat kost aan een achtste titel wil helpen.quote:Op maandag 13 december 2021 13:08 schreef Weltschmerz het volgende:
Toch vind ik het jammer dat het zo gespind wordt dat de uitslag controversieel zou zijn. Mercedes is gewoon niet benadeeld, ze hadden pech dat er een terechte SC naar buiten werd gestuurd maar hadden nooit recht op een finish onder de SC of achterblijvers tussen Hamilton en Verstappen. Die regel bestaat niet. Er zijn wat coureurs achterin het veld die wat benadeeld zijn door de improvisatie van Masi maar Hamilton behoort niet tot de getroffenen.
Nouja, ik ga er dan vanuit dat het klopt wat Masi zegt dat alle teams zich met grote voorkeur uitspraken dit seizoen niet onder geel te willen finishen. Dit wist Mercedes natuurlijk ook.quote:Op maandag 13 december 2021 13:47 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Toen die SC kwam riep het hele topic hier, op ondergetekende na, dat het einde race was. Als je stopt blijft Red Bull sowieso buiten, die zitten er 12 seconde achter, alle tijd om te reageren. Dan heeft RB in feite drie kansen, namelijk SC tot het eind, voorblijven of er samen af. Terwijl jij een auto die niets te verliezen heeft moet inhalen…
dan is Max gewoon de zeer terechte kampioen op basis van de statistieken van dit seizoen.quote:Op maandag 13 december 2021 13:20 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Niemand heeft punten kado gekregen (ja, behalve degenen die punten kregen in Spa, daar is geen race gereden). Maar dat zeg ik dan ook niet. Ik vond het gewoon de verkeerde beslissing. Punt.
laatste minuut een wisselspeler erin en die scoort in blessuretijdquote:Op maandag 13 december 2021 13:27 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Gisteren vroeg er iemand of iemand in voetbaltermen kon uitleggen wat er gebeurd was, ik antwoordde dat het 0-0 was en dat Max in de laatste minuut scoorde
Ik vermoed dat Mercedes het niet zover gaat laten komen, ze snappen echt wel dat ze dit niet gaan winnen en dat het afbreukrisico veel te groot is voor zowel Mercedes als F1 en volgens mij doen ze volgend jaar gewoon weer mee.quote:Op maandag 13 december 2021 13:50 schreef Nielsch het volgende:
In 1989 was er ook een hele nasleep met rechtzaken. In de voorlaatste race stond Prost voor op Senna. Senna moest deze race wel winnen om kans te blijven maken op de wereldtitel. Toen Senna op een gegeven moment Prost wilde inhalen, gooide hij de deur dicht waardoor beide wagens langs de kant kwamen te staan. Eind race voor Prost maar Senna kon met behulp van een aantal duwende marshalls toch weer gaan deelnemen aan de race die hij vervolgens won. Daarmee zou hij 9 punten krijgen en zou de titel beslist worden in de laatste race. Echter, de FIA vond dat Senna illegaal weer aan het racen was geslagen doordat hij een chicane had overgeslagen bij het aanduwen door de marshalls en werd gediskwalificeerd, waardoor Prost direct wereldkampioen werd. McLaren heeft dit ook aangevochtend met rechtzaken maar uiteindelijk veranderde er niets. Prost bleef wereldkampioen. Ik vermoed dat het nu ook zoiets gaat worden.
Wel via een uitgestoken arm van de scheidsrechter.quote:Op maandag 13 december 2021 13:52 schreef Predator40 het volgende:
[..]
laatste minuut een wisselspeler erin en die scoort in blessuretijd
ach ja....eerste race met dat hele track limits gezeik was max ook oppermachtig en toen kreeg lewis de overwinningquote:Op maandag 13 december 2021 13:28 schreef Zwoerd het volgende:
Het is natuurlijk niet meer dan logisch dat de Britten enorm zuur zijn. Hamilton was gisteren oppermachtig en het was bizar hoe Max de overwinning kreeg of het nou terecht was of niet.
Het zou wel erg extreem zijn wil een bepaalde vergadering het besluit nemen deze titel aan Hamilton te geven. Je weet het natuurlijk nooit, zeker dit seizoen niet, maar het lijkt mij niet waarschijnlijkquote:Op maandag 13 december 2021 13:50 schreef Nielsch het volgende:
In 1989 was er ook een hele nasleep met rechtzaken. In de voorlaatste race stond Prost voor op Senna. Senna moest deze race wel winnen om kans te blijven maken op de wereldtitel. Toen Senna op een gegeven moment Prost wilde inhalen, gooide hij de deur dicht waardoor beide wagens langs de kant kwamen te staan. Eind race voor Prost maar Senna kon met behulp van een aantal duwende marshalls toch weer gaan deelnemen aan de race die hij vervolgens won. Daarmee zou hij 9 punten krijgen en zou de titel beslist worden in de laatste race. Echter, de FIA vond dat Senna illegaal weer aan het racen was geslagen doordat hij een chicane had overgeslagen bij het aanduwen door de marshalls en werd gediskwalificeerd, waardoor Prost direct wereldkampioen werd. McLaren heeft dit ook aangevochtend met rechtzaken maar uiteindelijk veranderde er niets. Prost bleef wereldkampioen. Ik vermoed dat het nu ook zoiets gaat worden.
Dat was helemaal bizar omdat McLaren toen de titel van hun eigen coureur aanvocht.quote:Op maandag 13 december 2021 13:50 schreef Nielsch het volgende:
Die is, zoals dat zo schitterend heet, een dood spelelement dus dan zou het wel een geldige goal zijnquote:Op maandag 13 december 2021 13:52 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Wel via een uitgestoken arm van de scheidsrechter.
Latifi maakte een fout bedoel jequote:Op maandag 13 december 2021 13:30 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ron Dennis, daar noem je ook iemand, als je zijn naam opzoekt in het woordenboek kom je uit bij "Haatdragend"quote:Op maandag 13 december 2021 13:53 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Dat was helemaal bizar omdat McLaren toen de titel van hun eigen coureur aanvocht.
Alhoewel Prost toen al had getekend bij Ferrari en zwaar ruzie had met Ron Dennis, en natuurlijk het nummer 1 zou meenemen naar de rivaal.
Beetje pot verwijt de ketel. Hoe vaak zag je op dit forum niet voorbij komen dat de FIA helemaal op de hand van Mercedes / Hamilton is?quote:Op maandag 13 december 2021 13:16 schreef Tijger_m het volgende:
Precies mijn punt, vorige week was de FIA, Liberty en Masi in de zak van Mercedes volgens velen.quote:Op maandag 13 december 2021 13:54 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Beetje pot verwijt de ketel. Hoe vaak zag je op dit forum niet voorbij komen dat de FIA helemaal op de hand van Mercedes / Hamilton is?
het kwartje valt nu gelukkig een keer de andere kant op, maar laten we niet doen alsof er hier zo verstandig en genuanceerd gereageerd wordt op beslissingen van de FIA.
Dit soort gezeik hoort wat dat betreft ook wel bij Formule 1. Zelf herinner ik me 1994 nog goed (ook een turbulent seizoen trouwens) dat niet door rechtszaken beslist werd maar waar dat net zo goed gekund had.quote:Op maandag 13 december 2021 13:50 schreef Nielsch het volgende:
In 1989 was er ook een hele nasleep met rechtzaken. In de voorlaatste race stond Prost voor op Senna. Senna moest deze race wel winnen om kans te blijven maken op de wereldtitel. Toen Senna op een gegeven moment Prost wilde inhalen, gooide hij de deur dicht waardoor beide wagens langs de kant kwamen te staan. Eind race voor Prost maar Senna kon met behulp van een aantal duwende marshalls toch weer gaan deelnemen aan de race die hij vervolgens won. Daarmee zou hij 9 punten krijgen en zou de titel beslist worden in de laatste race. Echter, de FIA vond dat Senna illegaal weer aan het racen was geslagen doordat hij een chicane had overgeslagen bij het aanduwen door de marshalls en werd gediskwalificeerd, waardoor Prost direct wereldkampioen werd. McLaren heeft dit ook aangevochten met rechtzaken maar uiteindelijk veranderde er niets. Prost bleef wereldkampioen. Ik vermoed dat het nu ook zoiets gaat worden.
Ik weet sowieso niet of 'de britten' nu een objectieve bron zijn om uitspraken te doen over Max. Feit is en blijft dat ze lastige verliezers zijn. En dan kijk ik ook naar dat wanstaltige gedrag tijdens het EKquote:Op maandag 13 december 2021 13:49 schreef WheeledWarrior het volgende:
Verstappen zal voor altijd de 'Safety Car Champion blijven' volgens enkele Britten
Natuurlijk, en die 18 top-2 finishes dit seizoen tellen verder niet natuurlijk.
Ik zou dat sowieso een enorm slechte zaak vinden gegeven zijn aandeelhouderschap in minstens 2 teams in de F1 alleen al.quote:Op maandag 13 december 2021 13:54 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
Ik vroeg het me gisteren al af, maar toen ging het topic te snel:
Hoe zit het nou met de wens van Toto om de rol van Todt als FIA president over te nemen? Destijds was bij bij veel teamleiders DE man. Ik kan me na dit seizoen niet voorstellen dat hij ooit nog in aanmerking komt voor die positie?
Gaat niet meer gebeuren na dit seizoen lolquote:Op maandag 13 december 2021 13:54 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
Hoe zit het nou met de wens van Toto om de rol van Todt als FIA president over te nemen? Destijds was bij bij veel teamleiders DE man. Ik kan me na dit seizoen niet voorstellen dat hij ooit nog in aanmerking komt voor die positie?
Ach ja, de KNVB zit ook in de zak van PSV, Feyenoord en Ajax afhankelijk van welk clubtopic je hier bezoekt.quote:Op maandag 13 december 2021 13:55 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Precies mijn punt, vorige week was de FIA, Liberty en Masi in de zak van Mercedes volgens velen.
Dit kunnen ze dan wel weer terugdraaienquote:Op maandag 13 december 2021 13:10 schreef Ronald-Koeman het volgende:
denk niet dat er nu nog mensen zijn die hem serious nemen .. want wat hij gisteren heeft laten zien is in geen 1 bedrijfsvoering gewenst ..quote:Op maandag 13 december 2021 13:54 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
Goed punt. Ik hoorde iedereen wel over de punten die Verstappen ontnomen zijn, maar daar heeft-ie er feitelijk 5 cadeau gekregen.quote:Op maandag 13 december 2021 13:20 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Niemand heeft punten kado gekregen (ja, behalve degenen die punten kregen in Spa, daar is geen race gereden). Maar dat zeg ik dan ook niet. Ik vond het gewoon de verkeerde beslissing. Punt.
Sterker nog, als het aan de stewards had gelegen was een minstens zo controversieel besluit genomen namelijk om niet te gaan unlappen. En dan hadden we het Hammafia-narratief kunnen behouden.quote:Op maandag 13 december 2021 13:55 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Precies mijn punt, vorige week was de FIA, Liberty en Masi in de zak van Mercedes volgens velen.
Ja, maar onder hem was er natuurlijk wel discipline daar. Die jaren onder Whitmarsh later waren ook niet echt een groot succes.quote:Op maandag 13 december 2021 13:54 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ron Dennis, daar noem je ook iemand, als je zijn naam opzoekt in het woordenboek kom je uit bij "Haatdragend"
kerstcadeau van die FIAquote:Op maandag 13 december 2021 13:57 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Goed punt. Ik hoorde iedereen wel over de punten die Verstappen ontnomen zijn, maar daar heeft-ie er feitelijk 5 cadeau gekregen.
En daar was jij helemaal niet zuur overquote:Op maandag 13 december 2021 13:53 schreef Predator40 het volgende:
[..]
ach ja....eerste race met dat hele track limits gezeik was max ook oppermachtig en toen kreeg lewis de overwinning
lol zulke mensen.......man manquote:Op maandag 13 december 2021 13:39 schreef WheeledWarrior het volgende:
Ook weer zo'n reactie van een ongetwijfeld Brit dat 'Masi wist dat Hamilton het met oude banden nooit meer zou redden die laatste ronde en dus is Verstappen aan de titel geholpen'.
Dat Hamilton op oudere banden stond was niet Masi's probleem.
Ze geven een extern bedrijf de schuld.quote:Op maandag 13 december 2021 13:56 schreef beantherio het volgende:
Formule 1 blijkt toch niet de meest prutsende officials te hebben: Ajax toch niet tegen Internazionale, loting opnieuw door fout UEFA
quote:Op maandag 13 december 2021 13:14 schreef Rianne84 het volgende:
https://www.thebestsocial(...)rlanders-verstappen/
Heerlijke blog
En hoe zou je dat met een F1-vergelijking kunnen uitleggen?quote:Op maandag 13 december 2021 13:56 schreef beantherio het volgende:
Formule 1 blijkt toch niet de meest prutsende officials te hebben: Ajax toch niet tegen Internazionale, loting opnieuw door fout UEFA
Dat klopt en dat had nooit zo afgehandeld moeten worden, ik vind Spa nog steeds een godvergeten schandaal voor de mensen die daarvoor een kaartje gekocht hadden.quote:Op maandag 13 december 2021 13:57 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Goed punt. Ik hoorde iedereen wel over de punten die Verstappen ontnomen zijn, maar daar heeft-ie er feitelijk 5 cadeau gekregen.
(niet naar jou toe, maar even in het algemeen) Krijg altijd wel jeuk als mensen elitair gaan zitten doen t.o.v kijkers die vanwege max gaan zitten kijken en zich dan verheven voelen maar ja waar trek je de grens? elke sport heeft nieuwe fans nodig.quote:Op maandag 13 december 2021 13:59 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Hij gaf zelfs toe dit seizoen pas te zijn gaan kijken.
is dat geld al terug gegeven ... want ze hebben niet gekregen waarvoor ze kwamenquote:Op maandag 13 december 2021 14:00 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat klopt en dat had nooit zo afgehandeld moeten worden, ik vind Spa nog steeds een godvergeten schandaal voor de mensen die daarvoor een kaartje gekocht hadden.
heel veel fans vergeten dat of weten het niet eens.........quote:Op maandag 13 december 2021 13:46 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Het is toch algemeen bekend dat de FIA Mercedes die voorsprong in motor development heeft gegund omdat Mercedes anders was afgehaakt? De hegemonie van de afgelopen jaren is grotendeels tot stand gekomen dankzij handjeklap, wat het extra bizar maakt dat men vanuit Mercedes-kamp nu wil doen geloven dat de FIA anti-Mercedes is.
Als er n team is dat veel gebaat is geweest bij het 'anders stoppen we ermee'-dreigement, dan is het Mercedes wel.
Het is juist een kampioenschap van Lewis waar een asterisk bij gezet zou worden. Halverwege het seizoen na veel fouten 37 punten achter staan, je concurrent van de baan ketsen, je teamgenoot die concurrent van de baan laten ketsen en aan het eind van het seizoen door een truuk met de motor proberen het binnen te halen. Het had alleen maar bijgedragen aan het beeld dat Lewis toch wel erg vaak door het hebben van de beste auto en geluk wint. Het was al niet meer zijn kampioenschap.quote:Op maandag 13 december 2021 13:49 schreef WheeledWarrior het volgende:
Verstappen zal voor altijd de 'Safety Car Champion blijven' volgens enkele Britten
Ik zie het anders: die call werd gemaakt omdat hij dacht dat er anders niet meer kon worden geracet. Ik weet nog heel goed dat hier de tent werd afgebroken vanwege dat besluit want MaFIA.quote:Op maandag 13 december 2021 13:31 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Dat klopt. De eerste fout was dus om te melden dat de achterblijvers niet gingen unlappen. Toen Masi deze fout inzag heeft hij gedaan wat hij moest doen:
- de relevante auto's alsnog laten unlappen
- de SC naar binnen op het moment dat deze ook naar binnen was gegaan als de initiele fout niet was gemaakt
al met al was de kans dat we precies hetzelfde scenario zouden hebben gehad als wat we nu hebben gezien enorm groot als Masi die eerste fout niet had gemaak.
fixedquote:Op maandag 13 december 2021 13:47 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Nee, Mercedes deed het goede en ze hadden ongelofelijk pech. karma
Volgens mij niet, het laatste wat ik hoorde is dat er niets gekomen is van die beloftes.quote:Op maandag 13 december 2021 14:00 schreef RAVW het volgende:
[..]
is dat geld al terug gegeven ... want ze hebben niet gekregen waarvoor ze kwamen
Nee, maar er is officieel gewoon een race verreden met een uitslagquote:Op maandag 13 december 2021 14:00 schreef RAVW het volgende:
[..]
is dat geld al terug gegeven ... want ze hebben niet gekregen waarvoor ze kwamen
Ja, nou...quote:Op maandag 13 december 2021 14:02 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Nee, maar er is officieel gewoon een race verreden met een uitslag
Als het andersom was geweest en hier het hele land woest was geweest zou het toch even goed onterecht zijn om nu nog aan de uitslag te rommelen?quote:Op maandag 13 december 2021 14:02 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ik zie het anders: die call werd gemaakt omdat hij dacht dat er anders niet meer kon worden geracet. Ik weet nog heel goed dat hier de tent werd afgebroken vanwege dat besluit want MaFIA.
Vervolgens blijkt er wel voldoende tijd te zijn om een deel los te laten en een deel niet. En dus beslist hij dat.
Dan zeg ik: als je het zo afhankelijk gaat maken van toeval, dan moet je beseffen dat rode vlag de beste manier is. Dan hou je controle, prima uit te leggen, iedereen evenveel kans.
Als het andersom was geweest, dan was het als voorbeeld van MaFIA, Connelly, enz. geduid.
Dat was fout ja. En in die tweede vsc ronde hadden ze ook nog een dikke kans om hun trackpositie te behouden. Maar goed, ik snap ook wel dat je in deze situatie cote que cote wil voorkomen dat je Max moet inhalen.quote:Op maandag 13 december 2021 13:49 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Ja, tijdens die SC hadden ze niet echt een keuze. Dat denk ik ook. Aanvallend risico's nemen is veel makkelijker dan verdedigend. Het is eerder tactisch al fout gegaan toen onder de VSC trackposition als heilig werd gezien.
Het is ook niet wenselijk. Dat is namelijk een nog slechter einde van het seizoen.quote:Op maandag 13 december 2021 13:53 schreef Catatafishh het volgende:
[..]
Het zou wel erg extreem zijn wil een bepaalde vergadering het besluit nemen deze titel aan Hamilton te geven. Je weet het natuurlijk nooit, zeker dit seizoen niet, maar het lijkt mij niet waarschijnlijk
Een rode vlag was misschien wel het beste geweest met de wijsheid van achteraf. Maar ook dan is Mercedes over de zeik natuurlijk. Want dan krijg je een staande start…quote:Op maandag 13 december 2021 14:02 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ik zie het anders: die call werd gemaakt omdat hij dacht dat er anders niet meer kon worden geracet. Ik weet nog heel goed dat hier de tent werd afgebroken vanwege dat besluit want MaFIA.
Vervolgens blijkt er wel voldoende tijd te zijn om een deel los te laten en een deel niet. En dus beslist hij dat.
Dan zeg ik: als je het zo afhankelijk gaat maken van toeval, dan moet je beseffen dat rode vlag de beste manier is. Dan hou je controle, prima uit te leggen, iedereen evenveel kans.
Als het andersom was geweest, dan was het als voorbeeld van MaFIA, Connelly, enz. geduid.
je en daar betaal je dan meer dan 1000 euro voor om 21 auto's een optocht te zen rijden van 3 rondjes in de regenquote:Op maandag 13 december 2021 14:03 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ja, nou...
Ook zo'n dramatisch moment van de FIA van dit seizoen, overigens.
Gezien de enorm beroerde start van Max was de kans op een titel wel wat groter.. dat leek echt nergens opquote:Op maandag 13 december 2021 14:05 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Een rode vlag was misschien wel het beste geweest met de wijsheid van achteraf. Maar ook dan is Mercedes over de zeik natuurlijk. Want dan krijg je een staande start…
De wedstrijdleiding heeft helemaal niks met oudere banden en/of strategie te maken, het is aan de teams om zulke keuzes te maken daar mag de wedstrijdleiding niet eens naar kijken.quote:Op maandag 13 december 2021 13:48 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Je hebt een punt als het 10 ronden voor het einde was geweest. Op het moment zelf was het namelijk een gok. Ofwel je verliest trackpositie, maar dan win je als er nog geracet wordt, ofwel je houdt trackpositie, maar dan verlies je als er nog geracet wordt.
Maar was het veel eerder gebeurd, dan had Masi gewoon iedere achterblijver doorgezwaaid en dan hadden we sowieso nooit een discussie gehad.
Niet meer.quote:Op maandag 13 december 2021 13:53 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Die is, zoals dat zo schitterend heet, een dood spelelement dus dan zou het wel een geldige goal zijn.
Nee, dat ze nu 96 uur de tijd hebben om daarover te beslissen.quote:Op maandag 13 december 2021 13:33 schreef Tomatenboer het volgende:
Mercedes en Hamilton hebben imo net wat vaker fouten gemaakt dan Red Bull en Verstappen. Zeker op het strategische vlak. Denk aan Frankrijk en Hongarije, waar Mercedes het heeft vergooid. Turkije weet ik even niet meer, maar volgens mij hebben ze het daar ook niet goed aangepakt.quote:Op maandag 13 december 2021 14:01 schreef beantherio het volgende:
[..]
Het is juist een kampioenschap van Lewis waar een asterisk bij gezet zou worden. Halverwege het seizoen na veel fouten 37 punten achter staan, je concurrent van de baan ketsen, je teamgenoot die concurrent van de baan laten ketsen en aan het eind van het seizoen door een truuk met de motor proberen het binnen te halen. Het had alleen maar bijgedragen aan het beeld dat Lewis toch wel erg vaak door het hebben van de beste auto en geluk wint. Het was al niet meer zijn kampioenschap.
Oeps, net te laat geremd.quote:Op maandag 13 december 2021 14:06 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Gezien de enorm beroerde start van Max was de kans op een titel wel wat groter.. dat leek echt nergens op
Hij noemde het zelf een shit startquote:Op maandag 13 december 2021 14:06 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Gezien de enorm beroerde start van Max was de kans op een titel wel wat groter.. dat leek echt nergens op
de britten sporen niet.......die zijn een hele hoop vergeten van dit seizoen.quote:Op maandag 13 december 2021 13:49 schreef WheeledWarrior het volgende:
De bijzondere beslissing van Masi om de achterblijvers zich in eerste instantie niet te laten unlappen paste dan ook wel in een patroon. Vandaar ook Verstappens sarcastische "of course" over de radio.quote:Op maandag 13 december 2021 13:50 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Laten we eerlijk zijn, als Verstappen in de positie van Hamilton was geweest, dan hadden we hier nu 32 topics gehad over de vooringenomenheid van de FIA. Over het verhaaltje dat de FIA Hamilton koste wat kost aan een achtste titel wil helpen.
Dat geldt alleen als je vanaf halverwege de reeks beslissingen begint met analyseren. Als alles zoals gebruikelijk was gegaan waren alle achterblijvers er meteen tussenuit gehaald om zo snel mogelijk weer te gaan racen. Er is geen enkele regel die Hamilton recht gaf op achterblijvers voor Verstappen of een finish onder SC, dus hij is niet benadeeld door de beslissingen van Masi. Hij is benadeeld door de SC-situatie, maar dat hoort bij het racen.quote:En de beslissing van Masi is op z'n minst een ongewone, dus ik snap de boosheid daarover - waarom moest het nu opeens anders dan dat we het altijd doen? Waar kun je als team nog op vertrouwen, wanneer de wedstrijdleiding opeens afwijkt van hetgeen we al jaren doen?
Gelukkig is het kennelijk binnen de regels, maar is het ooit eerder gebeurd dat slechts een deel van de achterblijvers werd doorgestuurd? Mercedes rekende er op dat hetzij alle, hetzij geen enkele achterblijver doorgestuurd zou worden. Zo gebeurt het immers altijd. En in die beide situaties had Hamilton een veel grotere kans op de overwinning gehad.
Was toch ook zo.quote:Op maandag 13 december 2021 14:07 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Hij noemde het zelf een shit start
Ik heb toch al vaak genoeg gezegd dat ik het niet teruggedraaid wil zien. Ik vind het een fout. Klaar.quote:Op maandag 13 december 2021 14:03 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Als het andersom was geweest en hier het hele land woest was geweest zou het toch even goed onterecht zijn om nu nog aan de uitslag te rommelen?
Ze zijn de vorige race al vergeten waar Hamilton heel goed weg kwam.quote:Op maandag 13 december 2021 14:07 schreef Predator40 het volgende:
[..]
de britten sporen niet.......die zijn een hele hoop vergeten van dit seizoen.
Heb je de beslissing van de stewards ook gelezen toevallig? Daar staat gewoon klip en klaar in dat de regel niet volledig gevolgd is. Dus wat dat betreft snap ik de positie van merc best.quote:Op maandag 13 december 2021 14:08 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
De bijzondere beslissing van Masi om de achterblijvers zich in eerste instantie niet te laten unlappen paste dan ook wel in een patroon. Vandaar ook Verstappens sarcastische "of course" over de radio.
[..]
Dat geldt alleen als je vanaf halverwege de reeks beslissingen begint met analyseren. Als alles zoals gebruikelijk was gegaan waren alle achterblijvers er meteen tussenuit gehaald om zo snel mogelijk weer te gaan racen. Er is geen enkele regel die Hamilton recht gaf op achterblijvers voor Verstappen of een finish onder SC, dus hij is niet benadeeld door de beslissingen van Masi. Hij is benadeeld door de SC-situatie, maar dat hoort bij het racen.
Dat is wel klaar ja.........quote:Op maandag 13 december 2021 13:54 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
De stewards hadden gewoon meteen moeten beslissen om de achterblijvers in te laten halen, dan was het een ronde eerder gebeurd en was er geen gezeik.quote:Op maandag 13 december 2021 14:10 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Heb je de beslissing van de stewards ook gelezen toevallig? Daar staat gewoon klip en klaar in dat de regel niet volledig gevolgd is. Dus wat dat betreft snap ik de positie van merc best.
De vraag is alleen wat voor gevolgen dat moet hebben…
Toen aanvankelijk het besluit viel dat er niet ge-unlapped ging worden had Verstappen een vergelijkbare reactie.quote:Op maandag 13 december 2021 13:38 schreef Schnitzels het volgende:
[..]
[..]
Google die quote eens!![]()
Ik zag het in voorgaande topics ook al staan. Dit was een quote van Verstappen. Dat wordt nu wel omgedraaid en herhaald, maar niemand die het nazoekt.
Hamilton zei tijdens de boardradio: "This is getting manipulated, man". Die was echt niet blij of realistisch hierover.
Maar wat moet je dan de race twee ronden langer laten duren ... want ze wilde niet onder geel eindigenquote:Op maandag 13 december 2021 14:10 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Heb je de beslissing van de stewards ook gelezen toevallig? Daar staat gewoon klip en klaar in dat de regel niet volledig gevolgd is. Dus wat dat betreft snap ik de positie van merc best.
Wat een onzin. Het is niet verboden om onder SC te finishen. Dat kan gewoon.quote:Op maandag 13 december 2021 14:12 schreef RAVW het volgende:
[..]
Maar wat moet je dan de race twee ronden langer laten duren ... want ze wilde niet onder geel eindigen
met de kans dat geen een auto meer over de eindstreep kwam omdat ze geen brandstof meer hadden , of te wening voor te testen , dan word je er als nog uit gezet
Ligt er aan vanuit welk standpunt je kijkt. In Nederland zullen ze zich er niet populair mee maken, maar ik zag gisteren ook een poll op de site van de BBC: zo'n 75% vond dat de FIA fout zat. Hoe wordt er in andere - meer neutrale landen - naar gekeken?quote:Op maandag 13 december 2021 13:38 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Zou er vanuit Stuttgart nog even gebeld worden? Dit is toch hopeloos slechte reclame.
dit inderdaad, het is gewoon mooi dat die hegemonie van Mercedes sinds hybrid eindelijk doorbroken isquote:Op maandag 13 december 2021 14:11 schreef nils7 het volgende:
Weet je het is heel simpel… Lewis had gisteren de race moeten winnen net als Max al de titel in Qatar.
Op een wrange en spannende manier gisteren toch nog gerechtigheid voor Max.
En het is prima zo, na 7 jaren een keer geen Mercedes coureur en leuk voor ons dat het Max is.
Voor Leclerc had ik prima zo gejuicht.
Zou heerlijk zijn als Ferrari volgend jaar ook lekker in de mix zitquote:Op maandag 13 december 2021 14:11 schreef nils7 het volgende:
Weet je het is heel simpel… Lewis had gisteren de race moeten winnen net als Max al de titel in Qatar.
Op een wrange en spannende manier gisteren toch nog gerechtigheid voor Max.
En het is prima zo, na 7 jaren een keer geen Mercedes coureur en leuk voor ons dat het Max is.
Voor Leclerc had ik prima zo gejuicht.
Dat zou ook wel erg vreemd zijn geweest aangezien het altijd gebeurd.....bij MB rekended ze er al op...alonso reageerde er ook al op etcquote:Op maandag 13 december 2021 13:57 schreef Catatafishh het volgende:
[..]
Sterker nog, als het aan de stewards had gelegen was een minstens zo controversieel besluit genomen namelijk om niet te gaan unlappen. En dan hadden we het Hammafia-narratief kunnen behouden.
Zoals het ooit was toen ik als klein kereltje naar de televisie keek.quote:Op maandag 13 december 2021 14:14 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Zou heerlijk zijn als Ferrari volgend jaar ook lekker in de mix zithoop echt dat er weer 3 teams meedoen in de top. Of misschien 4
toen was het ook nog wel de vraag of ze allemaal levend aankwamen ... , dat is nu ook wel een beetje voor bijquote:Op maandag 13 december 2021 14:15 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Zoals het ooit was toen ik als klein kereltje naar de televisie keek.
Zolang Max zijn kampioenschap maar houdt vind ik alles best. De kop is er af: Nederland als autosportland staat niet meer op de 0 en dat is waar het om gaat.quote:Op maandag 13 december 2021 14:14 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Zou heerlijk zijn als Ferrari volgend jaar ook lekker in de mix zithoop echt dat er weer 3 teams meedoen in de top. Of misschien 4
normaliter doen jullie dat natuurlijk liggendquote:Op maandag 13 december 2021 14:17 schreef Rianne84 het volgende:
Mijn kinderen zullen dit kampioenschap waarschijnlijk herinneren als "die ene middag dat papa en mama zo raar stonden te gillen"
Dus eigenlijk net zoals hier gezegd werd dat Silverstone voor altijd aan een titel van Hamilton zou kleven.quote:Op maandag 13 december 2021 13:49 schreef WheeledWarrior het volgende:
Daar zijn de kinderen dan weer niet bij. ga ik vanuit.quote:Op maandag 13 december 2021 14:18 schreef Tarado het volgende:
[..]
normaliter doen jullie dat natuurlijk liggend
Weet ik niet, dat heb ik niet gezegd in elk geval.quote:Op maandag 13 december 2021 14:18 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Dus eigenlijk net zoals hier gezegd werd dat Silverstone voor altijd aan een titel van Hamilton zou kleven.
quote:Op maandag 13 december 2021 14:18 schreef Tarado het volgende:
[..]
"mama, kijk jij 's nachts ook altijd naar autoracen?"quote:Op maandag 13 december 2021 14:18 schreef Tarado het volgende:
[..]
je vergeet ook nog dat MB het voor elkaar heeft weten te krijgen om test methodes aan te laten passen en de pitstops.....quote:Op maandag 13 december 2021 14:01 schreef beantherio het volgende:
[..]
Het is juist een kampioenschap van Lewis waar een asterisk bij gezet zou worden. Halverwege het seizoen na veel fouten 37 punten achter staan, je concurrent van de baan ketsen, je teamgenoot die concurrent van de baan laten ketsen en aan het eind van het seizoen door een truuk met de motor proberen het binnen te halen. Het had alleen maar bijgedragen aan het beeld dat Lewis toch wel erg vaak door het hebben van de beste auto en geluk wint. Het was al niet meer zijn kampioenschap.
Onder VSC toch echt niet het goede. Dan had Hamilton zijn P1 in de laatste ronden kunnen verdedigingen met verse hard of medium banden.quote:Op maandag 13 december 2021 13:47 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ja, ik twijfelde dan ook of ik dat er nog aan moest toevoegen.quote:Op maandag 13 december 2021 14:17 schreef RAVW het volgende:
[..]
toen was het ook nog wel de vraag of ze allemaal levend aankwamen ... , dat is nu ook wel een beetje voor bij
ze zijn niet doofquote:Op maandag 13 december 2021 14:19 schreef Gunner het volgende:
[..]
Daar zijn de kinderen dan weer niet bij. ga ik vanuit.
Zo kennen we Max ook toch?quote:
Maar rode vlag doe je alleen als de baan totaal niet veilig is. Dus overal onderdelen op de baan.quote:Op maandag 13 december 2021 14:02 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Er is er nog eentje wereldkampioen geworden dit jaar. Weet ff niet meer wie dat ook alweer is.quote:Op maandag 13 december 2021 14:17 schreef beantherio het volgende:
[..]
Zolang Max zijn kampioenschap maar houdt vind ik alles best. De kop is er af: Nederland als autosportland staat niet meer op de 0 en dat is waar het om gaat.
Wie er ook had gewonnen, er had altijd een nasmaak aan gezeten. Maar dit zullen we tot aan het nieuwe seizoen nog wel een paar keer horen. Volgend jaar zijn we het weer vergeten en is er over een heel seizoen gezien maar 1 terechte winnaar. En dat is helaas voor de Britten geen Hamilton.quote:Op maandag 13 december 2021 14:17 schreef beantherio het volgende:
[..]
Zolang Max zijn kampioenschap maar houdt vind ik alles best. De kop is er af: Nederland als autosportland staat niet meer op de 0 en dat is waar het om gaat.
Ja prima toch ook!quote:Op maandag 13 december 2021 14:21 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Zo kennen we Max ook toch?
Dronken als een balletje thuis komen en daar je vader en zusje hebben die je staan op te wachten als verrassing.. Krijg je de sleutel niet in het gat en flikker je neer zodra je je bed ziet.
Gefeliciteerd...
'huuuuuuwwuweewewuull'
Ik denk dat het heikele punt is dat de wedstrijdleider gewoon heel veel vrijheid heeft. Als Michael Masi bepaalt dat-ie niet de hele procedure wil afwachten zodat de race niet onder SC eindigt, dan staat niks hem in de weg dat te doen. En uiteindelijk ga je dan niet in beroep tegen het overschrijden van de regels, maar tegen de beslissing van de race director. Veel succes daarmeequote:Op maandag 13 december 2021 14:10 schreef trein2000 het volgende:
[..]
"Ja, tenzij er een rode vlag situatie is"quote:Op maandag 13 december 2021 14:19 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
"mama, kijk jij 's nachts ook altijd naar autoracen?"
Nope, wat mij betreft hebben Hamilton en Mercedes ook gewoon meer fouten gemaakt dit seizoen dan Verstappen en Red Bull.quote:Op maandag 13 december 2021 14:23 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Wie er ook had gewonnen, er had altijd een nasmaak aan gezeten. Maar dit zullen we tot aan het nieuwe seizoen nog wel een paar keer horen. Volgend jaar zijn we het weer vergeten en is er over een heel seizoen gezien maar 1 terechte winnaar. En dat is helaas voor de Britten geen Hamilton.
En de eindconclusie is ook raar: terug naar de laatste ronde betekent dat er een ronde minder zou zijn gereden en dat kan niet.quote:Op maandag 13 december 2021 14:10 schreef trein2000 het volgende:
[..]
toch behoort hij wel tot de Britten met klasse, zijn er weinig van zo lijkt op twitterquote:Op maandag 13 december 2021 14:22 schreef Nielsch het volgende:
waar is Lewis eigenlijk? moet ie zich niet bezig houden met de nieuwe Messias uithangen en het redden van de wereld?
Het heeft Hamilton niet benadeeld, maar coureurs achterin het veld, dus het gevolg kan ook niet Hamilton betreffen. Hamilton dacht even dat hij zou profiteren van de improvisaties van Masi, maar dat bleek niet het geval. Dat is zuur, dat snap ik, maar de pech zat hem in de SC en niet in de beslissing van Masi.quote:Op maandag 13 december 2021 14:10 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik denk dat de pers reactie in andere landen mogelijk meespeelt, daar maakt men zich blijkbaar niet erg druk om de hele SC/FIA situatiequote:Op maandag 13 december 2021 14:20 schreef Nielsch het volgende:
Ik lees nu in verschillende Britse media dat Mercedes waarschijnlijk NIET doorgaat met hun appeal.
Bij Todt was er natuurlijk ook wel wat te doen over de vraag in hoeverre hij neutraal kan zijn. Hoor je nu niemand meer over. Misschien omdat Ferrari toch geen rol van betekenis speelt.quote:Op maandag 13 december 2021 13:54 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
Lewis ziet in een dal.quote:Op maandag 13 december 2021 14:22 schreef Nielsch het volgende:
waar is Lewis eigenlijk? moet ie zich niet bezig houden met de nieuwe Messias uithangen en het redden van de wereld?
https://www.bbc.com/sport/formula1/59639828quote:Op maandag 13 december 2021 14:25 schreef Tarado het volgende:
[..]
toch behoort hij wel tot de Britten met klasse, zijn er weinig van zo lijkt op twitter
Niveautje hoorquote:Op maandag 13 december 2021 14:18 schreef Tarado het volgende:
[..]
kerel, de hele procedure is 95% hetzelfde gegaan zoals het altijd zou gaan !quote:Op maandag 13 december 2021 14:02 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Dit is zo mooi.quote:Op maandag 13 december 2021 14:23 schreef Ondeugend_is_woedend het volgende:
[..]
Ja prima toch ook!
Successen mogen gevierd
Niet alleen van Mercedes. Hij heeft commercieele belangen elders van bedrijven die zich met motorsport bezig houden.quote:Op maandag 13 december 2021 14:25 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Bij Todt was er natuurlijk ook wel wat te doen over de vraag in hoeverre hij neutraal kan zijn. Hoor je nu niemand meer over. Misschien omdat Ferrari toch geen rol van betekenis speelt.
Bij Toto speelt er nog iets anders: hij is voor een derde deel eigenaar van het team. Ik neem aan dat-ie z'n aandelen toch eerst zou moeten verkopen, alvorens bij de FIA aan de slag te kunnen.
De regels zijn sowieso niet volledig gevolgd. Dan kun je beter iets kiezen waar iedereen zich vooraf een beetje aan kan ergeren, maar uiteindelijk leidt tot een fair gevecht op de baan.quote:Op maandag 13 december 2021 14:23 schreef Adames het volgende:
[..]
Maar rode vlag doe je alleen als de baan totaal niet veilig is. Dus overal onderdelen op de baan.
Dat was nu niet.
Echte safety car was technisch de beste keus en daar hoort unlapping van cars bij. Alleen rare late keuze voor dat laatste
Dat ook ja. Het had geen clean kampioenschap geweest voor Lewis. Beter is het om de knop zo snel mogelijk om te zetten en je te richten op volgend jaar.quote:Op maandag 13 december 2021 14:20 schreef Predator40 het volgende:
[..]
je vergeet ook nog dat MB het voor elkaar heeft weten te krijgen om test methodes aan te laten passen en de pitstops.....
kan me nog wel herinneren dat ik smorgen om 6 uur tv aanzetten voor de f1 te kijkenquote:Op maandag 13 december 2021 14:24 schreef Monolith het volgende:
[..]
"Ja, tenzij er een rode vlag situatie is"
Ik denk dat het oordeel nog anders moet zijn. ‘De eindbeslissing ligt bij de wedstrijdleider, zie artikel huppeldepup (iets met overriding authority).’ Daarom kunnen wij, de stewards hier geen oordeel over geven. Protest ontvankelijk en dismissed. Klaar.quote:Op maandag 13 december 2021 14:24 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
En de eindconclusie is ook raar: terug naar de laatste ronde betekent dat er een ronde minder zou zijn gereden en dat kan niet.
Zeg dan gewoon: Masi stond in zijn recht, donder op.
Dude.quote:Op maandag 13 december 2021 14:24 schreef Monolith het volgende:
[..]
"Ja, tenzij er een rode vlag situatie is"
Dat vind ik trouwens wel ridicuul, een halve zool van een bokser die een keer gevochten heeft staat daar wel tussen en Hamilton niet? Kom aan, zeg.quote:Op maandag 13 december 2021 14:25 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Lewis ziet in een dal.
Hij heeft volgens mij vandaag ook moeten vernemen dat hij NIET is geselecteerd voor BBC's Sports Personality of The Year.
Had Lewis daar kunnen stoppen n voor Max kunnen blijven? Volgens mij viel het moment dat Lewis voorbij de pits reed ongeveer gelijk met het beindigen van de VSCquote:Op maandag 13 december 2021 14:20 schreef alpeko het volgende:
[..]
Onder VSC toch echt niet het goede. Dan had Hamilton zijn P1 in de laatste ronden kunnen verdedigingen met verse hard of medium banden.
Als jij een hoer bestelt en na het betalen blijkt dat ik een chimpansee voor jou geregeld heb, heb ik dan gelijk omdat het dna voor 99% gelijk is?quote:Op maandag 13 december 2021 14:26 schreef Predator40 het volgende:
[..]
kerel, de hele procedure is 95% hetzelfde gegaan zoals het altijd zou gaan !
behalve het unlappen van de andere auto's.
Latifi klapte hem op het meest slechte moment in de muur voor MB, kan niemand wat aan doen.
de SC was terecht en afgesproken, MB kiest (weer) voor track position, RB voor de aanval.
Lewis zit niet voor niks te schelden en die ziet het allang aankomen.
unlapped cars eruit ( of dat nu allemaal zijn of alleen de eerste 5 maakt niet uit voor deze situatie )
en ja dan zit max ineens achter lewis met verse banden !
gewoon een ongelofelijk scenario en al veel vaker gebeurd, alleen niet tijdens een kampioens race.
maargoed, max had al veel eerder kampioen moeten zijn natuurlijk als je het hele seizoen bekijkt.......
Die werd wel wereldkampioenquote:Op maandag 13 december 2021 14:28 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat vind ik trouwens wel ridicuul, een halve zool van een bokser die een keer gevochten heeft staat daar wel tussen en Hamilton niet? Kom aan, zeg.
Eens.quote:Op maandag 13 december 2021 14:28 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik denk dat het oordeel nog anders moet zijn. ‘De eindbeslissing ligt bij de wedstrijdleider, zie artikel huppeldepup (iets met overriding authority).’ Daarom kunnen wij, de stewards hier geen oordeel over geven. Protest ontvankelijk en dismissed. Klaar.
Ok, het enige wat deze post mij vertelt is dat ik jou nooit een hoer laat bestellen voor mij...quote:Op maandag 13 december 2021 14:29 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Als jij een hoer bestelt en na het betalen blijkt dat ik een chimpansee voor jou geregeld heb, heb ik dan gelijk omdat het dna voor 99% gelijk is?
Je mag 'Britten' hier gerust vervangen door 'mensen'.quote:Op maandag 13 december 2021 14:25 schreef Tarado het volgende:
[..]
toch behoort hij wel tot de Britten met klasse, zijn er weinig van zo lijkt op twitter
Godzijdank.quote:Op maandag 13 december 2021 14:30 schreef Tocadisco het volgende:
Vanaf volgend jaar mag Toto (en alle andere teambazen overigens) niet meer met Masi praten tijdens de wedstrijd:
https://www.formule1.nl/n(...)leider-en-teambazen/
In mn duster/ochtend jas 4.00 uur smorgens de start in Melbourne kijken met kleine ogen.quote:Op maandag 13 december 2021 14:28 schreef RAVW het volgende:
[..]
kan me nog wel herinneren dat ik smorgen om 6 uur tv aanzetten voor de f1 te kijken
dus zo gek is dat ook niet ook wel in in de nacht live zitten kijken dus hoeft geen rode vlaggen te zijn dat nu alles een beetje naar elkaar toegekomen wat betreft tijden .. dat was vroeger niet
was het hier 4 uur en in het land van de race 13:00 dan begonnen ze gewoon
in bed de f1 kijken
Uitstekend.quote:Op maandag 13 december 2021 14:30 schreef Tocadisco het volgende:
Vanaf volgend jaar mag Toto (en alle andere teambazen overigens) niet meer met Masi praten tijdens de wedstrijd:
Toch vind ik dat Hamilton dit seizoen beter heeft gepresteerd dan de 6 titels die hij daarvoor won.quote:
dat is een goeie eerste stapquote:Op maandag 13 december 2021 14:30 schreef Tocadisco het volgende:
quote:Op maandag 13 december 2021 14:30 schreef Tocadisco het volgende:
Wat die Latifi allemaal niet heeft aangericht...quote:Op maandag 13 december 2021 14:28 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat vind ik trouwens wel ridicuul, een halve zool van een bokser die een keer gevochten heeft staat daar wel tussen en Hamilton niet? Kom aan, zeg.
Enkel voor de teambazen? Heb het idee dat bij RB sowieso de 1e communicatie via Wheatley verloopt, terwijl Toto regelmatig de 1e is bij Mercedesquote:Op maandag 13 december 2021 14:30 schreef Tocadisco het volgende:
Kut, daar gaat mijn beste klant!quote:Op maandag 13 december 2021 14:30 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ok, het enige wat deze post mij vertelt is dat ik jou nooit een hoer laat bestellen voor mij...
Ik maakte al de vergelijking met 1994: ook een enorm turbulent seizoen met een winnaar die het kampioenschap pakte met een controversile overwinning. Maar wel het begin van een legendarische carrire en een erg goede periode voor Formule 1. Wat er in die laatste race van 1994 gebeurde is tegenwoordig vooral boeiend voor de geschiedkundigen.quote:Op maandag 13 december 2021 14:23 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Wie er ook had gewonnen, er had altijd een nasmaak aan gezeten. Maar dit zullen we tot aan het nieuwe seizoen nog wel een paar keer horen. Volgend jaar zijn we het weer vergeten en is er over een heel seizoen gezien maar 1 terechte winnaar. En dat is helaas voor de Britten geen Hamilton.
Measure 1.quote:Op maandag 13 december 2021 14:30 schreef Tocadisco het volgende:
Eindelijk... hoewel het nog geen definitief besluit lijkt te zijn.quote:Op maandag 13 december 2021 14:30 schreef Tocadisco het volgende:
dat zou best kunnenquote:Op maandag 13 december 2021 14:31 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Toch vind ik dat Hamilton dit seizoen beter heeft gepresteerd dan de 6 titels die hij daarvoor won.
dat heeft hij ook , heeft hij zelf ook toegegeven maar het laatste moment kwam hij gewoon net te kort door zijn team die het verprutstequote:Op maandag 13 december 2021 14:31 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Toch vind ik dat Hamilton dit seizoen beter heeft gepresteerd dan de 6 titels die hij daarvoor won.
Een vorm van communicatie moet toch mogelijk blijven zou je denken. Zet er een secretaris tussen ofzo.quote:Op maandag 13 december 2021 14:32 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Enkel voor de teambazen? Heb het idee dat bij RB sowieso de 1e communicatie via Wheatley verloopt, terwijl Toto regelmatig de 1e is bij Mercedes
Nou.. genoeg mensen binnen en buiten de sport die hun vraagtekens zetten bij de "geheime deal" tussen de FIA en Ferrari over de motor.quote:Op maandag 13 december 2021 14:25 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Bij Todt was er natuurlijk ook wel wat te doen over de vraag in hoeverre hij neutraal kan zijn. Hoor je nu niemand meer over. Misschien omdat Ferrari toch geen rol van betekenis speelt.
Nee, hij is benadeeld door de inconsistentie in de besluitvorming. Eerst het ene besluit, dan toch weer een ander besluit. En dan ook nog eens een besluit dat niemand aan had kunnen zien komen. Zoals het hier nu is gegaan met unlappen, zo is het nooit eerder gegaan. Het was altijd hetzij allemaal, hetzij niemand. Masi heeft nu zelf een soort tussenvorm bedacht, die kennelijk past in de regels, maar waar niemand op had kunnen rekenen.quote:Op maandag 13 december 2021 14:08 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
De bijzondere beslissing van Masi om de achterblijvers zich in eerste instantie niet te laten unlappen paste dan ook wel in een patroon. Vandaar ook Verstappens sarcastische "of course" over de radio.
[..]
Dat geldt alleen als je vanaf halverwege de reeks beslissingen begint met analyseren. Als alles zoals gebruikelijk was gegaan waren alle achterblijvers er meteen tussenuit gehaald om zo snel mogelijk weer te gaan racen. Er is geen enkele regel die Hamilton recht gaf op achterblijvers voor Verstappen of een finish onder SC, dus hij is niet benadeeld door de beslissingen van Masi. Hij is benadeeld door de SC-situatie, maar dat hoort bij het racen.
Wheatley communiceert met Masi bij Red Bull. Toto doet alles bij Mercedesquote:Op maandag 13 december 2021 14:34 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Een vorm van communicatie moet toch mogelijk blijven zou je denken. Zet er een secretaris tussen ofzo.
Klopt.quote:Op maandag 13 december 2021 14:32 schreef beantherio het volgende:
[..]
Ik maakte al de vergelijking met 1994: ook een enorm turbulent seizoen met een winnaar die het kampioenschap pakte met een controversile overwinning. Maar wel het begin van een legendarische carrire en een erg goede periode voor Formule 1. Wat er in die laatste race van 1994 gebeurde is tegenwoordig vooral boeiend voor de geschiedkundigen.
Dezelfde regels geven de race director, Masi dus, het mandaat om af te wijken van de reglementen. Op zich ook wel logisch, en getuigend van professionele zelfkennis van de opstellers van die regels, want die krijg je nooit 100% dekkend.quote:Op maandag 13 december 2021 14:27 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
De regels zijn sowieso niet volledig gevolgd. Dan kun je beter iets kiezen waar iedereen zich vooraf een beetje aan kan ergeren, maar uiteindelijk leidt tot een fair gevecht op de baan.
Dat is mijn mening.
geeft ook een een rare indruk, "h Mickey je hebt het helemaal fout!"quote:Op maandag 13 december 2021 14:32 schreef RAVW het volgende:
[..]die heeft gisteren ook wel gezien dat er met die lui niet te praten valt .. dus dan maar geen contact meer tijdens de race. wat zal het lekker rustig worden voor de wedstrijdleiding
En terecht! Ik vond het leuk om mee te luisteren, maar het waren vooral Karen Horner en Karen Toto die aan het janken warenquote:Op maandag 13 december 2021 14:30 schreef Tocadisco het volgende:
Jammer, het is best vermakelijk om Toto te horen blazenquote:Op maandag 13 december 2021 14:30 schreef Tocadisco het volgende:
Terecht.quote:Op maandag 13 december 2021 14:30 schreef Tocadisco het volgende:
Horner deed dat alleen nietquote:Op maandag 13 december 2021 14:37 schreef Rianne84 het volgende:
[..]
En terecht! Ik vond het leuk om mee te luisteren, maar het waren vooral Karen Horner en Karen Toto die aan het janken waren
ze kunnen nog wel mailenquote:Op maandag 13 december 2021 14:38 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Terecht.
Eigenlijk sowieso al vreemd dat de teambaas met een druk op de knop even met de scheids kan praten, en ook zo informeel vaak. Dat moet voorbehouden blijven aan de sporting director.
Bij het voetbal (of om het even elke andere sport) waren deze managers al lang geschorst of de tribune opgestuurd.quote:Op maandag 13 december 2021 14:37 schreef Rianne84 het volgende:
[..]
En terecht! Ik vond het leuk om mee te luisteren, maar het waren vooral Karen Horner en Karen Toto die aan het janken waren
Of maak er, een soort van, nrichtingsverkeer van. Dat Masi wel op een knopje kan drukken om contact met een team op te nemen maar zij dat niet andersom kunnen doen.quote:Op maandag 13 december 2021 14:34 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Een vorm van communicatie moet toch mogelijk blijven zou je denken. Zet er een secretaris tussen ofzo.
Er zou geen rode vlag komen bij een crash in die bocht....simpelquote:Op maandag 13 december 2021 14:27 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
De regels zijn sowieso niet volledig gevolgd. Dan kun je beter iets kiezen waar iedereen zich vooraf een beetje aan kan ergeren, maar uiteindelijk leidt tot een fair gevecht op de baan.
Dat is mijn mening.
daar dacht ik ook even aan .. ik moet mijn werkgever ook niet aan spreken met: He, en dan negatief behandelen , mag gelijk me sleutels inleverenquote:Op maandag 13 december 2021 14:40 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Bij het voetbal (of om het even elke andere sport) waren deze managers al lang geschorst of de tribune opgestuurd.
Gaat Toto toch weer faxen.quote:
Wel Toto op de spamlijst zetten anders kun je binnen 5 min je mail box weer legen omdat hij vol is ...quote:
ach gaan we zo beginnen als je op pure feiten word gewezen......sneuquote:Op maandag 13 december 2021 14:29 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Als jij een hoer bestelt en na het betalen blijkt dat ik een chimpansee voor jou geregeld heb, heb ik dan gelijk omdat het dna voor 99% gelijk is?
KadGod.quote:
Dat is nou net de essentie. Het lukte nog net om die 5 auto's er op tijd tussenuit te krijgen. Als de laatste 3 er ook nog voorbij hadden gemoeten, dan waren we waarschijnlijk de laatste ronde ingegaan onder de SC.quote:Op maandag 13 december 2021 14:26 schreef Predator40 het volgende:
kerel, de hele procedure is 95% hetzelfde gegaan zoals het altijd zou gaan !
behalve het unlappen van de andere auto's.
zat eraan te komen.....goed bezig totoquote:Op maandag 13 december 2021 14:30 schreef Tocadisco het volgende:
daar ben ik het eindelijk eens mee eens......maarja het is ook heel anders als je opeens moet vechten voor puntenquote:Op maandag 13 december 2021 14:31 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
quote:Hamilton: can I go to box?
Mercedes: negative
Hamilton: what's the situation behind me?
Mercedes: the situation is that Verstappen has pitted, he had a free pitstop and we would have lost track position to him. 4 laps remaining when you cross the line, so this field has to bunch and then they will have to send lapped cars through.
Hamilton: is he [Max] right behind me?
Mercedes: he will be once they have sorted out all the order
Hamilton: with new tyres?
Mercedes: copy Lewis, we would have lost track position if we had pitted.
wat een held hahahahaquote:Op maandag 13 december 2021 14:32 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Wat die Latifi allemaal niet heeft aangericht...
Nou ja, ook dat. Mercedes is wel duidelijk het grootste belang. Hoe dan ook denk ik dat dat 'm meer in de weg zal staan voor een positie bij de FIA, dan z'n gedrag tijdens de afgelopen paar races.quote:Op maandag 13 december 2021 14:27 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Niet alleen van Mercedes. Hij heeft commercieele belangen elders van bedrijven die zich met motorsport bezig houden.
Die stukjes hadden ze eruit geknipt. Als je de daadwerkelijke onboards kijkt van bijvoorbeeld Sainz en Gasly, is het eerste wat ze doen Max feliciteren zodra ze horen hoe het geindigd is. (Sainz: Unbelievable!)quote:Op maandag 13 december 2021 11:56 schreef VacaLoca het volgende:
Noh filmpje van officile F1 kanaal gekeken met alle boordradios na de finish.
Helaas iedereen alleen bezig met kort commentaar over hun eigen race en ingestudeerd bedankje voor het team dit jaar. Niemand die Max feliciteert..
en een wel heel erg ongelukkige SCquote:Op maandag 13 december 2021 14:34 schreef RAVW het volgende:
[..]
dat heeft hij ook , heeft hij zelf ook toegegeven maar het laatste moment kwam hij gewoon net te kort door zijn team die het verprutste
On second thought, ik verwacht een klacht van se chimpansee…quote:Op maandag 13 december 2021 14:43 schreef Predator40 het volgende:
[..]
ach gaan we zo beginnen als je op pure feiten word gewezen......sneu
je laat je nu wel kennen
daar denk hij zelf wel heel anders overquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |