Niet fijnquote:Op maandag 13 december 2021 12:12 schreef AnneX het volgende: Wat rot dat het lichaam zo’n trauma opslaat hé!
Nou Feest: wij staan Buiten in de rij voor een booster. Wachttijd 1 uur. Blijkbaar kost de administratie veel tijd: 60+ die meds slikken. Brrrr. Kkkkoud.
Ik vond het met een buitenmodel fiets heerlijk. Die staan (stonden?) vlakbij de trap naar het station, met een abo fiets je alles in één keer voorbij en je staat bijna op het spoor waar je afstapt.quote:Op maandag 13 december 2021 11:33 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Ja, zou kunnen. Maar dat geklooi in die fietsenstalling daar trekt me nog niet zo aan.
Ik heb sowieso elke week een afspraak met mijn leidinggevende he? En deze zieke dus ook, ik geloof dat ze dat telefonisch hebben voorgezet. Maar misschien vergis ik me wel schromelijk en belden ze veel minder frequent. Ik heb er niet naast gezetenquote:Op maandag 13 december 2021 12:49 schreef Cat-astrophe het volgende:
En een baas die langdurig zieken elke week belt….
Ah ja, elke week een afspraak.quote:Op maandag 13 december 2021 13:20 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Ik heb sowieso elke week een afspraak met mijn leidinggevende he? En deze zieke dus ook, ik geloof dat ze dat telefonisch hebben voorgezet. Maar misschien vergis ik me wel schromelijk en belden ze veel minder frequent. Ik heb er niet naast gezeten
quote:Op maandag 13 december 2021 13:26 schreef AnneX het volgende:
Zwaai vanuit de wachtruimte 🤓anderhalf uur later.
Jeetje mina wat een tijd. Maar hij zit en da's t belangrijkstequote:Op maandag 13 december 2021 13:26 schreef AnneX het volgende:
Drama is het. Ik kon volgende week maar helemaal naar nijverdal of twee dagen later naar Deventer.quote:Op maandag 13 december 2021 13:30 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Jeetje mina wat een tijd. Maar hij zit en da's t belangrijkste
Volgens mij mag ik morgen gaan bellen voor een afspraak. Maar die ga ik dan wel overdag zetten. Op de locatie kan het ook 's avonds maar dan gaat er zeker geen bus meer terug. En lopen is geen optie (voor mij), 2,5 uur
Dat dus, ik kan alleen maar per OV, da's 12 km vals plat op fietsen langs een donkere laan met heel veel bomen (en te hard rijdende auto's). Of ik moet naar Ede of Elst.quote:Op maandag 13 december 2021 13:37 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Drama is het. Ik kon volgende week maar helemaal naar nijverdal of twee dagen later naar Deventer.
Zonder auto is dat niet te doen.
Wat een gedoe eigenlijk!quote:Op maandag 13 december 2021 13:41 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Dat dus, ik kan alleen maar per OV, da's 12 km vals plat op fietsen langs een donkere laan met heel veel bomen (en te hard rijdende auto's). Of ik moet naar Ede of Elst.
Er staat op 500 meter wel een vaccinatiebus, maar da's weer niet voor een booster.
Ja belachelijk allemaal zo slecht geregeld allemaal.quote:Op maandag 13 december 2021 13:41 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Dat dus, ik kan alleen maar per OV, da's 12 km vals plat op fietsen langs een donkere laan met heel veel bomen (en te hard rijdende auto's). Of ik moet naar Ede of Elst.
Er staat op 500 meter wel een vaccinatiebus, maar da's weer niet voor een booster.
De eerste 2 heb ik in Zevenaar gehad, toen heeft een vriendin mij gereden en dat zal nu ook vast wel lukken. En net nadat ik de afspraken had staan werd er een locatie op nog geen 5 minuten fietsen van mijn huis geopend. Maar da's een tennishal die nu weer in gebruik is als tennishalquote:Op maandag 13 december 2021 13:47 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Wat een gedoe eigenlijk!
Je zou toch zeggen dat ze daar wel over na zouden denken![]()
De priklocatie waar ik hier van de zomer heen moest is volgens mij ook niet bereikbaar met OV. Maar die is nu weg.
Hier was er een, die was weer wegquote:Op maandag 13 december 2021 13:47 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Wat een gedoe eigenlijk!
Je zou toch zeggen dat ze daar wel over na zouden denken![]()
De priklocatie waar ik hier van de zomer heen moest is volgens mij ook niet bereikbaar met OV. Maar die is nu weg.
Nja het is op zich verder wel logisch dat ze niet het hele jaar open zijn.quote:Op maandag 13 december 2021 14:02 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Hier was er een, die was weer weg
Vorige week weer opengegaan en gaat half jan al weer dicht.
Niet te filmen hoe dat werkt.
Ja, dan zijn net de 60+ers geweest denk ik.quote:Op maandag 13 december 2021 14:04 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Nja het is op zich verder wel logisch dat ze niet het hele jaar open zijn.
Als de grote bulk geweest is kan je prima af met minder locaties. Maar half januari alweer dicht klinkt dan wel weer wat gek ja!
Hč Hčquote:Op maandag 13 december 2021 13:26 schreef AnneX het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
O dat duurt nog even.quote:Op maandag 13 december 2021 14:35 schreef derLudolf het volgende:
Ik moet sowieso nog 2 maand wachten op de booster
Ik nog zesquote:Op maandag 13 december 2021 14:35 schreef derLudolf het volgende:
Ik moet sowieso nog 2 maand wachten op de booster
Ja vraag ik mij ook af, hoe gaat dat? want ik wil gewoon die booster halen wanneer het kan zodat ik geen gezeik heb met die QR straks.quote:Op maandag 13 december 2021 14:55 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ik nog zes![]()
Is er iemand die dat bijhoudt voor me eigenlijk?
Ik zou er maar niet vanuit gaanquote:Op maandag 13 december 2021 14:55 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ik nog zes![]()
Dat legt aan je bedrijfsartsquote:Op maandag 13 december 2021 15:04 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Ik zou er maar niet vanuit gaan
Mij QR is nog niet geupdateted![]()
Hoorde net van een plaatsgenoot die volgende week met haar moeder 40km moet rijden voor de booster. Terwijl vandaag in de stad de locatie is heropend. Nadat ze dat hoorde ging ze er toch een belletje aan wagen om de afspraak opnieuw te plannen.
Wat het de bedrijfsarts met boostershots te maken?quote:
Je bent toch vanuit je werk geprikt?quote:Op maandag 13 december 2021 15:15 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Wat het de bedrijfsarts met boostershots te maken?
Half jaar na de laatste toch? Jij bent 15 jaar ouder dan ik dus had je voor mij gevaccineerd kunnen zijn dan? Er is vast een reden heerst dat jij later was?quote:Op maandag 13 december 2021 14:55 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ik nog zes![]()
Dat wel ja. Drie zorgorganisaties die de handen ineen hebben geslagen. Zo was het in de mail in ieder geval verwoord.quote:Op maandag 13 december 2021 15:27 schreef Molo het volgende:
[..]
Je bent toch vanuit je werk geprikt?
Nee, besmetting stelt boosterprik met zes maanden uit.quote:Op maandag 13 december 2021 15:34 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Half jaar na de laatste toch? Jij bent 15 jaar ouder dan ik dus had je voor mij gevaccineerd kunnen zijn dan? Er is vast een reden heerst dat jij later was?
Ze hep c'rona hčquote:Op maandag 13 december 2021 15:34 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Half jaar na de laatste toch? Jij bent 15 jaar ouder dan ik dus had je voor mij gevaccineerd kunnen zijn dan? Er is vast een reden heerst dat jij later was?
Ik bedoelde alleen stukje van jouw QR code.quote:Op maandag 13 december 2021 15:35 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Dat wel ja. Drie zorgorganisaties die de handen ineen hebben geslagen. Zo was het in de mail in ieder geval verwoord.
Maar de bejaarde moeder van mijn plaatsgenoot is prikbaar ivm leeftijd, heeft geen bedrijfsarts meer. Als ze die al ooit gehad heeft, volgens mij heeft het menske alleen maar huis gehouden.
En voor die mensen ging de locatie hier vandaag open.
QR update zal vast ook niet via bedrijfsarts lopen
quote:Op maandag 13 december 2021 15:39 schreef Kaatje1 het volgende:
Contact gehad met de GGD. Er gaan wel golfkarretjes van de parkeerplaats naar de priklocatie (da's hooguit 500 meter lopen) maar niet van de bushalte naar de priklocatie (1,5 km lopen).
quote:
Matigquote:Op maandag 13 december 2021 15:39 schreef Kaatje1 het volgende:
Contact gehad met de GGD. Er gaan wel golfkarretjes van de parkeerplaats naar de priklocatie (da's hooguit 500 meter lopen) maar niet van de bushalte naar de priklocatie (1,5 km lopen).
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Drie- op- een- rij.
Dat zeiden wij ook al deze tijd. J ziet echt veel mensen en ook regelmatig veel te dichtbij. Hij draagt natuurlijk een mondkapje, houdt afstand, logt zo veel mogelijk op afstand in bij klanten. Maar het komt toch ook vaak voor dat hij naast iemand moet zitten om iets uit te leggen.quote:Op maandag 13 december 2021 15:53 schreef Molo het volgende:
[..]![]()
Ik vind het eigenlijk wel verbazingwekkend dat ik het tot nu toe gedodged heb
quote:Op maandag 13 december 2021 16:05 schreef AnneX het volgende:
En op het kopje van Bloemendaal:Weet je ook ong. welk adres/huis dit is? Dan kan ik er de komende week eens naar toe fietsen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Drie- op- een- rij.
quote:Op maandag 13 december 2021 15:54 schreef Molo het volgende:
De boostertaxi, met discobal achterin en kermismuziek
quote:Op maandag 13 december 2021 15:39 schreef Kaatje1 het volgende:
Ja, dat sowieso. Maar die moeten natuurlijk ook kunnen op het moment dat ik een afspraak maak. Maar ik heb even op de "luchtfoto" van Papendal gekeken. Er is nog een pad, daar loop je overheen wanneer je naar het sport medisch centrum gaat, en dat loopt bijna tot aan de parkeerplaats van het hotel waar de priklocatie is. Da's 600 meter, en dat moet makkelijk lukken. Alleen moet ik wel vrij vroeg afspreken want die buslijn gaat 1x per uur en niet meer na 17 uur volgens mij.quote:
Geen idee. Kon net lopen. 😉quote:Op maandag 13 december 2021 16:30 schreef Blues het volgende:
[..]
Weet je ook ong. welk adres/huis dit is? Dan kan ik er de komende week eens naar toe fietsen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.@Lucky-Strike en dankzij de 1 + 2 niet al te ziek. Gelukkig.
Is de rest van de vragenlijst een beetje gelukt?
Zeker laten weten bij alle instanties. Jij zal echt niet de enige zijn die hier tegen aan loopt.quote:Op maandag 13 december 2021 16:39 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ja, dat sowieso. Maar die moeten natuurlijk ook kunnen op het moment dat ik een afspraak maak. Maar ik heb even op de "luchtfoto" van Papendal gekeken. Er is nog een pad, daar loop je overheen wanneer je naar het sport medisch centrum gaat, en dat loopt bijna tot aan de parkeerplaats van het hotel waar de priklocatie is. Da's 600 meter, en dat moet makkelijk lukken. Alleen moet ik wel vrij vroeg afspreken want die buslijn gaat 1x per uur en niet meer na 17 uur volgens mij.
Ik vind het gewoon bloedirritant (en dat heb ik ze ook netjes laten weten) dat ze (en niet alleen de ggd hoor) vanuit gaan dat iedereen een rijbewijs/auto heeft.
Kom nu ook banen tegen waar ik best op zou willen solliciteren, maar ik kan er gewoonweg niet komen. Dan zou je iedere keer een belbus moeten regelen. Snap wel dat OV best duur is, maar ook in een minilandje zo als dit heb je (te vaak) een auto nodig om ergens te komen.
quote:Op maandag 13 december 2021 16:42 schreef AnneX het volgende:
Geen idee. Kon net lopen. 😉
Mijn ouders woonden in bij een mevrouw, in Haarlem.
Oh deze vond ik wel eens terug. Ik ben geboren in Bloemendaal 🤓Je bent in Haarlem geboren (nog net)! Kwam dit tegen als je er in duikt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Er is een boek over de kraamkliniek en een wiki! http://nl.wikisage.org/wiki/Beatrix_Kliniek
En: https://hansbecker.nl/
#leuke weetjes
[ Bericht 5% gewijzigd door Blues op 13-12-2021 17:12:37 ]
Ahw dat is matig jaquote:Op maandag 13 december 2021 17:26 schreef gcjoel het volgende:
Wij dachten afgelopen weekend even de perfecte buitenkans gevonden te hebben als nieuwe woning.
Erg klein huis met veeel grond, mag maximaal 10% uitgebouwd worden en niet gesloopt ivm overgangsrecht.
Wij dachten dus dat het daarmee voor minder mensen aantrekkelijk zou zijn. Dus sowieso snel bezichtiging geregeld (altijd eerst doen, dan pas nadenken)
Nog even goed gekeken, ligt het echt tussen een snelweg en 2 mega bedrijven in![]()
Ok laat die bezichtiging maar zitten
👍🏼quote:Op maandag 13 december 2021 17:03 schreef Blues het volgende:
[..]
Je bent in Haarlem geboren (nog net)! Kwam dit tegen als je er in duikt.
Er is een boek over de kraamkliniek en een wiki! http://nl.wikisage.org/wiki/Beatrix_Kliniek
En: https://hansbecker.nl/
#leuke weetjes
Langzamerhand zijn opknappers weer in trek.quote:Op maandag 13 december 2021 17:26 schreef gcjoel het volgende:
Wij dachten afgelopen weekend even de perfecte buitenkans gevonden te hebben als nieuwe woning.
Erg klein huis met veeel grond, mag maximaal 10% uitgebouwd worden en niet gesloopt ivm overgangsrecht.
Wij dachten dus dat het daarmee voor minder mensen aantrekkelijk zou zijn. Dus sowieso snel bezichtiging geregeld (altijd eerst doen, dan pas nadenken)
Nog even goed gekeken, ligt het echt tussen een snelweg en 2 mega bedrijven in![]()
Oh, maar dat interesseert niemandquote:Op maandag 13 december 2021 16:50 schreef Blues het volgende:
[..]
Zeker laten weten bij alle instanties. Jij zal echt niet de enige zijn die hier tegen aan loopt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
22% de laatste keer, las ik van de week op de vvd, dus Rutte.quote:Op maandag 13 december 2021 17:40 schreef sigme het volgende:
[..]
Oh, maar dat interesseert niemand. Dit is een gaaf land! Voor wie rijk en zelfredzaam is.
Stem Rutte! En dat doet men dan ook massaal.
De mensen die Rutte hebben gekozen kregen geen toeslagen en vinden dat waarschijnlijk allemaal toch profiteurs. En hebben ook geen moeite met het klakkeloos rondstrooien van leugens of het continu hebben van geheugenproblemen.quote:Op maandag 13 december 2021 17:48 schreef AnneX het volgende:
22% de laatste keer, las ik van de week op de vvd, dus Rutte.![]()
En dan een jaar later vrijwel dezelfde poppetjes instellen, die het gierend uit de hand laten lopen.
quote:Op maandag 13 december 2021 15:37 schreef Molo het volgende:
[..]
Ik bedoelde alleen stukje van jouw QR code.
Je bedrijfsarts moet die informatie naar het RIVM sturen, tbv je QR code.
Dat gaat nog niet goed met sturen, dus kunnen zorgmedewerkers doorgaans nog geen QR code voor specifiek die booster aanmaken
Dat zou fijn zijn! Als dat maar niet eind januari wordt voor ze starten…quote:Op maandag 13 december 2021 17:58 schreef Kaatje1 het volgende:
Na mijn boze reactie kreeg ik van een teamleider GGD antwoord![]()
Ik moet contact opnemen met de huisarts want waarschijnlijk gaan de huisartsen vanaf januari ook zelf prikken.
Daarom maak ik in ieder geval een gewone afspraak, en dan rondvragen of iemand me kan brengen.quote:Op maandag 13 december 2021 18:02 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Dat zou fijn zijn! Als dat maar niet eind januari wordt voor ze starten…
Las net een heel stuk in de Groene over nog meer misselijke manieren van de belastingdienst (uieraard het CAF) om mensen te naaien. Je mond valt open.quote:Op maandag 13 december 2021 18:00 schreef Isabeau het volgende:
[..]
De mensen die Rutte hebben gekozen kregen geen toeslagen en vinden dat waarschijnlijk allemaal toch profiteurs. En hebben ook geen moeite met het klakkeloos rondstrooien van leugens of het continu hebben van geheugenproblemen.
@:Blues ik snap wel dat je nu heel erg alert bent op alles in je buik. Nu maar hopen dat het snel over is en gewoon van die hamburger was. Anders morgen even ha bellen met uitleg dat je er nerveus van wordt omdat buik?
quote:Op maandag 13 december 2021 17:40 schreef sigme het volgende:
Oh, maar dat interesseert niemand. Dit is een gaaf land! Voor wie rijk en zelfredzaam is.
Stem Rutte! En dat doet men dan ook massaal.
Dat zou fijn zijn. We moeten snel snel maar kunnen niet snel terechtquote:Op maandag 13 december 2021 17:58 schreef Kaatje1 het volgende:
Ik moet contact opnemen met de huisarts want waarschijnlijk gaan de huisartsen vanaf januari ook zelf prikken.
Of mensen die niet willen dat D66 de grootste is en zo meewerken aan een coalitie met waarschijnlijk Groen Links, nee bedankt.quote:Op maandag 13 december 2021 18:00 schreef Isabeau het volgende:
[..]
De mensen die Rutte hebben gekozen kregen geen toeslagen en vinden dat waarschijnlijk allemaal toch profiteurs. En hebben ook geen moeite met het klakkeloos rondstrooien van leugens of het continu hebben van geheugenproblemen.
Ik hoop het voor jequote:Op maandag 13 december 2021 17:37 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Ahw dat is matig ja![]()
Wij gaan morgen nog bij een huis kijken, maar ik voel de liefde nog niet. Dus ik ben wel benieuwd of het in het echt toch wel aantrekkelijker is. Kijken kan nooit kwaad gelukkig.![]()
Zou de Fok!wet ook hier toepasbaar zijn? Dat ik hier iets kan zeggen zodat morgen ons bod op het andere leuke huisje geaccepteerd wordt?
Het begon voor dat rutte mp werd, hij was toen nl de staatssecretaris die het heeft opgezet, en daar zijn ze op doorgegaan. Lees dit stuk maar eens https://www.groene.nl/art(...)l&utm_source=twitterquote:Op maandag 13 december 2021 18:29 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Of mensen die niet willen dat D66 de grootste is en zo meewerken aan een coalitie met waarschijnlijk Groen Links, nee bedankt.
Misstanden bij Belastingdienst zijn al van voor Rutte hoor. Buurman is al jaren met pensioen, volgens mij wel al voor dat Rutte I werd geīnstalleerd en die heeft wel eens verteld dat bijvoorbeeld etnisch profileren niet onbekend voor kwam.
Vanuit de politiek werd min of meer gezegd "ja jullie hebben hier een hele dure controle afdelingen zitten, zorg maar dat jullie jezelf terugverdienen".
Ga gewoon even kijken joh. M'n oom en tante hebben een huis gekocht aan de rand van een glastuinbouwgebied, daar merk je echt niets van. Vanuit de woonkamer mooi uitzicht over velden en weiden. Dat zou je niet verwachten als je er langs rijdt, dan heb je alleen oog voor kassen en bedrijfsgebouwen.quote:Op maandag 13 december 2021 17:26 schreef gcjoel het volgende:
Ik zou er niet op wachten als ik jou wasquote:Op maandag 13 december 2021 17:58 schreef Kaatje1 het volgende:
Alle mensen die op Rutte hebben gestemd ja?quote:Op maandag 13 december 2021 18:00 schreef Isabeau het volgende:
[..]
@:Blues ik snap wel dat je nu heel erg alert bent op alles in je buik. Nu maar hopen dat het snel over is en gewoon van die hamburger was. Anders morgen even ha bellen met uitleg dat je er nerveus van wordt omdat buik?
Iets met 'zorgvuldig'quote:
Nopequote:Op maandag 13 december 2021 18:50 schreef Molo het volgende:
[..]
Iets met 'zorgvuldig'![]()
Om moe van te worden. Gelukkig had jij geen reizen naar boostereisende landen gepland toch?![]()
quote:Op maandag 13 december 2021 18:48 schreef Molo het volgende:
Alle mensen die op Rutte hebben gestemd ja?
Ja nee, hier durf ik het echt niet aan.quote:Op maandag 13 december 2021 18:37 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Ga gewoon even kijken joh. M'n oom en tante hebben een huis gekocht aan de rand van een glastuinbouwgebied, daar merk je echt niets van. Vanuit de woonkamer mooi uitzicht over velden en weiden. Dat zou je niet verwachten als je er langs rijdt, dan heb je alleen oog voor kassen en bedrijfsgebouwen.
Ok dus blijkbaar op volgorde dus je kan niet zelf je arm onder de arm nemen en je melden bij een dienstdoende prikker. HOE weet ik dan dat ik WEL kan opdraven/afspraak maken/opgeroepen wordt/huisbezoek krijg (want wat? watwatwat?)quote:Vanaf januari 2022 kunnen mensen die jonger zijn dan 60 jaar een boostervaccinatie halen in de 7e maand na de laatste vaccinatie of recente coronabesmetting. Dit gaat van oud naar jong (tot 18 jaar).
Jah? Per.. brief? sms? twitter? nos-journaal?quote:
Uitvoering boostervaccinatie
Mensen van 18 tot 60
Mensen van 18 tot 60 jaar worden daarom vanaf januari 2022 van oud naar jong uitgenodigd voor de boostervaccinatie. Zoveel mogelijk in de 7e maand na de laatste vaccinatie of recente coronabesmetting.
Dit kan in de toekomst veranderen? Hoebedoelu? Dat van die Fransen is toekomst ja, per 15 januari voor 65-minners, maar dat vindt onze rijksoverheid niet van toepassing ofzo?quote:Boostervaccinatie en coronabewijs
Als u een boostervaccinatie krijgt blijft uw coronabewijs geldig. Dat is ook zo als u geen boostervaccinatie krijgt. Zowel voor uw coronabewijs voor reizen binnen Europa (DCC) als uw coronatoegangsbewijs voor toegang tot activiteiten in Nederland. Dit kan in de toekomst veranderen.
Kan ik 'm dan ook IN januari halen of moet ik wachten op een utinodiging waarvan ik niet weet hoe die mij gaat bereiken? En euh.. december 2022 is ook "vanaf januari", de "vanaf"-datum is weinig interessant - per wanneer kan ik UITERLIJK me melden voor een prik?quote:Vanaf januari kan iedereen een boosterprik halen in de 7e maand na vaccinatie of meest recente coronabesmetting. Als alle lidstaten zich houden aan de voorstelde reisregels dan betekent dit dat het merendeel van de mensen op tijd een booster kan krijgen om te kunnen reizen op basis van een vaccinatiebewijs.
Die groepen voorrang geven kost teveel tijd. Dus dat snap ik wel.quote:Op maandag 13 december 2021 19:29 schreef Kaatje1 het volgende:
Voor 60+ (tot nu toe) krijg je een brief met een telefoonnummer. Maar het kan ook online. Op diverse online platforms kondigen ze dat aan, RIVM, FB, Twitter etc. Vandaag konden 1957, 1958 en 1959 bellen, Ga er vanuit dat morgen in ieder geval 69 en 61 aan de beurt zijn.
Maar ze willen dit ook weer gaan veranderen, maar hoe, geen idee. Kennis van mij die midden 50 is en in de zorg werkt krijgt m nog niet, terwijl ze in het voorjaar eerder aan de beurt was omdat ze in de zorg werkt. Schiet mij (en haar) maar lek
Oh heerlijk! Goed planquote:Op maandag 13 december 2021 19:14 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Nope![]()
Ten minste… vaag plan om in mei naarNoorwegen
te gaan met de auto.
Maar dat zien we dan wel weer
Ik zou lekker even naar Duitsland rijden vanuit jou gezien en dan een booster pakken.quote:Op maandag 13 december 2021 19:23 schreef sigme het volgende:
Ik ban vast te dom om te poepen, maar ik begrijp dus werkelijk geen reet van deze informatie:
https://www.rijksoverheid(...)ie/boostervaccinatie
Wat wil ik weten? Nou, ik wil weten hoe en wanneer liefste & ik een booster kunnen halen. We zijn jonger dan 60
[..]
Ok dus blijkbaar op volgorde dus je kan niet zelf je arm onder de arm nemen en je melden bij een dienstdoende prikker. HOE weet ik dan dat ik WEL kan opdraven/afspraak maken/opgeroepen wordt/huisbezoek krijg (want wat? watwatwat?)
Oh gelukkig, er komt nog een hoofdstukje met hoofdstukjes.
[..]
Jah? Per.. brief? sms? twitter? nos-journaal?
En dan denken jullie misschien dat ik debiel ben (er is ook een hoofdstukje voor downies, maar nee, dat ben ik niet), maar ik weet ook werkelijk niet hoe de 60+ers nu hun uitnodiging voor booster krijgen. Ik hoop zij wel... maar ...: Eén op de zes niet-gevaccineerden wacht op een uitnodiging voor coronavaccinatie of denkt dat deze ten koste gaat van hun eigen risico, blijkt uit het Lifelines Corona-onderzoek onder ruim 23.000 deelnemers die half oktober gevraagd werd naar de coronavaccinatie. (bron: https://www.lifelines.nl/(...)en-risico-zorgkosten)
Ok, ik mot die booster omdat Frankrjk ongeboosterden doorreis verbiedt en ik wil naar Spanje. Dus het gaat me om de QR. Daar is ook een stukkie over op die rijksoverheidpagina.
[..]
Dit kan in de toekomst veranderen? Hoebedoelu? Dat van die Fransen is toekomst ja, per 15 januari voor 65-minners, maar dat vindt onze rijksoverheid niet van toepassing ofzo?
[..]
Kan ik 'm dan ook IN januari halen of moet ik wachten op een utinodiging waarvan ik niet weet hoe die mij gaat bereiken? En euh.. december 2022 is ook "vanaf januari", de "vanaf"-datum is weinig interessant - per wanneer kan ik UITERLIJK me melden voor een prik?
Hoe kom ik in D aan een booster dan?quote:Op maandag 13 december 2021 19:34 schreef Molo het volgende:
[..]
Ik zou lekker even naar Duitsland rijden vanuit jou gezien en dan een booster pakken.
Die laten bijschrijven in je QR code en je zit goed![]()
Duurt nog wel even in Nederland voor de jonkies
Die is dan weer lastig in je qr app te krijgen schijnt. Je kan wel de Duitse app nemen en daar je oude en de booster in laten zettenquote:Op maandag 13 december 2021 19:34 schreef Molo het volgende:
[..]
Ik zou lekker even naar Duitsland rijden vanuit jou gezien en dan een booster pakken.
Die laten bijschrijven in je QR code en je zit goed![]()
Duurt nog wel even in Nederland voor de jonkies
Gewoon binnenlopenquote:Op maandag 13 december 2021 19:37 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Hoe kom ik in D aan een booster dan?
Die zeven maanden zijn eind december op, voor mijn liefste.quote:Op maandag 13 december 2021 19:30 schreef gcjoel het volgende:
@:sigme het meeste weet ik ook niet hoor maar Frankrijk houdt wel ook de 7 maanden na je laatste vaccinatie aan voor het verplichten van je booster. Dus wat dat betreft zou je op schema moeten kunnen blijven.
Jup, vaders las het gisteren van '56 op teletekst, half uur later had ie een afspraak, precies een half jaar en één dag na z'n tweede prikquote:Op maandag 13 december 2021 19:29 schreef Lienekien het volgende:
Net als nu de berichten in de gaten houden wanneer je aan de beurt bent om online je afspraak te maken. Daar hoef je dan de brief niet voor af te wachten.
Wat moet je meenemen om de oude daar in te krijgen? En kan je dan met je Nederlandse DigId inloggen in de Duitse app? Of hoef je voor de Duitse app je identiteit niet te bewijzen?quote:Op maandag 13 december 2021 19:37 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Die is dan weer lastig in je qr app te krijgen schijnt. Je kan wel de Duitse app nemen en daar je oude en de booster in laten zetten
"Interessante materie! Nemen we mee naar achteren"quote:Op maandag 13 december 2021 19:36 schreef sigme het volgende:
Laiverds, ik hoef geen antwoord. Ik wil dat de rijksoverheid fatsoenlijke informatie biedt aan de burgers.
Wel zorgvuldig binnenlopen dan hčquote:
Oh, maar je dacht toch niet dat ik dit ook aan de overheid stuurquote:Op maandag 13 december 2021 19:47 schreef Molo het volgende:
[..]
"Interessante materie! Nemen we mee naar achteren"
Met vriendelijke groet
-de overheid-
Wordt niks mee gedaan joh, puinbakkenbeleid met die dagkoersen en gekut overal
Yep...quote:Op maandag 13 december 2021 19:50 schreef sigme het volgende:
[..]
Oh, maar je dacht toch niet dat ik dit ook aan de overheid stuurDie hebben niet eens een adres. En zo wel, dan is de kans groot de mijn naam ergens op een lijstje queleranten komt te staan, wat over 10 jaar als input dient voor een testalgoritme voor zwarte lijsten voor alles, waarna per ongeluk de testdata niet gewist wordt na de niet gepubliceerde ingebruikname van het algoritme in de cloud van de blockchain-verzegeling van alle aangesloten overheidsdiensten.
Gele boekje of papieren bewijs van je oude prikken en ze schijnen dat bij apotheken te doen.quote:Op maandag 13 december 2021 19:42 schreef sigme het volgende:
[..]
Wat moet je meenemen om de oude daar in te krijgen? En kan je dan met je Nederlandse DigId inloggen in de Duitse app? Of hoef je voor de Duitse app je identiteit niet te bewijzen?
Ja! Ondanks de hogere prijzen toch gedaan. Nu wel spannend omdat enorme hypotheek en alles regelen natuurlijk. Maar damn, ik dacht dat dit een kansloze missie zou zijn. We willen gewoon in die regio zitten en dat kost geld. Maar ik denk wel dat de locatie één van de allerbelangrijkste dingen is.quote:
Man wat leuk en goed en spannend!quote:Op maandag 13 december 2021 20:17 schreef Myraela het volgende:
[..]
Ja! Ondanks de hogere prijzen toch gedaan. Nu wel spannend omdat enorme hypotheek en alles regelen natuurlijk. Maar damn, ik dacht dat dit een kansloze missie zou zijn. We willen gewoon in die regio zitten en dat kost geld. Maar ik denk wel dat de locatie één van de allerbelangrijkste dingen is.
Super vet!quote:Op maandag 13 december 2021 20:17 schreef Myraela het volgende:
[..]
Ja! Ondanks de hogere prijzen toch gedaan. Nu wel spannend omdat enorme hypotheek en alles regelen natuurlijk. Maar damn, ik dacht dat dit een kansloze missie zou zijn. We willen gewoon in die regio zitten en dat kost geld. Maar ik denk wel dat de locatie één van de allerbelangrijkste dingen is.
Leuk hoor. En jouw inrichtingsskills en een "blank canvas". Dat gaat vast heel mooi worden. Enig idee wanneer de oplevering is? En heb je de naam van het project (dm natuurlijk)quote:Op maandag 13 december 2021 20:17 schreef Myraela het volgende:
[..]
quote:Op maandag 13 december 2021 20:25 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Super vet!
En wat voor huis wordt het? En grote tuin? En wanneer zou het klaar moeten zijn?
Wow dat is groot!quote:Op maandag 13 december 2021 20:39 schreef Myraela het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Dit is het sfeerplaatje. En dan de simpelste, zonder de punt. Tuin is niet supergroot, woonoppervlakte is 135m2. Tien minuutjes wandelen naar het station, met de fiets naar Leiden centrum. Kwartiertje naar m'n schoonfamilie reizen.
Wat geweldig! Van Harte🎉 💐quote:Op maandag 13 december 2021 20:09 schreef Myraela het volgende:
De fuck, ik ben helemaal in shock. Ik had het helemaal niet verwacht. Maar echt helemaal niet.
Wow!! Woooow!quote:Op maandag 13 december 2021 20:39 schreef Myraela het volgende:
[ afbeelding ]
Dit is het sfeerplaatje. En dan de simpelste, zonder de punt. Tuin is niet supergroot, woonoppervlakte is 135m2. Tien minuutjes wandelen naar het station, met de fiets naar Leiden centrum. Kwartiertje naar m'n schoonfamilie reizen.
Ik wilde al ongegeneerd voor jequote:Op maandag 13 december 2021 20:51 schreef Myraela het volgende:
Ik belde m'n moeder huilend op. Want het is vandaag wel een beetje dubbel. M'n moeder had vandaag een punctie in een nieuwe tumor. Dat vind ik nogal spannend allemaal. Niet de punctie zelf, maar gewoon het wachten op de uitslag. En goed of slecht, het weghalen van de tumor gaat sowieso weer spannend worden.
Dus ik was blij met de woning en voelde me ook gewoon schuldig om blij te zijn omdat er zoveel belangrijkere dingen zijn. Maarja, het heeft natuurlijk niets met elkaar te maken.
Goede en slechte dingen die tegelijk gebeuren zijn wel wat complex voor je gevoelens. Maar je mag bij beiden stil staan hoor en het een doet geen afbreuk aan het anderquote:Op maandag 13 december 2021 20:51 schreef Myraela het volgende:
Ik belde m'n moeder huilend op. Want het is vandaag wel een beetje dubbel. M'n moeder had vandaag een punctie in een nieuwe tumor. Dat vind ik nogal spannend allemaal. Niet de punctie zelf, maar gewoon het wachten op de uitslag. En goed of slecht, het weghalen van de tumor gaat sowieso weer spannend worden.
Dus ik was blij met de woning en voelde me ook gewoon schuldig om blij te zijn omdat er zoveel belangrijkere dingen zijn. Maarja, het heeft natuurlijk niets met elkaar te maken.
Die is er zelf sowieso een stuk relaxter onder. Die had alweer enthousiaste verhalen over haar nieuwe multicooker.quote:Op maandag 13 december 2021 21:11 schreef Candaasje het volgende:
Myraela
Wat Isa zegt hč, het kan beide naast elkaar bestaan.
En misschien is het ook wel heel leuke afleiding voor je moeder?
Boulderen kan altijd hčquote:Op maandag 13 december 2021 21:15 schreef Lonaa het volgende:
Ik wil graag nog een keer boulderen en klimmen. Ondanks hoogtevrees en hele matige gripkracht.
Een groot deel uit je benen, ja. Maar dan ook nog steeds een significant deel uit je armen. En ik kan beduidend minder plat tegen een muur dan bijv. jij, en dat komt volledig uit je handen/armen.quote:Op maandag 13 december 2021 21:17 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Boulderen kan altijd hčIk heb al 3 jaar oid niet meer gesport dus mijn armen en handen zijn sowieso niet echt sterk meer. (Maar dat is ook wel de fout die je als beginner maakt; teveel uit je armen halen, terwijl een groot deel ook uit je benen moet komen).
Voor klimmen wil ik nog een keer een meerdaagse cursus volgen, want daarna kun je met z'n tweeën gewoon zelf gaan klauteren. Maar met mijn werk een beetje lastig voor elkaar te krijgen, zeker nu
Ja ik was ook wel content met het idee. En anders krijgt ze het later hoor, als ze iets hebbenquote:Op maandag 13 december 2021 21:17 schreef Myraela het volgende:
Wel een heel tof idee als cadeau, Candaasje!
Trouwens, hoe is het met jullie bod? De deadline is morgen, toch? Voel je je er nog goed bij?
True, true. Top-rope klimmen is dan misschien makkelijker om mee te beginnen. Ik vond dat minder zwaar, omdat je daar zeker als beginner toch in minder rare hoeken hoeft te hangen en wat steun hebt aan het touw als je het echt even niet meer redt.quote:Op maandag 13 december 2021 21:21 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Een groot deel uit je benen, ja. Maar dan ook nog steeds een significant deel uit je armen. En ik kan beduidend minder plat tegen een muur dan bijv. jij, en dat komt volledig uit je handen/armen.
Dat geestelijk minder oorlog begrijp ik heel goed, jaquote:Op maandag 13 december 2021 21:25 schreef Candaasje het volgende:
[..]
True, true. Top-rope klimmen is dan misschien makkelijker om mee te beginnen. Ik vond dat minder zwaar, omdat je daar zeker als beginner toch in minder rare hoeken hoeft te hangen en wat steun hebt aan het touw als je het echt even niet meer redt.
Voor mij is het ook geestelijk minder oorlog
Gefeliciteerd! Mooie locatie. Wel ongelofelijk die prijzen in NL.quote:Op maandag 13 december 2021 20:39 schreef Myraela het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Het is echt absurd. De buren van mijn ouders gaan verhuizen. Rijtjeswoning (35+ jaar oud) in de gemeente van de grootste Kerstboom (20km vanaf Utrecht). Echt niks bijzonders qua locatie verder; 519k ging 'ie voor.quote:Op maandag 13 december 2021 21:26 schreef Bramito het volgende:
[..]
Gefeliciteerd! Mooie locatie. Wel ongelofelijk die prijzen in NL.
Ja, gasloos, zonnepanelen en een warmtepomp. Al weet ik niet of het energieneutraal is, ze zeggen duurzaam en energiezuinigheid. Ben heel benieuwd naar alles. We hadden dit niet verwacht, maar hadden al wel besloten dat een nieuwere woning in ieder geval een verstandige keuze voor ons zou zijn. Dus dan is helemaal nieuw natuurlijk al helemaal tof.quote:Op maandag 13 december 2021 21:21 schreef Jagärtrut het volgende:
Leuk trouwens, Myra! Energieneutrale nieuwbouw? Wij genieten zo van ons huis...
Dat is waarquote:Op maandag 13 december 2021 21:39 schreef Barreltje het volgende:
Blijven geloven! Bij ons werd er "maar " 25k overgeboden.. het kan heus wel!
Hond en bos is wel goede combi. Dan ga je ook daadwerkelijk vaak naar dat bos.quote:Op maandag 13 december 2021 21:22 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Ja ik was ook wel content met het idee. En anders krijgt ze het later hoor, als ze iets hebben![]()
Jup, deadline is morgen ja. We duimen maar heel hard, maar we vrezen met grote vreze dat het niet genoeg gaat zijn. Maar goed, nooit geschoten is altijd mis en misschien hebben we geluk.![]()
Mijn vriend begon al over 'de hondenmand' in de hal, toen ik het had over een kapstok. Dat die mand daar dus moest komen. We hebben heel geen hond, en mijn vriend is eigenlijk zelfs een beetje bang voor veel honden (door matige opvoeding). Maar bij het bos hoorde volgens hem een hond.
![]()
Er is vandaag een ander huisje bijgekomen in dezelfde plaats, dat net nog wat mooier ligt en ook heel idyllisch is, maar groter is en wat net wat hoger in de markt is gezet (535k). Wij kunnen dat niet betalen met al die overbiedingen erbij, maar misschien de rijke yuppen (als die bij de andere kijkers zaten...) die toch liever wat meer ruimte willen dan die 73m2 van 'ons' huisje wel.......
Klinkt goedquote:Op maandag 13 december 2021 21:41 schreef Myraela het volgende:
[..]
Ja, gasloos, zonnepanelen en een warmtepomp. Al weet ik niet of het energieneutraal is, ze zeggen duurzaam en energiezuinigheid. Ben heel benieuwd naar alles. We hadden dit niet verwacht, maar hadden al wel besloten dat een nieuwere woning in ieder geval een verstandige keuze voor ons zou zijn. Dus dan is helemaal nieuw natuurlijk al helemaal tof.
Volgens mij inderdaad nog niet. Maak er eentje aan, zou ik zeggen.quote:Op maandag 13 december 2021 21:46 schreef XSbig het volgende:
Hola allen,
Ik zit hier vaak mee te lurken, en nu viel het me ineens op dat er eigenlijk helemaal geen topic omtrent wijn is? Of ik heb het niet kunnen vinden natuurlijk.
Leuk!! Van hartequote:Op maandag 13 december 2021 20:39 schreef Myraela het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Ik zit nu op mijn telefoon, maar zal morgen op mijn laptop wel even een topic openen met een beetje degelijke OP. Wie weet wat er uit voort komt.quote:Op maandag 13 december 2021 21:49 schreef Myraela het volgende:
[..]
Volgens mij inderdaad nog niet. Maak er eentje aan, zou ik zeggen.Ik kom zelf niet verder dan de goedkoopste wijnen uit de supermarkt, dus aan mij heb je niets.
Nee, vanaf 15 jan mag je niet mee door Frankrijk reizen zonder booster.quote:Op maandag 13 december 2021 21:21 schreef Jagärtrut het volgende:
Sigme, jullie kunnen Frankrijk toch gewoon in? Wellicht niet eten in een restaurant, maar je hebt geen booster nodig om het land in te komen.
Inderdaad godsgruwelijk irritant al die verschillende regels...
Oh herstel, de info is aangepast, je hebt gelijk!quote:Op maandag 13 december 2021 21:52 schreef sigme het volgende:
[..]
Nee, vanaf 15 jan mag je niet mee door Frankrijk reizen zonder booster.
Fijn dat alles in de flessen zit. Ging het soepel?quote:Op maandag 13 december 2021 21:53 schreef Sarabi het volgende:
Paar dagen te laat maar de bieren zijn gebotteld![]()
Morgen meteen beginnen aan een lange bezorgdag. De 1e van 8 dagen achter elkaar bezorgen
Ja, heel soepel. Volgens mij is het nog niet eerder zo snel en soepel gegaan.quote:Op maandag 13 december 2021 22:02 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Fijn dat alles in de flessen zit. Ging het soepel?
Ik heb net gezegd dat het later komt en dat ik het dan zal uitleggenquote:Op maandag 13 december 2021 22:05 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Ja, heel soepel. Volgens mij is het nog niet eerder zo snel en soepel gegaan.
Alleen was nu het inpakapparaat stukDus moest ik alles tapen met de hand, dus aardig aanpoten maar das niet erg.
Kwam jij nou trouwens in de problemen qua cadeautjes? Aangezien jouw etappe niet door ging.
Want ik denk dat we jou anders ook nog ergens tussen kunnen plannen.
De etappe gaan we waarschijnlijk maandag de 20e of dinsdag 21e inhalen denk ik.quote:Op maandag 13 december 2021 22:10 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ik heb net gezegd dat het later komt en dat ik het dan zal uitleggen![]()
Enig idee wanneer jullie hier langskomen?
Vrijdag eind middag /avond ben ik niet thuis waarschijnlijk en maandag en dinsdagochtend ook vol (uwv, tandarts en fysio) dus dan kan het wel met een redelijk strakke planning (geen idee hoe lang ik bij de tandarts op de stoel mag liggen)quote:Op maandag 13 december 2021 22:17 schreef Sarabi het volgende:
[..]
De etappe gaan we waarschijnlijk maandag de 20e of dinsdag 21e inhalen denk ik.
Maar eventueel is het misschien wel een optie dat als we vrijdag naar het Noorden gaan dat we ook langs jou kunnen rijden. Maar ik ben niet van de planning dus misschien krijg ik op mijn kop nu als het dat voorstel
Is-ie verkocht?quote:Op maandag 13 december 2021 21:39 schreef Barreltje het volgende:
Blijven geloven! Bij ons werd er "maar " 25k overgeboden.. het kan heus wel!
3 woorden waar ik van houquote:Op maandag 13 december 2021 21:57 schreef sigme het volgende:
[..]
Oh herstel, de info is aangepast, je hebt gelijk!
Tegen die tijd houden we gewoon contactquote:Op maandag 13 december 2021 22:26 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Vrijdag eind middag /avond ben ik niet thuis waarschijnlijk en maandag en dinsdagochtend ook vol (uwv, tandarts en fysio) dus dan kan het wel met een redelijk strakke planning (geen idee hoe lang ik bij de tandarts op de stoel mag liggen)
quote:Op maandag 13 december 2021 22:45 schreef Tele6 het volgende:
Ik moet nog bedenken wat ik met kerst moet.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
Ja zeker zin in, het is altijd superleuk om te doen.quote:Op maandag 13 december 2021 22:50 schreef Tele6 het volgende:
Wel superfijn dat het bier nu gebotteld is @:Sarabi![]()
Heftig hoor, 8 dagen achter elkaar bezorgen. Hebben jullie er zin in?
quote:Op maandag 13 december 2021 22:57 schreef vlindertje89 het volgende:
@:Sarabi hoe is de smaak van deze twee? Welke komt meeste bij de vorige Barleys Angel in de buurt? Ik heb geen idee hoe rum of gin smaaktdus dat zegt me niet zoveel haha
@:Tele6SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 13 december 2021 22:57 schreef vlindertje89 het volgende:
@:Sarabi hoe is de smaak van deze twee? Welke komt meeste bij de vorige Barleys Angel in de buurt? Ik heb geen idee hoe rum of gin smaaktdus dat zegt me niet zoveel haha
@:Tele6Ik zou zeggen dat de rum versie het meeste in de buurt komt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ookal heeft die geen eikenhouten snippers (en de gin versie wel, net zoals de oude angels).
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.We have far more in common than that which devides us..
quote:Op maandag 13 december 2021 23:17 schreef Kaatje1 het volgende:
Lastig @:Tele6SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.We have far more in common than that which devides us..
quote:Op maandag 13 december 2021 22:45 schreef Tele6 het volgende:
Ik moet nog bedenken wat ik met kerst moet.Ik nodigde hem uit voor een minikerstbubbel.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
quote:Op maandag 13 december 2021 23:22 schreef Tele6 het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
Nou, je had dus helemaal totaal gelijk!quote:
Dit.quote:Op maandag 13 december 2021 23:59 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ik nodigde hem uit voor een minikerstbubbel.
quote:Op dinsdag 14 december 2021 07:50 schreef sigme het volgende:
Mogge!
[..]
Nou, je had dus helemaal totaal gelijk!
En dankzij jouw opmerking zocht ik mijn info nog even op, want die zeiden heel duidelijk dat het voor internationaal reizen door Frankrijk zou gelden (en zij zijn in het algemeen goed ingevoerd en proberen altijd duidelijk onderscheid te maken tussen 'wat men zegt' en 'wat is echt regelgeving'). En die hebben hun info dus aangepast en daar kwam ik achter dankzij jou.
Dus je hebt gelijk én door het te melden heb je mij ook nog eens enorm geholpen.
quote:Op dinsdag 14 december 2021 06:22 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik vind het een leuk idee maar ik zou niet weten wat ik kan doen. Ik heb niet meer samen met hem iets gedaan sinds we basisschoolkinderen waren.quote:Op dinsdag 14 december 2021 07:57 schreef sigme het volgende:
[..]
Dit.
Over het familiedrama daarnaast nog los bedenken of je wel of niet gaat. Maar doe eerst wat om hem te steunen, dan verdraag jij daarna dat diner (of je er nu bij bent of niet) beter, en hij misschien ook wel.
Had deze chef-redacteur laten weten dat ik hem vriendelijk bedank en dat het bedrag onder het minimum loon valt wat hij bied.quote:Op vrijdag 10 december 2021 16:58 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Over werk gesproken, ik had enige tijd terug een blog geschreven over iets specifiek technisch over mijn vakgebied. Wat doet er niet toe, maar het is niet iets wat veel mensen op dit niveau kunnen er over schrijven. Doe dit gewoon voor de lol. Nu kreeg ik een mail van een Duits vaktijdschrift, of ik interesse heb voor hun te schrijven.
Leuk, een lekkere veer in mijn reet, hoe stellen jullie je dat voor?
Direct antwoord. Je moet dan een of meer thema's aan de redactie voorstellen, en dan bij interesse dan details en een exposé, is dat okay, dan volgt de opdracht, artikel aanleveren, dat wordt dan geredigeerd, aanpassingen maken waar nodig en dan na publicatie: 34 Euro per 1000 tekens (van het gepubliceerde artikel) en 20 Euro voor een foto. Alle rechten worden dan natuurlijk aan de uitgever overgedragen en het artikel is exclusief...
Als ik dat omreken zit je onder het minimumloon. En we hebben het niet over een stukje over de nieuwe bloembollenwinkel in het huis aan huis blad, nee, over een vaktijdschrift en over specifieke kennis.
Ik wist dat journalist een slecht betaald vak is, maar dan kan je nog beter bij McDonald's werken.
quote:Op dinsdag 14 december 2021 09:18 schreef Tele6 het volgende:
[..]Pfff.. lastig hoor.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik zou eerst bedenken wat JOUW kerst het beste maakt.
Want uiteindelijk zijn het keuzes van anderen, die er nu voor zorgen dat je een dilemma hebt.Als ik het zo hoor, zou hij al blij zijn om bij de spanning in zijn familie weg te zijn… lieve nicht die hem te gast heeft is dan toch bonus?quote:Op dinsdag 14 december 2021 09:21 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Ik vind het een leuk idee maar ik zou niet weten wat ik kan doen. Ik heb niet meer samen met hem iets gedaan sinds we basisschoolkinderen waren.Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
Boh wat goed.quote:Op maandag 13 december 2021 21:22 schreef Syrena het volgende:
Voor fietsie & vlindertje ( en mezelf), goed nieuws![]()
Astmamedicijn beschermt tegen zware Covid
https://www.hln.be/binnen(...)ware-covid~ab335b63/
Ben even kwijt wie nog meer flixonase gebruikt.
Op dit moment zie ik het wel zitten om een film te kijken, een lange wandeling te maken en lasagne te eten met kerst of zo. Ja, kerst is ook wel een leuke gelegenheid om familie te zien maar ik heb oma dit weekend nog gezien en ik spreek in het nieuwe jaar wel een keer met m'n tante af.quote:Op dinsdag 14 december 2021 09:57 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Pfff.. lastig hoor.
Ik zou eerst bedenken wat JOUW kerst het beste maakt.
Want uiteindelijk zijn het keuzes van anderen, die er nu voor zorgen dat je een dilemma hebt.
[..]
Als ik het zo hoor, zou hij al blij zijn om bij de spanning in zijn familie weg te zijn… lieve nicht die hem te gast heeft is dan toch bonus?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Gezellig joh, kerstfeest familiefeest
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
quote:Op dinsdag 14 december 2021 10:09 schreef Cat-astrophe het volgende:
Hier ook wat familie ingewikkeldheid. Niet te vergelijken met dat van Tele, maar toch lastig.Ookal gedoeSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Gezellig joh, kerstfeest familiefeest![]()
Toch jammer dat er altijd zoveel verwachtingen zijn met kerst.
Heb ik ook al aan gedacht , maar ik denk niet dat zij daarop zit te wachten.quote:Op dinsdag 14 december 2021 10:12 schreef Kaatje1 het volgende:
Is het een idee om vriendin mee te nemen op kerstavond?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Jouw dilemma is groterquote:
Ogh dat is ook allemaal heel dubbel ook. Sterkte maar ook gefeliciteerd met je woningquote:Op maandag 13 december 2021 20:51 schreef Myraela het volgende:
Oja dat moest ik ook nog doenquote:Op dinsdag 14 december 2021 10:20 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik heb voor niemand adviezen momenteel maar heb wel eenvoor @:myreala
quote:Op dinsdag 14 december 2021 10:41 schreef fietsie het volgende:
Hier is juist alle kerst afgezegd.
Deze week begrafenis van de 4e in de familie die, zonder andere medische problematiek noch overgewicht, gewoon doodging aan #hetismaareengriepje.
Oh hemeltjequote:Op dinsdag 14 december 2021 10:41 schreef fietsie het volgende:
Deze week begrafenis van de 4e in de familie die, zonder andere medische problematiek noch overgewicht, gewoon doodging aan #hetismaareengriepje.
Gecondoleerdquote:Op dinsdag 14 december 2021 10:41 schreef fietsie het volgende:
Zo lang je je slijm maar kwijt blijft kunnen...quote:Op dinsdag 14 december 2021 10:55 schreef Lucky_Strike het volgende:
Tevens is mijn reuk ineens verdwenen. Mijn smaak is nog een twijfelgeval.
Schrijf dan niks.quote:Op dinsdag 14 december 2021 10:51 schreef fietsie het volgende:
Het knapst vond ik nog wel een rouwkaartje wat bij het gezin binnen kwam, waar toch nog even op gemeld moest worden "dat er gezondheidstechnisch dan vast wat anders gespeeld had, waar ze zich niet van bewust waren tot aan nu."
Wat een vreemd verloop!quote:Op dinsdag 14 december 2021 10:55 schreef Lucky_Strike het volgende:
Tevens is mijn reuk ineens verdwenen. Mijn smaak is nog een twijfelgeval.
Ik had het ook echt niet meer verwacht. Het was mijn grootste angst, na op de IC terecht komen. Ik vind het echt heel erg wel eigenlijk.quote:Op dinsdag 14 december 2021 11:04 schreef AnneX het volgende:
[..]
Wat een vreemd verloop!
Ergens - was het hier - dat je geur kunt checken met bijv. drupje eau de toilette.
En J. is nog steeds alleen een beetje verkouden?
Bizar he? Ik deed de parfum test, maar kaasquote:Op dinsdag 14 december 2021 11:08 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ik had het ook echt niet meer verwacht. Het was mijn grootste angst, na op de IC terecht komen. Ik vind het echt heel erg wel eigenlijk.
J heeft op dagen 1 en 2 een uur gesnotterd en dat was alles. Hij is al lang weer beter en aan het werk.
Ik heb geen eau de toilette in huis. Ik heb wel boven mijn eigen toiletpot gehangen. En boven blauwe kaas. Niets.
Het is moeilijk voor te stellen als je het zelf niet ervaart denk ik; ik stond net met die gedenkwaardige Lidl camembert in mijn handen die ik voor mijn gevoel zelfs kan ruiken via mijn oogslijmvliezen... Dat je dat dan niet kan waarnemen....quote:Op dinsdag 14 december 2021 11:08 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ik had het ook echt niet meer verwacht. Het was mijn grootste angst, na op de IC terecht komen. Ik vind het echt heel erg wel eigenlijk.
J heeft op dagen 1 en 2 een uur gesnotterd en dat was alles. Hij is al lang weer beter en aan het werk.
Ik heb geen eau de toilette in huis. Ik heb wel boven mijn eigen toiletpot gehangen. En boven blauwe kaas. Niets.
Lekker. Da's net als toen de zus van m'n pa was verongelukt, toen kwamen de Jehova's aan de deur vertellen dat overal een bedoeling achter zat en ze voor erger was behoed.quote:Op dinsdag 14 december 2021 10:51 schreef fietsie het volgende:
Het knapst vond ik nog wel een rouwkaartje wat bij het gezin binnen kwam, waar toch nog even op gemeld moest worden "dat er gezondheidstechnisch dan vast wat anders gespeeld had, waar ze zich niet van bewust waren tot aan nu."
Stinkcamembertquote:Op dinsdag 14 december 2021 11:15 schreef fietsie het volgende:
[..]
Het is moeilijk voor te stellen als je het zelf niet ervaart denk ik; ik stond net met die gedenkwaardige Lidl camembert in mijn handen die ik voor mijn gevoel zelfs kan ruiken via mijn oogslijmvliezen... Dat je dat dan niet kan waarnemen....
quote:Op dinsdag 14 december 2021 10:41 schreef fietsie het volgende:
quote:Op dinsdag 14 december 2021 10:51 schreef fietsie het volgende:
Hope so too!!quote:Op dinsdag 14 december 2021 11:46 schreef Cat-astrophe het volgende:
Zo, vriend van de boeking gekicked en nu met twee man in oktober 2022 naar Londen. Enkele reis, niet overlegd
Alles in het kader van boeking die voucher werd, die boeking werd, die weer voucher werd en ingewisseld moest wordenIk kan tot zeven dagen voor vertrek gratis omboeken. Ik hoop toch echt dat we in het voorjaar, met zijn drietjes, op een iets meer samen afgestemde datum plus bijbetaling kunnen gaan.
Top geregeld!quote:Op dinsdag 14 december 2021 11:53 schreef Kaatje1 het volgende:
Zo, boosterafspraak gemaakt. 2e kerstdag om 17,45 en zuslief brengt me
runderwangen, heb ik nog nooit van gehoord?quote:Op dinsdag 14 december 2021 11:33 schreef fietsie het volgende:
Thx @ all; ik ga maar even positieve energie halen uit het bestellen van wat lekkers voor mezelf.
Ik overweeg runderwangen.
O naar, gecondoleerd Fietsiequote:Op dinsdag 14 december 2021 10:41 schreef fietsie het volgende:
Jullie hebben best al wat tripjes afgezegd, toch?quote:Op dinsdag 14 december 2021 11:49 schreef Blues het volgende:
[..]
Hope so too!!
Het blijft een soort golfbeweging.
Wij hopen in maart naar Bilbao te kunne gaan.
Voor deze week Texel maar helemaal afgezegd, hotelvouchergeld weg (was met een leuke korting) en bye bye zonsondergang kijken op de vuurtoren
Komt wel weer, maar toch jammer.
Ja best wel.quote:Op dinsdag 14 december 2021 12:02 schreef Cat-astrophe het volgende:
Jullie hebben best al wat tripjes afgezegd, toch?![]()
Nu ik de voucher heb ingeleverd kon ik pas terugzien dat ze hem hadden verlengd tot juni 2022. O well
Bilbao is gaaf!quote:Op dinsdag 14 december 2021 11:49 schreef Blues het volgende:
[..]
Hope so too!!
Het blijft een soort golfbeweging.
Wij hopen in maart naar Bilbao te kunne gaan.
Voor deze week Texel maar helemaal afgezegd, hotelvouchergeld weg (was met een leuke korting) en bye bye zonsondergang kijken op de vuurtoren
Komt wel weer, maar toch jammer.
Ga je alleen naar Bilbao? Santander en San Sebastian zijn dichtbij en ook zeer de moeite waard.quote:
Lekker hoor, krijg het niet voor elkaar om janu te doenquote:Op dinsdag 14 december 2021 11:53 schreef Kaatje1 het volgende:
De volgende mogelijkheid was 14 en 17 januari maar dan of in Ede of in Nijmegenquote:Op dinsdag 14 december 2021 12:30 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Lekker hoor, krijg het niet voor elkaar om janu te doen
Erg toch, ze willen ze snel mogelijk enten maar het lukt gewoon niet.quote:Op dinsdag 14 december 2021 12:33 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
De volgende mogelijkheid was 14 en 17 januari maar dan of in Ede of in Nijmegen
We gaan een midweek! Dus kom maar op met je tips, ik sla ze wel op.quote:Op dinsdag 14 december 2021 12:20 schreef Bramito het volgende:
[..]
Ga je alleen naar Bilbao? Santander en San Sebastian zijn dichtbij en ook zeer de moeite waard.
👍🏼 Op 2e kerstdag n.b.quote:Op dinsdag 14 december 2021 11:53 schreef Kaatje1 het volgende:
En opas en omas kunnen ook niet jullie kant op komen?quote:Op dinsdag 14 december 2021 12:59 schreef Jagärtrut het volgende:
Wat een kerstperikkelen. Wij hebben net besloten gewoon thuis te blijven met kerst. Geen puf om naar Zuid-Duitsland te reizen, en ook niet om naar NL te reizen. Het is op, helemaal op.
Ik vind het sneu voor de kinderen, die de opa's en oma's graag zouden zien, en voor de opa's en oma's die de kinderen graag willen zien, maar het is maar even zo.
Ja joh, feestje, waarom dit niet een paar weken eerder besloten had kunnen worden?quote:Op dinsdag 14 december 2021 13:36 schreef Kaatje1 het volgende:
Lees net dat de basisscholen miv 21/12 sluiten en dat de avondlockdown in ieder geval tot 14 duurt
Ik hoop vooral dat het je wat brengt en dat je er over een poosje positief op terugkijktquote:Op dinsdag 14 december 2021 14:10 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik heb een indicatie voor het revalidatietraject gekregen. Ik weet nog niet of ik daar blij mee moet zijn want het betekent dus wel dat er meer aan de hand is dan dat ik voor mezelf wil toegeven.
Ze zei wel dat de nadruk meer zal liggen op balans vinden in mijn leven dan op iets opbouwen. Dat vind ik wel jammer. Maar ook wel terecht een punt van aandacht.
uit Duitsland niet. De moeder van de duutser draagt zorg voor 96 jarige oma van de duutser, chronisch ziek zusje van de duutser en partner met kanker.quote:Op dinsdag 14 december 2021 14:03 schreef Barreltje het volgende:
[..]
En opas en omas kunnen ook niet jullie kant op komen?
Is dat niet gewoon Kerstvakantie?quote:Op dinsdag 14 december 2021 13:36 schreef Kaatje1 het volgende:
Lees net dat de basisscholen miv 21/12 sluiten en dat de avondlockdown in ieder geval tot 14 duurt
Nee.quote:Op dinsdag 14 december 2021 14:28 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Is dat niet gewoon Kerstvakantie?
Ja, en dan denk ik ook, wat maken die 4 dagen nog uit? Hoorde op de radio een vrouw, kinderen op de basis, zij in de zorg, hij in de zorg, alles geregeld en nu moeten ze opnieuw puzzelen.quote:Op dinsdag 14 december 2021 14:13 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Ja joh, feestje, waarom dit niet een paar weken eerder besloten had kunnen worden?Ik prijs me maar gelukkig dat we een redelijk netwerk hebben en ook dit wel weer kunnen opvangen, maar dit is toch gewoon ellendig?
2,5 week ruim ipv 2 wekenquote:Op dinsdag 14 december 2021 14:28 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Is dat niet gewoon Kerstvakantie?
Ja, en wat gaan mensen dan doen? Kinderen onderbrengen bij grootouders of klasgenoten. Of ze nemen het ervan en gaan met z'n allen naar de dierentuin. Tot zover de beperking van het aantal contactenquote:Op dinsdag 14 december 2021 14:40 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ja, en dan denk ik ook, wat maken die 4 dagen nog uit? Hoorde op de radio een vrouw, kinderen op de basis, zij in de zorg, hij in de zorg, alles geregeld en nu moeten ze opnieuw puzzelen.
Geen idee hoe dat werkt, maar misschien kan je, wanneer je de balans hebt, ook verder opbouwen? Nu worden je benen iedere keer weer onder je lijf vandaan geslagen en moet je van laag gaan opbouwenquote:Op dinsdag 14 december 2021 14:10 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik heb een indicatie voor het revalidatietraject gekregen. Ik weet nog niet of ik daar blij mee moet zijn want het betekent dus wel dat er meer aan de hand is dan dat ik voor mezelf wil toegeven.
Ze zei wel dat de nadruk meer zal liggen op balans vinden in mijn leven dan op iets opbouwen. Dat vind ik wel jammer. Maar ook wel terecht een punt van aandacht.
OMDAT DE SCHOLEN KOSTE WAT KOST OPEN MOETEN BLIJVENquote:Op dinsdag 14 december 2021 14:13 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Ja joh, feestje, waarom dit niet een paar weken eerder besloten had kunnen worden?Ik prijs me maar gelukkig dat we een redelijk netwerk hebben en ook dit wel weer kunnen opvangen, maar dit is toch gewoon ellendig?
Waar lees je dat van 21/12? Ik lees overal alleen maar dat ze 'volgende week' sluiten.quote:Op dinsdag 14 december 2021 13:36 schreef Kaatje1 het volgende:
Ja, helemaal mee eens, maar dat gebeurt dus nietquote:Op dinsdag 14 december 2021 14:44 schreef derLudolf het volgende:
[..]
OMDAT DE SCHOLEN KOSTE WAT KOST OPEN MOETEN BLIJVEN
https://twitter.com/fonslambie/status/1470730725649526793?s=20quote:Op dinsdag 14 december 2021 14:45 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Waar lees je dat van 21/12? Ik lees overal alleen maar dat ze 'volgende week' sluiten.
Wat ingewikkeld voor jullie en gezin.quote:Op dinsdag 14 december 2021 14:23 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
uit Duitsland niet. De moeder van de duutser draagt zorg voor 96 jarige oma van de duutser, chronisch ziek zusje van de duutser en partner met kanker.
Mijn ouders hebben plannen in NL en zijn het zat om steeds naar ons te reizen, geven ze aan. Maar, daar gaan de kinderen als het goed is eerste week van januari een paar dagen heen, dat geeft ons kans even door te ademen.
Ach, ik vind een rustige kerst ook niet erg.
Sluiten dus op 20-12, de maandagquote:Op dinsdag 14 december 2021 14:47 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
https://twitter.com/fonslambie/status/1470730725649526793?s=20
Ik denk dan, kerst eten met de klas of zo? Kunnen de ouders in het weekend het eten maken.quote:Op dinsdag 14 december 2021 14:48 schreef Clubsoda het volgende:
"Maandag open ter tegemoetkoming"
![]()
Zoveel vragen![]()
O, lol.quote:Op dinsdag 14 december 2021 14:48 schreef Clubsoda het volgende:
"Maandag open ter tegemoetkoming"
![]()
Zoveel vragen![]()
Sorry hoor, maar HOE DENK JE DAT DE GEMIDDELDE WERKENDE OUDER DIT PROBLEEM GAAT OPLOSSEN?!quote:Aanvankelijk zou de kerstvakantie op 24 december beginnen. De vrees daarbij was dat basisschoolkinderen het virus meenemen van school naar familie en bijvoorbeeld opa en oma. Een week eerder in de 'eigen gezinsbubbel' blijven, is veiliger, stellen de deskundigen.
Gewoon thuisblijven cq niet werken. Vindt je werkgever vast niet ergquote:Op dinsdag 14 december 2021 14:50 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Sorry hoor, maar HOE DENK JE DAT DE GEMIDDELDE WERKENDE OUDER DIT PROBLEEM GAAT OPLOSSEN?!
Ik kom hierbij in conflict met 'de zorg moet doorgaan'.quote:Op dinsdag 14 december 2021 14:51 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Gewoon thuisblijven cq niet werken. Vindt je werkgever vast niet erg
Nu moet je het niet ingewikkeld maken hoorquote:Op dinsdag 14 december 2021 14:52 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Ik kom hierbij in conflict met 'de zorg moet doorgaan'.
Help.
Dat kersteten in de klas is slechts een lekker hapje in je eigen bakje en een voorverpakte snack van de school, want eten delen en aanraken mag niet, en oh ja, overdag natuurlijk en niet gezellig 's avonds, want avondlockdown. Ik zou me er niet al te veel van voorstellenquote:Op dinsdag 14 december 2021 14:49 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ik denk dan, kerst eten met de klas of zo? Kunnen de ouders in het weekend het eten maken.
Sorry, sorry.quote:Op dinsdag 14 december 2021 14:53 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Nu moet je het niet ingewikkeld maken hoor
Ik het helemaal niet, maar hoorde voorheen op het werk allemaal collega's daarover, dat het best wel een "druk" was om het goed te doen. Van vriendinnen hoorde ik dat dan weer helemaal niet.quote:Op dinsdag 14 december 2021 14:54 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Dat kersteten in de klas is slechts een lekker hapje in je eigen bakje en een voorverpakte snack van de school, want eten delen en aanraken mag niet, en oh ja, overdag natuurlijk en niet gezellig 's avonds, want avondlockdown. Ik zou me er niet al te veel van voorstellen
Ja, mensen doen raar met dit soort dingen. Dan is de expliciete instructie 'om hapjes mee te nemen voor 3-4 kinderen' en dan doe ik dat dus braaf, en dan sta je er toch karig bij met je vier gevulde eitjes tegenover 25 paassnacksquote:Op dinsdag 14 december 2021 14:56 schreef Kaatje1 het volgende:
Ik het helemaal niet, maar hoorde voorheen op het werk allemaal collega's daarover, dat het best wel een "druk" was om het goed te doen. Van vriendinnen hoorde ik dat dan weer helemaal niet.
Ik hoop het. Mijn idee was juist om een sterkere basis te krijgen door gecontroleerd op te bouwen. Maar ik geloof dat ik dat idee voorlopig moet laten varen. Ik baal daar best stevig van eigenlijk. Maar goed, we zien het wel. Zij zijn de professionals en ik heb wel bewezen dat ik het niet allemaal in mijn eentje kan.quote:Op dinsdag 14 december 2021 14:43 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Geen idee hoe dat werkt, maar misschien kan je, wanneer je de balans hebt, ook verder opbouwen? Nu worden je benen iedere keer weer onder je lijf vandaan geslagen en moet je van laag gaan opbouwen
Dit vergroot mijns inziens het aantal contacten van die kinderen met potentieel kwetsbare enorm.quote:Op dinsdag 14 december 2021 14:13 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Da's ook al grotendeels geschrapt want je krijgt voor de logistiek van dat soort dingen ook teveel mensen in een schoolgebouw...quote:Op dinsdag 14 december 2021 14:49 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ik denk dan, kerst eten met de klas of zo? Kunnen de ouders in het weekend het eten maken.
Je moet niet zoveel vragen stellen en met je kinderen die bubbel in. Ook als je in de zorg werktquote:Op dinsdag 14 december 2021 14:55 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Sorry, sorry.![]()
* Clubsoda gaat op zoek naar gezinsbubbel
Ha fijn, ik mag de riedel weer doenquote:
Je krijgt een kinderloze like van me.quote:Op dinsdag 14 december 2021 15:30 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Ha fijn, ik mag de riedel weer doen![]()
Of ouders van zorgintensieve kinderen. Of ouders die mantelzorgen. Of ouders die overbelast zijn. Of ouders die chronisch ziek zijn. Vlak ook de kinderen met een onveilige thuissituatie niet uit.
Daarbij zijn er meer ouders die werken dan ouders die niet werken.
Het zou echt fijn zijn als dit niet geframed wordt als 'ja jammer dan, beetje ongemakkelijk voor een groep waar ik niet toe behoor en trouwens mijn carbon footprint is zo lekker klein hihaho'. Dit is gewoon ontwrichtend voor een significante en kwetsbare groep in onze maatschappij, potentieel helemaal niet zinvol en bovenal gewoon echt KUT georganiseerd omdat het de zoveelste ad hoc paniekvoetbal-beslissing is.
quote:Op dinsdag 14 december 2021 15:38 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Je krijgt een kinderloze like van me.
Wat te denken van alleenstaande ouders ook.quote:Op dinsdag 14 december 2021 15:30 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Of ouders van zorgintensieve kinderen. Of ouders die mantelzorgen. Of ouders die overbelast zijn. Of ouders die chronisch ziek zijn. Vlak ook de kinderen met een onveilige thuissituatie niet uit.
Het zou echt fijn zijn als dit niet geframed wordt als 'ja jammer dan, beetje ongemakkelijk voor een groep waar ik niet toe behoor en trouwens mijn carbon footprint is zo lekker klein hihaho'. Dit is gewoon ontwrichtend voor een significante en kwetsbare groep in onze maatschappij, potentieel helemaal niet zinvol en bovenal gewoon echt KUT georganiseerd omdat het de zoveelste ad hoc paniekvoetbal-beslissing is.
Hier is een hele reddit voorquote:Op dinsdag 14 december 2021 09:51 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Had deze chef-redacteur laten weten dat ik hem vriendelijk bedank en dat het bedrag onder het minimum loon valt wat hij bied.
Zijn reactie was kort samengevat "maar je vind het toch leuk om te doen?"
Ongelofelijk, hoe men denkt met mensen om te kunnen gaan.
Juist. Ik vind het hier in België vooral schrijnend dat mensen wel tot 23 in het café kunnen zitten, mee kunnen zingen op de tribunes met voetbal, maar dat wij het wel weer mogen oplossen met werken en kinderen.quote:Op dinsdag 14 december 2021 15:30 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |