SPOILER: HontOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Linkjes voor informatieOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Oversterfte met als oorzaak griep (2019) en Covid-19 (2020/2021)Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Heb ik covid, perziksap of griep? (laat je sowieso testen!)Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Informatie over dagcijfersOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Varianten waaronder OmicronOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Gedragsregels in dit topic:Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.bronquote:In de laatste acht weken was daarmee de kans om als volledig gevaccineerd persoon met het coronavirus in het ziekenhuis te worden opgenomen 12,5 keer lager dan voor een niet-gevaccineerde. Voor opname op de IC was die kans als volledig gevaccineerde 25 keer zo klein.
(Bron)'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around![]()
Oh sorry, ik dacht dat ik de lapo had.'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
wilde plaatsen:Dat deel ik zeker met je jaquote:Op donderdag 9 december 2021 12:35 schreef DonDruiper het volgende: [..] Ik sprak voor iemand. Als het aan mij ligt flikkeren we alle nutteloze maatregelen per direct uit het raam. Maar de pavlov reactie in NL is KAN NIET en SLUITEN. Dus ja.. wat ik wil is niet zo relevant. Hoop dat Omicron onze redding gaat zijn.
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
De vraag is ook of het erom gaat om een pandemie af te remmen, of dat het beter past in het leefschema van medewerkers. Ik vond (en vind) het fantastisch dat ik overdag snel boodschappen kan doen. Het is een mooie break, en ik hoef 's avonds niet te haasten. Om maar wat te noemen.quote:Op donderdag 9 december 2021 12:35 schreef Elan het volgende:
Maar in hoeverre thuiswerken nu een gunstig effect heeft op de wereld is nog maar de vraag. Mensen gaan ook vaak halve dagen werken, dus even een ochtend naar kantoor even dit even dat..... En of het een nieuwe pandemie echt zou af remmen is ook maar de vraag.
De energiediscussie is een interessante. Dat zijn dan ook discussies die gevoerd moeten worden. Maar dat geeft al aan dat we erover nadenken hoe we na deze pandemie naar een nieuw (en hopelijk beter) normaal gaan.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2![]()
Mooie spin om voor jezelf toch gelijk denken te hebben.quote:Op donderdag 9 december 2021 12:37 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Dus je bent het eens dat vaccinatieplicht geen aanwijsbare nonsens is.
Zoals zo vaak sandman.
Maar je hebt het gewoonweg niet. Maar blijf het voor jezelf maar gewoon denken. Zal je misschien helpen ofso.
We hadden het over de 9 maanden geldigheid die de aankomende tijd gaat blijven, maar jij gaat opeens over naar een vaccinatieplicht...
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016![]()
Ja excuus. Zat bij de vorige ook al niet op te letten dus wilde mijn taak dit keer wel goed doenquote:Op donderdag 9 december 2021 12:39 schreef Scrummie het volgende:
Als je kaapt doen dan op z'n minst een nieuwe TT..
'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
En ik zeg daar helemaal niet dat een virus niet milder kan worden. Wel dat dit proces vrij willekeurig is.quote:Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2![]()
Op naar mooie cijfers vandaag iig.
Prikken gaat als een malle inmiddels op gang komen, alle lof voor de GGD'en![]()
Een spuit in alle zwakken en bejaarden en weer open met die handel
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Helemaal niet ouderwets. Juist jongeren schijnen zelf van mening te zijn op kantoor beter uit de verf te komen dan thuis.quote:Op donderdag 9 december 2021 12:35 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Beetje ouderwets wel, mijn vrouw werkt met een team wat in 4 werelddelen zit en niet een van haar team is in Nederland gebaseerd behalve zijzelf. Ze halen record resultaten.
https://www.zdnet.com/art(...)e-to-remote-working/
Verder is bij thuiswerken voor veel mensen een dunne scheidslijn tussen werk en privé, wat in een toch al overspannen arbeidsmarkt en hoge werkdruk wel eens voor (nog) meer burnouts kan gaan zorgen.blablablabla![]()
Onafhankelijk van covid was de wereld natuurlijk al continu aan veranderingen onderhevig, alleen al als je kijkt naar de ontwikkelingen in technologie en de impact daarvan op het leven van mensen. Dus een terugkeer naar een situatie van X maanden/jaren geleden zit er per definitie al niet in.quote:Op donderdag 9 december 2021 12:17 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ik denk dat dit vooral wensdenken is. Een terugkeer naar de oude situatie zit er simpelweg niet in.
Punt is alleen dat de veranderingen zeer traag gaan, en vrijwel niet op te merken als je er middenin zit. Pas achteraf zal duidelijk worden hoezeer deze pandemie een mogelijke katalysator geweest is voor de nodige veranderingen (want ook voor covid moest de wereld al anders ingericht worden).
Eerlijk gezegd denk ik dat juist jouw visie wensdenken is. Te graag willen zien dat het allemaal zo gaat veranderen.
Als ik kijk naar landen die maatregelen grotendeels hebben afgeschaft, dan zou je kunnen stellen dat daar in behoorlijke mate de oude normaal - waarbij ik niet doel op exact dezelfde oude situatie, maar in ieder geval eentje zonder van bovenaf opgelegde belemmeringen in sociale omgang - is teruggekeerd.I'll give you something to do![]()
Dat klopt maar je brengt nogal dingen stellig. Dat er veranderingen komen is logisch maar het meer en deel zal komen uit wat mensen als prettig hebben ervaren. Een groep zal blijven en/of meer thuis werken bijvoorbeeld maar je hebt ook een groep die het verschrikkelijk vind. Dus daarom denk ik dat het op veel gebieden wel mee zal vallen. Als je puur kijkt wat vaak blijvend is na een pandemie zijn het dingen die de Hygiëne verbeteren zoals riolering, betere afvalverwerking, ongedierte bestrijding enzovoort.quote:Op donderdag 9 december 2021 12:30 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Dat lijkt me een discussie voor een ander topic. Is ook nogal politiek geladen.![]()
Ik weet het niet hoor, maar ik kom met twee opmerkingen in de post en jij reageert met 'exact'. Dus met wat ben je het dan eens?quote:Op donderdag 9 december 2021 12:40 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Mooie spin om voor jezelf toch gelijk denken te hebben.
Zoals zo vaak sandman.
Maar je hebt het gewoonweg niet. Maar blijf het voor jezelf maar gewoon denken. Zal je misschien helpen ofso.
We hadden het over de 9 maanden geldigheid die de aankomende tijd gaat blijven, maar jij gaat opeens over naar een vaccinatieplicht...
Overigens begon ik niet over de vaccinatieplicht, beste red.'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
Omicron is alweer verder aan het muteren.
So-Called “Stealth” Omicron Offshoot Identified By Scientists In Three Countries
By Tom Tapp
Scientists have identified a new Covid-19 lineage responsible for a number of recent Covid cases in South Africa, Australia and Canada that displays “many of the defining mutations of B.1.1.529 (Omicron) [but does] not have the full set. These cases also have “a number of their own unique mutations,” according to analysis posted on information sharing platform GitHub. The platform is widely used by top researchers to share data and information related to Covid-19.
As a result of those similarities and differences with the original Omicron, which was first identified about two weeks ago, the new sequence is being called BA.2, while the original variant has been dubbed BA.1...
...Why does that matter? It makes tracking the spread of Omicron more difficult at a time when surveillance of the new variant is critical to understanding it. Only seven cases of BA.2 have been identified thus far, reported the Guardian, the picture is still far from complete...
Bron https://deadline.com/2021(...)hoot-ba2-1234886790/![]()
Dat zal verschillen, ik kan prima in mijn eentje thuiswerken (als ik FOK! niet open that isquote:Op donderdag 9 december 2021 12:39 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
De vraag is ook of het erom gaat om een pandemie af te remmen, of dat het beter past in het leefschema van medewerkers. Ik vond (en vind) het fantastisch dat ik overdag snel boodschappen kan doen. Het is een mooie break, en ik hoef 's avonds niet te haasten. Om maar wat te noemen.
De energiediscussie is een interessante. Dat zijn dan ook discussies die gevoerd moeten worden. Maar dat geeft al aan dat we erover nadenken hoe we na deze pandemie naar een nieuw (en hopelijk beter) normaal gaan.) maar voor andere mensen met bijvoorbeeld kinderen of rumoerige buren zal een kantoorsetting tot veel meer efficiëntie leiden.
Lijkt me vooral maatwerk en afstemmen per werknemer, niet generiek van alles doorvoeren omdat dat nu eenmaal de bedrijfsnorm is zonder te kijken naar de wensen en situatie van werknemer.blablablabla![]()
Dit topic is echt weer een heerlijke rollercoaster vandaag.
Uurtje geleden was het nog optimistisch en positief, maar nu:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Prozac posts, Build Back Better, the Great Reset. Wetenschapsfilosofie, de Pest en de Verlichting. En de vrijmibo @Da_Sandman
Hier moet ik gepost hebben.
Overigens betaal ik nu niet voor de Efteling maar stap gewoon het warme bad van COR binnen voor de dagelijkse rit in de achtbaan. Kost minder, scheelt tijd en efficiënter. En beter voor het milieu ook nog. Wow.
Soort build back better?
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.![]()
quote:Op donderdag 9 december 2021 12:46 schreef Salina het volgende:
Uurtje geleden was het nog optimistisch en positief, maar nu:En de vrijdagmiddagborrelSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Prozac posts, Build Back Better, the Great Reset. Wetenschapsfilosofie, de Pest en de Verlichting.
Overigens betaal ik nu niet voor de Efteling maar stap gewoon het warme bad van COR binnen voor de dagelijkse rit in de achtbaan. Kost minder, scheelt tijd en efficiënter. En beter voor het milieu ook nog. Wow.
Soort build back better?.
In Southern Sun
Oh, dat is wel gek om te lezen. Ik ben enorm voor nutteloze maatregelen!quote:Op donderdag 9 december 2021 12:39 schreef Molo het volgende:
wilde plaatsen:
[..]
Dat deel ik zeker met je ja![]()
quote:Op donderdag 9 december 2021 12:46 schreef Salina het volgende:
Uurtje geleden was het nog optimistisch en positief, maar nu:Absoluut.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Prozac posts, Build Back Better, the Great Reset. Wetenschapsfilosofie, de Pest en de Verlichting.
Soort build back better?
En de pandemie heeft het tevens mogelijk gemaakt dat thuiswerken in mijn bedrijf heel normaal en geaccepteerd is geworden waardoor ik nu mijn lunchpauze in de zon kan doorbrengen in mijn korte broek en tshirt en na werktijd even kan ontspannen nog met een strandwandeling.
Zo. Hate me all you want. Ik dank covid dat ik nu niet in koud grijs NL hoef te zitten![]()
![]()
Het is ook niet negatief, maar ik verwacht dat de met thuistest positief geteste kinderen alsnog naar de GGD gaan, zodat ze straks een herstelbewijs hebben.quote:Op donderdag 9 december 2021 12:51 schreef Elan het volgende:
Ook prima. We moeten wel een beetje positief blijven.![]()
ja mee eens. Ik zou ook graag willen dat op een aantal vlakken de klok weer een jaar of 20/30 werd terug gedraaid. Maar dat gaat niet gebeuren. Niet dat alles nu veel slechter is, maar op een aantal vlakken toch echt wel.quote:Op donderdag 9 december 2021 12:41 schreef galantis het volgende:
[..]
Onafhankelijk van covid was de wereld natuurlijk al continu aan veranderingen onderhevig, alleen al als je kijkt naar de ontwikkelingen in technologie en de impact daarvan op het leven van mensen. Dus een terugkeer naar een situatie van X maanden/jaren geleden zit er per definitie al niet in.
Eerlijk gezegd denk ik dat juist jouw visie wensdenken is. Te graag willen zien dat het allemaal zo gaat veranderen.
Als ik kijk naar landen die maatregelen grotendeels hebben afgeschaft, dan zou je kunnen stellen dat daar in behoorlijke mate de oude normaal - waarbij ik niet doel op exact dezelfde oude situatie, maar in ieder geval eentje zonder van bovenaf opgelegde belemmeringen in sociale omgang - is teruggekeerd.![]()
Gehapt, dus keurig deze.quote:Op donderdag 9 december 2021 12:51 schreef Elan het volgende:
[..]
Ook prima. We moeten wel een beetje positief blijven.'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
Het is vandaag 9 december, 2021. De negende dag van de twaalfde maand. We zitten in het jaar 2021.
9*2021-12 = 18.177.
Vandaag zullen we dus 18.177 besmettingen hebben.![]()
Zo werkt het voor mij ook, op kantoor hoor je net wat meer wat er speelt en vraag je sneller iets. Werken op kantoor gaat mij beter af dan thuis. 5 dagen op kantoor hoeft niet, maar minimaal 3 dagen wel. Ik werkte altijd al 1 dag thuis en nu zo'n beetje 2 dagen thuis.quote:Op donderdag 9 december 2021 12:41 schreef Elan het volgende:
[..]
Helemaal niet ouderwets. Juist jongeren schijnen zelf van mening te zijn op kantoor beter uit de verf te komen dan thuis.
https://www.zdnet.com/art(...)e-to-remote-working/
Verder is bij thuiswerken voor veel mensen een dunne scheidslijn tussen werk en privé, wat in een toch al overspannen arbeidsmarkt en hoge werkdruk wel eens voor (nog) meer burnouts kan gaan zorgen.
Plus wat je zegt, soms zijn er dikke problemen om op te lossen en dan merk je dat je de "stress" die daarbij komt kijken in je huis importeert. Ik hou werk en prive graag wat meer gescheiden.![]()
Jij denkt aan te geven dat de gedachte van de 9 maanden geldigheid voor een langere periode 'aanwijsbare nonsens' is. Uit 3 voorbeelden die ik geef bewijs ik dat die gedachtegang helemaal geen 'aanwijsbare nonsens' is. Dat jij hier verder op in wil haken, is jouw keuze maar is niet waar we het over hadden. Dat is enkel een zijstraat die jij pakt om te denken dat je toch gelijk gaat krijgen voor jezelf. Niet waar we het over hadden.quote:Op donderdag 9 december 2021 12:41 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ik weet het niet hoor, maar ik kom met twee opmerkingen in de post en jij reageert met 'exact'. Dus met wat ben je het dan eens?
Overigens begon ik niet over de vaccinatieplicht, beste red.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Wat was er 20 jaar geleden beter geregeld dan nu?quote:Op donderdag 9 december 2021 12:54 schreef aartstyle het volgende:
[..]
ja mee eens. Ik zou ook graag willen dat op een aantal vlakken de klok weer een jaar of 20/30 werd terug gedraaid. Maar dat gaat niet gebeuren. Niet dat alles nu veel slechter is, maar op een aantal vlakken toch echt wel.blablablabla![]()
IC +33 instroom
IC bezetting 644
Kliniek 297 instroom
Kliniek 2204 bezetting
@Oliver23 Erg mooie cijfers. Of had je ze al?![]()
hoe mensen met elkaar omgingen, minder egoisme. Ziekenfonds, collectief denken en handelen.quote:Op donderdag 9 december 2021 12:55 schreef Elan het volgende:
[..]
Wat was er 20 jaar geleden beter geregeld dan nu?![]()
Social media.quote:Op donderdag 9 december 2021 12:55 schreef Elan het volgende:
[..]
Wat was er 20 jaar geleden beter geregeld dan nu?![]()
nee nog niet, thanksquote:Op donderdag 9 december 2021 12:56 schreef Lenny_Leonard het volgende:
IC +33 instroom
IC bezetting 644
Kliniek 297 instroom
Kliniek 2204 bezetting
@:oliver23 Erg mooie cijfers. Of had je ze al?![]()
Ik citeer zelfs een stukje uit je voorbeelden waarmee ik dat aantoon.quote:Op donderdag 9 december 2021 12:55 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Jij denkt aan te geven dat de gedachte van de 9 maanden geldigheid voor een langere periode 'aanwijsbare nonsens' is. Uit 3 voorbeelden die ik geef bewijs ik dat die gedachtegang helemaal geen 'aanwijsbare nonsens' is. Dat jij hier verder op in wil haken, is jouw keuze maar is niet waar we het over hadden. Dat is enkel een zijstraat die jij pakt om te denken dat je toch gelijk gaat krijgen voor jezelf. Niet waar we het over hadden.
Tast alleen nog in het duister over waar je het nou met mee over eens was.'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
Ik vind het altijd zo sneu wanneer mensen hun verblijf in de zon willen "inwrijven" bij hun landgenoten die zgn in de kou zitten, en daarmee jaloezie denken op te wekken.quote:Op donderdag 9 december 2021 12:50 schreef dick_laurent het volgende:
waardoor ik nu mijn lunchpauze in de zon kan doorbrengen in mijn korte broek en tshirt en na werktijd even kan ontspannen nog met een strandwandeling.
Zo. Hate me all you want. Ik dank covid dat ik nu niet in koud grijs NL hoef te zitten
Ik heb een zwager die het hele jaar foto's stuurt aan Jan en alleman van zichzelf bij een zwembad of in een ligstoel in de zon, met daarnaast de weersverwachting van Nederland.![]()
![]()
Dat voorspelt weinig goeds voor volgende week.quote:Op donderdag 9 december 2021 12:55 schreef Scrummie het volgende:
Het is vandaag 9 december, 2021. De negende dag van de twaalfde maand. We zitten in het jaar 2021.
9*2021-12 = 18.177.
Vandaag zullen we dus 18.177 besmettingen hebben.I'll give you something to do![]()
Champions League winnen in volle stadionsquote:Op donderdag 9 december 2021 12:57 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ik citeer zelfs een stukje uit je voorbeelden waarmee ik dat aantoon.
Tast alleen nog in het duister over waar je het nou met mee over eens was.![]()
![]()
quote:Op donderdag 9 december 2021 12:56 schreef Lenny_Leonard het volgende:
IC +33 instroom
IC bezetting 644
Kliniek 297 instroom
Kliniek 2204 bezetting
@:oliver23 Erg mooie cijfers. Of had je ze al?
Wel goed om je hier weer terug te zien. Heb je het overleefd?
[ Bericht 1% gewijzigd door Oliver23 op 09-12-2021 13:05:07 ]![]()
Ja eens.quote:
Maar verder als je kijkt naar vervuiling en veiligheid was het allemaal een stuk kutter geregeld. Ook is de welvaart gemiddeld gezien enorm toegenomen.blablablabla![]()
Ik vind het sneu dat mensen zich daar aan kunnen storen.quote:Op donderdag 9 december 2021 12:57 schreef Za het volgende:
[..]
Ik vind het altijd zo sneu wanneer mensen hun verblijf in de zon willen "inwrijven" bij hun landgenoten die zgn in de kou zitten, en daarmee jaloezie denken op te wekken.
Ik heb een zwager die het hele jaar iedereen foto's stuurt aan Jan en alleman van zichzelf bij een zwembad of in een ligstoel in de zon, met daarnaast de weersverwachting van Nederland.![]()
Bedankt voor je mening.quote:Op donderdag 9 december 2021 12:57 schreef Za het volgende:
[..]
Ik vind het altijd zo sneu wanneer mensen hun verblijf in de zon willen "inwrijven" bij hun landgenoten die zgn in de kou zitten, en daarmee jaloezie denken op te wekken.
Ik heb een zwager die het hele jaar iedereen foto's stuurt aan Jan en alleman van zichzelf bij een zwembad of in een ligstoel in de zon, met daarnaast de weersverwachting van Nederland.
Lunchtime is over dus ga weer aan de slag!![]()
De crisis moet wel bijna voorbij zijn als dit de irritatiepuntjes wordenquote:Op donderdag 9 december 2021 12:57 schreef Za het volgende:
[..]
Ik heb een zwager die het hele jaar iedereen foto's stuurt aan Jan en alleman van zichzelf bij een zwembad of in een ligstoel in de zon, met daarnaast de weersverwachting van Nederland..
In Southern Sun
Jammer van de lage uitstroom op de icquote:Op donderdag 9 december 2021 12:59 schreef Oliver23 het volgende:
[..]
[ twitter ]
Wel goed om je hier weer terug te zien. Heb je het overleefd?![]()
@Lenny_Leonard
LCPS Datafeed spreekt over 626 IC patiënten. Kan dit kloppen?
Ik denk dat jij de Nederlanders op de Duitse IC'ers erbij optelt![]()
![]()
quote:Op donderdag 9 december 2021 13:03 schreef Oliver23 het volgende:
@:Lenny_Leonard
18 in Duitsland.quote:Op donderdag 9 december 2021 13:03 schreef Oliver23 het volgende:
@:Lenny_Leonard
Ik word er juist happy van als ik zie dat andere mensen het naar hun zin hebben; helemaal als ik weet dat er door die persoon zo naar gesnakt is. Je kan er ook voor kiezen om het te zien als ''delen van vreugde'' in plaats van dat het een poging is om anderen jaloers te krijgen. Als ik op vakantie ben deel ik het ook graag. Niet om anderen jaloers te krijgen, maar omdat ik happy ben en dat graag wil delen. Sowieso is elk optimistisch berichtje mooi meegenomen in deze reeks.quote:Op donderdag 9 december 2021 12:57 schreef Za het volgende:
[..]
Ik heb een zwager die het hele jaar foto's stuurt aan Jan en alleman van zichzelf bij een zwembad of in een ligstoel in de zon, met daarnaast de weersverwachting van Nederland.
[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 09-12-2021 13:10:54 ]![]()
Het moment lijkt aangebroken dat we definitief gaan dalen met de bezetting in de ziekenhuizen
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Groetjes!quote:Op donderdag 9 december 2021 12:57 schreef Za het volgende:
[..]
Ik heb een zwager die het hele jaar foto's stuurt aan Jan en alleman van zichzelf bij een zwembad of in een ligstoel in de zon, met daarnaast de weersverwachting van Nederland.![]()
![]()
![]()
Langer open inderdaad. Voor de grap eens gekeken. In sommige steden kun je al om 06:20 naar de bioscoop. Willen we daar echt naar toe?![]()
![]()
Bleek het o zo verguisde kabinet en OMT het toch exact juist te hebben ingeschatquote:Op donderdag 9 december 2021 13:09 schreef Jor_Dii het volgende:
Het moment lijkt aangebroken dat we definitief gaan dalen met de bezetting in de ziekenhuizen
blablablabla![]()
Prima, vanaf 21 december mogen jullie tot 18:00 open.quote:Op donderdag 9 december 2021 13:11 schreef Zipportal het volgende:
[ twitter ]
Langer open inderdaad. Voor de grap eens gekeken. In sommige steden kun je al om 06:20 naar de bioscoop. Willen we daar echt naar toe?
MVG Ferd.Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?![]()
Nou ben benieuwd. Met een hele snelle bierviltjes logica zie ik dat nog niet 1, 2 gebeuren. Maar wellicht zijn er criteria die ik over het hoofd zie.quote:Op donderdag 9 december 2021 13:09 schreef Jor_Dii het volgende:
Het moment lijkt aangebroken dat we definitief gaan dalen met de bezetting in de ziekenhuizen![]()
quote:Op donderdag 9 december 2021 13:11 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Nou ben benieuwd. Met een hele snelle bierviltjes logica zie ik dat nog niet 1, 2 gebeuren. Maar wellicht zijn er criteria die ik over het hoofd zie.
Hier zou ik serieus om moeten lachenquote:Op donderdag 9 december 2021 13:11 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Prima, vanaf 21 december mogen jullie tot 18:00 open.
MVG Ferd.
Maar serieus, dat gaan ze niet doen want dan komt ook de horeca etc. etc. etc.“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Ja oke,maar bij gelijkbljivende omstandigheden zou je een correlatie moeten zien tussen besmettingen vs 2 weken later de zkhs opnames. De enige echte verandering die ik zie zijn de boosters, maar die zijn nog niet gegeven aan de mensen die op de ic komen volgens mij.quote:
Maar ik hoop dat je gelijk hebt hoor.![]()
Dat moet gran canaria zijn!quote:Op donderdag 9 december 2021 13:10 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Groetjes!![]()
![]()
[ [url=https://th.bing.com/th/id/R.64c0119fae131449c418fd595567646d?rik=dayKNlrOZWyLIA&riu=http%3a%2f%2fwww.zastavki.com%2fpictures%2foriginals%2f2015%2fCreative_Wallpaper_A_bottle_of_cold_beer_on_a_table_at_the_beach_097128_.jpg&ehk=dez0qSp32cg3uyuEmHMVUlEuJHRT1XERywCM%2b0W7k9Q%3d&risl=&pid=ImgRaw&r=0]afbeelding[/url] ]![]()
Heb je geen smartphone ofzo?quote:Op donderdag 9 december 2021 12:26 schreef Elan het volgende:
[..]
Nu werk ik weer twee dagen thuis dan krijg je dit soort afleiding. FOK! is geblokkeerd op werk zelfs
Jehovah=Power of God Lucifer=Light of God Satan=Love of God Jesus=Unity of God![]()
Vreugde is perfect, maar de impliciete bewering "jullie zitten nu in de koude druilerigheid, so hate me all you want", vind ik wat minder sympathiek voor een uiting van vreugde.quote:Op donderdag 9 december 2021 13:09 schreef AlwaysHappy het volgende:
Ik word er juist happy van als ik zie dat andere mensen het naar hun zin hebben; helemaal als ik weet dat er door die persoon zo naar gesnakt is. Je kan er ook voor kiezen om het te zien als ''delen van vreugde'' in plaats van dat het een poging is om anderen jaloers te krijgen.
Wellicht zonder eerder genoemd geval in de familie zou het geen punt van irritatie zijn.![]()
Kan het ze niet kwalijk nemen. Maar zal wel weer een ''kan niet'' als reactie krijgen.quote:Op donderdag 9 december 2021 13:11 schreef Zipportal het volgende:
[ twitter ]
Langer open inderdaad. Voor de grap eens gekeken. In sommige steden kun je al om 06:20 naar de bioscoop. Willen we daar echt naar toe?![]()
Mooi. Kunnen die 1700 mensen die naar huis gestuurd zijn met een zuurstoffles omdat er geen plaats meer was in de herberg, eindelijk opgenomen worden.quote:Op donderdag 9 december 2021 13:09 schreef Jor_Dii het volgende:
Het moment lijkt aangebroken dat we definitief gaan dalen met de bezetting in de ziekenhuizen"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Het klopt toch wat hij zegt? Het is hier koud en grijs. En zelfs z'n ''hate me all you want'' is vrij correct, gezien jij duidelijk moeite hebt met zijn post.quote:Op donderdag 9 december 2021 13:15 schreef Za het volgende:
[..]
Vreugde is perfect, maar de impliciete bewering "jullie zitten nu in de koude druilerigheid, so hate me all you want", vind ik wat minder sympathiek voor een uiting van vreugde.
Wellicht zonder eerder genoemd geval in de familie zou het geen punt van irritatie zijn.![]()
Goed punt, het wordt wel rooskleuriger gebracht dan de daadwerkelijke situatie imo.quote:Op donderdag 9 december 2021 13:16 schreef capricia het volgende:
[..]
Mooi. Kunnen die 1700 mensen die naar huis gestuurd zijn met een zuurstoffles omdat er geen plaats meer was in de herberg, eindelijk opgenomen worden.“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Ik heb er wel genoeg over gezegd nu.quote:Op donderdag 9 december 2021 13:18 schreef AlwaysHappy het volgende:
Het klopt toch wat hij zegt? Het is hier koud en grijs. En zelfs z'n ''hate me all you want'' is vrij correct, gezien jij duidelijk moeite hebt met zijn post.![]()
Dat is ook de reden dat ik denk dat we hier nooit en te nimmer een code zwart zouden gaan krijgen.quote:Op donderdag 9 december 2021 13:18 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Goed punt, het wordt wel rooskleuriger gebracht dan de daadwerkelijke situatie imo.
We zien het wel in de oversterfte cijfers terug.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Waarom zouden die opgenomen moeten worden?quote:Op donderdag 9 december 2021 13:16 schreef capricia het volgende:
[..]
Mooi. Kunnen die 1700 mensen die naar huis gestuurd zijn met een zuurstoffles omdat er geen plaats meer was in de herberg, eindelijk opgenomen worden.![]()
@Oliver23 neem jij de patiënten in Duitsland meestal niet mee? Want dat zijn ook gewoon 'onze' patiënten.![]()
Nee doe maar niet. Want dan mag Hugo ook de boosters meetellen van Nederlanders in het buitenland.quote:Op donderdag 9 december 2021 13:23 schreef Lenny_Leonard het volgende:
@:Oliver23 neem jij de patiënten in Duitsland meestal niet mee? Want dat zijn ook gewoon 'onze' patiënten.
Die zal hij vast er ineens bijdoen bij het volgende kritische debat.![]()
Niet als je kijkt naar de grootste pandemieën uit de geschiedenis. Die hebben op tal van vlakken de maatschappij blijvend veranderd.quote:Op donderdag 9 december 2021 12:41 schreef ipa84 het volgende:
Als je puur kijkt wat vaak blijvend is na een pandemie zijn het dingen die de Hygiëne verbeteren zoals riolering, betere afvalverwerking, ongedierte bestrijding enzovoort.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Het is meer dan een pandemie als een katalysator kan werken.quote:Op donderdag 9 december 2021 13:25 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Niet als je kijkt naar de grootste pandemieën uit de geschiedenis. Die hebben op tal van vlakken de maatschappij blijvend veranderd.![]()
Dat zal deze net zo doen denk ik (als dat al niet gebeurt is)quote:Op donderdag 9 december 2021 13:25 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Niet als je kijkt naar de grootste pandemieën uit de geschiedenis. Die hebben op tal van vlakken de maatschappij blijvend veranderd.“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Ik vraag mij ook af of we de wereld ook wel steeds hygienischer moeten willen maken. Er moet ook iets van natuurlijke weerstand zijn (en een natuurlijk verloop in overlijden).quote:Op donderdag 9 december 2021 13:25 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Niet als je kijkt naar de grootste pandemieën uit de geschiedenis. Die hebben op tal van vlakken de maatschappij blijvend veranderd.
Dus stoppen met handen wassen en met alle vaccins en medicijnen. We gaan even doorselecteren.![]()
Die goed getrainde superweerstand heeft ons in het verleden ook niet veel goeds op geleverd dus waarom zou het dat nu en in de toekomst wel doen?quote:Op donderdag 9 december 2021 13:27 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Ik vraag mij ook af of we de wereld ook wel steeds hygienischer moeten willen maken. Er moet ook iets van natuurlijke weerstand zijn (en een natuurlijk verloop in overlijden).
Dus stoppen met handen wassen en met alle vaccins en medicijnen. We gaan even doorselecteren.![]()
Daar moet je ook rekening mee houden. Als je een steriele samenleving wil creëren (zoals ze langzaam in Azië aan het doen zijn) dan zul je straks weer problemen krijgen bij een volgende pandemie. Die heeft namelijk veel minder nodig om voet aan de grond te krijgen.quote:Op donderdag 9 december 2021 13:27 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Ik vraag mij ook af of we de wereld ook wel steeds hygienischer moeten willen maken. Er moet ook iets van natuurlijke weerstand zijn (en een natuurlijk verloop in overlijden).
Dus stoppen met handen wassen en met alle vaccins en medicijnen. We gaan even doorselecteren.Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?![]()
Ja je kunt ook wat anders zeggen maar dan lieg je. Dus kan niet lijkt me een prima reactie.quote:Op donderdag 9 december 2021 13:16 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Kan het ze niet kwalijk nemen. Maar zal wel weer een ''kan niet'' als reactie krijgen.'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
Denk dat de belangrijkste permanente veranderingen er al lang zijn. Dwz: Meer thuiswerken, niet meer elkaar onderknuffelen als je gewoon effe met vrienden afspreekt en een aantal andere onhygienische gewoonten weg. Maar op vakantie gaan en grote evenmenten gaan niet permanent verdwijnen.quote:Op donderdag 9 december 2021 13:25 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Niet als je kijkt naar de grootste pandemieën uit de geschiedenis. Die hebben op tal van vlakken de maatschappij blijvend veranderd.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]![]()
En tegelijkertijd is de kans kleiner dat een ziekte dan voet aan de grond krijgt, dus of je per saldo nu beter af bent vraag ik me af.quote:Op donderdag 9 december 2021 13:28 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Daar moet je ook rekening mee houden. Als je een steriele samenleving wil creëren (zoals ze langzaam in Azië aan het doen zijn) dan zul je straks weer problemen krijgen bij een volgende pandemie. Die heeft namelijk veel minder nodig om voet aan de grond te krijgen.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
We zijn er toch nog als mensheid? We kunnen niet alles sturen/bepalen. Althans dat denk ik. Uiteindelijk zal het ecosysteem wel ingrijpen denk ik. En als we weerstand bieden dan verzint het wel wat anders.quote:Op donderdag 9 december 2021 13:28 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Die goed getrainde superweerstand heeft ons in het verleden ook niet veel goeds op geleverd dus waarom zou het dat nu en in de toekomst wel doen?
Compleet off topic wellicht.![]()
Dat weet je totaal niet, want de ziekte die de volgende pandemie gaat veroorzaken, kennen we nu nog niet. Maar als je baseline weerstand al minder is, dan is de kans dat een ziekte voet aan de grond krijgt niet per definitie kleiner.quote:Op donderdag 9 december 2021 13:30 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
En tegelijkertijd is de kans kleiner dat een ziekte dan voet aan de grond krijgt, dus of je per saldo nu beter af bent vraag ik me af.
We wapenen ons hooguit tegen een herhaling van bestaande ziekten. Net zoals terorristen geen vliegtuig meer op kunnen blazen met nóg een schoenbom, maar het ze niets in de weg staat om iets nieuws te verzinnen.Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?![]()
Alleen veel zal pas achteraf duidelijk worden. Het is ook niet zo dat na de Pest de wereld van de een op de andere maand compleet veranderd was.quote:Op donderdag 9 december 2021 13:26 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dat zal deze net zo doen denk ik (als dat al niet gebeurt is)
Twee jaar lijkt lang, maar is op de menselijke beschaving niets. Het verschil met 2019 lijkt ver weg, maar het verschil tussen bv. 1350 en 1352 (ongeveer de periode van de pest) is in absolute zin net zo groot.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Ze kunnen ook prima zeggen dat het gewoon kan.quote:Op donderdag 9 december 2021 13:29 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ja je kunt ook wat anders zeggen maar dan lieg je. Dus kan niet lijkt me een prima reactie.
Maar dan liegen ze blijkbaar.![]()
Maar ook niet groter, dat was mijn punt.quote:Op donderdag 9 december 2021 13:32 schreef Stoney3K het volgende:
Dat weet je totaal niet, want de ziekte die de volgende pandemie gaat veroorzaken, kennen we nu nog niet. Maar als je baseline weerstand al minder is, dan is de kans dat een ziekte voet aan de grond krijgt niet per definitie kleiner.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Hoe kan die niet groter worden als je baseline weerstand over het algemeen verminderd is omdat je je hele samenleving steriel probeert te houden?quote:Op donderdag 9 december 2021 13:34 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Maar ook niet groter, dat was mijn punt.
Er is inmiddels al aangetoond dat kinderen veel meer last hebben van allergieën doordat ouders alle tafels en deurklinken kapot Dettollen bijvoorbeeld.Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?![]()
Ter info: LCPS heeft het voor elkaar gekregen de datafeed terug aan te passen naar het oude format, zonder buitenlandse IC patienten.
Ik heb daar een zeer pittige mening over
@Oliver23 @Lenny_Leonardwegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Het kan twee kanten op toch? Als je alles hygienisch houdt zou je kunnen denken dat zo'n virus minder snel zich kan ontwikkelen. Maar als het er eenmaal is vindt het in ons een prima gastheer omdat we nergens meer tegen kunnen.quote:Op donderdag 9 december 2021 13:37 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Hoe kan die niet groter worden als je baseline weerstand over het algemeen verminderd is omdat je je hele samenleving steriel probeert te houden?
Er is inmiddels al aangetoond dat kinderen veel meer last hebben van allergieën doordat ouders alle tafels en deurklinken kapot Dettollen bijvoorbeeld.
En wat je zegt klopt echt. Er zijn nu zelfs kinderen bij de kinderopvang die niet meer in de zandbak mogen spelen omdat dat vies is.![]()
Omdat je weerstand minder groot hoeft te zijn als je minder vaak in aanraking komt met potentieel gevaarlijke situaties?quote:Op donderdag 9 december 2021 13:37 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Hoe kan die niet groter worden als je baseline weerstand over het algemeen verminderd is omdat je je hele samenleving steriel probeert te houden?
Er is inmiddels al aangetoond dat kinderen veel meer last hebben van allergieën doordat ouders alle tafels en deurklinken kapot Dettollen bijvoorbeeld.
Sinds we schoenen zijn gaan dragen zullen we vast sneller blaren krijgen als we lange stukken op blote voeten gaan lopen, maar hoe relevant is dat?Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Best relevant als je ineens geen beschikking meer hebt over schoenen.quote:Op donderdag 9 december 2021 13:39 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Omdat je weerstand minder groot hoeft te zijn als je minder vaak in aanraking komt met potentieel gevaarlijke situaties?
Sinds we schoenen zijn gaan dragen zullen we vast sneller blaren krijgen als we lange stukken op blote voeten gaan lopen, maar hoe relevant is dat?
De keerzijde van heel beschermd leven is dat je geen weerbaarheid meer hebt als het nodig is. En je dus áltijd in die beschermde leefomgeving moet blijven.
Je weet wel, de rubberentegelmaatschappij waar we steeds meer naartoe aan het bewegen zijn.Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?![]()
Er liggen meer mensen thuis in regio Dordt die zo ziek zijn dat ze opgenomen zouden moeten worden, dan in het ziekenhuis (ex IC).https://www.ad.nl/dossier(...)gn=socialsharing_webquote:Het heeft daarbij enorm geholpen dat op dit moment 34 coronapatiënten, die in principe slecht genoeg ‘liggen’ voor een ziekenhuisopname, thuis in hun eigen bed zuurstof kunnen krijgen. Dit wordt ook wel thuismonitoring genoemd.
,,Het zijn er heel veel en die patiënten vereisen ook veel aandacht. Ze worden via een app en telefonische consulten gevolgd. De voorwaarde hierbij is dat er mantelzorgers in de buurt zijn. Ook zit er een limiet aan de hoeveelheid zuurstof.’’ Hoe zieker de patiënt, hoe meer zuurstof er nodig is.
,,Thuismonitoring is wel echt onze redding, want er liggen nu meer mensen met corona in hun eigen bed dan in een ziekenhuisbed, wanneer we de ic even buiten beschouwing laten. Deze aanpak houdt de zorg echt overeind.” In het ASz liggen momenteel 33 coronapatiënten in de kliniek en negen op de ic.
Lijkt me dat als de opnames dalen, deze mensen nu wel een plek kunnen krijgen?"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Alleen die kans is nul. Dus waarom zouden we daarop anticiperen?quote:Op donderdag 9 december 2021 13:40 schreef Stoney3K het volgende:
Best relevant als je ineens geen beschikking meer hebt over schoenen.Tja, dit zeiden onze grootouders ook over onze ouders.quote:Op donderdag 9 december 2021 13:40 schreef Stoney3K het volgende:
De keerzijde van heel beschermd leven is dat je geen weerbaarheid meer hebt als het nodig is. En je dus áltijd in die beschermde leefomgeving moet blijven.
Je weet wel, de rubberentegelmaatschappij waar we steeds meer naartoe aan het bewegen zijn.
Sowieso is 'die beschermde leefomgeving' een beetje een holle frase. We leven al in een oneindig veel beter beschermde leefomgeving dan pak 'm beet 500 jaar geleden. En het lijkt me niet dat je oppert om zover terug te gaan in de tijd.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Ja en onze fietsenquote:Op donderdag 9 december 2021 13:23 schreef Lenny_Leonard het volgende:
@:Oliver23 neem jij de patiënten in Duitsland meestal niet mee? Want dat zijn ook gewoon 'onze' patiënten.![]()
![]()
Dordt is dan ook wel het afvoerputje voor alle biblebelt in de omgeving.quote:Op donderdag 9 december 2021 13:42 schreef capricia het volgende:
Er liggen meer mensen thuis in regio Dordt die zo ziek zijn dat ze opgenomen zouden moeten worden, dan in het ziekenhuis (ex IC).wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Vraag me af hoeveel groter de kans is dat deze mensen (sneller) komen te overlijden door deze thuis situatie.quote:Op donderdag 9 december 2021 13:42 schreef capricia het volgende:
Er liggen meer mensen thuis in regio Dordt die zo ziek zijn dat ze opgenomen zouden moeten worden, dan in het ziekenhuis (ex IC).
[..]
https://www.ad.nl/dossier(...)gn=socialsharing_web“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Maar je ziet toch zelf ook wel dat er steeds meer mensen allergisch zijn voor weet ik wat. Die drang tot hygiene bescherming heeft ook zo zijn nadelen. Zeker als je daarin doorslaat.quote:Op donderdag 9 december 2021 13:42 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Alleen die kans is nul. Dus waarom zouden we daarop anticiperen?
[..]
Tja, dit zeiden onze grootouders ook over onze ouders.
Sowieso is 'die beschermde leefomgeving' een beetje een holle frase. We leven al in een oneindig veel beter beschermde leefomgeving dan pak 'm beet 500 jaar geleden. En het lijkt me niet dat je oppert om zover terug te gaan in de tijd.![]()
In Nieuwegein hetzelfde: https://www.nporadio1.nl/(...)og-hoger-kunnen-zijnquote:Op donderdag 9 december 2021 13:43 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Dordt is dan ook wel het afvoerputje voor alle biblebelt in de omgeving.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Jij weet zo zeker dat die kans nul is? Heb je een glazen bol waarin je kan zien dat er de komende 20 jaar bijvoorbeeld geen ramp gebeurt of een oorlog uitbreekt?quote:Op donderdag 9 december 2021 13:42 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Alleen die kans is nul. Dus waarom zouden we daarop anticiperen?
Ik geef je om te beginnen al één hint: Klimaatverandering...Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?![]()
We zijn er nu omdat het durende het gros van onze geschiedenis normaal was om een stuk of 7 - 9 kinderen erbij te neuken in de hoop dat er twee het ook even konden uithouden totdat ze zelf kinderen kregen, niet omdat hun immuunsysteem in die tijd zo veel sterker was.quote:Op donderdag 9 december 2021 13:30 schreef aartstyle het volgende:
[..]
We zijn er toch nog als mensheid? We kunnen niet alles sturen/bepalen. Althans dat denk ik. Uiteindelijk zal het ecosysteem wel ingrijpen denk ik. En als we weerstand bieden dan verzint het wel wat anders.
Compleet off topic wellicht.![]()
Vandaar oppepprik?quote:Op donderdag 9 december 2021 12:00 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Met een dosis MDMA in je mik!
Euforisch ten onder gaan![]()
![]()
Voor de tweede keer: waarom zouden deze mensen opgenomen moeten worden?quote:Op donderdag 9 december 2021 13:42 schreef capricia het volgende:
Er liggen meer mensen thuis in regio Dordt die zo ziek zijn dat ze opgenomen zouden moeten worden, dan in het ziekenhuis (ex IC).
[..]
https://www.ad.nl/dossier(...)gn=socialsharing_web
Lijkt me dat als de opnames dalen, deze mensen nu wel een plek kunnen krijgen?![]()
Als de zorg die ze krijgen voldoende/goed is, waarom zou je ze dan nog naar het ziekenhuis brengen? Kan me voorstellen dat die mensen zelf ook liever in de vertrouwde omgeving blijven als het kan.quote:Op donderdag 9 december 2021 13:42 schreef capricia het volgende:
[..]
https://www.ad.nl/dossier(...)gn=socialsharing_web
Lijkt me dat als de opnames dalen, deze mensen nu wel een plek kunnen krijgen?'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
Omdat ze nu als minst slechte maar naar huis gestuurd worden met een zuurstof apparaat zodat de mensen die er slechter aan toe zijn een bed hebben.quote:Op donderdag 9 december 2021 13:47 schreef Bliksem92 het volgende:
[..]
Voor de tweede keer: waarom zouden deze mensen opgenomen moeten worden?“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Tuurlijk. Het optimum zal ergens in het midden liggen. Maar ik zie niet per se een reden waarom we nu op dat midden (of erover) zouden moeten zitten.quote:Op donderdag 9 december 2021 13:44 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Maar je ziet toch zelf ook wel dat er steeds meer mensen allergisch zijn voor weet ik wat. Die drang tot hygiene bescherming heeft ook zo zijn nadelen. Zeker als je daarin doorslaat.
En de vraag is of die hoeveelheid allergieën opwegen tegen de hoeveelheid leed die je voorkomt.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Waardoor we opeens geen schoenen meer hebben?quote:Op donderdag 9 december 2021 13:45 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Jij weet zo zeker dat die kans nul is? Heb je een glazen bol waarin je kan zien dat er de komende 20 jaar bijvoorbeeld geen ramp gebeurt of een oorlog uitbreekt?
Ik geef je om te beginnen al één hint: Klimaatverandering...
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Als het helpt en kan gewoon opnemen. Indien het geen zin heeft en ze zelf ook niet willen dan niet. Zo moelijk lijkt me die discussie niet.quote:Op donderdag 9 december 2021 13:47 schreef Bliksem92 het volgende:
[..]
Voor de tweede keer: waarom zouden deze mensen opgenomen moeten worden?![]()
Het is niet 'maar'. Als ze echt zo ziek zijn dat een opname vereist is gebeurt dat gewoon.quote:Op donderdag 9 december 2021 13:48 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Omdat ze nu als minst slechte maar naar huis gestuurd worden met een zuurstof apparaat zodat de mensen die er slechter aan toe zijn een bed hebben.![]()
Als ze 'eigenlijk naar het ziekenhuis hadden gemoeten' is de zorg dus suboptimaal thuis.quote:Op donderdag 9 december 2021 13:47 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Als de zorg die ze krijgen voldoende/goed is, waarom zou je ze dan nog naar het ziekenhuis brengen? Kan me voorstellen dat die mensen zelf ook liever in de vertrouwde omgeving blijven als het kan.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Maar waarom? Net alsof die patiënten niet bestaan. Of is het omdat ze het af willen zetten tegen de theoretische capaciteit van ze? Die in werkelijkheid ook niet bestaat.quote:Op donderdag 9 december 2021 13:37 schreef _serial_ het volgende:
Ter info: LCPS heeft het voor elkaar gekregen de datafeed terug aan te passen naar het oude format, zonder buitenlandse IC patienten.
@:Oliver23 @:Lenny_Leonard![]()
Als je echt zo ziek bent dat je onder normalere omstandigheden direct in het ziekenhuis opgenomen zou worden, en ze sturen je naar huis met een zuurstoffles, denk ik dat er idd overlijdens uit gaan komen.quote:Op donderdag 9 december 2021 13:44 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Vraag me af hoeveel groter de kans is dat deze mensen (sneller) komen te overlijden door deze thuis situatie.
En mensen uit verzorgingstehuizen komen ook het ziekenhuis niet in.
Ik begrijp die oversterfte cijfers wel."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Je snapt zelf ook wel dat dat te letterlijk is.quote:Op donderdag 9 december 2021 13:48 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Waardoor we opeens geen schoenen meer hebben?
Komen we in een rampscenario terwijl iedereen gewend is aan perfecte luchtkwaliteit, steriel gepoetste deurklinken en mondkapjes overal en nergens, dan is het einde zoek als er ergens een ziekte uitbreekt.Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?![]()
Het lijkt mij voor de patiënt veel fijner als hij in z'n eigen omgeving met een beetje extra zuurstof kan blijven.quote:Op donderdag 9 december 2021 13:49 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Als ze 'eigenlijk naar het ziekenhuis hadden gemoeten' is de zorg dus suboptimaal thuis.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Dit gebeurt dus niet.quote:Op donderdag 9 december 2021 13:50 schreef capricia het volgende:
[..]
Als je echt zo ziek bent dat je onder normalere omstandigheden direct in het ziekenhuis opgenomen zou worden, en ze sturen je naar huis met een zuurstoffles, denk ik dat er idd overlijdens uit gaan komen.
En mensen uit verzorgingstehuizen komen ook het ziekenhuis niet in.
Ik begrijp die oversterfte cijfers wel.![]()
Ja dat vraag ik me dus af, in hoeverre kun je met noodgrepen de zorg van een ziekenhuis nabootsen in de thuisomgeving. Ik begrijp dat je in een ziekenhuis waarschijnlijk altijd beter af bent en zorg dus suboptimaal is, maar in hoeverre is die suboptimale zorg al voldoende/goed.quote:Op donderdag 9 december 2021 13:49 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Als ze 'eigenlijk naar het ziekenhuis hadden gemoeten' is de zorg dus suboptimaal thuis.'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
Ik bedoelde meer dat het tot gisteren in de feed stond, en vandaag spontaan weer verdwenen is.quote:Op donderdag 9 december 2021 13:49 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Maar waarom? Net alsof die patiënten niet bestaan. Of is het omdat ze het af willen zetten tegen de theoretische capaciteit van ze? Die in werkelijkheid ook niet bestaat.
Of iemand heeft zitten fuckuppen, of ze hebben het ongedaan gemaakt, ik denk het eerste.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Deze patiënten zouden in normale tijden in het ziekenhuis opgenomen worden (zo lees ik het).quote:Op donderdag 9 december 2021 13:50 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Het lijkt mij voor de patiënt veel fijner als hij in z'n eigen omgeving met een beetje extra zuurstof kan blijven.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Omdat het ziekenhuis dat zelf zegt:quote:Op donderdag 9 december 2021 13:47 schreef Bliksem92 het volgende:
[..]
Voor de tweede keer: waarom zouden deze mensen opgenomen moeten worden?quote:die in principe slecht genoeg ‘liggen’ voor een ziekenhuisopname"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Jawel hoor, dat is het pijnlijke aan de huidige situatie van tekorten.quote:“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Ik kan hier niets anders dan pure speculatie in zien.quote:Op donderdag 9 december 2021 13:50 schreef Stoney3K het volgende:
Komen we in een rampscenario terwijl iedereen gewend is aan perfecte luchtkwaliteit, steriel gepoetste deurklinken en mondkapjes overal en nergens, dan is het einde zoek als er ergens een ziekte uitbreekt.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
quote:Op donderdag 9 december 2021 13:49 schreef Bliksem92 het volgende:
[..]
Het is niet 'maar'. Als ze echt zo ziek zijn dat een opname vereist is gebeurt dat gewoon.https://www.ad.nl/dossier(...)gn=socialsharing_webquote:die in principe slecht genoeg ‘liggen’ voor een ziekenhuisopname"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
quote:Op donderdag 9 december 2021 13:23 schreef Lenny_Leonard het volgende:
@:Oliver23 neem jij de patiënten in Duitsland meestal niet mee? Want dat zijn ook gewoon 'onze' patiënten.Ik zal ze voortaan eventjes apart meenemen in de dagelijkse cijfertjes, want het zijn inderdaad gewoon ''onze'' patiënten.quote:Op donderdag 9 december 2021 13:37 schreef _serial_ het volgende:
Is het nu permanent? De afgelopen dagen wisselde het steeds. Dan had je 's ochtends het oude formaat en later in de middag opeens het nieuwe formaat.quote:Op donderdag 9 december 2021 13:37 schreef _serial_ het volgende:
Er staat dat ze zouden kunnen worden opgenomen, niet dat het moet. Dat is wat ik zeg, als een opname noodzakelijk is dan gebeurt dat. Als het zonder opname kan, wordt daar nu voor gekozen.quote:Op donderdag 9 december 2021 13:51 schreef capricia het volgende:
[..]
Omdat het ziekenhuis dat zelf zegt:
[..]![]()
Natuurlijk draait het daar om. Wederom draait het om politiek en om profileren.quote:Op donderdag 9 december 2021 13:49 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Maar waarom? Net alsof die patiënten niet bestaan. Of is het omdat ze het af willen zetten tegen de theoretische capaciteit van ze? Die in werkelijkheid ook niet bestaat.![]()
Gegeven de omstandigheden zou dit de beste oplossingen zijn, dat klopt. Maar opmerkingen als 'ze zijn misschien wel beter af thuis' lijken me ongefundeerd. Als dat zo zou zijn zou er überhaupt geen sprake van zijn dat ze normaliter wel opgenomen zouden worden.quote:Op donderdag 9 december 2021 13:51 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ja dat vraag ik me dus af, in hoeverre kun je met noodgrepen de zorg van een ziekenhuis nabootsen in de thuisomgeving. Ik begrijp dat je in een ziekenhuis waarschijnlijk altijd beter af bent en zorg dus suboptimaal is, maar in hoeverre is die suboptimale zorg al voldoende/goed.
Het zou hooguit zo kunnen zijn dat we nu leren dat een thuisbehandeling net zo effectief is als in het ziekenhuis, maar zolang de mensen die er werkelijk verstand van hebben zeggen dat 'ze eigenlijk slecht genoeg zijn om opgenomen te moeten worden', zie ik niet in waarom we hier anders zouden beweren.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Tuurlijk is het speculatie. We gaan uit van een als wat scenario. 2 jaar geleden was Covid ook nog een speculatie scenarioquote:Op donderdag 9 december 2021 13:52 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ik kan hier niets anders dan pure speculatie in zien.![]()
Ik zal om 14:01 even kijken. Dat zou wel interessant zijn.quote:Op donderdag 9 december 2021 13:53 schreef Tijn het volgende:
[..]
Is het nu permanent? De afgelopen dagen wisselde het steeds. Dan had je 's ochtends het oude formaat en later in de middag opeens het nieuwe formaat.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Nee, niet beter af thuis, maar ik kan me wel voorstellen dat wanneer je thuis behandeld wordt en dat naar behoren gaat dat je er niet op zit te wachten alsnog naar het ziekenhuis te moeten.quote:Op donderdag 9 december 2021 13:54 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Gegeven de omstandigheden zou dit de beste oplossingen zijn, dat klopt. Maar opmerkingen als 'ze zijn misschien wel beter af thuis' lijken me ongefundeerd. Als dat zo zou zijn zou er überhaupt geen sprake van zijn dat ze normaliter wel opgenomen zouden worden.
Het zou hooguit zo kunnen zijn dat we nu leren dat een thuisbehandeling net zo effectief is als in het ziekenhuis, maar zolang de mensen die er werkelijk verstand van hebben zeggen dat 'ze eigenlijk slecht genoeg zijn om opgenomen te moeten worden', zie ik niet in waarom we hier anders zouden beweren.'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
Een covid-scenario was altijd al plausibel en waarschijnlijk. Daar hebben veel experts al voor gewaarschuwd.quote:Op donderdag 9 december 2021 13:55 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Tuurlijk is het speculatie. We gaan uit van een als wat scenario. 2 jaar geleden was Covid ook nog een speculatie scenario
Het scenario waarbij we zo hygeïnisch leven dat we een andere ramp niet meer aankunnen vanwege een verminderde weerstand heb ik nog nooit over gehoord.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Maar het gaat dus niet "naar behoren", want anders zouden ze niet dusdanig slecht liggen dat ze normaliter naar het ziekenhuis zouden gaan.quote:Op donderdag 9 december 2021 13:57 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Nee, niet beter af thuis, maar ik kan me wel voorstellen dat wanneer je thuis behandeld wordt en dat naar behoren gaat dat je er niet op zit te wachten alsnog naar het ziekenhuis te moeten.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De oversterfte is hierin ook een signaal.quote:Op donderdag 9 december 2021 13:58 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Maar het gaat dus niet "naar behoren", want anders zouden ze niet dusdanig slecht liggen dat ze normaliter naar het ziekenhuis zouden gaan."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
De afgelopen dagen is het een paar keer gewisseld. Sowieso zijn de dagelijkse grafieken die ze op hun site zetten ook screenshots uit Powerpoint ofzo. Er zit duidelijk iemand maar wat aan te kuttenquote:Op donderdag 9 december 2021 13:55 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ik zal om 14:01 even kijken. Dat zou wel interessant zijn.![]()
![]()
Inderdaad, een flink signaal zelfs.quote:Op donderdag 9 december 2021 13:59 schreef capricia het volgende:
[..]
De oversterfte is hierin ook een signaal.“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Jij liked altijd je eigen twitterposts?quote:Op donderdag 9 december 2021 13:59 schreef Oliver23 het volgende:
En dan nog wat mij betreft de mooiste (voorlopige) cijfers van vandaag
[ twitter ]
Where law ends, tyrrany begins.![]()
De mensen met zuurstofflessen zijn niet slecht genoeg voor een ziekenhuisbed, maar wel thuis massaal overleden?quote:Op donderdag 9 december 2021 13:59 schreef capricia het volgende:
[..]
De oversterfte is hierin ook een signaal.
Ik weet het niet hoor.![]()
Dat is wel erg makkelijk.quote:Op donderdag 9 december 2021 13:59 schreef capricia het volgende:
[..]
De oversterfte is hierin ook een signaal.![]()
Absoluut.quote:Op donderdag 9 december 2021 14:00 schreef Gunner het volgende:
[..]
Jij liked altijd je eigen twitterposts?![]()
![]()
Het betekent dat de zorg zwaar overlopen wordt.quote:Op donderdag 9 december 2021 13:59 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Inderdaad, een flink signaal zelfs."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Ik weet niet of de oversterfte daar werkelijk een betrouwbare parameter voor is. Denk niet dat er uit deze groep veel mensen overlijden. De oversterfte is dan eerder gekoppeld aan andere zaken, zoals de uitgestelde planbare zorg.quote:Op donderdag 9 december 2021 13:59 schreef capricia het volgende:
[..]
De oversterfte is hierin ook een signaal.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Het is nog steeds kapot.quote:Op donderdag 9 december 2021 13:59 schreef Tijn het volgende:
[..]
De afgelopen dagen is het een paar keer gewisseld. Sowieso zijn de dagelijkse grafieken die ze op hun site zetten ook screenshots uit Powerpoint ofzo. Er zit duidelijk iemand maar wat aan te kutten
Heb ze maar even gemaild met het verzoek de fuckup recht te zetten.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Dit is net zo'n conclusie als roepen dat oversterfte door het vaccin komt.quote:Op donderdag 9 december 2021 14:01 schreef capricia het volgende:
[..]
Het betekent dat de zorg zwaar overlopen wordt.![]()
Ook dat.quote:Op donderdag 9 december 2021 14:01 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ik weet niet of de oversterfte daar werkelijk een betrouwbare parameter voor is. Denk niet dat er uit deze groep veel mensen overlijden. De oversterfte is dan eerder gekoppeld aan andere zaken, zoals de uitgestelde planbare zorg.
En dat mensen uit zorgtehuizen helemaal niet meer in het ziekenhuis komen."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Direct of indirect vrijwel allemaal het gevolg van corona dus.quote:Op donderdag 9 december 2021 14:03 schreef capricia het volgende:
[..]
Ook dat.
En dat mensen uit zorgtehuizen helemaal niet meer in het ziekenhuis komen.“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Naar ik begrijp heeft dat niet zoveel met de ziekenhuiscapaciteit te maken. Maar eerder dat veel bejaarden wel ziek worden, maar relatief mild. En dan een paar weken later alsnog overlijden. 'Gewoon' door ouderdom.quote:Op donderdag 9 december 2021 14:03 schreef capricia het volgende:
En dat mensen uit zorgtehuizen helemaal niet meer in het ziekenhuis komen.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Mooie daling dus. Ik had het dus gewoon helemaal mis met mijn gevoel. Ik dacht dat de nieuwe maatregelen helemaal niets uit zouden maken, alles dicht na 5 uur leek me idioot en niet gaan werken. Maar het werkt dus wel degelijk. Wat dus ook heel mooi is.quote:Op donderdag 9 december 2021 13:59 schreef Oliver23 het volgende:
En dan nog wat mij betreft de mooiste (voorlopige) cijfers van vandaag
[ twitter ]"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."![]()
Je suggereert hier dat mensen moedwillig naar huis worden gestuurd om daar te stervenquote:Op donderdag 9 december 2021 13:59 schreef capricia het volgende:
[..]
De oversterfte is hierin ook een signaal.?
![]()
Als je leest dat mensen die zo ziek zijn dat ze normaal opgenomen zouden worden, nu met zuurstof naar huis gestuurd zijn, en weet dat anderen het ziekenhuis niet eens van binnen zien, en je ziet die oversterfte, ja, dan is het is niet zo'n vreemde conclusie dat de zorg overlopen wordt.quote:Op donderdag 9 december 2021 14:02 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Dit is net zo'n conclusie als roepen dat oversterfte door het vaccin komt.
Inclusief al het uitstellen van operaties etc."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Het is een bizarre aantijgingquote:Op donderdag 9 december 2021 14:06 schreef capricia het volgende:
[..]
Als je leest dat mensen die zo ziek zijn dat ze normaal opgenomen zouden worden, nu met zuurstof naar huis gestuurd zijn, en weet dat anderen het ziekenhuis niet eens van binnen zien, en je ziet die oversterfte, ja, dan is het is niet zo'n vreemde conclusie dat de zorg overlopen wordt.
Inclusief al het uitstellen van operaties etc..
![]()
Dat is een verschil in interpretatie, inderdaad. Jij leest het alsof deze mensen nu niet de juiste zorg krijgen, ik dat ze naar het ziekenhuis hadden gemoeten, zonder waardeoordeel over de zorg die ze nu krijgen.quote:Op donderdag 9 december 2021 13:58 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Maar het gaat dus niet "naar behoren", want anders zouden ze niet dusdanig slecht liggen dat ze normaliter naar het ziekenhuis zouden gaan.'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
Welk gedeelte precies?quote:Op donderdag 9 december 2021 14:06 schreef Bliksem92 het volgende:
[..]
Het is een bizarre aantijging.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Nouja, wel fijn dat we dan het onderzoek naar de oversterfte niet meer hoeven te doen. Ik zal het doorgeven aan Pieter Omtzigt.quote:Op donderdag 9 december 2021 14:06 schreef capricia het volgende:
[..]
Als je leest dat mensen die zo ziek zijn dat ze normaal opgenomen zouden worden, nu met zuurstof naar huis gestuurd zijn, en weet dat anderen het ziekenhuis niet eens van binnen zien, en je ziet die oversterfte, ja, dan is het is niet zo'n vreemde conclusie dat de zorg overlopen wordt.
Inclusief al het uitstellen van operaties etc.![]()
Ik ook niet hoor.quote:Op donderdag 9 december 2021 14:05 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Mooie daling dus. Ik had het dus gewoon helemaal mis met mijn gevoel. Ik dacht dat de nieuwe maatregelen helemaal niets uit zouden maken, alles dicht na 5 uur leek me idioot en niet gaan werken. Maar het werkt dus wel degelijk. Wat dus ook heel mooi is.
Blijkt het verbieden van voetbaltraining in de avond toch te helpen.Zuiger van het FOK!-OMT![]()
Het lijkt jou niet evident dat ze normaliter naar het ziekenhuis hadden gemoeten, omdat de thuiszorg die ze nu krijgen niet hetgeen is wat ze eigenlijk nodig hebben?quote:Op donderdag 9 december 2021 14:07 schreef Da_Sandman het volgende:
Jij leest het alsof deze mensen nu niet de juiste zorg krijgen, ik dat ze naar het ziekenhuis hadden gemoeten, zonder waardeoordeel over de zorg die ze nu krijgen.
We kunnen steggelen over de kwaliteit van de huidige thuiszorg (is dat qua kwaliteit 10% van de ziekenhuiszorg of 95%), maar dat het suboptimaal is lijkt mij vrij duidelijk.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Hoezo is dat vrij duidelijk? Deze behandelmethode is niet nieuw ofzo. Je zou ook kunnen zeggen dat het opnames voorkomt die eigenlijk niet nodig waren.quote:Op donderdag 9 december 2021 14:10 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Het lijkt jou niet evident dat ze normaliter naar het ziekenhuis hadden gemoeten, omdat de thuiszorg die ze nu krijgen niet hetgeen is wat ze eigenlijk nodig hebben?
We kunnen steggelen over de huidige kwaliteit van de huidige zorg (is dat qua kwaliteit 10% van de ziekenhuiszorg of 95%), maar dat het suboptimaal is lijkt mij vrij duidelijk.![]()
Ahh, je bent een drugsdealer.quote:
Goude tijden op het moment voor Darkmarkets.Jehovah=Power of God Lucifer=Light of God Satan=Love of God Jesus=Unity of God![]()
Dat is ook niet zo, maar door de keuzes die men nu MOET maken sterven er ongetwijfeld onnodig veel mensen.quote:Op donderdag 9 december 2021 14:10 schreef Bliksem92 het volgende:
[..]
Dat men die mensen gewoon laat sterven zonder opname. Slaat helemaal nergens op.“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Waarom zouden ze onder normale omstandigheden naar het ziekenhuis gestuurd worden als deze manier van zorgverlenen blijkbaar voldoet (lees: kwalitatief net zo goed is als de ziekenhuiszorg)?quote:Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Wellicht is een opname voor een gedeelte van die groep sowieso niet nodig maar is dat meer uit extra voorzorg. Overigens zeg ik dat al in het gedeelte van mijn post dat je wegknipt.quote:Op donderdag 9 december 2021 14:12 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Waarom zouden ze onder normale omstandigheden naar het ziekenhuis gestuurd worden als deze manier van zorgverlenen blijkbaar voldoet?![]()
quote:Op donderdag 9 december 2021 14:15 schreef Bliksem92 het volgende:
[..]
Wellicht is een opname voor een gedeelte van die groep sowieso niet nodig maar is dat meer uit extra voorzorg. Overigens zeg ik dat al in het gedeelte van mijn post dat je wegknipt.quote:Op donderdag 9 december 2021 13:54 schreef DireStraits7 het volgende:
Het zou hooguit zo kunnen zijn dat we nu leren dat een thuisbehandeling net zo effectief is als in het ziekenhuis, maar zolang de mensen die er werkelijk verstand van hebben zeggen dat 'ze eigenlijk slecht genoeg zijn om opgenomen te moeten worden', zie ik niet in waarom we hier anders zouden beweren.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Mijn opa moest met z'n corona ook naar het ziekenhuis, was druk, men bepaalde toen dat hij ook met zuurstof naar huis mocht. Ging uitstekend.
Als er wel genoeg plek was had hij moeten blijven. Tja.![]()
Ik vraag me af of het voldoende na te bootsen is. Als je naar het ziekenhuis moet en er is geen plek en het ziekenhuis probeert thuis de situatie zo goed als mogelijk na te bootsen, is dat dan voldoende voor wat je op dat moment nodig hebt. In het ziekenhuis is het altijd beter, maar als het voldoende na te bootsen is kan ik me voorstellen dat je niet meer naar het ziekenhuis wil.quote:Op donderdag 9 december 2021 14:10 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Het lijkt jou niet evident dat ze normaliter naar het ziekenhuis hadden gemoeten, omdat de thuiszorg die ze nu krijgen niet hetgeen is wat ze eigenlijk nodig hebben?
We kunnen steggelen over de kwaliteit van de huidige thuiszorg (is dat qua kwaliteit 10% van de ziekenhuiszorg of 95%), maar dat het suboptimaal is lijkt mij vrij duidelijk.'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
Het hoeft niet perse door de maatregelen te komen. Bij andere luchtwegvirussen daalt het ook zonder maatregelen. Sowieso was deze daling al voorspelt in de modellen. Nog voordat deze maatregelen werden genomen.quote:Op donderdag 9 december 2021 14:05 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Mooie daling dus. Ik had het dus gewoon helemaal mis met mijn gevoel. Ik dacht dat de nieuwe maatregelen helemaal niets uit zouden maken, alles dicht na 5 uur leek me idioot en niet gaan werken. Maar het werkt dus wel degelijk. Wat dus ook heel mooi is.![]()
En dat x 1700 momenteel. Zie je het probleem?quote:Op donderdag 9 december 2021 14:17 schreef Scrummie het volgende:
Mijn opa moest met z'n corona ook naar het ziekenhuis, was druk, men bepaalde toen dat hij ook met zuurstof naar huis mocht. Ging uitstekend.
Als er wel genoeg plek was had hij moeten blijven. Tja.“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Als mensen niet naar huis konden met zuurstof, en er was geen plek in het ziekenhuis waren ze gestikt. Prima oplossing zo.quote:Op donderdag 9 december 2021 14:19 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
En dat x 1700 momenteel. Zie je het probleem?wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Nee, totaal niet.quote:Op donderdag 9 december 2021 14:19 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
En dat x 1700 momenteel. Zie je het probleem?![]()
626+18= 644quote:Op donderdag 9 december 2021 14:17 schreef _serial_ het volgende:
@:tijn om 14:10 stond het nieuwe format weer online
[ twitter ]
[ twitter ]![]()
Dat het bij jou opa goed ging hoeft natuurlijk niets te zeggen over de algemene kwaliteit van de zorg die geleverd wordt en de vraag of het bij anderen ook "uitstekend" gaat.quote:
Ik kan ook stellen dat ik prima met 200 km/u over de A2 kan rijden, want 'ik ben toch veilig aangekomen'?
Dat je opa normaliter wel had mogen/moeten blijven is natuurlijk niet voor niets. Tenzij de huidige protocollen niet adequaat zijn, dat kan ook. Alleen het lijkt me weinig zinvol als wij daar een mening over vormen.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Ik zal er NL (ziekenhuis) aan toevoegenquote:
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Wedden dat morgenochtend het weer bij het oude is en dan later op de dag weer verandert? Dat is de afgelopen dagen ook steedsquote:Op donderdag 9 december 2021 14:17 schreef _serial_ het volgende:
@:tijn om 14:10 stond het nieuwe format weer online![]()
![]()
Dat is een conclusie die jij dan trekt, en die niet uit het bericht volgt.quote:Op donderdag 9 december 2021 14:22 schreef Bliksem92 het volgende:
[..]
Maar schijnbaar is het minder nodig dan men had gedacht. Dat is het punt.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Ja, dat snap ik wel.quote:Op donderdag 9 december 2021 14:21 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Dat het bij jou opa goed ging hoeft natuurlijk niets te zeggen over de algemene kwaliteit van de zorg die geleverd wordt en de vraag of het bij anderen ook "uitstekend" gaat.
Ik kan ook stellen dat ik prima met 200 km/u over de A2 kan rijden, want 'ik ben toch veilig aangekomen'?
Dat het bij mij opa goed ging zegt niets over hoe het bij anderen gaat, maar hoe het bij anderen gaat is niet echt bekend geloof ik. Ik kan in elk geval alleen oordelen over de situatie met mijn opa, en dat was dikke prima.
Tenzij je alsnog de oversterfte koppelt aan het naar mensen naar huis sturen met zuurstof. Maar dat vind ik veel te voorbarig en daar zou ik dan gewoon even het onderzoek over afwachten.![]()
Jawel hoor. Als een opname écht nodig was dan gebeurt het gewoon alsnog.quote:Op donderdag 9 december 2021 14:23 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Dat is een conclusie die jij dan trekt, en die niet uit het bericht volgt.![]()
Écht nodig is natuurlijk een schaal. En verschuift naar mate er minder capaciteit is.quote:Op donderdag 9 december 2021 14:24 schreef Bliksem92 het volgende:
[..]
Jawel hoor. Als een opname écht nodig was dan gebeurt het gewoon alsnog.
Dat hebben we ook al gezien bij het afschalen van de planbare zorg.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Daar ben ik het mee eens. Die opmerking vond ik ook te voorbarig.quote:Op donderdag 9 december 2021 14:23 schreef Scrummie het volgende:
Tenzij je alsnog de oversterfte koppelt aan het naar mensen naar huis sturen met zuurstof. Maar dat vind ik veel te voorbarig en daar zou ik dan gewoon even het onderzoek over afwachten.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Dat klopt, maar er staat ook dat het voor de IC niet op gaat én dat er gemonitord wordt. Dus als die mensen achteruit gaan volgt vanzelf een opname. Die worden echt niet aan hun lot over gelaten om thuis dan maar te sterven zoals door capricia wordt geimpliceerd.quote:Op donderdag 9 december 2021 14:25 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Écht nodig is natuurlijk een schaal. En verschuift naar mate er minder capaciteit is.
Dat hebben we ook al gezien bij het afschalen van de planbare zorg.![]()
Er sterven toch ook gewoon mensen zonder opname?quote:Op donderdag 9 december 2021 14:10 schreef Bliksem92 het volgende:
[..]
Dat men die mensen gewoon laat sterven zonder opname. Slaat helemaal nergens op.
Het is niet voor niets dat de tweede kamer een onderzoek naar die oversterfte wil hebben."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Ik hoop dat er eerst een onderzoek komt naar het algehele beleid, het e.e.a sluit het andere niet uit.quote:Op donderdag 9 december 2021 14:26 schreef capricia het volgende:
[..]
Er sterven toch ook gewoon mensen zonder opname?
Het is niet voor niets dat de tweede kamer een onderzoek naar die oversterfte wil hebben.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Maar jij zegt dat dat mensen zijn die eigenlijk opgenomen hadden moeten worden maar met een zuurstoffles naar huis gestuurd worden.quote:Op donderdag 9 december 2021 14:26 schreef capricia het volgende:
[..]
Het is niet voor niets dat de tweede kamer een onderzoek naar die oversterfte wil hebben.![]()
Precies, de dagelijkse cijfers komen niet eens in de buurt bij de maandelijkse oversterfte, dus ergens gaat er iets ontzettend mis en die oorzaak zit 'm in mensen die thuis komen te overlijden door uitgestelde zorg of het gebrek aan een bed.quote:Op donderdag 9 december 2021 14:26 schreef capricia het volgende:
[..]
Het is niet voor niets dat de tweede kamer een onderzoek naar die oversterfte wil hebben.“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Tja, waarom bepaalde dingen zo zijn is ook vaak maar omdat men ze zo gewend is. Als ze erachter komen dat dit ook goed (genoeg) werkt dan is het misschien wel een blijvertje. De huidige protocollen zijn niet per definitie de beste.quote:Op donderdag 9 december 2021 14:12 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Waarom zouden ze onder normale omstandigheden naar het ziekenhuis gestuurd worden als deze manier van zorgverlenen blijkbaar voldoet (lees: kwalitatief net zo goed is als de ziekenhuiszorg)?
https://www.destadamersfo(...)n-scheelt-in-drukte-Zou je kunnen zien als een nieuw inzicht tgv de covidcrisis.quote:Thuismonitoring helpt de ligduur van bepaalde patiënten te verkorten en dat heeft weer een positief effect op de werkdruk. Meander onderzoekt nu of de thuismonitoring ook bij andere specialismen ingezet kan worden.I'll give you something to do![]()
Het is maar de vraag waardoor dat komt. Want zoveer ik weet sterven mensen niet aan een pijnlijke heup. En de meeste planbare acute zorg is grotendeels doorgegaan voor zover ik weet.quote:Op donderdag 9 december 2021 14:26 schreef capricia het volgende:
[..]
Het is niet voor niets dat de tweede kamer een onderzoek naar die oversterfte wil hebben.
Het zou wel opvallend zijn als juist daardoor nu opeens een enorme oversterfte zou zijn. Daar gaat, vermoed ik, toch wel wat meer jaar overheen.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Het concept van thuismonitoring staat dan ook niet echt ter discussie. Het is ook niet dat deze 34 patiënten de enige zijn die thuis gemonitord worden lijkt me.quote:Op donderdag 9 december 2021 14:28 schreef galantis het volgende:
[..]
Tja, waarom bepaalde dingen zo zijn is ook vaak maar omdat men ze zo gewend is. Als ze erachter komen dat dit ook goed (genoeg) werkt dan is het misschien wel een blijvertje. De huidige protocollen zijn niet per definitie de beste.
https://www.destadamersfo(...)n-scheelt-in-drukte-
[..]
Zou je kunnen zien als een nieuw inzicht tgv de covidcrisis.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Dat kun je echt niet zomaar stellen. Dan doe je net of je meer weet dan je kan weten.quote:Op donderdag 9 december 2021 14:28 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Precies, de dagelijkse cijfers komen niet eens in de buurt bij de maandelijkse oversterfte, dus ergens gaat er iets ontzettend mis en die oorzaak zit 'm in mensen die thuis komen te overlijden door uitgestelde zorg of het gebrek aan een bed.![]()
![]()
Vind het wel grappig om te zien hoe het wereldwijd verloopt. Duidelijk te zien zijn die golven telkens, en dat elke golf (op de eerste na, maar dat is wel te verklaren omdat bij de eerste golf de maatregelen ook wat harder waren, wereldwijd) weer minder is dan de vorige. Dat geeft toch wel hoop op langere termijn dat we uiteindelijk golfjes krijgen die we makkelijk aankunnen (nog los van omikron wat ik nog steeds als mogelijke 'redding' zie). Ook dat de huidige golf zijn piek ook wel bereikt lijkt te hebben.
Doen we toch goed met onze maatregelen hier.![]()
Mooi onderzocht Jordi!quote:Op donderdag 9 december 2021 14:28 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Precies, de dagelijkse cijfers komen niet eens in de buurt bij de maandelijkse oversterfte, dus ergens gaat er iets ontzettend mis en die oorzaak zit 'm in mensen die thuis komen te overlijden door uitgestelde zorg of het gebrek aan een bed.![]()
![]()
Zo nieuw is thuismonitoring op zich ook weer niet. M'n schoonmoeder had hartfalen en kreeg jaren geleden al dingen mee van het ziekenhuis voor thuis. Van afstand konden ze dan in het ziekenhuis zien wat bepaalde waarden enzo waren.quote:Op donderdag 9 december 2021 14:28 schreef galantis het volgende:
[..]
Tja, waarom bepaalde dingen zo zijn is ook vaak maar omdat men ze zo gewend is. Als ze erachter komen dat dit ook goed (genoeg) werkt dan is het misschien wel een blijvertje. De huidige protocollen zijn niet per definitie de beste.
https://www.destadamersfo(...)n-scheelt-in-drukte-
[..]
Zou je kunnen zien als een nieuw inzicht tgv de covidcrisis.![]()
quote:Op donderdag 9 december 2021 14:30 schreef Bliksem92 het volgende:
[..]
Dat kun je echt niet zomaar stellen. Dan doe je net of je meer weet dan je kan weten.quote:
Die kans is zeer zeer klein..quote:Op donderdag 9 december 2021 14:33 schreef zoost het volgende:
[..]
of door het vaccin. Kunnen we niet uitsluiten“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Ja wat?quote:
Jij stelt even vast wat de oorzaak is van oversterfte, terwijl de rest van Nederland (op wat wappies na) geduldig wacht op een onderzoek. Tja.![]()
Ok, ik geef toe dat ik wat stellig ben daarin, maar dit kunnen we toch allemaal redelijk op onze klompen aanvoelen komen? Terecht dat men dit wil onderzoeken, maar het lijkt me vast te staan dat het direct of indirect door de corona situatie komt.quote:Op donderdag 9 december 2021 14:38 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Ja wat?
Jij stelt even vast wat de oorzaak is van oversterfte, terwijl de rest van Nederland (op wat wappies na) geduldig wacht op een onderzoek. Tja.“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Dat laatste ben ik helemaal met je eens, en fijn dat je erkent dat je wat stellig was (dat heb ik nou nooit (hahahahaha))quote:Op donderdag 9 december 2021 14:39 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ok, ik geef toe dat ik wat stellig ben daarin, maar dit kunnen we toch allemaal redelijk op onze klompen aanvoelen komen? Terecht dat men dit wil onderzoeken, maar het lijkt me vast te staan dat het direct of indirect door de corona situatie komt..
![]()
Maar dat geldt voor bijna alle problemen op dit moment als je het zo breed steltquote:Op donderdag 9 december 2021 14:39 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ok, ik geef toe dat ik wat stellig ben daarin, maar dit kunnen we toch allemaal redelijk op onze klompen aanvoelen komen? Terecht dat men dit wil onderzoeken, maar het lijkt me vast te staan dat het direct of indirect door de corona situatie komt..
![]()
De zuurstofflessen werken niet mee maar de grote oversterfte wordt veroorzaakt door de opnamestop voor ouderen in verpleeghuizen.quote:Op donderdag 9 december 2021 14:25 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Daar ben ik het mee eens. Die opmerking vond ik ook te voorbarig.
Er zijn weinig landen die zo hard zijn voor opnames van 80+ als in Nederland.![]()
Valt best mee toch?quote:'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
2 December:quote:- 23.043 nieuw gemelde positieve testen
- 352 nieuwe ziekenhuisopnames
- 58 nieuwe IC-opnames
- 65 nieuwe overlijdens“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Op zich niet nieuw nee, maar de implementatie ervan mbt corona zal relatief gezien nog in de kinderschoenen staan.quote:Op donderdag 9 december 2021 14:31 schreef Tijn het volgende:
[..]
Zo nieuw is thuismonitoring op zich ook weer niet. M'n schoonmoeder had hartfalen en kreeg jaren geleden al dingen mee van het ziekenhuis voor thuis. Van afstand konden ze dan in het ziekenhuis zien wat bepaalde waarden enzo waren.I'll give you something to do![]()
Dan zien ze een piek laat in de avond en denken zequote:Op donderdag 9 december 2021 14:31 schreef Tijn het volgende:
[..]
Zo nieuw is thuismonitoring op zich ook weer niet. M'n schoonmoeder had hartfalen en kreeg jaren geleden al dingen mee van het ziekenhuis voor thuis. Van afstand konden ze dan in het ziekenhuis zien wat bepaalde waarden enzo waren.![]()
![]()
Ja, alles rondom corona is op zich vrij nieuwquote:Op donderdag 9 december 2021 14:56 schreef galantis het volgende:
[..]
Op zich niet nieuw nee, maar de implementatie ervan mbt corona zal relatief gezien nog in de kinderschoenen staan.Wat volgens mij het meest opmerkelijke aan deze aanpak is, is het feit dat dit om patiënten gaat die normaal gesproken opgenomen zouden worden. Daar was bij m'n schoonmoeder destijds geen sprake van, het was monitoring puur ter preventie en om er op tijd bij te kunnen zijn als het mis zou gaan.
![]()
quote:Op donderdag 9 december 2021 14:58 schreef Momo het volgende:
[..]
Dan zien ze een piek laat in de avond en denken ze
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."![]()
De timing ervan komt het hele idee om dit voor covid te doen niet ten goede nee. Wat overigens niet wil zeggen dat het geen waardig alternatief kan zijn.quote:Op donderdag 9 december 2021 14:58 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, alles rondom corona is op zich vrij nieuwWat volgens mij het meest opmerkelijke aan deze aanpak is, is het feit dat dit om patiënten gaat die normaal gesproken opgenomen zouden worden. Daar was bij m'n schoonmoeder destijds geen sprake van, het was monitoring puur ter preventie en om er op tijd bij te kunnen zijn als het mis zou gaan.
Ook niet zomaar iedereen van de verpleegafdeling zal hiervoor in aanmerking komen. Als ik de verhalen van mijn vrouw (vpk in het ziekenhuis) hoor dan hebben covidpatienten relatief gezien erg weinig zorg nodig, maar bestaat bij een deel ervan een reële kans dat ze ineens inkachelen.I'll give you something to do![]()
[F5] [F5] [F5] [F5] [F5] [F5] [F5]quote:'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
- 19.763 nieuw gemelde positieve testen
- 297 nieuwe ziekenhuisopnames
- 33 nieuwe IC-opnames
- 77 nieuwe overlijdens“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic![]()
@Za voorspelde 24.000.quote:Op donderdag 9 december 2021 15:15 schreef Jor_Dii het volgende:
- 19.763 nieuw gemelde positieve testen
- 297 nieuwe ziekenhuisopnames
- 33 nieuwe IC-opnames
- 77 nieuwe overlijdens
Ik ben tevreden.Zuiger van het FOK!-OMT![]()
Van 21,9% naar 22,8%
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic![]()
Waarom staat daar 1 dode meer bij dan bij de post hiervoor?quote:Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto![]()
En dat op de 12e dag sinds de "5 tot 5" maatregelen..“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Prachtcijfers!
Ondat ik in een overleg zit, even heul snel en stiekem een taart. Dus vandaag een Fast food taart!![]()
![]()
Ja, laten we ons daar vooral op blind blijven staren terwijl dat juist stijgt doordat mensen meer zelf testen, en er dus geen maximum testcapaciteit wordt benut.quote:Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?![]()
Klopt.quote:
Maar wat verwacht je met deze hoge besmettingscijfers en afnemende antistoffen bij ouderen.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Die is in de tussentijd doodgegaan.quote:Op donderdag 9 december 2021 15:17 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Waarom staat daar 1 dode meer bij dan bij de post hiervoor?![]()
![]()
Ik vind dat altijd sneu als mensen foto's van taart laten zien als ik zelf niks te snacken heb.quote:Op donderdag 9 december 2021 15:18 schreef dick_laurent het volgende:
Prachtcijfers!
Ondat ik in een overleg zit, even heul snel en stiekem een taart. Dus vandaag een Fast food taart!
[ afbeelding ]![]()
Waaaw.quote:Op donderdag 9 december 2021 15:18 schreef dick_laurent het volgende:
Prachtcijfers!
Ondat ik in een overleg zit, even heul snel en stiekem een taart. Dus vandaag een Fast food taart!
[ afbeelding ]
Wel een mooie.
Had bij de bakker verschillende soorten marsepein gezien in de vorm van een patatje met, kroket, frikadel speciaal, maar dit slaat alles.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Tjah, als je thuis werkt moet je daar zelf voor zorgen.quote:Op donderdag 9 december 2021 15:19 schreef Questular het volgende:
[..]
Ik vind dat altijd sneu als mensen foto's van taart laten zien als ik zelf niks te snacken heb.
Moet wel zeggen dat mijn taart intake sinds corona drastisch is afgenomen.....'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Mensen die een taart posten vind ik echt heel sneu. Zo van eeuh.. ja jij hebt taart terwijl ik een appeltje moet eten op het werk en dat ik dan jaloers moet zijn ofzoquote:Op donderdag 9 december 2021 15:18 schreef dick_laurent het volgende:
Prachtcijfers!
[ afbeelding ]
Ik heb ook zo'n zwager die altijd en overal taarten in de groepsapp gooit hihaho.
Zo sneu vind ik dat.Zuiger van het FOK!-OMT![]()
Precies,quote:Op donderdag 9 december 2021 15:18 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Ja, laten we ons daar vooral op blind blijven staren terwijl dat juist stijgt doordat mensen meer zelf testen, en er dus geen maximum testcapaciteit wordt benut.
Zelftest negatief -> je gaat niet naar de GGD
Zelftest positief -> je gaat wel naar de GGD
Advies was toch om meer zelftests te doen? Dus dit percentage kun je niet meer vergelijken met pak hem beet een maand geleden.![]()
quote:Op donderdag 9 december 2021 15:22 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Mensen die een taart posten vind ik echt heel sneu. Zo van eeuh.. ja jij hebt taart terwijl ik een appeltje moet eten op het werk en dat ik dan jaloers moet zijn ofzo
Ik heb ook zo'n zwager die altijd en overal taarten in de groepsapp gooit hihaho.
Zo sneu vind ik dat.
Isn't it ironic, don't you think
Het had een stuk slechter kunnen zijn.![]()
Of zelftest positief > ik ga niet meer naar de GGD.quote:Op donderdag 9 december 2021 15:22 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Precies,
Zelftest negatief -> je gaat niet naar de GGD
Zelftest positief -> je gaat wel naar de GGD
Advies was toch om meer zelftests te doen? Dus dit percentage kun je niet meer vergelijken met pak hem beet een maand geleden.
Zie ook www.zelftestgedaan.nl of“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Geen probleem, door de maatregelen krijgen andere luchtwegvirussen een relatief grotere knauw. Tot zover mijn duidingquote:
I'll give you something to do![]()
Laatste update: 09-12-2021 - 15:16
Totaal aantal besmettingen: 19838
Gemeentes met +5 besmettingen:
814 Rotterdam
682 Amsterdam
518 's-Gravenhage
364 Eindhoven
285 Utrecht
279 Tilburg
246 's-Hertogenbosch
243 Arnhem
226 Amersfoort
224 Venlo
220 Almere
217 Nijmegen
217 Breda
201 Haarlem
189 Apeldoorn
185 Enschede
173 Roosendaal
172 Zaanstad
151 Westland
145 Maastricht
140 Leeuwarden
139 Zwolle
137 Dordrecht
135 Groningen
133 HaarlemmermeerSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Daarnaast zijn er:
2 gemeentes met 0 besmettingen
3 gemeentes met 1 besmettingen
2 gemeentes met 2-4 besmettingen
3 gemeentes met 5 besmettingen
Deze update is ook dagelijks om 15:16 te vinden op https://rivm.wegmetdetestwet.nl of voor een volledig gemeenteoverzicht op https://rivm.wegmetdetestwet.nl/total.phpwegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Verkeerd gelezen
[ Bericht 92% gewijzigd door laforest op 09-12-2021 15:38:24 ]Jehovah=Power of God Lucifer=Light of God Satan=Love of God Jesus=Unity of God![]()
Het is niet door gaan groeien in de manier het deed. Sterker nog, het is nu 20% afgenomen.quote:Op donderdag 9 december 2021 15:18 schreef Jor_Dii het volgende:
En dat op de 12e dag sinds de "5 tot 5" maatregelen..
Van exponentiele groei naar 20% daling, vind ik nog al wat hoor.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Was dat maar zo, zit al sinds dinsdag thuis een beetje in de rondte te griepenquote:Op donderdag 9 december 2021 15:27 schreef galantis het volgende:
[..]
Geen probleem, door de maatregelen krijgen andere luchtwegvirussen een relatief grotere knauw. Tot zover mijn duiding.
![]()
Patat?quote:Op donderdag 9 december 2021 15:19 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Waaaw.
Wel een mooie.
Had bij de bakker verschillende soorten marsepein gezien in de vorm van een patatje met, kroket, frikadel speciaal, maar dit slaat alles.![]()
Het groeipercentage is momenteel -4% ongeveer.quote:Op donderdag 9 december 2021 15:30 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Het is niet door gaan groeien in de manier het deed. Sterker nog, het is nu 20% afgenomen.
Van exponentiele groei naar 20% daling, vind ik nog al wat hoor.“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Één friet maar? Is toch veel te weinig om je honger te stillen?quote:Op donderdag 9 december 2021 15:34 schreef Emmerdeur het volgende:
[..]
Voor de belgen onder ons , hij bedoelt friet![]()
Dat is niet helemaal wat er staat. In dit bericht gaat het erover dat de boosters gegeven zouden kunnen worden vanaf 3 maanden ipv 6 maanden na de laatste vaccinatie.quote:Op donderdag 9 december 2021 15:30 schreef laforest het volgende:
https://www.ekathimerini.(...)-after-three-months/
Nu roept de eu regulator ook al om een 3 maand geldigheid van vaccine paspoort?...![]()
Geen idee ik eet patatquote:Op donderdag 9 december 2021 15:35 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Één friet maar? Is toch veel te weinig om je honger te stillen?
Wel oppassen voor me bmi tegenwoordig 🤪
[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 09-12-2021 15:37:00 ]![]()
Nee nee, volgens hugo (en de gezondheidsraad) is het pas ideaal in de zevende maand na je 2e prik. Dus de Eu regulator heeft het fout.quote:Op donderdag 9 december 2021 15:36 schreef KikaDeWaDo het volgende:
[..]
Dat is niet helemaal wat er staat. In dit bericht gaat het erover dat de boosters gegeven zouden kunnen worden vanaf 3 maanden ipv 6 maanden na de laatste vaccinatie.![]()
Ah ok. Ik haal mijn post ff weg.quote:Op donderdag 9 december 2021 15:36 schreef KikaDeWaDo het volgende:
[..]
Dat is niet helemaal wat er staat. In dit bericht gaat het erover dat de boosters gegeven zouden kunnen worden vanaf 3 maanden ipv 6 maanden na de laatste vaccinatie.Jehovah=Power of God Lucifer=Light of God Satan=Love of God Jesus=Unity of God![]()
Heeft de Sint toch de nodige cojona uitgepakt afgelopen zondag."It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."![]()
Sinterklaas viering anno 2021, in de ochtend allemaal even een foto van je negatieve (of positieve) zelftest naar elkaar appen.quote:Op donderdag 9 december 2021 15:39 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Heeft de Sint toch de nodige cojona uitgepakt afgelopen zondag.
Weer een ervaring rijker.Zonder wrijving geen glans![]()
Ja, patat ja.quote:
1947-2016![]()
Corona mag dan wel verschrikkelijk zijn, maar mensen die patat zeggen? Die moeten we weren uit de maatschappij!
Mensen die friet zeggen krijgen een groen vinkje!![]()
Wat is 'friet'?quote:Op donderdag 9 december 2021 15:34 schreef Emmerdeur het volgende:
[..]
Voor de belgen onder ons , hij bedoelt friet
Voor d'nne Belgen onder ons is het 'frietekes'.
Dat snap ik dan weer heel goed. Dat leuke Vlaamse dialect enzo.
Het enige wat ik me kan voorstellen is dat uit Frankrijk moet komen, maar dat weerhoud zich alleen tot de klank. 'Friet' is het echt nergens...'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Ik kreeg 2 jaar geleden de wind van voren van de verkoopster toen ik bij het NAC-stadion een 'patatje met' probeerde bestellen als onwetende van boven de rivieren.quote:Op donderdag 9 december 2021 15:50 schreef Questular het volgende:
Corona mag dan wel verschrikkelijk zijn, maar mensen die patat zeggen? Die moeten we weren uit de maatschappij!
Mensen die friet zeggen krijgen een groen vinkje!
@Lenny_Leonard![]()
https://www.538.nl/de-coe(...)s-het-friet-of-patatquote:Op donderdag 9 december 2021 15:53 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Wat is 'friet'?
Het enige wat ik me kan voorstellen is dat uit Frankrijk moet komen, maar dat weerhoud zich alleen tot de klank. 'Friet' is het echt nergens...“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Wat was de piek?quote:Op donderdag 9 december 2021 15:32 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Het groeipercentage is momenteel -4% ongeveer.
Daarbij is het geen verdubbeling meer iedere 4 dagen, wat het was op een gegeven moment. Dat zou met 18.000 besmettingen en 12 dagen later dus 144.000 besmettingen kunnen geweest zijn.
Nou, dan is 19.000 dus echt wel heel positief Jodrii.
Was die 17-5 sluiting niet geweest hadden we misschien toch nog die hypothetische 170.000 dagelijkse besmettingen gehaald, ooit.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
`quote:Op donderdag 9 december 2021 15:56 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Wat was de piek?
Daarbij is het geen verdubbeling meer iedere 4 dagen, wat het was op een gegeven moment. Dat zou met 18.000 besmettingen en 12 dagen later dus 144.000 besmettingen kunnen geweest zijn.
Was die 17-5 sluiting niet geweest hadden we misschien toch nog die hypothetische 170.000 dagelijkse besmettingen gehaald, ooit.
Het gaat er om dat het momenteel veels te langzaam daalt Dre58, idealiter wil je 1 halvering per 1-2 weken. Je moet blij zijn wanneer je nu een halvering van besmettingen in een maand haalt (dus eind December?). Als het zo voortkabbelt hou je zeer lang maatregelen.“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Ik luister geen 538 sinds we internet radio hebben.quote:Op donderdag 9 december 2021 15:56 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
https://www.538.nl/de-coe(...)s-het-friet-of-patat
TuneIn ftw.. Lekker The Rock Auckland aan staan. Snachts daar geen/minder reclames. En tijdens hun graveyard shift is het bij ons dag
1947-2016![]()
We hebben in NL reserve belgen , die hebben de ekes kwijtgeraakt in de loop der tijd. Moet er na 20 jaar nog aan wennen dat ze me raar aankijken als ik patat bestelquote:Op donderdag 9 december 2021 15:53 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Wat is 'friet'?
Het enige wat ik me kan voorstellen is dat uit Frankrijk moet komen, maar dat weerhoud zich alleen tot de klank. 'Friet' is het echt nergens...![]()
Misschien iets brabants?![]()
Die hou je sowieso met onze overheid. Ook al dalen je besmettingen.quote:Op donderdag 9 december 2021 15:58 schreef Jor_Dii het volgende:
Als het zo voortkabbelt hou je zeer lang maatregelen.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Blijf dan maar weg uit de Geusselt, patat bestellen....wtf.quote:Op donderdag 9 december 2021 15:55 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ik kreeg 2 jaar geleden de wind van voren van de verkoopster toen ik bij het NAC-stadion een 'patatje met' probeerde bestellen als onwetende van boven de rivieren.
@:Lenny_Leonard![]()
Patat en NAC. Nu ben je me echt aan het uitdagen.quote:Op donderdag 9 december 2021 15:55 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ik kreeg 2 jaar geleden de wind van voren van de verkoopster toen ik bij het NAC-stadion een 'patatje met' probeerde bestellen als onwetende van boven de rivieren.
@:Lenny_Leonard![]()
![]()
Omicron gaat dat oplossenquote:Op donderdag 9 december 2021 15:58 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
`
Het gaat er om dat het momenteel veels te langzaam daalt Dre58, idealiter wil je 1 halvering per 1-2 weken. Je moet blij zijn wanneer je nu een halvering van besmettingen in een maand haalt (dus eind December?). Als het zo voortkabbelt hou je zeer lang maatregelen.![]()
![]()
Dat weet je niet, zeker niet icm boosters die nu op gang komen. Straks kom je in de situatie dat het in de ziekenhuizen goed gaat en dan zegt men weer dat het besmettingsniveau te hoog blijft..quote:Op donderdag 9 december 2021 16:01 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Die hou je sowieso met onze overheid. Ook al dalen je besmettingen.“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
quote:![]()
Laat het tijger maar niet zien hoe we elkaar noemen. Die gaat balistic.
Klopt, maar het verslechterd ook niet. Een korte lockdown gaat toch nooit werken. Al zo vaak gehoord inmiddels, dat gaat de oplossing ook niet zijn.quote:Het gaat er om dat het momenteel veels te langzaam daalt Dre58, idealiter wil je 1 halvering per 1-2 weken. Je moet blij zijn wanneer je nu een halvering van besmettingen in een maand haalt (dus eind December?). Als het zo voortkabbelt hou je zeer lang maatregelen.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
brabant? Wa's da?quote:Op donderdag 9 december 2021 16:00 schreef Emmerdeur het volgende:
[..]
We hebben in NL reserve belgen , die hebben de ekes kwijtgeraakt in de loop der tijd. Moet er na 20 jaar nog aan wennen dat ze me raar aankijken als ik patat bestel![]()
Misschien iets brabants?'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Het daalt veel te langzaam omdat het winter is. Dat gaat ook met draaien aan wat maatregelenknoppen niks meer aan veranderen.quote:Op donderdag 9 december 2021 15:58 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
`
Het gaat er om dat het momenteel veels te langzaam daalt Dre58, idealiter wil je 1 halvering per 1-2 weken. Je moet blij zijn wanneer je nu een halvering van besmettingen in een maand haalt (dus eind December?). Als het zo voortkabbelt hou je zeer lang maatregelen.![]()
Dat waag ik te betwijfelen..quote:Op donderdag 9 december 2021 16:07 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Het daalt veel te langzaam omdat het winter is. Dat gaat ook met draaien aan wat maatregelenknoppen niks meer aan veranderen.“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Ik ben begonnen met de serie Undercover met Frank Lammers.quote:Op donderdag 9 december 2021 16:02 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Patat en NAC. Nu ben je me echt aan het uitdagen.
[ afbeelding ]
En roep nu de hele dag 'Ik wil ook zo'n pillen, jong!'
Moet niet gekker worden, straks ga ik nog friet zeggen en Schrobbelèr drinkenOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Je blijft gewoon aanmodderen tot het voorjaar. Tenzij die boosters een magische uitwerking hebben.quote:![]()
Ow, dacht dat daar op het moment alleen maar zotten woonde...quote:Op donderdag 9 december 2021 16:07 schreef Emmerdeur het volgende:
[..]
Dat stukje land boven dat donkerrood gekleurd stuk in nederland
hmm... Zal eens een research er aan wijden.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Na deze week nog 2 weken school, dan gaan ze potdicht.quote:
Hopen dat de schoolsluiting kan compenseren voor de Omicron stijging. Vanaf 10 januari gaat de beer los![]()
![]()
Ik ben serieus benieuwd naar een kneiterharde lockdown gedurende 4-6 weken en in die tijd al je 50+ers boosteren. Ik wil het niet, maar ben wel benieuwd waar je dan eventueel op uitkomt.quote:Op donderdag 9 december 2021 16:11 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Je blijft gewoon aanmodderen tot het voorjaar. Tenzij die boosters een magische uitwerking hebben.“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Benieuwd of ze het aandurven per 17 dec de scholen te sluiten.quote:Op donderdag 9 december 2021 16:11 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Na deze week nog 2 weken school, dan gaan ze potdicht.
Hopen dat de schoolsluiting kan compenseren voor de Omicron stijging. Vanaf 10 januari gaat de beer los“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Verdubbeling iedere 4 dagen? Dat zou een R van rond de 2 betekenen. Bij mijn weten hebben we die de laatste tijd op geen enkel moment gehad.quote:Op donderdag 9 december 2021 15:56 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Wat was de piek?
Was die 17-5 sluiting niet geweest hadden we misschien toch nog die hypothetische 170.000 dagelijkse besmettingen gehaald, ooit.I'll give you something to do![]()
Omicron vreet ons allemaal op.quote:Op donderdag 9 december 2021 16:11 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Na deze week nog 2 weken school, dan gaan ze potdicht.
Hopen dat de schoolsluiting kan compenseren voor de Omicron stijging. Vanaf 10 januari gaat de beer los![]()
Niks verbaast mij meer... zou zo maar kunnen. Zou wel echt weer armoedig zijn om het zo op het laatste moment te doen en weer een prima voorbeeld van reactief zwabberbeleid.quote:Op donderdag 9 december 2021 16:13 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Benieuwd of ze het aandurven per 17 dec de scholen te sluiten.![]()
quote:Op donderdag 9 december 2021 16:13 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Benieuwd of ze het aandurven per 17 dec de scholen te sluiten.Denk dat er wel een uitwerking met de feestdagen zal zijn met de schoolvakanties. Zoals altijd. Er zit nog een week aan vast waarin 'gewoon' vrij is. Alle feestdagen vallen in de eerste week, daarna gewoon een weekje thuis.quote:Nee, gaan we niet doen. Zien we niks in.
Mvg,
Hugo
Resultaat is dat er geen katalysator is die school heet voor een week. Gaat ook positief effect hebben.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Waarschijnlijk vrij lage cijfers maar de hamvraag is wat je daarna doet.quote:Op donderdag 9 december 2021 16:12 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ik ben serieus benieuwd naar een kneiterharde lockdown gedurende 4-6 weken en in die tijd al je 50+ers boosteren. Ik wil het niet, maar ben wel benieuwd waar je dan eventueel op uitkomt.I'll give you something to do![]()
als het dan maar snel gaat, 1 keer een giga code zwartquote:Op donderdag 9 december 2021 16:14 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Omicron vreet ons allemaal op.![]()
*jonge, niet jong. We wonen in Brabant, niet Limburg.quote:Op donderdag 9 december 2021 16:08 schreef Molo het volgende:
[..]
Ik ben begonnen met de serie Undercover met Frank Lammers.
En roep nu de hele dag 'Ik wil ook zo'n pillen, jong!'
Moet niet gekker worden, straks ga ik nog friet zeggen en Schrobbelèr drinken
Schrob
Verder is Frank Lammers een proleet. Sowieso Eindhoven.
Metropool Brainport
Goed, ik zal weer on topic gaan, anders heb ik een GROOT probleem.
Prima cijfers vandaag.![]()
Je kan moeilijk de samenleving als experiment gebruiken...quote:Op donderdag 9 december 2021 16:12 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ik ben serieus benieuwd naar een kneiterharde lockdown gedurende 4-6 weken en in die tijd al je 50+ers boosteren. Ik wil het niet, maar ben wel benieuwd waar je dan eventueel op uitkomt.
Economische schade zal enorm zijn.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Covid jonge, bam!!!quote:Op donderdag 9 december 2021 16:15 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
*jonge, niet jong. We wonen in Brabant, niet Limburg.
Schrob
Metropool Brainport
Prima cijfers vandaag.Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
quote:Op donderdag 9 december 2021 16:11 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ow, dacht dat daar op het moment alleen maar zotten woonde...
hmm... Zal eens een research er aan wijden.dat dan ook weer
[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 09-12-2021 16:17:05 ]![]()
Dit ja, de ongevaccineerden hou je... en na 4-6 weken is het pas eind januari dus beginnen we van voren af aan maar heb je wel weer 4-6 weken alles potdicht gehad...quote:Op donderdag 9 december 2021 16:15 schreef galantis het volgende:
[..]
Waarschijnlijk vrij lage cijfers maar de hamvraag is wat je daarna doet.![]()
Die economische schade is er toch al, ook nu met het huidige pakket. Praat het niet goed ofzo, maar moet je niet zo snel mogelijk de aantallen willen drukken zodat je straks (met een lange winter en eventueel Omikron voor de boeg) er beter voor staat?quote:Op donderdag 9 december 2021 16:16 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Je kan moeilijk de samenleving als experiment gebruiken...
Economische schade zal enorm zijn.“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
En na die harde lockdown? Alles weer open? 2G? Regeltjes van nu? Er moet wel iets van een plan achter zitten anders zit je 4-6 weken in een lockdown en 4 weken daarna weer op het punt van nu.quote:Op donderdag 9 december 2021 16:18 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Die economische schade is er toch al, ook nu met het huidige pakket. Praat het niet goed ofzo, maar moet je niet zo snel mogelijk de aantallen willen drukken zodat je straks (met een lange winter en eventueel Omikron voor de boeg) er beter voor staat?![]()
quote:Op donderdag 9 december 2021 16:15 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
*jonge, niet jong. We wonen in Brabant, niet Limburg.
Schrob
Metropool Brainport
Prima cijfers vandaag.![]()
Ik woon nu net over de grens in Limburg. Maar je kunt het meisje wel uit Ehv krijgen, maar Ehv niet uit het meisje.
Jonge!
Forum Opties Forumhop: Hop naar: