abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 9 december 2021 @ 11:31:12 #1
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_202536495
quote:
Kamerdebat ontaardt in kakofonie van verwijten: ’Lijkt wel een kleuterklas hier’ :(

DEN HAAG - Van onze parlementaire redactie Een debat over emancipatie in de Tweede Kamer is ontaard in een kakofonie van verwijten. Kamerlid Sylvana Simons (Bij1) verweet PVV’er Harm Beertema intimidatie. Beertema verweet Simons rancune tegen blanken. Commissievoorzitter Ockje Tellegen zag de kift zo ontsporen dat de Kamerleden met een kleuterklas vergeleek en Simons een standje gaf over de mores in de Kamer.



De schermutselingen ontstonden tijdens een betoog van Caroline van der Plas (BBB), die zich afzette tegen ’woke’ en zei dat ze geen kleur ziet, maar mensen. „Ik zag dat Simons haar buiten de microfoon om uit zat te lachen”, vertelt Beertema. „Dat doet ze bij mij ook altijd. Ik boog me naar haar toe en vroeg waarom ze zo rancuneus was tegen blanken. ’Waar komt die haat toch vandaan? ’”

Kleuterklas
Terwijl Van der Plas aan het woord was, nam Simons het woord en vroeg de voorzitter van het debat in te grijpen. „Er is hier een Kamerlid dat buiten de microfoon om mij probeert te intimideren.” Beertema reageerde daar weer op. Voorzitter Tellegen reageerde geïrriteerd, omdat hen niet het woord had gegeven zowel Simons als Beertema telkens door het betoog van andere Kamerleden heen babbelden. Hierop nam Simons opnieuw het woord, waarop Tellegen uitbarstte: „Goedemorgen zeg. Het lijkt wel een kleuterklas hier. Het opvoeden van mijn vier kinderen is nog makkelijker dan het leiden van dit debat.” Tegen Simons zei Tellegen: „U heeft niet meer rechten dan elk ander Kamerlid.”

Simons laat weten de door haar ervaren intimidatie te melden aan het presidium van de Tweede Kamer. Tot die tijd wil ze de precieze woorden van Beertema niet herhalen. „Anders gaat iedereen een oordeel geven of het wel erg genoeg is. Het waren woorden van de strekking ’je zal ervan lusten’.”

Beertema ontkent dat. „Ben je gek? Er is wel eens een moordpoging op mij gedaan toen ze mijn auto onklaar hadden gemaakt. Dát is intimidatie.” Andere Kamerleden die bij het debat zaten, zeggen dat ze niet precies hebben kunnen vaststellen welke intimiderende woorden hij richting Simons slingerde. Wel geven meerdere getuigen aan dat Beertema de Bij1-leider zat uit te dagen door tijdens het betoog van anderen vragen op haar af te vuren waarom zij zich zo snel beledigd voelt.

https://www.telegraaf.nl/(...)een-kleuterklas-hier
Sylvana Simons, laat zich, zoals wij haar kennen weer eens verontwaardigd uit richting de blanke medemens. Echter grijpt de voorzitter dit maal gelukkig in, wat weer maakt dat mevroij nog iets hogerop haar gelijk zal proberen te halen:

quote:
Bij1 dient klacht in tegen ondervoorzitter Tellegen wegens 'onbeschaafd voorzitterschap'

Fractievoorzitter Simons zegt dat ze maandag in een debat door Tellegen werd "geschoffeerd" en "aanvallend aangesproken". De klacht is ingediend bij het Presidium, het dagelijks bestuur van de Kamer. Bij1 roept het bestuur op voorzitters te gaan trainen in "fatsoenlijke en onpartijdige bejegening van Kamerleden".

https://nos.nl/artikel/24(...)aafd-voorzitterschap


[ Bericht 5% gewijzigd door Tengano op 09-12-2021 11:55:03 ]
  donderdag 9 december 2021 @ 11:33:09 #2
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_202536517
Bij De Dagelijkse Standaard kijken ze gelukkig dwars door de façade van mevrouw Simons heen.

quote:
Sylvana Simons (BIJ1) stelt zich aan en dient klacht in: ‘Buitenproportioneel als een voorzitter zo reageert’

BIJ1-Kamerlid Sylvana Simons rekt haar zelfgecreëerde drama nog wat uit en dient een klacht in tegen voorzitter Ockje Tellegen (VVD). Tellegen vergeleek het emancipatiedebat van gisteren met een kleuterklas en tikte Simons meermaals op de vingers, omdat zij er steeds doorheen zat te praten. Simons meende te zijn geïntimideerd door PVV-Kamerlid Harm Beertema, maar kreeg het woord niet van de voorzitter. Ze haalde het bloed onder de nagels van de voorzitter vandaan en dient nu zélf een klacht in.

Dit is professioneel slachtofferschap verheven tot een heuse kunstvorm. Eerst beweren dat je wordt geïntimideerd. Vervolgens door het debat heen kwekken en verbaasd zijn over waarom de voorzitter je afkapt. Daarna het woord krijgen en, hoewel de voorzitter zei dat ze het kort moest houden, dat zo lang mogelijk uitrekken. Vervolgens durft ze niet te herhalen wat Beertema dan precies gezegd zou hebben want, zo zegt ze volgens het AD: "De aanleiding doet er niet toe."

Dit lijkt een beetje de standaardstrategie te zijn geworden bij BIJ1: Zomaar doen alsof er wat aan de hand is. Niet precies uitleggen wát er dan precies is en vervolgens janken dat niemand je gelooft. Maar wel boos zijn wanneer je niet direct wordt geholpen, want de hele wereld draait natuurlijk altijd om jou. Simons gedraagt zich wat dat betreft als een narcistisch klein kind. Iets waar die hele partij van haar een handje van heeft.

Die klacht richting Tellegen gaat natuurlijk nergens toe leiden, maar zorgt er wel voor dat iedereen er weer weken druk mee is. Sylvana Simons kan dit akkefietje met de voorzitter en Harm Beertema dan de komende tijd mooi uitmelken. En Twitterende BIJ1-sympathisanten geloven haar versie van het verhaal volledig, dus wordt iedereen er weer mee doodgegooid. Zo kan ze lekker bouwen aan het narratief dat ze zich onveilig voelt in de Tweede Kamer. En omdat Beertema PVV'er is, zal ze haar huidskleur ook wel in de strijd gooien. Wat een niveau.

https://www.dagelijksesta(...)rzitter-zo-reageert/
quote:
Reactie Henk C

Als je live naar de vergadering kijkt dan zie je dat de voorzitter aan het praten is en dat mevrouw Simons gewoon de microfoon openzet en begint te oreren. Wanneer de voorzitter dit uitlegt dat dat niet kan onderbreekt ze de voorzitter weer en begint weer aan haar monoloog. Mevrouw Simons begint telkens te praten voordat de voorzitter haar het woord geeft. Telkens de achtergesteld zijn kaart trekken heeft zeer irritante trekjes en het is menselijk logisch dat de voorzitter dan het geduld verliest.


[ Bericht 31% gewijzigd door Tengano op 09-12-2021 11:46:04 ]
pi_202536728
Gelukkig ben ik niet de enige die zich ergert aan dat kolere wijf. De-witte-man-hater :r
pi_202536793
De klacht die Bij1 nu heeft neergelegd is uiteraard 100% terecht. De voorzitter negeerde het punt van orde van mevrouw Simons (dat was haar eerste fout) en begon daarna als een bakvis te gillen (tweede fout).
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_202536905
quote:
6s.gif Op donderdag 9 december 2021 11:53 schreef Nielsch het volgende:
De klacht die Bij1 nu heeft neergelegd is uiteraard 100% terecht. De voorzitter negeerde het punt van orde van mevrouw Simons (dat was haar eerste fout) en begon daarna als een bakvis te gillen (tweede fout).
Kleuter Simons had gewoon netjes op haar beurt moeten wachten. Dan had de voorzitter kleuter Simons haar beurt gegeven en kon ze haar kleinzielige plasje doen.

Wat mij betreft schorsen ze kleuter Simons voor een weekje.
  donderdag 9 december 2021 @ 12:02:05 #6
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_202536912
quote:
0s.gif Op donderdag 9 december 2021 12:01 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
Kleuter Simons had gewoon netjes op haar beurt moeten wachten. Dan had de voorzitter kleuter Simons haar beurt gegeven en kon ze haar kleinzielige plasje doen.

Wat mij betreft schorsen ze kleuter Simons voor een weekje.
Kan dat ??
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
pi_202536927
quote:
16s.gif Op donderdag 9 december 2021 11:48 schreef Ynnad_Er het volgende:
Gelukkig ben ik niet de enige die zich ergert aan dat kolere wijf. De-witte-man-hater :r
Blanke mannen moeten vooral blijven denken dat Sylvana Simons hun ergste vijand is. Ondertussen niet zien dat een groot deel van hen compleet wordt uitgebuit door voornamelijk andere blanke mannen die huisjes melken en daarbij huurprijzen vragen van ruim 1500 euro in de maand, vanuit hun managementpositie de zorg compleet uithollen, strooien met kansarme 0-urencontracten, steeds maar weer het ontslagrecht willen versoepelen en hun pensioenopbouw verkwanselen.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_202536963
quote:
0s.gif Op donderdag 9 december 2021 12:01 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
Kleuter Simons had gewoon netjes op haar beurt moeten wachten. Dan had de voorzitter kleuter Simons haar beurt gegeven en kon ze haar kleinzielige plasje doen.

Wat mij betreft schorsen ze kleuter Simons voor een weekje.
Nee hoor, een punt van orde mag altijd gemaakt worden en de voorzitter moet daar inhoudelijk op ingaan. Dat deed ze niet. Derhalve is er helemaal geen basis voor een schorsing.

Overigens, afgaande op de woorden die je gebruikt lijkt het me vrij evident dat jij de kleuter bent.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_202537088
quote:
6s.gif Op donderdag 9 december 2021 12:04 schreef Nielsch het volgende:

[..]
Nee hoor, een punt van orde mag altijd gemaakt worden en de voorzitter moet daar inhoudelijk op ingaan.
Een punt van orde mag idd altijd gemaakt worden. Zodra je van de voorzitter het woord krijgt. Kleuter Simons heeft de meest basale les in de kleuterklas schijnbaar gemist; wachten op je beurt. Dat ze vervolgens als een asociaal viswijf overal doorheen loopt te blèren tot ze haar zin krijgt is te beschamend voor woorden.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 09-12-2021 12:17:10 ]
pi_202537089
quote:
1s.gif Op donderdag 9 december 2021 12:02 schreef Tyr80 het volgende:

[..]
Kan dat ??
Geen idee.
pi_202537098
quote:
6s.gif Op donderdag 9 december 2021 12:02 schreef Nielsch het volgende:

[..]
Blanke mannen moeten vooral blijven denken dat Sylvana Simons hun ergste vijand is. Ondertussen niet zien dat een groot deel van hen compleet wordt uitgebuit door voornamelijk andere blanke mannen die huisjes melken en daarbij huurprijzen vragen van ruim 1500 euro in de maand, vanuit hun managementpositie de zorg compleet uithollen, strooien met kansarme 0-urencontracten, steeds maar weer het ontslagrecht willen versoepelen en hun pensioenopbouw verkwanselen.
Het onderwerp waar je het nu over hebt zwijg ik maar over. Huisjesmelker, uitbuiters, geef het beestje een naam, zie ik ook nou niet bepaald als vrind. Voor dat slag volk heb ik werkelijk geen goed woord over.
pi_202537117
quote:
16s.gif Op donderdag 9 december 2021 12:15 schreef Ynnad_Er het volgende:

[..]
Het onderwerp waar je het nu over hebt zwijg ik maar over. Huisjesmelker, uitbuiters, geef het beestje een naam, zie ik ook nou niet bepaald als vrind. Voor dat slag volk heb ik werkelijk geen goed woord over.
Bijna niemand, maar dat is een heel ander onderwerp. Heeft niets met het asociale onopgevoede gedrag wat Simons maandag tentoonspreidde te maken.
  donderdag 9 december 2021 @ 12:17:19 #13
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_202537123
quote:
0s.gif Op donderdag 9 december 2021 12:14 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
Een punt van orde mag idd altijd gemaakt worden. Zodra je van de voorzitter het woord krijgt. Kleuter Simons heeft de meest basal les in de kleuterklas schijnbaar gemist; wachten op je beurt. Dat ze vervolgens als een asociaal viswijf overal doorheen loopt te blèren tot ze haar zin krijgt is te beschamend voor woorden.
Het is allemaal voor de schijn en onderdeel van het kunstje. Niets meer dan ordinaire poppenkast.

Alles voor de aandacht.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_202537254
quote:
6s.gif Op donderdag 9 december 2021 09:57 schreef Nielsch het volgende:

[..]
een heel goed idee. betaal de nabestaanden van die mensen ten eerste maar gewoon het loon (aangepast voor inflatie) voor het werk dat de slaven in onze dienst hebben gedaan. gaan we daarna eens verder kijken.
Had de Nederlandse staat slaven in dienst dan? Wie waren dat? Hoeveel uren staan daarvan nog open? Hoeveel hebben ze in natura gekregen? Wat was toen eigenlijk het minimumloon? Wie zijn de nabestaanden van die specifiek te identificeren slaven?

Gewoon even wat vragen waarmee ik hoop dat het kwartje valt dat wat je nu zegt een groot gebrek aan inzicht laat zien van de kwestie.
pi_202537392
quote:
6s.gif Op donderdag 9 december 2021 12:02 schreef Nielsch het volgende:

[..]
Blanke mannen moeten vooral blijven denken dat Sylvana Simons hun ergste vijand is. Ondertussen niet zien dat een groot deel van hen compleet wordt uitgebuit door voornamelijk andere blanke mannen die huisjes melken en daarbij huurprijzen vragen van ruim 1500 euro in de maand, vanuit hun managementpositie de zorg compleet uithollen, strooien met kansarme 0-urencontracten, steeds maar weer het ontslagrecht willen versoepelen en hun pensioenopbouw verkwanselen.
Volgens mij hebben we het hier over mevrouw Simons omdat zij het onderwerp van gesprek is hier en dat is ze geworden omdat ze weer eens een beetje hysterisch deed.

Ik beschouw haar allerminst als vijand. Hoogstens als een van de voorvechters van woke en ultralinks gedachtengoed. Wat beiden op zichzelf wel in zich heeft om Nederland heel vervelend te maken (het lijkt mij namelijk niets om in een zeer racistisch en straatarm land te wonen), maar het gezond verstand wint het toch wel.

Dat laatste is geen sneer naar jou toe, hoogstens onbedoeld. ;)
pi_202537525
quote:
6s.gif Op donderdag 9 december 2021 12:02 schreef Nielsch het volgende:

[..]
Blanke mannen moeten vooral blijven denken dat Sylvana Simons hun ergste vijand is. Ondertussen niet zien dat een groot deel van hen compleet wordt uitgebuit door voornamelijk andere blanke mannen die huisjes melken en daarbij huurprijzen vragen van ruim 1500 euro in de maand, vanuit hun managementpositie de zorg compleet uithollen, strooien met kansarme 0-urencontracten, steeds maar weer het ontslagrecht willen versoepelen en hun pensioenopbouw verkwanselen.
Punt van orde maar weer.

Wederom off topic.

Die je het er om, of wat?
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 donderdag 9 december 2021 @ 13:13:50 #17
74056 crew  ToT
pi_202537870
Haha gaaf, ik zat net met iemand te praten die vindt dat zwarte mensen vaak toch nog steeds racistisch bejegend worden, maar van Sylvana Simons moet-ie absoluut niks hebben omdat die echt veel te ver gaat met d'r uitspraken en slachtofferrol! _O-
pi_202537915
quote:
6s.gif Op donderdag 9 december 2021 11:53 schreef Nielsch het volgende:
De klacht die Bij1 nu heeft neergelegd is uiteraard 100% terecht. De voorzitter negeerde het punt van orde van mevrouw Simons (dat was haar eerste fout) en begon daarna als een bakvis te gillen (tweede fout).
Zeker, Bij1 mag een klacht indienen als ze zich onheus bejegend voelt. Dat is haar goed recht. Veel kans heeft ze alleen niet op gegrond verklaren want zoals we allemaal kunnen zien overtreedt Sylvana een aantal basisregels uit het reglement van orde. Zonder een absolute noodzaak.

Dat die voorzitter als een bakvis begint te gillen ben ik met je eens. Onnodig. Ze had haar punt al direct in het begin gemaakt en daar had het bij kunnen blijven :Y
pi_202537935
quote:
0s.gif Op donderdag 9 december 2021 12:43 schreef Montagui het volgende:

[..]
Punt van orde maar weer.

Wederom off topic.

Die je het er om, of wat?
Dat is wel duidelijk toch?
pi_202537970
quote:
0s.gif Op donderdag 9 december 2021 13:13 schreef ToT het volgende:
Haha gaaf, ik zat net met iemand te praten die vindt dat zwarte mensen vaak toch nog steeds racistisch bejegend worden, maar van Sylvana Simons moet-ie absoluut niks hebben omdat die echt veel te ver gaat met d'r uitspraken en slachtofferrol! _O-
Toch blijkt uit serieus onderzoek nooit dat er echt sprake is van racisme. Er zijn wel achterstellingen, maar die hebben verklaarbare oorzaken die weer los staan van racisme.
  donderdag 9 december 2021 @ 13:26:04 #21
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_202538016
quote:
1s.gif Op donderdag 9 december 2021 13:17 schreef Catatafishh het volgende:

[..]
Zeker, Bij1 mag een klacht indienen als ze zich onheus bejegend voelt. Dat is haar goed recht. Veel kans heeft ze alleen niet op gegrond verklaren want zoals we allemaal kunnen zien overtreedt Sylvana een aantal basisregels uit het reglement van orde. Zonder een absolute noodzaak.

Dat die voorzitter als een bakvis begint te gillen ben ik met je eens. Onnodig. Ze had haar punt al direct in het begin gemaakt en daar had het bij kunnen blijven :Y
Het mooie van de clash tussen de voorzitter en Sylvana vind ik wel dat de voorzitter oprecht en gemeend boos wordt en dat ook volledig puur uit en dat Sylvana blijft drammen vanuit een geacteerde verontwaardiging.

Daarvandaan kan ik derhalve wel respect voor de voorzitter opbrengen. Ik hou namelijk van mensen die puur en oprecht zijn. En je kunt dat bij de voorzitter ook heel duidelijk in haar stem horen. Prachtig :)

En het lijkt mij pas tijd voor een training in fatsoenlijke en onpartijdige bejeging als je een aantal keren per dag zo los gaat, wat dus geenszins het geval is. Maar in ieder geval schitterend om te zien dat het in haar zit en ze zo haar grens kan aangeven.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 0% gewijzigd door Tengano op 09-12-2021 14:07:17 ]
pi_202538103
quote:
0s.gif Op donderdag 9 december 2021 13:26 schreef Tengano het volgende:

[..]
Het mooie van de clash tussen de voorzitter en Sylvana vind ik wel dat de voorzitter oprecht en gemeend boos wordt en dat ook volledig puur uit en dat Sylvana blijft drammen vanuit een geacteerde verontwaardiging.

Daarvandaan kan ik derhalve wel respect voor de voorzitter opbrengen. Ik hou namelijk van mensen die puur en oprecht zijn. En je kunt dat bij de voorzitter ook heel duidelijk in haar stem horen. Prachtig :)

En het lijkt mij pas tijd voor een training in fatsoenlijke en onpartijdige bejeging als je dat een aantal keren per dag zo los gaat, wat dus geenszins het geval is. Maar in ieder geval schitterend om te zien dat het in haar zit en ze zo haar grens kan aangeven.
Daar zijn we het dan niet over eens. Ze reageert in mijn ogen onnodig fel en het duurt ook veel te lang.

Ze had haar punt ook rustig kunnen maken en Sylvana verder kunnen negeren. Dat vind ik veel sterker dan met overslaande stem het over irrelevante zaken te gaan hebben. Zoals de gezichtsuitdrukkingen van haar gesprekspartner. 'U kunt dan wel zo kijken van ...' heeft ze tot 2x toe gezegd. Totaal onnodig, voegt niets toe.

Dat ze dan na 1 keer zo'n uitglijder meteen in training zou moeten slaat ook weer nergens op.
  donderdag 9 december 2021 @ 13:57:16 #23
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_202538357
quote:
1s.gif Op donderdag 9 december 2021 13:35 schreef Catatafishh het volgende:
Daar zijn we het dan niet over eens. Ze reageert in mijn ogen onnodig fel en het duurt ook veel te lang.

Ze had haar punt ook rustig kunnen maken en Sylvana verder kunnen negeren. Dat vind ik veel sterker dan met overslaande stem het over irrelevante zaken te gaan hebben. Zoals de gezichtsuitdrukkingen van haar gesprekspartner. 'U kunt dan wel zo kijken van ...' heeft ze tot 2x toe gezegd. Totaal onnodig, voegt niets toe.

Dat ze dan na 1 keer zo'n uitglijder meteen in training zou moeten slaat ook weer nergens op.
Het type 'mensen' zoals Sylvana Simons is er ook op uit om je zo helemaal emotioneel over de schreef te laten gaan. Dat is ook precies het doel van dit machtsspelletje. En als je dan over de schreef gaat heeft mevrouw Simons eindelijk beet en kan ze haar prooi binnen halen. De meeste mensen zijn daar blind voor omdat het machtspelletje zich heel sneaky en onder de radar afspeelt.

Maar als je 1 keer zo'n situatie hebt meegemaakt en je hebt jezelf zo een keer laten gaan en uitlokken, ben je daarna wel op je hoede. Een dergelijke reaktie hoeft je van Ockje dan ook niet meer te verwachten. Die heeft geen training meer nodig want die heeft haar lesje Bij1 deze wel geleerd.

Maar sommige 'mensen' vinden het dus heerlijk >:) om zo'n reaktie uit te lokken. Dat was vroeger op school en op het schoolplein ook al zo. Kijken of je de leraar of een bepaalde klasgenoot over de zeik kon krijgen en dan genieten als dat gelukt was }) Pesten noemen ze dat. En Sylvana noemt het: "Ik wilde alleen maar een punt van orde maken" >:) cq Mijn intenties waren zuiver >:)

Ik heb in mijn leven te vaak van dit soort mensen meegemaakt en ik laat me er niet meer zomaar door misleiden. Mensen mogen het nog proberen met allerlei andere 'argumenten' maar ik kan je op voorhand zeggen dat het niets zal veranderen aan hoe ik tegen dit toneelstukje aankijk.

En bij de Dagelijkse Standaard trappen ze er dus ook niet in:
quote:
Ze haalde het bloed onder de nagels van de voorzitter vandaan en dient nu zélf een klacht in.

Dit is professioneel slachtofferschap verheven tot een heuse kunstvorm. Eerst beweren dat je wordt geïntimideerd. Vervolgens door het debat heen kwekken en verbaasd zijn over waarom de voorzitter je afkapt. Daarna het woord krijgen en, hoewel de voorzitter zei dat ze het kort moest houden, dat zo lang mogelijk uitrekken. Vervolgens durft ze niet te herhalen wat Beertema dan precies gezegd zou hebben want, zo zegt ze volgens het AD: "De aanleiding doet er niet toe."


[ Bericht 2% gewijzigd door Tengano op 09-12-2021 14:48:52 ]
  donderdag 9 december 2021 @ 14:28:10 #24
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_202538636
quote:
6s.gif Op donderdag 9 december 2021 12:02 schreef Nielsch het volgende:

[..]
Blanke mannen moeten vooral blijven denken dat Sylvana Simons hun ergste vijand is. Ondertussen niet zien dat een groot deel van hen compleet wordt uitgebuit door voornamelijk andere blanke mannen die huisjes melken en daarbij huurprijzen vragen van ruim 1500 euro in de maand, vanuit hun managementpositie de zorg compleet uithollen, strooien met kansarme 0-urencontracten, steeds maar weer het ontslagrecht willen versoepelen en hun pensioenopbouw verkwanselen.
Wat doet hun huiskleur of geslacht ertoe? Of zijn in jouw wereld alleen alleen mannen of blanken huisjesmelker? Have I got news for you..
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
pi_202538678
quote:
0s.gif Op donderdag 9 december 2021 09:32 schreef Duiveltja het volgende:

[..]
[..]
Ik heb zelf een kleurtje en maak nooit racisme mee. :) Alle mede-getiniërs die het op dagelijkse basis tegenkomen leven dan toch echt in een andere dimensie.

Mevrouw Simons is hier echt bezig met stemmingmakerij en is als zwarte vrouw toch heel racistisch bezig jegens de blanke medemens. Want ik ga er even vanuit dat ze bedoelt dat de racisme vanuit die hoek komt. :)

Racisme is voor haar inmiddels ook een verdienmodel en dat bind ook kiezers aan haar. Die vinden haar een "sterke vrouw". Hopelijk is ze als 'one issue' partij snel weg uit de kamer. Voegt niks toe aan de echte problemen in Nederland.
Zij zijn groot en ik ben klein en dat is niet eerlijk :'( :'( :'( /calimero

Wat een vreselijk irritant wijf. Geen woorden voor. De grootste polarisator (is dat een woord??) is zijzelf :')
pi_202538701
quote:
0s.gif Op donderdag 9 december 2021 14:28 schreef AgLarrr het volgende:

[..]
Wat doet hun huiskleur of geslacht ertoe?
Helemaal niets.
Enkel racisten halen er te pas en te onpas de huidskleur bij.
Enkel seksisten halen er te pas en te onpas het geslacht bij.
  donderdag 9 december 2021 @ 14:43:36 #27
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_202538768
quote:
0s.gif Op donderdag 9 december 2021 14:35 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
Helemaal niets.
Enkel racisten halen er te pas en te onpas de huidskleur bij.
Enkel seksisten halen er te pas en te onpas het geslacht bij.
Mja, dat dacht ik ook - maar ik zie het veel. Blank sus, wit zo, hetero dit, man dat. Hoe je met racisme en seksisme ras- en seksisme gaat bestrijden is me een raadsel. Volgens mij wordt het alleen maar erger zo..
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
  donderdag 9 december 2021 @ 15:10:41 #28
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_202539028
quote:
0s.gif Op donderdag 9 december 2021 14:43 schreef AgLarrr het volgende:

[..]
Mja, dat dacht ik ook - maar ik zie het veel. Blank sus, wit zo, hetero dit, man dat. Hoe je met racisme en seksisme ras- en seksisme gaat bestrijden is me een raadsel. Volgens mij wordt het alleen maar erger zo..
Het gaat veel mensen binnen die beweging dan ook niet meer om het bestrijden van racisme, het is simpelweg een verdienmodel geworden.
We have always been at war with Eastasia.
pi_202539039
quote:
6s.gif Op donderdag 9 december 2021 12:02 schreef Nielsch het volgende:

[..]
Blanke mannen moeten vooral blijven denken dat Sylvana Simons hun ergste vijand is. Ondertussen niet zien dat een groot deel van hen compleet wordt uitgebuit door voornamelijk andere blanke mannen die huisjes melken en daarbij huurprijzen vragen van ruim 1500 euro in de maand, vanuit hun managementpositie de zorg compleet uithollen, strooien met kansarme 0-urencontracten, steeds maar weer het ontslagrecht willen versoepelen en hun pensioenopbouw verkwanselen.
Het neoliberale gedachtengoed wat in de politiek heerst is onze grootste vijand. Bedrijven maken hier gretig gebruik van, en krijgen dat goed voor elkaar dankzij de hebzuchtige en egoïstisch trekjes die in veel politici aanwezig zijn (al dan in de schaduwen).
  donderdag 9 december 2021 @ 15:13:55 #30
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_202539066
Update: Sylvana wijst erop dat racisme en witte superioriteit in Nederland nog steeds van alle dag is

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 1% gewijzigd door Tengano op 09-12-2021 15:43:07 ]
pi_202539409
Podcast De Dag: de Haagse wrevel rondom Sylvana Simons
https://nos.nl/artikel/24(...)ondom-sylvana-simons
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  donderdag 9 december 2021 @ 16:05:42 #32
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_202539663
quote:
7s.gif Op donderdag 9 december 2021 15:41 schreef Aether het volgende:
Podcast De Dag: de Haagse wrevel rondom Sylvana Simons

https://nos.nl/artikel/24(...)ondom-sylvana-simons
Ik heb het helemaal beluisterd maar maak uit het commentaar van Anna Pleijsier op dat ze niet door heeft wat er werkelijk op ieder niveau speelt in de 'communicatie' cq het spelletje van Sylvana. Maar het is niet zomaar of simpelweg toevallig dat veel mensen zo geïrriteerd op het (sneaky stealth) gedrag van Sylvana reageren die zich, in haar gespeelde onschuld, als slachtoffer blijft voordoen.

Maar voor wie echt wakker is, kan zien dat de werkelijkheid is, dat ondertussen Ockje Tellegen hier geslachtofferd wordt en als vermeende dader op het hakblok ligt.

[ Bericht 2% gewijzigd door Tengano op 09-12-2021 17:30:18 ]
  Moderator donderdag 9 december 2021 @ 17:09:27 #33
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_202540319
quote:
0s.gif Op donderdag 9 december 2021 14:28 schreef AgLarrr het volgende:

[..]
Wat doet hun huiskleur of geslacht ertoe? Of zijn in jouw wereld alleen alleen mannen of blanken huisjesmelker? Have I got news for you..
Het is ook niet zo dat alleen blanke mannen zich aan Sylvana ergeren

Dat maakt je ook niet automatisch fan van huisjesmelkers enzo, beetje een vreemd bruggetje dit ....
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  donderdag 9 december 2021 @ 17:32:41 #34
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_202540610
quote:
0s.gif Op donderdag 9 december 2021 16:05 schreef Tengano het volgende:

[..]
Ik heb het helemaal beluisterd maar maak uit het commentaar van Anna Pleijsier op dat ze niet door heeft wat er werkelijk op ieder niveau speelt in de 'communicatie' cq het spelletje van Sylvana. Maar het is niet zomaar of simpelweg toevallig dat veel mensen zo geïrriteerd op het (sneaky stealth) gedrag van Sylvana reageren die zich maar als slachtoffer blijft voordoen.

Maar voor wie echt wakker is, kan zien dat de werkelijkheid is, dat ondertussen Ockje Tellegen hier geslachtofferd wordt en als vermeende dader op het hakblok ligt.
Ik maak er uit op dat Sylvana het veel beter doet dan de gemiddelde nieuweling, veel intelligenter en scherper is dan de gemiddelde nieuweling en daardoor een veel grotere bedreiging is voor het establishment.

Ik maak er uit op dat de meeste Kamerleden en ministers het allemaal heel gezellig vinden, even goeie vrienden hoor, maar dat Sylvana niet met dat spelletje mee gaat en serieuze kritische vragen stelt. En je weet wat er gebeurd met kritische mensen (Omtzicht functie elders).
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_202540694
quote:
7s.gif Op donderdag 9 december 2021 17:32 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]
Ik maak er uit op dat Sylvana het veel beter doet dan de gemiddelde nieuweling, veel intelligenter en scherper is dan de gemiddelde nieuweling en daardoor een veel grotere bedreiging is voor het establishment.

Ik maak er uit op dat de meeste Kamerleden en ministers het allemaal heel gezellig vinden, even goeie vrienden hoor, maar dat Sylvana niet met dat spelletje mee gaat en serieuze kritische vragen stelt. En je weet wat er gebeurd met kritische mensen (Omtzicht functie elders).
Sylvana roept het op met haar manier van communiceren. Dat verongelijkte, hautaine, enz.

Ze brengt het fantastisch, maar regelmatig verkoopt ze ook complete onzin. Die boerentrien doet het op zichzelf ook helemaal niet slecht, maar die krijgt veel minder weerstand.

Ook Halsema werd bij tijd en wijle compleet gestoord van haar.
  donderdag 9 december 2021 @ 17:40:22 #36
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_202540702
quote:
7s.gif Op donderdag 9 december 2021 17:32 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]
Ik maak er uit op dat Sylvana het veel beter doet dan de gemiddelde nieuweling, veel intelligenter en scherper is dan de gemiddelde nieuweling en daardoor een veel grotere bedreiging is voor het establishment.

Ik maak er uit op dat de meeste Kamerleden en ministers het allemaal heel gezellig vinden, even goeie vrienden hoor, maar dat Sylvana niet met dat spelletje mee gaat en serieuze kritische vragen stelt. En je weet wat er gebeurd met kritische mensen (Omtzicht functie elders).
Dat is idd wat deze Anna Pleijsier verwoordt in die rapportage en wat haar perceptie is van de dynamiek tussen Sylvana en andere kamerleden. Maar als Anna dingen mist in haar observatie, wil dat niet zeggen dat haar weergave daarmee compleet en juist is, en dat al die andere mensen, bij wie de radar wel af gaat, er dus naast zitten.
  donderdag 9 december 2021 @ 18:52:35 #37
3542 Gia
User under construction
pi_202541871
Ik begrijp niet zo goed wat ze nou eigenlijk wil.
Wil ze dat iedereen gelijk behandeld wordt ongeacht afkomst, geslacht, religie, whatever, dus feitelijk huidskleur negeren?

Schijnbaar niet, want ze beticht Caroline ervan kleurenblind te zijn. We moet dus kleuren zien...

Moeten we mensen van kleur negers dan anders behandelen dan blanken? (Nee, ik zeg geen 'witten')

En zo ja, waarom?

Ik ben het eens met Caroline.
Er zijn geen zwarte en witte mensen, alleen bruine.
pi_202541894
Ze heeft niet voor niets de bijnaam haatvana. Het is een bipolaire haatzaaier.
Hallo
pi_202541999
quote:
0s.gif Op donderdag 9 december 2021 18:52 schreef Gia het volgende:
Ik begrijp niet zo goed wat ze nou eigenlijk wil.
Wil ze dat iedereen gelijk behandeld wordt ongeacht afkomst, geslacht, religie, whatever, dus feitelijk huidskleur negeren?

Schijnbaar niet, want ze beticht Caroline ervan kleurenblind te zijn. We moet dus kleuren zien...

Moeten we mensen van kleur negers dan anders behandelen dan blanken? (Nee, ik zeg geen 'witten')

En zo ja, waarom?

Ik ben het eens met Caroline.
Er zijn geen zwarte en witte mensen, alleen bruine.
Mensen kunnen in hun leven succesvol, gelukkig en tevreden worden. Maar helaas lukt dat niet iedereen, door allerlei omstandigheden en toevalligheden. Soms zijn het ook de eigen karaktertrekken die het bereiken van een gelukkig leven in de weg staan.

Behalve dan, volgens Sylvana, bij mensen wiens huidskleur donkerder is dan gemiddeld. Hun falen wordt altijd veroorzaakt door racisme en discriminatie.
  donderdag 9 december 2021 @ 19:29:47 #40
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_202542673
quote:
0s.gif Op donderdag 9 december 2021 17:09 schreef sp3c het volgende:

[..]
Het is ook niet zo dat alleen blanke mannen zich aan Sylvana ergeren

Dat maakt je ook niet automatisch fan van huisjesmelkers enzo, beetje een vreemd bruggetje dit ....
Ik vond het bruggetje naar huisjesmelkers op basis van hun huidskleur en geslacht sowieso al vreemd.
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
pi_202542949
Doodmoe moet men toch worden van dit irritante mens met haar flutpartij
pi_202549100
quote:
0s.gif Op donderdag 9 december 2021 17:09 schreef sp3c het volgende:

[..]
Het is ook niet zo dat alleen blanke mannen zich aan Sylvana ergeren

Dat maakt je ook niet automatisch fan van huisjesmelkers enzo, beetje een vreemd bruggetje dit ....
Van alle niet-blanken die ik heb gesproken (en dat zijn er nog wat) is niemand van fan van haar.
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_202549463
quote:
7s.gif Op donderdag 9 december 2021 17:32 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]
Ik maak er uit op dat Sylvana het veel beter doet dan de gemiddelde nieuweling, veel intelligenter en scherper is dan de gemiddelde nieuweling en daardoor een veel grotere bedreiging is voor het establishment.

Ik maak er uit op dat de meeste Kamerleden en ministers het allemaal heel gezellig vinden, even goeie vrienden hoor, maar dat Sylvana niet met dat spelletje mee gaat en serieuze kritische vragen stelt. En je weet wat er gebeurd met kritische mensen (Omtzicht functie elders).
Omtzicht die stelde kritische vragen, Sylvana roeptoetert maar wat.. Echt bij elke vraag van haar denk ik: "Heb jij de basis school wel afgemaakt?". Van bijna alle onderwerpen heeft ze 0,0 verstand..
Mijn blog over o.a. leven met OCD (dwang) | https://mdj-stek.nl
  vrijdag 10 december 2021 @ 08:40:19 #44
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_202549483
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 december 2021 08:37 schreef MatthijsDJ het volgende:

[..]
Omtzicht die stelde kritische vragen, Sylvana roeptoetert maar wat.. Echt bij elke vraag van haar denk ik: "Heb jij de basis school wel afgemaakt?". Van bijna alle onderwerpen heeft ze 0,0 verstand..
Ze was presentatrice. De teksten die ze voorleest zijn niet (alleen) door haar geschreven.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  vrijdag 10 december 2021 @ 09:58:56 #45
498282 Scrummie
Feyenoord kampioen 2023/2024
pi_202550226


Sylvana denkt; even nog wat wrijven in de vlek. En ze heeft het vermogen om zelf in een op het oog onschuldige foto een soort van air over zich heen te hebben die zo verschrikkelijk irriteert dat het vervelend is.

Ik zei eerder in dit topic dat het prima vermaak was, maar het is ook verschrikkelijk vermoeiend eigenlijk. Hopelijk stopt ze snel.
9 444 33 0 3 444 8 0 555 33 33 7777 8 0 444 7777 0 4 33 55 0 33 66 0 333 33 999 33 66 666 666 777 3 0 4 2 2 8 0 9 33 33 777 0 55 2 6 7 444 666 33 66 0 9 666 777 3 33 66
  vrijdag 10 december 2021 @ 10:11:15 #46
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_202550356
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 december 2021 09:58 schreef Scrummie het volgende:
[ afbeelding ]

Sylvana denkt; even nog wat wrijven in de vlek. En ze heeft het vermogen om zelf in een op het oog onschuldige foto een soort van air over zich heen te hebben die zo verschrikkelijk irriteert dat het vervelend is.

Ik zei eerder in dit topic dat het prima vermaak was, maar het is ook verschrikkelijk vermoeiend eigenlijk. Hopelijk stopt ze snel.
Wij noemen dergelijke types hier aandachtshoer en daar gaat ze dus op zeker niet mee stoppen.

En op die foto komt ze voor mijn gevoel als een agressieve arrogante minachtende bitch over met als boodschap "Don't you dare to fuck me, because you will regret that." Intimiderend weer dus.

Itt iemand die echt vriendelijk is en zegt: "Hee hallo! wat leuk je te zien, zullen we gezellig een bakkie doen" :) a la Lilian Marijnisen bijvoorbeeld.



Ik denk trouwens dat de werkelijkheid is dat mensen zich onveilig bij Sylvana voelen en dat ze daarom gemeden wordt, wat Sylvana dan weer betitelt als discriminatie. Van dit soort mensen kun je immers op ieder moment een kutopmerking verwachten en daar zit niemand op te wachten.

[ Bericht 4% gewijzigd door Tengano op 10-12-2021 10:59:24 ]
pi_202550455
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 december 2021 09:58 schreef Scrummie het volgende:
[ afbeelding ]

Sylvana denkt; even nog wat wrijven in de vlek. En ze heeft het vermogen om zelf in een op het oog onschuldige foto een soort van air over zich heen te hebben die zo verschrikkelijk irriteert dat het vervelend is.

Ik zei eerder in dit topic dat het prima vermaak was, maar het is ook verschrikkelijk vermoeiend eigenlijk. Hopelijk stopt ze snel.
Ik denk dat dit is wat er zo irritant aan haar is. Boodschap en houding komen vaak niet overeen bij haar. Ik voel mij bang, dus zie mij als slachtoffer en kijk dit is mijn powerpose met resting bitch face.
  vrijdag 10 december 2021 @ 10:41:32 #48
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_202550723
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 december 2021 10:20 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Ik denk dat dit is wat er zo irritant aan haar is. Boodschap en houding komen vaak niet overeen bij haar. Ik voel mij bang, dus zie mij als slachtoffer en kijk dit is mijn powerpose met resting bitch face.
Heb je wel vaker; stoer doen vanuit onzekerheid.

Komt vaak voor tijdens de puberteit.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_202550771
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 december 2021 09:58 schreef Scrummie het volgende:
[ afbeelding ]

Sylvana denkt; even nog wat wrijven in de vlek. En ze heeft het vermogen om zelf in een op het oog onschuldige foto een soort van air over zich heen te hebben die zo verschrikkelijk irriteert dat het vervelend is.

Ik zei eerder in dit topic dat het prima vermaak was, maar het is ook verschrikkelijk vermoeiend eigenlijk. Hopelijk stopt ze snel.
Bedankt voor deze foto. Laat wederom zien dat ik er geen spijt van hoef te hebben dat ik m'n abonnement op dit vod heb opgezegd.
pi_202550810
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 december 2021 08:40 schreef thedeedster het volgende:

[..]
Ze was presentatrice. De teksten die ze voorleest zijn niet (alleen) door haar geschreven.
Dan nog, zorg dat je basis kennis hebt, nu gaat ze alleen maar flippen bij tegen vragen...
Mijn blog over o.a. leven met OCD (dwang) | https://mdj-stek.nl
  vrijdag 10 december 2021 @ 11:08:40 #51
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_202551103
quote:
‘Ik voel me onveilig in deze omgeving, waar racisme, islamofobie en seksisme welig tieren’‘
Ah, Sylvana gaat er nu nog meer groeperingen bij betrekken zie ik en zoekt ook nog wat versterking zodat er ook nog troepen vanuit de flanken kunnen oprukken die haar kunnen versterken. Wat een debiel achterbaks mens is het toch.

Ik mag toch hopen dat ze hiermee voor zichzelf definitief haar graf gaat graven.

En elke dag dus even de publiciteit opzoeken blijkbaar. Die is maar wat blij dat ze Ockje over de zeik kreeg.

Als je echt zo kalm wilt blijven ga dan doen waarvoor je gekozen bent en doe gewoon je werk ipv dat je alleen maar bekommert om je aandachtsgeilheid.

En zichzelf wederom op een voetstuk zetten dus:

quote:
,,Ik ben de spiegel."
My God, wat is dat wijf (master manipulator) eng:

quote:
Wat zei Beertema tegen u?

,,Ik heb besloten dat ik dat niet ga zeggen. Het raakte me, maar ik heb geen zin in commentaar of het wel erg genoeg was, of racistisch genoeg. Ik wilde niet dat iemand uit de zaal verwijderd zou worden of zo. :') Ik wilde aangeven dat iemand in mijn persoonlijke space allemaal dingen aan het zeggen was waar ik me heel ongemakkelijk bij voelde.


[ Bericht 9% gewijzigd door Tengano op 10-12-2021 11:16:30 ]
pi_202551616
In mijn persoonlijke space, ook weer zo'n term. :')
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  vrijdag 10 december 2021 @ 11:59:23 #53
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_202551735
Het liefste zou Sylvana nu dagelijks bij Beau of Jinek zitten om haar collega's publiekelijk vanaf televisie neer te sabelen en te besmeuren. Maar blijkbaar is er nog geen presentator geweest die daar belangstelling voor had.

Wellicht dat de chocoprins van omroep zwart binnenkort wordt ingezet als troef.
pi_202551750
Kortom, Beertema zei wat hijzelf al getweet had en dat was geen enkele aanleiding om de dramaqueen uit te hangen.

We kunnen nu al raden wat haar politiek opponenten zullen doen buiten de microfoon om en tijdens hun spreektijd. Simons triggeren zodat er weer vuurwerk is.
  vrijdag 10 december 2021 @ 12:02:33 #55
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_202551765
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 december 2021 12:00 schreef DarkwingDuck het volgende:
Kortom, Beertema zei wat hijzelf al getweet had en dat was geen enkele aanleiding om de dramaqueen uit te hangen.

We kunnen nu al raden wat haar politiek opponenten zullen doen buiten de microfoon om en tijdens hun spreektijd. Simons triggeren zodat er weer vuurwerk is.
Geen idee, maar volgens mij heeft ze zichzelf met dit hele drama en haar toneelstukje gelijk definitief buiten spel gezet, en gelukkig maar. Ik kan me niet voorstellen dat er nu nog mensen daar zullen zijn die haar nog serieus nemen en haar vertrouwen. De laatdunkende houding waarvan ze haar collega's beticht kan ze nu daadwerkelijk gaan verwachten.

Self fullfilling prophecy
quote:
The term self fulfilling prophecy comes from social psychology. It means that when you make a prediction about yourself or someone else you can actually cause that prediction to come true. Eventually, you, or the person you're making the expectation about, will act or conform to the expectations you set.
Opzouten :{w

[ Bericht 2% gewijzigd door Tengano op 10-12-2021 12:09:50 ]
pi_202552123
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 december 2021 11:59 schreef Tengano het volgende:
Het liefste zou Sylvana nu dagelijks bij Beau of Jinek zitten om haar collega's publiekelijk vanaf televisie neer te sabelen en te besmeuren. Maar blijkbaar is er nog geen presentator geweest die daar belangstelling voor had.

Wellicht dat de chocoprins van omroep zwart binnenkort wordt ingezet als troef.
Dat is toch wel mooi dat ze geen publiek krijgt op nationale tv. Of ze krijgt wel een uitnodiging, maar gaat ze niet akkoord met wellicht bepaalde andere gasten aan tafel.

Zo'n Silvana kan wellicht wel wat tegen een dronken student roepen, maar op tv tegen een intellectueel zal ze het afleggen. :Y Is al eerder gebleken.
pi_202552152
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 december 2021 11:59 schreef Tengano het volgende:
Het liefste zou Sylvana nu dagelijks bij Beau of Jinek zitten om haar collega's publiekelijk vanaf televisie neer te sabelen en te besmeuren. Maar blijkbaar is er nog geen presentator geweest die daar belangstelling voor had.

Wellicht dat de chocoprins van omroep zwart binnenkort wordt ingezet als troef.
Bestaat dat al dan?
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  vrijdag 10 december 2021 @ 13:18:28 #58
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_202552630
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 december 2021 12:36 schreef Hathor het volgende:

[..]
Bestaat dat al dan?
Volgens mij kreeg ik destijds mee dat er hoera was in in het zwarte kamp omdat er genoeg leden 50.000? waren dus ik ging er dus van uit van wel. Maar ik heb het niet gevolgd verder en ik zou ook niet Akwasi vrijwillig gaan opzoeken of hij op een bepaalde zender te zien of horen is.

Dus eigenlijk is mijn antwoord: ik heb geen idee.
  vrijdag 10 december 2021 @ 13:34:55 #59
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_202552851
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 december 2021 13:18 schreef Tengano het volgende:

[..]
Volgens mij kreeg ik destijds mee dat er hoera was in in het zwarte kamp omdat er genoeg leden 50.000? waren dus ik ging er dus van uit van wel. Maar ik heb het niet gevolgd verder en ik zou ook niet Akwasi vrijwillig gaan opzoeken of hij op een bepaalde zender te zien of horen is.

Dus eigenlijk is mijn antwoord: ik heb geen idee.
Ja, ze beginnen binnenkort met een muziekmarathon. Waren laatst bij Johnny in hlf8.
  vrijdag 10 december 2021 @ 13:43:34 #61
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_202552879
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 december 2021 13:41 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Ja, ze beginnen binnenkort met een muziekmarathon. Waren laatst bij Johnny in hlf8.
pfff vind ik ook zo'n akelig programma :{w
pi_202553590
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 december 2021 12:02 schreef Tengano het volgende:

[..]
Geen idee, maar volgens mij heeft ze zichzelf met dit hele drama en haar toneelstukje gelijk definitief buiten spel gezet, en gelukkig maar. Ik kan me niet voorstellen dat er nu nog mensen daar zullen zijn die haar nog serieus nemen en haar vertrouwen. De laatdunkende houding waarvan ze haar collega's beticht kan ze nu daadwerkelijk gaan verwachten.

Self fullfilling prophecy
[..]
Opzouten :{w
De achterban van Bij1 vindt dit alleen maar om te smullen is mijn gok. Zie je nou wel hoe errug het allemaal is?
  vrijdag 10 december 2021 @ 16:23:27 #64
498131 Donaldson
'tisjeboydonnie
pi_202554861
Wel een gemiste kans dat Sylvana haar hand opstak in plaats van een black power-vuist te maken.
Zeer stabiel genie.
pi_202561900
Mooi briefje van de voorzitter!
pi_202564170
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 december 2021 23:52 schreef ootjekatootje het volgende:
Mooi briefje van de voorzitter!
Vertel.
pi_202564237
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 december 2021 10:24 schreef Solstice1 het volgende:

[..]
Vertel.
https://nos.nl/l/2408990
pi_202564276
quote:
Simons zegt zich door incidenten zoals met Beertema onveilig te voelen in de Tweede Kamer. Voorzitter Bergkamp wijst op de gesprekken die ze binnenkort met alle Kamerleden gaat voeren over omgangsvormen, ook met Simons. "In dit gesprek kunnen ook de geuite gevoelens van (sociale onveiligheid) in het parlement aan de orde komen."

Het Kamerlid van Bij1 wil ondanks verschillende verzoeken niet ingaan op de vraag wat Beertema precies zei waardoor ze zich geïntimideerd voelde. De PVV'er zelf claimt dat Simons Kamerlid Caroline van der Plas, die aan het woord was, uitlachte en dat hij haar toen heeft gevraagd: "Waarom die rancune?" en "Of ben je nu weer gekwetst?".
Nog steeds niet willen zeggen wat :') . Dus dan doet Beertema het zelf maar.
pi_202564310
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 december 2021 10:35 schreef Solstice1 het volgende:

[..]
Nog steeds niet willen zeggen wat :') . Dus dan doet Beertema het zelf maar.
Dan zal het wel datgene zijn wat Beertema heeft aangegeven.
Maar dat wil ze niet toegeven want dan zal zelfs haar kleine achterban haar als jankbal zien.
  zaterdag 11 december 2021 @ 10:48:24 #70
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_202564370
Iedereen wist toch eigenlijk al lang van te voren dat we dit soort ongein zouden gaan krijgen? Ze kán niks anders.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  zaterdag 11 december 2021 @ 10:48:58 #71
498282 Scrummie
Feyenoord kampioen 2023/2024
pi_202564377
twitter


En dan een filmpje retweeten waaruit blijkt dat ze exact dezelfde behandeling kreeg. Dat mens is gek. Knettergek.
9 444 33 0 3 444 8 0 555 33 33 7777 8 0 444 7777 0 4 33 55 0 33 66 0 333 33 999 33 66 666 666 777 3 0 4 2 2 8 0 9 33 33 777 0 55 2 6 7 444 666 33 66 0 9 666 777 3 33 66
  zaterdag 11 december 2021 @ 10:50:24 #72
498282 Scrummie
Feyenoord kampioen 2023/2024
pi_202564400
Andere kant, dit belooft wat, want 100% dat ze nu bij een van de volgende debatten helemaal de slachtofferrol induikt, dus verstandige mensen slaan alvast popcorn in.
9 444 33 0 3 444 8 0 555 33 33 7777 8 0 444 7777 0 4 33 55 0 33 66 0 333 33 999 33 66 666 666 777 3 0 4 2 2 8 0 9 33 33 777 0 55 2 6 7 444 666 33 66 0 9 666 777 3 33 66
  zaterdag 11 december 2021 @ 10:55:14 #73
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_202564436
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 december 2021 10:48 schreef Scrummie het volgende:
[ twitter ]

En dan een filmpje retweeten waaruit blijkt dat ze exact dezelfde behandeling kreeg. Dat mens is gek. Knettergek.
"maar heeft er eigenlijk iemand meegekregen wat eraan VOORAF ging?"

Je bedoelt datgene waar je de hele tijd over loopt te blaten, maar nog steeds niet openbaart? Boter bij de vis.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_202564475
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 december 2021 10:48 schreef Scrummie het volgende:
[ twitter ]

En dan een filmpje retweeten waaruit blijkt dat ze exact dezelfde behandeling kreeg. Dat mens is gek. Knettergek.
Dat filmpje... wat een niveau zeg _O-
pi_202564525
Vanmorgen in het Parool: Geert Wilders en Martin Bosma zitten alleen maar in de tweede kamer om anderen te trollen.

Sylvana Simons niet dan…?

Tevens: Lale Gül _O_

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 11-12-2021 11:04:11 ]
pi_202564711
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 december 2021 11:03 schreef Loena. het volgende:
Vanmorgen in het Parool: Geert Wilders en Martin Bosma zitten alleen maar in de tweede kamer om anderen te trollen.

Sylvana Simons niet dan…?

Tevens: Lale Gül _O_
Waz met Lale Gül?
  zaterdag 11 december 2021 @ 11:20:14 #77
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_202564748
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 december 2021 11:17 schreef Solstice1 het volgende:

[..]
Waz met Lale Gül?
Nederlander van het jaar in Elsevier.

Zullen de boze haatbaarden ook wel weer als een provocatie zien.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_202564759
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 december 2021 10:48 schreef Scrummie het volgende:
[ twitter ]

En dan een filmpje retweeten waaruit blijkt dat ze exact dezelfde behandeling kreeg. Dat mens is gek. Knettergek.
Dit laat inderdaad zien waarom de voorzitter zo uit haar slof schoot en bepaald niet dat de voorzitter niet onpartijdig zou zijn.
pi_202564808
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 december 2021 11:20 schreef thedeedster het volgende:

[..]
Nederlander van het jaar in Elsevier.

Zullen de boze haatbaarden ook wel weer als een provocatie zien.
Die zien in alles een provocatie. Tijd voor een goed slot op de Europese deur, illegaliteit echt illegaal maken en verder gunstige vertrekregelingen opzetten voor mensen die zich meer Turk/Syriër/Marokkaan voelen dan Nederlander, waarbij ze met een som geld kunnen vertrekken naar het vaderland maar na eerst hun NL paspoort ingeleverd te hebben.
  zaterdag 11 december 2021 @ 11:28:01 #80
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_202564837
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 december 2021 11:26 schreef Solstice1 het volgende:

[..]
Die zien in alles een provocatie. Tijd voor een goed slot op de Europese deur, illegaliteit echt illegaal maken en verder gunstige vertrekregelingen opzetten voor mensen die zich meer Turk/Syriër/Marokkaan voelen dan Nederlander, waarbij ze met een som geld kunnen vertrekken naar het vaderland maar na eerst hun NL paspoort ingeleverd te hebben.
Excuses trouwens, ”boze haatbaarden” is natuurlijk een pleonasme. ;)
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  Moderator zaterdag 11 december 2021 @ 11:28:39 #81
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_202564844
Pfff als die mensen graag Turk willen worden betalen ze het zelf maar hoor :{w
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_202565280
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 december 2021 10:48 schreef Scrummie het volgende:
[ twitter ]

En dan een filmpje retweeten waaruit blijkt dat ze exact dezelfde behandeling kreeg. Dat mens is gek. Knettergek.
Ik weet niet waar zij haar voorafjes vandaan haalt maar de aanleiding was dat Carolientje naar haar en De Hoop keek. Carolientje wilde alleen maar aangeven dat zij niet naar kleur kijkt en Simons en De Hoop als mens ziet. Dat viel natuurlijk weer in het verkeerde keelgat van Simons want Carolientje had juist daarom niet naar haar mogen kijken en maakte meteen weer een hoop kabaal om niets. Ze vergat ook maar weer even om Carolientje te laten uitspreken. Door de opmerking van Beertema over die reacties schoot ze direct weer in de slachtofferrol. Trouwens in dit geval wat ze aanhaalt wordt Beertema precies zo aangesproken als zij door Ockje met het verschil dat Beertema niet zit door te zeiken en alleen nog maar een beetje tegensputtert. Misschien moet Simons in de leer gaan bij Beertema.
The only true wisdom is in knowing you know nothing. -- [b]Socrates [/b]
I know nothing, I come from Barcelona. -- [b]Manuel[/b]
pi_202568709
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 december 2021 11:20 schreef thedeedster het volgende:

[..]
Nederlander van het jaar in Elsevier.
Je bedoelt Kauthar Bouchallikht in het Ewa Weekblad. Waarvan de papieren editie helemaal niet bestaat en dat hele bedrijf onbekend lijkt te zijn in de KvK. 😂
pi_202568787
quote:
0s.gif Op donderdag 9 december 2021 13:26 schreef Tengano het volgende:

[..]
Het mooie van de clash tussen de voorzitter en Sylvana vind ik wel dat de voorzitter oprecht en gemeend boos wordt en dat ook volledig puur uit en dat Sylvana blijft drammen vanuit een geacteerde verontwaardiging.

Daarvandaan kan ik derhalve wel respect voor de voorzitter opbrengen. Ik hou namelijk van mensen die puur en oprecht zijn. En je kunt dat bij de voorzitter ook heel duidelijk in haar stem horen. Prachtig :)

En het lijkt mij pas tijd voor een training in fatsoenlijke en onpartijdige bejeging als je een aantal keren per dag zo los gaat, wat dus geenszins het geval is. Maar in ieder geval schitterend om te zien dat het in haar zit en ze zo haar grens kan aangeven.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Is juist onprofessioneel.
  zaterdag 11 december 2021 @ 16:18:49 #85
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_202568988
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 december 2021 16:04 schreef potjecreme het volgende:

[..]
Is juist onprofessioneel.
Als je dat met grote regelmaat doet wel, dan kun je je niet beheersen. Dus in zo verre ben ik het helemaal met je eens. Maar als je dat een keer overkomt die iemand die blijft drammen en het bloed onder je nagels vandaag haalt, vind ik het wel mooi. Dan laat je toch wel zien wie bepaalt. Gordon Ramsay zou hier wel zijn accoord aan geven.
  zaterdag 11 december 2021 @ 16:32:25 #86
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_202569095
Ik ben toch wel blij met het briefje van Vera Bergkamp als D66 voorzitter. Die was er niet bij en heeft zich dus ook niet laten misleiden door de emoties die in deze escalatie speelden. Een hele mooie conclusie dus.

quote:
Mevrouw Simons, wij hebben hier regels die voor iedereen gelden. Volledig overeenkomstig met waar u voor staat dus.

En zoals ik, Vera Bergkamp, voorzitter van de Tweede Kamer, al had aangegeven, zullen we op korte termijn over deze regels nog een debat voeren en ook het aspect veiligheid hoort daar natuurlijk bij. Alles komt goed dus, maakt u zich geen enkele zorgen.

Dank voor uw bijdrage en dan gaan we nu weer over tot de orde van de dag, want we hebben nog een hele hoop te doen.

Toedeledokie.
  zaterdag 11 december 2021 @ 16:39:25 #87
3542 Gia
User under construction
pi_202569151
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 december 2021 10:50 schreef Scrummie het volgende:
Andere kant, dit belooft wat, want 100% dat ze nu bij een van de volgende debatten helemaal de slachtofferrol induikt, dus verstandige mensen slaan alvast popcorn in.
Heb het al op het boodschappenbriefje staan.

Wat een muts is het toch ook.
Wat is er aan vooraf gegaan? Beertema die ook de wind van voren kreeg vanwege spreken buiten de microfoon om. Het zou inderdaad beter zijn als de voorzitter een aantal knoppen heeft om microfoons aan en uit te zetten.

Dat Beertema die opmerking maakte, over het uitlachen van Caroline, is niet netjes, maar schijnbaar vroeg ze zelf al eerder 'ben je ook al kleurenblind?'
Inderdaad, kleuterklasje is er niks bij.
  zaterdag 11 december 2021 @ 16:39:32 #88
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_202569153
En toch heb ik het geval dat Sylvana het hier niet bij laat zitten. Die voelt zich toch genaaid denk ik. Dit soort mensen wordt helemaal hels als ze hun zin niet krijgen :D
  zaterdag 11 december 2021 @ 16:47:30 #89
3542 Gia
User under construction
pi_202569228
Maar daarbij komt dat Tellegen eerst de hele vergadering toesprak, op hun donder gaf, vanwege ongeoorloofd reageren buiten de beurt om. Simons voelde zich hierover persoonlijk aangevallen en pas toen richtte Tellegen zich op Simons in het bijzonder.
  zaterdag 11 december 2021 @ 16:58:01 #90
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_202569331
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 december 2021 16:47 schreef Gia het volgende:
Maar daarbij komt dat Tellegen eerst de hele vergadering toesprak, op hun donder gaf, vanwege ongeoorloofd reageren buiten de beurt om. Simons voelde zich hierover persoonlijk aangevallen en pas toen richtte Tellegen zich op Simons in het bijzonder.
Ja, die Tellegren kan bij mij niet meer stuk :)
  zaterdag 11 december 2021 @ 17:23:07 #91
3542 Gia
User under construction
pi_202569569
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 december 2021 16:58 schreef Tengano het volgende:

Ja, die Tellegren kan bij mij niet meer stuk :)
Heb net dat stuk van dat debat terug gekeken. Tellegen heeft gewoon gelijk en Simons moet leren op haar beurt te wachten. Echt vreselijk dit.
pi_202569838
Wat een naam trouwens...Ockje. _O-
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_202569892
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 december 2021 16:58 schreef Tengano het volgende:

[..]
Ja, die Tellegren kan bij mij niet meer stuk :)
Ze heeft totaal geen overwicht.
pi_202569947
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 december 2021 17:47 schreef potjecreme het volgende:

[..]
Ze heeft totaal geen overwicht.
Als het goed is heb je dat ook niet echt nodig als voorzitter van een groep dikbetaalde volwassenen. Een meester of juf voor een groep kleuters t/m pubers die heeft overwicht nodig. Daarna moet de groep eigenlijk zo opgevoed zijn dat ze weten wat wel en wat niet kan. Dat Simons schijnbaar een strenge juf met veel overwicht nodig heeft zegt meer over Simons. En dan zal je zien dat als zo'n voorzitter er wel zit dat Simons zich alsnog gekrent voelt omdat de voorzitter haar doet denken aan vervlogen tijden van slavernij.

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 11-12-2021 17:52:56 ]
pi_202569959
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 december 2021 17:47 schreef potjecreme het volgende:
Ze heeft totaal geen overwicht.
Nee, beter zetten we er iemand uit het midden oosten neer die even een paar stevige oorvijgen uitdeelt als er niet geluisterd wordt naar de baas.
pi_202569978
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 december 2021 17:52 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
Als het goed is heb je dat ook niet echt nodig als voorzitter van een groep dikbetaalde volwassenen. Een meester of juf voor een groep kleuters t/m pubers die heeft overwicht nodig. Daarna moet de groep eigenlijk zo opgevoed zijn dat ze weten wat wel en wat niet kan. Dat Simons schijnbaar een strenge juf met veel overwicht nodig heeft zegt meer over Simons.
Tegenwoordig is het wel nodig. Dat heeft niks met alleen Simons te maken. NRC heeft een fijne podcast hierover.

https://podcasts.google.c(...)z0AhUAAAAAHQAAAAAQKA
pi_202570005
Zowle Simons als vd PLas hebben de neiging om het persoonlijk aan te trekken. Snappen niet dat het bij het spel hoort. Wel is de vraag of het spel niet te hard wordt gespeeld tegenwoordig.
pi_202570030
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 december 2021 16:39 schreef Tengano het volgende:
En toch heb ik het geval dat Sylvana het hier niet bij laat zitten. Die voelt zich toch genaaid denk ik. Dit soort mensen wordt helemaal hels als ze hun zin niet krijgen :D
Simons denkt dat ze met haar huidkleur meer rechten heeft en speciaal is.

quote:
0s.gif Op zaterdag 11 december 2021 16:47 schreef Gia het volgende:
Maar daarbij komt dat Tellegen eerst de hele vergadering toesprak, op hun donder gaf, vanwege ongeoorloofd reageren buiten de beurt om. Simons voelde zich hierover persoonlijk aangevallen en pas toen richtte Tellegen zich op Simons in het bijzonder.
Simons zou moeten weten dat zij echt niet speciaal is in de kamer en dat de regels/behandeling voor iedereen hetzelfde is.
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_202570054
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 december 2021 17:54 schreef potjecreme het volgende:

[..]
Tegenwoordig is het wel nodig. Dat heeft niks met alleen Simons te maken. NRC heeft een fijne podcast hierover.

https://podcasts.google.c(...)z0AhUAAAAAHQAAAAAQKA
NRC ga ik niet beluisteren. Als ik veel goede zin heb lees ik er eens een artikeltje maar meer ook echt niet.
De Kamerleden hebben zich maar te gedragen. Wat mij betreft stellen ze gezamenlijk eens strenge regels voor elkaar op en mogelijke sancties als die met handen en voeten getreden worden.
pi_202570060
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 december 2021 18:00 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
NRC ga ik niet beluisteren. Als ik veel goede zin heb lees ik er eens een artikeltje maar meer ook echt niet.
De Kamerleden hebben zich maar te gedragen. Wat mij betreft stellen ze gezamenlijk eens strenge regels voor elkaar op en mogelijke sancties als die met handen en voeten getreden worden.
Luister het nou maar. Daar gaat het over.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')