abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_203250779
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 11:03 schreef zevenmijlslaars het volgende:

[..]
Ik sta me ook te verbazen over het ongeloof. Hier hebben we er een tijdje één gehad, 's avonds deed hij buslichtingen.
Ja ik snap er ook geen reet van. Maar ik ben lekker een weekje op vakantie dus ja laat maar ofzo _O-
I solemnly swear i'm up to no good
pi_203256022
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 10:15 schreef V__L_N het volgende:
Hier worden hele depots uitbesteeds aan uitzendkrachten. En dat is wat ik vermoed dat hier ook aan de hand is. Postnl huurt namelijk het uitzendbureau in om de wijken weg te lopen en betaald daar een vast aantal uren voor. Dus sturen die mensen die voor x aantal uren per dag beschikbaar zijn. Daarna zijn ze er gewoon niet, gaan ze weg. Ze doen niet aan "je moet maar extra onbetaalde tijd vrijhouden voor overuren, waarvan wij bepalen of we die wel of niet inzetten" van de postnl.
Bij ons zijn in het verleden ook wijken uitbesteed. Dan kwam er 's ochtends een bestelbusje met Polen op de vestiging, die haalden dan de wijken op waar geen bezorger voor was, en die gingen zij dan met z'n allen lopen. Nog wat fietsen achterin het busje en gaan. Maar daar zijn ze weer mee gestopt, want ze bezorgden niet goed.

Wat later is er nog eens een heel postcodegebied uitbesteed aan de sociale werkplaats. Maar dat was ook niet bevorderend voor de bezorgkwaliteit. Dus daar is ook de stekker uit getrokken. Nog steeds zie ik hier wel eens bezorgers van de sociale werkplaats rondfietsen met PostNL-tassen of met PostNL-regenkleding.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_203259166
De nieuwe app is live gegaan, schijnbaar willen ze hem eerst in het noorden van het land testen maar hij is voor iedereen te downloaden:

voor Android https://play.google.com/s(...)stnl.public.mijnwerk

voor Iphone https://apps.apple.com/us/app/postnl-mijn-werk/id1553922943

dinsdag 18 januari 2022 @ 23:31:34 #104
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_203263333
Ik wacht zo lang mogelijk met downloaden. Heb liever een scanner dan een nieuwe app.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_203264500
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 16:47 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Wat later is er nog eens een heel postcodegebied uitbesteed aan de sociale werkplaats. Maar dat was ook niet bevorderend voor de bezorgkwaliteit. Dus daar is ook de stekker uit getrokken. Nog steeds zie ik hier wel eens bezorgers van de sociale werkplaats rondfietsen met PostNL-tassen of met PostNL-regenkleding.
Klopt is ook een apart VOS-carré voor
pi_203265429
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 23:31 schreef V__L_N het volgende:
Ik wacht zo lang mogelijk met downloaden. Heb liever een scanner dan een nieuwe app.
Je kan gewoon je oude app nog ernaast laten staan, maar die zullen ze op termijn wel uit gaan schakelen...
pi_203288187
quote:
0s.gif Op woensdag 19 januari 2022 09:18 schreef the_X het volgende:

[..]
Je kan gewoon je oude app nog ernaast laten staan, maar die zullen ze op termijn wel uit gaan schakelen...
Ik heb de nieuwe app een geprobeerd vandaag, uit nieuwsgierigheid. Hij viel me zwaar tegen. Is PostNL serieus al bijna een jaar bezig met sleutelen en testen? Wat een verschrikkelijk traag rotding, niet normaal! Als je 'm opstart krijg je eerst een tijdje een wit scherm, dan een plaatje van een kopje koffie met de tekst "even geduld", dan een oranje statusbalk met een tergend langzaam oplopen aantal procenten, en dan verschijnt eindelijk het hoofdmenu. Het heen en weer schakelen in de app zelf gaat ook weer behoorlijk traag, bij veel knoppen moet je 5-7 seconden wachten voordat de app reageert. Vergeleken met de nieuwe app werkt de oude als een zonnetje.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
pi_203303603
Ik was in de Praxis, kwam toevallig langs de gang met brievenbussen, dus ik dacht even kijken. Geen enkele buitenbrievenbus in het assortiment voldoet aan de standaardafmetingen en eisen. Nogal logisch dat zoveel mensen dan een verkeerde kopen als de goede niet eens te koop zijn... |:(

quote:
0s.gif Op donderdag 20 januari 2022 18:24 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]
Ik heb de nieuwe app een geprobeerd vandaag, uit nieuwsgierigheid. Hij viel me zwaar tegen. Is PostNL serieus al bijna een jaar bezig met sleutelen en testen? Wat een verschrikkelijk traag rotding, niet normaal! Als je 'm opstart krijg je eerst een tijdje een wit scherm, dan een plaatje van een kopje koffie met de tekst "even geduld", dan een oranje statusbalk met een tergend langzaam oplopen aantal procenten, en dan verschijnt eindelijk het hoofdmenu. Het heen en weer schakelen in de app zelf gaat ook weer behoorlijk traag, bij veel knoppen moet je 5-7 seconden wachten voordat de app reageert. Vergeleken met de nieuwe app werkt de oude als een zonnetje.
Ik heb m vandaag geprobeerd, en heb juist de tegenovergestelde evaring. Bijwerken van de app gaat sneller en in de app zelf heen en weer schakelen is instant. Pakjes scannen werkte snel, en ook bij het weer openen van de app tijdens de loop hoeft ik niet de code opnieuw in te voeren en hoeft ie niet bij te werken. Dat heb ik met de oude regelmatig, loop je net een tuinpad op, bewoner doet al open en wil je het pakje scannen en moet je weer je code invoeren en wachten tot de app is bijgewerkt. Heel af en toe heb ik dat zelfs een paar huizen verderop alweer opnieuw.
pi_203304117
Ik weet niet of er hier mensen zijn die wijken door elkaar lopen maar dat schijnt nu ook mogelijk te zijn met de nieuwe app...

Je start bijvoorbeeld wijk 1, deze zet je op pauze dan kan je wijk 2 starten als je je deel van wijk 2 af hebt kun je deze op pauze zetten en wijk 1 (of wijk 3) weer starten.
pi_203305722
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 17:57 schreef Bladblazer het volgende:
Ik was in de Praxis, kwam toevallig langs de gang met brievenbussen, dus ik dacht even kijken. Geen enkele buitenbrievenbus in het assortiment voldoet aan de standaardafmetingen en eisen. Nogal logisch dat zoveel mensen dan een verkeerde kopen als de goede niet eens te koop zijn... |:(
[..]
Ik heb m vandaag geprobeerd, en heb juist de tegenovergestelde evaring. Bijwerken van de app gaat sneller en in de app zelf heen en weer schakelen is instant. Pakjes scannen werkte snel, en ook bij het weer openen van de app tijdens de loop hoeft ik niet de code opnieuw in te voeren en hoeft ie niet bij te werken. Dat heb ik met de oude regelmatig, loop je net een tuinpad op, bewoner doet al open en wil je het pakje scannen en moet je weer je code invoeren en wachten tot de app is bijgewerkt. Heel af en toe heb ik dat zelfs een paar huizen verderop alweer opnieuw.
De allerbeste blijven toch de ouderwetse groene,redelijk ruim,bovenlader en toch ook wel degelijk,en niet te duur.
Al die brabantia dingen,met boven/voorklep zijn echt een drama,en goedkoop zijn ze niet.
pi_203305868
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 20:10 schreef ophaling10 het volgende:

[..]
De allerbeste blijven toch de ouderwetse groene,redelijk ruim,bovenlader en toch ook wel degelijk,en niet te duur.
Al die brabantia dingen,met boven/voorklep zijn echt een drama,en goedkoop zijn ze niet.
Die zijn wel genot. Zeker als ze geen extra slot erop hebben. Had een nieuwbouwstraat van 60 huizen met allemaal van die dingen. Hadden ze omdat hun voordeur na een trapje zat (wat spekglad was in de winter).

Werden in de loop van de tijd echter steeds meer vervangen door van die ondingen. En ook nog eens bovenaan de trap. Scheelde toch flink wat minuten op die wijk.
pi_203308633
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 18:38 schreef the_X het volgende:
Ik weet niet of er hier mensen zijn die wijken door elkaar lopen maar dat schijnt nu ook mogelijk te zijn met de nieuwe app...

Je start bijvoorbeeld wijk 1, deze zet je op pauze dan kan je wijk 2 starten als je je deel van wijk 2 af hebt kun je deze op pauze zetten en wijk 1 (of wijk 3) weer starten.
Ik doe dat wel eens op daldagen, maar dan laat ik gewoon wijk 1 doorlopen tot ik helemaal klaar ben, en dan start ik daarna de volgende wijk, druk meteen weer op stop, en met de andere wijken ook. Ik zie niet echt het voordeel van allerlei heen- en weergeschakel in de app
pi_203332738
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 20:18 schreef Sebastiaan92 het volgende:

[..]
Die zijn wel genot. Zeker als ze geen extra slot erop hebben.
Bij de groene heb ik nog wel eens dat een breed bol.com pakje er toch wat doorgeduwd moet worden omdat het echt maar net past, terwijl die in een goede brievenbus in de deur er wel gewoon zo in glijden. Maar ja die goede in de deur zijn er ook niet veel, en dan komt het ook nog voor dat ze in verhouding tot de gleuf in de deur net te hoog of laag gemonteerd zijn.. Maar inderdaad als de groene er geen slot op hebben zijn ze ideaal, alle pakjes kan je er zo in doen.
pi_203349057
Toch jammer dat ik 1 februari net 1 dag niet meer in dienst ben.
  maandag 24 januari 2022 @ 23:14:56 #115
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_203353198
Ik hoop dat je werkgever iets guller is dan die eenmalige 100 euro. Wel lullig gekozen die datum omdat je altijd een opzeg termijn van een maand hebt.

Overigens is dit wel weer uitgesproken gul in vergelijking met de 50 euro die we anders krijgen. Komt vast omdat er nog steeds geen salarisverhoging is.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_203353208
quote:
0s.gif Op maandag 24 januari 2022 23:14 schreef V__L_N het volgende:
Ik hoop dat je werkgever iets guller is dan die eenmalige 100 euro. Wel lullig gekozen die datum omdat je altijd een opzeg termijn van een maand hebt.

Overigens is dit wel weer uitgesproken gul in vergelijking met de 50 euro die we anders krijgen. Komt vast omdat er nog steeds geen salarisverhoging is.
Ik vermoed zomaar dat het dan ook geen toeval is van die eerste van de maand. Juist vanwege die 1 maand opzegtermijn;)
  maandag 24 januari 2022 @ 23:22:20 #117
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_203353266
quote:
0s.gif Op maandag 24 januari 2022 23:15 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]
Ik vermoed zomaar dat het dan ook geen toeval is van die eerste van de maand. Juist vanwege die 1 maand opzegtermijn;)
Oh maar daarover heb ik geen twijfel.
Loesje
pi_203353282
Agja, dat is dan pech.

Ben benieuwd hoe het jullie gaat bevallen net die 3 bundels.

En laat je vooral niet gek maken :)
  maandag 24 januari 2022 @ 23:49:05 #119
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_203353479
Die gaan vast net zo goed bevallen als die fancy nieuwe depotcontroles.
Loesje
pi_203354568
Depot controles?
  dinsdag 25 januari 2022 @ 10:05:46 #121
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_203355441
Loesje
pi_203359819
quote:
Laten ze er eerst maar eens op toezien dat alle tassen goed gelabeld worden en alle pakjes goed op volgorde worden aangeleverd. In plaats van te gaan zeuren dat bezorgers de tassen uit de stelling moeten pakken en meteen wegwezen. Opvallendste vind ik nog dat PostNL dit samen met de OR gaat controleren: dat is de taak van de OR toch helemaal niet? De OR moet opkomen voor de belangen van medewerkers, niet de medewerkers lopen te controleren.
pi_203374984
quote:
ziek ook dat iemand die niet bezorgd blijkbaar dat bericht niet mag lezen, ik krijg m niet
pi_203375445
quote:
0s.gif Op woensdag 26 januari 2022 16:01 schreef liedetector het volgende:

[..]
ziek ook dat iemand die niet bezorgd blijkbaar dat bericht niet mag lezen, ik krijg m niet
Je kan tegenwoordig aanpassen hoe je die nieuws pagina ziet. Als bezorger, als sorteerder of als kantoormedewerker.
pi_203375709
quote:
0s.gif Op woensdag 26 januari 2022 16:36 schreef Sebastiaan92 het volgende:

[..]
Je kan tegenwoordig aanpassen hoe je die nieuws pagina ziet. Als bezorger, als sorteerder of als kantoormedewerker.
mag ik vragen waar? nog niet ontdekt
pi_203375882
quote:
0s.gif Op woensdag 26 januari 2022 16:54 schreef liedetector het volgende:

[..]
Op de nieuwspagina zit rechtsboven de 3 plaatjes een vakje. Daar kan je selecteren "Toon nieuws als"
pi_203375897
quote:
0s.gif Op woensdag 26 januari 2022 17:04 schreef Sebastiaan92 het volgende:

[..]
Op de nieuwspagina zit rechtsboven de 3 plaatjes een vakje. Daar kan je selecteren "Toon nieuws als"
En mocht je via je telefoon kijken, helemaal onderaan de pagina.
pi_203375931
quote:
0s.gif Op woensdag 26 januari 2022 17:05 schreef zevenmijlslaars het volgende:

[..]
En mocht je via je telefoon kijken, helemaal onderaan de pagina.
quote:
0s.gif Op woensdag 26 januari 2022 16:54 schreef liedetector het volgende:

[..]
cool thanks echt nog niet gezien
pi_203383139
quote:
0s.gif Op maandag 24 januari 2022 19:07 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Toch jammer dat ik 1 februari net 1 dag niet meer in dienst ben.
Nou ik heb net ontslag genomen, maar zou die 2x 100 euro heel erg graag ruilen tegen de opzegtermijn. :Y
* Een stoplicht springt op rood, een ander op groen, in Almelo is altijd wat te doen. *
pi_203388940
https://www.nu.nl/binnenl(...)arten-onbezorgd.html

quote:
Volgens de woordvoerder kon het bedrijf pas recentelijk achter het wangedrag komen, omdat de man gewiekst te werk ging. Zo zou hij dagelijks 'slechts' kleine hoeveelheden brieven inzamelen, waardoor het probleem nooit opviel. PostNL heeft excuses aangeboden voor het ongemak.
Raar, dat klinkt eerder als een soort dwangmatig hoardinggedrag dan dat hij gewoon helemaal geen zin had om te lopen.
pi_203423242
er is weer een nieuwe editie uitgekomen:

https://www.rodemorgen.nl(...)20januari%202022.pdf
pi_203456953
Vroeger kregen we allemaal een ontbijt met het depot, nu wordt er per bezorggebied 1 verloot via Tradler, en er moeten nog loten voor gekocht worden ook :')
pi_203460829
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 februari 2022 11:42 schreef Bladblazer het volgende:
Vroeger kregen we allemaal een ontbijt met het depot, nu wordt er per bezorggebied 1 verloot via Tradler, en er moeten nog loten voor gekocht worden ook :')
Ik moest er wel om lachen. Ook omdat het kerstontbijt de afgelopen twee jaar niet is doorgegaan vanwege corona. En de opmerking dat het depot de TL ook moest uitnodigen. Is het trouwens een ontbijt MET het depot of OP het depot? De meeste depots hier zijn koude, vochtige garageboxen waar niemand voor z'n plezier een maaltijd zal gaan nuttigen.
  dinsdag 1 februari 2022 @ 22:56:03 #134
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_203466740
Ach ze proberen dat achterlijke tradler gewoon te verkopen als zijnde een geweldig idee.Ik ken echt niemand die er iets mee wil doen. Sommige hebben 1 keer gekeken, gezien dat het maanden duurt voor je iets hebt en zijn er nu al weer klaar mee.

En inmiddels zit de Oc op facebook weer te gillen over dat we vooral moeten minnen en plussen. Donder eens op, ga eerst eens normaal betalen.
Loesje
pi_203466951
Ik dacht dat medewerkers verplichten te minnen/plussen verboden was,.. stond een keer in de OR nieuwsbrief volgens mij.

quote:
0s.gif Op dinsdag 1 februari 2022 17:06 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]
Ik moest er wel om lachen. Ook omdat het kerstontbijt de afgelopen twee jaar niet is doorgegaan vanwege corona. En de opmerking dat het depot de TL ook moest uitnodigen. Is het trouwens een ontbijt MET het depot of OP het depot? De meeste depots hier zijn koude, vochtige garageboxen waar niemand voor z'n plezier een maaltijd zal gaan nuttigen.
Ja, ik dacht ook MET ipv OP (of IN :P) het depot, hier niet eens stroom/verlichting, dus liever ergens anders. Nog even de bijlage geopend en het waar/wanneer/hoe mag zelf georganiseerd worden.(Wat zijn ze toch weer gul _O- )
pi_203474603
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 februari 2022 22:56 schreef V__L_N het volgende:
Ach ze proberen dat achterlijke tradler gewoon te verkopen als zijnde een geweldig idee.Ik ken echt niemand die er iets mee wil doen. Sommige hebben 1 keer gekeken, gezien dat het maanden duurt voor je iets hebt en zijn er nu al weer klaar mee.

En inmiddels zit de Oc op facebook weer te gillen over dat we vooral moeten minnen en plussen. Donder eens op, ga eerst eens normaal betalen.
De OC of de OR? Ik las wel bij de berichten op het Medezeggenschapsdeel van mijn werk, in het verslag van de recentste OR-vergadering, dat de OR een jurist wilde laten kijken naar het gebruik van de min-knop.

Elders stond een bericht dat de OR samen met PostNL wilde gaan kijken of bezorgers wel meteen de oranje tassen meenamen van het depot (dus niet stiekem eerst de pakjes op volgorde leggen). Volgens mij is de OR vergeten dat het hun taak is voor de medewerkers op te komen, en niet voor de bedrijfsleiding.

Ik ben mordicus tegen minnen, en wel om de volgende redenen:

1) Waarom moet ik een loonoffer brengen als er minder post is of omdat ik simpelweg sneller/efficienter kan werken dan veel van mijn collega's? Want dat is het, een loonoffer. Volgens PostNL uiteraard niet, want die zeggen dan dat je toch altijd je contracturen krijgt? Maar wie vaak boven zijn contract werkt zal door minnen toch echt minder geld betaald krijgen. En zelf wie nooit meeruren maakt zal door minnen snel in de min komen te staan, waarna de admie hem/haar snel een extra wijk zal toebedelen, en zal dus meer werk moeten verrichten voor hetzelfde salaris. Dus dat is ook een loonoffer.

2) Daar komt bij dat je als postbezorger al genoeg offers moet brengen, doordat je zelf voor een fiets moet zorgen en het onderhoud bekostigen, alsmede regelmatig nieuwe schoenen en broeken moeten kopen. De vergoeding van PostNL (hooguit 10 euro per maand) is een druppel op een gloeiende plaat. Als je dan bedenkt dat je maar iets boven het minimumloon zit kan het dus zomaar gebeuren dat je na aftrek van die kosten ONDER dat minimum komt. Een TL krijgt een auto van de zaak, een laptop en een telefoon, en een postbezorger mag alles zelf verzorgen en (grotendeels) bekostigen.

3) Als ik op donderdagavond mijn rooster goedkeur en ik sta bijv. voor dinsdag 5 uur ingepland, dan stem ik er dus mee in dat ik op dinsdag 5 uur van mijn tijd reserveer voor PostNL. Alleen al daarom zouden ze me minstens 5 uur moeten betalen, ook al zou ik eerder klaar zijn. Want ik heb wel 5 uur voor ze vrij gehouden in mijn agenda. Als op de dag zelf blijkt dat er onvoldoende werk beschikbaar is, dan is dat bedrijfsrisico. Dat mag PostNL niet op mij afwentelen.
  donderdag 3 februari 2022 @ 10:02:13 #137
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_203484258
Het Oc. Weet niet precies wat hun taak is trouwens verder.

Ja de Or die gaat depot's controleren. Dat vind ik ook super raar.
Loesje
pi_203485864
Daarbij hè. Als ik op een grote wijk mijn post even goed zet de pakketten goed er tussen sorteer jan ik veel meer meenemen dan dat ik die twee tassen in mijn fietstassen kwak en vertrek. Dat scheelt veel meer tijd dan die 5 minuten die dat mij kostte op het depot.
  donderdag 3 februari 2022 @ 15:26:26 #139
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_203488762
Je bent ook best knap als je als bezorger zo'n pakjes tas in 1 keer in je buitentas gepropt krijgt. Die dingen zijn altijd verkeerd gevuld. Dan zijn ze te breed of puilen ze aan alle kanten uit.
Loesje
pi_203489487
quote:
0s.gif Op donderdag 3 februari 2022 10:02 schreef V__L_N het volgende:
Het Oc. Weet niet precies wat hun taak is trouwens verder.

Ja de Or die gaat depot's controleren. Dat vind ik ook super raar.
Volgens Google is een OC (Onderdeelcommissie) een soort onderafdeling van de OR, maar met minder bevoegdheden. Die zouden dus in principe dezelfde standpunten moeten innemen als de OR. Heb je een linkje naar de FB pagina waar de OC beweert dat je zou moeten minnen?
pi_203489992
https://nos.nl/artikel/24(...)ostbezorging-in-2019

quote:
0s.gif Op woensdag 2 februari 2022 16:35 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]
De OC of de OR? Ik las wel bij de berichten op het Medezeggenschapsdeel van mijn werk, in het verslag van de recentste OR-vergadering, dat de OR een jurist wilde laten kijken naar het gebruik van de min-knop.

Elders stond een bericht dat de OR samen met PostNL wilde gaan kijken of bezorgers wel meteen de oranje tassen meenamen van het depot (dus niet stiekem eerst de pakjes op volgorde leggen). Volgens mij is de OR vergeten dat het hun taak is voor de medewerkers op te komen, en niet voor de bedrijfsleiding.

Ik ben mordicus tegen minnen, en wel om de volgende redenen:

1) Waarom moet ik een loonoffer brengen als er minder post is of omdat ik simpelweg sneller/efficienter kan werken dan veel van mijn collega's? Want dat is het, een loonoffer. Volgens PostNL uiteraard niet, want die zeggen dan dat je toch altijd je contracturen krijgt? Maar wie vaak boven zijn contract werkt zal door minnen toch echt minder geld betaald krijgen. En zelf wie nooit meeruren maakt zal door minnen snel in de min komen te staan, waarna de admie hem/haar snel een extra wijk zal toebedelen, en zal dus meer werk moeten verrichten voor hetzelfde salaris. Dus dat is ook een loonoffer.

2) Daar komt bij dat je als postbezorger al genoeg offers moet brengen, doordat je zelf voor een fiets moet zorgen en het onderhoud bekostigen, alsmede regelmatig nieuwe schoenen en broeken moeten kopen. De vergoeding van PostNL (hooguit 10 euro per maand) is een druppel op een gloeiende plaat. Als je dan bedenkt dat je maar iets boven het minimumloon zit kan het dus zomaar gebeuren dat je na aftrek van die kosten ONDER dat minimum komt. Een TL krijgt een auto van de zaak, een laptop en een telefoon, en een postbezorger mag alles zelf verzorgen en (grotendeels) bekostigen.

3) Als ik op donderdagavond mijn rooster goedkeur en ik sta bijv. voor dinsdag 5 uur ingepland, dan stem ik er dus mee in dat ik op dinsdag 5 uur van mijn tijd reserveer voor PostNL. Alleen al daarom zouden ze me minstens 5 uur moeten betalen, ook al zou ik eerder klaar zijn. Want ik heb wel 5 uur voor ze vrij gehouden in mijn agenda. Als op de dag zelf blijkt dat er onvoldoende werk beschikbaar is, dan is dat bedrijfsrisico. Dat mag PostNL niet op mij afwentelen.
Inderdaad. In aanvulling op 3), als je gewoon een kantoorbaan hebt, en je hebt op een dag een tijd niets te doen omdat er geen werk meer beschikbaar is, dan zegt de werkgever toch ook niet dat je die tijd niet betaald krijgt? Het is gewoon van de zotten..
pi_203506256
quote:
0s.gif Op donderdag 3 februari 2022 17:20 schreef Bladblazer het volgende:
https://nos.nl/artikel/24(...)ostbezorging-in-2019
[..]
Inderdaad. In aanvulling op 3), als je gewoon een kantoorbaan hebt, en je hebt op een dag een tijd niets te doen omdat er geen werk meer beschikbaar is, dan zegt de werkgever toch ook niet dat je die tijd niet betaald krijgt? Het is gewoon van de zotten..
Zelfs bij PostNL in sorteercentrums is dat zo, als een vrachtwagen te laat is en mensen moeten wachten loopt de tijd gewoon door. Alleen de bezorgers, die het meest gewaardeerd worden door de directie, daar moet op bezuinigd worden. 😃
  vrijdag 4 februari 2022 @ 22:45:18 #143
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_203511018
quote:
0s.gif Op donderdag 3 februari 2022 16:26 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]
Volgens Google is een OC (Onderdeelcommissie) een soort onderafdeling van de OR, maar met minder bevoegdheden. Die zouden dus in principe dezelfde standpunten moeten innemen als de OR. Heb je een linkje naar de FB pagina waar de OC beweert dat je zou moeten minnen?
Ik weet niet precies hoe ik op mijn telefoon berichtlinkjes moet kopieren uit facebook. Het staat in alles over werk en plezier bij postnl.

Overigens staat daar ook het nieuwste loonaanbod van de postnl:
Voor trede 0
3% per 1-1-2022
4% per 1-1-2023
1% per 1-7-2023
Voor trede 1,2 en 3
3% per 1-1-2022
2% per 1-1-2023
1% per 1-7-2023

Blijkbaar zijn mensen met 0,0 ervaring meer waard voor de postnl dan mensen met ervaring.
Loesje
pi_203513981
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 februari 2022 18:25 schreef LibriCarruci het volgende:

[..]
Zelfs bij PostNL in sorteercentrums is dat zo, als een vrachtwagen te laat is en mensen moeten wachten loopt de tijd gewoon door.
Naast dat ze overwerk gewoon betalen, is het ook dat je minimaal de tijd dat op het rooster staat (incl. toeslag) betaald krijgt. Tenminste, dat is op onze locatie de norm.
* Een stoplicht springt op rood, een ander op groen, in Almelo is altijd wat te doen. *
pi_203524470
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 februari 2022 22:45 schreef V__L_N het volgende:

[..]
Ik weet niet precies hoe ik op mijn telefoon berichtlinkjes moet kopieren uit facebook. Het staat in alles over werk en plezier bij postnl.

Overigens staat daar ook het nieuwste loonaanbod van de postnl:
Voor trede 0
3% per 1-1-2022
4% per 1-1-2023
1% per 1-7-2023
Voor trede 1,2 en 3
3% per 1-1-2022
2% per 1-1-2023
1% per 1-7-2023

Blijkbaar zijn mensen met 0,0 ervaring meer waard voor de postnl dan mensen met ervaring.
https://www.fnv.nl/nieuws(...)od-voor-postbezorger
pi_203546056
quote:
Inderdaad nog steeds mager. Het lijkt wat beter dan het eerste aanbod, maar als je bedenkt dat in het nieuwe voorstel de CAO 12 maanden langer doorloopt, is het nog karig. Alleen voor bezorgers in trede 0 is het een duidelijke verbetering, want die zouden in het eerste voorstel 0% erbij krijgen.

Gezien de enorme winsten bij PostNL en de torenhoge inflatie (in januari lagen de prijzen gemiddeld 7,6% hoger dan een jaar geleden) is het teleurstellend. De bonden hadden 4,8% geëist over 1 jaar, dat is in het licht van de inflatie nog best een bescheiden eis.

Ik hoop dat de bonden ook hier niet mee akkoord gaan
pi_203594062
Bezorger PostNL schrijft negatieve mening over Geert Wilders op poststuk van Geert Wilders

Lekker makkelijk om meteen weer de schuld bij de bezorger te leggen. Iemand heeft iets op een adreslabel geschreven. Ik kan me niet voorstellen dat de bezorger dat heeft gedaan. Alleen omdat er een logo van postnl te zien is, betekent niet automatisch dat dit is gedaan door iemand van postnl.
RTL nieuws heeft het zelfs over "post ontvangen met daarin een briefje van PostNL met de handgeschreven tekst"
pi_203594220
Lijkt mij ook het adreslabel. Zit dus al in het plastic voor het überhaupt bij PostNL komt.
pi_203598727
Inderdaad ja, lekker makkelijk conclusies trekken..
Los van of het het adreslabel is, volgens RTL zat het sowieso binnen het plastic.
pi_203623989
Denk zelf dat het eerder een recruiter ipv. een bezorger zal zijn geweest. :P
pi_203727747
Zo dat was een winderige bezorgdag zeg. Al viel het mij hier gelukkig nog wel mee, de echte storm kwam pas later.
pi_203752318
Tja, vrijdag had ik net zoveel last als op donderdag. Maar gelukkig had ik vrijdag niet zoveel, drie uurtjes (incl 30 min reistijd), dus om 12:30 zat ik thuis mooi achter de koffie. c_/ :)

Op beide dagen wel de fiets bij het depot onderste boven gewaaid. Gelukkig leeg, maar natuurlijk wel weer wat schade aan de fiets. Die ondertussen met tyrips, ducktape en extra schroeven plus bouten aan elkaar hangt. :')
pi_203760065
Loonstrookjes staan online.

Die bonus valt best tegen. De vorige keer berekende men het per contact apart. Dit keer dus niet, berekening is niet naar 100 afgerond, maar tel je de bedragen van mijn twee contracten op, zit je wel aan een kleine 120 euro.

Ach ja, maakt het uit. Tijd om alle loonstrooken te downloaden, alles wat ik van PostNL heb in binnentassen te proppen en volgende week op het dichtst bij zijnde depot te dumpen. Even op de eindafrekening wachten en dan...

Dan is het PastNL! *O*
  zondag 20 februari 2022 @ 22:56:39 #154
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_203761380
Deze keer ook de correctie van de te veel betaalde loonheffing in januari. Ze deden er toen heel nogalant over, de meeste mensen hadden er niet zo veel last van. Was ook niet zo veel.
Krijg gewoon bijna de helft van de loonbelasting terug. Met de bonus mee heb ik deze maand meer loon dan vorige maand. Slordig fout.
Loesje
  maandag 21 februari 2022 @ 15:44:12 #155
32029 Basson
Dodge This!
pi_203767724
Mijn excuses als dit ongepast is, maar ik ben inmiddels radeloos.

Is hier iemand die in het depot in Assen werkt en een pakket kan zoeken? De laatste scan is in dit depot gedaan, en de PostNL serviceafdeling wil pas over 3 weken actie ondernemen.

Er staat een geldbedrag tegenover. Graag per dm contact opnemen.

Dank je wel.
pi_203768122
quote:
0s.gif Op maandag 21 februari 2022 15:44 schreef Basson het volgende:
Mijn excuses als dit ongepast is, maar ik ben inmiddels radeloos.

Is hier iemand die in het depot in Assen werkt en een pakket kan zoeken? De laatste scan is in dit depot gedaan, en de PostNL serviceafdeling wil pas over 3 weken actie ondernemen.

Er staat een geldbedrag tegenover. Graag per dm contact opnemen.

Dank je wel.
geld mogen we in principe niet aan nemen.
  maandag 21 februari 2022 @ 16:30:18 #158
32029 Basson
Dodge This!
pi_203768314
quote:
0s.gif Op maandag 21 februari 2022 16:15 schreef ophaling10 het volgende:

[..]
geld mogen we in principe niet aan nemen.
Ik begrijp als dit tegen de policy is. Er staat in elk geval een vergoeding tegenover, dat mag natuurlijk ook iets anders zijn, van Hello Fresh tot een volle tank benzine.
pi_203815441
Nog meer die, met als ik, een mail hebben gehad dat er meer dan vier keer contacturen open staan aan MIVT, terwijl ik dat helemaal niet heb?
pi_203818145
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 15:55 schreef zevenmijlslaars het volgende:
Nog meer die, met als ik, een mail hebben gehad dat er meer dan vier keer contacturen open staan aan MIVT, terwijl ik dat helemaal niet heb?
Ja, heb ik ook niet en vanaf maart ben niet meer in dienst. Dus dat genuzel over april, juli en eigenlijk die hele mail nergeer ik gewoon. :Y

[ Bericht 0% gewijzigd door Stoplichtjuh op 24-02-2022 19:25:45 ]
pi_203819408
Wanneer krijg je die mivt eigenlijk uitbetaald als je uit dienst hebt gegaan.
pi_203819733
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 19:42 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Wanneer krijg je die mivt eigenlijk uitbetaald als je uit dienst hebt gegaan.
Das een goede, wanneer kun je die eindafrekening eigenlijk verwachten?
pi_203819907
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 19:53 schreef Stoplichtjuh het volgende:

[..]
Das een goede, wanneer kun je die eindafrekening eigenlijk verwachten?
Ik kreeg deze maand wel iets gestort maar dat was zeker niet alles.
pi_203819974
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 19:58 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]
Ik kreeg deze maand wel iets gestort maar dat was zeker niet alles.
De eventuele gemaakte meer uren misschien?
pi_203820860
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 20:00 schreef Stoplichtjuh het volgende:

[..]
De eventuele gemaakte meer uren misschien?
Dat zijn er geen 16 geweest in die twee weken dat ik gewerkt heb. De rest heb ik vakantie gehad.
pi_203822937
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 15:55 schreef zevenmijlslaars het volgende:
De mail gaat niet alleen over MIVT, maar ook over vakantieuren uit 2021 die per 1 juli 2022 vervallen.
Misschien is dat laatste op jou van toepassing?
pi_203825128
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 21:59 schreef blijevis het volgende:

[..]
De mail gaat niet alleen over MIVT, maar ook over vakantieuren uit 2021 die per 1 juli 2022 vervallen.
Misschien is dat laatste op jou van toepassing?
Ik heb even op de vakantiekaart gekeken, en ik dat je gelijk hebt. Alleen zijn die uren al gereserveerd voor verlof in mei/juni en zijn dus al weg in de app. Dat hadden ze wel even rekening mee mogen houden.
pi_203826865
Dat heb ik inderdaad ook, had ook al meer verlof dan gewoonlijk ingepland voor 1 juli zodat die uren niet zouden vervallen.
pi_203856871
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 20:26 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]
Dat zijn er geen 16 geweest in die twee weken dat ik gewerkt heb. De rest heb ik vakantie gehad.
Vandaag had ik mijn TC van bezorgen op de koffie gehad. c_/ :P

Volgens hem zou ik volgende maand de meer uren kunnen verwachten en dan pas later, waarschijnlijk in april of mei de eindafrekening (incl. vakantiegeld enzo).

Kan het niet zijn, dat je voor zeg drie weken qua contracturen aan verlof uren had staan en dat ze dat over twee weken hebben geboekt?
pi_203859058
quote:
1s.gif Op zondag 27 februari 2022 00:57 schreef Stoplichtjuh het volgende:

[..]

Volgens hem zou ik volgende maand de meer uren kunnen verwachten en dan pas later, waarschijnlijk in april of mei de eindafrekening (incl. vakantiegeld enzo).

Kan het niet zijn, dat je voor zeg drie weken qua contracturen aan verlof uren had staan en dat ze dat over twee weken hebben geboekt?
Mijn TL moet nog steeds langskomen :’) die gaat echt niet meer komen. Ik ga het wel zien de komende tijd en anders bel ik HR wel op. Ik heb toch die extra uitkering gehad lijkt het op. Als ik naar het loonstrookje kijk van deze maand.
pi_203870466
quote:
1s.gif Op zondag 27 februari 2022 00:57 schreef Stoplichtjuh het volgende:

[..]

Waarom komt die langs? Ik zou dat niet fijn vinden. Als er hier iets besproken moet worden is dat meestal op depot of gaat dat via de mail of telefoon.
pi_203877348
quote:
0s.gif Op zondag 27 februari 2022 22:22 schreef zerebus het volgende:

[..]
Waarom komt die langs? Ik zou dat niet fijn vinden. Als er hier iets besproken moet worden is dat meestal op depot of gaat dat via de mail of telefoon.
Nou ja, ik heb ontslag genomen, dus qua werk was er ook niets meer om te bespreken. Maar we hebben niets tegen elkaar, dus is het gewoon niet meer dan een net afscheid geweest. :Y
pi_203877479
quote:

[..]
Doen ze hier bij iedereen die stopt.. nou ja behalve bij mij denk ik :’)
  maandag 28 februari 2022 @ 22:38:13 #174
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_203886298
quote:

[..]
Niet lang ziek worden dan. Dan komen ze geregeld even langs voor een handtekeningetje en een praatje.
Bij mij is ie daarna ook nog wel eens komen aankloppen. Heb er ook geen probleem mee eigenlijk.
Loesje
pi_203904567
Lubach heeft een item gemaakt over de dag van de bezorger en de slechte werkomstandigheden bij PostNL. Wel bijna helemaal over de pakketbezorger en niet de postbezorger.
pi_203910655
De mishandelde pakkettenchauffeur is inmiddels overleden aan z'n verwondingen. :{
pi_203919958
Diep triest zeg :{
pi_203929444
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2022 10:50 schreef Bladblazer het volgende:
Lubach heeft een item gemaakt over de dag van de bezorger en de slechte werkomstandigheden bij PostNL. Wel bijna helemaal over de pakketbezorger en niet de postbezorger.
Had het ook gezien, heb het stukje even opgezocht.

pi_203941873
er is weer een nieuwe editie uit:

https://www.rodemorgen.nl(...)2%20maart%202022.pdf
  woensdag 9 maart 2022 @ 10:12:23 #180
486785 Pensioengenieter
Geen vrije tijd meer
pi_204008116
Op facebook is een filmpje hoe een pakketbezorger een pakket in een postbox trapt omdat het niet past. Maar goed dat ik hem niet bezig zag
pi_204197635
stil hier
  woensdag 23 maart 2022 @ 22:44:24 #182
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_204198528
Ik denk dat er niemand meer bij de postnl werkt van hier...
Loesje
pi_204200565
Ik niet in ieder geval. Gisteren wel mijn vakantiegeld en MIVT uitbetaald gekregen.
pi_204228300
quote:
0s.gif Op donderdag 24 maart 2022 08:54 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Ik niet in ieder geval. Gisteren wel mijn vakantiegeld en MIVT uitbetaald gekregen.
Ikki ook! :)
Al waren ze bij mij wel een maand sneller.

Maar om eerlijk te wezen, waarom zou je hier willen posten? PostNL is een takke bedrijf, dan wil je er in je vrije tijd toch niet mee bezig zijn! :')

Nee, ik ben enkel nog terug gekomen nadat ik mijn ontslag had ingediend. Nu alles rond is, is het gewoon PastNL. ;) :P
pi_204228621
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 maart 2022 16:13 schreef Stoplichtjuh het volgende:

[..]

Maar om eerlijk te wezen, waarom zou je hier willen posten? PostNL is een takke bedrijf, dan wil je er in je vrije tijd toch niet mee bezig zijn! :')

Nee, ik ben enkel nog terug gekomen nadat ik mijn ontslag had ingediend. Nu alles rond is, is het gewoon PastNL. ;) :P
Dat maakt iedereen zelf nog wel uit. Ik vind het weleens fijn om gewoon wat te vragen bijvoorbeeld.
pi_204229924
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 maart 2022 16:13 schreef Stoplichtjuh het volgende:

[..]

Het is toch wel handig om informatie uit te wisselen, en af en toe een leuke anekdote te vertellen, of even je gal te spuwen over vervelende klanten of idiote plannen van het management.
pi_204231305
Ik werk er nog, viel niet veel te melden de laatste tijd.

Overigens per 5 april basistijden weer omlaag en komende weken weer sjouwen met natuurboeken van de NPL 8)7
Er is nu volgens mij landelijk een bericht uitgegaan dat de nieuwe mijnwerk app beschikbaar is.
pi_204231329
Basis tijd omlaag :’) Dan wens ik degene die mijn wijken nu doet succes die stonden al ruim een half uur te krap :’)
pi_204232602
Bij mij gelukkig maar 1-3 minuten per wijk per dag, hoop dat het voor anderen ook meevalt.
  zondag 27 maart 2022 @ 22:51:02 #190
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_204247148
Hier alle dagen 2 minuten. Maar gek genoeg gaat er op een week maar 9 minuten vanaf... Ergens gaat er iets mis in de afrondingsmodule van de postnl. Ik snap het nut er ook niet zo van, 2 minuten ergens af halen. Staat ook een beetje sloeberig.

En het bedijf is dan niks, ik vind het werk gewoon wel leuk.
Loesje
  dinsdag 29 maart 2022 @ 15:10:18 #191
486785 Pensioengenieter
Geen vrije tijd meer
pi_204261673
Belgische PostNL CEO opgepakt, nu de Nederlandse nog????
pi_204265482
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 maart 2022 15:10 schreef Pensioengenieter het volgende:
Belgische PostNL CEO opgepakt, nu de Nederlandse nog????
Dat was ook mijn gedachte _O-
pi_204269972
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2022 22:44 schreef V__L_N het volgende:
Ik denk dat er niemand meer bij de postnl werkt van hier...
Haha dit topic bestond al toen ik begon in 2010 en ik heb alles helemaal teruggelezen tot het begin. Maar idd vorig jaar gestopt.

Anyway hier het zoveelste verhaal van deze strekking (je moet je registreren om alles te lezen, maar de eerste alinea zegt wel genoeg):
Pakketten scannen en niet afleveren, een postbode wilde zo ‘een vriend’ helpen: ‘zo superdom geweest’
pi_204342710
De komende dinsdagen na Pasen (19-4) en Pinksteren (7-6) wordt er automatisch 15% van de looptijden afgehaald ivm verwachting dat er minder post zal zijn

Zie de e-mail van de OR
  woensdag 6 april 2022 @ 14:13:41 #196
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_204348499
En later in de week kunnen we dan weer 20% bijplussen omdat al die bedrijven reclame hebben tijdens dat soort dagen. Plus dat de post gewoon verschuift naar een andere dag.
Loesje
pi_204361886
quote:
Ze worden wel erg opgehemeld,las ergens als ze schuldig zijn tussen 6mnd en 3jr kunnen krijgen(strafblad en dan?),buiten alle commotie is het natuurlijk geen goede reclame,dit soort dingen.
pi_204361899
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2022 20:31 schreef the_X het volgende:
De komende dinsdagen na Pasen (19-4) en Pinksteren (7-6) wordt er automatisch 15% van de looptijden afgehaald ivm verwachting dat er minder post zal zijn

Zie de e-mail van de OR
Daar word je ook wel een beetje moe van,komt er nog een keer een eind aan.
Las ook ergens dat ze pp 15eu voor een uitje beschikbaar hebben ,wordt allemaal wel een beetje kleuterschoolgebeuren zo,dik 300 milj. winst en dan dat zo.
pi_204366056
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2022 18:34 schreef ophaling10 het volgende:

[..]
Daar word je ook wel een beetje moe van,komt er nog een keer een eind aan.
Las ook ergens dat ze pp 15eu voor een uitje beschikbaar hebben ,wordt allemaal wel een beetje kleuterschoolgebeuren zo,dik 300 milj. winst en dan dat zo.
En ze halen in feite 2x tijd van de wijken af. Deze week is er al tijd van alle wijken afgehaald ivm verwachte volumedaling. Dus daar zitten de lagere volumes van de dagen na feestdagen (en het zomerdal) dus al bij inbegrepen. Dus die tijd is er in feite al vanaf. En dan gaan ze doodleuk diezelfde tijd gewoon nog een keer van je wijk afhalen. En dan komen ze met het argument dat ze er met kerst ook uit zichzelf tijd bij hadden gedaan. Wat niet waar is. Ze hadden het afgesproken met de OR, maar op het laatste moment toch niet gedaan, want het was te veel werk. Maar tijd van wijken afhalen is natuurlijk veel minder werk, zogenaamd.
pi_204375989
er is weer een nieuwe editie uit:

https://www.rodemorgen.nl(...)0april%20%202022.pdf
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')