abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_203375882
quote:
0s.gif Op woensdag 26 januari 2022 16:54 schreef liedetector het volgende:

[..]
mag ik vragen waar? nog niet ontdekt
Op de nieuwspagina zit rechtsboven de 3 plaatjes een vakje. Daar kan je selecteren "Toon nieuws als"
pi_203375897
quote:
0s.gif Op woensdag 26 januari 2022 17:04 schreef Sebastiaan92 het volgende:

[..]
Op de nieuwspagina zit rechtsboven de 3 plaatjes een vakje. Daar kan je selecteren "Toon nieuws als"
En mocht je via je telefoon kijken, helemaal onderaan de pagina.
pi_203375931
quote:
0s.gif Op woensdag 26 januari 2022 17:05 schreef zevenmijlslaars het volgende:

[..]
En mocht je via je telefoon kijken, helemaal onderaan de pagina.
quote:
0s.gif Op woensdag 26 januari 2022 16:54 schreef liedetector het volgende:

[..]
mag ik vragen waar? nog niet ontdekt
cool thanks echt nog niet gezien
pi_203383139
quote:
0s.gif Op maandag 24 januari 2022 19:07 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Toch jammer dat ik 1 februari net 1 dag niet meer in dienst ben.
Nou ik heb net ontslag genomen, maar zou die 2x 100 euro heel erg graag ruilen tegen de opzegtermijn. :Y
* Een stoplicht springt op rood, een ander op groen, in Almelo is altijd wat te doen. *
pi_203388940
https://www.nu.nl/binnenl(...)arten-onbezorgd.html

quote:
Volgens de woordvoerder kon het bedrijf pas recentelijk achter het wangedrag komen, omdat de man gewiekst te werk ging. Zo zou hij dagelijks 'slechts' kleine hoeveelheden brieven inzamelen, waardoor het probleem nooit opviel. PostNL heeft excuses aangeboden voor het ongemak.
Raar, dat klinkt eerder als een soort dwangmatig hoardinggedrag dan dat hij gewoon helemaal geen zin had om te lopen.
pi_203423242
er is weer een nieuwe editie uitgekomen:

https://www.rodemorgen.nl(...)20januari%202022.pdf
pi_203456953
Vroeger kregen we allemaal een ontbijt met het depot, nu wordt er per bezorggebied 1 verloot via Tradler, en er moeten nog loten voor gekocht worden ook :')
pi_203460829
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 februari 2022 11:42 schreef Bladblazer het volgende:
Vroeger kregen we allemaal een ontbijt met het depot, nu wordt er per bezorggebied 1 verloot via Tradler, en er moeten nog loten voor gekocht worden ook :')
Ik moest er wel om lachen. Ook omdat het kerstontbijt de afgelopen twee jaar niet is doorgegaan vanwege corona. En de opmerking dat het depot de TL ook moest uitnodigen. Is het trouwens een ontbijt MET het depot of OP het depot? De meeste depots hier zijn koude, vochtige garageboxen waar niemand voor z'n plezier een maaltijd zal gaan nuttigen.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
  dinsdag 1 februari 2022 @ 22:56:03 #134
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_203466740
Ach ze proberen dat achterlijke tradler gewoon te verkopen als zijnde een geweldig idee.Ik ken echt niemand die er iets mee wil doen. Sommige hebben 1 keer gekeken, gezien dat het maanden duurt voor je iets hebt en zijn er nu al weer klaar mee.

En inmiddels zit de Oc op facebook weer te gillen over dat we vooral moeten minnen en plussen. Donder eens op, ga eerst eens normaal betalen.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_203466951
Ik dacht dat medewerkers verplichten te minnen/plussen verboden was,.. stond een keer in de OR nieuwsbrief volgens mij.

quote:
0s.gif Op dinsdag 1 februari 2022 17:06 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]
Ik moest er wel om lachen. Ook omdat het kerstontbijt de afgelopen twee jaar niet is doorgegaan vanwege corona. En de opmerking dat het depot de TL ook moest uitnodigen. Is het trouwens een ontbijt MET het depot of OP het depot? De meeste depots hier zijn koude, vochtige garageboxen waar niemand voor z'n plezier een maaltijd zal gaan nuttigen.
Ja, ik dacht ook MET ipv OP (of IN :P) het depot, hier niet eens stroom/verlichting, dus liever ergens anders. Nog even de bijlage geopend en het waar/wanneer/hoe mag zelf georganiseerd worden.(Wat zijn ze toch weer gul _O- )
pi_203474603
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 februari 2022 22:56 schreef V__L_N het volgende:
Ach ze proberen dat achterlijke tradler gewoon te verkopen als zijnde een geweldig idee.Ik ken echt niemand die er iets mee wil doen. Sommige hebben 1 keer gekeken, gezien dat het maanden duurt voor je iets hebt en zijn er nu al weer klaar mee.

En inmiddels zit de Oc op facebook weer te gillen over dat we vooral moeten minnen en plussen. Donder eens op, ga eerst eens normaal betalen.
De OC of de OR? Ik las wel bij de berichten op het Medezeggenschapsdeel van mijn werk, in het verslag van de recentste OR-vergadering, dat de OR een jurist wilde laten kijken naar het gebruik van de min-knop.

Elders stond een bericht dat de OR samen met PostNL wilde gaan kijken of bezorgers wel meteen de oranje tassen meenamen van het depot (dus niet stiekem eerst de pakjes op volgorde leggen). Volgens mij is de OR vergeten dat het hun taak is voor de medewerkers op te komen, en niet voor de bedrijfsleiding.

Ik ben mordicus tegen minnen, en wel om de volgende redenen:

1) Waarom moet ik een loonoffer brengen als er minder post is of omdat ik simpelweg sneller/efficienter kan werken dan veel van mijn collega's? Want dat is het, een loonoffer. Volgens PostNL uiteraard niet, want die zeggen dan dat je toch altijd je contracturen krijgt? Maar wie vaak boven zijn contract werkt zal door minnen toch echt minder geld betaald krijgen. En zelf wie nooit meeruren maakt zal door minnen snel in de min komen te staan, waarna de admie hem/haar snel een extra wijk zal toebedelen, en zal dus meer werk moeten verrichten voor hetzelfde salaris. Dus dat is ook een loonoffer.

2) Daar komt bij dat je als postbezorger al genoeg offers moet brengen, doordat je zelf voor een fiets moet zorgen en het onderhoud bekostigen, alsmede regelmatig nieuwe schoenen en broeken moeten kopen. De vergoeding van PostNL (hooguit 10 euro per maand) is een druppel op een gloeiende plaat. Als je dan bedenkt dat je maar iets boven het minimumloon zit kan het dus zomaar gebeuren dat je na aftrek van die kosten ONDER dat minimum komt. Een TL krijgt een auto van de zaak, een laptop en een telefoon, en een postbezorger mag alles zelf verzorgen en (grotendeels) bekostigen.

3) Als ik op donderdagavond mijn rooster goedkeur en ik sta bijv. voor dinsdag 5 uur ingepland, dan stem ik er dus mee in dat ik op dinsdag 5 uur van mijn tijd reserveer voor PostNL. Alleen al daarom zouden ze me minstens 5 uur moeten betalen, ook al zou ik eerder klaar zijn. Want ik heb wel 5 uur voor ze vrij gehouden in mijn agenda. Als op de dag zelf blijkt dat er onvoldoende werk beschikbaar is, dan is dat bedrijfsrisico. Dat mag PostNL niet op mij afwentelen.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
  donderdag 3 februari 2022 @ 10:02:13 #137
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_203484258
Het Oc. Weet niet precies wat hun taak is trouwens verder.

Ja de Or die gaat depot's controleren. Dat vind ik ook super raar.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_203485864
Daarbij hè. Als ik op een grote wijk mijn post even goed zet de pakketten goed er tussen sorteer jan ik veel meer meenemen dan dat ik die twee tassen in mijn fietstassen kwak en vertrek. Dat scheelt veel meer tijd dan die 5 minuten die dat mij kostte op het depot.
I solemnly swear i'm up to no good
  donderdag 3 februari 2022 @ 15:26:26 #139
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_203488762
Je bent ook best knap als je als bezorger zo'n pakjes tas in 1 keer in je buitentas gepropt krijgt. Die dingen zijn altijd verkeerd gevuld. Dan zijn ze te breed of puilen ze aan alle kanten uit.
Loesje
pi_203489487
quote:
0s.gif Op donderdag 3 februari 2022 10:02 schreef V__L_N het volgende:
Het Oc. Weet niet precies wat hun taak is trouwens verder.

Ja de Or die gaat depot's controleren. Dat vind ik ook super raar.
Volgens Google is een OC (Onderdeelcommissie) een soort onderafdeling van de OR, maar met minder bevoegdheden. Die zouden dus in principe dezelfde standpunten moeten innemen als de OR. Heb je een linkje naar de FB pagina waar de OC beweert dat je zou moeten minnen?
pi_203489992
https://nos.nl/artikel/24(...)ostbezorging-in-2019

quote:
0s.gif Op woensdag 2 februari 2022 16:35 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]
De OC of de OR? Ik las wel bij de berichten op het Medezeggenschapsdeel van mijn werk, in het verslag van de recentste OR-vergadering, dat de OR een jurist wilde laten kijken naar het gebruik van de min-knop.

Elders stond een bericht dat de OR samen met PostNL wilde gaan kijken of bezorgers wel meteen de oranje tassen meenamen van het depot (dus niet stiekem eerst de pakjes op volgorde leggen). Volgens mij is de OR vergeten dat het hun taak is voor de medewerkers op te komen, en niet voor de bedrijfsleiding.

Ik ben mordicus tegen minnen, en wel om de volgende redenen:

1) Waarom moet ik een loonoffer brengen als er minder post is of omdat ik simpelweg sneller/efficienter kan werken dan veel van mijn collega's? Want dat is het, een loonoffer. Volgens PostNL uiteraard niet, want die zeggen dan dat je toch altijd je contracturen krijgt? Maar wie vaak boven zijn contract werkt zal door minnen toch echt minder geld betaald krijgen. En zelf wie nooit meeruren maakt zal door minnen snel in de min komen te staan, waarna de admie hem/haar snel een extra wijk zal toebedelen, en zal dus meer werk moeten verrichten voor hetzelfde salaris. Dus dat is ook een loonoffer.

2) Daar komt bij dat je als postbezorger al genoeg offers moet brengen, doordat je zelf voor een fiets moet zorgen en het onderhoud bekostigen, alsmede regelmatig nieuwe schoenen en broeken moeten kopen. De vergoeding van PostNL (hooguit 10 euro per maand) is een druppel op een gloeiende plaat. Als je dan bedenkt dat je maar iets boven het minimumloon zit kan het dus zomaar gebeuren dat je na aftrek van die kosten ONDER dat minimum komt. Een TL krijgt een auto van de zaak, een laptop en een telefoon, en een postbezorger mag alles zelf verzorgen en (grotendeels) bekostigen.

3) Als ik op donderdagavond mijn rooster goedkeur en ik sta bijv. voor dinsdag 5 uur ingepland, dan stem ik er dus mee in dat ik op dinsdag 5 uur van mijn tijd reserveer voor PostNL. Alleen al daarom zouden ze me minstens 5 uur moeten betalen, ook al zou ik eerder klaar zijn. Want ik heb wel 5 uur voor ze vrij gehouden in mijn agenda. Als op de dag zelf blijkt dat er onvoldoende werk beschikbaar is, dan is dat bedrijfsrisico. Dat mag PostNL niet op mij afwentelen.
Inderdaad. In aanvulling op 3), als je gewoon een kantoorbaan hebt, en je hebt op een dag een tijd niets te doen omdat er geen werk meer beschikbaar is, dan zegt de werkgever toch ook niet dat je die tijd niet betaald krijgt? Het is gewoon van de zotten..
pi_203506256
quote:
0s.gif Op donderdag 3 februari 2022 17:20 schreef Bladblazer het volgende:
https://nos.nl/artikel/24(...)ostbezorging-in-2019
[..]
Inderdaad. In aanvulling op 3), als je gewoon een kantoorbaan hebt, en je hebt op een dag een tijd niets te doen omdat er geen werk meer beschikbaar is, dan zegt de werkgever toch ook niet dat je die tijd niet betaald krijgt? Het is gewoon van de zotten..
Zelfs bij PostNL in sorteercentrums is dat zo, als een vrachtwagen te laat is en mensen moeten wachten loopt de tijd gewoon door. Alleen de bezorgers, die het meest gewaardeerd worden door de directie, daar moet op bezuinigd worden. 😃
  vrijdag 4 februari 2022 @ 22:45:18 #143
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_203511018
quote:
0s.gif Op donderdag 3 februari 2022 16:26 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]
Volgens Google is een OC (Onderdeelcommissie) een soort onderafdeling van de OR, maar met minder bevoegdheden. Die zouden dus in principe dezelfde standpunten moeten innemen als de OR. Heb je een linkje naar de FB pagina waar de OC beweert dat je zou moeten minnen?
Ik weet niet precies hoe ik op mijn telefoon berichtlinkjes moet kopieren uit facebook. Het staat in alles over werk en plezier bij postnl.

Overigens staat daar ook het nieuwste loonaanbod van de postnl:
Voor trede 0
3% per 1-1-2022
4% per 1-1-2023
1% per 1-7-2023
Voor trede 1,2 en 3
3% per 1-1-2022
2% per 1-1-2023
1% per 1-7-2023

Blijkbaar zijn mensen met 0,0 ervaring meer waard voor de postnl dan mensen met ervaring.
Loesje
pi_203513981
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 februari 2022 18:25 schreef LibriCarruci het volgende:

[..]
Zelfs bij PostNL in sorteercentrums is dat zo, als een vrachtwagen te laat is en mensen moeten wachten loopt de tijd gewoon door.
Naast dat ze overwerk gewoon betalen, is het ook dat je minimaal de tijd dat op het rooster staat (incl. toeslag) betaald krijgt. Tenminste, dat is op onze locatie de norm.
* Een stoplicht springt op rood, een ander op groen, in Almelo is altijd wat te doen. *
pi_203524470
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 februari 2022 22:45 schreef V__L_N het volgende:

[..]
Ik weet niet precies hoe ik op mijn telefoon berichtlinkjes moet kopieren uit facebook. Het staat in alles over werk en plezier bij postnl.

Overigens staat daar ook het nieuwste loonaanbod van de postnl:
Voor trede 0
3% per 1-1-2022
4% per 1-1-2023
1% per 1-7-2023
Voor trede 1,2 en 3
3% per 1-1-2022
2% per 1-1-2023
1% per 1-7-2023

Blijkbaar zijn mensen met 0,0 ervaring meer waard voor de postnl dan mensen met ervaring.
https://www.fnv.nl/nieuws(...)od-voor-postbezorger
pi_203546056
quote:
Inderdaad nog steeds mager. Het lijkt wat beter dan het eerste aanbod, maar als je bedenkt dat in het nieuwe voorstel de CAO 12 maanden langer doorloopt, is het nog karig. Alleen voor bezorgers in trede 0 is het een duidelijke verbetering, want die zouden in het eerste voorstel 0% erbij krijgen.

Gezien de enorme winsten bij PostNL en de torenhoge inflatie (in januari lagen de prijzen gemiddeld 7,6% hoger dan een jaar geleden) is het teleurstellend. De bonden hadden 4,8% geëist over 1 jaar, dat is in het licht van de inflatie nog best een bescheiden eis.

Ik hoop dat de bonden ook hier niet mee akkoord gaan
pi_203594062
Bezorger PostNL schrijft negatieve mening over Geert Wilders op poststuk van Geert Wilders

Lekker makkelijk om meteen weer de schuld bij de bezorger te leggen. Iemand heeft iets op een adreslabel geschreven. Ik kan me niet voorstellen dat de bezorger dat heeft gedaan. Alleen omdat er een logo van postnl te zien is, betekent niet automatisch dat dit is gedaan door iemand van postnl.
RTL nieuws heeft het zelfs over "post ontvangen met daarin een briefje van PostNL met de handgeschreven tekst"
pi_203594220
Lijkt mij ook het adreslabel. Zit dus al in het plastic voor het überhaupt bij PostNL komt.
pi_203598727
Inderdaad ja, lekker makkelijk conclusies trekken..
Los van of het het adreslabel is, volgens RTL zat het sowieso binnen het plastic.
pi_203623989
Denk zelf dat het eerder een recruiter ipv. een bezorger zal zijn geweest. :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')