abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_202578606
quote:
0s.gif Op zondag 12 december 2021 11:12 schreef RyanRVS het volgende:
Wat ze ook doen, er komt helemaal niks van terecht.
Want het gaat al jaren zo.
Omdat het geheel niet democratisch in elkaar steekt, en de bevolking er ook helemaal geen vertrouwen in heeft.
Laat staan dat een paar wannebe politici op dit forum de oplossing aan kunnen dragen.
Vergeet het maar.
Die lui in Den Haag zijn trouwens toch al te lui en te arrogant om dit überhaupt te lezen..
Ga fietsen of zo, doe je beter.
Ik heb niet het idee dat iemand hier post met de intentie de politici in Den Haag te beïnvloeden.

Maar als je dan vindt dat het moet sluiten, dan kun je bijvoorbeeld het F1 deel op dit forum ook sluiten: Verstappen gaat echt niet op dit forum lezen hoe hij moet rijden.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_202578953
quote:
0s.gif Op zondag 12 december 2021 09:30 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Ik denk weer gewoon twee zorgministers. Een voor COVID en alles dat er mee samenhangt en een voor de rest.
Ik zie daar wel een oplossing, ja. Mischien echter geen minister voor Covid maar wel een staatssecretaris specifiek voor dat vraagstuk. Het is verreweg het meest urgente issue en lijkt dat toch wel wat langer dan deze winter te gaan blijven.
pi_202579055
quote:
0s.gif Op zondag 12 december 2021 11:59 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Ik zie daar wel een oplossing, ja. Mischien echter geen minister voor Covid maar wel een staatssecretaris specifiek voor dat vraagstuk. Het is verreweg het meest urgente issue en lijkt dat toch wel wat langer dan deze winter te gaan blijven.
Ik denk dat er gewoon weer een opvolger voor Bruins/Van Rijn/Van Ark komt. De minister van VWS zal wel hoofd corona en dus ziekenhuizen/IC blijven, de minister voor VWS zal voor de meeste andere dingen zijn, zoals de zorginstellingen, medicijnen, zorgverzekeraars e.d.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_202579082
quote:
0s.gif Op zondag 12 december 2021 12:05 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ik denk dat er gewoon weer een opvolger voor Bruins/Van Rijn/Van Ark komt. De minister van VWS zal wel hoofd corona en dus ziekenhuizen/IC blijven, de minister voor VWS zal voor de meeste andere dingen zijn, zoals de zorginstellingen, medicijnen e.d.
Dat is ook een optie, maar wat er ook gekozen wordt, er moet wel degelijk eens goed tegen het licht gehouden worden wat wij nu eigenlijk gaan doen en er moet ook eens een eerlijk verhaal komen over de zorg ipv het dichten van al dan niet tijdelijke gaten.

Ik vind het prima als er gezegd wordt "We laten de IC capaciteit zoals die nu is en wel om deze redenen", bijvoorbeeld, maar wees daar dan eerlijk in. En richt het beleid dan ook daarop in en doe niet alsof we verrast zijn als het mis (dreigt) te gaan.

[ Bericht 12% gewijzigd door #ANONIEM op 12-12-2021 12:08:33 ]
pi_202579173
quote:
0s.gif Op zondag 12 december 2021 12:07 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Dat is ook een optie, maar wat er ook gekozen wordt, er moet wel degelijk eens goed tegen het licht gehouden worden wat wij nu eigenlijk gaan doen en er moet ook eens een eerlijk verhaal komen over de zorg ipv het dichten van al dan niet tijdelijke gaten.

Ik vind het prima als er gezegd wordt "We laten de IC capaciteit zoals die nu is en wel om deze redenen", bijvoorbeeld, maar wees daar dan eerlijk in. En richt het beleid dan ook daarop in en doe niet alsof we verrast zijn als het mis (dreigt) te gaan.
De Jonge heeft toch al een onderzoek naar de optimale IC capaciteit bij verschillende scenario's van hoe corona door gaat aangekondigd?
pi_202579197
quote:
0s.gif Op zondag 12 december 2021 12:12 schreef Hanca het volgende:

[..]
De Jonge heeft toch al een onderzoek naar de optimale IC capaciteit bij verschillende scenario's van hoe corona door gaat aangekondigd?
Vind je het erg als ik zeg dat ik weinig vertrouwen in de aankondigingen van De Jonge heb? ;)
pi_202579215
quote:
0s.gif Op zondag 12 december 2021 12:13 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Vind je het erg als ik zeg dat ik weinig vertrouwen in de aankondigingen van De Jonge heb? ;)
Nee, natuurlijk mag je dat zeggen. Maar ik kan me geen door hem aangekondigd onderzoek oid herinneren dat niet is uitgevoerd.
pi_202579229
quote:
0s.gif Op zondag 12 december 2021 12:14 schreef Hanca het volgende:

[..]
Nee, natuurlijk mag je dat zeggen. Maar ik kan me geen door hem aangekondigd onderzoek oid herinneren die niet is uitgevoerd.
Hm, ja, maar er zijn onderzoeken en onderzoeken, natuurlijk. En wat er met uitkomsten gebeurt is ook niet altijd even transparant.
pi_202579272
quote:
0s.gif Op zondag 12 december 2021 12:15 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Hm, ja, maar er zijn onderzoeken en onderzoeken, natuurlijk. En wat er met uitkomsten gebeurt is ook niet altijd even transparant.
Even uit mijn hoofd, ik kan er dus iets naast zitten: hij beloofde dat hij een doorrekening zou laten doen van de 5 volgens internationaal onderzoek/WHO meest waarschijnlijke covid scenario's en de benodigde IC capaciteit daar bij op de lange termijn.

Wat er dan mee gebeurt is niet aan De Jonge (wat mij betreft helaas, ik denk niet dat we een betere minister gaan krijgen). Sowieso zou de kamer al die doorrekeningen krijgen.
pi_202586494
https://www.tubantia.nl/p(...)t-veel-lef~a854dfbb/

Namen!
Heerma zou niet willen, dat verlicht de druk voor het CDA. Bij de VVD zou Han ten Broeke in beeld zijn…
zie email 27 oktober
pi_202587244
quote:
0s.gif Op zondag 12 december 2021 17:04 schreef trein2000 het volgende:
https://www.tubantia.nl/p(...)t-veel-lef~a854dfbb/

Namen!
Heerma zou niet willen, dat verlicht de druk voor het CDA. Bij de VVD zou Han ten Broeke in beeld zijn…
Aalbersberg wil blijkbaar ook niet, Slob wil zoals verwacht niet door. Rouvoet weghalen bij de GGD midden in hun grootste operatie ooit (prikken en testen) zou ik wat vreemd vinden. De spoeling bij CU lijkt zo dun, nu staat die partij gelukkig wel bekend om zijn degelijke plaatselijke bestuurders.

Bij CDA wordt Van Dam in dit artikel niet genoemd.
  zondag 12 december 2021 @ 17:57:41 #137
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_202587518
quote:
0s.gif Op zondag 12 december 2021 17:42 schreef Hanca het volgende:

[..]
Aalbersberg wil blijkbaar ook niet, Slob wil zoals verwacht niet door. Rouvoet weghalen bij de GGD midden in hun grootste operatie ooit (prikken en testen) zou ik wat vreemd vinden. De spoeling bij CU lijkt zo dun, nu staat die partij gelukkig wel bekend om zijn degelijke plaatselijke bestuurders.

In Winschoten schijnt een goede wethouder van het CU te zitten.
Antifa
  Moderator / Redactie Sport / Weblog zondag 12 december 2021 @ 18:53:36 #138
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_202588609
quote:
0s.gif Op zondag 12 december 2021 17:42 schreef Hanca het volgende:

[..]

Van Ooijen, wethouder in Utrecht wordt ook genoemd voor CU
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_202588647
Maak Rutte minister van lachwekkende zaken.
pi_202588769
quote:
1s.gif Op zondag 12 december 2021 18:55 schreef Kolibri2014 het volgende:
Maak Rutte minister van lachwekkende zaken.
Oiiiii ja buitengewoon goed idee zeg

Gr
Johan Remkes
pi_202590392
quote:
0s.gif Op zondag 12 december 2021 18:53 schreef rubbereend het volgende:

[..]
Van Ooijen, wethouder in Utrecht wordt ook genoemd voor CU
Klopt, de voormalig voorzitter van PerspectieF. Wel een bekendheid binnen CU, is inderdaad zo'n wethouder die de stap zou kunnen maken. Met 31 wel erg jong voor een minister. Wellicht dan naar staatssecretaris en dan Blokhuis promoveren, die heeft het prima gedaan de afgelopen jaren.
  zondag 12 december 2021 @ 20:47:45 #142
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_202591156
Andries Heidema en Beatrice de Graaf zijn voor de CU ook nog wel interessant.

En verder hebben ze vast nog wel de nodige onbekende bestuurders in christelijke zorg- en onderwijsorganisaties.
  zondag 12 december 2021 @ 20:50:21 #143
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_202591191
Pieter Post
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_202592933
Han ten Broeke was een paar jaar geleden al niet-ministeriabel bevonden vanwege een affaire volgens mij.
pi_202592985
quote:
0s.gif Op zondag 12 december 2021 22:47 schreef bamibij het volgende:
Han ten Broeke was een paar jaar geleden al niet-ministeriabel bevonden vanwege een affaire volgens mij.
Maar zou nu ‘lang genoeg op de strafbank gezeten hebben’.

Het gaat geweldig met die nieuwe bestuurscultuur.
zie email 27 oktober
  zondag 12 december 2021 @ 22:54:47 #146
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_202593046
Bij de VVD is het wel armoede zeg
pi_202593075
quote:
0s.gif Op zondag 12 december 2021 22:54 schreef Hexagon het volgende:
Bij de VVD is het wel armoede zeg
Echt hoor. Overigens ook wel heel typerend.

Alles draait om de grote leider. Iedereen wordt voor de bus gegooid of geeft er zelf de brui aan. Of als ze wat langer zitten moeten ze weg, je zou immers maar eens een eigen mening hebben. Erg benieuwd of ze nog met Henk Kamp aankomen :')
zie email 27 oktober
pi_202595259
Ja de VVD-vijver wordt er na 10 jaar regeren niet echt groter op.. Mirjam de Blécourt-Wouterse en Micky Adriaansens hoor je her en der ook weleens genoemd worden. Beide vrouwen zitten momenteel al in de EK namens de VVD.
pi_202607350
Mijn poging maar eens doen.

VVD:
AZ: Rutte
IenW: Dekker
BZ: Tellegen
Klimaat / stikstof - Yesilgöz
VROM - Ineke Hamming
BZK (incl integratie) - Herna Verhagen
LNV - Mirjam de Blécourt-Wouterse
DEF - Harbers

Stass SZW - Dennis Wiersma. Die heeft de kwaliteiten om minister te zijn, maar strijd met Hermans voor opvolging van Rutte. Kan je beter in de luwte van stass doen dan als minister.

D66:
Fin - Kaag
VWS 1 - Peter vd Voort
Digitalisering - Schaake
JenV 1 - Letschert
FIn 2 - Vijlbrief
OCW 2 - Sophie in 't Veld

Stass: v Weyenberg, Paternotte

CDA:
EZ - Knops
EU: Esther de Lange
JenV 2 - Peetoom
SZW - Hoekstra

Stass: Anne Kuik

CU:
OCW - Schouten
VWS 2 - Blokhuis

CDA heeft zo alleen niet echt ministeries om zch echt te profileren, behalve Hoekstra.
CU zit zo niet in de klassieke economische vierhoek, maar aangezien de vicepremier toch ook aanschuift is dat wel ondervangen. Lijkt mij verder sterk dat ze de bekende artsen uit de corona aanpak een plek gaan geven. Dan is vd Voort lachende derde. Schijnt een minister voor EU te komen, naast BHOS en gewoon BZ wel beetje veel eerlijk gezegd. Dan zal BHOS wel sneuvelen. In dat geval zal er wel een OCW 2 komen, kan sophie ook.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 13-12-2021 23:10:20 ]
  maandag 13 december 2021 @ 22:46:01 #150
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_202607927
quote:
0s.gif Op maandag 13 december 2021 22:10 schreef 0ne_of_the_few het volgende:

Schijnt een minister voor EU te komen, naast BHOS en gewoon BZ wel beetje veel eerlijk gezegd. Dan zal BHOS wel sneuvelen. In dat geval zal er wel een OCW 2 komen, kan sophie ook.
Ja, drie ministers op BZ is wel heel ruim. Dan is 2 op OCW waarschijnlijker, volgens mij is dat duo-ministerschap van de afgelopen kabinetsperiode wel goed bevallen.

Je hebt trouwens twee ministers voor Digitale Zaken, een zal afdoende zijn. :P. Biedt ruimte voor een minister voor Wonen, naast BZK. Die laatste krijgt dan ook Koninkrijksrelaties.

[ Bericht 0% gewijzigd door freako op 13-12-2021 23:15:39 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')