Huh, Mark Rutte is met zijn hele kabinet afgetreden. Al maanden demissionair. En die komt doodleuk als MP weer terug.quote:Op vrijdag 10 december 2021 20:06 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Nou ja het is wel de reden waarom we al een jaar geen regering hebben. Helemaal irrelevant lijkt me dat toch niet.
Bovendien is het wel de leus waarmee ze dikke winst heeft geboekt. Als ze het niet waarmaakt kan ze inrukken.
[..]
Ook dat is een heel reël issue. Bovendien, wat is de waarde van aftreden als je een paar maand later gewoon weer op post zit? Dan wordt het nog meer een toneelstuk, dat is voor het aanzien van en het vertrouwen in de politiek ook niet goed.
Daar zat een verkiezing tussen. We kiezen dan geen premier, maar het is duidelijk dat een heel groot deel van de bevolking geen problemen had met het door gaan van Rutte zelf en al helemaal niet met Rutte III, dat een grotere meerderheid kreeg bij de verkiezingen.quote:Op vrijdag 10 december 2021 20:33 schreef capricia het volgende:
[..]
Huh, Mark Rutte is met zijn hele kabinet afgetreden. Al maanden demissionair. En die komt doodleuk als MP weer terug.
Ja. Een groot toneelstuk.
En dat is dan de leider.![]()
Ja. Nederland zit helemaal niet te wachten op 'nieuw leiderschap'. Of het is gewoon gebrek aan beter. Want who else..quote:Op vrijdag 10 december 2021 20:45 schreef Hanca het volgende:
[..]
Daar zat een verkiezing tussen. We kiezen dan geen premier, maar het is duidelijk dat een heel groot deel van de bevolking geen problemen had met het door gaan van Rutte zelf en al helemaal niet met Rutte III, dat een grotere meerderheid kreeg bij de verkiezingen.
Nieuw leiderschap is een lege term, dat zei ik al.quote:Op vrijdag 10 december 2021 20:51 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja. Nederland zit helemaal niet te wachten op 'nieuw leiderschap'. Of het is gewoon gebrek aan beter. Want who else..
Maar Rutte heeft na het aftreden wel een soort van hernieuwd mandaat verkregen door de verkiezingsuitslag van maart.quote:Op vrijdag 10 december 2021 20:33 schreef capricia het volgende:
[..]
Huh, Mark Rutte is met zijn hele kabinet afgetreden. Al maanden demissionair. En die komt doodleuk als MP weer terug.
Ja. Een groot toneelstuk.
En dat is dan de leider.![]()
Wellicht omdat alle politici daar een soort van schuld aan hadden (zie ook het Venetië-rapport, al lag dat er nog niet, de feiten uit dat rapport waren wel bekend) en omdat ook voor bijna iedereen duidelijk is dat het niet met opzet is gebeurd.quote:Op vrijdag 10 december 2021 21:10 schreef capricia het volgende:
Het valt me op hoe weinig de toeslagen affaire invloed heeft gehad op de verkiezingen.
Dan ben ik benieuwd wat Schouten krijgt, CU moet echt wel meer krijgen dan ze de laatste keer hadden. Zou Schouten dan EZ kunnen krijgen?quote:Op vrijdag 10 december 2021 21:15 schreef trein2000 het volgende:
Het en der geruchten dat Hoekstra naar SZW zou gaan…
Dat wordt geniaal.
Misschien dan toch J&V met die politieman? Of VWS? Of OCW of EZK? Een van die vier moet het toch eigenlijk wel worden.quote:Op vrijdag 10 december 2021 21:18 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dan ben ik benieuwd wat Schouten krijgt, CU moet echt wel meer krijgen dan ze de laatste keer hadden. Zou Schouten dan EZ kunnen krijgen?
Je moet het maar aandurven met die parlementaire enquête nog in de pijplijn.quote:Op vrijdag 10 december 2021 21:15 schreef trein2000 het volgende:
Het en der geruchten dat Hoekstra naar SZW zou gaan…
Dat wordt geniaal.
Ik vind dat mandaatverhaal zo'n bullshit. Je stemt op kamerleden, niet op ministers. Ministers hebben dus geen mandaat via verkiezingen, ze hebben al dan niet de steun van de TK.quote:Op vrijdag 10 december 2021 20:45 schreef Hanca het volgende:
[..]
Daar zat een verkiezing tussen. We kiezen dan geen premier, maar het is duidelijk dat een heel groot deel van de bevolking geen problemen had met het door gaan van Rutte zelf en al helemaal niet met Rutte III, dat een grotere meerderheid kreeg bij de verkiezingen.
Denk aan je bloeddruk hequote:Op vrijdag 10 december 2021 23:57 schreef VoMy het volgende:
[..]
Ik vind dat mandaatverhaal zo'n bullshit. Je stemt op kamerleden, niet op ministers. Ministers hebben dus geen mandaat via verkiezingen, ze hebben al dan niet de steun van de TK.
Verder heb je per zitting van de TK doorgaans 1 missionaire regering en elke TK kan in die regering ministers plaatsen die ze geschikt achten met hun mandaat van de net gehouden verkiezing. Al het andere over timing is onzin, Rutte III is een noodzakelijk overblijfsel van de vorige periode en Rutte IV is dus nieuw in elke samenstelling, geruggensteund door de nieuwe TK. Dat er nog zaken gebeurt zijn binnen Rutte III na de vkz maakt het niet opeens dat er voor het een of ander eerst NiEuW ManDaAt nodig is.
Niet onlogisch. Dat D66 de VWS post wil, met voorlopig heel veel zichtbaarheid en regelmatig persconferenties, is duidelijk. En dit is een bekende D66er die zeer veel kennis heeft voor die post.quote:
Sowieso J&V neem ik aan, dat is toch ook een zware en voor het CDA belangrijke post.quote:Op zaterdag 11 december 2021 12:35 schreef Hanca het volgende:
[..]
Niet onlogisch. Dat D66 de VWS post wil, met voorlopig heel veel zichtbaarheid en regelmatig persconferenties, is duidelijk. En dit is een bekende D66er die zeer veel kennis heeft voor die post.
Ben wel benieuwd wat CDA daar voor terug gaat krijgen, trouwens. Zowel financiën als VWS naar D66, dan heb je wel de twee ministers die naast de MP de meeste publiciteit pakken. CDA moet dankzij het verlies wel wat inbinden, maar ze zullen toch niet alles willen slikken. CDA dan de klimaatminister?
Maar komt lang niet zo veel in beeld, natuurlijk. J&V komt eigenlijk alleen in beeld als het mis gaat. En zeker als ze politie weer naar BZK zouden brengen, omdat wonen daar weg gaat, is die post helemaal niet meer zo zwaar. Dan hou je grotendeels de portefeuille van Dekker over en die zie je nooit.quote:Op zaterdag 11 december 2021 14:43 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Sowieso J&V neem ik aan, dat is toch ook een zware en voor het CDA belangrijke post.
Nee, met wat Dekker aan het doen is kom je liever niet al te veel op tv.quote:Op zaterdag 11 december 2021 14:53 schreef Hanca het volgende:
[..]
Maar komt lang niet zo veel in beeld, natuurlijk. J&V komt eigenlijk alleen in beeld als het mis gaat. En zeker als ze politie weer naar BZK zouden brengen, omdat wonen daar weg gaat, is die post helemaal niet meer zo zwaar. Dan hou je grotendeels de portefeuille van Dekker over en die zie je nooit.
Minister voor rechtsstaatsloperij.quote:Op zaterdag 11 december 2021 15:05 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Nee, met wat Dekker aan het doen is kom je liever niet al te veel op tv.
en er moet zoveel gedaan worden op ziekenhuisgebied dat iemand uit het werkveld eigenlijk onontkoombaar is wil je vertrouwen herstellenquote:Op zaterdag 11 december 2021 12:35 schreef Hanca het volgende:
[..]
Niet onlogisch. Dat D66 de VWS post wil, met voorlopig heel veel zichtbaarheid en regelmatig persconferenties, is duidelijk. En dit is een bekende D66er die zeer veel kennis heeft voor die post.
We zullen toch ook wel een minister voor medische zorg terugkrijgen?quote:Op zaterdag 11 december 2021 22:37 schreef rubbereend het volgende:
[..]
en er moet zoveel gedaan worden op ziekenhuisgebied dat iemand uit het werkveld eigenlijk onontkoombaar is wil je vertrouwen herstellen
Ik denk weer gewoon twee zorgministers. Een voor COVID en alles dat er mee samenhangt en een voor de rest.quote:Op zaterdag 11 december 2021 23:48 schreef trein2000 het volgende:
[..]
We zullen toch ook wel een minister voor medische zorg terugkrijgen?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |