Hij kan hier nog tweede worden en in Abu Dhabi winnenquote:Op zaterdag 4 december 2021 19:51 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Dit gaat hem wel het WK kosten natuurlijk.

Zondag worden de punten pas uitgedeeld. Tenzij sprint weekend.quote:Op zaterdag 4 december 2021 19:51 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Dit gaat hem wel het WK kosten natuurlijk.

Wel een Mercedes baan, maar gelukkig hebben we in dat opzicht wel vaker naast gezeten dit seizoenquote:Op zaterdag 4 december 2021 19:53 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Hij kan hier nog tweede worden en in Abu Dhabi winnen

Zie ik niet gebeuren, maar een mens mag hopen he?quote:Op zaterdag 4 december 2021 19:53 schreef Starflyer het volgende:
[..]

Volgens mij was alleen die as kapot en die kan zonder straf worden gemaakt. We moeten afwachten wat er morgen gaat gebeuren als er meer bekend is inderdaad.quote:Op zaterdag 4 december 2021 19:53 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Nee, dat gaan ze niet beslissen voordat elke mm van die bak is gecontrolleerd.

Ik ookquote:Op zaterdag 4 december 2021 19:55 schreef Perox het volgende:
Effe F2 kijken... Zien wat er morgen kan.

Gek he dat in Nederland Max meer aanhang heeft dan een Hamilton. Hoe zit dat in de UK?quote:Op zaterdag 4 december 2021 19:25 schreef Zwoerd het volgende:
Je ziet
[quote]Op zaterdag 4 december 2021 19:40 schreef V-for-Vendetta het volgende:
[..]
Jammer dat dit te weinig wordt erkend. Alleen maar blinde Lewis haters. Verdient meer respect, ook voor uitspraken mbt mensenrechten, waar andere rijders hun ogen voor sluiten.

Nee voice over van andre van duin.quote:Op zaterdag 4 december 2021 20:00 schreef klaasweetalles het volgende:
nog een herhaling gekeken nu
de commentator zegt
ik denk dat de 10 pole van 2021 eraan komt en dan botst die tegen de muur
was dit echt live zo gebeurd?

Verstappen of “Crashappen” zoals de Britten hem noemen wordt gigantisch uitgekotst in Engeland, nog veel meer dan dat er hier haat is jegens Hamilton.quote:Op zaterdag 4 december 2021 19:59 schreef Cherni het volgende:
[..]
Gek he dat in Nederland Max meer aanhang heeft dan een Hamilton. Hoe zit dat in de UK?
De uitspraken mbt mensenrecht moeten van de Fia komen. Dan organiseer je daar geen formule 1. Net zoals de Fifa in Qatareen wk organiseert.

Engelse tokkies.quote:Op zaterdag 4 december 2021 20:04 schreef tja77 het volgende:
[..]
Verstappen of “Crashappen” zoals de Britten hem noemen wordt gigantisch uitgekotst in Engeland, nog veel meer dan dat er hier haat is jegens Hamilton.

De uk heeft meerdere Britse rijders in de F1.quote:Op zaterdag 4 december 2021 19:59 schreef Cherni het volgende:
[..]
Gek he dat in Nederland Max meer aanhang heeft dan een Hamilton. Hoe zit dat in de UK?
De uitspraken mbt mensenrecht moeten van de Fia komen. Dan organiseer je daar geen formule 1. Net zoals de Fifa in Qatareen wk organiseert.

Moeten hunnie wetenquote:Op zaterdag 4 december 2021 20:04 schreef tja77 het volgende:
[..]
Verstappen of “Crashappen” zoals de Britten hem noemen wordt gigantisch uitgekotst in Engeland, nog veel meer dan dat er hier haat is jegens Hamilton.

Jah daarna zei hij nog dat hij het jinxte.quote:Op zaterdag 4 december 2021 20:00 schreef klaasweetalles het volgende:
nog een herhaling gekeken nu
de commentator zegt
ik denk dat de 10 pole van 2021 eraan komt en dan botst die tegen de muur
was dit echt live zo gebeurd?

De Britten zijn gewoon extreem chauvinistisch. Het is niet tegen Verstappen, het is tegen iemand die tegen Hamilton is.quote:Op zaterdag 4 december 2021 20:04 schreef tja77 het volgende:
[..]

Eens. Al heb ik meer met Norris en Russell bijvoorbeeld dan met Hamilton.quote:Op zaterdag 4 december 2021 20:06 schreef potjecreme het volgende:
[..]
De uk heeft meerdere Britse rijders in de F1.

Sinds Brexit zijn die echt doorgedraaid en zitten ze constant over alles in de slachtofferrol, op reddit zijn ze ook niet te harden.quote:Op zaterdag 4 december 2021 20:06 schreef Nattekat het volgende:
[..]
De Britten zijn gewoon extreem chauvinistisch. Het is niet tegen Verstappen, het is tegen iemand die tegen Hamilton is.

Britten zijn over het algemeen een onsportief volkje hoor. Maar hier in NL is er ook veel onterechte haat naar HAM die gewoon een super top coureur is. Verstappen is wat mij betreft vergelijkbaar met HAM maar in een ander deel van zijn carrière. Maar als je beide kampen mag geloven is de andere een drol van een coureur. Dat kan natuurlijk nooit kloppen... Hamilton zegt zelf dat als hij zijn 8e binnensleept het zijn mooiste ooit is. Dat zegt nog al wat. En dat is uit eerste hand.quote:Op zaterdag 4 december 2021 20:04 schreef tja77 het volgende:
[..]

In iedergeval zal Max daar niet zo goed bevallen als een Hamilton wat ook logisch is. En straks zal dat wel Russel zijn.quote:Op zaterdag 4 december 2021 20:06 schreef potjecreme het volgende:
[..]
De uk heeft meerdere Britse rijders in de F1.

Dat snap ik wel, al lijkt mij dat kansloosquote:Op zaterdag 4 december 2021 20:08 schreef Starflyer het volgende:
Ik lees dat RBR nog beroep gaat aantekenen tegen de uitspraak bij de gele vlag van Hamilton. Want geel is geel, zoals in Qatar.

Nou ze hekelen ook de rijstijl en het koppige van Verstappen en het gebrek aan respect bij Verstappen waar Hamilton veel meer een gentleman driver is.quote:Op zaterdag 4 december 2021 20:06 schreef Nattekat het volgende:
[..]
De Britten zijn gewoon extreem chauvinistisch. Het is niet tegen Verstappen, het is tegen iemand die tegen Hamilton is.

Bij winst in Abu Dhabi mag hij morgen ook nog 3e of 4e worden, geloof ik..quote:Op zaterdag 4 december 2021 19:53 schreef Starflyer het volgende:
[..]

Verschil hier was dat het tijdens training gebeurde en niet tijdens kwalificatie/race. Blijkbaar is het dan milder. Vind het zelf ook niet consequent.quote:Op zaterdag 4 december 2021 20:08 schreef Starflyer het volgende:
Ik lees dat RBR nog beroep gaat aantekenen tegen de uitspraak bij de gele vlag van Hamilton. Want geel is geel, zoals in Qatar.

HAM is een prima coureur natuurlijk, maar dit seizoen niet de beste. Ze proberen nu ieder foutje van Verstappen aan te grijpen om aan te tonen dat hij dat wel is, en dat doen ze dan door heel hard te krijsen.quote:Op zaterdag 4 december 2021 20:08 schreef Perox het volgende:
[..]
Britten zijn over het algemeen een onsportief volkje hoor. Maar hier in NL is er ook veel onterechte haat naar HAM die gewoon een super top coureur is. Verstappen is wat mij betreft vergelijkbaar met HAM maar in een ander deel van zijn carrière. Maar als je beide kampen mag geloven is de andere een drol van een coureur. Dat kan natuurlijk nooit kloppen... Hamilton zegt zelf dat als hij zijn 8e binnensleept het zijn mooiste ooit is. Dat zegt nog al wat. En dat is uit eerste hand.

Mja, van iemand die roept dat Bottas de beste teammaat is die er ooit geweest is, neem ik niet alle uitspraken serieusquote:Op zaterdag 4 december 2021 20:08 schreef Perox het volgende:
[..]
Britten zijn over het algemeen een onsportief volkje hoor. Maar hier in NL is er ook veel onterechte haat naar HAM die gewoon een super top coureur is. Verstappen is wat mij betreft vergelijkbaar met HAM maar in een ander deel van zijn carrière. Maar als je beide kampen mag geloven is de andere een drol van een coureur. Dat kan natuurlijk nooit kloppen... Hamilton zegt zelf dat als hij zijn 8e binnensleept het zijn mooiste ooit is. Dat zegt nog al wat. En dat is uit eerste hand.

Eens idd. Vond ik ook al apartquote:Op zaterdag 4 december 2021 20:10 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Mja, van iemand die roept dat Bottas de beste teammaat is die er ooit geweest is, neem ik niet alle uitspraken serieus

Nee, dat maakte niet uit (werd in ieder geval niet genoemd in het rapport)quote:Op zaterdag 4 december 2021 20:10 schreef El_Thijs het volgende:
[..]
Verschil hier was dat het tijdens training gebeurde en niet tijdens kwalificatie/race. Blijkbaar is het dan milder. Vind het zelf ook niet consequent.

Gaat natuurlijk niks opleveren.quote:Op zaterdag 4 december 2021 20:12 schreef Schnitzels het volgende:
Breaking: Red Bull in beroep tegen uitblijven straf Hamilton
https://www.gptoday.net/n(...)ijven-straf-hamilton
F5 F5 F5

Zo zie ik dat ook. Max rijd een uitstekend seizoen. Het heeft niet meegezeten. Meer is het niet.quote:Op zaterdag 4 december 2021 20:10 schreef -XOR- het volgende:
[..]
HAM is een prima coureur natuurlijk, maar dit seizoen niet de beste. Ze proberen nu ieder foutje van Verstappen aan te grijpen om aan te tonen dat hij dat wel is, en dat doen ze dan door heel hard te krijsen.

Dat denk ik ook niet. Volgens mij heeft een beroep zelden iets opgeleverd.quote:

Well done Bakuquote:Op zaterdag 4 december 2021 20:14 schreef R-woud93 het volgende:
Aan de de F2 te zien verwacht ik morgen minimaal drie keer een SC

Beter houdt Marko zich een keertje in. Dit is kansloos en hij wekt alleen maar meer antipathie op.quote:

Vertel dat Norrisquote:Op zaterdag 4 december 2021 20:10 schreef El_Thijs het volgende:
[..]
Verschil hier was dat het tijdens training gebeurde en niet tijdens kwalificatie/race. Blijkbaar is het dan milder. Vind het zelf ook niet consequent.

Nou ja, FIA style past men alsnog een straf toe dan kunnen alle Engelsen weer mad worden...quote:

1e keer Baku was ook chaos in de F2 (als die al bestond toen, in ieder geval de andere klassen) en gebeurde er geen drol in de F1-race.. maar deze race is aan het einde van het seizoen, teams en coureurs moeten risico's nemen, dus de kans is inderdaad wel groot.quote:Op zaterdag 4 december 2021 20:14 schreef R-woud93 het volgende:
Aan de de F2 te zien verwacht ik morgen minimaal drie keer een SC

Als je dan ook nog eens door je directe titelconcuncurrent keihard de vangrail in wordt gereden...quote:Op zaterdag 4 december 2021 20:14 schreef Cherni het volgende:
[..]
Zo zie ik dat ook. Max rijd een uitstekend seizoen. Het heeft niet meegezeten. Meer is het niet.

Meestal is het kansloos maar in dit geval vind ik het terecht. De stewards zoeken wel erg de randjes op met het uitdelen en niet uitdelen van straffen.quote:Op zaterdag 4 december 2021 20:12 schreef Schnitzels het volgende:
Breaking: Red Bull in beroep tegen uitblijven straf Hamilton
https://www.gptoday.net/n(...)ijven-straf-hamilton
F5 F5 F5

Hij heeft hem nu harder dan ooit nodig. Het is allemaal alleen maar voor de bühne.quote:

Ja, maar dat is een uitspraak als "deze titel is mijn mooiste ooit" toch ook? Zeker als je het bij zowat elke titel zegt..quote:Op zaterdag 4 december 2021 20:17 schreef daNpy het volgende:
[..]
Hij heeft hem nu harder dan ooit nodig. Het is allemaal alleen maar voor de bühne.

En Toto heeft zelf gezegd dat er geen gentlemens agreement meer is. Dus dan kan je het krijgen ook.quote:Op zaterdag 4 december 2021 20:16 schreef beantherio het volgende:
[..]
Meestal is het kansloos maar in dit geval vind ik het terecht. De stewards zoeken wel erg de randjes op het het uitdelen en niet uitdelen van straffen.

Sowieso komt er geen woord van waarheid uit het kamp MB, dus ik sta nergens meer van te kijkenquote:Op zaterdag 4 december 2021 20:17 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Ja, maar dat is een uitspraak als "deze titel is mijn mooiste ooit" toch ook? Zeker als je het bij zowat elke titel zegt..

Beste qua teamspeler. Niet als concurrentquote:Op zaterdag 4 december 2021 20:10 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Mja, van iemand die roept dat Bottas de beste teammaat is die er ooit geweest is, neem ik niet alle uitspraken serieus

Zelfs zonder Silverstone. Neem die klapband en Hongarije en die race in Italië waar Hamilton in het grind stond maar zijn race kon vervolgen vanwege een rode vlag situatie als ik mij niet vergis.quote:Op zaterdag 4 december 2021 20:16 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Als je dan ook nog eens door je directe titelconcuncurrent keihard de vangrail in wordt gereden...

Ik vond die draai voor het hinderen van Mazepin eigenlijk nog kwalijkerquote:Op zaterdag 4 december 2021 20:16 schreef beantherio het volgende:
[..]
Meestal is het kansloos maar in dit geval vind ik het terecht. De stewards zoeken wel erg de randjes op met het uitdelen en niet uitdelen van straffen.

Kijk als je kampioen wordt of in de finale zit met nog 1 concurrent ga je die natuurlijk de hemel in prijzen. Want als je wint heb je een goddelijke tegenstander verslagen en als je verliest was dit natuurlijk wel te verwachten tegen zo'n sterke tegenstander. Daarom gooit men het ook liever op de auto dan op Max ("Red Bull are so strong this season." en zo...)quote:Op zaterdag 4 december 2021 20:17 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Ja, maar dat is een uitspraak als "deze titel is mijn mooiste ooit" toch ook? Zeker als je het bij zowat elke titel zegt..

FIA bedanktquote:Op zaterdag 4 december 2021 20:25 schreef Breekfast het volgende:
Het is over en uit mensen... Hamilton weer kampioen

Hij is van tevoren gewaarschuwd, maar ik kan me voorstellen dat met "10 secs behind on a fast lap" je niet precies weet wanneer je aan de kant moet. Zeker niet op deze kutbaan.quote:Op zaterdag 4 december 2021 20:21 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ik vond die draai voor het hinderen van Mazepin eigenlijk nog kwalijker

Het wordt wel moeilijk maar om eerlijk te zijn doet Verstappen het beter dan ik voor dit weekend had verwacht. Pole zat er in en ik dacht voor het weekend dat dit uitgesloten was. Dit seizoen gebeurd er tijdens de races ook van alles dus ik hou moed.quote:Op zaterdag 4 december 2021 20:25 schreef Breekfast het volgende:

Die crash is enorm balen uiteraard, maar vond deze kwalificatie juist meer vertrouwen geven voor een eventuele titel dan voor het weekend. De RB kan mee met de snelheid van de Mercedes en had normaal gesproken zelfs op pole gestaan. Dan moet dat in Abu Dhabi ook kunnen. En daar winnen is normaal gesproken in alle gevallen genoeg voor de titel.quote:Op zaterdag 4 december 2021 20:25 schreef Breekfast het volgende:

Verstappen is inmiddels aan het einde van zijn zevende F1-seizoen, waarvan bijna zes bij een topteam. Het merendeel van F1-coureurs haalt dat aantal niet eens. En vergeleken met de coureurs die wel een carrière van meer dan 10 seizoenen in F1 hebben, zou dat betekenen dat hij nu op of al over de helft zit.quote:Op zaterdag 4 december 2021 19:24 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Dat bleek maar weer ja. Typisch een rookie mistake van iemand die te gretig is. Lewis gaat dit binnenslepen op ervaring ondanks de mindere auto.

Die vlaggen waren er ook niet, maar dat ontslaat hun niet van de verplichtingenquote:Op zaterdag 4 december 2021 20:26 schreef daNpy het volgende:
[..]
Hij is van tevoren gewaarschuwd, maar ik kan me voorstellen dat met "10 secs behind on a fast lap" je niet precies weet wanneer je aan de kant moet. Zeker niet op deze kutbaan.
https://streamable.com/w99h5s
De engineer was vervolgens veel te laat, en na 2x kijken zie ik geen witte vlaggen.

Eens, Max is zeker géén rookiequote:Op zaterdag 4 december 2021 20:28 schreef Repentless het volgende:
[..]
Verstappen is inmiddels aan het einde van zijn zevende F1-seizoen, waarvan bijna zes bij een topteam. Het merendeel van F1-coureurs haalt dat aantal niet eens. En vergeleken met de coureurs die wel een carrière van meer dan 10 seizoenen in F1 hebben, zou dat betekenen dat hij nu op of al over de helft zit.
Ondanks het feit dat hij nog steeds jong is: het "rookie"-verhaal gaat gewoonweg niet meer op.

Reageer nu niet op die troll.quote:Op zaterdag 4 december 2021 20:28 schreef Repentless het volgende:
[..]
Verstappen is inmiddels aan het einde van zijn zevende F1-seizoen, waarvan bijna zes bij een topteam. Het merendeel van F1-coureurs haalt dat aantal niet eens. En vergeleken met de coureurs die wel een carrière van meer dan 10 seizoenen in F1 hebben, zou dat betekenen dat hij nu op of al over de helft zit.
Ondanks het feit dat hij nog steeds jong is: het "rookie"-verhaal gaat gewoonweg niet meer op.

Daar ben ik het mee eens maar een gridstraf is in dat geval wat zwaar.quote:Op zaterdag 4 december 2021 20:28 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Die vlaggen waren er ook niet, maar dat ontslaat hun niet van de verplichtingen

Eens met het deel over de FIA, maar een gridstraf was vanwege de gevaarzetting wel op zijn plaats geweestquote:Op zaterdag 4 december 2021 20:30 schreef daNpy het volgende:
[..]
Daar ben ik het mee eens maar een gridstraf is in dat geval wat zwaar.
Sowieso kan de FIA ook in de spiegel kijken en zich afvragen waarom er 2 races op rij meerdere dubieuze incidenten zijn (waarvoor sommige coureurs gestraft worden) die als oorzaak een fout van de wedstrijdleiding hebben

Mja, er is bij meer coureurs (of sporters in het algemeen) gezegd dat ze nog genoeg kansen krijgen als die 1e echte kans misgaat op jonge leeftijd. En dan krijgt die sporter zo'n kans daarna nooit weer.. je moet de kans pakken als dat kanquote:Op zaterdag 4 december 2021 20:28 schreef El_Thijs het volgende:
Laten we nog niet al te erg wanhopen, morgen kan er nog van alles gebeuren. Natuurlijk zie ik Max ook graag kampioen worden dit seizoen, maar als het dit seizoen niet gebeurt, dan volgend seizoen, ook al komt er een hoop aan nieuwe regelementen e.d. aan. Max bewijst dat hij er klaar voor is en dat hij het ook kan. Dus het is nu slechts een kwestie van tijd

Dit. Het hoort bij racen.quote:Op zaterdag 4 december 2021 20:30 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
Vol pushen, alle risico's nemen en dan gaat het wel eens fout.

Bottas gaat veel soepeler door de knietjes dan de rest ja.quote:Op zaterdag 4 december 2021 20:20 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Beste qua teamspeler. Niet als concurrent

Sommigen zijn nu eenmaal wat gelijker als anderen.quote:Op zaterdag 4 december 2021 20:31 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Eens met het deel over de FIA, maar een gridstraf was vanwege de gevaarzetting wel op zijn plaats geweest

Hij zat al op 3,5 tiende. Hoe dan ook: hij was veel sneller onderweg.quote:Op zaterdag 4 december 2021 19:40 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Halve seconde? Hoeveel denk je dat hij in de laatste sector nog kon pakken? Lewis pakte daar in zijn ronde de meeste winst.

Zullen we het nog eens over een paar andere "rookie mistakes" hebben:quote:Op zaterdag 4 december 2021 20:28 schreef Repentless het volgende:
[..]

Orwellquote:Op zaterdag 4 december 2021 20:32 schreef daNpy het volgende:
[..]
Sommigen zijn nu eenmaal wat gelijker als anderen.

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |