A8 langs Zaandam? Zodra mensen vanaf Purmerend op het stuk 4 baans komen duiken ze meteen naar de linkerbanen voor ring noord. Knipperlichten gaan al aan als het punstuk begint, ook al is het hartstikke rustig. Ik snap dat echt niet.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 09:15 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
CC (of ze willen kijken welke jostie er zo in een Skoda rijdt)
Deze week twee keer iemand gehad die al 5 km van te voren ging voor sorteren op de linkerbaan. Toen ik liet merken dat ik er langs wilde deed ze maar knipperlicht aan naar linkszucht. Dus ik moest weer ¤ 250 riskeren om er langs te komen.
Zolang je daarna maar niet invoegt.quote:De ander haalde ik in via een uitvoegstrook naar links met blokjes. Die werd helemaal boos en ging seinen. Mag dat trouwens officieel niet? Blokmarkering betekent dat je in mag halen toch.
Om hier nog even op in te haken, 2 dagen na deze posts zag ik een Nederlandse trucker die een andere Nederlandse trucker inhaalde op een 2 baans snelweg in de ochtend. Het was niet echt druk, maar dat mag toch niet?quote:Op vrijdag 25 februari 2022 09:04 schreef DrDarwin het volgende:
[..]
Ik heb nogal wat Truckers in de familie en kennissenkring, en dat zijn allemaal goed opgeleide chauffeurs die dat gedrag inderdaad niet vertonen.
In België mag dat niet op snelwegen met minder dan drie rijstroken. In Nederland mag dat wel, tenzij bord F01 of F03 er staat.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 09:22 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Om hier nog even op in te haken, 2 dagen na deze posts zag ik een Nederlandse trucker die een andere Nederlandse trucker inhaalde op een 2 baans snelweg in de ochtend. Het was niet echt druk, maar dat mag toch niet?
Was uiteraard in Nederland. Op de A22.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 09:42 schreef Ridocar het volgende:
[..]
In België mag dat niet op snelwegen met minder dan drie rijstroken. In Nederland mag dat wel, tenzij bord F01 of F03 er staat.
Eind A8 naar Assendelft. Die sorteerde al voor na tankstation zo'n beetje... maar moest daarna pas eraf naar links. En de andere persoon ging naar rechts over de N8 en reed hele stuk links in een Aygo omdat ze naar afslag Krommenie moest. Het is ff je stuur een paar graden naar rechts en dan weer naar links, meer is het niet maar ze vertikken het.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 09:21 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
A8 langs Zaandam? Zodra mensen vanaf Purmerend op het stuk 4 baans komen duiken ze meteen naar de linkerbanen voor ring noord. Knipperlichten gaan al aan als het punstuk begint, ook al is het hartstikke rustig. Ik snap dat echt niet.
[..]
Zolang je daarna maar niet invoegt.
Uitvoegstrook naar links? Waar heb je dat?
Nouja misschien kom je er niet meer tussen he? Want er rijden nog 3 auto's op dat stuk en het is maar 5 kilometer lang.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 09:53 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Eind A8 naar Assendelft. Die sorteerde al voor na tankstation zo'n beetje... maar moest daarna pas eraf naar links. En de andere persoon ging naar rechts over de N8 en reed hele stuk links in een Aygo omdat ze naar afslag Krommenie moest. Het is ff je stuur een paar graden naar rechts en dan weer naar links, meer is het niet maar ze vertikken het.
Helaas ik rijd niet meer in de gele bus, heb hem weggegeven. Je weet niet hoeveel moeite het nog kostte niemand wilde dat dingquote:Op zaterdag 5 maart 2022 09:54 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Nouja misschien kom je er niet meer tussen he? Want er rijden nog 3 auto's op dat stuk en het is maar 5 kilometer lang.
Ik ben benieuwd of ik die gele bus van je ooit nog eens zie rijden![]()
Oh wat heb je nu dan?quote:Op zaterdag 5 maart 2022 09:58 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Helaas ik rijd niet meer in de gele bus, heb hem weggegeven. Je weet niet hoeveel moeite het nog kostte niemand wilde dat dingsukkels.
Elektrische bus, elektrische fiets, elektrische stepquote:
Net zo kut als de vrouw die haar landrover midden op het fietspad neerzet terwijl ze ziet dat ze niet door kan rijdenquote:Op woensdag 9 maart 2022 19:35 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
Je rijdt op een N-weg. Je rijdt op de linkerrijstrook. Naast je rijdt een andere auto. Je blijft 5 km lang exact even hard rijden als de auto naast je. Dan ben je toch echt een ongelofelijke (verkeers)hufter.
Of mensen die stoppen voordat ze een compleet lege rotonde oprijden. Sowieso vloeiend een rotonde op rijden is nogal een ding kennelijk.quote:Op woensdag 9 maart 2022 19:39 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Net zo kut als de vrouw die haar landrover midden op het fietspad neerzet terwijl ze ziet dat ze niet door kan rijden
Dat maak ik zelden mee.quote:Op woensdag 9 maart 2022 19:51 schreef vipergts het volgende:
[..]
Of mensen die stoppen voordat ze een compleet lege rotonde oprijden. Sowieso vloeiend een rotonde op rijden is nogal een ding kennelijk.
5 km lang toeterenquote:Op woensdag 9 maart 2022 19:35 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
Je rijdt op een N-weg. Je rijdt op de linkerrijstrook. Naast je rijdt een andere auto. Je blijft 5 km lang exact even hard rijden als de auto naast je. Dan ben je toch echt een ongelofelijke (verkeers)hufter.
Daarom fiets ik naar het werk. Scheelt me 2 liter benzine per dag. Kan ik mooi door blijven rijden als ik wel in de auto zitquote:Op woensdag 9 maart 2022 21:37 schreef Fer het volgende:
He is te merken dat benzine nu 2,48¤ is. Er komen dagelijks 85 rijders bij op de snelweg en dan bedoel voertuigen lichter dan 3500kg die minder dan 90km/u rijden.
Weet niet precies over wat voor strook je het hebt, maar een bus die bij een bushalte wegrijdt in de bebouwde kom heeft wel voorrang. Moet ‘ie wel op tijd z’n knipperlicht aandoen uiteraard.quote:Op woensdag 9 maart 2022 23:18 schreef Kriegel het volgende:
Ik kon vanmiddag abrupt uitwijken naar de linkerkant van de weg omdat een lul z'n touringcar even besloot terug de weg op te trappen vanaf zo'n busparkeerstrook, net toen ik er langskwam (dus vanaf zo'n parallel strookje in dezelfde rijrichting).
Z'n knipperlicht brandde overigens wel op dat moment, maar daar heb ik weinig aan als je dat ding op een 50-weg zo'n 0,3 sec van tevoren aanzet met een laagstaande zon er pal achter.![]()
Kijk gewoon of er wat aankomt voor je naar links draait, mongool. En wacht dan misschien maar heel even tot iedereen voorbij is, je kúnt gewoon geen voorrang pakken met zo'n gevaarte.Godzijdank had ik geen tegenliggers...
Echt hč. En mensen die hun knipperlicht niet gebruiken wanneer ze een rotonde afslaan, zodat je voor niets staat te wachten. Ik vind dat zo asociaal.quote:Op woensdag 9 maart 2022 19:51 schreef vipergts het volgende:
[..]
Of mensen die stoppen voordat ze een compleet lege rotonde oprijden. Sowieso vloeiend een rotonde op rijden is nogal een ding kennelijk.
Alleen lijnbus in dienst heeft voorrang. Touringcar is meestal geen lijndienst dus geen voorrang.quote:Op donderdag 10 maart 2022 05:54 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Weet niet precies over wat voor strook je het hebt, maar een bus die bij een bushalte wegrijdt in de bebouwde kom heeft wel voorrang. Moet ‘ie wel op tijd z’n knipperlicht aandoen uiteraard.
Waarom zou je niet iemand veilig er langs laten als je wel 45 rijdt? Het is vreselijk irritant om veilig achter een brommer te rijden als er dan andere brommers jou in gaan halen of naast je blijven rijden. Dat is voor jou niet gevaarlijk misschien maar voor de rest van de wereld wel.quote:Op donderdag 10 maart 2022 09:45 schreef MMXMMX het volgende:
Ik rij gewoon in het midden van de rijbaan maar als ik merk dat ik door de wind de 45 niet haal
dan ben ik de beroerdste niet om iemand ff veilig er langs te laten.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |