Exact.quote:Op donderdag 23 december 2021 17:53 schreef DW457 het volgende:
[..]
Toeteren, kleven, groot licht...ach, waarom zou ik dat soort tokkies niet dwars zitten als ik daar zin in heb? Doe het niet standaard, maar als je irritant doet, dan kan ik dat ook. En waarom, ach, gewoon omdat t kan.
Dat is een aanname. Een verkeerde ook nog. Is meer n actie-reactie-gevalletje.quote:Op donderdag 23 december 2021 17:55 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Even laten zien wie de baas is, zeg maar.
Dat weten we.quote:Op donderdag 23 december 2021 17:54 schreef Fer het volgende:
Tja vaak rij ik ook maar 104, dat is 97/98 op de gps. Als je dan zo’n vrachtwagen hebt die begrenst is op 89, gaat het inhalen niet vlot.
quote:Op maandag 27 september 2021 18:53 schreef Fer het volgende:
Ik haal ook vrachtwagens in met 99-100 gps kilometers. Dat is de maximumsnelheid. Het probleem is de truckers die soms 93-95 rijden en dan duurt het best lang, zo’n inhaalactie.
Ja, maar al die ouwe mensjes die ik voorrang geef snappen niet hoe zo'n app werktquote:Op donderdag 23 december 2021 17:29 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Gewoon toeter en groot licht blijven in houden, dan gaan ze meestal wel iets sneller rijden. Of juist langzamer, maar goed dat maakt dan toch niet meer uit ook. Ik heb wel eens getoeterd en toen hij voorbij de vrachtwagens was en naar rechts ging en ik en een hele rits auto's eindelijk weer gas konden geven toeterden er nog wat mensen achter me toen ze hem voorbij gingen
Was er niet ooit zo'n app die ze wilde maken dat je elkaar duimpjes omhoog of omlaag kon geven terwijl je op de weg reed. Volgens mij was het te gevaarlijk omdat het uitlokt om rijdend te appen maar het idee is echt wel goed. Als je eenmaal -100 staat word je rijbewijs ingevorderd![]()
In Duitsland is het gebruikelijk om (weliswaar al op redelijk grote afstand) even met je groot licht te knipperen als je met grote snelheid rijdt. Niet om te jennen maar om te waarschuwen. Nederlanders vatten het uiteraard wel op als jennen (want zelf doen ze dat ook), dus dan krijg je reacties als hierboven.quote:Op donderdag 23 december 2021 18:20 schreef denattedweil het volgende:
over het algemeen, zijn het Belgen of Duitsers die zo achterlijk doen.
Dat is het seinen en toeteren ook.quote:Op donderdag 23 december 2021 18:27 schreef DW457 het volgende:
[..]
Is meer n actie-reactie-gevalletje.
Ja dat is dus het probleem met veel mensen in het verkeer, ze begrijpen niet wat ze zelf fout doen. En dan boos worden als mensen gaan seinen en toeteren terwijl daar 9 van de 10 gevallen gewoon een reden voor is. Kende ook zo'n iemand die altijd die verhalen had over klevers enzo totdat ik bij haar in de auto zat en precies begreep waarom. Rijdt overal te langzaam, 10 km van te voren voorsorteren, onnodig links rijden etc.quote:Op donderdag 23 december 2021 18:20 schreef denattedweil het volgende:
[..]
Exact.
Zodra iemand gaat bumperkleven of met groot licht gaat gooien dan kan je wat terug verwachten. Gas los, ruiten even flink schoonmaken en even extra de tijd nemen om terug in te voegen, hopen dat die eikels het dan een keer leren om gewoon het fatsoen te hebben even gas terug te nemen.
Woon hier dicht aan de Belgische grens en, over het algemeen, zijn het Belgen of Duitsers die zo achterlijk doen.
Zo zie ik het dus ook. Reed ook eens achter iemand die maar links bleef sukkelen maar één keer toeteren en ging naar rechts. Hij stak z'n handje op en ik een duimpje klaar. Je hebt zelf ook weleens dat je even niet helemaal oplet en eigenlijk allang naar rechts kon, vooral in busjes zonder binnenspiegel let je iets minder op iemand achter je.quote:Op vrijdag 24 december 2021 09:38 schreef Rewimo het volgende:
[..]
In Duitsland is het gebruikelijk om (weliswaar al op redelijk grote afstand) even met je groot licht te knipperen als je met grote snelheid rijdt. Niet om te jennen maar om te waarschuwen. Nederlanders vatten het uiteraard wel op als jennen (want zelf doen ze dat ook), dus dan krijg je reacties als hierboven.
Tot dat je de verkeerde tegen komt die probeert klem te rijden om je wat aan te doen.quote:Op donderdag 23 december 2021 18:20 schreef denattedweil het volgende:
[..]
Exact.
Zodra iemand gaat bumperkleven of met groot licht gaat gooien dan kan je wat terug verwachten. Gas los, ruiten even flink schoonmaken en even extra de tijd nemen om terug in te voegen, hopen dat die eikels het dan een keer leren om gewoon het fatsoen te hebben even gas terug te nemen.
Woon hier dicht aan de Belgische grens en, over het algemeen, zijn het Belgen of Duitsers die zo achterlijk doen.
Waarom zit er rioolwater in je sproeier?quote:Op dinsdag 4 januari 2022 09:23 schreef von_manstein het volgende:
[..]
Tot dat je de verkeerde tegen komt die probeert klem te rijden om je wat aan te doen.
Dit is mij bijna overkomen in de zomer een jaar of 20 terug, een bumper klevende cabrio met een kampsjaak achter het stuur formaat Hulk Hogan (Wat mij de eerste instantie niet was opgevallen) er in welke een gratis douch kreeg van mijn ruitenwissersproeier (waar rioolwater in zat)
Ik ben na een ~40 min achtervolging over de A58 maar het parkeer terrein op gereden van het Politiebureau van mn woonplaats. Toen reed die gast door.
Dat zat er in om wielrenners te pesten.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 10:14 schreef Tyr80 het volgende:
[..]
Waarom zit er rioolwater in je sproeier?
quote:Op dinsdag 4 januari 2022 12:35 schreef von_manstein het volgende:
[..]
Dat zat er in om wielrenners te pesten.
Of op de snelweg +40 en dan hard remmen naar 110 als er een vrachtwagen ingehaald moet wordenquote:Op dinsdag 4 januari 2022 09:53 schreef dick_laurent het volgende:
Nou hier in Spanje waar ik momenteel verblijf en ik nu 2x een aantal dagen heb rondgereden in een huur auto kan ik het volgende concluderen:
- De gemiddelde Spanjaard kan niet rijdenze doen echt maar wat.
- Richting aangeven bestaat hier niet, echt nie-mand doet het. Ze kunnen auto’s denk ik hier net zo goed zonder knipperlicht verkopen.
- Op de snelweg houden de meesten zich redelijk aan de vmax. Echter op binnenwegen is het standaard vmax plus 30. Mag je ergens 40? Dan rijdt men 70 ofzo
Één ding moet ik ze wel nageven, zodra er een zebrapad is ergens en je wilt oversteken stoppen ze altijd braaf. Dat zit er wel redelijk goed ingebakken
Hulk Hogan had je uit je auto moeten sleuren en over je heen moeten pissen.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 12:35 schreef von_manstein het volgende:
[..]
Of gewoon dit doen.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 14:52 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Hulk Hogan had je uit je auto moeten sleuren en over je heen moeten pissen.
Ja, kan me voorstellen dat je dan schrikt en voortaan wel even nadenkt over zo'n actie.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 09:23 schreef von_manstein het volgende:
[..]
Tot dat je de verkeerde tegen komt die probeert klem te rijden om je wat aan te doen.
Dit is mij bijna overkomen in de zomer een jaar of 20 terug, een bumper klevende cabrio met een kampsjaak achter het stuur formaat Hulk Hogan (Wat mij de eerste instantie niet was opgevallen) er in welke een gratis douch kreeg van mijn ruitenwissersproeier (waar rioolwater in zat)
Ik ben na een ~40 min achtervolging over de A58 maar het parkeer terrein op gereden van het Politiebureau van mn woonplaats. Toen reed die gast door.
quote:Op dinsdag 4 januari 2022 12:35 schreef von_manstein het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 4 januari 2022 14:52 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Hulk Hogan had je uit je auto moeten sleuren en over je heen moeten pissen.
Buiten dat het niet fris is om rioolwater te gebruiken, raakte uit eindelijk ook de sproeikoppen verstopt en kwam de rioollucht via het ventilatiekanaal ook de auto binnen.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 16:12 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Of gewoon dit doen.
[ afbeelding ]
Wat ben jij een rare zeg. Nu ligt opeens aan onsquote:Op woensdag 5 januari 2022 07:57 schreef von_manstein het volgende:
[..]
[..]
Maar ik snap het wel, jullie zien jezelf terug de in mijn post omschreven Hulk Hogan, lekker aso doen op de weg maar als te iemand mee gaat en je overtroeft/terug pakt dan ga je door het lint
Dat als de kandidaten binnen zitten voor het voorgesprekje een medewerker van het CBR met een bus spuitsneeuw een ronde maakt langs alle lesauto's op de parkeerplaats?quote:Op vrijdag 7 januari 2022 21:13 schreef TR08 het volgende:
Je zou ramen schoon maken soms bijna onderdeel van het rijexamen willen maken
Creatief idee 😅quote:Op vrijdag 7 januari 2022 22:15 schreef jeroen25 het volgende:
[..]
Dat als de kandidaten binnen zitten voor het voorgesprekje een medewerker van het CBR met een bus spuitsneeuw een ronde maakt langs alle lesauto's op de parkeerplaats?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |