Als ik achteruit had gereden dan had die gast dat ook wel gezegdquote:Op zondag 19 december 2021 10:20 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Nou ja geen idee, je rijdt zo vaak in een andere auto dat ik je ervan verdenk veel brokken te maken.
Ja niet zo happen man, was maar om te plagenquote:Op zondag 19 december 2021 10:30 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Als ik achteruit had gereden dan had die gast dat ook wel gezegdmaar hij zei dat ik naar achteren rolde dat is heel wat anders. Bovendien zou ik het zelf ook door hebben gehad omdat je toch weer van z'n R naar D moet schakelen.
En ik rij helemaal niet veel brokken... twee keer gecrashed in m'n hele leven en beide al zo'n 10 jaar geleden. Een eenzijdig ongeluk en een crash omdat ik zo dom was om op nankangs te rijden. Oh ja en recent wel geramd door iemand anders maar dat was haar fout en hebben ze ook opgelost door alle schade te vergoeden.
Maar je hebt gelijk heb wel veel soorten auto'sNu een Audi A5 cabrio schadebak aan het opknappen
Zal best en 2.0 TFSI dus gaat stukquote:Op zondag 19 december 2021 10:37 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Ja niet zo happen man, was maar om te plagen![]()
![]()
Audi A5 mooi, maar schijnt wel belabberd door de bocht te zeilen, zeker in vergelijking met je M135i
Ben eigenlijk wel benieuwd naar deze verhalen, vooral op die nankangsquote:Op zondag 19 december 2021 10:30 schreef YoshiBignose het volgende:
En ik rij helemaal niet veel brokken... twee keer gecrashed in m'n hele leven en beide al zo'n 10 jaar geleden. Een eenzijdig ongeluk en een crash omdat ik zo dom was om op nankangs te rijden.
Yup wil ik ook wel weten want nankang NS2 is de andere set banden waar ik naar zit te kijkenquote:Op zondag 19 december 2021 16:04 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Ben eigenlijk wel benieuwd naar deze verhalen, vooral op die nankangs
Niet echt bijzonder. Met m'n E46 te hard van uitvoegstrook snelweg en achterkant gleed weg, gelukkig naar binnen door RWD en boom en lantaarnpaal ontweken maar wel een stoepje dus velg, draagarm en airbag naar de klote.quote:Op zondag 19 december 2021 16:04 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Ben eigenlijk wel benieuwd naar deze verhalen, vooral op die nankangs
Ah ja, regen.. altijd probleempjequote:Op zondag 19 december 2021 23:27 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Niet echt bijzonder. Met m'n E46 te hard van uitvoegstrook snelweg en achterkant gleed weg, gelukkig naar binnen door RWD en boom en lantaarnpaal ontweken maar wel een stoepje dus velg, draagarm en airbag naar de klote.
Nankangs had ik onder m'n E23 uit 1980. Ik denk dat het de combinatie van één van de eerste auto's met ABS was, nankang en regen. Ik reed 50 in de binnenstad, voor me een bestelbusje die afremde voor een drempel, ik ook remmen, ruim genoeg afstand maar ABS greep in en kon dus niks meer. Ik nog schoppen op die rem maar ramde zijn achterkant. Bumper naar de klote dus toen meteen sportievere bumper opgezet. Kostte allemaal wel weer geld maar ja. Nooit meer nankangs heb ik gezworen, ook bij spoorvorming enzo werd je echt bang. Die banden hebben echt geen grip bij regen, maar goed het was wel 10 jaar geleden dus misschien zijn ze nu wat beter.
Misschien dan niet in elke post in dit topic vertellen welke auto je hebt, dat maakt voor het verhaal namelijk meestal weinig uit.quote:Op zondag 19 december 2021 10:18 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Je hebt wel een hele lage pet van me op
Pfoe dat weet ik echt niet meer, maar volgens mij had je echt niet veel types toen. Ze waren in ieder geval keihard... heb er best tijdje mee rond gereden en profiel was nauwelijks minder geworden. Dat zegt al genoegquote:Op maandag 20 december 2021 01:36 schreef Asmooh het volgende:
[..]
Ah ja, regen.. altijd probleempje
Welke waren dit precies?
Leef jij ook nogquote:Op maandag 20 december 2021 07:32 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Misschien dan niet in elke post in dit topic vertellen welke auto je hebt, dat maakt voor het verhaal namelijk meestal weinig uit.
Tsja daar valt niet zo veel op te zien als het voornamelijk naast je afspeelt. Al kan het wel handig zijn mocht zo'n figuur echt uitstappen en je wat tikken willen geven. Maar dan was ik waarschijnlijk gewoon weggereden.quote:Op donderdag 23 december 2021 12:10 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
Dashcam installeren Vinnie, erg handig. In de vrachtwagen kom ik genoeg van die malloten tegen. M’n telefoon staat vol met filmpjes.
Gewoon toeter en groot licht blijven in houden, dan gaan ze meestal wel iets sneller rijden. Of juist langzamer, maar goed dat maakt dan toch niet meer uit ook. Ik heb wel eens getoeterd en toen hij voorbij de vrachtwagens was en naar rechts ging en ik en een hele rits auto's eindelijk weer gas konden geven toeterden er nog wat mensen achter me toen ze hem voorbij gingenquote:Op donderdag 23 december 2021 14:31 schreef Sounddragon het volgende:
Ik krijg echt zó de schijt van die 100jes die 93 rijden, en dan op hun dooie fucking akkertje even 8 vrachtwagens gaan inhalen alsof ze niet 150 man zitten te irriteren.. boh, wat een kutvolk
quote:Op maandag 6 december 2021 14:41 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Even buiten het feit om dat ik dit sowieso altijd wel doe zou het continu op links rijden geen probleem moeten zijn mits diegene rond de 130 blijft rijden want harder mag je sowieso niet rijden.
Het is natuurlijk merkwaardig gedrag als je zelf een overtreding begaat en ondertussen tegen anderen zegt 'Jullie mogen geen overtreding begaan'.quote:Onnodig links rijden of niet rechts aanhouden is een verkeersovertreding in het Nederlandse wegverkeer en staat beschreven in het Reglement verkeersregels en verkeerstekens 1990 onder artikel 3.[1] De wet zegt dat alle bestuurders, op een weg met twee of meer rijstroken in dezelfde rijrichting, in de meest rechterrijstrook moeten rijden. Voor het overtreden van deze wet geldt anno 2020 een boetebedrag van ¤140.
Ik laat bij dat soort figuren zoals jij altijd mijn gas los. Heerlijk om ze dan nog meer opgefokt te zien wordenquote:Op donderdag 23 december 2021 17:29 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Gewoon toeter en groot licht blijven in houden, dan gaan ze meestal wel iets sneller rijden. Of juist langzamer, maar goed dat maakt dan toch niet meer uit ook. Ik heb wel eens getoeterd en toen hij voorbij de vrachtwagens was en naar rechts ging en ik en een hele rits auto's eindelijk weer gas konden geven toeterden er nog wat mensen achter me toen ze hem voorbij gingen
quote:Op donderdag 23 december 2021 17:32 schreef DW457 het volgende:
[..]
Ik laat bij dat soort figuren zoals jij altijd mijn gas los. Heerlijk om ze dan nog meer opgefokt te zien worden![]()
Disclaimer: ik haal nooit met vmax in, maar doorgaans met vmax +10 a 15. Beetje onnodig om dan zo tekeer te gaan vind ik.
Het ging hier dan ook om vmax -10 types. Seinen en toeteren bij iemand die al te hard rijdt slaat nergens op. Ja tenzij je wil dat ie langzamer gaat rijden omdat het levensgevaarlijk isquote:Op donderdag 23 december 2021 17:32 schreef DW457 het volgende:
[..]
Ik laat bij dat soort figuren zoals jij altijd mijn gas los. Heerlijk om ze dan nog meer opgefokt te zien worden![]()
Disclaimer: ik haal nooit met vmax in, maar doorgaans met vmax +10 a 15. Beetje onnodig om dan zo tekeer te gaan vind ik.
Ik vind dat altijd zo'n raar gedrag. Beetje kleuter en calimero door elkaar. 'Ja, maar hij deed het eerst!'. Echt....quote:Op donderdag 23 december 2021 17:32 schreef DW457 het volgende:
Ik laat bij dat soort figuren zoals jij altijd mijn gas los. Heerlijk om ze dan nog meer opgefokt te zien worden
Oh ik ook. Totdat ie debiel gaat doen, dan kan je hem krijgen ook (als ik zin heb om te jennen).quote:Op donderdag 23 december 2021 17:36 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Ik vind dat altijd zo'n raar gedrag. Beetje kleuter en calimero door elkaar. 'Ja, maar hij deed het eerst!'. Echt....
Ik haal gewoon normaal in en ga naar rechts als ik een snellere verkeersdeelnemer achter me heb. Waarom zou ik dat niet doen?
Maar waarom? Wat schiet je er mee op? Dat je je stoer en sterk voelt? En 'debiel' is natuurlijk een enorm subjectieve typering. Wat jij debiel noemt haalt iemand anders misschien alleen zijn schouders voor op.quote:Op donderdag 23 december 2021 17:43 schreef DW457 het volgende:
[..]
Oh ik ook. Totdat ie debiel gaat doen, dan kan je hem krijgen ook (als ik zin heb om te jennen).
Toeteren, kleven, groot licht...ach, waarom zou ik dat soort tokkies niet dwars zitten als ik daar zin in heb? Doe het niet standaard, maar als je irritant doet, dan kan ik dat ook. En waarom, ach, gewoon omdat t kan.quote:Op donderdag 23 december 2021 17:47 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Maar waarom? Wat schiet je er mee op? Dat je je stoer en sterk voelt? En 'debiel' is natuurlijk een enorm subjectieve typering. Wat jij debiel noemt haalt iemand anders misschien alleen zijn schouders voor op.
Even laten zien wie de baas is, zeg maar.quote:Op donderdag 23 december 2021 17:53 schreef DW457 het volgende:
[..]
Toeteren, kleven, groot licht...ach, waarom zou ik dat soort tokkies niet dwars zitten als ik daar zin in heb? Doe het niet standaard, maar als je irritant doet, dan kan ik dat ook. En waarom, ach, gewoon omdat t kan.
Exact.quote:Op donderdag 23 december 2021 17:53 schreef DW457 het volgende:
[..]
Toeteren, kleven, groot licht...ach, waarom zou ik dat soort tokkies niet dwars zitten als ik daar zin in heb? Doe het niet standaard, maar als je irritant doet, dan kan ik dat ook. En waarom, ach, gewoon omdat t kan.
Dat is een aanname. Een verkeerde ook nog. Is meer n actie-reactie-gevalletje.quote:Op donderdag 23 december 2021 17:55 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Even laten zien wie de baas is, zeg maar.
Dat weten we.quote:Op donderdag 23 december 2021 17:54 schreef Fer het volgende:
Tja vaak rij ik ook maar 104, dat is 97/98 op de gps. Als je dan zo’n vrachtwagen hebt die begrenst is op 89, gaat het inhalen niet vlot.
quote:Op maandag 27 september 2021 18:53 schreef Fer het volgende:
Ik haal ook vrachtwagens in met 99-100 gps kilometers. Dat is de maximumsnelheid. Het probleem is de truckers die soms 93-95 rijden en dan duurt het best lang, zo’n inhaalactie.
Ja, maar al die ouwe mensjes die ik voorrang geef snappen niet hoe zo'n app werktquote:Op donderdag 23 december 2021 17:29 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Gewoon toeter en groot licht blijven in houden, dan gaan ze meestal wel iets sneller rijden. Of juist langzamer, maar goed dat maakt dan toch niet meer uit ook. Ik heb wel eens getoeterd en toen hij voorbij de vrachtwagens was en naar rechts ging en ik en een hele rits auto's eindelijk weer gas konden geven toeterden er nog wat mensen achter me toen ze hem voorbij gingen
Was er niet ooit zo'n app die ze wilde maken dat je elkaar duimpjes omhoog of omlaag kon geven terwijl je op de weg reed. Volgens mij was het te gevaarlijk omdat het uitlokt om rijdend te appen maar het idee is echt wel goed. Als je eenmaal -100 staat word je rijbewijs ingevorderd![]()
In Duitsland is het gebruikelijk om (weliswaar al op redelijk grote afstand) even met je groot licht te knipperen als je met grote snelheid rijdt. Niet om te jennen maar om te waarschuwen. Nederlanders vatten het uiteraard wel op als jennen (want zelf doen ze dat ook), dus dan krijg je reacties als hierboven.quote:Op donderdag 23 december 2021 18:20 schreef denattedweil het volgende:
over het algemeen, zijn het Belgen of Duitsers die zo achterlijk doen.
Dat is het seinen en toeteren ook.quote:Op donderdag 23 december 2021 18:27 schreef DW457 het volgende:
[..]
Is meer n actie-reactie-gevalletje.
Ja dat is dus het probleem met veel mensen in het verkeer, ze begrijpen niet wat ze zelf fout doen. En dan boos worden als mensen gaan seinen en toeteren terwijl daar 9 van de 10 gevallen gewoon een reden voor is. Kende ook zo'n iemand die altijd die verhalen had over klevers enzo totdat ik bij haar in de auto zat en precies begreep waarom. Rijdt overal te langzaam, 10 km van te voren voorsorteren, onnodig links rijden etc.quote:Op donderdag 23 december 2021 18:20 schreef denattedweil het volgende:
[..]
Exact.
Zodra iemand gaat bumperkleven of met groot licht gaat gooien dan kan je wat terug verwachten. Gas los, ruiten even flink schoonmaken en even extra de tijd nemen om terug in te voegen, hopen dat die eikels het dan een keer leren om gewoon het fatsoen te hebben even gas terug te nemen.
Woon hier dicht aan de Belgische grens en, over het algemeen, zijn het Belgen of Duitsers die zo achterlijk doen.
Zo zie ik het dus ook. Reed ook eens achter iemand die maar links bleef sukkelen maar één keer toeteren en ging naar rechts. Hij stak z'n handje op en ik een duimpje klaar. Je hebt zelf ook weleens dat je even niet helemaal oplet en eigenlijk allang naar rechts kon, vooral in busjes zonder binnenspiegel let je iets minder op iemand achter je.quote:Op vrijdag 24 december 2021 09:38 schreef Rewimo het volgende:
[..]
In Duitsland is het gebruikelijk om (weliswaar al op redelijk grote afstand) even met je groot licht te knipperen als je met grote snelheid rijdt. Niet om te jennen maar om te waarschuwen. Nederlanders vatten het uiteraard wel op als jennen (want zelf doen ze dat ook), dus dan krijg je reacties als hierboven.
Tot dat je de verkeerde tegen komt die probeert klem te rijden om je wat aan te doen.quote:Op donderdag 23 december 2021 18:20 schreef denattedweil het volgende:
[..]
Exact.
Zodra iemand gaat bumperkleven of met groot licht gaat gooien dan kan je wat terug verwachten. Gas los, ruiten even flink schoonmaken en even extra de tijd nemen om terug in te voegen, hopen dat die eikels het dan een keer leren om gewoon het fatsoen te hebben even gas terug te nemen.
Woon hier dicht aan de Belgische grens en, over het algemeen, zijn het Belgen of Duitsers die zo achterlijk doen.
Waarom zit er rioolwater in je sproeier?quote:Op dinsdag 4 januari 2022 09:23 schreef von_manstein het volgende:
[..]
Tot dat je de verkeerde tegen komt die probeert klem te rijden om je wat aan te doen.
Dit is mij bijna overkomen in de zomer een jaar of 20 terug, een bumper klevende cabrio met een kampsjaak achter het stuur formaat Hulk Hogan (Wat mij de eerste instantie niet was opgevallen) er in welke een gratis douch kreeg van mijn ruitenwissersproeier (waar rioolwater in zat)
Ik ben na een ~40 min achtervolging over de A58 maar het parkeer terrein op gereden van het Politiebureau van mn woonplaats. Toen reed die gast door.
Dat zat er in om wielrenners te pesten.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 10:14 schreef Tyr80 het volgende:
[..]
Waarom zit er rioolwater in je sproeier?
quote:Op dinsdag 4 januari 2022 12:35 schreef von_manstein het volgende:
[..]
Dat zat er in om wielrenners te pesten.
Of op de snelweg +40 en dan hard remmen naar 110 als er een vrachtwagen ingehaald moet wordenquote:Op dinsdag 4 januari 2022 09:53 schreef dick_laurent het volgende:
Nou hier in Spanje waar ik momenteel verblijf en ik nu 2x een aantal dagen heb rondgereden in een huur auto kan ik het volgende concluderen:
- De gemiddelde Spanjaard kan niet rijdenze doen echt maar wat.
- Richting aangeven bestaat hier niet, echt nie-mand doet het. Ze kunnen auto’s denk ik hier net zo goed zonder knipperlicht verkopen.
- Op de snelweg houden de meesten zich redelijk aan de vmax. Echter op binnenwegen is het standaard vmax plus 30. Mag je ergens 40? Dan rijdt men 70 ofzo
Één ding moet ik ze wel nageven, zodra er een zebrapad is ergens en je wilt oversteken stoppen ze altijd braaf. Dat zit er wel redelijk goed ingebakken
Hulk Hogan had je uit je auto moeten sleuren en over je heen moeten pissen.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 12:35 schreef von_manstein het volgende:
[..]
Of gewoon dit doen.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 14:52 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Hulk Hogan had je uit je auto moeten sleuren en over je heen moeten pissen.
Ja, kan me voorstellen dat je dan schrikt en voortaan wel even nadenkt over zo'n actie.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 09:23 schreef von_manstein het volgende:
[..]
Tot dat je de verkeerde tegen komt die probeert klem te rijden om je wat aan te doen.
Dit is mij bijna overkomen in de zomer een jaar of 20 terug, een bumper klevende cabrio met een kampsjaak achter het stuur formaat Hulk Hogan (Wat mij de eerste instantie niet was opgevallen) er in welke een gratis douch kreeg van mijn ruitenwissersproeier (waar rioolwater in zat)
Ik ben na een ~40 min achtervolging over de A58 maar het parkeer terrein op gereden van het Politiebureau van mn woonplaats. Toen reed die gast door.
quote:Op dinsdag 4 januari 2022 12:35 schreef von_manstein het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 4 januari 2022 14:52 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Hulk Hogan had je uit je auto moeten sleuren en over je heen moeten pissen.
Buiten dat het niet fris is om rioolwater te gebruiken, raakte uit eindelijk ook de sproeikoppen verstopt en kwam de rioollucht via het ventilatiekanaal ook de auto binnen.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 16:12 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Of gewoon dit doen.
[ afbeelding ]
Wat ben jij een rare zeg. Nu ligt opeens aan onsquote:Op woensdag 5 januari 2022 07:57 schreef von_manstein het volgende:
[..]
[..]
Maar ik snap het wel, jullie zien jezelf terug de in mijn post omschreven Hulk Hogan, lekker aso doen op de weg maar als te iemand mee gaat en je overtroeft/terug pakt dan ga je door het lint
Dat als de kandidaten binnen zitten voor het voorgesprekje een medewerker van het CBR met een bus spuitsneeuw een ronde maakt langs alle lesauto's op de parkeerplaats?quote:Op vrijdag 7 januari 2022 21:13 schreef TR08 het volgende:
Je zou ramen schoon maken soms bijna onderdeel van het rijexamen willen maken
Creatief idee 😅quote:Op vrijdag 7 januari 2022 22:15 schreef jeroen25 het volgende:
[..]
Dat als de kandidaten binnen zitten voor het voorgesprekje een medewerker van het CBR met een bus spuitsneeuw een ronde maakt langs alle lesauto's op de parkeerplaats?
Die rijden met een patrijspoort door de binnenstad...quote:Op vrijdag 7 januari 2022 23:08 schreef TR08 het volgende:
[..]
Creatief idee 😅
Ja bedenk iets zou ik zeggen... voor mij is het volslagen logisch om de hele voorruit hele zijruiten en hele achter ruit van ijs te ontdoen net als de spiegels.
Anderen denken daar blijkbaar anders over...
Echt? Hmmm, als ik uit het buitenland kom en de Nederlands grens passeer, zijn het juist de Hollanders die kut rijden. Als een slak op de linkerrijstrook en als een autist reageren als je even je groot licht trekt.quote:Op donderdag 23 december 2021 18:20 schreef denattedweil het volgende:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |