En gaat het ze dan echt om besmettingsgevaar of gewoon geen zin om daar persé bij te zijn? Kan me niet voorstellen dat die zich daar zo druk om maken. Maar kan me vergissen natuurlijk...quote:Op vrijdag 3 december 2021 15:57 schreef Tijn het volgende:
[..]
https://www.nhnieuws.nl/n(...)-vu-beleid-is-absurd
Interessant wel dat aan de ene kant wordt geroepen dat het onderwijs open moeten blijven, want o wee denk toch aan de kinderen, maar aan de andere kant roepen deze studenten zelf op tot onderwijs op afstand.
De branche die de hele crisis nog niets van het probleem aangetrokken heeft.quote:Op vrijdag 3 december 2021 15:26 schreef Zipportal het volgende:
Streng-christelijke kerken negeren advies en willen ook na 17.00 uur diensten houden
https://www.ad.nl/binnenl(...)ten-houden~a0bcdb58/
Hier zijn oplossingen voor. @:lenny_leonard
Klopt zo denk ik er ook over, maar iemand was daar bij ons op het werk niet heel blij mee. En daarnaast weet ik ook dat bij ons op het kantoor iedereen gevaccineerd is (Italie en daar heb je een van de drie nodig, test, herstelbewijs of vaccinatie) dus het is bij ons allemaal bekend van elkaar.quote:Op vrijdag 3 december 2021 16:12 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Laat hem het maar regelen dan.
Doei. Ergens stopt dit geneuzel.
Online college is toch hartstikke relaxed. Je hoeft niet vroeg de veren uit, kunt mooi met je kater in je pyama blijven zitten, etc.quote:Op vrijdag 3 december 2021 16:12 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
En gaat het ze dan echt om besmettingsgevaar of gewoon geen zin om daar persé bij te zijn? Kan me niet voorstellen dat die zich daar zo druk om maken. Maar kan me vergissen natuurlijk...
Dan zeg je toch gewoon dat je die gedaan hebt.quote:Op vrijdag 3 december 2021 16:10 schreef Anton91 het volgende:
Bij mij op mijn werk moesten we elke twee weken een covid test doen... Dat is inmiddels volgens mij wekelijks geworden en nu denkt een manager dat voordat ik weer terugvlieg naar m'n werk ik even een test ga doen van +-100-150euro (die ik voorschiet).![]()
Ten eerste mag een werkgever/manager dit volgens mij niet eisen en ik wil er enigzins aan meewerken, maar dan pas maandag ochtend in de baas zijn tijd en zonder dat ik het voor moet schieten. Heb deze week al zo'n 750 euro aan kosten voor de baas vootgeschoten.
En lekker de hele dag Fok!ken!quote:Op vrijdag 3 december 2021 16:14 schreef Halcon het volgende:
[..]
Online college is toch hartstikke relaxed. Je hoeft niet vroeg de veren uit, kunt mooi met je kater in je pyama blijven zitten, etc.
Idem dito met thuiswerken. Handig om pakketjes aan te nemen, op de kinderen te passen, lekker wat anders te doen, terwijl je je laptop aan laat staan, etc.
Ze sparen negatieve covid bewijzen. Zijn een aantal dingen waarvan ik weet dat het qua wetgeving niet helemaal mag en dit er een van. Maar alleen omdat het relatief goed betaald ben ik bereid om er tijdelijk mee akkoord te gaan maar het heeft uiteraard wel een grens.quote:Op vrijdag 3 december 2021 16:14 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Dan zeg je toch gewoon dat je die gedaan hebt.
allemaal gezonde mensen met gezond verstandquote:Op vrijdag 3 december 2021 16:25 schreef Elan het volgende:
https://www.ad.nl/dossier(...)-ingrijpen~adc92f84/
Van de 8 op de IC is 7 niet gevaccineerd.
En vervolgens moet de kerk wel doorgaan. https://www.ad.nl/binnenl(...)ten-houden~a0bcdb58/quote:Op vrijdag 3 december 2021 16:29 schreef Tarado het volgende:
[..]
allemaal gezonde mensen met gezond verstand
Inderdaad. En dan ook nog terugkijkend. Dus we weten nu de waarde van 2 weken geleden. Dus in theorie zouden we met die informatie kunnen voorspellen wat de besmettingen in de afgelopen 2 weken gaan doen. Oh, wacht..quote:Op vrijdag 3 december 2021 15:47 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat maakt allemaal niks uit, het reproductiegetal is puur een wiskundige berekening. Het RIVM gebruikt hiervoor het aantal gemelde positieve tests. Als dat toeneemt, is de R boven de 1. Als dat afneemt, is de R onder de 1.
Dan is het vervelend ja. Dan zeg je basta così!quote:Op vrijdag 3 december 2021 16:16 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Ze sparen negatieve covid bewijzen. Zijn een aantal dingen waarvan ik weet dat het qua wetgeving niet helemaal mag en dit er een van. Maar alleen omdat het relatief goed betaald ben ik bereid om er tijdelijk mee akkoord te gaan maar het heeft uiteraard wel een grens.
Uh nee. Kabinet vaart volledig op de R in het samenstellen van maatregelenpaketten.quote:Op vrijdag 3 december 2021 16:31 schreef eentwee het volgende:
[..]
Inderdaad. En dan ook nog terugkijkend. Dus we weten nu de waarde van 2 weken geleden was. Dus in theorie zouden we met die informatie kunnen voorspellen wat de besmettingen in de afgelopen 2 weken gaan doen. Oh, wacht..
Die hele R is zo'n onzin. Alleen een flutjournalist tikt daar nog steeds stukjes over.
Onjuist. Het OMT is aangesteld door het Kabinet en die "individuen" zijn geen personen maar deskundigen die namens organisaties spreken. Als die organisaties een andere mening willen verkondigen of verduidelijken kunnen ze ook hun eigen PR-man/vrouw ergens naartoe sturen.quote:Op vrijdag 3 december 2021 13:58 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat zou misschien logisch zijn als het OMT daadwerkelijk beleid zou maken, maar dat doen ze niet, ze geven slechts advies. Bovendien is het OMT geen werkgever. Niemand "is" OMT-lid, het OMT vraagt input vanuit verschillende expertises. Al die individuen hebben in principe alleen loyaliteit richting zichzelf, ze treden op als externe consultant. Als je persoon A en B vraagt om hun mening over iets te geven, dan moet je niet raar opkijken als persoon A bij z'n eigen standpunt blijft, ook als dat niet per se in het uiteindelijke advies wordt overgenomen.
quote:De centrale organisatie achter de Gereformeerde Gemeenten, een orthodox-protestantse kerkstroming, legt het ‘dringend beroep’ van het kabinet om na 17.00 uur geen kerkdiensten te houden naast zich neer. Het landelijk dienstencentrum vindt de diensten van ‘essentieel belang’ en wil dat samenkomsten ook ‘s avonds mogelijk blijven. Individuele kerken kunnen wel afwijken van dit standpunt.
Verplicht vaccineren of weigeren in het ziekenhuis.quote:Op vrijdag 3 december 2021 16:25 schreef Elan het volgende:
Ik hoop dat voor kerst minimaal 2G een feit wordt, liever nog zie ik de vaccinatieplichtquote:Op vrijdag 3 december 2021 16:25 schreef Elan het volgende:
Ik hoop op karma voor dit soort lieden.quote:Op vrijdag 3 december 2021 16:35 schreef maily het volgende:
Streng-Christelijke kerken negeren advies en willen ook na 17.00 uur diensten houden
[..]
Ik ook, dan weten we namelijk in elk geval heel zeker dat het 1 grote teringzooi zal worden.quote:Op vrijdag 3 december 2021 16:36 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Ik hoop dat voor kerst minimaal 2G een feit wordt, liever nog zie ik de vaccinatieplicht
Zal het onthouden!quote:Op vrijdag 3 december 2021 16:32 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Dan is het vervelend ja. Dan zeg je basta così!
Lijkt me wel heerlijk om in Italie te wonen en werken.
Net als in Italië. Mondkapjes vanaf jonge leeftijd. Ik vind daar wat van.quote:Op vrijdag 3 december 2021 15:52 schreef Momo het volgende:
https://www.hln.be/dossie(...)n-verboden~a061315f/
In België sluiten ze onderwijs gedeeltelijk en kinderen vanaf 6 jaar met mondkapje
Dit ja.quote:Op vrijdag 3 december 2021 15:59 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Hou toch op, alsof dat alleen voor de kerk zou gelden.
Sommige mensen hebben dat met de sportschool of hun leven draait om sociale contacten buiten de deur. Daar wordt ook geen uitzondering voor gemaakt.
Die zou je eigenlijk op de IC moeten weren, 'laat god het maar oplossen'quote:Op vrijdag 3 december 2021 16:35 schreef maily het volgende:
Streng-Christelijke kerken negeren advies en willen ook na 17.00 uur diensten houden
[..]
Tjonge jonge. Zelfs de RK kerk heeft de nachtmis met kerst gecanceld. Maar de protestanten doen lekker toch hun eigen zin.quote:Op vrijdag 3 december 2021 16:35 schreef maily het volgende:
[..]
Misschien, maar eerlijk gezegd geloof ik daar niet zo in.quote:Op vrijdag 3 december 2021 16:37 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Ik ook, dan weten we namelijk in elk geval heel zeker dat het 1 grote teringzooi zal worden.
https://www.trouw.nl/reli(...)ent&utm_content=freequote:Ook dit jaar gaat de nachtmis met kerst niet door in de Katholieke kerk.
Duitsland met hun 2G+ en FFP9-mondmaskers breekt intussen het ene na het andere record. Ze zakken maar lekker in de stront daar.quote:Op vrijdag 3 december 2021 16:41 schreef GemMagic het volgende:
Dit topic verhard ook wel behoorlijk.. tot nu toe is het Nederlands beleid vrij soft en is de daling al ingezet, we zullen wel zien waar het eindigt. Egens vind ik het wel grappig om die duitse 2G+ kerstmarkt te zien creperen met een handje vol bezoekers.
Wel vind ik het hypocriet dat de christenen wederom alle hoon over zich heen krijgen, terwijl in de grote steden waar uiteindelijk echt veel meer mensen op een IC terecht komen de moskeeën gewoon open blijven voor gebed 24/7quote:Op vrijdag 3 december 2021 16:39 schreef capricia het volgende:
[..]
Tjonge jonge. Zelfs de RK kerk heeft de nachtmis met kerst gecanceld. Maar de protestanten doen lekker toch hun eigen zin.
Nee hoor, die afkeer jegens de zelfbenoemde uitzonderingspositie van de kerk heb ik altijd al verwerpelijk gevonden, ook voor deze crisis.quote:Op vrijdag 3 december 2021 16:41 schreef GemMagic het volgende:
Dit topic verhard ook wel behoorlijk.. tot nu toe is het Nederlands beleid vrij soft en is de daling al ingezet, we zullen wel zien waar het eindigt. Egens vind ik het wel grappig om die duitse 2G+ kerstmarkt te zien creperen met een handje vol bezoekers.
En dat terwijl er genoeg alternatieven te bedenken zijn. Bijv. één middagdienst ipv een ochtend- en avonddienst. Of een ochtenddienst in de kerk en een avonddienst via livestream. Dit is puur een kwestie van onwilligheid.quote:Op vrijdag 3 december 2021 16:39 schreef capricia het volgende:
[..]
Tjonge jonge. Zelfs de RK kerk heeft de nachtmis met kerst gecanceld. Maar de protestanten doen lekker toch hun eigen zin.
De ene kerk/gebedshuis is de andere niet als ik het zo lees.quote:Op vrijdag 3 december 2021 16:43 schreef Elan het volgende:
[..]
Wel vind ik het hypocriet dat de christenen wederom alle hoon over zich heen krijgen, terwijl in de grote steden waar uiteindelijk echt veel meer mensen op een IC terecht komen de moskeeën gewoon open blijven voor gebed 24/7
Nounou....quote:Op vrijdag 3 december 2021 16:43 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Duitsland met hun 2G+ en FFP9-mondmaskers breekt intussen het ene na het andere record. Ze zakken maar lekker in de stront daar.
Een gedeelte van mijn vaders familie is ook zo streng gelovig. Zijn oudere broers en vooral verdere familie van mijn oma. Wat ik mij als kind kan herinneren is dat daar thuis geen tv en internet was, met neefjes en nichtjes van ongeveer dezelfde leeftijd als ik. Dan praat je over eind jaren 90/begin 00. Het was altijd een best koud ontvangst met 1 koekje bij de koffie. En heel veel dingen mochten daar niet. Op een gegeven moment is er een breuk gekomen tussen beide kanten van de familie Dus geen idee hoe het nu gaat, maar ik weet bijna zeker dat hun geen prik hebben gehad.quote:Op vrijdag 3 december 2021 16:40 schreef bloodymary1 het volgende:
Ook zo'n vreemd iets. Ik ken eigenlijk niemand die ooit naar de kerk gaat. Maar dat zal op de bible belt wel anders zijn natuurlijk. Maar onbegrijpelijk dat die weer een uitzonderingspositie menen te mogen claimen terwijl ze ook nog eens een grote veroorzaker van alle ellende zijn. En onbegrijpelijk dat men daar niet op in durft te grijpen.
Precies, en je zult het misschien niet geloven, maar Wirelessmouse is 100% katholiek, hele rataplan aan meegedaan. Tot het moment komt dat je zelf kunt denken, en dan zie je wat voor lariekoek het is.quote:Op vrijdag 3 december 2021 16:39 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Dit ja.
Een pandemie is voor niemand leuk; iedereen wordt geraakt. Dan is het wel raar als kerken daar vrij los van staan omdat ze zichzelf essentieel vinden. Dat vinden zoveel sectoren van zichzelf.
En Duitsland brengt haar patiënten dan weer naar de Italiaanse ICs. Serieus.quote:Op vrijdag 3 december 2021 16:44 schreef Elan het volgende:
[..]
Nounou....
Ondertussen blijven wij wel IC-patiënten daar heen brengen.
Dat geldt natuurlijk voor heel veel rooms-katholieken in ons land.quote:Op vrijdag 3 december 2021 16:44 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Precies, en je zult het misschien niet geloven, maar Wirelessmouse is 100% katholiek, hele rataplan aan meegedaan. Tot het moment komt dat je zelf kunt denken, en dan zie je wat voor lariekoek het is.
Ik doelde vooral op de absurditeit waarin ze daar intussen zijn beland. Een kerstmarkt (buiten) bezoeken met een dubbele vaccinatie, verplichte test, medisch mondmasker en afstand houden. Helemaal koekoek.quote:Op vrijdag 3 december 2021 16:44 schreef Elan het volgende:
[..]
Nounou....
Ondertussen blijven wij wel IC-patiënten daar heen brengen.
Vaccinatie-standpunt verschilt ook heel erg per kerk en per dorp.quote:Op vrijdag 3 december 2021 16:44 schreef capricia het volgende:
[..]
De ene kerk/gebedshuis is de andere niet als ik het zo lees.
Klopt.quote:Op vrijdag 3 december 2021 16:44 schreef capricia het volgende:
[..]
De ene kerk/gebedshuis is de andere niet als ik het zo lees.
Dat is zeker zo. Maar ja, als je daarover begint ben je Wildersfan, racist of stigmatisered bezig. Voor de moskee geldt uiteraard hetzelfde als wat voor de kerk (welke dan ook) geldt.quote:Op vrijdag 3 december 2021 16:43 schreef Elan het volgende:
[..]
Wel vind ik het hypocriet dat de christenen wederom alle hoon over zich heen krijgen, terwijl in de grote steden waar uiteindelijk echt veel meer mensen op een IC terecht komen de moskeeën gewoon open blijven voor gebed 24/7
Ik heb dan ook nog weinig streng Christelijke kerkgangers iemand neer zien steken om de familie-eer te redden eerlijk gezegd.quote:Op vrijdag 3 december 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
[..]
Klopt.
Maar die hijgerige journalisten die heel stoer op Urk gebedsgangers lastig vallen zijn te laf om in Den Haag voor een moskee te gaan staan, dus daar hoor en lees je niks over. Terwijl de ziekenhuizen in de grote steden kennelijk uitpuilen van de allochtonen.
In de VS is dat ook al vrij gangbaar, hier straks ook wellicht.quote:Op vrijdag 3 december 2021 16:45 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ik doelde vooral op de absurditeit waarin ze daar intussen zijn beland. Een kerstmarkt (buiten) bezoeken met een dubbele vaccinatie, verplichte test, medisch mondmasker en afstand houden. Helemaal koekoek.
Giswerk en lijken mij waarden van voor oktober.quote:Op vrijdag 3 december 2021 16:25 schreef Elan het volgende:
Prima, ik vind een uitzonderingspositie ook niet meer van deze tijd; misschien moet men eens naar die wetgeving kijken; maar als je deze positie hebt als kerk en je bent er oprecht van overtuigd dat je essentieel bent, dan vind ik het absoluut niet vreemd dat zij de keuze maken hun diensten blijven houden. Zij maken die afweging anders en zij staan blijkbaar juridisch in hun recht.quote:Op vrijdag 3 december 2021 16:43 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Nee hoor, die afkeer jegens de zelfbenoemde uitzonderingspositie van de kerk heb ik altijd al verwerpelijk gevonden, ook voor deze crisis.
Het Vaticaan is erg pro vaccineren. Hekelt zelfs antivax.quote:Op vrijdag 3 december 2021 16:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Vaccinatie-standpunt verschilt ook heel erg per kerk en per dorp.
https://www.ansa.it/sito/(...)a4-39e24456dd6a.htmlquote:"Ik geloof dat ethisch iedereen het vaccin moet nemen. Het is een ethische optie, omdat je je gezondheid, je leven op het spel zet, maar je speelt ook het leven van anderen".
helaas is een groot deel zo dom maar ze weten wel wat hun rechten zijn en als ze het niet weten is er wel iemand om ze dat te vertellenquote:Op vrijdag 3 december 2021 16:30 schreef Elan het volgende:
[..]
En vervolgens moet de kerk wel doorgaan. https://www.ad.nl/binnenl(...)ten-houden~a0bcdb58/
Gewoon verplichten die prik voor het deel van de bevolking dat te dom om te schijten is.
Corona tast kennelijk ook de hersenen aan ja.quote:Op vrijdag 3 december 2021 16:47 schreef Elan het volgende:
[..]
In de VS is dat ook al vrij gangbaar, hier straks ook wellicht.
Hier in het dorp is de kerk elke zondag nog aardig vol.... geen idee waarom.quote:Op vrijdag 3 december 2021 16:40 schreef bloodymary1 het volgende:
Ook zo'n vreemd iets. Ik ken eigenlijk niemand die ooit naar de kerk gaat. Maar dat zal op de bible belt wel anders zijn natuurlijk. Maar onbegrijpelijk dat die weer een uitzonderingspositie menen te mogen claimen terwijl ze ook nog eens een grote veroorzaker van alle ellende zijn. En onbegrijpelijk dat men daar niet op in durft te grijpen.
Begrijp mij niet verkeerd, ik heb niks tegen geloof hoor, mensen mogen geloven wat ze willen. Enige wat ze niet mogen geloven is dat ze een uitzonderingspositie hebben. Maar ja, dat maken wij mogelijk door er aan toe te geven.quote:Op vrijdag 3 december 2021 16:45 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dat geldt natuurlijk voor heel veel rooms-katholieken in ons land.
Straks wel ja, als je dagelijks een test door je voorhoofdsholte geduwd krijgt. Ik snap niet dat men nog steeds zo panisch doet over activiteiten buiten.quote:Op vrijdag 3 december 2021 16:48 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Corona tast kennelijk ook de hersenen aan ja.
quote:Op vrijdag 3 december 2021 16:47 schreef Vallon het volgende:
[..]
Giswerk en lijken mij waarden van voor oktober.
Die inschatting strookt ook niet met wat het RIVM zelf meldde.
Oktober: 44% in het ziekenhuis is gevaccineerd en 30% IC. In september was dat nog resp. 27% en 17%.
Cijfers over/van november ontbreken vooralsnog en het zou mij verbazen dat die na in oktober zijn verdubbeld, nu in november automagisch weer zouden zijn gehalveerd zoals de IC waarde v an 12,5%.
Dan is 7/8 toch niet zo'n rare inschatting?quote:De kans om als volledig gevaccineerd persoon met het coronavirus in het ziekenhuis te worden opgenomen is 17 keer lager dan voor een niet-gevaccineerde. Voor de ICintensive care is die kans als volledig gevaccineerde 33 keer zo klein.
Sommige mensen kennen de betekenis van 'eigen verantwoordelijkheid' dan ook niet.quote:Op vrijdag 3 december 2021 16:49 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Begrijp mij niet verkeerd, ik heb niks tegen geloof hoor, mensen mogen geloven wat ze willen. Enige wat ze niet mogen geloven is dat ze een uitzonderingspositie hebben. Maar ja, dat maken wij mogelijk door er aan toe te geven.
Veel te veel symboolpolitiek inderdaad. Zelfde met de stadions zonder publiek. Eerst miljoenen in fieldlabs investeren, vervolgens concluderen dat er amper besmettingen plaatsvinden om ze vervolgens (als enige land ter wereld zo een beetje) op slot te gooien.quote:Op vrijdag 3 december 2021 16:48 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Corona tast kennelijk ook de hersenen aan ja.
zeker klaar mee maar hoe regel je dat?quote:Op vrijdag 3 december 2021 16:35 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Verplicht vaccineren of weigeren in het ziekenhuis.
Mooi geweest. Klaar met deze mensen.
Yep de R- van de Rommelige Rivm Regels die een Reagerende Regering Regeren.quote:Op vrijdag 3 december 2021 16:33 schreef Elan het volgende:
[..]
Uh nee. Kabinet vaart volledig op de R in het samenstellen van maatregelenpaketten.
Dat zijn dan ook katholieken die vooral gelovig zijn om zoveel mogelijk feestdagen te hebbenquote:Op vrijdag 3 december 2021 16:48 schreef capricia het volgende:
[..]
Het Vaticaan is erg pro vaccineren. Hekelt zelfs antivax.
[..]
https://www.ansa.it/sito/(...)a4-39e24456dd6a.html
het gaat ook wat te vaak over recht en wat te weinig over plichtquote:Op vrijdag 3 december 2021 16:50 schreef capricia het volgende:
[..]
Sommige mensen kennen de betekenis van 'eigen verantwoordelijkheid' dan ook niet.
Zo zie je maar geloof is zo slecht nog niet.quote:Op vrijdag 3 december 2021 16:52 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Dat zijn dan ook katholieken die vooral gelovig zijn om zoveel mogelijk feestdagen te hebben
Zij werken met zeer complexe modellen en weten meer wat ze doen dan menigeen hier denkt.quote:Op vrijdag 3 december 2021 16:52 schreef Vallon het volgende:
[..]
Yep de R- van de Rommelige Rivm Regels die een Reagerende Regering Regeren.
Dan moeten we er voor zorgen dat ze niet in hun recht staan, zoals voor andere maatregelen ook is gedaan.quote:Op vrijdag 3 december 2021 16:48 schreef GemMagic het volgende:
[..]
Prima, ik vind een uitzonderingspositie ook niet meer van deze tijd; misschien moet men eens naar die wetgeving kijken; maar als je deze positie hebt als kerk en je bent er oprecht van overtuigd dat je essentieel bent, dan vind ik het absoluut niet vreemd dat zij de keuze maken hun diensten blijven houden. Zij maken die afweging anders en zij staan blijkbaar juridisch in hun recht.
Hoe krijg je een kind van 6 zo ver? Ik krijg mijn zoontje van 5 nog niet eens gel in zijn haren gesmeerd. Die houdt zo een kapje precies 10 seconden op.quote:Op vrijdag 3 december 2021 16:56 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Wat denkt een Belgisch kind van 6 als hij zich aan het aankleden is voor de spiegel voor hij naar school gaat?
Wie heeft eerder zijn mondkapje op, hij of ik!
Fucking hell Belgen, nieuw nutteloos dieptepunt dut.
is al een hele vooruitgang als die Belgische kinderen gaan denkenquote:Op vrijdag 3 december 2021 16:56 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Wat denkt een Belgisch kind van 6 als hij zich aan het aankleden is voor de spiegel voor hij naar school gaat?
Wie heeft eerder zijn mondkapje op, hij of ik!
Fucking hell Belgen, nieuw nutteloos dieptepunt dut.
Dat komt door de scheiding tussen kerk en staat. Dit was feitelijk een deal tussen twee gelijke machtsblokken; jullie bemoeien je niet met ons en wij bemoeien ons niet met jullie. Toen was de invloed van de kerk echter veel groter dan nu waardoor het een scheve afspraak en meer een soort van "bescherming" van de kleine kerk tegen de grote staat is geworden. Een uitzonderingspositie dus.quote:Op vrijdag 3 december 2021 16:49 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Begrijp mij niet verkeerd, ik heb niks tegen geloof hoor, mensen mogen geloven wat ze willen. Enige wat ze niet mogen geloven is dat ze een uitzonderingspositie hebben. Maar ja, dat maken wij mogelijk door er aan toe te geven.
Maar is dat zo'n onschendbaar principe dat we daar straks een pandemie op laten stuk lopen?quote:Op vrijdag 3 december 2021 16:58 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Dat komt door de scheiding tussen kerk en staat. Dit was feitelijk een deal tussen twee gelijke machtsblokken; jullie bemoeien je niet met ons en wij bemoeien ons niet met jullie. Toen was de invloed van de kerk echter veel groter dan nu waardoor het een scheve afspraak en meer een soort van "bescherming" van de kleine kerk tegen de grote staat is geworden. Een uitzonderingspositie dus.
Dat snap ik, maar die tijd is lang vervlogen. Tijd om hen gelijke rechten als ieder ander te geven.quote:Op vrijdag 3 december 2021 16:58 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Dat komt door de scheiding tussen kerk en staat. Dit was feitelijk een deal tussen twee gelijke machtsblokken; jullie bemoeien je niet met ons en wij bemoeien ons niet met jullie. Toen was de invloed van de kerk echter veel groter dan nu waardoor het een scheve afspraak en meer een soort van "bescherming" van de kleine kerk tegen de grote staat is geworden. Een uitzonderingspositie dus.
Dat is niet helemaal waar, genoeg moskeeën waar het wel goed gaat. Veel moskeeën die ook meewerken aan vaccinatiecampagnes en het juist informeren van mensen want zeker daar gaat in buitenlandse kringen een hoop fout.quote:Op vrijdag 3 december 2021 16:43 schreef Elan het volgende:
[..]
zolang je christelijke partijen in de regering hebt zal dat niet gebeuren, dit is gewoon wisselgeld om andere zaken er wel door te drukkenquote:Op vrijdag 3 december 2021 17:00 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Dat snap ik, maar die tijd is lang vervlogen. Tijd om hen gelijke rechten als ieder ander te geven.
je hebt niets tegen geloof maar je wilt het ze wel afpakken ?quote:Op vrijdag 3 december 2021 16:49 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Yep modellen die zo complex zijn dat de ingewikkelde constructie, stuurwaarde, parameters en gebruikte data geheim is en voortdurend veranderen zodat ze niet te controleren zijn.quote:Op vrijdag 3 december 2021 16:53 schreef Elan het volgende:
[..]
Zij werken met zeer complexe modellen en weten meer wat ze doen dan menigeen hier denkt.
"zelf het recht heeft zijn of haar levenwijze te bepalen"quote:Op vrijdag 3 december 2021 17:08 schreef Vallon het volgende:
[..]
je hebt niets tegen geloof maar je wilt het ze wel afpakken ?
Ik heb niets met kerk en geloofovertuiging maar respecteer het juist ten volle omdat iedereen zelf het recht heeft zijn of haar levenwijze te bepalen. Dat goegemeente dat recht wil inperken en andersdenkenden afgunstig wil onderwerpen, is meer het probleem van een eigen kortzichtigheid.
De enige kritiek die ik op geloof hebt dat zij dat niet in de openbaarheid moet uitventen, dat iemand jehova, jood of of moslim is hoef ik niet te weten van iemand in bv een overheidspositie.
Bezie het eens van de andere kant. Het geloof heeft geen uitzonderingspositie. Het is eerder dat niet-gelovigen hun recht om zelf de eigen levensovertuiging te bepalen, als recht is/wordt ontnomen.
Dan gaan wijzen naar "reli's" die dat recht nog wel (verankerd) hebben, is als steeds keer op keer dan een groep verwijten en schuldig maken omdat het zo makkelijk kan.
Uitsluiten van maatschappij en ziekenhuisopname.quote:Op vrijdag 3 december 2021 16:52 schreef Tarado het volgende:
[..]
zeker klaar mee maar hoe regel je dat?
Dit soort "wappie" praat hoort hier niet.quote:Op vrijdag 3 december 2021 17:16 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Uitsluiten van maatschappij en ziekenhuisopname.
Kwestie van tijd voor het werkelijkheid isquote:Op vrijdag 3 december 2021 17:19 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
Dit soort "wappie" praat hoort hier niet.
Klaag me maar aan.quote:Op vrijdag 3 december 2021 17:19 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
Dit soort "wappie" praat hoort hier niet.
Ow, vreselijk. Je zult maar zo op moeten groeien. Maar zou dat onderhand niet een beetje uitsterven? Veel jongeren zullen toch niet meer zo in het leven/geloof staan?quote:Op vrijdag 3 december 2021 16:44 schreef Momo het volgende:
[..]
Een gedeelte van mijn vaders familie is ook zo streng gelovig. Zijn oudere broers en vooral verdere familie van mijn oma. Wat ik mij als kind kan herinneren is dat daar thuis geen tv en internet was, met neefjes en nichtjes van ongeveer dezelfde leeftijd als ik. Dan praat je over eind jaren 90/begin 00. Het was altijd een best koud ontvangst met 1 koekje bij de koffie. En heel veel dingen mochten daar niet. Op een gegeven moment is er een breuk gekomen tussen beide kanten van de familie Dus geen idee hoe het nu gaat, maar ik weet bijna zeker dat hun geen prik hebben gehad.
Dat weet je niet, dat doen ze daar niet openlijk, maar die leggen ze gewoon in de kelder.quote:Op vrijdag 3 december 2021 16:47 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Ik heb dan ook nog weinig streng Christelijke kerkgangers iemand neer zien steken om de familie-eer te redden eerlijk gezegd.
Ik zei het vanmiddag al maar we worden nu gegijzeld door zelfopgelegde regels.quote:Op vrijdag 3 december 2021 17:22 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Klaag me maar aan.
Klaar met mensen zoals taartmevrouw en zouttekortmeneer die een hele maatschappij in de wurggreep houden.
Ik denk dat een gedeelte daar wel in mee gaat omdat ze zo erg in een community leven. Maar wel met tv en internet en dat soort dingen ondertussen. Wel iets minder streng. Tenminste ik hoop het voor hun kinderen eventueel.quote:Op vrijdag 3 december 2021 17:22 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Ow, vreselijk. Je zult maar zo op moeten groeien. Maar zou dat onderhand niet een beetje uitsterven? Veel jongeren zullen toch niet meer zo in het leven/geloof staan?
Dat is een compleet andere discussie.quote:Op vrijdag 3 december 2021 17:21 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Kwestie van tijd voor het werkelijkheid is
Dan nog is het gewoon wappie taal, ongefundeerd, niet onderbouwd en puur uit onderbuikgevoel.quote:Op vrijdag 3 december 2021 17:22 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Klaag me maar aan.
Klaar met mensen zoals taartmevrouw en zouttekortmeneer die een hele maatschappij in de wurggreep houden.
Je geeft precies hoe tweedeling veroorzaken werkt. Die vraag is niet of geloof belangrijker is maar waarom jouw/mijn rechten om zelf de manier van leven in te delen, worden afgenomen.quote:Op vrijdag 3 december 2021 17:13 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
"zelf het recht heeft zijn of haar levenwijze te bepalen"
Mijn levenswijze is lekker van 21:00 - 04:00 in de kroeg zitten, dat mag wel "afgepakt" worden? Waarom is geloof als levenswijze belangrijker dan de kroeg/sportschool/bioscoop/etc.
Zoiets als "Mark" en "Hugo" en hun(ner) gelijkgestemden die een hele samenleving aan het uiteentrappen zijn ?quote:Op vrijdag 3 december 2021 17:22 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Klaag me maar aan.
Er werkt helemaal niks in mijn eigenrichting, daar gaat het niet om, ik wil niet mijn "recht" terug want ik snap dat er wat moet gebeuren (of dat wat nu gebeurt het juiste is laten we maar in het midden).quote:Op vrijdag 3 december 2021 17:30 schreef Vallon het volgende:
[..]
Je geeft precies hoe tweedeling veroorzaken werkt. Die vraag is niet of geloof belangrijker is maar waarom jouw/mijn rechten om zelf de manier van leven in te delen, worden afgenomen.
Probleem hierin is ook dat regels met onderbouwing, onuitlegbaar zijn.....omdat ze niet te begrijpen zijn en totalitair worden opgelegd om zo als ik het zie, iemands gedrag te besturen.
De wereld is niet ideaal maar wordt zeker niet idealer wanner je mensen hun recht om zelf in een situatie te beslissen afneemt. Bijna iets uit vervlogen tijden, maar maak duidelijk wat iemand aandeel of risico is bij een handeling of gedrag; en laat het daarbij.
Waar het misgaat is dat mensen die iets niet doen, verdacht worden gemaakt omdat dit schade zou veroorzaken. Iets dat niet aan te tonen is maar wel wordt aangewreven. Zoiets als dat ongevaccineerden* zorgden voor besmettingen en dan nu verantwoordelijk worden gemaakt voor selectief gemaakte overbelasting (die er al was).
*Nog los dat ongeregistreerd niet wil zeggen ongevaccineerd, niet zijn hersteld of niet immuun. Net zo min als gevaccineerden prat kunnen gaan op een momenteel resultaat.
"iedereen moet zelf de verantwoording nemen" & "vaccineren is alleen aan jezelf" heette dat ooit en als iemand dat vervolgens doet; en daarin een andere keuze maakt dan met die slogan werd verwacht, is de persoon ineens paria die anderen ellende bezorgt. Het blijft bijzonder hoe rechten in hoofden van mensen in een eigenrichting uitwerkt.
Men kijkt gewoon niet verder dan hun neus lang is, zolang het geen impacht heeft op hun eigen bubbel boeit het ze ook niet lijkt wel.quote:Op vrijdag 3 december 2021 17:30 schreef Vallon het volgende:
[..]
Je geeft precies hoe tweedeling veroorzaken werkt. Die vraag is niet of geloof belangrijker is maar waarom jouw/mijn rechten om zelf de manier van leven in te delen, worden afgenomen.
Probleem hierin is ook dat regels met onderbouwing, onuitlegbaar zijn.....omdat ze niet te begrijpen zijn en totalitair worden opgelegd om zo als ik het zie, iemands gedrag te besturen.
De wereld is niet ideaal maar wordt zeker niet idealer wanner je mensen hun recht om zelf in een situatie te beslissen afneemt. Bijna iets uit vervlogen tijden, maar maak duidelijk wat iemand aandeel of risico is bij een handeling of gedrag; en laat het daarbij.
Waar het misgaat is dat mensen die iets niet doen, verdacht worden gemaakt omdat dit schade zou veroorzaken. Iets dat niet aan te tonen is maar wel wordt aangewreven. Zoiets als dat ongevaccineerden* zorgden voor besmettingen en dan nu verantwoordelijk worden gemaakt voor selectief gemaakte overbelasting (die er al was).
*Nog los dat ongeregistreerd niet wil zeggen ongevaccineerd, niet zijn hersteld of niet immuun. Net zo min als gevaccineerden prat kunnen gaan op een momenteel resultaat.
"iedereen moet zelf de verantwoording nemen" & "vaccineren is alleen aan jezelf" heette dat ooit en als iemand dat vervolgens doet; en daarin een andere keuze maakt dan met die slogan werd verwacht, is de persoon ineens paria die anderen ellende bezorgt. Het blijft bijzonder hoe rechten in hoofden van mensen in een eigenrichting uitwerkt.
Even serieus, dit gaat toch niet? Ik neem aan dat zo ook de regels volgen van de "avondlockdown"?quote:Op vrijdag 3 december 2021 15:53 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Lachwekkend, maar wat nog lachwekkender is, dat het gewoon kan.
Die zit alweer aan een lekker taartje waarschijnlijk.quote:Op vrijdag 3 december 2021 17:37 schreef mir1986 het volgende:
Taartmevrouw was gevaccineerd. Dus hoezo klaar met taartmevrouw?
Jazeker, eindeloos genieten 👍quote:Op vrijdag 3 december 2021 18:02 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Even serieus, dit gaat toch niet? Ik neem aan dat zo ook de regels volgen van de "avondlockdown"?
Krijgen ze alweer de zoveelste uitzondering?
Je verwart opnames met bezetting.quote:Op vrijdag 3 december 2021 16:47 schreef Vallon het volgende:
[..]
Giswerk en lijken mij waarden van voor oktober.
Die inschatting strookt ook niet met wat het RIVM zelf meldde.
Oktober: 44% in het ziekenhuis is gevaccineerd en 30% IC. In september was dat nog resp. 27% en 17%.
Cijfers over/van november ontbreken vooralsnog en het zou mij verbazen dat die na in oktober zijn verdubbeld, nu in november automagisch weer zouden zijn gehalveerd zoals de IC waarde v an 12,5%.
Wij ook + wekelijks testenquote:Op vrijdag 3 december 2021 18:05 schreef Jed1Gam het volgende:
Vandaag moeten we weer verplicht een mondkapje dragen op werk, met vaccinatie, hier in Zürich.Treurig wereldje leven we in.
Iedereen home-office was de andere optie, maar daar is te weinig animo voor.
Ik lees dit als een stukje "afgunst" (nofi) van "ik" en dan "zij" ook. Dat er wat , laat staan op deze wijze iets moet gebeuren; is voor mij helemaal niet zo helder.quote:Op vrijdag 3 december 2021 17:47 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Er werkt helemaal niks in mijn eigenrichting, daar gaat het niet om, ik wil niet mijn "recht" terug want ik snap dat er wat moet gebeuren (of dat wat nu gebeurt het juiste is laten we maar in het midden).
Waar het wel om gaat, al 2 jaar horen we "solidair" en "we doen het samen". Blijkbaar geldt dat solidair zijn niet voor de kerk/moskee, want zelf verantwoordelijkheid nemen doen ze niet (allemaal). Dus is het aan het kabinet om die solidariteit dan maar af te dwingen, maar dat durven ze niet.
Als klap op de vuurpijl komt er nog bij dat ze niet alleen in de kerk zitten, maar vaak ook nog anti-vaxxers zijn. Oftewel, juist de groep bij wie je samenkomsten moet voorkomen.
Waar het misgaat is dat mensen die iets niet doen, verdacht worden gemaakt omdat dit schade zou veroorzaken. Iets dat niet aan te tonen is maar wel wordt aangewreven.
Kijk eens naar de top 10 waar de meeste besmettingen voorkomen (omgerekend naar 100k inwoners), dan zul je zien dat er niks wordt aangewreven.
Ik wil hier wel wat over zeggen. Ik ben zelf 30 en belijdend christen. Wel vrijzinnig enzo, dus netjes gevaccineerd en alles. Ik heb wel moeite met euthanasie en abortus maar ben niet tegen want ik vind dat iedereen zelf de keuze moet kunnen maken.quote:Op vrijdag 3 december 2021 17:28 schreef Momo het volgende:
[..]
Ik denk dat een gedeelte daar wel in mee gaat omdat ze zo erg in een community leven. Maar wel met tv en internet en dat soort dingen ondertussen. Wel iets minder streng. Tenminste ik hoop het voor hun kinderen eventueel.
De zwartekousenbrigade beschouwt de rest van de maatschappij nou eenmaal hoofdzakelijk als een noodzakelijk kwaad waarvan de kunnen profiteren als gods voorzienigheid ze even in de steek laat.quote:Op vrijdag 3 december 2021 18:08 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Ik wil hier wel wat over zeggen. Ik ben zelf 30 en belijdend christen. Wel vrijzinnig enzo, dus netjes gevaccineerd en alles. Ik heb wel moeite met euthanasie en abortus maar ben niet tegen want ik vind dat iedereen zelf de keuze moet kunnen maken.
Wat ik om me heen veel zie is dat veel jongere mensen die gelovig zijn niet per se heel veel hebben met het instituut en het concept van een kerk, dus op zondag samen liedjes zingen en verhaaltje luisteren, maar een andere vorm zoeken omdat het wat gedateerd en stoffig is. In het digitale tijdperk is het echt makkelijker om zelf op zoek te gaan naar een geloofsstijl die bij jezelf past.
Kan me voorstellen dat als je bij zo’n zwartekousenclub zit, het wellicht iets minder losjes is. Ik snap dat het fijner is om de kerkdienst fysiek bij te wonen als het belangrijk voor je is, maar iedereen moet inleveren en iedereen vindt wat anders belangrijk. Maar het zou fijn zijn als iedereen gewoon z’n steentje bijdraagt en een ander in z’n waarde laat. Wordt de wereld een stuk mooier van.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |