abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 3 december 2021 @ 17:16:52 #276
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_202452029
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 december 2021 16:52 schreef Tarado het volgende:

[..]
zeker klaar mee maar hoe regel je dat?
Uitsluiten van maatschappij en ziekenhuisopname.
Zuiger van het FOK!-OMT
  vrijdag 3 december 2021 @ 17:19:43 #277
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_202452063
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 december 2021 17:16 schreef DonDruiper het volgende:

[..]
Uitsluiten van maatschappij en ziekenhuisopname.
Dit soort "wappie" praat hoort hier niet.
pi_202452084
quote:
6s.gif Op vrijdag 3 december 2021 17:19 schreef S95Sedan het volgende:

[..]
Dit soort "wappie" praat hoort hier niet.
Kwestie van tijd voor het werkelijkheid is ^O^
  vrijdag 3 december 2021 @ 17:22:13 #279
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_202452093
quote:
6s.gif Op vrijdag 3 december 2021 17:19 schreef S95Sedan het volgende:

[..]
Dit soort "wappie" praat hoort hier niet.
Klaag me maar aan.

Klaar met mensen zoals taartmevrouw en zouttekortmeneer die een hele maatschappij in de wurggreep houden.
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_202452099
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 december 2021 16:44 schreef Momo het volgende:

[..]
Een gedeelte van mijn vaders familie is ook zo streng gelovig. Zijn oudere broers en vooral verdere familie van mijn oma. Wat ik mij als kind kan herinneren is dat daar thuis geen tv en internet was, met neefjes en nichtjes van ongeveer dezelfde leeftijd als ik. Dan praat je over eind jaren 90/begin 00. Het was altijd een best koud ontvangst met 1 koekje bij de koffie. En heel veel dingen mochten daar niet. Op een gegeven moment is er een breuk gekomen tussen beide kanten van de familie Dus geen idee hoe het nu gaat, maar ik weet bijna zeker dat hun geen prik hebben gehad.
Ow, vreselijk. Je zult maar zo op moeten groeien. Maar zou dat onderhand niet een beetje uitsterven? Veel jongeren zullen toch niet meer zo in het leven/geloof staan?
pi_202452121
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 december 2021 16:47 schreef Stoney3K het volgende:

[..]
Ik heb dan ook nog weinig streng Christelijke kerkgangers iemand neer zien steken om de familie-eer te redden eerlijk gezegd.
Dat weet je niet, dat doen ze daar niet openlijk, maar die leggen ze gewoon in de kelder. :P
pi_202452143
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 december 2021 17:22 schreef DonDruiper het volgende:

[..]
Klaag me maar aan.

Klaar met mensen zoals taartmevrouw en zouttekortmeneer die een hele maatschappij in de wurggreep houden.
Ik zei het vanmiddag al maar we worden nu gegijzeld door zelfopgelegde regels.

Het is geen natuurwet om ongevaccineerden te weigeren of achterin de rij te zetten. We hebben zelf besloten dat we dat niet ethisch vinden. Dat is wat anders.

Maar de huidige situatie is ook niet houdbaar en gaat vanzelf een keer klappen.
  Moderator vrijdag 3 december 2021 @ 17:28:15 #283
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_202452163
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 december 2021 17:22 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]
Ow, vreselijk. Je zult maar zo op moeten groeien. Maar zou dat onderhand niet een beetje uitsterven? Veel jongeren zullen toch niet meer zo in het leven/geloof staan?
Ik denk dat een gedeelte daar wel in mee gaat omdat ze zo erg in een community leven. Maar wel met tv en internet en dat soort dingen ondertussen. Wel iets minder streng. Tenminste ik hoop het voor hun kinderen eventueel. :+
pi_202452173
De wereld zou er een heel stuk beter uit zien als er geen religies waren. Nu dan. Vroeger konden ze nog wel hele mooie gebouwen en kunst maken (en stelen).
  vrijdag 3 december 2021 @ 17:29:57 #285
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_202452182
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 december 2021 17:21 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]
Kwestie van tijd voor het werkelijkheid is ^O^
Dat is een compleet andere discussie.

quote:
0s.gif Op vrijdag 3 december 2021 17:22 schreef DonDruiper het volgende:

[..]
Klaag me maar aan.

Klaar met mensen zoals taartmevrouw en zouttekortmeneer die een hele maatschappij in de wurggreep houden.
Dan nog is het gewoon wappie taal, ongefundeerd, niet onderbouwd en puur uit onderbuikgevoel.

Iedereen die denkt dat uitsluiting, verplichting en boetes een goed idee zijn zet zich direct al buitenspel in een discussie.
Of je moet er naartoe willen dat dit ook voor elke andere keuze die je als mens maakt ingevoerd wordt. Roken, drinken, drugs, etc.
  vrijdag 3 december 2021 @ 17:30:36 #286
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_202452187
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 december 2021 17:13 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]
"zelf het recht heeft zijn of haar levenwijze te bepalen"

Mijn levenswijze is lekker van 21:00 - 04:00 in de kroeg zitten, dat mag wel "afgepakt" worden? Waarom is geloof als levenswijze belangrijker dan de kroeg/sportschool/bioscoop/etc.
Je geeft precies hoe tweedeling veroorzaken werkt. Die vraag is niet of geloof belangrijker is maar waarom jouw/mijn rechten om zelf de manier van leven in te delen, worden afgenomen.
Probleem hierin is ook dat regels met onderbouwing, onuitlegbaar zijn.....omdat ze niet te begrijpen zijn en totalitair worden opgelegd om zo als ik het zie, iemands gedrag te besturen.

De wereld is niet ideaal maar wordt zeker niet idealer wanner je mensen hun recht om zelf in een situatie te beslissen afneemt. Bijna iets uit vervlogen tijden, maar maak duidelijk wat iemand aandeel of risico is bij een handeling of gedrag; en laat het daarbij.
Waar het misgaat is dat mensen die iets niet doen, verdacht worden gemaakt omdat dit schade zou veroorzaken. Iets dat niet aan te tonen is maar wel wordt aangewreven. Zoiets als dat ongevaccineerden* zorgden voor besmettingen en dan nu verantwoordelijk worden gemaakt voor selectief gemaakte overbelasting (die er al was).
*Nog los dat ongeregistreerd niet wil zeggen ongevaccineerd, niet zijn hersteld of niet immuun. Net zo min als gevaccineerden prat kunnen gaan op een momenteel resultaat.

"iedereen moet zelf de verantwoording nemen" & "vaccineren is alleen aan jezelf" heette dat ooit en als iemand dat vervolgens doet; en daarin een andere keuze maakt dan met die slogan werd verwacht, is de persoon ineens paria die anderen ellende bezorgt. Het blijft bijzonder hoe rechten in hoofden van mensen in een eigenrichting uitwerkt.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_202452248
Taartmevrouw was gevaccineerd. Dus hoezo klaar met taartmevrouw?
  vrijdag 3 december 2021 @ 17:46:41 #289
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_202452321
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 december 2021 17:22 schreef DonDruiper het volgende:

[..]
Klaag me maar aan.

Klaar met mensen zoals taartmevrouw en zouttekortmeneer die een hele maatschappij in de wurggreep houden.
Zoiets als "Mark" en "Hugo" en hun(ner) gelijkgestemden die een hele samenleving aan het uiteentrappen zijn ?
De bal is het virus waarvan inmiddels - gelukkig - duidelijker wordt wat het bij wie is, doet en beter kan worden aangepakt.
Nu moet alleen nog de wedstrijdleiding tot inkeer komen.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_202452329
quote:
18s.gif Op vrijdag 3 december 2021 17:30 schreef Vallon het volgende:

[..]
Je geeft precies hoe tweedeling veroorzaken werkt. Die vraag is niet of geloof belangrijker is maar waarom jouw/mijn rechten om zelf de manier van leven in te delen, worden afgenomen.
Probleem hierin is ook dat regels met onderbouwing, onuitlegbaar zijn.....omdat ze niet te begrijpen zijn en totalitair worden opgelegd om zo als ik het zie, iemands gedrag te besturen.

De wereld is niet ideaal maar wordt zeker niet idealer wanner je mensen hun recht om zelf in een situatie te beslissen afneemt. Bijna iets uit vervlogen tijden, maar maak duidelijk wat iemand aandeel of risico is bij een handeling of gedrag; en laat het daarbij.
Waar het misgaat is dat mensen die iets niet doen, verdacht worden gemaakt omdat dit schade zou veroorzaken. Iets dat niet aan te tonen is maar wel wordt aangewreven. Zoiets als dat ongevaccineerden* zorgden voor besmettingen en dan nu verantwoordelijk worden gemaakt voor selectief gemaakte overbelasting (die er al was).
*Nog los dat ongeregistreerd niet wil zeggen ongevaccineerd, niet zijn hersteld of niet immuun. Net zo min als gevaccineerden prat kunnen gaan op een momenteel resultaat.

"iedereen moet zelf de verantwoording nemen" & "vaccineren is alleen aan jezelf" heette dat ooit en als iemand dat vervolgens doet; en daarin een andere keuze maakt dan met die slogan werd verwacht, is de persoon ineens paria die anderen ellende bezorgt. Het blijft bijzonder hoe rechten in hoofden van mensen in een eigenrichting uitwerkt.
Er werkt helemaal niks in mijn eigenrichting, daar gaat het niet om, ik wil niet mijn "recht" terug want ik snap dat er wat moet gebeuren (of dat wat nu gebeurt het juiste is laten we maar in het midden).

Waar het wel om gaat, al 2 jaar horen we "solidair" en "we doen het samen". Blijkbaar geldt dat solidair zijn niet voor de kerk/moskee, want zelf verantwoordelijkheid nemen doen ze niet (allemaal). Dus is het aan het kabinet om die solidariteit dan maar af te dwingen, maar dat durven ze niet.

Als klap op de vuurpijl komt er nog bij dat ze niet alleen in de kerk/moskee zitten, maar vaak ook nog anti-vaxxers zijn. Oftewel, juist de groep bij wie je samenkomsten moet voorkomen.

Waar het misgaat is dat mensen die iets niet doen, verdacht worden gemaakt omdat dit schade zou veroorzaken. Iets dat niet aan te tonen is maar wel wordt aangewreven.

Kijk eens naar de top 10 waar de meeste besmettingen voorkomen (omgerekend naar 100k inwoners), dan zul je zien dat er niks wordt aangewreven.
  vrijdag 3 december 2021 @ 18:01:39 #291
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_202452510
quote:
18s.gif Op vrijdag 3 december 2021 17:30 schreef Vallon het volgende:

[..]
Je geeft precies hoe tweedeling veroorzaken werkt. Die vraag is niet of geloof belangrijker is maar waarom jouw/mijn rechten om zelf de manier van leven in te delen, worden afgenomen.
Probleem hierin is ook dat regels met onderbouwing, onuitlegbaar zijn.....omdat ze niet te begrijpen zijn en totalitair worden opgelegd om zo als ik het zie, iemands gedrag te besturen.

De wereld is niet ideaal maar wordt zeker niet idealer wanner je mensen hun recht om zelf in een situatie te beslissen afneemt. Bijna iets uit vervlogen tijden, maar maak duidelijk wat iemand aandeel of risico is bij een handeling of gedrag; en laat het daarbij.
Waar het misgaat is dat mensen die iets niet doen, verdacht worden gemaakt omdat dit schade zou veroorzaken. Iets dat niet aan te tonen is maar wel wordt aangewreven. Zoiets als dat ongevaccineerden* zorgden voor besmettingen en dan nu verantwoordelijk worden gemaakt voor selectief gemaakte overbelasting (die er al was).
*Nog los dat ongeregistreerd niet wil zeggen ongevaccineerd, niet zijn hersteld of niet immuun. Net zo min als gevaccineerden prat kunnen gaan op een momenteel resultaat.

"iedereen moet zelf de verantwoording nemen" & "vaccineren is alleen aan jezelf" heette dat ooit en als iemand dat vervolgens doet; en daarin een andere keuze maakt dan met die slogan werd verwacht, is de persoon ineens paria die anderen ellende bezorgt. Het blijft bijzonder hoe rechten in hoofden van mensen in een eigenrichting uitwerkt.
Men kijkt gewoon niet verder dan hun neus lang is, zolang het geen impacht heeft op hun eigen bubbel boeit het ze ook niet lijkt wel.

En dat is het probleem ook, daarom heeft iedereen ook gewoon zonder verder te kijken die prikken genomen, om maar een QR te bemachtigen/behouden. Wat dus al afdoet aan vrijheden.

Maar hee, we kunnen weer naar de kroeg, cafe, sporten, winkelen, etc.

Alleen als iemand dan op basis van andere variabelen een compleet andere keuze maakt, zoals naar een kerk gaan of het niet willen vaccineren (en dat mag gewoon hier in Nederland), nee dat kan echt niet hoor, want; "ik heb mijn vrijheid opgeofferd voor een QR, dus ik heb meer rechten."

En dat is dus de glijdende schaal waar we straks, als we met verplichtingen en boetes gaan werken, allemaal de dupe van gaan zijn.
Wellicht niet direct, maar we zien duidelijk hoe grondrechten na gelang van tijd steeds verder afgebroken worden.

Dus val de regering aan voor hun belabberde plannen de afgelopen 2jaar in plaats van mensen met een andere keuze.
pi_202452518
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 december 2021 15:53 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]
Lachwekkend, maar wat nog lachwekkender is, dat het gewoon kan.
Even serieus, dit gaat toch niet? Ik neem aan dat zo ook de regels volgen van de "avondlockdown"?
Krijgen ze alweer de zoveelste uitzondering?
pi_202452544
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 december 2021 17:37 schreef mir1986 het volgende:
Taartmevrouw was gevaccineerd. Dus hoezo klaar met taartmevrouw?
Die zit alweer aan een lekker taartje waarschijnlijk.
pi_202452563
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 december 2021 18:02 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Even serieus, dit gaat toch niet? Ik neem aan dat zo ook de regels volgen van de "avondlockdown"?
Krijgen ze alweer de zoveelste uitzondering?
Jazeker, eindeloos genieten 👍
pi_202452569
Vandaag moeten we weer verplicht een mondkapje dragen op werk, met vaccinatie, hier in Zürich. :') Treurig wereldje leven we in.

Iedereen home-office was de andere optie, maar daar is te weinig animo voor.
pi_202452584
quote:
15s.gif Op vrijdag 3 december 2021 16:47 schreef Vallon het volgende:

[..]
Giswerk en lijken mij waarden van voor oktober.

Die inschatting strookt ook niet met wat het RIVM zelf meldde.
Oktober: 44% in het ziekenhuis is gevaccineerd en 30% IC. In september was dat nog resp. 27% en 17%.
Cijfers over/van november ontbreken vooralsnog en het zou mij verbazen dat die na in oktober zijn verdubbeld, nu in november automagisch weer zouden zijn gehalveerd zoals de IC waarde v an 12,5%.
Je verwart opnames met bezetting.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_202452585
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 december 2021 18:05 schreef Jed1Gam het volgende:
Vandaag moeten we weer verplicht een mondkapje dragen op werk, met vaccinatie, hier in Zürich. :') Treurig wereldje leven we in.

Iedereen home-office was de andere optie, maar daar is te weinig animo voor.
Wij ook + wekelijks testen :')
  vrijdag 3 december 2021 @ 18:08:10 #298
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_202452595
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 december 2021 17:47 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]
Er werkt helemaal niks in mijn eigenrichting, daar gaat het niet om, ik wil niet mijn "recht" terug want ik snap dat er wat moet gebeuren (of dat wat nu gebeurt het juiste is laten we maar in het midden).

Waar het wel om gaat, al 2 jaar horen we "solidair" en "we doen het samen". Blijkbaar geldt dat solidair zijn niet voor de kerk/moskee, want zelf verantwoordelijkheid nemen doen ze niet (allemaal). Dus is het aan het kabinet om die solidariteit dan maar af te dwingen, maar dat durven ze niet.

Als klap op de vuurpijl komt er nog bij dat ze niet alleen in de kerk zitten, maar vaak ook nog anti-vaxxers zijn. Oftewel, juist de groep bij wie je samenkomsten moet voorkomen.

Waar het misgaat is dat mensen die iets niet doen, verdacht worden gemaakt omdat dit schade zou veroorzaken. Iets dat niet aan te tonen is maar wel wordt aangewreven.

Kijk eens naar de top 10 waar de meeste besmettingen voorkomen (omgerekend naar 100k inwoners), dan zul je zien dat er niks wordt aangewreven.
Ik lees dit als een stukje "afgunst" (nofi) van "ik" en dan "zij" ook. Dat er wat , laat staan op deze wijze iets moet gebeuren; is voor mij helemaal niet zo helder.
Men kan ook zeggen, doe dit zus en let zo op, veel succes en we blijven ook ons best doen als het onverhoopt niet goed gaat. Kunnen we niks meer doen, proberen we het zo waardig mogelijk te doen. Toegegeven dat ik het leven niet als vanzelfsprekend zie noch dat ik daar dan een recht op zou hebben dat een ander het maar voor mij moet (in)regelen.

Mij boeit het niet dat iemand in de kerk wil zitten zolang die dat mij maar niet (ook) oplegt.
En nogmaals, imo zijn mensen niet verantwoordelijk te stellen dat ze iets niet doen met waarover zijzelf beslissen.
Een verdenking of gebod, komt pas in beeld als dat onderbouwd wordt en niet omdat iemand raar kijkt of een andere vorm verkiest.
Dat iemand geen donatie geeft, maakt die persoon niet verantwoordelijk voor het leed dat misschien voorkomen had kunnen worden.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_202452597
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 december 2021 17:28 schreef Momo het volgende:

[..]
Ik denk dat een gedeelte daar wel in mee gaat omdat ze zo erg in een community leven. Maar wel met tv en internet en dat soort dingen ondertussen. Wel iets minder streng. Tenminste ik hoop het voor hun kinderen eventueel. :+
Ik wil hier wel wat over zeggen. Ik ben zelf 30 en belijdend christen. Wel vrijzinnig enzo, dus netjes gevaccineerd en alles. Ik heb wel moeite met euthanasie en abortus maar ben niet tegen want ik vind dat iedereen zelf de keuze moet kunnen maken.

Wat ik om me heen veel zie is dat veel jongere mensen die gelovig zijn niet per se heel veel hebben met het instituut en het concept van een kerk, dus op zondag samen liedjes zingen en verhaaltje luisteren, maar een andere vorm zoeken omdat het wat gedateerd en stoffig is. In het digitale tijdperk is het echt makkelijker om zelf op zoek te gaan naar een geloofsstijl die bij jezelf past.

Kan me voorstellen dat als je bij zo’n zwartekousenclub zit, het wellicht iets minder losjes is. Ik snap dat het fijner is om de kerkdienst fysiek bij te wonen als het belangrijk voor je is, maar iedereen moet inleveren en iedereen vindt wat anders belangrijk. Maar het zou fijn zijn als iedereen gewoon z’n steentje bijdraagt en een ander in z’n waarde laat. Wordt de wereld een stuk mooier van.
pi_202452843
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 december 2021 18:08 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Ik wil hier wel wat over zeggen. Ik ben zelf 30 en belijdend christen. Wel vrijzinnig enzo, dus netjes gevaccineerd en alles. Ik heb wel moeite met euthanasie en abortus maar ben niet tegen want ik vind dat iedereen zelf de keuze moet kunnen maken.

Wat ik om me heen veel zie is dat veel jongere mensen die gelovig zijn niet per se heel veel hebben met het instituut en het concept van een kerk, dus op zondag samen liedjes zingen en verhaaltje luisteren, maar een andere vorm zoeken omdat het wat gedateerd en stoffig is. In het digitale tijdperk is het echt makkelijker om zelf op zoek te gaan naar een geloofsstijl die bij jezelf past.

Kan me voorstellen dat als je bij zo’n zwartekousenclub zit, het wellicht iets minder losjes is. Ik snap dat het fijner is om de kerkdienst fysiek bij te wonen als het belangrijk voor je is, maar iedereen moet inleveren en iedereen vindt wat anders belangrijk. Maar het zou fijn zijn als iedereen gewoon z’n steentje bijdraagt en een ander in z’n waarde laat. Wordt de wereld een stuk mooier van.
De zwartekousenbrigade beschouwt de rest van de maatschappij nou eenmaal hoofdzakelijk als een noodzakelijk kwaad waarvan de kunnen profiteren als gods voorzienigheid ze even in de steek laat.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')