Corona tast kennelijk ook de hersenen aan ja.quote:Op vrijdag 3 december 2021 16:47 schreef Elan het volgende:
[..]
In de VS is dat ook al vrij gangbaar, hier straks ook wellicht.
Hier in het dorp is de kerk elke zondag nog aardig vol.... geen idee waarom.quote:Op vrijdag 3 december 2021 16:40 schreef bloodymary1 het volgende:
Ook zo'n vreemd iets. Ik ken eigenlijk niemand die ooit naar de kerk gaat. Maar dat zal op de bible belt wel anders zijn natuurlijk. Maar onbegrijpelijk dat die weer een uitzonderingspositie menen te mogen claimen terwijl ze ook nog eens een grote veroorzaker van alle ellende zijn. En onbegrijpelijk dat men daar niet op in durft te grijpen.
Begrijp mij niet verkeerd, ik heb niks tegen geloof hoor, mensen mogen geloven wat ze willen. Enige wat ze niet mogen geloven is dat ze een uitzonderingspositie hebben. Maar ja, dat maken wij mogelijk door er aan toe te geven.quote:Op vrijdag 3 december 2021 16:45 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dat geldt natuurlijk voor heel veel rooms-katholieken in ons land.
Straks wel ja, als je dagelijks een test door je voorhoofdsholte geduwd krijgt. Ik snap niet dat men nog steeds zo panisch doet over activiteiten buiten.quote:Op vrijdag 3 december 2021 16:48 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Corona tast kennelijk ook de hersenen aan ja.
quote:Op vrijdag 3 december 2021 16:47 schreef Vallon het volgende:
[..]
Giswerk en lijken mij waarden van voor oktober.
Die inschatting strookt ook niet met wat het RIVM zelf meldde.
Oktober: 44% in het ziekenhuis is gevaccineerd en 30% IC. In september was dat nog resp. 27% en 17%.
Cijfers over/van november ontbreken vooralsnog en het zou mij verbazen dat die na in oktober zijn verdubbeld, nu in november automagisch weer zouden zijn gehalveerd zoals de IC waarde v an 12,5%.
Dan is 7/8 toch niet zo'n rare inschatting?quote:De kans om als volledig gevaccineerd persoon met het coronavirus in het ziekenhuis te worden opgenomen is 17 keer lager dan voor een niet-gevaccineerde. Voor de ICintensive care is die kans als volledig gevaccineerde 33 keer zo klein.
Sommige mensen kennen de betekenis van 'eigen verantwoordelijkheid' dan ook niet.quote:Op vrijdag 3 december 2021 16:49 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Begrijp mij niet verkeerd, ik heb niks tegen geloof hoor, mensen mogen geloven wat ze willen. Enige wat ze niet mogen geloven is dat ze een uitzonderingspositie hebben. Maar ja, dat maken wij mogelijk door er aan toe te geven.
Veel te veel symboolpolitiek inderdaad. Zelfde met de stadions zonder publiek. Eerst miljoenen in fieldlabs investeren, vervolgens concluderen dat er amper besmettingen plaatsvinden om ze vervolgens (als enige land ter wereld zo een beetje) op slot te gooien.quote:Op vrijdag 3 december 2021 16:48 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Corona tast kennelijk ook de hersenen aan ja.
zeker klaar mee maar hoe regel je dat?quote:Op vrijdag 3 december 2021 16:35 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Verplicht vaccineren of weigeren in het ziekenhuis.
Mooi geweest. Klaar met deze mensen.
Yep de R- van de Rommelige Rivm Regels die een Reagerende Regering Regeren.quote:Op vrijdag 3 december 2021 16:33 schreef Elan het volgende:
[..]
Uh nee. Kabinet vaart volledig op de R in het samenstellen van maatregelenpaketten.
Dat zijn dan ook katholieken die vooral gelovig zijn om zoveel mogelijk feestdagen te hebbenquote:Op vrijdag 3 december 2021 16:48 schreef capricia het volgende:
[..]
Het Vaticaan is erg pro vaccineren. Hekelt zelfs antivax.
[..]
https://www.ansa.it/sito/(...)a4-39e24456dd6a.html
het gaat ook wat te vaak over recht en wat te weinig over plichtquote:Op vrijdag 3 december 2021 16:50 schreef capricia het volgende:
[..]
Sommige mensen kennen de betekenis van 'eigen verantwoordelijkheid' dan ook niet.
Zo zie je maar geloof is zo slecht nog niet.quote:Op vrijdag 3 december 2021 16:52 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Dat zijn dan ook katholieken die vooral gelovig zijn om zoveel mogelijk feestdagen te hebben
Zij werken met zeer complexe modellen en weten meer wat ze doen dan menigeen hier denkt.quote:Op vrijdag 3 december 2021 16:52 schreef Vallon het volgende:
[..]
Yep de R- van de Rommelige Rivm Regels die een Reagerende Regering Regeren.
Dan moeten we er voor zorgen dat ze niet in hun recht staan, zoals voor andere maatregelen ook is gedaan.quote:Op vrijdag 3 december 2021 16:48 schreef GemMagic het volgende:
[..]
Prima, ik vind een uitzonderingspositie ook niet meer van deze tijd; misschien moet men eens naar die wetgeving kijken; maar als je deze positie hebt als kerk en je bent er oprecht van overtuigd dat je essentieel bent, dan vind ik het absoluut niet vreemd dat zij de keuze maken hun diensten blijven houden. Zij maken die afweging anders en zij staan blijkbaar juridisch in hun recht.
Hoe krijg je een kind van 6 zo ver? Ik krijg mijn zoontje van 5 nog niet eens gel in zijn haren gesmeerd. Die houdt zo een kapje precies 10 seconden op.quote:Op vrijdag 3 december 2021 16:56 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Wat denkt een Belgisch kind van 6 als hij zich aan het aankleden is voor de spiegel voor hij naar school gaat?
Wie heeft eerder zijn mondkapje op, hij of ik!
Fucking hell Belgen, nieuw nutteloos dieptepunt dut.
is al een hele vooruitgang als die Belgische kinderen gaan denkenquote:Op vrijdag 3 december 2021 16:56 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Wat denkt een Belgisch kind van 6 als hij zich aan het aankleden is voor de spiegel voor hij naar school gaat?
Wie heeft eerder zijn mondkapje op, hij of ik!
Fucking hell Belgen, nieuw nutteloos dieptepunt dut.
Dat komt door de scheiding tussen kerk en staat. Dit was feitelijk een deal tussen twee gelijke machtsblokken; jullie bemoeien je niet met ons en wij bemoeien ons niet met jullie. Toen was de invloed van de kerk echter veel groter dan nu waardoor het een scheve afspraak en meer een soort van "bescherming" van de kleine kerk tegen de grote staat is geworden. Een uitzonderingspositie dus.quote:Op vrijdag 3 december 2021 16:49 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Begrijp mij niet verkeerd, ik heb niks tegen geloof hoor, mensen mogen geloven wat ze willen. Enige wat ze niet mogen geloven is dat ze een uitzonderingspositie hebben. Maar ja, dat maken wij mogelijk door er aan toe te geven.
Maar is dat zo'n onschendbaar principe dat we daar straks een pandemie op laten stuk lopen?quote:Op vrijdag 3 december 2021 16:58 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Dat komt door de scheiding tussen kerk en staat. Dit was feitelijk een deal tussen twee gelijke machtsblokken; jullie bemoeien je niet met ons en wij bemoeien ons niet met jullie. Toen was de invloed van de kerk echter veel groter dan nu waardoor het een scheve afspraak en meer een soort van "bescherming" van de kleine kerk tegen de grote staat is geworden. Een uitzonderingspositie dus.
Dat snap ik, maar die tijd is lang vervlogen. Tijd om hen gelijke rechten als ieder ander te geven.quote:Op vrijdag 3 december 2021 16:58 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Dat komt door de scheiding tussen kerk en staat. Dit was feitelijk een deal tussen twee gelijke machtsblokken; jullie bemoeien je niet met ons en wij bemoeien ons niet met jullie. Toen was de invloed van de kerk echter veel groter dan nu waardoor het een scheve afspraak en meer een soort van "bescherming" van de kleine kerk tegen de grote staat is geworden. Een uitzonderingspositie dus.
Dat is niet helemaal waar, genoeg moskeeën waar het wel goed gaat. Veel moskeeën die ook meewerken aan vaccinatiecampagnes en het juist informeren van mensen want zeker daar gaat in buitenlandse kringen een hoop fout.quote:Op vrijdag 3 december 2021 16:43 schreef Elan het volgende:
[..]
Wel vind ik het hypocriet dat de christenen wederom alle hoon over zich heen krijgen, terwijl in de grote steden waar uiteindelijk echt veel meer mensen op een IC terecht komen de moskeeën gewoon open blijven voor gebed 24/7
zolang je christelijke partijen in de regering hebt zal dat niet gebeuren, dit is gewoon wisselgeld om andere zaken er wel door te drukkenquote:Op vrijdag 3 december 2021 17:00 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Dat snap ik, maar die tijd is lang vervlogen. Tijd om hen gelijke rechten als ieder ander te geven.
je hebt niets tegen geloof maar je wilt het ze wel afpakken ?quote:Op vrijdag 3 december 2021 16:49 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Yep modellen die zo complex zijn dat de ingewikkelde constructie, stuurwaarde, parameters en gebruikte data geheim is en voortdurend veranderen zodat ze niet te controleren zijn.quote:Op vrijdag 3 december 2021 16:53 schreef Elan het volgende:
[..]
Zij werken met zeer complexe modellen en weten meer wat ze doen dan menigeen hier denkt.
"zelf het recht heeft zijn of haar levenwijze te bepalen"quote:Op vrijdag 3 december 2021 17:08 schreef Vallon het volgende:
[..]
je hebt niets tegen geloof maar je wilt het ze wel afpakken ?
Ik heb niets met kerk en geloofovertuiging maar respecteer het juist ten volle omdat iedereen zelf het recht heeft zijn of haar levenwijze te bepalen. Dat goegemeente dat recht wil inperken en andersdenkenden afgunstig wil onderwerpen, is meer het probleem van een eigen kortzichtigheid.
De enige kritiek die ik op geloof hebt dat zij dat niet in de openbaarheid moet uitventen, dat iemand jehova, jood of of moslim is hoef ik niet te weten van iemand in bv een overheidspositie.
Bezie het eens van de andere kant. Het geloof heeft geen uitzonderingspositie. Het is eerder dat niet-gelovigen hun recht om zelf de eigen levensovertuiging te bepalen, als recht is/wordt ontnomen.
Dan gaan wijzen naar "reli's" die dat recht nog wel (verankerd) hebben, is als steeds keer op keer dan een groep verwijten en schuldig maken omdat het zo makkelijk kan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |