Ja, vond ik ook al. Anders had je vaak van 8 tot 18 uur elk uur een andere bn'er met dat hele uur nummers uit zijn of haar stemlijst. Nu mis ik een beetje het speciale gevoel.quote:Op vrijdag 3 december 2021 14:28 schreef Tussle266 het volgende:
Zo’n stemfinaledag werd ook weleens beter ingevuld he?
Die heb je nu toch ook? Cornald Maas al gehoord, Frances van Broekhuyzen, zo Victor Midsquote:Op vrijdag 3 december 2021 14:31 schreef Chiappucci het volgende:
[..]
Ja, vond ik ook al. Anders had je vaak van 8 tot 18 uur elk uur een andere bn'er met dat hele uur nummers uit zijn of haar stemlijst. Nu mis ik een beetje het speciale gevoel.
Ja, af en toe tussendoor wel inderdaad. Maar zit voor mijn gevoel weinig structuur in. Wat vaker de Top 2000 shuffle, soms even schakelen met Wouter/Frank of Jeroen. Maar ook veel 'gewone' radio.quote:Op vrijdag 3 december 2021 14:32 schreef Scorpion_17 het volgende:
[..]
Die heb je nu toch ook? Cornald Maas al gehoord, Frances van Broekhuyzen, zo Victor Mids
Ik snap wel wat je bedoelt hoor. Ik ben dat Top 2000-gevoel sowieso aan het kwijtraken. Of het nou mijn eigen leeftijd is, maar de stap van een liefhebbersevenement naar een massa-evenement heeft me nooit kunnen bekoren. Dat is lang nog wel leuk gebleven vanwege presentatoren met een hart voor radiomaken en lijstjes die het echte Top 2000-gevoel konden overbrengen (Schiffers, Stasse en in mindere mate ook nog Roodbeen) maar die zijn bijna allemaal vervangen ten faveure van presentatoren die zo'n stemfinaledag en ook een Top 2000-dag als another day at the office beschouwen. Daar komt nog es bij dat radio 2 de lijst nog veel meer zichtbaar is gaan beïnvloeden (vroeger weerden ze nrs, dat was met sommige fanclubacties zo slecht nog niet, nu omarmen ze die acties). De invloed van acties op de lijst is te groot geworden. En dan heb je nog: het idee dat dit de beste of iig leukstelijst allertijden is, is er wel van af. Teveel SkyRadio-opvullende niemendalletjes in mijn ogen. Meer van hetzelfde van een bepaalde band. Niet meer de platen die de Top 2000 uniek maken.quote:Op vrijdag 3 december 2021 14:34 schreef Chiappucci het volgende:
[..]
Ja, af en toe tussendoor wel inderdaad. Maar zit voor mijn gevoel weinig structuur in. Wat vaker de Top 2000 shuffle, soms even schakelen met Wouter/Frank of Jeroen. Maar ook veel 'gewone' radio.
Die term is meer bedoeld voor dat fanleger vol pubers dan voor de algemene stemmerquote:Op vrijdag 3 december 2021 14:36 schreef koffieleuk het volgende:
Een Maneskin kleuter meldt zich
Level 42 - Lessons In Love
Tame Impala - Let It Happen
Chic - Good Times
Skunk Anansie - Weak
Marvin Gaye - What's Going On
Rage Against The Machine - Killing In The Name
Keane - Somewhere Only We Know
Stromae - Papaoutai
Johnny Cash - Hurt
Gorki - Mia
Linkin Park - In The End
Het Goede Doel - Vriendschap
Eminem ft. Dido - Stan
Fatboy Slim - Praise You
Tanita Tikaram - Twist In My Sobriety
Yann Tiersen - Comptine d'un autre été: L'après-midi
Joy Division - Atmosphere
Måneskin - Zitti e buoni
Placebo - Pure Morning
Taylor Swift ft. Bon Iver - Exile
Temptations - My Girl
Manic Street Preachers - If You Tolerate This Your Children Will Be Next
Talking Heads - Once In A Lifetime
Tears For Fears - Mad World
Zombies - She's Not There
White Lies - Time To Give
Poppys - Non, non, rien n'a changé
Simple Minds - Don't You (Forget About Me)
Editors - Munich
Tori Amos - Winter
Pet Shop Boys - West End Girls
Nick Cave & The Bad Seeds - Into My Arms
Lil Nas X - Montero (Call Me By Your Name)
Peter Fox - Haus am See
The Fray - How To Save A Life
Die is er al 2 jaar uitquote:Op vrijdag 3 december 2021 14:43 schreef Cee het volgende:
Intergalactic op 2001 nu DIT MAG ER NIET UIT.
Wat een leuke verrassingquote:Op vrijdag 3 december 2021 12:45 schreef molloot200 het volgende:
Barbara Pravi staat erin
Arcade dalende trend
Waterloo stijgende trend
Maneskin staat er ook in. Welk nummer werd niet genoemd.
Gestegen? Zolang ie maar DIEP IN DE NACHT blijftquote:
Doet ze vast thuis, maar dat moet zij weten.quote:
Deed het goed onder vrijgezellen zeiden zequote:Op vrijdag 3 december 2021 14:49 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Gestegen? Zolang ie maar DIEP IN DE NACHT blijft
Pokemonquote:
Ah, ik had No Sleep To Brooklyn al in mijn stemlijstje staan, maar zet deze er ook nog wel bij! ik heb nog een uur, het wordt spannendquote:Op vrijdag 3 december 2021 14:43 schreef Cee het volgende:
Intergalactic op 2001 nu DIT MAG ER NIET UIT.
Beatles zakken al jarenquote:Op vrijdag 3 december 2021 14:51 schreef Evenstar het volgende:
Beatles en Coldplay zakkende is sowieso een mooi jaar dan
FOK-kers dus.quote:Op vrijdag 3 december 2021 14:50 schreef Scorpion_17 het volgende:
[..]
Deed het goed onder vrijgezellen zeiden ze
Ik heb een aardige collectie Beatles LP's maar stem er zelden op. Sowieso heel veel keus en alles is een 7-8 in mijn optiek. Geen 9's en 10-en.quote:
Mja, dat heb ik zelf ook een beetje. Ik mis de dagen dat die typische Top 2000-platen als Anak, Versailles, Tell Me Your Plans en al die vergeten jaren 60-pareltjes er in stonden. Misschien komt het ook door het feit dat de jingles, de DJ's en het algehele gevoel van de lijst de afgelopen jaren zienderoten veranderd is. Bovendien hebben stemacties à la die boerenplaten ook een beetje te veel invloed gehad de afgelopen jaren.quote:Op vrijdag 3 december 2021 14:40 schreef Scorpion_17 het volgende:
[..]
Ik snap wel wat je bedoelt hoor. Ik ben dat Top 2000-gevoel sowieso aan het kwijtraken. Of het nou mijn eigen leeftijd is, maar de stap van een liefhebbersevenement naar een massa-evenement heeft me nooit kunnen bekoren. Dat is lang nog wel leuk gebleven vanwege presentatoren met een hart voor radiomaken en lijstjes die het echte Top 2000-gevoel konden overbrengen (Schiffers, Stasse en in mindere mate ook nog Roodbeen) maar die zijn bijna allemaal vervangen ten faveure van presentatoren die zo'n stemfinaledag en ook een Top 2000-dag als another day at the office beschouwen. Daar komt nog es bij dat radio 2 de lijst nog veel meer zichtbaar is gaan beïnvloeden (vroeger weerden ze nrs, dat was met sommige fanclubacties zo slecht nog niet, nu omarmen ze die acties). De invloed van acties op de lijst is te groot geworden. En dan heb je nog: het idee dat dit de beste of iig leukstelijst allertijden is, is er wel van af. Teveel SkyRadio-opvullende niemendalletjes in mijn ogen. Meer van hetzelfde van een bepaalde band. Niet meer de platen die de Top 2000 uniek maken.
Het doet een hoop af aan wat de lijst (voor mij) ooit was.
I want you (she’s so heavy) is een 10 hoor.quote:Op vrijdag 3 december 2021 14:55 schreef alpeko het volgende:
[..]
Ik heb een aardige collectie Beatles LP's maar stem er zelden op. Sowieso heel veel keus en alles is een 7-8 in mijn optiek. Geen 9's en 10-en.
Motors - AirPortquote:Op vrijdag 3 december 2021 15:00 schreef Pindakaasfanaticus het volgende:
[..]
Mja, dat heb ik zelf ook een beetje. Ik mis de dagen dat die typische Top 2000-platen als Anak, Versailles, Tell Me Your Plans en al die vergeten jaren 60-pareltjes er in stonden. Misschien komt het ook door het feit dat de jingles, de DJ's en het algehele gevoel van de lijst de afgelopen jaren zienderoten veranderd is. Bovendien hebben stemacties à la die boerenplaten ook een beetje te veel invloed gehad de afgelopen jaren.
Ik mis de 'oude' Top 2000.
Tot het is einde der tijden dezelfde lijst blijven uitzenden is ook niet heel erg aantrekkelijk. Er kunnen wel wat dingen anders, maar dat de koers verlegd is van platen die je zelf al als vergeten omschrijft is niet heel gek.quote:Op vrijdag 3 december 2021 15:00 schreef Pindakaasfanaticus het volgende:
[..]
Mja, dat heb ik zelf ook een beetje. Ik mis de dagen dat die typische Top 2000-platen als Anak, Versailles, Tell Me Your Plans en al die vergeten jaren 60-pareltjes er in stonden. Misschien komt het ook door het feit dat de jingles, de DJ's en het algehele gevoel van de lijst de afgelopen jaren zienderoten veranderd is. Bovendien hebben stemacties à la die boerenplaten ook een beetje te veel invloed gehad de afgelopen jaren.
Het zijn er veel. Niet eens per se mijn eigen favorieten, maar ik denk ook aan dingen als Joey Dyser - 100 years, Peter Schaap - Adem Mijn Adem, Dimitri van Toren, veel oude Songfestivalplaten, Los Bravos - Black is Black, Detroit Spinners - Working My Way Back To You Babe, Three Degrees - Dirty Old Man. En ga zo maar doorquote:Op vrijdag 3 december 2021 15:00 schreef Pindakaasfanaticus het volgende:
[..]
De timing valt me tegen van Arie.quote:Op vrijdag 3 december 2021 15:06 schreef Scorpion_17 het volgende:
Arie Ribbens dood. Net te laat voor een snelle polonaise Hollandaise
Erg jammer, wij hadden allen graag Bennie Solo in de lijst gezienquote:Op vrijdag 3 december 2021 15:06 schreef Scorpion_17 het volgende:
Ik dacht dat ie allang dood was.quote:Op vrijdag 3 december 2021 15:06 schreef Scorpion_17 het volgende:
Bij de allereerste Top2000 zat ik steeds in spanning bij het radiocassettedek om snel op record te drukken als een van de nummers waarop ik gestemd had langs kwam.quote:Op vrijdag 3 december 2021 15:00 schreef Pindakaasfanaticus het volgende:
[..]
Anak, daar wilden wij nog een stem op uitbrengen, maar hij staat er kennelijk niet meer in, jammerquote:Op vrijdag 3 december 2021 15:00 schreef Pindakaasfanaticus het volgende:
[..]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik gok dat er zo'n 25 liedjes bij zitten waar ik vorig jaar ook op gestemd had![]()
Mutemomentjequote:Op vrijdag 3 december 2021 15:46 schreef Chiappucci het volgende:
Deze komt erg hoog binnen vrees ik.
Terwijl het zelfs voor Adele-maatstaven gewoon een matig nr isquote:Op vrijdag 3 december 2021 15:46 schreef Chiappucci het volgende:
Please... go easy on me.quote:Op vrijdag 3 december 2021 15:46 schreef Chiappucci het volgende:
Adele hoog binnen was wel te verwachten toch?quote:Op vrijdag 3 december 2021 15:48 schreef Scorpion_17 het volgende:
[..]
Terwijl het zelfs voor Adele-maatstaven gewoon een matig nr is
Ben sowieso geen fan van haar, maar haar eerste 2 albums zijn nog best te pruimen inderdaad.quote:Op vrijdag 3 december 2021 15:48 schreef Scorpion_17 het volgende:
[..]
Terwijl het zelfs voor Adele-maatstaven gewoon een matig nr is
Wij kunnen vrienden wordenquote:Op vrijdag 3 december 2021 15:50 schreef DarkSonic2 het volgende:
Ook maar even een lijstje ingeleverd. Mijn vrije keuzes zijn vrij kansloos en ik ben vast heel veel nummers vergeten, maar het is goed zo.
Eagles - Desperado
Eagles - Hotel California
Lynyrd Skynyrd - Free Bird (Albumversie)
Pulp - Common People
Pink Floyd - Wish You Were Here
Dire Straits - Sultans Of Swing
Dire Straits - Telegraph Road
Paolo Nutini - Iron Sky (Albumversie)
Gorki - Mia
ik ben nog druk aan het tellen...quote:
Zak zak zak zak zak zak zak maar lekker door door doorquote:
Vanwege de irritante reclame met die twee rare vogels, Wesley Sneijder en Hans Klok.quote:
Er staat al een streep door de o. Nu nog door die andere 3 lettersquote:Op vrijdag 3 december 2021 15:53 schreef Fred_B het volgende:
[..]
We schuiven Bløf hun stemmen aan de kant.
Daar ga je veel likes op krijgenquote:Op vrijdag 3 december 2021 16:00 schreef Cee het volgende:
Eerste jaar dat ik niet op Coldplay heb gestemd trouwens.
Eerst links, dan rechts.quote:Op vrijdag 3 december 2021 16:00 schreef Mexicanobakker het volgende:
Zo, tijd om te gaan stemmen. Waar moet ik zijn?
Jammer, toch een goede band.quote:Op vrijdag 3 december 2021 16:00 schreef Cee het volgende:
Eerste jaar dat ik niet op Coldplay heb gestemd trouwens.
Procol Harum moet wel écht van te ver komen ben ik bang. Dan is P1 wel heel veel.quote:Op vrijdag 3 december 2021 16:04 schreef VdB95 het volgende:
Ik ben wel benieuwd hoor. Ik was de hele week in de veronderstelling dat de Earring hoger zou komen dan Procol Harum, maar nu ik dit topic vandaag heb doorgelezen zou het me niet verbazen als Whiter Shade op 1 komt. Maar goed, is alsnog beter dan Danny (ook al is zijn nummer zeker top 100-waardig).
Smiths - How Soon Is Nowquote:Op vrijdag 3 december 2021 16:00 schreef hhh38 het volgende:
Nog net een Red de lijst lijstje ingestuurd, volgt zometeen!
Ik hoor A Forest niet?quote:Op vrijdag 3 december 2021 16:06 schreef Cee het volgende:
We beginnen het uur met het beste nummer aller tijden.
Beste nummer wil ik niet zeggen, maar wel beste nummer als je echt even positieve energie nodig hebt. Werkt deze altijd goedquote:Op vrijdag 3 december 2021 16:06 schreef Cee het volgende:
We beginnen het uur met het beste nummer aller tijden.
Genottelijk lijstje weer R_Rquote:Op vrijdag 3 december 2021 16:06 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Op het laatste moment ook nog maar even een lijstje in elkaar gedraaid. Vergelijkbaar met mijn lijstje van vorig jaar, vooral totaal kansloze nummers, een aantal nummers in de onderste regionen van de lijst en een paar uitzonderingen. Het idee blijft leuk, in de praktijk gaat het er weer op neer komen dat we opnieuw tot de conclusie zullen komen dat Nederland een smakeloos land is.
-
Zijn die tegenwoordig zo vroeg met hun ontknoping? Voorgaande jaren was dat tot dik in de avondquote:Op vrijdag 3 december 2021 16:08 schreef Mexicanobakker het volgende:
Ik luister eerst de Song van het Jaar ontknoping, daarna ga ik lekker dit luisteren. Jullie zien mij dus over 2 uur.
16.45 wordt top 5 bekend gemaaktquote:Op vrijdag 3 december 2021 16:09 schreef hhh38 het volgende:
Wat is het programma op de radio nu?
Ik was de laagste 200 nummers van vorig jaar aan het luisteren en daar wilde ik nog wel even mee doorgaan
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |