abonnement Unibet Coolblue
  Moderator / Redactie Sport woensdag 1 december 2021 @ 21:53:57 #203
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_202426856
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2021 21:53 schreef mootie het volgende:

[..]
Ik zat hier in mijn eentje te lollen :@
Hij fietste het er echt zo prachtig in _O_
pi_202426858
quote:
2s.gif Op woensdag 1 december 2021 21:52 schreef mazaru het volgende:

[..]
Omdat ik met een eventuele abortus niet voor code zwart in de ziekenhuizen zorg
Er zijn mannen die vinden dat elke vorm van abortus moord is.
  woensdag 1 december 2021 @ 21:54:33 #205
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_202426866
quote:
0s.gif Op woensdag 1 december 2021 21:54 schreef Derrazi het volgende:

[..]
Er zijn mannen die vinden dat elke vorm van abortus moord is.
Dit is gewoon echt een belachelijke vergelijking
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
pi_202426876
Wie moet er van wie een functie elders krijgen?
pi_202426877
quote:
0s.gif Op woensdag 1 december 2021 21:53 schreef Iblardi het volgende:
Abortus is daadwerkelijk alleen je eigen zaak.
Dat vinden ze in staten zoals Texas in de VS dus niet. Daar zij volgens de interpretatie van de Bijbel het zien als directe moord
quote:
0s.gif Op woensdag 1 december 2021 21:53 schreef Iblardi het volgende:
Bij besmettelijke ziekten ligt dat toch even iets anders.
Waarom?
pi_202426885
In vak K wordt niet echt afstand gehouden he?
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
pi_202426887
quote:
0s.gif Op woensdag 1 december 2021 21:54 schreef Derrazi het volgende:

[..]
Er zijn mannen die vinden dat elke vorm van abortus moord is.
Door jouw abortus hoeven er geen kankeroperaties te worden uitgesteld.

Kansloze vergelijking.
pi_202426891
Goed om te zien dat GL en SP eindelijk eens echt inzoomen op het gebrek aan informatie. Ik snap werkelijk het verhaal van Rutte niet dat je effect individuele maatregelen niet kan laten zien. Als je een overall uitkomst krijgt (van 25-35% reductie in bewegingen) moet er een weging toegekend worden aan individuele variabelen die die uitkomst veroorzaken. Uiteraard kan het zo zijn dat bepaalde maatregelen met elkaar interfereren maar ook dat kan je laten zien als je wil. Als dat niet zo is dan slaat de uitkomst ook nergens op. Het kan niet anders dat je een schatting en weging per item dat je voorstelt als input levert.
  woensdag 1 december 2021 @ 21:57:16 #211
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_202426905
quote:
2s.gif Op woensdag 1 december 2021 21:49 schreef mazaru het volgende:

[..]
Die groep vind ook dat ze boven de samenleving staan.
Want daar zijn ze en worden ze getuige die ongenuanceerde polarisatie, zo neergezet.

Het recht om een keuze te maken mag niet maken dat iemand die dat recht anders uitoefent dan de meerderheid, dan geen dele van de samenleving is. Ik ken ook (N=x) mensen de gevaccineerd en al, pertinent weigeren zich zo te registreren maar dus wel zo worden aangesproken.
Die aangewakkerde tweedeling heeft geen zin en kan alleen maar uitmonden op nog verzet.
Of er is vrijheid of er is plicht. Waarvan de laatste haaks staat op onze verworvenheden die ons juist onderscheid van totalitaire staten.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  Moderator woensdag 1 december 2021 @ 21:57:38 #212
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_202426909
quote:
2s.gif Op woensdag 1 december 2021 21:52 schreef mazaru het volgende:

[..]
Omdat ik met een eventuele abortus niet voor code zwart in de ziekenhuizen zorg
Ik denk dan ook dat individuele ongevaccineerden niet inzien dat dat een potentieel gevolg van hun keuze is. “Wat maakt die ene prik van mij nou uit?”

Het probleem is veel te abstract en ver van je bed om rekening mee te houden zolang je gezond bent, dus het gros van de mensen zal denken: ja hoor, je kan er toch gewoon een bed bij rollen?
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_202426912
als je alleen maar een doorgeefluik bent en zelf niet kritisch kan zijn of logisch kan nadenken over bepaalde adviezen en je alles maar afschuift als er iets fout gaat, ben je toch gewoon president onwaardig ?
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_202426916
quote:
0s.gif Op woensdag 1 december 2021 21:55 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Door jouw abortus hoeven er geen kankeroperaties te worden uitgesteld.

Kansloze vergelijking.
Je gaat ervan uit dat operaties die uitgesteld worden nu alleen spelen. Deze speelden al pre-corona, corona is een factor maar niet de reden.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 1 december 2021 @ 21:58:15 #215
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_202426922
quote:
0s.gif Op woensdag 1 december 2021 21:55 schreef Derrazi het volgende:

[..]
Dat vinden ze in staten zoals Texas in de VS dus niet. Daar zij volgens de interpretatie van de Bijbel het zien als directe moord
[..]
Waarom?
Waarom? Dat is toch niet moeilijk?

Abortus zorgt niet voor overbelasting van de zorg, abortus zorgt niet voor ontwrichting van de samenleving en een abortus is niet besmettelijk waardoor mensen waarmee jij in aanraking komt ook spontaan hetzelfde gaan doen.

Dat er dan een paar grijze mannetjes zijn die het niet leuk vinden of het moord vinden is dan hun mening en die mogen ze hebben.

Dat je überhaupt die vraag moet stellen ..... Doe even normaal of denk in ieder geval even twee seconden na voordat je iets post aub.
pi_202426927
Heb het idee dat het RIVM en gezondheidsraad het niet zozeer kwaad bedoeld, maar dat het hen gewoon ontbeert aan vaktechniek om beleidsmakers goed te informeren.

Gewoon, zoals je dat ook op je werk hebt - of zelf bent - gewoon vriendelijke collega's maar die verdomd slecht in hun werk zijn.
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
pi_202426930
quote:
0s.gif Op woensdag 1 december 2021 21:57 schreef Derrazi het volgende:

[..]
Je gaat ervan uit dat operaties die uitgesteld worden nu alleen spelen. Deze speelden al pre-corona, corona is een factor maar niet de reden.
Toch niet op deze schaal man. Kijk even naar die grafieken in de OP. Meer zeg ik niet.
pi_202426931
quote:
0s.gif Op woensdag 1 december 2021 21:56 schreef Panthera. het volgende:
Goed om te zien dat GL en SP eindelijk eens echt inzoomen op het gebrek aan informatie. Ik snap werkelijk het verhaal van Rutte niet dat je effect individuele maatregelen niet kan laten zien. Als je een overall uitkomst krijgt (van 25-35% reductie in bewegingen) moet er een weging toegekend worden aan individuele variabelen die die uitkomst veroorzaken. Uiteraard kan het zo zijn dat bepaalde maatregelen met elkaar interfereren maar ook dat kan je laten zien als je wil. Als dat niet zo is dan slaat de uitkomst ook nergens op. Het kan niet anders dat je een schatting en weging per item dat je voorstelt als input levert.
Ho ho Rutte doctrine is er juist voor dat de Staten der Generaal zo min mogelijk geinformeerd worden.
  woensdag 1 december 2021 @ 21:59:16 #219
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_202426935
quote:
0s.gif Op woensdag 1 december 2021 21:57 schreef chratnox het volgende:

[..]
Ik denk dan ook dat individuele ongevaccineerden niet inzien dat dat een potentieel gevolg van hun keuze is. “Wat maakt die ene prik van mij nou uit?”

Het probleem is veel te abstract en ver van je bed om rekening mee te houden zolang je gezond bent, dus het gros van de mensen zal denken: ja hoor, je kan er toch gewoon een bed bij rollen?
Nu toch niet meer? Nu zal het totale plaatje toch wel zijn doorgedrongen? Ik denk toch echt dat het nu gewoon schijt hebben aan je medemens is. Die gaan het pas erg vinden als ze zelf ineens ziek worden en voor de gesloten deur van het ziekenhuis staan.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
  Moderator / Redactie Sport woensdag 1 december 2021 @ 21:59:55 #220
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_202426945
quote:
7s.gif Op woensdag 1 december 2021 21:58 schreef phpmystyle het volgende:
Heb het idee dat het RIVM en gezondheidsraad het niet zozeer kwaad bedoeld, maar dat het hen gewoon ontbeert aan vaktechniek om beleidsmakers goed te informeren.

Gewoon, zoals je dat ook op je werk hebt - of zelf bent - gewoon vriendelijke collega's maar die verdomd slecht in hun werk zijn.
Dat zie je ook goed terug bij die briefings. Het is voor een leek echt niet te volgen als van Dissel weer aan zijn hoorcollege begint.
  woensdag 1 december 2021 @ 22:00:39 #221
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_202426950
quote:
0s.gif Op woensdag 1 december 2021 21:59 schreef Evenstar het volgende:

[..]
Dat zie je ook goed terug bij die briefings. Het is voor een leek echt niet te volgen als van Dissel weer aan zijn hoorcollege begint.
Ik vond zijn lezing van vanmiddag best goed te volgen. Zeker met de plaatjes die hij erbij had.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
  Moderator woensdag 1 december 2021 @ 22:00:41 #222
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_202426952
quote:
2s.gif Op woensdag 1 december 2021 21:59 schreef mazaru het volgende:

[..]
Nu toch niet meer? Nu zal het totale plaatje toch wel zijn doorgedrongen? Ik denk toch echt dat het nu gewoon schijt hebben aan je medemens is. Die gaan het pas erg vinden als ze zelf ineens ziek worden en voor de gesloten deur van het ziekenhuis staan.
Ziekenhuizen en de overheid onderling kan het niet eens eens worden over code zwart. Wat dat nu precies is en of we daar wel of niet dichtbij zitten. Ik denk dat je overschat hoeveel het veel mensen echt bezig houdt.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_202426956
quote:
0s.gif Op woensdag 1 december 2021 21:58 schreef Evenstar het volgende:
Abortus zorgt niet voor overbelasting van de zorg, abortus zorgt niet voor ontwrichting van de samenleving en een abortus is niet besmettelijk waardoor mensen waarmee jij in aanraking komt ook spontaan hetzelfde gaan doen.
Leuk hoe wij er anders tegen aankijken. Ik beredeneerde dan ook vanuit het recht op zelfbeschikking. Recht op zorg, wonen en zelfbeschikking zijn een grondrecht en tevens een mensenrecht. Dat is iets waar je niet aan komt.
pi_202426957
quote:
0s.gif Op woensdag 1 december 2021 21:59 schreef Evenstar het volgende:

[..]
Dat zie je ook goed terug bij die briefings. Het is voor een leek echt niet te volgen als van Dissel weer aan zijn hoorcollege begint.
Wat ze doen is continu - maar dat ook bij OP1 - is dat grafieken achteraf voorzien worden van commentaar. Maar het heeft nauwelijks voorspellende waarde of wat dan ook.
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
  woensdag 1 december 2021 @ 22:02:08 #225
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_202426972
quote:
0s.gif Op woensdag 1 december 2021 22:00 schreef chratnox het volgende:

[..]
Ziekenhuizen en de overheid onderling kan het niet eens eens worden over code zwart. Ik denk dat je overschat hoeveel het veel mensen echt bezig houdt.
Volgens mij maakt het merendeel van de mensen zich echt wel zorgen over waar we nu op af stevenen. Het is juist dat groepje dat het niet wil zien wat voor de problemen zorgt.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
pi_202426983
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2021 21:58 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Toch niet op deze schaal man. Kijk even naar die grafieken in de OP. Meer zeg ik niet.
Ik heb vanmiddag nog een paar grafieken toegevoegd in de OP dus die grafieken die ik dagelijks kijk op de website van het RIVM ken ik zeker. Ook de grafieken pre-corona ken ik. Dus als je je punt wilt onderbouwen zou dat fijn zijn.

Edit: Die grafieken zijn weer verwijderd btw
  woensdag 1 december 2021 @ 22:02:45 #227
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_202426984
quote:
0s.gif Op woensdag 1 december 2021 19:01 schreef chratnox het volgende:

[..]
Waar komt deze vandaan dan? Wat was hier loos? :o
Mooiste was deze, met Habiba muziekje eronder gezet

Niet mijn soort muziek maar hierin meesterlijk. Heb toen het hele debat zitten kijken in de hoop dat meneer zou aufrotten :')

Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_202426993
quote:
0s.gif Op woensdag 1 december 2021 22:01 schreef Derrazi het volgende:

[..]
Leuk hoe wij er anders tegen aankijken. Ik beredeneerde dan ook vanuit het recht op zelfbeschikking. Recht op zorg, wonen en zelfbeschikking zijn een grondrecht en tevens een mensenrecht. Dat is iets waar je niet aan komt.
Er bestaat geen recht op zorg en ook geen recht op wonen. Recht op lichamelijke integriteit bestaat, maar is - net als andere grondrechten behalve het recht op leven - niet absoluut.
pi_202426996
quote:
0s.gif Op woensdag 1 december 2021 21:58 schreef Evenstar het volgende:

[..]
Waarom? Dat is toch niet moeilijk?

Abortus zorgt niet voor overbelasting van de zorg, abortus zorgt niet voor ontwrichting van de samenleving en een abortus is niet besmettelijk waardoor mensen waarmee jij in aanraking komt ook spontaan hetzelfde gaan doen.

Dat er dan een paar grijze mannetjes zijn die het niet leuk vinden of het moord vinden is dan hun mening en die mogen ze hebben.

Dat je überhaupt die vraag moet stellen ..... Doe even normaal of denk in ieder geval even twee seconden na voordat je iets post aub.
In algemene zin zijn landen met een sociaal stelsel natuurlijk wel gebaat bij een fatsoenlijk geboortecijfer. Om de beroepsbevolking op peil te houden en het sociale systeem draaiende te houden.

Het gedrag van de één heeft dan ook een (klein) effect op dat hele systeem. Door bv. abortus, homo te worden of kinderloos te blijven draag je daar ook in negatieve zin je steentje aan bij.
  woensdag 1 december 2021 @ 22:03:32 #230
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_202426998
quote:
0s.gif Op woensdag 1 december 2021 21:57 schreef chratnox het volgende:

[..]
Ik denk dan ook dat individuele ongevaccineerden niet inzien dat dat een potentieel gevolg van hun keuze is. “Wat maakt die ene prik van mij nou uit?”

Het probleem is veel te abstract en ver van je bed om rekening mee te houden zolang je gezond bent, dus het gros van de mensen zal denken: ja hoor, je kan er toch gewoon een bed bij rollen?
Prikken doe je imo altijd voor je eigen redenen, los dat ik mij moeilijk kan voorstellen dat mensen zich niet laten prikken om zo een ander dwars te zitten.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_202427001
Zou Paternotte ondertussen zijn das normaal geknoopt hebben? Of nog steeds tot op zijn knieën
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 1 december 2021 @ 22:03:55 #232
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_202427007
quote:
2s.gif Op woensdag 1 december 2021 22:00 schreef mazaru het volgende:

[..]
Ik vond zijn lezing van vanmiddag best goed te volgen. Zeker met de plaatjes die hij erbij had.
Die heb ik dan weer gemist :D

Meestal lukt het mij wel, totdat er vragen komen :P
  woensdag 1 december 2021 @ 22:04:39 #233
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_202427019
quote:
0s.gif Op woensdag 1 december 2021 21:55 schreef Derrazi het volgende:

[..]
Dat vinden ze in staten zoals Texas in de VS dus niet. Daar zij volgens de interpretatie van de Bijbel het zien als directe moord
Dat is heel mooi. In Nieuw-Guinea schijnt het usance te zijn om niets anders dan een peniskoker te dragen.
quote:
[..]
Waarom?
Omdat in dat geval anderen fysieke schade ondervinden van jouw keuze, soms fatale.
pi_202427031
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2021 22:03 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Er bestaat geen recht op zorg en ook geen recht op wonen. Recht op lichamelijke integriteit bestaat, maar is - net als andere grondrechten behalve het recht op leven - niet absoluut.
Artikel 22
1.De overheid treft maatregelen ter bevordering van de volksgezondheid.2.Bevordering van voldoende woongelegenheid is voorwerp van zorg der overheid.3.Zij schept voorwaarden voor maatschappelijke en culturele ontplooiing en voor vrijetijdsbesteding.
  woensdag 1 december 2021 @ 22:05:27 #235
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_202427032
quote:
0s.gif Op woensdag 1 december 2021 22:04 schreef Iblardi het volgende:

[..]
Dat is heel mooi. In Nieuw-Guinea schijnt het usance te zijn om niets anders dan een peniskoker te dragen.
[..]
Omdat in dat geval anderen fysieke schade ondervinden van jouw keuze, soms fatale.
_O-
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
pi_202427038
quote:
0s.gif Op woensdag 1 december 2021 21:58 schreef Derrazi het volgende:

[..]
Ho ho Rutte doctrine is er juist voor dat de Staten der Generaal zo min mogelijk geinformeerd worden.
Ik ben niet zo van de complotten etc. maar kan me niet aan de indruk onttrekken dat dit vaag gehouden wordt om de wisselwerking tussen OMT / RIVM en de regering in stand te houden. In een normaal model moet je voor bijvoorbeeld sport, op basis van data kunnen zeggen dat tussen 7 en 8 zoveel mensen sporten, tussen 8 en 9 zoveel en als je dat dan niet toestaat op die specifieke uren hoeveel alternatieven gezocht worden (i.e. welke mensen die tussen die uren sporten op zoek gaan naar een vroeger of later moment) en houd je een netto effect aan bewegingsafname over. Volgens mij moet je dat prima interactief kunnen presenteren met balkjes waarmee je kan schuiven enzo. Risico daarvan is dat je ontzettend naar een modelwerkelijkheid toegaat maar ik denk dat we dat toch al doen.

Maar ik heb nu het vermoeden dat het kabinet tegen OMT / RIVM zegt "wij denken dat geen sport na 5 uur politiek haalbaar is, geef ons een uitkomst daarvoor" en het OMT / RIVM vervolgens zegt "wij denken dat geen sport na 5 uur tot vermindering contacten leidt en daardoor verstandig is". Dan heb je maar 20% van de discussie gehad maar er kan vervolgens wel gezwaaid worden met een brief en en advies e.d. waar je de echte afwegingen gewoon mee dood slaat.
pi_202427055
quote:
0s.gif Op woensdag 1 december 2021 22:05 schreef Derrazi het volgende:

[..]
Artikel 22
1.De overheid treft maatregelen ter bevordering van de volksgezondheid.2.Bevordering van voldoende woongelegenheid is voorwerp van zorg der overheid.3.Zij schept voorwaarden voor maatschappelijke en culturele ontplooiing en voor vrijetijdsbesteding.
Leuk, maar dit is geen recht op zorg of wonen. Als de bedden op zijn, of de huizen, dan houdt het op he.
pi_202427057
quote:
0s.gif Op woensdag 1 december 2021 22:04 schreef Iblardi het volgende:
Omdat in dat geval anderen fysieke schade ondervinden van jouw keuze, soms fatale.
Kan dat niet beredeneerd worden bij abortus?

Waarom staat het lichaam van een vrouw boven die van het verwijderen van een foetus.
pi_202427070
quote:
0s.gif Op woensdag 1 december 2021 22:05 schreef Panthera. het volgende:

[..]
Ik ben niet zo van de complotten etc. maar kan me niet aan de indruk onttrekken dat dit vaag gehouden wordt om de wisselwerking tussen OMT / RIVM en de regering in stand te houden. In een normaal model moet je voor bijvoorbeeld sport, op basis van data kunnen zeggen dat tussen 7 en 8 zoveel mensen sporten, tussen 8 en 9 zoveel en als je dat dan niet toestaat op die specifieke uren hoeveel alternatieven gezocht worden (i.e. welke mensen die tussen die uren sporten op zoek gaan naar een vroeger of later moment) en houd je een netto effect aan bewegingsafname over. Volgens mij moet je dat prima interactief kunnen presenteren met balkjes waarmee je kan schuiven enzo. Risico daarvan is dat je ontzettend naar een modelwerkelijkheid toegaat maar ik denk dat we dat toch al doen.

Maar ik heb nu het vermoeden dat het kabinet tegen OMT / RIVM zegt "wij denken dat geen sport na 5 uur politiek haalbaar is, geef ons een uitkomst daarvoor" en het OMT / RIVM vervolgens zegt "wij denken dat geen sport na 5 uur tot vermindering contacten leidt en daardoor verstandig is". Dan heb je maar 20% van de discussie gehad maar er kan vervolgens wel gezwaaid worden met een brief en en advies e.d. waar je de echte afwegingen gewoon mee dood slaat.
https://www.volkskrant.nl(...)%2Fwww.google.com%2F
pi_202427088
quote:
0s.gif Op woensdag 1 december 2021 22:06 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Leuk, maar dit is geen recht op zorg of wonen. Als de bedden op zijn, of de huizen, dan houdt het op he.
Is niet helemaal waar. Volgens FTM staan er een half miljoen huizen vrij in Nederland. Het zijn dan ook pure beleggingsinstrumenten geworden.
  woensdag 1 december 2021 @ 22:09:38 #241
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_202427109
Derazzi, Mazaru, Iblardi.

Wat is dit. Italië uurtje? :')
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_202427154
quote:
0s.gif Op woensdag 1 december 2021 22:09 schreef DonDruiper het volgende:
Derazzi, Mazaru, Iblardi.

Wat is dit. Italië uurtje? :')
_O-
pi_202427165
quote:
Het is jammer voor dit verhaal dat de heer Kluytmans nog steeds in het OMT zit :P
  Moderator woensdag 1 december 2021 @ 22:13:04 #244
5428 crew  miss_sly
pi_202427167
quote:
0s.gif Op woensdag 1 december 2021 22:07 schreef Derrazi het volgende:

[..]
Kan dat niet beredeneerd worden bij abortus?

Waarom staat het lichaam van een vrouw boven die van het verwijderen van een foetus.
Die discussie hoort hier niet thuis.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_202427204
quote:
0s.gif Op woensdag 1 december 2021 22:13 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Die discussie hoort hier niet thuis.
Waarom?
  Moderator woensdag 1 december 2021 @ 22:16:47 #246
5428 crew  miss_sly
pi_202427228
quote:
0s.gif Op woensdag 1 december 2021 22:15 schreef Derrazi het volgende:

[..]
Waarom?
Omdat dit het Corona-topic is en niet het abortus-topic.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  woensdag 1 december 2021 @ 22:17:00 #247
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_202427233
quote:
0s.gif Op woensdag 1 december 2021 22:05 schreef Panthera. het volgende:

[..]
Ik ben niet zo van de complotten etc. maar kan me niet aan de indruk onttrekken dat dit vaag gehouden wordt om de wisselwerking tussen OMT / RIVM en de regering in stand te houden. In een normaal model moet je voor bijvoorbeeld sport, op basis van data kunnen zeggen dat tussen 7 en 8 zoveel mensen sporten, tussen 8 en 9 zoveel en als je dat dan niet toestaat op die specifieke uren hoeveel alternatieven gezocht worden (i.e. welke mensen die tussen die uren sporten op zoek gaan naar een vroeger of later moment) en houd je een netto effect aan bewegingsafname over. Volgens mij moet je dat prima interactief kunnen presenteren met balkjes waarmee je kan schuiven enzo. Risico daarvan is dat je ontzettend naar een modelwerkelijkheid toegaat maar ik denk dat we dat toch al doen.

Maar ik heb nu het vermoeden dat het kabinet tegen OMT / RIVM zegt "wij denken dat geen sport na 5 uur politiek haalbaar is, geef ons een uitkomst daarvoor" en het OMT / RIVM vervolgens zegt "wij denken dat geen sport na 5 uur tot vermindering contacten leidt en daardoor verstandig is". Dan heb je maar 20% van de discussie gehad maar er kan vervolgens wel gezwaaid worden met een brief en en advies e.d. waar je de echte afwegingen gewoon mee dood slaat.
OMT kan alleen advies geven over wat hen door de Regering gevraagd wordt. Los daarvan is het RIVM dat de MinVWS informeert die dat dan weer evalueert. Het is een rare driehoek in vak K waarbij de TK dus geen verhaal krijgt van waarom en hoe.

Ergens kan ik dat zakelijk wel volgen want in mijn bedrijf wil ik ook niet dat iedereen zicht heeft op alle ins & outs van een klantaanpak. Men wilt als K de handen maximaal vrijhouden en dat botst met de controlefunctie die de TK tot taak heeft. Ik leg dat weer uit als minachting omdat zaken geheim in aanpak vaag houden niet belangrijker zijn dan onze democratische waarden.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_202427248
quote:
0s.gif Op woensdag 1 december 2021 22:16 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Omdat dit het Corona-topic is en niet het abortus-topic.
Dus ik mag geen vergelijking maken met het recht op zelfbeschikking tussen vaccinatie en abortus?
  Moderator woensdag 1 december 2021 @ 22:24:38 #249
5428 crew  miss_sly
pi_202427345
quote:
0s.gif Op woensdag 1 december 2021 22:18 schreef Derrazi het volgende:

[..]
Dus ik mag geen vergelijking maken met het recht op zelfbeschikking tussen vaccinatie en abortus?
Die vergelijking kun je maken.
Je kunt hier niet een discussie houden over waarom het lichaam van de vrouw boven dat van de foetus staat.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_202427347
Als ze de grootste brandhaarden openhouden ( scholen ) dan moeten ze aan de andere kant wel alles gewoon op slot gooien en niet van de halfgare maatregelen.
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_202427358
quote:
14s.gif Op woensdag 1 december 2021 22:17 schreef Vallon het volgende:

[..]
OMT kan alleen advies geven over wat hen door de Regering gevraagd wordt. Los daarvan is het RIVM dat de MinVWS informeert die dat dan weer evalueert. Het is een rare driehoek in vak K waarbij de TK dus geen verhaal krijgt van waarom en hoe.

Ergens kan ik dat zakelijk wel volgen want in mijn bedrijf wil ik ook niet dat iedereen zicht heeft op alle ins & outs van een klantaanpak. Men wilt als K de handen maximaal vrijhouden en dat botst met de controlefunctie die de TK tot taak heeft. Ik leg dat weer uit als minachting omdat zaken geheim in aanpak vaag houden niet belangrijker zijn dan onze democratische waarden.
Dat eerste is wel een terecht punt. Vind dat het kabinet dan wel verplicht is om de vraagstelling te veranderen want daarmee ondervang je dit (uiteindelijk technische) probleem.

En op zich eens dat er een balans moet zijn tussen daadkrachtigheid en transparantie. Ik sluit niet uit dat je daadkrachtigheid vergroot door meer transparantie overigens omdat je minder tenenkrommende debatten moet voeren... maar een compromis zou ook al kunnen zijn dat je een evaluatie doet met een schatting van effect van eerdere beperkingen bijvoorbeeld. Heb je in ieder geval iets van een basis voor een gesprek.
  woensdag 1 december 2021 @ 22:31:28 #252
166093 nattermann
Waereldsjtad Gelaen
pi_202427454
Hugo aan de microfoon..

Afbranden maar :7
Tics van je petten.
pi_202427459
En ondertussen werken er amper mensen thuis. Vandaag weer in de file gestaan, veel drukte op de weg.
Dus….
pi_202427464
quote:
0s.gif Op woensdag 1 december 2021 22:31 schreef nattermann het volgende:
Hugo aan de microfoon..

Afbranden maar :7
Nee dat mag niet!
daar krijg je gezeik mee.
pi_202427525
twitter
pi_202427531
quote:
0s.gif Op woensdag 1 december 2021 22:31 schreef quirina het volgende:
En ondertussen werken er amper mensen thuis. Vandaag weer in de file gestaan, veel drukte op de weg.
Dus….
pleurisdruk overal.....achterlijk druk in de winkels
overal om me heen hoor ik van besmette mensen

top beleid!
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_202427545
quote:
0s.gif Op woensdag 1 december 2021 22:36 schreef Predator40 het volgende:

[..]
pleurisdruk overal.....achterlijk druk in de winkels
overal om me heen hoor ik van besmette mensen

top beleid!
Mooi
pi_202427582
quote:
0s.gif Op woensdag 1 december 2021 21:36 schreef WheeledWarrior het volgende:
In Duitsland weer 71.000 mensen die hun mondmasker verkeerd hebben gedragen.
Die ffp2 snavels zijn net zo effectief als die snavel maskers tijdens de pest in de middeleeuwen. :')
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_202427614
quote:
0s.gif Op woensdag 1 december 2021 22:36 schreef Predator40 het volgende:

[..]
pleurisdruk overal.....achterlijk druk in de winkels
overal om me heen hoor ik van besmette mensen

top beleid!
Is dat even balen dat die totale lockdown maar niet komt.
I'll give you something to do
pi_202427617
quote:
0s.gif Op woensdag 1 december 2021 22:40 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
Die ffp2 snavels zijn net zo effectief als die snavel maskers tijdens de pest in de middeleeuwen. :')
Ja, daarom dragen ic-verpleegkundigen ze ook zeker?
- Souverän ist nicht, wer viel hat, sondern wenig braucht -
  woensdag 1 december 2021 @ 22:43:05 #262
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_202427642
quote:
0s.gif Op woensdag 1 december 2021 22:40 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
Die ffp2 snavels zijn net zo effectief als die snavel maskers tijdens de pest in de middeleeuwen. :')
Dit is gewoon niet waar.
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_202427645
quote:
0s.gif Op woensdag 1 december 2021 22:41 schreef Galvez het volgende:

[..]
Ja, daarom dragen ic-verpleegkundigen ze ook zeker?
Ik denk dat hij de plastic blauwe versie bedoelt
pi_202427656
quote:
0s.gif Op woensdag 1 december 2021 22:31 schreef quirina het volgende:
En ondertussen werken er amper mensen thuis. Vandaag weer in de file gestaan, veel drukte op de weg.
Dus….
Tja, ondertussen vindt iedereen in de file het veel te druk op de weg. Een beetje de pot verwijt de ketel....
pi_202427658
quote:
0s.gif Op woensdag 1 december 2021 22:36 schreef Zipportal het volgende:
[ twitter ]
aai, gaan ze ons volgen?
pi_202427674
quote:
0s.gif Op woensdag 1 december 2021 22:43 schreef maan_man het volgende:

[..]
Tja, ondertussen vindt iedereen in de file het veel te druk op de weg. Een beetje de pot verwijt de ketel....
De V in de coronacheck app staat voor ik Veet het beter
pi_202427686
quote:
0s.gif Op woensdag 1 december 2021 22:40 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
Die ffp2 snavels zijn net zo effectief als die snavel maskers tijdens de pest in de middeleeuwen. :')
Vrijwel niemand draagt die daar en het is een misvatting dat ze in DL verplicht zijn.
pi_202427703
Kuiken zit zo lang op haar telefoon dat ze haar telefoon maar effe oplaadt met een usb snoertje
pi_202427704
quote:
0s.gif Op woensdag 1 december 2021 22:43 schreef Derrazi het volgende:

[..]
Ik denk dat hij de plastic blauwe versie bedoelt
Welke? Een goed ffp2 masker helpt gewoon goed, indien het goed op het gezicht aansluit. Voraussetzung is wel dat men er goed mee omgaat, en dat is vaak waar het aan schort.

Maar dat heb je ook met gewone mondkapjes, die andere moeten beschermen. Als mongooltjes die onder hun neus of zelfs op hun kin dragen heeft het weinig effect natuurlijk.
- Souverän ist nicht, wer viel hat, sondern wenig braucht -
  Moderator woensdag 1 december 2021 @ 22:47:42 #270
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_202427708
quote:
0s.gif Op woensdag 1 december 2021 22:05 schreef Panthera. het volgende:

[..]
Ik ben niet zo van de complotten etc. maar kan me niet aan de indruk onttrekken dat dit vaag gehouden wordt om de wisselwerking tussen OMT / RIVM en de regering in stand te houden. In een normaal model moet je voor bijvoorbeeld sport, op basis van data kunnen zeggen dat tussen 7 en 8 zoveel mensen sporten, tussen 8 en 9 zoveel en als je dat dan niet toestaat op die specifieke uren hoeveel alternatieven gezocht worden (i.e. welke mensen die tussen die uren sporten op zoek gaan naar een vroeger of later moment) en houd je een netto effect aan bewegingsafname over. Volgens mij moet je dat prima interactief kunnen presenteren met balkjes waarmee je kan schuiven enzo. Risico daarvan is dat je ontzettend naar een modelwerkelijkheid toegaat maar ik denk dat we dat toch al doen.

Maar ik heb nu het vermoeden dat het kabinet tegen OMT / RIVM zegt "wij denken dat geen sport na 5 uur politiek haalbaar is, geef ons een uitkomst daarvoor" en het OMT / RIVM vervolgens zegt "wij denken dat geen sport na 5 uur tot vermindering contacten leidt en daardoor verstandig is". Dan heb je maar 20% van de discussie gehad maar er kan vervolgens wel gezwaaid worden met een brief en en advies e.d. waar je de echte afwegingen gewoon mee dood slaat.
Rutte noemde dat vanavond een paar keer. Dat hij van mening is dat het OMT onafhankelijk is omdat het OMT onderdeel is van RIVM. Dat de voorzitter van het OMT onderdeel is van het Catshuisberaad is volgens hem geen argument om onafhankelijkheid in twijfel te trekken.

Je merkte in zijn beantwoording ook heel erg dat hij telkens terugviel op OMT, gezondheidsraad, de kamer, MCC, Catshuisberaad en ga zo maar door.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_202427725
quote:
0s.gif Op woensdag 1 december 2021 22:47 schreef Galvez het volgende:

Maar dat heb je ook met gewone mondkapjes, die andere moeten beschermen. Als mongooltjes die onder hun neus of zelfs op hun kin dragen heeft het weinig effect natuurlijk.
De gewone beschermt niet aldus Van Dissel. De medische beschermt wel aldus meerdere studies.

Maar goed als Agema en Rutte die onderscheid niet kunnen maken waarom FOK! dan wel?
pi_202427730
quote:
0s.gif Op woensdag 1 december 2021 22:41 schreef Galvez het volgende:

[..]
Ja, daarom dragen ic-verpleegkundigen ze ook zeker?
De meeste inwoners van Duitsland zijn geen IC-verpleegkundigen die de maskers van hun werkgever krijgen en dus dragen ze die dingen wekenlang.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_202427751
quote:
0s.gif Op woensdag 1 december 2021 22:45 schreef Panthera. het volgende:

[..]
Vrijwel niemand draagt die daar en het is een misvatting dat ze in DL verplicht zijn.
Gewone medische maskers worden ook toegelaten, maar ik zie de meesten hier toch echt met ffp2 snavels rondlopen in de supermarkt.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_202427781
De laatste tijd begeef ik mij niet zo vaak op straat tijdens de drukke uren. Vandaag echter wel en ik moet zeggen dat ik vooral verbaasd was door het tijdenstip waarop het al erg druk was 16:00. Alsof iedereen net iets vroeger was vertrokken om nog even iets te doen.
pi_202427811
quote:
0s.gif Op woensdag 1 december 2021 22:47 schreef Derrazi het volgende:
Kuiken zit zo lang op haar telefoon dat ze haar telefoon maar effe oplaadt met een usb snoertje
Zou jij Kuiken willen opladen? @de_boswachter
  woensdag 1 december 2021 @ 22:54:59 #276
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_202427813
quote:
0s.gif Op woensdag 1 december 2021 22:51 schreef maan_man het volgende:
De laatste tijd begeef ik mij niet zo vaak op straat tijdens de drukke uren. Vandaag echter wel en ik moet zeggen dat ik vooral verbaasd was door het tijdenstip waarop het al erg druk was 16:00. Alsof iedereen net iets vroeger was vertrokken om nog even iets te doen.
Ja geen idee.
Zuiger van het FOK!-OMT
  Moderator woensdag 1 december 2021 @ 22:55:05 #277
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_202427814
quote:
0s.gif Op woensdag 1 december 2021 22:51 schreef maan_man het volgende:
De laatste tijd begeef ik mij niet zo vaak op straat tijdens de drukke uren. Vandaag echter wel en ik moet zeggen dat ik vooral verbaasd was door het tijdenstip waarop het al erg druk was 16:00. Alsof iedereen net iets vroeger was vertrokken om nog even iets te doen.
Ik wil even gezegd hebben dat absoluut niemand dit aan had zien komen.

Als 8 miljoen mensen normaal gesproken in 12 uur hun bewegingen hebben heb je gemiddeld ~0,66 miljoen bewegingen per uur. Als 8 miljoen mensen in 8 uur hun bewegingen moeten doen heb je gemiddeld 1 miljoen bewegingen per uur. Om te voorkomen dat het drukker wordt gaan mensen dus vroeger (ipv 8 uur 's morgens 6 uur 's morgens etc) aan de slag.

Ik snap het idee achter de maatregel, dat ze hopen dat mensen thuis blijven, dat winkels niet eerder open gaan etc. Maar als die gedragswetenschappers die ze nu het beleid achteraf laten toetsen aan tafel zaten hadden ze kunnen vertellen dat dat niet is hoe het werkt :+
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  woensdag 1 december 2021 @ 22:59:28 #278
498282 Scrummie
Feyenoord kampioen 2023/2024
pi_202427863
Toch wel verbazingwekkend vind ik, een soort van langetermijnvisie van Hugo zojuist.
9 444 33 0 3 444 8 0 555 33 33 7777 8 0 444 7777 0 4 33 55 0 33 66 0 333 33 999 33 66 666 666 777 3 0 4 2 2 8 0 9 33 33 777 0 55 2 6 7 444 666 33 66 0 9 666 777 3 33 66
pi_202427917
Noemde Paternotte nu het ministerie als een risicovolle werkplek irt de griepprik? :D
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
pi_202427922
quote:
0s.gif Op woensdag 1 december 2021 22:55 schreef chratnox het volgende:

[..]
Ik wil even gezegd hebben dat absoluut niemand dit aan had zien komen.

Als 8 miljoen mensen normaal gesproken in 12 uur hun bewegingen hebben heb je gemiddeld ~0,66 miljoen bewegingen per uur. Als 8 miljoen mensen in 8 uur hun bewegingen moeten doen heb je gemiddeld 1 miljoen bewegingen per uur. Om te voorkomen dat het drukker wordt gaan mensen dus vroeger (ipv 8 uur 's morgens 6 uur 's morgens etc) aan de slag.

Ik snap het idee achter de maatregel, dat ze hopen dat mensen thuis blijven, dat winkels niet eerder open gaan etc. Maar als die gedragswetenschappers die ze nu het beleid achteraf laten toetsen aan tafel zaten hadden ze kunnen vertellen dat dat niet is hoe het werkt :+
zo slim zijn ze niet in den haag....elke kleuter kan dit berekenen maar onze regering ? naaahhhh
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
  Moderator woensdag 1 december 2021 @ 23:05:33 #281
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_202427929
quote:
0s.gif Op woensdag 1 december 2021 22:59 schreef Scrummie het volgende:
Toch wel verbazingwekkend vind ik, een soort van langetermijnvisie van Hugo zojuist.
We bitchen echt heel veel op de Jonge, maar ik heb ergens ook wel met 'm te doen. Een minister-president die ogenschijnlijk in paniek raakt en om zich heen gaat slaan en een directeur infectieziekten van het RIVM die de emoties die onderliggend zijn aan onrust, paniek of stress niet lijkt te kennen. Voeg daar een aantal OMT leden aan toe die direct willen communiceren met de Jonge via Op1, Jinek of Nieuwsuur, waarschijnlijk omdat ze bij eerdergenoemde directeur nul op het rekest krijgen.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_202427936
quote:
0s.gif Op woensdag 1 december 2021 22:55 schreef chratnox het volgende:

[..]
Ik wil even gezegd hebben dat absoluut niemand dit aan had zien komen.

Als 8 miljoen mensen normaal gesproken in 12 uur hun bewegingen hebben heb je gemiddeld ~0,66 miljoen bewegingen per uur. Als 8 miljoen mensen in 8 uur hun bewegingen moeten doen heb je gemiddeld 1 miljoen bewegingen per uur. Om te voorkomen dat het drukker wordt gaan mensen dus vroeger (ipv 8 uur 's morgens 6 uur 's morgens etc) aan de slag.

Ik snap het idee achter de maatregel, dat ze hopen dat mensen thuis blijven, dat winkels niet eerder open gaan etc. Maar als die gedragswetenschappers die ze nu het beleid achteraf laten toetsen aan tafel zaten hadden ze kunnen vertellen dat dat niet is hoe het werkt :+
ze hoopten/dachten ook niet dat er zo snel zoveel besmettingen zouden zijn.
Tja..........
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
  Moderator woensdag 1 december 2021 @ 23:07:09 #283
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_202427952
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2021 23:04 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Noemde Paternotte nu het ministerie als een risicovolle werkplek irt de griepprik? :D
Ja, dat hoorde ik ook. Ik heb Paternotte wel vaker dingen horen zeggen die erop hinten dat hij wat we nu doen voor corona ook voor de seizoensgriep wil doen. Best een enge gedachte.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_202427955
quote:
0s.gif Op woensdag 1 december 2021 23:06 schreef Predator40 het volgende:

[..]
ze hoopten/dachten ook niet dat er zo snel zoveel besmettingen zouden zijn.
Tja..........
De het zal wel los lopen mindset.
  woensdag 1 december 2021 @ 23:09:20 #285
498282 Scrummie
Feyenoord kampioen 2023/2024
pi_202427976
quote:
0s.gif Op woensdag 1 december 2021 23:05 schreef chratnox het volgende:

[..]
We bitchen echt heel veel op de Jonge, maar ik heb ergens ook wel met 'm te doen. Een minister-president die ogenschijnlijk in paniek raakt en om zich heen gaat slaan en een directeur infectieziekten van het RIVM die de emoties die onderliggend zijn aan onrust, paniek of stress niet lijkt te kennen. Voeg daar een aantal OMT leden aan toe die direct willen communiceren met de Jonge via Op1, Jinek of Nieuwsuur, waarschijnlijk omdat ze bij eerdergenoemde directeur nul op het rekest krijgen.
Oh zeker, hij heeft het niet makkelijk. Moeilijk zelfs. Wat dat betreft wel met zo'n man te doen.

Maarrrrrr.. nee ik heb ook geen zin in weer het herhalende riedeltje met al zijn fouten :D Dat is ook wel wat, zelfs ik kan het na bijna 2 jaar niet meer opbrengen om te zeiken. Maar morgen is er weer een dag, wie weet.
9 444 33 0 3 444 8 0 555 33 33 7777 8 0 444 7777 0 4 33 55 0 33 66 0 333 33 999 33 66 666 666 777 3 0 4 2 2 8 0 9 33 33 777 0 55 2 6 7 444 666 33 66 0 9 666 777 3 33 66
pi_202427985
quote:
0s.gif Op woensdag 1 december 2021 22:54 schreef Zipportal het volgende:

[..]
Zou jij Kuiken willen opladen? @:de_boswachter
Rendacgoden
U MAD?
pi_202427996
quote:
0s.gif Op woensdag 1 december 2021 23:07 schreef chratnox het volgende:

[..]
Ja, dat hoorde ik ook. Ik heb Paternotte wel vaker dingen horen zeggen die erop hinten dat hij wat we nu doen voor corona ook voor de seizoensgriep wil doen. Best een enge gedachte.
Oh dat was eigenlijk niet eens waar ik op aan sloeg, maar zo'n ministerie is gewoon een normale kantoor omgeving. Als dat al relatief onveilig is.

En verder eens. Voor corona was het prima geregeld voor de griepprik.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
  woensdag 1 december 2021 @ 23:11:53 #288
321210 jcdragon
It's complicated.
pi_202427998
Ik vraag me wel af of ze Hugo hebben gevraagd of dat hij zichzelf heeft aangeboden om Bruins te vervangen?
Isn't it ironic, don't you think
  woensdag 1 december 2021 @ 23:12:38 #289
321210 jcdragon
It's complicated.
pi_202428009
quote:
0s.gif Op woensdag 1 december 2021 23:10 schreef de_boswachter het volgende:

[..]
Rendacgoden
_O-
Isn't it ironic, don't you think
  Moderator / Redactie FP + Sport woensdag 1 december 2021 @ 23:13:06 #290
408813 crew  trein2000
pi_202428015
quote:
0s.gif Op woensdag 1 december 2021 23:11 schreef jcdragon het volgende:
Ik vraag me wel af of ze Hugo hebben gevraagd of dat hij zichzelf heeft aangeboden om Bruins te vervangen?
Hij schijnt gebeld te zijn door Rutte.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  Moderator woensdag 1 december 2021 @ 23:13:14 #291
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_202428016
quote:
0s.gif Op woensdag 1 december 2021 23:09 schreef Scrummie het volgende:

[..]
Oh zeker, hij heeft het niet makkelijk. Moeilijk zelfs. Wat dat betreft wel met zo'n man te doen.

Maarrrrrr.. nee ik heb ook geen zin in weer het herhalende riedeltje met al zijn fouten :D Dat is ook wel wat, zelfs ik kan het na bijna 2 jaar niet meer opbrengen op te zeiken. Maar morgen is er weer een dag, wie weet.
Ja, hier hetzelfde. Ik zie ook dat er veel fout gaat en dat hij vooral de kop van jut is. Een niet altijd even sympathieke kop van jut, dat helpt ook niet.

Ik heb wel het idee (ik had niet gedacht dat ik het ooit zou zeggen :D) dat hij wat lijkt te groeien in zijn rol. Hij is wat minder vanuit de heup en lijkt wat beter na te denken over wat hij zegt. Dat helpt wel.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  Moderator woensdag 1 december 2021 @ 23:14:08 #292
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_202428024
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2021 23:11 schreef 0ne_of_the_few het volgende:

[..]
Oh dat was eigenlijk niet eens waar ik op aan sloeg, maar zo'n ministerie is gewoon een normale kantoor omgeving. Als dat al relatief onveilig is.

En verder eens. Voor corona was het prima geregeld voor de griepprik.
Het ministerie zou dan ook leeg moeten zijn op het cruciale personeel na :)
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  woensdag 1 december 2021 @ 23:14:33 #293
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_202428026
TK Hugo; "We gaan vanaf Vrijdag aanstaande een boosteroffensief beginnen" (operatie Barbarossa gaat dan van start).
Kga benieuwd worden hoe zorgvuldig dat gaat en ze hebben - zegt hij zelf ook - helaas onvoldoende rekening gehouden met de infectie druk.... dank je de koekoek dropper... had je maar meer op Fok! moeten zitten.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  Moderator woensdag 1 december 2021 @ 23:14:52 #294
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_202428030
quote:
0s.gif Op woensdag 1 december 2021 23:13 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Hij schijnt gebeld te zijn door Rutte.
Volgens Stilte op het Binnenhof heeft hij initieel zelf gebeld dat hij het wilde doen.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  woensdag 1 december 2021 @ 23:15:00 #295
498282 Scrummie
Feyenoord kampioen 2023/2024
pi_202428031
quote:
0s.gif Op woensdag 1 december 2021 23:13 schreef chratnox het volgende:

[..]
Ja, hier hetzelfde. Ik zie ook dat er veel fout gaat en dat hij vooral de kop van jut is. Een niet altijd even sympathieke kop van jut, dat helpt ook niet.

Ik heb wel het idee (ik had niet gedacht dat ik het ooit zou zeggen :D) dat hij wat lijkt te groeien in zijn rol. Hij is wat minder vanuit de heup en lijkt wat beter na te denken over wat hij zegt. Dat helpt wel.
Zou wel kunnen ja. Ik ben dan nog wel zo cynisch om te denken dat het vooralsnog communicatieadiviseurs zijn die hem vertellen wat op dit moment even slim is om te doen. Maar goed, de tijd zal het leren, hij gaat toch niet weg de komende paar maanden.
9 444 33 0 3 444 8 0 555 33 33 7777 8 0 444 7777 0 4 33 55 0 33 66 0 333 33 999 33 66 666 666 777 3 0 4 2 2 8 0 9 33 33 777 0 55 2 6 7 444 666 33 66 0 9 666 777 3 33 66
  Moderator / Redactie FP + Sport woensdag 1 december 2021 @ 23:15:36 #296
408813 crew  trein2000
pi_202428034
quote:
0s.gif Op woensdag 1 december 2021 23:14 schreef chratnox het volgende:

[..]
Volgens Stilte op het Binnenhof heeft hij initieel zelf gebeld dat hij het wilde doen.
Ik heb die verzameling papier niet direct bij de hand, maar mij staat wat anders bij?
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  woensdag 1 december 2021 @ 23:15:38 #297
321210 jcdragon
It's complicated.
pi_202428036
quote:
0s.gif Op woensdag 1 december 2021 23:13 schreef chratnox het volgende:

[..]
Ja, hier hetzelfde. Ik zie ook dat er veel fout gaat en dat hij vooral de kop van jut is. Een niet altijd even sympathieke kop van jut, dat helpt ook niet.

Ik heb wel het idee (ik had niet gedacht dat ik het ooit zou zeggen :D) dat hij wat lijkt te groeien in zijn rol. Hij is wat minder vanuit de heup en lijkt wat beter na te denken over wat hij zegt. Dat helpt wel.
Mark en Hugo zijn in 1,5 jaar 10 jaar ouder geworden. Grijze haren, wallen, rimpels etc.
Isn't it ironic, don't you think
pi_202428064
Mass vaccination fails to halt Covid transmission rates – study

.
https://www.rt.com/news/5(...)-covid-transmission/
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')