Abortus is daadwerkelijk alleen je eigen zaak. Het is gelukkig niet zo dat andere vrouwen spontane abortussen krijgen van jouw abortus provocatus. Bij besmettelijke ziekten ligt dat toch even iets anders.quote:Op woensdag 1 december 2021 21:50 schreef Derrazi het volgende:
[..]
Nee dat heet recht op zelfbeschikking. Net zoals jij recht hebt op een abortus terwijl er nog steeds grijze mannen zijn die vinden dat jij dat recht niet hebt
Hij fietste het er echt zo prachtig inquote:Op woensdag 1 december 2021 21:53 schreef mootie het volgende:
[..]
Ik zat hier in mijn eentje te lollen
Er zijn mannen die vinden dat elke vorm van abortus moord is.quote:Op woensdag 1 december 2021 21:52 schreef mazaru het volgende:
[..]
Omdat ik met een eventuele abortus niet voor code zwart in de ziekenhuizen zorg
Dit is gewoon echt een belachelijke vergelijkingquote:Op woensdag 1 december 2021 21:54 schreef Derrazi het volgende:
[..]
Er zijn mannen die vinden dat elke vorm van abortus moord is.
Dat vinden ze in staten zoals Texas in de VS dus niet. Daar zij volgens de interpretatie van de Bijbel het zien als directe moordquote:Op woensdag 1 december 2021 21:53 schreef Iblardi het volgende:
Abortus is daadwerkelijk alleen je eigen zaak.
Waarom?quote:Op woensdag 1 december 2021 21:53 schreef Iblardi het volgende:
Bij besmettelijke ziekten ligt dat toch even iets anders.
Door jouw abortus hoeven er geen kankeroperaties te worden uitgesteld.quote:Op woensdag 1 december 2021 21:54 schreef Derrazi het volgende:
[..]
Er zijn mannen die vinden dat elke vorm van abortus moord is.
Want daar zijn ze en worden ze getuige die ongenuanceerde polarisatie, zo neergezet.quote:Op woensdag 1 december 2021 21:49 schreef mazaru het volgende:
[..]
Die groep vind ook dat ze boven de samenleving staan.
Ik denk dan ook dat individuele ongevaccineerden niet inzien dat dat een potentieel gevolg van hun keuze is. “Wat maakt die ene prik van mij nou uit?”quote:Op woensdag 1 december 2021 21:52 schreef mazaru het volgende:
[..]
Omdat ik met een eventuele abortus niet voor code zwart in de ziekenhuizen zorg
Je gaat ervan uit dat operaties die uitgesteld worden nu alleen spelen. Deze speelden al pre-corona, corona is een factor maar niet de reden.quote:Op woensdag 1 december 2021 21:55 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Door jouw abortus hoeven er geen kankeroperaties te worden uitgesteld.
Kansloze vergelijking.
Waarom? Dat is toch niet moeilijk?quote:Op woensdag 1 december 2021 21:55 schreef Derrazi het volgende:
[..]
Dat vinden ze in staten zoals Texas in de VS dus niet. Daar zij volgens de interpretatie van de Bijbel het zien als directe moord
[..]
Waarom?
Toch niet op deze schaal man. Kijk even naar die grafieken in de OP. Meer zeg ik niet.quote:Op woensdag 1 december 2021 21:57 schreef Derrazi het volgende:
[..]
Je gaat ervan uit dat operaties die uitgesteld worden nu alleen spelen. Deze speelden al pre-corona, corona is een factor maar niet de reden.
Ho ho Rutte doctrine is er juist voor dat de Staten der Generaal zo min mogelijk geinformeerd worden.quote:Op woensdag 1 december 2021 21:56 schreef Panthera. het volgende:
Goed om te zien dat GL en SP eindelijk eens echt inzoomen op het gebrek aan informatie. Ik snap werkelijk het verhaal van Rutte niet dat je effect individuele maatregelen niet kan laten zien. Als je een overall uitkomst krijgt (van 25-35% reductie in bewegingen) moet er een weging toegekend worden aan individuele variabelen die die uitkomst veroorzaken. Uiteraard kan het zo zijn dat bepaalde maatregelen met elkaar interfereren maar ook dat kan je laten zien als je wil. Als dat niet zo is dan slaat de uitkomst ook nergens op. Het kan niet anders dat je een schatting en weging per item dat je voorstelt als input levert.
Nu toch niet meer? Nu zal het totale plaatje toch wel zijn doorgedrongen? Ik denk toch echt dat het nu gewoon schijt hebben aan je medemens is. Die gaan het pas erg vinden als ze zelf ineens ziek worden en voor de gesloten deur van het ziekenhuis staan.quote:Op woensdag 1 december 2021 21:57 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik denk dan ook dat individuele ongevaccineerden niet inzien dat dat een potentieel gevolg van hun keuze is. “Wat maakt die ene prik van mij nou uit?”
Het probleem is veel te abstract en ver van je bed om rekening mee te houden zolang je gezond bent, dus het gros van de mensen zal denken: ja hoor, je kan er toch gewoon een bed bij rollen?
Dat zie je ook goed terug bij die briefings. Het is voor een leek echt niet te volgen als van Dissel weer aan zijn hoorcollege begint.quote:Op woensdag 1 december 2021 21:58 schreef phpmystyle het volgende:
Heb het idee dat het RIVM en gezondheidsraad het niet zozeer kwaad bedoeld, maar dat het hen gewoon ontbeert aan vaktechniek om beleidsmakers goed te informeren.
Gewoon, zoals je dat ook op je werk hebt - of zelf bent - gewoon vriendelijke collega's maar die verdomd slecht in hun werk zijn.
Ik vond zijn lezing van vanmiddag best goed te volgen. Zeker met de plaatjes die hij erbij had.quote:Op woensdag 1 december 2021 21:59 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Dat zie je ook goed terug bij die briefings. Het is voor een leek echt niet te volgen als van Dissel weer aan zijn hoorcollege begint.
Ziekenhuizen en de overheid onderling kan het niet eens eens worden over code zwart. Wat dat nu precies is en of we daar wel of niet dichtbij zitten. Ik denk dat je overschat hoeveel het veel mensen echt bezig houdt.quote:Op woensdag 1 december 2021 21:59 schreef mazaru het volgende:
[..]
Nu toch niet meer? Nu zal het totale plaatje toch wel zijn doorgedrongen? Ik denk toch echt dat het nu gewoon schijt hebben aan je medemens is. Die gaan het pas erg vinden als ze zelf ineens ziek worden en voor de gesloten deur van het ziekenhuis staan.
Leuk hoe wij er anders tegen aankijken. Ik beredeneerde dan ook vanuit het recht op zelfbeschikking. Recht op zorg, wonen en zelfbeschikking zijn een grondrecht en tevens een mensenrecht. Dat is iets waar je niet aan komt.quote:Op woensdag 1 december 2021 21:58 schreef Evenstar het volgende:
Abortus zorgt niet voor overbelasting van de zorg, abortus zorgt niet voor ontwrichting van de samenleving en een abortus is niet besmettelijk waardoor mensen waarmee jij in aanraking komt ook spontaan hetzelfde gaan doen.
Wat ze doen is continu - maar dat ook bij OP1 - is dat grafieken achteraf voorzien worden van commentaar. Maar het heeft nauwelijks voorspellende waarde of wat dan ook.quote:Op woensdag 1 december 2021 21:59 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Dat zie je ook goed terug bij die briefings. Het is voor een leek echt niet te volgen als van Dissel weer aan zijn hoorcollege begint.
Volgens mij maakt het merendeel van de mensen zich echt wel zorgen over waar we nu op af stevenen. Het is juist dat groepje dat het niet wil zien wat voor de problemen zorgt.quote:Op woensdag 1 december 2021 22:00 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ziekenhuizen en de overheid onderling kan het niet eens eens worden over code zwart. Ik denk dat je overschat hoeveel het veel mensen echt bezig houdt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |