Over The Top, zo hoort hetquote:Op zondag 28 november 2021 21:42 schreef Kaatje1 het volgende:
Ik zag net bij vrienden op instagram hun kerstboom langskomen. Beiden nog nooit een kerstboom gehad (Hasan heeft wel eens die van mij opgetuigd), maar bij deze van hen heeft wel zoveel versiersels en lichtjes, dat er nauwelijks groen te zien isGroots ingekocht waarschijnlijk
Ik heb mijn Twinkly verlichting ook al weer klaargelegd en gekoppeld aan Googlequote:
Ik heb helemaal nergens last van gehad, niet eens last van mijn arm. Hoop dat jij hetzelfde hebt.quote:Op zondag 28 november 2021 22:39 schreef fietsie het volgende:
Morgen eerst even Booster ophalen, en kijken hoe die "valt"
Nou zeg dat wel. Voor het eerst sinds maanden om 720 de wekker want 4 uur werken deze week.quote:
Ik vind gevulde soepen ook altijd erg geschikt hiervoor.quote:Op zondag 28 november 2021 21:58 schreef Lucky_Strike het volgende:
Deze TT doet echt pijn aan mijn ogen![]()
Ik heb weer even culinaire hulp nodig. Ik ga dus misschien in januari voor 3 maanden een revalidatietraject in voor drie of vier dagdelen in de week. Dat zal zeker de eerste maand een uitputtingsslag worden.
Welke vega diners/lunch/tussendoortjes voor door de week kan je makkelijk preppen op zondag? @:clubsoda is hier in elk geval goed in.
Mijn voorlopige plan:
Zondag: smoothies (ontbijt), snackrepen (tussendoortjes), eiermuffins (lunch), monkey platter spul, ovenschotel en geroosterde groenten maken.
Avondeten maandag: geroosterde groente, pesto/harissa/tahin, aardappels/gnocchi, vegaburger uit oven
Dinsdag: ovenschotel
Woensdag: restje geroosterde groente, pasta/noedels, blik vis/peulvrucht/ei
Donderdag en vrijdag: uit vriezer/weckpot.
Ik ga niet, niet!, full on in prep modus. Maar hier alvast over nadenken vind ik wel fijn. Ik ga ook alvast wat maaltijden voor de vriezer maken denk ik. Of daar in elk geval ruimte voor maken in de vriezers.
Erwtensoep!quote:Op maandag 29 november 2021 08:16 schreef Tuindier het volgende:
Goedemorgen!
[..]
Ik vind gevulde soepen ook altijd erg geschikt hiervoor.
Ja, maar ook minestrone met bonen bijvoorbeeld (met bloemkool, wortel, courgette, paprika, champignons, witte bonen, tomatenblokjes, pesto), of harira.quote:
Harrira klinkt ook goed! kende ik nog nietquote:Op maandag 29 november 2021 08:19 schreef Tuindier het volgende:
[..]
Ja, maar ook minestrone met bonen bijvoorbeeld (met bloemkool, wortel, courgette, paprika, champignons, witte bonen, tomatenblokjes, pesto), of harira.
Harira is wel een goed ideequote:Op maandag 29 november 2021 08:19 schreef Tuindier het volgende:
[..]
Ja, maar ook minestrone met bonen bijvoorbeeld (met bloemkool, wortel, courgette, paprika, champignons, witte bonen, tomatenblokjes, pesto), of harira.
Geen sneeuwkettingen, maar wel 2 uur vertraging door een ongeluk voor Lerida.quote:@Bramito hoe is het bij jou? En je vrouw, al terug uit Andorra? Of moet zij nog met sneeuwkettingen terugploegen?
Jepquote:Op maandag 29 november 2021 09:45 schreef Kaatje1 het volgende:
Stamppotten zijn ook prima in te vriezen en aardappelpuree ook. Dan heb je ook altijd wat liggen
Bij Pasta zou ik de saus op voorraad maken en de pasta vers koken, dat gaat sneller als ontdooien en het smaakt beter.quote:En wat @:vlindertje89 (en anderen) zegt, soepen, lasagne en andere pasta's. bami/nasi (wat een schrik ook, weer een knal tegen je hoofd)
Ja, die rauwe andijvie is geen succes idd.quote:Op maandag 29 november 2021 11:29 schreef Lonaa het volgende:
Behalve stamppot andijvie, dat vind ik geen aarnader voor invriezen.
maar wat is dan je vraag?quote:Op maandag 29 november 2021 11:36 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik denk dat ik niet helemaal duidelijk wasIk heb geen tips nodig voor eten dat in te vriezen is. Dat is niet zo moeilijk. Het gaat meer om het eten voor maandag-woensdag dat ik op zondag wil voorbereiden. Zowel lunch als diner.
quote:
Ik wil niet drie maanden lang stamppot, pasta en nasi eten. Als ik op zondag voor een paar dagen groente rooster, kan ik (of mijn man als ik niet kan) daar in enkele minuten een prima maaltijd van maken. Ik wil op die zondag ook een ovenschotel maken die ik dan alleen nog hoef af te bakken. Dus zuurkoolschotel, moussaka, lasagne, shepherds pie, etc.quote:Op zondag 28 november 2021 21:58 schreef Lucky_Strike het volgende:
Deze TT doet echt pijn aan mijn ogen![]()
Ik heb weer even culinaire hulp nodig. Ik ga dus misschien in januari voor 3 maanden een revalidatietraject in voor drie of vier dagdelen in de week. Dat zal zeker de eerste maand een uitputtingsslag worden.
Welke vega diners/lunch/tussendoortjes voor door de week kan je makkelijk preppen op zondag? @:clubsoda is hier in elk geval goed in.
Mijn voorlopige plan:
Zondag: smoothies (ontbijt), snackrepen (tussendoortjes), eiermuffins (lunch), monkey platter spul, ovenschotel en geroosterde groenten maken.
Avondeten maandag: geroosterde groente, pesto/harissa/tahin, aardappels/gnocchi, vegaburger uit oven
Dinsdag: ovenschotel
Woensdag: restje geroosterde groente, pasta/noedels, blik vis/peulvrucht/ei
Donderdag en vrijdag: uit vriezer/weckpot.
Ik ga niet, niet!, full on in prep modus. Maar hier alvast over nadenken vind ik wel fijn. Ik ga ook alvast wat maaltijden voor de vriezer maken denk ik. Of daar in elk geval ruimte voor maken in de vriezers.
Vriend nu??quote:Op maandag 29 november 2021 12:48 schreef gcjoel het volgende:
Hier vanmiddag dierenarts met hondje, we voelen een bult
En coronafeest, +1 klaar mee
Ik schrok al.quote:Op maandag 29 november 2021 12:53 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Oh nee bedoelde gewoon ook klaar mee
Is nog niet geweestquote:Op maandag 29 november 2021 12:56 schreef AnneX het volgende:
@:Kaatje1 en en en hoe ging de solli online?
Maandag: alle machines doen het werk. Wasmach, vw op serviceprogramma en de koffiemachine is net ontkalkt en staat weer in de kast.
@:JT wat but van de eigenwijze ouders. Hopelijk valt het mee.
Die aubergineschotel van Ottolenghiquote:Op maandag 29 november 2021 11:48 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
[..]
Ik wil niet drie maanden lang stamppot, pasta en nasi eten. Als ik op zondag voor een paar dagen groente rooster, kan ik (of mijn man als ik niet kan) daar in enkele minuten een prima maaltijd van maken. Ik wil op die zondag ook een ovenschotel maken die ik dan alleen nog hoef af te bakken. Dus zuurkoolschotel, moussaka, lasagne, shepherds pie, etc.
De vraag is of iemand hier nog een fijne aanvulling op heeft.
Voor de dagen die over blijven aan het eind van de week heb ik genoeg weckpotten met vegetarische stoofpotjes, chili sin carne, curry's, etc. Ik gooi nog wel wat nasi enzo in de vriezer. Dat komt wel goed.
Ditquote:Op maandag 29 november 2021 12:40 schreef Jagärtrut het volgende:
Ik heb dit hele coronafeest zo gehad, ik ben er zo klaar mee.
Lekker is dat he? Bij ons heeft vanmorgen de robot stofzuiger/dweil ook een rondje gedaan, en de wasmachine. Sinds we een waterontharder hebben hoeft de koffiemachine niet meer ontkalkt te worden, zo'n heerlijkheid.quote:Op maandag 29 november 2021 12:56 schreef AnneX het volgende:
@:Kaatje1 en en en hoe ging de solli online?
Maandag: alle machines doen het werk. Wasmach, vw op serviceprogramma en de koffiemachine is net ontkalkt en staat weer in de kast.
@:JT wat but van de eigenwijze ouders. Hopelijk valt het mee.
Wat had je gedaan?quote:Op zondag 28 november 2021 09:53 schreef Yinny het volgende:
[..]
Sterkte vandaag! Knieholte geschaafd...autsj...komt mij helaas bekend voor🙈
Balen van vullingquote:Op zondag 28 november 2021 09:58 schreef Kaatje1 het volgende:
Mogge!
Werd vanochtend wakker minus een stuk vulling. Stom gezicht, hoop dat de tandarts morgen tijd heeft.
Voegen boenen. Ken het wel (vorige huis) als in om 23 uur beginnen met luxaflex schoonmaken en niet eerder stoppen tot alles schoon is (3 uur ‘s nachts).. nu zou ik even wat gaan lezen.
Doet het ook pijn @:Tele6?
Gaan jullie ook zo’n enorm drumstel kopen @:Lucky_Strike?
Knieholtes schaaf je vaak bij survivalrun, omdat je aan je onderbenen aan touwen hangt bij het oversteken via een enkel touw. De techniek heet apenhang. Je hangt aan je handen en je onderbenen onder het touw en "loopt" onderlangs het touw naar de overkant. Het is een stuk sneller dan wanneer je op het touw zou gaan liggen en naar de overkant schuift. Maar het schuurt wel. Zeker zaterdag omdat er veel modder was en ook veel zand, en de touwen waren nat. Maar liever een ruw touw dan een te glad touwquote:Op zondag 28 november 2021 10:04 schreef minilot het volgende:
@:Tele6 Yikes, au! En hoe schaaf je je knieholte?Klinkt knap!
*boks*quote:Op zondag 28 november 2021 12:23 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Herman Het Vriendschapsbrood-trauma
Het is wel warm in Spanje.quote:Op zondag 28 november 2021 13:29 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Volgende maand staat er iets in over een roadtrip door de Baltische staten. Ben benieuwd want dat lijkt me wel vet om eens te doen.
M'n ouders zitten in mei drie weken in een huisje groot huis ergens bij de Spaanse kust. Broertje en ik waren al uitgenodigd om ook langs te komen. Eigenlijk heb ik daar helemaal geen zin in, kust en Spanje trekken mij helemaal niet
Ik kan hem, maar heb ook moeite om niet door te slaan, en oefen hem niet graag omdat ik toch bang ben dat ik wat bezeer en m'n nek en hoofd zijn me dierbaar. Ik oefen nu vooral de handstand en de onderarmstand, die zijn wat minder riskant voor hoofd en nekquote:Op zondag 28 november 2021 16:09 schreef z80 het volgende:
Zijn er hier yoga beoefenaars die de Sirsasana (hoofdstand) kunnen?
Ik heb een muur nodig om niet te ver door te slaan. De houding zelf lukt inmiddels wel.
Is er een trucje/handigheidje om dat doorslaan te voorkomen? Of veel, heel veel oefenen?
Ik wil ook niet meer zonder onze robot. Helemaal happy mee.quote:Op maandag 29 november 2021 13:01 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
Lekker is dat he? Bij ons heeft vanmorgen de robot stofzuiger/dweil ook een rondje gedaan, en de wasmachine. Sinds we een waterontharder hebben hoeft de koffiemachine niet meer ontkalkt te worden, zo'n heerlijkheid.
Trouwens: we hebben een nieuwe stofzuig/dweil robot, en deze is zo geweldig. Hij zuigt zoveel beter dan de oudere, en heeft geweldige opties. Ik kan hem naar een gedeelte van een kamer sturen, of per kamer aangeven hoe hard hij moet zuigen/dweilen. Ik kan zelfs de volgorde van kamers aangeven, het was echt een hele goede aankoop.
Oh, ja, die aubergineschotel moet ik nog eens makenquote:Op maandag 29 november 2021 13:00 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Die aubergineschotel van Ottolenghihttps://iriskalkman.nl/ot(...)els-alla-parmigiana/
Of maak een goeie pan met stoofvleesDag 1 met aardappeltjes, dag 2 in een ovenschotel
Ik kan de hoofdstand zonder te schoppen. Dus rustig draaien. Na balans zoeken via de muur kan ik mooi recht met gestrekte benen staan.quote:Op maandag 29 november 2021 13:05 schreef Tele6 het volgende:
knip
[..]
Ik kan hem, maar heb ook moeite om niet door te slaan, en oefen hem niet graag omdat ik toch bang ben dat ik wat bezeer en m'n nek en hoofd zijn me dierbaar. Ik oefen nu vooral de handstand en de onderarmstand, die zijn wat minder riskant voor hoofd en nekHandstand lukt me een paar seconden los, onderarmstand langer.
Onderarmstand is qua balans wat makkelijker dan handstand. Let vooral op waarheen je je bekken kantelt zodat je je rug niet te krom houdt. Dat helpt enorm met balans. En je hele core zou actief moeten zijn.
Ideaal is als je sterk genoeg bent om je benen op te tillen ipv op te schoppen. Ik las dat je eigenlijk niet naar hoofdstanden op mag schoppen, maar je benen op moet tillen, omdat dat beter zou zijn voor je nek qua belasting en druk.
Kun je kraaihouding en vanaf daar naar hoofdstand? Dat vond ik nog de makkelijkste manier om er gecontroleerd naartoe te gaan.
Bij onderarmstand sta je niet op je hoofd, alleen op je onderarmen. Sanskriet is Pincha mayurasana.quote:Op maandag 29 november 2021 13:30 schreef z80 het volgende:
[..]
Ik kan de hoofdstand zonder te schoppen. Dus rustig draaien. Na balans zoeken via de muur kan ik mooi recht met gestrekte benen staan.
En wat is de onderarmstand? Dat is toch het zelfde? Met gestrekte armen, de handstand, is de volgende uitdaging.
Gewoon touwklimmen op school en dan niet meer houden....ook blaren op handen toen🙈quote:
Al zou ik hier de hemel mee kunnen verdienen, zou niet weten hoe ik zo uit mezelf daar moest komenquote:Op maandag 29 november 2021 13:35 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Bij onderarmstand sta je niet op je hoofd, alleen op je onderarmen. Sanskriet is Pincha mayurasana.
[ afbeelding ]
G vind hem echt geweldigquote:Op maandag 29 november 2021 13:26 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Oh, ja, die aubergineschotel moet ik nog eens maken
Hijskraanquote:Op maandag 29 november 2021 13:37 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Al zou ik hier de hemel mee kunnen verdienen, zou niet weten hoe ik zo uit mezelf daar moest komen
Got Kaat ik wilde die net samen met jou gaan doenquote:Op maandag 29 november 2021 13:37 schreef Kaatje1 het volgende:
Al zou ik hier de hemel mee kunnen verdienen, zou niet weten hoe ik zo uit mezelf daar moest komen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 4% gewijzigd door Blues op 29-11-2021 15:17:26 ]
Ik ben revalidatie- verhaal ook kwijt @Lucky-Strikequote:Op maandag 29 november 2021 13:05 schreef AnneX het volgende:
@:Lucky-Strike met de maaltijd tips kan ik je niet adviseren.![]()
Alleen ben ik even kwijt hoe het zit met het as. revalidatie programma.
En shut..er zit silicone op mijn vingertoppen.ja ik heb de inductieplaat gereinigd.
Nu is de ipad wéer ontregeldStom. Moi
Dank je, dat ziet er goed uit. Daar ga ik vanavond even goed voor zitten. Net als voor dat revalidatieverhaal voor @AnneX en @Bluesquote:Op maandag 29 november 2021 14:09 schreef Yinny het volgende:
@:lucky_strike
Deze ter inspiratie?
https://www.budgetbytes.c(...)egetarian-meal-prep/
Wat bedoel je daarmee?quote:Op maandag 29 november 2021 14:45 schreef Kaatje1 het volgende:
Dat was een primeur. Sollicitatiegesprek via Teams met leuke mensen.
Enorm leuke functie, op te bouwen organisatie na een fusie waar ik best wel mijn steentje zou kunnen bijdragen. Maar heel heel erg druk, en dus ook echt wel (wat ik eigenlijk niet meer wilde) "notitieblok op het nachtkastje".
Nou weet ik natuurlijk niet of ze met mij verder willen en eerlijk, ik weet het ook niet.
Of ik wel zo'n enorm hectische functie wil. Heb dat al ruim 30 jaar gehad (en daarvoor ook regelmatig als uitzendkracht).quote:
Oeh, lastige afweging. Wel fijn dat je een klik voelde.quote:Op maandag 29 november 2021 15:09 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Of ik wel zo'n enorm hectische functie wil. Heb dat al ruim 30 jaar gehad (en daarvoor ook regelmatig als uitzendkracht).
We hebben ook wel veel gelachen. Ik verontschuldigde me voor dat gat in m'n mond. En even later zei ik iets over "je tanden ergens inzetten, maar dat doe ik dan wel voorzichtig". Reactie "jij bent wel leuk"quote:Op maandag 29 november 2021 15:24 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Oeh, lastige afweging. Wel fijn dat je een klik voelde.
Oh zoo, snap ik ja!quote:Op maandag 29 november 2021 15:09 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Of ik wel zo'n enorm hectische functie wil. Heb dat al ruim 30 jaar gehad (en daarvoor ook regelmatig als uitzendkracht).
Positief en leuk dat je uitgenodigd bent voor zo'n sollie sowiesoquote:Op maandag 29 november 2021 15:09 schreef Kaatje1 het volgende:
Oh dat zeker. En het was een leuk gesprek ook. Mocht het verder niets worden, heb ik én sollicitatie ervaring én solliciteren via teams gedaan.quote:Op maandag 29 november 2021 16:20 schreef Blues het volgende:
[..]
Positief en leuk dat je uitgenodigd bent voor zo'n sollie sowieso![]()
Benieuwd hoe het verder gaat!
Betsiequote:Op maandag 29 november 2021 16:21 schreef Lonaa het volgende:
Betsie de broodstarter had van het weekend een enorm feestje gemaakt in haar glazen pot, maar dat lijkt al haar energie gekost te hebben.
Of het komt omdat ik om haar enthousiasme te temperen haar tijdelijk in de koelkast gezet had.
Ik denk hetquote:
Wat een …. bitch.quote:Op maandag 29 november 2021 16:21 schreef Lonaa het volgende:
Betsie de broodstarter had van het weekend een enorm feestje gemaakt in haar glazen pot, maar dat lijkt al haar energie gekost te hebben.
Of het komt omdat ik om haar enthousiasme te temperen haar tijdelijk in de koelkast gezet had.
Da's zundquote:Op maandag 29 november 2021 16:41 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ik denk hetZe staat nu bij de verwarming, maar denk dat ik niet vandaag brood ge bakken
zullen we met z'n allen instralen?quote:Op maandag 29 november 2021 17:08 schreef Lonaa het volgende:
Er lijkt weer leven in betsie te zitten.
ZomB(ets)iequote:Op maandag 29 november 2021 17:08 schreef Lonaa het volgende:
Betsie is wel weer gevoed? Even tijd geven idd! Succes met wakker makenquote:Op maandag 29 november 2021 17:08 schreef Lonaa het volgende:
Gelukkig eet Elin de pillen gewoon op, maar ze krijgt wel een snoepje (1) en die krijgt Nika ook. 1 snoepje is toch niet zo heel erg toch?quote:Op maandag 29 november 2021 17:17 schreef Sarabi het volgende:
Pilletjes gingen er goed in met wat natvoer.
Ik vind het wel ietswat zielig voor de andere kat dat hij niets lekkers krijgt. Maar hij is 1 allergisch en 2 al iets te dik
Qua gewicht zou dat goed moeten kunnen maar het kan wel meteen een allergische reactie opwekken.quote:Op maandag 29 november 2021 17:19 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Gelukkig eet Elin de pillen gewoon op, maar ze krijgt wel een snoepje (1) en die krijgt Nika ook. 1 snoepje is toch niet zo heel erg toch?
ah, dat moet je ook niet hebben. Wat ik ook wel doe, omdat Elin speciale brokjes heeft, het zelfde soort brokjes geven maar van een ander merk en aanbieden alsof het snoepjes zijnquote:Op maandag 29 november 2021 17:22 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Qua gewicht zou dat goed moeten kunnen maar het kan wel meteen een allergische reactie opwekken.
Dus nee hij heeft pech, zal ie ook wel overleven
Oja dat is nog wel een ideequote:Op maandag 29 november 2021 17:27 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
ah, dat moet je ook niet hebben. Wat ik ook wel doe, omdat Elin speciale brokjes heeft, het zelfde soort brokjes geven maar van een ander merk en aanbieden alsof het snoepjes zijn
Ja, nadat Betsie van zaterdag op zondagnacht een feestje had gehouden heb ik haar laten afkoelen en daarna gevoed.quote:Op maandag 29 november 2021 17:17 schreef Yinny het volgende:
[..]
Betsie is wel weer gevoed? Even tijd geven idd! Succes met wakker maken
Jeetje, ik had verwacht dat de kopers rollend over de vloer zouden gaan om het huis te mogen kopenquote:Op maandag 29 november 2021 17:47 schreef Barreltje het volgende:
Vandaag was kijkdag voor het huis..
4 afspraken, 3 afgezegd.![]()
Laatste lijkt wel interesse te hebben, maar we halen wsl niet de vraagprijs..
Er is dus nog hoop lieve huiskoopmensen
Waarom zegden ze af?quote:Op maandag 29 november 2021 17:47 schreef Barreltje het volgende:
Het staat nog maar een week te koop joh! Ik zou vooral nu nog zeggen: de verkoopprijs en anders gaat het niet door. Klaar. Tenzij je failliet gaat als je eind volgende maand geen geld hebtquote:Op maandag 29 november 2021 17:47 schreef Barreltje het volgende:
mmmquote:Op maandag 29 november 2021 18:57 schreef gcjoel het volgende:
Hondje moest een stukje bult inleveren voor onderzoek![]()
Hopelijk niks ergs.
Dat laatste niet echt.. maar ik ben een wel een beetje klaar meequote:Op maandag 29 november 2021 18:54 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Het staat nog maar een week te koop joh! Ik zou vooral nu nog zeggen: de verkoopprijs en anders gaat het niet door. Klaar. Tenzij je failliet gaat als je eind volgende maand geen geld hebtMaar dat zal wel niet.
Je hebt toch geen haast? Alhoewel vóor januari as. zou wel prettig zijn voor duidelijkheid.quote:Op maandag 29 november 2021 17:47 schreef Barreltje het volgende:
Jakkes. Wanneer weten jullie meer?quote:Op maandag 29 november 2021 18:57 schreef gcjoel het volgende:
Hondje moest een stukje bult inleveren voor onderzoek![]()
Hopelijk niks ergs.
Enig idee waarom er geen kijkers komen? Is wel uitzonderlijk in deze markt?quote:Op maandag 29 november 2021 19:22 schreef Barreltje het volgende:
on speaking terms is wel wat het is ja.. niet meer en niet minder..
ik vind het wel prima zo, K heeft nog de behoefte om vanalles te bespreken geloof ik...
Denk dat het aanbod van kijkers in onze prijscategorie sowieso wat kleiner is..quote:Op maandag 29 november 2021 19:31 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Enig idee waarom er geen kijkers komen? Is wel uitzonderlijk in deze markt?
Gelukkig houden jullie genoeg over ook bij een lager bod, geeft rust lijkt me.
Nja cliche maar 1 koper is genoegquote:Op maandag 29 november 2021 19:35 schreef Barreltje het volgende:
[..]
Denk dat het aanbod van kijkers in onze prijscategorie sowieso wat kleiner is..
Daarnaast nieuwe corona regels en december schijnt niet een goede maand te zijn.. we zien wel..
Spannend, hopelijk is het niets ergs.quote:Op maandag 29 november 2021 19:27 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Dinsdag pas! Maar heb goede hoop. Ze doet niet anders dan normaal.
Begrijpelijkquote:Op maandag 29 november 2021 19:09 schreef Barreltje het volgende:
[..]
Dat laatste niet echt.. maar ik ben een wel een beetje klaar mee![]()
Sowieso krijgen we een bak geld mee allebei.. dus persee de vraagprijs willen is ook niet een vereiste..
Komt vast goed joh. Misschien even een ongelukkige timing oid. Nooit helemaal te voorspellen natuurlijk.quote:Op maandag 29 november 2021 19:35 schreef Barreltje het volgende:
Denk dat het aanbod van kijkers in onze prijscategorie sowieso wat kleiner is..
Daarnaast nieuwe corona regels en december schijnt niet een goede maand te zijn.. we zien wel..
Oh toppie ja.quote:Op maandag 29 november 2021 20:54 schreef vlindertje89 het volgende:
@:Lonaa ik kan met je meepraten..
286kg vuurwerk in een huis in mijn buurt..
Echt bizar. En ik vind dit al bizar, bij jou vlakbij was het nog bijna twee keer zoveel toch? Wat bezielt die mensen..quote:
Ja, ruim 500 kg. En 2 jaar geleden hier direct achter 2000. Dat is geen typfout.quote:Op maandag 29 november 2021 21:02 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Echt bizar. En ik vind dit al bizar, bij jou vlakbij was het nog bijna twee keer zoveel toch? Wat bezielt die mensen..
Woekerwinstquote:Op maandag 29 november 2021 21:02 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Echt bizar. En ik vind dit al bizar, bij jou vlakbij was het nog bijna twee keer zoveel toch? Wat bezielt die mensen..
quote:Op maandag 29 november 2021 21:04 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ja, ruim 500 kg. En 2 jaar geleden hier direct achter 2000. Dat is geen typfout.
Dank je, daar staan wel een paar leuke dingen tussen. Ik hou wel van simpele maaltijden met veel smaakquote:Op maandag 29 november 2021 14:09 schreef Yinny het volgende:
@:lucky_strike
Deze ter inspiratie?
https://www.budgetbytes.c(...)egetarian-meal-prep/
Oeh, ondanks dat ik nog steeds geen zin heb in de kerstboom, heb ik wel meteen even gekeken. Niet duur ook. Maar ik heb al (andere) kerstballen in deze vormpjes.quote:Op maandag 29 november 2021 21:30 schreef Kaatje1 het volgende:
@:Myraela, ik weet dat je nog niet in de kerstboomstemming bent, maar ik zie net in de Lidl folder boomornamenten "koffie, donuts, croissant, ananas, meloen, etc.
Welke?quote:Op maandag 29 november 2021 21:34 schreef Myraela het volgende:
[..]
Oeh, ondanks dat ik nog steeds geen zin heb in de kerstboom, heb ik wel meteen even gekeken. Niet duur ook. Maar ik heb al (andere) kerstballen in deze vormpjes.
Ik heb net trouwens wel een adventkalender besteld, dus misschien dat dat m'n kerstenthousiasme nog omhoog kan halen.
Die van Glossybox: https://www.lookfantastic(...)an-465/13082399.htmlquote:
Goede tactiekquote:Op maandag 29 november 2021 21:41 schreef Myraela het volgende:
[..]
Die van Glossybox: https://www.lookfantastic(...)an-465/13082399.html
Ik had ineens heel sterk de neiging allemaal make-up te bestellen. Dus na een dag door aanbiedingen bladeren, heb ik mezelf overtuigd dat ik voor deze adventkalender te bestellen eigenlijk gewoon geld bespaar.
Die wil ikquote:Op maandag 29 november 2021 21:30 schreef Kaatje1 het volgende:
@:Myraela, ik weet dat je nog niet in de kerstboomstemming bent, maar ik zie net in de Lidl folder boomornamenten "koffie, donuts, croissant, ananas, meloen, etc.
Ik vind het echt goed dat je alsnog naar de huisarts bent gegaan. Je hebt nu gewoon kans op nog meer actieve uren uit je dag halen, dat is positief!quote:Op maandag 29 november 2021 21:45 schreef Lucky_Strike het volgende:
Over die revalidatie, dat is nog een beetje een vaag verhaal.
Een paar maanden geleden ging ik naar de huisarts om het over mijn kwaliteit van leven te hebben. Het gaat gewoon enorm achteruit. Door de schildklierziekte ontwikkelen spieren zich trager en omdat afvalstoffen trager worden afgevoerd, herstellen spieren zich ook trager.
Omdat ik altijd pijn aan nek en hoofd heb (migraine plus whiplash plus spanningshoofdpijn), ben ik erg pijnvermijdend geworden. En dat is helemaal waardeloos voor spieropbouw natuurlijk.
Ik ben altijd herstellende van iets. Spierpijn, hoofdpijn, migraine, prikkelbare darm, kiespijn, oorpijn, eczeem, ontstoken ogen, whatever. Er is altijd iets. Dat kost bergen energie en dat heb ik al benedengemiddeld.
Als ik een goede dag heb, ben ik 6 uur actief. De rest is gevuld met tv kijken of slapen.
Ik kan ook steeds slechter de juiste balans vinden in wat ik wil en kan, accepteren wat ik niet kan maar wel wil en de verplichte dingen als een beetje huishouden enzo.
De huisarts stelde een traject in een revalidatiecentrum voor. Dat is 3 maanden lang 3-4 dagdelen in de week in de weer met fysio, sporten, diëtist, cesar therapie, ergotherapie en nog meer.
We zouden eerst de neuroloog afwachten. Nu dat allemaal goed loopt en een hoop hoofdpijnklachten door slechte houding en gestel blijken te komen, heb ik een verwijzing naar het revalidatietraject aangevraagd. Ik heb de 15e en 21e gesprekken daar. Ik kan daarna binnen een paar weken van start.
Ik vind het lastig. De laatste weken gaat het juist wel ok. En revalidatie klinkt als iets dat voor mensen met een gebroken rug of beenamputatie is.
Dus dat is het verhaal.
@:blues
@:annex
quote:Op maandag 29 november 2021 21:45 schreef Lucky_Strike het volgende:
Een paar maanden geleden ging ik naar de huisarts om het over mijn kwaliteit van leven te hebben. Het gaat gewoon enorm achteruit. Door de schildklierziekte ontwikkelen spieren zich trager en omdat afvalstoffen trager worden afgevoerd, herstellen spieren zich ook trager.
Omdat ik altijd pijn aan nek en hoofd heb (migraine plus whiplash plus spanningshoofdpijn), ben ik erg pijnvermijdend geworden. En dat is helemaal waardeloos voor spieropbouw natuurlijk.
Ik ben altijd herstellende van iets. Spierpijn, hoofdpijn, migraine, prikkelbare darm, kiespijn, oorpijn, eczeem, ontstoken ogen, whatever. Er is altijd iets. Dat kost bergen energie en dat heb ik al benedengemiddeld.
Als ik een goede dag heb, ben ik 6 uur actief. De rest is gevuld met tv kijken of slapen.
Ik kan ook steeds slechter de juiste balans vinden in wat ik wil en kan, accepteren wat ik niet kan maar wel wil en de verplichte dingen als een beetje huishouden enzo.
De huisarts stelde een traject in een revalidatiecentrum voor. Dat is 3 maanden lang 3-4 dagdelen in de week in de weer met fysio, sporten, diëtist, cesar therapie, ergotherapie en nog meer.
We zouden eerst de neuroloog afwachten. Nu dat allemaal goed loopt en een hoop hoofdpijnklachten door slechte houding en gestel blijken te komen, heb ik een verwijzing naar het revalidatietraject aangevraagd. Ik heb de 15e en 21e gesprekken daar. Ik kan daarna binnen een paar weken van start.
Ik vind het lastig. De laatste weken gaat het juist wel ok. En revalidatie klinkt als iets dat voor mensen met een gebroken rug of beenamputatie is.
Dus dat is het verhaal.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 29 november 2021 21:45 schreef Lucky_Strike het volgende:
Dus dat is het verhaal.
Het was krankzinnig ja. Mede door dus uitval van collega's, maar ook door het niet mogen afhouden van spoed, en ook wel door matige communicatie tussen afdelingen enzo. Choas galore!quote:Op maandag 29 november 2021 21:43 schreef vlindertje89 het volgende:
Wat fijn @:Candaasje! Het is wel érg druk volgens mij de afgelopen tijd?
Wat goed dat je dit traject gaat doen.quote:Op maandag 29 november 2021 21:45 schreef Lucky_Strike het volgende:
Dus dat is het verhaal.
Ja hoor, als je op revalidatietrajecten zoekt voor chronische pijnsyndromen of voor lage belastbaarheid dan kom je hierop uit.quote:Op maandag 29 november 2021 22:10 schreef gcjoel het volgende:
Is er ook ergens informatie te vinden over zo'n traject Lucky?
Benieuwd of zoiets ook zou kunnen werken voor mijn zusje met Lyme. Genezen kan niet maar misschien is er nog wel meer uit te halen dan ze nu kan.
1000x ditquote:Op maandag 29 november 2021 22:36 schreef Lucky_Strike het volgende:
Het kan alleen maar beter worden.
Thanks ga het doorgeven. Misschien is het een optie.quote:Op maandag 29 november 2021 22:22 schreef Molo het volgende:
[..]
Ja hoor, als je op revalidatietrajecten zoekt voor chronische pijnsyndromen of voor lage belastbaarheid dan kom je hierop uit.
Zit in elke regio een revalidatiecentrum wat dat aanbiedt, is redelijk overeenkomstig met elkaar.
Zit overigens wel vrij standaard ook psychologie bij, naast therapieën.
En een screening op van alles, of het een matchend traject gaat zijn, want is pittig en niet voor iedereen geschikt
Basis is vaak cognitieve gedragstherapie (of specifiek ACT, wat ik prachtige therapie vind) met graded activity/exposure erbij
Vliegt inderdaad zo voorbij. En hopelijk merk je gaandeweg al verbetering, dan is het doorzetten misschien ook makkelijker. In ieder geval al erg goed dat je het een kans geeft.quote:Op maandag 29 november 2021 22:36 schreef Lucky_Strike het volgende:
Bedankt allemaal![]()
Ik heb er niet bepaald zin in maar wat moet, dat moet. Ik ben wel een doorzetter. 3 Maanden zijn zo voorbij ook. Het kan alleen maar beter worden.
Ik denk dat het een van allerwaardevolste opleidingen is die een mens kan volgen. Hoe moet ik met mijzelf.quote:Op maandag 29 november 2021 22:36 schreef Lucky_Strike het volgende:
Bedankt allemaal![]()
Ik heb er niet bepaald zin in maar wat moet, dat moet. Ik ben wel een doorzetter. 3 Maanden zijn zo voorbij ook. Het kan alleen maar beter worden.
quote:
Zoiets zegt mijn therapeut ookquote:Op dinsdag 30 november 2021 09:21 schreef sigme het volgende:
[..]
Ik denk dat het een van allerwaardevolste opleidingen is die een mens kan volgen. Hoe moet ik met mijzelf.
In een ideale wereld zou iedereen driemaal in z'n leven zo'n traject volgens, denk ik.
Wat een luxe & rijkdom dat je dat kan doen, Lucky! Ik hoop dat het je ook echt zoveel brengt als dat ik vind dat zoiets zou moeten opleveren.
Jeeeeej pakketjesquote:Op dinsdag 30 november 2021 09:32 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Daar gaan we voor
Er komen sowieso wat pakketjes als het goed is
Je mag 3x radenquote:Op dinsdag 30 november 2021 09:41 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Jeeeeej pakketjes
Wat voor dingen komen er?
Succesquote:
quote:
3 keer raden.... hmmmm.quote:Op dinsdag 30 november 2021 09:44 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Je mag 3x raden
[..]
Succes*fingers crossed*
Sarabi is Miss bier tochquote:Op dinsdag 30 november 2021 10:13 schreef Tele6 het volgende:
[..]
3 keer raden.... hmmmm.
Heb ik wat over het hoofd gezien met lezen? Had ik dit al kunnen weten?
1) dingen voor jullie bier
2) sinterklaascadeautjes
3) een robotdweilstofzuiger
Ik zet in op een adventkalender.quote:Op dinsdag 30 november 2021 10:13 schreef Tele6 het volgende:
[..]
3 keer raden.... hmmmm.
2) sinterklaascadeautjes
Het is bierquote:Op dinsdag 30 november 2021 10:13 schreef Tele6 het volgende:
[..]
3 keer raden.... hmmmm.
2) sinterklaascadeautjes
quote:Op dinsdag 30 november 2021 10:24 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ik zet in op een adventkalender.
Natuurlijk. Maar steeds weer in een situatie komen waarin professionals je woorden lijken te verdraaien, helpt niet bij het vertrouwen van die beroepsgroep. Vooral niet omdat ik op volwassen leeftijd nog een therapeut trof die compleet andere dingen in haar dossier schreef dan ik had gezegd. En haar fouten hadden best flinke consequenties voor mij destijds.quote:Op dinsdag 30 november 2021 10:25 schreef DancingPhoebe het volgende:
LS dat je moeder rare ideeën over onderwerp X had, kon onderwerp X weinig aan doen toch? Ze had ook rare ideeën over jou... Stond volgens mij ook vrij los van wie jij daadwerkelijk was of bent.
We zijn best okquote:Op dinsdag 30 november 2021 10:24 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ik zet in op een adventkalender.
Succes jij met je gesprek!
Bedankt voor jullie lieve woorden![]()
@:sigme, je hebt helemaal gelijk natuurlijk. Ik heb al wel een aantal keer goed aan mezelf moeten werken en daar werd ik echt een beter/completer/verstandiger mens van. Ik verwacht dat dat hiermee ook zal gebeuren. Ik ben in die zin ook echt niet bang voor zo'n traject.
Hopelijk kan ik gelijk over mijn aversie tegen psychologen stappen. Met een moeder die psycholoog is, me steeds naar een therapeut stuurde en daarna altijd zei dat die therapeuten ook zeiden dat ik gek was, is dat niet bepaald een beroepsgroep waar ik me goed bij voel.
Ik vind ze geweldig voor iedereen behalve mezelf
Snap het wel hoor. Heb ook een aantal zeer teleurstellende ervaringen gehadquote:Op dinsdag 30 november 2021 10:34 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Natuurlijk. Maar steeds weer in een situatie komen waarin professionals je woorden lijken te verdraaien, helpt niet bij het vertrouwen van die beroepsgroep. Vooral niet omdat ik op volwassen leeftijd nog een therapeut trof die compleet andere dingen in haar dossier schreef dan ik had gezegd. En haar fouten hadden best flinke consequenties voor mij destijds.
Ik weet dat jullie ok zijnquote:Op dinsdag 30 november 2021 10:44 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
We zijn best okMaar ik zou dit erbij zeggen, als je je daar goed bij voelt, dat helpt.
Ditquote:Op dinsdag 30 november 2021 10:46 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Snap het wel hoor. Heb ook een aantal zeer teleurstellende ervaringen gehad
Sorry, ik kan niet over je tedere biceps heen lezenquote:Op dinsdag 30 november 2021 11:39 schreef fietsie het volgende:
OK. Boosteroksel #2 meldt zich.
Tennisbal-onder-oksel gevoel en stijve hand. En tedere biceps.
quote:Op dinsdag 30 november 2021 10:25 schreef DancingPhoebe het volgende:
LS dat je moeder rare ideeën over onderwerp X had, kon onderwerp X weinig aan doen toch? Ze had ook rare ideeën over jou... Stond volgens mij ook vrij los van wie jij daadwerkelijk was of bent.
Ik ga morgen voor een tedere bicepsquote:Op dinsdag 30 november 2021 11:39 schreef fietsie het volgende:
quote:Op dinsdag 30 november 2021 11:45 schreef Cat-astrophe het volgende:
Ennnn… Aladdin gaat niet doorDan had ik nu mooi met koor mee kunnen doen op een kerstmarkt… maar die is weken geleden al afgelast
Gaan jullie dat ook melden bij Lareb? vroeg ik mij af.quote:Op dinsdag 30 november 2021 11:39 schreef fietsie het volgende:
2x Moderna, nu Pfizer.quote:Op dinsdag 30 november 2021 11:52 schreef Blues het volgende:
[..]
Ik ga morgen voor een tedere biceps
Wat had jij als eerste shots?
Nee, overlegd met de verantwoordelijke voor deze ronde, en die gaf aan dat de symptomen verregaand overeenkomen met wat beschreven is.quote:Op dinsdag 30 november 2021 11:53 schreef AnneX het volgende:
[..]
Gaan jullie dat ook melden bij Lareb? vroeg ik mij af.
Vanuit Lareb kan ik je vertellen dat melden juist enorm gewaardeerd wordtquote:Op dinsdag 30 november 2021 11:56 schreef fietsie het volgende:
[..]
Nee, overlegd met de verantwoordelijke voor deze ronde, en die gaf aan dat de symptomen verregaand overeenkomen met wat beschreven is.
Hey mijn naam! Huh? Oh ja, ik ben jarig.quote:
Goed zo, hoe meer data hoe beter de conclusiesquote:Op dinsdag 30 november 2021 12:08 schreef Clubsoda het volgende:
Ik heb wel gemeld bij Lareb. Vorig keer bij Janssen ook.
quote:Op dinsdag 30 november 2021 12:10 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Hey mijn naam! Huh? Oh ja, ik ben jarig.
Zoooo jarig voel ik me dusDank je wel, lieve Blues
Geen ontbijt op bed en rozen en cadeaus en massages van je vent?quote:Op dinsdag 30 november 2021 12:10 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Hey mijn naam! Huh? Oh ja, ik ben jarig.
Zoooo jarig voel ik me dusDank je wel, lieve Blues
Alleen een grumpy man die te vroeg op moest en mij gisteren al mijn cadeautjes heeft gegeven. Nu bijna bij de Efteling waar we een nachtje blijven slapen.quote:Op dinsdag 30 november 2021 12:12 schreef Molo het volgende:
Geen ontbijt op bed en rozen en cadeaus en massages van je vent?![]()
![]()
Feli!
Gefeliciteerdquote:Op dinsdag 30 november 2021 12:20 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Alleen een grumpy man die te vroeg op moest en mij gisteren al mijn cadeautjes heeft gegeven. Nu bijna bij de Efteling waar we een nachtje blijven slapen.
Efteling is toch een leuk partijtje!quote:Op dinsdag 30 november 2021 12:20 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Alleen een grumpy man die te vroeg op moest en mij gisteren al mijn cadeautjes heeft gegeven. Nu bijna bij de Efteling waar we een nachtje blijven slapen.
Toch nog goedgekomen met hotel?quote:Op dinsdag 30 november 2021 12:20 schreef Isabeau het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 30 november 2021 12:20 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Nou ja, je moet niks maar iemand zei 'waarom zou je niet melden? meer data, meer beter', en ik denk dat dat wel zo is.quote:Op dinsdag 30 november 2021 12:53 schreef DancingPhoebe het volgende:
O ja die "cyclus" moet ik ook nog melden dus?
Hmmm… nu je het zegt….quote:Op dinsdag 30 november 2021 12:46 schreef Lonaa het volgende:
Dikke gefeliciteerd aan Isa!
Also, door het gesprek over bijwerkingen nu eindelijk ook mijn vaccin-bijwerking ana het melden. Mijn cyclus is veranderd.Korter geworden.
Hoe ging je gesprek?quote:Op dinsdag 30 november 2021 12:57 schreef Tele6 het volgende:
@:Isabeau gefeliciteerden veel plezier in de Efteling
![]()
Hoe ging de solli!?quote:Op dinsdag 30 november 2021 12:57 schreef Tele6 het volgende:
@:Isabeau gefeliciteerden veel plezier in de Efteling
![]()
Van stipt 28 dagen naar 25, 26 en inmiddels 27.quote:Op dinsdag 30 november 2021 12:57 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Hmmm… nu je het zegt….
Ik was altijd onregelmatig rondom de 4-5 weken, maar nu ben ik onregelmatig aan de korte kant. Waren twee fijne sauna bezoekjes, drie weken na elkaar
Bofkont. *iets mompelt over 24 dagen*quote:Op dinsdag 30 november 2021 12:59 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Van stipt 28 dagen naar 25, 26 en inmiddels 27.
Wat raar eigenlijk. Er kan toch nog iets komen wat eventueel vaccinatie gerelateerd is? Misschien een losse e-mail sturen oid.quote:Op dinsdag 30 november 2021 13:02 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Bofkont. *iets mompelt over 24 dagen*
En blijkbaar kan ik het niet meer melden omdat ik alle vragenlijsten al braaf heb ingevuld.
Huh wat raar. Wat is het Centrum voor Diagnostiek überhaupt.quote:Op dinsdag 30 november 2021 13:04 schreef Lonaa het volgende:
Oke, ik belde dus de assistente over mijn teen. Die zou overleggen en me terugbellen.
Een uur geleden kreeg ik een mail "Belangrijke informatie over uw verwijzing". Daar staat in dat ik doorverwezen ben naar het Centrum voor Diagnostiek, dat dat op inloop is en succes d'r mee.
Ik vind hier eigenlijk wel wat van want a) dat is niet terugbellen, b) het is wat onvriendelijk en c) wat is de gedachtegang? Of de meerwaarde? Het plan?
Erns, dat is vreemdquote:Op dinsdag 30 november 2021 13:04 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Wat raar eigenlijk. Er kan toch nog iets komen wat eventueel vaccinatie gerelateerd is? Misschien een losse e-mail sturen oid.
rontgen en echografie.quote:Op dinsdag 30 november 2021 13:04 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Huh wat raar. Wat is het Centrum voor Diagnostiek überhaupt.
Dat kan wellicht nog wel maar via mijn account kan ik niks meer kwijt.quote:Op dinsdag 30 november 2021 13:04 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Wat raar eigenlijk. Er kan toch nog iets komen wat eventueel vaccinatie gerelateerd is? Misschien een losse e-mail sturen oid.
Goede service, welquote:Op dinsdag 30 november 2021 13:11 schreef Lonaa het volgende:
[..]
rontgen en echografie.
Ik heb dus de assistente net gebeld, dat ik teruggebeld zou worden en dat ze dat niet gedaan hadden. Het ging ongeveer zo:
"Ja u heeft een verwijzing gekregen voor een rontgenfoto"
"Ja, oke, dat begrijp ik, maar waarom?"
"Om te kijken of er een fractuur is"
"Dat begrijp ik ook, maar wat is dan het idee daarna?"
"Ja, dat zullen ze dan wel gipsen op radiologie."
"Nou, het is ten eerste 2 weken geleden en ten tweede wat ik begreep wordt een teenfractuur niet anders behandeld dan een kneuzing, namelijk niet, en dan klinkt het dus gewoon als een hele dure foto"
"Ja dat weet ik ook allemaal niet hoor mevrouw dit is wat de andere assistente met de huisarts heeft overlegd. Fijne dag nog"
Ik ben er echt wel een beetje boos over en ik weet niet zo goed wat ik nu moet doen.quote:
Als ze je de baan aan iedereen, kan je dan niet vragen of je het voor minder uren mag gaan doen?quote:Op dinsdag 30 november 2021 13:29 schreef Kaatje1 het volgende:
Wat een vreemde reactie @:Lonaa Gewoon gaan denk ik, en dan verder kijken. Zo als het nu is is ook geen doen.
Fijn dat het zo'n leuk gesprek was @:Tele6 Wel net hetzelfde als ik gisteren meemaakte, veel meer en veel ander werk dan in de vacature tekst.
Bedrijf belde net toen ik de post ging halen dus telefoon gemist. Kan na 4 uur terugbellen.
Gisteren nog met wat vrienden en ook 2 oud collega's gesproken en ik denk, mochten ze me de baan aanbieden, hete niet doe. Meer uren dan ik wil, heel veel zwaarder dan ik zoek (en op solliciteerde). Zoals een vriend al zei "dan werk je je weer over de kop want jij kan geen nee zeggen wanneer je ziet dat iets nodig is" en wees verstandig en neem je zelf tegen jezelf in bescherming.
Moeilijk hoor.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En in de "townhall" vandaag werd mijn project gepresenteerd als succesverhaal van afgelopen jaar.
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
quote:Op dinsdag 30 november 2021 13:41 schreef Barreltje het volgende:
Tevens een bod gehad op het huisNice!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En in de "townhall" vandaag werd mijn project gepresenteerd als succesverhaal van afgelopen jaar.![]()
En aannemen (inderdaad vragen om minder uren?) en dan vanuit daar eventueel verder zoeken mocht het echt te hectisch worden?quote:Op dinsdag 30 november 2021 13:29 schreef Kaatje1 het volgende:
Wat een vreemde reactie @:Lonaa Gewoon gaan denk ik, en dan verder kijken. Zo als het nu is is ook geen doen.
Fijn dat het zo'n leuk gesprek was @:Tele6 Wel net hetzelfde als ik gisteren meemaakte, veel meer en veel ander werk dan in de vacature tekst.
Bedrijf belde net toen ik de post ging halen dus telefoon gemist. Kan na 4 uur terugbellen.
Gisteren nog met wat vrienden en ook 2 oud collega's gesproken en ik denk, mochten ze me de baan aanbieden, hete niet doe. Meer uren dan ik wil, heel veel zwaarder dan ik zoek (en op solliciteerde). Zoals een vriend al zei "dan werk je je weer over de kop want jij kan geen nee zeggen wanneer je ziet dat iets nodig is" en wees verstandig en neem je zelf tegen jezelf in bescherming.
Moeilijk hoor.
JZOJP waarschijnlijk... Soort huisartsplus voor diagnostiek zonder de kosten van een heel ziekenhuis.quote:Op dinsdag 30 november 2021 13:04 schreef Lonaa het volgende:
Oke, ik belde dus de assistente over mijn teen. Die zou overleggen en me terugbellen.
Een uur geleden kreeg ik een mail "Belangrijke informatie over uw verwijzing". Daar staat in dat ik doorverwezen ben naar het Centrum voor Diagnostiek, dat dat op inloop is en succes d'r mee.
Ik vind hier eigenlijk wel wat van want a) dat is niet terugbellen, b) het is wat onvriendelijk en c) wat is de gedachtegang? Of de meerwaarde? Het plan?
Tevens een bod gehad op het huisLekkerSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En in de "townhall" vandaag werd mijn project gepresenteerd als succesverhaal van afgelopen jaar.![]()
Tevens een bod gehad op het huisSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En in de "townhall" vandaag werd mijn project gepresenteerd als succesverhaal van afgelopen jaar.
Spoilers!
Dat ga ik ook zeker vragen, maar gisteren hadden ze het al over dat dit aantal uren al te weinig was voor wat ze nodig hadden. Maar zorgorganisatie dus geen budget voor meer.quote:Op dinsdag 30 november 2021 13:39 schreef Barreltje het volgende:
[..]
Als ze je de baan aan iedereen, kan je dan niet vragen of je het voor minder uren mag gaan doen?
Nee heb je toch al..
Tevens een bod gehad op het huisYeah en YeahSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En in de "townhall" vandaag werd mijn project gepresenteerd als succesverhaal van afgelopen jaar.
Dat vind ik ook doodeng om nee te zeggen. Daarom hoop ik haast dat ze zelf nee zeggen.quote:Op dinsdag 30 november 2021 13:43 schreef gcjoel het volgende:
[..]
En aannemen (inderdaad vragen om minder uren?) en dan vanuit daar eventueel verder zoeken mocht het echt te hectisch worden?
Lijkt me doodeng om nu iets af te wijzen, niet lullig bedoeld, maar je hebt de leeftijd niet mee. Ik zou zelf denk ik te bang zijn verder niks te kunnen vinden.
En meedoen met de assertiviteit cursus van Blues, nee durven zeggen op teveel werk voor je eigen (geestelijke) gezondheid is heel belangrijk.
Maar ik wil echt niet die uren (en meer in de praktijk) werken. Het gaat niet alleen om de mindere vrije tijd, maar ook om het lijf wat niet zo lekker mee doet.We have far more in common than that which devides us..
Meer uren zou ik ook echt niet doen, als ze je willen moeten ze het accepteren of afwijzen.quote:Op dinsdag 30 november 2021 13:49 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Dat ga ik ook zeker vragen, maar gisteren hadden ze het al over dat dit aantal uren al te weinig was voor wat ze nodig hadden. Maar zorgorganisatie dus geen budget voor meer.
[..]
Yeah en Yeah
[..]
Dat vind ik ook doodeng om nee te zeggen. Daarom hoop ik haast dat ze zelf nee zeggen.
Maar ik wil echt niet die uren (en meer in de praktijk) werken. Het gaat niet alleen om de mindere vrije tijd, maar ook om het lijf wat niet zo lekker mee doet.
Tevens een bod gehad op het huisYeah en yeah voor beide heuglijke gebeurtenissen! 🎉🇳🇱SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En in de "townhall" vandaag werd mijn project gepresenteerd als succesverhaal van afgelopen jaar.
Ja, nee, is wel gewoon ziekenhuis. Zit ook in het ziekenhuis maar dan hoef je niet meer langs de balie ditdat.quote:Op dinsdag 30 november 2021 13:44 schreef fietsie het volgende:
[..]
JZOJP waarschijnlijk... Soort huisartsplus voor diagnostiek zonder de kosten van een heel ziekenhuis.
Wel weinig charmant dit niet even aan te kondigen.
Weet niet en weet niet.quote:Op dinsdag 30 november 2021 14:12 schreef Barreltje het volgende:
Wat suf allemaal Loon!
Ook 2 weken na dato.. slaat het dan nog ergens op om te gaan?
Ga je daadwerkelijk?
Eigen risico al op dit jaar?quote:
Dan was het een nobrainer geweest.quote:
Oooowww joh, wat een goeie vraag!quote:Op dinsdag 30 november 2021 13:02 schreef Tele6 het volgende:
Nou, de sollicitatie ging wel redelijk denk ik. Het waren vriendelijke mensen. Het was goed dat ik me ingelezen had, want degene die een soort van assistent zoekt stelde een paar inhoudelijke vragen over het werk dat ze doet en nou had ik net gisteren al haar publicaties doorgelezen
Ze zoeken niet alleen een assistent voor diegene, zoals in de vacature stond, maar je zou ook andere mensen werk uit handen moeten gaan nemen, en ik denk wel dat ik dat zou kunnen maar het maakt de boel wel gecompliceerder omdat die andere mensen compleet ander werk doen (in het lab ipv achter de computer). Ik kreeg ineens allerlei vragen over labwerk terwijl daar niks over in de vacature stond![]()
Ik denk dat ik het goed genoeg heb gedaan dat ik de functie zóu kunnen krijgen, mits er niet iemand anders solliciteert die wel die perfecte duizendpoot is. Ik kan me er weinig bij voorstellen dat die benodigde combi van theoretische en labervaring bestaat, zeker als je een vacature online zet voor iemand met alleen een masterdiploma.![]()
Toen ze me aan het eind vroegen of ik nog vragen had, heb ik gevraagd wat ze dachten dat de grootste uitdaging zou worden bij deze baan, en dat vonden ze een erg goede vraag. De grootste uitdaging blijkt het feit dat ze nog niet precies weten hoe je weken en dagen eruit zullen zien bij het ondersteunen van die meerdere verschillende mensen, dus dat eigenlijk nog uitgevonden moet worden wat je baan precies wordt. Hmmmm.
Slordig, daar hoort een telefoontje aan vooraf te gaanquote:Op dinsdag 30 november 2021 13:04 schreef Lonaa het volgende:
Tevens een bod gehad op het huis2xSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En in de "townhall" vandaag werd mijn project gepresenteerd als succesverhaal van afgelopen jaar.en
![]()
Nee. Maar niemand kan me vertellen wat ze _wel_ kunnen doen om te voorkomen dat het de rest van mijn leven zo blijft. Dat is een beetje mijn punt.quote:Op dinsdag 30 november 2021 14:25 schreef Barreltje het volgende:
Aan de andere kant.. als het altijd zo blijft met je voet, word je er dan blij van?
Ja heel moeilijk, want als je deze baan aanneemt MOET je enorm die grenzen gaan bewaken...en nog meer uren...quote:Op dinsdag 30 november 2021 13:29 schreef Kaatje1 het volgende:
Moeilijk hoor.
Een foto lijkt me wel een goede startquote:Op dinsdag 30 november 2021 14:28 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Nee. Maar niemand kan me vertellen wat ze _wel_ kunnen doen om te voorkomen dat het de rest van mijn leven zo blijft. Dat is een beetje mijn punt.
Natuurlijk wil ik mijn pijn oplossen. Liever vandaag dan morgen.
Er wordt lijkt mij nu vooral in de richting gedacht van eerst een aantal dingen uitsluiten en we beginnen bij een foto. Daarna mss verdere diagnostiek?quote:Op dinsdag 30 november 2021 14:28 schreef Lonaa het volgende:
Nee. Maar niemand kan me vertellen wat ze _wel_ kunnen doen om te voorkomen dat het de rest van mijn leven zo blijft. Dat is een beetje mijn punt.
Natuurlijk wil ik mijn pijn oplossen. Liever vandaag dan morgen.
Ja, is ook wel zo. Ik denk ook dat de HA daar vanuit gegaan is maar dat had ik graag van d'r gehoord.quote:Op dinsdag 30 november 2021 14:29 schreef fietsie het volgende:
[..]
Een foto lijkt me wel een goede start
Ik ging naar de markt, maar de kraam die ik moest hebben was er niet, dus dat was al kut want nat en koud. Toen dacht ik 'dan koop ik wel wat groente' en ik sta bij de kraam, half eronder en er komt een windvlaag, die slaat onder het zeil van de kraam, er komt de hoeveelheid van een emmer koud water uit gegutst, zo over mijn hoofd/nek/borst/rug.quote:Op dinsdag 30 november 2021 14:44 schreef Tele6 het volgende:
Wat een rotweer is het.
Ik ben op de terugweg van de sollicitatie al helemaal natgeregend en zometeen moet ik weer naar buiten
Oh neequote:Op dinsdag 30 november 2021 14:51 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ik ging naar de markt, maar de kraam die ik moest hebben was er niet, dus dat was al kut want nat en koud. Toen dacht ik 'dan koop ik wel wat groente' en ik sta bij de kraam, half eronder en er komt een windvlaag, die slaat onder het zeil van de kraam, er komt de hoeveelheid van een emmer koud water uit gegutst, zo over mijn hoofd/nek/borst/rug.![]()
Ik wil niet meer vandaag.
quote:Op dinsdag 30 november 2021 14:51 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ik ging naar de markt, maar de kraam die ik moest hebben was er niet, dus dat was al kut want nat en koud. Toen dacht ik 'dan koop ik wel wat groente' en ik sta bij de kraam, half eronder en er komt een windvlaag, die slaat onder het zeil van de kraam, er komt de hoeveelheid van een emmer koud water uit gegutst, zo over mijn hoofd/nek/borst/rug.![]()
oh bah wat ellendigquote:Op dinsdag 30 november 2021 14:51 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Maak jezelf een Gluhwein of een warme chocolademelk met rum, lekker je bed in.quote:Op dinsdag 30 november 2021 14:51 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Shiiiiiiit.quote:Op dinsdag 30 november 2021 14:51 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Beter door de rust.quote:Op dinsdag 30 november 2021 14:46 schreef Kaatje1 het volgende:
Hoe is het vandaag met je rug @:Blues?
quote:Op dinsdag 30 november 2021 14:53 schreef fietsie het volgende:
Ik kreeg het er gelijk zo koud van dat ik niets gevats / fouts als reactie meer wilde bedenken.
quote:
Ja uh, dit deed ik ook hoor.quote:Op dinsdag 30 november 2021 15:20 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ik jankte mezelf gewoon lekker nat. Zo'n dag
Ofdus eigenlijk.
Goed dan toch, meer uren zou ik ook echt niet voor kiezen, zeker niet bij een stressvolle functie.quote:Op dinsdag 30 november 2021 15:42 schreef Kaatje1 het volgende:
Afgewezen. Door mezelf. Nog even er over gehad, maar minder uren dan 36 is echt niet mogelijk. De contracten daar zijn 36 uur maar zij wilden liever eigenlijk meer uren.
En ik heb inderdaad de gedachtenlijn van @:DancingPhoebe gevolgd, ik lig (een beetje) in de markt. Heb ook nog zo'n 4-5 maanden voordat het UWV echt begint te pushen.
Ze begreep het wel, ik had het ook al laten doorschemeren gisteren. En ik kan beter nu nee zeggen dan over een half jaar mezelf in de knel te hebben gewerkt. Daar hebben zij ook niets aan.
Maar ze houden me in portefeuille voor wanneer er iets anders, minder stressvol is.
* DancingPhoebe maakt de boezem beschikbaar.quote:
Hier uw UWV reporter: dat meer pushen moet je je ook helemaal niet te veel van voorstellenquote:Op dinsdag 30 november 2021 15:42 schreef Kaatje1 het volgende:
Afgewezen. Door mezelf. Nog even er over gehad, maar minder uren dan 36 is echt niet mogelijk. De contracten daar zijn 36 uur maar zij wilden liever eigenlijk meer uren.
En ik heb inderdaad de gedachtenlijn van @:DancingPhoebe gevolgd, ik lig (een beetje) in de markt. Heb ook nog zo'n 4-5 maanden voordat het UWV echt begint te pushen.
Ze begreep het wel, ik had het ook al laten doorschemeren gisteren. En ik kan beter nu nee zeggen dan over een half jaar mezelf in de knel te hebben gewerkt. Daar hebben zij ook niets aan.
Maar ze houden me in portefeuille voor wanneer er iets anders, minder stressvol is.
Ik wil even mijn N=1 advies geven hier over. Heb je wel eens houdingstherapie gehad de afgelopen jaren? Sinds ik Jacobson toepas op mijn zitten, staan en liggen, gaat het echt stukken beter. Ik wist werkelijk niet dat er zo veel fout was bij mij. Wie weet kan jij op die manier je lijf ook wat tweaken.quote:Op dinsdag 30 november 2021 15:19 schreef Blues het volgende:
[..]
Beter door de rust.
Net weer even 10 minuten geroeid en 10 min gecrosst op laag verzet/rustig tempo. Wil wel in beweging blijven. Morgenmiddag 4 uurtjes werken vóór de boosterprik (van 1130 tot1530) eens kijken hoe dat aanvoelt.
Moet zelf ook gewoon opletten dat ik dingen verzamel die ik dan in 1 keer kan doen ipv weer veel te veel opstaan/zitten/lopen.
Soft kitty, warm kittyquote:Op dinsdag 30 november 2021 15:20 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ik jankte mezelf gewoon lekker nat. Zo'n dag
Ofdus eigenlijk.
Oud collega heeft daar best last van, maar dat heeft ook te maken dat zij dus nu echt niet op zoek is naar werk maar haar studie wil afmaken en dat liet ze overduidelijk weten. Zij solliciteerde ook niet. En dat doe ik wel, maar (voorlopig in ieder geval) wel op mijn voorwaarden.quote:Op dinsdag 30 november 2021 15:45 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Hier uw UWV reporter: dat meer pushen moet je je ook helemaal niet te veel van voorstellen
Je kunt ook nog starten, wachten tot je proeftijd voorbij is en dan aangeven dat je minder wil gaan werken. Dat mag geloof ik niet geweigerd worden. Maar of je dat nou zo moet willenquote:Op dinsdag 30 november 2021 15:51 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Oud collega heeft daar best last van, maar dat heeft ook te maken dat zij dus nu echt niet op zoek is naar werk maar haar studie wil afmaken en dat liet ze overduidelijk weten. Zij solliciteerde ook niet. En dat doe ik wel, maar (voorlopig in ieder geval) wel op mijn voorwaarden.
Net even nagekeken, ik heb sinds 1996 niet meer 36 uur gewerkt, daar ga ik toch nu ook niet meer aan beginnen
Nooit van gehoord. Heb wel paar x caesar en 1000 fysio gehad afgelopen 30 jaarquote:Op dinsdag 30 november 2021 15:48 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ik wil even mijn N=1 advies geven hier over. Heb je wel eens houdingstherapie gehad de afgelopen jaren? Sinds ik Jacobson toepas op mijn zitten, staan en liggen, gaat het echt stukken beter. Ik wist werkelijk niet dat er zo veel fout was bij mij. Wie weet kan jij op die manier je lijf ook wat tweaken.
Haha omg ja goede tip, dat klopt namelijk!quote:Op dinsdag 30 november 2021 15:53 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Je kunt ook nog starten, wachten tot je proeftijd voorbij is en dan aangeven dat je minder wil gaan werken. Dat mag geloof ik niet geweigerd worden. Maar of je dat nou zo moet willen
Ik snap het welquote:Op dinsdag 30 november 2021 15:42 schreef Kaatje1 het volgende:
quote:Op dinsdag 30 november 2021 15:55 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Haha omg ja goede tip, dat klopt namelijk!
Dat zou ik erg onbehoorlijk vinden van mezelf. Brengt de sfeer vast niet ten goede. Ik ga er gewoon van uit dat er iets leuks langs gaat komen.quote:Op dinsdag 30 november 2021 15:53 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Je kunt ook nog starten, wachten tot je proeftijd voorbij is en dan aangeven dat je minder wil gaan werken. Dat mag geloof ik niet geweigerd worden. Maar of je dat nou zo moet willen
DancingPhoebe in R&P / Depressie & Angst #172quote:Op dinsdag 30 november 2021 15:54 schreef Blues het volgende:
[..]
Nooit van gehoord. Heb wel paar x caesar en 1000 fysio gehad afgelopen 30 jaar![]()
Maar die rug blijft muiten.
Ik vond een YT met ontspanning oef?
Het is onfatsoenlijk van hen dat ze stellen dat het "alleen in 36 uur kan" want dat mag namelijk helemaal niet. Maar goed, verder snap ik je wel.quote:Op dinsdag 30 november 2021 15:58 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Dat zou ik erg onbehoorlijk vinden van mezelf. Brengt de sfeer vast niet ten goede. Ik ga er gewoon van uit dat er iets leuks langs gaat komen.
Oh dat heb ik een keer moeten doen in therapie! Maar niet alleen schudden, ook geluid maken erbij. De therapeute wisselde af tussen jodelen en klaarkomgeluiden.quote:Op dinsdag 30 november 2021 15:59 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
DancingPhoebe in R&P / Depressie & Angst #172
Wel gezoete slagroom dan hè.quote:Op dinsdag 30 november 2021 15:59 schreef Blues het volgende:
* Blues geeft Lonaa en Dansende fieb grote bekers warme chocolademelk met HEEL VEEL SLAGROOM![]()
Mag wel geweigerd worden. Echter dient dit wel onderbouwd te worden.quote:Op dinsdag 30 november 2021 15:53 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Heul lang geleden zei een HR meneer dat hij er van uit ging dat een directiesecretaresse geen 9-17 mentaliteit had. Na mijn vraag of hun betaling (die heel slecht was) daar ook op aangepast was, was het gesprek zo afgelopen.quote:Op dinsdag 30 november 2021 15:57 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Echt, de vrijpostigheid van werkgevers is één van mn stokpaardjes. Voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten en doen of er niet allemaal dingen wettelijk geregeld zijn.
Heel fijn toch, als ze het gelijk in de gesprekken duidelijk maken?quote:Op dinsdag 30 november 2021 16:02 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Heul lang geleden zei een HR meneer dat hij er van uit ging dat een directiesecretaresse geen 9-17 mentaliteit had. Na mijn vraag of hun betaling (die heel slecht was) daar ook op aangepast was, was het gesprek zo afgelopen.
We hadden tijdens het gesprek al een discussie, want ik was bij mijn vorige werkgever de officiele "word vraagbaak". Maar bij hun moest ik een 2 uur (!!!!) durende wordtest maken. En dat verhipte ik ook.
Ja doeiiquote:Op dinsdag 30 november 2021 16:01 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Oh dat heb ik een keer moeten doen in therapie! Maar niet alleen schudden, ook geluid maken erbij. De therapeute wisselde af tussen jodelen en klaarkomgeluiden.
Oh en het was een groepstherapie.
Dat is geen linkje naar therapie yt of wetenschap/theorie over deze therapie of mis ik iets?quote:Op dinsdag 30 november 2021 15:59 schreef DancingPhoebe het volgende:
DancingPhoebe in R&P / Depressie & Angst #172
+22quote:
Horrorquote:Op dinsdag 30 november 2021 16:01 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Oh dat heb ik een keer moeten doen in therapie! Maar niet alleen schudden, ook geluid maken erbij. De therapeute wisselde af tussen jodelen en klaarkomgeluiden.
Oh en het was een groepstherapie.
Nee naar mijn post over shaking it offquote:Op dinsdag 30 november 2021 16:04 schreef Blues het volgende:
[..]
Dat is geen linkje naar therapie yt of wetenschap/theorie over deze therapie of mis ik iets?
Binnen een paar dagen. De tweede ronde is over twee weken en ik krijg natuurlijk voor die tijd te horen of ik door ben.quote:Op dinsdag 30 november 2021 16:03 schreef Blues het volgende:
[..]
Ja doeii![]()
Wanneer krijg jij eigenlijk iets te horen vd sollie, werd dat nog gezegd?
Waarbij ik ook moet zeggen dat ik momenteel meer naar "nah, ik probeer het maar" neig dan allerlei uitgezoekquote:Op dinsdag 30 november 2021 16:06 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Nee naar mijn post over shaking it off
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |