abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_202383041
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_202383533
oO/
pi_202383549
<O)
pi_202384159
Ik zag net bij vrienden op instagram hun kerstboom langskomen. Beiden nog nooit een kerstboom gehad (Hasan heeft wel eens die van mij opgetuigd), maar bij deze van hen heeft wel zoveel versiersels en lichtjes, dat er nauwelijks groen te zien is _O- Groots ingekocht waarschijnlijk
We have far more in common than that which devides us..
pi_202384399
Deze TT doet echt pijn aan mijn ogen :'(

Ik heb weer even culinaire hulp nodig. Ik ga dus misschien in januari voor 3 maanden een revalidatietraject in voor drie of vier dagdelen in de week. Dat zal zeker de eerste maand een uitputtingsslag worden.
Welke vega diners/lunch/tussendoortjes voor door de week kan je makkelijk preppen op zondag? @Clubsoda is hier in elk geval goed in.

Mijn voorlopige plan:
Zondag: smoothies (ontbijt), snackrepen (tussendoortjes), eiermuffins (lunch), monkey platter spul, ovenschotel en geroosterde groenten maken.
Avondeten maandag: geroosterde groente, pesto/harissa/tahin, aardappels/gnocchi, vegaburger uit oven
Dinsdag: ovenschotel
Woensdag: restje geroosterde groente, pasta/noedels, blik vis/peulvrucht/ei
Donderdag en vrijdag: uit vriezer/weckpot.

Ik ga niet, niet!, full on in prep modus. Maar hier alvast over nadenken vind ik wel fijn. Ik ga ook alvast wat maaltijden voor de vriezer maken denk ik. Of daar in elk geval ruimte voor maken in de vriezers.
Spoilers!
pi_202384981
quote:
0s.gif Op zondag 28 november 2021 21:42 schreef Kaatje1 het volgende:
Ik zag net bij vrienden op instagram hun kerstboom langskomen. Beiden nog nooit een kerstboom gehad (Hasan heeft wel eens die van mij opgetuigd), maar bij deze van hen heeft wel zoveel versiersels en lichtjes, dat er nauwelijks groen te zien is _O- Groots ingekocht waarschijnlijk
Over The Top, zo hoort het _O_
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_202385015
quote:
0s.gif Op zondag 28 november 2021 22:34 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Over The Top, zo hoort het _O_
Ik heb mijn Twinkly verlichting ook al weer klaargelegd en gekoppeld aan Google :P
B-)
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_202385046
Morgen eerst even Booster ophalen, en kijken hoe die "valt"
pi_202386083
Ik heb niks met kerst :+ en ook niet met kerstbomen. Sterker nog, ik ben allergisch voor kerstbomen :')

Mijn dag begon niet zo lekker, slecht geslapen, beetje stress over verschillende dingen, en toen reed ik op weg naar hockey ook nog verkeerd ondanks navigatie waardoor ik te laat kwam en dat was de druppel die de emmer deed overlopen en toen zat ik huilend in de auto :+ teamgenootjes waren heel lief wel. Wedstrijd was stom, partijdige scheidsrechter, heel fysiek spelende en onsportieve tegenstander en ik kreeg in tweede kwart en beuk tegen m'n hoofd dus toen was ik er klaar mee en ben ik het veld uitgelopen en heb ik niet meer gespeeld. Gelukkig valt het mee hoeveel last ik er van heb.

Lekker naar eigen club gegaan, daar gezellig gedaan, thuis lekker in bad gelegen en gechilld en nog even bezoek gehad van M, dus m'n dag eindigde wél goed :9 :)

En nu maar eens slapen :ZZ
Slaap lekker allemaal!
/Liefdagboek

[ Bericht 1% gewijzigd door vlindertje89 op 29-11-2021 09:31:02 ]
pi_202386167
quote:
0s.gif Op zondag 28 november 2021 22:39 schreef fietsie het volgende:
Morgen eerst even Booster ophalen, en kijken hoe die "valt"
Ik heb helemaal nergens last van gehad, niet eens last van mijn arm. Hoop dat jij hetzelfde hebt.

Vlindertje hopelijk nu in dromenland :* Stressdag zeg, jeetje. Nou ja, op je bezoek na :+
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_202386501
Mogguh :O
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_202386511
Vroeg :W
Sterkheidsbaas van alles.
  Moderator / Redactie Sport maandag 29 november 2021 @ 07:10:23 #13
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_202386563
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_202386648
quote:
2s.gif Op maandag 29 november 2021 06:38 schreef Lonaa het volgende:
Vroeg :W
Nou zeg dat wel. Voor het eerst sinds maanden om 720 de wekker want 4 uur werken deze week.
Pfft. ff wennen!

Fijne dag all :W

En vlinder weer een beuk tegen d'r hoofd -O-
pi_202386703
Vandaag pannenkoeken eten!
https://sintpannekoek.nl/
pi_202386787
Goedemorgen!
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2021 21:58 schreef Lucky_Strike het volgende:

Ik heb weer even culinaire hulp nodig. Ik ga dus misschien in januari voor 3 maanden een revalidatietraject in voor drie of vier dagdelen in de week. Dat zal zeker de eerste maand een uitputtingsslag worden.
Welke vega diners/lunch/tussendoortjes voor door de week kan je makkelijk preppen op zondag? @:clubsoda is hier in elk geval goed in.

Mijn voorlopige plan:
Zondag: smoothies (ontbijt), snackrepen (tussendoortjes), eiermuffins (lunch), monkey platter spul, ovenschotel en geroosterde groenten maken.
Avondeten maandag: geroosterde groente, pesto/harissa/tahin, aardappels/gnocchi, vegaburger uit oven

Ik ga niet, niet!, full on in prep modus. Maar hier alvast over nadenken vind ik wel fijn. Ik ga ook alvast wat maaltijden voor de vriezer maken denk ik. Of daar in elk geval ruimte voor maken in de vriezers.
Ik vind gevulde soepen ook altijd erg geschikt hiervoor.
  maandag 29 november 2021 @ 08:17:25 #17
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_202386789
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 08:16 schreef Tuindier het volgende:
Goedemorgen!
[..]
Ik vind gevulde soepen ook altijd erg geschikt hiervoor.
Erwtensoep! *O*
pi_202386800
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 08:17 schreef gcjoel het volgende:

[..]
Erwtensoep! *O*
Ja, maar ook minestrone met bonen bijvoorbeeld (met bloemkool, wortel, courgette, paprika, champignons, witte bonen, tomatenblokjes, pesto), of harira.
  maandag 29 november 2021 @ 08:32:24 #19
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_202386861
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 08:19 schreef Tuindier het volgende:

[..]
Ja, maar ook minestrone met bonen bijvoorbeeld (met bloemkool, wortel, courgette, paprika, champignons, witte bonen, tomatenblokjes, pesto), of harira.
Harrira klinkt ook goed! kende ik nog niet :9
pi_202386888
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 08:19 schreef Tuindier het volgende:

[..]
Harira is wel een goed idee :) Ik heb nog een paar potten minestrone staan, ook lekker.

[ Bericht 0% gewijzigd door Lucky_Strike op 29-11-2021 08:44:20 ]
Spoilers!
  maandag 29 november 2021 @ 08:43:24 #21
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_202386921
Weird. Op het werk.
Straks maar weer snel naar het thuiswerk theater
pi_202387061
Ik kom vanavond bij je terug @Lucky_Strike!
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  maandag 29 november 2021 @ 09:12:19 #23
157897 Bramito
Espeen ies dieferent!
pi_202387164
@sigme
quote:
@Bramito hoe is het bij jou? En je vrouw, al terug uit Andorra? Of moet zij nog met sneeuwkettingen terugploegen?
Geen sneeuwkettingen, maar wel 2 uur vertraging door een ongeluk voor Lerida.
Siesta & Fiesta!
  maandag 29 november 2021 @ 09:15:32 #24
157897 Bramito
Espeen ies dieferent!
pi_202387204
Tevens goede morgen en kerstboom staat sinds zaterdag. :')
Siesta & Fiesta!
pi_202387364
Goedemorgen :W

Knoop is doorgehakt (in ieder geval voor nu), aan het eind van de middag kan ik de medicatie voor de kat ophalen.
Gelukkig hoeft de kat zelf niet nog eens mee, geeft toch weer stress en de andere kat is ook een paar dagen van de wap :')

Wel benieuwd hoe makkelijk deze is met pilletjes, nog geen ervaring mee.
pi_202387462
Mogge!
pi_202387488
Succes @Blues met de vier uur! En hopelijk weinig last van de booster!

Ik voel me best goed gelukkig, dus denk vooral beetje geschrokken van weer wat tegen m'n hoofd en niet echt schade :)

Fijn dat er een beslissing is @Sarabi, hopelijk zien jullie snel verbetering! Arme kat (en arme jullie, lijkt me heel naar zo die onzekerheid en twijfel over wat te doen).

Spannend @Lucky_Strike van het mogelijke revalidatietraject! Zou toch wel heel fijn zijn als dat doorgaat en het je wat op gaat leveren. Slim om alvast over dit soort dingen na te denken! Cul-tips van mij zijn wellicht wat te simpel, maar ik vind spaghetti met rode saus prima in te vriezen (incl de pasta dus haha) en nog prima smaken na opwarmen. En soepen inderdaad.
pi_202387536
Stamppotten zijn ook prima in te vriezen en aardappelpuree ook. Dan heb je ook altijd wat liggen

En wat @vlindertje89 (en anderen) zegt, soepen, lasagne en andere pasta's. bami/nasi (wat een schrik ook, weer een knal tegen je hoofd)
  maandag 29 november 2021 @ 10:06:03 #29
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_202387753
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 09:45 schreef Kaatje1 het volgende:
Stamppotten zijn ook prima in te vriezen en aardappelpuree ook. Dan heb je ook altijd wat liggen
Jep
quote:
En wat @:vlindertje89 (en anderen) zegt, soepen, lasagne en andere pasta's. bami/nasi (wat een schrik ook, weer een knal tegen je hoofd)
Bij Pasta zou ik de saus op voorraad maken en de pasta vers koken, dat gaat sneller als ontdooien en het smaakt beter.
pi_202388551
Nieuwe ervaringen opdoen vandaag. Eerst voor het eerst in 14 jaar weer eens een sollicitatiegesprek en dan ook nog, net gehoord, online. Ben heel benieuwd.
Zit momenteel in een UWV training en we hebben hier de achtergrond even aangepast, de witte muur is nu onderbroken door een mooie plant. _O-
pi_202388786
Behalve stamppot andijvie, dat vind ik geen aarnader voor invriezen.
  maandag 29 november 2021 @ 11:34:28 #32
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_202388850
quote:
2s.gif Op maandag 29 november 2021 11:29 schreef Lonaa het volgende:
Behalve stamppot andijvie, dat vind ik geen aarnader voor invriezen.
Ja, die rauwe andijvie is geen succes idd.
pi_202388864
Ik denk dat ik niet helemaal duidelijk was :) Ik heb geen tips nodig voor eten dat in te vriezen is. Dat is niet zo moeilijk. Het gaat meer om het eten voor maandag-woensdag dat ik op zondag wil voorbereiden. Zowel lunch als diner.
Spoilers!
  maandag 29 november 2021 @ 11:40:36 #34
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_202388897
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 11:36 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik denk dat ik niet helemaal duidelijk was :) Ik heb geen tips nodig voor eten dat in te vriezen is. Dat is niet zo moeilijk. Het gaat meer om het eten voor maandag-woensdag dat ik op zondag wil voorbereiden. Zowel lunch als diner.
maar wat is dan je vraag?
pi_202388991
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 11:40 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
maar wat is dan je vraag?
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2021 21:58 schreef Lucky_Strike het volgende:

Welke vega diners/lunch/tussendoortjes voor door de week kan je makkelijk preppen op zondag? @:clubsoda is hier in elk geval goed in.

Mijn voorlopige plan:

Ik wil niet drie maanden lang stamppot, pasta en nasi eten. Als ik op zondag voor een paar dagen groente rooster, kan ik (of mijn man als ik niet kan) daar in enkele minuten een prima maaltijd van maken. Ik wil op die zondag ook een ovenschotel maken die ik dan alleen nog hoef af te bakken. Dus zuurkoolschotel, moussaka, lasagne, shepherds pie, etc.

De vraag is of iemand hier nog een fijne aanvulling op heeft.

Voor de dagen die over blijven aan het eind van de week heb ik genoeg weckpotten met vegetarische stoofpotjes, chili sin carne, curry's, etc. Ik gooi nog wel wat nasi enzo in de vriezer. Dat komt wel goed.
Spoilers!
  maandag 29 november 2021 @ 11:52:39 #36
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_202389038
Mooi, geprikt. Nu 15 minuten bewaakt rondhangen
pi_202389611
ik was vanmorgen ook bij de dierenarts met beide monsters, vanwege aanhoudende diarree. Nu nog een kuurtje antibiotica voor allebei. Eerste pilletje ging goed.

daarna fijne bericht dat mijn moeder postief testte op een sneltest. 'maar ik hou me zo goed aan de maatregelen'. En 'ik voelde me helemaal niet zo ziek, daarom heb ik een heel weekend lang volop sociale dingen gedaan' en 'ik ben alleen maar een beetje verkouden'. :')

En afstand houden van mijn vader ging ze ook niet doen. Nou ja, hij zal toch al wel besmet zijn, al testte hij negatief op een sneltest.

Ik heb dit hele coronafeest zo gehad, ik ben er zo klaar mee.
  maandag 29 november 2021 @ 12:48:48 #38
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_202389708
Hier vanmiddag dierenarts met hondje, we voelen een bult ;(

En coronafeest, +1 klaar mee
pi_202389724
Ik ga niet naar de DA vandaag. Vrijdag wel gebeld en weer pijnstilling opgehaald voor Abby. Kijken of de ontstekingsremmer voldoende is of dat er weer AB in moet.
pi_202389752
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 12:48 schreef gcjoel het volgende:
Hier vanmiddag dierenarts met hondje, we voelen een bult ;(

En coronafeest, +1 klaar mee
Vriend nu??
  maandag 29 november 2021 @ 12:53:44 #41
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_202389777
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 12:52 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Vriend nu??
Oh nee bedoelde gewoon ook klaar mee :D
pi_202389795
Beestjes leed ;(

Keronaklaar: herkenbaar! Weekje vrij gehad, net door mijn mails heen. Met dank aan de nieuwe maatregelen weer hoop gedoe erbij.

Sint met familie gaat vooralsnog door, al zit uit eten er wellicht niet in.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_202389807
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 12:53 schreef gcjoel het volgende:

[..]
Oh nee bedoelde gewoon ook klaar mee :D
Ik schrok al.

Maar dan ook van hier +1
pi_202389815
@Kaatje1 en en en hoe ging de solli online?

Maandag: alle machines doen het werk. Wasmach, vw op serviceprogramma en de koffiemachine is net ontkalkt en staat weer in de kast.

@JT wat but van de eigenwijze ouders. Hopelijk valt het mee.
pi_202389859
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2021 12:56 schreef AnneX het volgende:
@:Kaatje1 en en en hoe ging de solli online?

Maandag: alle machines doen het werk. Wasmach, vw op serviceprogramma en de koffiemachine is net ontkalkt en staat weer in de kast.

@:JT wat but van de eigenwijze ouders. Hopelijk valt het mee.
Is nog niet geweest
pi_202389865
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 11:48 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
[..]
Ik wil niet drie maanden lang stamppot, pasta en nasi eten. Als ik op zondag voor een paar dagen groente rooster, kan ik (of mijn man als ik niet kan) daar in enkele minuten een prima maaltijd van maken. Ik wil op die zondag ook een ovenschotel maken die ik dan alleen nog hoef af te bakken. Dus zuurkoolschotel, moussaka, lasagne, shepherds pie, etc.

De vraag is of iemand hier nog een fijne aanvulling op heeft.

Voor de dagen die over blijven aan het eind van de week heb ik genoeg weckpotten met vegetarische stoofpotjes, chili sin carne, curry's, etc. Ik gooi nog wel wat nasi enzo in de vriezer. Dat komt wel goed.
Die aubergineschotel van Ottolenghi :9 https://iriskalkman.nl/ot(...)els-alla-parmigiana/
Of maak een goeie pan met stoofvlees :9 Dag 1 met aardappeltjes, dag 2 in een ovenschotel :9
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_202389870
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 12:40 schreef Jagärtrut het volgende:
Ik heb dit hele coronafeest zo gehad, ik ben er zo klaar mee.
Dit :{
pi_202389878
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2021 12:56 schreef AnneX het volgende:
@:Kaatje1 en en en hoe ging de solli online?

@:JT wat but van de eigenwijze ouders. Hopelijk valt het mee.
Lekker is dat he? Bij ons heeft vanmorgen de robot stofzuiger/dweil ook een rondje gedaan, en de wasmachine. Sinds we een waterontharder hebben hoeft de koffiemachine niet meer ontkalkt te worden, zo'n heerlijkheid.

Trouwens: we hebben een nieuwe stofzuig/dweil robot, en deze is zo geweldig. Hij zuigt zoveel beter dan de oudere, en heeft geweldige opties. Ik kan hem naar een gedeelte van een kamer sturen, of per kamer aangeven hoe hard hij moet zuigen/dweilen. Ik kan zelfs de volgorde van kamers aangeven, het was echt een hele goede aankoop.
pi_202389907
@Lucky-Strike met de maaltijd tips kan ik je niet adviseren. -O-

Alleen ben ik even kwijt hoe het zit met het as. revalidatie programma.

En shut..er zit silicone op mijn vingertoppen. 8)7 ja ik heb de inductieplaat gereinigd.
Nu is de ipad wéer ontregeld :X Stom. Moi oO/
pi_202389908
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2021 09:53 schreef Yinny het volgende:

[..]
Sterkte vandaag! Knieholte geschaafd...autsj...komt mij helaas bekend voor🙈
Wat had je gedaan? :X

quote:
0s.gif Op zondag 28 november 2021 09:58 schreef Kaatje1 het volgende:
Mogge!

Werd vanochtend wakker minus een stuk vulling. Stom gezicht, hoop dat de tandarts morgen tijd heeft.

Voegen boenen :o. Ken het wel (vorige huis) als in om 23 uur beginnen met luxaflex schoonmaken en niet eerder stoppen tot alles schoon is (3 uur ‘s nachts).. nu zou ik even wat gaan lezen.

Doet het ook pijn @:Tele6?

Gaan jullie ook zo’n enorm drumstel kopen @:Lucky_Strike?
Balen van vulling :o

Het doet pijn ja. Schaafwonden helen gelukkig best snel als ze zo ondiep zijn. Vandaag al geen last meer. Ik kan weer gewoon met m'n benen over elkaar zitten, dat deed gisteren te veel zeer.

quote:
0s.gif Op zondag 28 november 2021 10:04 schreef minilot het volgende:
@:Tele6 Yikes, au! En hoe schaaf je je knieholte? :o Klinkt knap!
Knieholtes schaaf je vaak bij survivalrun, omdat je aan je onderbenen aan touwen hangt bij het oversteken via een enkel touw. De techniek heet apenhang. Je hangt aan je handen en je onderbenen onder het touw en "loopt" onderlangs het touw naar de overkant. Het is een stuk sneller dan wanneer je op het touw zou gaan liggen en naar de overkant schuift. Maar het schuurt wel. Zeker zaterdag omdat er veel modder was en ook veel zand, en de touwen waren nat. Maar liever een ruw touw dan een te glad touw ^O^

quote:
0s.gif Op zondag 28 november 2021 12:23 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Herman Het Vriendschapsbrood-trauma ;(
*boks*
;(

quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2021 13:29 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Volgende maand staat er iets in over een roadtrip door de Baltische staten. Ben benieuwd want dat lijkt me wel vet om eens te doen.

M'n ouders zitten in mei drie weken in een huisje groot huis ergens bij de Spaanse kust. Broertje en ik waren al uitgenodigd om ook langs te komen. Eigenlijk heb ik daar helemaal geen zin in, kust en Spanje trekken mij helemaal niet :@
Het is wel warm in Spanje.

quote:
0s.gif Op zondag 28 november 2021 16:09 schreef z80 het volgende:
Zijn er hier yoga beoefenaars die de Sirsasana (hoofdstand) kunnen?
Ik heb een muur nodig om niet te ver door te slaan. De houding zelf lukt inmiddels wel.
Is er een trucje/handigheidje om dat doorslaan te voorkomen? Of veel, heel veel oefenen?
Ik kan hem, maar heb ook moeite om niet door te slaan, en oefen hem niet graag omdat ik toch bang ben dat ik wat bezeer en m'n nek en hoofd zijn me dierbaar. Ik oefen nu vooral de handstand en de onderarmstand, die zijn wat minder riskant voor hoofd en nek :P Handstand lukt me een paar seconden los, onderarmstand langer.
Onderarmstand is qua balans wat makkelijker dan handstand. Let vooral op waarheen je je bekken kantelt zodat je je rug niet te krom houdt. Dat helpt enorm met balans. En je hele core zou actief moeten zijn.
Ideaal is als je sterk genoeg bent om je benen op te tillen ipv op te schoppen. Ik las dat je eigenlijk niet naar hoofdstanden op mag schoppen, maar je benen op moet tillen, omdat dat beter zou zijn voor je nek qua belasting en druk.
Kun je kraaihouding en vanaf daar naar hoofdstand? Dat vond ik nog de makkelijkste manier om er gecontroleerd naartoe te gaan.
pi_202389976
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 13:01 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]
Lekker is dat he? Bij ons heeft vanmorgen de robot stofzuiger/dweil ook een rondje gedaan, en de wasmachine. Sinds we een waterontharder hebben hoeft de koffiemachine niet meer ontkalkt te worden, zo'n heerlijkheid.

Trouwens: we hebben een nieuwe stofzuig/dweil robot, en deze is zo geweldig. Hij zuigt zoveel beter dan de oudere, en heeft geweldige opties. Ik kan hem naar een gedeelte van een kamer sturen, of per kamer aangeven hoe hard hij moet zuigen/dweilen. Ik kan zelfs de volgorde van kamers aangeven, het was echt een hele goede aankoop.
Ik wil ook niet meer zonder onze robot. Helemaal happy mee.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_202389990
Apenhang O+
pi_202390000
Mijn rijbewijskeuring is nu verzet naar komende zaterdagavond :') _O- :')
Wel op een locatie dichterbij *G*
Dan maar sinterklaas vieren op zondagmiddag ipv zaterdagavond. Oók goed. :')

Ik was gisteren een dagje naar Leiden met vrienden, eerst naar de botanische tuin en dan naar Naturalis. We hadden in de zomer een datumprikker gedaan en dit was de eerste optie dat we allemaal konden :')
Voor mij een erg slecht idee, zo bleek. Ik had het KOUD en die 13000 stappen die ik heb gelopen heb ik allemaal niet van harte gelopen met alle spierpijn en blauw en geschaafd. :X
Het was wel gezellig.
Naturalis is alleen leuk als je een kind hebt/bent. We waren snel uitgekeken, hebben weinig nieuws gezien en werden knettergek van al het gegil.
pi_202390217
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 13:00 schreef PdeHoog het volgende:

[..]
Die aubergineschotel van Ottolenghi :9 https://iriskalkman.nl/ot(...)els-alla-parmigiana/
Of maak een goeie pan met stoofvlees :9 Dag 1 met aardappeltjes, dag 2 in een ovenschotel :9
Oh, ja, die aubergineschotel moet ik nog eens maken :9
Spoilers!
pi_202390266
** AnneX streept Naturalis door.

P.S. kiest verkeerde symbool. En ontdekt po rood *O*
  maandag 29 november 2021 @ 13:30:28 #56
63722 z80
I fink you freaky
pi_202390275
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 13:05 schreef Tele6 het volgende:
knip
[..]
Ik kan hem, maar heb ook moeite om niet door te slaan, en oefen hem niet graag omdat ik toch bang ben dat ik wat bezeer en m'n nek en hoofd zijn me dierbaar. Ik oefen nu vooral de handstand en de onderarmstand, die zijn wat minder riskant voor hoofd en nek :P Handstand lukt me een paar seconden los, onderarmstand langer.
Onderarmstand is qua balans wat makkelijker dan handstand. Let vooral op waarheen je je bekken kantelt zodat je je rug niet te krom houdt. Dat helpt enorm met balans. En je hele core zou actief moeten zijn.
Ideaal is als je sterk genoeg bent om je benen op te tillen ipv op te schoppen. Ik las dat je eigenlijk niet naar hoofdstanden op mag schoppen, maar je benen op moet tillen, omdat dat beter zou zijn voor je nek qua belasting en druk.
Kun je kraaihouding en vanaf daar naar hoofdstand? Dat vond ik nog de makkelijkste manier om er gecontroleerd naartoe te gaan.
Ik kan de hoofdstand zonder te schoppen. Dus rustig draaien. Na balans zoeken via de muur kan ik mooi recht met gestrekte benen staan.

En wat is de onderarmstand? Dat is toch het zelfde? Met gestrekte armen, de handstand, is de volgende uitdaging.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_202390348
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 13:30 schreef z80 het volgende:

[..]
Ik kan de hoofdstand zonder te schoppen. Dus rustig draaien. Na balans zoeken via de muur kan ik mooi recht met gestrekte benen staan.

En wat is de onderarmstand? Dat is toch het zelfde? Met gestrekte armen, de handstand, is de volgende uitdaging.
Bij onderarmstand sta je niet op je hoofd, alleen op je onderarmen. Sanskriet is Pincha mayurasana.

Er zijn trouwens meerdere varianten op Sirsasana. Ik begrijp dat jij die doet met je onderarmen naast je hoofd op de grond. Je hebt ook een waarbij je je armen 90° buigt en alleen de handen op de grond hebt. Dat is de houding waar je vanuit kraaihouding naartoe kunt. Ik vind die qua balans makkelijker omdat je een bredere basis hebt om op te staan. Maar hij is wel intenser voor je nek. Je moet heel goed opletten dat je precies op je kruin staat en niet je hoofd scheef hebt.

pi_202390360
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 13:05 schreef Tele6 het volgende:

[..]
Wat had je gedaan? :X

Gewoon touwklimmen op school en dan niet meer houden....ook blaren op handen toen🙈

Ergst uitziende blauwe plekken was eerste (en enige) met skilift mee. Dat was zo'n eentje met een sleepding tussen je benen...en dan omvallen en meegesleurd worden...
pi_202390385
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 13:35 schreef Tele6 het volgende:

[..]
Bij onderarmstand sta je niet op je hoofd, alleen op je onderarmen. Sanskriet is Pincha mayurasana.

[ afbeelding ]
Al zou ik hier de hemel mee kunnen verdienen, zou niet weten hoe ik zo uit mezelf daar moest komen _O_
pi_202390467
quote:
14s.gif Op maandag 29 november 2021 13:26 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Oh, ja, die aubergineschotel moet ik nog eens maken :9
G vind hem echt geweldig :D En wil dat ik hem binnenkort weer maak geloof ik :P
pi_202390692
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 13:37 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Al zou ik hier de hemel mee kunnen verdienen, zou niet weten hoe ik zo uit mezelf daar moest komen _O_
Hijskraan *O*

Zou bij mij iig nodig zijn :')
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_202390763
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 13:37 schreef Kaatje1 het volgende:

Got Kaat ik wilde die net samen met jou gaan doen *G*
pi_202390791
4 uur werken is voor nu max voor rug.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 4% gewijzigd door Blues op 29-11-2021 15:17:26 ]
pi_202390925
@Lucky_Strike

Deze ter inspiratie?
https://www.budgetbytes.c(...)egetarian-meal-prep/

[ Bericht 43% gewijzigd door Yinny op 29-11-2021 14:11:00 (Link vetgeten...) ]
pi_202390965
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2021 13:05 schreef AnneX het volgende:
@:Lucky-Strike met de maaltijd tips kan ik je niet adviseren. -O-

Alleen ben ik even kwijt hoe het zit met het as. revalidatie programma.

En shut..er zit silicone op mijn vingertoppen. 8)7 ja ik heb de inductieplaat gereinigd.
Nu is de ipad wéer ontregeld :X Stom. Moi oO/
Ik ben revalidatie- verhaal ook kwijt @Lucky-Strike :@
pi_202390990
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2021 14:09 schreef Yinny het volgende:
@:lucky_strike

Deze ter inspiratie?
Dank je, dat ziet er goed uit. Daar ga ik vanavond even goed voor zitten. Net als voor dat revalidatieverhaal voor @AnneX en @Blues :)
Spoilers!
pi_202391545
Dat was een primeur. Sollicitatiegesprek via Teams met leuke mensen.

Enorm leuke functie, op te bouwen organisatie na een fusie waar ik best wel mijn steentje zou kunnen bijdragen. Maar heel heel erg druk, en dus ook echt wel (wat ik eigenlijk niet meer wilde) "notitieblok op het nachtkastje".
Nou weet ik natuurlijk niet of ze met mij verder willen en eerlijk, ik weet het ook niet.
  maandag 29 november 2021 @ 15:05:53 #68
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_202391948
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 14:45 schreef Kaatje1 het volgende:
Dat was een primeur. Sollicitatiegesprek via Teams met leuke mensen.

Enorm leuke functie, op te bouwen organisatie na een fusie waar ik best wel mijn steentje zou kunnen bijdragen. Maar heel heel erg druk, en dus ook echt wel (wat ik eigenlijk niet meer wilde) "notitieblok op het nachtkastje".
Nou weet ik natuurlijk niet of ze met mij verder willen en eerlijk, ik weet het ook niet.
Wat bedoel je daarmee?
pi_202392009
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 15:05 schreef gcjoel het volgende:

[..]
Wat bedoel je daarmee?
Of ik wel zo'n enorm hectische functie wil. Heb dat al ruim 30 jaar gehad (en daarvoor ook regelmatig als uitzendkracht).
pi_202392322
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 15:09 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Of ik wel zo'n enorm hectische functie wil. Heb dat al ruim 30 jaar gehad (en daarvoor ook regelmatig als uitzendkracht).
Oeh, lastige afweging. Wel fijn dat je een klik voelde.
pi_202392370
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2021 15:24 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
Oeh, lastige afweging. Wel fijn dat je een klik voelde.
We hebben ook wel veel gelachen. Ik verontschuldigde me voor dat gat in m'n mond. En even later zei ik iets over "je tanden ergens inzetten, maar dat doe ik dan wel voorzichtig". Reactie "jij bent wel leuk"
  maandag 29 november 2021 @ 15:45:50 #72
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_202392643
quote:

[..]
Oh zoo, snap ik ja!
pi_202393110
quote:

Positief en leuk dat je uitgenodigd bent voor zo'n sollie sowieso *O*
Benieuwd hoe het verder gaat!
pi_202393131
Betsie de broodstarter had van het weekend een enorm feestje gemaakt in haar glazen pot, maar dat lijkt al haar energie gekost te hebben. ;(
Of het komt omdat ik om haar enthousiasme te temperen haar tijdelijk in de koelkast gezet had.
pi_202393207
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2021 16:20 schreef Blues het volgende:

[..]
Positief en leuk dat je uitgenodigd bent voor zo'n sollie sowieso *O*
Benieuwd hoe het verder gaat!
Oh dat zeker. En het was een leuk gesprek ook. Mocht het verder niets worden, heb ik én sollicitatie ervaring én solliciteren via teams gedaan.
pi_202393328
quote:
2s.gif Op maandag 29 november 2021 16:21 schreef Lonaa het volgende:
Betsie de broodstarter had van het weekend een enorm feestje gemaakt in haar glazen pot, maar dat lijkt al haar energie gekost te hebben. ;(
Of het komt omdat ik om haar enthousiasme te temperen haar tijdelijk in de koelkast gezet had.
Betsie O+
Had ze het te koud? :o
pi_202393355
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2021 16:38 schreef Blues het volgende:

[..]
Betsie O+
Had ze het te koud? :o
Ik denk het ;( Ze staat nu bij de verwarming, maar denk dat ik niet vandaag brood ge bakken ;(
pi_202393627
quote:
2s.gif Op maandag 29 november 2021 16:21 schreef Lonaa het volgende:
Wat een …. bitch.
pi_202393681
quote:
2s.gif Op maandag 29 november 2021 16:41 schreef Lonaa het volgende:

[..]
Ik denk het ;( Ze staat nu bij de verwarming, maar denk dat ik niet vandaag brood ge bakken ;(
Da's zund
pi_202393713
Er lijkt weer leven in betsie te zitten.
pi_202393779
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 17:08 schreef Lonaa het volgende:
zullen we met z'n allen instralen?
pi_202393806
quote:
ZomB(ets)ie :o
pi_202393840
quote:
Betsie is wel weer gevoed? Even tijd geven idd! Succes met wakker maken
pi_202393848
Pilletjes gingen er goed in met wat natvoer.
Ik vind het wel ietswat zielig voor de andere kat dat hij niets lekkers krijgt. Maar hij is 1 allergisch en 2 al iets te dik :+
pi_202393868
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 17:17 schreef Sarabi het volgende:
Pilletjes gingen er goed in met wat natvoer.
Ik vind het wel ietswat zielig voor de andere kat dat hij niets lekkers krijgt. Maar hij is 1 allergisch en 2 al iets te dik :+
Gelukkig eet Elin de pillen gewoon op, maar ze krijgt wel een snoepje (1) en die krijgt Nika ook. 1 snoepje is toch niet zo heel erg toch?
pi_202393907
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 17:19 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Gelukkig eet Elin de pillen gewoon op, maar ze krijgt wel een snoepje (1) en die krijgt Nika ook. 1 snoepje is toch niet zo heel erg toch?
Qua gewicht zou dat goed moeten kunnen maar het kan wel meteen een allergische reactie opwekken.
Dus nee hij heeft pech, zal ie ook wel overleven ;)
pi_202394006
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 17:22 schreef Sarabi het volgende:

[..]
Qua gewicht zou dat goed moeten kunnen maar het kan wel meteen een allergische reactie opwekken.
Dus nee hij heeft pech, zal ie ook wel overleven ;)
ah, dat moet je ook niet hebben. Wat ik ook wel doe, omdat Elin speciale brokjes heeft, het zelfde soort brokjes geven maar van een ander merk en aanbieden alsof het snoepjes zijn _O-
pi_202394084
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 17:27 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
ah, dat moet je ook niet hebben. Wat ik ook wel doe, omdat Elin speciale brokjes heeft, het zelfde soort brokjes geven maar van een ander merk en aanbieden alsof het snoepjes zijn _O-
Oja dat is nog wel een idee :D
pi_202394182
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2021 17:17 schreef Yinny het volgende:

[..]
Betsie is wel weer gevoed? Even tijd geven idd! Succes met wakker maken
Ja, nadat Betsie van zaterdag op zondagnacht een feestje had gehouden heb ik haar laten afkoelen en daarna gevoed. :Y
  maandag 29 november 2021 @ 17:47:18 #90
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_202394264
Vandaag was kijkdag voor het huis..
4 afspraken, 3 afgezegd. :o

Laatste lijkt wel interesse te hebben, maar we halen wsl niet de vraagprijs..

Er is dus nog hoop lieve huiskoopmensen :*
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_202394471
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 17:47 schreef Barreltje het volgende:

Jeetje, ik had verwacht dat de kopers rollend over de vloer zouden gaan om het huis te mogen kopen
pi_202394508
Nu ben ik wel benieuwd naar een fundalinkje :D (maar hoeft niet hoor als te privé!)

Wel balen Barrel, maar hopelijk levert die ene kijker toch een mooi bod op! Of komen er toch nog een paar nieuwe bij.
pi_202394764
Balen Barrel, maar de week is pas net begonnen :s) . Wie weet wat er nog gebeurt.

Er staat hier een vegan shepards pie die ik nog in de vriezer had in de oven en ik proefde net even of hij al warm was. Ik ben onder de indruk van mijn eigen eerdere kookkunsten :9 :9 :9.
pi_202394873
Ik had pho net. :9
  maandag 29 november 2021 @ 18:48:40 #95
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_202395065
Ik had het koud.. -2 }:|
pi_202395079
quote:

Waarom zegden ze af? :o
pi_202395141
quote:

Het staat nog maar een week te koop joh! Ik zou vooral nu nog zeggen: de verkoopprijs en anders gaat het niet door. Klaar. Tenzij je failliet gaat als je eind volgende maand geen geld hebt :P Maar dat zal wel niet.
  maandag 29 november 2021 @ 18:57:08 #98
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_202395180
Hondje moest een stukje bult inleveren voor onderzoek ;(
Hopelijk niks ergs.
pi_202395277
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 18:57 schreef gcjoel het volgende:
Hopelijk niks ergs.
mmm -O-
  maandag 29 november 2021 @ 19:09:36 #100
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_202395328
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 18:54 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Het staat nog maar een week te koop joh! Ik zou vooral nu nog zeggen: de verkoopprijs en anders gaat het niet door. Klaar. Tenzij je failliet gaat als je eind volgende maand geen geld hebt :P Maar dat zal wel niet.
Dat laatste niet echt.. maar ik ben een wel een beetje klaar mee :+

Sowieso krijgen we een bak geld mee allebei.. dus persee de vraagprijs willen is ook niet een vereiste..
pi_202395350
quote:

Je hebt toch geen haast? Alhoewel vóor januari as. zou wel prettig zijn voor duidelijkheid.
Zijn jullie on speaking terms eigenlijk?

Betsie is gereanimeerd w/
Wij aten een sushibowl. Jij had toch een boel avocados.
https://www.hellofresh.nl(...)add6b1b7906d6244ff55
pi_202395504
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 18:57 schreef gcjoel het volgende:
Hopelijk niks ergs.
Jakkes. Wanneer weten jullie meer?
  maandag 29 november 2021 @ 19:22:04 #103
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_202395511
on speaking terms is wel wat het is ja.. niet meer en niet minder..
ik vind het wel prima zo, K heeft nog de behoefte om vanalles te bespreken geloof ik...
  maandag 29 november 2021 @ 19:27:58 #104
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_202395574
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2021 19:21 schreef AnneX het volgende:

[..]
Jakkes. Wanneer weten jullie meer?
Dinsdag pas! Maar heb goede hoop. Ze doet niet anders dan normaal.
  maandag 29 november 2021 @ 19:31:54 #105
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_202395616
quote:
7s.gif Op maandag 29 november 2021 19:22 schreef Barreltje het volgende:
on speaking terms is wel wat het is ja.. niet meer en niet minder..
ik vind het wel prima zo, K heeft nog de behoefte om vanalles te bespreken geloof ik...
Enig idee waarom er geen kijkers komen? Is wel uitzonderlijk in deze markt?
Gelukkig houden jullie genoeg over ook bij een lager bod, geeft rust lijkt me.
  maandag 29 november 2021 @ 19:35:26 #106
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_202395656
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 19:31 schreef gcjoel het volgende:

[..]
Enig idee waarom er geen kijkers komen? Is wel uitzonderlijk in deze markt?
Gelukkig houden jullie genoeg over ook bij een lager bod, geeft rust lijkt me.
Denk dat het aanbod van kijkers in onze prijscategorie sowieso wat kleiner is..
Daarnaast nieuwe corona regels en december schijnt niet een goede maand te zijn.. we zien wel..
  maandag 29 november 2021 @ 19:38:38 #107
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_202395694
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 19:35 schreef Barreltje het volgende:

[..]
Daarnaast nieuwe corona regels en december schijnt niet een goede maand te zijn.. we zien wel..
Nja cliche maar 1 koper is genoeg *O*

Ik had vandaag weer een huis wat ik niet eens meer mocht bekijken ;(
pi_202395868
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 19:27 schreef gcjoel het volgende:

[..]
Dinsdag pas! Maar heb goede hoop. Ze doet niet anders dan normaal.
Spannend, hopelijk is het niets ergs.
pi_202395895
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 19:09 schreef Barreltje het volgende:

[..]
Dat laatste niet echt.. maar ik ben een wel een beetje klaar mee :+

Sowieso krijgen we een bak geld mee allebei.. dus persee de vraagprijs willen is ook niet een vereiste..
Begrijpelijk

Nouja 1 koper is genoeg, wie weet gaat het alsnog heel snel.
pi_202396529
Voor wie nog extra foto's wil zien:
TRV / [reisverslag] fotoverslagje Cantabrië
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_202396731
Spannend @gcjoel, ik duim voor een goede uitslag!
pi_202396794
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 19:35 schreef Barreltje het volgende:
Komt vast goed joh. Misschien even een ongelukkige timing oid. Nooit helemaal te voorspellen natuurlijk.
pi_202397400
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 20:54 schreef vlindertje89 het volgende:
@:Lonaa ik kan met je meepraten..
286kg vuurwerk in een huis in mijn buurt..
Oh toppie ja.
pi_202397554
quote:
2s.gif Op maandag 29 november 2021 20:56 schreef Lonaa het volgende:

[..]
Oh toppie ja.
Echt bizar. En ik vind dit al bizar, bij jou vlakbij was het nog bijna twee keer zoveel toch? Wat bezielt die mensen.. :?
pi_202397614
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 21:02 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]
Echt bizar. En ik vind dit al bizar, bij jou vlakbij was het nog bijna twee keer zoveel toch? Wat bezielt die mensen.. :?
Ja, ruim 500 kg. En 2 jaar geleden hier direct achter 2000. Dat is geen typfout.
  maandag 29 november 2021 @ 21:06:24 #117
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_202397651
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 21:02 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]
Woekerwinst
pi_202397724
quote:
2s.gif Op maandag 29 november 2021 21:04 schreef Lonaa het volgende:

[..]
Ja, ruim 500 kg. En 2 jaar geleden hier direct achter 2000. Dat is geen typfout.
:o :o :o 8)7
pi_202398126
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2021 14:09 schreef Yinny het volgende:
@:lucky_strike

Deze ter inspiratie?
Dank je, daar staan wel een paar leuke dingen tussen. Ik hou wel van simpele maaltijden met veel smaak :9
Spoilers!
pi_202398140
@Myraela, ik weet dat je nog niet in de kerstboomstemming bent, maar ik zie net in de Lidl folder boomornamenten "koffie, donuts, croissant, ananas, meloen, etc.
pi_202398162
Het was zo rustig op het werk dat ik eerder naar huis kon. Was wel even lekker O+

Nu even bijlezen. Net de laatste aflevering van Arcane op Netflix gekeken. Toffe serie, visueel heel interessant gedaan 8-) combinatie van 2d en 3d animatie, en ook een soort hybride van een film en game-cinematografie. (Gaaf feitje: gemaakt door een kleine animatie studio ik Frankrijk, met slechts 14 animatoren).

Dus tip voor de gamers onder ons.
pi_202398213
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 21:30 schreef Kaatje1 het volgende:
@:Myraela, ik weet dat je nog niet in de kerstboomstemming bent, maar ik zie net in de Lidl folder boomornamenten "koffie, donuts, croissant, ananas, meloen, etc.
Oeh, ondanks dat ik nog steeds geen zin heb in de kerstboom, heb ik wel meteen even gekeken. Niet duur ook. Maar ik heb al (andere) kerstballen in deze vormpjes.

Ik heb net trouwens wel een adventkalender besteld, dus misschien dat dat m'n kerstenthousiasme nog omhoog kan halen.
  maandag 29 november 2021 @ 21:35:55 #123
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_202398230
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 21:34 schreef Myraela het volgende:

[..]
Oeh, ondanks dat ik nog steeds geen zin heb in de kerstboom, heb ik wel meteen even gekeken. Niet duur ook. Maar ik heb al (andere) kerstballen in deze vormpjes.

Ik heb net trouwens wel een adventkalender besteld, dus misschien dat dat m'n kerstenthousiasme nog omhoog kan halen.
Welke? *O*
pi_202398309
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 21:35 schreef gcjoel het volgende:

[..]
Welke? *O*
Die van Glossybox: https://www.lookfantastic(...)an-465/13082399.html

Ik had ineens heel sterk de neiging allemaal make-up te bestellen. Dus na een dag door aanbiedingen bladeren, heb ik mezelf overtuigd dat ik voor deze adventkalender te bestellen eigenlijk gewoon geld bespaar. :7
  maandag 29 november 2021 @ 21:42:38 #125
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_202398333
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 21:41 schreef Myraela het volgende:

[..]
Die van Glossybox: https://www.lookfantastic(...)an-465/13082399.html

Ik had ineens heel sterk de neiging allemaal make-up te bestellen. Dus na een dag door aanbiedingen bladeren, heb ik mezelf overtuigd dat ik voor deze adventkalender te bestellen eigenlijk gewoon geld bespaar. :7
Goede tactiek :D
pi_202398347
Wat fijn @Candaasje! Het is wel érg druk volgens mij de afgelopen tijd?
pi_202398386
Over die revalidatie, dat is nog een beetje een vaag verhaal.

Een paar maanden geleden ging ik naar de huisarts om het over mijn kwaliteit van leven te hebben. Het gaat gewoon enorm achteruit. Door de schildklierziekte ontwikkelen spieren zich trager en omdat afvalstoffen trager worden afgevoerd, herstellen spieren zich ook trager.
Omdat ik altijd pijn aan nek en hoofd heb (migraine plus whiplash plus spanningshoofdpijn), ben ik erg pijnvermijdend geworden. En dat is helemaal waardeloos voor spieropbouw natuurlijk.

Ik ben altijd herstellende van iets. Spierpijn, hoofdpijn, migraine, prikkelbare darm, kiespijn, oorpijn, eczeem, ontstoken ogen, whatever. Er is altijd iets. Dat kost bergen energie en dat heb ik al benedengemiddeld.
Als ik een goede dag heb, ben ik 6 uur actief. De rest is gevuld met tv kijken of slapen.
Ik kan ook steeds slechter de juiste balans vinden in wat ik wil en kan, accepteren wat ik niet kan maar wel wil en de verplichte dingen als een beetje huishouden enzo.

De huisarts stelde een traject in een revalidatiecentrum voor. Dat is 3 maanden lang 3-4 dagdelen in de week in de weer met fysio, sporten, diëtist, cesar therapie, ergotherapie en nog meer.
We zouden eerst de neuroloog afwachten. Nu dat allemaal goed loopt en een hoop hoofdpijnklachten door slechte houding en gestel blijken te komen, heb ik een verwijzing naar het revalidatietraject aangevraagd. Ik heb de 15e en 21e gesprekken daar. Ik kan daarna binnen een paar weken van start.

Ik vind het lastig. De laatste weken gaat het juist wel ok. En revalidatie klinkt als iets dat voor mensen met een gebroken rug of beenamputatie is.

Dus dat is het verhaal.

@Blues
@AnneX
Spoilers!
pi_202398406
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 21:30 schreef Kaatje1 het volgende:
@:Myraela, ik weet dat je nog niet in de kerstboomstemming bent, maar ik zie net in de Lidl folder boomornamenten "koffie, donuts, croissant, ananas, meloen, etc.
Die wil ik O+
Spoilers!
  maandag 29 november 2021 @ 21:50:07 #129
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_202398455
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2021 21:45 schreef Lucky_Strike het volgende:

Een paar maanden geleden ging ik naar de huisarts om het over mijn kwaliteit van leven te hebben. Het gaat gewoon enorm achteruit. Door de schildklierziekte ontwikkelen spieren zich trager en omdat afvalstoffen trager worden afgevoerd, herstellen spieren zich ook trager.
Omdat ik altijd pijn aan nek en hoofd heb (migraine plus whiplash plus spanningshoofdpijn), ben ik erg pijnvermijdend geworden. En dat is helemaal waardeloos voor spieropbouw natuurlijk.

Ik ben altijd herstellende van iets. Spierpijn, hoofdpijn, migraine, prikkelbare darm, kiespijn, oorpijn, eczeem, ontstoken ogen, whatever. Er is altijd iets. Dat kost bergen energie en dat heb ik al benedengemiddeld.
Als ik een goede dag heb, ben ik 6 uur actief. De rest is gevuld met tv kijken of slapen.
Ik kan ook steeds slechter de juiste balans vinden in wat ik wil en kan, accepteren wat ik niet kan maar wel wil en de verplichte dingen als een beetje huishouden enzo.

De huisarts stelde een traject in een revalidatiecentrum voor. Dat is 3 maanden lang 3-4 dagdelen in de week in de weer met fysio, sporten, diëtist, cesar therapie, ergotherapie en nog meer.
We zouden eerst de neuroloog afwachten. Nu dat allemaal goed loopt en een hoop hoofdpijnklachten door slechte houding en gestel blijken te komen, heb ik een verwijzing naar het revalidatietraject aangevraagd. Ik heb de 15e en 21e gesprekken daar. Ik kan daarna binnen een paar weken van start.

Ik vind het lastig. De laatste weken gaat het juist wel ok. En revalidatie klinkt als iets dat voor mensen met een gebroken rug of beenamputatie is.

Dus dat is het verhaal.

@:blues
@:annex
Ik vind het echt goed dat je alsnog naar de huisarts bent gegaan. Je hebt nu gewoon kans op nog meer actieve uren uit je dag halen, dat is positief!
Kan me wel voorstellen dat het zwaar gaat zijn.
pi_202398476
quote:

Dus dat is het verhaal.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_202398670
Hartstikke goed dat je dat gaat doen @Lucky_Strike. Je ben nog jong en je wilt niet nu al niets meer kunnen.
En je zegt het zelf, de laatste tijd gaat het wel ok. Ok is niet goed, of lekker of prima of geweldig. OK is net iets beter dan "Niet OK". Het staat wat verwarrend maar het zou zo fijn zijn wanneer je over 3 maanden zegt "het gaat prima" en nog fijner zou zijn "het gaat geweldig"
  maandag 29 november 2021 @ 22:10:05 #132
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_202398835
Is er ook ergens informatie te vinden over zo'n traject Lucky?
Benieuwd of zoiets ook zou kunnen werken voor mijn zusje met Lyme. Genezen kan niet maar misschien is er nog wel meer uit te halen dan ze nu kan.
pi_202398954
quote:

Dus dat is het verhaal.

^O^ :* Hartstikke goed dat je de spreekwoordelijke koe bij de horens vat

Wat betreft het dikgedrukte: migraine/spanningshoofdpijn is/zijn denk ik beperkender dan een gebroken poot (beide wel vervelend hoor, begrijp me niet verkeerd :D ), maar met betrekking tot die laatste vindt dus inderdaad niemand het gek dat je een revalidatietraject volgt.

....

En met betrekking tot die eersten vindt ook niemand dat gek, hooguit vooral jouw gedachtenkronkels ;)
pi_202398989
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 21:43 schreef vlindertje89 het volgende:
Wat fijn @:Candaasje! Het is wel érg druk volgens mij de afgelopen tijd?
Het was krankzinnig ja. Mede door dus uitval van collega's, maar ook door het niet mogen afhouden van spoed, en ook wel door matige communicatie tussen afdelingen enzo. Choas galore!

Maar goed, vandaag waren we met meer personeel dan dat we patiënten hadden zitten in onze hokken, dus dat was weer het andere uiterste :D .
pi_202399014
quote:

Dus dat is het verhaal.

Wat goed dat je dit traject gaat doen.
Hopelijk krijg je er veel voor terug.
  maandag 29 november 2021 @ 22:22:47 #136
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_202399045
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 22:10 schreef gcjoel het volgende:
Is er ook ergens informatie te vinden over zo'n traject Lucky?
Benieuwd of zoiets ook zou kunnen werken voor mijn zusje met Lyme. Genezen kan niet maar misschien is er nog wel meer uit te halen dan ze nu kan.
Ja hoor, als je op revalidatietrajecten zoekt voor chronische pijnsyndromen of voor lage belastbaarheid dan kom je hierop uit.
Zit in elke regio een revalidatiecentrum wat dat aanbiedt, is redelijk overeenkomstig met elkaar.
Zit overigens wel vrij standaard ook psychologie bij, naast therapieën.

En een screening op van alles, of het een matchend traject gaat zijn, want is pittig en niet voor iedereen geschikt

Basis is vaak cognitieve gedragstherapie (of specifiek ACT, wat ik prachtige therapie vind O+) met graded activity/exposure erbij
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_202399199
Ja man Lucky, held dat je dit zo aan gaat pakken _O_
Het liefst wil je w.s. wegrennen en "laat mij nou maar", dit is zwaar & moedig en ik wens je 1000 opkikkers voor alle klachten :*

Wat zal je ervan opknappen :Y
Ooit stage gelopen op een reva-afd en mèn wat ze daar allemaal voor elkaar krijgen :Y *G*

[ Bericht 0% gewijzigd door Blues op 30-11-2021 00:04:20 ]
pi_202399202
Oh ja, er is ook een psychiater. Dat had ik verdrongen.
Spoilers!
pi_202399222
Bedankt allemaal O+

Ik heb er niet bepaald zin in maar wat moet, dat moet. Ik ben wel een doorzetter. 3 Maanden zijn zo voorbij ook. Het kan alleen maar beter worden.
Spoilers!
pi_202399240
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2021 22:36 schreef Lucky_Strike het volgende:
Het kan alleen maar beter worden.
1000x dit *O* Je gaat er hoe dan ook dingen leren die voor jou bruikbaar zijn voor de rest van je leven. Hoe tof is dat!
  maandag 29 november 2021 @ 22:38:39 #141
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_202399257
Lucky! Wat goed.. succes! :* O+
pi_202400001
Lucky heldin _O_

Dat zal best lastig zijn af en toe. Wat goed dat je het traject aangaat. :*
pi_202400450
Mogguh :O

Succes, LS :*
  dinsdag 30 november 2021 @ 07:31:45 #144
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_202400680
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2021 22:22 schreef Molo het volgende:

[..]
Ja hoor, als je op revalidatietrajecten zoekt voor chronische pijnsyndromen of voor lage belastbaarheid dan kom je hierop uit.
Zit in elke regio een revalidatiecentrum wat dat aanbiedt, is redelijk overeenkomstig met elkaar.
Zit overigens wel vrij standaard ook psychologie bij, naast therapieën.

En een screening op van alles, of het een matchend traject gaat zijn, want is pittig en niet voor iedereen geschikt

Basis is vaak cognitieve gedragstherapie (of specifiek ACT, wat ik prachtige therapie vind O+) met graded activity/exposure erbij
Thanks ga het doorgeven. Misschien is het een optie.
pi_202400843
quote:
Bedankt allemaal O+

Ik heb er niet bepaald zin in maar wat moet, dat moet. Ik ben wel een doorzetter. 3 Maanden zijn zo voorbij ook. Het kan alleen maar beter worden.
Vliegt inderdaad zo voorbij. En hopelijk merk je gaandeweg al verbetering, dan is het doorzetten misschien ook makkelijker. In ieder geval al erg goed dat je het een kans geeft.
pi_202400878
En goedemorgen dotjes. O+

Weer een nieuwe dag. M'n vriend zijn laatste dag voor zijn nieuwe baan. Wil eigenlijk iets doen om het leuk voor hem te maken, maar ik moet zelf wel gewoon de hele dag werken. En er komt straks een derde makelaar voor een eerste gesprek over de verkoop van deze woning.

De twee makelaars die we nu hebben gesproken zijn echt zo verschillend. De eerste was een wat zachter typje, zat heel erg op het social media verhaal maar was ook zo onwijs langzaam. De tweede was juist veel sneller, enthousiaster door het huis heen maar was verschrikkelijk irritant omdat mij nooit eens uit liet praten en zelf constant aan het woord wilde zijn. :')

Voorkeur voor de tweede, omdat ik denk dat hij bij de bezichtigingen wel beter zou zijn. Dan hebben mensen die irritatie hopelijk niet. Maar ik hoop nog op een gulden middenweg.
pi_202400892
Wat goed LS!
Ik hoop dat het je een hele hoop verbeteringen brengt.
pi_202401134
@Lucky_Strike, iets vertraagd, maandagavond ben ik altijd zo bekaf :@ Gelukkig ben ik inmiddels ook verkouden :') Dus ik werk thuis en ben in afwachting tot ik handig de testlijn kan bellen, dus tot die zal ik eens wat op papier zetten.

Qua lunch werkt dat masonjar-idee in de praktijk heel goed. Dus dressing onderop, dan granen (die skip ik altijd, maar het kan wel) en dan stevige groente en dan bladgroente. Eiwitbronnen doe ik daar weer op. Als je groente die het leuk doen in zuur (ui, paprika, komkommer) onderop legt, wordt het extra lekker.

Wat recepten (sommige zijn ook prima als avondeten te gebruiken):
https://www.jamieoliver.c(...)pes/horiatiki-salad/
https://iamafoodblog.com/miso-pasta-salad-recipe/ (deze doe ik met vega-kipstukjes)
https://minimalistbaker.com/greek-goddess-bowl-30-minutes/
https://minimalistbaker.com/raw-rainbow-peanut-noodle-salad/
https://uitpaulineskeuken(...)oete-aardappelsalade
https://uitpaulineskeuken.nl/recept/geroosterde-worteltjes
https://minimalistbaker.c(...)-with-peanut-tempeh/
https://minimalistbaker.c(...)lic-sesame-dressing/

Omelet houdt zich ook prima 2-3 dagen. Ik maakte dit recept laatst per ongeluk met boerenkool:
https://uitpaulineskeuken(...)do-en-huttekase.html

Qua avondeten ben ik noga dol op soepen en eenpansgerechten. Stamppotten lenen zich ook prima om voor te bereiden, in een ovenschaal te doen en zo op te warmen. Ik kook voor het avondeten meestal dubbele porties en eet dan twee dagen hetzelfde.

https://togetherasfamily.com/minestrone-soup/
https://minimalistbaker.com/1-pot-pumpkin-black-bean-soup/
https://minimalistbaker.c(...)-pepper-tomato-soup/
https://www.jamieoliver.c(...)pes/rae-s-ribollita/
https://www.jamieoliver.c(...)yschool-tomato-soup/
https://www.epicurious.co(...)ato-and-coconut-soup
https://www.hellofresh.nl(...)94fbf8b25e2c638b4567
https://nombelina.com/mexicaanse-soep/
https://minimalistbaker.c(...)r-lentil-soup-1-pot/

(deze gerechten zijn een beetje getekend door het smaakpalet van mijn kind merk ik, want dit eten we altijd als hij er is :D )

Wat andere recepten die zich ook wel goed laten voorbereiden:
https://minimalistbaker.com/gado-gado-with-spicy-peanut-sauce/ (je eet de groente in principe koud dus alles snijden, saus maken en op de dag zelf een eitje koken)
https://smittenkitchen.co(...)o-and-broccoli-bowl/ (zoete aardappel en saus alvast bereiden en als je gaat eten rijst koken en daarop broccoli stomen. Ik eet hier trouwens ook vaak ei bij).
https://bettyskitchen.nl/enchiladas-met-pulled-oats-vegetarisch/
https://minimalistbaker.com/1-pot-smoky-lentil-vegan-taco-meat/
Of als variatie op dat laatste: kant-en-klare falafel in wraps, met ingelegde rode kool+wortel+rode ui.

Ik vind het tof dat je dat traject gaat doen en ik kan me zomaar voorstellen dat het je meer brengt dan je nu kan bedenken ^O^

[ Bericht 0% gewijzigd door Clubsoda op 30-11-2021 08:51:39 ]
pi_202401315
Goedemorgen
Wat een klotenacht :O
  dinsdag 30 november 2021 @ 09:06:22 #150
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_202401390
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 09:00 schreef Sarabi het volgende:
Goedemorgen
Hoe komt het?
pi_202401554
quote:
Bedankt allemaal O+

Ik denk dat het een van allerwaardevolste opleidingen is die een mens kan volgen. Hoe moet ik met mijzelf.
In een ideale wereld zou iedereen driemaal in z'n leven zo'n traject volgens, denk ik.

Wat een luxe & rijkdom dat je dat kan doen, Lucky! Ik hoop dat het je ook echt zoveel brengt als dat ik vind dat zoiets zou moeten opleveren :Y.
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_202401582
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 09:00 schreef Sarabi het volgende:
Goedemorgen
:*
De dag is hopelijk beter!
pi_202401659
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 09:06 schreef gcjoel het volgende:

[..]
Hoe komt het?
Ik denk vooral de wind. Halverwege de nacht de ramen dicht gedaan en toen ging het beter.
pi_202401663
quote:
7s.gif Op dinsdag 30 november 2021 09:24 schreef sigme het volgende:

[..]
De dag is hopelijk beter!
Daar gaan we voor :)

Er komen sowieso wat pakketjes als het goed is *O*
pi_202401712
Ik wilde @Clubsoda d'r bericht liken, maar had ik al gedaan. Dus nu nog maar keer zo: *like
pi_202401749
quote:
14s.gif Op dinsdag 30 november 2021 09:21 schreef sigme het volgende:

[..]
Ik denk dat het een van allerwaardevolste opleidingen is die een mens kan volgen. Hoe moet ik met mijzelf.
In een ideale wereld zou iedereen driemaal in z'n leven zo'n traject volgens, denk ik.

Wat een luxe & rijkdom dat je dat kan doen, Lucky! Ik hoop dat het je ook echt zoveel brengt als dat ik vind dat zoiets zou moeten opleveren :Y.
Zoiets zegt mijn therapeut ook :Y je hebt er de rest van je leven wat aan.
pi_202401753
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 09:32 schreef Sarabi het volgende:

[..]
Daar gaan we voor :)

Er komen sowieso wat pakketjes als het goed is *O*
Jeeeeej pakketjes *G*
Wat voor dingen komen er? O+
pi_202401756
Ik heb om 11 uur sollicitatiegesprek :o :X :o
pi_202401781
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 09:41 schreef Tele6 het volgende:

[..]
Jeeeeej pakketjes *G*
Wat voor dingen komen er? O+
Je mag 3x raden ;)

quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 09:42 schreef Tele6 het volgende:
Succes *O* *fingers crossed*
pi_202401803
Ik bel de huisarts voor teen. @Vanyel

Heb ook al andere fysiopraktijk gebeld voor echografie van de schouder met het oog op bijv. shockwave-therapie of iets anders cools dat ze daar doen met pezen.
pi_202401875
Goed zo @Lonaa ^O^ En succes @Tele6 *O*

Ik stap zo in de auto voor stokje in mijn neus *O*
pi_202401894
Assistente gaat overleggen met de huisarts en me terugbellen of er wat moet of niet.
pi_202401940
quote:
Ohh leuk! Succes alvast!
pi_202401972
quote:
^O^
pi_202401994
Oh wel nog jompel voor sollicitatie van @Tele6 *O*
pi_202402135
Duimen voor @Tele6

Rustig dagje dan maar @Sarabi en vervelend maar verstandig @Lonaa
pi_202402137
quote:
Succes!
  dinsdag 30 november 2021 @ 10:12:07 #168
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_202402168
Succes Tele!
pi_202402182
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 09:44 schreef Sarabi het volgende:

[..]
Je mag 3x raden ;)
[..]
Succes *O* *fingers crossed*
3 keer raden.... hmmmm.
Heb ik wat over het hoofd gezien met lezen? Had ik dit al kunnen weten?

1) dingen voor jullie bier
2) sinterklaascadeautjes
3) een robotdweilstofzuiger
  dinsdag 30 november 2021 @ 10:13:49 #170
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_202402195
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 10:13 schreef Tele6 het volgende:

[..]
3 keer raden.... hmmmm.

2) sinterklaascadeautjes
Sarabi is Miss bier toch :D
pi_202402335
quote:

[..]
3 keer raden.... hmmmm.

2) sinterklaascadeautjes
Ik zet in op een adventkalender.

Succes jij met je gesprek!

Bedankt voor jullie lieve woorden O+

@sigme, je hebt helemaal gelijk natuurlijk. Ik heb al wel een aantal keer goed aan mezelf moeten werken en daar werd ik echt een beter/completer/verstandiger mens van. Ik verwacht dat dat hiermee ook zal gebeuren. Ik ben in die zin ook echt niet bang voor zo'n traject.

Hopelijk kan ik gelijk over mijn aversie tegen psychologen stappen. Met een moeder die psycholoog is, me steeds naar een therapeut stuurde en daarna altijd zei dat die therapeuten ook zeiden dat ik gek was, is dat niet bepaald een beroepsgroep waar ik me goed bij voel.
Ik vind ze geweldig voor iedereen behalve mezelf 8-)
Spoilers!
pi_202402372
LS dat je moeder rare ideeën over onderwerp X had, kon onderwerp X weinig aan doen toch? Ze had ook rare ideeën over jou... Stond volgens mij ook vrij los van wie jij daadwerkelijk was of bent.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_202402390
quote:

[..]
3 keer raden.... hmmmm.

2) sinterklaascadeautjes
Het is bier :Y

Nee je had het niet kunnen weten maar zoals je ziet is het wel te raden :D

Ookal zie ik dat een pakketje vertraagd is -O-
pi_202402405
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 november 2021 10:24 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

:Y van bier
pi_202402458
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 10:27 schreef Sarabi het volgende:

[..]
Ik wist het :D
Spoilers!
pi_202402523
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 10:25 schreef DancingPhoebe het volgende:
LS dat je moeder rare ideeën over onderwerp X had, kon onderwerp X weinig aan doen toch? Ze had ook rare ideeën over jou... Stond volgens mij ook vrij los van wie jij daadwerkelijk was of bent.
Natuurlijk. Maar steeds weer in een situatie komen waarin professionals je woorden lijken te verdraaien, helpt niet bij het vertrouwen van die beroepsgroep. Vooral niet omdat ik op volwassen leeftijd nog een therapeut trof die compleet andere dingen in haar dossier schreef dan ik had gezegd. En haar fouten hadden best flinke consequenties voor mij destijds.
Spoilers!
pi_202402637
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 november 2021 10:24 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Succes jij met je gesprek!

Bedankt voor jullie lieve woorden O+

@:sigme, je hebt helemaal gelijk natuurlijk. Ik heb al wel een aantal keer goed aan mezelf moeten werken en daar werd ik echt een beter/completer/verstandiger mens van. Ik verwacht dat dat hiermee ook zal gebeuren. Ik ben in die zin ook echt niet bang voor zo'n traject.

Hopelijk kan ik gelijk over mijn aversie tegen psychologen stappen. Met een moeder die psycholoog is, me steeds naar een therapeut stuurde en daarna altijd zei dat die therapeuten ook zeiden dat ik gek was, is dat niet bepaald een beroepsgroep waar ik me goed bij voel.
Ik vind ze geweldig voor iedereen behalve mezelf 8-)
We zijn best ok :+ Maar ik zou dit erbij zeggen, als je je daar goed bij voelt, dat helpt.
pi_202402654
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 november 2021 10:34 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Natuurlijk. Maar steeds weer in een situatie komen waarin professionals je woorden lijken te verdraaien, helpt niet bij het vertrouwen van die beroepsgroep. Vooral niet omdat ik op volwassen leeftijd nog een therapeut trof die compleet andere dingen in haar dossier schreef dan ik had gezegd. En haar fouten hadden best flinke consequenties voor mij destijds.
Snap het wel hoor. Heb ook een aantal zeer teleurstellende ervaringen gehad :Y
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
pi_202402663
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 10:27 schreef Sarabi het volgende:

[..]
Hoeveel heb je er dit jaar?
pi_202402665
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 10:44 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
We zijn best ok :+ Maar ik zou dit erbij zeggen, als je je daar goed bij voelt, dat helpt.
Ik weet dat jullie ok zijn O+ Ik zie wel hoe het loopt tegen die tijd.

Ontzettend bedankt voor die lange lijst met recepten! Ik heb weer wat te doen vanavond. Leuk :)
Spoilers!
pi_202402755
quote:
14s.gif Op dinsdag 30 november 2021 10:47 schreef Myraela het volgende:

[..]
Hoeveel heb je er dit jaar?
3 bieradventkalenders en de adventkalender van Ikea.
pi_202403064
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 10:46 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]
Snap het wel hoor. Heb ook een aantal zeer teleurstellende ervaringen gehad :Y
Dit *O*
  dinsdag 30 november 2021 @ 11:39:15 #183
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_202403236
OK. Boosteroksel #2 meldt zich.

Tennisbal-onder-oksel gevoel en stijve hand. En tedere biceps.
pi_202403320
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 11:39 schreef fietsie het volgende:

Sorry, ik kan niet over je tedere biceps heen lezen _O-
Hopelijk trekt alles aan bijverschijnsel snel weg.

Ennnn… Aladdin gaat niet door -O- Dan had ik nu mooi met koor mee kunnen doen op een kerstmarkt… maar die is weken geleden al afgelast -O-
pi_202403346
Booster-oksels *O*
pi_202403368
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 10:25 schreef DancingPhoebe het volgende:
_O_
pi_202403416
quote:

Ik ga morgen voor een tedere biceps O+
Wat had jij als eerste shots?
pi_202403423
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 november 2021 11:45 schreef Cat-astrophe het volgende:

Ennnn… Aladdin gaat niet door -O- Dan had ik nu mooi met koor mee kunnen doen op een kerstmarkt… maar die is weken geleden al afgelast -O-
-O-
pi_202403435
quote:

Gaan jullie dat ook melden bij Lareb? vroeg ik mij af.

En ik ben benieuwd naar de solli van Tele zoals meer mensen hier.

Bieb draaien op school op woensdag was leuk met z’n tweeën. Dat is voorlopig weer fini. Er mogen max. 3 personen boven de 13 jaar in het lokaal.
Mét mondkapje.

Helaasch Cat >:O

Toetsenbord werkt nog niet helemaal naar behoren. -O-
  dinsdag 30 november 2021 @ 11:55:05 #190
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_202403458
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 11:52 schreef Blues het volgende:

[..]
Ik ga morgen voor een tedere biceps O+
Wat had jij als eerste shots?
2x Moderna, nu Pfizer.
pi_202403469
*O* *O* *O* Gefeliciteerd, lieve @Isabeau *G* *G* *G*
  dinsdag 30 november 2021 @ 11:56:16 #192
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_202403477
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 november 2021 11:53 schreef AnneX het volgende:

[..]
Gaan jullie dat ook melden bij Lareb? vroeg ik mij af.

Nee, overlegd met de verantwoordelijke voor deze ronde, en die gaf aan dat de symptomen verregaand overeenkomen met wat beschreven is.
  dinsdag 30 november 2021 @ 12:04:53 #193
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_202403592
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 11:56 schreef fietsie het volgende:

[..]
Nee, overlegd met de verantwoordelijke voor deze ronde, en die gaf aan dat de symptomen verregaand overeenkomen met wat beschreven is.
Vanuit Lareb kan ik je vertellen dat melden juist enorm gewaardeerd wordt
Om te kunnen kwantificeren van etc
pi_202403641
Wa…Isa jarig!,?

Hoera!Hoera!Hoera! *O* 🎉 🎶 💐
pi_202403646
Ik heb wel gemeld bij Lareb. Vorig keer bij Janssen ook.
pi_202403653
Gefeliciteerd Isa! *O*
pi_202403670
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 11:55 schreef Blues het volgende:
*O* *O* *O* Gefeliciteerd, lieve @:Isabeau *G* *G* *G*
Hey mijn naam! Huh? Oh ja, ik ben jarig.

Zoooo jarig voel ik me dus _O- Dank je wel, lieve Blues :*
  dinsdag 30 november 2021 @ 12:12:07 #198
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_202403697
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 12:08 schreef Clubsoda het volgende:
Ik heb wel gemeld bij Lareb. Vorig keer bij Janssen ook.
Goed zo, hoe meer data hoe beter de conclusies
pi_202403703
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 12:10 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Met dank aan g, want zijn ex (nu onze vriendin.., is jarig vandaag) en hij heeft ooit onthouden (olifantengeheugen 4.0) dat jij op dezelfde dag jarig bent ;)
  dinsdag 30 november 2021 @ 12:12:55 #200
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_202403706
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 12:10 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Geen ontbijt op bed en rozen en cadeaus en massages van je vent? :o :o

Feli! ;)
pi_202403767
Gefeliciteerd Isa O+
Spoilers!
pi_202403789
Gefeliciteerd @Isabeau *O* *O* *O*
pi_202403799
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 november 2021 12:12 schreef Molo het volgende:

Geen ontbijt op bed en rozen en cadeaus en massages van je vent? :o :o

Feli! ;)
Alleen een grumpy man die te vroeg op moest en mij gisteren al mijn cadeautjes heeft gegeven. Nu bijna bij de Efteling waar we een nachtje blijven slapen.
  dinsdag 30 november 2021 @ 12:26:41 #204
63722 z80
I fink you freaky
pi_202403873
Gefeliciteerd Isabeau.
pi_202403962
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 12:20 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Alleen een grumpy man die te vroeg op moest en mij gisteren al mijn cadeautjes heeft gegeven. Nu bijna bij de Efteling waar we een nachtje blijven slapen.
Gefeliciteerd *O* maak er een mooie dag van!
  dinsdag 30 november 2021 @ 12:35:26 #206
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_202403994
quote:

[..]
Efteling is toch een leuk partijtje!

Gefeliciteerd!
pi_202404032
quote:

[..]
Toch nog goedgekomen met hotel?

Felies en fijne dagen *O*
  dinsdag 30 november 2021 @ 12:38:27 #208
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_202404049
quote:

[..]
_O-

En veel plezier! Efteling is zo leuk, dagje in sprookjesland O+
pi_202404166
Dikke gefeliciteerd aan Isa!

Also, door het gesprek over bijwerkingen nu eindelijk ook mijn vaccin-bijwerking ana het melden. Mijn cyclus is veranderd. :X Korter geworden. ;(
pi_202404242
O ja die "cyclus" moet ik ook nog melden dus?
pi_202404257
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 12:53 schreef DancingPhoebe het volgende:
O ja die "cyclus" moet ik ook nog melden dus?
Nou ja, je moet niks maar iemand zei 'waarom zou je niet melden? meer data, meer beter', en ik denk dat dat wel zo is.
pi_202404280
quote:
2s.gif Op dinsdag 30 november 2021 12:46 schreef Lonaa het volgende:
Dikke gefeliciteerd aan Isa!

Also, door het gesprek over bijwerkingen nu eindelijk ook mijn vaccin-bijwerking ana het melden. Mijn cyclus is veranderd. :X Korter geworden. ;(
Hmmm… nu je het zegt….
Ik was altijd onregelmatig rondom de 4-5 weken, maar nu ben ik onregelmatig aan de korte kant. Waren twee fijne sauna bezoekjes, drie weken na elkaar :')
pi_202404283
@Isabeau gefeliciteerd *G* en veel plezier in de Efteling *G* *G*
pi_202404301
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 12:57 schreef Tele6 het volgende:
@:Isabeau gefeliciteerd *G* en veel plezier in de Efteling *G* *G*
Hoe ging je gesprek?
pi_202404305
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 12:57 schreef Tele6 het volgende:
@:Isabeau gefeliciteerd *G* en veel plezier in de Efteling *G* *G*
Hoe ging de solli!?
pi_202404307
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 november 2021 12:57 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
Hmmm… nu je het zegt….
Ik was altijd onregelmatig rondom de 4-5 weken, maar nu ben ik onregelmatig aan de korte kant. Waren twee fijne sauna bezoekjes, drie weken na elkaar :')
Van stipt 28 dagen naar 25, 26 en inmiddels 27.
pi_202404333
quote:
2s.gif Op dinsdag 30 november 2021 12:59 schreef Lonaa het volgende:

[..]
Van stipt 28 dagen naar 25, 26 en inmiddels 27.
Bofkont. *iets mompelt over 24 dagen*

En blijkbaar kan ik het niet meer melden omdat ik alle vragenlijsten al braaf heb ingevuld.
pi_202404341
Nou, de sollicitatie ging wel redelijk denk ik. Het waren vriendelijke mensen. Het was goed dat ik me ingelezen had, want degene die een soort van assistent zoekt stelde een paar inhoudelijke vragen over het werk dat ze doet en nou had ik net gisteren al haar publicaties doorgelezen 8-)

Ze zoeken niet alleen een assistent voor diegene, zoals in de vacature stond, maar je zou ook andere mensen werk uit handen moeten gaan nemen, en ik denk wel dat ik dat zou kunnen maar het maakt de boel wel gecompliceerder omdat die andere mensen compleet ander werk doen (in het lab ipv achter de computer). Ik kreeg ineens allerlei vragen over labwerk terwijl daar niks over in de vacature stond 8)7

Ik denk dat ik het goed genoeg heb gedaan dat ik de functie zóu kunnen krijgen, mits er niet iemand anders solliciteert die wel die perfecte duizendpoot is. Ik kan me er weinig bij voorstellen dat die benodigde combi van theoretische en labervaring bestaat, zeker als je een vacature online zet voor iemand met alleen een masterdiploma. :')

Toen ze me aan het eind vroegen of ik nog vragen had, heb ik gevraagd wat ze dachten dat de grootste uitdaging zou worden bij deze baan, en dat vonden ze een erg goede vraag. De grootste uitdaging blijkt het feit dat ze nog niet precies weten hoe je weken en dagen eruit zullen zien bij het ondersteunen van die meerdere verschillende mensen, dus dat eigenlijk nog uitgevonden moet worden wat je baan precies wordt. Hmmmm. >:O
pi_202404351
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 november 2021 13:02 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
Bofkont. *iets mompelt over 24 dagen*

En blijkbaar kan ik het niet meer melden omdat ik alle vragenlijsten al braaf heb ingevuld.
Wat raar eigenlijk. Er kan toch nog iets komen wat eventueel vaccinatie gerelateerd is? Misschien een losse e-mail sturen oid.
pi_202404352
Oke, ik belde dus de assistente over mijn teen. Die zou overleggen en me terugbellen.

Een uur geleden kreeg ik een mail "Belangrijke informatie over uw verwijzing". Daar staat in dat ik doorverwezen ben naar het Centrum voor Diagnostiek, dat dat op inloop is en succes d'r mee.

Ik vind hier eigenlijk wel wat van want a) dat is niet terugbellen, b) het is wat onvriendelijk en c) wat is de gedachtegang? Of de meerwaarde? Het plan?
pi_202404361
quote:
2s.gif Op dinsdag 30 november 2021 13:04 schreef Lonaa het volgende:
Oke, ik belde dus de assistente over mijn teen. Die zou overleggen en me terugbellen.

Een uur geleden kreeg ik een mail "Belangrijke informatie over uw verwijzing". Daar staat in dat ik doorverwezen ben naar het Centrum voor Diagnostiek, dat dat op inloop is en succes d'r mee.

Ik vind hier eigenlijk wel wat van want a) dat is niet terugbellen, b) het is wat onvriendelijk en c) wat is de gedachtegang? Of de meerwaarde? Het plan?
Huh wat raar. Wat is het Centrum voor Diagnostiek überhaupt. :{
  dinsdag 30 november 2021 @ 13:11:48 #222
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_202404458
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 november 2021 13:04 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Wat raar eigenlijk. Er kan toch nog iets komen wat eventueel vaccinatie gerelateerd is? Misschien een losse e-mail sturen oid.
Erns, dat is vreemd
pi_202404461
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 13:04 schreef Tele6 het volgende:

[..]
Huh wat raar. Wat is het Centrum voor Diagnostiek überhaupt. :{
rontgen en echografie.

Ik heb dus de assistente net gebeld, dat ik teruggebeld zou worden en dat ze dat niet gedaan hadden. Het ging ongeveer zo:
"Ja u heeft een verwijzing gekregen voor een rontgenfoto"
"Ja, oke, dat begrijp ik, maar waarom?"
"Om te kijken of er een fractuur is"
"Dat begrijp ik ook, maar wat is dan het idee daarna?"
"Ja, dat zullen ze dan wel gipsen op radiologie."
"Nou, het is ten eerste 2 weken geleden en ten tweede wat ik begreep wordt een teenfractuur niet anders behandeld dan een kneuzing, namelijk niet, en dan klinkt het dus gewoon als een hele dure foto"
"Ja dat weet ik ook allemaal niet hoor mevrouw dit is wat de andere assistente met de huisarts heeft overlegd. Fijne dag nog"

:{
pi_202404541
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 november 2021 13:04 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Dat kan wellicht nog wel maar via mijn account kan ik niks meer kwijt.
Straks maar eens kijken. Eerst sporten.
pi_202404588
quote:
2s.gif Op dinsdag 30 november 2021 13:11 schreef Lonaa het volgende:

[..]
rontgen en echografie.

Ik heb dus de assistente net gebeld, dat ik teruggebeld zou worden en dat ze dat niet gedaan hadden. Het ging ongeveer zo:
"Ja u heeft een verwijzing gekregen voor een rontgenfoto"
"Ja, oke, dat begrijp ik, maar waarom?"
"Om te kijken of er een fractuur is"
"Dat begrijp ik ook, maar wat is dan het idee daarna?"
"Ja, dat zullen ze dan wel gipsen op radiologie."
"Nou, het is ten eerste 2 weken geleden en ten tweede wat ik begreep wordt een teenfractuur niet anders behandeld dan een kneuzing, namelijk niet, en dan klinkt het dus gewoon als een hele dure foto"
"Ja dat weet ik ook allemaal niet hoor mevrouw dit is wat de andere assistente met de huisarts heeft overlegd. Fijne dag nog"

:{
Goede service, wel :')
pi_202404603
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 november 2021 13:21 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
Goede service, wel :')
Ik ben er echt wel een beetje boos over en ik weet niet zo goed wat ik nu moet doen.
pi_202404674
Wat een vreemde reactie @Lonaa Gewoon gaan denk ik, en dan verder kijken. Zo als het nu is is ook geen doen.

Fijn dat het zo'n leuk gesprek was @Tele6 Wel net hetzelfde als ik gisteren meemaakte, veel meer en veel ander werk dan in de vacature tekst.
Bedrijf belde net toen ik de post ging halen dus telefoon gemist. Kan na 4 uur terugbellen.
Gisteren nog met wat vrienden en ook 2 oud collega's gesproken en ik denk, mochten ze me de baan aanbieden, hete niet doe. Meer uren dan ik wil, heel veel zwaarder dan ik zoek (en op solliciteerde). Zoals een vriend al zei "dan werk je je weer over de kop want jij kan geen nee zeggen wanneer je ziet dat iets nodig is" en wees verstandig en neem je zelf tegen jezelf in bescherming.

Moeilijk hoor.
  dinsdag 30 november 2021 @ 13:39:26 #228
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_202404794
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 13:29 schreef Kaatje1 het volgende:
Wat een vreemde reactie @:Lonaa Gewoon gaan denk ik, en dan verder kijken. Zo als het nu is is ook geen doen.

Fijn dat het zo'n leuk gesprek was @:Tele6 Wel net hetzelfde als ik gisteren meemaakte, veel meer en veel ander werk dan in de vacature tekst.
Bedrijf belde net toen ik de post ging halen dus telefoon gemist. Kan na 4 uur terugbellen.
Gisteren nog met wat vrienden en ook 2 oud collega's gesproken en ik denk, mochten ze me de baan aanbieden, hete niet doe. Meer uren dan ik wil, heel veel zwaarder dan ik zoek (en op solliciteerde). Zoals een vriend al zei "dan werk je je weer over de kop want jij kan geen nee zeggen wanneer je ziet dat iets nodig is" en wees verstandig en neem je zelf tegen jezelf in bescherming.

Moeilijk hoor.
Als ze je de baan aan iedereen, kan je dan niet vragen of je het voor minder uren mag gaan doen?

Nee heb je toch al..
  dinsdag 30 november 2021 @ 13:41:10 #229
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_202404809
Tevens een bod gehad op het huis
SPOILER
En in de "townhall" vandaag werd mijn project gepresenteerd als succesverhaal van afgelopen jaar. *O*
  dinsdag 30 november 2021 @ 13:41:23 #230
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_202404810
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 13:41 schreef Barreltje het volgende:
SPOILER
En in de "townhall" vandaag werd mijn project gepresenteerd als succesverhaal van afgelopen jaar. *O*
Nice! *O*
  dinsdag 30 november 2021 @ 13:43:48 #231
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_202404845
quote:
Wat een vreemde reactie @:Lonaa Gewoon gaan denk ik, en dan verder kijken. Zo als het nu is is ook geen doen.

Fijn dat het zo'n leuk gesprek was @:Tele6 Wel net hetzelfde als ik gisteren meemaakte, veel meer en veel ander werk dan in de vacature tekst.

Moeilijk hoor.
En aannemen (inderdaad vragen om minder uren?) en dan vanuit daar eventueel verder zoeken mocht het echt te hectisch worden?
Lijkt me doodeng om nu iets af te wijzen, niet lullig bedoeld, maar je hebt de leeftijd niet mee. Ik zou zelf denk ik te bang zijn verder niks te kunnen vinden.

En meedoen met de assertiviteit cursus van Blues, nee durven zeggen op teveel werk voor je eigen (geestelijke) gezondheid is heel belangrijk.
  dinsdag 30 november 2021 @ 13:44:12 #232
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_202404851
quote:

JZOJP waarschijnlijk... Soort huisartsplus voor diagnostiek zonder de kosten van een heel ziekenhuis.
Wel weinig charmant dit niet even aan te kondigen.
pi_202404862
quote:
SPOILER
Lekker *O*
pi_202404872
quote:
SPOILER
_O_
Spoilers!
pi_202404920
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 13:39 schreef Barreltje het volgende:

[..]
Als ze je de baan aan iedereen, kan je dan niet vragen of je het voor minder uren mag gaan doen?

Nee heb je toch al..
Dat ga ik ook zeker vragen, maar gisteren hadden ze het al over dat dit aantal uren al te weinig was voor wat ze nodig hadden. Maar zorgorganisatie dus geen budget voor meer.

quote:
SPOILER
Yeah en Yeah *O*

quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 13:43 schreef gcjoel het volgende:

[..]
En aannemen (inderdaad vragen om minder uren?) en dan vanuit daar eventueel verder zoeken mocht het echt te hectisch worden?
Lijkt me doodeng om nu iets af te wijzen, niet lullig bedoeld, maar je hebt de leeftijd niet mee. Ik zou zelf denk ik te bang zijn verder niks te kunnen vinden.

En meedoen met de assertiviteit cursus van Blues, nee durven zeggen op teveel werk voor je eigen (geestelijke) gezondheid is heel belangrijk.
Dat vind ik ook doodeng om nee te zeggen. Daarom hoop ik haast dat ze zelf nee zeggen.
Maar ik wil echt niet die uren (en meer in de praktijk) werken. Het gaat niet alleen om de mindere vrije tijd, maar ook om het lijf wat niet zo lekker mee doet.
  dinsdag 30 november 2021 @ 13:57:49 #236
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_202405001
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 13:49 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Dat ga ik ook zeker vragen, maar gisteren hadden ze het al over dat dit aantal uren al te weinig was voor wat ze nodig hadden. Maar zorgorganisatie dus geen budget voor meer.
[..]
Yeah en Yeah *O*
[..]
Dat vind ik ook doodeng om nee te zeggen. Daarom hoop ik haast dat ze zelf nee zeggen.
Maar ik wil echt niet die uren (en meer in de praktijk) werken. Het gaat niet alleen om de mindere vrije tijd, maar ook om het lijf wat niet zo lekker mee doet.
Meer uren zou ik ook echt niet doen, als ze je willen moeten ze het accepteren of afwijzen.
pi_202405052
quote:
SPOILER
Yeah en yeah voor beide heuglijke gebeurtenissen! 🎉🇳🇱
pi_202405087
Wat een onduidelijke situaties van Lonaa, en de solli’s van Tele en Kaatje.
pi_202405144
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 13:44 schreef fietsie het volgende:

[..]
JZOJP waarschijnlijk... Soort huisartsplus voor diagnostiek zonder de kosten van een heel ziekenhuis.
Wel weinig charmant dit niet even aan te kondigen.
Ja, nee, is wel gewoon ziekenhuis. Zit ook in het ziekenhuis maar dan hoef je niet meer langs de balie ditdat.
  dinsdag 30 november 2021 @ 14:12:11 #240
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_202405175
Wat suf allemaal Loon!
Ook 2 weken na dato.. slaat het dan nog ergens op om te gaan?

Ga je daadwerkelijk?
pi_202405236
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 14:12 schreef Barreltje het volgende:
Wat suf allemaal Loon!
Ook 2 weken na dato.. slaat het dan nog ergens op om te gaan?

Ga je daadwerkelijk?
Weet niet en weet niet.
pi_202405267
quote:
2s.gif Op dinsdag 30 november 2021 14:16 schreef Lonaa het volgende:

[..]
Weet niet en weet niet.
Eigen risico al op dit jaar?
pi_202405289
quote:
5s.gif Op dinsdag 30 november 2021 14:19 schreef sigme het volgende:

[..]
Eigen risico al op dit jaar?
Dan was het een nobrainer geweest. :7 Ik heb nog 350 euro eigen risico over. }:|
pi_202405322
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 13:02 schreef Tele6 het volgende:
Nou, de sollicitatie ging wel redelijk denk ik. Het waren vriendelijke mensen. Het was goed dat ik me ingelezen had, want degene die een soort van assistent zoekt stelde een paar inhoudelijke vragen over het werk dat ze doet en nou had ik net gisteren al haar publicaties doorgelezen 8-)

Ze zoeken niet alleen een assistent voor diegene, zoals in de vacature stond, maar je zou ook andere mensen werk uit handen moeten gaan nemen, en ik denk wel dat ik dat zou kunnen maar het maakt de boel wel gecompliceerder omdat die andere mensen compleet ander werk doen (in het lab ipv achter de computer). Ik kreeg ineens allerlei vragen over labwerk terwijl daar niks over in de vacature stond 8)7

Ik denk dat ik het goed genoeg heb gedaan dat ik de functie zóu kunnen krijgen, mits er niet iemand anders solliciteert die wel die perfecte duizendpoot is. Ik kan me er weinig bij voorstellen dat die benodigde combi van theoretische en labervaring bestaat, zeker als je een vacature online zet voor iemand met alleen een masterdiploma. :')

Toen ze me aan het eind vroegen of ik nog vragen had, heb ik gevraagd wat ze dachten dat de grootste uitdaging zou worden bij deze baan, en dat vonden ze een erg goede vraag. De grootste uitdaging blijkt het feit dat ze nog niet precies weten hoe je weken en dagen eruit zullen zien bij het ondersteunen van die meerdere verschillende mensen, dus dat eigenlijk nog uitgevonden moet worden wat je baan precies wordt. Hmmmm. >:O
Oooowww joh, wat een goeie vraag!
Nou afwachten welke kant het opgaat dan maar ^O^

Wel een goeie ervaring erbij die sollie.
  dinsdag 30 november 2021 @ 14:25:06 #245
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_202405329
Aan de andere kant.. als het altijd zo blijft met je voet, word je er dan blij van?
  dinsdag 30 november 2021 @ 14:25:39 #246
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_202405336
En de vraag van Tele ga ik ook onthouden.. ^O^
pi_202405340
quote:

Slordig, daar hoort een telefoontje aan vooraf te gaan }:|
pi_202405348
quote:
SPOILER
2x *G* en *G*
pi_202405361
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 14:25 schreef Barreltje het volgende:
Aan de andere kant.. als het altijd zo blijft met je voet, word je er dan blij van?
Nee. Maar niemand kan me vertellen wat ze _wel_ kunnen doen om te voorkomen dat het de rest van mijn leven zo blijft. Dat is een beetje mijn punt.

Natuurlijk wil ik mijn pijn oplossen. Liever vandaag dan morgen.
pi_202405374
quote:

Moeilijk hoor.
Ja heel moeilijk, want als je deze baan aanneemt MOET je enorm die grenzen gaan bewaken...en nog meer uren...
Zou voor jezelf wel positief zijn als ze je willen hebben :Y Want leeftijd speelt nu echt wel mee, dus dat is dan een opsteker.
  dinsdag 30 november 2021 @ 14:29:42 #251
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_202405388
quote:
2s.gif Op dinsdag 30 november 2021 14:28 schreef Lonaa het volgende:

[..]
Nee. Maar niemand kan me vertellen wat ze _wel_ kunnen doen om te voorkomen dat het de rest van mijn leven zo blijft. Dat is een beetje mijn punt.

Een foto lijkt me wel een goede start
pi_202405391
quote:
2s.gif Op dinsdag 30 november 2021 14:28 schreef Lonaa het volgende:

Er wordt lijkt mij nu vooral in de richting gedacht van eerst een aantal dingen uitsluiten en we beginnen bij een foto. Daarna mss verdere diagnostiek?
pi_202405394
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 14:29 schreef fietsie het volgende:

[..]
Een foto lijkt me wel een goede start
Ja, is ook wel zo. Ik denk ook dat de HA daar vanuit gegaan is maar dat had ik graag van d'r gehoord.
pi_202405463
We blijken op het werk allemaal mail gehad te hebben
SPOILER
pi_202405525
Wat een rotweer is het.
Ik ben op de terugweg van de sollicitatie al helemaal natgeregend en zometeen moet ik weer naar buiten :(
pi_202405556
Hoe is het vandaag met je rug @Blues?
  dinsdag 30 november 2021 @ 14:47:10 #257
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_202405563
Vandaag toch de mail gekregen...
Kerst feest afgelast

Ze vonden het toch een beetje onverantwoord om met 550 mensen een feestje te hebben :+
pi_202405638
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 14:44 schreef Tele6 het volgende:
Wat een rotweer is het.
Ik ben op de terugweg van de sollicitatie al helemaal natgeregend en zometeen moet ik weer naar buiten :(
Ik ging naar de markt, maar de kraam die ik moest hebben was er niet, dus dat was al kut want nat en koud. Toen dacht ik 'dan koop ik wel wat groente' en ik sta bij de kraam, half eronder en er komt een windvlaag, die slaat onder het zeil van de kraam, er komt de hoeveelheid van een emmer koud water uit gegutst, zo over mijn hoofd/nek/borst/rug.

;(

Ik wil niet meer vandaag.
pi_202405683
quote:
2s.gif Op dinsdag 30 november 2021 14:51 schreef Lonaa het volgende:

[..]
Ik ging naar de markt, maar de kraam die ik moest hebben was er niet, dus dat was al kut want nat en koud. Toen dacht ik 'dan koop ik wel wat groente' en ik sta bij de kraam, half eronder en er komt een windvlaag, die slaat onder het zeil van de kraam, er komt de hoeveelheid van een emmer koud water uit gegutst, zo over mijn hoofd/nek/borst/rug.

;(

Oh nee ;(
Ik krijg rillingen van het idee. :X
  dinsdag 30 november 2021 @ 14:53:54 #260
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_202405688
quote:

[..]

;(

-O-

Ik kreeg het er gelijk zo koud van dat ik niets gevats / fouts als reactie meer wilde bedenken.

[ Bericht 4% gewijzigd door fietsie op 30-11-2021 14:59:30 ]
pi_202405815
quote:

[..]

;(

oh bah wat ellendig
  dinsdag 30 november 2021 @ 15:02:15 #262
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_202405836
quote:

[..]

;(

Maak jezelf een Gluhwein of een warme chocolademelk met rum, lekker je bed in.
pi_202405951
quote:

[..]

;(

Shiiiiiiit. :*
pi_202406093
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 14:46 schreef Kaatje1 het volgende:
Hoe is het vandaag met je rug @:Blues?
Beter door de rust.
Net weer even 10 minuten geroeid en 10 min gecrosst op laag verzet/rustig tempo. Wil wel in beweging blijven. Morgenmiddag 4 uurtjes werken vóór de boosterprik (van 1130 tot1530) eens kijken hoe dat aanvoelt.
Moet zelf ook gewoon opletten dat ik dingen verzamel die ik dan in 1 keer kan doen ipv weer veel te veel opstaan/zitten/lopen.
pi_202406105
Ik jankte mezelf gewoon lekker nat. Zo'n dag :')

Of :'( dus eigenlijk.
pi_202406108
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 14:53 schreef fietsie het volgende:

-O-

Ik kreeg het er gelijk zo koud van dat ik niets gevats / fouts als reactie meer wilde bedenken.

quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 15:01 schreef Kaatje1 het volgende:

oh bah wat ellendig
>:)
pi_202406129
@ Kaatje als je zo snel al een aanbieding te pakken hebt moet je het misschien vooral zien als een teken dat de banen er dus zijn, ook in jouw straatje. Dan komt er ook vanzelf wel een voorbij waaien die écht in je straatje past. Het is hoe dan ook een werknemersmarkt op het moment, ook als je dus niet het perfecte profiel hebt.
pi_202406240
Dat is een hele goeie observatie van @DancingPhoebe . _O_
pi_202406368
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 15:20 schreef DancingPhoebe het volgende:

Ja uh, dit deed ik ook hoor. :Y
pi_202406407
Afgewezen. Door mezelf. Nog even er over gehad, maar minder uren dan 36 is echt niet mogelijk. De contracten daar zijn 36 uur maar zij wilden liever eigenlijk meer uren.

En ik heb inderdaad de gedachtenlijn van @DancingPhoebe gevolgd, ik lig (een beetje) in de markt. Heb ook nog zo'n 4-5 maanden voordat het UWV echt begint te pushen.

Ze begreep het wel, ik had het ook al laten doorschemeren gisteren. En ik kan beter nu nee zeggen dan over een half jaar mezelf in de knel te hebben gewerkt. Daar hebben zij ook niets aan.
Maar ze houden me in portefeuille voor wanneer er iets anders, minder stressvol is.
  dinsdag 30 november 2021 @ 15:44:14 #271
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_202406426
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 15:42 schreef Kaatje1 het volgende:
Afgewezen. Door mezelf. Nog even er over gehad, maar minder uren dan 36 is echt niet mogelijk. De contracten daar zijn 36 uur maar zij wilden liever eigenlijk meer uren.

En ik heb inderdaad de gedachtenlijn van @:DancingPhoebe gevolgd, ik lig (een beetje) in de markt. Heb ook nog zo'n 4-5 maanden voordat het UWV echt begint te pushen.

Ze begreep het wel, ik had het ook al laten doorschemeren gisteren. En ik kan beter nu nee zeggen dan over een half jaar mezelf in de knel te hebben gewerkt. Daar hebben zij ook niets aan.
Maar ze houden me in portefeuille voor wanneer er iets anders, minder stressvol is.
Goed dan toch, meer uren zou ik ook echt niet voor kiezen, zeker niet bij een stressvolle functie.
Hopelijk snel andere leuke opties *O*
pi_202406427
quote:
2s.gif Op dinsdag 30 november 2021 15:39 schreef Lonaa het volgende:

[..]
* DancingPhoebe maakt de boezem beschikbaar.

Komma.
pi_202406435
quote:

En ik heb inderdaad de gedachtenlijn van @:DancingPhoebe gevolgd, ik lig (een beetje) in de markt. Heb ook nog zo'n 4-5 maanden voordat het UWV echt begint te pushen.

Hier uw UWV reporter: dat meer pushen moet je je ook helemaal niet te veel van voorstellen :D
pi_202406475
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 15:19 schreef Blues het volgende:

[..]
Beter door de rust.
Net weer even 10 minuten geroeid en 10 min gecrosst op laag verzet/rustig tempo. Wil wel in beweging blijven. Morgenmiddag 4 uurtjes werken vóór de boosterprik (van 1130 tot1530) eens kijken hoe dat aanvoelt.
Moet zelf ook gewoon opletten dat ik dingen verzamel die ik dan in 1 keer kan doen ipv weer veel te veel opstaan/zitten/lopen.
Ik wil even mijn N=1 advies geven hier over. Heb je wel eens houdingstherapie gehad de afgelopen jaren? Sinds ik Jacobson toepas op mijn zitten, staan en liggen, gaat het echt stukken beter. Ik wist werkelijk niet dat er zo veel fout was bij mij. Wie weet kan jij op die manier je lijf ook wat tweaken.
Spoilers!
pi_202406484
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 15:20 schreef DancingPhoebe het volgende:

Soft kitty, warm kitty :*
Spoilers!
pi_202406524
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 15:45 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]
Hier uw UWV reporter: dat meer pushen moet je je ook helemaal niet te veel van voorstellen :D
Oud collega heeft daar best last van, maar dat heeft ook te maken dat zij dus nu echt niet op zoek is naar werk maar haar studie wil afmaken en dat liet ze overduidelijk weten. Zij solliciteerde ook niet. En dat doe ik wel, maar (voorlopig in ieder geval) wel op mijn voorwaarden.

Net even nagekeken, ik heb sinds 1996 niet meer 36 uur gewerkt, daar ga ik toch nu ook niet meer aan beginnen
pi_202406539
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 15:51 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Oud collega heeft daar best last van, maar dat heeft ook te maken dat zij dus nu echt niet op zoek is naar werk maar haar studie wil afmaken en dat liet ze overduidelijk weten. Zij solliciteerde ook niet. En dat doe ik wel, maar (voorlopig in ieder geval) wel op mijn voorwaarden.

Net even nagekeken, ik heb sinds 1996 niet meer 36 uur gewerkt, daar ga ik toch nu ook niet meer aan beginnen
Je kunt ook nog starten, wachten tot je proeftijd voorbij is en dan aangeven dat je minder wil gaan werken. Dat mag geloof ik niet geweigerd worden. Maar of je dat nou zo moet willen :D
pi_202406541
quote:
2s.gif Op dinsdag 30 november 2021 15:39 schreef Lonaa het volgende:

[..]
Och jullie twee -O-
pi_202406555
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 15:48 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Ik wil even mijn N=1 advies geven hier over. Heb je wel eens houdingstherapie gehad de afgelopen jaren? Sinds ik Jacobson toepas op mijn zitten, staan en liggen, gaat het echt stukken beter. Ik wist werkelijk niet dat er zo veel fout was bij mij. Wie weet kan jij op die manier je lijf ook wat tweaken.
Nooit van gehoord. Heb wel paar x caesar en 1000 fysio gehad afgelopen 30 jaar :D
Maar die rug blijft muiten.
Ik vond een YT met ontspanning oef?
  dinsdag 30 november 2021 @ 15:55:09 #280
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_202406566
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 15:53 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]
Je kunt ook nog starten, wachten tot je proeftijd voorbij is en dan aangeven dat je minder wil gaan werken. Dat mag geloof ik niet geweigerd worden. Maar of je dat nou zo moet willen :D
Haha omg ja goede tip, dat klopt namelijk! :D
pi_202406582
quote:

Ik snap het wel ^O^
pi_202406587
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 15:55 schreef gcjoel het volgende:

[..]
Haha omg ja goede tip, dat klopt namelijk! :D

Echt, de vrijpostigheid van werkgevers is één van mn stokpaardjes. Voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten en doen of er niet allemaal dingen wettelijk geregeld zijn.
pi_202406606
quote:

[..]
Dat zou ik erg onbehoorlijk vinden van mezelf. Brengt de sfeer vast niet ten goede. Ik ga er gewoon van uit dat er iets leuks langs gaat komen.
pi_202406608
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 november 2021 15:54 schreef Blues het volgende:

[..]
Nooit van gehoord. Heb wel paar x caesar en 1000 fysio gehad afgelopen 30 jaar :D
Maar die rug blijft muiten.
Ik vond een YT met ontspanning oef?
DancingPhoebe in R&P / Depressie & Angst #172
pi_202406613
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 15:58 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Dat zou ik erg onbehoorlijk vinden van mezelf. Brengt de sfeer vast niet ten goede. Ik ga er gewoon van uit dat er iets leuks langs gaat komen.
Het is onfatsoenlijk van hen dat ze stellen dat het "alleen in 36 uur kan" want dat mag namelijk helemaal niet. Maar goed, verder snap ik je wel.
pi_202406614
Voor de derde keer vandaag natgeregend. Bahbahbahbah.

@Kaatje1 goed bezig :)

@Lucky_Strike wat gaaf dat je houdingtherapie zo goed bevalt dat je 'm anderen al aanraadt _O_
schrijft zij, voorovergebogen over haar telefoonscherm :')
pi_202406615
* Blues geeft Lonaa en Dansende fieb grote bekers warme chocolademelk met HEEL VEEL SLAGROOM :* :*
pi_202406632
quote:
Oh dat heb ik een keer moeten doen in therapie! Maar niet alleen schudden, ook geluid maken erbij. De therapeute wisselde af tussen jodelen en klaarkomgeluiden.

Oh en het was een groepstherapie.

:X
pi_202406637
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 november 2021 15:59 schreef Blues het volgende:
* Blues geeft Lonaa en Dansende fieb grote bekers warme chocolademelk met HEEL VEEL SLAGROOM :* :*
Wel gezoete slagroom dan hè. :P
  dinsdag 30 november 2021 @ 16:01:40 #290
63722 z80
I fink you freaky
pi_202406639
quote:

[..]
Mag wel geweigerd worden. Echter dient dit wel onderbouwd te worden.
En zoals in dit geval, direct bij de sollicitatie al aangegeven dat minder uren niet mogelijk is, ga je ook bot vangen indien je dit tot aan een rechtszaak zou laten komen.
Als je al een paar jaar in dienst bent sta je wel een heel stuk sterker.
pi_202406648
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 15:57 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]
[ afbeelding ]

Echt, de vrijpostigheid van werkgevers is één van mn stokpaardjes. Voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten en doen of er niet allemaal dingen wettelijk geregeld zijn.
Heul lang geleden zei een HR meneer dat hij er van uit ging dat een directiesecretaresse geen 9-17 mentaliteit had. Na mijn vraag of hun betaling (die heel slecht was) daar ook op aangepast was, was het gesprek zo afgelopen.
We hadden tijdens het gesprek al een discussie, want ik was bij mijn vorige werkgever de officiele "word vraagbaak". Maar bij hun moest ik een 2 uur (!!!!) durende wordtest maken. En dat verhipte ik ook.
pi_202406655
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 16:01 schreef Tele6 het volgende:

[..]
Wel gezoete slagroom dan hè. :P
:D
pi_202406670
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 16:02 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Heul lang geleden zei een HR meneer dat hij er van uit ging dat een directiesecretaresse geen 9-17 mentaliteit had. Na mijn vraag of hun betaling (die heel slecht was) daar ook op aangepast was, was het gesprek zo afgelopen.
We hadden tijdens het gesprek al een discussie, want ik was bij mijn vorige werkgever de officiele "word vraagbaak". Maar bij hun moest ik een 2 uur (!!!!) durende wordtest maken. En dat verhipte ik ook.
Heel fijn toch, als ze het gelijk in de gesprekken duidelijk maken?

pi_202406672
quote:

[..]
Oh dat heb ik een keer moeten doen in therapie! Maar niet alleen schudden, ook geluid maken erbij. De therapeute wisselde af tussen jodelen en klaarkomgeluiden.

Ja doeii :D

Wanneer krijg jij eigenlijk iets te horen vd sollie, werd dat nog gezegd?
pi_202406690
quote:
Dat is geen linkje naar therapie yt of wetenschap/theorie over deze therapie of mis ik iets?
  dinsdag 30 november 2021 @ 16:05:10 #296
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_202406697
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 15:48 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Soft kitty, warm kitty :*
+22
Staat hier in de favourites en soms draai ik hem ook voor mezelf :@
pi_202406705
quote:

[..]

Horror :D Dat geluid maken doe ik ook maar even niet :D Maar stiekem, als ik eenmaal over de drempel heen ben, vind ik het echt wel lekker, lekker alleen in de huiskamer met poes die me met grote argwanende ogen aan zit te kijken :D
pi_202406712
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 november 2021 16:04 schreef Blues het volgende:

[..]
Dat is geen linkje naar therapie yt of wetenschap/theorie over deze therapie of mis ik iets?
Nee naar mijn post over shaking it off :Y
pi_202406713
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 november 2021 16:03 schreef Blues het volgende:

[..]
Ja doeii :D

Wanneer krijg jij eigenlijk iets te horen vd sollie, werd dat nog gezegd?
Binnen een paar dagen. De tweede ronde is over twee weken en ik krijg natuurlijk voor die tijd te horen of ik door ben.

Ze moeten nog bedenken wie ze in de tweede ronde met de sollicitanten gaan laten spreken of wat er verder moet gebeuren :')
pi_202406737
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 16:06 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]
Nee naar mijn post over shaking it off :Y
Waarbij ik ook moet zeggen dat ik momenteel meer naar "nah, ik probeer het maar" neig dan allerlei uitgezoek :@
pi_202406762
Zo moet ik ook binnenkort naar @Vanyel om kefir op te halen ¯\_(ツ)_/¯
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')