abonnement Unibet Coolblue
  Moderator dinsdag 7 december 2021 @ 12:44:39 #51
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_202509478
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 12:43 schreef molloot200 het volgende:

[..]
Dat duet is niet dé performance van ESCZ :)
Jup wel enige live versie van het nummer op YouTube, wel voor hun een voordeel dat ze hun nummer hebben gezongen in een TV show.
  Moderator dinsdag 7 december 2021 @ 14:02:23 #52
375570 crew  Cyan9
pi_202510423
Ik zal vanavond de OP even updaten, nog niet aan toe gekomen.
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
pi_202510923
Ik heb op We are Domi gestemd, maar van mij mogen Giudi of Annabelle ook wel winnen
  Moderator dinsdag 7 december 2021 @ 14:45:38 #54
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_202510944
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 14:44 schreef Funhouse het volgende:
Ik heb op We are Domi gestemd, maar van mij mogen Giudi of Annabelle ook wel winnen
Same, ook op Domi gestemd, maar met die andere 2 zou ik ook blij zijn.
pi_202511668
Analyse tijd *G* (ik ga dit waarschijnlijk alleen doen bij voorrondes en finales die ik daadwerkelijk leuk en interessant vind, zoals deze :))

Laat ik even voorop stellen: ik heb nu een paar keer alle nummers doorgeluisterd en ze hebben allen interessante dingen in zich ^O^ Het maakt me dus niet zozeer uit wat wint, al heb ik wel een voorkeur voor eentje niet :P

We are Domi - Lights Off
Een hedendaags modern begin! De zangeres is zeer likeable. Van mij mag de zangeres nog een beetje energieker zijn, ze is een beetje stijf nog voor het nummer. Ik denk wel dat hier een mooie staging om valt te bedenken in Italië en dat het het ook wel prima zou kunnen doen. Het zou wel nog enige spice in de instrumentatie mogen krijgen richting het einde toe in mijn ogen.

Giudi - Jezinky
De meest bijzondere en ook intrigrerende inzending in deze voorronde. Het zou met een juiste sfeer op het grote ESF-podium zomaar het beste Tsjechische resultaat ooit kunnen worden. Dan moet dit nummer echter eerst deze voorronde winnen. Want zal de jury hiervoor gaan? In de televote zal dit het heel goed doen, maar omdat dit echt een love-or-hate nummer is zal de jury het wellicht wat neerhalen. Ik vind het wel een sterk nummer. Het intrigreert, gaat onder je huid zitten, blijft interessant over de volledige drie minuten.

Annabelle - Running Out of F* Time
Met een 00s revival met nummers als "good 4 u", is Annabelle op het juiste moment met dit liedje in de Tsjechische voorronde. De vocalen hadden wat mij betreft nog wel wat sterker gemogen, ik heb het gevoel dat het liedje nog net niet de juiste kracht gegeven wordt.

Elis Mraz - Imma Be
Ik moet eigenlijk een beetje denken aan Hvala, ne! van Slovenië een aantal jaar geleden. Een nummer met rap erin is niet per sé mijn stijl. Maar op overtuigingskracht haalde Lea Sirk toen de finale met een soortgelijk nummer, dat is iets wat ik nu ook bij Elis terugzie. Ik zie namelijk in deze live performance de sterkste live performance over all. Haar energieke en overtuigende performance past perfect bij het nummer. Ik weet dat rap het meestal bij de jury niet zo goed doet, maar Elis brengt het zo overtuigend dat ik haar toch wel hoog zie eindigen bij de juryvote.

The Valentines - Stay or Go
Ik krijg hier dus gelijk Lake Malawi-vibes bij. Toch denk ik dat Lake Malawi een betere hook en dergelijke had. Het is wel leuk dit, en ik weet ook zeker dat ik dit hoog in mijn toplijsten zal hebben mocht dit naar Turijn gaan. Ik vraag me alleen af of Tsjechië gelijk weer voor een Lake Malawi-achtig nummer moet gaan zo snel.

Jordan Haj & Emma Smetana - By Now
Prachtig, een echte groeier. Na de eerste keer luisteren had ik er niet zo veel mee, maar inmiddels ben ik verkocht! Ik vraag me alleen af of dit iets op het ESF zou doen. Dat ik er vaker naar moet luisteren om eraan verkocht te raken, zegt eigenlijk al genoeg. Zou ik volledig uit eigen smaak stemmen, dan zou ik hierop stemmen. In de liveperformance vind ik Jordans zang wel tegenvallen. Aan de andere kant hebben ze, wat ik vaak in duetten mis, wel écht een chemistry samen.

Skywalker - Way Down
Hier is uw rockliefhebber die het liefst zo veel mogelijk rock wil op het ESF! Toch wil ik dit niet graag op het ESF. Het heeft qua rock namelijk niks "outstanding"/unieks helaas. In een jaar waarin we waarschijnlijk nog veel meer rock gaan zien, zou dit verzuipen in een zee met rocksongs. En dat is jammer als ze zo veel andere unieke en toffe keuzes hebben! Ik zie graag rock van Tsjechië een keer, maar deze keer zou echt een waste zijn omdat ze met een ander nummer veel unieker in het veld zouden staan.

The verdict
Ik weet nog steeds niet waar ik op ga stemmen _O- Ga ik stemmen voor hetgene wat ik zelf echt het mooist vind, het duet? Of ga ik voor wat ik het interessantst zou vinden in een diverse ESF-show, Giudi? Ga ik voor de sterkste performance, die van Elis, ondanks dat het mijn stijl niet is, maar het wel zou rocken op het ESF podium? Of ga ik voor Annabelle of Domi, die ik beide goede keuzes zou vinden, na wat tweaks en wat meer power linksom of rechtsom? Vijf kanshebbers nog in de race, nog een week om te beslissen. Let's go.
  Moderator dinsdag 7 december 2021 @ 19:57:02 #56
375570 crew  Cyan9
pi_202515606
De OP is weer up to date.
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
pi_202519880
Final ranking na de live performances te hebben gezien.

1. We Are Domi - Lights Off(+1)
2. The Valentines - Stay or Go(+2)
3. ANNABELLE - RUNNIN’ OUT OF F* TIME(=)
4. Skywalker - Way Down(-4)
5. Elis Mraz - Imma Be(+2)
6. GIUDI - Jezinky(-1)
7. Jordan Haj & Emma Smetana - BY NOW(-1)
pi_202521781
Gestemd op Domi. Wel veel herhaling, maar wel leuker dan de rest.
  Moderator woensdag 8 december 2021 @ 10:21:42 #59
375570 crew  Cyan9
pi_202522254
Giudi heeft m'n stem gekregen, prachtig nummer.
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
pi_202522708
Uiteindelijk ook gestemd op Giudi. Het meeste de potentie om écht een moment op het ESF kan worden. Ik vertrouw op echt een mooie vette smaakvolle staging dan :)
pi_202530105
Das mooi om te horen :Y
twitter


Google Translate:
"Het idee om deel te nemen aan het Tsjechische nationale team was te danken aan het Malawimeer waarmee we afgelopen oktober een concert hebben ontmoet"

Ze spraken lovend over het festival en hoe hun ervaring een nieuwe weg voor hen heeft geopend.
Op vrijdag 16 oktober 2020 11:18 schreef molloot200 het volgende: De ESF Playlist Hero :Y
Het ESF-playlist topic
pi_202540943
twitter


De huidige Top 7 in ESCZ gebaseerd op het aantal views van de live on tapes.
pi_202540947

Also, een interview met Domi.
pi_202551598
quote:
0s.gif Op woensdag 8 december 2021 20:02 schreef koffieleuk het volgende:

Google Translate:
"Het idee om deel te nemen aan het Tsjechische nationale team was te danken aan het Malawimeer waarmee we afgelopen oktober een concert hebben ontmoet"
:+

Ik heb eindelijk de liedjes beluisterd, en Domi is mijn duidelijke favoriet, en Annabelle vond ik ook wel lollig. Het is wel een uitstekende voorronde, vooral in de breedte. Helaas hoor ik er niet meteen een Top 10-kandidaat tussen.
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_202551652
Op dit moment denk ik ook dat Domi gaat winnen :Y Al hangt het vooral af van wat de oud-ESF kandidaten (die in oudere jaren de internationale jury vormden, dus ik verwacht nu weer) leuk vinden in de nummers.

Ik denk dat By Now de Tsjechische vote wint.

Ik denk dat Jezinky de internationale vote wint.

By Now zal niet zo hoog eindigen met de internationale vote, Jezinky wellicht tweede of derde bij de Tsjechische vote. Ik denk dat Domi bij beide votes in elk geval in de top 3 zal eindigen.

Dan hangt dus best wel veel van die oud ESF kandidaten af. En dat is ontzettend afhankelijk van wie ze precies kiezen welke kant ze op zullen neigen.
pi_202551663
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 december 2021 11:48 schreef Fred_B het volgende:

[..]
:+

Ik heb eindelijk de liedjes beluisterd, en Domi is mijn duidelijke favoriet, en Annabelle vond ik ook wel lollig. Het is wel een uitstekende voorronde, vooral in de breedte. Helaas hoor ik er niet meteen een Top 10-kandidaat tussen.
Met dat laatste ben ik het zeker eens. Deze tweet vat het voor mij goed samen.
twitter
Op vrijdag 16 oktober 2020 11:18 schreef molloot200 het volgende: De ESF Playlist Hero :Y
Het ESF-playlist topic
pi_202551764
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 december 2021 11:53 schreef koffieleuk het volgende:

[..]
Met dat laatste ben ik het zeker eens. Deze tweet vat het voor mij goed samen.
[ twitter ]
Ja, dat is wel zo. Je merkt dat ze hun best doen en dan gun je de Tsjechen ook een mooi resultaat. Maar zoals het er nu naar uitziet, eindigen hun goede bedoelingen straks gewoon achter één of andere in Zweden gekochte rampestamper uit Azerbeidzjan.
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_202552249
Jezinky is het meest intrigerend qua performance, het nummer is wel vrij saai. Het wil graag artsy zijn maar er gebeurt eigenlijk niks. Domi heeft een vrij standaard dancenummer, ze brengt het wel goed maar ook hier is het nummer gewoon niet bijzonder genoeg. Ik vind eigenlijk die Blink 182-Linkin Park hybrid nog het beste nummer hebben. Verder eens met bovenstaande commentaren, top-10 wordt het sowieso niet.
  Moderator vrijdag 10 december 2021 @ 13:31:38 #69
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_202552733
Echt lastig te zeggen wie de beste is. Zelf ga ik voor Domi.
De kopieën van Avril Lavigne en Blink182 zijn me net te basic, als liefhebber van die genres. :P
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
pi_202577645
Mijn persoonlijke lijstje na zo'n vijf dagen luisteren:

1. Jordan Haj & Emma Smetana - By Now
2. Giudi - Jezinky
3. We Are Domi - Lights Off
4. Annabelle - Running Out of F* Time
5. Elis Mraz - Imma Be
6. The Valentines - Stay or Go
7. Skywalker - Way Down

Het komt niet vaak voor, maar met álles in deze voorronde kan ik wel leven als deelnemer en ik vind alles ook linksom of rechtsom wel leuk.

Wat het straks gaat worden blijft ontzettend lastig te voorspellen. Ik zou voor nu mijn geld inzetten op ofwel We Are Domi, ofwel Elis Mraz. Maar ik sluit ook Giudi en Jordan Haj & Emma Smetana niet uit, omdat die sowieso allebei 12 punten gaan scoren in één van de televote categorieën waarschijnlijk (respectievelijk internationaal en Tsjechische).

Ik blijf me verbazen hoe goed Elis Mraz het nummer op de video verkoopt. Als zij straks in een zaal staat met allemaal publiek, kan zij écht uitpakken. Ik blijf met haar de vergelijking met Lea Sirk trekken: zij had ook een meer urban nummer, en zij pakte je ook echt in met haar performing skills.
  Moderator zondag 12 december 2021 @ 21:49:05 #71
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_202598073
quote:
Kunnen ze alsjeblieft terug gaan naar de oude manier van reageren (ik heb het na de eerste reactie uitgezet). Ze hebben nu gewoon apart een reactie opgenomen en het is echt ongeorganiseerd en druk. Die Deban er door heen te schreeuwen terwijl William er nog een soort van review van wil maken etc.
pi_202598092
Dat eerste moment van dit interview _O-
  Moderator woensdag 15 december 2021 @ 11:05:42 #74
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_202628058
Reminder vandaag laatste dag om te stemmen
  Moderator donderdag 16 december 2021 @ 08:22:23 #75
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_202642783
Ik kan nergens vinden hoe laat vandaag de uitzending is. Iemand hier?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')