Voor mijn gevoel zit het al dagen zo vlak boven 0quote:Op zondag 12 december 2021 10:02 schreef aloa het volgende:
Dalende lijn richting de kerst.
[ afbeelding ]
Hier ook elke dag hetzelfde. Denk de rest van het jaar depressief grijs. Gelukkig niet zo koud met 8-10 graden.quote:Op zondag 12 december 2021 10:28 schreef dick_laurent het volgende:
Hier vandaag weer haast zomers met 20 graden en strakblauwe lucht. Bizar, wat een verschil met NL.
Nog steeds giga dankbaar en blij dat ik hier kan zitten nu.
Volgende week wordt het overigens wel wat minder, meer bewolking en buitje hier en daar. Maar ach waar heb ik het over
Over drie dagen.quote:Op zondag 12 december 2021 10:28 schreef dick_laurent het volgende:
Hier vandaag weer haast zomers met 20 graden en strakblauwe lucht. Bizar, wat een verschil met NL.
Nog steeds giga dankbaar en blij dat ik hier kan zitten nu.
Volgende week wordt het overigens wel wat minder, meer bewolking en buitje hier en daar. Maar ach waar heb ik het over
Voorlopig zie ik het vooral kouder worden, maar om dat nou winter te noemen?! Weet je, 2-4 graden overdag en 0/-5 in de nacht vind ik gewoon kwakkelweer.quote:Op dinsdag 14 december 2021 08:24 schreef aloa het volgende:
Het ziet er steeds beter uit, wat winterweer betreft. EC laat veel hogedruk zien en dat kan op lange termijn de kou in Nederland brengen. De pluim zal weer koud zijn.
[ afbeelding ]
Dat lijkt wel goed te komen. Hoewel er de afgelopen dagen nog veel onzekerheid was en nog steeds is volgens de laatste pluim van ECMWF is in de berekeningen van NOAA in de stratosfeer een lagedrukgebied dat net voor kerst rond de Noordkaap blijft circuleren. Dit is een temperatuur van rond de -70 graden op c.a. 16 km hoogte. De warmste delen op die hoogte zijn nu -40. Het koud deel van -70 trekt de komende dagen van Groenland richting de Noordkaap. Alles valt of staat nu met de windrichting in de lagere luchtlagen. In geval van een NW-wind heb je de grootste kans op snilquote:Op dinsdag 14 december 2021 14:08 schreef Adrie072 het volgende:
We verdienen wel wat leuks, kom maar op met die kou!
In Nederland weet je het maar nooitquote:Op dinsdag 14 december 2021 14:48 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Dat lijkt wel goed te komen. Hoewel er de afgelopen dagen nog veel onzekerheid was en nog steeds is volgens de laatste pluim van ECMWF is in de berekeningen van NOAA in de stratosfeer een lagedrukgebied dat net voor kerst rond de Noordkaap blijft circuleren. Dit is een temperatuur van rond de -70 graden op c.a. 16 km hoogte. De warmste delen op die hoogte zijn nu -40. Het koud deel van -70 trekt de komende dagen van Groenland richting de Noordkaap. Alles valt of staat nu met de windrichting in de lagere luchtlagen. In geval van een NW-wind heb je de grootste kans op snil
Het ziet er goed uitquote:Op dinsdag 14 december 2021 14:48 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Dat lijkt wel goed te komen. Hoewel er de afgelopen dagen nog veel onzekerheid was en nog steeds is volgens de laatste pluim van ECMWF is in de berekeningen van NOAA in de stratosfeer een lagedrukgebied dat net voor kerst rond de Noordkaap blijft circuleren. Dit is een temperatuur van rond de -70 graden op c.a. 16 km hoogte. De warmste delen op die hoogte zijn nu -40. Het koud deel van -70 trekt de komende dagen van Groenland richting de Noordkaap. Alles valt of staat nu met de windrichting in de lagere luchtlagen. In geval van een NW-wind heb je de grootste kans op snil
December is bijna altijd anti winter. Lijkt nu toch goed koud te gaan worden.quote:Op dinsdag 14 december 2021 23:23 schreef Againzender het volgende:
Afwachten maar. Ik had het vandaag met mijn vader nog over de koudeinval in 84-85, toen was december ook prutweer en zacht, Je weet nooit wat er nog volgt
Ik denk dat t deze keer lukt.quote:Op dinsdag 14 december 2021 23:37 schreef aloa het volgende:
[..]
December is bijna altijd anti winter. Lijkt nu toch goed koud te gaan worden.
Ik hoop hetquote:Op dinsdag 14 december 2021 23:40 schreef Walterwhite64 het volgende:
[..]
Ik denk dat t deze keer lukt.
Vraag maar eens aan je vader van 30dec 1978(15 C) naar 31 dec 1978( -22 C smorgens) en het bleef winter tot maart 1979quote:Op dinsdag 14 december 2021 23:23 schreef Againzender het volgende:
Afwachten maar. Ik had het vandaag met mijn vader nog over de koudeinval in 84-85, toen was december ook prutweer en zacht, Je weet nooit wat er nog volgt
Ik was er ook bij, weliswaar was ik toen pas 2 maanden oud maar tochquote:Op woensdag 15 december 2021 00:33 schreef Snowsquall het volgende:
[..]
Vraag maar eens aan je vader van 30dec 1978(15 C) naar 31 dec 1978( -22 C smorgens) en het bleef winter tot maart 1979
Gewoon een vervolg van wat we nu hebben, kut grijs jankweer. Alleen iets kouder.quote:Op dinsdag 14 december 2021 08:34 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Voorlopig zie ik het vooral kouder worden, maar om dat nou winter te noemen?! Weet je, 2-4 graden overdag en 0/-5 in de nacht vind ik gewoon kwakkelweer.
Sneeuw, schaatsen, vrolijkheid. Een winter wonderland komt eraan! <3quote:Op woensdag 15 december 2021 09:02 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Gewoon een vervolg van wat we nu hebben, kut grijs jankweer. Alleen iets kouder.
Nee het is precies hetzelfde als nu, stratus, motregen/sneeuw stratus. Zei ik al stratus?quote:Op woensdag 15 december 2021 09:04 schreef Perrin het volgende:
[..]
Sneeuw, schaatsen, vrolijkheid. Een winter wonderland komt eraan! <3
Dit is al de 6e dag op rij dat het depressief grijs is. Vorige week donderdag was de zon er voor het laatst heel even. Triestquote:Op woensdag 15 december 2021 09:08 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Nee het is precies hetzelfde als nu, stratus, motregen/sneeuw stratus. Zei ik al stratus?
Langzaamaan een winter op komst?quote:Op woensdag 15 december 2021 09:36 schreef aloa het volgende:
En weer is de pluim kouder![]()
Vanaf dinsdag kans op nachtvorst.
[ afbeelding ]
Begint er steeds beter uit te zien.quote:Op woensdag 15 december 2021 09:42 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Langzaamaan een winter op komst?
Doet inderdaad wat met m'n humeur, dit is echt het meest trieste weer wat je in NL kan hebben.quote:Op woensdag 15 december 2021 09:13 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Dit is al de 6e dag op rij dat het depressief grijs is. Vorige week donderdag was de zon er voor het laatst heel even. Triest
Bij jou is er zon?quote:Op woensdag 15 december 2021 10:05 schreef aloa het volgende:
Lekker weertje. Het is droog en amper wind.
Dat wel. Maar echt al een week grijs of zo. Ik kan steeds slechter mijn bed uit 'smorgens. Heb het geluk dat ik nooit in het donker op hoef te staan, maar zelfs dan kost het nog moeite om om 09.00 in mijn hok te zitten.quote:Op woensdag 15 december 2021 10:05 schreef aloa het volgende:
Lekker weertje. Het is droog en amper wind.
Het zijn ook nog eens de allerkortste dagen, deze combinatie is waardeloos.quote:Op woensdag 15 december 2021 10:17 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Dat wel. Maar echt al een week grijs of zo. Ik kan steeds slechter mijn bed uit 'smorgens. Heb het geluk dat ik nooit in het donker op hoef te staan, maar zelfs dan kost het nog moeite om om 09.00 in mijn hok te zitten.
quote:Op woensdag 15 december 2021 09:36 schreef aloa het volgende:
En weer is de pluim kouder![]()
Vanaf dinsdag kans op nachtvorst.
[ afbeelding ]
Mag wel een keerquote:Op woensdag 15 december 2021 10:24 schreef -Sigaartje het volgende:
[..]
Eindelijk normaal Nederlands weer.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |