abonnement Unibet Coolblue
pi_202344013
https://www.ad.nl/gezond/(...)naf-5-jaar~a9f34cae/

Het Europees Geneesmiddelenbureau EMA heeft het vaccin van BioNTech en Pfizer goedgekeurd voor kinderen van 5 tot 11 jaar. Zij krijgen wel een kleinere dosis.

Ga jij je kinderen laten vaccineren?

En hoe kijk je naar het vaccineren van kinderen..die zelf nauwelijks last van het virus lijken te hebben?
Definitely not CIA
pi_202344412
Kinderen kunnen geen corona krijgen, noch doorgeven.
Dat is wat ze ons altijd hebben wijsgemaakt!
Cindy De Vuyst
  vrijdag 26 november 2021 @ 00:27:09 #3
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_202344445
Mijn bijna-11-jarige kan prima zelf beslissen of hij gevaccineerd wil worden, als hij dat niet zou willen dan zou ik hem niet dwingen.

Met een 6-jarige zou het een ander verhaal zijn.
Ik weet ook niet of ik een 6-jarige zou laten vaccineren, ik verwacht van wel.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  vrijdag 26 november 2021 @ 00:28:51 #4
8369 speknek
Another day another slay
pi_202344453
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 00:20 schreef einzeinz het volgende:
Kinderen kunnen geen corona krijgen, noch doorgeven.
Dat is wat ze ons altijd hebben wijsgemaakt!
Wie heeft jou dat nou weer wijs gemaakt.
Mijn kinderen hebben gewoon corona gehad. Ze gaven tot en met Alfa het niet zoveel door, daar is met Delta verandering in gekomen.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_202344456
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 00:20 schreef einzeinz het volgende:
Kinderen kunnen geen corona krijgen, noch doorgeven.
Dat is wat ze ons altijd hebben wijsgemaakt!
Wie heeft je dat wijs gemaakt?
pi_202344469
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 00:28 schreef speknek het volgende:

[..]
Wie heeft jou dat nou weer wijs gemaakt.
Mijn kinderen hebben gewoon corona gehad. Ze gaven tot en met Alfa het niet zoveel door, daar is met Delta verandering in gekomen.
Mijn kinderen van een half jaar en van 2 jaar hebben het ook gehad. 's avonds op TV 'kinderen kunnen geen corona krijgen, noch doorgeven'. Mijn kind van een 6 maanden had het in juli 2020.
Moest toen ook eens gniffelen.

Nee, ik weiger een vaccinatie bij hen!
Cindy De Vuyst
  vrijdag 26 november 2021 @ 00:41:42 #7
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_202344501
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 00:31 schreef einzeinz het volgende:

[..]
Mijn kinderen van een half jaar en van 2 jaar hebben het ook gehad. 's avonds op TV 'kinderen kunnen geen corona krijgen, noch doorgeven'. Mijn kind van een 6 maanden had het in juli 2020.
Moest toen ook eens gniffelen.

Nee, ik weiger een vaccinatie bij hen!
En als je een 11-jarige zou hebben die wel gevaccineerd zou willen worden, wat dan?
Zou je het verbieden?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_202344527
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 00:41 schreef Leandra het volgende:

[..]
En als je een 11-jarige zou hebben die wel gevaccineerd zou willen worden, wat dan?
Zou je het verbieden?
Als ze het zelf vragen, OK dan.
Maar ik zou NOOIT kinderen onder de 6 jaar laten prikken.
Cindy De Vuyst
pi_202344538
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 00:31 schreef einzeinz het volgende:

[..]
Mijn kinderen van een half jaar en van 2 jaar hebben het ook gehad. 's avonds op TV 'kinderen kunnen geen corona krijgen, noch doorgeven'. Mijn kind van een 6 maanden had het in juli 2020.
Moest toen ook eens gniffelen.

Nee, ik weiger een vaccinatie bij hen!
Dat is onzin, een van de eerste bekende gevallen die in het nieuws kwam in maart 2020 was een meisje van 5 dat besmet was geraakt tijdens wintersport (dochter van Tom Coronel). Bij de eerste variant werden ze er niet of nauwelijks ziek van en gaven het amper door, maar dat is iets anders dan “niet kunnen krijgen en doorgeven”, dat heb je er zelf van gemaakt.
pi_202344553
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 00:41 schreef Leandra het volgende:

[..]
En als je een 11-jarige zou hebben die wel gevaccineerd zou willen worden, wat dan?
Zou je het verbieden?
De mijne is 9. En dat vind ik dan weer lastig. Ze mag en kan zelf meedenken. Maar ze is zeker nog geen 11 of 12 jarige die zelfstandiger kan denken.
Definitely not CIA
  vrijdag 26 november 2021 @ 01:06:07 #11
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_202344570
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 november 2021 00:58 schreef capricia het volgende:

[..]
De mijne is 9. En dat vind ik dan weer lastig. Ze mag en kan zelf meedenken. Maar ze is zeker nog geen 11 of 12 jarige die zelfstandiger kan denken.
Het is ook lastig, vooral ook omdat een vaccinatie an sich vervelend is en niemand het voor de lol doet.

Als je een kind vraagt of hij/zij een prik wil, dan krijg je daar net zo zeker "nee" als antwoord op als dat je "ja" als antwoord krijgt als je vraagt of ze een ijsje willen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_202345347
Ja, onze dochter van 6 wordt gevaccineerd. Totaal geen aarzeling qua vaccineren in welk opzicht dan ook.
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
pi_202345571
Wat is het risico op ernstige ziekte van covid tegenover het risico op ernstige bijwerkingen van het vaccin? Vind dat wel een hele belangrijke vraag eigenlijk.
ヽ༼ ຈل͜ຈ༼ ▀̿̿Ĺ̯̿̿▀̿ ̿༽Ɵ͆ل͜Ɵ͆ ༽ノ
  vrijdag 26 november 2021 @ 08:42:25 #14
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_202345580
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 08:40 schreef DoritosDieBlauwe het volgende:
Wat is het risico op ernstige ziekte van covid tegenover het risico op ernstige bijwerkingen van het vaccin? Vind dat wel een hele belangrijke vraag eigenlijk.
Dat is een ding. Maar heb ook begrepen dat voor de meeste kinderen er helemaal geen medische reden is om te vaccineren.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  vrijdag 26 november 2021 @ 09:02:24 #15
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_202345756
Ik snap die afkeer voor het vaccineren van kinderen nooit zo. Zo bijzonder is dat allemaal niet toch?
  vrijdag 26 november 2021 @ 09:10:20 #16
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_202345853
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 november 2021 09:02 schreef PiyeReloaded het volgende:
Ik snap die afkeer voor het vaccineren van kinderen nooit zo. Zo bijzonder is dat allemaal niet toch?
Maar waarom kinderen vaccineren als dat helemaal niet nodig is? Dat is meer de vraag. Voorbeeld kinderen vaccineren puur om alleen de ongevaccineerden te beschermen? Slechte zaak denk ik.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_202345940
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 08:42 schreef Megumi het volgende:

[..]
Dat is een ding. Maar heb ook begrepen dat voor de meeste kinderen er helemaal geen medische reden is om te vaccineren.
Ik ben echt tegen het vaccineren tegen covid van kinderen, en als er geen profijt voor de kinderen is al helemaal.
De vraag word dan wat levert het op op landelijk niveau, en hoe staat tegenover de kans op ernstige kans op bijwerkingen bij kinderen.

Maar op individueel niveau kan ik me voorstellen dat als het je eigen kind is die toevallig hoort bij de kleine risico groep en een ernstige bijwerking krijgt, dat helemaal niks dat kan goed praten. Idem dito als een geliefde overlijd als gevolg van covid trouwens.

Ik kan alleen maar hopen dat kinderen niet verplicht worden voorlopig.

[ Bericht 1% gewijzigd door DoritosDieBlauwe op 26-11-2021 09:23:18 (verduidelijking) ]
ヽ༼ ຈل͜ຈ༼ ▀̿̿Ĺ̯̿̿▀̿ ̿༽Ɵ͆ل͜Ɵ͆ ༽ノ
  vrijdag 26 november 2021 @ 09:20:09 #18
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_202345968
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 09:18 schreef DoritosDieBlauwe het volgende:

[..]
Ik ben echt tegen het vaccineren van kinderen,
Dat is weer het ene uiterste. Als iedereen dat zou denken zou de kindersterfte hoog zijn wat niet nodig is.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_202345997
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 09:20 schreef Megumi het volgende:

[..]
Dat is weer het ene uiterste. Als iedereen dat zou denken zou de kindersterfte hoog zijn wat niet nodig is.
oo nee ik bedoel alleen de covid vaccinatie, niet de standaard vaccinaties die we hebben.
ヽ༼ ຈل͜ຈ༼ ▀̿̿Ĺ̯̿̿▀̿ ̿༽Ɵ͆ل͜Ɵ͆ ༽ノ
  vrijdag 26 november 2021 @ 10:05:14 #20
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_202346512
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 09:10 schreef Megumi het volgende:

[..]
Maar waarom kinderen vaccineren als dat helemaal niet nodig is? Dat is meer de vraag. Voorbeeld kinderen vaccineren puur om alleen de ongevaccineerden te beschermen? Slechte zaak denk ik.
Omdat kinderen besmettingsbronnen zijn (dat zie je bijvoorbeeld aan de hogere besmettingscijfers onder docenten) en voor iedere onderzochte leeftijdsgroep de risico's op ernstig verloop van covid hoger zijn dan de risico's op ernstige bijwerkingen (en ondertussen is het tot een jaar of 5 onderzocht).

Vaccinaties werken het beste door de groepsimminiteit op peil te krijgen en kinderen zijn gewoon een groot deel van de populatie. Een deel dat ook nog eens veel samenkomt en daarmee een ideale groep om als virus in rond te gaan en daarna weer mensen te besmetten die met hun in contact komen. Dan kan je zelfs een vaccinatiegraad van 100% hebben, maar als kinderen daarvan uitgesloten zijn zegt het nog weinig.

Dat vind ik ook heel raar in de voorgestelde maatregelen: terughoudendheid met scholen sluiten, maar ook terughoudendheid met het vaccineren van kinderen. Logischer is om te kiezen. Of vol inzetten op vaccinatie van kinderen, of dicht die scholen (en het laatste lijkt mij ongewenst). Dat is nuttiger dan een 2g maatregel in kroegen, maar omdat kroegen voor de leuk zijn is dat schijnbaar makkelijker te verkopen.
  vrijdag 26 november 2021 @ 11:46:00 #21
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_202347792
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 november 2021 10:05 schreef PiyeReloaded het volgende:

[..]
Omdat kinderen besmettingsbronnen zijn (dat zie je bijvoorbeeld aan de hogere besmettingscijfers onder docenten) en voor iedere onderzochte leeftijdsgroep de risico's op ernstig verloop van covid hoger zijn dan de risico's op ernstige bijwerkingen (en ondertussen is het tot een jaar of 5 onderzocht).
Op zich gaan de bijwerkingen pas echt naar buiten komen in de praktijk. En waarom zou je kinderen een vaccin geven wat voor hun eigen gezondheid niet belangrijk is. Maar mogelijk wel bijwerkingen heeft. En docenten en dergelijke zijn natuurlijk gevaccineerd. En mensen die gevaccineerd zijn maar positief testen maar verder niet ziek zijn. Gewoon aan het werk houden zou ik bijna zeggen.

[ Bericht 4% gewijzigd door Megumi op 26-11-2021 11:51:14 ]
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  vrijdag 26 november 2021 @ 11:48:15 #22
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_202347828
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 09:22 schreef DoritosDieBlauwe het volgende:

[..]
oo nee ik bedoel alleen de covid vaccinatie, niet de standaard vaccinaties die we hebben.
Ok dan begreep ik dat dus verkeerd. Of erger een foute aanname over jou persoonlijk die onjuist is. Sorry.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_202348691
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 11:48 schreef Megumi het volgende:

[..]
Ok dan begreep ik dat dus verkeerd. Of erger een foute aanname over jou persoonlijk die onjuist is. Sorry.
Geen probleem, ik had het ook niet zo handig verwoord.
ヽ༼ ຈل͜ຈ༼ ▀̿̿Ĺ̯̿̿▀̿ ̿༽Ɵ͆ل͜Ɵ͆ ༽ノ
  vrijdag 26 november 2021 @ 12:49:05 #24
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_202348798
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 11:46 schreef Megumi het volgende:

[..]
Op zich gaan de bijwerkingen pas echt naar buiten komen in de praktijk. En waarom zou je kinderen een vaccin geven wat voor hun eigen gezondheid niet belangrijk is. Maar mogelijk wel bijwerkingen heeft. En docenten en dergelijke zijn natuurlijk gevaccineerd. En mensen die gevaccineerd zijn maar positief testen maar verder niet ziek zijn. Gewoon aan het werk houden zou ik bijna zeggen.
Het is wel degelijk belangrijk voor hun gezondheid. Ten eerste vanwege de genoemde reden dat het risico op ernstig verloop groter is dan het risico op ernstige bijwerkingen. Dat laten onderzoek en de praktijk zien. Ten tweede zijn het sluiten van scholen en andere maatregelen die het dagelijks leven van kinderen beperken niet bevorderlijk voor de gezondheid. De brandhaard blussen met vaccinaties is veel nuttiger dan vanuit paranoïa per se geen kinderen willen vaccineren, terwijl bij oudere groepen dwangmaatregelen worden ingezet.
  vrijdag 26 november 2021 @ 12:53:03 #25
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_202348851
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 november 2021 12:49 schreef PiyeReloaded het volgende:

[..]
Het is wel degelijk belangrijk voor hun gezondheid. Ten eerste vanwege de genoemde reden dat het risico op ernstig verloop groter is dan het risico op ernstige bijwerkingen. Dat laten onderzoek en de praktijk zien. Ten tweede zijn het sluiten van scholen en andere maatregelen die het dagelijks leven van kinderen beperken niet bevorderlijk voor de gezondheid. De brandhaard blussen met vaccinaties is veel nuttiger dan vanuit paranoïa per se geen kinderen willen vaccineren, terwijl bij oudere groepen dwangmaatregelen worden ingezet.
Weet ik niet. Maar mensen zeker als het om kinderen gaat een medicijn toedienen wat niets toevoegt aan hun gezondheid met mogelijke bijwerkingen is dat verstandig is meer mijn vraag? En dat vaccins en ook antibiotica het leven van vele kinderen gered heeft mag wel duidelijk zijn. En dat sluiten van scholen een ramp is verder met je eens. Dat voor ouderen en dergelijke de vaccins goed werken is nu wel bewezen. En nodig gebleken. Maar in tegenstelling tot bijvoorbeeld de Spaanse griep lijkt covid aardiger te zijn voor kinderen.

[ Bericht 2% gewijzigd door Megumi op 26-11-2021 13:03:25 ]
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  vrijdag 26 november 2021 @ 13:06:01 #26
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_202349013
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 12:53 schreef Megumi het volgende:

[..]
Weet ik niet. Maar mensen zeker als het om kinderen gaat een medicijn toedienen wat niets toevoegt aan hun gezondheid met mogelijke bijwerkingen is dat verstandig is meer mijn vraag? En dat vaccins en ook antibiotica het leven van vele kinderen gered heeft mag wel duidelijk zijn. En dat sluiten van scholen een ramp is verder met je eens. Dat voor ouderen en dergelijke de vaccins goed werken is nu wel bewezen. En nodig is gebleken. Maar in tegenstelling tot bijvoorbeeld de Spaanse griep lijkt covid aardiger te zijn voor kinderen.
Klopt, maar het gaat om de populatie en daar maken kinderen een belangrijk deel van uit. Heel veel mensen redeneren nog vanuit ideeën die in het begin van de pandemie, met eerdere varianten, geopperd werden: We weten niet of kinderen heel besmettelijk zijn. Inmiddels hebben we gezien dat scholen besmettingshaarden zijn en dat je die niet zomaar wil sluiten is logisch vanwege andere belangen, maar dan ook nog zo terughoudend aan het werk gaan met vaccinatie van kinderen vind ik nogal dom. Het gaat niet alleen om het verloop van de ziekte. Besmettingen moeten omlaag en hier valt juist veel winst te boeken.
pi_202349028
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 november 2021 13:06 schreef PiyeReloaded het volgende:

[..]
Klopt, maar het gaat om de populatie en daar maken kinderen een belangrijk deel van uit. Heel veel mensen redeneren nog vanuit ideeën die in het begin van de pandemie, met eerdere varianten, geopperd werden: We weten niet of kinderen heel besmettelijk zijn. Inmiddels hebben we gezien dat scholen besmettingshaarden zijn en dat je die niet zomaar wil sluiten is logisch vanwege andere belangen, maar dan ook nog zo terughoudend aan het werk gaan met vaccinatie van kinderen vind ik nogal dom. Het gaat niet alleen om het verloop van de ziekte. Besmettingen moeten omlaag en hier valt juist veel winst te boeken.
Nieuwsupdate: Met vaccin ben je nog steeds besmettelijk.

Optyfen met je vaccinatiedrang.
  vrijdag 26 november 2021 @ 13:11:42 #28
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_202349070
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 november 2021 13:06 schreef PiyeReloaded het volgende:

[..]
Klopt, maar het gaat om de populatie en daar maken kinderen een belangrijk deel van uit. Heel veel mensen redeneren nog vanuit ideeën die in het begin van de pandemie, met eerdere varianten, geopperd werden: We weten niet of kinderen heel besmettelijk zijn. Inmiddels hebben we gezien dat scholen besmettingshaarden zijn en dat je die niet zomaar wil sluiten is logisch vanwege andere belangen, maar dan ook nog zo terughoudend aan het werk gaan met vaccinatie van kinderen vind ik nogal dom. Het gaat niet alleen om het verloop van de ziekte. Besmettingen moeten omlaag en hier valt juist veel winst te boeken.
Dat kinderen besmettelijk zijn en vanuit school hun thuis omgeving besmetten is voor mij wel duidelijk nu. Maar ze daarom een vaccin toedienen wat ze voor hun gezondheid niet nodig hebben en dergelijke is dan etnisch wel een probleem. Zeker als dat wellicht schadelijk is voor die kinderen.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  vrijdag 26 november 2021 @ 13:14:27 #29
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_202349117
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 13:07 schreef Thrilled het volgende:

[..]
Nieuwsupdate: Met vaccin ben je nog steeds besmettelijk.

Optyfen met je vaccinatiedrang.
Nieuwsupdate met het vaccin zijn de kansen dat je op IC of in het ziekenhuis terecht komt vele malen kleiner. Dus stop met het verspreiden van nepnieuws en nepinformnatie en doe zelf maar aan het optyfen naar een vaccin locatie en haal je gratis prikje. Dan doe je wat nuttigs. Dan kan iemand wellicht aan kanker geholpen worden en dergelijke. Maar nu moeten optyfen door wellicht een wappie als jij? Die omdat ze een covid vaccin weigeren en daar door onnodig een IC plek bezetten.

[ Bericht 2% gewijzigd door Megumi op 26-11-2021 13:24:21 ]
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  vrijdag 26 november 2021 @ 13:27:19 #30
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_202349293
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 13:07 schreef Thrilled het volgende:

[..]
Nieuwsupdate: Met vaccin ben je nog steeds besmettelijk.

Optyfen met je vaccinatiedrang.
Ze worden minder besmet en zijn minder besmettelijk wat dus optelt. Verder hoeft er voor mij geen drang te zijn. Gewoon een fatsoenlijke vaccinatiecampagne opzetten op scholen en stoppen met dat angstige gedoe over het vaccineren van kinderen. Dan zal je zien dat de cijfers voor vrijwillige vaccinatie omhoog schieten. Liever zoveel mogelijk mensen, ongeacht leeftijd, vrijwillig vaccineren, dan maatregelen om mensen die niet willen toch te vaccineren.

quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 13:11 schreef Megumi het volgende:

[..]
Dat kinderen besmettelijk zijn en vanuit school hun thuis omgeving besmetten is voor mij wel duidelijk nu. Maar ze daarom een vaccin toedienen wat ze voor hun gezondheid niet nodig hebben en dergelijke is dan etnisch wel een probleem. Zeker als dat wellicht schadelijk is voor die kinderen.
Ik snap je voorzichtigheid en het is terecht dat er voorzichtig wordt beoordeeld of het vaccin meerwaarde heeft voor kinderen. Maar die leeftijd waarvoor het is goedgekeurd wordt ook niet zomaar verlaagd. Daar is extra naar gekeken en wereldwijd zijn er al heel veel kinderen gevaccineerd. Ik denk echt dat daar de grootste winst te behalen is in Nederland.
pi_202349301
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 13:14 schreef Megumi het volgende:

[..]
Nieuwsupdate met het vaccin zijn de kansen dat je op IC of in het ziekenhuis terecht komt vele malen kleiner. Dus stop met het verspreiden van nepnieuws en nepinformnatie en doe zelf maar aan het optyfen naar een vaccin locatie en haal je gratis prikje. Dan doe je wat nuttigs. Dan kan iemand wellicht aan kanker geholpen worden en dergelijke. Maar nu moeten optyfen door wellicht een wappie als jij? Die omdat ze een covid vaccin weigeren en daar door onnodig een IC plek bezetten.
- Door in huis te blijven worden de kansen op een auto-ongeluk vele malen kleiner.
- Door niet te eten worden de kansen op obesitas vele malen kleiner.
- Door niet te roken worden de kansen op longkanker vele malen kleiner.

Niet. alles. dat. risico's. verkleint. moet. ook. gebeuren.

Leg mij vooral verder even uit hoe ik als dertiger nu de zorg belast omdat ik geen prik heb genomen.
Leg mij vooral even uit hoe de zorg straks ontlast is als elk kind en tiener straks een prik heeft genomen.

Of zouden we misschien toch eens moeten gaan nuanceren en niet meer praten over gevaccineerd / ongevaccineerd, maar over risico / niet-risico groep? Wellicht eens verder kijken dan onze neus lang is? Wellicht eens kijken naar de overige kenmerken van de patiënten? Wellicht eens meer energie stoppen in het bereiken van die ene specifieke doelgroep? Wellicht niet de schuld in de schoenen proberen te schuiven van een kleine en onschuldige groep kinderen die niets te maken hebben met de druk op de zorg door de ongevaccineerde bejaarden?

En dat nog even los van de discussie of het moreel verwerpelijk is dat je mensen moet verplichten zich te laten prikken met een karig vaccin waar ziekelijk veel geld mee verdient wordt en waar door de overheid voorwaarden aan gekoppeld worden.
  vrijdag 26 november 2021 @ 13:30:58 #32
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_202349320
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 november 2021 13:27 schreef PiyeReloaded het volgende:

[..]
Ze worden minder besmet en zijn minder besmettelijk wat dus optelt. Verder hoeft er voor mij geen drang te zijn. Gewoon een fatsoenlijke vaccinatiecampagne opzetten op scholen en stoppen met dat angstige gedoe over het vaccineren van kinderen. Dan zal je zien dat de cijfers voor vrijwillige vaccinatie omhoog schieten. Liever zoveel mensen, ongeacht leeftijd, vrijwillig vaccineren, dan maatregelen om mensen die niet willen toch te vaccineren.
[..]
Ik snap je voorzichtigheid en het is terecht dat er voorzichtig wordt beoordeeld of het vaccin meerwaarde heeft voor kinderen. Maar die leeftijd waarvoor het is goedgekeurd wordt ook niet zomaar verlaagd. Daar is extra naar gekeken en wereldwijd zijn er al heel veel kinderen gevaccineerd. Ik denk echt dat daar de grootste winst te behalen is in Nederland.
Dat kunnen we wel met elkaar eens zijn. Spannende tijden maar ook interessante tijden.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_202349329
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 november 2021 13:27 schreef PiyeReloaded het volgende:

Dan zal je zien dat de cijfers voor vrijwillige vaccinatie omhoog schieten.
Ik zei het in een ander topic ook al; ik heb vorige maand mijn zoontje laten vaccineren tegen de standaard kinderziektes. Geen dwang, geen QR-code, geen gedreig met maatregelen, gewoon omdat ik de uitnodiging kreeg. Gewoon omdat die vaccins zich bewezen hebben. Grappig hoe dat werkt he?

quote:
Maar die leeftijd waarvoor het is goedgekeurd wordt ook niet zomaar verlaagd. Daar is extra naar gekeken en wereldwijd zijn er al heel veel kinderen gevaccineerd. Ik denk echt dat daar de grootste winst te behalen is in Nederland.
Besef wel even dat Pfizer zelf aandeel heeft in die al die goedkeuringen, de bijbehorende onderzoeken financiert en dat daarom de 'wij van WC-eend'-adviezen en goedkeuringen mij geen knip voor de neus waard zijn.

Ik kan echt niet wachten tot we 1 of 2 jaar verder uit deze onzin zijn en alle shit boven komt drijven van de smerige spelletjes die nu gespeeld worden. En al die tijd wordt er niks gedaan aan het überhaupt nog maar beginnen aan de opschaling van de zorg... wat een poppenkast... :N
  vrijdag 26 november 2021 @ 13:34:49 #34
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_202349360
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 13:28 schreef Thrilled het volgende:

[..]
- Door in huis te blijven worden de kansen op een auto-ongeluk vele malen kleiner.
- Door niet te eten worden de kansen op obesitas vele malen kleiner.
- Door niet te roken worden de kansen op longkanker vele malen kleiner.
Vaccins zijn een bewezen methode om ziektes te onderdrukken. En jou post overtuigd mij niet van het tegendeel. En overtuigd mij ook binnen een kader dat gezondheid wat ook een grondrecht recht is dat een verplichten van een vaccin wellicht dus een noodzaak is. Los even van kinderen natuurlijk.

[ Bericht 2% gewijzigd door Megumi op 26-11-2021 13:43:31 ]
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  vrijdag 26 november 2021 @ 13:34:57 #35
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_202349362
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 13:32 schreef Thrilled het volgende:

[..]
Ik zei het in een ander topic ook al; ik heb vorige maand mijn zoontje laten vaccineren tegen de standaard kinderziektes. Geen dwang, geen QR-code, geen gedreig met maatregelen, gewoon omdat ik de uitnodiging kreeg. Gewoon omdat die vaccins zich bewezen hebben. Grappig hoe dat werkt he?
[..]
Besef wel even dat Pfizer zelf aandeel heeft in die al die goedkeuringen, de bijbehorende onderzoeken financiert en dat daarom de 'wij van WC-eend'-adviezen en goedkeuringen mij geen knip voor de neus waard zijn.

Ik kan echt niet wachten tot we 1 of 2 jaar verder uit deze onzin zijn en alle shit boven komt drijven van de smerige spelletjes die nu gespeeld worden. En al die tijd wordt er niks gedaan aan het überhaupt nog maar beginnen aan de opschaling van de zorg... wat een poppenkast... :N
Jij wil graag nog zo'n 100 euro per maand per persoon meer aan je ziektekosten verzekering betalen?
pi_202349421
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 13:34 schreef Megumi het volgende:

[..]
Vaccins zijn een bewezen methode om ziektes te onderdrukken. En jou post overtuigd mij niet van het tegendeel. En overtuigd mij ook binnen een kader dat gezondheid ook een recht is dat een verplichten van een vaccin wellicth dus een noodzaak is. Los even van kinderen natuurlijk.
Klopt. Vaccins die normaliter jarenlang getest worden in het veld, waar niet op deze schaal dit soort bijwerkingen van gemeld worden, zonder dat daar verplichtingen, voorwaarden, dwang of drang tegenover staan. Tegen ziektes die we niet alsnog via gevaccineerden (en dieren) kunnen krijgen, waardoor 100% immuniteit simpelweg onmogelijk is.

Vaccineren tegen een corona virus is dus van een heel andere orde dan tegen de bof of mazelen en daardoor totaal niet te vergelijken. Dat we zo snel, zo'n nieuw vaccin, tegen (achteraf) zo'n relatief onschuldige ziekte, op deze schaal door iedereen z'n strot heen aan het duwen zijn en er vervolgens vrijheden voor afpakken als je het niet doet, is echt het schandaal van de eeuw.

[ Bericht 0% gewijzigd door Thrilled op 26-11-2021 13:48:00 ]
pi_202349473
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 13:34 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]
Jij wil graag nog zo'n 100 euro per maand per persoon meer aan je ziektekosten verzekering betalen?
Jahoor, maar dat is niet eens nodig. Schrap de donaties aan de EU, schrap de absurde en onhaalbare klimaatdoelstellingen en je houdt miljarden over. Stop dat in onze eigen zorg en je begint tenminste met het oplossen van 1 deel van het probleem.

Maar ja, die agenda van EU/WEF he... :Z
  vrijdag 26 november 2021 @ 13:48:10 #38
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_202349495
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 13:41 schreef Thrilled het volgende:

[..]
Klopt. Vaccins die normaliter jarenlang getest worden in het veld, waar niet op deze schaal dit soort bijwerkingen van gemeld worden, zonder dat daar verplichtingen, voorwaarden, dwang of drang tegenover staan. Tegen ziektes die we niet alsnog via dieren kunnen krijgen, waardoor 100% immuniteit simpelweg onmogelijk is.

Vaccineren tegen een corona virus is dus van een heel andere orde dan tegen de bof of mazelen en daardoor totaal niet te vergelijken. Dat we zo snel, zo'n nieuw vaccin, tegen (achteraf) zo'n relatief onschuldige ziekte, op deze schaal door iedereen z'n strot heen aan het duwen zijn en er vervolgens vrijheden voor afpakken als je het niet doet, is echt het schandaal van de eeuw.
Achteraf een onschuldig virus? Dat moet nog maar blijken. Op zich trek ik dan einde discussie met jou. De schade van het corona virus is enorm.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_202349510
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 13:48 schreef Megumi het volgende:

[..]
Achteraf een onschuldig virus? Dat moet nog maar blijken. Op zich trek ik dan einde discussie met jou.
Nou, als we bij de uitbraak IFR schattingen van 3 / 4% horen, de wereld daarop in de paniekmodus schiet en we nu op 0-komma-zoveel zitten dan is dat achteraf gezien dus veel minder heftig dan we aanvankelijk dachten.

Je kan toch niet ontkennen dat de impact van corona op de zorg hetzelfde is als die tijdens een griepseizoen? Dat voornamelijk ouderen en zwakkeren getroffen worden? Waarom dan toch steeds die kop in het zand steken?
  vrijdag 26 november 2021 @ 13:52:55 #40
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_202349546
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 13:49 schreef Thrilled het volgende:

[..]
Nou, als we bij de uitbraak IFR schattingen van 3 / 4% horen, de wereld daarop in de paniekmodus schiet en we nu op 0-komma-zoveel zitten dan is dat achteraf gezien dus veel minder heftig dan we aanvankelijk dachten.

Je kan toch niet ontkennen dat de impact van corona op de zorg hetzelfde is als die tijdens een griepseizoen? Dat voornamelijk ouderen en zwakkeren getroffen worden? Waarom dan toch steeds die kop in het zand steken?
Nou ik woon zelf dichtbij OLVG en dergelijke. En ben daar ook patient. En die melden dat zijn op hun covid afdeling voornamelijk ongevaccineerde wappies aantreffen?
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_202349570
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 13:52 schreef Megumi het volgende:

[..]
Nou ik woon zelf dichtbij OLVG en dergelijke. En die melden dat zijn op hun covid afdeling voornamelijk ongevaccineerde wappies aantreffen.
:') 'en dergelijke', je woont op meerdere plekken? En die woordvoerder noemt het 'ongevaccineerde wappies', gotcha ^O^
pi_202349587
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 13:49 schreef Thrilled het volgende:

[..]
Nou, als we bij de uitbraak IFR schattingen van 3 / 4% horen, de wereld daarop in de paniekmodus schiet en we nu op 0-komma-zoveel zitten dan is dat achteraf gezien dus veel minder heftig dan we aanvankelijk dachten.

Je kan toch niet ontkennen dat de impact van corona op de zorg hetzelfde is als die tijdens een griepseizoen? Dat voornamelijk ouderen en zwakkeren getroffen worden? Waarom dan toch steeds die kop in het zand steken?
Dat is zeker wel te ontkennen. En al diverse malen door vele mensen ontkracht. Het is heel erg anders. Dat jij daar niet aan wil, is prima, maar stop met te doen alsof dat een feit is. Want dat is het heel expliciet niet. Het is BNW en nonsens.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  vrijdag 26 november 2021 @ 13:58:38 #43
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_202349612
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 13:55 schreef Thrilled het volgende:

[..]
:') 'en dergelijke', je woont op meerdere plekken? En die woordvoerder noemt het 'ongevaccineerde wappies', gotcha ^O^
Ze hebben een afdeling west en oost. Maar dat het voornamelijk ongevaccineerden zijn op de IC is duidelijk. En ja mijn internist heeft het over wappies en dergelijke. En is die lui wel wat zat. Want zij is oncoloog en moet daardoor hele vervelende keuzes maken. Ik heb zelfs eens tegen haar gezegd rustig aan dood gaan we allemaal. :P En lig nog niet roggelend in me bed dood te gaan. Dus kan wel wat pijn en uitstel dragen. Ook omdat echt een logisch gesprek niet mogelijk was.

[ Bericht 3% gewijzigd door Megumi op 26-11-2021 14:07:26 ]
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_202366954
quote:
1s.gif Op donderdag 25 november 2021 23:36 schreef capricia het volgende:
Ga jij je kinderen laten vaccineren?
Zou het nog niet doen...
twitter

  zaterdag 27 november 2021 @ 17:22:42 #45
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_202367005
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 13:41 schreef Thrilled het volgende:
Dat we zo snel, zo'n nieuw vaccin, tegen (achteraf) zo'n relatief onschuldige ziekte, op deze schaal door iedereen z'n strot heen aan het duwen zijn en er vervolgens vrijheden voor afpakken als je het niet doet, is echt het schandaal van de eeuw.
Ik vermoed dat er wel wat kankerpatiënten zijn en dergelijke die hun zorg uitgesteld zien daar anders over denken.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_202388949
Geschreven door Dick Bijl

Japans onderzoek: twintigers hebben een zeven keer zo hoog overlijdensrisico na vaccinatie dan door COVID-19.
Bij ouderen en gezondheidszorgwerkers is een onevenredig hoog aantal mensen overleden aan cardiovasculaire oorzaken na vaccinatie, in vergelijking met de algemene bevolking. Rokuro Hama, hoofdredacteur van het Japanse medicijntijdschrift Med Check onderzocht hoe het gesteld was met het risico op ernstige bijwerkingen en overlijden bij jeugdigen en jongvolwassenen.

Analyse
In Japan moeten ernstige bijwerkingen en overlijden na vaccinatie, ongeacht of er sprake is van causale relaties, binnen 28 dagen na toediening worden gemeld bij de autoriteiten. Hama berekende dat het risico op overlijden bij twintigers na vaccinatie, en gecorrigeerd voor geslacht, circa zeven maal zo hoog was als na het oplopen van een COVID-19-infectie. Door ook ernstige bijwerkingen en overlijden na 28 dagen in de berekeningen erbij te betrekken, kwam hij op nog hogere schattingen uit.

Hama maakt zich grote zorgen over het vaccineren van kinderen. We weten niet hoe groot het risico op ernstige bijwerkingen en overlijden is, maar we weten wel dat kinderen vrijwel geen risico hebben op een ernstige COVID-19-infectie. Hama sluit af met de opmerking dat het bespottelijk is om schoolkinderen te vaccineren.

In een andere bijdrage in Med Check wordt het overlijden van drie tieners beschreven na vaccinatie. Hersenbloedingen en arteriële trombose waren belangrijke doodsoorzaken. Causale relaties met vaccinatie worden vermoed.

Onderzoek EMA
Dit zijn bepaald geen geruststellende gegevens. Ouders dienen hier kennis van te nemen, zodat ze niet kunnen zeggen dat ze niet op de hoogte zijn gebracht van deze ernstige zaken. EMA heeft het vaccin van Pfizer inmiddels goedgekeurd voor gebruik bij kinderen vanaf 5 tot 12 jaar, maar zoals steeds het geval in deze pandemie zijn ze ook bij deze groep onvoldoende goed en lang onderzocht. Het risico op ernstige en onverwachte bijwerkingen is derhalve onbekend, maar bepaald niet ondenkbeeldig. Onderzoekdetails zijn door EMA niet vrijgegeven, we weten dat er zo’n tweeduizend kinderen aan mee hebben gedaan.

Prietpraat
De automatische piloot van EMA meldt de gebruikelijke prietpraat, namelijk dat de voordelen van vaccinatie opwegen tegen de nadelen. Maar dat kunnen ze überhaupt niet onderbouwen, aangezien ze geen lange termijnonderzoek hebben gedaan. EMA noemt als belangrijke bijwerkingen pijn, roodheid en zwelling op de injectieplaats, moeheid, hoofdpijn, spierpijn en koorts. Deze zijn over het algemeen licht of matig van aard en verbeteren na een aantal dagen.

EMA geeft aan dat de onderzoeksgegevens, dat is de EPAR (European Public Assessment Report), binnenkort op hun website zullen worden gezet. Daar hebben we nu dus niets aan en het is ook niet behulpzaam bij het maken van een keuze door ouders. En ouders zijn degenen die de keuze moeten maken, zij zijn de verantwoordelijken en moeten toestemming geven.

Transparantie weer ver te zoeken bij EMA
Van belang is ook dat de onderzoeksgegevens van het Pfizer-vaccin niet toegankelijk zijn gemaakt voor onafhankelijke onderzoekers. Hierdoor hebben we geen enkel idee over de betrouwbaarheid, de veiligheid en de werkzaamheid van deze vaccins. Transparantie, een van de sleutelbegrippen van de EMA, is weer eens ver te zoeken.

Kortom, de betrouwbaarheid van EMA is opnieuw in het geding.

Kinderen vaccineren tegen Covid-19? Liever niet.

bron

Duidelijke taal.
  maandag 29 november 2021 @ 11:56:01 #47
3542 Gia
User under construction
pi_202389089
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 09:22 schreef DoritosDieBlauwe het volgende:

oo nee ik bedoel alleen de covid vaccinatie, niet de standaard vaccinaties die we hebben.
Ook daarbij kunnen in zeldzame gevallen vervelende bijwerkingen optreden.

https://rijksvaccinatieprogramma.nl/postvaccinale-verschijnselen

En hoe groot is nou het risico op het krijgen van polio?

Andere vraag: Als je je kinderen niet laat vaccineren en stel men wil dit massaal niet, ben je dan akkoord met thuisonderwijs tot maart? Elk jaar.
  maandag 29 november 2021 @ 12:01:34 #48
3542 Gia
User under construction
pi_202389153
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 13:41 schreef Thrilled het volgende:

[..]
Klopt. Vaccins die normaliter jarenlang getest worden in het veld, waar niet op deze schaal dit soort bijwerkingen van gemeld worden, zonder dat daar verplichtingen, voorwaarden, dwang of drang tegenover staan. Tegen ziektes die we niet alsnog via gevaccineerden (en dieren) kunnen krijgen, waardoor 100% immuniteit simpelweg onmogelijk is.

Vaccineren tegen een corona virus is dus van een heel andere orde dan tegen de bof of mazelen en daardoor totaal niet te vergelijken. Dat we zo snel, zo'n nieuw vaccin, tegen (achteraf) zo'n relatief onschuldige ziekte, op deze schaal door iedereen z'n strot heen aan het duwen zijn en er vervolgens vrijheden voor afpakken als je het niet doet, is echt het schandaal van de eeuw.
Ik wil niet veel zeggen, maar ik heb zowel de bof, de rode hond als de mazelen gehad als kind. Vrij onschuldig. Toch worden kinderen daar tegen gevaccineerd omdat het in sommige gevallen minder onschuldig verloopt.

En dat is bij Corona ook.
pi_202389501
Mijn kinderen zijn gevaccineerd tegen ziektes waarvan ik niet verwacht dat ze er überhaupt ooit mee in aanraking komen, daar kan deze onzin ook nog wel bij.

Ik denk wel dat ik ze zou vaccineren, als er een programma uitgerold wordt.
-nee-
pi_202389612
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 09:10 schreef Megumi het volgende:

[..]
Maar waarom kinderen vaccineren als dat helemaal niet nodig is? Dat is meer de vraag. Voorbeeld kinderen vaccineren puur om alleen de ongevaccineerden te beschermen? Slechte zaak denk ik.
Kinderen zijn net zo zeer ongevaccineerden. Genoeg ongevaccineerden die in de 20 zijn, dienhet ook niet nodig hebben, toch ben jij daar ineens wel prikgeil.
Ik ben een sukkel voor de liefde, koning in de discotheek
  maandag 29 november 2021 @ 12:43:22 #51
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_202389640
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 12:40 schreef IkBenDeBaas het volgende:

[..]
Kinderen zijn net zo zeer ongevaccineerden. Genoeg ongevaccineerden die in de 20 zijn, dienhet ook niet nodig hebben, toch ben jij daar ineens wel prikgeil.
Hou kom je daar bij. Nergens post ik dat. En misschien bij jij lockdown geil?
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  maandag 29 november 2021 @ 14:28:17 #52
3542 Gia
User under construction
pi_202391243
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 12:43 schreef Megumi het volgende:

Hou kom je daar bij. Nergens post ik dat. En misschien bij jij lockdown geil?
De BMR en DKTP krijgen kinderen ook. Niet omdat het risico dat ze het krijgen zo groot is, of dat ze er ernstig ziek van worden, maar vanwege die enkele uitzonderingen die er zeer ziek, gehandicapt van kunnen worden, of zelfs sterven.

Hetzelfde risico is er met Covid-19:

https://www.lumc.nl/over-(...)ids-blijft-doorgaan/
  maandag 29 november 2021 @ 14:36:17 #53
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_202391372
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 14:28 schreef Gia het volgende:

[..]
De BMR en DKTP krijgen kinderen ook. Niet omdat het risico dat ze het krijgen zo groot is, of dat ze er ernstig ziek van worden, maar vanwege die enkele uitzonderingen die er zeer ziek, gehandicapt van kunnen worden, of zelfs sterven.

Hetzelfde risico is er met Covid-19:

https://www.lumc.nl/over-(...)ids-blijft-doorgaan/
De voorlopige conclusie die ik hier uit trek is dat het wellicht verstandig is om kinderen met onderliggende klachten dus te vaccineren maar dat daar verder onderzoek naar gedaan wordt. Je post maakt duidelijk dat de wetenschap en de inzet van deze medici/wetenschappers belangrijk is.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  maandag 29 november 2021 @ 14:54:34 #54
3542 Gia
User under construction
pi_202391747
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 14:36 schreef Megumi het volgende:

De voorlopige conclusie die ik hier uit trek is dat het wellicht verstandig is om kinderen met onderliggende klachten dus te vaccineren maar dat daar verder onderzoek naar gedaan wordt. Je post maakt duidelijk dat de wetenschap en de inzet van deze medici/wetenschappers belangrijk is.
Alleen de kinderen met onderliggend lijden vaccineren, voorkomt dus niet dat ze alsnog besmet kunnen worden door klasgenootjes die niet-gevaccineerd zijn.

Je hebt daar straks dezelfde discussie als bij de volwassenen.

Met de dktp en bmr zorg je voor het voorkomen van uitbraken en het risico dat enkele kindjes erg ziek worden.
Dat werkt ook bij Corona zo.
  maandag 29 november 2021 @ 14:56:35 #55
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_202391786
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 14:54 schreef Gia het volgende:

[..]
Alleen de kinderen met onderliggend lijden vaccineren, voorkomt dus niet dat ze alsnog besmet kunnen worden door klasgenootjes die niet-gevaccineerd zijn.

Je hebt daar straks dezelfde discussie als bij de volwassenen.

Met de dktp en bmr zorg je voor het voorkomen van uitbraken en het risico dat enkele kindjes erg ziek worden.
Dat werkt ook bij Corona zo.
Ik ben van mening dat het vaccineren van kinderen en jong volwassen een probleem is als daar medisch gezien geen noodzaak voor is.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_202392205
Mijn zoon heeft nu corona. Als de hele hype er niet geweest was, had ik hem in een normale situatie niet eens thuis gehouden. Nu 7 dagen in quarantaine, school achterstand proberen te beperken, werk afzeggen. Kan me niet voorstellen dat je besmettelijk bent zonder symptonen. Maargoed we doen maar wat moet...

Ik zie in 99.999% van de gevallen om me heen hetzelfde: het is minder heftig dan een verkoudheid (voor gezonde kinderen). Toch wordt er angst gezaaid (zie dit vooral in het buitenland) dat je kind gegarandeerd (bij wijze van spreke) dood gaat als het zich niet vaccineerd.
  Beste debater 2022 maandag 29 november 2021 @ 15:58:16 #57
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_202392822
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 15:19 schreef bellamy13 het volgende:
Mijn zoon heeft nu corona. Als de hele hype er niet geweest was, had ik hem in een normale situatie niet eens thuis gehouden. Nu 7 dagen in quarantaine, school achterstand proberen te beperken, werk afzeggen. Kan me niet voorstellen dat je besmettelijk bent zonder symptonen. Maargoed we doen maar wat moet...

Ik zie in 99.999% van de gevallen om me heen hetzelfde: het is minder heftig dan een verkoudheid (voor gezonde kinderen). Toch wordt er angst gezaaid (zie dit vooral in het buitenland) dat je kind gegarandeerd (bij wijze van spreke) dood gaat als het zich niet vaccineerd.
Zucht...
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_202393371
Grappig hoe de mening met de maand verandert hier. Paar maanden geleden werd nog geroepen dat kinderen niet ziek worden, en daardoor het virus nauwelijks verspreiden.

Nu wordt er gezucht als je het onzin vindt om je kind dat geen symptonen heeft 7 dagen thuis te houden.

Wat als de overheid over 3 weken weer roept dat kinderen toch minder besmettelijk zijn en niet thuis hoeven te blijven? Gaan we dat dan weer roepen met zn allen
  Beste debater 2022 maandag 29 november 2021 @ 16:44:44 #59
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_202393390
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 16:42 schreef bellamy13 het volgende:
Grappig hoe de mening met de maand verandert hier. Paar maanden geleden werd nog geroepen dat kinderen niet ziek worden, en daardoor het virus nauwelijks verspreiden.

Nu wordt er gezucht als je het onzin vindt om je kind dat geen symptonen heeft 7 dagen thuis te houden.

Wat als de overheid over 3 weken weer roept dat kinderen toch minder besmettelijk zijn en niet thuis hoeven te blijven? Gaan we dat dan weer roepen met zn allen
Ben vooral benieuwd wie geroepen heeft dat kinderen gevaccineerd moeten worden omdat ze anders sterven.

Anderzijds: dat wappies het vooral moeten hebben van waanideeën en valse informatie was onderhand wel duidelijk.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_202393499
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 16:44 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Ben vooral benieuwd wie geroepen heeft dat kinderen gevaccineerd moeten worden omdat ze anders sterven.

Anderzijds: dat wappies het vooral moeten hebben van waanideeën en valse informatie was onderhand wel duidelijk.
Alweer wappies?
West-Melanesia
  Beste debater 2022 maandag 29 november 2021 @ 16:54:28 #61
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_202393514
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 16:53 schreef Oceanier het volgende:

[..]
Alweer wappies?
Zeg dat...
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_202393551
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 16:54 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Zeg dat...
Kap er eens mee.
West-Melanesia
  Beste debater 2022 maandag 29 november 2021 @ 17:04:38 #63
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_202393660
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 16:57 schreef Oceanier het volgende:

[..]
Kap er eens mee.
Zodra er gekapt wordt met het verspreiden van valse info.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_202393755
Gerda van feestboek zegt dat het dom is om kids te vaccineren want later onvruchtbaar dus no way dat er een prik in gaat
hardcoholic
pi_202393832
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 november 2021 09:02 schreef PiyeReloaded het volgende:
Ik snap die afkeer voor het vaccineren van kinderen nooit zo. Zo bijzonder is dat allemaal niet toch?
Jij staat er natuurlijk anders in door je medische situatie.

Ik snap dan niet waarom we 50- vaccineren. En waarom we 50+ niet al sinds september de mogelijkheid geven om te vaccineren met een booster en nu kinderen vaccineren en daarna pas 50+.



In het VK spelen onze problemen dan weer niet. Maar goed daar vinden sommige dan weer dat er nog steeds lockdowns moeten komen want elke zieke is er een te veel
pi_202394472
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 16:44 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Ben vooral benieuwd wie geroepen heeft dat kinderen gevaccineerd moeten worden omdat ze anders sterven.

Anderzijds: dat wappies het vooral moeten hebben van waanideeën en valse informatie was onderhand wel duidelijk.
Er zijn velen zoals jou die de illusie hebben dat ze weten hoe ze objectief informatie kunnen onderscheiden van valse informatie. Maar dat is okay, soms is de lijn tussen de 2 ook erg klein.
''Without self knowledge, without understanding the working and functions of his machine, man cannot be free, he cannot govern himself and he will always remain a slave.''
  Beste debater 2022 maandag 29 november 2021 @ 18:03:37 #67
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_202394500
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 18:01 schreef Bredemug het volgende:

[..]
Er zijn velen zoals jou die de illusie hebben dat ze weten hoe ze objectief informatie kunnen onderscheiden van valse informatie. Maar dat is okay, soms is de lijn tussen de 2 ook erg klein.
Primaire en wetenschappelijke bronnen helpen daarin best vaak.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_202394527
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 18:03 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Primaire en wetenschappelijke bronnen helpen daarin best vaak.
Zeker weten, tenzij WC eend een wetenschappelijk onderzoek uitbrengt over waarom WC eend de beste is. Punt is dat objectief zoeken en lezen veel meer is dan klakkeloos iets overnemen en als waarheid beschouwen. Waar komt het vandaan? Wie heeft het gefinancierd? Wie is de schrijver? Wat is zijn geschiedenis? Zijn er correlaties met andere artikelen etc. etc. etc.
''Without self knowledge, without understanding the working and functions of his machine, man cannot be free, he cannot govern himself and he will always remain a slave.''
pi_202394547
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 17:04 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Zodra er gekapt wordt met het verspreiden van valse info.
Als sinds de corona uitbraak maart 2020 spreken wetenschappers elkaar tegen.
November 2021 spreken Hugo en het OMT elkaar tegen.

Maar ga jij vooral door met je heksenjacht op onschuldige ongevaccineerden.
West-Melanesia
  Beste debater 2022 maandag 29 november 2021 @ 18:06:53 #70
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_202394549
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 18:05 schreef Bredemug het volgende:

[..]
Zeker weten, tenzij WC eend een wetenschappelijk onderzoek uitbrengt over waarom WC eend de beste is. Punt is dat objectief zoeken en lezen veel meer is dan klakkeloos iets overnemen en als waarheid beschouwen. Waar komt het vandaan? Wie heeft het gefinancierd? Wie is de schrijver? Wat is zijn geschiedenis? Zijn er correlaties met andere artikelen etc. etc. etc.
Klakkeloos dingen overnemen is dan ook precies niet hoe het werkt... En de vragen die gesteld worden, worden derhalve ook haast automatisch niet gesteld wanneer het sensationele complottheorieën betreft.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_202394576
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 18:01 schreef Bredemug het volgende:

[..]
Er zijn velen zoals jou die de illusie hebben dat ze weten hoe ze objectief informatie kunnen onderscheiden van valse informatie. Maar dat is okay, soms is de lijn tussen de 2 ook erg klein.
Klopt, dat kon hij ook al niet met zacht weefsel in botten. Hij roept objectief maar handelt zelf subjectief en claimt dan te weten hoe wetenschap werkt.
West-Melanesia
pi_202394583
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 18:03 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Primaire en wetenschappelijke bronnen helpen daarin best vaak.
Je kan het nog steeds niet.
West-Melanesia
  Beste debater 2022 maandag 29 november 2021 @ 18:09:57 #73
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_202394594
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 18:06 schreef Oceanier het volgende:

[..]
Als sinds de corona uitbraak maart 2020 spreken wetenschappers elkaar tegen.
November 2021 spreken Hugo en het OMT elkaar tegen.

Maar ga jij vooral door met je heksenjacht op onschuldige ongevaccineerden.
Oceanier is een goed voorbeeld van eerder aangehaalde. Ook al ontbreekt het aan primaire bronnen die zijn stelling dat er sprake is van een heksenjacht op onschuldige ongevaccineerden door ondergetekende, en zijn er zelfs bronnen die aangeven dat er van zaken als vaccinatieplicht of weigering van zorg en inkomen bij ondergetekende volstrekt geen sprake is, heeft Oceanier nu eenmaal in zijn hoofd besloten dat het zo ís. Geen vragen stellen, dingen niet lezen, met een bias opereren... affijn, dank voor het illustreren van het gegeven dat complotdenkers en andere weinig kritisch geesten werkelijk hopeloos zijn.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Beste debater 2022 maandag 29 november 2021 @ 18:11:31 #74
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_202394618
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 18:08 schreef Oceanier het volgende:

[..]
Klopt, dat kon hij ook al niet met zacht weefsel in botten. Hij roept objectief maar handelt zelf subjectief en claimt dan te weten hoe wetenschap werkt.
Ah je bent nog steeds boos dat je bewering dat de aarde misschien maar 6.000 jaar oud is nog steeds elke wetenschappelijke onderbouwing ontbeert. Voor de meelezers wel aardig, dat debacle: EttovanBelgie in NWS / Roy en Corné eerste ouders van baby uit een donoreicel #2

En het was in dat topic ook overduidelijk dat je geen idee hebt hoe de wetenschappelijke methode werkt. Zelfs begrijpend lezen was daar teveel gevraagd.

Creationisme en anti-vax waanzin gaat dan ook 9 van de 10 keer hand in hand.

[ Bericht 7% gewijzigd door EttovanBelgie op 29-11-2021 18:18:02 ]
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_202394737
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 18:06 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Klakkeloos dingen overnemen is dan ook precies niet hoe het werkt... En de vragen die gesteld worden, worden derhalve ook haast automatisch niet gesteld wanneer het sensationele complottheorieën betreft.
MK-ultra werd ook als sensationeel complottheorie gezien totdat het erkend werd. Jeffrey Epstein zijn dood wordt ook gezien als sensationeel complottheorie, JFK zijn dood, Princess Diana, De pedofiele netwerk in de kerken en in de politiek van de verenigde koninkrijk.

Maar dat is wat het is, een theorie, het zou toch zonde zijn als je een theorie met emmer en al de raam uitgooit? Ik zou ervan uitgaan dat iemand die immers objectiviteit boven alles waardeert ook de perspectief zou hebben om te wachten tot er genoeg data beschikbaar is en te kijken of die data desbetreffende theorie ondersteunt.

Want onderschat het niet, theorieën veranderen ook door de jaren heen, soms is iets wat vandaag waanzin is maar correct jaren later. Zo wisten we jaren geleden niets over de toeslagenaffaire maar sinds kort wel, vroeger zou dat een complot zijn.

In mijn persoonlijke geval als ik iets hoor wat ''waanzin'' is reageer ik vaak met ''Prima, mocht je genoeg data hebben wat jou theorie zou ondersteunen dan ben ik er bereid naar te kijken''.

Het vereist veel geduld hoor, maar oprechte zoektocht naar objectiviteit kan echt niet iedereen. Door de tijd heen leren we het met genoeg data meer dan dat we vandaag weten.
''Without self knowledge, without understanding the working and functions of his machine, man cannot be free, he cannot govern himself and he will always remain a slave.''
  Beste debater 2022 maandag 29 november 2021 @ 18:28:28 #76
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_202394782
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 18:23 schreef Bredemug het volgende:

[..]
MK-ultra werd ook als sensationeel complottheorie gezien totdat het erkend werd. Jeffrey Epstein zijn dood wordt ook gezien als sensationeel complottheorie, JFK zijn dood, Princess Diana, De pedofiele netwerk in de kerken en in de politiek van de verenigde koninkrijk.

Maar dat is wat het is, een theorie, het zou toch zonde zijn als je een theorie met emmer en al de raam uitgooit? Ik zou ervan uitgaan dat iemand die immers objectiviteit boven alles waardeert ook de perspectief zou hebben om te wachten tot er genoeg data beschikbaar is en te kijken of die data desbetreffende theorie ondersteunt.

Want onderschat het niet, theorieën veranderen ook door de jaren heen, soms is iets wat vandaag waanzin is maar correct jaren later. Zo wisten we jaren geleden niets over de toeslagenaffaire maar sinds kort wel, vroeger zou dat een complot zijn.

In mijn persoonlijke geval als ik iets hoor wat ''waanzin'' is reageer ik vaak met ''Prima, mocht je genoeg data hebben wat jou theorie zou ondersteunen dan ben ik er bereid naar te kijken''.

Het vereist veel geduld hoor, maar oprechte zoektocht naar objectiviteit kan echt niet iedereen. Door de tijd heen leren we het met genoeg data meer dan dat we vandaag weten.
JFK zijn dood (zie UI)... als er een voorbeeld is hoe gevaarlijk dat complotdenken is, is het wel hoe de complotkaravaan met diens moord is omgegaan, en hoeveel volstrekt onschuldige mensen (vaak natuurlijk na hun dood) door het slijk zijn gehaald om maar een 'complot' te bewijzen.

Tevens halen veel mensen 'complot' en 'cover your ass' door elkaar; het gros van al die 'complotten' betreft geen zorgvuldig uitgedokterde super-plannen, maar paniekvoetbal en incompetentie na een ingrijpende gebeurtenis. Zie de huidige Corona-crisis en de aanpak ervan in Nederland. Echter, dat bekt wat minder sexy dan claimen dat allerlei figuren (de elite!) bezig zijn met de ondergang van de wereld, al dan niet bijgestaan door satan en aliens.

En dat mensen dat allemaal geloven: prima! Totdat die bagger overgaat in laster, karaktermoord en oproepen tot geweld.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_202394932
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 12:53 schreef Megumi het volgende:

[..]
Weet ik niet. Maar mensen zeker als het om kinderen gaat een medicijn toedienen wat niets toevoegt aan hun gezondheid met mogelijke bijwerkingen is dat verstandig is meer mijn vraag? En dat vaccins en ook antibiotica het leven van vele kinderen gered heeft mag wel duidelijk zijn. En dat sluiten van scholen een ramp is verder met je eens. Dat voor ouderen en dergelijke de vaccins goed werken is nu wel bewezen. En nodig gebleken. Maar in tegenstelling tot bijvoorbeeld de Spaanse griep lijkt covid aardiger te zijn voor kinderen.
Duidelijk punt. Daarbij vraag ik me af met de snel uitwerkende vaccins of het voordeel van enkele weken wat meer bescherming tegen overdracht voordat de boel weer afneemt opweegt tegen welke bijeffecten dan ook. Het gros merkt er vrijwel niks van (die beiden van mij ook niet, 3 en 6). Daarbij vind ik nog een ander belangrijk punt dat je kinderen natuurlijke immuniteit ontneemt. Met mogelijke verplichte boosters etc. op komst kan het zomaar zijn dat je ze zolang aan de boosters houdt totdat sommige kinderen dusdanig oud worden dat ze wel een ziekte symptomatisch gaan doormaken. Juist kinderen hebben er geen last van, anders dan de griep waar het omgedraaid is.

De overkoepelende basisscholen hebben hier al eerder besloten de scholen open te houden om het uit te laten razen, want je stelt het toch alleen maar uit dan. Met duidelijk beleid en instructies voor ouders wanneer het zover is. Dit zou zomaar eens een goed beleid kunnen zijn op de lange termijn. Ik weet het, toekomst moet het uitwijzen en zo, maar we weten dat de huidige vaccins zodanig weinig bescherming bieden tegen overdracht dat het simpelweg niet meer ingezet hoeft te worden als een zilveren kogel die voor alle situaties het beste is.
Waarheid is datgene dat, als je er niet meer in gelooft, tòch blijft bestaan.
pi_202395196
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 17:04 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Zodra er gekapt wordt met het verspreiden van valse info.
Probleem is dat de informatie van vandaag regelmatig de desinformatie van morgen is, ook als het van de overheid komt.
Waarheid is datgene dat, als je er niet meer in gelooft, tòch blijft bestaan.
pi_202397474
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 18:09 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Oceanier is een goed voorbeeld van eerder aangehaalde. Ook al ontbreekt het aan primaire bronnen die zijn stelling dat er sprake is van een heksenjacht op onschuldige ongevaccineerden door ondergetekende, en zijn er zelfs bronnen die aangeven dat er van zaken als vaccinatieplicht of weigering van zorg en inkomen bij ondergetekende volstrekt geen sprake is, heeft Oceanier nu eenmaal in zijn hoofd besloten dat het zo ís. Geen vragen stellen, dingen niet lezen, met een bias opereren... affijn, dank voor het illustreren van het gegeven dat complotdenkers en andere weinig kritisch geesten werkelijk hopeloos zijn.
Maar je ontwijkt je eigen conclusie.

Verspreiden van valse informatie had je het over. Gommers roept code zwart, Hugo roept geen code zwart. Wie van hen is nu de wappie?
West-Melanesia
pi_202397518
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 18:11 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Ah je bent nog steeds boos dat je bewering dat de aarde misschien maar 6.000 jaar oud is nog steeds elke wetenschappelijke onderbouwing ontbeert. Voor de meelezers wel aardig, dat debacle: EttovanBelgie in NWS / Roy en Corné eerste ouders van baby uit een donoreicel #2

En het was in dat topic ook overduidelijk dat je geen idee hebt hoe de wetenschappelijke methode werkt. Zelfs begrijpend lezen was daar teveel gevraagd.

Creationisme en anti-vax waanzin gaat dan ook 9 van de 10 keer hand in hand.
Je bedoelt een theorie manipulatie noemen en dat vervolgens objectief wetenschap bedrijven noemen. We zijn al een half jaar verder en je hebt het nog steeds niet begrepen.
West-Melanesia
pi_202404176
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 12:01 schreef Gia het volgende:

[..]
Ik wil niet veel zeggen, maar ik heb zowel de bof, de rode hond als de mazelen gehad als kind. Vrij onschuldig. Toch worden kinderen daar tegen gevaccineerd omdat het in sommige gevallen minder onschuldig verloopt.

En dat is bij Corona ook.
Wat is je punt?

Met het Corona-vaccin moet je straks om de 3 maanden boosteren en is iedereen nog steeds besmettelijk, met jouw BMR-vaccin was je na 2x klaar en ben je niet meer besmettelijk. Dan zie je toch zelf ook het verschil wel tussen een niet-functionerend en een functionerend vaccin? Uitzonderingen zijn er altijd en niks is 100% veilig of dichtgetimmerd.

Kijk, als het Corona-vaccin 99,99% immuniteit biedt, je het daardoor niet meer kan krijgen en daardoor ook niet meer besmettelijk kan zijn dan sta ik vanmiddag nog bij de prikstraat. Doordat dat allemaal niet het geval is, moet je er vanuit gaan dat iedereen het virus heeft (of krijgt) en vervolgens doorgeeft. Wil je dat niet accepteren, dan had je een echte lockdown moeten forceren, iedereen opsluiten in huis en klaar. Dat doen ze ook niet, dus onder aan de streep betekent dat dat je het geld en de energie moet stoppen in die groep die het ook nodig heeft: de kwetsbaren.

Maar men praat liever over de kinderen en de ongevaccineerden, dan dat we verder kijken dan ons neus lang is.

quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 14:54 schreef Gia het volgende:

[..]
Alleen de kinderen met onderliggend lijden vaccineren, voorkomt dus niet dat ze alsnog besmet kunnen worden door klasgenootjes die niet-gevaccineerd zijn.

Je hebt daar straks dezelfde discussie als bij de volwassenen.

Met de dktp en bmr zorg je voor het voorkomen van uitbraken en het risico dat enkele kindjes erg ziek worden.
Dat werkt ook bij Corona zo.
Mét vaccin ben je ook besmettelijk he? Dus die kinderen met onderliggend lijden kunnen net zo goed besmet worden door hun gevaccineerde klasgenootjes.
pi_202404245
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 15:58 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Zucht...
Leg mij nou eens uit waarom je specifiek bij deze post 'zucht'? Wat zij (hij?) stelt is toch volkomen terecht?

De kinderen hebben vaak niet meer dan een snotneus of zijn asymptomatisch. Ze komen al helemaal niet in de ziekenhuizen of de IC, dus waarom in godsnaam deze poppenkast optuigen voor een groep die gewoon lekker naar school moet gaan en vooral niet te veel van dit gigantische faal-circus mee moet krijgen?

De ouders besmetten ze toch wel, die zijn geprikt (of niet). Ook dat is vaak niet de groep die in de ziekenhuizen of IC's terecht komen, maar wel de opa's en de oma's. Die ga je niet redden met een mondkapjesplicht vanaf groep 6, of het thuis houden bij een snottebel. Laten we dan ook niet doen alsof dat wel zo is en die kinderen hier mee lastig vallen...
  Beste debater 2022 dinsdag 30 november 2021 @ 13:11:32 #83
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_202404453
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 12:53 schreef Thrilled het volgende:

[..]
Leg mij nou eens uit waarom je specifiek bij deze post 'zucht'? Wat zij (hij?) stelt is toch volkomen terecht?

De kinderen hebben vaak niet meer dan een snotneus of zijn asymptomatisch. Ze komen al helemaal niet in de ziekenhuizen of de IC, dus waarom in godsnaam deze poppenkast optuigen voor een groep die gewoon lekker naar school moet gaan en vooral niet te veel van dit gigantische faal-circus mee moet krijgen?

De ouders besmetten ze toch wel, die zijn geprikt (of niet). Ook dat is vaak niet de groep die in de ziekenhuizen of IC's terecht komen, maar wel de opa's en de oma's. Die ga je niet redden met een mondkapjesplicht vanaf groep 6, of het thuis houden bij een snottebel. Laten we dan ook niet doen alsof dat wel zo is en die kinderen hier mee lastig vallen...
Omdat er helemaal niemand stelt dat kinderen dood gaan als ze niet gevaccineerd worden. Daarom.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_202404562
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 13:11 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Omdat er helemaal niemand stelt dat kinderen dood gaan als ze niet gevaccineerd worden. Daarom.
Eh, de persoon die jij quote stelt dat ook niet.
  Beste debater 2022 dinsdag 30 november 2021 @ 13:20:17 #85
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_202404578
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 13:19 schreef Thrilled het volgende:

[..]
Eh, de persoon die jij quote stelt dat ook niet.
Oh jawel hoor:

"Toch wordt er angst gezaaid (zie dit vooral in het buitenland) dat je kind gegarandeerd (bij wijze van spreke) dood gaat als het zich niet vaccineerd."
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_202404626
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 13:20 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Oh jawel hoor:

"Toch wordt er angst gezaaid (zie dit vooral in het buitenland) dat je kind gegarandeerd (bij wijze van spreke) dood gaat als het zich niet vaccineerd."
En jouw opvatting van "bij wijze van spreken" is...?
  Beste debater 2022 dinsdag 30 november 2021 @ 13:24:47 #87
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_202404631
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 13:24 schreef Thrilled het volgende:

[..]
En jouw opvatting van "bij wijze van spreken" is...?
Bij wijze van spreken doodgaan... Gegarandeerd bij wijze van spreken doodgaan nog wel.

Leg eens uit.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_202404636
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 13:24 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Bij wijze van spreken doodgaan...

Leg eens uit.
Dat iets zwaar overdreven wordt maar dat het in de werkelijkheid zo erg niet is. Zo vatten de meeste mensen zijn uitspraken op gok ik, maar ik was vergeten dat jij zo'n taalnazi was.. Excuus.
  Beste debater 2022 dinsdag 30 november 2021 @ 13:28:11 #89
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_202404660
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 13:25 schreef Thrilled het volgende:

[..]
Dat iets zwaar overdreven wordt maar dat het in de werkelijkheid zo erg niet is. Zo vatten de meeste mensen zijn uitspraken op gok ik, maar ik was vergeten dat jij zo'n taalnazi was.. Excuus.
En zelfs dat is niet geval.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_202404694
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 13:28 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
En zelfs dat is niet geval.
Ze gaan wel dood?
  Beste debater 2022 dinsdag 30 november 2021 @ 13:32:57 #91
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_202404709
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 13:31 schreef Thrilled het volgende:

[..]
Ze gaan wel dood?
Nee, zelfs 'bij wijze van spreken gaan ze gegarandeerd dood' is nergens te horen.
Maar dat wappies kennelijk niet in staat zijn te redeneren zonder in superlatieven en gruwelpropaganda te vervallen was al langer duidelijk.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_202404718
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 13:28 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
En zelfs dat is niet geval.
Stop eens met bochten wringen, je snapt heus wel wat ie bedoelt.
West-Melanesia
pi_202404722
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 13:32 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Nee, zelfs 'bij wijze van spreken gaan ze gegarandeerd dood' is nergens te horen.
Maar dat wappies kennelijk niet in staat zijn te redeneren zonder in superlatieven en gruwelpropaganda te vervallen was al langer duidelijk.
Ah, altijd weer die wappies :') We hebben het hier gewoon over de opvatting van een zin, kneus :') Die haat tegen wappies zit wel diep he.
  Beste debater 2022 dinsdag 30 november 2021 @ 13:34:22 #94
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_202404727
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 13:33 schreef Oceanier het volgende:

[..]
Stop eens met bochten wringen, je snapt heus wel wat ie bedoelt.
Heb je weer een dag vrij?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Beste debater 2022 dinsdag 30 november 2021 @ 13:35:13 #95
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_202404740
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 13:33 schreef Thrilled het volgende:

[..]
Ah, altijd weer die wappies :') We hebben het hier gewoon over de opvatting van een zin, kneus :') Die haat tegen wappies zit wel diep he.
Uhm ja... pretenderen dat er op dit moment door lieden gesteld wordt dat ook kinderen gevaccineerd moeten worden omdat ze anders 'gegarandeerd bij wijze van spreken dood gaan' is full-blown wappie geneuzel.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_202404758
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 16:44 schreef EttovanBelgie het volgende:

Anderzijds: dat wappies het vooral moeten hebben van waanideeën en valse informatie was onderhand wel duidelijk.
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 17:04 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Zodra er gekapt wordt met het verspreiden van valse info.
Gommers riep code zwart. Hugo riep geen code zwart.

Wie verspreid valse informatie, Hugo of Gommers? En welke mensen zijn dit keer het slachtoffer van je “wappie-label”. De mensen die Hugo geloven, of de mensen die Gommers geloven?
West-Melanesia
  Beste debater 2022 dinsdag 30 november 2021 @ 13:38:24 #97
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_202404782
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 november 2021 13:36 schreef Oceanier het volgende:

[..]
[..]
Gommers riep code zwart. Hugo riep geen code zwart.

Wie verspreid valse informatie, Hugo of Gommers? En welke mensen zijn dit keer het slachtoffer van je “wappie-label”. De mensen die Hugo geloven, of de mensen die Gommers geloven?
Ook als een Gommers of Hugo besluit te verkondigen dat zij slechts slachtoffer zijn van de grillen van de Jezuïeten/Illuminatie/Reptilians/Zionisten/Bill Gates/WEF/Great Reset kunnen zij op dat label rekenen ja.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_202404801
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 13:38 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Ook als een Gommers of Hugo besluit te verkondigen dat zij slechts slachtoffer zijn van de grillen van de Jezuïeten/Illuminatie/Reptilians/Zionisten/Bill Gates/WEF/Great Reset kunnen zij op dat label rekenen ja.
Niet zo ingewikkeld doen. Wie van de 2 gaf valse informatie, Hugo of Gommers?
West-Melanesia
pi_202404844
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 13:40 schreef Oceanier het volgende:

[..]
Niet zo ingewikkeld doen. Wie van de 2 gaf valse informatie, Hugo of Gommers?
Wel mooi hoe hij hier om de hete aardappel heen blijft lullen he :')
  Beste debater 2022 dinsdag 30 november 2021 @ 13:44:41 #100
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_202404856
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 13:40 schreef Oceanier het volgende:

[..]
Niet zo ingewikkeld doen. Wie van de 2 gaf valse informatie, Hugo of Gommers?
Komt er een code zwart? Hugo.
Komt die er niet? Gommers.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Beste debater 2022 dinsdag 30 november 2021 @ 13:45:22 #101
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_202404868
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 13:43 schreef Thrilled het volgende:

[..]
Wel mooi hoe hij hier om de hete aardappel heen blijft lullen he :')
Welke hete aardappel zou dat mogen zijn?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_202404910
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 13:43 schreef Thrilled het volgende:

[..]
Wel mooi hoe hij hier om de hete aardappel heen blijft lullen he :')
Typisch het kenmerk van iemand die zichzelf klem lult.
West-Melanesia
  Beste debater 2022 dinsdag 30 november 2021 @ 13:57:52 #103
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_202405002
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 13:48 schreef Oceanier het volgende:

[..]
Typisch het kenmerk van iemand die zichzelf klem lult.
Dat denk je wel vaker, hetgeen continu te wijten is aan je complete gebrek aan kennis van argumentatie, retoriek en de wetenschappelijke methode.

Allereerst: het verschil tussen valse informatie en foutieve informatie is dat de ene berust op bewuste deceptie en het ontkennen van wetenschappelijke en/of tastbare feiten; de tweede berust op kennisname van informatie die op een bepaald moment aanwezig is. Dat een of andere Griekse filosoof ooit heeft geroepen dat de aarde plat is, is geen valse informatie maar foutieve informatie, hersteld en gecorrigeerd door voortschrijdend inzicht.

Dat heet in de wetenschappelijke vakliteratuur heel mooi 'retractie': een inzicht bijstellen op basis van nieuwe feiten.

Welnu: komt er een code zwart, en De Groot geeft toe dat hij foutieve informatie heeft verspreid, en neemt hij daar ook verantwoordelijkheid voor (door bijvoorbeeld af te treden), dan heeft het proces zichzelf gezuiverd. Houdt hij voet bij stuk, blijft hij in weerwil van de feiten bij zijn eerdere verkondiging, dan is het inderdaad een wappie; namelijk een ontkenner van de werkelijkheid.

Maar laten we dit principe even kleinschaliger toepassen. Je bent nu al weken bezig met mij te verwijten dat ik een heksenjacht heb geopend op ongevaccineerden. Die informatie verspreid je, waarbij je niet schuwt te melden dat die jacht o.m. bestaat uit het voorstaan van een vaccinatieplicht, het ontslaan van ongevaccineerden én het ontzeggen van bijstand of andere sociale voorzieningen.

Er is je herhaaldelijk gevraagd om deze verspreide informatie te onderbouwen. Bijvoorbeeld met quotes. We zijn thans dus weken verder en je hebt er niet één opgevist. Dat betekent dat ze er niet zijn.

En toch blijf je volhouden dat het absoluut wél zo is. In weerwil van de beschikbare info, blijf je gewoon hardnekkig iets verkondigen waarvoor je geen bewijs hebt. En nog erger: je neemt daar ook geen verantwoordelijkheid voor. Welnu: wetende dat je geen enkele onderbouwing hebt voor je steeds terugkerende stelling aangaande heksenjachten en wat dies meer zij, en wetende dat je die ook niet zult vinden, blijf je toch gewoon valse informatie verspreiden. Niet foutief, vals.

Wellicht dat die retractie jouwerzijds ooit nog komt, maar gezien je optreden hier en in andere topics heb ik die hoop een beetje opgegeven. Je snapt het hele proces namelijk niet.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_202405309
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 13:57 schreef EttovanBelgie het volgende:

Dat denk je wel vaker, hetgeen continu te wijten is aan je complete gebrek aan kennis van argumentatie, retoriek en de wetenschappelijke methode.

Allereerst: het verschil tussen valse informatie en foutieve informatie is dat de ene berust op bewuste deceptie en het ontkennen van wetenschappelijke en/of tastbare feiten; de tweede berust op kennisname van informatie die op een bepaald moment aanwezig is.
Oh Hugo heeft op hetzelfde moment andere informatie dan Gommers. Maar de kijker thuis is de wappie..

quote:
Dat een of andere Griekse filosoof ooit heeft geroepen dat de aarde plat is, is geen valse informatie maar foutieve informatie, hersteld en gecorrigeerd door voortschrijdend inzicht.

Dat heet in de wetenschappelijke vakliteratuur heel mooi 'retractie': een inzicht bijstellen op basis van nieuwe feiten.
Moeten wij IC cijfers retracteren dan? Ik mag aannemen dat wij in 2021 toch wel de middelen hebben om de juiste cijfers van de IC’s te monitoren? Ik bedoel, we zijn er al achter dat de bliksem niet van Zeus komt en als je een space shuttle nodig hebt om de vorm van de aarde te kunnen waarnemen heb je die zeker niet nodig om het aantal patiënten op de IC te tellen.

quote:
Welnu: komt er een code zwart, en De Groot geeft toe dat hij foutieve informatie heeft verspreid, en neemt hij daar ook verantwoordelijkheid voor (door bijvoorbeeld af te treden), dan heeft het proces zichzelf gezuiverd. Houdt hij voet bij stuk, blijft hij in weerwil van de feiten bij zijn eerdere verkondiging, dan is het inderdaad een wappie; namelijk een ontkenner van de werkelijkheid.
Hugo de Jonge, niet De Groot. Trad hij af na 70% vaccinatie?

quote:
Maar laten we dit principe even kleinschaliger toepassen. Je bent nu al weken bezig met mij te verwijten dat ik een heksenjacht heb geopend op ongevaccineerden. Die informatie verspreid je, waarbij je niet schuwt te melden dat die jacht o.m. bestaat uit het voorstaan van een vaccinatieplicht, het ontslaan van ongevaccineerden én het ontzeggen van bijstand of andere sociale voorzieningen.

Er is je herhaaldelijk gevraagd om deze verspreide informatie te onderbouwen. Bijvoorbeeld met quotes. We zijn thans dus weken verder en je hebt er niet één opgevist. Dat betekent dat ze er niet zijn.

En toch blijf je volhouden dat het absoluut wél zo is. In weerwil van de beschikbare info, blijf je gewoon hardnekkig iets verkondigen waarvoor je geen bewijs hebt. En nog erger: je neemt daar ook geen verantwoordelijkheid voor. Welnu: wetende dat je geen enkele onderbouwing hebt voor je steeds terugkerende stelling aangaande heksenjachten en wat dies meer zij, en wetende dat je die ook niet zult vinden, blijf je toch gewoon valse informatie verspreiden. Niet foutief, vals.

Wellicht dat die retractie jouwerzijds ooit nog komt, maar gezien je optreden hier en in andere topics heb ik die hoop een beetje opgegeven. Je snapt het hele proces namelijk niet.
Oh de heksenjacht bestaat niet per definitie uit het willen van een vaccinatieplicht, het ontslaan van ongevaccineerden én het ontzeggen van bijstand of andere sociale voorzieningen. Een obsessie voor ongevaccineerden, een obsessie voor complotdenkers en complotten hoort daar ook bij. Iemand die continu bezig is met ongevaccineerden, het ongevaccineerden kwalijk neemt en als wappie bestempelt ondanks wetenschappers en de politiek elkaar tegenspreken. Je behoort tot dezelfde groep die ik bestempel als obsessief richting ongevaccineerden.
West-Melanesia
  Beste debater 2022 dinsdag 30 november 2021 @ 14:24:39 #105
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_202405323
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 november 2021 14:23 schreef Oceanier het volgende:

[..]
Oh Hugo heeft op hetzelfde moment andere informatie dan Gommers. Maar de kijker thuis is de wappie..
[..]
Moeten wij IC cijfers retracteren dan? Ik mag aannemen dat wij in 2021 toch wel de middelen hebben om de juiste cijfers van de IC’s te monitoren? Ik bedoel, we zijn er al achter dat de bliksem niet van de Zeus komt en in 2021 en als je een space shuttle nodig hebt om de vorm van de aarde te kunnen waarnemen heb je die zeker niet nodig om het aantal patiënten op de IC te tellen.
[..]
Hugo de Jonge, niet De Grood. Trad hij af na 70% vaccinatie?
[..]
Oh de heksenjacht bestaat niet per definitie uit het willen van een vaccinatieplicht, het ontslaan van ongevaccineerden én het ontzeggen van bijstand of andere sociale voorzieningen. Een obsessie voor ongevaccineerden, een obsessie voor complotdenkers en complotten hoort daar ook bij. Iemand die continu bezig is met ongevaccineerden, het ongevaccineerden kwalijk neemt en als wappie bestempelt ondanks wetenschappers en de politiek elkaar tegenspreken. Je behoort tot dezelfde groep die ik bestempel als obsessief richting ongevaccineerden.
Ja, totaal irrelevant.

Verder: je geeft dus aan dat vooral in je eigen hoofd ongevaccineerden en complotdenkers hetzelfde zijn. Dat verklaart een hoop.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')