Klopt, maar het gaat om de populatie en daar maken kinderen een belangrijk deel van uit. Heel veel mensen redeneren nog vanuit ideeën die in het begin van de pandemie, met eerdere varianten, geopperd werden: We weten niet of kinderen heel besmettelijk zijn. Inmiddels hebben we gezien dat scholen besmettingshaarden zijn en dat je die niet zomaar wil sluiten is logisch vanwege andere belangen, maar dan ook nog zo terughoudend aan het werk gaan met vaccinatie van kinderen vind ik nogal dom. Het gaat niet alleen om het verloop van de ziekte. Besmettingen moeten omlaag en hier valt juist veel winst te boeken.quote:Op vrijdag 26 november 2021 12:53 schreef Megumi het volgende:
[..]
Weet ik niet. Maar mensen zeker als het om kinderen gaat een medicijn toedienen wat niets toevoegt aan hun gezondheid met mogelijke bijwerkingen is dat verstandig is meer mijn vraag? En dat vaccins en ook antibiotica het leven van vele kinderen gered heeft mag wel duidelijk zijn. En dat sluiten van scholen een ramp is verder met je eens. Dat voor ouderen en dergelijke de vaccins goed werken is nu wel bewezen. En nodig is gebleken. Maar in tegenstelling tot bijvoorbeeld de Spaanse griep lijkt covid aardiger te zijn voor kinderen.
Nieuwsupdate: Met vaccin ben je nog steeds besmettelijk.quote:Op vrijdag 26 november 2021 13:06 schreef PiyeReloaded het volgende:
[..]
Klopt, maar het gaat om de populatie en daar maken kinderen een belangrijk deel van uit. Heel veel mensen redeneren nog vanuit ideeën die in het begin van de pandemie, met eerdere varianten, geopperd werden: We weten niet of kinderen heel besmettelijk zijn. Inmiddels hebben we gezien dat scholen besmettingshaarden zijn en dat je die niet zomaar wil sluiten is logisch vanwege andere belangen, maar dan ook nog zo terughoudend aan het werk gaan met vaccinatie van kinderen vind ik nogal dom. Het gaat niet alleen om het verloop van de ziekte. Besmettingen moeten omlaag en hier valt juist veel winst te boeken.
Dat kinderen besmettelijk zijn en vanuit school hun thuis omgeving besmetten is voor mij wel duidelijk nu. Maar ze daarom een vaccin toedienen wat ze voor hun gezondheid niet nodig hebben en dergelijke is dan etnisch wel een probleem. Zeker als dat wellicht schadelijk is voor die kinderen.quote:Op vrijdag 26 november 2021 13:06 schreef PiyeReloaded het volgende:
[..]
Klopt, maar het gaat om de populatie en daar maken kinderen een belangrijk deel van uit. Heel veel mensen redeneren nog vanuit ideeën die in het begin van de pandemie, met eerdere varianten, geopperd werden: We weten niet of kinderen heel besmettelijk zijn. Inmiddels hebben we gezien dat scholen besmettingshaarden zijn en dat je die niet zomaar wil sluiten is logisch vanwege andere belangen, maar dan ook nog zo terughoudend aan het werk gaan met vaccinatie van kinderen vind ik nogal dom. Het gaat niet alleen om het verloop van de ziekte. Besmettingen moeten omlaag en hier valt juist veel winst te boeken.
Nieuwsupdate met het vaccin zijn de kansen dat je op IC of in het ziekenhuis terecht komt vele malen kleiner. Dus stop met het verspreiden van nepnieuws en nepinformnatie en doe zelf maar aan het optyfen naar een vaccin locatie en haal je gratis prikje. Dan doe je wat nuttigs. Dan kan iemand wellicht aan kanker geholpen worden en dergelijke. Maar nu moeten optyfen door wellicht een wappie als jij? Die omdat ze een covid vaccin weigeren en daar door onnodig een IC plek bezetten.quote:Op vrijdag 26 november 2021 13:07 schreef Thrilled het volgende:
[..]
Nieuwsupdate: Met vaccin ben je nog steeds besmettelijk.
Optyfen met je vaccinatiedrang.
Ze worden minder besmet en zijn minder besmettelijk wat dus optelt. Verder hoeft er voor mij geen drang te zijn. Gewoon een fatsoenlijke vaccinatiecampagne opzetten op scholen en stoppen met dat angstige gedoe over het vaccineren van kinderen. Dan zal je zien dat de cijfers voor vrijwillige vaccinatie omhoog schieten. Liever zoveel mogelijk mensen, ongeacht leeftijd, vrijwillig vaccineren, dan maatregelen om mensen die niet willen toch te vaccineren.quote:Op vrijdag 26 november 2021 13:07 schreef Thrilled het volgende:
[..]
Nieuwsupdate: Met vaccin ben je nog steeds besmettelijk.
Optyfen met je vaccinatiedrang.
Ik snap je voorzichtigheid en het is terecht dat er voorzichtig wordt beoordeeld of het vaccin meerwaarde heeft voor kinderen. Maar die leeftijd waarvoor het is goedgekeurd wordt ook niet zomaar verlaagd. Daar is extra naar gekeken en wereldwijd zijn er al heel veel kinderen gevaccineerd. Ik denk echt dat daar de grootste winst te behalen is in Nederland.quote:Op vrijdag 26 november 2021 13:11 schreef Megumi het volgende:
[..]
Dat kinderen besmettelijk zijn en vanuit school hun thuis omgeving besmetten is voor mij wel duidelijk nu. Maar ze daarom een vaccin toedienen wat ze voor hun gezondheid niet nodig hebben en dergelijke is dan etnisch wel een probleem. Zeker als dat wellicht schadelijk is voor die kinderen.
- Door in huis te blijven worden de kansen op een auto-ongeluk vele malen kleiner.quote:Op vrijdag 26 november 2021 13:14 schreef Megumi het volgende:
[..]
Nieuwsupdate met het vaccin zijn de kansen dat je op IC of in het ziekenhuis terecht komt vele malen kleiner. Dus stop met het verspreiden van nepnieuws en nepinformnatie en doe zelf maar aan het optyfen naar een vaccin locatie en haal je gratis prikje. Dan doe je wat nuttigs. Dan kan iemand wellicht aan kanker geholpen worden en dergelijke. Maar nu moeten optyfen door wellicht een wappie als jij? Die omdat ze een covid vaccin weigeren en daar door onnodig een IC plek bezetten.
Dat kunnen we wel met elkaar eens zijn. Spannende tijden maar ook interessante tijden.quote:Op vrijdag 26 november 2021 13:27 schreef PiyeReloaded het volgende:
[..]
Ze worden minder besmet en zijn minder besmettelijk wat dus optelt. Verder hoeft er voor mij geen drang te zijn. Gewoon een fatsoenlijke vaccinatiecampagne opzetten op scholen en stoppen met dat angstige gedoe over het vaccineren van kinderen. Dan zal je zien dat de cijfers voor vrijwillige vaccinatie omhoog schieten. Liever zoveel mensen, ongeacht leeftijd, vrijwillig vaccineren, dan maatregelen om mensen die niet willen toch te vaccineren.
[..]
Ik snap je voorzichtigheid en het is terecht dat er voorzichtig wordt beoordeeld of het vaccin meerwaarde heeft voor kinderen. Maar die leeftijd waarvoor het is goedgekeurd wordt ook niet zomaar verlaagd. Daar is extra naar gekeken en wereldwijd zijn er al heel veel kinderen gevaccineerd. Ik denk echt dat daar de grootste winst te behalen is in Nederland.
Ik zei het in een ander topic ook al; ik heb vorige maand mijn zoontje laten vaccineren tegen de standaard kinderziektes. Geen dwang, geen QR-code, geen gedreig met maatregelen, gewoon omdat ik de uitnodiging kreeg. Gewoon omdat die vaccins zich bewezen hebben. Grappig hoe dat werkt he?quote:Op vrijdag 26 november 2021 13:27 schreef PiyeReloaded het volgende:
Dan zal je zien dat de cijfers voor vrijwillige vaccinatie omhoog schieten.
Besef wel even dat Pfizer zelf aandeel heeft in die al die goedkeuringen, de bijbehorende onderzoeken financiert en dat daarom de 'wij van WC-eend'-adviezen en goedkeuringen mij geen knip voor de neus waard zijn.quote:Maar die leeftijd waarvoor het is goedgekeurd wordt ook niet zomaar verlaagd. Daar is extra naar gekeken en wereldwijd zijn er al heel veel kinderen gevaccineerd. Ik denk echt dat daar de grootste winst te behalen is in Nederland.
Vaccins zijn een bewezen methode om ziektes te onderdrukken. En jou post overtuigd mij niet van het tegendeel. En overtuigd mij ook binnen een kader dat gezondheid wat ook een grondrecht recht is dat een verplichten van een vaccin wellicht dus een noodzaak is. Los even van kinderen natuurlijk.quote:Op vrijdag 26 november 2021 13:28 schreef Thrilled het volgende:
[..]
- Door in huis te blijven worden de kansen op een auto-ongeluk vele malen kleiner.
- Door niet te eten worden de kansen op obesitas vele malen kleiner.
- Door niet te roken worden de kansen op longkanker vele malen kleiner.
Jij wil graag nog zo'n 100 euro per maand per persoon meer aan je ziektekosten verzekering betalen?quote:Op vrijdag 26 november 2021 13:32 schreef Thrilled het volgende:
[..]
Ik zei het in een ander topic ook al; ik heb vorige maand mijn zoontje laten vaccineren tegen de standaard kinderziektes. Geen dwang, geen QR-code, geen gedreig met maatregelen, gewoon omdat ik de uitnodiging kreeg. Gewoon omdat die vaccins zich bewezen hebben. Grappig hoe dat werkt he?
[..]
Besef wel even dat Pfizer zelf aandeel heeft in die al die goedkeuringen, de bijbehorende onderzoeken financiert en dat daarom de 'wij van WC-eend'-adviezen en goedkeuringen mij geen knip voor de neus waard zijn.
Ik kan echt niet wachten tot we 1 of 2 jaar verder uit deze onzin zijn en alle shit boven komt drijven van de smerige spelletjes die nu gespeeld worden. En al die tijd wordt er niks gedaan aan het überhaupt nog maar beginnen aan de opschaling van de zorg... wat een poppenkast...
Klopt. Vaccins die normaliter jarenlang getest worden in het veld, waar niet op deze schaal dit soort bijwerkingen van gemeld worden, zonder dat daar verplichtingen, voorwaarden, dwang of drang tegenover staan. Tegen ziektes die we niet alsnog via gevaccineerden (en dieren) kunnen krijgen, waardoor 100% immuniteit simpelweg onmogelijk is.quote:Op vrijdag 26 november 2021 13:34 schreef Megumi het volgende:
[..]
Vaccins zijn een bewezen methode om ziektes te onderdrukken. En jou post overtuigd mij niet van het tegendeel. En overtuigd mij ook binnen een kader dat gezondheid ook een recht is dat een verplichten van een vaccin wellicth dus een noodzaak is. Los even van kinderen natuurlijk.
Jahoor, maar dat is niet eens nodig. Schrap de donaties aan de EU, schrap de absurde en onhaalbare klimaatdoelstellingen en je houdt miljarden over. Stop dat in onze eigen zorg en je begint tenminste met het oplossen van 1 deel van het probleem.quote:Op vrijdag 26 november 2021 13:34 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Jij wil graag nog zo'n 100 euro per maand per persoon meer aan je ziektekosten verzekering betalen?
Achteraf een onschuldig virus? Dat moet nog maar blijken. Op zich trek ik dan einde discussie met jou. De schade van het corona virus is enorm.quote:Op vrijdag 26 november 2021 13:41 schreef Thrilled het volgende:
[..]
Klopt. Vaccins die normaliter jarenlang getest worden in het veld, waar niet op deze schaal dit soort bijwerkingen van gemeld worden, zonder dat daar verplichtingen, voorwaarden, dwang of drang tegenover staan. Tegen ziektes die we niet alsnog via dieren kunnen krijgen, waardoor 100% immuniteit simpelweg onmogelijk is.
Vaccineren tegen een corona virus is dus van een heel andere orde dan tegen de bof of mazelen en daardoor totaal niet te vergelijken. Dat we zo snel, zo'n nieuw vaccin, tegen (achteraf) zo'n relatief onschuldige ziekte, op deze schaal door iedereen z'n strot heen aan het duwen zijn en er vervolgens vrijheden voor afpakken als je het niet doet, is echt het schandaal van de eeuw.
Nou, als we bij de uitbraak IFR schattingen van 3 / 4% horen, de wereld daarop in de paniekmodus schiet en we nu op 0-komma-zoveel zitten dan is dat achteraf gezien dus veel minder heftig dan we aanvankelijk dachten.quote:Op vrijdag 26 november 2021 13:48 schreef Megumi het volgende:
[..]
Achteraf een onschuldig virus? Dat moet nog maar blijken. Op zich trek ik dan einde discussie met jou.
Nou ik woon zelf dichtbij OLVG en dergelijke. En ben daar ook patient. En die melden dat zijn op hun covid afdeling voornamelijk ongevaccineerde wappies aantreffen?quote:Op vrijdag 26 november 2021 13:49 schreef Thrilled het volgende:
[..]
Nou, als we bij de uitbraak IFR schattingen van 3 / 4% horen, de wereld daarop in de paniekmodus schiet en we nu op 0-komma-zoveel zitten dan is dat achteraf gezien dus veel minder heftig dan we aanvankelijk dachten.
Je kan toch niet ontkennen dat de impact van corona op de zorg hetzelfde is als die tijdens een griepseizoen? Dat voornamelijk ouderen en zwakkeren getroffen worden? Waarom dan toch steeds die kop in het zand steken?
quote:Op vrijdag 26 november 2021 13:52 schreef Megumi het volgende:
[..]
Nou ik woon zelf dichtbij OLVG en dergelijke. En die melden dat zijn op hun covid afdeling voornamelijk ongevaccineerde wappies aantreffen.
Dat is zeker wel te ontkennen. En al diverse malen door vele mensen ontkracht. Het is heel erg anders. Dat jij daar niet aan wil, is prima, maar stop met te doen alsof dat een feit is. Want dat is het heel expliciet niet. Het is BNW en nonsens.quote:Op vrijdag 26 november 2021 13:49 schreef Thrilled het volgende:
[..]
Nou, als we bij de uitbraak IFR schattingen van 3 / 4% horen, de wereld daarop in de paniekmodus schiet en we nu op 0-komma-zoveel zitten dan is dat achteraf gezien dus veel minder heftig dan we aanvankelijk dachten.
Je kan toch niet ontkennen dat de impact van corona op de zorg hetzelfde is als die tijdens een griepseizoen? Dat voornamelijk ouderen en zwakkeren getroffen worden? Waarom dan toch steeds die kop in het zand steken?
Ze hebben een afdeling west en oost. Maar dat het voornamelijk ongevaccineerden zijn op de IC is duidelijk. En ja mijn internist heeft het over wappies en dergelijke. En is die lui wel wat zat. Want zij is oncoloog en moet daardoor hele vervelende keuzes maken. Ik heb zelfs eens tegen haar gezegd rustig aan dood gaan we allemaal.quote:Op vrijdag 26 november 2021 13:55 schreef Thrilled het volgende:
[..]'en dergelijke', je woont op meerdere plekken? En die woordvoerder noemt het 'ongevaccineerde wappies', gotcha
Zou het nog niet doen...quote:Op donderdag 25 november 2021 23:36 schreef capricia het volgende:
Ga jij je kinderen laten vaccineren?
Ik vermoed dat er wel wat kankerpatiënten zijn en dergelijke die hun zorg uitgesteld zien daar anders over denken.quote:Op vrijdag 26 november 2021 13:41 schreef Thrilled het volgende:
Dat we zo snel, zo'n nieuw vaccin, tegen (achteraf) zo'n relatief onschuldige ziekte, op deze schaal door iedereen z'n strot heen aan het duwen zijn en er vervolgens vrijheden voor afpakken als je het niet doet, is echt het schandaal van de eeuw.
Ook daarbij kunnen in zeldzame gevallen vervelende bijwerkingen optreden.quote:Op vrijdag 26 november 2021 09:22 schreef DoritosDieBlauwe het volgende:
oo nee ik bedoel alleen de covid vaccinatie, niet de standaard vaccinaties die we hebben.
Ik wil niet veel zeggen, maar ik heb zowel de bof, de rode hond als de mazelen gehad als kind. Vrij onschuldig. Toch worden kinderen daar tegen gevaccineerd omdat het in sommige gevallen minder onschuldig verloopt.quote:Op vrijdag 26 november 2021 13:41 schreef Thrilled het volgende:
[..]
Klopt. Vaccins die normaliter jarenlang getest worden in het veld, waar niet op deze schaal dit soort bijwerkingen van gemeld worden, zonder dat daar verplichtingen, voorwaarden, dwang of drang tegenover staan. Tegen ziektes die we niet alsnog via gevaccineerden (en dieren) kunnen krijgen, waardoor 100% immuniteit simpelweg onmogelijk is.
Vaccineren tegen een corona virus is dus van een heel andere orde dan tegen de bof of mazelen en daardoor totaal niet te vergelijken. Dat we zo snel, zo'n nieuw vaccin, tegen (achteraf) zo'n relatief onschuldige ziekte, op deze schaal door iedereen z'n strot heen aan het duwen zijn en er vervolgens vrijheden voor afpakken als je het niet doet, is echt het schandaal van de eeuw.
Kinderen zijn net zo zeer ongevaccineerden. Genoeg ongevaccineerden die in de 20 zijn, dienhet ook niet nodig hebben, toch ben jij daar ineens wel prikgeil.quote:Op vrijdag 26 november 2021 09:10 schreef Megumi het volgende:
[..]
Maar waarom kinderen vaccineren als dat helemaal niet nodig is? Dat is meer de vraag. Voorbeeld kinderen vaccineren puur om alleen de ongevaccineerden te beschermen? Slechte zaak denk ik.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |