SPOILER: HontOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Linkjes voor informatieOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Oversterfte met als oorzaak griep (2019) en Covid-19 (2020/2021)Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Heb ik covid, perziksap of griep? (laat je sowieso testen!)Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Informatie over dagcijfersOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Gedragsregels in dit topic:Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.bronquote:In de laatste acht weken was daarmee de kans om als volledig gevaccineerd persoon met het coronavirus in het ziekenhuis te worden opgenomen 12,5 keer lager dan voor een niet-gevaccineerde. Voor opname op de IC was die kans als volledig gevaccineerde 25 keer zo klein.
(Bron)![]()
Net een nieuw topic voor de cijfertjes. Handige timing
"He was there to do his duty, and he did it — he never let a buddy down in combat, in France, Holland, or Germany — but he never volunteered for anything and he spurned promotion."![]()
En dan gaat Schumacher COVID-patiënten buttliftenquote:Op donderdag 25 november 2021 15:08 schreef maily het volgende:
[..]
Ook zorg afschalen van prive-klinieken.
Dus even geen fillers en borstvergrotingen meer?
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten![]()
Openingstijden van winkels beperken in een periode dat heel veel mensen gebruik maken van deze winkels en dat dan nu massaal tijdens die paar uurtjes moeten doen! Gaat echt niet werken.
Gooi die winkels gewoon open tot 22.00 uur, zodat mensen gespreid hun inkopen, nieuwe kleren e.d. kunnen gaan kopen. Eventueel met een beperkt aantal klanten dat gelijktijdig aanwezig mag zijn, mondkapjes en anderhalve meter.
Niet voor mij, hoor, ik ga sowieso niet naar die winkels, doe het wel online. Maar ik zie de opnames straks wel weer oplopen. Dit gaat ten koste van de mensen in de zorg.![]()
Dus in feite zijn we overgeleverd aan het lef van Hugo en Mark om het OMT advies bij het grof vuil te zetten en te redden wat er te redden valt.
Ik denk dat de artsen woedend zijn terwijl de pseudo-kinderartsen etc. niet verder kijken dan hun neus lang is.![]()
https://nos.nl/artikel/24(...)iedereen-boven-de-18
Je komt er niet meer onderuit, verplicht boostertje voor iedereen boven de 18. Geen booster, geen QR!![]()
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic![]()
Nee, er is een constructie om routine-operaties door te schuiven naar privéklinieken om zo het ziekenhuis te ontlasten. Dat gaat dus om medische ingrepen en niet om cosmetische.quote:Op donderdag 25 november 2021 15:08 schreef maily het volgende:
[..]
Ook zorg afschalen van prive-klinieken.
Dus even geen fillers en borstvergrotingen meer?![]()
Niet alleen Marhugo, maar ook de TK moet er tegenin gaan. Dat gaat echt niet gebeuren.quote:Op donderdag 25 november 2021 15:15 schreef Confetti het volgende:
Dus in feite zijn we overgeleverd aan het lef van Hugo en Mark om het OMT advies bij het grof vuil te zetten en te redden wat er te redden valt.
Ik denk dat de artsen woedend zijn terwijl de pseudo-kinderartsen etc. niet verder kijken dan hun neus lang is.Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Pff net op tijd.
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]![]()
Hier komt het wel op neer inderdaad.quote:Op donderdag 25 november 2021 15:15 schreef Confetti het volgende:
Ik denk dat de artsen woedend zijn terwijl de pseudo-kinderartsen etc. niet verder kijken dan hun neus lang is.“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Het groeipercentage zakt wel enorm nu toch? (Kan even die tweet van die twittermeneer niet terugvinden nu)![]()
Vraag me af wanneer dat dan geld. Want je moet iedereen wel eerst een kans hebben kunnen geven voor een booster voordat je mensen op basis daarvan weer toegang gaat ontzeggen. Ik denk pas ergens in maart dan ofzo.quote:Op donderdag 25 november 2021 15:16 schreef mir1986 het volgende:
Je komt er niet meer onderuit, verplicht boostertje voor iedereen boven de 18. Geen booster, geen QR!Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!![]()
22,3%. Stabilisatie![b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
Zolang de GGD aan het plafond van de capaciteit zit, wordt het dagelijks aantal positieve tests vooral bepaald door het percentage positief.quote:Op donderdag 25 november 2021 15:17 schreef Oriente het volgende:
Valt me een soort van mee.
Triest om dat te zeggen bij 22k![]()
Alleen voor moeders die hun kind op blote voeten van het zwembad naar huis laten lopen.quote:Op donderdag 25 november 2021 15:16 schreef mir1986 het volgende:
Je komt er niet meer onderuit, verplicht boostertje voor iedereen boven de 18. Geen booster, geen QR!'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around![]()
Haha dit dus, blij zijn met 22k omdat het enigszins meevalt.quote:Op donderdag 25 november 2021 15:17 schreef Oriente het volgende:
Triest om dat te zeggen bij 22k![]()
Vanwege testcapaciteit hoogstwaarschijnlijk.quote:Op donderdag 25 november 2021 15:17 schreef XSbig het volgende:
Het groeipercentage zakt wel enorm nu toch? (Kan even die tweet van die twittermeneer niet terugvinden nu)“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Plateau!'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
Tuurlijk werkt het. Voor een bepaalde tijd waarna er weer een #oppeprik nodig is en hoofdzakelijk voor mensen die in jou leeftijdsgroep en hoger zitten.quote:Op donderdag 25 november 2021 15:16 schreef Newsworld het volgende:
Hoe bedoel je vaccineren helpt niet, bewijs op bewijs op bewijs....![]()
Of vanwege de al eerder gemodelleerde daling. Die 6 weken oscillatie die je (blijkbaar?) vaker ziet.quote:Op donderdag 25 november 2021 15:18 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Vanwege testcapaciteit hoogstwaarschijnlijk.Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Waarom? Als je 304 opnames op een dag rekent kom je ongeveer uit op 21.000 positieve tests een paar dagen eerder, met een gemiddeld percentage opnames van 1,5%.quote:Op donderdag 25 november 2021 15:18 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Vanwege testcapaciteit hoogstwaarschijnlijk.
Dan zou het geen plafond in testcapaciteit zijn maar zijn de cijfers redelijk compleet.![]()
Gaat natuurlijk niet gebeuren, die gaan gewoon het OMT advies volgen en de winkels een paar uurtjes eerder sluiten. Dat is het dan, op het hoogtepunt van de crisis.quote:Op donderdag 25 november 2021 15:15 schreef Confetti het volgende:
Dus in feite zijn we overgeleverd aan het lef van Hugo en Mark om het OMT advies bij het grof vuil te zetten en te redden wat er te redden valt.Ik denk het ook, en terecht denk ik.quote:Ik denk dat de artsen woedend zijn terwijl de pseudo-kinderartsen etc. niet verder kijken dan hun neus lang is.'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith![]()
Inderdaad, pas bij 2000 besmettingen per dag kun je blij zijn, tot het zover is zijn we maanden verder.quote:Op donderdag 25 november 2021 15:18 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Haha dit dus, blij zijn met 22k omdat het enigszins meevalt.![]()
Kliniek twee dagen op rij dalend, afvlakking in %positief, voorzichtig gunstig.zie email 27 oktober![]()
En dan krijg je straks weer een stijging meteen daarna, vorig jaar winter hadden we toch ook een soort toren van Sauron?quote:Op donderdag 25 november 2021 15:19 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Of vanwege de al eerder gemodelleerde daling. Die 6 weken oscillatie die je (blijkbaar?) vaker ziet.![]()
Wel toevallig dat deze daling dan precies inzet op het moment dat de GGD hun capaciteit bereikt heeft.quote:Op donderdag 25 november 2021 15:19 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Of vanwege de al eerder gemodelleerde daling. Die 6 weken oscillatie die je (blijkbaar?) vaker ziet.![]()
Voor een donderdag niet zo heel slecht te noemen,Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
Ja een maand geleden leek 20k nog vreselijk veel en haast ondenkbaar en nu is het met 22k 'valt mee'quote:Op donderdag 25 november 2021 15:17 schreef Oriente het volgende:
Triest om dat te zeggen bij 22k
_____
Is die capaciteit nog opgehoogd?quote:Op donderdag 25 november 2021 15:20 schreef Tijn het volgende:
[..]
Wel toevallig dat deze daling dan precies inzet op het moment dat de GGD hun capaciteit bereikt heeft.Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
Das niet logisch. Als het aantal besmettingen toeneemt zal het perc % ook stijgen, daar heeft een beperkte capaciteit weer wat minder invloed op.quote:Op donderdag 25 november 2021 15:18 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Vanwege testcapaciteit hoogstwaarschijnlijk.stupidity has become as common as common sense was before![]()
THOLENEDquote:'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
Wat denken jullie wat betreft 'sport'? Ik mag toch hopen dat dit gewoon ongewijzigd gaat blijven en hoe gaan we een sportkantine zien? Horeca? En dus ook 17:00 dicht?![]()
Dat moment was volgens de GGD zelf al op 16 november.quote:Op donderdag 25 november 2021 15:20 schreef Tijn het volgende:
[..]
Wel toevallig dat deze daling dan precies inzet op het moment dat de GGD hun capaciteit bereikt heeft.
https://www.ad.nl/binnenl(...)ikt-wat-nu~adbc18dd/![]()
We zullen het gaan zien de komende wekenquote:Op donderdag 25 november 2021 15:20 schreef Tijn het volgende:
[..]
Wel toevallig dat deze daling dan precies inzet op het moment dat de GGD hun capaciteit bereikt heeft.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Ik verwacht het wel.quote:Op donderdag 25 november 2021 15:22 schreef HulkHeld het volgende:
Wat denken jullie wat betreft 'sport'? Ik mag toch hopen dat dit gewoon ongewijzigd gaat blijven en hoe gaan we een sportkantine zien? Horeca? En dus ook 17:00 dicht?
Misschien een verbod op wedstrijden, al dan niet alleen voor volwassenen? Maar in principe verwacht ik wel dat het hier bij blijft.zie email 27 oktober![]()
Ja los van de shitstorm rondom het OMT en de paniekmodus lijken dit wel positieve tekenen dat we op een kantelpunt zouden kunnen zitten...quote:Op donderdag 25 november 2021 15:20 schreef trein2000 het volgende:
Kliniek twee dagen op rij dalend, afvlakking in %positief, voorzichtig gunstig.Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!![]()
Opnames wederom dalend. Benieuwd hoe ze dat voor elkaar gekregen hebben. hopelijk zet het doorIk zeg maar zoo, dat is korter dan dierentuin![]()
Kan op twee manieren…quote:Op donderdag 25 november 2021 15:23 schreef Asschen_sukar het volgende:
Opnames wederom dalend. Benieuwd hoe ze dat voor elkaar gekregen hebben. hopelijk zet het doorzie email 27 oktober![]()
De uitstroom is vrij snel ingelopen op de instroom, maar ik weet niet of dat sneller is dan normaal.quote:Op donderdag 25 november 2021 15:23 schreef Asschen_sukar het volgende:
Opnames wederom dalend. Benieuwd hoe ze dat voor elkaar gekregen hebben. hopelijk zet het door![]()
Wat waardes in de gebruikte excel sheet wijzigen en voila? /squote:Op donderdag 25 november 2021 15:23 schreef Asschen_sukar het volgende:
Opnames wederom dalend. Benieuwd hoe ze dat voor elkaar gekregen hebben. hopelijk zet het door...![]()
Boostercampagne loopt, al verwacht ik daar nog niet veel resultaat. Wellicht verdere verschuiving van de gemiddelde leeftijd van besmette mensen naar beneden, oid?quote:Op donderdag 25 november 2021 15:23 schreef Asschen_sukar het volgende:
Opnames wederom dalend. Benieuwd hoe ze dat voor elkaar gekregen hebben. hopelijk zet het doorLege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Met druppel voor druppel komen we er echt niet.quote:Op donderdag 25 november 2021 15:23 schreef Asschen_sukar het volgende:
Opnames wederom dalend. Benieuwd hoe ze dat voor elkaar gekregen hebben. hopelijk zet het door![]()
We weten dat onder druk alles vloeibaar wordt dus mensen worden er gewoon sneller uitgeknikkerd of moeilijker opgenomen. Ik zie daarin nog weinig positiefs gelet op het aantal besmettingen.quote:Op donderdag 25 november 2021 15:23 schreef Asschen_sukar het volgende:
Ik ben altijd heel positief maar zie op dit moment alleen maar treurige cijfers.quote:Op donderdag 25 november 2021 15:20 schreef trein2000 het volgende:
Kliniek twee dagen op rij dalend, afvlakking in %positief, voorzichtig gunstig.![]()
Netsplitter
![]()
#jesuisMasi![]()
Wanneer was de opening van carnaval ook alweer?quote:Op donderdag 25 november 2021 15:25 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Wow, Limburg heeft de Biblebelt volledig verdrongen in dit lijstje.OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.![]()
Hebben die nog carnaval gevierd eigenlijk?quote:Op donderdag 25 november 2021 15:23 schreef Momo het volgende:
[..]
Bijna 30% positief in Limburg en ZZ- HollandKierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards![]()
Uitstroom loopt een week achter op instroom oid, dus klopt dat het er “erger uitziet dan het is” zolang de bezettingstrend opwaarts is. Tegenovergestelde bij een dalende trend.quote:Op donderdag 25 november 2021 15:24 schreef Bliksem92 het volgende:
[..]
De uitstroom is vrij snel ingelopen op de instroom, maar ik weet niet of dat sneller is dan normaal.Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Laatste update: 25-11-2021 - 15:16
Totaal aantal besmettingen: 22274
Gemeentes met +5 besmettingen:
993 Amsterdam
743 Rotterdam
509 's-Gravenhage
333 Utrecht
328 Tilburg
279 Breda
252 Maastricht
251 Zaanstad
251 Heerlen
250 Almere
240 Haarlem
209 Eindhoven
206 Haarlemmermeer
198 's-Hertogenbosch
197 Dordrecht
196 Enschede
195 Sittard-Geleen
185 Venlo
180 Nijmegen
171 Zwolle
167 Amersfoort
150 Arnhem
149 Westland
148 Leeuwarden
145 Hoeksche WaardSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Daarnaast zijn er:
0 gemeentes met 0 besmettingen
2 gemeentes met 1 besmettingen
3 gemeentes met 2-4 besmettingen
2 gemeentes met 5 besmettingen
Deze update is ook dagelijks om 15:16 te vinden op https://rivm.wegmetdetestwet.nl of voor een volledig gemeenteoverzicht op https://rivm.wegmetdetestwet.nl/total.phpIsn't it ironic, don't you think
Het had een stuk slechter kunnen zijn.![]()
Die er nu zijn duidelijk niet, vrijdag kijken wat ze nog meer in de aanbieding hebben.quote:Op donderdag 25 november 2021 15:26 schreef Mens-erger-je-niet het volgende:
Gaan die maatregelen nou echt helpen?![]()
Vraag het me sterk af, ik snap de positiviteit over de cijfers niet zo. Je gaat voor de 2e week op rij 150k besmettingen noteren.quote:Op donderdag 25 november 2021 15:19 schreef chratnox het volgende:
[..]
Waarom? Als je 304 opnames op een dag rekent kom je ongeveer uit op 21.000 positieve tests een paar dagen eerder, met een gemiddeld percentage opnames van 1,5%.
Dan zou het geen plafond in testcapaciteit zijn maar zijn de cijfers redelijk compleet.“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Plateau is clean, no dirt to be seen and the work it took was fun.quote:'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016![]()
Ik verwacht dat de komende week opgenomen op de IC ook nog wel een flinke vlucht zal maken, nu er overal extra capaciteit ingericht wordt. Wij hebben vannacht ook vier extra bedden ingericht en die waren vanochtend direct vol
Ik zeg maar zoo, dat is korter dan dierentuin![]()
Mooi verwoord. Maar het zou kunnen dat dankzij vaccins de ligduur korter is voor mensen die ondanks vaccinatie alsnog opgenomen worden. En dus zou die week minder kunnen worden. Speculatie van mijn kant natuurlijk.quote:Op donderdag 25 november 2021 15:27 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Uitstroom loopt een week achter op instroom oid, dus klopt dat het er “erger uitziet dan het is” zolang de bezettingstrend opwaarts is. Tegenovergestelde bij een dalende trend.
Het probleem is vooral dat de uitstroom in het weekend soms bijna naar nul gaat waardoor de bezetting op maandag en dinsdag een enorme sprong maakt.![]()
Zolang je niet binnen een dag terecht kan voor een test, zitten we toch gewoon nog steeds aan het plafond, en kan je helemaal geen uitspraken doen over hoe erg het echt is op bepaalde plekken.quote:Op donderdag 25 november 2021 15:19 schreef chratnox het volgende:
[..]
Waarom? Als je 304 opnames op een dag rekent kom je ongeveer uit op 21.000 positieve tests een paar dagen eerder, met een gemiddeld percentage opnames van 1,5%.
Dan zou het geen plafond in testcapaciteit zijn maar zijn de cijfers redelijk compleet.Ik zeg maar zoo, dat is korter dan dierentuin![]()
Is dat niet puur administratieve vertraging? Kan me niet voorstellen dat ze in het weekend mensen onnodig lang in het ziekenhuis laten liggen, zeker met de huidige drukte. Maar dat weet ik natuurlijk nietquote:Op donderdag 25 november 2021 15:29 schreef Bliksem92 het volgende:
[..]
Mooi verwoord. Maar het zou kunnen dat dankzij vaccins de ligduur korter is voor mensen die ondanks vaccinatie alsnog opgenomen worden. En dus zou die week minder kunnen worden. Speculatie van mijn kant natuurlijk.
Het probleem is vooral dat de uitstroom in het weekend soms bijna naar nul gaat waardoor de bezetting op maandag en dinsdag een enorme sprong maakt.![]()
![]()
Het gaat in stapjesquote:Op donderdag 25 november 2021 15:28 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Vraag het me sterk af, ik snap de positiviteit over de cijfers niet zo. Je gaat voor de 2e week op rij 150k besmettingen noteren.
- Eerst moet er een daling van de stijging besmettingen zijn
- Dan een absolute daling besmettingen
- Daling van de instroom verpleging
- Daling absoluut op verpleging
etc..Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
Ik ben er ook niet positief over, ik ben er ‘dit is geen indicatie van code zwart’ overquote:Op donderdag 25 november 2021 15:28 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Vraag het me sterk af, ik snap de positiviteit over de cijfers niet zo. Je gaat voor de 2e week op rij 150k besmettingen noteren.![]()
![]()
Ik snap niet waarom ze hoger onderwijs en universiteiten niet gewoon dichtdoen en kinderen wel naar school laten gaan (dus basisscholen en middelbare).![]()
Dat weet ik ook niet, misschien gedeeltelijk? Maar iemand ontslaan vereist ook een administratieve handeling en in het weekend is er daar minder personeel voor wellicht?quote:Op donderdag 25 november 2021 15:30 schreef Noppie2000 het volgende:
[..]
Is dat niet puur administratieve vertraging? Kan me niet voorstellen dat ze in het weekend mensen onnodig lang in het ziekenhuis laten liggen, zeker met de huidige drukte. Maar dat weet ik natuurlijk niet![]()
11e van de 11e toch? Precies twee weken geledenquote:Op donderdag 25 november 2021 15:26 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Wanneer was de opening van carnaval ook alweer?![]()
![]()
Ik gok dat vooral de basisscholen voor veel besmettingen zorgen. Daar is geplaceerd onderwijs echt een stuk lastiger, dus de kans op elkaar aansteken veel groter.quote:Op donderdag 25 november 2021 15:31 schreef Mens-erger-je-niet het volgende:
Ik snap niet waarom ze hoger onderwijs en universiteiten niet gewoon dichtdoen en kinderen wel naar school laten gaan (dus basisscholen en middelbare).Ik zeg maar zoo, dat is korter dan dierentuin![]()
Pfff dat klinkt flink waardeloos (qua situatie voor jullie, niet qua inzet natuurlijk).quote:Op donderdag 25 november 2021 15:29 schreef Asschen_sukar het volgende:
Ik verwacht dat de komende week opgenomen op de IC ook nog wel een flinke vlucht zal maken, nu er overal extra capaciteit ingericht wordt. Wij hebben vannacht ook vier extra bedden ingericht en die waren vanochtend direct vol![]()
Ja.quote:Op donderdag 25 november 2021 14:27 schreef dycto het volgende:
[..]
Jij wil zeggen dat het leeuwendeel van de bevolking dat niet heeft gedaan?![]()
Waarom? Die zijn gevaccineerd!quote:Op donderdag 25 november 2021 15:31 schreef Mens-erger-je-niet het volgende:
Ik snap niet waarom ze hoger onderwijs en universiteiten niet gewoon dichtdoen en kinderen wel naar school laten gaan (dus basisscholen en middelbare).![]()
Geplaceerd maakt echt niks uit.quote:Op donderdag 25 november 2021 15:32 schreef Asschen_sukar het volgende:
[..]
Ik gok dat vooral de basisscholen voor veel besmettingen zorgen. Daar is geplaceerd onderwijs echt een stuk lastiger, dus de kans op elkaar aansteken veel groter.![]()
Ik ook niet, we weten dat via de onderkant de besmettingen flink aan het doorpakken zie ook België en Duitsland.quote:Op donderdag 25 november 2021 15:28 schreef Jor_Dii het volgende:
Vraag het me sterk af, ik snap de positiviteit over de cijfers niet zo. Je gaat voor de 2e week op rij 150k besmettingen noteren.
Een zwaluw maakt nog geen plafond.![]()
Hoorde het net ook op de radio.quote:
En maakt niet uit welke, want Moderna lijkt op Pfizer en AZ lijkt op Janssen.
Maar dat wil toch niet zeggen dat AZ op Moderna/Pfizer lijktWaarom boosten we dan wel iedereen met Moderna/Pfizer?
![]()
Netsplitter
![]()
#jesuisMasi![]()
Als scholen dicht moeten omdat carnaval belangrijker was, is de politiek echt verworden tot een bananenrepubliek.quote:Op donderdag 25 november 2021 15:31 schreef Qarrad het volgende:
[..]
11e van de 11e toch? Precies twee weken geledenOxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.![]()
Want? Gewoon een stellingen roepen zonder argumenten kan ik niet zoveel mee.quote:Op donderdag 25 november 2021 15:33 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Geplaceerd maakt echt niks uit.Ik zeg maar zoo, dat is korter dan dierentuin![]()
Ik wel. Erg mooie cijfers!quote:Op donderdag 25 november 2021 15:28 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Vraag het me sterk af, ik snap de positiviteit over de cijfers niet zo. Je gaat voor de 2e week op rij 150k besmettingen noteren.![]()
![]()
Ja, dat snapte ik ook niet. Had gehoopt dat jij het wel uit kon leggenquote:Op donderdag 25 november 2021 15:34 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Hoorde het net ook op de radio.
En maakt niet uit welke, want Moderna lijkt op Pfizer en AZ lijkt op Janssen.
Maar dat wil toch niet zeggen dat AZ op Moderna/Pfizer lijktWaarom boosten we dan wel iedereen met Moderna/Pfizer?
Thx, iemand die gezien zijn achtergrond aardig (veel) kennis van zaken heeft.quote:Op donderdag 25 november 2021 15:01 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Trouwens, ik zag laatst deze naam: https://www.geertvandenbossche.org/
Misschien vind jij hem ook wel interessant omdat hij een kritische en genuanceerde kijk heeft op het hele gebeuren.
Het is doorgaans geen goed idee om tijdens een epidemie iedereen ongecontroleerd te vaccineren omdat dit kan zorgen voor wilde virusmutaties die nu of later, een boemerang effect veroorzaken.
Een vent van statuur die ws gedag kan gaan zeggen tegen zijn lintje omdat hij niet past in de waan der volkeren en zal worden weggezet omdat er wat op zijn vorm is aan te merken.monster.quote:bron: As stated, I am not against vaccinaton. On the contrary, I can assure you that each of the current
vaccines have been designed, developed and manufactured by brilliant and competent scientsts.
However, this type of prophylactc vaccines are completely inappropriate, and even highly dangerous,
when used in mass vaccinaton campaigns during a viral pandemic. Vaccinologists, scientsts and
clinicians are blinded by the positve short-term efects in individual patents, but don’t seem to bother
about the disastrous consequences for global health. Unless I am scientfcally proven wrong, it is difcult
to understand how current human interventons will prevent circulatng variants from turning into a wild
samenvatting: stop met het ongericht vaccineren die de toekomst van de mensheid op het spel zet.
Maar goed ik vermoed dat het makkelijker is om te ruziën over een uurtje eerder dicht en wie wat hoe zegt en dan bekijkt vanuit gekunstelde modellen omdat verbandhoudende kennis omtrent het virus en onze immunologie niet begrepen wordt."On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."![]()
Ik hoop toch echt dat ze daar vanaf blijven, ik beoefen een sport waar je binnen speelt in deze periode van het jaar, wel gewoon alle maatregelen + CTB laten zien van tevoren. Zou als een stekker balen als dat werkelijk niet meer zou kunnen, voorlopig nog goede hoop, gezien het feit dat ze geen uitspraken daarover doen of er niks over is gelekt, dat ze hierop beperkingen gaan leggen.quote:Op donderdag 25 november 2021 15:23 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik verwacht het wel.
Misschien een verbod op wedstrijden, al dan niet alleen voor volwassenen? Maar in principe verwacht ik wel dat het hier bij blijft.![]()
Het zijn treurige tijden.quote:Op donderdag 25 november 2021 15:34 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Ik wel. Erg mooie cijfers!
[ afbeelding ]
Mensen zijn blij met een dooie vis.
Fijne dag allen.![]()
Mus toch?quote:Op donderdag 25 november 2021 15:36 schreef Za het volgende:
[..]
Het zijn treurige tijden.
Fijne dag allen.![]()
![]()
wat? horeca dicht om 17h00
nou dat wordt een week later een alcoholverbod voor de supermarkten natuurlijk
Everything in the world is about sex except sex. Sex is about power.![]()
Mega besmettelijke delta variant, aerosolen, slecht geventileerde ruimtes, vaker met klachten naar school tov studenten die eerder met klachten thuis blijven en meer immuniteit hebben door eerdere besmettingen en vaccinaties.quote:Op donderdag 25 november 2021 15:34 schreef Asschen_sukar het volgende:
[..]
Want? Gewoon een stellingen roepen zonder argumenten kan ik niet zoveel mee.
Of denk je oprecht dat als we al die kinderen een spatscherm opzetten dat het allemaal goed komt?![]()
Dode vissentaart.quote:Op donderdag 25 november 2021 15:36 schreef Za het volgende:
[..]
Het zijn treurige tijden.
Fijne dag allen.
Meh.
Dat soort taarten houden we niet van.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Grote onzin volgens de meeste mensen hier. Complottheorie.quote:Op donderdag 25 november 2021 15:35 schreef Vallon het volgende:
[..]
Thx, iemand die gezien zijn achtergrond aardig (veel) kennis van zaken heeft.
Het is doorgaans geen goed idee om tijdens een epidemie iedereen ongecontroleerd te vaccineren omdat dit kan zorgen voor wilde virusmutaties die nu of later, een boemerang effect veroorzaken.
Een vent van statuur die ws gedag kan gaan zeggen tegen zijn lintje omdat hij niet past in de waan der volkeren en zal worden weggezet omdat er wat op zijn vorm is aan te merken.
[..]
monster.
samenvatting: stop met het ongericht vaccineren die de toekomst van de mensheid op het spel zet.
Maar goed ik vermoed dat het makkelijker is om te ruziën over een uurtje eerder dicht en wie wat hoe zegt en dan bekijkt vanuit gekunstelde modellen omdat verbandhoudende kennis omtrent het virus en onze immunologie niet begrepen wordt.![]()
Vis stinkt sneller.quote:
En harder.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
OMT adviseert horeca en niet-essentiële winkels om 17.00 uur te sluiten https://www.nu.nl/coronav(...)-uur-te-sluiten.html (via @nunl)Isn't it ironic, don't you think
Het had een stuk slechter kunnen zijn.![]()
Ja over 9 maanden verloopt je QR.quote:Op donderdag 25 november 2021 15:39 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Iedereen tussen 18 en 60? Nu al?![]()
Maar goed, een eventuele ommekeer betekent niet meteen een exponentiële daling richting 2k besmetting per dag. Oftewel, de druk op de ziekenhuizen blijft giga hoog en dus blijft het onbegrijpelijk wat men nu op tafel heeft liggen voor morgen.“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Gaat per leeftijd en er moet 6 maanden tussen je laatste prik zitten, je krijg vanzelf een uitnodiging.quote:Op donderdag 25 november 2021 15:39 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Iedereen tussen 18 en 60? Nu al?![]()
We kunnen ook weer gewoon onze boodschappen weer gaan wassen of elke ochtend het volkslied zingen bij het opstaan?quote:Op donderdag 25 november 2021 15:41 schreef jcdragon het volgende:
OMT adviseert horeca en niet-essentiële winkels om 17.00 uur te sluiten https://www.nu.nl/coronav(...)-uur-te-sluiten.html (via @:NUnl)
Als we toch nutteloze dingen gaan doen.![]()
Kansloos besluit.quote:
Ga je nu eens op de risicogroep richten. Veel belangrijker dan 'iedereen' waarvan de grootste groep niet eens het risico loopt om opgenomen te gaan worden.
Spekken van bigpharma zo.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Telegraafquote:DEN HAAG - Alle niet-essentiële sectoren dicht van 5 uur ’s middags tot 5 uur ’s ochtends. Dat is de kern van het OMT-advies aan het kabinet, zo bevestigen ingewijden. De sluitingstijden gelden voor cafés, restaurants, theaters, bioscopen, musea en niet-essentiële winkels als kleding- en meubelzaken. Ook voor niet-essentiële dienstverleners als kappers en dierentuinen gaat die beperking op.“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
@wateropmars en ik zijn WOESTquote:Op donderdag 25 november 2021 15:41 schreef jcdragon het volgende:
OMT adviseert horeca en niet-essentiële winkels om 17.00 uur te sluiten https://www.nu.nl/coronav(...)-uur-te-sluiten.html (via @:NUnl)
Op naar huisfeesten.![]()
![]()
Daar is nog niets over besloten. Alleen een advies van wat ongekozen bureaucraten.quote:Op donderdag 25 november 2021 15:41 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Ja over 9 maanden verloopt je QR.
Las hier ook dat zelfs in het EP daar enorme verdeeldheid over is, dus nog lang niet zeker of dat er uberhaupt door gaat.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Ach, mijn laatste prik was half augustus. Voor een booster moet ik sowieso wachten tot half februari. Tegen die tijd zal er allang genoeg prikcapaciteit zijn.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2![]()
Ik ben van de capaciteit. Voor de rest kan ik niet zoveel.quote:Op donderdag 25 november 2021 15:35 schreef Asschen_sukar het volgende:
[..]
Ja, dat snapte ik ook niet. Had gehoopt dat jij het wel uit kon leggen![]()
En de noodzaak van de QR-code de komende jaren of wellicht de rest van je leven?quote:Op donderdag 25 november 2021 15:42 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Kansloos besluit.
Ga je nu eens op de risicogroep richten. Veel belangrijker dan 'iedereen' waarvan de grootste groep niet eens het risico loopt om opgenomen te gaan worden.
Spekken van bigpharma zo.![]()
Niet benoemd.quote:Op donderdag 25 november 2021 15:45 schreef xFriendx het volgende:
[..]
Waar vallen sportscholen onder?'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Ah ja.. winkels nog eerder sluiten zodat hetzelfde aantal mensen in een nog kortere tijd hun dingen kunnen kopen.quote:Op donderdag 25 november 2021 15:41 schreef jcdragon het volgende:
OMT adviseert horeca en niet-essentiële winkels om 17.00 uur te sluiten https://www.nu.nl/coronav(...)-uur-te-sluiten.html (via @:NUnl)Zuiger van het FOK!-OMT![]()
Dit vaccin is eigenlijk onbetaalbaar dus bigpharma mag er best aan verdienen totaal geen probleem, ze leveren dan ook een prima product.quote:Op donderdag 25 november 2021 15:42 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Kansloos besluit.
Spekken van bigpharma zo.![]()
Niet-essentieel denk ikquote:Op donderdag 25 november 2021 15:45 schreef xFriendx het volgende:
[..]
Waar vallen sportscholen onder?![]()
Dit wisten we toch al een paar uur geleden? Dat dat het advies is? Ben dalijk veel benieuwder wat er lekt wat ze daadwerkelijk besluiten te doen.quote:![]()
Zo'n prima product dat we nu alweer in de shit zitten.quote:Op donderdag 25 november 2021 15:45 schreef Newsworld het volgende:
[..]
Dit vaccin is eigenlijk onbetaalbaar dus bigpharma mag er best aan verdienen totaal geen probleem, ze leveren dan ook een prima product.![]()
Voorlopig hoop ik nog dat dit niet serieus is en men die keutel als opgelaten testballonnetje (ter afleiding?), heel snel inslikt en ter Persco met wat meer serieus te nemen inhoud komt.quote:Op donderdag 25 november 2021 15:41 schreef jcdragon het volgende:
Ik vrees echter met grote vreze dat dit ongeveer het kaliber wordt waarmee de olifant in de Kamer door de mug moet worden bescheten,
Polderen en uitruilen van maatregelen (jij de winkels* dicht, ik de scholen* open) is sws geen goed plan.
Sws allemaal onzinnig omdat dit gericht is op besmettingsgetallen waar ook het probleem niet zit dat mensen zorg nodig hebben."On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Net een Tell-Sell product.quote:Op donderdag 25 november 2021 15:46 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Zo'n prima product dat we nu alweer in de shit zitten.![]()
Zonder dat vaccin zouden we al veel eerder in een veel grotere shit hebben gezeten.quote:Op donderdag 25 november 2021 15:46 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Die kan mij ook gestolen worden.quote:Op donderdag 25 november 2021 15:45 schreef mir1986 het volgende:
[..]
En de noodzaak van de QR-code de komende jaren of wellicht de rest van je leven?
Voor het komende jaar is nog wel te begrijpen, maar de eeuwigheid? Nee. Daar moeten wij als gemeenschap echt heel hard tegen ageren.
Dat moeten we niet pikken. Corona gaat ook een keer zich verminderen tot een virusje als alle anderen en dan dient die qr code zich te vergezellen bij de slachtoffers.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Dit snap ik dus ook echt niet. Wat is de logica hier achterquote:Op donderdag 25 november 2021 15:45 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Ah ja.. winkels nog eerder sluiten zodat hetzelfde aantal mensen in een nog kortere tijd hun dingen kunnen kopen.forever mirin' - We’re not here to take part – we’re here to take over!![]()
Denk niet dat Gommers en Kuipers deze onzin pikken. Wie uberhaupt wel als je dagelijks met het zorginfarct te maken hebt. Dit is gewoon spugen in het gezicht van de ziekenhuize .![]()
We zitten in de shit omdat niet iedereen zich heeft laten vaccineren, oorzaak gevolgquote:Op donderdag 25 november 2021 15:46 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Je gaat maar lekker buiten hardlopenquote:Op donderdag 25 november 2021 15:47 schreef Frozen-assassin het volgende:
Sport is uiteraard essentieel![]()
![]()
Dus de piek nog hoger is en de kans dat je mensen tegenkomt nog hoger is.quote:Op donderdag 25 november 2021 15:45 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Ah ja.. winkels nog eerder sluiten zodat hetzelfde aantal mensen in een nog kortere tijd hun dingen kunnen kopen.
Als je de winkels open wil laten, moet je de tijden juist verruimen.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
70% van de mensen op de IC is ongevaccineerd. Het middel kan natuurlijk niet helpen als mensen het niet nemen.quote:Op donderdag 25 november 2021 15:46 schreef mir1986 het volgende:
[..]
VoVolledig mee eens, maar of de overheid dat ook vindt?quote:Op donderdag 25 november 2021 15:47 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Die kan mij ook gestolen worden.
Voor het komende jaar is nog wel te begrijpen, maar de eeuwigheid? Nee. Daar moeten wij als gemeenschap echt heel hard tegen ageren.
Dat moeten we niet pikken. Corona gaat ook een keer zich verminderen tot een virusje als alle anderen en dan dient die qr code zich te vergezellen bij de slachtoffers.![]()
Je huis wordt ook een stofnest als je je stofzuiger niet gebruikt.quote:Op donderdag 25 november 2021 15:46 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Tot aan onze neus in de shit, 100% zeker.quote:Op donderdag 25 november 2021 15:47 schreef Iblardi het volgende:
[..]
Zonder dat vaccin zouden we al veel eerder in een veel grotere shit hebben gezeten.![]()
Daarom lopen de cijfers ook weer hard op in Portugal? Evenals Gibraltar?quote:Op donderdag 25 november 2021 15:48 schreef Tijn het volgende:
[..]
70% van de mensen op de IC is ongevaccineerd. Het middel kan natuurlijk niet helpen als mensen het niet nemen.
Portugal heeft alweer minimaal 20 doden per dag met een veel kleinere bevolkingsgrootte dan Nederland. Dus hoezo werkt het in Portugal zo goed?![]()
Daar ben ik dus bang voor van niet.quote:Op donderdag 25 november 2021 15:48 schreef mir1986 het volgende:
Vo
[..]
Volledig mee eens, maar of de overheid dat ook vindt?
Maar dan moeten wij als samenleving opstaan en dit niet accepteren.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Welke sport doe je? Is buiten geen optie?quote:Op donderdag 25 november 2021 15:36 schreef HulkHeld het volgende:
[..]
Ik hoop toch echt dat ze daar vanaf blijven, ik beoefen een sport waar je binnen speelt in deze periode van het jaar, wel gewoon alle maatregelen + CTB laten zien van tevoren. Zou als een stekker balen als dat werkelijk niet meer zou kunnen, voorlopig nog goede hoop, gezien het feit dat ze geen uitspraken daarover doen of er niks over is gelekt, dat ze hierop beperkingen gaan leggen.zie email 27 oktober![]()
Vaccin =/= stofzuigerquote:Op donderdag 25 november 2021 15:48 schreef Fosive het volgende:
[..]
Je huis wordt ook een stofnest als je je stofzuiger niet gebruikt.
Een stofzuiger hoef je ook als het goed is niet iedere 9 maanden te vervangen. Plus dat je geen stofzuiger nodig hebt om aan de maatschappij mee te mogen doen.
Hoe komen mensen toch aan die rare vergelijkingen.
Volgens @EttovanBelgie ben ik er een die rare vergelijkingen maakt, maar hoe is dit dan met elkaar te rijmen.
Hoe. Dan?'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Onder welke steen leef je als je in de veronderstelling verkeert dat je als gevaccineerde niet besmet kan raken?quote:Op donderdag 25 november 2021 15:49 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Daarom lopen de cijfers ook weer hard op in Portugal? Evenals Gibraltar?
Portugal heeft alweer minimaal 20 doden per dag met een veel kleinere bevolkingsgrootte dan Nederland. Dus hoezo werkt het in Portugal zo goed?
Het gaat om de IC opnames.![]()
Dus om vijf uur moet het theater dicht, maar daarvoor mogen ze met 1000+ man in een zaal spelen, geen probleem?quote:
Bijzonder weer.![]()
quote:Op donderdag 25 november 2021 15:50 schreef Heph844 het volgende:
Gaan jullie je laten boosteren straks?![]()
![]()
T zou me niets verbazen als gompie dr uit stapt.quote:Op donderdag 25 november 2021 15:47 schreef Confetti het volgende:
Denk niet dat Gommers en Kuipers deze onzin pikken. Wie uberhaupt wel als je dagelijks met het zorginfarct te maken hebt. Dit is gewoon spugen in het gezicht van de ziekenhuize .
Kuipers is veel te machtsgeil om dat te doen.zie email 27 oktober![]()
Jaquote:Op donderdag 25 november 2021 15:50 schreef Heph844 het volgende:
Gaan jullie je laten boosteren straks?Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
_____
Al moet ik elk jaar een prik halen, als dat ons uit deze ellende helpt, vind ik het prima.quote:Op donderdag 25 november 2021 15:50 schreef Heph844 het volgende:
En de kunst is niet alleen verdienen maar ook om je doelgroep te vergroten en die (wettelijk, verplicht) in stand te houden. Ongeacht of dat hen dat daar helpt.quote:Op donderdag 25 november 2021 15:45 schreef Newsworld het volgende:
[..]
Dit vaccin is eigenlijk onbetaalbaar dus bigpharma mag er best aan verdienen totaal geen probleem, ze leveren dan ook een prima product.
Er zijn wel meer prima producten geweest die achteraf een minder wenselijk bleken uit te pakken, verschil was wel dat je zelf nog kon kiezen en niet vanuit de overheid werd beperkt."On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hoe eerder hoe beterquote:Op donderdag 25 november 2021 15:50 schreef Heph844 het volgende:
![]()
Als twintiger zeg ik volmondig ja!quote:Op donderdag 25 november 2021 15:50 schreef Heph844 het volgende:
Netsplitter
![]()
#jesuisMasi![]()
Had hij al aangekondigd.quote:Op donderdag 25 november 2021 15:50 schreef trein2000 het volgende:
[..]
T zou me niets verbazen als gompie dr uit stapt.
Kuipers is veel te machtsgeil om dat te doen.OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.![]()
Ja, waarom niet, het is maar een prikkiequote:Op donderdag 25 november 2021 15:50 schreef Heph844 het volgende:
![]()
Netsplitter
![]()
#jesuisMasi![]()
quote:Op donderdag 25 november 2021 15:50 schreef Heph844 het volgende:
Gaan jullie je laten boosteren straks?
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.![]()
Nee, morgen pas.quote:Op donderdag 25 november 2021 15:50 schreef Heph844 het volgende:
Precies, krijgt gewoon wéér verplaatsingen.quote:Op donderdag 25 november 2021 15:50 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dus om vijf uur moet het theater dicht, maar daarvoor mogen ze met 1000+ man in een zaal spelen, geen probleem?
Bijzonder weer.“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Ik heb het over de overleden mensen. Die is net zo heftig als in NL vergeleken met de bevolkingsgrootte. Dus hoezo werken die vaccinaties tegen overlijdens? Als 98% van de bevolking gevaccineerd is?quote:Op donderdag 25 november 2021 15:50 schreef Fosive het volgende:
[..]
Onder welke steen leef je als je in de veronderstelling verkeert dat je als gevaccineerde niet besmet kan raken?
Het gaat om de IC opnames.![]()
Gibraltar is zo a-typisch (heel weinig inwoners, veel Spanjaarden die daar werken, veel toeristen) dat je die situatie moeilijk kan vergelijken met echte landen.quote:Op donderdag 25 november 2021 15:49 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Daarom lopen de cijfers ook weer hard op in Portugal? Evenals Gibraltar?
Portugal heeft alweer minimaal 20 doden per dag met een veel kleinere bevolkingsgrootte dan Nederland. Dus hoezo werkt het in Portugal zo goed?
Uit alle cijfers blijkt overduidelijk dat vaccinatie erg goed werkt tegen ernstige gevolgen (dood / IC-opname) van covid.![]()
![]()
Belachelijk trouwens dat de voetbalstadions nog steeds leeg moeten. Ik heb er niets mee maar het is zo'n domme maatregel.![]()
Zeker weten!quote:Op donderdag 25 november 2021 15:50 schreef Heph844 het volgende:
Onnodig sporten is aboluut gezien ongewenst omdat het risco geeft op -en voor iemands goede gezondheid.quote:
We gaan bij mijn weten ook niet iedereen dwingen tot sporten omdat dit kan helpen iemand gezond te houden."On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Moet vaak reizen voor werk dus zit ik er wel aan vast.quote:Op donderdag 25 november 2021 15:50 schreef Heph844 het volgende:
Voor alle andere redenen twijfel ik wel keihard. Niet omdat ik tegen vaccins ben, maar om dit bizarre systeem met vage politieke keuzes.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Is ook niet erg handig nee. Mocht het gewoon even druk blijven in de winkels dan is het gros van de mensen blijkbaar niet meer zo geinteresseerd in corona. Laat dan alles open en kijk waar het schip strandt.quote:Op donderdag 25 november 2021 15:45 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Ah ja.. winkels nog eerder sluiten zodat hetzelfde aantal mensen in een nog kortere tijd hun dingen kunnen kopen.![]()
RIP @Dvenquote:Op donderdag 25 november 2021 15:53 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Gibraltar is zo a-typisch (heel weinig inwoners, veel Spanjaarden die daar werken, veel toeristen) dat je die situatie moeilijk kan vergelijken met echte landen.
Uit alle cijfers blijkt overduidelijk dat vaccinatie erg goed werkt tegen ernstige gevolgen (dood / IC-opname) van covid.
[ afbeelding ]'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
In Limburg waren de 11/11 activiteiten afgelast, in Brabant niet.quote:Op donderdag 25 november 2021 15:34 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Als scholen dicht moeten omdat carnaval belangrijker was, is de politiek echt verworden tot een bananenrepubliek."Ik rotzooi maar wat aan" (Karel Appel)![]()
Ik kan me ook moeilijk voorstellen dat het rendabel is om bioscopen en musicals alleen middagvoorstellingen te laten tonen.quote:Op donderdag 25 november 2021 15:52 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Precies, krijgt gewoon wéér verplaatsingen.
Zou dat het idee zijn? Dat ondernemers zelf maar besluiten de tent te sluiten?![]()
Juist voor bioscopen kan ik me dat nog wel voorstellen. Goedkoop personeel. Gezinnetjes komen toch wel.quote:Op donderdag 25 november 2021 15:56 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik kan me ook moeilijk voorstellen dat het rendabel is om bioscopen en musicals alleen middagvoorstellingen te laten tonen.
Zou dat het idee zijn? Dat ondernemers zelf maar besluiten de tent te sluiten?zie email 27 oktober![]()
Barre tijden voor je dusquote:Op donderdag 25 november 2021 15:45 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Ik ben van de capaciteit. Voor de rest kan ik niet zoveel.
En carnaval is altijd al in kleine groepen gehouden.quote:Op donderdag 25 november 2021 15:56 schreef diedrick het volgende:
[..]
In Limburg waren de 11/11 activiteiten afgelast, in Brabant niet.![]()
Of de winkels gaan in de ochtend een uur eerder open.quote:Op donderdag 25 november 2021 15:45 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Ah ja.. winkels nog eerder sluiten zodat hetzelfde aantal mensen in een nog kortere tijd hun dingen kunnen kopen.![]()
Dit blijft toch wel een enorm dingetje, we kunnen nu sluiten wat we willen, maar open in januari kan ook niet zo lang dat dingetje niet is opgelost.quote:Op donderdag 25 november 2021 15:48 schreef Tijn het volgende:
[..]
70% van de mensen op de IC is ongevaccineerd. Het middel kan natuurlijk niet helpen als mensen het niet nemen.
Er is gewoon een oplossing die de problemen grotendeels weg zou nemen, maar er is een groep die deze oplossing weigert.![]()
Ja daar snappen wij gewone stervelingen helemaal niks van.quote:Op donderdag 25 november 2021 15:45 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Middelbaar en voortgezet onderwijs kan je natuurlijk wel beter de basisregels uitleggen. Zorgen voor betere routes in het gebouw. Pauzes in het lokaal, geen grote samenkomsten. Ventilatie is wel hard aan gewerkt het afgelopen jaar.quote:Op donderdag 25 november 2021 15:39 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Mega besmettelijke delta variant, aerosolen, slecht geventileerde ruimtes, vaker met klachten naar school tov studenten die eerder met klachten thuis blijven en meer immuniteit hebben door eerdere besmettingen en vaccinaties.
Of denk je oprecht dat als we al die kinderen een spatscherm opzetten dat het allemaal goed komt?
Vaker met klachten naar school blijft wel een dingetje. Dat zie je meer en meer mis gaan.Ik zeg maar zoo, dat is korter dan dierentuin![]()
Scholen blijven open, zijn vrij weinig gezinnetjes om naar de bios te gaan overdag.quote:Op donderdag 25 november 2021 15:57 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Juist voor bioscopen kan ik me dat nog wel voorstellen. Goedkoop personeel. Gezinnetjes komen toch wel.![]()
Netsplitter
![]()
#jesuisMasi![]()
Niet alles in Limburg was afgelast heb ik begrepen.quote:Op donderdag 25 november 2021 15:56 schreef diedrick het volgende:
[..]
In Limburg waren de 11/11 activiteiten afgelast, in Brabant niet.OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.![]()
Of juist dat ieder moet worden gevaccinneerd en men ze daartoe wil dwingen.quote:Op donderdag 25 november 2021 15:47 schreef Newsworld het volgende:
[..]
We zitten in de shit omdat niet iedereen zich heeft laten vaccineren, oorzaak gevolg
Ik spreek dan even over de shit die buiten de ziekenhuizen plaatsvinden.
Verder zijn meningen verdeeld of niet juist vaccinatie(ontwikkeling) een oorzaak vormt voor alle shit. Er is behoorlijk wat afgerommeld."On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Anesthesiemedewerker. Hoorde dat we net weer op gaan schalen naar dedicated IC diensten waarbij we alle ondersteunende taken gaan overnemen.quote:Op donderdag 25 november 2021 15:58 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Ik hoef me niet te vervelen. Wat doe jij eigenlijk in het ziekenhuis?
Zullen over een week ook wel weer buddy's en verpleegkundige ondersteuning gaan leveren gok ik.
Al verbaas ik me erover dat we voor een relatief groot perifeer ziekenhuis, nog maar 12 covid bedden kunnen bemannen.Ik zeg maar zoo, dat is korter dan dierentuin![]()
Ah..liever geen mensen op straat als de lantaarnpalen aan zijn dus.quote:"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Ik denk niet dat mensen opeens 's ochtends vroeg de stad in zullen gaan om bijv. kleding te kopen. Je krijgt gewoon aan het eind van de middag meer drukte.quote:Op donderdag 25 november 2021 15:57 schreef Nia het volgende:
[..]
Of de winkels gaan in de ochtend een uur eerder open.You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way![]()
Die zijn om 05.00 nog aan hoor ....quote:Op donderdag 25 november 2021 16:00 schreef capricia het volgende:
[..]
Ah..liever geen mensen op straat als de lantaarnpalen aan zijn dus.![]()
Tegen de tijd dat jij aan de beurt bent voor je booster ben je een dertiger pikquote:Op donderdag 25 november 2021 15:52 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Als twintiger zeg ik volmondig ja!![]()
Goede excuus om de lantaarnpalen te gaan slopen dusquote:Op donderdag 25 november 2021 16:00 schreef capricia het volgende:
[..]
Ah..liever geen mensen op straat als de lantaarnpalen aan zijn dus.
_____
12 covid IC-bedden is toch best behoorlijk? Dat is vergelijkbaar met wat ik aan capaciteit heb.quote:Op donderdag 25 november 2021 16:00 schreef Asschen_sukar het volgende:
[..]
Anesthesiemedewerker. Hoorde dat we net weer op gaan schalen naar dedicated IC diensten waarbij we alle ondersteunende taken gaan overnemen.
Zullen over een week ook wel weer buddy's en verpleegkundige ondersteuning gaan leveren gok ik.
Al verbaas ik me erover dat we voor een relatief groot perifeer ziekenhuis, nog maar 12 covid bedden kunnen bemannen.![]()
quote:Op donderdag 25 november 2021 16:01 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Sportscholen blijven wel 24/7 mag ik hopen?![]()
![]()
Liever niet. Maar als de QR code anders niet meer geldig is....tja, dan moet ik eigenlijk welquote:Op donderdag 25 november 2021 15:50 schreef Heph844 het volgende:
Hangt er vanaf. Ik zie de noodzaak niet zo en wil sowieso geen Moderna ivm kleine kans op hartklachten. Als ik de vrije keus krijg en Novavax is tegen die tijd beschikbaar dan sta ik er meer voor open.quote:Op donderdag 25 november 2021 15:50 schreef Heph844 het volgende:
Zaterdagmiddag en zondagmiddag uitpuilende bioscopen dus.quote:Op donderdag 25 november 2021 15:58 schreef Noppie2000 het volgende:
[..]
Scholen blijven open, zijn vrij weinig gezinnetjes om naar de bios te gaan overdag.
Dit is dé oplossing
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way![]()
100% heeft onderliggende oorzaken waar 99% van de bevolking geen last van heeft.quote:Op donderdag 25 november 2021 15:48 schreef Tijn het volgende:
[..]
Altijd leuk wanneer men ongerelateerde getallen wil gaan correleren tot oorzaak als oplossing.
Was het maar zo makkelijk."On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Lekker hetzelfde middeltje proberen, hopen dat het de 3e keer wel werkt.quote:Op donderdag 25 november 2021 16:01 schreef Oriente het volgende:
[..]
Tegen de tijd dat jij aan de beurt bent voor je booster ben je een dertiger pik"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."![]()
Alles dicht tussen 5 en 5, ik houd mijn hart dan wel vast voor de weekenden want dan wordt het voor horeca bijvoorbeeld wél interessant om van alles eerder op de dag te organiseren.quote:Op donderdag 25 november 2021 16:00 schreef capricia het volgende:
[..]
Ah..liever geen mensen op straat als de lantaarnpalen aan zijn dus.“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Gevoelsmatig zeg ik, steek maar in je reet als er gewoon een groep is die stelselmatig weigert. Maar ja, als het vinkje er aan gekoppeld wordt....quote:Op donderdag 25 november 2021 15:50 schreef Heph844 het volgende:
Pff ik ga al om middernacht of juist 7 in de ochtend wanneer er 3 mensen lopen om de drukte te vermijden.quote:
Vesef hoe druk het wordt als je dat in kort tot zeg 8 uur.![]()
tot 17.00quote:Op donderdag 25 november 2021 16:03 schreef AdVictoriamN7 het volgende:
We kunnen in ieder geval nog wel gewoon naar de kapper![]()
Voor donker thuis!!!!quote:Op donderdag 25 november 2021 16:00 schreef capricia het volgende:
[..]
Ah..liever geen mensen op straat als de lantaarnpalen aan zijn dus.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
wtfquote:Op donderdag 25 november 2021 16:01 schreef Oriente het volgende:
[..]
Tegen de tijd dat jij aan de beurt bent voor je booster ben je een dertiger pikZo traag
![]()
"Voor het donker thuis zijn"quote:Op donderdag 25 november 2021 16:01 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Goede excuus om de lantaarnpalen te gaan slopen dus
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Ik snap niet dat dit niet beter zou werken op een zaal centraal met 100 mensen zogezegd. Kan je waar het druk is elkaar helpen ook.quote:Op donderdag 25 november 2021 16:00 schreef Asschen_sukar het volgende:
[..]
Anesthesiemedewerker. Hoorde dat we net weer op gaan schalen naar dedicated IC diensten waarbij we alle ondersteunende taken gaan overnemen.
Al verbaas ik me erover dat we voor een relatief groot perifeer ziekenhuis, nog maar 12 covid bedden kunnen bemannen."Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."![]()
Ja net als dat je tot nu toe naar de bios kon gaan met je M&M's en die daar lekker opeten... maar ze daar kopen mocht niet na 20:00quote:Op donderdag 25 november 2021 15:50 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dus om vijf uur moet het theater dicht, maar daarvoor mogen ze met 1000+ man in een zaal spelen, geen probleem?
Bijzonder weer.![]()
![]()
Ik ben een beetje kwijt wat andere ziekenhuizen doen. In de 1e golf hadden we uiteindelijk 22 bedden, maar dat was uiteindelijk totaal niet veilig meer. Dus goed dat ze wat afgeschaald hebben. Denk ook niet dat meer haalbaar is, tenzij we alle normale bedden sluiten.quote:Op donderdag 25 november 2021 16:02 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
12 covid IC-bedden is toch best behoorlijk? Dat is vergelijkbaar met wat ik aan capaciteit heb.Ik zeg maar zoo, dat is korter dan dierentuin![]()
Wel als de scholen dicht zijn.quote:Op donderdag 25 november 2021 15:57 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Juist voor bioscopen kan ik me dat nog wel voorstellen. Goedkoop personeel. Gezinnetjes komen toch wel.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2![]()
Ik was eerderquote:quote:
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Netsplitter
![]()
#jesuisMasi![]()
Die groep kan dood vallen van mijn part. Ik neem 'm voor mijzelf en mijn directe omgeving.quote:Op donderdag 25 november 2021 16:02 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Gevoelsmatig zeg ik, steek maar in je reet als er gewoon een groep is die stelselmatig weigert. Maar ja, als het vinkje er aan gekoppeld wordt....OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.![]()
Als je gewoon iedereen die positief test op Covid fussileert houdt de overbezetting in het ziekenhuis snel op.quote:Op donderdag 25 november 2021 16:02 schreef Vallon het volgende:
[..]
100% heeft onderliggende oorzaken waar 99% van de bevolking geen last van heeft.
Altijd leuk wanneer men ongerelateerde getallen wil gaan correleren tot oorzaak als oplossing.
Was het maar zo makkelijk.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."![]()
Give it to mequote:Op donderdag 25 november 2021 15:50 schreef Heph844 het volgende:
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
In Hengelo heb je het fenomeen Kerstmiddag. Op 24 december vanaf 12:00 keihard zuipen in de stad. Zoiets ga je vast veel meer zien, ook in andere weekenden gewoon vanaf 12:00 party machen tot 17:00. En dan met zijn allen door naar een huisfeestjequote:Op donderdag 25 november 2021 16:02 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Alles dicht tussen 5 en 5, ik houd mijn hart dan wel vast voor de weekenden want dan wordt het voor horeca bijvoorbeeld wél interessant om van alles eerder op de dag te organiseren..
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way![]()
Ik weet niet of hoeren essentieel zijnquote:Op donderdag 25 november 2021 16:04 schreef Zipportal het volgende:
[..]
Kan FOK OMT lid @:de_boswachter na 17:00 nog wel naar de hoeren?![]()
![]()
Alleen voor pijpen met mondkapjequote:Op donderdag 25 november 2021 16:04 schreef Zipportal het volgende:
[..]
Kan FOK OMT lid @:de_boswachter na 17:00 nog wel naar de hoeren?![]()
![]()
Gommers zit in het OMT niet op persoonlijke titel, maar als voorzitter van de vereniging van IC artsen. Als zodanig treedt hij in februari af en zal zijn opvolger in het OMT komen.quote:"Ik rotzooi maar wat aan" (Karel Appel)![]()
Laat ik vooropstellen: ik hou van bioscopen en wil dat ze open blijven. We hebben een abonnement bij de Pathé en het blijft toch wel een beleving. Máár het is wel iets wat ik relatief gezien het minste mis omdat we hier thuis ook flink geinvesteerd hebben in een thuis bioscoop met enorm veel films/series in de kasten + streaming. En dat heeft ook wel wat. Lekker chill op bank, kat op schoot. Geen geluid van andere mensen.quote:Op donderdag 25 november 2021 16:02 schreef Arizona het volgende:
[..]
Zaterdagmiddag en zondagmiddag uitpuilende bioscopen dus.
Dit is dé oplossing
Maar ik vind het wel erg sneu voor de bioscopen; niet bepaald een brandhaard. En ze worden wel keihard geraakt.![]()
Komt de 1.5 meter niet terug in de horeca? Dan zal dat wel meevallen.quote:Op donderdag 25 november 2021 16:05 schreef Arizona het volgende:
[..]
In Hengelo heb je het fenomeen Kerstmiddag. Op 24 december vanaf 12:00 keihard zuipen in de stad. Zoiets ga je vast veel meer zien, ook in andere weekenden gewoon vanaf 12:00 party machen tot 17:00. En dan met zijn allen door naar een huisfeestje.
![]()
Is Urk wel essentieel dan? Of moeten we daar een oplossing voor zoeken? @Lenny_Leonardquote:Op donderdag 25 november 2021 16:05 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Ik weet niet of hoeren essentieel zijn![]()
Dit is dezelfde als die uit Botswana toch?quote:Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
_____
Het was alweer enige tijd stil rondon de varianten.quote:
Laat me raden: Besmettelijker en dodelijker?
Oh en omzeilt het vaccin natuurlijk.![]()
ja is ook makkelijker dan een prik nemen hèquote:Op donderdag 25 november 2021 16:05 schreef ludovico het volgende:
[..]
Als je gewoon iedereen die positief test op Covid fussileert houdt de overbezetting in het ziekenhuis snel op.![]()
Hier 5 boosters verder en daar muteert het lekker verder, aangezien de armen geen vaccinatie krijgen.quote:![]()
De echte vraag is: wisten de mensen die op de IC belanden van te voren dat ze zo'n onderliggende oorzaak hebben? Zo nee, dan is er geen andere mogelijkheid dan met hagel op de hele bevolking te schieten, want je weet simpelweg niet wie je wil bereiken.quote:Op donderdag 25 november 2021 16:02 schreef Vallon het volgende:
[..]
100% heeft onderliggende oorzaken waar 99% van de bevolking geen last van heeft.
Was het maar zo makkelijk.
En hoe dan ook blijft het punt staan dat die mensen daar waarschijnlijk niet hadden gelegen als ze zich wel hadden gevaccineerd.![]()
Jep en dan over 2 weken verbaasd zijn dat we zo hoog blijven qua besmettingenquote:Op donderdag 25 november 2021 16:05 schreef Arizona het volgende:
[..]
In Hengelo heb je het fenomeen Kerstmiddag. Op 24 december vanaf 12:00 keihard zuipen in de stad. Zoiets ga je vast veel meer zien, ook in andere weekenden gewoon vanaf 12:00 party machen tot 17:00. En dan met zijn allen door naar een huisfeestje.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Boys
Even een uurtje gesport (nu het nog kan) @GGMM @onlogisch @yvonne
Zijn de MAATREGELEN al uitgelekt???
@Lenny_LeonardVBL SC influencer
Left, right, behind![]()
VOC of iets wat besmettelijker is maar voor veel minder shit zorgt?quote:'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Samenvatting: dodelijker ja, besmettelijker vooralsnog niet duidelijkquote:Op donderdag 25 november 2021 16:07 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Het was alweer enige tijd stil rondon de varianten.
Laat me raden: Besmettelijker en dodelijker?![]()
Schijnt nogal wat mutaties te hebben.quote:Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Tante Cor’redquote:Op donderdag 25 november 2021 16:04 schreef Zipportal het volgende:
[..]
Kan FOK OMT lid @:de_boswachter na 17:00 nog wel naar de hoeren?
U MAD?![]()
Dat eerste lijkt me sterk, aangezien er pas een paar dozijn van deze variant gevonden zijn.quote:Op donderdag 25 november 2021 16:08 schreef TheRabbitEars het volgende:
[..]
Samenvatting: dodelijker ja, besmettelijker vooralsnog niet duidelijkCum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Nahja, ik redeneer meer: als de anti-lichamen op deze variant niet zijn ingesteld (en dus de vaccinaties minder / niet werken) resulteert dat automatisch in meer doden. Maar wellicht wel een iets te grove statement van mij ja!quote:Op donderdag 25 november 2021 16:08 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Dat eerste lijkt me sterk, aangezien er pas een paar dozijn van deze variant gevonden zijn.![]()
Werkt maar voor 70% die prik.quote:Op donderdag 25 november 2021 16:07 schreef Tarado het volgende:
[..]
ja is ook makkelijker dan een prik nemen hè"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."![]()
https://www.bnr.nl/nieuws(...)coronatoegangsbewijsquote:14:15 | Binnen het OMT is een felle discussie geweest over zwaardere maatregelen om het aantal besmettingen terug te dringen. Toch is in het advies gekozen voor maatregelen die minder ver gaan. Daarover heerst onvrede binnen het OMT, bevestigen bronnen aan BNR. Zo blijkt dat het OMT adviseert om de sluitingstijden in de horeca te beperken in plaats van helemaal te sluiten. Ook winkels kunnen in het advies open blijven. Over de inzet van een coronatoegangsbewijs bij winkels is nog wel discussie. Ook zou de anderhalve meter in de horeca mogelijk terugkeren."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Ze liggen bij ons op een zaal van 6. Maar de zorg is zo intensief dat je echt niet meer dan 2 patiënten aan kan als verpleegkundigen. Je hebt echt geen seconde rust met 2 patiënten, laat staan met 3. Dus als je een giga zaal hebt is het niet meer te overzien. Bovendien, zoveel personeel vind je nooit, niemand die daar wil gaan werkenquote:Op donderdag 25 november 2021 16:04 schreef ludovico het volgende:
[..]
Ik snap niet dat dit niet beter zou werken op een zaal centraal met 100 mensen zogezegd. Kan je waar het druk is elkaar helpen ook.
Voor bioscopen geldt hetzelfde als voor de horeca, er zit geen toekomst meer in met het naderende nieuwe normaal. Afkopen en sluiten die hap, niet elke keer maar geld in pompen.quote:Op donderdag 25 november 2021 16:06 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Laat ik vooropstellen: ik hou van bioscopen en wil dat ze open blijven. We hebben een abonnement bij de Pathé en het blijft toch wel een beleving. Máár het is wel iets wat ik relatief gezien het minste mis omdat we hier thuis ook flink geinvesteerd hebben in een thuis bioscoop met enorm veel films/series in de kasten + streaming. En dat heeft ook wel wat. Lekker chill op bank, kat op schoot. Geen geluid van andere mensen.
Maar ik vind het wel erg sneu voor de bioscopen; niet bepaald een brandhaard. En ze worden wel keihard geraakt.![]()
Stilleggen vliegverkeer ook van 05u00-17u00, incoming.quote:"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
quote:Op donderdag 25 november 2021 16:06 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Dit is dezelfde als die uit Botswana toch?![]()
![]()
Dit gaat nog wel even duren dusquote:Op donderdag 25 november 2021 16:10 schreef capricia het volgende:
[..]
https://www.bnr.nl/nieuws(...)coronatoegangsbewijswelles nietes
![]()
Ah ok, naja als het alleen maar onoverzichtelijk wordt... Maar anderzijds, dat gesleep met patiënten van ziekenhuis naar ziekenhuis is ook niet alles, verslepen van personeel lijkt me makkelijker... (?)quote:Op donderdag 25 november 2021 16:10 schreef Asschen_sukar het volgende:
[..]
Ze liggen bij ons op een zaal van 6. Maar de zorg is zo intensief dat je echt niet meer dan 2 patiënten aan kan als verpleegkundigen. Je hebt echt geen seconde rust met 2 patiënten, laat staan met 3. Dus als je een giga zaal hebt is het niet meer te overzien. Bovendien, zoveel personeel vind je nooit, niemand die daar wil gaan werken"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."![]()
Ik zou er niet blij van worden als ik ineens in een ander ziekenhuis in een andere regio moet werken. Zeker als het ver weg is zit je dan ineens in een hotel, dus niet meer ontspannen thuis bij je gezin en je eigen spullen. Recept voor snelle burnouts.quote:Op donderdag 25 november 2021 16:12 schreef ludovico het volgende:
[..]
Ah ok, naja als het alleen maar onoverzichtelijk wordt... Maar anderzijds, dat gesleep met patiënten van ziekenhuis naar ziekenhuis is ook niet alles, verslepen van personeel lijkt me makkelijker... (?)
edit: wellicht leuk voor een week, maar meer ook niet. Dus niet echt een structurele oplossing.Ik zeg maar zoo, dat is korter dan dierentuin![]()
Je kunt altijd en overal buiten sporten.quote:Op donderdag 25 november 2021 16:09 schreef DonDruiper het volgende:
Ik hoop echt dat ze van het sporten afblijven. Dat is zo belangrijk.![]()
Die ga ik wel gewoon de B100 variant noemen, stuk makkelijker te onthoudenquote:Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
_____
Film is één van de essentiële kunsten van de mens. Het is ontzettend belangrijk. Doe niet alsof zoiets puur even amusement is.quote:Op donderdag 25 november 2021 16:10 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Voor bioscopen geldt hetzelfde als voor de horeca, er zit geen toekomst meer in met het naderende nieuwe normaal. Afkopen en sluiten die hap, niet elke keer maar geld in pompen.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.![]()
Ik hoop vooral dat ze eens lange termijn beleid gaan fixen. Ik ben echt helemaal klaar met die pleurismaatregelen. Tweemaal gevaccineerd, heb covid al gehad. Het is op een gegeven moment wel mooi geweest. Dan maar zo lang het nodig is elk jaar boosteren oid.quote:Op donderdag 25 november 2021 16:09 schreef DonDruiper het volgende:
Ik hoop echt dat ze van het sporten afblijven. Dat is zo belangrijk.![]()
Ik heb ook AL-TIJD pech!quote:Op donderdag 25 november 2021 16:14 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Die ga ik wel gewoon de B100 variant noemen, stuk makkelijker te onthouden“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
o krijgen we dit riedeltje ook weer, je kan thuis ook bier drinkenquote:Op donderdag 25 november 2021 16:14 schreef Newsworld het volgende:
[..]
Je kunt altijd en overal buiten sporten.![]()
Scholen dicht. Dat is de bron en niet het hele land weer op laten draaien voor hun wanbeleid.Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste![]()
Het mooie van meningen is dat ze niet allemaal serieus genomen hoeven te worden, zoals bijvoorbeeld deze.quote:Op donderdag 25 november 2021 15:59 schreef Vallon het volgende:
[..]
Of juist dat ieder moet worden gevaccinneerd en men ze daartoe wil dwingen.
Ik spreek dan even over de shit die buiten de ziekenhuizen plaatsvinden.
Verder zijn meningen verdeeld of niet juist vaccinatie(ontwikkeling) een oorzaak vormt voor alle shit. Er is behoorlijk wat afgerommeld.![]()
Ze moeten ook altijd mij hebbenquote:
_____
Netsplitter
![]()
#jesuisMasi![]()
quote:Op donderdag 25 november 2021 16:14 schreef Newsworld het volgende:
[..]
Je kunt altijd en overal buiten sporten.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.![]()
Ja, IC-verplegers elke dag naar Limburg op en neer laten rijden lijkt je makkelijker dan de patiënten over het land te verdelen, ja?quote:Op donderdag 25 november 2021 16:12 schreef ludovico het volgende:
[..]
Ah ok, naja als het alleen maar onoverzichtelijk wordt... Maar anderzijds, dat gesleep met patiënten van ziekenhuis naar ziekenhuis is ook niet alles, verslepen van personeel lijkt me makkelijker... (?)![]()
Of gewoon lekker open houden omdat er wordt ingezien dat daar amper een hond besmet raakt. We hebben nog steeds de toekomst in onze eigen handen; we kiezen er nog steeds voor om telkens met beperkingen te komen; ook beperkingen die amper wat toevoegen.quote:Op donderdag 25 november 2021 16:10 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Voor bioscopen geldt hetzelfde als voor de horeca, er zit geen toekomst meer in met het naderende nieuwe normaal. Afkopen en sluiten die hap, niet elke keer maar geld in pompen.![]()
Yep, het leven bestaat nu eenmaal niet uit alleen bier drinken, of je moet een alcoholprobleem hebben.quote:Op donderdag 25 november 2021 16:15 schreef Tarado het volgende:
[..]
o krijgen we dit riedeltje ook weer, je kan thuis ook bier drinken![]()
Netsplitter
![]()
#jesuisMasi![]()
Er zijn diverse hotels hartstikke leeg nu.quote:Op donderdag 25 november 2021 16:16 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, IC-verplegers elke dag naar Limburg op en neer laten rijden lijkt je makkelijker dan de patiënten over het land te verdelen, ja?
Niet meer trekken aan een dood paard, zelfde geldt voor toerisme, dat is iets uit vervlogen tijden en bovendien allemaal niet essentieel.quote:Op donderdag 25 november 2021 16:14 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Film is één van de essentiële kunsten van de mens. Het is ontzettend belangrijk. Doe niet alsof zoiets puur even amusement is.![]()
Ik zou nu even je quote meldingen uit zettenquote:Op donderdag 25 november 2021 16:15 schreef halfway het volgende:
Scholen dicht. Dat is de bron en niet het hele land weer op laten draaien voor hun wanbeleid.![]()
![]()
Het is dat ik weet wie het zegtquote:Op donderdag 25 november 2021 16:18 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Niet meer trekken aan een dood paard, zelfde geldt voor toerisme, dat is iets uit vervlogen tijden en bovendien allemaal niet essentieel.![]()
![]()
Lekker buiten zwemmenquote:Op donderdag 25 november 2021 16:14 schreef Newsworld het volgende:
[..]
Je kunt altijd en overal buiten sporten.![]()
quote:Op donderdag 25 november 2021 16:14 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Die ga ik wel gewoon de B100 variant noemen, stuk makkelijker te onthouden![]()
![]()
Evenstar
![]()
Also known as Kyran or Theoden![]()
Wel mooi om te zien ...
Groep die over het algemeen weinig last heeft van COVID-19 (< 50 jaar zonder onderliggende kwalen) roept: "Ze kunnen mij niet vertellen wat ik moet doen. Ik ga geen vaccins (meer) nemen en ze steken die boosters maar lekker in hun reet. Ik loop geen gevaar, laat diegene die risico lopen maar de vaccins nemen.
Een deel van die groep gaat vervolgens verder met "ja, de scholen zijn het probleem, onderwijs moet dicht, kut kinderen verspreiden het naar de risicogroepen".
A.k.a. "maatregelen zijn goed, zolang het mij niet treft".![]()
Sorry, ik schoot in de Capricia modus.quote:Op donderdag 25 november 2021 16:19 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Het is dat ik weet wie het zegt![]()
We hebben het over IC-bedden toch? Ik vind 22 echt bizar veel voor een algemeen ziekenhuis.quote:Op donderdag 25 november 2021 16:04 schreef Asschen_sukar het volgende:
[..]
Ik ben een beetje kwijt wat andere ziekenhuizen doen. In de 1e golf hadden we uiteindelijk 22 bedden, maar dat was uiteindelijk totaal niet veilig meer. Dus goed dat ze wat afgeschaald hebben. Denk ook niet dat meer haalbaar is, tenzij we alle normale bedden sluiten.![]()
Wisten ze het of wilde ze het niet weten omdat hun huisarts ze het niet kon/wilde vertellen.quote:Op donderdag 25 november 2021 16:07 schreef Tijn het volgende:
[..]
De echte vraag is: wisten de mensen die op de IC belanden van te voren dat ze zo'n onderliggende oorzaak hebben? Zo nee, dan is er geen andere mogelijkheid dan met hagel op de hele bevolking te schieten, want je weet simpelweg niet wie je wil bereiken.
En hoe dan ook blijft het punt staan dat die mensen daar waarschijnlijk niet hadden gelegen als ze zich wel hadden gevaccineerd.
Die stelling dat vaccinatie gelijk aan dus niet in het ziekenhuis is niet houdbaar, was het maar zo zeker te stellen.
Ook al onderuit te halen omdat gevaccineerden, momenteel 30-40%, wel in curatieve zorg komen.
Wat ik zie en verneem uit mijn omgeving heeft het gros voldoende indicatie om ze op de lijst van aandacht te zetten. De kans dat iemand het niet weet is natuurlijk aanwezig en komt ook omdat ons lichaam (en geest) een trucje doet door ons pas ter aarde te laten storten als het echt niet meer gaat.
Ik ken(de) mensen die zich lekprikken aan de insuline, bloedverdunners slikken en pilletjes onder de tong; van mening waren dat ze niets mankeerden. Dit nog los van imo visuele factoren, waar ik verder geen oordeel mee wil hebben, omtrent hun gedrag, lichaam en leefwijze.
Die hagel is ook te maken door te gaan onderkennen wie vooral risico loopt om in de ontoereikende zorg terecht te komen en wat iemand naast leefwijze dan met een vaccinatie mogelijk kan beïnvloeden."On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Goh. Het zijn net mensen.quote:Op donderdag 25 november 2021 16:20 schreef Evenstar het volgende:
Wel mooi om te zien ...
Groep die over het algemeen weinig last heeft van COVID-19 (< 50 jaar zonder onderliggende kwalen) roept: "Ze kunnen mij niet vertellen wat ik moet doen. Ik ga geen vaccins (meer) nemen en ze steken die boosters maar lekker in hun reet. Ik loop geen gevaar, laat diegene die risico lopen maar de vaccins nemen.
Een deel van die groep gaat vervolgens verder met "ja, de scholen zijn het probleem, onderwijs moet dicht, kut kinderen verspreiden het naar de risicogroepen".
Ja.quote:Op donderdag 25 november 2021 16:14 schreef Newsworld het volgende:
[..]
Je kunt altijd en overal buiten sporten.
Ik ga niet weer die discussie met je aan.Zuiger van het FOK!-OMT![]()
Reizen is ook wezenlijk voor de menselijke ervaring. Zit jij nou alleen maar achter een schermpje dat je zulke dingen niet kunt overzien? Wat betekend het om mens te zijn? Antwoorden daarvoor vind je in de kunsten, literatuur, het reizen naar andere landen, film, drama, etc. Als jij die vraag irrelevant vind dan ben je echt inferieur as fuck. Die dingen zijn wezenlijk voor het leven van de mens.quote:Op donderdag 25 november 2021 16:18 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Niet meer trekken aan een dood paard, zelfde geldt voor toerisme, dat is iets uit vervlogen tijden en bovendien allemaal niet essentieel.A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.![]()
Evenstar
![]()
Fixed it for youquote:Op donderdag 25 november 2021 16:22 schreef fetX het volgende:
[..]
Goh. Het zijn net hypocriete mensen.![]()
jA mAaR oOsT-EuRoPaquote:Op donderdag 25 november 2021 16:21 schreef Oriente het volgende:
Tsjechië en Slowakije gaan ook weer in lockdown.![]()
Wel WEER sneu voor de horeca. Die worden gewoon WEER gepakt met die kut tijden en eerlijk gezegd zie ik dit wel weer voor het rest van dit jaar nog gelden.![]()
Ik zat wat te zieken joh, dit werd gisteravond allemaal gezegd hier over de horeca en ik dacht, laat ik dat ook eens doenquote:Op donderdag 25 november 2021 16:22 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Reizen is ook wezenlijk voor de menselijke ervaring. Zit jij nou alleen maar achter een schermpje dat je zulke dingen niet kunt overzien? Wat betekend het om mens te zijn? Antwoorden daarvoor vind je in de kunsten, literatuur, het reizen naar andere landen, film, drama, etc. Als jij die vraag irrelevant vind dan ben je echt inferieur as fuck. Die dingen zijn wezenlijk voor het leven van de mens.![]()
![]()
Niemand zegt dat een gevaccineerde nooit in het ziekenhuis terecht zou kunnen komen. Maar als de huidige IC-bezetting maar 30% zou zijn van wat het nu is, dan is dat wel het verschil tussen het wel of niet moeten afschalen van planbare zorg.quote:Op donderdag 25 november 2021 16:21 schreef Vallon het volgende:
[..]
Die stelling dat vaccinatie gelijk aan dus niet in het ziekenhuis is niet houdbaar, was het maar zo zeker te stellen.
Ook al onderuit te halen omdat gevaccineerden, momenteel 30-40%, wel in curatieve zorg komen.![]()
22 intensive Care bedden bizar veel voor een algemeen ziekenhuis?quote:Op donderdag 25 november 2021 16:21 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
We hebben het over IC-bedden toch? Ik vind 22 echt bizar veel voor een algemeen ziekenhuis.
Zo'n ziekenhuis heeft toch vaak een regiofunctie voor pakweg 100.000 mensen of meer?
Dat klinkt mij niet riant veel in de oren.'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith![]()
Ik ben sowieso niet een voorstander van maatregelen. Maar als je dan al maatregelen MOET nemen als overheid, dan ben ik er wel voorstander van om dan in te grijpen op de plekken met de meeste besmettingen zodat een eventuele sluiting maar zo kort mogelijk hoeft te duren. En om te voorkomen dat je onnodig veel sectoren moet sluiten. Ik heb een zwak voor de cultuursector...evenementen...horeca...reisdingen, maar als de horeca verantwoordelijk zou zijn voor zo'n groot aandeel van de besmettingen zou ik net zo hard pleiten voor het sluiten van de horeca. Je moet gewoon ingrijpen waar het nodig is. Maar je moet ook niet zaken aanpakken uit solidariteit. Of om te voorkomen dat het echte probleem aangepakt hoeft te worden.quote:Op donderdag 25 november 2021 16:20 schreef Evenstar het volgende:
Wel mooi om te zien ...
Oh hahaha nevermind dan.quote:Op donderdag 25 november 2021 16:24 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Ik zat wat te zieken joh, dit werd gisteravond allemaal gezegd hier over de horeca en ik dacht, laat ik dat ook eens doen
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.![]()
maar ondertussen zitten we met zwak leiderschap, een parlement met randdebielen en virusontkenners, deskundigen die het oneens zijn over hoe het aan te pakken, deel van de bevolking die allemaal beter denkt te weten, ik zou zeggen laat de boel maar lekker klappen![]()
Nee joh, mensen komen echt niet zomaar op de IC, hoor. Wat denk je nou, dat we voor elke 100 Nederlanders een IC-bed gereed moeten hebben ofzo? Dat is van de gekken.quote:Op donderdag 25 november 2021 16:25 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
22 intensive Care bedden bizar veel voor een algemeen ziekenhuis?
Zo'n ziekenhuis heeft toch vaak een regiofunctie voor pakweg 100.000 mensen of meer?
Dat klinkt mij niet riant veel in de oren.![]()
Geen booster voor mij, dus met een geldigheid van 9 maanden (?) verloopt de geldigheid van mijn Europese QR-code in begin mei. Maar ik houd me vast aan de uitspraak van Trump dat Covid-19 nog vóór Pasen is verdwenen, dus dat komt helemaal goed![]()
![]()
Ik snap oprecht niet wat dat uurtje eerder dicht voor horeca en winkels uit gaat maken. Tot ik het wel snap beschouw ik het maar als een soort magisch denken.anonieme razernist![]()
Evenstar
![]()
Nou ja grofweg 1000 bedden op 17.000.000 inwonersquote:Op donderdag 25 november 2021 16:25 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
22 intensive Care bedden bizar veel voor een algemeen ziekenhuis?
Dat klinkt mij niet riant veel in de oren.
Je hebt dan ongeveer 6 bedden per 100.000 inwoners, 22 is dan best veel ja.![]()
Let maar eens op hoeveel middagfeestjes er zullen komen. Lekker aan de december borrel tussen 13 en 17uquote:Op donderdag 25 november 2021 16:24 schreef AdVictoriamN7 het volgende:
Wel WEER sneu voor de horeca. Die worden gewoon WEER gepakt met die kut tijden en eerlijk gezegd zie ik dit wel weer voor het rest van dit jaar nog gelden.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Erg leuke casus weer hier in het ziekenhuis trouwens.
Jonge vrouw met een kind van 2 jaar. Ligt aan de optiflow. Alleen is de huidige stand onvoldoende. Die kunnen we nog hoger zetten, maar dan kun je vervolgens niet meer naar de IC. Dan is het of je gaat de goede kant op, of je gaat eraan. Dat doe je alleen als je een IC- beleid hebt (80+ers meestal). Er is eigenlijk maar één juiste oplossing: naar de IC. Alleen volle bak wappie die de IC niet vertrouwt dus ze wil niet.
Erg mooi, scheelt me weer een IC-bed.![]()
![]()
IC bedden inderdaad. In de 1e golf stonden de verpleegkundigen dan ook bij 4 patienten ingedeeld, met ondersteuning van een buddy en anesthesiemedewerker. Maar dat was zo'n clusterfuck dat we het niet meer doen.quote:Op donderdag 25 november 2021 16:21 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
We hebben het over IC-bedden toch? Ik vind 22 echt bizar veel voor een algemeen ziekenhuis.
Zal eens opzoeken in HiX hoe de bedbezetting er op dit moment uit ziet. Lang leve het virtueel werken
9 covid patienten (met maximale capaciteit voor 12)
2 pacu bedden voor de cardio chirurgie. (waarvan 1 positief voor covid getest, dus eigenlijk hoort die bij de covid bedden gok ik).
6 non covid bedden.Ik zeg maar zoo, dat is korter dan dierentuin
Forum Opties Forumhop: Hop naar: