RIP @Dvenquote:Op donderdag 25 november 2021 15:53 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Gibraltar is zo a-typisch (heel weinig inwoners, veel Spanjaarden die daar werken, veel toeristen) dat je die situatie moeilijk kan vergelijken met echte landen.
Uit alle cijfers blijkt overduidelijk dat vaccinatie erg goed werkt tegen ernstige gevolgen (dood / IC-opname) van covid.
[ afbeelding ]
In Limburg waren de 11/11 activiteiten afgelast, in Brabant niet.quote:Op donderdag 25 november 2021 15:34 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Als scholen dicht moeten omdat carnaval belangrijker was, is de politiek echt verworden tot een bananenrepubliek.
Ik kan me ook moeilijk voorstellen dat het rendabel is om bioscopen en musicals alleen middagvoorstellingen te laten tonen.quote:Op donderdag 25 november 2021 15:52 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Precies, krijgt gewoon wéér verplaatsingen.
Juist voor bioscopen kan ik me dat nog wel voorstellen. Goedkoop personeel. Gezinnetjes komen toch wel.quote:Op donderdag 25 november 2021 15:56 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik kan me ook moeilijk voorstellen dat het rendabel is om bioscopen en musicals alleen middagvoorstellingen te laten tonen.
Zou dat het idee zijn? Dat ondernemers zelf maar besluiten de tent te sluiten?
Barre tijden voor je dusquote:Op donderdag 25 november 2021 15:45 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Ik ben van de capaciteit. Voor de rest kan ik niet zoveel.
En carnaval is altijd al in kleine groepen gehouden.quote:Op donderdag 25 november 2021 15:56 schreef diedrick het volgende:
[..]
In Limburg waren de 11/11 activiteiten afgelast, in Brabant niet.
Of de winkels gaan in de ochtend een uur eerder open.quote:Op donderdag 25 november 2021 15:45 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Ah ja.. winkels nog eerder sluiten zodat hetzelfde aantal mensen in een nog kortere tijd hun dingen kunnen kopen.
Dit blijft toch wel een enorm dingetje, we kunnen nu sluiten wat we willen, maar open in januari kan ook niet zo lang dat dingetje niet is opgelost.quote:Op donderdag 25 november 2021 15:48 schreef Tijn het volgende:
[..]
70% van de mensen op de IC is ongevaccineerd. Het middel kan natuurlijk niet helpen als mensen het niet nemen.
Ja daar snappen wij gewone stervelingen helemaal niks van.quote:Op donderdag 25 november 2021 15:45 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Ah ja.. winkels nog eerder sluiten zodat hetzelfde aantal mensen in een nog kortere tijd hun dingen kunnen kopen.
Middelbaar en voortgezet onderwijs kan je natuurlijk wel beter de basisregels uitleggen. Zorgen voor betere routes in het gebouw. Pauzes in het lokaal, geen grote samenkomsten. Ventilatie is wel hard aan gewerkt het afgelopen jaar.quote:Op donderdag 25 november 2021 15:39 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Mega besmettelijke delta variant, aerosolen, slecht geventileerde ruimtes, vaker met klachten naar school tov studenten die eerder met klachten thuis blijven en meer immuniteit hebben door eerdere besmettingen en vaccinaties.
Of denk je oprecht dat als we al die kinderen een spatscherm opzetten dat het allemaal goed komt?
Scholen blijven open, zijn vrij weinig gezinnetjes om naar de bios te gaan overdag.quote:Op donderdag 25 november 2021 15:57 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Juist voor bioscopen kan ik me dat nog wel voorstellen. Goedkoop personeel. Gezinnetjes komen toch wel.
Niet alles in Limburg was afgelast heb ik begrepen.quote:Op donderdag 25 november 2021 15:56 schreef diedrick het volgende:
[..]
In Limburg waren de 11/11 activiteiten afgelast, in Brabant niet.
Of juist dat ieder moet worden gevaccinneerd en men ze daartoe wil dwingen.quote:Op donderdag 25 november 2021 15:47 schreef Newsworld het volgende:
[..]
We zitten in de shit omdat niet iedereen zich heeft laten vaccineren, oorzaak gevolg
Anesthesiemedewerker. Hoorde dat we net weer op gaan schalen naar dedicated IC diensten waarbij we alle ondersteunende taken gaan overnemen.quote:Op donderdag 25 november 2021 15:58 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Ik hoef me niet te vervelen. Wat doe jij eigenlijk in het ziekenhuis?
Ah..liever geen mensen op straat als de lantaarnpalen aan zijn dus.quote:
Ik denk niet dat mensen opeens 's ochtends vroeg de stad in zullen gaan om bijv. kleding te kopen. Je krijgt gewoon aan het eind van de middag meer drukte.quote:Op donderdag 25 november 2021 15:57 schreef Nia het volgende:
[..]
Of de winkels gaan in de ochtend een uur eerder open.
Die zijn om 05.00 nog aan hoor ....quote:Op donderdag 25 november 2021 16:00 schreef capricia het volgende:
[..]
Ah..liever geen mensen op straat als de lantaarnpalen aan zijn dus.
Tegen de tijd dat jij aan de beurt bent voor je booster ben je een dertiger pikquote:Op donderdag 25 november 2021 15:52 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Als twintiger zeg ik volmondig ja!
Goede excuus om de lantaarnpalen te gaan slopen dusquote:Op donderdag 25 november 2021 16:00 schreef capricia het volgende:
[..]
Ah..liever geen mensen op straat als de lantaarnpalen aan zijn dus.
12 covid IC-bedden is toch best behoorlijk? Dat is vergelijkbaar met wat ik aan capaciteit heb.quote:Op donderdag 25 november 2021 16:00 schreef Asschen_sukar het volgende:
[..]
Anesthesiemedewerker. Hoorde dat we net weer op gaan schalen naar dedicated IC diensten waarbij we alle ondersteunende taken gaan overnemen.
Zullen over een week ook wel weer buddy's en verpleegkundige ondersteuning gaan leveren gok ik.
Al verbaas ik me erover dat we voor een relatief groot perifeer ziekenhuis, nog maar 12 covid bedden kunnen bemannen.
quote:Op donderdag 25 november 2021 16:01 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Sportscholen blijven wel 24/7 mag ik hopen?
Liever niet. Maar als de QR code anders niet meer geldig is....tja, dan moet ik eigenlijk welquote:Op donderdag 25 november 2021 15:50 schreef Heph844 het volgende:
Gaan jullie je laten boosteren straks?
Hangt er vanaf. Ik zie de noodzaak niet zo en wil sowieso geen Moderna ivm kleine kans op hartklachten. Als ik de vrije keus krijg en Novavax is tegen die tijd beschikbaar dan sta ik er meer voor open.quote:Op donderdag 25 november 2021 15:50 schreef Heph844 het volgende:
Gaan jullie je laten boosteren straks?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |