Het zijn treurige tijden.quote:Op donderdag 25 november 2021 15:34 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Ik wel. Erg mooie cijfers!
[ afbeelding ]
Mus toch?quote:Op donderdag 25 november 2021 15:36 schreef Za het volgende:
[..]
Het zijn treurige tijden.
Mensen zijn blij met een dooie vis.
Fijne dag allen.
Mega besmettelijke delta variant, aerosolen, slecht geventileerde ruimtes, vaker met klachten naar school tov studenten die eerder met klachten thuis blijven en meer immuniteit hebben door eerdere besmettingen en vaccinaties.quote:Op donderdag 25 november 2021 15:34 schreef Asschen_sukar het volgende:
[..]
Want? Gewoon een stellingen roepen zonder argumenten kan ik niet zoveel mee.
Dode vissentaart.quote:Op donderdag 25 november 2021 15:36 schreef Za het volgende:
[..]
Het zijn treurige tijden.
Mensen zijn blij met een dooie vis.
Fijne dag allen.
Grote onzin volgens de meeste mensen hier. Complottheorie.quote:Op donderdag 25 november 2021 15:35 schreef Vallon het volgende:
[..]
Thx, iemand die gezien zijn achtergrond aardig (veel) kennis van zaken heeft.
Het is doorgaans geen goed idee om tijdens een epidemie iedereen ongecontroleerd te vaccineren omdat dit kan zorgen voor wilde virusmutaties die nu of later, een boemerang effect veroorzaken.
Een vent van statuur die ws gedag kan gaan zeggen tegen zijn lintje omdat hij niet past in de waan der volkeren en zal worden weggezet omdat er wat op zijn vorm is aan te merken.
[..]
monster.
samenvatting: stop met het ongericht vaccineren die de toekomst van de mensheid op het spel zet.
Maar goed ik vermoed dat het makkelijker is om te ruziën over een uurtje eerder dicht en wie wat hoe zegt en dan bekijkt vanuit gekunstelde modellen omdat verbandhoudende kennis omtrent het virus en onze immunologie niet begrepen wordt.
Vis stinkt sneller.quote:
Ja over 9 maanden verloopt je QR.quote:Op donderdag 25 november 2021 15:39 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Iedereen tussen 18 en 60? Nu al?
Gaat per leeftijd en er moet 6 maanden tussen je laatste prik zitten, je krijg vanzelf een uitnodiging.quote:Op donderdag 25 november 2021 15:39 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Iedereen tussen 18 en 60? Nu al?
We kunnen ook weer gewoon onze boodschappen weer gaan wassen of elke ochtend het volkslied zingen bij het opstaan?quote:Op donderdag 25 november 2021 15:41 schreef jcdragon het volgende:
OMT adviseert horeca en niet-essentiële winkels om 17.00 uur te sluiten https://www.nu.nl/coronav(...)-uur-te-sluiten.html (via @:NUnl)
Kansloos besluit.quote:
Telegraafquote:DEN HAAG - Alle niet-essentiële sectoren dicht van 5 uur ’s middags tot 5 uur ’s ochtends. Dat is de kern van het OMT-advies aan het kabinet, zo bevestigen ingewijden. De sluitingstijden gelden voor cafés, restaurants, theaters, bioscopen, musea en niet-essentiële winkels als kleding- en meubelzaken. Ook voor niet-essentiële dienstverleners als kappers en dierentuinen gaat die beperking op.
@wateropmars en ik zijn WOESTquote:Op donderdag 25 november 2021 15:41 schreef jcdragon het volgende:
OMT adviseert horeca en niet-essentiële winkels om 17.00 uur te sluiten https://www.nu.nl/coronav(...)-uur-te-sluiten.html (via @:NUnl)
Daar is nog niets over besloten. Alleen een advies van wat ongekozen bureaucraten.quote:Op donderdag 25 november 2021 15:41 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Ja over 9 maanden verloopt je QR.
Ik ben van de capaciteit. Voor de rest kan ik niet zoveel.quote:Op donderdag 25 november 2021 15:35 schreef Asschen_sukar het volgende:
[..]
Ja, dat snapte ik ook niet. Had gehoopt dat jij het wel uit kon leggen
En de noodzaak van de QR-code de komende jaren of wellicht de rest van je leven?quote:Op donderdag 25 november 2021 15:42 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Kansloos besluit.
Ga je nu eens op de risicogroep richten. Veel belangrijker dan 'iedereen' waarvan de grootste groep niet eens het risico loopt om opgenomen te gaan worden.
Spekken van bigpharma zo.
Niet benoemd.quote:Op donderdag 25 november 2021 15:45 schreef xFriendx het volgende:
[..]
Waar vallen sportscholen onder?
Ah ja.. winkels nog eerder sluiten zodat hetzelfde aantal mensen in een nog kortere tijd hun dingen kunnen kopen.quote:Op donderdag 25 november 2021 15:41 schreef jcdragon het volgende:
Dit vaccin is eigenlijk onbetaalbaar dus bigpharma mag er best aan verdienen totaal geen probleem, ze leveren dan ook een prima product.quote:Op donderdag 25 november 2021 15:42 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Kansloos besluit.
Ga je nu eens op de risicogroep richten. Veel belangrijker dan 'iedereen' waarvan de grootste groep niet eens het risico loopt om opgenomen te gaan worden.
Spekken van bigpharma zo.
Niet-essentieel denk ikquote:Op donderdag 25 november 2021 15:45 schreef xFriendx het volgende:
[..]
Waar vallen sportscholen onder?
Dit wisten we toch al een paar uur geleden? Dat dat het advies is? Ben dalijk veel benieuwder wat er lekt wat ze daadwerkelijk besluiten te doen.quote:
Zo'n prima product dat we nu alweer in de shit zitten.quote:Op donderdag 25 november 2021 15:45 schreef Newsworld het volgende:
[..]
Dit vaccin is eigenlijk onbetaalbaar dus bigpharma mag er best aan verdienen totaal geen probleem, ze leveren dan ook een prima product.
Voorlopig hoop ik nog dat dit niet serieus is en men die keutel als opgelaten testballonnetje (ter afleiding?), heel snel inslikt en ter Persco met wat meer serieus te nemen inhoud komt.quote:Op donderdag 25 november 2021 15:41 schreef jcdragon het volgende:
Net een Tell-Sell product.quote:Op donderdag 25 november 2021 15:46 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Zo'n prima product dat we nu alweer in de shit zitten.
Zonder dat vaccin zouden we al veel eerder in een veel grotere shit hebben gezeten.quote:Op donderdag 25 november 2021 15:46 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Die kan mij ook gestolen worden.quote:Op donderdag 25 november 2021 15:45 schreef mir1986 het volgende:
[..]
En de noodzaak van de QR-code de komende jaren of wellicht de rest van je leven?
Dit snap ik dus ook echt niet. Wat is de logica hier achterquote:Op donderdag 25 november 2021 15:45 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Ah ja.. winkels nog eerder sluiten zodat hetzelfde aantal mensen in een nog kortere tijd hun dingen kunnen kopen.
We zitten in de shit omdat niet iedereen zich heeft laten vaccineren, oorzaak gevolgquote:Op donderdag 25 november 2021 15:46 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Je gaat maar lekker buiten hardlopenquote:Op donderdag 25 november 2021 15:47 schreef Frozen-assassin het volgende:
Sport is uiteraard essentieel
Dus de piek nog hoger is en de kans dat je mensen tegenkomt nog hoger is.quote:Op donderdag 25 november 2021 15:45 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Ah ja.. winkels nog eerder sluiten zodat hetzelfde aantal mensen in een nog kortere tijd hun dingen kunnen kopen.
70% van de mensen op de IC is ongevaccineerd. Het middel kan natuurlijk niet helpen als mensen het niet nemen.quote:Op donderdag 25 november 2021 15:46 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Volledig mee eens, maar of de overheid dat ook vindt?quote:Op donderdag 25 november 2021 15:47 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Die kan mij ook gestolen worden.
Voor het komende jaar is nog wel te begrijpen, maar de eeuwigheid? Nee. Daar moeten wij als gemeenschap echt heel hard tegen ageren.
Dat moeten we niet pikken. Corona gaat ook een keer zich verminderen tot een virusje als alle anderen en dan dient die qr code zich te vergezellen bij de slachtoffers.
Je huis wordt ook een stofnest als je je stofzuiger niet gebruikt.quote:Op donderdag 25 november 2021 15:46 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Tot aan onze neus in de shit, 100% zeker.quote:Op donderdag 25 november 2021 15:47 schreef Iblardi het volgende:
[..]
Zonder dat vaccin zouden we al veel eerder in een veel grotere shit hebben gezeten.
Daarom lopen de cijfers ook weer hard op in Portugal? Evenals Gibraltar?quote:Op donderdag 25 november 2021 15:48 schreef Tijn het volgende:
[..]
70% van de mensen op de IC is ongevaccineerd. Het middel kan natuurlijk niet helpen als mensen het niet nemen.
Daar ben ik dus bang voor van niet.quote:Op donderdag 25 november 2021 15:48 schreef mir1986 het volgende:
Vo
[..]
Volledig mee eens, maar of de overheid dat ook vindt?
Welke sport doe je? Is buiten geen optie?quote:Op donderdag 25 november 2021 15:36 schreef HulkHeld het volgende:
[..]
Ik hoop toch echt dat ze daar vanaf blijven, ik beoefen een sport waar je binnen speelt in deze periode van het jaar, wel gewoon alle maatregelen + CTB laten zien van tevoren. Zou als een stekker balen als dat werkelijk niet meer zou kunnen, voorlopig nog goede hoop, gezien het feit dat ze geen uitspraken daarover doen of er niks over is gelekt, dat ze hierop beperkingen gaan leggen.
Vaccin =/= stofzuigerquote:Op donderdag 25 november 2021 15:48 schreef Fosive het volgende:
[..]
Je huis wordt ook een stofnest als je je stofzuiger niet gebruikt.
Onder welke steen leef je als je in de veronderstelling verkeert dat je als gevaccineerde niet besmet kan raken?quote:Op donderdag 25 november 2021 15:49 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Daarom lopen de cijfers ook weer hard op in Portugal? Evenals Gibraltar?
Portugal heeft alweer minimaal 20 doden per dag met een veel kleinere bevolkingsgrootte dan Nederland. Dus hoezo werkt het in Portugal zo goed?
Dus om vijf uur moet het theater dicht, maar daarvoor mogen ze met 1000+ man in een zaal spelen, geen probleem?quote:
quote:Op donderdag 25 november 2021 15:50 schreef Heph844 het volgende:
Gaan jullie je laten boosteren straks?
T zou me niets verbazen als gompie dr uit stapt.quote:Op donderdag 25 november 2021 15:47 schreef Confetti het volgende:
Denk niet dat Gommers en Kuipers deze onzin pikken. Wie uberhaupt wel als je dagelijks met het zorginfarct te maken hebt. Dit is gewoon spugen in het gezicht van de ziekenhuize .
Jaquote:Op donderdag 25 november 2021 15:50 schreef Heph844 het volgende:
Al moet ik elk jaar een prik halen, als dat ons uit deze ellende helpt, vind ik het prima.quote:Op donderdag 25 november 2021 15:50 schreef Heph844 het volgende:
En de kunst is niet alleen verdienen maar ook om je doelgroep te vergroten en die (wettelijk, verplicht) in stand te houden. Ongeacht of dat hen dat daar helpt.quote:Op donderdag 25 november 2021 15:45 schreef Newsworld het volgende:
[..]
Dit vaccin is eigenlijk onbetaalbaar dus bigpharma mag er best aan verdienen totaal geen probleem, ze leveren dan ook een prima product.
Hoe eerder hoe beterquote:Op donderdag 25 november 2021 15:50 schreef Heph844 het volgende:
Als twintiger zeg ik volmondig ja!quote:Op donderdag 25 november 2021 15:50 schreef Heph844 het volgende:
Had hij al aangekondigd.quote:Op donderdag 25 november 2021 15:50 schreef trein2000 het volgende:
[..]
T zou me niets verbazen als gompie dr uit stapt.
Kuipers is veel te machtsgeil om dat te doen.
Ja, waarom niet, het is maar een prikkiequote:Op donderdag 25 november 2021 15:50 schreef Heph844 het volgende:
quote:Op donderdag 25 november 2021 15:50 schreef Heph844 het volgende:
Nee, morgen pas.quote:Op donderdag 25 november 2021 15:50 schreef Heph844 het volgende:
Precies, krijgt gewoon wéér verplaatsingen.quote:Op donderdag 25 november 2021 15:50 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dus om vijf uur moet het theater dicht, maar daarvoor mogen ze met 1000+ man in een zaal spelen, geen probleem?
Bijzonder weer.
Ik heb het over de overleden mensen. Die is net zo heftig als in NL vergeleken met de bevolkingsgrootte. Dus hoezo werken die vaccinaties tegen overlijdens? Als 98% van de bevolking gevaccineerd is?quote:Op donderdag 25 november 2021 15:50 schreef Fosive het volgende:
[..]
Onder welke steen leef je als je in de veronderstelling verkeert dat je als gevaccineerde niet besmet kan raken?
Het gaat om de IC opnames.
Gibraltar is zo a-typisch (heel weinig inwoners, veel Spanjaarden die daar werken, veel toeristen) dat je die situatie moeilijk kan vergelijken met echte landen.quote:Op donderdag 25 november 2021 15:49 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Daarom lopen de cijfers ook weer hard op in Portugal? Evenals Gibraltar?
Portugal heeft alweer minimaal 20 doden per dag met een veel kleinere bevolkingsgrootte dan Nederland. Dus hoezo werkt het in Portugal zo goed?
Zeker weten!quote:Op donderdag 25 november 2021 15:50 schreef Heph844 het volgende:
Onnodig sporten is aboluut gezien ongewenst omdat het risco geeft op -en voor iemands goede gezondheid.quote:
Moet vaak reizen voor werk dus zit ik er wel aan vast.quote:Op donderdag 25 november 2021 15:50 schreef Heph844 het volgende:
Is ook niet erg handig nee. Mocht het gewoon even druk blijven in de winkels dan is het gros van de mensen blijkbaar niet meer zo geinteresseerd in corona. Laat dan alles open en kijk waar het schip strandt.quote:Op donderdag 25 november 2021 15:45 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
RIP @Dvenquote:Op donderdag 25 november 2021 15:53 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Gibraltar is zo a-typisch (heel weinig inwoners, veel Spanjaarden die daar werken, veel toeristen) dat je die situatie moeilijk kan vergelijken met echte landen.
Uit alle cijfers blijkt overduidelijk dat vaccinatie erg goed werkt tegen ernstige gevolgen (dood / IC-opname) van covid.
[ afbeelding ]
In Limburg waren de 11/11 activiteiten afgelast, in Brabant niet.quote:Op donderdag 25 november 2021 15:34 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Als scholen dicht moeten omdat carnaval belangrijker was, is de politiek echt verworden tot een bananenrepubliek.
Ik kan me ook moeilijk voorstellen dat het rendabel is om bioscopen en musicals alleen middagvoorstellingen te laten tonen.quote:Op donderdag 25 november 2021 15:52 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Precies, krijgt gewoon wéér verplaatsingen.
Juist voor bioscopen kan ik me dat nog wel voorstellen. Goedkoop personeel. Gezinnetjes komen toch wel.quote:Op donderdag 25 november 2021 15:56 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik kan me ook moeilijk voorstellen dat het rendabel is om bioscopen en musicals alleen middagvoorstellingen te laten tonen.
Zou dat het idee zijn? Dat ondernemers zelf maar besluiten de tent te sluiten?
Barre tijden voor je dusquote:Op donderdag 25 november 2021 15:45 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Ik ben van de capaciteit. Voor de rest kan ik niet zoveel.
En carnaval is altijd al in kleine groepen gehouden.quote:Op donderdag 25 november 2021 15:56 schreef diedrick het volgende:
[..]
In Limburg waren de 11/11 activiteiten afgelast, in Brabant niet.
Of de winkels gaan in de ochtend een uur eerder open.quote:Op donderdag 25 november 2021 15:45 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Dit blijft toch wel een enorm dingetje, we kunnen nu sluiten wat we willen, maar open in januari kan ook niet zo lang dat dingetje niet is opgelost.quote:Op donderdag 25 november 2021 15:48 schreef Tijn het volgende:
[..]
70% van de mensen op de IC is ongevaccineerd. Het middel kan natuurlijk niet helpen als mensen het niet nemen.
Ja daar snappen wij gewone stervelingen helemaal niks van.quote:Op donderdag 25 november 2021 15:45 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Middelbaar en voortgezet onderwijs kan je natuurlijk wel beter de basisregels uitleggen. Zorgen voor betere routes in het gebouw. Pauzes in het lokaal, geen grote samenkomsten. Ventilatie is wel hard aan gewerkt het afgelopen jaar.quote:Op donderdag 25 november 2021 15:39 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Mega besmettelijke delta variant, aerosolen, slecht geventileerde ruimtes, vaker met klachten naar school tov studenten die eerder met klachten thuis blijven en meer immuniteit hebben door eerdere besmettingen en vaccinaties.
Of denk je oprecht dat als we al die kinderen een spatscherm opzetten dat het allemaal goed komt?
Scholen blijven open, zijn vrij weinig gezinnetjes om naar de bios te gaan overdag.quote:Op donderdag 25 november 2021 15:57 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Juist voor bioscopen kan ik me dat nog wel voorstellen. Goedkoop personeel. Gezinnetjes komen toch wel.
Niet alles in Limburg was afgelast heb ik begrepen.quote:Op donderdag 25 november 2021 15:56 schreef diedrick het volgende:
[..]
In Limburg waren de 11/11 activiteiten afgelast, in Brabant niet.
Of juist dat ieder moet worden gevaccinneerd en men ze daartoe wil dwingen.quote:Op donderdag 25 november 2021 15:47 schreef Newsworld het volgende:
[..]
We zitten in de shit omdat niet iedereen zich heeft laten vaccineren, oorzaak gevolg
Anesthesiemedewerker. Hoorde dat we net weer op gaan schalen naar dedicated IC diensten waarbij we alle ondersteunende taken gaan overnemen.quote:Op donderdag 25 november 2021 15:58 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Ik hoef me niet te vervelen. Wat doe jij eigenlijk in het ziekenhuis?
Ah..liever geen mensen op straat als de lantaarnpalen aan zijn dus.quote:
Ik denk niet dat mensen opeens 's ochtends vroeg de stad in zullen gaan om bijv. kleding te kopen. Je krijgt gewoon aan het eind van de middag meer drukte.quote:Op donderdag 25 november 2021 15:57 schreef Nia het volgende:
[..]
Of de winkels gaan in de ochtend een uur eerder open.
Die zijn om 05.00 nog aan hoor ....quote:Op donderdag 25 november 2021 16:00 schreef capricia het volgende:
[..]
Ah..liever geen mensen op straat als de lantaarnpalen aan zijn dus.
Tegen de tijd dat jij aan de beurt bent voor je booster ben je een dertiger pikquote:Op donderdag 25 november 2021 15:52 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Als twintiger zeg ik volmondig ja!
Goede excuus om de lantaarnpalen te gaan slopen dusquote:Op donderdag 25 november 2021 16:00 schreef capricia het volgende:
[..]
Ah..liever geen mensen op straat als de lantaarnpalen aan zijn dus.
12 covid IC-bedden is toch best behoorlijk? Dat is vergelijkbaar met wat ik aan capaciteit heb.quote:Op donderdag 25 november 2021 16:00 schreef Asschen_sukar het volgende:
[..]
Anesthesiemedewerker. Hoorde dat we net weer op gaan schalen naar dedicated IC diensten waarbij we alle ondersteunende taken gaan overnemen.
Zullen over een week ook wel weer buddy's en verpleegkundige ondersteuning gaan leveren gok ik.
Al verbaas ik me erover dat we voor een relatief groot perifeer ziekenhuis, nog maar 12 covid bedden kunnen bemannen.
quote:Op donderdag 25 november 2021 16:01 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Sportscholen blijven wel 24/7 mag ik hopen?
Liever niet. Maar als de QR code anders niet meer geldig is....tja, dan moet ik eigenlijk welquote:Op donderdag 25 november 2021 15:50 schreef Heph844 het volgende:
Hangt er vanaf. Ik zie de noodzaak niet zo en wil sowieso geen Moderna ivm kleine kans op hartklachten. Als ik de vrije keus krijg en Novavax is tegen die tijd beschikbaar dan sta ik er meer voor open.quote:Op donderdag 25 november 2021 15:50 schreef Heph844 het volgende:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |