Vaccin =/= stofzuigerquote:Op donderdag 25 november 2021 15:48 schreef Fosive het volgende:
[..]
Je huis wordt ook een stofnest als je je stofzuiger niet gebruikt.
Onder welke steen leef je als je in de veronderstelling verkeert dat je als gevaccineerde niet besmet kan raken?quote:Op donderdag 25 november 2021 15:49 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Daarom lopen de cijfers ook weer hard op in Portugal? Evenals Gibraltar?
Portugal heeft alweer minimaal 20 doden per dag met een veel kleinere bevolkingsgrootte dan Nederland. Dus hoezo werkt het in Portugal zo goed?
Dus om vijf uur moet het theater dicht, maar daarvoor mogen ze met 1000+ man in een zaal spelen, geen probleem?quote:
quote:Op donderdag 25 november 2021 15:50 schreef Heph844 het volgende:
Gaan jullie je laten boosteren straks?
T zou me niets verbazen als gompie dr uit stapt.quote:Op donderdag 25 november 2021 15:47 schreef Confetti het volgende:
Denk niet dat Gommers en Kuipers deze onzin pikken. Wie uberhaupt wel als je dagelijks met het zorginfarct te maken hebt. Dit is gewoon spugen in het gezicht van de ziekenhuize .
Jaquote:Op donderdag 25 november 2021 15:50 schreef Heph844 het volgende:
Al moet ik elk jaar een prik halen, als dat ons uit deze ellende helpt, vind ik het prima.quote:Op donderdag 25 november 2021 15:50 schreef Heph844 het volgende:
En de kunst is niet alleen verdienen maar ook om je doelgroep te vergroten en die (wettelijk, verplicht) in stand te houden. Ongeacht of dat hen dat daar helpt.quote:Op donderdag 25 november 2021 15:45 schreef Newsworld het volgende:
[..]
Dit vaccin is eigenlijk onbetaalbaar dus bigpharma mag er best aan verdienen totaal geen probleem, ze leveren dan ook een prima product.
Hoe eerder hoe beterquote:Op donderdag 25 november 2021 15:50 schreef Heph844 het volgende:
Als twintiger zeg ik volmondig ja!quote:Op donderdag 25 november 2021 15:50 schreef Heph844 het volgende:
Had hij al aangekondigd.quote:Op donderdag 25 november 2021 15:50 schreef trein2000 het volgende:
[..]
T zou me niets verbazen als gompie dr uit stapt.
Kuipers is veel te machtsgeil om dat te doen.
Ja, waarom niet, het is maar een prikkiequote:Op donderdag 25 november 2021 15:50 schreef Heph844 het volgende:
quote:Op donderdag 25 november 2021 15:50 schreef Heph844 het volgende:
Nee, morgen pas.quote:Op donderdag 25 november 2021 15:50 schreef Heph844 het volgende:
Precies, krijgt gewoon wéér verplaatsingen.quote:Op donderdag 25 november 2021 15:50 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dus om vijf uur moet het theater dicht, maar daarvoor mogen ze met 1000+ man in een zaal spelen, geen probleem?
Bijzonder weer.
Ik heb het over de overleden mensen. Die is net zo heftig als in NL vergeleken met de bevolkingsgrootte. Dus hoezo werken die vaccinaties tegen overlijdens? Als 98% van de bevolking gevaccineerd is?quote:Op donderdag 25 november 2021 15:50 schreef Fosive het volgende:
[..]
Onder welke steen leef je als je in de veronderstelling verkeert dat je als gevaccineerde niet besmet kan raken?
Het gaat om de IC opnames.
Gibraltar is zo a-typisch (heel weinig inwoners, veel Spanjaarden die daar werken, veel toeristen) dat je die situatie moeilijk kan vergelijken met echte landen.quote:Op donderdag 25 november 2021 15:49 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Daarom lopen de cijfers ook weer hard op in Portugal? Evenals Gibraltar?
Portugal heeft alweer minimaal 20 doden per dag met een veel kleinere bevolkingsgrootte dan Nederland. Dus hoezo werkt het in Portugal zo goed?
Zeker weten!quote:Op donderdag 25 november 2021 15:50 schreef Heph844 het volgende:
Onnodig sporten is aboluut gezien ongewenst omdat het risco geeft op -en voor iemands goede gezondheid.quote:
Moet vaak reizen voor werk dus zit ik er wel aan vast.quote:Op donderdag 25 november 2021 15:50 schreef Heph844 het volgende:
Is ook niet erg handig nee. Mocht het gewoon even druk blijven in de winkels dan is het gros van de mensen blijkbaar niet meer zo geinteresseerd in corona. Laat dan alles open en kijk waar het schip strandt.quote:Op donderdag 25 november 2021 15:45 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Ah ja.. winkels nog eerder sluiten zodat hetzelfde aantal mensen in een nog kortere tijd hun dingen kunnen kopen.
RIP @Dvenquote:Op donderdag 25 november 2021 15:53 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Gibraltar is zo a-typisch (heel weinig inwoners, veel Spanjaarden die daar werken, veel toeristen) dat je die situatie moeilijk kan vergelijken met echte landen.
Uit alle cijfers blijkt overduidelijk dat vaccinatie erg goed werkt tegen ernstige gevolgen (dood / IC-opname) van covid.
[ afbeelding ]
In Limburg waren de 11/11 activiteiten afgelast, in Brabant niet.quote:Op donderdag 25 november 2021 15:34 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Als scholen dicht moeten omdat carnaval belangrijker was, is de politiek echt verworden tot een bananenrepubliek.
Ik kan me ook moeilijk voorstellen dat het rendabel is om bioscopen en musicals alleen middagvoorstellingen te laten tonen.quote:Op donderdag 25 november 2021 15:52 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Precies, krijgt gewoon wéér verplaatsingen.
Juist voor bioscopen kan ik me dat nog wel voorstellen. Goedkoop personeel. Gezinnetjes komen toch wel.quote:Op donderdag 25 november 2021 15:56 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik kan me ook moeilijk voorstellen dat het rendabel is om bioscopen en musicals alleen middagvoorstellingen te laten tonen.
Zou dat het idee zijn? Dat ondernemers zelf maar besluiten de tent te sluiten?
Barre tijden voor je dusquote:Op donderdag 25 november 2021 15:45 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Ik ben van de capaciteit. Voor de rest kan ik niet zoveel.
En carnaval is altijd al in kleine groepen gehouden.quote:Op donderdag 25 november 2021 15:56 schreef diedrick het volgende:
[..]
In Limburg waren de 11/11 activiteiten afgelast, in Brabant niet.
Of de winkels gaan in de ochtend een uur eerder open.quote:Op donderdag 25 november 2021 15:45 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Ah ja.. winkels nog eerder sluiten zodat hetzelfde aantal mensen in een nog kortere tijd hun dingen kunnen kopen.
Dit blijft toch wel een enorm dingetje, we kunnen nu sluiten wat we willen, maar open in januari kan ook niet zo lang dat dingetje niet is opgelost.quote:Op donderdag 25 november 2021 15:48 schreef Tijn het volgende:
[..]
70% van de mensen op de IC is ongevaccineerd. Het middel kan natuurlijk niet helpen als mensen het niet nemen.
Ja daar snappen wij gewone stervelingen helemaal niks van.quote:Op donderdag 25 november 2021 15:45 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Middelbaar en voortgezet onderwijs kan je natuurlijk wel beter de basisregels uitleggen. Zorgen voor betere routes in het gebouw. Pauzes in het lokaal, geen grote samenkomsten. Ventilatie is wel hard aan gewerkt het afgelopen jaar.quote:Op donderdag 25 november 2021 15:39 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Mega besmettelijke delta variant, aerosolen, slecht geventileerde ruimtes, vaker met klachten naar school tov studenten die eerder met klachten thuis blijven en meer immuniteit hebben door eerdere besmettingen en vaccinaties.
Of denk je oprecht dat als we al die kinderen een spatscherm opzetten dat het allemaal goed komt?
Scholen blijven open, zijn vrij weinig gezinnetjes om naar de bios te gaan overdag.quote:Op donderdag 25 november 2021 15:57 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Juist voor bioscopen kan ik me dat nog wel voorstellen. Goedkoop personeel. Gezinnetjes komen toch wel.
Niet alles in Limburg was afgelast heb ik begrepen.quote:Op donderdag 25 november 2021 15:56 schreef diedrick het volgende:
[..]
In Limburg waren de 11/11 activiteiten afgelast, in Brabant niet.
Of juist dat ieder moet worden gevaccinneerd en men ze daartoe wil dwingen.quote:Op donderdag 25 november 2021 15:47 schreef Newsworld het volgende:
[..]
We zitten in de shit omdat niet iedereen zich heeft laten vaccineren, oorzaak gevolg
Anesthesiemedewerker. Hoorde dat we net weer op gaan schalen naar dedicated IC diensten waarbij we alle ondersteunende taken gaan overnemen.quote:Op donderdag 25 november 2021 15:58 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Ik hoef me niet te vervelen. Wat doe jij eigenlijk in het ziekenhuis?
Ah..liever geen mensen op straat als de lantaarnpalen aan zijn dus.quote:
Ik denk niet dat mensen opeens 's ochtends vroeg de stad in zullen gaan om bijv. kleding te kopen. Je krijgt gewoon aan het eind van de middag meer drukte.quote:Op donderdag 25 november 2021 15:57 schreef Nia het volgende:
[..]
Of de winkels gaan in de ochtend een uur eerder open.
Die zijn om 05.00 nog aan hoor ....quote:Op donderdag 25 november 2021 16:00 schreef capricia het volgende:
[..]
Ah..liever geen mensen op straat als de lantaarnpalen aan zijn dus.
Tegen de tijd dat jij aan de beurt bent voor je booster ben je een dertiger pikquote:Op donderdag 25 november 2021 15:52 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Als twintiger zeg ik volmondig ja!
Goede excuus om de lantaarnpalen te gaan slopen dusquote:Op donderdag 25 november 2021 16:00 schreef capricia het volgende:
[..]
12 covid IC-bedden is toch best behoorlijk? Dat is vergelijkbaar met wat ik aan capaciteit heb.quote:Op donderdag 25 november 2021 16:00 schreef Asschen_sukar het volgende:
[..]
Anesthesiemedewerker. Hoorde dat we net weer op gaan schalen naar dedicated IC diensten waarbij we alle ondersteunende taken gaan overnemen.
Zullen over een week ook wel weer buddy's en verpleegkundige ondersteuning gaan leveren gok ik.
Al verbaas ik me erover dat we voor een relatief groot perifeer ziekenhuis, nog maar 12 covid bedden kunnen bemannen.
quote:Op donderdag 25 november 2021 16:01 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Sportscholen blijven wel 24/7 mag ik hopen?
Liever niet. Maar als de QR code anders niet meer geldig is....tja, dan moet ik eigenlijk welquote:Op donderdag 25 november 2021 15:50 schreef Heph844 het volgende:
Hangt er vanaf. Ik zie de noodzaak niet zo en wil sowieso geen Moderna ivm kleine kans op hartklachten. Als ik de vrije keus krijg en Novavax is tegen die tijd beschikbaar dan sta ik er meer voor open.quote:Op donderdag 25 november 2021 15:50 schreef Heph844 het volgende:
Zaterdagmiddag en zondagmiddag uitpuilende bioscopen dus.quote:Op donderdag 25 november 2021 15:58 schreef Noppie2000 het volgende:
[..]
Scholen blijven open, zijn vrij weinig gezinnetjes om naar de bios te gaan overdag.
100% heeft onderliggende oorzaken waar 99% van de bevolking geen last van heeft.quote:Op donderdag 25 november 2021 15:48 schreef Tijn het volgende:
[..]
70% van de mensen op de IC is ongevaccineerd. Het middel kan natuurlijk niet helpen als mensen het niet nemen.
Lekker hetzelfde middeltje proberen, hopen dat het de 3e keer wel werkt.quote:Op donderdag 25 november 2021 16:01 schreef Oriente het volgende:
[..]
Tegen de tijd dat jij aan de beurt bent voor je booster ben je een dertiger pik
Alles dicht tussen 5 en 5, ik houd mijn hart dan wel vast voor de weekenden want dan wordt het voor horeca bijvoorbeeld wél interessant om van alles eerder op de dag te organiseren.quote:Op donderdag 25 november 2021 16:00 schreef capricia het volgende:
[..]
Gevoelsmatig zeg ik, steek maar in je reet als er gewoon een groep is die stelselmatig weigert. Maar ja, als het vinkje er aan gekoppeld wordt....quote:Op donderdag 25 november 2021 15:50 schreef Heph844 het volgende:
Pff ik ga al om middernacht of juist 7 in de ochtend wanneer er 3 mensen lopen om de drukte te vermijden.quote:
tot 17.00quote:Op donderdag 25 november 2021 16:03 schreef AdVictoriamN7 het volgende:
We kunnen in ieder geval nog wel gewoon naar de kapper
Voor donker thuis!!!!quote:Op donderdag 25 november 2021 16:00 schreef capricia het volgende:
[..]
wtfquote:Op donderdag 25 november 2021 16:01 schreef Oriente het volgende:
[..]
Tegen de tijd dat jij aan de beurt bent voor je booster ben je een dertiger pik
"Voor het donker thuis zijn"quote:Op donderdag 25 november 2021 16:01 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Goede excuus om de lantaarnpalen te gaan slopen dus
Ik snap niet dat dit niet beter zou werken op een zaal centraal met 100 mensen zogezegd. Kan je waar het druk is elkaar helpen ook.quote:Op donderdag 25 november 2021 16:00 schreef Asschen_sukar het volgende:
[..]
Anesthesiemedewerker. Hoorde dat we net weer op gaan schalen naar dedicated IC diensten waarbij we alle ondersteunende taken gaan overnemen.
Zullen over een week ook wel weer buddy's en verpleegkundige ondersteuning gaan leveren gok ik.
Al verbaas ik me erover dat we voor een relatief groot perifeer ziekenhuis, nog maar 12 covid bedden kunnen bemannen.
Ja net als dat je tot nu toe naar de bios kon gaan met je M&M's en die daar lekker opeten... maar ze daar kopen mocht niet na 20:00quote:Op donderdag 25 november 2021 15:50 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dus om vijf uur moet het theater dicht, maar daarvoor mogen ze met 1000+ man in een zaal spelen, geen probleem?
Bijzonder weer.
Ik ben een beetje kwijt wat andere ziekenhuizen doen. In de 1e golf hadden we uiteindelijk 22 bedden, maar dat was uiteindelijk totaal niet veilig meer. Dus goed dat ze wat afgeschaald hebben. Denk ook niet dat meer haalbaar is, tenzij we alle normale bedden sluiten.quote:Op donderdag 25 november 2021 16:02 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
12 covid IC-bedden is toch best behoorlijk? Dat is vergelijkbaar met wat ik aan capaciteit heb.
Wel als de scholen dicht zijn.quote:Op donderdag 25 november 2021 15:57 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Juist voor bioscopen kan ik me dat nog wel voorstellen. Goedkoop personeel. Gezinnetjes komen toch wel.
Ik was eerderquote:
quote:
Die groep kan dood vallen van mijn part. Ik neem 'm voor mijzelf en mijn directe omgeving.quote:Op donderdag 25 november 2021 16:02 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Gevoelsmatig zeg ik, steek maar in je reet als er gewoon een groep is die stelselmatig weigert. Maar ja, als het vinkje er aan gekoppeld wordt....
Als je gewoon iedereen die positief test op Covid fussileert houdt de overbezetting in het ziekenhuis snel op.quote:Op donderdag 25 november 2021 16:02 schreef Vallon het volgende:
[..]
100% heeft onderliggende oorzaken waar 99% van de bevolking geen last van heeft.
Altijd leuk wanneer men ongerelateerde getallen wil gaan correleren tot oorzaak als oplossing.
Was het maar zo makkelijk.
Give it to mequote:Op donderdag 25 november 2021 15:50 schreef Heph844 het volgende:
In Hengelo heb je het fenomeen Kerstmiddag. Op 24 december vanaf 12:00 keihard zuipen in de stad. Zoiets ga je vast veel meer zien, ook in andere weekenden gewoon vanaf 12:00 party machen tot 17:00. En dan met zijn allen door naar een huisfeestjequote:Op donderdag 25 november 2021 16:02 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Alles dicht tussen 5 en 5, ik houd mijn hart dan wel vast voor de weekenden want dan wordt het voor horeca bijvoorbeeld wél interessant om van alles eerder op de dag te organiseren.
Ik weet niet of hoeren essentieel zijnquote:Op donderdag 25 november 2021 16:04 schreef Zipportal het volgende:
[..]
Kan FOK OMT lid @:de_boswachter na 17:00 nog wel naar de hoeren?
Alleen voor pijpen met mondkapjequote:Op donderdag 25 november 2021 16:04 schreef Zipportal het volgende:
[..]
Gommers zit in het OMT niet op persoonlijke titel, maar als voorzitter van de vereniging van IC artsen. Als zodanig treedt hij in februari af en zal zijn opvolger in het OMT komen.quote:
Laat ik vooropstellen: ik hou van bioscopen en wil dat ze open blijven. We hebben een abonnement bij de Pathé en het blijft toch wel een beleving. Máár het is wel iets wat ik relatief gezien het minste mis omdat we hier thuis ook flink geinvesteerd hebben in een thuis bioscoop met enorm veel films/series in de kasten + streaming. En dat heeft ook wel wat. Lekker chill op bank, kat op schoot. Geen geluid van andere mensen.quote:Op donderdag 25 november 2021 16:02 schreef Arizona het volgende:
[..]
Zaterdagmiddag en zondagmiddag uitpuilende bioscopen dus.
Dit is dé oplossing
Komt de 1.5 meter niet terug in de horeca? Dan zal dat wel meevallen.quote:Op donderdag 25 november 2021 16:05 schreef Arizona het volgende:
[..]
In Hengelo heb je het fenomeen Kerstmiddag. Op 24 december vanaf 12:00 keihard zuipen in de stad. Zoiets ga je vast veel meer zien, ook in andere weekenden gewoon vanaf 12:00 party machen tot 17:00. En dan met zijn allen door naar een huisfeestje.
Is Urk wel essentieel dan? Of moeten we daar een oplossing voor zoeken? @Lenny_Leonardquote:Op donderdag 25 november 2021 16:05 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Ik weet niet of hoeren essentieel zijn
Dit is dezelfde als die uit Botswana toch?quote:
Het was alweer enige tijd stil rondon de varianten.quote:
ja is ook makkelijker dan een prik nemen hèquote:Op donderdag 25 november 2021 16:05 schreef ludovico het volgende:
[..]
Als je gewoon iedereen die positief test op Covid fussileert houdt de overbezetting in het ziekenhuis snel op.
Hier 5 boosters verder en daar muteert het lekker verder, aangezien de armen geen vaccinatie krijgen.quote:
De echte vraag is: wisten de mensen die op de IC belanden van te voren dat ze zo'n onderliggende oorzaak hebben? Zo nee, dan is er geen andere mogelijkheid dan met hagel op de hele bevolking te schieten, want je weet simpelweg niet wie je wil bereiken.quote:Op donderdag 25 november 2021 16:02 schreef Vallon het volgende:
[..]
100% heeft onderliggende oorzaken waar 99% van de bevolking geen last van heeft.
Altijd leuk wanneer men ongerelateerde getallen wil gaan correleren tot oorzaak als oplossing.
Was het maar zo makkelijk.
Jep en dan over 2 weken verbaasd zijn dat we zo hoog blijven qua besmettingenquote:Op donderdag 25 november 2021 16:05 schreef Arizona het volgende:
[..]
In Hengelo heb je het fenomeen Kerstmiddag. Op 24 december vanaf 12:00 keihard zuipen in de stad. Zoiets ga je vast veel meer zien, ook in andere weekenden gewoon vanaf 12:00 party machen tot 17:00. En dan met zijn allen door naar een huisfeestje.
VOC of iets wat besmettelijker is maar voor veel minder shit zorgt?quote:
Samenvatting: dodelijker ja, besmettelijker vooralsnog niet duidelijkquote:Op donderdag 25 november 2021 16:07 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Het was alweer enige tijd stil rondon de varianten.
Laat me raden: Besmettelijker en dodelijker?
Schijnt nogal wat mutaties te hebben.quote:
Tante Cor’redquote:Op donderdag 25 november 2021 16:04 schreef Zipportal het volgende:
[..]
Dat eerste lijkt me sterk, aangezien er pas een paar dozijn van deze variant gevonden zijn.quote:Op donderdag 25 november 2021 16:08 schreef TheRabbitEars het volgende:
[..]
Samenvatting: dodelijker ja, besmettelijker vooralsnog niet duidelijk
Nahja, ik redeneer meer: als de anti-lichamen op deze variant niet zijn ingesteld (en dus de vaccinaties minder / niet werken) resulteert dat automatisch in meer doden. Maar wellicht wel een iets te grove statement van mij ja!quote:Op donderdag 25 november 2021 16:08 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Dat eerste lijkt me sterk, aangezien er pas een paar dozijn van deze variant gevonden zijn.
Werkt maar voor 70% die prik.quote:Op donderdag 25 november 2021 16:07 schreef Tarado het volgende:
[..]
ja is ook makkelijker dan een prik nemen hè
https://www.bnr.nl/nieuws(...)coronatoegangsbewijsquote:14:15 | Binnen het OMT is een felle discussie geweest over zwaardere maatregelen om het aantal besmettingen terug te dringen. Toch is in het advies gekozen voor maatregelen die minder ver gaan. Daarover heerst onvrede binnen het OMT, bevestigen bronnen aan BNR. Zo blijkt dat het OMT adviseert om de sluitingstijden in de horeca te beperken in plaats van helemaal te sluiten. Ook winkels kunnen in het advies open blijven. Over de inzet van een coronatoegangsbewijs bij winkels is nog wel discussie. Ook zou de anderhalve meter in de horeca mogelijk terugkeren.
Ze liggen bij ons op een zaal van 6. Maar de zorg is zo intensief dat je echt niet meer dan 2 patiënten aan kan als verpleegkundigen. Je hebt echt geen seconde rust met 2 patiënten, laat staan met 3. Dus als je een giga zaal hebt is het niet meer te overzien. Bovendien, zoveel personeel vind je nooit, niemand die daar wil gaan werkenquote:Op donderdag 25 november 2021 16:04 schreef ludovico het volgende:
[..]
Ik snap niet dat dit niet beter zou werken op een zaal centraal met 100 mensen zogezegd. Kan je waar het druk is elkaar helpen ook.
Voor bioscopen geldt hetzelfde als voor de horeca, er zit geen toekomst meer in met het naderende nieuwe normaal. Afkopen en sluiten die hap, niet elke keer maar geld in pompen.quote:Op donderdag 25 november 2021 16:06 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Laat ik vooropstellen: ik hou van bioscopen en wil dat ze open blijven. We hebben een abonnement bij de Pathé en het blijft toch wel een beleving. Máár het is wel iets wat ik relatief gezien het minste mis omdat we hier thuis ook flink geinvesteerd hebben in een thuis bioscoop met enorm veel films/series in de kasten + streaming. En dat heeft ook wel wat. Lekker chill op bank, kat op schoot. Geen geluid van andere mensen.
Maar ik vind het wel erg sneu voor de bioscopen; niet bepaald een brandhaard. En ze worden wel keihard geraakt.
Stilleggen vliegverkeer ook van 05u00-17u00, incoming.quote:
quote:Op donderdag 25 november 2021 16:06 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Dit is dezelfde als die uit Botswana toch?
Dit gaat nog wel even duren dusquote:Op donderdag 25 november 2021 16:10 schreef capricia het volgende:
[..]
https://www.bnr.nl/nieuws(...)coronatoegangsbewijs
Ah ok, naja als het alleen maar onoverzichtelijk wordt... Maar anderzijds, dat gesleep met patiënten van ziekenhuis naar ziekenhuis is ook niet alles, verslepen van personeel lijkt me makkelijker... (?)quote:Op donderdag 25 november 2021 16:10 schreef Asschen_sukar het volgende:
[..]
Ze liggen bij ons op een zaal van 6. Maar de zorg is zo intensief dat je echt niet meer dan 2 patiënten aan kan als verpleegkundigen. Je hebt echt geen seconde rust met 2 patiënten, laat staan met 3. Dus als je een giga zaal hebt is het niet meer te overzien. Bovendien, zoveel personeel vind je nooit, niemand die daar wil gaan werken
Ik zou er niet blij van worden als ik ineens in een ander ziekenhuis in een andere regio moet werken. Zeker als het ver weg is zit je dan ineens in een hotel, dus niet meer ontspannen thuis bij je gezin en je eigen spullen. Recept voor snelle burnouts.quote:Op donderdag 25 november 2021 16:12 schreef ludovico het volgende:
[..]
Ah ok, naja als het alleen maar onoverzichtelijk wordt... Maar anderzijds, dat gesleep met patiënten van ziekenhuis naar ziekenhuis is ook niet alles, verslepen van personeel lijkt me makkelijker... (?)
Je kunt altijd en overal buiten sporten.quote:Op donderdag 25 november 2021 16:09 schreef DonDruiper het volgende:
Ik hoop echt dat ze van het sporten afblijven. Dat is zo belangrijk.
Die ga ik wel gewoon de B100 variant noemen, stuk makkelijker te onthoudenquote:
Film is één van de essentiële kunsten van de mens. Het is ontzettend belangrijk. Doe niet alsof zoiets puur even amusement is.quote:Op donderdag 25 november 2021 16:10 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Voor bioscopen geldt hetzelfde als voor de horeca, er zit geen toekomst meer in met het naderende nieuwe normaal. Afkopen en sluiten die hap, niet elke keer maar geld in pompen.
Ik hoop vooral dat ze eens lange termijn beleid gaan fixen. Ik ben echt helemaal klaar met die pleurismaatregelen. Tweemaal gevaccineerd, heb covid al gehad. Het is op een gegeven moment wel mooi geweest. Dan maar zo lang het nodig is elk jaar boosteren oid.quote:Op donderdag 25 november 2021 16:09 schreef DonDruiper het volgende:
Ik hoop echt dat ze van het sporten afblijven. Dat is zo belangrijk.
Ik heb ook AL-TIJD pech!quote:Op donderdag 25 november 2021 16:14 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Die ga ik wel gewoon de B100 variant noemen, stuk makkelijker te onthouden
o krijgen we dit riedeltje ook weer, je kan thuis ook bier drinkenquote:Op donderdag 25 november 2021 16:14 schreef Newsworld het volgende:
[..]
Je kunt altijd en overal buiten sporten.
Het mooie van meningen is dat ze niet allemaal serieus genomen hoeven te worden, zoals bijvoorbeeld deze.quote:Op donderdag 25 november 2021 15:59 schreef Vallon het volgende:
[..]
Of juist dat ieder moet worden gevaccinneerd en men ze daartoe wil dwingen.
Ik spreek dan even over de shit die buiten de ziekenhuizen plaatsvinden.
Verder zijn meningen verdeeld of niet juist vaccinatie(ontwikkeling) een oorzaak vormt voor alle shit. Er is behoorlijk wat afgerommeld.
Ze moeten ook altijd mij hebbenquote:
quote:Op donderdag 25 november 2021 16:14 schreef Newsworld het volgende:
[..]
Ja, IC-verplegers elke dag naar Limburg op en neer laten rijden lijkt je makkelijker dan de patiënten over het land te verdelen, ja?quote:Op donderdag 25 november 2021 16:12 schreef ludovico het volgende:
[..]
Ah ok, naja als het alleen maar onoverzichtelijk wordt... Maar anderzijds, dat gesleep met patiënten van ziekenhuis naar ziekenhuis is ook niet alles, verslepen van personeel lijkt me makkelijker... (?)
Of gewoon lekker open houden omdat er wordt ingezien dat daar amper een hond besmet raakt. We hebben nog steeds de toekomst in onze eigen handen; we kiezen er nog steeds voor om telkens met beperkingen te komen; ook beperkingen die amper wat toevoegen.quote:Op donderdag 25 november 2021 16:10 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Voor bioscopen geldt hetzelfde als voor de horeca, er zit geen toekomst meer in met het naderende nieuwe normaal. Afkopen en sluiten die hap, niet elke keer maar geld in pompen.
Yep, het leven bestaat nu eenmaal niet uit alleen bier drinken, of je moet een alcoholprobleem hebben.quote:Op donderdag 25 november 2021 16:15 schreef Tarado het volgende:
[..]
o krijgen we dit riedeltje ook weer, je kan thuis ook bier drinken
Er zijn diverse hotels hartstikke leeg nu.quote:Op donderdag 25 november 2021 16:16 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, IC-verplegers elke dag naar Limburg op en neer laten rijden lijkt je makkelijker dan de patiënten over het land te verdelen, ja?
Niet meer trekken aan een dood paard, zelfde geldt voor toerisme, dat is iets uit vervlogen tijden en bovendien allemaal niet essentieel.quote:Op donderdag 25 november 2021 16:14 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Film is één van de essentiële kunsten van de mens. Het is ontzettend belangrijk. Doe niet alsof zoiets puur even amusement is.
Ik zou nu even je quote meldingen uit zettenquote:Op donderdag 25 november 2021 16:15 schreef halfway het volgende:
Scholen dicht. Dat is de bron en niet het hele land weer op laten draaien voor hun wanbeleid.
Het is dat ik weet wie het zegtquote:Op donderdag 25 november 2021 16:18 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Niet meer trekken aan een dood paard, zelfde geldt voor toerisme, dat is iets uit vervlogen tijden en bovendien allemaal niet essentieel.
Lekker buiten zwemmenquote:Op donderdag 25 november 2021 16:14 schreef Newsworld het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 25 november 2021 16:14 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Die ga ik wel gewoon de B100 variant noemen, stuk makkelijker te onthouden
Sorry, ik schoot in de Capricia modus.quote:Op donderdag 25 november 2021 16:19 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Het is dat ik weet wie het zegt
We hebben het over IC-bedden toch? Ik vind 22 echt bizar veel voor een algemeen ziekenhuis.quote:Op donderdag 25 november 2021 16:04 schreef Asschen_sukar het volgende:
[..]
Ik ben een beetje kwijt wat andere ziekenhuizen doen. In de 1e golf hadden we uiteindelijk 22 bedden, maar dat was uiteindelijk totaal niet veilig meer. Dus goed dat ze wat afgeschaald hebben. Denk ook niet dat meer haalbaar is, tenzij we alle normale bedden sluiten.
Wisten ze het of wilde ze het niet weten omdat hun huisarts ze het niet kon/wilde vertellen.quote:Op donderdag 25 november 2021 16:07 schreef Tijn het volgende:
[..]
De echte vraag is: wisten de mensen die op de IC belanden van te voren dat ze zo'n onderliggende oorzaak hebben? Zo nee, dan is er geen andere mogelijkheid dan met hagel op de hele bevolking te schieten, want je weet simpelweg niet wie je wil bereiken.
En hoe dan ook blijft het punt staan dat die mensen daar waarschijnlijk niet hadden gelegen als ze zich wel hadden gevaccineerd.
Goh. Het zijn net mensen.quote:Op donderdag 25 november 2021 16:20 schreef Evenstar het volgende:
Wel mooi om te zien ...
Groep die over het algemeen weinig last heeft van COVID-19 (< 50 jaar zonder onderliggende kwalen) roept: "Ze kunnen mij niet vertellen wat ik moet doen. Ik ga geen vaccins (meer) nemen en ze steken die boosters maar lekker in hun reet. Ik loop geen gevaar, laat diegene die risico lopen maar de vaccins nemen.
Een deel van die groep gaat vervolgens verder met "ja, de scholen zijn het probleem, onderwijs moet dicht, kut kinderen verspreiden het naar de risicogroepen".
A.k.a. "maatregelen zijn goed, zolang het mij niet treft".
Ja.quote:Op donderdag 25 november 2021 16:14 schreef Newsworld het volgende:
[..]
Reizen is ook wezenlijk voor de menselijke ervaring. Zit jij nou alleen maar achter een schermpje dat je zulke dingen niet kunt overzien? Wat betekend het om mens te zijn? Antwoorden daarvoor vind je in de kunsten, literatuur, het reizen naar andere landen, film, drama, etc. Als jij die vraag irrelevant vind dan ben je echt inferieur as fuck. Die dingen zijn wezenlijk voor het leven van de mens.quote:Op donderdag 25 november 2021 16:18 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Niet meer trekken aan een dood paard, zelfde geldt voor toerisme, dat is iets uit vervlogen tijden en bovendien allemaal niet essentieel.
Fixed it for youquote:Op donderdag 25 november 2021 16:22 schreef fetX het volgende:
[..]
Goh. Het zijn net hypocriete mensen.
jA mAaR oOsT-EuRoPaquote:Op donderdag 25 november 2021 16:21 schreef Oriente het volgende:
Tsjechië en Slowakije gaan ook weer in lockdown.
Ik zat wat te zieken joh, dit werd gisteravond allemaal gezegd hier over de horeca en ik dacht, laat ik dat ook eens doenquote:Op donderdag 25 november 2021 16:22 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Reizen is ook wezenlijk voor de menselijke ervaring. Zit jij nou alleen maar achter een schermpje dat je zulke dingen niet kunt overzien? Wat betekend het om mens te zijn? Antwoorden daarvoor vind je in de kunsten, literatuur, het reizen naar andere landen, film, drama, etc. Als jij die vraag irrelevant vind dan ben je echt inferieur as fuck. Die dingen zijn wezenlijk voor het leven van de mens.
Niemand zegt dat een gevaccineerde nooit in het ziekenhuis terecht zou kunnen komen. Maar als de huidige IC-bezetting maar 30% zou zijn van wat het nu is, dan is dat wel het verschil tussen het wel of niet moeten afschalen van planbare zorg.quote:Op donderdag 25 november 2021 16:21 schreef Vallon het volgende:
[..]
Die stelling dat vaccinatie gelijk aan dus niet in het ziekenhuis is niet houdbaar, was het maar zo zeker te stellen.
Ook al onderuit te halen omdat gevaccineerden, momenteel 30-40%, wel in curatieve zorg komen.
22 intensive Care bedden bizar veel voor een algemeen ziekenhuis?quote:Op donderdag 25 november 2021 16:21 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
We hebben het over IC-bedden toch? Ik vind 22 echt bizar veel voor een algemeen ziekenhuis.
Ik ben sowieso niet een voorstander van maatregelen. Maar als je dan al maatregelen MOET nemen als overheid, dan ben ik er wel voorstander van om dan in te grijpen op de plekken met de meeste besmettingen zodat een eventuele sluiting maar zo kort mogelijk hoeft te duren. En om te voorkomen dat je onnodig veel sectoren moet sluiten. Ik heb een zwak voor de cultuursector...evenementen...horeca...reisdingen, maar als de horeca verantwoordelijk zou zijn voor zo'n groot aandeel van de besmettingen zou ik net zo hard pleiten voor het sluiten van de horeca. Je moet gewoon ingrijpen waar het nodig is. Maar je moet ook niet zaken aanpakken uit solidariteit. Of om te voorkomen dat het echte probleem aangepakt hoeft te worden.quote:Op donderdag 25 november 2021 16:20 schreef Evenstar het volgende:
Wel mooi om te zien ...
Groep die over het algemeen weinig last heeft van COVID-19 (< 50 jaar zonder onderliggende kwalen) roept: "Ze kunnen mij niet vertellen wat ik moet doen. Ik ga geen vaccins (meer) nemen en ze steken die boosters maar lekker in hun reet. Ik loop geen gevaar, laat diegene die risico lopen maar de vaccins nemen.
Een deel van die groep gaat vervolgens verder met "ja, de scholen zijn het probleem, onderwijs moet dicht, kut kinderen verspreiden het naar de risicogroepen".
A.k.a. "maatregelen zijn goed, zolang het mij niet treft".
Oh hahaha nevermind dan.quote:Op donderdag 25 november 2021 16:24 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Ik zat wat te zieken joh, dit werd gisteravond allemaal gezegd hier over de horeca en ik dacht, laat ik dat ook eens doen
Nee joh, mensen komen echt niet zomaar op de IC, hoor. Wat denk je nou, dat we voor elke 100 Nederlanders een IC-bed gereed moeten hebben ofzo? Dat is van de gekken.quote:Op donderdag 25 november 2021 16:25 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
22 intensive Care bedden bizar veel voor een algemeen ziekenhuis?
Zo'n ziekenhuis heeft toch vaak een regiofunctie voor pakweg 100.000 mensen of meer?
Dat klinkt mij niet riant veel in de oren.
Nou ja grofweg 1000 bedden op 17.000.000 inwonersquote:Op donderdag 25 november 2021 16:25 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
22 intensive Care bedden bizar veel voor een algemeen ziekenhuis?
Zo'n ziekenhuis heeft toch vaak een regiofunctie voor pakweg 100.000 mensen of meer?
Dat klinkt mij niet riant veel in de oren.
Let maar eens op hoeveel middagfeestjes er zullen komen. Lekker aan de december borrel tussen 13 en 17uquote:Op donderdag 25 november 2021 16:24 schreef AdVictoriamN7 het volgende:
Wel WEER sneu voor de horeca. Die worden gewoon WEER gepakt met die kut tijden en eerlijk gezegd zie ik dit wel weer voor het rest van dit jaar nog gelden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |