Ik denk eerder dat die in dienst van de regering de staatsterreur ten uitvoer zouden brengen.quote:Op donderdag 25 november 2021 22:00 schreef Raw85 het volgende:
De groep hier die kritiek heeft en beweert dat er hier geen sprake is vrijheid en democratie is de groep die hoogstwaarschijnlijk het eerst onschadelijk zou worden gemaakt in een land waar daadwerkelijk geen sprake is van vrijheid en democratie.
Stroman. Al zie je het natuurlijk in andere vormen. Denk aan de censuursamenwerking met big tech; de privatisering van de ideeënmarktplaats is zo heel handig gebleken. Maar je ziet nu ook dat democratische leden niet meer kunnen deelnemen aan het democratisch proces in een EU-land. Het kruipt, dat is wat we constateren en waar we voor waarschuwen.quote:Op donderdag 25 november 2021 22:00 schreef Raw85 het volgende:
De groep hier die kritiek heeft en beweert dat er hier geen sprake is vrijheid en democratie is de groep die hoogstwaarschijnlijk het eerst onschadelijk zou worden gemaakt in een land waar daadwerkelijk geen sprake is van vrijheid en democratie.
Dat is niet echt waar de discussie hier over gaat. Ik ben het met je eens dat het zeer onwenselijk is dat dit soort dingen in Letland schijnen te kunnen. En hoe je ineens op big-tech komt is me ook niet helemaal duidelijk maar ik heb niet bepaald de indruk dat tegengeluiden worden gehinderd door big-tech.. integendeel. Zowel Forum als Trump waren zonder bigtech niet geworden wat ze zijn gewordenquote:Op donderdag 25 november 2021 22:08 schreef Complotwappie het volgende:
[..]
Stroman. Al zie je het natuurlijk in andere vormen. Denk aan de censuursamenwerking met big tech; de privatisering van de ideeënmarktplaats is zo heel handig gebleken. Maar je ziet nu ook dat democratische leden niet meer kunnen deelnemen aan het democratisch proces in een EU-land. Het kruipt, dat is wat we constateren en waar we voor waarschuwen.
Ik denk dat het allemaal heel erg in elkaars verlengde ligt. Big Tech (yt en linkedin bv) volgde de richtlijnen van de CDC en censureerde wat volgens dit overheidsinstituut onwetenschappelijk geacht werd (lab-leak theory, luchten helpt, invermectine, etc).quote:Op donderdag 25 november 2021 22:14 schreef Raw85 het volgende:
Dat is niet echt waar de discussie hier over gaat. Ik ben het met je eens dat het zeer onwenselijk is dat dit soort dingen in Letland schijnen te kunnen. En hoe je ineens op big-tech komt is me ook niet helemaal duidelijk maar ik heb niet bepaald de indruk dat tegengeluiden worden gehinderd door big-tech.. integendeel. Zowel Forum als Trump waren zonder bigtech niet geworden wat ze zijn geworden
Dan begrijp je niet wat de wetgeving op discriminatie inhoudt en wat daar instaat. Probeer het eens gewoon te lezen en stel vragen als je iets niet begrijpt, mensen die niet gevaccineerd zijn of getest zijn weigeren is geen discriminatie zoals de wet dat stelt.quote:Op donderdag 25 november 2021 21:42 schreef Complotwappie het volgende:
[..]
Rechten bestaan in algemene omschrijvingen. Het mogen bezoeken van een kroeg ontstaat uit een veelvoud van rechten. Dit is er één van:
https://www.rijksoverheid(...)bod-op-discriminatie
Ik heb ook het idee dat er een aantal mensen rondloopt die de mond vol hebben van grondrechten zonder ooit de Grondwet gelezen te hebben en wat daar daadwerkelijk in staat.quote:Op donderdag 25 november 2021 21:49 schreef Hexagon het volgende:
Ik heb het idee dat veel users zichzelf hier een soort Rambo menen met hun stoere anti-overheid gelul
Nogmaals: ook met 2 of 3 keer zo veel bedden moet je uiteindelijk gewoon in lockdown. Je kunt hooguit 2 weken oid langer wachten. Kijk naar Duitsland. Die zitten inmiddels op 400 besmettingen per 100.000 inwoners, waar wij op 130 zitten. Dankzij hun enorme hoeveelheid bedden konden ze daar iets langer wachten, maar ook daar dreigt nu code zwart.quote:Op donderdag 25 november 2021 21:58 schreef Complotwappie het volgende:
[..]
Tekorten in de zorg staan niet gelijk aan een bedreiging van de volksgezondheid. Volgens die lijn zou elk pauperland permanent zo een beleid kunnen rechtvaardigen. En als dat wél het geval is, dan moeten we ons misschien eens serieus gaan afvragen of het niet de VVD is die een bedreiging vormt voor de volksgezondheid.
Ah, daar komt de aap uit de mouw. Zelfs in landen waar die 'tekorten' niet waren, zoals bijvoorbeeld Duitsland, dreigen vergelijkbare codes zwart en infarcten. In DE ligt verplichte vaccinatie op tafel. Een paar 100 IC bedden hadden dit slechts uitgesteld, niet opgelost. De oplossing is een hoge vaccinatiegraad.quote:Op donderdag 25 november 2021 21:58 schreef Complotwappie het volgende:
[..]
Tekorten in de zorg staan niet gelijk aan een bedreiging van de volksgezondheid. Volgens die lijn zou elk pauperland permanent zo een beleid kunnen rechtvaardigen. En als dat wél het geval is, dan moeten we ons misschien eens serieus gaan afvragen of het niet de VVD is die een bedreiging vormt voor de volksgezondheid.
Daarnaast kan je het ook zo bekijken. Iedereen heeft recht op vrijheid en dergelijke. Maar niet als dat bijvoorbeeld anderen in gevaar brengt.quote:Op vrijdag 26 november 2021 01:24 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dan begrijp je niet wat de wetgeving op discriminatie inhoudt en wat daar instaat. Probeer het eens gewoon te lezen en stel vragen als je iets niet begrijpt, mensen die niet gevaccineerd zijn of getest zijn weigeren is geen discriminatie zoals de wet dat stelt.
Hoezo? Ik mag aannemen dat je het voor de gezondheid van jezelf en je naasten gedaan hebt? Een prik laten zetten staat toch niet gelijk aan het eens zijn met G2 of wat dan ook? Wat is dit voor redenering?quote:Op donderdag 25 november 2021 21:20 schreef soeverein het volgende:
Zelf 2x gevaccineerd, enorme spijt van.
Hiermee heb ik namelijk legitimiteit gegeven aan het coronabeleid van deze overheid.
Vooralsnog dwingt de overheid helemaal niemand. Bovendien slaan die verwijzingen naar de rassenwetten in Duitsland van de jaren 30, of eugenetica wetten in Californië nergens op omdat er in het nu sprake is van een pandemie. Als er al wetgeving doorkomt, is die voorwaardelijk aan die pandemie. Er moet sprake zijn van een crisissituatie. Dit itt de voorbeelden die je noemt, die algemene wetgeving waren of zijn.quote:Het feit dat sommige mensen zo hard willen morrelen aan de lichamelijke integriteit van mensen is echt angst aanjagend.
Je hoeft niet te begrijpen waarom iemand zich niet wel laten vaccineren, je mag het dom vinden,je mag het asociaal vinden prima. Maar je gaat geen ongeigenlijke druk uitoefenen op deze groep.
De vergelijking met de joden kun je misplaatst vinden. Oke vergelijk het dan met de eugenetica wetgeving in California halverwege vorige eeuw.
Mensen verplicht sterilizeren omdat ze de samenleving op kostte jagen, omdat ze een gevaar zijn voor de samenleving. Omdat het beter is voor het individu dat het moet ondergaan en voor de samenleving als geheel.
Zum kotsen.
quote:Op vrijdag 26 november 2021 08:46 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Ah, daar komt de aap uit de mouw. Zelfs in landen waar die 'tekorten' niet waren, zoals bijvoorbeeld Duitsland, dreigen vergelijkbare codes zwart en infarcten. In DE ligt verplichte vaccinatie op tafel. Een paar 100 IC bedden hadden dit slechts uitgesteld, niet opgelost. De oplossing is een hoge vaccinatiegraad.
Die is er niet en dus gaan we weer in lockdown - in solidariteit met de zorg en daarmee met hen die niet gevaccineerd zijn. Want laten we wel zijn: de IC's liggen voor het grootste gedeelte vol met mensen die niet gevaccineerd zijn. Jouw vrijheid je niet te willen laten vaccineren, en de risico's die dat meebrengt voor de zorg en de samenleving als geheel, leidt zodoende nu al tot meer onvrijheden voor jezelf en de rest van de samenleving dan je ooit gehad zou hebben had je je laten vaccineren.
Dat kent op een gegeven moment zijn grenzen. En terecht natuurlijk, want waarom zou jouw vrijheid je niet te laten vaccineren die van een ander moeten beperken?
quote:Op vrijdag 26 november 2021 09:11 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Hoezo? Ik mag aannemen dat je het voor de gezondheid van jezelf en je naasten gedaan hebt? Een prik laten zetten staat toch niet gelijk aan het eens zijn met G2 of wat dan ook? Wat is dit voor redenering?
[..]
Vooralsnog dwingt de overheid helemaal niemand. Bovendien slaan die verwijzingen naar de rassenwetten in Duitsland van de jaren 30, of eugenetica wetten in Californië nergens op omdat er in het nu sprake is van een pandemie. Als er al wetgeving doorkomt, is die voorwaardelijk aan die pandemie. Er moet sprake zijn van een crisissituatie. Dit itt de voorbeelden die je noemt, die algemene wetgeving waren of zijn.
Ik gun mensen hun vrijheid het vaccin te weigeren. Maar ik gun zij die gevaccineerd zijn ook hun vrijheden. Beide groepen vormen op het moment een ander gezondheidsrisico. Voor zichzelf, hun naasten en de maatschappij. Verschillende risico's vragen om verschillende mitigerende maatregelen. Dus dat er zolang er een pandemie woedt andere regels gelden voor die twee groepen vind ik verdedigbaar. Zodra de ziekenhuizen het weer aankunnen kunnen de maatregelen weer afgeschaald.
En ik vind het geen enkel probleem druk uit te oefenen op die groep vaccinweigeraars. Hun keuze heeft namelijk vrij nare gevolgen voor velen. Een lockdown, bijvoorbeeld. Maar met hun keuze ontnemen ze een hoop andere zorgbehoevenden op dit moment perspectief op genezing. Ook maken ze het leven voor mensen met een kwetsbare gezondheid onnodig moeilijk. Met hun vrijheid niet te vaccineren beperken ze zodoende de vrijheden van vele anderen. Een kleine groep houdt zo een complete samenleving in gijzeling. Dat vind ik, de situatie en de beschikbare opties in beschouwing genomen, onrechtvaardig.
Als je in een pandemie principieel bent in je keuze ten koste van anderen, dan heb je de consequenties ook principieel te dragen.
Ik woon in ierland hier is 95% gevaccineerd. Precies het zelfde probleem met overvolle IC's. Dus nee ik geloof er niks van.quote:Op vrijdag 26 november 2021 08:46 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Ah, daar komt de aap uit de mouw. Zelfs in landen waar die 'tekorten' niet waren, zoals bijvoorbeeld Duitsland, dreigen vergelijkbare codes zwart en infarcten. In DE ligt verplichte vaccinatie op tafel. Een paar 100 IC bedden hadden dit slechts uitgesteld, niet opgelost. De oplossing is een hoge vaccinatiegraad.
Die is er niet en dus gaan we weer in lockdown - in solidariteit met de zorg en daarmee met hen die niet gevaccineerd zijn. Want laten we wel zijn: de IC's liggen voor het grootste gedeelte vol met mensen die niet gevaccineerd zijn. Jouw vrijheid je niet te willen laten vaccineren, en de risico's die dat meebrengt voor de zorg en de samenleving als geheel, leidt zodoende nu al tot meer onvrijheden voor jezelf en de rest van de samenleving dan je ooit gehad zou hebben had je je laten vaccineren.
Dat kent op een gegeven moment zijn grenzen. En terecht natuurlijk, want waarom zou jouw vrijheid je niet te laten vaccineren die van een ander moeten beperken?
Het is geen 'geloven', het is gewoon kijken naar feiten:quote:Op vrijdag 26 november 2021 10:38 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Ik woon in ierland hier is 95% gevaccineerd. Precies het zelfde probleem met overvolle IC's. Dus nee ik geloof er niks van.
Nou en als ik kijk naar de feiten zie ik nog steeds lockdowns en restricties in landen met een zéér hoge vaccinatiegraad. De wereld is groter dan alleen die verzuipende afvoerput Nederland hè.quote:Op vrijdag 26 november 2021 10:41 schreef Hanca het volgende:
[..]
Het is geen 'geloven', het is gewoon kijken naar feiten:
[ afbeelding ]
Je kunt gewoon niet ontkennen dat we dan hooguit 30% van de huidige IC bezetting hadden.quote:Op vrijdag 26 november 2021 10:43 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Nou en als ik kijk naar de feiten zie ik nog steeds lockdowns en restricties in landen met een zéér hoge vaccinatiegraad. De wereld is groter dan alleen die verzuipende afvoerput Nederland hè.
Ja, laten we ons bij de Nederlandse aanpak vooral baseren op buitenlandse ziekte-cijfers. Goed idee man!quote:Op vrijdag 26 november 2021 10:43 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Nou en als ik kijk naar de feiten zie ik nog steeds lockdowns en restricties in landen met een zéér hoge vaccinatiegraad. De wereld is groter dan alleen die verzuipende afvoerput Nederland hè.
Ze kunnen het niet, maar doen het toch. Al maandenlang dit achterlijke gezeik.quote:Op vrijdag 26 november 2021 10:46 schreef Hanca het volgende:
[..]
Je kunt gewoon niet ontkennen dat we dan hooguit 30% van de huidige IC bezetting hadden.
En ja, dan hou je nog wat restricties, maar geen risico op code zwart.
Hier is er ook risico op code zwart. Je zou maar eens verder moeten kijken dan je neus lang is.quote:Op vrijdag 26 november 2021 10:46 schreef Hanca het volgende:
[..]
Je kunt gewoon niet ontkennen dat we dan hooguit 30% van de huidige IC bezetting hadden.
En ja, dan hou je nog wat restricties, maar geen risico op code zwart.
Nou, dan ga je toch lekker op fok.ie een topic openen over democratie en vrijheid?quote:Op vrijdag 26 november 2021 10:47 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Hier is er ook risico op code zwart. Je zou maar eens verder moeten kijken dan je neus lang is.
Als iedereen in Nederland gevaccineerd was, was er hier geen risico op code zwart. Geef dat nou gewoon toe. Als je niet in een wereld van alternatieve feiten leeft, kun je dat niet ontkennen.quote:Op vrijdag 26 november 2021 10:47 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Hier is er ook risico op code zwart. Je zou maar eens verder moeten kijken dan je neus lang is.
Als er nu een enorme muur om Nederland heen zou liggen zou je misschien een punt hebben. Maar de wereld is natuurlijk verbonden aan mekaar.quote:Op vrijdag 26 november 2021 10:49 schreef probeer het volgende:
[..]
Nou, dan ga je toch lekker op fok.ie een topic openen over democratie en vrijheid?
Val ons niet lastig met je Ierse shit. Nobody gives a fuck.
Maar hier is bijna iedereen gevaccineerd en hier is ook risico op code zwart.quote:Op vrijdag 26 november 2021 10:52 schreef Hanca het volgende:
[..]
Als iedereen in Nederland gevaccineerd was, was er hier geen risico op code zwart. Geef dat nou gewoon toe. Als je niet in een wereld van alternatieve feiten leeft, kun je dat niet ontkennen.
Wat wil je nou man? Dat we niet meer primair van onze eigen data uitgaan, maar in plaats daarvan ons beleid op de eerste plaats baseren op 'hoe andere landen het doen'? Alle 196?quote:Op vrijdag 26 november 2021 10:53 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Als er nu een enorme muur om Nederland heen zou liggen zou je misschien een punt hebben. Maar de wereld is natuurlijk verbonden aan mekaar.
In ierland hebben we dezelfde problemen als in NL nu, ondanks een veel hogere vaccinatiegraad. Dat betekent dus dat een veel hogere vaccinatiegraad het probleem domweg niet gaat oplossen. Ook niet in Nederland.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |