SPOILER: HontOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Linkjes voor informatieOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Oversterfte met als oorzaak griep (2019) en Covid-19 (2020/2021)Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Heb ik covid, perziksap of griep? (laat je sowieso testen!)Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Informatie over dagcijfersOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Gedragsregels in dit topic:Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.bronquote:In de laatste acht weken was daarmee de kans om als volledig gevaccineerd persoon met het coronavirus in het ziekenhuis te worden opgenomen 12,5 keer lager dan voor een niet-gevaccineerde. Voor opname op de IC was die kans als volledig gevaccineerde 25 keer zo klein.
(Bron)![]()
Daar ben ik het ten volle mee eens.quote:Op woensdag 24 november 2021 19:29 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Als de minister van volksgezondheid en het belangrijkste adviesorgaan met een vaccinatiegraad van 85%+genezen personen een code zwart kunnen realiseren hoeven ze niet meer terug te komen.zie email 27 oktober![]()
Hier op kantoor nu meer dan 15 mensen positief de afgelopen 2 weken.quote:Op woensdag 24 november 2021 19:00 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Misschien zouden wappies een keer een dagje met je kunnen ruilen?
Eentje, die 2 weken geleden positief getest is, ligt inmiddels in het ziekenhuis! Gaat niet goed met hem.
Is een fitte dertiger. Reden voor 2 collega’s om zich nu alsnog te laten vaccineren.![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Elk nadeel heb zijn voordeel of zoiets.
- Souverän ist nicht, wer viel hat, sondern wenig braucht -![]()
Hoho, code zwart is nog ver weg.quote:Op woensdag 24 november 2021 19:35 schreef DonDruiper het volgende:
Het is te laat.. het is te laaaaaat... ik verscheurde je afspraak
Mvg,
Hugozie email 27 oktober![]()
Wat ik niet snap is dat Kuipers ook hetzelfde zei, alles zonnig! En nu is het ineens donderwolken boven onze hoofden.quote:Op woensdag 24 november 2021 19:36 schreef trein2000 het volgende:
Hoho, code zwart is nog ver weg.
Mvg,
Hugo![]()
Gewoon nog even een wintertje volhouden.quote:Op woensdag 24 november 2021 19:38 schreef Noek het volgende:
Met recht een black friday. Zwarte dag wordt het. Echt zo ontzettend kut.![]()
Hij heeft ambities vermoed ik. Anders kan ik het ook niet verklaren.quote:Op woensdag 24 november 2021 19:37 schreef zipcon het volgende:
[..]
Wat ik niet snap is dat Kuipers ook hetzelfde zei, alles zonnig! En nu is het ineens donderwolken boven onze hoofden.zie email 27 oktober![]()
Word topdrukte in de kledingzaak waar ik werk vrees ikquote:Op woensdag 24 november 2021 19:38 schreef Noek het volgende:
Met recht een black friday. Zwarte dag wordt het. Echt zo ontzettend kut.![]()
![]()
Ja, en ondertussen niet snappen dat mensen hun gedrag niet aanpassen. Als je niet consequent bent dan krijg je een kut hont en een onopgevoed kint. Ze krijgen het volk wat ze verdienen.quote:Op woensdag 24 november 2021 19:37 schreef zipcon het volgende:
[..]
Wat ik niet snap is dat Kuipers ook hetzelfde zei, alles zonnig! En nu is het ineens donderwolken boven onze hoofden.Go hard or go home![]()
Licensed to Fail.quote:Op woensdag 24 november 2021 19:38 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Hij heeft ambities vermoed ik. Anders kan ik het ook niet verklaren.![]()
Is maar 1 dag.quote:Op woensdag 24 november 2021 19:39 schreef jigggy het volgende:
[..]
Word topdrukte in de kledingzaak waar ik werk vrees ikGo hard or go home![]()
We zitten dus in fase 2d. En daar staat al: Vanaf fase 2d kan besloten worden om ook de kritiek planbare zorg (klasse 3-zorg) af te schalen.![]()
![]()
Gaan de mensen op zijn Amerikaans vechten om die spijkerbroek van 50 procent korting?quote:Op woensdag 24 november 2021 19:39 schreef jigggy het volgende:
[..]
Word topdrukte in de kledingzaak waar ik werk vrees ik![]()
Gratis portie corona erbij?quote:Op woensdag 24 november 2021 19:41 schreef Momo het volgende:
Gaan de mensen op zijn Amerikaans vechten om die spijkerbroek van 50 procent korting?![]()
Ripquote:Op woensdag 24 november 2021 19:39 schreef jigggy het volgende:
[..]
Word topdrukte in de kledingzaak waar ik werk vrees ik![]()
Gewoon uit de hand laten lopen tot dit moment.. het is werkelijk onnavolgbaar.quote:Op woensdag 24 november 2021 19:40 schreef Momo het volgende:
We zitten dus in fase 2d. En daar staat al: Vanaf fase 2d kan besloten worden om ook de kritiek planbare zorg (klasse 3-zorg) af te schalen.“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
We zijn al te laat voor wat voor maatregel ook.quote:Op woensdag 24 november 2021 19:40 schreef Momo het volgende:
We zitten dus in fase 2d. En daar staat al: Vanaf fase 2d kan besloten worden om ook de kritiek planbare zorg (klasse 3-zorg) af te schalen.You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way![]()
Daarna heb je waarschijnlijk weken de tijd om bij te komen en uit te rustenquote:Op woensdag 24 november 2021 19:39 schreef jigggy het volgende:
[..]
Word topdrukte in de kledingzaak waar ik werk vrees ik
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way![]()
Maar we flikkeren alle sectoren en de zorg voor de bus en de bron gaan we zo lang mogelijk openhouden.
Echt, hoe dan?!Go hard or go home![]()
Kortom: veiligheidsriemen vast en brace for impact.quote:Op woensdag 24 november 2021 19:42 schreef Arizona het volgende:
[..]
We zijn al te laat voor wat voor maatregel ook.![]()
Ik ben ook een fitte dertiger, toen ik Corona had was er niks aan de hand verder. Maargoed, alsnog mij laten prikken omdat de overheid een bloedtest niet erkent. Ondermijnt het gevoel van de noodzaak een vaccin te nemen, ofzoiets.quote:Op woensdag 24 november 2021 19:35 schreef Galvez het volgende:
[..]
Hier op kantoor nu meer dan 15 mensen positief de afgelopen 2 weken.
Eentje, die 2 weken geleden positief getest is, ligt inmiddels in het ziekenhuis! Gaat niet goed met hem.
Is een fitte dertiger. Reden voor 2 collega’s om zich nu alsnog te laten vaccineren.![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Elk nadeel heb zijn voordeel of zoiets.![]()
Ik verwacht toch wel een scholensluiting hoor. Hoezeer ik er ook op tegen ben, dit is niet houdbaar zo. Een scholensluiting zal meer helpen dan de kappers dicht en geen alcohol meer kopen na 18:00 uur.quote:Op woensdag 24 november 2021 19:44 schreef Noek het volgende:
Maar we flikkeren alle sectoren en de zorg voor de bus en de bron gaan we zo lang mogelijk openhouden.
Echt, hoe dan?!You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way![]()
Je kunt maar beter zo snel mogelijk de hele jeugd gehad hebben wat corona betreft, nu is het weer uitstel.quote:Op woensdag 24 november 2021 19:43 schreef CaVaBien het volgende:
https://rtvwestfriesland.(...)-maandag-weer-dicht/
Serieus?٩๏̯͡๏)۶![]()
Precies. Ik ben eigenlijk ook tegen, maar als je ziet hoe het gaat met en op de scholen, kun je het niet maken om dat door te laten etteren en al de rest op slot te doen.quote:Op woensdag 24 november 2021 19:45 schreef Arizona het volgende:
[..]
Ik verwacht toch wel een scholensluiting hoor. Hoezeer ik er ook op tegen ben, dit is niet houdbaar zo. Een scholensluiting zal meer helpen dan de kappers dicht en geen alcohol meer kopen na 18:00 uur.And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
![]()
Maar andersom ook niet.quote:Op woensdag 24 november 2021 19:47 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Precies. Ik ben eigenlijk ook tegen, maar als je ziet hoe het gaat met en op de scholen, kun je het niet maken om dat door te laten etteren en al de rest op slot te doen.![]()
Ik ben eigenlijk nog banger voor grotere rellen als het echt tot code zwart komt. Hugo mag beveiliging gaan inhuren anders wordt ie publiekelijk gelyncht, en mensen gaan echt knokken bij de ingang van het ziekenhuis als er mensen worden geweigerd.
Dat is nog erger dan rellen om de maatregelen, want dan hebben mensen ook een reden om terecht te gaan rellen.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?![]()
Drie weken coronakamp met alleen de kinderen en een paar fitte dubbelgeboosterde twintigers als begeleiding. Dag en nacht.quote:Op woensdag 24 november 2021 19:46 schreef Ronald het volgende:
[..]
Je kunt maar beter zo snel mogelijk de hele jeugd gehad hebben wat corona betreft, nu is het weer uitstel.
Net als waterpokken playdates, why not
Hebben ze het maar gehadOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Ik voel wel steeds meer boosheid richting ongevaccineerde ouderen en risicogroepers
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way![]()
Beide gebeurt al.quote:Op woensdag 24 november 2021 19:48 schreef Stoney3K het volgende:
Ik ben eigenlijk nog banger voor grotere rellen als het echt tot code zwart komt. Hugo mag beveiliging gaan inhuren anders wordt ie publiekelijk gelyncht, en mensen gaan echt knokken bij de ingang van het ziekenhuis als er mensen worden geweigerd.
Dat is nog erger dan rellen om de maatregelen, want dan hebben mensen ook een reden om terecht te gaan rellen. :
{
Las vandaag ergens in msm bericht dat beveiliging in zkh werd opgehoogd.![]()
Ik probeer niet zo te denken, maar als ik mijn dochtertje dan zie een met hoeveel plezier ze nu naar school gaat en wetende dat dat voorlopig weer weg is, vind ik het erg lastig om niet zo te denkenquote:Op woensdag 24 november 2021 19:48 schreef Arizona het volgende:
Ik voel wel steeds meer boosheid richting ongevaccineerde ouderen en risicogroepers![]()
Nee hoor, gewoon alles dicht.quote:And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
![]()
en dan gaat alles na maaaaaanden weer open en dan gaan we weer.quote:Op woensdag 24 november 2021 19:45 schreef Arizona het volgende:
[..]
Ik verwacht toch wel een scholensluiting hoor. Hoezeer ik er ook op tegen ben, dit is niet houdbaar zo. Een scholensluiting zal meer helpen dan de kappers dicht en geen alcohol meer kopen na 18:00 uur.
2 weken extra vakantie my ass. Dan zie je de schade pas en dan ligt de IC nog tijden vol.
Iedereen janken. Well done!Go hard or go home![]()
Ziekenhuis Alkmaar heeft alweer extra beveiligers ingehuurd vanwege te veel agressie in en bij de deur van het ziekenhuis.quote:Op woensdag 24 november 2021 19:48 schreef Stoney3K het volgende:
Dat is nog erger dan rellen om de maatregelen, want dan hebben mensen ook een reden om terecht te gaan rellen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
![]()
Ik las aan het begin van de Corona crisis ergens op Reddit een gebruiker die voorspelde dat men op den duur de kwetsbaren gaan smeken om zich erbij neer te leggen (of gewoon te sterven, plat uitgedrukt). Als het maar lang genoeg duurt gaat hij gelijk krijgenquote:Op woensdag 24 november 2021 19:48 schreef Arizona het volgende:
Ik voel wel steeds meer boosheid richting ongevaccineerde ouderen en risicogroepers![]()
![]()
Yepquote:Op woensdag 24 november 2021 19:50 schreef Noek het volgende:
[..]
en dan gaat alles na maaaaaanden weer open en dan gaan we weer.
2 weken extra vakantie my ass. Dan zie je de schade pas en dan ligt de IC nog tijden vol.
Iedereen janken. Well done!
Clusterfuck op clusterfuckOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Ik absoluut niet.quote:Op woensdag 24 november 2021 19:48 schreef Arizona het volgende:
Ik voel wel steeds meer boosheid richting ongevaccineerde ouderen en risicogroepers
Vooral over de zeik over het te late ingrijpen en nu bij 1938 zijn met de boosters.Go hard or go home![]()
Lijkt mij lastig voor die mensen dat dingen als chemotherapie en dringende operaties worden afgeschaald nu, maar dat is niet de schuld van de zusters en dokters in het ziekenhuis. Die moeten straks ook eventueel triage doen op de IC.quote:Op woensdag 24 november 2021 19:49 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Beide gebeurt al.
Las vandaag ergens in msm bericht dat beveiliging in zkh werd opgehoogd.Hopelijk zijn de meeste mensen slim genoeg om niet de frustratie op hun te uiten.
![]()
Als het code zwart wordt en ze gaan daar om rellen dan zoeken de relschoppers die gewond raken het maar gewoon lekker zelf uit.quote:Op woensdag 24 november 2021 19:48 schreef Stoney3K het volgende:
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic![]()
Dat heb ik ook. Ik ben principieel tegen een vaccinatieplicht. Het is jouw lichaam, jouw keuze. Maar als je nu nog steeds niet van plan bent om je te laten vaccineren, terwijl je inmiddels toch wel weet dat de risico's van vaccineren beperkt zijn en het vooral ongevaccineerden zijn die de IC's bevolken, dan ben je een lapzwans die niet wil bijdragen aan het beheersbaar krijgen van deze pandemie en iemand die je medemensen tekort doet.quote:Op woensdag 24 november 2021 19:50 schreef SilverEyes het volgende:
[..]
Ik probeer niet zo te denken, maar als ik mijn dochtertje dan zie een met hoeveel plezier ze nu naar school gaat en wetende dat dat voorlopig weer weg is, vind ik het erg lastig om niet zo te denkenYou won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way![]()
we zagen het hier al 2 weken aankomen, watch and burnquote:Op woensdag 24 november 2021 19:37 schreef zipcon het volgende:
[..]
Wat ik niet snap is dat Kuipers ook hetzelfde zei, alles zonnig! En nu is het ineens donderwolken boven onze hoofden.![]()
Oh, boosheid richting de overheid heb ik al veel langer, de boosheid richting ongevaccineerden is bij mij van wat recentere aardquote:Op woensdag 24 november 2021 19:52 schreef Noek het volgende:
[..]
Ik absoluut niet.
Vooral over de zeik over het te late ingrijpen en nu bij 1938 zijn met de boosters.
nee, morgenmiddag daar meer info overquote:Op woensdag 24 november 2021 19:43 schreef CaVaBien het volgende:
https://rtvwestfriesland.(...)-maandag-weer-dicht/
Serieus?![]()
"De komende twee weken worden cruciaal" . We hebben niet eens meer één week
Ik ben vooral boos op andere mensen die boos op dingen zijn. Daar stoor ik me heel erg aan.A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.![]()
Ik ben ook een fitte dertiger, maar lag toch mooi een week doodziek in het ziekenhuis met lage saturaties. Dus tja, ik ben erg blij dat de vaccins er zijn. Doe het liever niet nog een keer.quote:Op woensdag 24 november 2021 19:45 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Ik ben ook een fitte dertiger, toen ik Corona had was er niks aan de hand verder. Maargoed, alsnog mij laten prikken omdat de overheid een bloedtest niet erkent. Ondermijnt het gevoel van de noodzaak een vaccin te nemen, ofzoiets.Ik zeg maar zoo, dat is korter dan dierentuin![]()
Nog even Black Friday afwerken en dan zijn we klaar voor Code Zwart met Sinterklaas en Zwarte Pieten."On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."![]()
Nog even gauw ergens dineren voordat ze zelf besluiten die tent dicht te flikkeren.quote:Op woensdag 24 november 2021 19:55 schreef THEFXR het volgende:
zijn ze al begonnen met die OMT-vergadering of nog aan het dineren?
WheheheGo hard or go home![]()
quote:Op woensdag 24 november 2021 19:55 schreef Momo het volgende:
Maar wanneer is die persco nou? Vrijdag of maandag?quote:Komende vrijdag is er opnieuw een Corona-persconferentie vanwege de hoge aantallen besmettingen. Dat heeft minister De Jonge aangekondigd. Het was al bekend dat de persconferentie waarschijnlijk vervroegd zou worden. Die was eerder op 3 december gepland.
Het OMT komt vanavond al bij elkaar en brengt morgen een advies uit over extra maatregelen. Het kabinet wil dan vrijdag besluiten nemen en bekendmaken.Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
_____
Dat is volledig waar maar ik had geen zin in coroontjequote:Op woensdag 24 november 2021 19:43 schreef Arizona het volgende:
[..]
Daarna heb je waarschijnlijk weken de tijd om bij te komen en uit te rusten![]()
Vrijdag, aldus de Telegraaf.quote:Op woensdag 24 november 2021 19:55 schreef Momo het volgende:
Maar wanneer is die persco nou? Vrijdag of maandag?You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way![]()
Nou kweenie, durf mn handen niet in het vuur te steken met mn Janssen vaccin.quote:Op woensdag 24 november 2021 19:56 schreef Asschen_sukar het volgende:
[..]
Ik ben ook een fitte dertiger, maar lag toch mooi een week doodziek in het ziekenhuis met lage saturaties. Dus tja, ik ben erg blij dat de vaccins er zijn. Doe het liever niet nog een keer.Go hard or go home![]()
Echt hè..quote:Op woensdag 24 november 2021 19:56 schreef Noek het volgende:
[..]
Nog even gauw ergens dineren voordat ze zelf besluiten die tent dicht te flikkeren.
Whehehe
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Dus donderdag lekken de maatregelen vast wel weer uit.quote:Ik zeg maar zoo, dat is korter dan dierentuin![]()
die mensen zitten vol met adrenaline, want een familielid wordt ongeveer vermoord.quote:Op woensdag 24 november 2021 19:48 schreef Stoney3K het volgende:
Dat is nog erger dan rellen om de maatregelen, want dan hebben mensen ook een reden om terecht te gaan rellen.![]()
![]()
En nog een laatste danse macabre om in de sfeer te komen.quote:Op woensdag 24 november 2021 19:56 schreef Noek het volgende:
Nog even gauw ergens dineren voordat ze zelf besluiten die tent dicht te flikkeren.
Whehehe![]()
Nee, daar zou ik ook niet gerust mee durven zijn. Heb nu gelukkig 3x Pfizer, mag hopen dat ik er weer een paar maanden tegenaan kan.quote:Op woensdag 24 november 2021 19:57 schreef Noek het volgende:
[..]
Nou kweenie, durf mn handen niet in het vuur te steken met mn Janssen vaccin.Ik zeg maar zoo, dat is korter dan dierentuin![]()
Je kan in een risicogroep vallen omdat je botweg pech hebt en die zijn ook slachtoffer van het beleid.quote:Op woensdag 24 november 2021 19:52 schreef Noek het volgende:
[..]
Ik absoluut niet.
Vooral over de zeik over het te late ingrijpen en nu bij 1938 zijn met de boosters.
Maar als ik dan weer iemand met een BMI van 30 zie dan ben ik er wel klaar mee.
En het ergert me kapot dat kinderen het slachtoffer worden terwijl iemand als meneer zoutoplossing er vrolijk doorheen fietst.![]()
Deze had ik vanmiddag gemist, we hebben vandaag nóg een record verbrokenquote:Voor het eerst blijft geen enkele gemeente coronavrij
De afgelopen 24 uur is het coronavirus in alle 352 gemeenten in Nederland vastgesteld. Geen enkele gemeente bleef coronavrij. Dat is voor het eerst sinds het begin van de pandemie, meer dan 600 dagen geleden.
Het aantal gemeenten zonder positieve tests is flink gedaald sinds het begin van de huidige golf, maar tot en met gisteren was er steeds minstens één gemeente waar geen besmetting werd geconstateerd. Vaak was het een van de Waddeneilanden Schiermonnikoog, Vlieland, Ameland, of de gemeente Rozendaal bij Arnhem. Dit zijn de kleinste gemeenten van Nederland.
https://nos.nl/liveblog/2(...)j-ziekenhuis-alkmaarOp maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
_____
Je werkt in de zorg of je zit in een risicogroep dat je al 3 Pfizers hebt gehad?quote:Op woensdag 24 november 2021 19:57 schreef Asschen_sukar het volgende:
[..]
Nee, daar zou ik ook niet gerust mee durven zijn. Heb nu gelukkig 3x Pfizer, mag hopen dat ik er weer een paar maanden tegenaan kan.![]()
Werk in de zorgquote:Op woensdag 24 november 2021 20:00 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Je werkt in de zorg of je zit in een risicogroep dat je al 3 Pfizers hebt gehad?Ik zeg maar zoo, dat is korter dan dierentuin![]()
Zie de sluiting van je sportschool als een kans om je solidariteit te kunnen tonen 👍quote:Op woensdag 24 november 2021 19:44 schreef Noek het volgende:
Echt, hoe dan?!![]()
Ik heb een klein hoestje sinds vanochtend, ik kijk even wanneer ik een afspraak zou kunnen maken eventueel. Zaterdag kan ik pas voor het eerst eventueel terecht bij een teststraat 7 km verder op....![]()
Thuistest?quote:Op woensdag 24 november 2021 20:02 schreef Momo het volgende:
Ik heb een klein hoestje sinds vanochtend, ik kijk even wanneer ik een afspraak zou kunnen maken eventueel. Zaterdag kan ik pas voor het eerst eventueel terecht bij een teststraat 7 km verder op....![]()
En terecht.quote:Op woensdag 24 november 2021 19:48 schreef Arizona het volgende:
Evenstar
![]()
Also known as Kyran or Theoden![]()
RIPquote:Op woensdag 24 november 2021 20:02 schreef Momo het volgende:
Ik heb een klein hoestje sinds vanochtend, ik kijk even wanneer ik een afspraak zou kunnen maken eventueel. Zaterdag kan ik pas voor het eerst eventueel terecht bij een teststraat 7 km verder op....
Beterschap. Het is echt kansloos op dit moment. Opschalen kan blijkbaar niet meer, dus raden ze onbetrouwbare zelftesten aan![]()
![]()
Dan zie je gelijk waarom we op een plateau zitten, als het zoveel moeite kost om je te laten testen.quote:Op woensdag 24 november 2021 20:02 schreef Momo het volgende:
Ik heb een klein hoestje sinds vanochtend, ik kijk even wanneer ik een afspraak zou kunnen maken eventueel. Zaterdag kan ik pas voor het eerst eventueel terecht bij een teststraat 7 km verder op....
Zo moesten wij vanuit regio Den Haag zelfs naar Dordrecht met de kinderen, teststraat hier zat vol
Ik zeg maar zoo, dat is korter dan dierentuin![]()
en je kappersafspraak?quote:Op woensdag 24 november 2021 20:02 schreef Momo het volgende:
En dat omdat anders het speeltje van de minister niet tot zijn recht komt...quote:Op woensdag 24 november 2021 19:42 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Gewoon uit de hand laten lopen tot dit moment.. het is werkelijk onnavolgbaar.
Oké dat is wat flauw, maar ik weet zeker dat we zonder niet-werkende QR eerder hadden ingegrepen. Er is veel te veel geleund op de QR-code. En ik kan mij niet aan de indruk onttrekken dat dat tenminste ten dele komt omdat er heel veel politiek kapitaal in geïnvesteerd is.zie email 27 oktober![]()
Ga ik zo even doen. Morgen kan ik de hele dag thuisblijven. Maar vrijdag zou ik weer ergens heen moeten, weet niet of dat uberhaupt handig is, ook als mijn thuistest negatief is.quote:![]()
Ik zit in dezelfde regio ...quote:Op woensdag 24 november 2021 20:03 schreef Asschen_sukar het volgende:
[..]
Dan zie je gelijk waarom we op een plateau zitten, als het zoveel moeite kost om je te laten testen.
Zo moesten wij vanuit regio Den Haag zelfs naar Dordrecht met de kinderen, teststraat hier zat vol![]()
Snap jij iets van die indeling naar risicogroepen? En waarom ze weer met dezelfde oneindige traagheid de groepen oproepen voor de boosterprik? Dat was misschien logisch toen er nog schaarste was aan vaccins. Nu liggen er miljoenen op voorraad. Waarom wordt er niet gezegd: we gooien de lijnen open voor iedereen die meer dan 6 maanden geleden de 2e prik heeft gehad. Hoe sneller die allemaal geboosterd zijn hoe beter.quote:![]()
Tja... ik heb het wel gedaan. Maandag niet fit, thuistest negatief. Hele dag en gisteren ook binnen gezeten. Intussen weer opgeknapt, ben er vandaag wel uit geweest. Als ik me nog steeds ziek had gevoeld had ik wel een officiele test gepland. Heb overigens vandaag maar met 1 persoon contact gehad.quote:Op woensdag 24 november 2021 20:04 schreef Momo het volgende:
[..]
Ga ik zo even doen. Morgen kan ik de hele dag thuisblijven. Maar vrijdag zou ik weer ergens heen moeten, weet niet of dat uberhaupt handig is, ook als mijn thuistest negatief is.![]()
Ja, die steken ze/jullie maar in je butt.quote:Op woensdag 24 november 2021 20:01 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Zie de sluiting van je sportschool als een kans om je solidariteit te kunnen tonen 👍
Ben net 5 dagen gestopt vanwege 10.000 redenen en één was dat alle vuur eruit was na de 2e golf en ik dat vuur niet meer aan de praat kon krijgen bij mezelf. Ik heb long covid. Doe nu andere dingen.Go hard or go home![]()
Hier idem, mijn schoonzus wilde maandag een afspraak plannen ivm verkoudheidsklachten en kon pas vandaag terechtquote:Op woensdag 24 november 2021 20:02 schreef Momo het volgende:
15 december staat nog steeds mijn standbeencorrectie gepland op de operatietafel.. ik heb er een hard hoofd in.quote:Op woensdag 24 november 2021 19:40 schreef Momo het volgende:
We zitten dus in fase 2d. En daar staat al: Vanaf fase 2d kan besloten worden om ook de kritiek planbare zorg (klasse 3-zorg) af te schalen.
Het lijkt me namelijk op de top van ziekenhuisbelasting rond die tijd."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
bouw het toch om tot bordeel, dat loopt altijd wel.quote:Op woensdag 24 november 2021 20:06 schreef Noek het volgende:
[..]
Ja, die steken ze/jullie maar in je butt.
Ben net 5 dagen gestopt vanwege 10.000 redenen en één was dat alle vuur eruit was na de 2e golf en ik dat vuur niet meer aan de praat kon krijgen bij mezelf. Ik heb long covid. Doe nu andere dingen.![]()
![]()
Ik zou zeker nu met klachten sowieso thuisblijven, als die optie er maar enigszins is.quote:Op woensdag 24 november 2021 20:04 schreef Momo het volgende:
[..]
Ga ik zo even doen. Morgen kan ik de hele dag thuisblijven. Maar vrijdag zou ik weer ergens heen moeten, weet niet of dat uberhaupt handig is, ook als mijn thuistest negatief is.You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way![]()
Met klachten thuis blijven.quote:Op woensdag 24 november 2021 20:04 schreef Momo het volgende:
[..]
Ga ik zo even doen. Morgen kan ik de hele dag thuisblijven. Maar vrijdag zou ik weer ergens heen moeten, weet niet of dat uberhaupt handig is, ook als mijn thuistest negatief is.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Ze hebben in de tussentijd heel veel vaccinatielocaties gesloten, hier in Twente zijn er bijvoorbeeld nog maar 2quote:Op woensdag 24 november 2021 20:06 schreef eentwee het volgende:
[..]
Snap jij iets van die indeling naar risicogroepen? En waarom ze weer met dezelfde oneindige traagheid de groepen oproepen voor de boosterprik? Dat was misschien logisch toen er nog schaarste was aan vaccins. Nu liggen er miljoenen op voorraad. Waarom wordt er niet gezegd: we gooien de lijnen open voor iedereen die meer dan 6 maanden geleden de 2e prik heeft gehad. Hoe sneller die allemaal geboosterd zijn hoe beter.Dus ik denk dat ze domweg de ruimtes en de capaciteit niet hebben om ze snel weg te prikken.
Verre can zeker, inderdaad.quote:Op woensdag 24 november 2021 20:07 schreef capricia het volgende:
[..]
15 december staat nog steeds mijn standbeencorrectie gepland.. ik heb er een hard hoofd in.
Het lijkt me namelijk op de top van ziekenhuisbelasting rond die tijd.
Wij hebben morgen gesprek met de vaatchirurg ivm operatie van mijn moeder. Ben ook benieuwd of die op korte termijn door kan gaan.And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
![]()
Heb ik me in de 1e golf al kwaad om gemaakt en nu weer. Had tig keer liever dat ze de risicogroepen gingen vaccineren dan dat ze ons als relatief jonge en gezonde zorgmedewerkers eerst doen. Uitzonderingen daargelaten, komen we na een besmetting niet snel meer in het ziekenhuis te liggen. Vorige week waren er 6 collega's positief, ze werken inmiddels alle 6 weer.quote:Op woensdag 24 november 2021 20:06 schreef eentwee het volgende:
[..]
Snap jij iets van die indeling naar risicogroepen? En waarom ze weer met dezelfde oneindige traagheid de groepen oproepen voor de boosterprik? Dat was misschien logisch toen er nog schaarste was aan vaccins. Nu liggen er miljoenen op voorraad. Waarom wordt er niet gezegd: we gooien de lijnen open voor iedereen die meer dan 6 maanden geleden de 2e prik heeft gehad. Hoe sneller die allemaal geboosterd zijn hoe beter.
We hadden sowieso al 2 maanden geleden moeten beginnen met prikken, toen uit Israël de berichten kwamen dat de werking minder werd.
We hadden net als Amerika de griepprik en de booster samen moeten geven. De infrastructuur is er al grotendeels, dus waarom daar geen gebruik van maken?
Zoveel rare beslissingen achter elkaar dat ik het moeilijk vind nog vertrouwen te hebben in goede keuzes van de overheid.Ik zeg maar zoo, dat is korter dan dierentuin![]()
Dacht de Jonge misschien minister af te zijn door vorming nieuw kabinet?quote:Op woensdag 24 november 2021 20:10 schreef Asschen_sukar het volgende:
[..]
Heb ik me in de 1e golf al kwaad om gemaakt en nu weer. Had tig keer liever dat ze de risicogroepen gingen vaccineren dan dat ze ons als relatief jonge en gezonde zorgmedewerkers eerst doen. Uitzonderingen daargelaten, komen we na een besmetting niet snel meer in het ziekenhuis te liggen. Vorige week waren er 6 collega's positief, ze werken inmiddels alle 6 weer.
We hadden sowieso al 2 maanden geleden moeten beginnen met prikken, toen uit Israël de berichten kwamen dat de werking minder werd.
We hadden net als Amerika de griepprik en de booster samen moeten geven. De infrastructuur is er al grotendeels, dus waarom daar geen gebruik van maken?
Zoveel rare beslissingen achter elkaar dat ik het moeilijk vind nog vertrouwen te hebben in goede keuzes van de overheid.![]()
Ligt een beetje aan de regio. In het noorden heb je wellicht nog de meeste kans.quote:Op woensdag 24 november 2021 20:07 schreef capricia het volgende:
[..]
15 december staat nog steeds mijn standbeencorrectie gepland op de operatietafel.. ik heb er een hard hoofd in.
Het lijkt me namelijk op de top van ziekenhuisbelasting rond die tijd.
En sommige ziekenhuizen krijgen het nog wel voor elkaar om patiënten in dagbehandeling te opereren.
Succes ermee in ieder geval.Ik zeg maar zoo, dat is korter dan dierentuin![]()
Wens haar (en iedereen met uitgestelde zorg) heel veel sterkte. Dit gaat namelijk niet binnen nu en 2 maanden opgelost zijn.quote:Op woensdag 24 november 2021 20:10 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Verre can zeker, inderdaad.
Wij hebben morgen gesprek met de vaatchirurg ivm operatie van mijn moeder. Ben ook benieuwd of die op korte termijn door kan gaan."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
https://www.telegraaf.nl/(...)utm_campaign=twitter
De Televaag legt de vinger feilloos op de zere plek.zie email 27 oktober![]()
Ja. Ze wilden voor de kerst een nieuw kabinet hebben dus ik denk echt dat ze het tot die tijd wilden uitzingen met de 'adviezen'.quote:Op woensdag 24 november 2021 20:12 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Dacht de Jonge misschien minister af te zijn door vorming nieuw kabinet?![]()
Utrecht.quote:Op woensdag 24 november 2021 20:12 schreef Asschen_sukar het volgende:
[..]
Ligt een beetje aan de regio. In het noorden heb je wellicht nog de meeste kans.
En sommige ziekenhuizen krijgen het nog wel voor elkaar om patiënten in dagbehandeling te opereren.
Succes ermee in ieder geval.
Het Diak.
Dank je."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Want iemand zonder vaccinatie komt dus in het ziekenhuis, op de IC en/of is verantwoordelijk voor iemands besmetting ? Voor dit laatste, blijkt vaccinatie sws geen garanties.quote:Op woensdag 24 november 2021 19:53 schreef Arizona het volgende:
[..]
Dat heb ik ook. Ik ben principieel tegen een vaccinatieplicht. Het is jouw lichaam, jouw keuze. Maar als je nu nog steeds niet van plan bent om je te laten vaccineren, terwijl je inmiddels toch wel weet dat de risico's van vaccineren beperkt zijn en het vooral ongevaccineerden zijn die de IC's bevolken, dan ben je een lapzwans die niet wil bijdragen aan het beheersbaar krijgen van deze pandemie en iemand die je medemensen tekort doet.
Dat er mensen zonder vaccinatie voor hun aandoening moeten worden behandeld is wat anders dat zij dat aan zichzelf hebben te danken en/of de rest van het gepeupel zich moet prikken.
Iedereen maakt zelf uit of die zich laat behandelen en niemand mag een ander daartoe aanzetten op straffe van een (morele) veroordeling.
Ik denk wel dat het nuttig is dat mensen met onderliggende en verbandhoudende kwetsbaarheden door hun artsen duidelijker en gerichter worden geadviseerd. Informatie over hun gezondheidsrisico's die ze lopen bij besmetting en gelet op de beperkte mogelijkheden met -en zonder overbelasting in ziekenhuizen.
Het is niet heel moeilijk om met een serologische test vast te stellen of iemand een verhoogd risico heeft waarbij de bloeddrukspiegelregulatie niet op orde is en puur op grond van medicijngebruik, een verstoorde immunologie kan hebben.
Ik zou artsen dan ook willen oproepen om sws hun kaartenbakken door te spitten en hun patiënten wat actiever te benaderen dan nu met een vaag spotje "we doen het voor de ander" verloopt. Vaccineren doe je voor jezelf en mensen mogen hier best wat meer naar zichzelf kijken."On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."![]()
Ik hoop dat dat nieuwe kabinet er nu snel is en dat er dan op alle vlakken meer doorgepakt gaat worden.quote:Op woensdag 24 november 2021 20:14 schreef Elvi het volgende:
[..]
Ja. Ze wilden voor de kerst een nieuw kabinet hebben dus ik denk echt dat ze het tot die tijd wilden uitzingen met de 'adviezen'.You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way![]()
Right back at you! Jij wacht ook al zo lang!quote:Op woensdag 24 november 2021 20:13 schreef capricia het volgende:
[..]
Wens haar (en iedereen met uitgestelde zorg) heel veel sterkte. Dit gaat namelijk niet binnen nu en 2 maanden opgelost zijn.And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
Forum Opties Forumhop: Hop naar: