abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_202776478
Vraagje!

Iemand hier ervaring met een cordring in plaats van de standaard navelstrengklem?
Ik denk erover om er eentje aan te schaffen om mee te nemen naar het ziekenhuis. Vandaag bij m'n controle gaven ze aan deze zelf niet te hebben maar wanneer ik 'm zelf meeneem willen ze 'm wel gebruiken. Daarom ben ik op zoek naar ervaringen :) (@elamanilo ik heb zo'n vermoeden dat jij er meer over kunt vertellen?)

Controle vandaag was wel een dingetje. Bloeddruk net te hoog (op het randje om te blijven), bloed- en urineonderzoek was goed. Nu elke dag zelf m'n bloeddruk meten en als ik ook maar over iets twijfel moet ik laagdrempelig met het spoednummer bellen en word ik waarschijnlijk opgenomen ter observatie. En dat voelt gek, want ik heb nergens last van verder.
pi_202776611
Ja ik had bij mijn oudste een cordring, bij Anna niet omdat het ziekenhuis nav 2 incidenten besloten heeft om ze zelf aan te schaffen ivm bewaarcondities en al het personeel goed inwerken en dat was op dat moment nog niet afgerond. Vond de ring echt veel fijner dan de klem, Anna had na 2 dagen een blaar door de wrijving van de klem op haar huid
pi_202776893
Bij mijn verloskundige hebben ze als het goed is cordringen.
L had een klem en daar totaal geen last van gehad maar de navelstreng liet blijkbaar erg snel los. Ik kan me voorstellen dat het vervelender is wanneer dat lang duurt dus ik zie het nut wel van de cordring.
  donderdag 23 december 2021 @ 21:27:22 #204
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_202777498
Bij Bambi een cordring gebruikt. Mooi klein dingetje. Kan het niet vergelijken met een klem omdat ik die dus niet gebruikt heb, maar als ik zie hoe groot die in mijn kraampakket is, ben ik blij dat ik voor Bambi een cordring heb aangeschaft (2 euro bij mijn VK). Stompje viel na 6 dagen eraf. Ik begreep van de kraamzorg dat dat snel is. Geen idee of dat door de cordring komt. Bambi heeft in ieder geval geen seconde last gehad van haar stompje of de cordring. Met zo'n klem kan ik me voorstellen dat baby's er last van kunnen hebben.
When ego leads, failure follows.
|| justdiggit.org ||
  donderdag 23 december 2021 @ 21:50:59 #205
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_202778007
Wat je ook gebruikt, zo’n indrogend strengetje stinkt. Daar zouden ze eens wat op moeten verzinnen!
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_202778173
quote:
0s.gif Op donderdag 23 december 2021 20:47 schreef eponine het volgende:
Vraagje!

Iemand hier ervaring met een cordring in plaats van de standaard navelstrengklem?
Ik denk erover om er eentje aan te schaffen om mee te nemen naar het ziekenhuis. Vandaag bij m'n controle gaven ze aan deze zelf niet te hebben maar wanneer ik 'm zelf meeneem willen ze 'm wel gebruiken. Daarom ben ik op zoek naar ervaringen :) (@:elamanilo ik heb zo'n vermoeden dat jij er meer over kunt vertellen?)

Controle vandaag was wel een dingetje. Bloeddruk net te hoog (op het randje om te blijven), bloed- en urineonderzoek was goed. Nu elke dag zelf m'n bloeddruk meten en als ik ook maar over iets twijfel moet ik laagdrempelig met het spoednummer bellen en word ik waarschijnlijk opgenomen ter observatie. En dat voelt gek, want ik heb nergens last van verder.
Als je nog mogelijkheid hebt, dan mag je er best eentje ophalen bij mij hoor! Of misschien kan ik hem langsbrengen? Ik heb er genoeg hier thuis liggen :D

En zelf ga ik weer voor de Lotus ;) O+
pi_202778230
Mensen! Ik heb babywasjes gedraaid!!! Dit voelt echt als een enorme mijlpaal of zo haha. Eerst alle naturel was en toen de roze was.

Oh en na vier eerdere baby’s waaronder een tweeling heeft deze baby nu genoeg rompers om drie keer per dag te wisselen… en dan nog hoeven we twee weken niet te wassen of zo hahaha. :’)

En gisteren, met dat mooie sprookjesachtige weer, heeft mijn vriendinnetje hele mooie foto’s gemaakt van ons! Midden tussen de hertjes in een bevroren landschap met een winters zonnetje. Eens kijken of ik straks of morgen iets kan uploaden. O+
pi_202778884
Bedankt voor de ervaringen! En ook voor het aanbod ela O+ , ik overleg morgen even met man voor eventueel ophalen want (zelf) autorijden is momenteel niet mijn hobby en ik gun jou graag de rust dat je niet heen en weer hoeft tijdens de laatste loodjes.

Wat fijn ook van de babywasjes! Is het inmiddels allemaal gelukt met de kast die je voor ogen had?
pi_202779106
quote:
1s.gif Op donderdag 23 december 2021 22:21 schreef eponine het volgende:
Bedankt voor de ervaringen! En ook voor het aanbod ela O+ , ik overleg morgen even met man voor eventueel ophalen want (zelf) autorijden is momenteel niet mijn hobby en ik gun jou graag de rust dat je niet heen en weer hoeft tijdens de laatste loodjes.

Wat fijn ook van de babywasjes! Is het inmiddels allemaal gelukt met de kast die je voor ogen had?
Autorijden lukt mij nog! Maar ophalen is wel fijn als je man dat zou lukken.

De kast is niet gelukt, dus ik heb de ‘oude’ vertrouwde commode weer in gebruik genomen. En dozen in de opslag van m’n vader gezet, zodat er net aan genoeg plek in huis vrij was.
pi_202781158
Gisteren - exact op de uitgerekende datum - is onze dochter Bo geboren. Moeder en kind maken het goed! Bevalling duurde slechts 2,5 uur, waarvan 20 minuten persen :D Bijzonder en ze is ontzettend lief :)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  Manager PR/Moderator vrijdag 24 december 2021 @ 00:25:27 #211
269689 crew  Viv
pi_202781182
@Poepz0r och wat een lief meisje, veel geluk samen!! O+
pi_202781205
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 december 2021 00:25 schreef Viv het volgende:
@:Poepz0r och wat een lief meisje, veel geluk samen!! O+
Dankjewel :*
pi_202781494
quote:
9s.gif Op vrijdag 24 december 2021 00:20 schreef Poepz0r het volgende:
Gisteren - exact op de uitgerekende datum - is onze dochter Bo geboren. Moeder en kind maken het goed! Bevalling duurde slechts 2,5 uur, waarvan 20 minuten persen :D Bijzonder en ze is ontzettend lief :)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Gefeliciteerd maat
pi_202781498
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 december 2021 01:40 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]
Gefeliciteerd maat
Thanks maat!
pi_202781713
Gefeliciteerd Poepzor! Wat kijkt ze heerlijk tevreden O+
pi_202781823
Gefeliciteerd, wat een dropje!
pi_202782271
Gefeliciteerd met dat lieve kleine dotje O+
  vrijdag 24 december 2021 @ 09:07:19 #218
149959 SQ
snelle trees
pi_202782623
quote:

SPOILER
O+ gefeliciteerd!
disclaimer
pi_202783475
quote:

SPOILER
Wat een knapperdje O+ gefeliciteerd! En hoe voelt het, papa zijn?
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_202784212
quote:

SPOILER
Prachtig kindje! Gefeliciteerd
Wow 2,5 uur deed dat niet vreselijk pijn qua weeen?
  vrijdag 24 december 2021 @ 11:25:07 #221
208890 June.
Seriously?
pi_202784254
Gefeliciteerd @Poepz0r !

Over de cordring, die hadden we bij draak alleen toen werd het een keizersnede en natuurlijk vergeten te zeggen dat ik dat ding wilde.. Ging op zich best goed, draak leek er weinig last ofzo van te hebben maar bij de 2e wil ik het toch proberen.
Shine bright like a diamond.
pi_202785111
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 december 2021 10:30 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]
Wat een knapperdje O+ gefeliciteerd! En hoe voelt het, papa zijn?
Heel bijzonder O+

@_Lily_ Ja ze had heel veel pijn, maar wilde geen pijnbestrijding. Ze heeft 4 x geperst en dan 3 x per keer en toen was ze er al. Volgens de verloskundige duurt het gemiddeld 1,30 uur, maar het was binnen 20 minuten gepiept _O-

Heel bijzonder om mee te mogen maken. Nooit gedacht dat het nog zou lukken na al die jaren. Dankjewel allemaal voor de lieve woorden!
pi_202785158
quote:
9s.gif Op vrijdag 24 december 2021 12:29 schreef Poepz0r het volgende:

[..]
Heel bijzonder O+

@:_Lily_ Ja ze had heel veel pijn, maar wilde geen pijnbestrijding. Ze heeft 4 x geperst en dan 3 x per keer en toen was ze er al. Volgens de verloskundige duurt het gemiddeld 1,30 uur, maar het was binnen 20 minuten gepiept _O-

Heel bijzonder om mee te mogen maken. Nooit gedacht dat het nog zou lukken na al die jaren. Dankjewel allemaal voor de lieve woorden!
Ik heb ook zo kort geperst. 16 minuten om precies te zijn en toen plofte J al op mijn buik
Ik weet niet of dat nou zo bevorderlijk was haha, gescheurd en al, hechtingen en het heeft tot nu geduurd tot m’n bekken geen pijn meer doet (nu = bijna 3 maanden)

Gynaecoloog vond het ook ongehoord voor een eerste kind. Die had me net gepositioneerd en maakte zich klaar voor the long run :')

Edit: ik bedenk me ineens dat ik mijn bevallingsverhaal hier nooit heb gedeeld. Moest het zelf even laten bezinken geloof ik.
Ik heb helaas het knippen van de navelstreng niet gezien (man heeft dat gedaan). Ik lag met mijn ogen stijf dicht geknepen te wensen dat ik op vakantie was na zo’n heftige uitdrijving waarbij je de aambeien naar buiten voelt poppen

:') :')

Mooie herinneringen. Ik kan er inmiddels om lachen. Met een traan

[ Bericht 13% gewijzigd door _Lily_ op 24-12-2021 12:39:50 ]
  FOK!fossiel vrijdag 24 december 2021 @ 12:46:33 #224
1455 Keroppi
kool kikker
pi_202785300
quote:
0s.gif Op donderdag 23 december 2021 20:47 schreef eponine het volgende:
Vraagje!

Ik denk erover om er eentje aan te schaffen om mee te nemen naar het ziekenhuis. Vandaag bij m'n controle gaven ze aan deze zelf niet te hebben maar wanneer ik 'm zelf meeneem willen ze 'm wel gebruiken. Daarom ben ik op zoek naar ervaringen :) (@:elamanilo ik heb zo'n vermoeden dat jij er meer over kunt vertellen?)

Twee keer geboorte in het ziekenhuis (geplande keizersnedes) en twee keer een eigen cordring meegenomen. Twee jaar geleden voelde het nog als iets wat niet routine was. De kinderarts op de OK wist er uiteindelijk niet mee om te gaan en toen heeft mijn partner gezegd (nadat hij haar wat vertwijfeld naar zag kijken) dat ze maar gewoon een navelklem moest plaatsen.

Tweede keer was het al een stuk meer ingeburgerd merkte ik. Op de OK plaatsen ze dan wel een navelklem, ze laten de stomp dan expres wat langer. Eenmaal terug op de kamer kwam de verloskundige om de cordring te plaatsen.

Die dingen kosten maar een paar euro online, en CZ (?) heeft ze tegenwoordig standaard in het kerstpakket.
Chick on a mission
pi_202785413
In het kerstpakket _O-
pi_202785614
P0epzor en vrouw, van harte gefeliciteerd met jullie prachtige dochtertje! Ik moest gisteren al aan jullie denken en wilde naar je vragen.
Het klinkt als een intense, maar mooie bevalling. Knuffelze O+
pi_202785737
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 december 2021 13:16 schreef elamanilo het volgende:
P0epzor en vrouw, van harte gefeliciteerd met jullie prachtige dochtertje! Ik moest gisteren al aan jullie denken en wilde naar je vragen.
Het klinkt als een intense, maar mooie bevalling. Knuffelze O+
Dankjewel O+
  FOK!fossiel vrijdag 24 december 2021 @ 14:01:49 #228
1455 Keroppi
kool kikker
pi_202786052
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 december 2021 12:56 schreef littledrummergirl het volgende:
In het kerstpakket _O-
Kun je zien dat ik een doormaakte nacht heb gehad? :D
Chick on a mission
pi_202786257
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 december 2021 14:01 schreef Keroppi het volgende:

[..]
Kun je zien dat ik een doormaakte nacht heb gehad? :D
Enigzins :D

Ik ga zo mn kraampakket maar eens open maken :') staat al maanden op zolder maar vind t zo'n seksloos gebeuren dat hij nog steeds dicht is, geen idee wat erin zit, stond niet uitgeschreven op de website van de verzekeraar.
pi_202786546
quote:
0s.gif Op donderdag 23 december 2021 22:30 schreef elamanilo het volgende:

[..]
Autorijden lukt mij nog! Maar ophalen is wel fijn als je man dat zou lukken.

De kast is niet gelukt, dus ik heb de ‘oude’ vertrouwde commode weer in gebruik genomen. En dozen in de opslag van m’n vader gezet, zodat er net aan genoeg plek in huis vrij was.
Een vriendin appte vanochtend dat zij nog een cordring had liggen, dus ik ben voorzien. Toch heel erg bedankt (nogmaals) voor je lieve aanbod :*

Ook wel een mooi idee dat dit kindje ook weer gebruik kan maken van de vertrouwde commode denk ik, of is dat te sentimenteel gedacht *O*

@ de rest ook bedankt voor de ervaringen! Ik begreep inderdaad dat op de OK een navelstrengklem wordt geplaatst en later, op de ziekenhuiskamer dan een cordring kan worden geplaatst door een vpk of vk. Het staat iig genoteerd in m’n dossier :)

@Poepz0r gefeliciteerd!!
pi_202787308
Hoe is het verder eponine? Ben je nu in het ziekenhuis of nog thuis?
pi_202787617
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 december 2021 14:45 schreef eponine het volgende:

[..]
Een vriendin appte vanochtend dat zij nog een cordring had liggen, dus ik ben voorzien. Toch heel erg bedankt (nogmaals) voor je lieve aanbod :*

Ook wel een mooi idee dat dit kindje ook weer gebruik kan maken van de vertrouwde commode denk ik, of is dat te sentimenteel gedacht *O*

@ de rest ook bedankt voor de ervaringen! Ik begreep inderdaad dat op de OK een navelstrengklem wordt geplaatst en later, op de ziekenhuiskamer dan een cordring kan worden geplaatst door een vpk of vk. Het staat iig genoteerd in m’n dossier :)

@:Poepz0r gefeliciteerd!!
Hier twee maal een sectio (in 2015 en in 2018) en beide keren is er direct een cordring geplaatst op de OK. Had dat niet specifiek benoemd maar in ons ziekenhuis standaard blijkbaar?
pi_202789123
Ik vier kerst met het beginnen van de voorweeen/indalingsweeen (kan het verschil niet voelen en er wordt nog niet gedaald :P )
pi_202789265
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 december 2021 15:58 schreef elamanilo het volgende:
Hoe is het verder eponine? Ben je nu in het ziekenhuis of nog thuis?
Thuis! Bloeddruk was vandaag ook weer prima (bij zelf meten). En verder geen gekke klachten of iets…dus hopen dat dat zo blijft de komende tijd en ik niet eerder opgenomen hoef te worden.
pi_202789376
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 december 2021 14:45 schreef eponine het volgende:

[..]

Check wel even bij haar hoe oud de codering is. Het materiaal kan verouderen en dan kan hij knappen met plaatsen, wat echt hele vervelende gevolgen kan hebben. Wij hadden er ook twee mee, voor het geval dat.
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
pi_202789483
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 december 2021 19:18 schreef Rebubbled het volgende:

[..]
Check wel even bij haar hoe oud de codering is. Het materiaal kan verouderen en dan kan hij knappen met plaatsen, wat echt hele vervelende gevolgen kan hebben. Wij hadden er ook twee mee, voor het geval dat.
Dank je voor de tip! Volgens mij heeft zij hem aangeschaft voor de geboorte van haar kindje in oktober, maar ik vraag het sowieso nog even na :)
pi_202809202
Mag ik het jammer vinden dat man de datum van de geplande ks heeft gedeeld met anderen? -O-
Ik had direct bij het plannen gezegd dat ik de datum voor onszelf wilde houden, totdat we 100% zeker weten dat het doorgaat die dag omdat we dan sowieso oppas nodig hebben voor zoon…aan de ene kant denk ik bij mezelf ‘waar zeur je over’, aan de andere kant vind ik het gewoon echt niet leuk ;(

[ Bericht 76% gewijzigd door eponine op 25-12-2021 23:21:04 ]
  FOK!fossiel maandag 27 december 2021 @ 19:45:41 #238
1455 Keroppi
kool kikker
pi_202847172
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 december 2021 21:43 schreef eponine het volgende:
Mag ik het jammer vinden dat man de datum van de geplande ks heeft gedeeld met anderen? -O-
Ik had direct bij het plannen gezegd dat ik de datum voor onszelf wilde houden, totdat we 100% zeker weten dat het doorgaat die dag omdat we dan sowieso oppas nodig hebben voor zoon…aan de ene kant denk ik bij mezelf ‘waar zeur je over’, aan de andere kant vind ik het gewoon echt niet leuk ;(
Nee hoor, heel begrijpelijk.

Bij beide kindjes hebben we alleen onze ouders + siblings op de hoogte gesteld en richting de rest (vrienden etc) het vaag gehouden.

Ik wilde het wel met mijn ouders delen omdat ze ver weg wonen en zo konden ze een hotel in de buurt boeken. Bij de tweede hadden we natuurlijk een heel oppas-plan rond die datum, vond het wel fijn als iedereen daar bij betrokken was voldoende bijtijds van op de hoogte was.
Chick on a mission
pi_202847869
quote:
Snap ik wel hoor :* je wilt dat eerst gewoon voor jezelf goed op een rijtje krijgen en uitdenken en nu hebben ineens andere mensen er weet van (en wellicht ook nog eens een mening over :{ )

Wij hebben de eerste keer niemand verteld dat het begonnen was. Had geen zin in " en? Is het er al?" berichtjes ect.

Deze keer ontkomen we er helaas niet aan, idd vanwege oppas voor kind nummer 1, maar ik zou het nu alsnog het liefst gewoon voor mezelf houden, blijf uit mn bubbel :{w
pi_202848699
quote:
Daar zou ik ook van balen denk ik!

Deze week word ik gebeld voor een intake bij de kraamzorg. Wat zijn ook alweer goede vragen om te stellen?
  FOK!fossiel maandag 27 december 2021 @ 21:28:55 #241
1455 Keroppi
kool kikker
pi_202850983
quote:
0s.gif Op maandag 27 december 2021 20:32 schreef B.ertha het volgende:

[..]

Deze week word ik gebeld voor een intake bij de kraamzorg. Wat zijn ook alweer goede vragen om te stellen?
Toen onze tweede dochter werd geboren was het heel druk qua geboortes. Bij bepaalde organisaties (niet de onze gelukkig) was het toen zo dat gezinnen vaak niet de uren kregen die ze hadden aangevraagd, maar (veel) minder.

Of dat kan gebeuren is misschien goed om te weten?
Chick on a mission
pi_202852263
Eponine, dat zou ik ook niet leuk vinden… vooral als je het vooraf nog zo had gezegd. Maar ja, het leed is al geschied. Hopelijk lukt het om dat naast je neer te leggen en in je eigen cocon te kruipen. Laat je man eventueel dealen met mensen die er iets over of op te zeggen hebben. Dan kun jij het lekker allemaal negeren. Laat de rest maar lekker de rest en focus je op jezelf en wat jij nu nodig hebt. :*
pi_202853537
quote:

[..]

Je kan eventueel vragen of je kraam van de vorige keer weer komt, als dat goed bevallen is. Ik had dezelfde weer O+ en dat was heel fijn .
pi_202855704
quote:

[..]

Wij hebben vooral verteld wat we nu hetzelfde willen en wat anders. En dat we zeker niet dezelfde willen als vorige keer en waarom :)
pi_202857135
Bij mij kon ik in de intake ook aangeven of dat ik het minimum aantal uren ( ik geloof iets van 24 u totaal) of het maximum ( weet niet meer hoeveel dat was). Daar houden ze dan in de planning rekening mee. Ik hen de max gekozen, vanwege mm bekken, tweede kind en corona (waardoor mogelijk minder hulp mogelijk us vanuit netwerk) Bij drukte kan het minder worden het aantal afgesproken uren, maar nooit zo weinig als met het minimum aantal uren. Zo doet mijn organisatie het tenminste.

Ook wel handig om te vragen hoe ze de huidige corona maatregelen uitvoeren.
  dinsdag 28 december 2021 @ 07:25:05 #246
208890 June.
Seriously?
pi_202857593
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 december 2021 04:50 schreef littledrummergirl het volgende:
Bij mij kon ik in de intake ook aangeven of dat ik het minimum aantal uren ( ik geloof iets van 24 u totaal) of het maximum ( weet niet meer hoeveel dat was). Daar houden ze dan in de planning rekening mee. Ik hen de max gekozen, vanwege mm bekken, tweede kind en corona (waardoor mogelijk minder hulp mogelijk us vanuit netwerk) Bij drukte kan het minder worden het aantal afgesproken uren, maar nooit zo weinig als met het minimum aantal uren. Zo doet mijn organisatie het tenminste.

Ook wel handig om te vragen hoe ze de huidige corona maatregelen uitvoeren.
Ligt ook een beetje aan de hoeveelheid bevallingen in die maand.. Afgelopen september was het hier in ons babyboom dorp echt een probleem. Daar kreeg je alleen het minimum aantal uren, ongeacht je situatie.. Ben benieuwd hoen het nu is.
pi_202857780
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 december 2021 07:25 schreef June. het volgende:

[..]
Ligt ook een beetje aan de hoeveelheid bevallingen in die maand.. Afgelopen september was het hier in ons babyboom dorp echt een probleem. Daar kreeg je alleen het minimum aantal uren, ongeacht je situatie.. Ben benieuwd hoen het nu is.
Ja inderdaad, ze gaf aan dat deze organisatie in principe goed genoeg bezet is om aan de vraag te voldoen en niet meer aan te nemen dan ze zouden kunnen bieden. Maar er kan natuurlijk nog vanalles veranderen, ook qua covid ect. Als ze veel besmet personeel krijgen dan loopt het natuurlijk ook vast.
pi_202858152
quote:
0s.gif Op maandag 27 december 2021 19:45 schreef Keroppi het volgende:

[..]
Nee hoor, heel begrijpelijk.

Bij beide kindjes hebben we alleen onze ouders + siblings op de hoogte gesteld en richting de rest (vrienden etc) het vaag gehouden.

Ik wilde het wel met mijn ouders delen omdat ze ver weg wonen en zo konden ze een hotel in de buurt boeken. Bij de tweede hadden we natuurlijk een heel oppas-plan rond die datum, vond het wel fijn als iedereen daar bij betrokken was voldoende bijtijds van op de hoogte was.
quote:
0s.gif Op maandag 27 december 2021 20:09 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]
Snap ik wel hoor :* je wilt dat eerst gewoon voor jezelf goed op een rijtje krijgen en uitdenken en nu hebben ineens andere mensen er weet van (en wellicht ook nog eens een mening over :{ )

Wij hebben de eerste keer niemand verteld dat het begonnen was. Had geen zin in " en? Is het er al?" berichtjes ect.

Deze keer ontkomen we er helaas niet aan, idd vanwege oppas voor kind nummer 1, maar ik zou het nu alsnog het liefst gewoon voor mezelf houden, blijf uit mn bubbel :{w
quote:

[..]

quote:
0s.gif Op maandag 27 december 2021 22:02 schreef elamanilo het volgende:
Eponine, dat zou ik ook niet leuk vinden… vooral als je het vooraf nog zo had gezegd. Maar ja, het leed is al geschied. Hopelijk lukt het om dat naast je neer te leggen en in je eigen cocon te kruipen. Laat je man eventueel dealen met mensen die er iets over of op te zeggen hebben. Dan kun jij het lekker allemaal negeren. Laat de rest maar lekker de rest en focus je op jezelf en wat jij nu nodig hebt. :*
Het ging me niet om eventuele meningen van anderen (want daar trek ik me wat mijn bevalling en hoe ik die wil beleven betreft toch niks van aan), maar meer om dat ik gewoon nog even iets bij ons zelf wilde houden. En dan toch merken dat ie gedeeld is en dat minstens één van de personen met wie de datum gedeeld is, hem weer verder met anderen heeft gedeeld. Ik snap daar echt niks van en vind dat toch wel een soort privé/intiem (kan het niet goed omschrijven). Inmiddels is mijn teleurstelling weer wat gezakt hoor, maar ik blijf het wel jammer vinden.

Over meningen van anderen - man en ik zijn allebei types die graag weten waar ze aan toe zijn en mijn werk bestaat uit plannen/roosteren/overzichten maken...dus niemand in onze nabije kring was verrast toen ik meldde dat het sowieso een geplande KS zou worden :') :D (ook vanwege het verloop bij zoon).
Ik verbaas me wel echt over het feit hoeveel mensen het raar vinden dat ik de exacte datum (nog) niet wil delen. Sommigen zijn gewoon echt half beledigd. Maar als we niet voor iets geplands zouden gaan, zouden ze het ook niet van tevoren weten, dus wát is exact het probleem denk ik dan :wtf: (en zo'n reactie maakt dat ik juist nog minder ga delen).

Wat jij schrijft @littledrummergirl, over het de eerste keer aan niemand verteld hebben dat het begonnen was en het nu alsnog het liefst gewoon voor jezelf willen houden herken ik dus echt heel erg. Prima als mensen de behoefte hebben om elke wee met wie dan ook te delen, ik had (en heb) dat niet. Tijdens de weeën vorige keer belde ineens mijn opa om te vragen hoe het met me ging. Ik heb hem niets laten merken en hij had ook niets door, was super verrast dat hij de volgende dag een telefoontje kreeg dat na een aantal achterkleindochters nu zijn eerste achterkleinzoon geboren was O+.
Ik heb vorige week ook serieus aan de arts in het zh gevraagd of het mogelijk was dat we ons na 08:00 in het ziekenhuis kunnen melden, zodat we zelf onze zoon naar het kdv kunnen brengen die dag (kdv is om 07:30 open). Dan zouden we daarna gelijk doorrijden zodat we niet 's ochtends vroeg van oppas afhankelijk zijn, maar helaas!

Anyway... ik overleef het wel ;), baalde gewoon echt heel erg van de week.
Inmiddels heb ik mijn 'laatst gezien' status op Whatsapp uitgezet want blijkbaar zijn er toch (weer) mensen die daaraan denken te zien of de baby er is/of er iets gaande is of niet 8)7

@B.ertha, voor intake kraamzorg zijn we nagegaan wat we vorige keer wel en niet prettig vonden en hebben naar aanleiding daarvan wat vragen gesteld en aangegeven wat/hoe we zouden willen. Helaas werkt de kraam die we toen hadden niet meer bij de organisatie, anders had ik zeker om haar gevraagd. Maar ze zouden nu hun best doen om iemand te sturen die qua karakter en rust op haar lijkt, dus ik ben benieuwd. Als je het fijn vindt om zoveel mogelijk één vast iemand te hebben (voor zover dat mogelijk is natuurlijk) zou ik dat ook zeker aangeven. Dat is bij de organisatie waar wij bij zitten de norm (vanwege covid kan het natuurlijk anders lopen) maar ik heb pré-covid meegemaakt dat iemand wel drie verschillende kraamverzorgenden over de vloer had omdat dat nu eenmaal zo in de planning stond/standaard was bij die organisatie. Wij hebben ook nog wat praktische dingen doorgegeven met betrekking tot onze huisdieren (de katten mogen niet naar buiten bijvoorbeeld), dat we iemand willen die niet rookt, overleg gehad over hoe noodzakelijk een babybadje is voor de kraamzorg en dat we die vorige keer na de kraamweek niet meer gebruikt hebben etc...
pi_202860468
Ik heb op de valreep nog even een boostershot gepland, hopelijk niet al te veel bijwerkingen gedoe :+ van de vorige twee was ik best even ziek voor n dag of twee.

Vind het wel een prettig idee om wat beter beschermd te zijn op t moment dat ik t ziekenhuis in ga en allerlei zorg over de vloer krijg thuis.

Als het daadwerkelijke bevallen nog even op zich laat wachten tenminste, dit heeft vast ook weer wat inwerktijd nodig.
pi_202860497
Mijn zwager en schoonzus kregen ook een geplande keizersnede ivm placenta voor de uitgang, maar zij hielden het ook voor zichzelf en dat vond ik meer dan terecht.

Zelf wilde ik met kerst al niet eens meer met m’n schoonouders afspreken omdat ik vreesde dan geen goede smoes te kunnen bedenken om daar weg te gaan of hen mijn deur uit te zetten als er iets zou beginnen. En mijn schoonmoeder is zo angstig dat ik het ook no way zie zitten als zij vooraf iets weet. Vorige keer hebben we zelfs die ene week dat wij wisten dat het twee baby’s waren dat niet met hen gedeeld ivm al die angst die ze dan op ons zouden gaan projecteren. Dat hebben we toen ook echt alleen aan m’n ouders en enkele betrokkenen vertelt.

Nu weten zelfs heel veel mensen niet eens dat ik zwanger ben 😅 M’n schoonouders wel, maar volgens mij m’n zwager en schoonzus niet eens… dus ook weinig mensen die afwachtend zijn nu.
pi_202860976
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 december 2021 11:00 schreef littledrummergirl het volgende:
Ik heb op de valreep nog even een boostershot gepland, hopelijk niet al te veel bijwerkingen gedoe :+ van de vorige twee was ik best even ziek voor n dag of twee.

Vind het wel een prettig idee om wat beter beschermd te zijn op t moment dat ik t ziekenhuis in ga en allerlei zorg over de vloer krijg thuis.

Als het daadwerkelijke bevallen nog even op zich laat wachten tenminste, dit heeft vast ook weer wat inwerktijd nodig.
Goed vooruitzicht! Hopelijk weinig bijwerkingen inderdaad. Ik gok zo dat ik 'm niet meer kan halen voordat de kleine er is, maar zodra ie gepland kan worden ga ik dat in ieder geval wel doen. Met de snelheid waarmee de jaartallen nu vrijgegeven worden, gok ik dat ik donderdag een afspraak kan gaan maken. We'll see...

quote:
1s.gif Op dinsdag 28 december 2021 11:02 schreef elamanilo het volgende:
Mijn zwager en schoonzus kregen ook een geplande keizersnede ivm placenta voor de uitgang, maar zij hielden het ook voor zichzelf en dat vond ik meer dan terecht.

Zelf wilde ik met kerst al niet eens meer met m’n schoonouders afspreken omdat ik vreesde dan geen goede smoes te kunnen bedenken om daar weg te gaan of hen mijn deur uit te zetten als er iets zou beginnen. En mijn schoonmoeder is zo angstig dat ik het ook no way zie zitten als zij vooraf iets weet. Vorige keer hebben we zelfs die ene week dat wij wisten dat het twee baby’s waren dat niet met hen gedeeld ivm al die angst die ze dan op ons zouden gaan projecteren. Dat hebben we toen ook echt alleen aan m’n ouders en enkele betrokkenen vertelt.

Nu weten zelfs heel veel mensen niet eens dat ik zwanger ben 😅 M’n schoonouders wel, maar volgens mij m’n zwager en schoonzus niet eens… dus ook weinig mensen die afwachtend zijn nu.
Snap ik hoor, dat je met kerst al mensen op afstand hebt gehouden met die reden. Hebben jullie weinig contact met zwager en schoonzus, dat ze waarschijnlijk niet eens van de zwangerschap weten? (als je het er niet over wil hebben hoef je hier natuurlijk niet op te reageren :))
Hoe voel je je ela?
pi_202865448
quote:
[..]
Snap ik hoor, dat je met kerst al mensen op afstand hebt gehouden met die reden. Hebben jullie weinig contact met zwager en schoonzus, dat ze waarschijnlijk niet eens van de zwangerschap weten? (als je het er niet over wil hebben hoef je hier natuurlijk niet op te reageren :))
Hoe voel je je ela?
Ja, weinig contact met ze inderdaad. C. heeft z’n broer wel een paar keer gesproken via whatsapp of telefoon, maar hij had kennelijk niet de behoefte om dit nieuws met hen te delen. ;)
Mijn schoonmoeder heeft er nog een paar keer wat van geprobeerd te zeggen en vinden, en druk op C. proberen te leggen om het aan z’n broer te vertellen, maar ik gok dat dat meer een averechts effect heeft gehad.

C. komt uit een niet zo fijne thuissituatie en heeft een aparte band met z’n gezin om het zo te zeggen. We hebben het m’n schoonouders dit keer ook pas met 24 weken of zo vertelt :’) Dat kon blijkbaar, ondanks dat m’n buik al best snel dikker werd. Maar ik heb zelf ook wel wat extra gewicht en we hebben ze blijkbaar rond die tijd een poosje niet gezien.

Dat we het hen elke zwangerschap laat (en ook steeds later) vertellen, heeft er ook mee te maken dat ik het niet aan anderen vertelde. En dit keer was het zo ‘laat’ in de zwangerschap dat ik er geen behoefte (meer) aan had om het aan mensen te vertellen. Mede door het rouwproces waar ik in zat/zit omtrent m’n moeder. Ik heb me behoorlijk afgesloten van alles en iedereen, wat eenvoudig is in deze tijden. Pas onlangs heb ik het aan een stuk of drie vrienden vertelt, via whatsapp zelfs. :’)

Nu moet ik zeggen dat het aan de ene kant best fijn is dat niemand het weet en dus ook niemand zich ermee bemoeit. (Alleen mensen die ik IRL zie weten het natuurlijk wel). Aan de andere kant heb ik er af en toe het gevoel over dat ik daarmee mijn baby’tje te kort doe, alsof het er ‘niet mag zijn’.

Ik voel me oké, denk ik. Lichamelijk voel ik me niet heel fit haha, ik kan echt ongeveer niets meer… en geestelijk voel ik me best stabiel. Ik maak me er alleen zorgen over dat ik er voor m’n gevoel nog niet klaar voor ben. Het voelt nog niet afgesloten en ik weet (nog) niet wat ik daarmee wil/moet doen. Of wel, m’n mantra weer uit de kast halen: alles gaat precies zoals het hoort. En: alles wat op mijn pad komt is precies wat ik nodig heb.

:)

Hoe voel jij je? De laatste loodjes. Hoe gaat het met je bloeddruk?
pi_202872060
Pffft, de kleine schopt de hele dag tegen mijn blaas ;( en hard ook. Soms is dat zo gevoelig dat ik twijfel of ik geen blaasontsteking heb (had ik de vorige keer ook zonder klachten), dus toch maar even een plasje inleveren.
pi_202875893
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 december 2021 14:27 schreef elamanilo het volgende:

[..]
Ja, weinig contact met ze inderdaad. C. heeft z’n broer wel een paar keer gesproken via whatsapp of telefoon, maar hij had kennelijk niet de behoefte om dit nieuws met hen te delen. ;)
Mijn schoonmoeder heeft er nog een paar keer wat van geprobeerd te zeggen en vinden, en druk op C. proberen te leggen om het aan z’n broer te vertellen, maar ik gok dat dat meer een averechts effect heeft gehad.

C. komt uit een niet zo fijne thuissituatie en heeft een aparte band met z’n gezin om het zo te zeggen. We hebben het m’n schoonouders dit keer ook pas met 24 weken of zo vertelt :’) Dat kon blijkbaar, ondanks dat m’n buik al best snel dikker werd. Maar ik heb zelf ook wel wat extra gewicht en we hebben ze blijkbaar rond die tijd een poosje niet gezien.

Dat we het hen elke zwangerschap laat (en ook steeds later) vertellen, heeft er ook mee te maken dat ik het niet aan anderen vertelde. En dit keer was het zo ‘laat’ in de zwangerschap dat ik er geen behoefte (meer) aan had om het aan mensen te vertellen. Mede door het rouwproces waar ik in zat/zit omtrent m’n moeder. Ik heb me behoorlijk afgesloten van alles en iedereen, wat eenvoudig is in deze tijden. Pas onlangs heb ik het aan een stuk of drie vrienden vertelt, via whatsapp zelfs. :’)

Nu moet ik zeggen dat het aan de ene kant best fijn is dat niemand het weet en dus ook niemand zich ermee bemoeit. (Alleen mensen die ik IRL zie weten het natuurlijk wel). Aan de andere kant heb ik er af en toe het gevoel over dat ik daarmee mijn baby’tje te kort doe, alsof het er ‘niet mag zijn’.

Ik voel me oké, denk ik. Lichamelijk voel ik me niet heel fit haha, ik kan echt ongeveer niets meer… en geestelijk voel ik me best stabiel. Ik maak me er alleen zorgen over dat ik er voor m’n gevoel nog niet klaar voor ben. Het voelt nog niet afgesloten en ik weet (nog) niet wat ik daarmee wil/moet doen. Of wel, m’n mantra weer uit de kast halen: alles gaat precies zoals het hoort. En: alles wat op mijn pad komt is precies wat ik nodig heb.

:)

Hoe voel jij je? De laatste loodjes. Hoe gaat het met je bloeddruk?
Wat een lastige situatie zo met je schoonfamilie, vooral het druk uitoefenen door je schoonmoeder op C., maar het klinkt ook alsof je er wel vrede mee hebt hoe het gaat. Dat is het belangrijkste.

Fijn dat je je geestelijk stabiel voelt! Lichamelijk komt vast wel weer goed, als alles achter de rug is. En het gevoel dat je er nog niet klaar voor bent, misschien blijft dit baby'tje nog wel even zitten? Je mantra klinkt sowieso goed :)

Hier gaat het wel goed. Alleen weer teveel gedaan vandaag (zoon op kdv, dus dan wil ik dingen doen die ik met hem erbij minder makkelijk kan doen). En de baby vindt schone plinten straks heel belangrijk natuurlijk :')
Bloeddruk blijft thuis mooi stabiel, ik heb wat dat betreft duidelijk last van het wittejasseneffect.
pi_202880038
Lastig Ela, je moet doen wat zelf goed voelt wat betreft vertellen.

Ik heb vandaag mijn boosterprik gehad. Via een of andere prikdag van een grote zorgorganisatie in de buurt. Heb m ook liever nu met 35,5 week dan pas 1-2 weken voor de UD. Tot nu toe heb ik gelukkig alleen wederom een pijnlijke arm. :P

En verder heb ik vandaag verlof gekregen *O*.
Daar was ik ook zķ aan toe. Bij de vorige zwangerschap kon ik bij wijze van spreken wel tot 39 weken door als het moest en nu ben ik blij dat ik dit heb gehaald :').
pi_202884640
Yes, heerlijk verlof BelleFleur! Ik ben er ook elke zwangerschap meer en eerder aan toe 😅
Gelukkig kan ik zelf m’n werk indelen en tegemoet komen aan die gevoelens. Maar het moment dat ik dan verlofuitkering krijg is altijd wel een mijlpaaltje. :D

Herkenbaar Eponine, dat je dan van alles wilt doen wat minder handig is met andere kinderen erbij. Nu uitrusten jij! :*
pi_202890258
Mijn vriend is werken en de kleuter uit logeren O+ ik denk dat dit de enige dag tijdens mijn hele verlof zal zijn dat ik alleen thuis ben en een beetje rond kan lummelen zonder dat ik iets hoef. Dus dat ga ik keihard doen vandaag, helemaal niks, in pyjama O+

En oh wat hoop ik dat de scholen na de vakantie weer open gaan :X
pi_202890332
Ik kreeg een mail van de verloskundige dat ik ook via hun geboosterd had kunnen worden. Nu heb ik morgen al een reguliere afspraak via de GGD, maar misschien is het een optie voor andere zwangeren om eens na te gaan of het via de eigen verloskundige ook kan.
pi_202890548
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 10:56 schreef littledrummergirl het volgende:
Mijn vriend is werken en de kleuter uit logeren O+ ik denk dat dit de enige dag tijdens mijn hele verlof zal zijn dat ik alleen thuis ben en een beetje rond kan lummelen zonder dat ik iets hoef. Dus dat ga ik keihard doen vandaag, helemaal niks, in pyjama O+

En oh wat hoop ik dat de scholen na de vakantie weer open gaan :X
Oh dat is zo fijn! Ik was ook zo toe aan even me time, dat ik een vakantiedag heb opgenomen en peuter lekker naar de opvang. Heerlijk.

Ik twijfel nog even over de timing van de booster. In januari krijg ik eerst nog de 22 weken prik en dan mag je 2 weken erna geen vaccinatie hebben. Dus het zal sowieso ergens in februari worden. Daarnaast is het ook nog niet helemaal duidelijk hoe lang die booster geldig is voor reizen naar het buitenland, nu is het 9 maanden, maar heb ook wel eens 6 maanden gelezen.. Als alles goed gaat willen we misschien nog ergens even naartoe voordat ik weer ga werken.

[ Bericht 9% gewijzigd door June. op 29-12-2021 11:13:49 ]
pi_202899750
Nog meer dames hier die zich af en toe Annelies voelen :')

pi_202905345
Oh heerlijk, verlof labellefleur27. Ik ben ook al een tijdje aan het aftellen.

Booster krijg ik volgende week. Mooie timing met dik 3 weken na de 22 weken prik. Als ik er ziek van word is het minder goede timing want de volgende dag ben ik vrij met de peuter :D

LDG, hier nog een Annelies. Sowieso altijd een inlegkruisje in voor als ik wat druppels verlies. Maar toen ik verkouden was en flink moest hoesten, moest ik upgraden naar maandverband :X

Wij komen maar niet uit een naam en nu word ik er stilaan een beetje verdrietig van. We hebben allebei wisselende voorkeuren en nooit dezelfde naam. Ik zou het echt rot vinden als we achteraf spijt krijgen van een naam.

SPOILER
pi_202906090
Gelukkig nooit lek, behalve toen ik van de zomer Covid had. Toen moest ik zo vreselijk hoesten dat ik inlegkruisjes in moest doen (of elke keer een schone onderbroek aan). Ik had meteen medelijden met anderen die daar vaker last van hebben... :’(

*O* vandaag is mijn UD!
pi_202906268
Bottoms-Up :* Rare jongens, he, die hormonen... maar ook heel herkenbaar. Er is echt wel ergens een naam die bij jullie dochter hoort. Ik hoop dat jullie ‘m snel gaan vinden. Ik weet nog bij mn eerste dat ik op een gegeven moment ook benauwd werd omdat we maar geen jongensnaam konden vinden.

Toen bij mn tweede zn naam niet paste, en we dus na de geboorte alsnog een nieuwe naam hebben gezocht, én dat ook gewoon goed ging, hebben we bij de derde (en tevens meteen de vierde) helemaal geen naam meer klaargelegd voor de geboorte. ;)

En dit keer is er wel een naam, ben benieuwd of ie ook echt past. Al heb ik het gevoel van wel, vooral omdat ie zo mooi bij mn moeders namen past, die we als tweede en derde naam willen meegeven. O+

Nou ja, ik hoop gewoon met je mee dat jullie naam in de lucht hangt en jullie hem snel te pakken hebben. :*
pi_202918884
Ik vind het ook zo lastig, namen. We zijn er ook nog niet uit, maar gelukkig hebben we ook nog even. Nu hebben wel een paar namen die we beide wel oke vinden, maar ja is wel oke goed genoeg? Twijfels..

Bij draak hadden we ook pas een paar weken van tevoren de definitieve naam. En dan was er soms nog twijfel.
pi_202919222
Bottoms, ik herken me wel een beetje in je spoiler :* , maar het komt goed! Dé naam komt straks vast ineens bij jullie naar boven.

De (eerste) naam die wij hebben gekozen is een naam die man al heel lang geleden eens had geopperd maar hij was ‘m zelf vergeten. In onze aanvankelijke zoektocht kwamen we er ook niet uit, totdat deze naam ineens weer bij mij naar boven kwam. Toen ik hem voorstelde, was man direct weer enthousiast. Ik heb nog wel even getwijfeld (mede doordat iemand met wie ik vroeger veel contact had ook zo heet), maar inmiddels ben ik er zo aan gewend dat ik het heel leuk vind om de naam ergens de komende week te kunnen gaan delen.
Wel heb ik trouwens ietsje minder het YES-gevoel bij deze naam. Bij zoon had ik dat gevoel wel heel erg, maar ik denk dat het toen ook makkelijker was omdat er nog geen andere naam (van een ouder kindje) was om “rekening mee te houden”. Uiteindelijk vind ik de namen qua stijl niet eens bij elkaar passen en bevatten ze dezelfde klinkers in dezelfde volgorde, maar hoe lang worden ze nou in één adem genoemd. Waarschijnlijk alleen tot het einde van de basisschool. En dan nog zijn het al die tijd twee persoonlijkheden dus het hķeft ook niet perfect te passen :)

Vandaag een dagje voor mezelf. Dus ik ga lekker bedden verschonen, stofzuigen, was wegwerken… :')
pi_202920185
quote:
1s.gif Op donderdag 30 december 2021 09:08 schreef June. het volgende:
Ik vind het ook zo lastig, namen. We zijn er ook nog niet uit, maar gelukkig hebben we ook nog even. Nu hebben wel een paar namen die we beide wel oke vinden, maar ja is wel oke goed genoeg? Twijfels..

Bij draak hadden we ook pas een paar weken van tevoren de definitieve naam. En dan was er soms nog twijfel.
Ik ben ook gesetteld voor "goed genoeg" qua naam. Geen "jaaaaa O+ " maar gewoon een prima naam en fijn icm die van grote broer.

En ik denk dat als hij eenmaal geboren is dat die naam gewoon prima is :Y
pi_202920232
Ik ben net geboorsterd door een hele mooie militair :9~ hormonen hou op met me!
pi_202920932
quote:
0s.gif Op donderdag 30 december 2021 10:23 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]
Ik ben ook gesetteld voor "goed genoeg" qua naam. Geen "jaaaaa O+ " maar gewoon een prima naam en fijn icm die van grote broer.

En ik denk dat als hij eenmaal geboren is dat die naam gewoon prima is :Y
Ja dat geloof ik ook wel, toen draak er eenmaal was was en is de naam ook perfect. Maar ik twijfel sowieso in alles tot het laatste moment, dus dit is geen uitzondering :')
pi_202921514
Het verschil met vorige keer is nu gewoon enorm groot. Toen hadden we de drie namen vast staan toen we de erkenning gingen regelen net voor 24 weken. De eerste naam had ik al 10 jaar in mijn hoofd.
Nu wil de eerste naam al niet en de overige eigenlijk ook niet. Bij de eerste hebben we de opa's creatief vernoemd en dat ging heel makkelijk. Nu met de oma's wringt alles wat we leuk vinden met elkaar.
Gisterenavond toch wat vorderingen gemaakt. 2 van de drie namen van de lijst gegooid en een andere toegevoegd. Als we er binnenkort niet uitkomen mag ze zelf kiezen. Dan trek ik een lijn over het midden van mijn buik en zet aan elke kant een naam. De kant waar ze het eerste schopt, wordt t dan. Klaar :P
pi_202930672
Haha, dat is nog niet eens zo'n gek idee. ;) :P

Vandaag heeft mijn lief mijn buik gehenna'd. Nu zit ik in de folie, vanavond laat kan het eraf.
En vandaag heb ik ook mijn hemeltje gemaakt, voor over m'n bevalbad.

Afgelopen nacht heb ik een paar uren wakker gelegen met een soort weeën, die wel echt gevoelig waren maar toch net niet helemaal doorzette. Ik vond het ineens heel erg spannend en had ook het gevoel dat nog niet alles klaar was, dus vandaar dat ik me vandaag daarvoor heb ingezet.

SPOILER
  FOK!fossiel donderdag 30 december 2021 @ 19:19:09 #271
1455 Keroppi
kool kikker
pi_202935485
Oh dat ziet er echt prachtig uit zeg!
Chick on a mission
pi_202935739
quote:
0s.gif Op donderdag 30 december 2021 19:19 schreef Keroppi het volgende:
Oh dat ziet er echt prachtig uit zeg!
Dankje, ik ben er ook heel blij mee! Ik denk dat we het nog een kwartslag draaien en dan de bank opzij schuiven zodra er iets begint en het bad eronder gaat. Dan staat het niet zo in de weg de komende dagen. ‘:)
pi_202936925
Mooi plekje Ela O+
Kom elke keer even kijken of jullie kleine meid zich al gemeld heeft hihi
pi_202941768
Wat een fijne plek ela O+
pi_202942218
Wauw, prachtig!

Ik heb tegenwoordig elke avond last van opboeren, mega irritant!
Gelukkig had ik geen blaasontsteking, dat is dan tenminste nog iets
pi_202966580
Thanks O+

Hier nog steeds met volle buik. Nu is de verwachting dat ik snel ga baren, dus het kan nog in dit jaar, met gemak zelfs.. :D Maar er is nog niets begonnen vooralsnog.

En bij deze ik wens iedereen hier alvast een heel mooi nieuw jaar, vol verse baby's en knuffels toe!
pi_202966996
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 december 2021 19:28 schreef elamanilo het volgende:
Thanks O+

Hier nog steeds met volle buik. Nu is de verwachting dat ik snel ga baren, dus het kan nog in dit jaar, met gemak zelfs.. :D Maar er is nog niets begonnen vooralsnog.

En bij deze ik wens iedereen hier alvast een heel mooi nieuw jaar, vol verse baby's en knuffels toe!
Ik ben benieuwd wanneer jullie kleintje zich aandient, de kamer is er in ieder geval klaar voor O+

Alvast een gelukkig nieuw jaar allemaal *O* O+ :*
pi_202968097
Iedereen alvast een mooi nieuwjaar gewenst met verse baby’tjes O+
pi_202970976
Zit ik hier… mijn grote twee zijn bij een buurkindje. De peuters liggen in bed en C. ligt er bij. Vijfde kindje in m’n buik, maar helemaal alleen oudejaarsavond doorbrengen! Wie had dat gedacht haha.
  zaterdag 1 januari 2022 @ 07:37:25 #280
208890 June.
Seriously?
pi_202974122
Beste wensen allemaal! Het jaar waarin we onze baby's mogen gaan bewonderen O+
pi_202977628
Gelukkig Nieuwjaar allemaal O+

Ik heb geen blaasontsteking maar heb wel een continu drukkend gevoel op mijn blaas of baarmoeder. Buiten mijn zwangerschap zou ik denken aan een blaasontsteking of ongesteld worden, dus wat is het dan? :?
pi_202977723
Vannacht kon ik uiteindelijk helemaal niet slapen :’) Pas na 5 uur ben ik een keer in slaap gevallen. Gelukkig redden de peuters zich al best beneden met een filmpje en wat te eten. En intussen werden de grote twee ook wakker, dus heb ik toch tot half 11 kunnen uitslapen.

Vandaag of morgen de kerstboom opruimen denk ik. We hebben maar een kleintje, maar we kunnen de ruimte in de woonkamer nu wel gebruiken voor andere dingen. Zoals de dozen van het bevalbad, spullen van het kraampakket en voor de baby (aankleedkussen, warme kruiken).

M’n broekje heb ik gisteren afgebreid. Alleen het koordje nog.

Al m’n kinderen zijn nu aan het buitenspelen. Wow, wat een oase van rust ben ik ineens in beland. Gisteravond ook al! :D Ik dacht gisteravond nog: Zul je zien dat ik nu even m’n baby baar.

Van te voren heb ik dat vaak gedacht, dan zag ik mezelf zo zitten op oudejaarsavond in het bevalbad en dan dat ik net voor of na 12en met vuurwerk een baby in m’n armen had. Maar niets hoor! C. werd om kwart voor 12 wakker en om kwart over 12 was er ook een verwarde peuter wakker. De groten kwamen pas om 1 uur of zo weer eens hier buurten. Ik was wel heel verdrietig rond 12 uur… het eerste volle jaar dat begint zonder mijn mama. Vorig jaar was ze er nog gewoon met oud&nieuw, deze maakt ze niet meer mee. Alles begint opnieuw zonder haar. Ik wilde ook niemand ‘gelukkig’ nieuwjaar wensen (en nog steeds niet). Ik probeer me te focussen op het baby’tje, dat het dit jaar het jaar wordt van het krijgen van dit kindje. Maar ik vind het even lastig om er vreugde uit te halen…

Op het geboortekaartje dat ik aan het maken ben heb ik 5 januari gezet als geboortedatum trouwens. Ik weet nog dat die datum bij mijn oudste toen ook klopte. Dus ik ben benieuwd. Toen ik het tegen m’n vader zei, zei hij dat hij ook aan die datum dacht.

Maandag heb ik nog een afspraak staan bij m’n vroedvrouw. Maar als ik me niet meer voel alsof ik nog naar Rotterdam wil rijden, kan ze dinsdag ook bij mij op bezoek komen.

Vooralsnog is autorijden ongeveer het enige wat ik nog wel kan ;) Behalve in en uit stappen is wel een hele klim geworden. Maar we zullen zien. Ik vul deze dagen nu met mindfulness in het moment zijn en weinig doen. Ik zou eigenlijk wel moeten stofzuigen (haha, hoe dan?) en wat was draaien (straks maar even roepen of C iets mee naar beneden kan nemen). Ik voel me vandaag wel wat beweeglijker dan gisteren.

/dagboek
pi_202977872
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 januari 2022 14:33 schreef B.ertha het volgende:
Gelukkig Nieuwjaar allemaal O+

Ik heb geen blaasontsteking maar heb wel een continu drukkend gevoel op mijn blaas of baarmoeder. Buiten mijn zwangerschap zou ik denken aan een blaasontsteking of ongesteld worden, dus wat is het dan? :?
Ik heb t ook gehad, ergens in het tweede trimester, ook laten checken op b-o en niks aan de hand. De assistente gaf aan dat het mogelijk met mijn bekken te maken had dat ik wat voelde (geen idee wat precies :@ )
pi_202984664
Ik heb net een nieuw geboortekaartje zitten maken. We hadden er eigenlijk al eentje, maar ik vond het toch wel leuk om grote broer ook een rol te laten spelen op het kaartje. Gelukkig vond man hem ook leuk, dus ik heb net een proefdruk besteld zodat we beide kaartjes naast elkaar kunnen houden. Vorige keer heb ik de kaartjes als ik het me goed herinner binnen drie dagen na de geboorte besteld en verzonden, nu wachten we denk ik iets langer en sturen we wat minder kaartjes.

Gistermiddag stonden mijn broer en schoonzus ineens voor de deur met een groooote doos met cadeautjes. Er was eigenlijk een babyshower gepland en vanwege alle maatregelen is die niet doorgegaan, maar zij en de rest van het groepje dat erbij zou zijn wilden toch iets doen O+, dus ik heb gisteravond nog wat babywasjes gedraaid en te drogen gehangen. Er zat ook een boekje bij met ‘voorspellingen’ qua naam en geboortedatum etc. en waar bij de peuter destijds iemand de naam had geraden zitten ze er nu allemaal mijlenver naast *)
Vandaag kwam een aangetrouwd nichtje met een enorme tas met babykleding (in wat grotere maatjes) dus daar ben ik ook mee bezig geweest om het uit te zoeken en te wassen. Het houdt me in ieder geval van de straat :+

Verder veel harde buiken hier en een erg beweeglijke baby. Ik hoop dat ze nog even blijft zitten tot de geplande datum en we niet alsnog met spoed naar het zh hoeven te rijden.
pi_202984917
Wat lief allemaal eponine, die cadeautjes en dat ze allemaal zo aan je denken! O+

Oh men, ik vind het echt zo fijn (ondanks al m’n op hol geslagen emoties an hormonen) in mijn bubbel. Ik wilde dat ik dit al veel eerder had kunnen voelen, maar gelukkig is het nog niet te laat.
pi_202985119
Ja, ik was echt super verrast gisteren! Vooral omdat ik echt niets verwacht had. Maar zelfs twee vriendinnen die ver(der) weg wonen hebben meegedaan O+. En de cadeautjes zijn grotendeels handgemaakt en ik hou daarvan O+, ze hebben er echt over nagedacht met z’n allen.

Hopelijk heb je nog eventjes om aan je bubbel te wennen, Ela! Ik ben benieuwd of je gevoel goed zit en jullie baby’tje inderdaad de 5e gaat komen.
  zondag 2 januari 2022 @ 00:05:10 #287
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_202988090
Hier ook volop gerommel, voorweeën, nonstop harde buiken en het gevoel alsof er een bowlingbal tussen mn benen hangt :') dit gaat geen vijf weken meer duren gok ik.

Begin ook ineens te nestelen 😂 ineens moet alles op zn plek liggen en staan.
pi_202993977
Herkenbaar van het nestelen ldg, hopelijk heb je verder niet al teveel last van je buik en kan je nog even toegeven aan je nesteldrang.

Net werd ik gebeld door het ziekenhuis voor de covid-screening en doorgeven van de planning. We weten nu de definitieve datum en de tijd dat we verwacht worden. Dus net ook de hulptroepen voor peuter op de hoogte gebracht. Het wordt wel ineens echt zo :+
  zondag 2 januari 2022 @ 16:09:07 #289
426379 elamanilo
elämänilo
pi_202995082
LittleDrummerGirl, jij bent ook al echt bij de laatste loodjes! Nestelen is fijn O+

Eponine, ohhh wat spannend! Wie van ons zal er eerder zijn?! :D O+

Ik zag net een filmpje van een badbevalling waarbij grote zus van 8 het babytje helpt aanpakken. Straks aan mijnes laten zien, ze maakt de hele dag overal tekeningen van mij in bad met de baby en zij die helpt met aanpakken. O+
  zondag 2 januari 2022 @ 16:09:42 #290
426379 elamanilo
elämänilo
pi_202995089
En zal dit topic nog volraken? En dat ik dan nog bovenaan kom te staan?! :D (Voordat ik beval dus)
  zondag 2 januari 2022 @ 16:32:02 #291
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_202995386
quote:
0s.gif Op zondag 2 januari 2022 14:40 schreef eponine het volgende:
Herkenbaar van het nestelen ldg, hopelijk heb je verder niet al teveel last van je buik en kan je nog even toegeven aan je nesteldrang.

Net werd ik gebeld door het ziekenhuis voor de covid-screening en doorgeven van de planning. We weten nu de definitieve datum en de tijd dat we verwacht worden. Dus net ook de hulptroepen voor peuter op de hoogte gebracht. Het wordt wel ineens echt zo :+
Spannend *O* het einde is in zicht *O* en wat bedoelen ze met covid screening? Gewoon preventief een test voordat ze je opnemen? Heb ik mijn ziekenhuis nog niet over gehoord. Heb morgen weer een controle, dus zal het eens vragen.

Vandaag een weer wat rustiger lijf hier :') het is allemaal zo lekker onvoorspelbaar he.

Ik ben zo benieuwd of ela idd op de vijfde gaat bevallen O+
pi_202995635
Spannend, al die naderende UD's. Succes allemaal!
Het topic loopt flink leeg deze maand.
pi_202997244
quote:
0s.gif Op zondag 2 januari 2022 16:09 schreef elamanilo het volgende:
En zal dit topic nog volraken? En dat ik dan nog bovenaan kom te staan?! :D (Voordat ik beval dus)
Wie weet! Ben inderdaad benieuwd wie van ons als eerste is. Hoe zou je het vinden als je oudste helpt met de baby aanpakken?

quote:
0s.gif Op zondag 2 januari 2022 16:32 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]
Spannend *O* het einde is in zicht *O* en wat bedoelen ze met covid screening? Gewoon preventief een test voordat ze je opnemen? Heb ik mijn ziekenhuis nog niet over gehoord. Heb morgen weer een controle, dus zal het eens vragen.

Vandaag een weer wat rustiger lijf hier :') het is allemaal zo lekker onvoorspelbaar he.

Ik ben zo benieuwd of ela idd op de vijfde gaat bevallen O+
Voor elk bezoek moest ik een vragenlijst online invullen waarin ze vragen of je klachten hebt die bij covid passen, of je contact hebt gehad met iemand die besmet is etc. en nu was het dezelfde vragenlijst maar dan telefonisch. Als ik of man klachten zouden hebben dan kunnen ze maatregelen nemen (en dan zou man er niet bij mogen zijn). Gelukkig allebei geen klachten <klopt af>.
  maandag 3 januari 2022 @ 00:16:30 #294
426379 elamanilo
elämänilo
pi_203004130
Ja, ze mag helpen. Ze weet nog niet of ze zelf ook in het bad wil, of dat ze er naast staat en met haar armen in het water reikt.

Mijn lief zal bij mij in het bad zitten (zoals alle voorgaande keren behalve bij de eerste vd tweeling, want toen was ie aan het plassen). En hij zal de baby waarschijnlijk het meest aanpakken (of ik zelf?) en dan mag zij helpen met de baby boven water halen (en dus ‘officieel’ geboren laten worden).

Soms ineens denk ik: omg ik moet nog gaan baren! En dan word ik ineens heel zenuwachtig. Al die oerkrachten door m’n lichaam en alles openen en toelaten. Dat lijkt dan ineens heel groots en denk ik ohhh kan ik het wel?!

Aan de andere kant word ik ook steeds nieuwsgieriger naar dat prulletje. Hoe ziet ze eruit? Lijkt ze op de anderen? Hoe klein is dat ook alweer?
  maandag 3 januari 2022 @ 04:52:15 #295
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_203004808
Heel klein is het, en licht en schattig O+ . Pasgeboren baby’s zijn zo heerlijk.

Eponine, ik ben verbaasd dat je schrijft dat je partner er niet bij zou mogen zijn als hij klachten heeft. Ik dacht dat desnoods iedereen in pak gaat maar dat je partner altijd aanwezig moet kunnen zijn, zelfs positief getest. Is dat bij jou echt anders?
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_203004918
quote:
0s.gif Op maandag 3 januari 2022 04:52 schreef Lemijn het volgende:
Heel klein is het, en licht en schattig O+ . Pasgeboren baby’s zijn zo heerlijk.

Eponine, ik ben verbaasd dat je schrijft dat je partner er niet bij zou mogen zijn als hij klachten heeft. Ik dacht dat desnoods iedereen in pak gaat maar dat je partner altijd aanwezig moet kunnen zijn, zelfs positief getest. Is dat bij jou echt anders?
Ik zie dat ik een aantal cruciale woorden vergeten ben in mijn zin :') . Mocht man klachten hebben en aan de hand daarvan positief testen, dán zou hij er niet bij mogen zijn (laatst iemand in mijn omgeving die in hetzelfde zh is bevallen en waarbij dit dus speelde…daar waren beide ouders positief getest, man mocht er niet bij zijn). Met alleen klachten zou iedereen in speciaal pak gaan idd. Maar vooralsnog speelt dat gelukkig niet! (Zie het kopje “ Bevallen in het GHL wanneer jij ķf je partner COVID positief is getest ķf in quarantaine zit”; https://www.lumc.nl/org/g(...)pveelgesteldevragen/)
  maandag 3 januari 2022 @ 07:23:52 #297
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_203005053
En het woord keizersnee had ik misschien gemist, ik lees dat de bevalkamer altijd mag tenzij koorts/ziek, maar dat de regels voor het OK complex strenger zijn.

Hopelijk loopt het los!
  maandag 3 januari 2022 @ 07:24:26 #298
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_203005055
Dit topic moet vol, jullie hebben echt een verse nodig voor je 2022-baby’s.
  maandag 3 januari 2022 @ 07:24:36 #299
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_203005057
Ik help even.
  maandag 3 januari 2022 @ 07:24:46 #300
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_203005059
Fijn he?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')