quote:
Op maandag 27 december 2021 19:45 schreef Keroppi het volgende:[..]
Nee hoor, heel begrijpelijk.
Bij beide kindjes hebben we alleen onze ouders + siblings op de hoogte gesteld en richting de rest (vrienden etc) het vaag gehouden.
Ik wilde het wel met mijn ouders delen omdat ze ver weg wonen en zo konden ze een hotel in de buurt boeken. Bij de tweede hadden we natuurlijk een heel oppas-plan rond die datum, vond het wel fijn als iedereen daar bij betrokken was voldoende bijtijds van op de hoogte was.
quote:
Op maandag 27 december 2021 20:09 schreef littledrummergirl het volgende:[..]
Snap ik wel hoor

je wilt dat eerst gewoon voor jezelf goed op een rijtje krijgen en uitdenken en nu hebben ineens andere mensen er weet van (en wellicht ook nog eens een mening over

)
Wij hebben de eerste keer niemand verteld dat het begonnen was. Had geen zin in " en? Is het er al?" berichtjes ect.
Deze keer ontkomen we er helaas niet aan, idd vanwege oppas voor kind nummer 1, maar ik zou het nu alsnog het liefst gewoon voor mezelf houden, blijf uit mn bubbel

quote:
Op maandag 27 december 2021 20:32 schreef B.ertha het volgende:[..]
Daar zou ik ook van balen denk ik!
Deze week word ik gebeld voor een intake bij de kraamzorg. Wat zijn ook alweer goede vragen om te stellen?
quote:
Op maandag 27 december 2021 22:02 schreef elamanilo het volgende:Eponine, dat zou ik ook niet leuk vinden… vooral als je het vooraf nog zo had gezegd. Maar ja, het leed is al geschied. Hopelijk lukt het om dat naast je neer te leggen en in je eigen cocon te kruipen. Laat je man eventueel dealen met mensen die er iets over of op te zeggen hebben. Dan kun jij het lekker allemaal negeren. Laat de rest maar lekker de rest en focus je op jezelf en wat jij nu nodig hebt.

Het ging me niet om eventuele meningen van anderen (want daar trek ik me wat mijn bevalling en hoe ik die wil beleven betreft toch niks van aan), maar meer om dat ik gewoon nog even iets bij ons zelf wilde houden. En dan toch merken dat ie gedeeld is en dat minstens één van de personen met wie de datum gedeeld is, hem weer verder met anderen heeft gedeeld. Ik snap daar echt niks van en vind dat toch wel een soort privé/intiem (kan het niet goed omschrijven). Inmiddels is mijn teleurstelling weer wat gezakt hoor, maar ik blijf het wel jammer vinden.
Over meningen van anderen - man en ik zijn allebei types die graag weten waar ze aan toe zijn en mijn werk bestaat uit plannen/roosteren/overzichten maken...dus niemand in onze nabije kring was verrast toen ik meldde dat het sowieso een geplande KS zou worden

(ook vanwege het verloop bij zoon).
Ik verbaas me wel echt over het feit hoeveel mensen het raar vinden dat ik de exacte datum (nog) niet wil delen. Sommigen zijn gewoon echt half beledigd. Maar als we niet voor iets geplands zouden gaan, zouden ze het ook niet van tevoren weten, dus wát is exact het probleem denk ik dan

(en zo'n reactie maakt dat ik juist nog minder ga delen).
Wat jij schrijft
@littledrummergirl, over het de eerste keer aan niemand verteld hebben dat het begonnen was en het nu alsnog het liefst gewoon voor jezelf willen houden herken ik dus echt heel erg. Prima als mensen de behoefte hebben om elke wee met wie dan ook te delen, ik had (en heb) dat niet. Tijdens de weeën vorige keer belde ineens mijn opa om te vragen hoe het met me ging. Ik heb hem niets laten merken en hij had ook niets door, was super verrast dat hij de volgende dag een telefoontje kreeg dat na een aantal achterkleindochters nu zijn eerste achterkleinzoon geboren was

.
Ik heb vorige week ook serieus aan de arts in het zh gevraagd of het mogelijk was dat we ons na 08:00 in het ziekenhuis kunnen melden, zodat we zelf onze zoon naar het kdv kunnen brengen die dag (kdv is om 07:30 open). Dan zouden we daarna gelijk doorrijden zodat we niet 's ochtends vroeg van oppas afhankelijk zijn, maar helaas!
Anyway... ik overleef het wel

, baalde gewoon echt heel erg van de week.
Inmiddels heb ik mijn 'laatst gezien' status op Whatsapp uitgezet want blijkbaar zijn er toch (weer) mensen die daaraan denken te zien of de baby er is/of er iets gaande is of niet
@B.ertha, voor intake kraamzorg zijn we nagegaan wat we vorige keer wel en niet prettig vonden en hebben naar aanleiding daarvan wat vragen gesteld en aangegeven wat/hoe we zouden willen. Helaas werkt de kraam die we toen hadden niet meer bij de organisatie, anders had ik zeker om haar gevraagd. Maar ze zouden nu hun best doen om iemand te sturen die qua karakter en rust op haar lijkt, dus ik ben benieuwd. Als je het fijn vindt om zoveel mogelijk één vast iemand te hebben (voor zover dat mogelijk is natuurlijk) zou ik dat ook zeker aangeven. Dat is bij de organisatie waar wij bij zitten de norm (vanwege covid kan het natuurlijk anders lopen) maar ik heb pré-covid meegemaakt dat iemand wel drie verschillende kraamverzorgenden over de vloer had omdat dat nu eenmaal zo in de planning stond/standaard was bij die organisatie. Wij hebben ook nog wat praktische dingen doorgegeven met betrekking tot onze huisdieren (de katten mogen niet naar buiten bijvoorbeeld), dat we iemand willen die niet rookt, overleg gehad over hoe noodzakelijk een babybadje is voor de kraamzorg en dat we die vorige keer na de kraamweek niet meer gebruikt hebben etc...