Als je nog mogelijkheid hebt, dan mag je er best eentje ophalen bij mij hoor! Of misschien kan ik hem langsbrengen? Ik heb er genoeg hier thuis liggenquote:Op donderdag 23 december 2021 20:47 schreef eponine het volgende:
Vraagje!
Iemand hier ervaring met een cordring in plaats van de standaard navelstrengklem?
Ik denk erover om er eentje aan te schaffen om mee te nemen naar het ziekenhuis. Vandaag bij m'n controle gaven ze aan deze zelf niet te hebben maar wanneer ik 'm zelf meeneem willen ze 'm wel gebruiken. Daarom ben ik op zoek naar ervaringen(@:elamanilo ik heb zo'n vermoeden dat jij er meer over kunt vertellen?)
Controle vandaag was wel een dingetje. Bloeddruk net te hoog (op het randje om te blijven), bloed- en urineonderzoek was goed. Nu elke dag zelf m'n bloeddruk meten en als ik ook maar over iets twijfel moet ik laagdrempelig met het spoednummer bellen en word ik waarschijnlijk opgenomen ter observatie. En dat voelt gek, want ik heb nergens last van verder.
Autorijden lukt mij nog! Maar ophalen is wel fijn als je man dat zou lukken.quote:Op donderdag 23 december 2021 22:21 schreef eponine het volgende:
Bedankt voor de ervaringen! En ook voor het aanbod ela, ik overleg morgen even met man voor eventueel ophalen want (zelf) autorijden is momenteel niet mijn hobby en ik gun jou graag de rust dat je niet heen en weer hoeft tijdens de laatste loodjes.
Wat fijn ook van de babywasjes! Is het inmiddels allemaal gelukt met de kast die je voor ogen had?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dankjewelquote:Op vrijdag 24 december 2021 00:25 schreef Viv het volgende:
@:Poepz0r och wat een lief meisje, veel geluk samen!!
quote:Op vrijdag 24 december 2021 00:20 schreef Poepz0r het volgende:
Gisteren - exact op de uitgerekende datum - is onze dochter Bo geboren. Moeder en kind maken het goed! Bevalling duurde slechts 2,5 uur, waarvan 20 minuten persenBijzonder en ze is ontzettend lief
Gefeliciteerd maatSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Gisteren - exact op de uitgerekende datum - is onze dochter Bo geboren. Moeder en kind maken het goed! Bevalling duurde slechts 2,5 uur, waarvan 20 minuten persenBijzonder en ze is ontzettend lief
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.gefeliciteerd!
disclaimer
Wat een knapperdjeSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.gefeliciteerd! En hoe voelt het, papa zijn?
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
Prachtig kindje! GefeliciteerdSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wow 2,5 uur deed dat niet vreselijk pijn qua weeen?
Heel bijzonderquote:Op vrijdag 24 december 2021 10:30 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
Wat een knapperdjegefeliciteerd! En hoe voelt het, papa zijn?
Ik heb ook zo kort geperst. 16 minuten om precies te zijn en toen plofte J al op mijn buikquote:Op vrijdag 24 december 2021 12:29 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Heel bijzonder![]()
@:_Lily_ Ja ze had heel veel pijn, maar wilde geen pijnbestrijding. Ze heeft 4 x geperst en dan 3 x per keer en toen was ze er al. Volgens de verloskundige duurt het gemiddeld 1,30 uur, maar het was binnen 20 minuten gepiept![]()
Heel bijzonder om mee te mogen maken. Nooit gedacht dat het nog zou lukken na al die jaren. Dankjewel allemaal voor de lieve woorden!
Twee keer geboorte in het ziekenhuis (geplande keizersnedes) en twee keer een eigen cordring meegenomen. Twee jaar geleden voelde het nog als iets wat niet routine was. De kinderarts op de OK wist er uiteindelijk niet mee om te gaan en toen heeft mijn partner gezegd (nadat hij haar wat vertwijfeld naar zag kijken) dat ze maar gewoon een navelklem moest plaatsen.quote:Op donderdag 23 december 2021 20:47 schreef eponine het volgende:
Vraagje!
Iemand hier ervaring met een cordring in plaats van de standaard navelstrengklem?
Ik denk erover om er eentje aan te schaffen om mee te nemen naar het ziekenhuis. Vandaag bij m'n controle gaven ze aan deze zelf niet te hebben maar wanneer ik 'm zelf meeneem willen ze 'm wel gebruiken. Daarom ben ik op zoek naar ervaringen(@:elamanilo ik heb zo'n vermoeden dat jij er meer over kunt vertellen?)
Dankjewelquote:Op vrijdag 24 december 2021 13:16 schreef elamanilo het volgende:
P0epzor en vrouw, van harte gefeliciteerd met jullie prachtige dochtertje! Ik moest gisteren al aan jullie denken en wilde naar je vragen.
Het klinkt als een intense, maar mooie bevalling. Knuffelze
Enigzinsquote:Op vrijdag 24 december 2021 14:01 schreef Keroppi het volgende:
[..]
Kun je zien dat ik een doormaakte nacht heb gehad?
Een vriendin appte vanochtend dat zij nog een cordring had liggen, dus ik ben voorzien. Toch heel erg bedankt (nogmaals) voor je lieve aanbodquote:Op donderdag 23 december 2021 22:30 schreef elamanilo het volgende:
[..]
Autorijden lukt mij nog! Maar ophalen is wel fijn als je man dat zou lukken.
De kast is niet gelukt, dus ik heb de ‘oude’ vertrouwde commode weer in gebruik genomen. En dozen in de opslag van m’n vader gezet, zodat er net aan genoeg plek in huis vrij was.
Hier twee maal een sectio (in 2015 en in 2018) en beide keren is er direct een cordring geplaatst op de OK. Had dat niet specifiek benoemd maar in ons ziekenhuis standaard blijkbaar?quote:Op vrijdag 24 december 2021 14:45 schreef eponine het volgende:
[..]
Een vriendin appte vanochtend dat zij nog een cordring had liggen, dus ik ben voorzien. Toch heel erg bedankt (nogmaals) voor je lieve aanbod![]()
Ook wel een mooi idee dat dit kindje ook weer gebruik kan maken van de vertrouwde commode denk ik, of is dat te sentimenteel gedacht![]()
@ de rest ook bedankt voor de ervaringen! Ik begreep inderdaad dat op de OK een navelstrengklem wordt geplaatst en later, op de ziekenhuiskamer dan een cordring kan worden geplaatst door een vpk of vk. Het staat iig genoteerd in m’n dossier![]()
@:Poepz0r gefeliciteerd!!
Thuis! Bloeddruk was vandaag ook weer prima (bij zelf meten). En verder geen gekke klachten of iets…dus hopen dat dat zo blijft de komende tijd en ik niet eerder opgenomen hoef te worden.quote:Op vrijdag 24 december 2021 15:58 schreef elamanilo het volgende:
Hoe is het verder eponine? Ben je nu in het ziekenhuis of nog thuis?
Check wel even bij haar hoe oud de codering is. Het materiaal kan verouderen en dan kan hij knappen met plaatsen, wat echt hele vervelende gevolgen kan hebben. Wij hadden er ook twee mee, voor het geval dat.quote:Op vrijdag 24 december 2021 14:45 schreef eponine het volgende:
[..]
Een vriendin appte vanochtend dat zij nog een cordring had liggen, dus ik ben voorzien. Toch heel erg bedankt (nogmaals) voor je lieve aanbod![]()
Dank je voor de tip! Volgens mij heeft zij hem aangeschaft voor de geboorte van haar kindje in oktober, maar ik vraag het sowieso nog even naquote:Op vrijdag 24 december 2021 19:18 schreef Rebubbled het volgende:
[..]
Check wel even bij haar hoe oud de codering is. Het materiaal kan verouderen en dan kan hij knappen met plaatsen, wat echt hele vervelende gevolgen kan hebben. Wij hadden er ook twee mee, voor het geval dat.
Nee hoor, heel begrijpelijk.quote:Op zaterdag 25 december 2021 21:43 schreef eponine het volgende:
Mag ik het jammer vinden dat man de datum van de geplande ks heeft gedeeld met anderen?![]()
Ik had direct bij het plannen gezegd dat ik de datum voor onszelf wilde houden, totdat we 100% zeker weten dat het doorgaat die dag omdat we dan sowieso oppas nodig hebben voor zoon…aan de ene kant denk ik bij mezelf ‘waar zeur je over’, aan de andere kant vind ik het gewoon echt niet leuk![]()
Snap ik wel hoorquote:Op zaterdag 25 december 2021 21:43 schreef eponine het volgende:
Mag ik het jammer vinden dat man de datum van de geplande ks heeft gedeeld met anderen?![]()
Ik had direct bij het plannen gezegd dat ik de datum voor onszelf wilde houden, totdat we 100% zeker weten dat het doorgaat die dag omdat we dan sowieso oppas nodig hebben voor zoon…aan de ene kant denk ik bij mezelf ‘waar zeur je over’, aan de andere kant vind ik het gewoon echt niet leuk![]()
Daar zou ik ook van balen denk ik!quote:Op zaterdag 25 december 2021 21:43 schreef eponine het volgende:
Toen onze tweede dochter werd geboren was het heel druk qua geboortes. Bij bepaalde organisaties (niet de onze gelukkig) was het toen zo dat gezinnen vaak niet de uren kregen die ze hadden aangevraagd, maar (veel) minder.quote:Op maandag 27 december 2021 20:32 schreef B.ertha het volgende:
[..]
Daar zou ik ook van balen denk ik!
Deze week word ik gebeld voor een intake bij de kraamzorg. Wat zijn ook alweer goede vragen om te stellen?
Je kan eventueel vragen of je kraam van de vorige keer weer komt, als dat goed bevallen is. Ik had dezelfde weerquote:Op maandag 27 december 2021 20:32 schreef B.ertha het volgende:
[..]
Deze week word ik gebeld voor een intake bij de kraamzorg. Wat zijn ook alweer goede vragen om te stellen?
Wij hebben vooral verteld wat we nu hetzelfde willen en wat anders. En dat we zeker niet dezelfde willen als vorige keer en waaromquote:Op maandag 27 december 2021 20:32 schreef B.ertha het volgende:
[..]
Ligt ook een beetje aan de hoeveelheid bevallingen in die maand.. Afgelopen september was het hier in ons babyboom dorp echt een probleem. Daar kreeg je alleen het minimum aantal uren, ongeacht je situatie.. Ben benieuwd hoen het nu is.quote:Op dinsdag 28 december 2021 04:50 schreef littledrummergirl het volgende:
Bij mij kon ik in de intake ook aangeven of dat ik het minimum aantal uren ( ik geloof iets van 24 u totaal) of het maximum ( weet niet meer hoeveel dat was). Daar houden ze dan in de planning rekening mee. Ik hen de max gekozen, vanwege mm bekken, tweede kind en corona (waardoor mogelijk minder hulp mogelijk us vanuit netwerk) Bij drukte kan het minder worden het aantal afgesproken uren, maar nooit zo weinig als met het minimum aantal uren. Zo doet mijn organisatie het tenminste.
Ook wel handig om te vragen hoe ze de huidige corona maatregelen uitvoeren.
Ja inderdaad, ze gaf aan dat deze organisatie in principe goed genoeg bezet is om aan de vraag te voldoen en niet meer aan te nemen dan ze zouden kunnen bieden. Maar er kan natuurlijk nog vanalles veranderen, ook qua covid ect. Als ze veel besmet personeel krijgen dan loopt het natuurlijk ook vast.quote:Op dinsdag 28 december 2021 07:25 schreef June. het volgende:
[..]
Ligt ook een beetje aan de hoeveelheid bevallingen in die maand.. Afgelopen september was het hier in ons babyboom dorp echt een probleem. Daar kreeg je alleen het minimum aantal uren, ongeacht je situatie.. Ben benieuwd hoen het nu is.
quote:Op maandag 27 december 2021 19:45 schreef Keroppi het volgende:
[..]
Nee hoor, heel begrijpelijk.
Bij beide kindjes hebben we alleen onze ouders + siblings op de hoogte gesteld en richting de rest (vrienden etc) het vaag gehouden.
Ik wilde het wel met mijn ouders delen omdat ze ver weg wonen en zo konden ze een hotel in de buurt boeken. Bij de tweede hadden we natuurlijk een heel oppas-plan rond die datum, vond het wel fijn als iedereen daar bij betrokken was voldoende bijtijds van op de hoogte was.
quote:Op maandag 27 december 2021 20:09 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
Snap ik wel hoorje wilt dat eerst gewoon voor jezelf goed op een rijtje krijgen en uitdenken en nu hebben ineens andere mensen er weet van (en wellicht ook nog eens een mening over
)
Wij hebben de eerste keer niemand verteld dat het begonnen was. Had geen zin in " en? Is het er al?" berichtjes ect.
Deze keer ontkomen we er helaas niet aan, idd vanwege oppas voor kind nummer 1, maar ik zou het nu alsnog het liefst gewoon voor mezelf houden, blijf uit mn bubbel
quote:Op maandag 27 december 2021 20:32 schreef B.ertha het volgende:
[..]
Het ging me niet om eventuele meningen van anderen (want daar trek ik me wat mijn bevalling en hoe ik die wil beleven betreft toch niks van aan), maar meer om dat ik gewoon nog even iets bij ons zelf wilde houden. En dan toch merken dat ie gedeeld is en dat minstens één van de personen met wie de datum gedeeld is, hem weer verder met anderen heeft gedeeld. Ik snap daar echt niks van en vind dat toch wel een soort privé/intiem (kan het niet goed omschrijven). Inmiddels is mijn teleurstelling weer wat gezakt hoor, maar ik blijf het wel jammer vinden.quote:Op maandag 27 december 2021 22:02 schreef elamanilo het volgende:
Eponine, dat zou ik ook niet leuk vinden… vooral als je het vooraf nog zo had gezegd. Maar ja, het leed is al geschied. Hopelijk lukt het om dat naast je neer te leggen en in je eigen cocon te kruipen. Laat je man eventueel dealen met mensen die er iets over of op te zeggen hebben. Dan kun jij het lekker allemaal negeren. Laat de rest maar lekker de rest en focus je op jezelf en wat jij nu nodig hebt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |