Goed vooruitzicht! Hopelijk weinig bijwerkingen inderdaad. Ik gok zo dat ik 'm niet meer kan halen voordat de kleine er is, maar zodra ie gepland kan worden ga ik dat in ieder geval wel doen. Met de snelheid waarmee de jaartallen nu vrijgegeven worden, gok ik dat ik donderdag een afspraak kan gaan maken. We'll see...quote:Op dinsdag 28 december 2021 11:00 schreef littledrummergirl het volgende:
Ik heb op de valreep nog even een boostershot gepland, hopelijk niet al te veel bijwerkingen gedoevan de vorige twee was ik best even ziek voor n dag of twee.
Vind het wel een prettig idee om wat beter beschermd te zijn op t moment dat ik t ziekenhuis in ga en allerlei zorg over de vloer krijg thuis.
Als het daadwerkelijke bevallen nog even op zich laat wachten tenminste, dit heeft vast ook weer wat inwerktijd nodig.
Snap ik hoor, dat je met kerst al mensen op afstand hebt gehouden met die reden. Hebben jullie weinig contact met zwager en schoonzus, dat ze waarschijnlijk niet eens van de zwangerschap weten? (als je het er niet over wil hebben hoef je hier natuurlijk niet op te reagerenquote:Op dinsdag 28 december 2021 11:02 schreef elamanilo het volgende:
Mijn zwager en schoonzus kregen ook een geplande keizersnede ivm placenta voor de uitgang, maar zij hielden het ook voor zichzelf en dat vond ik meer dan terecht.
Zelf wilde ik met kerst al niet eens meer met m’n schoonouders afspreken omdat ik vreesde dan geen goede smoes te kunnen bedenken om daar weg te gaan of hen mijn deur uit te zetten als er iets zou beginnen. En mijn schoonmoeder is zo angstig dat ik het ook no way zie zitten als zij vooraf iets weet. Vorige keer hebben we zelfs die ene week dat wij wisten dat het twee baby’s waren dat niet met hen gedeeld ivm al die angst die ze dan op ons zouden gaan projecteren. Dat hebben we toen ook echt alleen aan m’n ouders en enkele betrokkenen vertelt.
Nu weten zelfs heel veel mensen niet eens dat ik zwanger ben 😅 M’n schoonouders wel, maar volgens mij m’n zwager en schoonzus niet eens… dus ook weinig mensen die afwachtend zijn nu.
Ja, weinig contact met ze inderdaad. C. heeft z’n broer wel een paar keer gesproken via whatsapp of telefoon, maar hij had kennelijk niet de behoefte om dit nieuws met hen te delen.quote:[..]
Snap ik hoor, dat je met kerst al mensen op afstand hebt gehouden met die reden. Hebben jullie weinig contact met zwager en schoonzus, dat ze waarschijnlijk niet eens van de zwangerschap weten? (als je het er niet over wil hebben hoef je hier natuurlijk niet op te reageren)
Hoe voel je je ela?
Wat een lastige situatie zo met je schoonfamilie, vooral het druk uitoefenen door je schoonmoeder op C., maar het klinkt ook alsof je er wel vrede mee hebt hoe het gaat. Dat is het belangrijkste.quote:Op dinsdag 28 december 2021 14:27 schreef elamanilo het volgende:
[..]
Ja, weinig contact met ze inderdaad. C. heeft z’n broer wel een paar keer gesproken via whatsapp of telefoon, maar hij had kennelijk niet de behoefte om dit nieuws met hen te delen.![]()
Mijn schoonmoeder heeft er nog een paar keer wat van geprobeerd te zeggen en vinden, en druk op C. proberen te leggen om het aan z’n broer te vertellen, maar ik gok dat dat meer een averechts effect heeft gehad.
C. komt uit een niet zo fijne thuissituatie en heeft een aparte band met z’n gezin om het zo te zeggen. We hebben het m’n schoonouders dit keer ook pas met 24 weken of zo vertelt :’) Dat kon blijkbaar, ondanks dat m’n buik al best snel dikker werd. Maar ik heb zelf ook wel wat extra gewicht en we hebben ze blijkbaar rond die tijd een poosje niet gezien.
Dat we het hen elke zwangerschap laat (en ook steeds later) vertellen, heeft er ook mee te maken dat ik het niet aan anderen vertelde. En dit keer was het zo ‘laat’ in de zwangerschap dat ik er geen behoefte (meer) aan had om het aan mensen te vertellen. Mede door het rouwproces waar ik in zat/zit omtrent m’n moeder. Ik heb me behoorlijk afgesloten van alles en iedereen, wat eenvoudig is in deze tijden. Pas onlangs heb ik het aan een stuk of drie vrienden vertelt, via whatsapp zelfs. :’)
Nu moet ik zeggen dat het aan de ene kant best fijn is dat niemand het weet en dus ook niemand zich ermee bemoeit. (Alleen mensen die ik IRL zie weten het natuurlijk wel). Aan de andere kant heb ik er af en toe het gevoel over dat ik daarmee mijn baby’tje te kort doe, alsof het er ‘niet mag zijn’.
Ik voel me oké, denk ik. Lichamelijk voel ik me niet heel fit haha, ik kan echt ongeveer niets meer… en geestelijk voel ik me best stabiel. Ik maak me er alleen zorgen over dat ik er voor m’n gevoel nog niet klaar voor ben. Het voelt nog niet afgesloten en ik weet (nog) niet wat ik daarmee wil/moet doen. Of wel, m’n mantra weer uit de kast halen: alles gaat precies zoals het hoort. En: alles wat op mijn pad komt is precies wat ik nodig heb.
Hoe voel jij je? De laatste loodjes. Hoe gaat het met je bloeddruk?
Oh dat is zo fijn! Ik was ook zo toe aan even me time, dat ik een vakantiedag heb opgenomen en peuter lekker naar de opvang. Heerlijk.quote:Op woensdag 29 december 2021 10:56 schreef littledrummergirl het volgende:
Mijn vriend is werken en de kleuter uit logerenik denk dat dit de enige dag tijdens mijn hele verlof zal zijn dat ik alleen thuis ben en een beetje rond kan lummelen zonder dat ik iets hoef. Dus dat ga ik keihard doen vandaag, helemaal niks, in pyjama
![]()
En oh wat hoop ik dat de scholen na de vakantie weer open gaan
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik ben ook gesetteld voor "goed genoeg" qua naam. Geen "jaaaaaquote:Op donderdag 30 december 2021 09:08 schreef June. het volgende:
Ik vind het ook zo lastig, namen. We zijn er ook nog niet uit, maar gelukkig hebben we ook nog even. Nu hebben wel een paar namen die we beide wel oke vinden, maar ja is wel oke goed genoeg? Twijfels..
Bij draak hadden we ook pas een paar weken van tevoren de definitieve naam. En dan was er soms nog twijfel.
Ja dat geloof ik ook wel, toen draak er eenmaal was was en is de naam ook perfect. Maar ik twijfel sowieso in alles tot het laatste moment, dus dit is geen uitzonderingquote:Op donderdag 30 december 2021 10:23 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
Ik ben ook gesetteld voor "goed genoeg" qua naam. Geen "jaaaaa" maar gewoon een prima naam en fijn icm die van grote broer.
En ik denk dat als hij eenmaal geboren is dat die naam gewoon prima is
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dankje, ik ben er ook heel blij mee! Ik denk dat we het nog een kwartslag draaien en dan de bank opzij schuiven zodra er iets begint en het bad eronder gaat. Dan staat het niet zo in de weg de komende dagen. ‘:)quote:Op donderdag 30 december 2021 19:19 schreef Keroppi het volgende:
Oh dat ziet er echt prachtig uit zeg!
Ik ben benieuwd wanneer jullie kleintje zich aandient, de kamer is er in ieder geval klaar voorquote:Op vrijdag 31 december 2021 19:28 schreef elamanilo het volgende:
Thanks
Hier nog steeds met volle buik. Nu is de verwachting dat ik snel ga baren, dus het kan nog in dit jaar, met gemak zelfs..Maar er is nog niets begonnen vooralsnog.
En bij deze ik wens iedereen hier alvast een heel mooi nieuw jaar, vol verse baby's en knuffels toe!
Ik heb t ook gehad, ergens in het tweede trimester, ook laten checken op b-o en niks aan de hand. De assistente gaf aan dat het mogelijk met mijn bekken te maken had dat ik wat voelde (geen idee wat preciesquote:Op zaterdag 1 januari 2022 14:33 schreef B.ertha het volgende:
Gelukkig Nieuwjaar allemaal
Ik heb geen blaasontsteking maar heb wel een continu drukkend gevoel op mijn blaas of baarmoeder. Buiten mijn zwangerschap zou ik denken aan een blaasontsteking of ongesteld worden, dus wat is het dan?
Spannendquote:Op zondag 2 januari 2022 14:40 schreef eponine het volgende:
Herkenbaar van het nestelen ldg, hopelijk heb je verder niet al teveel last van je buik en kan je nog even toegeven aan je nesteldrang.
Net werd ik gebeld door het ziekenhuis voor de covid-screening en doorgeven van de planning. We weten nu de definitieve datum en de tijd dat we verwacht worden. Dus net ook de hulptroepen voor peuter op de hoogte gebracht. Het wordt wel ineens echt zo
Wie weet! Ben inderdaad benieuwd wie van ons als eerste is. Hoe zou je het vinden als je oudste helpt met de baby aanpakken?quote:Op zondag 2 januari 2022 16:09 schreef elamanilo het volgende:
En zal dit topic nog volraken? En dat ik dan nog bovenaan kom te staan?!(Voordat ik beval dus)
Voor elk bezoek moest ik een vragenlijst online invullen waarin ze vragen of je klachten hebt die bij covid passen, of je contact hebt gehad met iemand die besmet is etc. en nu was het dezelfde vragenlijst maar dan telefonisch. Als ik of man klachten zouden hebben dan kunnen ze maatregelen nemen (en dan zou man er niet bij mogen zijn). Gelukkig allebei geen klachten <klopt af>.quote:Op zondag 2 januari 2022 16:32 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
Spannendhet einde is in zicht
en wat bedoelen ze met covid screening? Gewoon preventief een test voordat ze je opnemen? Heb ik mijn ziekenhuis nog niet over gehoord. Heb morgen weer een controle, dus zal het eens vragen.
Vandaag een weer wat rustiger lijf hierhet is allemaal zo lekker onvoorspelbaar he.
Ik ben zo benieuwd of ela idd op de vijfde gaat bevallen
Ik zie dat ik een aantal cruciale woorden vergeten ben in mijn zinquote:Op maandag 3 januari 2022 04:52 schreef Lemijn het volgende:
Heel klein is het, en licht en schattig. Pasgeboren baby’s zijn zo heerlijk.
Eponine, ik ben verbaasd dat je schrijft dat je partner er niet bij zou mogen zijn als hij klachten heeft. Ik dacht dat desnoods iedereen in pak gaat maar dat je partner altijd aanwezig moet kunnen zijn, zelfs positief getest. Is dat bij jou echt anders?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |