Amen.quote:Op maandag 22 november 2021 17:10 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ik vind het eigenlijk best prima uitgelegd, het is gewoon die meinkjescultuur. En ook hier komt dat ikke ikke weer duidelijk naar voren. Zaterdag uiteraard weer wat dwars volk dat toch gewoon langs de lijn van het sportveld gaat staan. "Ik besmet hier toch niemand mee?" 100% de waarheid, maar het gaat niet alleen om jou of om dit specifieke gedeelte van die maatregel.
quote:
Dat scenario was maar een voorbeeldje, n.a.v. deze post:quote:Op maandag 22 november 2021 17:21 schreef Morri2 het volgende:
[..]
Je zegt dit:
"In het scenario:
"uit eten in een restaurant zonder 1,5 meter aanhouden en daarna of daarvoor thuis ook geen 1,5 meter aanhouden"
vergroot je het risico op besmetting t.o.v. scenario:
"uit eten in een restaurant zonder 1,5 meter aanhouden en daarna of daarvoor thuis wel 1,5 meter aanhouden""
Je gaat er hier vanuit dat mensen daarvoor of daarna ook thuis samenkomen. Ja, behalve hetzelfde huishouden dan.
En wat als mensen gewoon rechtstreeks naar het restaurant gaan? Of alleen thuis elkaar ontmoeten, zonder naar het restaurant te gaan en gewoon bestellen en thuis eten?
Ik weet niet hoor, maar met z'n allen op geen 1,5 meter in een restaurant zitten waar QR codes niet of slecht gecontroleerd worden, en waar de bediening niet gevraagd mag worden naar een QR code lijkt me dat risico groter dan samen ergens thuis zitten, allemaal gevaccineerd. De overheid lijkt die twee scenario's gelijk te trekken qua risico. Sterker nog: thuis moet je op 1,5 meter zitten zelfs. Hoeft in dat restaurant niet. Ik vind deze scenario's niet vergelijkbaar.
Ik las hierin dat het thuisbezoek en restaurantbezoek op dezelfde avond zou zijn, maar heb dat blijkbaar verkeerd geïnterpreteerd. Excuus. En uiteraard is het risico thuis met ventilatie en op afstand van elkaar kleiner dan in een druk restaurant zonder afstand.quote:Op maandag 22 november 2021 16:15 schreef alpeko het volgende:
Deze oproep van Rutte is toch ook krom?
[..]
Dus thuis moet ik 1,5 m afstand bewaren tot mijn bezoek. Ga ik met die mensen uiteten in een restaurant dan opeens niet.
Goed zo.quote:Op maandag 22 november 2021 17:10 schreef THEFXR het volgende:
Hof in Baskenland verwerpt invoering coronapas: noodzaak ontbreekt
De hoogste rechter in Baskenland heeft een streep gezet door invoering van de coronapas in de Spaanse deelstaat. De regionale regering wil de pas invoeren voor cafés, restaurants en discotheken. Maar volgens het hof is een coronapas niet nodig nu ruim 90 procent van de bevolking gevaccineerd is. Ook vindt het hof dat de toegangspas te veel een inbreuk is op de privacy van burgers.
Zeven deelstaten onderzoeken momenteel de invoering van een QR-code voor het uitgaansleven, die al bestaat op de Balearen, in Catalonië en Galicië. In die laatste regio krijgen ook pelgrims onderweg naar Santiago met de verplichte coronapas te maken.
De vaccinatiegraad in Spanje is relatief hoog: 91 procent van de Spaanse bevolking (18+) kreeg ten minste een coronaprik. In Baskenland is dat percentage nog iets hoger (91,7 procent). "Ook is de bezetting van ziekenhuisbedden door coronapatiënten in de regio extreem laag", zegt correspondent Rop Zoutberg. "Dat het Baskische bestuur een coronapas in het uitgaansleven wil, komt vooral door de nieuwe besmettingen. Die zijn het dubbele van het landelijk gemiddelde."
Dit is wel een van grootste ergernissen uiteraard. Regering die niet consequent is in haar doen en laten.quote:
Heel lang waarschijnlijk. Het is geen derdewereldland...quote:Op maandag 22 november 2021 17:40 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Goed zo.
Maar hoe lang zal die rechter er nog zitten?
Eigenlijk is het gewoon je boeren verstand gebruiken. Door die basis regels toe te passen in de situatie waarin je zit. Ik ben nu bijna twee weken echt flink verkouden. Al drie keer laten testen omdat de symptomen zo wisselen bij me.. ben dus vorige week niet kantoor gegaan en afspraken afgezegd.quote:Op maandag 22 november 2021 17:37 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Dat scenario was maar een voorbeeldje, n.a.v. deze post:
[..]
Ik las hierin dat het thuisbezoek en restaurantbezoek op dezelfde avond zou zijn, maar heb dat blijkbaar verkeerd geïnterpreteerd. Excuus. En uiteraard is het risico thuis met ventilatie en op afstand van elkaar kleiner dan in een druk restaurant zonder afstand.
Maar die details gaat het niet om, elke situatie is weer anders natuurlijk en je kunt niet van de overheid verwachten om een pasklaar antwoord te geven hoe mensen moeten handelen in elk mogelijk scenario. Het gaat om het gatenkaas-principe waarbij elk beetje helpt en daar zijn de regels ("adviezen") op gebaseerd. Mensen zouden zelf ook kunnen nadenken hoe ze kunnen helpen om ketens te verbreken.
Satirisch zo goed dat het geen satire meer is.quote:Op maandag 22 november 2021 17:35 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Het is satire, maar De Speld zit er goed op
In Rusland val je dan per ongeluk uit een raam op de 16e verdieping.quote:Op maandag 22 november 2021 17:42 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Heel lang waarschijnlijk. Het is geen derdewereldland...
Waar is dit op gebaseerd? Wie beweert dat Baudet gevaccineerd is?quote:Op maandag 22 november 2021 15:29 schreef Oriente het volgende:
als je het mij vraagt houden we deze TT er de komende dagen in
Dit heb ik ook bij een normale verkoudheid anders. Maar beterschap hoor.quote:Op maandag 22 november 2021 17:46 schreef Sfancta het volgende:
Net gedoucht, gekste wat ik heb meegemaakt dit jaar totaal niks te ruiken, ook de super sterke after shave niet![]()
Abnormaal dat dit nog maar goedkomt
Aan de wereld. Alles is gewoon kut.quote:Op maandag 22 november 2021 15:57 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Volgens mij ligt het gewoon aan iedereen
Heb het ook een week gehad. Gisteren, precies een week nadat het begon, weer een beetje smaak en geur terug. Het is nog maar 10% van wat het moet zijn, maar een beginquote:Op maandag 22 november 2021 17:46 schreef Sfancta het volgende:
Net gedoucht, gekste wat ik heb meegemaakt dit jaar totaal niks te ruiken, ook de super sterke after shave niet![]()
Bij mij duurde het een week, waarbij het soms een uurtje terug was. Bij vrienden duurde het een halfjaar…quote:Op maandag 22 november 2021 17:46 schreef Sfancta het volgende:
Deze hashtag is totaal belachelijk. Ik was de eerste in NL die waarschuwde voor de averechtse effecten van de Corona-"vaccins". Onze partij is de ENIGE die ten sterkste ONTRAADT om je te laten injecteren met deze experimentele gentherapie. Uiteraard heb ik GEEN vaccin genomen!quote:Op maandag 22 november 2021 17:26 schreef Vallon het volgende:
[..]
Los van alle hashtag-oorlog, heeft Baudet dat zelf al bevestigd ?
Of zijn we aangeland in het Chinese voortzegspel der woorden waar nu ook (voormalig) politici aan mee gaan doen.
Dit los dat welke vaccinatie dan ook, die sws alleen voor zichzelf is bestemd met wat ander daaruit dan ook meent te (moeten) concluderen.
Hij was ook de eerste die voor een harde lockdown pleittequote:Op maandag 22 november 2021 17:54 schreef IkBenDeBaas het volgende:
[..]
Deze hashtag is totaal belachelijk. Ik was de eerste in NL die waarschuwde voor de averechtse effecten van de Corona-"vaccins". Onze partij is de ENIGE die ten sterkste ONTRAADT om je te laten injecteren met deze experimentele gentherapie. Uiteraard heb ik GEEN vaccin genomen!
Misschien moet je het op een shirt laten zetten.quote:Op maandag 22 november 2021 17:54 schreef IkBenDeBaas het volgende:
[..]
Deze hashtag is totaal belachelijk. Ik was de eerste in NL die waarschuwde voor de averechtse effecten van de Corona-"vaccins". Onze partij is de ENIGE die ten sterkste ONTRAADT om je te laten injecteren met deze experimentele gentherapie. Uiteraard heb ik GEEN vaccin genomen!
Dat wordt dan ook niet geprobeerd, wel om de ziekenhuizen open te houden.quote:Op maandag 22 november 2021 17:02 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
De ziekte "tegen houden" is sowieso een illusie sinds Delta.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |