quote:Op maandag 22 november 2021 15:44 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Volgens mij dat laatste, die opschaling naar 1350 bedden. Dat heeft hij neet een aantal keren herhaald.
Zou dan wel kantje boord zijn.quote:Op maandag 22 november 2021 15:45 schreef phpmystyle het volgende:
Nog lang geen code zwart dus, immuniteit gaat snel nu, 3 december evaluatie, jaap verwacht scherpe daling in december.
We gaan er doorheen komen
Wij beginnen met boosteren van mensen uit de negentiende eeuw.quote:Op maandag 22 november 2021 15:46 schreef Elan het volgende:
https://www.hln.be/binnen(...)-uitbraken~a24fa698/
Bijna 40% van 65+ gevaccineerd in belgie, en met en met resultaat.
ik geloof er niks vanquote:Op maandag 22 november 2021 15:45 schreef phpmystyle het volgende:
Nog lang geen code zwart dus, immuniteit gaat snel nu, 3 december evaluatie, jaap verwacht scherpe daling in december.
We gaan er doorheen komen
Ja. Klopt. Maar besmettingen zijn dus nog wel een graadmeter van wat er in de ziekenhuizen te wachten staat.quote:Op maandag 22 november 2021 15:40 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Zeker een link, maar hij is wel anders (nu met vaccinaties etc) dan die er eerder was.
En dat is als we gewoon zo doorgaan als nu?quote:Op maandag 22 november 2021 15:48 schreef Tijn het volgende:
[..]
Volgens de modellen van het RIVM gaat het aantal ziekenhuisopnames begin december drastisch dalen. Dat is al over een week of twee
[ afbeelding ]
Zeeeeer zorgvuldig natuurlijk.quote:Op maandag 22 november 2021 15:47 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Wij beginnen met boosteren van mensen uit de negentiende eeuw.
Met de huidige aantallen besmettingen valt procentueel gezien gewoon te berekenen dat je voorlopig door blijft stijgen richting 400-500 opnames per dag net zolang totdat je een kentering krijgt in besmettingen door maatregelen.quote:Op maandag 22 november 2021 15:48 schreef Tijn het volgende:
[..]
Volgens de modellen van het RIVM gaat het aantal ziekenhuisopnames begin december drastisch dalen. Dat is al over een week of twee
[ afbeelding ]
Vraag me wel af hoe accuraat "IC" nog gemeten kan worden. Zouden ze nu bij sommige waar ze met een overschot aan bedden zeiden "okay, we weten niet of het nodig is, maar we leggen je alvast op de IC" dat nu nog op dezelfde manier doen wanneer je weet dat je er misschien ook nog wel 1 of 2 bedden nodig hebt voor gevallen waar je op anticipeert?quote:Op maandag 22 november 2021 15:42 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
IC blijft gelukkig ver achter vooralsnog..
Is dat echt een reeel scenario zolanh de besmettingen blijven oplopen?quote:Op maandag 22 november 2021 15:48 schreef Tijn het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Misschien gaan we zieken afvoeren met de pakjesboot naar Spanje.quote:Op maandag 22 november 2021 15:48 schreef Tijn het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Maar de modellen zeggen dat het keerpunt nadertquote:Op maandag 22 november 2021 15:49 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Met de huidige aantallen besmettingen valt procentueel gezien gewoon te berekenen dat je voorlopig door blijft stijgen richting 400-500 opnames per dag net zolang totdat je een kentering krijgt in besmettingen door maatregelen.
Papieren werkelijkheid dus. Ik heb al diverse zorglui horen zeggen dat de laatste stap naar 1350 ic bedden uiterst onzeker is.quote:Op maandag 22 november 2021 15:39 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik denk dat dat vooral is met het oog op de algehele zorgdruk. Mijn gok is dat ze zeggen: Er zijn nog voldoende verplaatsingen mogelijk, er zijn nog ziekenhuizen waar veel andere zorg gedaan kan worden, dat idee.
Wat ik begreep is dat we nu in 2c zitten en hierna 2d komt, dat is afschalen van alle electieve zorg oid. Daarna komen die scenario's pas. de Jonge zei ook dat er op dit moment opgeschaald werd richting 1150 bedden.
Heb je z'n oude/ongezonde familie? Zullen toch wel een paar neefjes en nichtjes zijn zonder overgewicht die het zullen overleven.quote:Op maandag 22 november 2021 15:43 schreef Frozen-assassin het volgende:
Ik voorzie een familieloze Kerst. Erg mooi.
Dat stamt zelfs nog uit de periode van voor de partile 'lockdown' die we nu hebben.quote:Op maandag 22 november 2021 15:49 schreef Cue_ het volgende:
[..]
En dat is als we gewoon zo doorgaan als nu?
Oh, dus er is eigenlijk helemaal niks aan de hand?quote:Op maandag 22 november 2021 15:48 schreef Tijn het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Dat kan. Volgens mij is dat ook al wel eens gedaan.quote:Op maandag 22 november 2021 15:42 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Ik veeg ze niet op 1 grote hoop, er zullen ongetwijfeld mensen (misschien wel het grootste gedeelte) tussen zitten die zeer terughoudend zijn.
Dus wat wel kan is een generieke oproep aan mensen om niet op hun kleinkinderen te passen?
De modellen die er al weken naast zitten en veels te voorzichtig plottenquote:Op maandag 22 november 2021 15:50 schreef Tijn het volgende:
[..]
Maar de modellen zeggen dat het keerpunt nadert
Tja, dit is wat de experts van het RIVM zeggen en dat is waar Jaap van Dissel en dus Mark Rutte en Hugo de Jonge zich op baseren.quote:Op maandag 22 november 2021 15:50 schreef Elan het volgende:
[..]
Is dat echt een reeel scenario zolanh de besmettingen blijven oplopen?
Nee die stijgt alleen maar door alle thuiswerkers die opeens ruimte nodig hebben ...quote:Op maandag 22 november 2021 15:52 schreef 4-elements het volgende:
Is de huizenmarkt al ingestort vanwege het enorme aantal doden in deze pandemie?
Daar is wel een stagnatie in zicht in elk geval...quote:Op maandag 22 november 2021 15:52 schreef 4-elements het volgende:
Is de huizenmarkt al ingestort vanwege het enorme aantal doden in deze pandemie?
En als het echt de groene lijn volgt ga je pas in de 2e helft van december een kentering zien, als die berhaupt al komt.quote:Op maandag 22 november 2021 15:48 schreef Tijn het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Shit. Hoop dat het meevalt!quote:Op maandag 22 november 2021 15:52 schreef Mammietje het volgende:
Fuck....
Krijg net een telefoontje. Twee bevestigde besmettingen op het bedrijf...![]()
Hopen dat het daarbij blijft.
50 per dag nu dus. Hoeveel dagen vertraging (tov de besmettingen).quote:
Eigenlijk vind het RIVM dat ziekenhuizen paniekzaaiers zijn, geen code zwart, genoeg IC bedden en hetquote:Op maandag 22 november 2021 15:51 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Oh, dus er is eigenlijk helemaal niks aan de hand?
quote:Op maandag 22 november 2021 15:52 schreef Mammietje het volgende:
Fuck....
Sterkte, hopen dat het meevaltquote:Op maandag 22 november 2021 15:52 schreef Mammietje het volgende:
Fuck....
Een kentering in nieuwe opnames in principe al eerder, want de grafiek laat de totale bezetting zien.quote:Op maandag 22 november 2021 15:53 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
En als het echt de groene lijn volgt ga je pas in de 2e helft van december een kentering zien, als die berhaupt al komt.
Daar wel.quote:Op maandag 22 november 2021 15:52 schreef zalkc het volgende:
[..]
Daar is wel een stagnatie in zicht in elk geval...
Volgens mij ligt het gewoon aan iedereenquote:Op maandag 22 november 2021 15:56 schreef Gia het volgende:
Ik lees in dit topic veel commentaar op boomers die op de kleinkinderen passen. Maar las vorige week dat BSO niet te doen is zo duur en de yuppen ze toch naar hun boomersouders brengen.
Aan wie ligt het dan?
Rabobankquote:Op maandag 22 november 2021 15:56 schreef Gia het volgende:
Ik lees in dit topic veel commentaar op boomers die op de kleinkinderen passen. Maar las vorige week dat BSO niet te doen is zo duur en de yuppen ze toch naar hun boomersouders brengen.
Aan wie ligt het dan?
Hugo en Mark.quote:Op maandag 22 november 2021 15:56 schreef Gia het volgende:
Aan wie ligt het dan?
Hoop het ook. We kunnen er niet al teveel missen.quote:
Dit is toch het model met peildatum 3 november. Die was op vier november al niks meer waard.quote:Op maandag 22 november 2021 15:53 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
En als het echt de groene lijn volgt ga je pas in de 2e helft van december een kentering zien, als die berhaupt al komt.
Mensen die alles op een koopgootje doen.quote:Op maandag 22 november 2021 15:56 schreef Gia het volgende:
Aan wie ligt het dan?
Hopelijk valt het mee!quote:Op maandag 22 november 2021 15:57 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Hoop het ook. We kunnen er niet al teveel missen.
Nog los van dat ik hoop dat het niet mee naar huis wordt genomen.
Boomers zeg ik al tijden niet meer volgens mij, nooit een fan geweest van dat woord. Maar dan moeten we het ook niet meer hebben over jongeren, schoolgaande kinderen of ongevaccineerden maar alleen over "mensen", want die benamingen zijn ook wel heeel generiek.quote:Op maandag 22 november 2021 15:51 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat kan. Volgens mij is dat ook al wel eens gedaan.
En wellicht kun jij het dan in je posts niet over 'de boomers' of 'de 65+'ers' hebben, want dat klinkt wel heel erg generiek.
Welkom en succes ermeequote:Op maandag 22 november 2021 16:01 schreef MatthijsDJ het volgende:
Ik ga maar meer hier posten.. Corona topic op BNW is compleet doorgedraaid een karikatuur van zichzelf geworden.
Daar tegen in gaan heeft geen nut meer, meeste mensen zullen eerder gaan lachen om die zooi daar dan dat ze het gaan geloven.
En hier ga ik vast meer gelijk krijgen of iig niet voor compleet achterlijk verklaard worden...
Rutte en de Jonge spelen nu wel een erg vuil spelletje om de verantwoordelijkheid helemaal naar het volk te schuiven van het is niet onze fout maar jullie fout.quote:Op maandag 22 november 2021 16:01 schreef aartstyle het volgende:
Dat die modellen van het RIVM voor de toekomst is nog niet eens zo erg en gek. Dit kan namelijk niemand helemaal correct voorspellen. Wat ik wel erg vind is dat het hele beleid gebasseerd is op dit natte vinger model.
Je hebt helemaal gelijkquote:Op maandag 22 november 2021 16:01 schreef MatthijsDJ het volgende:
Ik ga maar meer hier posten.. Corona topic op BNW is compleet doorgedraaid een karikatuur van zichzelf geworden.
Daar tegen in gaan heeft geen nut meer, meeste mensen zullen eerder gaan lachen om die zooi daar dan dat ze het gaan geloven.
En hier ga ik vast meer gelijk krijgen of iig niet voor compleet achterlijk verklaard worden...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |