De ziekte "tegen houden" is sowieso een illusie sinds Delta.quote:Op maandag 22 november 2021 16:48 schreef Vallon het volgende:
[..]
Pills zijn curatief en houden geen ziekte tegen.
Van mij mag je je booster.quote:Op maandag 22 november 2021 16:59 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Maar, dan wil ik ook morgen mijn booster, weg met die leeftijdsdiscriminatie, we zijn allemaal mensen
Kun jij het me uitleggen? Die uitleg mis ik eigenlijk voortdurend.quote:Op maandag 22 november 2021 17:01 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
De logica achter de regels is er vaak wel (niet altijd hoor, ik gelijk toe dat er ook onlogische zijn), maar ze krijgen het blijkbaar niet voor elkaar het nut duidelijk uit te leggen. En dan krijg je dus reacties als "waarom mag ik thuis niet meer dan 4 mensen uitnodigen en moet ik afstand houden, terwijl het in een restaurant niet hoeft. Wat een onzin!".
Maar het kan niet.... want leeftijdsdiscriminatiequote:Op maandag 22 november 2021 17:03 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Van mij mag je je booster.
Ik wil hem zelf ook wel, als 50+ met een verplichte Janssen in mijn arm.
Leeftijdsdiscriminatie.quote:Op maandag 22 november 2021 17:05 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Maar het kan niet.... want leeftijdsdiscriminatie
Wat moet ik uitleggen? Dat heb ik toch al gedaan?quote:Op maandag 22 november 2021 17:03 schreef Morri2 het volgende:
[..]
Kun jij het me uitleggen? Die uitleg mis ik eigenlijk voortdurend.
Je citeert.... ik meen Volkskrant. Wel een redelijk goed stuk dat ons niet veel verder brengt.quote:Op maandag 22 november 2021 16:51 schreef Caland het volgende:
Epidemiologen zeer somber: drastische maatregelen voor ‘lange winter’ onherroepelijk op komst
Doe maar niet.quote:Op maandag 22 november 2021 17:08 schreef Vallon het volgende:
[..]
Je citeert.... ik meen Volkskrant. Wel een redelijk goed stuk dat ons niet veel verder brengt.
Sws is de vaccindoctrine van de zotte en wat het aanstipt dat vaccinatie de symptomen onderdrukt zonder de besmetting voorkomt, een voorbode van de toekomst.
Het "verkouden" zijn en dus slijm verzamelen heeft juist ook een functie van bescherming, Juist een droge kriebelhoest verspreidt virusdeeltjes die dan niet in het slijm vast komen te zitten. In tegenstelling tot wat mensen denken zijn het juist niet die duidelijke koortsige virusfabriekjes, die dan stilletjes anderen besmetten.
Vooral mensen die zelf niets bemerken van een infectie, al of niet door vaccinatie verhuld, besmetten anderen.
Los daarvan dat besmetten imo niet het probleem is dat epidemiologen ervan blijven maken omdat hun virologen daar die waarde aanhechten en immunologen dat niet kunnen ontkennen. Dus men poldert zich rot, iedereen blij, dat voorkomen van besmetten de aanpak is die ook anderen in het Medico Pharma wereld tot genoegen stemt.
Welkom in de Alice wondere wereld van massa(le)vorming waar de burger het alleen maar fout kan doen.
Ik vind het eigenlijk best prima uitgelegd, het is gewoon die meinkjescultuur. En ook hier komt dat ikke ikke weer duidelijk naar voren. Zaterdag uiteraard weer wat dwars volk dat toch gewoon langs de lijn van het sportveld gaat staan. "Ik besmet hier toch niemand mee?" 100% de waarheid, maar het gaat niet alleen om jou of om dit specifieke gedeelte van die maatregel.quote:Op maandag 22 november 2021 17:01 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
De logica achter de regels is er vaak wel (niet altijd hoor, ik gelijk toe dat er ook onlogische zijn), maar ze krijgen het blijkbaar niet voor elkaar het nut duidelijk uit te leggen. En dan krijg je dus reacties als "waarom mag ik thuis niet meer dan 4 mensen uitnodigen en moet ik afstand houden, terwijl het in een restaurant niet hoeft. Wat een onzin!".
Goed. Ik stel voor om alle besmette personen standrechtelijk te executeren. Zeer effectief en alles is proportioneel.quote:
Dat wilde ik ook, maar toen was het generaliseren als ik om een oproep vroeg gebaseerd op leeftijd/risico... ik vind het ook generaliserend om met de hoge leeftijden te beginnen... er zijn ook zat mensen van onder 50 die flink ziek worden en in het ziekenhuis belanden...quote:Op maandag 22 november 2021 17:07 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Leeftijdsdiscriminatie.
Of proberen ervoor te zorgen dat de zorg toch wat minder covidpatienten te verstouwen krijgt.
Tja, lastig hoor.
Het is hetzelfde virus, waar varianten alleen wat beter zijn afgestemd op onze celreceptoren en daar dan sneller/beter inhecht.quote:Op maandag 22 november 2021 16:52 schreef Newsworld het volgende:
[..]
Besmet met Alfa of Delta variant ?
Besmet raken en de ziekte doormaken dan nog zal de bescherming met de tijd afnemen ( ongevaccineerd )
Het wrange is, als we dat aan het begin hadden gedaan dan had het een hoop levens gescheeld.quote:Op maandag 22 november 2021 17:12 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Goed. Ik stel voor om alle besmette personen standrechtelijk te executeren. Zeer effectief en alles is proportioneel.
Nee, natuurlijk stel ik dat niet voor. Slaat nergens op. Maar dit soort domme uitspraken moeten gewoon achterwege blijven. Een proportionalitietsafweging is altijd belangrijk.
"Sorry knul. Je standrechtelijk geëxecuteerde vader bleek valspositief te zijn. Maar hey, het had een hoop levens kunnen schelen!"quote:Op maandag 22 november 2021 17:14 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Het wrange is, als we dat aan het begin hadden gedaan dan had het een hoop levens gescheeld.
Maar 1 persoon opofferen om honderden te redden is onbespreekbaar.
Wat jij wil, hoor.quote:Op maandag 22 november 2021 17:12 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Dat wilde ik ook, maar toen was het generaliseren als ik om een oproep vroeg gebaseerd op leeftijd/risico... ik vind het ook generaliserend om met de hoge leeftijden te beginnen... er zijn ook zat mensen van onder 50 die flink ziek worden en in het ziekenhuis belanden...
Behalve wanneer die persoon dat zelf alles onverwegende helemaal OK vindt, dan is dat voor mij prima bespreekbaar.quote:Op maandag 22 november 2021 17:14 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Het wrange is, als we dat aan het begin hadden gedaan dan had het een hoop levens gescheeld.
Het klassieke dikke-man-voor-de-tram-dilemma.quote:Op maandag 22 november 2021 17:14 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Geweldige rechtsstaat. Je ziet en hoort dit soort dingen vaker in Spanje. Kritische rechters die de Staat ook durven tegen te spreken.quote:Op maandag 22 november 2021 17:10 schreef THEFXR het volgende:
Hof in Baskenland verwerpt invoering coronapas: noodzaak ontbreekt
De hoogste rechter in Baskenland heeft een streep gezet door invoering van de coronapas in de Spaanse deelstaat. De regionale regering wil de pas invoeren voor cafés, restaurants en discotheken. Maar volgens het hof is een coronapas niet nodig nu ruim 90 procent van de bevolking gevaccineerd is. Ook vindt het hof dat de toegangspas te veel een inbreuk is op de privacy van burgers.
Zeven deelstaten onderzoeken momenteel de invoering van een QR-code voor het uitgaansleven, die al bestaat op de Balearen, in Catalonië en Galicië. In die laatste regio krijgen ook pelgrims onderweg naar Santiago met de verplichte coronapas te maken.
De vaccinatiegraad in Spanje is relatief hoog: 91 procent van de Spaanse bevolking (18+) kreeg ten minste een coronaprik. In Baskenland is dat percentage nog iets hoger (91,7 procent). "Ook is de bezetting van ziekenhuisbedden door coronapatiënten in de regio extreem laag", zegt correspondent Rop Zoutberg. "Dat het Baskische bestuur een coronapas in het uitgaansleven wil, komt vooral door de nieuwe besmettingen. Die zijn het dubbele van het landelijk gemiddelde."
Jij en ik snappen dat, maar er moet toch een manier zijn om het ook tussen de oren te krijgen van het deel wat het nog steeds niet snapt? Of ben ik nu te optimistisch?quote:Op maandag 22 november 2021 17:10 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ik vind het eigenlijk best prima uitgelegd, het is gewoon die meinkjescultuur. En ook hier komt dat ikke ikke weer duidelijk naar voren. Zaterdag uiteraard weer wat dwars volk dat toch gewoon langs de lijn van het sportveld gaat staan. "Ik besmet hier toch niemand mee?" 100% de waarheid, maar het gaat niet alleen om jou of om dit specifieke gedeelte van die maatregel.
Misschien niet Basken Spanjaarden noemen waar ze bij staanquote:Op maandag 22 november 2021 17:17 schreef Confetti het volgende:
[..]
Geweldige rechtsstaat. Je ziet en hoort dit soort dingen vaker in Spanje.
Je zegt dit:quote:Op maandag 22 november 2021 17:08 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Wat moet ik uitleggen? Dat heb ik toch al gedaan?
Los van alle hashtag-oorlog, heeft Baudet dat zelf al bevestigd ?quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |