Zeker! Ik heb het nu ook niet specifiek over 2G.quote:Op maandag 22 november 2021 08:57 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Voor 2G is het nu ook gewoon te laat.
als 50plussers nu nog niet door hebben dat vaccineren handiger is houdt het wel op hoorquote:Op maandag 22 november 2021 08:59 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Zeker! Ik heb het nu ook niet specifiek over 2G.
Maar heb het wel over weer hele sectoren dicht (ook scholen helaas), heel snel boosteren en de heilige huisjes daarin passeren, desnoods zet je het leger daarvoor in, verplichte vaccinatie voor 50+ en QR codes ook in kerken en moskeeen.
Ja dan houdt het op....quote:Op maandag 22 november 2021 09:20 schreef Tarado het volgende:
[..]
als 50plussers nu nog niet door hebben dat vaccineren handiger is houdt het wel op hoor
Denk ook aan: we willen duidelijkheid dus we eisen een onhaalbare einddatum en als je die niet haalt ben je onbetrouwbaar!quote:Op maandag 22 november 2021 08:37 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik geloof niet dat er veel mensen zijn die complotten aan gaan hangen vanwege het nemen van maatregelen. Het onbetrouwbare is wat funest is. Zeggen dat iets als eerste weggaat maar er aan vast houden (avondklok), de QR code die de EU definitief wil maken.
Denk ook aan: er komt geen QR op de werkvloer, we gaan mensen niet uitsluiten met de QR, vaccinatie blijft vrijwillig etc. Gevolg is dat mensen de overheid niet meer vertrouwen en zich af gaan vragen hoe ze het dan kunnen verklaren.
helemaal mee eens!quote:Op maandag 22 november 2021 09:25 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Denk ook aan: we willen duidelijkheid dus we eisen een onhaalbare einddatum en als je die niet haalt ben je onbetrouwbaar!
Dat onbetrouwbare wordt grotendeels in stand gehouden door die meninkjescultuur waar we helaas in verzeild geraakt zijn.
zeker maar of een plicht dan wel helpt vraag ik me af, de reactie er tegen is dan waarschijnlijk groter terwijl het gaat om het doel en dat is zoveel mogelijk mensen vaccineren.quote:Op maandag 22 november 2021 09:23 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Ja dan houdt het op....
Dat zijn er gewoon nog steeds te veel in de huidige situatie.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)et-corona-ziekenhuisquote:In het ziekenhuis zijn ongevaccineerden dus behoorlijk oververtegenwoordigd: 51 procent van de patiënten is niet geprikt. Op de intensive care is dat zelfs 68 procent.
Gefeliciteerd met deze overwinning.quote:Op maandag 22 november 2021 09:27 schreef zoost het volgende:
De percentages van volledig gevaccineerden lopen op. 2 weken geleden nog 44% nu 49%
[..]
https://www.rtlnieuws.nl/(...)et-corona-ziekenhuis
Kortom, geen vertrouwen in de overheid. Daar zit het echte probleem. Laat ik even in het midden of dat terecht of niet terecht is. Wat de meningkjes waar da Sandman het over heeft is daar echt debet aan.quote:Op maandag 22 november 2021 09:26 schreef Tarado het volgende:
[..]
zeker maar of een plicht dan wel helpt vraag ik me af, de reactie er tegen is dan waarschijnlijk groter terwijl het gaat om het doel en dat is zoveel mogelijk mensen vaccineren.
Bedank de QR maatregelen maar.quote:Op maandag 22 november 2021 09:27 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Gefeliciteerd met deze overwinning.
Doelgroep die wel besmet. Zeker voor kinderen is sinterklaas op 100 andere manieren te regelen.quote:Op maandag 22 november 2021 09:29 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
https://www.gooieneemland(...)e&utm_medium=organic
Ik vind dit wel zo sneu voor de kinderen. Een feestje buiten en voor een doelgroep die niet of nauwelijks ziek wordt van corona, maar het is arbitrair "te druk" dus Sinterklaas werd na een paar minuten alweer weg gedirigeerd.
Oh je was echt blij. Sneu.quote:
quote:Op maandag 22 november 2021 09:27 schreef zoost het volgende:
De percentages van volledig gevaccineerden lopen op. 2 weken geleden nog 44% nu 49%
[..]
En welke conclusie trek je hier uit? Heeft vaccineren wel of geen zin?quote:Op maandag 22 november 2021 09:27 schreef zoost het volgende:
[..]
Bedank het feit dat het merendeel van de bevolking en al helemaal van de kwetsbaren gevaccineerd is maar. En ondanks dat zie je bovendien dat de IC nog steeds voor 68% bevolkt is door ongevaccineerden.quote:
Ja, dat is zeker waar. Van alle redenen waarom ze niet ingrijpen is de reden dat ik niet kan overzien welke data zij hebben en ik het daarom verkeerd heb in mijn ogen de meest logische. Een scenario waarin de experts volledig incompetent of kwaadaardig zijn kan ik me echt niet voorstellen.quote:Op maandag 22 november 2021 09:25 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Denk ook aan: we willen duidelijkheid dus we eisen een onhaalbare einddatum en als je die niet haalt ben je onbetrouwbaar!
Dat onbetrouwbare wordt grotendeels in stand gehouden door die meninkjescultuur waar we helaas in verzeild geraakt zijn.
Als die vijftig plussers en andere risicogroepers nu ook nog niet inzien dat zichzelf vrijwillig een lockdown opleggen verstandig zou zijn houdt het wat mij betreft ook wel op.quote:Op maandag 22 november 2021 09:20 schreef Tarado het volgende:
[..]
als 50plussers nu nog niet door hebben dat vaccineren handiger is houdt het wel op hoor
Laten we 'm nog eens afpellen. Van de 1,5 miljoen mensen zijn er misschien 500.000 tot 600.000 die in een mogelijke risicogroep zitten. Denk aan leeftijd, comorbiditeiten etc.quote:Op maandag 22 november 2021 09:27 schreef zoost het volgende:
[..]
Afgelopen weekend Sinterklaastoernooi gehad met de judoclub. 300 judoka's in een middag er doorheen gejaagd. Kinderen helemaal gelukkig, Sinterklaas weer 10 jaar ouder geworden vanwege de kinderen die niet te houden waren. Het was een perfecte middag.quote:Op maandag 22 november 2021 09:30 schreef Leonos het volgende:
[..]
Doelgroep die wel besmet. Zeker voor kinderen is sinterklaas op 100 andere manieren te regelen.
Jip. Als 15% verantwoordelijk is voor 50% van de ziekenhuisopnames dan is de kans dus op zkhsopname van een ongevaccineerde 5,6X groter dan een gevaccineerde (even alle andere criteria buiten beschouwing laten)quote:Op maandag 22 november 2021 09:45 schreef chratnox het volgende:
[..]
Laten we 'm nog eens afpellen. Van de 1,5 miljoen mensen zijn er misschien 500.000 tot 600.000 die in een mogelijke risicogroep zitten. Denk aan leeftijd, comorbiditeiten etc.
50% van de ziekenhuisopnames (~900) komen dus van zo'n 500.000 mensen op dit moment.
Aan de andere kant is de potentiële risicogroep binnen de gevaccineerden zo'n 5 miljoen, waar ook zo'n 900 mensen van in het ziekenhuis liggen.
Absoluut gezien zijn het evenveel mensen, relatief gezien is de populatie ongevaccineerden in de risicogroep 10x zo klein maar legt het dezelfde druk op de ziekenhuizen.
Moet je voorstellen, dat vertekent het beeld zelfs nog in het 'voordeel' van de ongevaccineerden, want anders was die balans nog anders.quote:Op maandag 22 november 2021 09:48 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Jip. Als 15% verantwoordelijk is voor 50% van de ziekenhuisopnames dan is de kans dus op zkhsopname van een ongevaccineerde 5,6X groter dan een gevaccineerde (even alle andere criteria buiten beschouwing laten)
Je kan wel voorzichtig concluderen dat de vaccins langzaam hun werking verliezen. Maar daar hebben we meer gegevens voor nodig.
En hoe ga je dat doen met die 50+érs?quote:Op maandag 22 november 2021 09:44 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Als die vijftig plussers en andere risicogroepers nu ook nog niet inzien dat zichzelf vrijwillig een lockdown opleggen verstandig zou zijn houdt het wat mij betreft ook wel op.
Avond na avond zitten de tv studios vol met bejaarde virologen of 50+ burgemeesters met morbide obesitas die steen en been klagen over dertigers die nog naar het werk gaan.
Om te beginnen wat moet het leger dan precies doen? Mensen onder schot begeleiden naar een verplichte vaccinatie locatie? En mensen echt wettelijk verplicht vaccineren kan niet. Dit soort plannen gaan het niet worden.quote:Op maandag 22 november 2021 08:59 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Zeker! Ik heb het nu ook niet specifiek over 2G.
Maar heb het wel over weer hele sectoren dicht (ook scholen helaas), heel snel boosteren en de heilige huisjes daarin passeren, desnoods zet je het leger daarvoor in, verplichte vaccinatie voor 50+ en QR codes ook in kerken en moskeeen.
Dat bedoelde ik ook met mijn eerdere posts van mensen met meningkjes over iets wat ze niet begrijpen of willen begrijpen.quote:Op maandag 22 november 2021 09:49 schreef chratnox het volgende:
[..]
Moet je voorstellen, dat vertekent het beeld zelfs nog in het 'voordeel' van de ongevaccineerden, want anders was die balans nog anders.
Hmm de relschoppers en dergelijke zijn zeker niet 50+.quote:Op maandag 22 november 2021 09:52 schreef miss_sly het volgende:
[..]
En hoe ga je dat doen met die 50+érs?
50 is nog jong, hoor. Dan heb je sowieso nog gewoon werk. Bovendien in veel gevallen nog thuiswonende, schoolgaande kinderen. En vanaf 50 is het niet meer schrijnend om niets meer te hebben, zoals dat voor 49 en jonger wel onoverkomelijk is?
Overigens denk ik dat er ondeer de groep 50+ voldoende mensen zijn die nog steeds heel goed uitkijken en niet heel veel rare dingen doen. Er zullen er ook genoeg tussen zitten die dat niet doen, overigens, maar probeer nou eens iets minder zwart-wit te kijken. Jouw posts dragen over het algemeen behoorlijk bij aan polarisatie; enige nuance is ver te zoeken.
Vaccinatieregen verspreiden bij demonstraties. Vernevelde Pfizer daalt op u neer. Ik heb afgelopen weekend verhalen voorbij zien komen dat de overheid vaccinatie in een verneveling vanuit helikopter doet, dat ambtenaren zich onder putdeksels verstoppen en als je langsloopt je stiekem vaccineren en dergelijken, qua creativiteit moet 't aan de kant van de overheid gewoon beter.quote:Op maandag 22 november 2021 09:53 schreef Megumi het volgende:
[..]
Om te beginnen wat moet het leger dan precies doen? Mensen onder schot begeleiden naar een verplichte vaccinatie locatie? En mensen echt wettelijk verplicht vaccineren kan niet. Dit soort plannen gaan het niet worden.
Ik ben slechts de brenger van dit nieuws. Vaccineren heeft zeker zin, maar steeds een beetje minder, zo blijkt uit de cijfers.quote:Op maandag 22 november 2021 09:40 schreef aartstyle het volgende:
[..]
En welke conclusie trek je hier uit? Heeft vaccineren wel of geen zin?
Dat spul op een Big Mac is toch van plastic? Hoe kun je dat er nog in stoppen dan?quote:Op maandag 22 november 2021 09:55 schreef chratnox het volgende:
[..]
Er was in de VS een onderzoek naar het vaccin in groente zoals sla stoppen. Als je het in de sla die op een Big Mac zit stopt ben je zo klaar
Briljant! De vaccinatieDrive. Probleem opgelostquote:Op maandag 22 november 2021 09:55 schreef chratnox het volgende:
[..]
Vaccinatieregen verspreiden bij demonstraties. Vernevelde Pfizer daalt op u neer. Ik heb afgelopen weekend verhalen voorbij zien komen dat de overheid vaccinatie in een verneveling vanuit helikopter doet, dat ambtenaren zich onder putdeksels verstoppen en als je langsloopt je stiekem vaccineren en dergelijken, qua creativiteit moet 't aan de kant van de overheid gewoon beter.
Er was in de VS een onderzoek naar het vaccin in groente zoals sla stoppen. Als je het in de sla die op een Big Mac zit stopt ben je zo klaar
Zo, even voldoende onzin gehad
Heb hier nog wel een oplossing voor. Samengevat in een gifje.quote:Op maandag 22 november 2021 09:57 schreef Cue_ het volgende:
Moet trouwens zeggen dat ik wel weer schrik van die extreme relschoppers. Demonstraties oke, maar kom op, ambulances belagen en politiewagens in brand steken.
Hopelijk wordt hier met heel harde hand tegen getreden, want anders wordt het enkel erger.
Vroeg of laat wordt het de keuze tussen onder schot vaccineren of onder schot elk jaar binnen blijven.quote:Op maandag 22 november 2021 09:53 schreef Megumi het volgende:
[..]
Om te beginnen wat moet het leger dan precies doen? Mensen onder schot begeleiden naar een verplichte vaccinatie locatie? En mensen echt wettelijk verplicht vaccineren kan niet. Dit soort plannen gaan het niet worden.
Het is een tunnel/fuik. Sommigen van ons zitten hier in de fuik dat vaccineren werkt en alles wat dat tegenspreekt fake news is (er werd een flinke tijd ontkent dat een booster zinvol was want het kwam door het seizoen, Israël was onbetrouwbaar en ga zo maar door). Anderen zitten in de fuik dat vaccineren niet werkt en dat het de oorzaak is van grotere problemen.quote:Op maandag 22 november 2021 09:54 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Dat bedoelde ik ook met mijn eerdere posts van mensen met meningkjes over iets wat ze niet begrijpen of willen begrijpen.
Ik heb best aanleg voor getallen en statistieken, maar er zijn er ook die dat nog veel beter kunnen dan ik.
Maar sommigen hier blijven maar getallen oprakelen en suggereren daar indirect mee dat vaccineren geen zin heeft. Je kan het ze 100 x uitleggen, maar ze begrijpen het niet of willen het niet begrijpen.
Ik hoop dat niet. Maar weet wel zeker dat dit nooit gaat gebeuren.quote:Op maandag 22 november 2021 09:59 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Vroeg of laat wordt het de keuze tussen onder schot vaccineren of onder schot elk jaar binnen blijven.
Ik hoop dat we het niet zo ver laten komen.
Opmerkingen als dat moeten we echt niet willen komen mijn neus uit. We willen namelijk helemaal niks, elke maatregel KAN echt niet volgens het volk. Het enige wat we mijns inzien zwart op wit nu moeten regelen dat elke maatregel er onmiddelijk vanaf gaat als de pandemie voorbij is. En dan moeten we wel goed definieeren wat dan het einde van de pandemie is, qua cijfers/kaders. En er zal nog iets van een controle moeten zijn voor de wappies dat het niet helemaal buiten proporties is.quote:Op maandag 22 november 2021 09:59 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Vroeg of laat wordt het de keuze tussen onder schot vaccineren of onder schot elk jaar binnen blijven.
Ik hoop dat we het niet zo ver laten komen.
Het is totaal absurd wat die relschoppers doen, maar wel redelijk belangrijk om te onthouden is:quote:Op maandag 22 november 2021 09:57 schreef Cue_ het volgende:
Moet trouwens zeggen dat ik wel weer schrik van die extreme relschoppers. Demonstraties oke, maar kom op, ambulances belagen en politiewagens in brand steken.
Hopelijk wordt hier met heel harde hand tegen getreden, want anders wordt het enkel erger.
Eens. Maar om mijzelf even als voorbeeld te nemen: Ook ik zie heus wel dat de vaccins niet doen waar we met z'n allen op gehoopt hadden. Mijn mening draait dus echt wel bij op basis van de cijfers die nu binnenkomen. Alleen bij als voorbeeld ZA zie je dat niet gebeuren. Die blijft maar met halve grafieken aankomen en gaat de inhoudelijke discussie over die cijfers niet aan.quote:Op maandag 22 november 2021 10:00 schreef chratnox het volgende:
[..]
Het is een tunnel/fuik. Sommigen van ons zitten hier in de fuik dat vaccineren werkt en alles wat dat tegenspreekt fake news is (er werd een flinke tijd ontkent dat een booster zinvol was want het kwam door het seizoen, Israël was onbetrouwbaar en ga zo maar door). Anderen zitten in de fuik dat vaccineren niet werkt en dat het de oorzaak is van grotere problemen.
Zonder het grote plaatje te overzien kun je beide kanten op redeneren. De theorie dat de varianten opgekomen zijn door vaccinaties was best een hardnekkige, vooral omdat die theorie initieel vrij plausibel klonk. Voeg daar een aantal hooggeplaatste wetenschappers aan toe en je hebt een cocktail aan misinformatie.
Dat is wat mij betreft ook het meest gevaarlijke eraan. De informatie die gedeeld wordt is in veel gevallen niet feitelijk onjuist, de conclusie is waar het mis gaat. Dat zeg ik als iemand die wel kritisch is op het RIVM, maar ik begrijp dat ik niet de achtergrond, kennis en informatie heb die een Wallinga e.d. wel hebben.
Vragen stellen is goed, dat helpt om het duidelijk te krijgen. Daarom vind ik het persoonlijk ook wel fijn dat iemand als @:Za veel moeite doet om zijn zienswijze uit te leggen. Dat houdt mij ook scherp. Je hoeft het niet met elkaar eens te worden, als je maar iets van elkaar leert.
Ik ben exact zo. Stronteigenwijs, niet makkelijk te overtuigen. Ik denk dat de meeste mensen die in dit topic posten zo'n trekje hebben, anders zul je minder snel je eigen mening delenquote:Op maandag 22 november 2021 10:04 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Eens. Maar om mijzelf even als voorbeeld te nemen: Ook ik zie heus wel dat de vaccins niet doen waar we met z'n allen op gehoopt hadden. Mijn mening draait dus echt wel bij op basis van de cijfers die nu binnenkomen. Alleen bij als voorbeeld ZA zie je dat niet gebeuren. Die blijft maar met halve grafieken aankomen en gaat de inhoudelijke discussie over die cijfers niet aan.
Helemaal mee eens. Ik zelf volg graag contrair nieuws omdat houd van kritische denkers en ik niet houd van group think waar je bij elk beetje kritiek een boze blik krijgt toegeworpen. Maar om de situatie goed te kunnen beoordelen helpt het mij om van alle kanten informatie tot mij te nemen.quote:Op maandag 22 november 2021 10:00 schreef chratnox het volgende:
[..]
Het is een tunnel/fuik. Sommigen van ons zitten hier in de fuik dat vaccineren werkt en alles wat dat tegenspreekt fake news is (er werd een flinke tijd ontkent dat een booster zinvol was want het kwam door het seizoen, Israël was onbetrouwbaar en ga zo maar door). Anderen zitten in de fuik dat vaccineren niet werkt en dat het de oorzaak is van grotere problemen.
Zonder het grote plaatje te overzien kun je beide kanten op redeneren. De theorie dat de varianten opgekomen zijn door vaccinaties was best een hardnekkige, vooral omdat die theorie initieel vrij plausibel klonk. Voeg daar een aantal hooggeplaatste wetenschappers aan toe en je hebt een cocktail aan misinformatie.
Dat is wat mij betreft ook het meest gevaarlijke eraan. De informatie die gedeeld wordt is in veel gevallen niet feitelijk onjuist, de conclusie is waar het mis gaat. Dat zeg ik als iemand die wel kritisch is op het RIVM, maar ik begrijp dat ik niet de achtergrond, kennis en informatie heb die een Wallinga e.d. wel hebben.
Vragen stellen is goed, dat helpt om het duidelijk te krijgen. Daarom vind ik het persoonlijk ook wel fijn dat iemand als @:Za veel moeite doet om zijn zienswijze uit te leggen. Dat houdt mij ook scherp. Je hoeft het niet met elkaar eens te worden, als je maar iets van elkaar leert.
Daar zitten vast ook nog 50+'ers tussen.quote:Op maandag 22 november 2021 09:54 schreef Megumi het volgende:
[..]
Hmm de relschoppers en dergelijke zijn zeker niet 50+.
Ik niet hoor, ik geef regelmatig toe dat ik er geen reet verstand van heb. Zouden meer mensen moeten doenquote:Op maandag 22 november 2021 10:07 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik ben exact zo. Stronteigenwijs, niet makkelijk te overtuigen. Ik denk dat de meeste mensen die in dit topic posten zo'n trekje hebben, anders zul je minder snel je eigen mening delen
Omdat je er om vraagt. Je hebt er geen reet verstand van.quote:Op maandag 22 november 2021 10:08 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ik niet hoor, ik geef regelmatig toe dat ik er geen reet verstand van heb. Zouden meer mensen moeten doen
Idd, al die zwart/wit denkers, en harde uitspraken doen, terwijl ze er enkel verstand van denken te hebbenquote:Op maandag 22 november 2021 10:08 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ik niet hoor, ik geef regelmatig toe dat ik er geen reet verstand van heb. Zouden meer mensen moeten doen
Je kan dat samenvatten denk ik met de het zal mijn niet gebeuren mentaliteit. En de mensen die aan corona dood gaan. Of overlijden door uitgestelde zorg zijn redelijk onzichtbaar in de media.quote:Op maandag 22 november 2021 10:08 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Daar zitten vast ook nog 50+'ers tussen.
Ik vind het nogal eenvoudig om zo een harde streep te trekken voor van alles. Wat iedereen kan zien, is dat de opnames vanaf een jaar of 50 significant stijgen. Dus de conclusie dat je vanaf 50 misschien beter nog wat voorzichtiger kunt doen, is helemaal niet verkeerd. Ik doe dat zelf dus ook, evenals mijn ouders en schoonouders, om maar wat te noemen. Maar een lockdown voor 50+ omdat ze meer risico lopen, klinkt heel gemakkelijk, maar is dat natuurlijk net zo min. Het is niet dat deze mensen niet nog werken, kinderen hebben en net zo goed mentaal last kunnen hebben van een lockdown.
Het is zoals met zoveel in deze tijd: men wil van alles opleggen aan anderen, zolang men er zelf maar geen last van heeft. 'We' moeten ook maar accepteren dat er nou eenmaal mensen doodgaan. Vooral andere mensen, dat dan weer wel.
En velen hier met mij. Verschil is alleen dat ik niks pretendeerquote:Op maandag 22 november 2021 10:10 schreef zoost het volgende:
[..]
Omdat je er om vraagt. Je hebt er geen reet verstand van.
Ik zit vooral in de hoek die zich stoort aan het stuitende simplisme en gebrek aan nuance in medisch-wetenschappelijke kwesties. Iedereen die ook maar enige kennis heeft van de medische wetenschap snapt dat er geen wondermiddelen bestaan. Wil je een wondermiddeltje, dan moet je lekker je alternatieve "geneesmiddeltje" nemen dat zonder enig justificatie van alles mag claimen over wonderbaarlijke werking. De emprische praktijk is gewoon rommelig en zelfs bij redelijk effectieve middelen moet je nog steeds wel statistische concepten begrijpen om resultaten uit publicaties te interpreteren, je moet iets snappen van onderzoeksmethodologie en ga zo maar door. En zelfs dan mis je natuurlijk 12 jaar relevante opleiding.quote:Op maandag 22 november 2021 10:00 schreef chratnox het volgende:
[..]
Statistieken weet ik aardig de weg in. Maar bijvoorbeeld hoe vaccins werken, welke stoffen daar inzitten en welke gevolgen dat zou kunnen hebben etc. Daar weet ik helemaal niks vanaf en dat laat ik aan anderen over en probeer ik van te leren. Ook van Za als die daar wat zinnigs over zegt.quote:Op maandag 22 november 2021 10:08 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Nou echt er geen enkele verstand er van hebben? Dan moet je de afgelopen twee jaar op een eiland gewoond hebben zonder communicatie middelen en dergelijke.quote:Op maandag 22 november 2021 10:10 schreef zoost het volgende:
[..]
De alsmaar stijgen lijkt een beetje uit de cijfers te zijn. Aantal DPL per dag lijkt een lichte daling te hebben, waar de datavertraging iets opgelopen is. Alle storingen zijn nu wel uit de cijders, waardoor het iets beter te zien is. Fingers crossed zou ik zeggen.quote:Op maandag 22 november 2021 10:15 schreef THEFXR het volgende:
Als je vandaag een lockdown zou inzetten, dan heb je nog dat de zkh overstromen door 2 wk +20K positief. het wordt niet code zwart, maar code chaos. Hoe langer je wacht hoe meer doden door triage/rellen/ruzie
Duidelijk geen lid van het FOK OMTquote:Op maandag 22 november 2021 10:10 schreef zoost het volgende:
[..]
Misschien interpreteren mensen de definitie "verstand hebben van" dan op hun eigen manier.quote:Op maandag 22 november 2021 10:14 schreef Megumi het volgende:
[..]
Nou echt er geen enkele verstand er van hebben? Dan moet je de afgelopen twee jaar op een eiland gewoond hebben zonder communicatie middelen en dergelijke.
Zou mooi zijn Serial. Dan ben ik ook erg benieuwd wat de reden van die daling is (zal moeilijk te achterhalen zijn).quote:Op maandag 22 november 2021 10:18 schreef _serial_ het volgende:
[..]
De alsmaar stijgen lijkt een beetje uit de cijfers te zijn. Aantal DPL per dag lijkt een lichte daling te hebben, waar de datavertraging iets opgelopen is. Alle storingen zijn nu wel uit de cijders, waardoor het iets beter te zien is. Fingers crossed zou ik zeggen.
Ik vraag me af, wat de rol van de testcapaciteit hierin speelt. Er zijn vast veel mensen die het na 1 uur in de wacht te hebben gestaan het wel geloven.quote:Op maandag 22 november 2021 10:18 schreef _serial_ het volgende:
De alsmaar stijgen lijkt een beetje uit de cijfers te zijn
Op mijn urn komt er een bijschrift te staan. Hij had geen facebook en twitter account.quote:Op maandag 22 november 2021 10:19 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Misschien interpreteren mensen de definitie "verstand hebben van" dan op hun eigen manier.
Vele artikelen lezen op (vage) nieuwssites, twitterdraadjes en feesboek maakt in mijn ogen nog niet dat iemand "verstand" van zaken heeft.
Maar anyway, ieder mag zijn ding verder zeggen van mij hoor, free speech
Het OMT heeft niet gefaald. Rutte wel. En we blijven maar zodanig stemmen dat dit figuur maar door mag gaan.quote:Op maandag 22 november 2021 10:19 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
Sowieso zitten we nu in een enorme gridlock op dit moment. Zonder lockdown stevenen we op code zwart af, met lockdown doen we significante schade aan de maatschappij en hebben we alsnog geen echte oplossing, en inmiddels mag gesteld worden dat het kabinet en het OMT compleet gefaald hebben en dat het vertrouwen in hen vanuit de maatschappij totaal weg is, waardoor alles tussen een lockdown en geen lockdown in niet meer effectief is.
Oh zeker, dat speelt wel een rol. Ook zelftesten spelen een rol in dit verhaal.quote:Op maandag 22 november 2021 10:19 schreef zoost het volgende:
[..]
Ik vraag me af, wat de rol van de testcapaciteit hierin speelt. Er zijn vast veel mensen die het na 1 uur in de wacht te hebben gestaan het wel geloven.
Ik hoop het maar ik ben toch ook wel bang dat het meer aan de testcapaciteit ligt waardoor niet alles gevonden wordt op dit moment.quote:Op maandag 22 november 2021 10:18 schreef _serial_ het volgende:
[..]
De alsmaar stijgen lijkt een beetje uit de cijfers te zijn. Aantal DPL per dag lijkt een lichte daling te hebben, waar de datavertraging iets opgelopen is. Alle storingen zijn nu wel uit de cijders, waardoor het iets beter te zien is. Fingers crossed zou ik zeggen.
Het mazelenvaccin en zeep komen wel aardig in de buurt.quote:Op maandag 22 november 2021 10:12 schreef Monolith het volgende:
Iedereen die ook maar enige kennis heeft van de medische wetenschap snapt dat er geen wondermiddelen bestaan.
Laten we het hopen. Ik sluit niet uit dat dit virus maar rond blijft gaan ook al heb je antistoffen. Je zal er wellicht minder ziek van worden na een (paar) keer het doorgemaakt te hebben.quote:Op maandag 22 november 2021 10:23 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Oh zeker, dat speelt wel een rol. Ook zelftesten spelen een rol in dit verhaal.
Maar ik denk niet dat je oneindig omhoog kunt blijven gaan, op een gegeven moment is bijna iedereen wel geraakt.
We zitten al een week aan de grenzen van de testcapaciteit. Plafondeffect..quote:Op maandag 22 november 2021 10:19 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Zou mooi zijn Serial. Dan ben ik ook erg benieuwd wat de reden van die daling is (zal moeilijk te achterhalen zijn).
Vermoedelijk is het toch ons gedrag, maar we hopen natuurlijk op opgebouwde immuniteit.
Hoeveel ongevaccineerde ziekenhuispatiënten hadden we nog te gaan hadden experts berekend? Iets van 18k mensen?quote:Op maandag 22 november 2021 10:23 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Oh zeker, dat speelt wel een rol. Ook zelftesten spelen een rol in dit verhaal.
Maar ik denk niet dat je oneindig omhoog kunt blijven gaan, op een gegeven moment is bijna iedereen wel geraakt.
Ja en antibiotica ook. Maar het mazelenvaccin is een mooi voorbeeld. De werking daarvan is gebaseerd op groepsimmuniteit, niet op volledige immuniteit voor een individu. Twee doses van het vaccin geven iets van 97% bescherming.quote:Op maandag 22 november 2021 10:26 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Het mazelenvaccin en zeep komen wel aardig in de buurt.
ja dat snap ik. Maar uit bericht van Serial meen ik te begrijpen dat ondanks dat plafond er toch een stabilisatie zichtbaar is. Dus dat het plafond niet de enige reden is. Maar dat kan hij wellicht beter zelf uitleggen.quote:Op maandag 22 november 2021 10:27 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
We zitten al een week aan de grenzen van de testcapaciteit. Plafondeffect..
Het mazelenvaccin biedt wel degelijk volledige immuniteit voor 99% van de kinderen (overigens al 95% na één prik). De restprocent wordt ondervangen door groepsimmuniteit, idd.quote:Op maandag 22 november 2021 10:29 schreef Monolith het volgende:
De werking daarvan is gebaseerd op groepsimmuniteit, niet op volledige immuniteit voor een individu. Twee doses van het vaccin geven iets van 97% bescherming.
volledige immuniteit voor 99% is geen volledige immuniteit hè?quote:Op maandag 22 november 2021 10:32 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Het mazelenvaccin biedt wel degelijk volledige immuniteit voor 99% van de kinderen (overigens al 95% na één prik). De restprocent wordt ondervangen door groepsimmuniteit, idd.
Wel voor die 99% individuen.quote:Op maandag 22 november 2021 10:33 schreef Monolith het volgende:
[..]
volledige immuniteit voor 99% is geen volledige immuniteit hè?
ik hoor dat bedrijven zorgmedewerkers werken sturen terwijl ze corona positief zijn getest, dat vind ik een slechte zaak....quote:Op maandag 22 november 2021 10:19 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Duidelijk geen lid van het FOK OMT
Nee, dat is het niet, maar daarvoor moet je dus wel enig begrip hebben van statistiek. Het enige wat je kunt concluderen aan de hand van empirische evaluatie is de relatieve besmettingsgraad van (on)gevaccineerden en daarmee de mate van bescherming. Het is onzinnig om te praten over individuen die '100% beschermd zijn' en 'individuen die 99% beschermd zijn'. De populatie is voor 99% beschermd.quote:Op maandag 22 november 2021 10:34 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Wel voor die 99% individuen.
99% heeft 100% bescherming is wat anders dan 100% heeft 99% bescherming.
Mogelijk, mensen zullen gemiddeld genomen toch wat voorzichtiger zijn door de recente berichtgeving. Het punt is echter dat een afvlakking bij het aantal (positieve) testen niet informatief meer is, omdat het totale aantal testen gelimiteerd is.quote:Op maandag 22 november 2021 10:29 schreef aartstyle het volgende:
[..]
ja dat snap ik. Maar uit bericht van Serial meen ik te begrijpen dat ondanks dat plafond er toch een stabilisatie zichtbaar is. Dus dat het plafond niet de enige reden is. Maar dat kan hij wellicht beter zelf uitleggen.
@onlogisch heeft daar ook een pittige mening over.quote:Op maandag 22 november 2021 10:35 schreef THEFXR het volgende:
[..]
ik hoor dat bedrijven zorgmedewerkers werken sturen terwijl ze corona positief zijn getest, dat vind ik een slechte zaak....
Je kan het hier een beetje zien:quote:Op maandag 22 november 2021 10:29 schreef aartstyle het volgende:
[..]
ja dat snap ik. Maar uit bericht van Serial meen ik te begrijpen dat ondanks dat plafond er toch een stabilisatie zichtbaar is. Dus dat het plafond niet de enige reden is. Maar dat kan hij wellicht beter zelf uitleggen.
ze willen gewoon money verdienen, geen zorg is geen pay.quote:Op maandag 22 november 2021 10:36 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
@:onlogisch heeft daar ook een pittige mening over.
Dat zal je altijd hebben. De oudere generatie die probeert de jongere de wil op te leggen.quote:Op maandag 22 november 2021 09:44 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Als die vijftig plussers en andere risicogroepers nu ook nog niet inzien dat zichzelf vrijwillig een lockdown opleggen verstandig zou zijn houdt het wat mij betreft ook wel op.
Avond na avond zitten de tv studios vol met bejaarde virologen of 50+ burgemeesters met morbide obesitas die steen en been klagen over dertigers die nog naar het werk gaan.
Het een sluit het ander niet uit.quote:Op maandag 22 november 2021 10:36 schreef Monolith het volgende:
Het is onzinnig om te praten over individuen die '100% beschermd zijn' en 'individuen die 99% beschermd zijn'. De populatie is voor 99% beschermd.
Leuk als je net in augustus je 2de prik hebt gehad. Mag je gelijk weer op voor een booster 3 maanden later.quote:
hij zei, als de cijfers niet dalen zitten we de hele winter in lockdown, das best wel een vorm van angst aanjagen, want hij weet het niet of hij heeft geheime cijfers die niet voor het publiek beschikbaar zijn.quote:Op maandag 22 november 2021 10:41 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dat zal je altijd hebben. De oudere generatie die probeert de jongere de wil op te leggen.
Maar nu vind ik het helemaal idioot. Waarom moeten de jongeren zich aanpassen aan de ouderen, terwijl zij nauwelijks risico lopen? Zo'n brullende bruls moet zijn muil houden met z'n lockdown. Specifiek advies richten op ouderen zou waardevoller zijn en kan de rest gewoon door met z'n leven. Ga het eens cijfermatig bekijken en je baseren op de feiten.
Ja en de immuniteit op populatieniveau is 97-99% voor het mazelenvaccin. Feitelijk kun je voor inidviduen die alsnog besmet worden concluderen dat de a posteriori bescherming 0% was. Maar wat was de a priori kans? Die kun je eigenlijk niet bepalen. Je kunt wel kijken naar immuunresponses en er wat modellen op los laten, maar echt een a priori kans voor een specifiek individu bepalen slaat nergens op.quote:Op maandag 22 november 2021 10:42 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Het een sluit het ander niet uit.
Je hebt immuniteit op populatieniveau en immuniteit op persoonsniveau. Vanuit epidemiologisch oogpunt reken je niet op individueel niveau, dat klopt. Maar het is onzin om te doen alsof die immuniteit op persoonniveau er niet is.
Ik denk dat het merendeel van de mensen het zal roesten wat ze verder beweren en er zeker niet over nadenken of dit op basis van onwetendheid of geheime cijfers is. Lockdown smockdown, dan maar geen openbare horeca/sport/cultuur meer.quote:Op maandag 22 november 2021 10:44 schreef THEFXR het volgende:
[..]
hij zei, als de cijfers niet dalen zitten we de hele winter in lockdown, das best wel een vorm van angst aanjagen, want hij weet het niet of hij heeft geheime cijfers die niet voor het publiek beschikbaar zijn.
ik vind sport toch wel in een aparte categorie vallen.quote:Op maandag 22 november 2021 10:46 schreef GemMagic het volgende:
[..]
Ik denk dat het merendeel van de mensen het zal roesten wat ze verder beweren en er zeker niet over nadenken of dit op basis van onwetendheid of geheime cijfers is. Lockdown smockdown, dan maar geen openbare horeca/sport/cultuur meer.
Grote vraag is of we aan het plafond zitten doordat het aantal besmettingen afneemt of dat we gewoon niet genoeg kunnen testen. Ik kon afgelopen weekend ook pas 24 uur later terecht voor een test. Daarnaast hoor ik de ene na de ander in mijn omgeving die een besmetting heeft opgelopen.quote:Op maandag 22 november 2021 10:39 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Je kan het hier een beetje zien:
[ afbeelding ]
De 3 lage dagen van vorige week waren storingsdagen
Daarna zijn er 2-3 inhaal dagen geweest met DPL meldingen
Daarna zit DPL weer op niveau van 11-11
[ afbeelding ]
Dit is de datavertraging
Er is 1 grote storingsdag, daarna zie je de datavertraging 5-10 dagen constant zo tussen de 3200 en 3500
Er zit ook geen stijging meer in de meldingen per dag, ondanks datavertraging
Het is nog wat vroeg, maar ik heb wel beetje hoop.
Dan kan je toch aan het percentage positief zien?quote:Op maandag 22 november 2021 10:48 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Grote vraag is of we aan het plafond zitten doordat het aantal besmettingen afneemt of dat we gewoon niet genoeg kunnen testen. Ik kon afgelopen weekend ook pas 24 uur later terecht voor een test. Daarnaast hoor ik de ene na de ander in mijn omgeving die een besmetting heeft opgelopen.
Zat daar al een daling in eigenlijk? 20% was het laatst toch?quote:Op maandag 22 november 2021 10:49 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Dan kan je toch aan het percentage positief zien?
Ik vind dat ook een vorm van ongewenste rol-verwarring die het wantrouwen voedt. Hij is van de handhaving, het OMT van de advisering en de regering van de wetgeving / te nemen maatregelen.quote:Op maandag 22 november 2021 10:44 schreef THEFXR het volgende:
[..]
hij zei, als de cijfers niet dalen zitten we de hele winter in lockdown, das best wel een vorm van angst aanjagen, want hij weet het niet of hij heeft geheime cijfers die niet voor het publiek beschikbaar zijn.
Ik mis sport zelf het meest, maar je mag niet te selectief zijn bij een lockdown, het kan voor ieder verschillen, iemand als Bruls zal bijvoorbeeld weer minder met sport hebben en meer met horeca.quote:Op maandag 22 november 2021 10:48 schreef THEFXR het volgende:
[..]
ik vind sport toch wel in een aparte categorie vallen.
Oh, 22,5% van de GGD-testen was positief op vrijdag 19 november.quote:Op maandag 22 november 2021 10:51 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Zat daar al een daling in eigenlijk? 20% was het laatst toch?
dat is een record.quote:Op maandag 22 november 2021 11:00 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Oh, 22,5% van de GGD-testen was positief op vrijdag 19 november.
Het nadeel van een lockdown uitroepen is ook wel dat je een (concreet) beeld moet gaan schetsen of hoe en wanneer je daar weer uitkomt, want ook daar zullen de meningen nogal uiteenlopen.quote:Op maandag 22 november 2021 10:15 schreef THEFXR het volgende:
Als je vandaag een lockdown zou inzetten, dan heb je nog dat de zkh overstromen door 2 wk +20K positief. het wordt niet code zwart, maar code chaos. Hoe langer je wacht hoe meer doden door triage/rellen/ruzie
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |