abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 22 november 2021 @ 08:29:05 #176
160086 GemMagic
Summum ius summa iniura
pi_202288175
quote:
0s.gif Op maandag 22 november 2021 08:26 schreef chratnox het volgende:

[..]
Ja.. ik heb het onderbuikgevoel dat als de rellen aanhouden Grapperhaus graag een avondklok zou willen
Heel eerlijk gezegd vind ik een avondklok beter verdedigbaar als middel tegen plundering en geweldsuitbarstingen dan om een virus te bestrijden.
Sui cuique mores fingunt fortunam
  maandag 22 november 2021 @ 08:30:49 #177
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_202288187
quote:
0s.gif Op maandag 22 november 2021 08:18 schreef Sfancta het volgende:

[..]
Het is over het algemeen wel echt ziek, veel erger dan de griep zoals wij die kennen hier.
Beterschap!
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_202288189
quote:
0s.gif Op maandag 22 november 2021 08:29 schreef GemMagic het volgende:

[..]
Heel eerlijk gezegd vind ik een avondklok beter verdedigbaar als middel tegen plundering en geweldsuitbarstingen dan om een virus te bestrijden.
Ik ook, maar dan is corona weer bijvangst en wordt de onderbouwing nog magerder, maar blijft ie wel 3 maanden
pi_202288192
Hier het hele gezin (behalve ik) gevloerd. Testen zijn negatief, dus vermoedelijk griep of Noro. Je zou bijna vergeten dat er nog andere ziektes zijn dan corona :P

De auto van de huisartsenpost ook meerdere keren in de straat gespot afgelopen weekend, het halve land is ziek lijkt het wel.
  maandag 22 november 2021 @ 08:31:44 #180
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_202288194
quote:

[..]
Ja.. ik heb het onderbuikgevoel dat als de rellen aanhouden Grapperhaus graag een avondklok zou willen
Van alle denkbare opties lijkt me dat zo ongeveer de meest contraproductieve.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_202288196
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2021 08:27 schreef Sfancta het volgende:
Ik loop maar met mondkapje op als ik de hond uitlaat, weet het ook niet.

Ik laat een zoveel mogelijk luchten, en maar niet teveel aanhalen, wat moeilijk is

Apen kunnen het krijgen, waarom honden niet. Heb mijn Japie het liefst nog vele jaren.
Beterschap!
  maandag 22 november 2021 @ 08:32:14 #182
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_202288199
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2021 08:27 schreef Sfancta het volgende:
Ik loop maar met mondkapje op als ik de hond uitlaat, weet het ook niet.

Ik laat een zoveel mogelijk luchten, en maar niet teveel aanhalen, wat moeilijk is

Apen kunnen het krijgen, waarom honden niet. Heb mijn Japie het liefst nog vele jaren.
Pics van Japie O+
pi_202288202
quote:
0s.gif Op maandag 22 november 2021 08:31 schreef chratnox het volgende:

[..]
Ik ook, maar dan is corona weer bijvangst en wordt de onderbouwing nog magerder, maar blijft ie wel 3 maanden
In before wappies die zeggen dat het reltuig is ingehuurd door de overheid om een avondklok te legitimeren :P
pi_202288205
Ik probeer positief (nee niet positief getest) te blijven, maar zou echt niet weten hoe op dit moment.

Dit land (maar ook in andere landen) zit diep in de shit.

* Slechte besluitvoerders
* kut politiek systeem in een crisis.
*mensen die zich niet aan de maatregelen houden
* wappies
* Oplichters
*kansloze relschoppers
* een hele hoop mensen die een eigen mening gevormd hebben over iets wat ze beter aan deskundigen kunnen overlaten ipv facebook

En hoe meer de beleidsvoerders ingrijpen des te meer wappies erbij komen onder het mom van "zie je wel".

Ik zie dit voorlopig echt niet meer goedkomen.
  maandag 22 november 2021 @ 08:33:25 #185
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_202288211
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2021 08:31 schreef Spablauw214 het volgende:
Hier het hele gezin (behalve ik) gevloerd. Testen zijn negatief, dus vermoedelijk griep of Noro. Je zou bijna vergeten dat er nog andere ziektes zijn dan corona :P

De auto van de huisartsenpost ook meerdere keren in de straat gespot afgelopen weekend, het halve land is ziek lijkt het wel.
Noro?
Godver dat heb ik ook een keer gehad, projectielbraken noemen ze dat.
pi_202288214
quote:
0s.gif Op maandag 22 november 2021 08:31 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Van alle denkbare opties lijkt me dat zo ongeveer de meest contraproductieve.
Sinds wanneer houdt dat ze tegen? :P
pi_202288217
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2021 08:31 schreef Spablauw214 het volgende:

Ook sterkte gewenst!

Heel veel zieken en besmettingen om mij heen. Ik loop er tot op heden fluitend doorheen. N=1, maar het zal toch niet door mijn trouwe vitamine D komen he......
  Redactie Sport maandag 22 november 2021 @ 08:35:11 #188
274204 crew  Mexicanobakker
pi_202288223
quote:
0s.gif Op maandag 22 november 2021 08:32 schreef aartstyle het volgende:
Ik probeer positief (nee niet positief getest) te blijven, maar zou echt niet weten hoe op dit moment.

* wappies
* Oplichters
*kansloze relschoppers
* een hele hoop mensen die een eigen mening gevormd hebben over iets wat ze beter aan deskundigen kunnen overlaten ipv facebook

En hoe meer de beleidsvoerders ingrijpen des te meer wappies erbij komen onder het mom van "zie je wel".

Het democratisch bestel staat op losse schroeven.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_202288243
quote:
0s.gif Op maandag 22 november 2021 08:34 schreef aartstyle het volgende:

[..]
Ook sterkte gewenst!

Heel veel zieken en besmettingen om mij heen. Ik loop er tot op heden fluitend doorheen. N=1, maar het zal toch niet door mijn trouwe vitamine D komen he......
Zelf 3 weken geleden aan de beurt geweest. Sindsdien een erg laag energiepeil wat niet lichamelijk te verklaren valt en ook niet echt verbetert. Dokter denkt dat het mogelijk lichte burnoutklachten kunnen zijn als gevolg van de coronasituatie. Had me niet gerealiseerd dat dat zo heftig was.
pi_202288250
quote:
0s.gif Op maandag 22 november 2021 08:32 schreef aartstyle het volgende:

* wappies
* Oplichters
*kansloze relschoppers

Ik geloof niet dat er veel mensen zijn die complotten aan gaan hangen vanwege het nemen van maatregelen. Het onbetrouwbare is wat funest is. Zeggen dat iets als eerste weggaat maar er aan vast houden (avondklok), de QR code die de EU definitief wil maken.

Denk ook aan: er komt geen QR op de werkvloer, we gaan mensen niet uitsluiten met de QR, vaccinatie blijft vrijwillig etc. Gevolg is dat mensen de overheid niet meer vertrouwen en zich af gaan vragen hoe ze het dan kunnen verklaren.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 22-11-2021 08:39:57 ]
pi_202288261
quote:
0s.gif Op maandag 22 november 2021 08:37 schreef chratnox het volgende:

[..]
Ik geloof niet dat er veel mensen zijn die complotten aan gaan hangen vanwege het nemen van maatregelen. Het onbetrouwbare is wat funest is. Zeggen dat iets als eerste weggaat maar er aan vast houden (avondklok), de QR code die de EU definitief wil maken etc.

Denk ook aan: er komt geen QR op de werkvloer, we gaan mensen niet uitsluiten met de QR, vaccinatie blijft vrijwillig etc. Gevolg is dat mensen de overheid niet meer vertrouwen en zich af gaan vragen hoe ze het dan kunnen verklaren.
Dat valt allemaal onder mijn eerste punt. Heel slecht beleid,

Maar het geloof in onze overheid is sowiezo al minimaal, maar dat wordt gevoed door de overige punten. Kortom beiden schuld, al gaan ze dat beiden niet toegeven.
pi_202288267
quote:
0s.gif Op maandag 22 november 2021 08:37 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Zelf 3 weken geleden aan de beurt geweest. Sindsdien een erg laag energiepeil wat niet lichamelijk te verklaren valt en ook niet echt verbetert. Dokter denkt dat het mogelijk lichte burnoutklachten kunnen zijn als gevolg van de coronasituatie. Had me niet gerealiseerd dat dat zo heftig was.
Ja burnout kan ik mij prima voorstellen nu. Heb ook het gevoel dat ik die kant op ga.....
pi_202288279
quote:
0s.gif Op maandag 22 november 2021 08:39 schreef aartstyle het volgende:

[..]
Dat valt allemaal onder mijn eerste punt. Heel slecht beleid,

Maar het geloof in onze overheid is sowiezo al minimaal, maar dat wordt gevoed door de overige punten. Kortom beiden schuld, al gaan ze dat beiden niet toegeven.
Gisteren was hier in het topic een hele discussie dat sommigen het idee hebben dat het kabinet bewust aanstuurt op code zwart. Dat, maar ook gedachten aan de andere kant van het spectrum (zoals de overheid die mind control wil enzo) komen voort uit wantrouwen.

Die mensen verwijten de overheid geen slecht beleid, maar kwaadaardig beleid. Dat is een zorgelijke ontwikkeling, want die mensen plaatsen zichzelf buiten de maatschappij.
pi_202288305
Ik ga ook niet top. Ik heb een leuke baan maar kan er moeilijk nog de energie voor opbrengen. Heb veel
migraineaanvallen, vaker dan normaal. En vaker dan anders sombere buien en last van mijn hypochondrie (geen grap bij mij, heb een echt diagnose en ben behandeld), ook vanwege die mogelijke code zwart spelen dat soort dingen nu extra door mijn hoofd.

Maar… wij moeten door! En we maken er maar het beste van. Veel wandelen, veel naar buiten, hoofd en lichaam opfrissen.
pi_202288334
quote:
0s.gif Op maandag 22 november 2021 08:42 schreef chratnox het volgende:

[..]
Gisteren was hier in het topic een hele discussie dat sommigen het idee hebben dat het kabinet bewust aanstuurt op code zwart. Dat, maar ook gedachten aan de andere kant van het spectrum (zoals de overheid die mind control wil enzo) komen voort uit wantrouwen.

Die mensen verwijten de overheid geen slecht beleid, maar kwaadaardig beleid. Dat is een zorgelijke ontwikkeling, want die mensen plaatsen zichzelf buiten de maatschappij.
De term code zwart is ook wel een inflatie onderhevig.

Nu denk ik niet dat ze bewust aansturen op code zwart maar wat we ook zien is dat nu de druk het hoogst is er ineens wel weer bedden op de IC bijkomen.

Dat gaat ten kostte van reguliere zorg maar dat kan daadwerkelijk een bewuste keuze zijn, het openhouden van andere sectoren ten koste van reguliere zorg (zeker zolang ze denken dat de piek in ziekenhuisbezetting over 1,5 week gaat plaatsvinden).

We hebben het hier vaker over een moment dat je een keer door de zure appel heen moet, en misschien is dit wel het moment.
pi_202288357
quote:
0s.gif Op maandag 22 november 2021 08:42 schreef chratnox het volgende:

[..]

Heb ik ook geroepen. Maar meer omdat het me niets zou verbazen dat het kabinet code zwart verkiest boven een lockdown van maanden. En dat niet hardop kan uitspreken.

Zie er geen complot in oid. Meer een belangenafweging. Het kabinet heeft zoveel adviseurs, ik geloof niet dat dit echt onkunde is…
  maandag 22 november 2021 @ 08:51:44 #197
166093 nattermann
Waereldsjtad Gelaen
pi_202288361
quote:

[..]
Daarmee gooit 'ie alleen maar meer olie op het vuur. Dan ontploft er nog veel meer in diverse stadscentra vermoed ik.
Tics van je petten.
pi_202288386
quote:
0s.gif Op maandag 22 november 2021 08:51 schreef nattermann het volgende:

[..]
Daarmee gooit 'ie alleen maar meer olie op het vuur. Dan ontploft er nog veel meer in diverse stadscentra vermoed ik.
Er was hier gisteravond ook een user die vond dat als dat zou gebeuren, het leger de macht moest overnemen en alles keihard neerslaan.

Alsof het hier Myanmar is :')
pi_202288389
quote:
0s.gif Op maandag 22 november 2021 08:51 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Heb ik ook geroepen. Maar meer omdat het me niets zou verbazen dat het kabinet code zwart verkiest boven een lockdown van maanden. En dat niet hardop kan uitspreken.

Zie er geen complot in oid. Meer een belangenafweging. Het kabinet heeft zoveel adviseurs, ik geloof niet dat dit echt onkunde is…
Denk dat het een evenwicht is tussen maatregelen en code zwart. Het volk accepteert pas wat maatregelen als de lijken opgestapeld op straat liggen. En heeft natuurlijk ook weer met de achterban en de politieke ambities te maken. Zelfs nu begint elke branche te klagen over maatregelen terwijl we afstevenen op code zwart (inflatie of niet). Dat zijn wel weer stemmen die ze verliezen.

Het beste zou zijn dat er een crisisteam komt (waar men vertrouwen in heeft, zou alleen niet weten wie) die zonder politieke ambities rigoreuze (maar goed beargumenteerde) beslissingen neemt. Er zullen altijd groepen de dupe zijn natuurlijk, maar als het goed beargumeneerd wordt door iemand waar we vertrouwen in hebben dan zal het draagvlak een stuk groter zijn. Ben alleen bang dat het wantrouwen ten opzichte van elkaar zelfs zo diep gezakt is dat men dat al niet geloofd. Daarbij zullen dezelfde opruiers (baudet en co) ook hier hoe dan ook op in hakken en onrust creeeren.
  Redactie Sport maandag 22 november 2021 @ 08:57:03 #200
274204 crew  Mexicanobakker
pi_202288403
quote:
0s.gif Op maandag 22 november 2021 08:55 schreef aartstyle het volgende:

[..]
Denk dat het een evenwicht is tussen maatregelen en code zwart. Het volk accepteert pas wat maatregelen als de lijken opgestapeld op straat liggen. En heeft natuurlijk ook weer met de achterban en de politieke ambities te maken. Zelfs nu begint elke branche te klagen over maatregelen terwijl we afstevenen op code zwart (inflatie of niet). Dat zijn wel weer stemmen die ze verliezen.

Het beste zou zijn dat er een crisisteam komt (waar men vertrouwen in heeft, zou alleen niet weten wie) die zonder politieke ambities rigoreuze (maar goed beargumenteerde) beslissingen neemt. Er zullen altijd groepen de dupe zijn natuurlijk, maar als het goed beargumeneerd wordt door iemand waar we vertrouwen in hebben dan zal het draagvlak een stuk groter zijn. Ben alleen bang dat het wantrouwen ten opzichte van elkaar zelfs zo diep gezakt is dat men dat al niet geloofd. Daarbij zullen dezelfde opruiers (baudet en co) ook hier hoe dan ook op in hakken en onrust creeeren.
Voor 2G is het nu ook gewoon te laat.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')