abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 22 november 2021 @ 10:14:44 #251
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_202289196
quote:
0s.gif Op maandag 22 november 2021 10:10 schreef zoost het volgende:

[..]
Omdat je er om vraagt. Je hebt er geen reet verstand van.
Nou echt er geen enkele verstand er van hebben? Dan moet je de afgelopen twee jaar op een eiland gewoond hebben zonder communicatie middelen en dergelijke.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_202289199
Als je vandaag een lockdown zou inzetten, dan heb je nog dat de zkh overstromen door 2 wk +20K positief. het wordt niet code zwart, maar code chaos. Hoe langer je wacht hoe meer doden door triage/rellen/ruzie
pi_202289226
quote:
0s.gif Op maandag 22 november 2021 10:15 schreef THEFXR het volgende:
Als je vandaag een lockdown zou inzetten, dan heb je nog dat de zkh overstromen door 2 wk +20K positief. het wordt niet code zwart, maar code chaos. Hoe langer je wacht hoe meer doden door triage/rellen/ruzie
De alsmaar stijgen lijkt een beetje uit de cijfers te zijn. Aantal DPL per dag lijkt een lichte daling te hebben, waar de datavertraging iets opgelopen is. Alle storingen zijn nu wel uit de cijders, waardoor het iets beter te zien is. Fingers crossed zou ik zeggen.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_202289238
quote:
0s.gif Op maandag 22 november 2021 10:10 schreef zoost het volgende:

[..]
Omdat je er om vraagt. Je hebt er geen reet verstand van.
Duidelijk geen lid van het FOK OMT
  Moderator maandag 22 november 2021 @ 10:19:36 #255
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_202289245
quote:
0s.gif Op maandag 22 november 2021 10:14 schreef Megumi het volgende:

[..]
Nou echt er geen enkele verstand er van hebben? Dan moet je de afgelopen twee jaar op een eiland gewoond hebben zonder communicatie middelen en dergelijke.
Misschien interpreteren mensen de definitie "verstand hebben van" dan op hun eigen manier.
Vele artikelen lezen op (vage) nieuwssites, twitterdraadjes en feesboek maakt in mijn ogen nog niet dat iemand "verstand" van zaken heeft.

Maar anyway, ieder mag zijn ding verder zeggen van mij hoor, free speech :D
  maandag 22 november 2021 @ 10:19:37 #256
474254 GurneyIsBestOke
rekent een pak winegums af
pi_202289246
Sowieso zitten we nu in een enorme gridlock op dit moment. Zonder lockdown stevenen we op code zwart af, met lockdown doen we significante schade aan de maatschappij en hebben we alsnog geen echte oplossing, en inmiddels mag gesteld worden dat het kabinet en het OMT compleet gefaald hebben en dat het vertrouwen in hen vanuit de maatschappij totaal weg is, waardoor alles tussen een lockdown en geen lockdown in niet meer effectief is.
Makkelijk eerste (volgens de expected goals)
pi_202289247
quote:
0s.gif Op maandag 22 november 2021 10:18 schreef _serial_ het volgende:

[..]
De alsmaar stijgen lijkt een beetje uit de cijfers te zijn. Aantal DPL per dag lijkt een lichte daling te hebben, waar de datavertraging iets opgelopen is. Alle storingen zijn nu wel uit de cijders, waardoor het iets beter te zien is. Fingers crossed zou ik zeggen.
Zou mooi zijn Serial. Dan ben ik ook erg benieuwd wat de reden van die daling is (zal moeilijk te achterhalen zijn).
Vermoedelijk is het toch ons gedrag, maar we hopen natuurlijk op opgebouwde immuniteit.
pi_202289249
quote:
De alsmaar stijgen lijkt een beetje uit de cijfers te zijn
Ik vraag me af, wat de rol van de testcapaciteit hierin speelt. Er zijn vast veel mensen die het na 1 uur in de wacht te hebben gestaan het wel geloven.
  maandag 22 november 2021 @ 10:21:06 #259
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_202289258
quote:
14s.gif Op maandag 22 november 2021 10:19 schreef dick_laurent het volgende:

[..]
Misschien interpreteren mensen de definitie "verstand hebben van" dan op hun eigen manier.
Vele artikelen lezen op (vage) nieuwssites, twitterdraadjes en feesboek maakt in mijn ogen nog niet dat iemand "verstand" van zaken heeft.

Maar anyway, ieder mag zijn ding verder zeggen van mij hoor, free speech :D
Op mijn urn komt er een bijschrift te staan. Hij had geen facebook en twitter account. :+
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  maandag 22 november 2021 @ 10:22:33 #260
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_202289264
quote:
0s.gif Op maandag 22 november 2021 10:19 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
Sowieso zitten we nu in een enorme gridlock op dit moment. Zonder lockdown stevenen we op code zwart af, met lockdown doen we significante schade aan de maatschappij en hebben we alsnog geen echte oplossing, en inmiddels mag gesteld worden dat het kabinet en het OMT compleet gefaald hebben en dat het vertrouwen in hen vanuit de maatschappij totaal weg is, waardoor alles tussen een lockdown en geen lockdown in niet meer effectief is.
Het OMT heeft niet gefaald. Rutte wel. En we blijven maar zodanig stemmen dat dit figuur maar door mag gaan.
pi_202289273
quote:
0s.gif Op maandag 22 november 2021 10:19 schreef zoost het volgende:

[..]
Ik vraag me af, wat de rol van de testcapaciteit hierin speelt. Er zijn vast veel mensen die het na 1 uur in de wacht te hebben gestaan het wel geloven.
Oh zeker, dat speelt wel een rol. Ook zelftesten spelen een rol in dit verhaal.
Maar ik denk niet dat je oneindig omhoog kunt blijven gaan, op een gegeven moment is bijna iedereen wel geraakt.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  maandag 22 november 2021 @ 10:24:20 #262
495114 Mallerd01
Roept ook maar wat.
pi_202289280
quote:

[..]
Ik hoop het maar ik ben toch ook wel bang dat het meer aan de testcapaciteit ligt waardoor niet alles gevonden wordt op dit moment.
pi_202289295
quote:
0s.gif Op maandag 22 november 2021 10:12 schreef Monolith het volgende:
Iedereen die ook maar enige kennis heeft van de medische wetenschap snapt dat er geen wondermiddelen bestaan.
Het mazelenvaccin en zeep komen wel aardig in de buurt. O-)
pi_202289300
quote:
0s.gif Op maandag 22 november 2021 10:23 schreef _serial_ het volgende:

[..]
Maar ik denk niet dat je oneindig omhoog kunt blijven gaan, op een gegeven moment is bijna iedereen wel geraakt.
Laten we het hopen. Ik sluit niet uit dat dit virus maar rond blijft gaan ook al heb je antistoffen. Je zal er wellicht minder ziek van worden na een (paar) keer het doorgemaakt te hebben.
pi_202289315
quote:
0s.gif Op maandag 22 november 2021 10:19 schreef aartstyle het volgende:

[..]
Zou mooi zijn Serial. Dan ben ik ook erg benieuwd wat de reden van die daling is (zal moeilijk te achterhalen zijn).
Vermoedelijk is het toch ons gedrag, maar we hopen natuurlijk op opgebouwde immuniteit.
We zitten al een week aan de grenzen van de testcapaciteit. Plafondeffect..
pi_202289322
quote:
0s.gif Op maandag 22 november 2021 10:23 schreef _serial_ het volgende:

[..]
Hoeveel ongevaccineerde ziekenhuispatiënten hadden we nog te gaan hadden experts berekend? Iets van 18k mensen?
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_202289331
quote:
0s.gif Op maandag 22 november 2021 10:26 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Het mazelenvaccin en zeep komen wel aardig in de buurt. O-)
Ja en antibiotica ook. Maar het mazelenvaccin is een mooi voorbeeld. De werking daarvan is gebaseerd op groepsimmuniteit, niet op volledige immuniteit voor een individu. Twee doses van het vaccin geven iets van 97% bescherming.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_202289334
quote:
0s.gif Op maandag 22 november 2021 10:27 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
We zitten al een week aan de grenzen van de testcapaciteit. Plafondeffect..
ja dat snap ik. Maar uit bericht van Serial meen ik te begrijpen dat ondanks dat plafond er toch een stabilisatie zichtbaar is. Dus dat het plafond niet de enige reden is. Maar dat kan hij wellicht beter zelf uitleggen.
pi_202289360
quote:
0s.gif Op maandag 22 november 2021 10:29 schreef Monolith het volgende:
De werking daarvan is gebaseerd op groepsimmuniteit, niet op volledige immuniteit voor een individu. Twee doses van het vaccin geven iets van 97% bescherming.
Het mazelenvaccin biedt wel degelijk volledige immuniteit voor 99% van de kinderen (overigens al 95% na één prik). De restprocent wordt ondervangen door groepsimmuniteit, idd.
pi_202289373
quote:
0s.gif Op maandag 22 november 2021 10:32 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Het mazelenvaccin biedt wel degelijk volledige immuniteit voor 99% van de kinderen (overigens al 95% na één prik). De restprocent wordt ondervangen door groepsimmuniteit, idd.
volledige immuniteit voor 99% is geen volledige immuniteit hè?
  maandag 22 november 2021 @ 10:33:25 #271
474254 GurneyIsBestOke
rekent een pak winegums af
pi_202289374
.

[ Bericht 99% gewijzigd door GurneyIsBestOke op 22-11-2021 10:34:02 ]
Makkelijk eerste (volgens de expected goals)
pi_202289383
quote:
0s.gif Op maandag 22 november 2021 10:33 schreef Monolith het volgende:

[..]
volledige immuniteit voor 99% is geen volledige immuniteit hè?
Wel voor die 99% individuen.

99% heeft 100% bescherming is wat anders dan 100% heeft 99% bescherming.
pi_202289398
quote:
0s.gif Op maandag 22 november 2021 10:19 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]
Duidelijk geen lid van het FOK OMT
ik hoor dat bedrijven zorgmedewerkers werken sturen terwijl ze corona positief zijn getest, dat vind ik een slechte zaak....
pi_202289403
quote:
0s.gif Op maandag 22 november 2021 10:34 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Wel voor die 99% individuen.

99% heeft 100% bescherming is wat anders dan 100% heeft 99% bescherming.
Nee, dat is het niet, maar daarvoor moet je dus wel enig begrip hebben van statistiek. Het enige wat je kunt concluderen aan de hand van empirische evaluatie is de relatieve besmettingsgraad van (on)gevaccineerden en daarmee de mate van bescherming. Het is onzinnig om te praten over individuen die '100% beschermd zijn' en 'individuen die 99% beschermd zijn'. De populatie is voor 99% beschermd.
pi_202289407
quote:
0s.gif Op maandag 22 november 2021 10:29 schreef aartstyle het volgende:

[..]
ja dat snap ik. Maar uit bericht van Serial meen ik te begrijpen dat ondanks dat plafond er toch een stabilisatie zichtbaar is. Dus dat het plafond niet de enige reden is. Maar dat kan hij wellicht beter zelf uitleggen.
Mogelijk, mensen zullen gemiddeld genomen toch wat voorzichtiger zijn door de recente berichtgeving. Het punt is echter dat een afvlakking bij het aantal (positieve) testen niet informatief meer is, omdat het totale aantal testen gelimiteerd is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')