Nou echt er geen enkele verstand er van hebben? Dan moet je de afgelopen twee jaar op een eiland gewoond hebben zonder communicatie middelen en dergelijke.quote:Op maandag 22 november 2021 10:10 schreef zoost het volgende:
[..]
Omdat je er om vraagt. Je hebt er geen reet verstand van.
De alsmaar stijgen lijkt een beetje uit de cijfers te zijn. Aantal DPL per dag lijkt een lichte daling te hebben, waar de datavertraging iets opgelopen is. Alle storingen zijn nu wel uit de cijders, waardoor het iets beter te zien is. Fingers crossed zou ik zeggen.quote:Op maandag 22 november 2021 10:15 schreef THEFXR het volgende:
Als je vandaag een lockdown zou inzetten, dan heb je nog dat de zkh overstromen door 2 wk +20K positief. het wordt niet code zwart, maar code chaos. Hoe langer je wacht hoe meer doden door triage/rellen/ruzie
Duidelijk geen lid van het FOK OMTquote:Op maandag 22 november 2021 10:10 schreef zoost het volgende:
[..]
Omdat je er om vraagt. Je hebt er geen reet verstand van.
Misschien interpreteren mensen de definitie "verstand hebben van" dan op hun eigen manier.quote:Op maandag 22 november 2021 10:14 schreef Megumi het volgende:
[..]
Nou echt er geen enkele verstand er van hebben? Dan moet je de afgelopen twee jaar op een eiland gewoond hebben zonder communicatie middelen en dergelijke.
Zou mooi zijn Serial. Dan ben ik ook erg benieuwd wat de reden van die daling is (zal moeilijk te achterhalen zijn).quote:Op maandag 22 november 2021 10:18 schreef _serial_ het volgende:
[..]
De alsmaar stijgen lijkt een beetje uit de cijfers te zijn. Aantal DPL per dag lijkt een lichte daling te hebben, waar de datavertraging iets opgelopen is. Alle storingen zijn nu wel uit de cijders, waardoor het iets beter te zien is. Fingers crossed zou ik zeggen.
Ik vraag me af, wat de rol van de testcapaciteit hierin speelt. Er zijn vast veel mensen die het na 1 uur in de wacht te hebben gestaan het wel geloven.quote:Op maandag 22 november 2021 10:18 schreef _serial_ het volgende:
De alsmaar stijgen lijkt een beetje uit de cijfers te zijn
Op mijn urn komt er een bijschrift te staan. Hij had geen facebook en twitter account.quote:Op maandag 22 november 2021 10:19 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Misschien interpreteren mensen de definitie "verstand hebben van" dan op hun eigen manier.
Vele artikelen lezen op (vage) nieuwssites, twitterdraadjes en feesboek maakt in mijn ogen nog niet dat iemand "verstand" van zaken heeft.
Maar anyway, ieder mag zijn ding verder zeggen van mij hoor, free speech
Het OMT heeft niet gefaald. Rutte wel. En we blijven maar zodanig stemmen dat dit figuur maar door mag gaan.quote:Op maandag 22 november 2021 10:19 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
Sowieso zitten we nu in een enorme gridlock op dit moment. Zonder lockdown stevenen we op code zwart af, met lockdown doen we significante schade aan de maatschappij en hebben we alsnog geen echte oplossing, en inmiddels mag gesteld worden dat het kabinet en het OMT compleet gefaald hebben en dat het vertrouwen in hen vanuit de maatschappij totaal weg is, waardoor alles tussen een lockdown en geen lockdown in niet meer effectief is.
Oh zeker, dat speelt wel een rol. Ook zelftesten spelen een rol in dit verhaal.quote:Op maandag 22 november 2021 10:19 schreef zoost het volgende:
[..]
Ik vraag me af, wat de rol van de testcapaciteit hierin speelt. Er zijn vast veel mensen die het na 1 uur in de wacht te hebben gestaan het wel geloven.
Ik hoop het maar ik ben toch ook wel bang dat het meer aan de testcapaciteit ligt waardoor niet alles gevonden wordt op dit moment.quote:Op maandag 22 november 2021 10:18 schreef _serial_ het volgende:
[..]
De alsmaar stijgen lijkt een beetje uit de cijfers te zijn. Aantal DPL per dag lijkt een lichte daling te hebben, waar de datavertraging iets opgelopen is. Alle storingen zijn nu wel uit de cijders, waardoor het iets beter te zien is. Fingers crossed zou ik zeggen.
Het mazelenvaccin en zeep komen wel aardig in de buurt.quote:Op maandag 22 november 2021 10:12 schreef Monolith het volgende:
Iedereen die ook maar enige kennis heeft van de medische wetenschap snapt dat er geen wondermiddelen bestaan.
Laten we het hopen. Ik sluit niet uit dat dit virus maar rond blijft gaan ook al heb je antistoffen. Je zal er wellicht minder ziek van worden na een (paar) keer het doorgemaakt te hebben.quote:Op maandag 22 november 2021 10:23 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Oh zeker, dat speelt wel een rol. Ook zelftesten spelen een rol in dit verhaal.
Maar ik denk niet dat je oneindig omhoog kunt blijven gaan, op een gegeven moment is bijna iedereen wel geraakt.
We zitten al een week aan de grenzen van de testcapaciteit. Plafondeffect..quote:Op maandag 22 november 2021 10:19 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Zou mooi zijn Serial. Dan ben ik ook erg benieuwd wat de reden van die daling is (zal moeilijk te achterhalen zijn).
Vermoedelijk is het toch ons gedrag, maar we hopen natuurlijk op opgebouwde immuniteit.
Hoeveel ongevaccineerde ziekenhuispatiënten hadden we nog te gaan hadden experts berekend? Iets van 18k mensen?quote:Op maandag 22 november 2021 10:23 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Oh zeker, dat speelt wel een rol. Ook zelftesten spelen een rol in dit verhaal.
Maar ik denk niet dat je oneindig omhoog kunt blijven gaan, op een gegeven moment is bijna iedereen wel geraakt.
Ja en antibiotica ook. Maar het mazelenvaccin is een mooi voorbeeld. De werking daarvan is gebaseerd op groepsimmuniteit, niet op volledige immuniteit voor een individu. Twee doses van het vaccin geven iets van 97% bescherming.quote:Op maandag 22 november 2021 10:26 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Het mazelenvaccin en zeep komen wel aardig in de buurt.
ja dat snap ik. Maar uit bericht van Serial meen ik te begrijpen dat ondanks dat plafond er toch een stabilisatie zichtbaar is. Dus dat het plafond niet de enige reden is. Maar dat kan hij wellicht beter zelf uitleggen.quote:Op maandag 22 november 2021 10:27 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
We zitten al een week aan de grenzen van de testcapaciteit. Plafondeffect..
Het mazelenvaccin biedt wel degelijk volledige immuniteit voor 99% van de kinderen (overigens al 95% na één prik). De restprocent wordt ondervangen door groepsimmuniteit, idd.quote:Op maandag 22 november 2021 10:29 schreef Monolith het volgende:
De werking daarvan is gebaseerd op groepsimmuniteit, niet op volledige immuniteit voor een individu. Twee doses van het vaccin geven iets van 97% bescherming.
volledige immuniteit voor 99% is geen volledige immuniteit hè?quote:Op maandag 22 november 2021 10:32 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Het mazelenvaccin biedt wel degelijk volledige immuniteit voor 99% van de kinderen (overigens al 95% na één prik). De restprocent wordt ondervangen door groepsimmuniteit, idd.
Wel voor die 99% individuen.quote:Op maandag 22 november 2021 10:33 schreef Monolith het volgende:
[..]
volledige immuniteit voor 99% is geen volledige immuniteit hè?
ik hoor dat bedrijven zorgmedewerkers werken sturen terwijl ze corona positief zijn getest, dat vind ik een slechte zaak....quote:Op maandag 22 november 2021 10:19 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Duidelijk geen lid van het FOK OMT
Nee, dat is het niet, maar daarvoor moet je dus wel enig begrip hebben van statistiek. Het enige wat je kunt concluderen aan de hand van empirische evaluatie is de relatieve besmettingsgraad van (on)gevaccineerden en daarmee de mate van bescherming. Het is onzinnig om te praten over individuen die '100% beschermd zijn' en 'individuen die 99% beschermd zijn'. De populatie is voor 99% beschermd.quote:Op maandag 22 november 2021 10:34 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Wel voor die 99% individuen.
99% heeft 100% bescherming is wat anders dan 100% heeft 99% bescherming.
Mogelijk, mensen zullen gemiddeld genomen toch wat voorzichtiger zijn door de recente berichtgeving. Het punt is echter dat een afvlakking bij het aantal (positieve) testen niet informatief meer is, omdat het totale aantal testen gelimiteerd is.quote:Op maandag 22 november 2021 10:29 schreef aartstyle het volgende:
[..]
ja dat snap ik. Maar uit bericht van Serial meen ik te begrijpen dat ondanks dat plafond er toch een stabilisatie zichtbaar is. Dus dat het plafond niet de enige reden is. Maar dat kan hij wellicht beter zelf uitleggen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |