abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_202288426
quote:
0s.gif Op maandag 22 november 2021 08:57 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Voor 2G is het nu ook gewoon te laat.
Zeker! Ik heb het nu ook niet specifiek over 2G.

Maar heb het wel over weer hele sectoren dicht (ook scholen helaas), heel snel boosteren en de heilige huisjes daarin passeren, desnoods zet je het leger daarvoor in, verplichte vaccinatie voor 50+ en QR codes ook in kerken en moskeeen.
  maandag 22 november 2021 @ 09:20:17 #202
131800 Tarado
capô de fusca
pi_202288679
quote:
0s.gif Op maandag 22 november 2021 08:59 schreef aartstyle het volgende:

[..]

Maar heb het wel over weer hele sectoren dicht (ook scholen helaas), heel snel boosteren en de heilige huisjes daarin passeren, desnoods zet je het leger daarvoor in, verplichte vaccinatie voor 50+ en QR codes ook in kerken en moskeeen.
als 50plussers nu nog niet door hebben dat vaccineren handiger is houdt het wel op hoor
pi_202288711
quote:
0s.gif Op maandag 22 november 2021 09:20 schreef Tarado het volgende:

[..]
als 50plussers nu nog niet door hebben dat vaccineren handiger is houdt het wel op hoor
Ja dan houdt het op....

Dat zijn er gewoon nog steeds te veel in de huidige situatie.
pi_202288732
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2021 08:37 schreef chratnox het volgende:

[..]
Ik geloof niet dat er veel mensen zijn die complotten aan gaan hangen vanwege het nemen van maatregelen. Het onbetrouwbare is wat funest is. Zeggen dat iets als eerste weggaat maar er aan vast houden (avondklok), de QR code die de EU definitief wil maken.

Denk ook aan: er komt geen QR op de werkvloer, we gaan mensen niet uitsluiten met de QR, vaccinatie blijft vrijwillig etc. Gevolg is dat mensen de overheid niet meer vertrouwen en zich af gaan vragen hoe ze het dan kunnen verklaren.
Denk ook aan: we willen duidelijkheid dus we eisen een onhaalbare einddatum en als je die niet haalt ben je onbetrouwbaar!

Dat onbetrouwbare wordt grotendeels in stand gehouden door die meninkjescultuur waar we helaas in verzeild geraakt zijn.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_202288734
quote:
0s.gif Op maandag 22 november 2021 09:25 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
Denk ook aan: we willen duidelijkheid dus we eisen een onhaalbare einddatum en als je die niet haalt ben je onbetrouwbaar!

Dat onbetrouwbare wordt grotendeels in stand gehouden door die meninkjescultuur waar we helaas in verzeild geraakt zijn.
helemaal mee eens!
  maandag 22 november 2021 @ 09:26:59 #206
131800 Tarado
capô de fusca
pi_202288740
quote:
0s.gif Op maandag 22 november 2021 09:23 schreef aartstyle het volgende:

[..]
Ja dan houdt het op....

Dat zijn er gewoon nog steeds te veel in de huidige situatie.
zeker maar of een plicht dan wel helpt vraag ik me af, de reactie er tegen is dan waarschijnlijk groter terwijl het gaat om het doel en dat is zoveel mogelijk mensen vaccineren.
pi_202288742
De percentages van volledig gevaccineerden lopen op. 2 weken geleden nog 44% nu 49%

quote:
In het ziekenhuis zijn ongevaccineerden dus behoorlijk oververtegenwoordigd: 51 procent van de patiënten is niet geprikt. Op de intensive care is dat zelfs 68 procent.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)et-corona-ziekenhuis
pi_202288753
quote:
0s.gif Op maandag 22 november 2021 09:27 schreef zoost het volgende:
De percentages van volledig gevaccineerden lopen op. 2 weken geleden nog 44% nu 49%
[..]
Gefeliciteerd met deze overwinning.
In Southern Sun
pi_202288755
quote:
0s.gif Op maandag 22 november 2021 09:26 schreef Tarado het volgende:

[..]
zeker maar of een plicht dan wel helpt vraag ik me af, de reactie er tegen is dan waarschijnlijk groter terwijl het gaat om het doel en dat is zoveel mogelijk mensen vaccineren.
Kortom, geen vertrouwen in de overheid. Daar zit het echte probleem. Laat ik even in het midden of dat terecht of niet terecht is. Wat de meningkjes waar da Sandman het over heeft is daar echt debet aan.
pi_202288762
quote:
0s.gif Op maandag 22 november 2021 09:27 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
Gefeliciteerd met deze overwinning.
Bedank de QR maatregelen maar.
pi_202288767
https://www.gooieneemland(...)e&utm_medium=organic

Ik vind dit wel zo sneu voor de kinderen. Een feestje buiten en voor een doelgroep die niet of nauwelijks ziek wordt van corona, maar het is arbitrair "te druk" dus Sinterklaas werd na een paar minuten alweer weg gedirigeerd.
pi_202288782
quote:
9s.gif Op maandag 22 november 2021 09:29 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
https://www.gooieneemland(...)e&utm_medium=organic

Ik vind dit wel zo sneu voor de kinderen. Een feestje buiten en voor een doelgroep die niet of nauwelijks ziek wordt van corona, maar het is arbitrair "te druk" dus Sinterklaas werd na een paar minuten alweer weg gedirigeerd.
Doelgroep die wel besmet. Zeker voor kinderen is sinterklaas op 100 andere manieren te regelen.
pi_202288805
quote:
0s.gif Op maandag 22 november 2021 09:28 schreef zoost het volgende:

[..]
Oh je was echt blij. Sneu.
In Southern Sun
pi_202288835
quote:
[..]
pi_202288859
Als je als 50+er nu nog ongevaccineerd rond loopt heb je er gewoon niks van begrepen.

Moeder van een vriend van mij is 65 en ongevaccineerd. Door de kinderen bang gemaakt voor het vaccin en bang voor corona. Schiet gewoon niet op. Vroeg of laat ga je het toch krijgen.
pi_202288871
quote:
[..]
En welke conclusie trek je hier uit? Heeft vaccineren wel of geen zin?
pi_202288878
quote:
0s.gif Op maandag 22 november 2021 09:28 schreef zoost het volgende:

[..]
Bedank het feit dat het merendeel van de bevolking en al helemaal van de kwetsbaren gevaccineerd is maar. En ondanks dat zie je bovendien dat de IC nog steeds voor 68% bevolkt is door ongevaccineerden.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_202288883
quote:
0s.gif Op maandag 22 november 2021 09:25 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Ja, dat is zeker waar. Van alle redenen waarom ze niet ingrijpen is de reden dat ik niet kan overzien welke data zij hebben en ik het daarom verkeerd heb in mijn ogen de meest logische. Een scenario waarin de experts volledig incompetent of kwaadaardig zijn kan ik me echt niet voorstellen.
pi_202288900
quote:
0s.gif Op maandag 22 november 2021 09:20 schreef Tarado het volgende:

[..]
Als die vijftig plussers en andere risicogroepers nu ook nog niet inzien dat zichzelf vrijwillig een lockdown opleggen verstandig zou zijn houdt het wat mij betreft ook wel op.

Avond na avond zitten de tv studios vol met bejaarde virologen of 50+ burgemeesters met morbide obesitas die steen en been klagen over dertigers die nog naar het werk gaan. :')
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_202288915
quote:
[..]
Laten we 'm nog eens afpellen. Van de 1,5 miljoen mensen zijn er misschien 500.000 tot 600.000 die in een mogelijke risicogroep zitten. Denk aan leeftijd, comorbiditeiten etc.

50% van de ziekenhuisopnames (~900) komen dus van zo'n 500.000 mensen op dit moment.

Aan de andere kant is de potentiële risicogroep binnen de gevaccineerden zo'n 5 miljoen, waar ook zo'n 900 mensen van in het ziekenhuis liggen.

Absoluut gezien zijn het evenveel mensen, relatief gezien is de populatie ongevaccineerden in de risicogroep 10x zo klein maar legt het dezelfde druk op de ziekenhuizen.
  maandag 22 november 2021 @ 09:47:39 #221
495114 Mallerd01
Roept ook maar wat.
pi_202288932
quote:
4s.gif Op maandag 22 november 2021 09:30 schreef Leonos het volgende:

[..]
Doelgroep die wel besmet. Zeker voor kinderen is sinterklaas op 100 andere manieren te regelen.
Afgelopen weekend Sinterklaastoernooi gehad met de judoclub. 300 judoka's in een middag er doorheen gejaagd. Kinderen helemaal gelukkig, Sinterklaas weer 10 jaar ouder geworden vanwege de kinderen die niet te houden waren. Het was een perfecte middag.
pi_202288943
quote:
0s.gif Op maandag 22 november 2021 09:45 schreef chratnox het volgende:

[..]
Laten we 'm nog eens afpellen. Van de 1,5 miljoen mensen zijn er misschien 500.000 tot 600.000 die in een mogelijke risicogroep zitten. Denk aan leeftijd, comorbiditeiten etc.

50% van de ziekenhuisopnames (~900) komen dus van zo'n 500.000 mensen op dit moment.

Aan de andere kant is de potentiële risicogroep binnen de gevaccineerden zo'n 5 miljoen, waar ook zo'n 900 mensen van in het ziekenhuis liggen.

Absoluut gezien zijn het evenveel mensen, relatief gezien is de populatie ongevaccineerden in de risicogroep 10x zo klein maar legt het dezelfde druk op de ziekenhuizen.
Jip. Als 15% verantwoordelijk is voor 50% van de ziekenhuisopnames dan is de kans dus op zkhsopname van een ongevaccineerde 5,6X groter dan een gevaccineerde (even alle andere criteria buiten beschouwing laten)

Je kan wel voorzichtig concluderen dat de vaccins langzaam hun werking verliezen. Maar daar hebben we meer gegevens voor nodig.
pi_202288950
quote:
0s.gif Op maandag 22 november 2021 09:48 schreef aartstyle het volgende:

[..]
Jip. Als 15% verantwoordelijk is voor 50% van de ziekenhuisopnames dan is de kans dus op zkhsopname van een ongevaccineerde 5,6X groter dan een gevaccineerde (even alle andere criteria buiten beschouwing laten)

Je kan wel voorzichtig concluderen dat de vaccins langzaam hun werking verliezen. Maar daar hebben we meer gegevens voor nodig.
Moet je voorstellen, dat vertekent het beeld zelfs nog in het 'voordeel' van de ongevaccineerden, want anders was die balans nog anders.
  Moderator maandag 22 november 2021 @ 09:52:56 #224
5428 crew  miss_sly
pi_202288990
quote:
0s.gif Op maandag 22 november 2021 09:44 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
Als die vijftig plussers en andere risicogroepers nu ook nog niet inzien dat zichzelf vrijwillig een lockdown opleggen verstandig zou zijn houdt het wat mij betreft ook wel op.

Avond na avond zitten de tv studios vol met bejaarde virologen of 50+ burgemeesters met morbide obesitas die steen en been klagen over dertigers die nog naar het werk gaan. :')
En hoe ga je dat doen met die 50+érs?
50 is nog jong, hoor. Dan heb je sowieso nog gewoon werk. Bovendien in veel gevallen nog thuiswonende, schoolgaande kinderen. En vanaf 50 is het niet meer schrijnend om niets meer te hebben, zoals dat voor 49 en jonger wel onoverkomelijk is?

Overigens denk ik dat er ondeer de groep 50+ voldoende mensen zijn die nog steeds heel goed uitkijken en niet heel veel rare dingen doen. Er zullen er ook genoeg tussen zitten die dat niet doen, overigens, maar probeer nou eens iets minder zwart-wit te kijken. Jouw posts dragen over het algemeen behoorlijk bij aan polarisatie; enige nuance is ver te zoeken.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  maandag 22 november 2021 @ 09:53:04 #225
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_202288993
quote:
0s.gif Op maandag 22 november 2021 08:59 schreef aartstyle het volgende:

[..]

Om te beginnen wat moet het leger dan precies doen? Mensen onder schot begeleiden naar een verplichte vaccinatie locatie? En mensen echt wettelijk verplicht vaccineren kan niet. Dit soort plannen gaan het niet worden.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_202289001
quote:
0s.gif Op maandag 22 november 2021 09:49 schreef chratnox het volgende:

[..]
Moet je voorstellen, dat vertekent het beeld zelfs nog in het 'voordeel' van de ongevaccineerden, want anders was die balans nog anders.
Dat bedoelde ik ook met mijn eerdere posts van mensen met meningkjes over iets wat ze niet begrijpen of willen begrijpen.

Ik heb best aanleg voor getallen en statistieken, maar er zijn er ook die dat nog veel beter kunnen dan ik.

Maar sommigen hier blijven maar getallen oprakelen en suggereren daar indirect mee dat vaccineren geen zin heeft. Je kan het ze 100 x uitleggen, maar ze begrijpen het niet of willen het niet begrijpen.
  maandag 22 november 2021 @ 09:54:37 #227
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_202289002
quote:
0s.gif Op maandag 22 november 2021 09:52 schreef miss_sly het volgende:

[..]
En hoe ga je dat doen met die 50+érs?
50 is nog jong, hoor. Dan heb je sowieso nog gewoon werk. Bovendien in veel gevallen nog thuiswonende, schoolgaande kinderen. En vanaf 50 is het niet meer schrijnend om niets meer te hebben, zoals dat voor 49 en jonger wel onoverkomelijk is?

Overigens denk ik dat er ondeer de groep 50+ voldoende mensen zijn die nog steeds heel goed uitkijken en niet heel veel rare dingen doen. Er zullen er ook genoeg tussen zitten die dat niet doen, overigens, maar probeer nou eens iets minder zwart-wit te kijken. Jouw posts dragen over het algemeen behoorlijk bij aan polarisatie; enige nuance is ver te zoeken.
Hmm de relschoppers en dergelijke zijn zeker niet 50+. :')
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_202289015
quote:
0s.gif Op maandag 22 november 2021 09:53 schreef Megumi het volgende:

[..]
Om te beginnen wat moet het leger dan precies doen? Mensen onder schot begeleiden naar een verplichte vaccinatie locatie? En mensen echt wettelijk verplicht vaccineren kan niet. Dit soort plannen gaan het niet worden.
Vaccinatieregen verspreiden bij demonstraties. Vernevelde Pfizer daalt op u neer. Ik heb afgelopen weekend verhalen voorbij zien komen dat de overheid vaccinatie in een verneveling vanuit helikopter doet, dat ambtenaren zich onder putdeksels verstoppen en als je langsloopt je stiekem vaccineren en dergelijken, qua creativiteit moet 't aan de kant van de overheid gewoon beter.

Er was in de VS een onderzoek naar het vaccin in groente zoals sla stoppen. Als je het in de sla die op een Big Mac zit stopt ben je zo klaar :P

Zo, even voldoende onzin gehad :P
pi_202289031
quote:
0s.gif Op maandag 22 november 2021 09:40 schreef aartstyle het volgende:

[..]
En welke conclusie trek je hier uit? Heeft vaccineren wel of geen zin?
Ik ben slechts de brenger van dit nieuws. Vaccineren heeft zeker zin, maar steeds een beetje minder, zo blijkt uit de cijfers.
  maandag 22 november 2021 @ 09:57:02 #230
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_202289035
Moet trouwens zeggen dat ik wel weer schrik van die extreme relschoppers. Demonstraties oke, maar kom op, ambulances belagen en politiewagens in brand steken.
Hopelijk wordt hier met heel harde hand tegen getreden, want anders wordt het enkel erger.
  maandag 22 november 2021 @ 09:57:59 #231
495114 Mallerd01
Roept ook maar wat.
pi_202289046
quote:
0s.gif Op maandag 22 november 2021 09:55 schreef chratnox het volgende:

[..]

Er was in de VS een onderzoek naar het vaccin in groente zoals sla stoppen. Als je het in de sla die op een Big Mac zit stopt ben je zo klaar :P

Dat spul op een Big Mac is toch van plastic? Hoe kun je dat er nog in stoppen dan?
pi_202289052
quote:
0s.gif Op maandag 22 november 2021 09:55 schreef chratnox het volgende:

[..]
Vaccinatieregen verspreiden bij demonstraties. Vernevelde Pfizer daalt op u neer. Ik heb afgelopen weekend verhalen voorbij zien komen dat de overheid vaccinatie in een verneveling vanuit helikopter doet, dat ambtenaren zich onder putdeksels verstoppen en als je langsloopt je stiekem vaccineren en dergelijken, qua creativiteit moet 't aan de kant van de overheid gewoon beter.

Zo, even voldoende onzin gehad :P
Briljant! De vaccinatieDrive. Probleem opgelost :)
pi_202289053
quote:
2s.gif Op maandag 22 november 2021 09:57 schreef Cue_ het volgende:
Moet trouwens zeggen dat ik wel weer schrik van die extreme relschoppers. Demonstraties oke, maar kom op, ambulances belagen en politiewagens in brand steken.
Hopelijk wordt hier met heel harde hand tegen getreden, want anders wordt het enkel erger.
Heb hier nog wel een oplossing voor. Samengevat in een gifje.

Maar ik ga dit niet posten. :M
pi_202289054
quote:
0s.gif Op maandag 22 november 2021 09:32 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
Oh je was echt blij. Sneu.
Waar leid je dat nu weer aan af?
pi_202289059
quote:
0s.gif Op maandag 22 november 2021 09:53 schreef Megumi het volgende:

[..]
Vroeg of laat wordt het de keuze tussen onder schot vaccineren of onder schot elk jaar binnen blijven.

Ik hoop dat we het niet zo ver laten komen.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
pi_202289081
quote:
0s.gif Op maandag 22 november 2021 09:54 schreef aartstyle het volgende:

[..]
Dat bedoelde ik ook met mijn eerdere posts van mensen met meningkjes over iets wat ze niet begrijpen of willen begrijpen.

Ik heb best aanleg voor getallen en statistieken, maar er zijn er ook die dat nog veel beter kunnen dan ik.

Maar sommigen hier blijven maar getallen oprakelen en suggereren daar indirect mee dat vaccineren geen zin heeft. Je kan het ze 100 x uitleggen, maar ze begrijpen het niet of willen het niet begrijpen.
Het is een tunnel/fuik. Sommigen van ons zitten hier in de fuik dat vaccineren werkt en alles wat dat tegenspreekt fake news is (er werd een flinke tijd ontkent dat een booster zinvol was want het kwam door het seizoen, Israël was onbetrouwbaar en ga zo maar door). Anderen zitten in de fuik dat vaccineren niet werkt en dat het de oorzaak is van grotere problemen.

Zonder het grote plaatje te overzien kun je beide kanten op redeneren. De theorie dat de varianten opgekomen zijn door vaccinaties was best een hardnekkige, vooral omdat die theorie initieel vrij plausibel klonk. Voeg daar een aantal hooggeplaatste wetenschappers aan toe en je hebt een cocktail aan misinformatie.

Dat is wat mij betreft ook het meest gevaarlijke eraan. De informatie die gedeeld wordt is in veel gevallen niet feitelijk onjuist, de conclusie is waar het mis gaat. Dat zeg ik als iemand die wel kritisch is op het RIVM, maar ik begrijp dat ik niet de achtergrond, kennis en informatie heb die een Wallinga e.d. wel hebben.

Vragen stellen is goed, dat helpt om het duidelijk te krijgen. Daarom vind ik het persoonlijk ook wel fijn dat iemand als @Za veel moeite doet om zijn zienswijze uit te leggen. Dat houdt mij ook scherp. Je hoeft het niet met elkaar eens te worden, als je maar iets van elkaar leert.
  maandag 22 november 2021 @ 10:02:17 #237
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_202289096
quote:
0s.gif Op maandag 22 november 2021 09:59 schreef Stoney3K het volgende:

[..]
Vroeg of laat wordt het de keuze tussen onder schot vaccineren of onder schot elk jaar binnen blijven.

Ik hoop dat niet. Maar weet wel zeker dat dit nooit gaat gebeuren.
pi_202289098
quote:
0s.gif Op maandag 22 november 2021 09:59 schreef Stoney3K het volgende:

[..]

Opmerkingen als dat moeten we echt niet willen komen mijn neus uit. We willen namelijk helemaal niks, elke maatregel KAN echt niet volgens het volk. Het enige wat we mijns inzien zwart op wit nu moeten regelen dat elke maatregel er onmiddelijk vanaf gaat als de pandemie voorbij is. En dan moeten we wel goed definieeren wat dan het einde van de pandemie is, qua cijfers/kaders. En er zal nog iets van een controle moeten zijn voor de wappies dat het niet helemaal buiten proporties is.
  maandag 22 november 2021 @ 10:04:25 #239
474254 GurneyIsBestOke
rekent een pak winegums af
pi_202289107
quote:
2s.gif Op maandag 22 november 2021 09:57 schreef Cue_ het volgende:
Het is totaal absurd wat die relschoppers doen, maar wel redelijk belangrijk om te onthouden is:

Hoe meer jeugd nu het leven ontnomen wordt (door bijvoorbeeld sluiting van scholen of sportclubs), hoe meer jongeren 'uit zicht' raken, en hoe meer tuig er uiteindelijk ontstaat in de toekomst.
Makkelijk eerste (volgens de expected goals)
pi_202289110
quote:
0s.gif Op maandag 22 november 2021 10:00 schreef chratnox het volgende:

[..]
Het is een tunnel/fuik. Sommigen van ons zitten hier in de fuik dat vaccineren werkt en alles wat dat tegenspreekt fake news is (er werd een flinke tijd ontkent dat een booster zinvol was want het kwam door het seizoen, Israël was onbetrouwbaar en ga zo maar door). Anderen zitten in de fuik dat vaccineren niet werkt en dat het de oorzaak is van grotere problemen.

Zonder het grote plaatje te overzien kun je beide kanten op redeneren. De theorie dat de varianten opgekomen zijn door vaccinaties was best een hardnekkige, vooral omdat die theorie initieel vrij plausibel klonk. Voeg daar een aantal hooggeplaatste wetenschappers aan toe en je hebt een cocktail aan misinformatie.

Dat is wat mij betreft ook het meest gevaarlijke eraan. De informatie die gedeeld wordt is in veel gevallen niet feitelijk onjuist, de conclusie is waar het mis gaat. Dat zeg ik als iemand die wel kritisch is op het RIVM, maar ik begrijp dat ik niet de achtergrond, kennis en informatie heb die een Wallinga e.d. wel hebben.

Vragen stellen is goed, dat helpt om het duidelijk te krijgen. Daarom vind ik het persoonlijk ook wel fijn dat iemand als @:Za veel moeite doet om zijn zienswijze uit te leggen. Dat houdt mij ook scherp. Je hoeft het niet met elkaar eens te worden, als je maar iets van elkaar leert.
Eens. Maar om mijzelf even als voorbeeld te nemen: Ook ik zie heus wel dat de vaccins niet doen waar we met z'n allen op gehoopt hadden. Mijn mening draait dus echt wel bij op basis van de cijfers die nu binnenkomen. Alleen bij als voorbeeld ZA zie je dat niet gebeuren. Die blijft maar met halve grafieken aankomen en gaat de inhoudelijke discussie over die cijfers niet aan.
pi_202289130
quote:
0s.gif Op maandag 22 november 2021 10:04 schreef aartstyle het volgende:

[..]
Eens. Maar om mijzelf even als voorbeeld te nemen: Ook ik zie heus wel dat de vaccins niet doen waar we met z'n allen op gehoopt hadden. Mijn mening draait dus echt wel bij op basis van de cijfers die nu binnenkomen. Alleen bij als voorbeeld ZA zie je dat niet gebeuren. Die blijft maar met halve grafieken aankomen en gaat de inhoudelijke discussie over die cijfers niet aan.
Ik ben exact zo. Stronteigenwijs, niet makkelijk te overtuigen. Ik denk dat de meeste mensen die in dit topic posten zo'n trekje hebben, anders zul je minder snel je eigen mening delen :+
pi_202289135
quote:

[..]

Vragen stellen is goed, dat helpt om het duidelijk te krijgen. Daarom vind ik het persoonlijk ook wel fijn dat iemand als @:Za veel moeite doet om zijn zienswijze uit te leggen. Dat houdt mij ook scherp. Je hoeft het niet met elkaar eens te worden, als je maar iets van elkaar leert.
Helemaal mee eens. Ik zelf volg graag contrair nieuws omdat houd van kritische denkers en ik niet houd van group think waar je bij elk beetje kritiek een boze blik krijgt toegeworpen. Maar om de situatie goed te kunnen beoordelen helpt het mij om van alle kanten informatie tot mij te nemen.

Het zijn bijzondere tijden waar polarisatie en escalatie al snel op de loer ligt. Een beetje begrip voor elkaar helpt ons allemaal denk ik.
  Moderator maandag 22 november 2021 @ 10:08:28 #243
5428 crew  miss_sly
pi_202289136
quote:
0s.gif Op maandag 22 november 2021 09:54 schreef Megumi het volgende:

[..]
Hmm de relschoppers en dergelijke zijn zeker niet 50+. :')
Daar zitten vast ook nog 50+'ers tussen.

Ik vind het nogal eenvoudig om zo een harde streep te trekken voor van alles. Wat iedereen kan zien, is dat de opnames vanaf een jaar of 50 significant stijgen. Dus de conclusie dat je vanaf 50 misschien beter nog wat voorzichtiger kunt doen, is helemaal niet verkeerd. Ik doe dat zelf dus ook, evenals mijn ouders en schoonouders, om maar wat te noemen. Maar een lockdown voor 50+ omdat ze meer risico lopen, klinkt heel gemakkelijk, maar is dat natuurlijk net zo min. Het is niet dat deze mensen niet nog werken, kinderen hebben en net zo goed mentaal last kunnen hebben van een lockdown.

Het is zoals met zoveel in deze tijd: men wil van alles opleggen aan anderen, zolang men er zelf maar geen last van heeft. 'We' moeten ook maar accepteren dat er nou eenmaal mensen doodgaan. Vooral andere mensen, dat dan weer wel.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator maandag 22 november 2021 @ 10:08:52 #244
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_202289140
quote:
0s.gif Op maandag 22 november 2021 10:07 schreef chratnox het volgende:

[..]
Ik ben exact zo. Stronteigenwijs, niet makkelijk te overtuigen. Ik denk dat de meeste mensen die in dit topic posten zo'n trekje hebben, anders zul je minder snel je eigen mening delen :+
Ik niet hoor, ik geef regelmatig toe dat ik er geen reet verstand van heb. Zouden meer mensen moeten doen :+
pi_202289155
quote:
10s.gif Op maandag 22 november 2021 10:08 schreef dick_laurent het volgende:

[..]
Ik niet hoor, ik geef regelmatig toe dat ik er geen reet verstand van heb. Zouden meer mensen moeten doen :+
Omdat je er om vraagt. Je hebt er geen reet verstand van.
  maandag 22 november 2021 @ 10:10:45 #246
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_202289157
quote:

[..]
Idd, al die zwart/wit denkers, en harde uitspraken doen, terwijl ze er enkel verstand van denken te hebben :X
Kan ik ook erg weinig mee. Maar dat is tegenwoordig wel het gros van de mensen, want iedereen heeft eigen 'research' gedaan.
  maandag 22 november 2021 @ 10:12:13 #247
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_202289169
quote:
0s.gif Op maandag 22 november 2021 10:08 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Daar zitten vast ook nog 50+'ers tussen.

Ik vind het nogal eenvoudig om zo een harde streep te trekken voor van alles. Wat iedereen kan zien, is dat de opnames vanaf een jaar of 50 significant stijgen. Dus de conclusie dat je vanaf 50 misschien beter nog wat voorzichtiger kunt doen, is helemaal niet verkeerd. Ik doe dat zelf dus ook, evenals mijn ouders en schoonouders, om maar wat te noemen. Maar een lockdown voor 50+ omdat ze meer risico lopen, klinkt heel gemakkelijk, maar is dat natuurlijk net zo min. Het is niet dat deze mensen niet nog werken, kinderen hebben en net zo goed mentaal last kunnen hebben van een lockdown.

Het is zoals met zoveel in deze tijd: men wil van alles opleggen aan anderen, zolang men er zelf maar geen last van heeft. 'We' moeten ook maar accepteren dat er nou eenmaal mensen doodgaan. Vooral andere mensen, dat dan weer wel.
Je kan dat samenvatten denk ik met de het zal mijn niet gebeuren mentaliteit. En de mensen die aan corona dood gaan. Of overlijden door uitgestelde zorg zijn redelijk onzichtbaar in de media.
  Moderator maandag 22 november 2021 @ 10:12:51 #248
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_202289178
quote:
0s.gif Op maandag 22 november 2021 10:10 schreef zoost het volgende:

[..]
Omdat je er om vraagt. Je hebt er geen reet verstand van.
En velen hier met mij. Verschil is alleen dat ik niks pretendeer :D
pi_202289179
quote:

[..]

Ik zit vooral in de hoek die zich stoort aan het stuitende simplisme en gebrek aan nuance in medisch-wetenschappelijke kwesties. Iedereen die ook maar enige kennis heeft van de medische wetenschap snapt dat er geen wondermiddelen bestaan. Wil je een wondermiddeltje, dan moet je lekker je alternatieve "geneesmiddeltje" nemen dat zonder enig justificatie van alles mag claimen over wonderbaarlijke werking. De emprische praktijk is gewoon rommelig en zelfs bij redelijk effectieve middelen moet je nog steeds wel statistische concepten begrijpen om resultaten uit publicaties te interpreteren, je moet iets snappen van onderzoeksmethodologie en ga zo maar door. En zelfs dan mis je natuurlijk 12 jaar relevante opleiding.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_202289195
quote:

[..]
Statistieken weet ik aardig de weg in. Maar bijvoorbeeld hoe vaccins werken, welke stoffen daar inzitten en welke gevolgen dat zou kunnen hebben etc. Daar weet ik helemaal niks vanaf en dat laat ik aan anderen over en probeer ik van te leren. Ook van Za als die daar wat zinnigs over zegt.

.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')