Zeker! Ik heb het nu ook niet specifiek over 2G.quote:Op maandag 22 november 2021 08:57 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Voor 2G is het nu ook gewoon te laat.
als 50plussers nu nog niet door hebben dat vaccineren handiger is houdt het wel op hoorquote:Op maandag 22 november 2021 08:59 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Zeker! Ik heb het nu ook niet specifiek over 2G.
Maar heb het wel over weer hele sectoren dicht (ook scholen helaas), heel snel boosteren en de heilige huisjes daarin passeren, desnoods zet je het leger daarvoor in, verplichte vaccinatie voor 50+ en QR codes ook in kerken en moskeeen.
Ja dan houdt het op....quote:Op maandag 22 november 2021 09:20 schreef Tarado het volgende:
[..]
als 50plussers nu nog niet door hebben dat vaccineren handiger is houdt het wel op hoor
Denk ook aan: we willen duidelijkheid dus we eisen een onhaalbare einddatum en als je die niet haalt ben je onbetrouwbaar!quote:Op maandag 22 november 2021 08:37 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik geloof niet dat er veel mensen zijn die complotten aan gaan hangen vanwege het nemen van maatregelen. Het onbetrouwbare is wat funest is. Zeggen dat iets als eerste weggaat maar er aan vast houden (avondklok), de QR code die de EU definitief wil maken.
Denk ook aan: er komt geen QR op de werkvloer, we gaan mensen niet uitsluiten met de QR, vaccinatie blijft vrijwillig etc. Gevolg is dat mensen de overheid niet meer vertrouwen en zich af gaan vragen hoe ze het dan kunnen verklaren.
helemaal mee eens!quote:Op maandag 22 november 2021 09:25 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Denk ook aan: we willen duidelijkheid dus we eisen een onhaalbare einddatum en als je die niet haalt ben je onbetrouwbaar!
Dat onbetrouwbare wordt grotendeels in stand gehouden door die meninkjescultuur waar we helaas in verzeild geraakt zijn.
zeker maar of een plicht dan wel helpt vraag ik me af, de reactie er tegen is dan waarschijnlijk groter terwijl het gaat om het doel en dat is zoveel mogelijk mensen vaccineren.quote:Op maandag 22 november 2021 09:23 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Ja dan houdt het op....
Dat zijn er gewoon nog steeds te veel in de huidige situatie.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)et-corona-ziekenhuisquote:In het ziekenhuis zijn ongevaccineerden dus behoorlijk oververtegenwoordigd: 51 procent van de patiënten is niet geprikt. Op de intensive care is dat zelfs 68 procent.
Gefeliciteerd met deze overwinning.quote:Op maandag 22 november 2021 09:27 schreef zoost het volgende:
De percentages van volledig gevaccineerden lopen op. 2 weken geleden nog 44% nu 49%
[..]
https://www.rtlnieuws.nl/(...)et-corona-ziekenhuis
Kortom, geen vertrouwen in de overheid. Daar zit het echte probleem. Laat ik even in het midden of dat terecht of niet terecht is. Wat de meningkjes waar da Sandman het over heeft is daar echt debet aan.quote:Op maandag 22 november 2021 09:26 schreef Tarado het volgende:
[..]
zeker maar of een plicht dan wel helpt vraag ik me af, de reactie er tegen is dan waarschijnlijk groter terwijl het gaat om het doel en dat is zoveel mogelijk mensen vaccineren.
Bedank de QR maatregelen maar.quote:Op maandag 22 november 2021 09:27 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Gefeliciteerd met deze overwinning.
Doelgroep die wel besmet. Zeker voor kinderen is sinterklaas op 100 andere manieren te regelen.quote:Op maandag 22 november 2021 09:29 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
https://www.gooieneemland(...)e&utm_medium=organic
Ik vind dit wel zo sneu voor de kinderen. Een feestje buiten en voor een doelgroep die niet of nauwelijks ziek wordt van corona, maar het is arbitrair "te druk" dus Sinterklaas werd na een paar minuten alweer weg gedirigeerd.
Oh je was echt blij. Sneu.quote:
quote:Op maandag 22 november 2021 09:27 schreef zoost het volgende:
De percentages van volledig gevaccineerden lopen op. 2 weken geleden nog 44% nu 49%
[..]
En welke conclusie trek je hier uit? Heeft vaccineren wel of geen zin?quote:Op maandag 22 november 2021 09:27 schreef zoost het volgende:
[..]
Bedank het feit dat het merendeel van de bevolking en al helemaal van de kwetsbaren gevaccineerd is maar. En ondanks dat zie je bovendien dat de IC nog steeds voor 68% bevolkt is door ongevaccineerden.quote:
Ja, dat is zeker waar. Van alle redenen waarom ze niet ingrijpen is de reden dat ik niet kan overzien welke data zij hebben en ik het daarom verkeerd heb in mijn ogen de meest logische. Een scenario waarin de experts volledig incompetent of kwaadaardig zijn kan ik me echt niet voorstellen.quote:Op maandag 22 november 2021 09:25 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Denk ook aan: we willen duidelijkheid dus we eisen een onhaalbare einddatum en als je die niet haalt ben je onbetrouwbaar!
Dat onbetrouwbare wordt grotendeels in stand gehouden door die meninkjescultuur waar we helaas in verzeild geraakt zijn.
Als die vijftig plussers en andere risicogroepers nu ook nog niet inzien dat zichzelf vrijwillig een lockdown opleggen verstandig zou zijn houdt het wat mij betreft ook wel op.quote:Op maandag 22 november 2021 09:20 schreef Tarado het volgende:
[..]
als 50plussers nu nog niet door hebben dat vaccineren handiger is houdt het wel op hoor
Laten we 'm nog eens afpellen. Van de 1,5 miljoen mensen zijn er misschien 500.000 tot 600.000 die in een mogelijke risicogroep zitten. Denk aan leeftijd, comorbiditeiten etc.quote:Op maandag 22 november 2021 09:27 schreef zoost het volgende:
[..]
Afgelopen weekend Sinterklaastoernooi gehad met de judoclub. 300 judoka's in een middag er doorheen gejaagd. Kinderen helemaal gelukkig, Sinterklaas weer 10 jaar ouder geworden vanwege de kinderen die niet te houden waren. Het was een perfecte middag.quote:Op maandag 22 november 2021 09:30 schreef Leonos het volgende:
[..]
Doelgroep die wel besmet. Zeker voor kinderen is sinterklaas op 100 andere manieren te regelen.
Jip. Als 15% verantwoordelijk is voor 50% van de ziekenhuisopnames dan is de kans dus op zkhsopname van een ongevaccineerde 5,6X groter dan een gevaccineerde (even alle andere criteria buiten beschouwing laten)quote:Op maandag 22 november 2021 09:45 schreef chratnox het volgende:
[..]
Laten we 'm nog eens afpellen. Van de 1,5 miljoen mensen zijn er misschien 500.000 tot 600.000 die in een mogelijke risicogroep zitten. Denk aan leeftijd, comorbiditeiten etc.
50% van de ziekenhuisopnames (~900) komen dus van zo'n 500.000 mensen op dit moment.
Aan de andere kant is de potentiële risicogroep binnen de gevaccineerden zo'n 5 miljoen, waar ook zo'n 900 mensen van in het ziekenhuis liggen.
Absoluut gezien zijn het evenveel mensen, relatief gezien is de populatie ongevaccineerden in de risicogroep 10x zo klein maar legt het dezelfde druk op de ziekenhuizen.
Moet je voorstellen, dat vertekent het beeld zelfs nog in het 'voordeel' van de ongevaccineerden, want anders was die balans nog anders.quote:Op maandag 22 november 2021 09:48 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Jip. Als 15% verantwoordelijk is voor 50% van de ziekenhuisopnames dan is de kans dus op zkhsopname van een ongevaccineerde 5,6X groter dan een gevaccineerde (even alle andere criteria buiten beschouwing laten)
Je kan wel voorzichtig concluderen dat de vaccins langzaam hun werking verliezen. Maar daar hebben we meer gegevens voor nodig.
En hoe ga je dat doen met die 50+érs?quote:Op maandag 22 november 2021 09:44 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Als die vijftig plussers en andere risicogroepers nu ook nog niet inzien dat zichzelf vrijwillig een lockdown opleggen verstandig zou zijn houdt het wat mij betreft ook wel op.
Avond na avond zitten de tv studios vol met bejaarde virologen of 50+ burgemeesters met morbide obesitas die steen en been klagen over dertigers die nog naar het werk gaan.
Om te beginnen wat moet het leger dan precies doen? Mensen onder schot begeleiden naar een verplichte vaccinatie locatie? En mensen echt wettelijk verplicht vaccineren kan niet. Dit soort plannen gaan het niet worden.quote:Op maandag 22 november 2021 08:59 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Zeker! Ik heb het nu ook niet specifiek over 2G.
Maar heb het wel over weer hele sectoren dicht (ook scholen helaas), heel snel boosteren en de heilige huisjes daarin passeren, desnoods zet je het leger daarvoor in, verplichte vaccinatie voor 50+ en QR codes ook in kerken en moskeeen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |