SPOILER: HontOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Linkjes voor informatieOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Oversterfte met als oorzaak griep (2019) en Covid-19 (2020/2021)Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Heb ik covid, perziksap of griep? (laat je sowieso testen!)Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Informatie over dagcijfersOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Gedragsregels in dit topic:Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.bronquote:In de laatste acht weken was daarmee de kans om als volledig gevaccineerd persoon met het coronavirus in het ziekenhuis te worden opgenomen 12,5 keer lager dan voor een niet-gevaccineerde. Voor opname op de IC was die kans als volledig gevaccineerde 25 keer zo klein.
zie email 27 oktober![]()
Een concrete stap die we nog wel zouden kunnen zetten is het vaccineren <12. Zeg niet dat ik daar perse voor ben, maar het is wel een van de laatste min of meer duurzame oplossingen die we op dit moment nog achter de hand hebben die niet evident ethische grenzen over gaat.zie email 27 oktober![]()
Ik heb geen idee hoeveel vaccinatiegraad je daar kunt verwachten. En drang (anders mag je niet naar voetbal/turnen) zie ik echt niet zitten.quote:Op maandag 22 november 2021 00:08 schreef trein2000 het volgende:
Een concrete stap die we nog wel zouden kunnen zetten is het vaccineren <12. Zeg niet dat ik daar perse voor ben, maar het is wel een van de laatste min of meer duurzame oplossingen die we op dit moment nog achter de hand hebben die niet evident ethische grenzen over gaat.I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”![]()
Wat gaat dat opleveren ?quote:Op maandag 22 november 2021 00:08 schreef trein2000 het volgende:
Een concrete stap die we nog wel zouden kunnen zetten is het vaccineren <12. Zeg niet dat ik daar perse voor ben, maar het is wel een van de laatste min of meer duurzame oplossingen die we op dit moment nog achter de hand hebben die niet evident ethische grenzen over gaat.
En dank je de koekoek dat dit wel degelijke ethische grenzen overschrijdt. Buiten wmb dat men uiters voorzichtig moet zijn om kinderen die in de groei zijn, gaat bestoken met vaccins die zij zelf voor hun (fysieke) gezondheid niet eens nodig hebben."On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."![]()
Het zou allebei vreselijk zijn ja. Maar het mag echt wel benadrukt worden dat een lockdown niet ‘zomaar even is’ om de cijfers te drukken maar een paardenmiddel waarmee je ongelooflijk veel schade aanricht. Komt ook nog eens bij hoe je een lockdown nog wil handhaven. Mensen blijven gewoon afspreken hoor, tenzij je het echt verbied dat mensen op straat komen.quote:Op maandag 22 november 2021 00:06 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dat weet ik niet. Beide wil je voorkomen. Maar ik heb wel het idee dat we het omslagpunt aan het naderen zijn waar de brede gevolgen van code zwart kleiner zijn dan die van lockdown...Makkelijk eerste (volgens de expected goals)![]()
Een lockdown is voor mij te preferen boven een echte code zwart en ineenstorting van ons gezondheidssysteem. Ook als die lockdown de komende paar winters terug gaat komen (wat absoluut geen zekerheid is).
Het is gewoon te dom voor woorden dat het weer zover gekomen is. Dat die anderhalve meter regel doodleuk afgeschaft geweest is, inclusief het dragen van mondkapjes in besloten ruimtes. Die regels zijn pas sinds kort weer terug. Terwijl het al veel langer op aan het lopen is.I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”![]()
Niemand heeft het ei van Columbus, maar doordat de vaccins de oplossing waren is ook niet verder gekeken dan dat. Wij hebben nu minder ic-bedden dan vorig jaar. Had alles ingezet op behoud en werving van personeel. Dan was er misschien geen krimp in bedden en mogelijk zelfs een kleine stijging. Lost het probleem niet op, maar draagt wel bij aan de oplossing.
Vorig jaar waren er zoveel berichten dat levensstijl, lees overgewicht, een grote impact had op de kans om op de ic te belanden. Ik hoorde cijfers dat 60 tot 80% op de ic overgewicht had. Had vanaf maart actief dingen georganiseerd voor deze groep: wandelclubjes, schaatslessen, weet ik niet wat deze mensen willen. Desnoods gekoppeld aan een beloningsysteem om ze te activeren. Dit lost het probleem niet op, maar zeg dat het dit najaar 10% dikke mensen op de IC had gescheeld en jij had de capaciteit met 5% kunnen vergroten i.p.v. dat hij was afgenomen, dan waren nu misschien de scherpen kantjes er een beetje vanaf. En misschien kun je zo nog een paar dingen verzinnen die een kleine bedragen hebben op het geheel.![]()
En zelfs dan, en zelfs dan.quote:Op maandag 22 november 2021 00:15 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Het zou allebei vreselijk zijn ja. Maar het mag echt wel benadrukt worden dat een lockdown niet ‘zomaar even is’ om de cijfers te drukken maar een paardenmiddel waarmee je ongelooflijk veel schade aanricht. Komt ook nog eens bij hoe je een lockdown nog wil handhaven. Mensen blijven gewoon afspreken hoor, tenzij je het echt verbied dat mensen op straat komen.
Het was een gerechtvaardigd middel, omdat er uitzicht was op een oplossing. Dat uitzicht is weggevallen, wat is dan nu nog de rechtvaardiging? Ik zie hem niet zo 1,2,3.
Ja, het voorkomen van code zwart. Maar daarvoor is het een schijnoplossing.zie email 27 oktober![]()
quote:Op maandag 22 november 2021 00:16 schreef capricia het volgende:
Een lockdown is voor mij te preferen boven een echte code zwart en ineenstorting van ons gezondheidssysteem. Ook als die lockdown de komende paar winters terug gaat komen (wat absoluut geen zekerheid is).
Het is gewoon te dom voor woorden dat het weer zover gekomen is. Dat die anderhalve meter regel doodleuk afgeschaft geweest is, inclusief het dragen van mondkapjes in besloten ruimtes. Die regels zijn pas sinds kort weer terug. Terwijl het al veel langer op aan het lopen is.
Uiteindelijk had dat allemaal geen fuck uitgemaakt hoor, ieder land om ons heen zit zo’n beetje in dezelfde shit als wij qua oplopende besmettingen. Met de deltavariant, de naleving in de maatschappij van maatregelen en de tegenvallende bescherming van het vaccin in transmissie was het altijd zo ver gekomen als dit, hooguit enkele weken later.
De enige reden dat Nederland meer in de shit zit dan andere landen is omdat onze ziekenhuizen er niet op ingericht zijn en omdat de boostercampagne veel te laat begonnen is.Makkelijk eerste (volgens de expected goals)![]()
en omdat we sinds 2012 besloten hebben de neoliberale kant op te gaan.quote:Op maandag 22 november 2021 00:23 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Uiteindelijk had dat allemaal geen fuck uitgemaakt hoor, ieder land om ons heen zit zo’n beetje in dezelfde shit als wij qua oplopende besmettingen. Met de deltavariant, de naleving in de maatschappij van maatregelen en de tegenvallende bescherming van het vaccin in transmissie was het altijd zo ver gekomen als dit, hooguit enkele weken later.
De enige reden dat Nederland meer in de shit zit dan andere landen is omdat onze ziekenhuizen er niet op ingericht zijn en omdat de boostercampagne veel te laat begonnen is.Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam![]()
Je kunt niet ontkennen dat de besmettingen hier wel heel hard opgelopen zijn.quote:Op maandag 22 november 2021 00:23 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
De enige reden dat Nederland meer in de shit zit dan andere landen is omdat onze ziekenhuizen er niet op ingericht zijn en omdat de boostercampagne veel te laat begonnen is.
Kijk maar.
Maar het ei van Columbus is idd niet zo snel gevonden.
Ik hoop dat we nog wat positief nieuws van die nieuwe medicijnen gaan horen.I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”![]()
Die mondkapjes zijn slechts schijnveiligheid. En die dingen schijnen ook alleen maar te werken als je loopt, wanneer je gaat zitten kun je niemand meer besmetten. Afstand houden en contacten verminderen had natuurlijk nooit zo snel losgelaten moeten worden.quote:Op maandag 22 november 2021 00:16 schreef capricia het volgende:
Het is gewoon te dom voor woorden dat het weer zover gekomen is. Dat die anderhalve meter regel doodleuk afgeschaft geweest is, inclusief het dragen van mondkapjes in besloten ruimtes. Die regels zijn pas sinds kort weer terug. Terwijl het al veel langer op aan het lopen is.![]()
Onderschat de factor Hugo de Jonge niet in dit verhaal. Vakkundig al het draagvlak gesloopt.quote:Op maandag 22 november 2021 00:23 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
De enige reden dat Nederland meer in de shit zit dan andere landen is omdat onze ziekenhuizen er niet op ingericht zijn en omdat de boostercampagne veel te laat begonnen is.zie email 27 oktober![]()
Het waren gewoon simpele basisregels, die anderhalf meter. Hup, weg. Als eerste en (volgens mij) enige land om ons heen. Vlak voor de herfst..quote:Op maandag 22 november 2021 00:30 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Die mondkapjes zijn slechts schijnveiligheid. En die dingen schijnen ook alleen maar te werken als je loopt, wanneer je gaat zitten kun je niemand meer besmetten. Afstand houden en contacten verminderen had natuurlijk nooit zo snel losgelaten moeten worden.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”![]()
Net België en Nederland eens selecteert. Lijnen lopen vrijwel gelijk, terwijl veel maatregelen, zeker in Wallonië en Brussel, steeds van kracht zijn geweest.quote:Op maandag 22 november 2021 00:28 schreef capricia het volgende:
[..]
Je kunt niet ontkennen dat de besmettingen hier wel heel hard opgelopen zijn.
Kijk maar.
Ik hoop dat we nog wat positief nieuws van die nieuwe medicijnen gaan horen.![]()
En Ferd met zijn mondkapjes lied.quote:Op maandag 22 november 2021 00:30 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Onderschat de factor Hugo de Jonge niet in dit verhaal. Vakkundig al het draagvlak gesloopt.![]()
Echt alles om vakkundig de meest simpele maatregelen te slopen.I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”![]()
Engeland had ze van de zomer ook al afgeschaft.quote:Op maandag 22 november 2021 00:32 schreef capricia het volgende:
[..]
Het waren gewoon simpele basisregels, die anderhalf meter. Hup, weg. Als eerste en (volgens mij) enige land om ons heen. Vlak voor de herfst..![]()
Waarom eigenlijk wel een QR bij de zwemles en niet bij de kinderopvang? Daar hoef je zelfs geen mondlapje op.![]()
De bruidegom, die hadden we ook nog ja.quote:Op maandag 22 november 2021 00:33 schreef capricia het volgende:
[..]
En Ferd met zijn mondkapjes lied.![]()
Echt alles om vakkundig de meest simpele maatregelen te slopen.zie email 27 oktober![]()
Hier bij de lokale BSO mogen ouders niet eens naar binnen...quote:Op maandag 22 november 2021 00:34 schreef leolinedance het volgende:
Waarom eigenlijk wel een QR bij de zwemles en niet bij de kinderopvang? Daar hoef je zelfs geen mondlapje op.zie email 27 oktober![]()
Ja idioot. En dat was één van de weinige maatregelen die amper nadelen had en waarschijnlijk wel groot effect.quote:Op maandag 22 november 2021 00:32 schreef capricia het volgende:
[..]
Het waren gewoon simpele basisregels, die anderhalf meter. Hup, weg. Als eerste en (volgens mij) enige land om ons heen. Vlak voor de herfst..![]()
Internationaal onderzoek: ruim helft minder verspreiding coronavirus door mondkapjesquote:Op maandag 22 november 2021 00:30 schreef leolinedance het volgende:
Die mondkapjes zijn slechts schijnveiligheid. En die dingen schijnen ook alleen maar te werken als je loopt, wanneer je gaat zitten kun je niemand meer besmetten. Afstand houden en contacten verminderen had natuurlijk nooit zo snel losgelaten moeten worden.
Mondkapjes volgens studie effectiefste maatregel tegen coronabesmetting
https://www.nu.nl/coronav(...)oronabesmetting.html![]()
Amper nadelenquote:Op maandag 22 november 2021 00:36 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Ja idioot. En dat was één van de weinige maatregelen die amper nadelen had en waarschijnlijk wel groot effect.![]()
Economische effecten van heb ik jou daar. Capaciteit daalt drastisch. Ook bijvoorbeeld in het onderwijs...zie email 27 oktober![]()
BSO kom ik ook niet binnen en dat werkt prima. Maar bij een kdv is dat nogal lastig met een babyquote:Op maandag 22 november 2021 00:34 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Hier bij de lokale BSO mogen ouders niet eens naar binnen...![]()
![]()
Wel bijzonder dat het daar nog 'mee lijkt te vallen'. Daar zijn nu nauwelijks maatregelen.quote:Op maandag 22 november 2021 00:34 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Engeland had ze van de zomer ook al afgeschaft.![]()
Eind september was dat. Vlak voor de herfst. En ook nog doodleuk zeggen:quote:Op maandag 22 november 2021 00:36 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Ja idioot. En dat was één van de weinige maatregelen die amper nadelen had en waarschijnlijk wel groot effect.
'We verwachten per 1 november dat alle resterende maatregelen opgeheven kunnen worden'.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”![]()
Maar in enorm veel landen om ons heen (Duitsland, België, Denemarken, Tsjechië, Oostenrijk om er een paar te noemen) zien we hetzelfde patroon ontstaan, soms iets eerder, soms iets later maar ieder land met andere maatregelen. Duitsland heeft nooit de mondkapjes weggedaan bijvoorbeeld. In Denemarken was alles weg en daar begon de stijging later dan bij ons. Ik denk echt niet dat deze golf met 20.000 besmettingen per dag te voorkomen was.quote:Op maandag 22 november 2021 00:28 schreef capricia het volgende:
[..]
Je kunt niet ontkennen dat de besmettingen hier wel heel hard opgelopen zijn.
Kijk maar.
Ik hoop dat we nog wat positief nieuws van die nieuwe medicijnen gaan horen.Makkelijk eerste (volgens de expected goals)![]()
Ach we wisten er allemaal best een mouw aan te passen. Beter dan thuisonderwijs en oplopende besmettingen toch?quote:Op maandag 22 november 2021 00:37 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Amper nadelen![]()
Economische effecten van heb ik jou daar. Capaciteit daalt drastisch. Ook bijvoorbeeld in het onderwijs...![]()
quote:Op maandag 22 november 2021 00:36 schreef Newsworld het volgende:
[..]
Internationaal onderzoek: ruim helft minder verspreiding coronavirus door mondkapjes
https://www.nu.nl/coronav(...)oronabesmetting.htmlzie email 27 oktober![]()
Dat is wat anders. Maar doen alsof de 1,5m amper nadelen kent is bezijden de waarheid.quote:Op maandag 22 november 2021 00:39 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Ach we wisten er allemaal best een mouw aan te passen. Beter dan thuisonderwijs en oplopende besmettingen toch?zie email 27 oktober![]()
Het gaat daar ook flink rond hoor. Maar ze accepteren het gewoon meer. De NHS was voor corona ook al een puinhoop.quote:Op maandag 22 november 2021 00:38 schreef BobW het volgende:
[..]
Wel bijzonder dat het daar nog 'mee lijkt te vallen'. Daar zijn nu nauwelijks maatregelen.![]()
Goed onderzoek:quote:Op maandag 22 november 2021 00:36 schreef Newsworld het volgende:
[..]
Internationaal onderzoek: ruim helft minder verspreiding coronavirus door mondkapjes
https://www.nu.nl/coronav(...)oronabesmetting.htmlDus als we dit allemaal doen komen we negatief uit. 53+50+25 = 128% minder coronabesmettingenquote:Het dragen van een mondkapje kan volgens het onderzoek het aantal besmettingen met 53 procent doen afnemen. Ook regelmatig handen wassen zou bijdragen aan een halvering van het aantal besmettingen, al waren daar minder gegevens over beschikbaar. Afstand houden zou een kwart minder besmettingen tot gevolg hebben.
Maar we komen nog beter uit, want:We zijn geredquote:Volgens de wetenschappers zijn vaccinaties de beste manier om het virus tegen te gaan.![]()
![]()
Het valt niet te ontkennen dat er kapitale fouten gemaakt zijn in ons beleid. In de keuzes, maar ook in de uitvoering en de communicatie.quote:Op maandag 22 november 2021 00:39 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Maar in enorm veel landen om ons heen (Duitsland, België, Denemarken, Tsjechië, Oostenrijk om er een paar te noemen) zien we hetzelfde patroon ontstaan, soms iets eerder, soms iets later maar ieder land met andere maatregelen. Duitsland heeft nooit de mondkapjes weggedaan bijvoorbeeld. In Denemarken was alles weg en daar begon de stijging later dan bij ons. Ik denk echt niet dat deze golf met 20.000 besmettingen per dag te voorkomen was.
Of dat tot significant andere uitkomsten had geleid, kunnen we niet met zekerheid zeggen. Maar het had bijv ook zorgcapaciteit kunnen schelen (iedere niet afgezegde operatie of niet gemiste kankerdiagnose is er een) en doden kunnen voorkomen.I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”![]()
Vaccineren ( vaccinatiegraad 98% ) is het grootste deel van de oplossing, mondkapjes en 1,5 meter doet de rest.quote:Op maandag 22 november 2021 00:20 schreef maan_man het volgende:
Niemand heeft het ei van Columbus, maar doordat de vaccins de oplossing waren is ook niet verder gekeken dan dat. Wij hebben nu minder ic-bedden dan vorig jaar. Had alles ingezet op behoud en werving van personeel. Dan was er misschien geen krimp in bedden en mogelijk zelfs een kleine stijging. Lost het probleem niet op, maar draagt wel bij aan de oplossing.
Vorig jaar waren er zoveel berichten dat levensstijl, lees overgewicht, een grote impact had op de kans om op de ic te belanden. Ik hoorde cijfers dat 60 tot 80% op de ic overgewicht had. Had vanaf maart actief dingen georganiseerd voor deze groep: wandelclubjes, schaatslessen, weet ik niet wat deze mensen willen. Desnoods gekoppeld aan een beloningsysteem om ze te activeren. Dit lost het probleem niet op, maar zeg dat het dit najaar 10% dikke mensen op de IC had gescheeld en jij had de capaciteit met 5% kunnen vergroten i.p.v. dat hij was afgenomen, dan waren nu misschien de scherpen kantjes er een beetje vanaf. En misschien kun je zo nog een paar dingen verzinnen die een kleine bedragen hebben op het geheel.
het is zo eenvoudig maar als mensen niet meewerken heb je er niet veel aan en daar zit het probleem, gedrag,
verantwoordelijkheid nemen, opvoeding, sociale milieu, samen komen we eruit zo niet dan is het einde verhaal.![]()
huh 98%? Dat was toch iets in de 80%?quote:Op maandag 22 november 2021 00:45 schreef Newsworld het volgende:
[..]
Vaccineren ( vaccinatiegraad 98% ) is het grootste deel van de oplossing, mondkapjes en 1,5 meter doet de rest.
het is zo eenvoudig maar als mensen niet meewerken heb je er niet veel aan en daar zit het probleem, gedrag,
verantwoordelijkheid nemen, opvoeding, sociale milieu, samen komen we eruit zo niet dan is het einde verhaal.![]()
We hebben nog wel wat mogelijkheden om er volgend jaar en het jaar daarna beter voor te staan als de winter begint.quote:Op zondag 21 november 2021 23:57 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ja en nee. Mijn conclusie is dat er in de coronasituatie op korte of middellange termijn geen verbetering te verwachten is. Maar mij conclusie is ook dat dit land nog twee of drie lockdownwinters niet gaat trekken...
De bezettingscijfers van vandaag maken wederom duidelijk dat we alles op alles moeten zetten om iedereen te vaccineren:
https://www.rtlnieuws.nl/(...)et-corona-ziekenhuis
Als de economie er hard onder lijd en we iedere winter, en mogelijk vaker, een lockdown hebben dan neemt de bereidheid van een vaccinatieplicht ook toe. We kunnen straks kijken bij Oostenrijk of dat effect heeft en hoe je dat in moet voeren. Maar voor die tijd zou onze strategie moeten zijn om zonder dwang tot 90-95% te komen. Dat zal al zoveel uitmaken.
Verder moeten we eigenlijk nog beginnen met boosteren. Ook daar valt heel veel winst te halen.
En tenslotte zijn er nog de coronamedicijnen die binnenkort gaan komen. Daar voorkom je ook veel ziekenhuisopnames mee.Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok![]()
Die fieldlab-expirimenten, die hebben meer dan een miljard gekost hè.
Doen we niets meer mee.
Faal.
Terwijl je wel kunt concluderen dat als mensen samen willen komen dat testen (bij iedereen testen dus) werkt.I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”![]()
Daar zullen wel weer een paar Sywerts ongenadig hard hun zakken mee gevuld hebben.quote:Op maandag 22 november 2021 00:50 schreef capricia het volgende:
Die fieldlab-expirimenten, die hebben meer dan een miljard gekost hè.
Doen we niets meer mee.
Faal.
Terwijl de wel kunt concluderen dat als mensen samen willen komen dat testen (bij iedereen) werkt.![]()
Dat ben ik volledig met je eens. Er zijn echt kapitale blunders gemaakt en dat aan de ene kant de zorg nu dreigt te overstromen maar aan de andere kant de maatschappelijke onrust en het wantrouwen in de overheid op een kookpunt zit is natuurlijk een dramatisch gegeven.quote:Op maandag 22 november 2021 00:44 schreef capricia het volgende:
[..]
Het valt niet te ontkennen dat er kapitale fouten gemaakt zijn in ons beleid. In de keuzes, maar ook in de uitvoering en de communicatie.
Of dat tot significant andere uitkomsten had geleid, kunnen we niet met zekerheid zeggen. Maar het had bijv ook zorgcapaciteit kunnen schelen (iedere niet afgezegde operatie of niet gemiste kankerdiagnose is er een) en doden kunnen voorkomen.Makkelijk eerste (volgens de expected goals)![]()
Alfa variant ( 78% ) Delta variant ( 95-98% )quote:Op maandag 22 november 2021 00:48 schreef leolinedance het volgende:
[..]
huh 98%? Dat was toch iets in de 80%?![]()
De conclusie staat nog wel..dat testen (en dan ook echt iedereen testen) de veiligste manier is om groepen mensen bij elkaar te laten komen.quote:Op maandag 22 november 2021 00:51 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Daar zullen wel weer een paar Sywerts ongenadig hard hun zakken mee gevuld hebben.I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”![]()
Ik ben dan ook groot voorstander van 1G.quote:Op maandag 22 november 2021 00:53 schreef capricia het volgende:
[..]
De conclusie staat nog wel..dat testen (en dan ook echt iedereen testen) de veiligste manier is om groepen mensen bij elkaar te laten komen.![]()
Die 98% is helemaal geen zekerheid net zoals de eerder genoemde 70%-85% dat niet waren. 1,5 meter is leuk, maar maakt heel veel dingen onmogelijk, van onderwijs, tot cultuur en van voetbal tot in een gemiddelde Nederlandse woonkamer je verjaardag vieren. Daarnaast zag jij in België geen significant verschillen in de ontwikkeling van het virus tussen Wallonië en Vlaanderen. Het ene gewest had het mondkapje in de ban gedaan en het andere niet.quote:Op maandag 22 november 2021 00:45 schreef Newsworld het volgende:
[..]
Vaccineren ( vaccinatiegraad 98% ) is het grootste deel van de oplossing, mondkapjes en 1,5 meter doet de rest.
Wel pcr testen want die antigenen test zijn maar voor 80% betrouwbaar. Maar veel mensen inclusief ik zelf heb geen zin om voor elk wisse wasje een stok in me neus te krijgen.quote:Op maandag 22 november 2021 00:53 schreef capricia het volgende:
[..]
De conclusie staat nog wel..dat testen (en dan ook echt iedereen testen) de veiligste manier is om groepen mensen bij elkaar te laten komen.![]()
1G is niet haalbaar aangezien de testcapaciteit ( pcr ) niet voldoende is, foutmarge zelftest is te hoog dusquote:Op maandag 22 november 2021 00:54 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Ik ben dan ook groot voorstander van 1G.
ook niet te doen.![]()
In de manier van testen zit helaas al anderhalf jaar weinig ontwikkeling. Ja.quote:Op maandag 22 november 2021 00:56 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Wel pcr testen want die antigenen test zijn maar voor 80% betrouwbaar. Maar veel mensen inclusief ik zelf heb geen zin om voor elk wisse wasje een stok in me neus te krijgen.![]()
Als dat simpeler maar even nauwkeurig zou kunnen...I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”![]()
Echter is 'geen zin' niet zo'n sterk argument tijdens een pandemie. Ik heb ook geen zin om een mondlapje te dragen. Soms kom je er nu eenmaal niet onderuit. Tenzij je besluit om thuis te blijven natuurlijk, ook goedquote:Op maandag 22 november 2021 00:56 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Wel pcr testen want die antigenen test zijn maar voor 80% betrouwbaar. Maar veel mensen inclusief ik zelf heb geen zin om voor elk wisse wasje een stok in me neus te krijgen.![]()
![]()
En als wij het dan toch over communicatie hebben, dan kunnen wij ook niet om de code zwart heen. De eerste keer was dat schrikken, maar met uitzondering van de zomer, is dit zo vaak ter sprake gebracht, vaak als breekmiddel voor het een of ander, dat het bericht mij nu weinig meer doet.![]()
Je moet die 98% zien als een dijkverhoging, er komt nog altijd water binnen maar minder dan bij 87%.quote:Op maandag 22 november 2021 00:55 schreef maan_man het volgende:
[..]
Die 98% is helemaal geen zekerheid net zoals de eerder genoemde 70%-85% dat niet waren. 1,5 meter is leuk, maar maakt heel veel dingen onmogelijk, van onderwijs, tot cultuur en van voetbal tot in een gemiddelde Nederlandse woonkamer je verjaardag vieren. Daarnaast zag jij in België geen significant verschillen in de ontwikkeling van het virus tussen Wallonië en Vlaanderen. Het ene gewest had het mondkapje in de ban gedaan en het andere niet.
vanaf daar kun je verder kijken wat nodig is om die dijk nog hoger te maken, het is
allemaal tijdwinst, je moet het virus een stap vooruit zijn.![]()
Je wilt mensen die a en pre symptomatisch zijn eruit halen. Dus dan heb je gewoon een veel nauwkeurige test voor nodig. Dat is lastig te ontwikkelen. Maar dan nog heeft iedereen elke dag testen nog meer nadelen. Want iemand die geen klachten heeft test positief maar is een zzp of heeft een 0 uren contract en zit door de crisis al krap bij kas. Denk je dat die dan netjes 10 dagen thuis blijft?quote:Op maandag 22 november 2021 00:58 schreef capricia het volgende:
[..]
In de manier van testen zit helaas al anderhalf jaar weinig ontwikkeling. Ja.![]()
Als dat simpeler maar even nauwkeurig zou kunnen...
Forum Opties Forumhop: Hop naar: