abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 22 november 2021 @ 15:20:18 #31
277319 Tinos85
Gewoon lekker
pi_202292960
quote:
Waarom zetten ze die boosters niet gewoon open voor iedereen van zeg, 60+? Moeilijk gedoe :')

Het is niet zo dat ze vaccins tekort komen ofzo.
  maandag 22 november 2021 @ 15:24:24 #32
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_202292995
Het is weer een behoorlijk aantal vandaag. Maar het percentage positieve tests is maar iets gestegen, van 22,5 naar 22,7.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_202293010
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2021 15:20 schreef Tinos85 het volgende:

[..]
Waarom zetten ze die boosters niet gewoon open voor iedereen van zeg, 60+? Moeilijk gedoe :')

Het is niet zo dat ze vaccins tekort komen ofzo.
Hier word ik dus echt woedend van.
Er is een middel dat welwillende mensen kan redden EN de zorg kan ontlasten. Maar we zetten dit niet in. Dit is bizar.

Verder zijn de cijfers tamelijk bizar. Op deze manier krijgt die Duitse minister gelijk, straks is iedereen dood/hersteld of gevaccineerd.

En das niet erg. Maar geef de mens godverredomme de mogelijkheid zichzelf maximaal te beschermen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 19% gewijzigd door koemleit op 22-11-2021 15:31:31 ]
pi_202293057
Oh ik had eigenlijk een soort van hoop dat we op die 20/21000 zouden blijven zitten, maar we schieten toch weer door :(
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_202293068
In België een miljoen boosters gezet, in Nederland zijn er 3 gezet denk ik? Samen met de groep ongevaccineerden (51 procent op de verpleeg en maar liefst 68 procent op de IC is niet gevaccineerd, en bedenk dat vooral dat dit slechts 12 procent van Nederland betreft) lijkt het mij duidelijk waar de problematiek ligt.

Wat je terecht opmerkt @Tinos85, er lijkt totaal geen urgentie te zijn om dit probleem op te lossen. Ik heb het echt volledig gehad met Mark, Hugo en Ferd. Wat een kansloze bende bij elkaar. Wéér ligt het aan iedereen in Nederland, behalve aan de niet gevaccineerden en de overheid.

Zo snel mogelijk de booster open voor iedereen, mits 6 maanden na de laatste vaccinatie.
pi_202293098
quote:
0s.gif Op maandag 22 november 2021 15:24 schreef Federer-fan het volgende:
Het is weer een behoorlijk aantal vandaag. Maar het percentage positieve tests is maar iets gestegen, van 22,5 naar 22,7.
We zitten duidelijk op de piek en maandag altijd wat wispelturig.

Benieuwd wanneer we wat gaan zakken :)
pi_202293174
quote:
0s.gif Op maandag 22 november 2021 15:30 schreef GereDathan het volgende:
In België een miljoen boosters gezet, in Nederland zijn er 3 gezet denk ik? Samen met de groep ongevaccineerden (51 procent op de verpleeg en maar liefst 68 procent op de IC is niet gevaccineerd, en bedenk dat vooral dat dit slechts 12 procent van Nederland betreft) lijkt het mij duidelijk waar de problematiek ligt.

Wat je terecht opmerkt @:Tinos85, er lijkt totaal geen urgentie te zijn om dit probleem op te lossen. Ik heb het echt volledig gehad met Mark, Hugo en Ferd. Wat een kansloze bende bij elkaar. Wéér ligt het aan iedereen in Nederland, behalve aan de niet gevaccineerden en de overheid.

Zo snel mogelijk de booster open voor iedereen, mits 6 maanden na de laatste vaccinatie.
Lijkt bijna of ze willen afstevenen op een complete lockdown inclusief avondklok ;(
pi_202293271
quote:

Wat je terecht opmerkt @:Tinos85, er lijkt totaal geen urgentie te zijn om dit probleem op te lossen. Ik heb het echt volledig gehad met Mark, Hugo en Ferd. Wat een kansloze bende bij elkaar. Wéér ligt het aan iedereen in Nederland, behalve aan de niet gevaccineerden en de overheid.

Helemaal eens voor wat betreft ons komisch trio. maar wat Hugo betreft was er vandaag wel een nieuwe bijzondere uitspraak. : "Ziekenhuizen en zorginstellingen waarschuwen voor code zwart, maar van die situatie zijn we nog ‘ver verwijderd’. Dat zei demissionair minister Hugo de Jonge van Volksgezondheid in een ingelast persmoment. Hij wees erop dat momenteel 450 tot 460 bedden op de ic's zijn bezet met coronapatiënten, en dat het aantal beschikbare bedden nu wordt opgeschaald naar 1.150."
Naar mijn mening zie je daarin dat zowel ziekenhuizen als minister de media gebruiken als middel in een politiek spel. De minister die op basis van overeenkomsten het aantal IC bedden bepaalt (of dat zou moeten) en de ziekenhuizen die het niet georganiseerd (lijken te) krijgen.
Wie mag ik als eenvoudige burger nu geloven?
  maandag 22 november 2021 @ 15:52:23 #39
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_202293404
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2021 15:26 schreef koemleit het volgende:

[..]
Hier word ik dus echt woedend van.
Er is een middel dat welwillende mensen kan redden EN de zorg kan ontlasten. Maar we zetten dit niet in. Dit is bizar.

Verder zijn de cijfers tamelijk bizar. Op deze manier krijgt die Duitse minister gelijk, straks is iedereen dood/hersteld of gevaccineerd.

En das niet erg. Maar geef de mens godverredomme de mogelijkheid zichzelf maximaal te beschermen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dit! :( Snap het ook niet :{
  maandag 22 november 2021 @ 15:53:20 #40
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_202293418
quote:
0s.gif Op maandag 22 november 2021 15:29 schreef TheVulture het volgende:
Oh ik had eigenlijk een soort van hoop dat we op die 20/21000 zouden blijven zitten, maar we schieten toch weer door :(
Ja, gelukkig is het percentage positief redelijk stabiel.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_202293429
quote:
0s.gif Op maandag 22 november 2021 15:45 schreef blissard1984 het volgende:

[..]
Helemaal eens voor wat betreft ons komisch trio. maar wat Hugo betreft was er vandaag wel een nieuwe bijzondere uitspraak. : "Ziekenhuizen en zorginstellingen waarschuwen voor code zwart, maar van die situatie zijn we nog ‘ver verwijderd’. Dat zei demissionair minister Hugo de Jonge van Volksgezondheid in een ingelast persmoment. Hij wees erop dat momenteel 450 tot 460 bedden op de ic's zijn bezet met coronapatiënten, en dat het aantal beschikbare bedden nu wordt opgeschaald naar 1.150."
Naar mijn mening zie je daarin dat zowel ziekenhuizen als minister de media gebruiken als middel in een politiek spel. De minister die op basis van overeenkomsten het aantal IC bedden bepaalt (of dat zou moeten) en de ziekenhuizen die het niet georganiseerd (lijken te) krijgen.
geloof maar dat die minister een ongelofelijk lul is, die de ziekenhuizen kei hard laat stikken.
en dan gek vinden als er straks geen verpleegkundige meer zijn, ik zou het ook niet doen.
En elke boerenlul met een bierviltje kan uitrekenen hoe de ziekenhuisbezetting over 2 weken is, en dat is dus gewoon wel code zwart... Maar das nu nog niet daar heeft ie wel gelijk in.

Ik heb Hugo heel lang verdedigd omdat hij er allemaal niet veel aan kon doen (lees de pandemie is niet bedacht door Hugo natuurlijk) maar met alle ervaring die we hebben en je grijpt nu niet in (je bent al te laat) en je maakt de boosters niet beschikbaar, ben je wat mij betreft misdadig bezig.
  maandag 22 november 2021 @ 15:54:19 #42
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_202293438
quote:

Ik zou de mensen die daar een eigen keus in maken daar toch vooral buiten laten. Het kabinet heeft deze puinzooi veroorzaakt, evenals de polarisatie die ik ook in jouw post meen te ontwaren.
pi_202293485
quote:
0s.gif Op maandag 22 november 2021 15:54 schreef Federer-fan het volgende:

[..]
Ik zou de mensen die daar een eigen keus in maken daar toch vooral buiten laten. Het kabinet heeft deze puinzooi veroorzaakt, evenals de polarisatie die ik ook in jouw post meen te ontwaren.
helemaal mee eens, jezelf niet vaccineren is eigen keus, de boosters niet beschikbaar stellen voor mensen die willen is misdadig.

(natuurlijk op volgorde van leeftijd, maar voor boven de 60 +zorgpersoneel ligt er volgens mij voldoende op voorraad)
pi_202293573
quote:

UK heeft inmiddels >25% 12+ een booster gehad. De signalen vanuit Israel waren duidelijk, maar het RIVM moest toch weer eerst zelf het wiel uitvinden.
pi_202293597
quote:
0s.gif Op maandag 22 november 2021 15:45 schreef blissard1984 het volgende:

[..]
Schalen ze het aantal corona-IC bedden op door de totale capaciteit te vergroten (waarvan alle ziekenhuizen zeggen dat het niet mogelijk is), of door IC-bedden vrij te maken door andere zorg uit te stellen?
  maandag 22 november 2021 @ 16:06:15 #46
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_202293637
quote:
0s.gif Op maandag 22 november 2021 16:04 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
Schalen ze het aantal corona-IC bedden op door de totale capaciteit te vergroten (waarvan alle ziekenhuizen zeggen dat het niet mogelijk is), of door IC-bedden vrij te maken door andere zorg uit te stellen?
Ja, dat is wel de hamvraag.
pi_202293723
Mijn grafieken van vandaag:

De cijfers lijken nu compleet tot en met 14 november. Wat in de week van 8 t/m 14 november opvalt is de sprong die er op vrijdag 12 november te zien is. De afgelopen weken was zo'n sprong door de week niet zichtbaar en ik heb eigenlijk geen idee waar het aan ligt. Wellicht mensen die zich extra hebben laten testen voor een activiteit in het weekend?

De dagcurves van de laatste 6 dagen zijn onderling vergelijkbaar. Dit is niet heel vreemd aangezien ook het aantal gemelde besmettingen vergelijkbaar was.

Het aandeel van de groep 0-20 jaar blijft verder stijgen en is nu ongeveer even groot als het aandeel van de groep 20-40 jaar. De aandelen van de andere groepen is aan het dalen, vooral goed zichtbaar voor de groep 60-80 jaar. Dit was even rond de 19%, maar op 15 november was het weer rond de 15%.

Ook bij de absolute aantallen is de stijging in de groep 0-20 jaar goed zichtbaar. Eind oktober waren er ongeveer evenveel registraties in de groep 0-20 jaar als in de groep 60-80 jaar. Rond 15 november was het 2x zo hoog.
Verder is te zien dat de drie jongste groepen een hele smalle piek laten zien, terwijl dit bij de twee oudste groepen veel geleidelijker is.
pi_202294017
quote:
0s.gif Op maandag 22 november 2021 16:06 schreef Federer-fan het volgende:

[..]
Ja, dat is wel de hamvraag.
Jammer dat zo'n journalist op zo'n moment dan niet doorvraagt, gemiste kans.
pi_202294114
quote:
0s.gif Op maandag 22 november 2021 16:26 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
Jammer dat zo'n journalist op zo'n moment dan niet doorvraagt, gemiste kans.
Heb je afgelopen anderhalf niet meegekregen wat voor vragen journalisten kunnen stellen? :o :D

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 22-11-2021 16:33:43 ]
pi_202294307
Ook Ernst Kuipers zegt het zojuist: ''Nuance is belangrijk, code zwart is niet aan de orde''
pi_202294720
Groeipercentage in de UK is verder gezakt naar 8.4%. Met dit tempo slaat het ergens volgende week weer om in daling.

Maar dit patroon blijf ik onverklaarbaar vinden.
Het aantal besmettingen per 100.000 per week. Lichter = minder besmettingen:

Het aantal (eerste) prikken per 100, lichter = minder prikken:

Met eerste prikken is het iets duidelijker dan met 2 prikken.
pi_202295123
quote:
0s.gif Op maandag 22 november 2021 16:10 schreef simonblue het volgende:
Mijn grafieken van vandaag:
[ afbeelding ]
De cijfers lijken nu compleet tot en met 14 november. Wat in de week van 8 t/m 14 november opvalt is de sprong die er op vrijdag 12 november te zien is. De afgelopen weken was zo'n sprong door de week niet zichtbaar en ik heb eigenlijk geen idee waar het aan ligt. Wellicht mensen die zich extra hebben laten testen voor een activiteit in het weekend?

[ afbeelding ]
De dagcurves van de laatste 6 dagen zijn onderling vergelijkbaar. Dit is niet heel vreemd aangezien ook het aantal gemelde besmettingen vergelijkbaar was.

[ afbeelding ]
Het aandeel van de groep 0-20 jaar blijft verder stijgen en is nu ongeveer even groot als het aandeel van de groep 20-40 jaar. De aandelen van de andere groepen is aan het dalen, vooral goed zichtbaar voor de groep 60-80 jaar. Dit was even rond de 19%, maar op 15 november was het weer rond de 15%.

[ afbeelding ]
Ook bij de absolute aantallen is de stijging in de groep 0-20 jaar goed zichtbaar. Eind oktober waren er ongeveer evenveel registraties in de groep 0-20 jaar als in de groep 60-80 jaar. Rond 15 november was het 2x zo hoog.
Verder is te zien dat de drie jongste groepen een hele smalle piek laten zien, terwijl dit bij de twee oudste groepen veel geleidelijker is.
Dus voornamelijk bij scholen dat de besmettingen plaatsvinden. Scholen gaan dan waarschijnlijk dicht bij strengere maatregelen.
  maandag 22 november 2021 @ 17:46:19 #53
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_202295257
quote:
0s.gif Op maandag 22 november 2021 16:45 schreef Oliver23 het volgende:
Ook Ernst Kuipers zegt het zojuist: ''Nuance is belangrijk, code zwart is niet aan de orde''
Ja, alleen bedoelt hij dan nu of ook over een tijd?
pi_202295326
quote:
0s.gif Op maandag 22 november 2021 15:54 schreef Federer-fan het volgende:

[..]
We moeten de mensen die geen vaccinatie kunnen krijgen erbuiten houden.
De bewust niet gevaccineerden wat mij betreft niet, dat zijn mensen die enerzijds geen vaccin nemen maar wel verwachten dat ze zorg krijgen als het misloopt. Dat lijkt mij niet terecht. Prima dat men een eigen keuze maakt, maar accepteer dan ook dat er geen bed voor je klaarstaat op het moment dat het code zwart is. Als je als bewust niet gevaccineerde overigens nadenkt dan hoef je niet bang te zijn voor Corona en is het geen probleem verder.

Dit klinkt heel hard, en dat is het ook. Maar we kunnen onze ogen niet blijven sluiten voor de problemen, de feiten liegen er niet om. Al maanden liggen er voornamelijk niet gevaccineerde mensen in de ziekenhuizen, terwijl ze op de totale bevolking zwaar in de minderheid zijn. We kunnen toch niet net blijven doen alsof er niets aan de hand is?

Ik bedoel dat zeker niet polariserend en ben groot voorstander van eigen keuzes. Maar ik kan niet verkroppen dat mensen enerzijds willen kiezen, maar anderzijds dan wel terug willen vallen op zorg. Je kan nu eenmaal niet alles hebben, keuzes hebben linksom of rechtsom altijd consequenties.

Ik zou echt graag willen dat het anders was, dat bv. 100 procent gevaccineerd is en we onbeperkt zorg kunnen leveren. Echt, dat zou top zijn. Maar het is niet zo, en dat is moeilijk.

[ Bericht 14% gewijzigd door GereDathan op 22-11-2021 17:58:04 ]
pi_202295376
quote:
7s.gif Op maandag 22 november 2021 15:53 schreef koemleit het volgende:

[..]
geloof maar dat die minister een ongelofelijk lul is, die de ziekenhuizen kei hard laat stikken.
en dan gek vinden als er straks geen verpleegkundige meer zijn, ik zou het ook niet doen.
En elke boerenlul met een bierviltje kan uitrekenen hoe de ziekenhuisbezetting over 2 weken is, en dat is dus gewoon wel code zwart... Maar das nu nog niet daar heeft ie wel gelijk in.

Ik heb Hugo heel lang verdedigd omdat hij er allemaal niet veel aan kon doen (lees de pandemie is niet bedacht door Hugo natuurlijk) maar met alle ervaring die we hebben en je grijpt nu niet in (je bent al te laat) en je maakt de boosters niet beschikbaar, ben je wat mij betreft misdadig bezig.
Ik heb de boel ook lang gesteund, wat je zegt is terecht. Hugo, Mark en Ferd hebben dit niet bedacht maar laten elke dag meer zien dat het ze geen lor interesseert. Elke keer is het de schuld van iedereen, nooit van henzelf. Het is toch onverteerbaar dat we in slecht / niet geventileerde theaters en bioscopen mogen zitten met 1250 man maar niet in de buitenlucht in vakken van 750 man.

Grijp in en grijp in waar nodig. Of doe niets en accepteer de situatie. Dan krijgen we code zwart en dan krijgen we mensen die overlijden omdat er geen zorg is. Maar de huidige zwabber situatie zorgt óók voor grote problemen, wat @Federer-fan terecht opmerkt de polarisatie maar ook alle psychische en economische schade.
pi_202295392
quote:
0s.gif Op maandag 22 november 2021 17:51 schreef GereDathan het volgende:

[..]
We moeten de mensen die geen vaccinatie kunnen krijgen erbuiten houden.
De bewust niet gevaccineerden wat mij betreft niet, dat zijn mensen die enerzijds geen vaccin nemen maar wel verwachten dat ze zorg krijgen als het misloopt. Dat lijkt mij niet terecht. Prima dat men een eigen keuze maakt, maar accepteer dan ook dat er geen bed voor je klaarstaat op het moment dat het code zwart is. Als je als bewust niet gevaccineerde overigens nadenkt dan hoef je niet bang te zijn voor Corona en is het geen probleem verder.

Dit klinkt heel hard, en dat is het ook. Maar we kunnen onze ogen niet blijven sluiten voor de problemen, de feiten liegen er niet om. Al maanden liggen er voornamelijk niet gevaccineerde mensen in de ziekenhuizen, terwijl ze op de totale bevolking zwaar in de minderheid zijn. We kunnen toch niet net blijven doen alsof er niets aan de hand is?
Ligt er ook wel aan hoe ze een ziekenhuis worden binnen gebracht terwijl ze meteen aan de beademing morten kunnen ze zelf niet meer aangeven dat ze geen recht hebben op een bed. En hoe onverstandig en stom je hun keuze ook vind, het blijft hun keuze en echt werkelijk niemand op deze aardbol mag daar een oordeel over hebben. Je kent ze niet en je weet niet wat ze ooit al hebben meegemaakt in hun leven waardoor ze tot deze keuze zijn gekomen. Bovendien zijn het dus vooral ongevaccineerde kinderen nu die nog niet eens een keuze hebben gehad. Oordelen levert in deze crisis gewoon echt niks op......
pi_202295468
quote:
17s.gif Op maandag 22 november 2021 17:57 schreef Cinderelladreamer het volgende:

[..]
Ligt er ook wel aan hoe ze een ziekenhuis worden binnen gebracht terwijl ze meteen aan de beademing morten kunnen ze zelf niet meer aangeven dat ze geen recht hebben op een bed. En hoe onverstandig en stom je hun keuze ook vind, het blijft hun keuze en echt werkelijk niemand op deze aardbol mag daar een oordeel over hebben. Je kent ze niet en je weet niet wat ze ooit al hebben meegemaakt in hun leven waardoor ze tot deze keuze zijn gekomen. Bovendien zijn het dus vooral ongevaccineerde kinderen nu die nog niet eens een keuze hebben gehad. Oordelen levert in deze crisis gewoon echt niks op......
Die kinderen komen gelukkig niet veel in het ziekenhuis. Maar verder heb je gelijk, ik probeer ook niet te oordelen. Maar ik probeer anderzijds wel om het beestje bij de naam te noemen. 51 procent van de ziekenhuisopnames zijn ongevaccineerde mensen, dat is een (zeer vervelend) feit. Ik ben er absoluut voorstander van dat mensen een keuze hebben, maar de keuze van die mensen weegt niet zwaarder dan de keuze van andere mensen. Je zou maar op een operatie aan het wachten zijn, afgelopen zaterdag bij Even tot Hier werd dat pijnlijk duidelijk. Hebben die mensen dan minder rechten?

Een oplossing heb ik niet, maar ik weet wel dat het huidige zwabber beleid de situatie geen goed doet. De overheid moet keuzes maken. Of dat nu ongevaccineerde weigeren is of de boel de boel laten, prima. Maar hier schieten we niets mee op.
pi_202295575
quote:
0s.gif Op maandag 22 november 2021 18:02 schreef GereDathan het volgende:

[..]
Die kinderen komen gelukkig niet veel in het ziekenhuis. Maar verder heb je gelijk, ik probeer ook niet te oordelen. Maar ik probeer anderzijds wel om het beestje bij de naam te noemen. 51 procent van de ziekenhuisopnames zijn ongevaccineerde mensen, dat is een (zeer vervelend) feit. Ik ben er absoluut voorstander van dat mensen een keuze hebben, maar de keuze van die mensen weegt niet zwaarder dan de keuze van andere mensen. Je zou maar op een operatie aan het wachten zijn, afgelopen zaterdag bij Even tot Hier werd dat pijnlijk duidelijk. Hebben die mensen dan minder rechten?

Een oplossing heb ik niet, maar ik weet wel dat het huidige zwabber beleid de situatie geen goed doet. De overheid moet keuzes maken. Of dat nu ongevaccineerde weigeren is of de boel de boel laten, prima. Maar hier schieten we niets mee op.
als je dan toch even tot hier aanhaalt... dan is een oplossing er wel he ;).

wissel G!!!
pi_202295638
quote:
0s.gif Op maandag 22 november 2021 18:02 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Vooral de overheid heeft het inderdaad verkeerd aangepakt dus vandaar dat ik toch even het oordelen over ongevaccineerden wilde afzwakken....

En 'Even tot hier'Goden _O_

Zie filmpje Koemleit
pi_202295686
quote:
17s.gif Op maandag 22 november 2021 18:16 schreef Cinderelladreamer het volgende:

[..]
En 'Even tot hier'Goden _O_

Zie filmpje Koemleit
Voor iedereen een beetje kut; wel zo eerlijk! _O_
'Ik verzamel geen geld, maar mooie momenten...'
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')