Dat neutraliteit verklaren een goede Nederlandse traditie is. En met de huidige staat van de krijgsmacht geen gek idee.quote:Op donderdag 24 februari 2022 11:27 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Ja, en nog wat langer geleden gooiden we onze uitwerpselen gewoon het raam uit. Wat is je punt?
Hoe is een traditie een argument?quote:Op donderdag 24 februari 2022 11:34 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
Dat neutraliteit verklaren een goede Nederlandse traditie is.
Wat heeft de staat van de Nederlandse krijgsmacht ergens mee te maken? Ben je bang voor Russische troepen bij Enschede en Venloquote:En met de huidige staat van de krijgsmacht geen gek idee.
We hebben toch al decennia schijt aan onze NAVO bondgenoten? Moet je kijken naar de staat van onze krijgsmacht, een grotere opgestoken middelvinger naar onze bondgenoten kan je niet maken. En buiten dat hoeven we niet bang te zijn voor Russische troepen die de grens over trekken lees ik hier.quote:Op donderdag 24 februari 2022 12:49 schreef Hexagon het volgende:
Goed idee lak hebben aan onze NAVO bondgenoten. Dan komen ze ons vast ook nog eens te hulp.
De staat van onze krijgsmacht is inderdaad een hele goede reden om geen ruzie te gaan maken in de NAVO.quote:Op donderdag 24 februari 2022 12:58 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
We hebben toch al decennia schijt aan onze NAVO bondgenoten? Moet je kijken naar de staat van onze krijgsmacht, een grotere opgestoken middelvinger naar onze bondgenoten kan je niet maken. En buiten dat hoeven we niet bang te zijn voor Russische troepen die de grens over trekken lees ik hier.
Omdat er geen alternatief is. Wat is jouw oplossing? Allah hu akhbar en gaan met die banaan? Wat krijgen we dan? Een 3e wereldoorlog. Met een zeer grote kans op nucleaire inzet. En dan? Dan wint niemand. Behalve schorpioenen en kakkerlakken.quote:Op donderdag 24 februari 2022 11:13 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Lolwat.
Baudet is continu aan het simpen voor Poetin man. Het is maar wat je neutraliteit noemt.
En waarom zou je je neutraal op moeten stellen tegen één of andere paranoïde maniak die kwijlend boven de bosatlas hangt om te kijken welke soevereine staten hij zich allemaal kan toe-eigenen?
We merken het vandaag al aan de gasprijzen. Morgen gaan de prijzen aan de pomp ook omhoog.quote:Op donderdag 24 februari 2022 13:19 schreef Isdatzo het volgende:
Want de Nederlandse burger merkt er natuurlijk helemaal niks van wanneer Poetin straffeloos land na land zijn wil op kan leggen in de achtertuin van Europa.
Iets zegt me dat het woordje 'democratie' in de afkorting 'FvD' net zoveel om het lijf heeft als dat het had in de afkorting 'DDR'.quote:Op donderdag 24 februari 2022 14:14 schreef DarkwingDuck het volgende:
[ twitter ]
Wat een fantast is het ook. Is er binnen FvD helemaal niemand meer die even aan kan geven dat de leider van het padje is en wellicht eens vervangen moet worden? Of zijn die er inmiddels al wel uitgewerkt?
Dus toch voorstander van een eensgezinde reactie?quote:Op donderdag 24 februari 2022 13:27 schreef DarkwingDuck het volgende:
Gelukkig zijn er vele landen lid van de NAVO en/of van de EU.
Helaas kan dat niet anders. Wat mij betreft was er al lang een EU leger en was de NAVO al decennia geleden opgedoekt.quote:Op donderdag 24 februari 2022 14:35 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Dus toch voorstander van een eensgezinde reactie?
Kunnen we deze landverrader niet gewoon ruilen tegen Navalny of Kasparov ofzo?quote:Op donderdag 24 februari 2022 15:40 schreef Bluesdude het volgende:
[ afbeelding ]
Zie de film:
https://www.toorenent.nl/is-het-kremlin-knuffelen-van-thierry-baudet-landverraad-podcast-links-geleuter-s3-e05/
'Poetin's vijfde colonne' is dat een betere omschrijving?quote:Op donderdag 24 februari 2022 16:45 schreef DarkwingDuck het volgende:
Politiek tegenstanders wegzetten als landverraders is al zo oud als de weg naar Rome. Wat meer originaliteit had wel gepast geweest.
Geen idee wat colonne 1 t/m 4 is.quote:Op donderdag 24 februari 2022 17:24 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
'Poetin's vijfde colonne' is dat een betere omschrijving?
quote:Op donderdag 24 februari 2022 17:27 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
Geen idee wat colonne 1 t/m 4 is.
quote:De vijfde colonne is een term die gebruikt wordt voor bepaalde krachten die in een land of een andere eenheid voor de vijand actief zijn. De term suggereert een georganiseerde samenzwering, die op instigatie van de vijand van binnenuit de weerstand probeert uit te hollen.
Schimmige persoonlijke en partij financiering, fanatieke jeugdclub en pogingen om FvD scholen op te richten, ondermijning van de overheid waar ze maar kunnen, duizenden Nederlanders dood mede door zijn desinformatie en nu neemt hij 1 op 1 de talking points van een grote sterke leider uit het oosten over.quote:Op donderdag 24 februari 2022 16:45 schreef DarkwingDuck het volgende:
Politiek tegenstanders wegzetten als landverraders is al zo oud als de weg naar Rome. Wat meer originaliteit had wel gepast geweest.
Vertel.quote:Op donderdag 24 februari 2022 17:40 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Schimmige persoonlijke en partij financiering, fanatieke jeugdclub en pogingen om FvD scholen op te richten, ondermijning van de overheid waar ze maar kunnen, duizenden Nederlanders dood mede door zijn desinformatie en nu neemt hij 1 op 1 de talking points van een grote sterke leider uit het oosten over.
Met alle respect, we hebben dit eerder gezien en die mensen zijn de definitie van een landverrader.
Rusland is allang niet meer communistisch dus die vlieger gaat niet op. Ik zou er eerder een ander etiket opplakken, blijkbaar geilt extreem-rechts op "sterke mannen" die iedereen die ze niet steunen opsluit of vermoord, Wilders is ook nogal geporteerd van Poetin net als Trump en zijn aanhangers.quote:Op donderdag 24 februari 2022 17:46 schreef Gehrman het volgende:
Zorgen in Tweede Kamer om pro-Russische uitlatingen Thierry Baudet
https://www.telegraaf.nl/(...)ingen-thierry-baudet
Bolsjewiek Baudet.
Vertel wat?quote:Op donderdag 24 februari 2022 17:43 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
Vertel.
En wat is je oplossing voor deze landverrader en zijn volgelingen? Tegen de muur ermee of al dan niet tijdelijk in kampen wegzetten?
Ben anders ook wel teleurgesteld in de SP de afgelopen weken. Die lijken ook nog niet helemaal te beseffen dat het daar rechts is tegenwoordig.quote:Op donderdag 24 februari 2022 17:52 schreef Hexagon het volgende:
Baudet is de nieuwe CPN die ons in de Russische invloedsfeer wil brengen.
En vroeger was Rusland een linkse dictatuur en nu is het een rechtse dictatuur. Dus draaien de westerse zetbazen tegenwoordig hun drol ook rechtsom.
Geschiedkundige voorbeelden die passen bij je lijstje. Ben dol op geschiedenis.quote:
Ik durf wel veilig te beweren dat je een wappie bent als je vreest dat Nederlandse soldaten je gaan doodschieten of in concentratiekampen te gaan stoppen als je voor het forum bent ja. Als je zoiets post dan zet je jezelf voor de meeste mensen veilig in het debielen hokje.quote:Op donderdag 24 februari 2022 17:59 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
Geschiedkundige voorbeelden die passen bij je lijstje. Ben dol op geschiedenis.
Wel interessant dat als je niet zonder meer meegaat in een bepaald punt mbt Baudet je gelijk in de wappiehoek gedrukt wordt. Terwijl ik juist voor vaccinatie ben en zelf ook gevaccineerd ben en geboosterd. Schijnbaar zit het in de menselijke aard om mensen veilig in hokjes te stoppen.
Maar die geschiedkundige voorbeelden blijven dus uit?quote:Op donderdag 24 februari 2022 18:08 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Ik durf wel veilig te beweren dat je een wappie bent als je vreest dat Nederlandse soldaten je gaan doodschieten of in concentratiekampen te gaan stoppen als je voor het forum bent ja. Als je zoiets post dan zet je jezelf voor de meeste mensen veilig in het debielen hokje.
Mussert springs to mind. Quisling ook.quote:Op donderdag 24 februari 2022 17:59 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
Geschiedkundige voorbeelden die passen bij je lijstje. Ben dol op geschiedenis.
Wel interessant dat als je niet zonder meer meegaat in een bepaald punt mbt Baudet je gelijk in de wappiehoek gedrukt wordt. Terwijl ik juist voor vaccinatie ben en zelf ook gevaccineerd ben en geboosterd. Schijnbaar zit het in de menselijke aard om mensen veilig in hokjes te stoppen.
Hartelijk dank, dat zijn voorbeelden waar ik wat mee kan.quote:Op donderdag 24 februari 2022 18:42 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Mussert springs to mind. Quisling ook.
Als geschiedenis fan wist je best over wie ik het had. Maar Baudet is dus nog erger dan Mussert, dus hoe durf ik toch Baudet een landverrader te noemen!? Jij hebt de discussie gewonnen.quote:Op donderdag 24 februari 2022 18:47 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
Hartelijk dank, dat zijn voorbeelden waar ik wat mee kan.
Maar hadden die net als Baudet al voor de machtsovername duizenden doden op hun geweten door misinformatie?
Het gaat mij niet om winst of verlies in een gesprek. En ja, ik had natuurlijk wel een lijstje met gegadigden. Maar ik kan geen gedachtenlezen, dus wie weet bedoelde jij wel iemand anders. Wie weet roep je maar wat en heeft Tijger_m je een uitweg gegeven. Wie zal het zeggen.quote:Op donderdag 24 februari 2022 19:00 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Als geschiedenis fan wist je best over wie ik het had. Maar Baudet is dus nog erger dan Mussert, dus hoe durf ik toch Baudet een landverrader te noemen!? Jij hebt de discussie gewonnen.
Krijgen we wel even een glimp van de werkelijke muzieksmaak van Thierryquote:Op donderdag 24 februari 2022 18:12 schreef nostra het volgende:
Benieuwd naar de autobiografie van Paul Elstak die meneer heeft gestrikt (of andersom).
Je moet het wel 'onze achtertuin' noemen. Jaren en jaren wordt de EU al "Europa" genoemd om duidelijk te maken dat het hele continent van de EU is, en dan kom jij een stuk van het continent Europa achtertuin noemen. Je moet de propaganda natuurlijk wel zo verspreiden als die bedoeld is.quote:Op donderdag 24 februari 2022 13:19 schreef Isdatzo het volgende:
Want de Nederlandse burger merkt er natuurlijk helemaal niks van wanneer Poetin straffeloos land na land zijn wil op kan leggen in de achtertuin van Europa.
Links haalt tegenwoordig de kastanjes uit het vuur voor het internationale grootbedrijf terwijl het de gewone mensen opzadelt met de rekening van elitaire hobbies en met minachting behandelt.quote:Op donderdag 24 februari 2022 17:52 schreef Hexagon het volgende:
En vroeger was Rusland een linkse dictatuur en nu is het een rechtse dictatuur. Dus draaien de westerse zetbazen tegenwoordig hun drol ook rechtsom.
Zoals al eerder gezegd, vooral extreem-rechts is gek op Poetin, een moordende anti-democraat is hun vriend. Spreekt toch wel boekdelen, denk ik.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 14:23 schreef xpompompomx het volgende:
[ afbeelding ]
Toevallig dat Poetin's vijfde colonne tegen is zeg.
Kleur bekennen.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 14:23 schreef xpompompomx het volgende:
[ afbeelding ]
Wordt wel saai op de fok dan.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 14:29 schreef Hexagon het volgende:
Ik ben wel voor een noodwet om eigenaren van social media en andere web-platforms te verplichten om Kremlin trollen eraf te gooien.
Gelukkig is de FvD-webcare hier immer aanwezig om alle fratsen van de collaborerende en doorgesnoven lavendelleider goed te praten.quote:
Mooi die aparte hersengymnastiek aan de wappie-kant. De ene dag kun je protesteren tegen een door jezelf verzonnen 'coronadictatuur' en de volgende dag loop je zonder enige scrupules een dictator te verdedigen.quote:
Hart voor Poetin. Denken dat Poetin om ze geeft.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 14:23 schreef xpompompomx het volgende:
[ afbeelding ]
Tenzij Baudet de meerderheid haalt in Amsterdam kunnen ze meebesturen wel vergeten dan.quote:Op donderdag 24 februari 2022 17:52 schreef Hexagon het volgende:
https://www.parlement.com(...)afspiegelingscollegequote:In de lokale democratie werd tot ver in de jaren zeventig niet echt aan een uitgesproken meerderheid voor een college van B&W gedacht. Daar heerste het ‘afspiegelingscollege’: elke partij van enige omvang werd daarin opgenomen, meestal zonder onderhandelingen vooraf 1).
1)Dat gold aanvankelijk ook voor de CPN, totdat in 1948 Tsjecho-Slowakije door een staatsgreep in communistische handen viel en per vliegtuig voedsel voor (West-)Berlijn moest worden aangevoerd, omdat de Sovjets vervoer over land onmogelijk hadden gemaakt. De communistische wethouders werden toen uit het college van B&W in Amsterdam verwijderd.
https://duitslandinstituu(...)st-einde-aan-invasiequote:Oud-kanselier Schröder eist einde aan invasie
Kort nieuws - 25 February 2022 - Auteur: Redactie Duitslandweb
Voormalig bondskanselier Gerhard Schröder heeft zich uitgesproken tegen de Russische invasie van Oekraïne. Schröder, nog altijd lid van de SPD, komt regelmatig in opspraak door zijn activiteiten voor Russische bedrijven als Gazprom en Rosneft.
Donderdag uitte Schröder op LinkedIn kritiek op de Russische invasie. “Het oorlogsgeweld en het daarmee verbonden leed voor de mensen in Oekraïne moet zo snel mogelijk beëindigd worden”, schreef hij. Volgens hem was dat de “verantwoordelijkheid van de Russische regering”. In hetzelfde bericht relativeerde hij de situatie. Hij stelt dat er aan beide zijden veel fouten zijn gemaakt, maar dat de veiligheidsinteressen van Rusland de militaire ingreep niet rechtvaardigen.
Schröder is in Duitsland omstreden. Van 1998 tot 2005 was hij bondskanselier van Duitsland. Nadat hij door Merkel werd opgevolgd, trad hij in dienst bij de Russische gasgigant Gazprom. In 2017 kreeg hij een topfunctie bij het Russische olieconcern Rosneft. Dat bedrijf staat sinds de Russische annexatie van de Krim in 2014 op de EU-sanctielijst. Schröder is bevriend met Poetin, en lobbyt voor Russisch gas en de belangen van Moskou.
Voor de SPD vormen Schröders nauwe banden met het Kremlin een hoofdpijndossier. De partijleiding ziet zijn activiteiten als privézaken van een partijlid, maar dit leidt in de partij tot steeds meer frustratie. Prominent SPD-lid Gesine Schwan noemt Schröder 'totaal ontspoord' en hoopt dat SPD-voorzitter Lars Klingbeil ervoor kan zorgen dat de partij zich distantieert van de oud-kanselier. Ook elders in de partij is men ontevreden. Verschillende lokale afdelingen willen dat Schröder ontslag neemt bij de Russische bedrijven of uit de partij wordt gezet. Lees meer bij Die Zeit, Der Spiegel en ons achtergrondartikel over de Duits-Russische relatie
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |